Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 77.397 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

SeeSharp.nl schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:35:
[...]

Ik kon ook al een week voor de daadwerkelijke activatie internetten.
Ik zit 687 meter van de centrale en Alice gaf aan dat ik tussen de 16 en 20 zou moeten halen.
Vanaf het moment dat ik kon internetten, dus voor de officiele activatie, had ik deze snelheid al.

Het is dus niet zo dat je snelheid in het begin wordt geknepen lijkt me.

Dit lijkt me een leuke vraag voor Mojo :)
PM je klantnummer even, zonder kan ik niks :P
ernstblaauw schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:16:
[...]

Tsja, zojuist de orderbevestiging gehad van de tweede bestelling. Wat denk je? Geen 'Member gets member'-korting. Terwijl ik dat toch expliciet aan de helpdeskmedewerker had doorgegeven. Ik word hier wel wat moedeloos van, ik heb geen zin om weer een nieuwe bestelling te plaatsen en de opleverdatum weer een aantal dagen vooruit te schuiven.

Mojo, zou jij er misschien naar willen kijken? De order heeft klantnr NL00120930 / ordernr 8000061433. De member gets member zou naar NL00051645 moeten gaan.
Durf ik zo ook niet echt te zeggen. Ik zit op de technische dienst, niet bij provisioning. Ik denk dat Denan je hier wellicht beter mee kan helpen. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Mojo op 01-10-2008 12:34 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MentalJ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-09-2019
Ik heb een paar weken geleden Alice Easy (alleen Internet dus) besteld, dat per 1-10 in zou gaan. Het was dus erg lekker dat het ADSL lampje gister al ging branden. Ik haalde ook vrij konstant 13MBit waar ik best tevreden mee was.
Tot ineens de verbinding wegviel. Ik heb natuurlijk het bekende stroom eraf en weer erop geprobeerd (van zowel modem als router) en beide hielp niet (voor langere tijd ook). Het ADSL lampje brand gewoon nog steeds net als het Ethernet lampje van de modem (soms knippert het even) en internet lampje van de router. Ik kom echter op geen enkele manier op dat webinterface van het modem (172.19.3.1 bedoel ik), terwijl dat normaal wel gewoon werkte. Ik kom ook niet bij dat webinterface als ik mijn laptop direct op het modem aansluit (ook nog voor de zekerheid mijn eigen netwerk kabel geprobeerd)
Dus vandaag maar naar de helpdesk gebeld voor ~50min. Moest aantal standaard stappen langs zoals ip release, renew zowel via router scherm als ook direct met de laptop op modem (lekker nuttig want volgens mij krijgen router/laptop geen ip als ze geen verbinding kunnen maken met modem, wat het hele probleem is). Netwerk adapter nog maar eens gereset... "kloppen je netwerk instellingen wel"... In ieder geval was de eindconclusie "Het ligt toch aan uw Computer en ik kan niks voor u doen".
Het lijkt mij echt heel sterk dat ineens mijn router en laptop het copperjet modem zijn gaan boycotten (net als PC en spelcomputer trouwens). Vista network diagnostic geeft aan :
Cannot communicate with primary DNS Server (172.19.3.1)
Netwerk diagnostics pinged the remote host but did not receive a response.
Plug ik mijn laptop direct aan het modem, blijft het modem een unidentified Network. Resetten van netwerk kaart of IP helpt niet. Ik heb toch echt sterk het idee dat er iets mis is met het modem, maar dat was volgens die helpdesk medewerker niet logisch. Dus het probleem lijkt te zijn dat mijn PC, Laptop, Router en 360 niet in staat zijn om een verbinding met het modem te maken, terwijl het Ethernet lampje gewoon brand (en soms knippert). Zijn er hier nog tips? Moet ik nog eens bellen en hopen dat ik een wat slimmer persoon aan de lijn krijg die wel met een oplossing komt? Ik hoop dat natuurlijk vooral dat Denan of Mojo misschien een oplossing voor mij hebben..
In ieder geval de paar uurtjes waarin Alice wel werkte waren veelbelovend :/
Groeten,
Jeroen
klanten# NL00111210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:40

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

@Wijnbo:
Lees de post van Mojo even. Hij vraagt om je PM nummer.

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
@mojo:
Nope, ik kijk alleen naar generieke fouten in processen/systemen.. individuele problemen oppakken zou me teveel tijd kosten.

@uitval Alice lijnen:
Er is vandaag een grote outage geweest in het netwerk van BBNED waardoor de linesync wegviel. Ik heb toevallig een melding langs zien komen vanmorgen, maar nog geen tijd gehad om de afmeldingen te checken. Wellicht dat dat probleem nog steeds speelt dus.

@mentalJ:
Wellicht een probleem met je virusscanner/firewall en de toegekende DNS servers? Stel anders onder je TCP/IP settings eens in: 217.149.196.6/217.149.192.6 (prim/sec DNS). Waarschijnlijk werkt het dan wel.

[ Voor 20% gewijzigd door denan op 01-10-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MentalJ
  • Laatst online: 07-09-2019
@ Denan

Dit is vreeemd.... eerst wou het niet, kon bij IPv6 de prefered DNS niet aapassen (no valid IP adress? weird), maar toen ik die simpelweg afvinkte, toch nog eens dat kabel aangesloten en hoppa ineens had ik weer toegang tot de modem (&internet). Modem naar fabriek instellingen gereset (je weet maar nooit) en het lijkt allemaal gewoon te werken...
Mayb was het dan toch een storing en was de timing van die DNS verandering op me laptop puur mazzel?? het wil iig niet mijn kop in dat het veranderen van de prefered DNS op mijn laptop ertoe leide dat ook mijn router gewoon weer verbinding heeft met het modem..... (want ik veranderde niks aan de router en deze PC)
Maar wel lekker 16Mbit hier atm, dus wat maakt het nu nog uit wat het probleem was :*)

iig bedankt voor je tip Denan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het niet kunnen bereiken van bepaalde nummers via Alice telefonie.
Wij hebben een vriendin die wij niet meer kunnen bereiken via de telefonie van Alice. Wanneer we mobiel naar haar bellen werkt het gewoon maar via de VoDSL krijgen we een toon alsof het nummer niet bestaat. Zij kan wel ons gewoon bereiken.
Verder met geen ander vast nummer tot nu toe dit mee gemaakt.
Wel nog met een mobielnummer, ook niet te breiken via Alice maar via mobiel wel gewoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 15:52

Fixer

FP ProMod
Hoi,

Ik zou gisteren (01-10-08) aangesloten worden (tussen 08:00 en 20:00 uur). Ik heb dus rond 20:30 alles aangesloten, aangezien ik er vanuit ging dat alles nu wel zou werken.

Tot mijn verbazing (lees: verbijstering :P) zag ik alleen het Power-ledje branden en dus niet het ADSL-ledje. Ik heb meerdere keren het stroom even van het modem gehaald, maar ook dat mocht niet baten. Tevens heb ik het modem rechtstreeks op het ISRA-punt aangesloten, maar ook dat hielp niet.

Vanochten voordat ik naar school ging, heb ik het modem ook nog even aangesloten en getest of het ADSL lampje nu wel brand. Maar dit was jammer genoeg niet het geval.

Zou mojo of denan er misschien even naar kunnen kijken? Misschien kan één van jullie zien wat er mis gaat.

Mijn Klantnummer: NL00092212

Alvast bedankt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fixer op 02-10-2008 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fixer schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 08:45:
Hoi,

Ik zou gisteren (01-10-08) aangesloten worden (tussen 08:00 en 20:00 uur). Ik heb dus rond 20:30 alles aangesloten, aangezien ik er vanuit ging dat alles nu wel zou werken.

Tot mijn verbazing (lees: verbijstering :P) zag ik alleen het Power-ledje branden en dus niet het ADSL-ledje. Ik heb meerdere keren het stroom even van het modem gehaald, maar ook dat mocht niet baten. Tevens heb ik het modem rechtstreeks op het ISRA-punt aangesloten, maar ook dat hielp niet.

Vanochten voordat ik naar school ging, heb ik het modem ook nog even aangesloten en getest of het ADSL lampje nu wel brand. Maar dit was jammer genoeg niet het geval.

Zou mojo of denan er misschien even naar kunnen kijken?

Mijn Klantnummer: NL00092212

Alvast bedankt! :)
Als het lampje straks nog niet brand moet je even de aderparen checken (instructies staan een stukje terug in dit topic). Heb je op geen enkel aderpaar DSL sync dan heeft KPN bij de oplevering iets fout gedaan en moet je de helpdesk bellen.

@edma:
Dat kan erop wijzen dat er in de telefonie-routering iets fout gaat. Stuur Alice maar een email met een lijstje van nummers die je niet kunt bellen, inclusief de provider van die mensen (bvb KPN/Vodafone/etc).

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 02-10-2008 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer

Fixer

FP ProMod
Ah, ok. Dat zal ik gelijk even proberen zodra ik thuis ben.

Bedankt voor het sneller antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanex223
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2024
Blanex223 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:12:
[...]

Inmiddels heb ik sinds zaterdag geen internet meer. Echt totaal geen signaal op 1e lijn of 2e lijn. Morgen komt NACAP, dus eens kijken wat dat gaat opleveren.

Mojo bedankt :)
Wel een beetje jammer hoor die postcodechecks allemaal. Bij mij gaf deze 650 en nog wat meter aan, maar na een lijnmeting blijkt dit dus 1700m te zijn. Ok een verschil vindt ik niet erg, maar dit vindt ik wel erg veelllll!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG!... nieuwe wetgeving voor 0900 nummers is ingegaan, en nu is het verplicht het maximaal te betalen bedrag voor een gesprek aan te geven. Alice vraagt gewoon maximaal €12,50!

Dit geeft al duidelijk aan dat ze zelf weten hoe lang de wachtijden zijn... wie gaat er in godsnaam 50 minuten bellen naar de helpdesk (€ 12,50 / 0,25)... Abonnement goedkoop en helpdesk duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Blanex223 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 09:31:
[...]

Wel een beetje jammer hoor die postcodechecks allemaal. Bij mij gaf deze 650 en nog wat meter aan, maar na een lijnmeting blijkt dit dus 1700m te zijn. Ok een verschil vindt ik niet erg, maar dit vindt ik wel erg veelllll!!
Het zelfde geval bij mij, zit volgens bbnet 1201 meter van de centrale terwijl ik dmv google maps de afstand hemelsbreed gemeten heb en dan kom ik op ruim 2700 meter uit.
Dit zal voor een berg ontevreden klanten gaan zorgen, dat staat vast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:51:
OMG!... nieuwe wetgeving voor 0900 nummers is ingegaan, en nu is het verplicht het maximaal te betalen bedrag voor een gesprek aan te geven. Alice vraagt gewoon maximaal €12,50!

Dit geeft al duidelijk aan dat ze zelf weten hoe lang de wachtijden zijn... wie gaat er in godsnaam 50 minuten bellen naar de helpdesk (€ 12,50 / 0,25)... Abonnement goedkoop en helpdesk duur :)
Vanaf 1 oktober is dat 0.15ct/minuut... maar ik moet je wel afremmen met betrekking tot de wachttijden.. Wat zegt een maximum bedrag nou helemaal over de gemm. wachttijden? :) Volgens mij zit Alice momenteel op een average waiting time van 2-3 minuten, maar heeft men bij de 1e lijn extra mensen aangenomen die nu ingewerkt worden.

add: Dit is natuurlijk een average, het ene moment zul je binnen 10 seconden iemand aan de lijn hebben, bel je net na het avondeten of tijdens de middagpauze dan zul je langer moeten wachten.

[ Voor 10% gewijzigd door denan op 02-10-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
denan schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:43:
[...]

Vanaf 1 oktober is dat 0.15ct/minuut... maar ik moet je wel afremmen met betrekking tot de wachttijden.. Wat zegt een maximum bedrag nou helemaal over de gemm. wachttijden? :) Volgens mij zit Alice momenteel op een average waiting time van 2-3 minuten, maar heeft men bij de 1e lijn extra mensen aangenomen die nu ingewerkt worden.

add: Dit is natuurlijk een average, het ene moment zul je binnen 10 seconden iemand aan de lijn hebben, bel je net na het avondeten of tijdens de middagpauze dan zul je langer moeten wachten.
Ik heb de afgelopen week twee keer gebeld. De ene keer had ik na 12 minuten iemand aan de lijn, de andere keer 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderZout
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 14:47
Klein vraagje;

Ik heb gisteren via de site Alice Comfort besteld. Na afronding van de bestelling wordt op de site vermeld dat ik een welkomst SMS op mijn mobiele telefoon zou ontvangen en, na verloop van tijd, een e-mailbericht.

Nu heb ik nog geen SMS of e-mail ontvangen, dus vroeg ik me af of daar een paar dagen tussen zit of dat mijn aanmelding wellicht niet goed is doorgekomen.
Zijn er meer mensen die zich onlangs hebben aangemeld waarbij het enige tijd heeft geduurd voordat er een bevestiging via SMS of e-mail binnen kwam?

Gelijk de volgende vraag dan maar;

Als iemand 20 Euro wil verdienen; stuur me je naam en klantnummer, zodat ik met een telefoontje kan doen alsof ik door "een supergoeie vriend" ben overgehaald :)

Gr,

Robin

Aldus, naar waarheid ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
ZonderZout schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:46:
Klein vraagje;

Ik heb gisteren via de site Alice Comfort besteld. Na afronding van de bestelling wordt op de site vermeld dat ik een welkomst SMS op mijn mobiele telefoon zou ontvangen en, na verloop van tijd, een e-mailbericht.

Nu heb ik nog geen SMS of e-mail ontvangen, dus vroeg ik me af of daar een paar dagen tussen zit of dat mijn aanmelding wellicht niet goed is doorgekomen.
Zijn er meer mensen die zich onlangs hebben aangemeld waarbij het enige tijd heeft geduurd voordat er een bevestiging via SMS of e-mail binnen kwam?

Gelijk de volgende vraag dan maar;

Als iemand 20 Euro wil verdienen; stuur me je naam en klantnummer, zodat ik met een telefoontje kan doen alsof ik door "een supergoeie vriend" ben overgehaald :)

Gr,

Robin
Het kosste me wat moeite, maar toen had ik je zover: over naar Alice ;) ! Mijn klantnummer is NL00051645, naam: Ernst Blaauw.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
hehehe... vrienden voor het leven :)

Anyways, ik heb in juni Alice "genomen". Van aanvraag tot aansluiting in 2 weken, overzetten telefoonnummer duurde iets langer, maar in de tussentijd een leennummer van Alice gekregen.... uit de kunst. Geen rompslomp, ook installatie was eenvoudig (op de telefoons boven na die op een niet standaard manier is aangesloten (niet met een plugje, maar met losse draadjes en dat werkt dus niet meer). Snelheid ligt max op 10 Mbit wat minder was dan voorgeschoteld, maar nog steeds 10 keer hoger dan bij mijn vorige provider, dus ik klaag niet.

Helaas is de verbinding niet heel stabiel. Ik heb al minimaal 3 keer in een weekend grote verbindingsproblemen gehad. Zowel internet als telefoon waren onbruikbaar voor een groot gedeelte van het weekend. De eerste keer (allereerste weekend) heb ik nog gebeld en kreeg ik te horen dat veel mensen belden (gezien de wachttijd had ik dat vermoeden al vroeg op de zaterdagochtend)) maar sindsdien heb ik mezelf die moeite bespaard.

Het zou fijn zijn als ik de storingsgegevens van bbned in zou kunnen kijken (vanaf mijn werk bijvoorbeeld), maar die gegevens zijn alleen door Alice zelf in te zien. Ook achteraf een bevestiging via bijvoorbeeld email dat ik een storing heb gehad zou fijn zijn (al was het alleen maar voor mijn eigen gevoel dat ik bij een provider zat die er bovenop zit en open is in zijn beleid). Korting op mijn abonnement voor ieder uur dat ik geen verbinding heb zou nog mooier zijn, maar zo duur is het nu ook weer niet. Ik zie liever een werkende verbinding dan geld.

Nu heb ik het vermoeden dat de verbinding nog steeds nogal varieert in snelheid. Kan de server zijn (youtube), of uiteraard mijn eigen pc, maar desalniettemin zou ik wel graag access-snelheden bij gaan houden. Er zijn zat tootljes die de totale up- of download bijhouden, maar kent iemand hier ook een tooltje die af en toe een bestand download/upload om de snelheid van de verbinding bij te houden ? (met mooie grafiekjes en gemiddeldes enzo). Een soort van kwaliteitscontrole zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-08 16:23
Ik ga per 1 november a.s. ook over op Alice. Kan ik mijn huidige modem(Speedtouch 780) blijven gebruiken?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 12:19

Iken374

webhostingtalk.nl

Ik wil een ander modem gaan gebruiken omdat ik wil gebruik gaan maken van VoIP van een andere aanbieder.

Met de copperjet haal ik echt de maximale snelheid (2.1MB) omdat de centrale hier praktisch om de hoek zit. Nu had ik nog een Zyxel 2602h liggen die ik aan de praat heb gekregen met Alice maar dan is de max downloadsnelheid maar 1.4MB max (tips welkom).

Wat ik nu wil is een ander modem kopen (waarschijnlijk een fritz!box) maar ik hoor graag wat tips van jullie. Wat is nu echt het beste modem wat ik kan kopen dat gaat werken met Alice en VoIP? Ik wil kwaliteit dus geld maakt niet zoveel uit. Liefst met wifi maar dat kan ook met een wifi router achter het modem natuurlijk (tips?).

Bedankt alvast! :)

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:17
Iken374 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:43:
Ik wil een ander modem gaan gebruiken omdat ik wil gebruik gaan maken van VoIP van een andere aanbieder.

Met de copperjet haal ik echt de maximale snelheid (2.1MB) omdat de centrale hier praktisch om de hoek zit. Nu had ik nog een Zyxel 2602h liggen die ik aan de praat heb gekregen met Alice maar dan is de max downloadsnelheid maar 1.4MB max (tips welkom).

Wat ik nu wil is een ander modem kopen (waarschijnlijk een fritz!box) maar ik hoor graag wat tips van jullie. Wat is nu echt het beste modem wat ik kan kopen dat gaat werken met Alice en VoIP? Ik wil kwaliteit dus geld maakt niet zoveel uit. Liefst met wifi maar dat kan ook met een wifi router achter het modem natuurlijk (tips?).

Bedankt alvast! :)
Volgens mij zijn de copperjet modems op BBned de beste combinatie.
Je kan de Coppertjet modem ook in bridge mode zetten en daarachter een router en een losse VoiP adapter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
wazzup105 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:41:
Het zou fijn zijn als ik de storingsgegevens van bbned in zou kunnen kijken (vanaf mijn werk bijvoorbeeld), maar die gegevens zijn alleen door Alice zelf in te zien. Ook achteraf een bevestiging via bijvoorbeeld email dat ik een storing heb gehad zou fijn zijn (al was het alleen maar voor mijn eigen gevoel dat ik bij een provider zat die er bovenop zit en open is in zijn beleid). Korting op mijn abonnement voor ieder uur dat ik geen verbinding heb zou nog mooier zijn, maar zo duur is het nu ook weer niet. Ik zie liever een werkende verbinding dan geld.
http://www2.internl.net/c....cgi?sectie=werkzaamheden
Voor Alice komt er binnenkort een dergelijke automatische sectie bij, maar in de tussentijd kun je de bovenstaande gebruiken.
Nu heb ik het vermoeden dat de verbinding nog steeds nogal varieert in snelheid. Kan de server zijn (youtube), of uiteraard mijn eigen pc, maar desalniettemin zou ik wel graag access-snelheden bij gaan houden. Er zijn zat tootljes die de totale up- of download bijhouden, maar kent iemand hier ook een tooltje die af en toe een bestand download/upload om de snelheid van de verbinding bij te houden ? (met mooie grafiekjes en gemiddeldes enzo). Een soort van kwaliteitscontrole zeg maar.
http://speedtest.bbned.nl en download daar het 100Mbyte bestand. Youtube hikt inderdaad af en toe, maar dat is meer een probleem in de servers van Youtube dan in je internet verbinding :) (hier hikt het ook met 1000Mbit)

@timbry:
Kan, maar dan moet je hem wel helemaal met de hand configureren.. VoDSL zal ook niet werken... en Alice zal je modem niet supporten dus de helpdesk bellen bij problemen is geen optie :)

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 03-10-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer

Fixer

FP ProMod
denan schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 09:11:
[...]

Als het lampje straks nog niet brand moet je even de aderparen checken (instructies staan een stukje terug in dit topic). Heb je op geen enkel aderpaar DSL sync dan heeft KPN bij de oplevering iets fout gedaan en moet je de helpdesk bellen.

@edma:
Dat kan erop wijzen dat er in de telefonie-routering iets fout gaat. Stuur Alice maar een email met een lijstje van nummers die je niet kunt bellen, inclusief de provider van die mensen (bvb KPN/Vodafone/etc).
Zo, heb de aderparen even omgewisseld. Nu werkt het! _/-\o_

Thanks, denan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 16:14

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik heb ook problemen, het vreemde is dat ik wel gebeld kan worden en kan bellen maar ik in mijn copperjet modem geen WAN IP adres krijg toegewezen ... Laptop direct achter het modem aangesloten, ADSL ledje brandt, ip adres laptop 172.19.3.x dus dat moet goed zijn .... vreemde vind ik dsat ik wel kan bellen dat is toch via voip ??? Hij geeft wel aan Line state = N/A :?

Klantnummer NL00090646

Is het modem mss kaduuk?

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:08
WeaZuL schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 19:44:
Ik heb ook problemen, het vreemde is dat ik wel gebeld kan worden en kan bellen maar ik in mijn copperjet modem geen WAN IP adres krijg toegewezen ... Laptop direct achter het modem aangesloten, ADSL ledje brandt, ip adres laptop 172.19.3.x dus dat moet goed zijn .... vreemde vind ik dsat ik wel kan bellen dat is toch via voip ??? Hij geeft wel aan Line state = N/A :?

Klantnummer NL00090646

Is het modem mss kaduuk?
bij Alice is het geen voip maar vodsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Mja. Ik zit nu bij Ziggo en gaan waarschijnlijk overstappen op Alice omdat Alles-in-1 van Ziggo hier niet te krijgen is. We hebben wel Internet, TV en telefonie van Ziggo, maar Alles-in-1 is niet mogelijk. En maar reclame maken voor dat alles-in-1 pakket..... 8)7

Ik heb echter een Draytek 2900 router die ik wil blijven gebruiken omdat ik een VPN naar het werk nodig heb (de Draytek maakt een LAN to LAN verbinding). Het modem moet dus in Bridge mode komen.

Ik heb begrepen dat Alice telefonie dan helaas niet mogelijk is omdat het geen VoiP is. Maar dat is geen probleem. Ik neem wel een abbo bij BudgetPhone ofzo :)

Belangrijkste vraag: Kan het Copperjet modem in Bridge mode? Of moet ik met een ander modem gaan proberen een bridged verbinding op te zetten?

Kan Denan of Mojo mij hier iets meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Flappie schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 23:10:
Belangrijkste vraag: Kan het Copperjet modem in Bridge mode? Of moet ik met een ander modem gaan proberen een bridged verbinding op te zetten?
Kan aan mij liggen, maar ik snap het niet? Een paar uur eerder geeft de user Flappie antwoord op dezelfde vraag: ja, het Copperjet modem kan ook in bridge mode. Zijn er soms twee users die allebei Flappie heten? Los daarvan blijkt ook uit overige berichten dat de modem inderdaad in bridge mode gezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
grun93 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:22:
[...]

Kan aan mij liggen, maar ik snap het niet? Een paar uur eerder geeft de user Flappie antwoord op dezelfde vraag: ja, het Copperjet modem kan ook in bridge mode. Zijn er soms twee users die allebei Flappie heten? Los daarvan blijkt ook uit overige berichten dat de modem inderdaad in bridge mode gezet kan worden.
Ik had eerder gelezen van iemand dat het kon, maar ik het nu dus echt 100% zeker weten anders werkt m'n VPN niet :P
Ziggo moet echt de deur uit. Wat een hobby club is dat daar zeg :/

[ Voor 6% gewijzigd door Flappie op 04-10-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Flappie schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:28:
[...]

Ik had eerder gelezen van iemand dat het kon, maar ik het nu dus echt 100% zeker weten anders werkt m'n VPN niet :P
Ziggo moet echt de deur uit. Wat een hobby club is dat daar zeg :/
Jep, dat kan. Moet je wel het password weten, maar die is vast wel ergens te vinden ;)

spoiler:
Op Google.. ofzo, ik ken hem niet uit m'n hoofd!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb e.e.a. naar beste eer en geweten (ben geen netwerkspecialist) onderzocht, en de CopperJet kan volgens mij i.c.m. Alice NIET in bridge mode, d.w.z. Alice ondersteund uitsluitend PPPoA en niet één van de bridged protocollen die de CopperJet aankan.

Wat WEL kan is de CopperJet in de zgn. "Zero Installation PPP Bridge" (ZIPB) mode zetten, wat grotendeels hetzelfde effect heeft (as in: de router/PC achter het modem krijgt het publieke IP adres, alle portforwarding kun je in principe op de router doen). Het gaat hier om een slim soort "DMZ" instelling op de CopperJet, dus geen "echte" bridge (uit de handleiding: "It is not a bridge, but rather an IP router with specialized address management."). Dat is waarschijnlijk ook de reden dat VoIP/VoDSL niet werkt, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Het is echter geen sinecure om die ZIPB mode i.c.m. een router in te stellen. Je moet namelijk via de webinterface het IP adres van de router opgeven. De webinterface bereiken is echter niet mogelijk als het modem aan de router hangt. Ik heb het aan de praat weten te krijgen door modem, router en een laptop samen aan een switch/hub te hangen. Als je geen losse switch/hub hebt, zou het ook moeten werken met de switch op je router (je sluit dan de WAN poort van je router aan op één van z'n eigen LAN poorten).
  • Sluit eerst het modem aan (met de standaardinstellingen, na een reset). Wacht tot deze geboot is.
  • Sluit dan de router aan (via de WAN poort, ingesteld als DHCP client). Wacht tot deze geboot is.
  • Sluit vervolgens een laptop (of PC) aan (ook ingesteld als DHCP client). Wacht tot deze geboot is ;).
Door het in deze volgorde aan te sluiten, krijgt de router als het goed is het eerste IP adres uit de DHCP range van het modem (172.19.3.2) en de laptop het tweede adres (172.19.3.3).
  • Log vanaf de laptop in op de CopperJet (172.19.3.1) als admin (pass bb@l1cE322).
  • Ga naar Configuration -> ZIPB
  • Vul eerst het onderste gedeelte van het scherm in:
InvulveldWaarde
LAN interfaceethernet-0
WAN interfaceppp-0
LAN IP address spoof methodUse PPP server address
Manual LAN IP addressleeg laten c.q. default laten staan
LAN subnet maks selection methodNatural
Manual LAN subnet maskleeg laten c.q. default laten staan
LAN DHCP server lease time(flink ophogen kan geen kwaad)
LAN PC power down time(flink ophogen is aan te raden)
  • Klik op OK om bovenstaande instellingen vast te leggen.
  • Klik vervolgens op Enable om ZIPB te activeren
  • Selecteer de router (172.19.3.2) uit het lijstje "Choose which computer will use the public IP address" en klik op Apply
  • Reset als laatste de router, zodat die het publieke IP adres toegewezen krijgt.
  • Als het werkt, sluit dan de WAN poort van de router rechtstreeks aan op de CopperJet.
Het kan zijn dat je even wat moet spelen met de volgorde waarin je Enable, Apply en OK doet. Ik ben er nog steeds niet helemaal achter wat de juiste manier is. Bovenstaande is de procedure uit de handleiding.

[ Voor 6% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 04-10-2008 12:21 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:53:
Ik heb e.e.a. naar beste eer en geweten (ben geen netwerkspecialist) onderzocht, en de CopperJet kan volgens mij i.c.m. Alice NIET in bridge mode, d.w.z. Alice ondersteund uitsluitend PPPoA en niet één van de bridged protocollen die de CopperJet aankan.

Wat WEL kan is de CopperJet in de zgn. "Zero Installation PPP Bridge" (ZIPB) mode zetten, wat grotendeels hetzelfde effect heeft (as in: de router/PC achter het modem krijgt het publieke IP adres, alle portforwarding kun je in principe op de router doen). Het gaat hier om een slim soort "DMZ" instelling op de CopperJet, dus geen "echte" bridge (uit de handleiding: "It is not a bridge, but rather an IP router with specialized address management."). Dat is waarschijnlijk ook de reden dat VoIP/VoDSL niet werkt, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Het is echter geen sinecure om die ZIPB mode i.c.m. een router in te stellen. Je moet namelijk via de webinterface het IP adres van de router opgeven. De webinterface bereiken is echter niet mogelijk als het modem aan de router hangt. Ik heb het aan de praat weten te krijgen door modem, router en een laptop samen aan een switch/hub te hangen. Als je geen losse switch/hub hebt, zou het ook moeten werken met de switch op je router (je sluit dan de WAN poort van je router aan op één van z'n eigen LAN poorten).
  • Sluit eerst het modem aan (met de standaardinstellingen, na een reset). Wacht tot deze geboot is.
  • Sluit dan de router aan (via de WAN poort, ingesteld als DHCP client). Wacht tot deze geboot is.
  • Sluit vervolgens een laptop (of PC) aan (ook ingesteld als DHCP client). Wacht tot deze geboot is ;).
Door het in deze volgorde aan te sluiten, krijgt de router als het goed is het eerste IP adres uit de DHCP range van het modem (172.19.3.2) en de laptop het tweede adres (172.19.3.3).
  • Log vanaf de laptop in op de CopperJet (172.19.3.1) als admin (pass bb@l1cE322).
  • Ga naar Configuration -> ZIPB
  • Vul eerst het onderste gedeelte van het scherm in:
InvulveldWaarde
LAN interfaceethernet-0
WAN interfaceppp-0
LAN IP address spoof methodUse PPP server address
Manual LAN IP addressleeg laten c.q. default laten staan
LAN subnet maks selection methodNatural
Manual LAN subnet maskleeg laten c.q. default laten staan
LAN DHCP server lease time(flink ophogen kan geen kwaad)
LAN PC power down time(flink ophogen is aan te raden)
  • Klik op OK om bovenstaande instellingen vast te leggen.
  • Klik vervolgens op Enable om ZIPB te activeren
  • Selecteer de router (172.19.3.2) uit het lijstje "Choose which computer will use the public IP address" en klik op Apply
  • Reset als laatste de router, zodat die het publieke IP adres toegewezen krijgt.
  • Als het werkt, sluit dan de WAN poort van de router rechtstreeks aan op de CopperJet.
Het kan zijn dat je even wat moet spelen met de volgorde waarin je Enable, Apply en OK doet. Ik ben er nog steeds niet helemaal achter wat de juiste manier is. Bovenstaande is de procedure uit de handleiding.
Ah kijk, het kan dus wel :)
Ik zal ook nog even kijken wat de mogelijkheden bij Telfort zijn. Volgens mij kan je daar gewoon je eigen modem kiezen. Moeilijke keuze; Telfort met eigen modem of toch liever Alice op het BBned netwerk waar mijn voorkeur eigenlijk wel naar uitgaat.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Je kan bij Alice ook best een ander modem gebruiken, maar daar bieden ze geen support op. Een ander modem gaat je overigens ook geen "echte" bridge opleveren, mocht je daar naar op zoek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:31:
Je kan bij Alice ook best een ander modem gebruiken, maar daar bieden ze geen support op. Een ander modem gaat je overigens ook geen "echte" bridge opleveren, mocht je daar naar op zoek zijn.
Het gaat me erom dat ik het publieke IP adres op me Draytek Vigor 2900 krijg omdat dit een VPN router is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Ik heb toevallig dezelfde router en dat is inderdaad wat er gebeurd als je bovenstaande procedure volgt: de 2900 krijgt het publieke adres als "WAN address".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Iken374 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:43:

Ik gebruik ook een Zyxel 2602h (Tiscali branded). Mijn snelheid is zelfs iets hoger als met de Copperjet.
Ik zit nu op een downstream speed van 15061 kbps.
Voip werkt ook redelijk goed.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-07-2024
Dubbel 8)7

[ Voor 92% gewijzigd door redlek op 05-10-2008 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-07-2024
Denan Wrote: Vanaf 1 oktober is dat 0.15ct/minuut
Volgens de website is dit nog steeds 0,25 euro cent en deze week nog gebeld en kreeg toch echt te horen dat dit 0,25 eurocent koste :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Laatst online: 20-07 21:31
De KPN monteur zou vanmorgen bij mij langskomen (tussen 8 en 10), maar hij belde net met de mededeling dat hij niks kon doen omdat de verbinding er niet altijd uit lach, maar alleen maar korte periodes. Dit zou dan aan het signaal liggen wat Alice uitzendt. Hij ging het terugzetten naar Alice met het voorstel om een nieuw modem op te sturen.

Als ik mijn eigen ping resultaten wat verder analyseer dan zie ik dat mijn verbinding er vooral veel uit ligt tijden spitsuren. Vanaf 7 uur 's ochtends t/m koffietijd. Dan tijdens de lunch weer en vervolgens vanaf 17.00 tot 21.00. Daarna gaat het veel goed, al is die score ook niet 100%.

Mojo zou jij me kunnen helpen? Mijn klantnummer is NL00107278
Afbeeldingslocatie: http://101nieuws.nl/alice.jpg

(ik heb trouwens wel het idee dat mijn verbinding sinds deze ochtend stabieler is geworden, is er misschien al iets aangepast? Ik heb bijvoorbeeld al bijna 16 uur achter elkaar verbinding met internet. Ik heb de ping weer aangezet dus vanavond zou ik meer informatie moeten hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
redlek schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 20:22:
[...]

Volgens de website is dit nog steeds 0,25 euro cent en deze week nog gebeld en kreeg toch echt te horen dat dit 0,25 eurocent koste :?
KPN had vertraging waardoor de change pas op 3 oktober in ging (ipv 1 oktober), dientengevolge zijn de website en de belmenu's niet aangepast.. maar de werkelijke tarieven staan wel al op 0.15 euroct.

@waaranders:
Als het alleen tijdens "spitsuren" voorkomt heb je waarschijnlijk last van overspraak (Wikipedia: Overspraak) op de telefoonkabels van KPN.. De enige oplossing is je profiel is omlaag draaien, KPN kan hier weinig aan doen (behalve de kabels opgraven en een halve meter uit elkaar opnieuw ingraven.. over het hele traject van je woning tot de wijkcentrale ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik bel net, er wordt nu 15ct/min aangegeven.

Ik kan al een tijd niet gebeld worden, de telefoon gaat niet over. Nu zou dit doorgezet worden. Helaas wordt ik dan weer gebeld met het feit dat ik 10 min. de stroom van het modem moet halen en een kabel moet vervangen en vervolgens dit weer kan terugmelden. Dus nu weer in de wacht... :O

[ Voor 76% gewijzigd door Devster op 06-10-2008 11:17 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderZout
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 14:47
ernstblaauw schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:50:
[...]

Het kosste me wat moeite, maar toen had ik je zover: over naar Alice ;) ! Mijn klantnummer is NL00051645, naam: Ernst Blaauw.
Alvast bedankt!
Bedankt, goede vriend! :)
Ik heb het doorgegeven en ze gaan kijken of ze het kunnen toevoegen. Hopelijk zijn ze administratief handig genoeg bij Alice.

Aldus, naar waarheid ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Laatst online: 20-07 21:31
denan schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:29:
[...]

@waaranders:
Als het alleen tijdens "spitsuren" voorkomt heb je waarschijnlijk last van overspraak (Wikipedia: Overspraak) op de telefoonkabels van KPN.. De enige oplossing is je profiel is omlaag draaien, KPN kan hier weinig aan doen (behalve de kabels opgraven en een halve meter uit elkaar opnieuw ingraven.. over het hele traject van je woning tot de wijkcentrale ;)).
Ok tnx, dan weet ik dat iig. Dan ga ik nu waarschijnlijk 2 domme vragen stellen:
1) Met het verlagen van mij profiel, wordt dan mijn theoretische snelheid (20mbit) of praktische snelheid (8mbit) verlaagd?
2) Dit probleem heb ik dan neem ik aan bij alle aanbieders via bbned (oa Alice dus), maar treed dit bijvoorbeeld voor xs4all (KPN) ook op? Neem aan van wel, maar toch even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoera, mijn oude telefoonnummer is terug bij mij.

Wat ik heel jammer vind is dat Alice aangeeft dat ze je opzeggen bij je oude provider, maar dat dat alleen (schijnbaar?) gebeurd als je je oude nummer wil behouden. Wat ik wel had aangegeven.

Omdat ik geen reactie had gehad van KPN maar eens bellen met KPN "geen opzegging"

Om een lang verhaal (kastje muur en terug) kort te houden het kost mij ruim 150 euro om, en KPN weg en mijn oude tel.nummer tebehouden, ( 2 a' 3 maanden KPN en 2 keer bellen met Alice).

Maar verder dik tevreden over Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
WaarAnders schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 18:59:
[...]

Ok tnx, dan weet ik dat iig. Dan ga ik nu waarschijnlijk 2 domme vragen stellen:
1) Met het verlagen van mij profiel, wordt dan mijn theoretische snelheid (20mbit) of praktische snelheid (8mbit) verlaagd?
2) Dit probleem heb ik dan neem ik aan bij alle aanbieders via bbned (oa Alice dus), maar treed dit bijvoorbeeld voor xs4all (KPN) ook op? Neem aan van wel, maar toch even checken.
1) een profielverlaging heeft altijd effect op de praktische snelheid, waarschijnlijk ga je dan naar 6Mbit.
2) Yup, overspraak heeft dezelfde effecten voor alle providers die die telefoonkabels gebruiken. Wel is het zo dat hoe hoger je snelheid->hoe hoger de gevoeligheid voor overspraak-problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 00:23:
Hoera, mijn oude telefoonnummer is terug bij mij.

Wat ik heel jammer vind is dat Alice aangeeft dat ze je opzeggen bij je oude provider, maar dat dat alleen (schijnbaar?) gebeurd als je je oude nummer wil behouden. Wat ik wel had aangegeven.

Omdat ik geen reactie had gehad van KPN maar eens bellen met KPN "geen opzegging"

Om een lang verhaal (kastje muur en terug) kort te houden het kost mij ruim 150 euro om, en KPN weg en mijn oude tel.nummer tebehouden, ( 2 a' 3 maanden KPN en 2 keer bellen met Alice).

Maar verder dik tevreden over Alice.
je hebt je oude telefoonnummer meegenomen naar Alice ? Vreemd, werkte bij mij vlekkeloos (duurde even, totdat nummer was overgezet, maar dat komt waarschijnlijk door de traaghheid van de KPN en het feit dat ik het pas heel laat aanvroeg (2 weken voor de ingangsdatum). In de tussentijd wel altijd bereikbaar geweest op oude nummer, EN al kunnen uitbellen via de nieuwe tarieven (mbv een tijdelijk leennummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Het verhuizen van een Alice lijn is gewoon opzeggen & een nieuwe aanvragen ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ChaserBoZ_ schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:17:
Het verhuizen van een Alice lijn is gewoon opzeggen & een nieuwe aanvragen ?
Yup, gezien het feit dat het een maandcontract is maakt dat ook niet zoveel uit. Wellicht is het wel aan te raden om alice op het nieuwe adres al aan te vragen voordat je de oude cancelled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

denan schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 09:39:
[...]

1) een profielverlaging heeft altijd effect op de praktische snelheid, waarschijnlijk ga je dan naar 6Mbit.
2) Yup, overspraak heeft dezelfde effecten voor alle providers die die telefoonkabels gebruiken. Wel is het zo dat hoe hoger je snelheid->hoe hoger de gevoeligheid voor overspraak-problemen.
Hoeft niet per cé. Stel je traint in op 8Mbit met een 20Mbit profiel. (Eigenlijk 24/1.3). Dan kan een 8Mbit profiel al stabiel zijn.

Een 6Mbit profiel bestaat niet, het zou dan naar 4 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:36
Ik bestel op 23 september 2008 Alice Easy op het tweede aderpaar, dus met NLS.

Al snel komt een brief binnen met de ontvangstbevestiging, alleen is mijn naam gespeld met 'ck' in plaats van 'kk'. Ik op 25 september een mail gestuurd of ze dat willen corrigeren.
klantenservice alice.nl op 29 sep om 10:42 uur:
In verband met de wet bescherming van persoonsgegevens is het voor ons niet mogelijk de betreffende klantgegevens te wijzigen. We verzoeken u dan ook vriendelijk om voor het realiseren van de de betreffende wijziging, telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice.
Telefonisch zijn ze slecht bereikbaar, dus toch maar een mailtje:
ik op 2 okt om 15:22 uur:
(...)
Helaas bent u telefonisch op het moment slecht bereikbaar en ik ben van mening
dat uw weigering onterecht is. De Wet Bescherming van Persoonsgegevens
(hierna: WBP) verzet zich immers niet tegen meldingen via e-mail.

Het verzoek in herhaling: Gelieve de schrijfwijze van mijn achternaam te
corrigeren (...) en daarbij het e-mail adres niet te
vergeten.

Voorzover de door mij verstrekte gegevens (uw schrijven van 23.09.2008 met
kenmerk (...) en klantnummer (...)) u niet kan overtuigen van de
onder artikel 8, onderdeel a WBP genoemde "ondubbelzinnige toestemming", wil
ik u wijzen op onderdeel b van datzelfde artikel. De juiste schrijfwijze van
mijn achternaam is noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst
voorzover u daarvoor e-mail gebruikt.

Dat "(...)" dan inderdaad de juiste schrijfwijze is kan in voldoende mate
in openbare registers worden teruggevonden, zoals onder andere het
telefoonboek en de whois-registratie van de door mij gebruikte domeinnaam.

Ik hoop dat u alsnog bereid bent de correctie zonder verder telefonisch
contact door te voeren.
(...)
Met dagtekening 2 oktober komt een brief binnen. Een nieuwe ontvangstbevestiging met een nieuw ordernummer, maar nog steeds met 'ck' en niet 'kk', rond diezelfde tijd komt ook een email binnen:
klanteservice alice.nl op 6 okt om 19:18 uur:
(...)
Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft wijziging van uw naam.

Wij hebben uw verzoek voor wijziging van uw naam ontvangen en verwerkt. U zult hierover nog een schriftelijke bevestiging ontvangen. Onze excuses voor het ongemak.
(...)
Op 7 okt probeer ik dan toch nog eens een telefoontje, ditmaal ben ik wel redelijk snel aan de beurt. Volgens de telefonist is die nieuwe ontvangsbevestiging het gevolg van de naamswijziging, de aansluiting wordt gewoon op tijd geleverd en in hun systeem staat mijn naam nu met 'kk' geschreven, ook in het mailadres.

edit:vanaf dit moment wordt mijn naam inderdaad correct geschreven
info alice.nl op 8 okt om 02:06 uur (!):
(...)
Wij willen u zo snel mogelijk van het laatste nieuws op de hoogte brengen.
Daarom sturen wij u met ingang van heden belangrijke informatie - bij voorkeur
een PDF-bestand als attachment - per e-mail. U kunt deze bestanden openen door
met de linker muisknop op het icoon te klikken en u bent direct op de hoogte.
(...)
Bijlage: Orderwijziging.pdf
Uit die pdf:
Vanaf vandaag zullen wij de factuurbedragen van het volgende bank- of girorekeningnummer afboeken:
Rekeningnummer: 123456789 Rekeninghouder: (...)
En dezelfde dag komt een afdruk van die pdf via de post binnen.
Dan maar weer een email schrijven:
ik op 8 okt om 13:22 uur:
(...)
Fijn dat u er zo bovenop zit, maar ik heb geen wijziging van het
bankrekeningnummer gevraagd. Gelieve gewoon het bankrekeningnummer te
gebruiken dat tijdens de telefonische bestelling is opgegeven.
(...)
Wordt vervolgd...

Edit: Mojo heeft PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

PM je klantnummer even. Dan zoek ik voor je uit wat er gaande is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Ik heb voor mijn ouders een paar weken geleden Alice comfort aangevraagd en vandaag het modem binnen gekregen.
Natuurlijk meteen aangesloten en het dsl lampje gaat branden maar geen internet.
Heb even op het modem ingelogd om te kijken maar deze krijgt geen ip adres toegewezen.
Wil dit zeggen dat de dsl lijn nog niet opgeleverd is ?
Het vreemde is dat ze ook nog geen post hebben gehad met alle instellings gegevens, dat zal nog wel komen hoop ik voor ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier eigenlijk alleen internet problemen langs komen. Maar hoe zit het met het telefonie gedeelte?
Ik heb hier nu een werkende internetverbinding alleen op telefonie vlak gaat er van alles nog mis.

Wij kunnen bepaalde nummers niet bereiken en nummers die wij wel kunnen bereiken kunnen ons niet bereiken.
2e lijn heeft hierover 1 keer contact met ons gezocht maar zou nog eens bellen maar dat moet nu nog steeds gebeuren. En onder tussen komen wij er achter dat er steeds meer nummers zijn waar dit mee speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GemengdeDrop
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

Also, Ik heb op 20-09-08 via adslwinkel.nl Alice comfort aangevraagd.
Ik heb nu nog een abbo lopen bij planet met IPB en ik wilde puur vanwege de prijs/kwaliteit en het jaarcontract daar weg. Het oude contract loopt af op 27-11-08 en ik heb dit ook als gewenste opleverdatum opgegeven.

Nu heb ik dinsdag 07-10-2009 een orderbevestiging gekregen waarin staat dat er 22-10 al opgeleverd gaat worden. Dat is dus meer als een maand te vroeg. Ook schrijven ze dat het telefoonnummer binnen 3 weken geporteerd gaat worden. Ik heb met Alice klantenservice gebeld en die zeggen dat wellicht adslwinkel.nl een fout heeft gemaakt. Ik zou dan een klachtenbrief moeten sturen naar adslwinkel.nl en ze konden niet echt iets doen. :| Ook heb ik geprobeerd te achterhalen wat er op 22-10 nou gaat gebeuren maar daar kwam niet echt een antwoord uit |:(

Mijn vraag aan iemand die ook de overstap IPB > Alice Comfort heeft gemaakt:
Gaat dit wel goed zo? Ik wil in ieder geval van planet IPB af, maar wat gebeurt er nu eigenlijk op 22-10? Ben ik dan opeens m'n planet signaal kwijt en kan ik niet meer bellen? Ik lees hier al een tijdje mee en ik heb gehoord dat ze soms op het tweede ader-paar opleveren en dat zou dan het geval zijn als je voor NLS kiest maar ik snap dat eigenlijk niet. Ik heb toch al een lijn (zit nu planet op)? Als ik het me goed herinner heb ik bij de aanvraag gekozen dat ik GEEN kpn lijn had - dit omdat ze me bij 09001560 eerder al eens hadden verteld dat dit het geval was.

Dus... wat kan ik nou het beste doen? Ik wil in ieder geval niet terug naar planet dus ik moet zeer binnenkort een opzegbrief de deur uit doen. Moet ik gewoon een maandje extra dokken?

vind het hele adsl overstap gebeuren nogal wazig. Ze gaan er eigenlijk overal vanuit dat je een normaal analoog belbasis achtig abbo hebt :S . Doe ik iets fout ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:51:
Ik zie hier eigenlijk alleen internet problemen langs komen. Maar hoe zit het met het telefonie gedeelte?
Ik heb hier nu een werkende internetverbinding alleen op telefonie vlak gaat er van alles nog mis.

Wij kunnen bepaalde nummers niet bereiken en nummers die wij wel kunnen bereiken kunnen ons niet bereiken.
2e lijn heeft hierover 1 keer contact met ons gezocht maar zou nog eens bellen maar dat moet nu nog steeds gebeuren. En onder tussen komen wij er achter dat er steeds meer nummers zijn waar dit mee speelt.
Zijn dat toevallig allemaal vodafone nummers? De laatste tijd hebben zij namelijk "problemen" met het updaten van hun telefonie-routering. UPC laat ook wel eens steekjes vallen op dit gebied.

het beste wat je kunt doen:
Nummer X kan mij niet bereiken -> laat de eigenaar van nummer X klagen bij zijn/haar provider. Dit is de snelste weg om dit probleem op te lossen. Als de ene telco gaat klagen bij de andere telco duurt dat meestal 4-8 weken.
Ik kan nummer X niet bereiken -> zoek uit bij welke partij nummer X staat (bvb KPN/UPC/etc) en stuur een email naar Alice met deze gegevens.

@gdrop:
Aangezien je hebt aangegeven 'geen kpn lijn' te hebben zul je inderdaad NLS krijgen. Op 22-10 zal alice dus opgeleverd worden op het 2e aderpaar. Een aantal dagen later zal het telefoonnummer van IPB geporteerd worden naar Alice. Je zult echter wel zelf je contract met IPB moeten opzeggen, dat kan alice niet voor je doen (alleen bij KPN_analoog-porteringen).
Als je IPB hebt had je ook kunnen opgeven dat je al een lijn hebt, sinds een tijd kan Alice zulke lijnen gewoon migreren.. maar het kan zijn dat ADSLwinkel deze logica nog niet toepast op hun website.

Wat betreft je opmerkingen over overstappen: klopt.. het is momenteel lastig om over te stappen maar daarvoor gaan in de nabije toekomst dingen veranderen. COIN is momenteel bezig om hier standaard procedures voor op te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GemengdeDrop
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

Thanx Denan _/-\o_ . Dan weet ik nu wat ik moet doen op de 22'e.
denan schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:42:
Als je IPB hebt had je ook kunnen opgeven dat je al een lijn hebt, sinds een tijd kan Alice zulke lijnen gewoon migreren.. maar het kan zijn dat ADSLwinkel deze logica nog niet toepast op hun website.
Wat betreft je opmerkingen over overstappen: klopt.. het is momenteel lastig om over te stappen maar daarvoor gaan in de nabije toekomst dingen veranderen. COIN is momenteel bezig om hier standaard procedures voor op te stellen.
Ik weet niet helemaal zeker meer wat voor keuzemogelijkheden er waren maar ik krijg in ieder geval de kosten voor de NLS van webwinkel cadeau als het goed is. In ieder geval vond ik het niet allemaal erg helder. Volgensmij zou men moeten kunnen volstaan met de vragen:
- 'Bij welke aanbieder zit je nu en hoe heet het pakket'
- 'Wil je overstappen van je oude aanbieder naar de nieuwe of wil je een tweede lijn?'
Dan mag de nieuwe provider zelf lekker uitzoeken hoe het zit. Zoveel telco's zijn er nou ook weer niet in NLD, dus als ze nou eens voor de top 95% gewoon een protocol uitwerken voor wat er moet gebeuren als iemand wil overstappen :7

Overigens denk ik niet dat ik er nog achteraan ga dat ik een maand te vroeg opgeleverd krijg. Als ik ga klagen bij adslwinkel.nl zal je natuurlijk zien dat ik tegen het nieuwe jaar nog geen verbinding heb. :X Ik ga er vanuit dat het internet-gedeelte van IPB op het andere ader-paar nog gewoon blijft werken tot de einddatum. Dan ben ik in ieder geval nog via internet te bereiken als het bellen niet lukt. If it ain't broke - don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:03
Ik heb nu al een aantal weken last van een klapperlijn. Modem dat tussen 12 en 18 uur continu er uit vliegt en weer opnieuw gaat intrainen. Ik heb hier een paar maanden helemaal geen last van gehad, zelfs een paar keer gezien dat er een uptime van 30-50 dagen was. Ik heb niets aan de instellingen veranderd (software en hardware). Ik zit op 2100m van de centrale met en 10/1 profiel dat het dus wel heel lang goed gedaan heeft, maar nu dus plotseling kuren heeft :? Internet is gelukkig op te vangen door een onbeveiligd netwerk van de buurman :X , maar het is erg vervelend dat de telefoon ook niet werkt als het modem aan het intrainen is.
Zou mojo of denan voor mij een kijkje willen nemen? Mijn klantnummer is: NL00036236
Alvast bedankt :)

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb nu al een redelijk deel van dit forum doorgelezen en ben nog niet mijn probleem tegen gekomen. Ik heb namelijk Alice Easy dat vandaag ingaat. Alles aangesloten zoals het hoort. Het ADSL lampje brand. Ik heb contact met de router kan daarop ook inloggen met een hier of elders gevonden ww. Ik heb echter geen internet. Iemand een idee wat ik zou kunnen doen? Heb Alice nog niet gebeld, ga dat uiteindelijk wel doen als hier niets uitkomt.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:45

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Bij mij loopt het modem weer te kloten. Dit is de 3e x vandaag al dat ik de voeding er een paar keer in en uit moet doen, snel achter elkaar om de modem weer aan te krijgen.

Als t modem crashed brand alleen de power lamp voor de rest niets, en ik kan er ook niet meer in dan via t ip en internet doet t dan ook niet.

Dit is mijn 2e modem al, de vorige was na 3 dgn dood. deze doet t nu ong. 1 mnd. Wat kan de reden zijn? en waarom zijn die dingen zo brak?

EDIT:
het log bestand in de copperjet is leeg, dus daar kon ik niets uithalen.

[ Voor 8% gewijzigd door HellStorm666 op 10-10-2008 00:15 . Reden: Log bestandje ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellStorm666 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:11:
Bij mij loopt het modem weer te kloten. Dit is de 3e x vandaag al dat ik de voeding er een paar keer in en uit moet doen, snel achter elkaar om de modem weer aan te krijgen.

Als t modem crashed brand alleen de power lamp voor de rest niets, en ik kan er ook niet meer in dan via t ip en internet doet t dan ook niet.

Dit is mijn 2e modem al, de vorige was na 3 dgn dood. deze doet t nu ong. 1 mnd. Wat kan de reden zijn? en waarom zijn die dingen zo brak?

EDIT:
het log bestand in de copperjet is leeg, dus daar kon ik niets uithalen.
Ik heb/had hier dus ook last van..

Ik had de modem op een stekkerdoos aangesloten en na intensief internetten ging de verbinding steeds weg (alleen power lampje brande toen.) Hierna kreeg ik de modem pas weer werken toen ik hem rechtstreeks op het stopcontact had aangesloten. Sindsdien zit de modem rechtstreeks in het stopcontact en heb ik tot nu toe al een week geen storing gehad. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barracuda2806
  • Laatst online: 13-07 08:48
Hallo Denan en Mojo,

even een vraag aan jullie, ik heb nu ISDN + adsl abbo en wil deze omlaten zetten naar alice comfort.
Nu wil ik graag mijn nummer meenemen dit kan zonder problemen, alice zal mijn ISDN verbinding bij KPN opzeggen. Als ik het goed heb begrepen zal ik op basis van Line Sharing worden aangesloten, dus geen kosten meer aan KPN voor een abbo en huur voor de kosten van het koperpaar.

In het verleden was het zo dat je ten alle tijden een analoge lijn nodig had zonder abbo wat resulteert in een maandelijkse factuur van KPN van om en nabij 9,95 €.

Kunnen jullie bevestigen of het daadwerkelijk zo is dat ik geen huur/kosten meer heb aan het gebruikte koperpaar?

met vriendelijke groet, Barracuda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 23:54:
Ik heb nu al een redelijk deel van dit forum doorgelezen en ben nog niet mijn probleem tegen gekomen. Ik heb namelijk Alice Easy dat vandaag ingaat. Alles aangesloten zoals het hoort. Het ADSL lampje brand. Ik heb contact met de router kan daarop ook inloggen met een hier of elders gevonden ww. Ik heb echter geen internet. Iemand een idee wat ik zou kunnen doen? Heb Alice nog niet gebeld, ga dat uiteindelijk wel doen als hier niets uitkomt.
Kijk eens of je in het modem een WAN-ip kunt vinden.. zonee-> even de helpdesk bellen met de melding dat je wel linesync hebt maar geen verbinding.

@hellstorm/Cinji
Als je een brak stroompunt hebt kan dit inderdaad voor storingen in een CPE zorgen, mijn siemens ging ook vreemd gedrag vertonen doordat ik er een oud stekkerblok voor had hangen (stroomfluctuaties?).
Het lijkt me in ieder geval sterk dat je al 3 modems 'stuk' hebt kunnen maken in zo'n korte periode.. De CJT's zijn net bakstenen.. ze kunnen niet zo heel veel spannends.. maar ze zijn ook bijna niet stuk te krijgen :)
barracuda2806 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:37:
Hallo Denan en Mojo,

even een vraag aan jullie, ik heb nu ISDN + adsl abbo en wil deze omlaten zetten naar alice comfort.
Nu wil ik graag mijn nummer meenemen dit kan zonder problemen, alice zal mijn ISDN verbinding bij KPN opzeggen. Als ik het goed heb begrepen zal ik op basis van Line Sharing worden aangesloten, dus geen kosten meer aan KPN voor een abbo en huur voor de kosten van het koperpaar.

In het verleden was het zo dat je ten alle tijden een analoge lijn nodig had zonder abbo wat resulteert in een maandelijkse factuur van KPN van om en nabij 9,95 €.

Kunnen jullie bevestigen of het daadwerkelijk zo is dat ik geen huur/kosten meer heb aan het gebruikte koperpaar?
Die kosten zijn inderdaad inbegrepen bij de abonnementskosten. Wel zul je met een ISDN+ADSL abbo waarschijnlijk NLS krijgen, volgens mij is ISDN->PSTN DSL porting nog niet mogelijk.

Je zult dus wel zelf je ISDN en KPN DSL abonnementen stop moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 11:25

chromeeh

the Gnome

nvm...

[ Voor 97% gewijzigd door chromeeh op 10-10-2008 11:26 . Reden: lezen... ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt!@denan

Dat scheelt weer het doorlopen van de standaard vragen a 0,15 ct p/min. Ik had inderdaad geen WAN-ip adres. En ik zie bij PPP-connection ook Attempting to connect.

...

Argh. Net ook gebeld: reactie Alice: de geplande datum was idd gisteren, maar die is verschoven naar vandaag.

geen mailtje over gehad. Wel een beetje jammer. maar opzich wel positief nieuws, niks aan de hand dat lang duurt. :D *voelt zich als Cartman die op z'n wii zat te wachten*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

denan schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:59:
[...]

Kijk eens of je in het modem een WAN-ip kunt vinden.. zonee-> even de helpdesk bellen met de melding dat je wel linesync hebt maar geen verbinding.

@hellstorm/Cinji
Als je een brak stroompunt hebt kan dit inderdaad voor storingen in een CPE zorgen, mijn siemens ging ook vreemd gedrag vertonen doordat ik er een oud stekkerblok voor had hangen (stroomfluctuaties?).
Het lijkt me in ieder geval sterk dat je al 3 modems 'stuk' hebt kunnen maken in zo'n korte periode.. De CJT's zijn net bakstenen.. ze kunnen niet zo heel veel spannends.. maar ze zijn ook bijna niet stuk te krijgen :)

....
Beste Denan, zou je misschien het een en ander na kunnen kijken? Ik zit midden in het centrum en haal nauwelijks 8 Mbit, terwijl ik volgens de check (die van bbned) slechts 320 meter van de centrale zit.

Mijn klantnummer is NL00109712, en hier zijn mijn gegevens uit mijn modem :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
Driver Version 1.75  
API Version GS_API_626  
Firmware Version E.67.5.58   
Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)  
Common Handshake Disable  
Connected true  
Operational Mode G.Dmt  
State Showtime  
Watchdog 0x00000053  
Operation Progress 0x000000ad  
Last Failed 0x00000000  
Tx Bit Rate 1024000  
Rx Bit Rate 8064000  
Rx Attn DR 8788000  
Code Type Status AnnexA  
Tx Cell Rate 2415  
Rx Cell Rate 19018  
Phy Tx Cell Count 75797  
Phy Rx Cell Count 217685  
Phy Cell Drop Count 0  
Overall Failure 0  
Data Boost Disable  
Local ITU Country Code 0x0000b5ff  
Local SEF 0  
Local End LOS 0  
Local SNR Margin 9.5 dB  
Local Line Attn 5.0 dB   
INP Up 0.0  
INP Down 0.0  
PM Status L0  
Raw Attn 5.0 dB   
Local Tx Power 11.4 dB   
Local Fast Channel Rx Rate 0  
Local Fast Channel Tx Rate 0  
Local Fast Channel FEC 0  
Local Fast Channel CRC 0  
Local Fast Channel HEC 0  
Local Fast Channel NCD 0  
Local Fast Channel OCD 0  
Local Interleaved Channel Rx Rate 8064000  
Local Interleaved Channel Tx Rate 1024000  
Local Interleaved Channel FEC 2  
Local Interleaved Channel CRC 3  
Local Interleaved Channel HEC 1  
Local Interleaved Channel NCD 0  
Local Interleaved Channel OCD 0  
Remote Tx Power 9.8 dB   
Remote SEF 0  
Remote LOS 0  
Remote Line Attn 5.0 dB   
Remote SNR Margin 11 dB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wijnbo schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:52:
[...]

Beste Denan, zou je misschien het een en ander na kunnen kijken? Ik zit midden in het centrum en haal nauwelijks 8 Mbit, terwijl ik volgens de check (die van bbned) slechts 320 meter van de centrale zit.

Mijn klantnummer is NL00109712, en hier zijn mijn gegevens uit mijn modem :
(zie .sig) ;)

Anyway.. check eerst op http://pcdb.bbned.nl of je op een DSL1 of DSL2+ locatie zit.. als daar alleen DSL te krijgen is is 8Mbit het maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

Hallo,

Wij zijn 3 studenten die nu anti-kraak zitten in Den Bosch, volgens de Alice beschikbaarheids meter zitten we 1400 meter van de centrale af, naja dat maakt niet zoveel uit, als we maar internet hebben.

Maar nu hebben wij eigenlijk volgende week al internet nodig, leveren ze dat ongeveer in een week?Op de site stond 28 dagen, ik moet sowieso nog even overleggen met de anderen, maar alice is het beste omdat je daar per maand kan betalen, opzeggen. Bij de meeste zit je er 1 of 2 jaar aan vast.

Iemand nog meer ervaring met anti kraak wonen en adsl verbindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aight! schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:25:
Hallo,

Wij zijn 3 studenten die nu anti-kraak zitten in Den Bosch, volgens de Alice beschikbaarheids meter zitten we 1400 meter van de centrale af, naja dat maakt niet zoveel uit, als we maar internet hebben.

Maar nu hebben wij eigenlijk volgende week al internet nodig, leveren ze dat ongeveer in een week?Op de site stond 28 dagen, ik moet sowieso nog even overleggen met de anderen, maar alice is het beste omdat je daar per maand kan betalen, opzeggen. Bij de meeste zit je er 1 of 2 jaar aan vast.

Een week kan je wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo

Wijnbo

denan schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:51:
[...]

(zie .sig) ;)

Anyway.. check eerst op http://pcdb.bbned.nl of je op een DSL1 of DSL2+ locatie zit.. als daar alleen DSL te krijgen is is 8Mbit het maximum.
ADSL is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Wtw-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 320 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 23:54:
Hallo,

Alvast dank!
Dat probleem heb ik dus ook ( een paar posts hierboven )
Echter heb ik tot heden alleen de ontvangst bevestiging van Alice ontvangen en geen post met daarin de oplever datum e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 11:25

chromeeh

the Gnome

Zo ik heb ook Alice aangevraagd vanochtend :)
Kww :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Aight! schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:25:
Hallo,

Ga uit van 28 dagen. Dit is ook al inclusief de wettelijke cool-off van 7 dagen.
Wijnbo schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:36:
[...]

ADSL is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Wtw-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 320 meter
Dat is een ADSL1 centrale. Had ik je dat niet een keer gepm'd? :)
taz3d_nl schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:08:
[...]

Dat probleem heb ik dus ook ( een paar posts hierboven )
Echter heb ik tot heden alleen de ontvangst bevestiging van Alice ontvangen en geen post met daarin de oplever datum e.d
Zou een PPP probleem kunnen zijn. Krijg je een WAN-IP in je modem? Zo nee, bel Alice even en dan kunnen ze dat repareren. Mogelijkerwijs heb je en sync van een andere provider.

Zo ja, dan werkt het Alice-deel goed.

[ Voor 69% gewijzigd door Mojo op 11-10-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo

Wijnbo

Mojo schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:17:
[...]

Dat is een ADSL1 centrale. Had ik je dat niet een keer gepm'd? :)

[...]
Rofl, heel die PM niet gelezen. Enig idee wanneer dat op ADSL 2 wordt gezet? aangezien andere aanbieders hier wel ADSL 2 aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Wijnbo schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:02:
Enig idee wanneer dat op ADSL 2 wordt gezet? aangezien andere aanbieders hier wel ADSL 2 aanbieden...
Weet je dat wel heel zeker? Andere aanbieders maken imho gebruik van hetzelfde fysieke koperen draadje die naar dezelfde fysieke centrale loopt. Het probleem is niet de aanbieder maar de centrale. In een centrale waar netwerkkaarten van meerdere typen toegepast worden, is de snelheid van de langzaamste kaart bepalend. Als er in een centrale bij wijze van spreken maar 10% van de kaarten ADSL1 is, en de overige 90% kaarten van het snellere ADSL2+ type, dan wordt toch de hele centrale op het langzaamste protocol gezet. De reden is simpel: de centrale wil gewoon geen gezeur van mensen die gaan vragen of ze alsjeblieft mogen verhuizen van een langzame kaart naar een snellere zodra er eentje vrijkomt als bijvoorbeeld iemand gaat verhuizen, overlijdt of anderszins z'n abo opzegt. Ze zouden een dagtaak aan dergelijke verzoekjes hebben en dat proberen ze op deze manier te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Het kan ook nog zijn dat BBned hier geen ADSL2+ levert en KPN bijvoorbeeld wel.
Doe eens een snelheidscheck op de website van Telfort ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo

Wijnbo

Flappie schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:05:
Het kan ook nog zijn dat BBned hier geen ADSL2+ levert en KPN bijvoorbeeld wel.
Doe eens een snelheidscheck op de website van Telfort ofzo :)
Telfort snelheidscheck geeft wel 20Mbit aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Wijnbo schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 10:13:
[...]

Mja, als je net besteld hebt kan je nog binnen 7 dagen annuleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alice aangevraagd, zou 10-10-08 opgeleverd worden.
Er is een hoop fout gegaan zoals ik tot dusver kan zien:
1. Opgegeven dat ik mijn Telfort wil laten porteren naar Alice, staat nu in de brief dat ik een NLS krijg (dus 69 euro extra). Nou boeit dat me niet, maar dan moet de lijn wel werken op de aangegeven opleverdatum;
2. Ik kan niet inloggen in de "lounge". Eerst dacht ik dat dit pas geactiveerd zou worden op 10-10-08, niet dus;
3. Last but not least: mijn lijn doet het nog steeds niet, niet eens DSL signaal! Heb 3 aderparen hier thuis, op 1 aderpaar zit nu Telfort, op geen van de andere paren echter nog de NLS van Alice :S

Wat mij betreft: Bezint eer ge aan Alice begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:40

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:38:
Ik kan niet inloggen in de "lounge". Eerst dacht ik dat dit pas geactiveerd zou worden op 10-10-08, niet dus;
Ik kon pas inloggen in de "lounge" toen mijn verbinding het al 1 1/2 week deed. Ik zou me daar dus geen zorgen over maken.

[ Voor 45% gewijzigd door SeeSharp.nl op 13-10-2008 07:39 ]

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 15:23
Probleem is als volgd.

Op 8 Oktober zou Alice geactiveerd worden, 9 oktober zou KPN afgesloten zijn. De 9e ben ik begonnen met alles aansluiten, maar het DSL lampje bleef stug uit staan. Volgens Alice zou ik de aderparen om moeten draaien. Probleem is echter dat ik alleen bij de wandcontactdoos kan komen, het ISRA punt is afgesloten in een box waar een speciale sleutel voor nodig is. Het betreft namelijk een flatgebouw. Er komt echter wel een rood witte kabel uit in de kamer, mag ik er van uit gaan dat wanneer deze aangesloten is op het ISRA punt, het omdraaien van Rood/blauw en Wit/Oranje zou moeten functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik heb nu al een tijd geleden opgezegd, maar heb nog steeds geen schriftelijke bevestiging ontvangen. Ondertussen kan ik via mijn nieuwe provider wel bellen.

Eigenlijk is dat wel erg slecht, je zou toch verwachten dat je bericht krijgt hoe lang je een bepaalde dienst nog kan verwachten en wanneer deze geporteerd wordt. Bij de overstap van XS4ALL/KPN naar Alice kreeg ik die (van alle partijen, dus ook van Alice) wel!

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Opgegeven dat ik mijn Telfort wil laten porteren naar Alice, staat nu in de brief dat ik een NLS krijg (dus 69 euro extra). Nou boeit dat me niet, maar dan moet de lijn wel werken op de aangegeven opleverdatum;
2. Ik kan niet inloggen in de "lounge". Eerst dacht ik dat dit pas geactiveerd zou worden op 10-10-08, niet dus;
3. Last but not least: mijn lijn doet het nog steeds niet, niet eens DSL signaal! Heb 3 aderparen hier thuis, op 1 aderpaar zit nu Telfort, op geen van de andere paren echter nog de NLS van Alice :S

Heb jij de laatste bladzijden van dit topic wel doorgelezen? Want dan had je kunnen weten hoe een en ander opgelost kan worden. Nu ben je weer op een achterbakse manier bezig!
Zelfde geldt ook voor Devster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo

Wijnbo

Flappie schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 17:37:
[...]

Mja, als je net besteld hebt kan je nog binnen 7 dagen annuleren :)
Naja, die 20 Mbit boeit me niet zo gigantisch veel, dit is ook snel zat, vond het alleen beetje vreemd... Misschien krijg ik in de toekomst nog een keer een leuke upgrade ofzo 8)

Zoveel download ik nu ook weer niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MailMan schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 08:30:
Er komt echter wel een rood witte kabel uit in de kamer, mag ik er van uit gaan dat wanneer deze aangesloten is op het ISRA punt, het omdraaien van Rood/blauw en Wit/Oranje zou moeten functioneren?
Volgens mij wel ja, ik zou het wel aandurven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:00

oZy

Ik heb net ook een comfort pakketje aangevraagd. Orange gaat hier per 31-10 op zwart, Alice begint op 3-11. Hou alleen mijn hart vast, tot 3x toe opnieuw begonnen omdat de toevoeging van het huisnummer op het bestelscherm niet getoond wordt. Kennelijk hoort dit zo...? En anders hebben de overburen een Alice aansluiting straks :)

Heb trouwens het laatst genoemde klantnummer opgegeven voor de friendskorting, dus Wijnbo (NL00109712) heb je alvast een goedmakertje voor de tegenvallende snelheden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Wijnbo schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 10:13:
[...]

De snelheidscheck hoeft niet per cé te kijken of het een ADSL2 centrale is. Ga er niet vanuit dat je daar wel ADSL2 hebt. :)
MailMan schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 08:30:
Probleem is als volgd.

Op 8 Oktober zou Alice geactiveerd worden, 9 oktober zou KPN afgesloten zijn. De 9e ben ik begonnen met alles aansluiten, maar het DSL lampje bleef stug uit staan. Volgens Alice zou ik de aderparen om moeten draaien. Probleem is echter dat ik alleen bij de wandcontactdoos kan komen, het ISRA punt is afgesloten in een box waar een speciale sleutel voor nodig is. Het betreft namelijk een flatgebouw. Er komt echter wel een rood witte kabel uit in de kamer, mag ik er van uit gaan dat wanneer deze aangesloten is op het ISRA punt, het omdraaien van Rood/blauw en Wit/Oranje zou moeten functioneren?
Ga er maar vanuit dat je bent opgeleverd op het 2e aderpaar. Test dat even. Mogelijkerwijs is je lijn niet goed opgeleverd door KPN als je dan nog steeds geen sync hebt. Bel dan even naar Alice.

Je had kunnen lezen dat je een NLS á €69,- moet betalen voor een nieuwe lijn, als je geen analoge telefonie van KPN hebt. Je hebt VoIP van telfort, dus je moet gewoon de €69,- betalen. :)

Heb je echt de goede gegevens voor de lounge? De eerste keer zijn ze namelijk je emailadres (zonder alice.nl) en je geboortedatum. Daarna kan je hem veranderen.

Mogelijkerwijs is je lijn niet goed opgeleverd. Verifieër of je overal geen sync op hebt en bel Alice. KPN heeft dan de oplevering verklooid en moeten de kruisdraden opnieuw worden getrokken.

[ Voor 96% gewijzigd door Mojo op 13-10-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Devster schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:19:
Ik heb nu al een tijd geleden opgezegd, maar heb nog steeds geen schriftelijke bevestiging ontvangen. Ondertussen kan ik via mijn nieuwe provider wel bellen.

Eigenlijk is dat wel erg slecht, je zou toch verwachten dat je bericht krijgt hoe lang je een bepaalde dienst nog kan verwachten en wanneer deze geporteerd wordt. Bij de overstap van XS4ALL/KPN naar Alice kreeg ik die (van alle partijen, dus ook van Alice) wel!
Update:

Alice belde mij vanwege het probleem dat ik niet gebeld kon worden (wel uitbellen) om stappen te doorlopen die ik al een paar keer gedaan had (10 min. stroom van de modem en de kabel naar de ISRA vervangen... ). Dat had ik ruim een week geleden ook al gedaan en ik heb de resultaten teruggemeld. De call zou naar de TD doorgezet worden. Dit was niet gebeurd.

Ik vroeg de call agent naar de status van mijn opzegging. Hij kon niets vinden. Na wat verder zoeken bleek dat mijn opzegging wel genoteerd was, maar er verder niets mee gedaan was. Nu kan ik dus een brief gaan schrijven naar de afdeling Creditering om de extra maand abonnement terug te krijgen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:50:
[...]
Excuse me? Heb je mijn posthistorie in dit topic (en de vorige Alice Topics) gelezen voordat je me over een kam scheert met andere "klagers"? Ik doe gewoon mijn verhaal, wat is hier achterbaks aan?

[ Voor 37% gewijzigd door Devster op 13-10-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:50:
[...]

Heb jij de laatste bladzijden van dit topic wel doorgelezen? Want dan had je kunnen weten hoe een en ander opgelost kan worden. Nu ben je weer op een achterbakse manier bezig!
Tsja, zelfde geldt voor mij, ook ik doe alleen maar mijn verhaal. En waar haal je dat weer vandaan? Ik heb niet met je geknikkerd vrind. Schiet echt niet op als je zo reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Mojo schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:31:
Je had kunnen lezen dat je een NLS á €69,- moet betalen voor een nieuwe lijn, als je geen analoge telefonie van KPN hebt. Je hebt VoIP van telfort, dus je moet gewoon de €69,- betalen. :)
Nee, dat staat er niet. Op de site van Alice staat dat je 69 euro mag dokken als je geen telefoonlijn hebt. Dat is toch net iets anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:14

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Beetje aparte situatie gecreëerd:

Internet bij Alice telefonisch aangevraagd. Ik wilde er zeker van zijn dat de spraak op de lijn zou blijven bestaan: daar zit namelijk een alarm installatie op. Nadat me dat een paar keer was verzekerd dus telefonisch het abbo afgehandeld.
Ik kan mij alleen niet herinneren dat het ISDN/Analoog vraagstuk aan bod kwam. Ik heb dus een ISDN installatie en zag dus dit weekend pas dat je dan via de website niks kan bestellen.

Maar ik heb dus al een activatie brief gehad van Alice met het juiste adres en telefoonnummer en de melding dat internet zou moeten werken. Modem ook al binnen.
Gister toch maar even een belletje gepleegd naar Alice maar die verzekerden mij (na een paar keer in de wacht te zijn gezet) dat het wel zou werken.

Vol goede moed vervolgens zaakje proberen aan te sluiten. Mooie splitter met "analoog" erop :D.
Maar ISDN centrale bleef het gewoon doen nadat ik de splitter ervoor het gegooid alleen het DSL signaal werd door de modem niet opgevangen.

Mijn vraag: gaat dit ooit werken?
Of heb ik een andere modem nodig? (heb nog wel ergens een isdn dsl modem liggen)
Ik kreeg ook het idee dat in het geval van ISDN Alice ook op technisch gebied wat dingen moet veranderen ten opzichte van analoog maar echt zekerheid kon ik er niet over krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Zo, zojuist alice opgezegd. Mijn glasvezelverbinding van Concepts incl. telefonie is vandaag up and running.
Al met al goede ervaringen met alice, alleen opzeggen zojuist ging niet goed, zou doorverbonden worden, dit ging niet goed en ik kon weer terug bellen (wederom 10 minuten wachten). Maar ach... als het goed stopt het abonnement 30 november.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijkheden thuisnetwerk

Ik zit er aan te denken om een Alice Easy dsl abo te nemen.
  • Is het mogelijk om een router te plaatsen achter de Copperjet?
  • Welke IP range zit er aan de LAN zijde van de Copperjet?
  • Is het LAN IP van de Copperjet aan te passen?
  • Wat zou de beste oplossing zijn om een software VPN mogelijk te maken met de Alice hardware?
Ik kan over het evt. gebruik van een router niets terug vinden op de Alice site. Ze spreken alleen over een switch wanneer het over thuisnetwerken gaat.

Waar het om gaat is dat ik een VPN verbinding moet kunnen maken met het netwerk van mijn werkgever.
Als ik een standaard LAN IP range zoals 192.168.1.x krijgt gaat dat niet werken.

Aansluiting ISRA en wandcontact

Mijn ISRA punt zit op de begane grond, dit ISRA punt bevat meerdere lijnen.
Mijn appartement zit op de 1e verdieping, in dit appartement zit een telefonie wandcontact.
Ik heb geen telefoonlijn.
Alice regelt een telefoonlijn voor 69 euro, betekent dit dat ze hem werkend opleveren met een koppeling van ISRA naar wandcontact?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Hoe zit het met het bekijken van rekeningen in de lounge? Ik krijg een leeg scherm of een time-out foutmelding. Heeft iedereen dit of zou dit opgelost moeten zijn wanneer de eerste rekening binnen is?
Ik vraag me namelijk ook af wanneer dat gaat gebeuren (ik ben volgens mij al meer dan een maand aagensloten)..

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer

Fixer

FP ProMod
Ik heb inderdaad precies hetzelfde. Wellicht werkt het pas als de 1e rekening ook daadwerkelijk online staat. (Ik ben nog maar net 2 weken klant van Alice trouwens :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

IkWilbert schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:27:
Zo, zojuist alice opgezegd. Mijn glasvezelverbinding van Concepts incl. telefonie is vandaag up and running.
Al met al goede ervaringen met alice, alleen opzeggen zojuist ging niet goed, zou doorverbonden worden, dit ging niet goed en ik kon weer terug bellen (wederom 10 minuten wachten). Maar ach... als het goed stopt het abonnement 30 november.
Als het goed gegaan is, krijg je een pdf per mail met daarin de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Vandaag weer zo'n dag dat het internet ed uitvalt. Alleen de powerlamp van het modem brand dan nog. om het op te lossen moet ik de spanning er snel een paarkeer op en af doen en dan werkt het weer.

Wat kan ik doen om te voorkomen dat ik dat gezijk heb? het is nl. niet dagelijks maar eens in de zoveel tijd een dag.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Devster schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:17:
[...]

Als het goed gegaan is, krijg je een pdf per mail met daarin de bevestiging.
Heb nog geen mail gehad van Alice... hoeveel tijd gaat daar normaal overheen?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Fixer schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:50:
Ik heb inderdaad precies hetzelfde. Wellicht werkt het pas als de 1e rekening ook daadwerkelijk online staat. (Ik ben nog maar net 2 weken klant van Alice trouwens :p)
Klopt, je krijgt pas wat te zien als er ook echt een rekening voor je is, tot die tijd een stomme foutmelding. Snap niet dat die melding nog steeds niet afgevangen wordt, hoe moeilijk kan het zijn :?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellStorm666 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:06:
Vandaag weer zo'n dag dat het internet ed uitvalt. Alleen de powerlamp van het modem brand dan nog. om het op te lossen moet ik de spanning er snel een paarkeer op en af doen en dan werkt het weer.

Wat kan ik doen om te voorkomen dat ik dat gezijk heb? het is nl. niet dagelijks maar eens in de zoveel tijd een dag.
Heb je al eens geprobeerd de spanning een paar minuten (b.v. 5 of 10 minuten) van het modem te halen, zodat sommige componenten goed kunnen ontladen? Het lijkt me geen goed idee om de spanning er snel een paar keer af te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:18:
[...]

Heb je al eens geprobeerd de spanning een paar minuten (b.v. 5 of 10 minuten) van het modem te halen, zodat sommige componenten goed kunnen ontladen? Het lijkt me geen goed idee om de spanning er snel een paar keer af te halen...
Ik heb de spanning er al eens 30 min van af gehad, en dat hielp niets, het enige dat helpt is de spanning er snel op en af doen, min. 3 x

PS. in heel veel COD4 servers heb ik een permenent ban. dit terwijl ik sinds gisteren de game pas heb en geen cheats of wat dan ook gebruik. versie is 1.7 en PB is geupdate. kan dit door mij ip adress komen?
adress is: 93.125.246.158
alvast bedankt

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
HellStorm666 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:12:
[...]

Ik heb de spanning er al eens 30 min van af gehad, en dat hielp niets, het enige dat helpt is de spanning er snel op en af doen, min. 3 x

PS. in heel veel COD4 servers heb ik een permenent ban. dit terwijl ik sinds gisteren de game pas heb en geen cheats of wat dan ook gebruik. versie is 1.7 en PB is geupdate. kan dit door mij ip adress komen?
adress is: 93.125.246.158
alvast bedankt
Ik heb als IP 78.27.55.*. Bij een site word ik ook afgevangen door een 'sentinel' beveiligingsprogramma, dat zegt dat ik de site harvest. Onzin natuurlijk :) , maar door het vaste IP-adres kom ik niet van de ban af :( .
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.