Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 77.398 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:49

IkWilbert

Het is mij!

Devster schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:17:
[...]

Als het goed gegaan is, krijg je een pdf per mail met daarin de bevestiging.
Zojuist inderdaad de bevestiging per mail ontvangen. :)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

gjs schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 20:37:
[...]

Klopt, je krijgt pas wat te zien als er ook echt een rekening voor je is, tot die tijd een stomme foutmelding. Snap niet dat die melding nog steeds niet afgevangen wordt, hoe moeilijk kan het zijn :?
Dan is de volgende vraag: hoe lang duurt het voordat de eerste rekening online staat.
En zo waar; een rekening! (nouja, of ik blij moet zijn met rekeningen; anderzijds: van KPN krijg ik ruim 30 euro terug. Dus het opzeggen daar is zowaar gelukt.)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Nog een vraagje, afgelopen dinsdag is mijn telefoonnummer overgenomen door mijn nieuwe provider. Nu staat in de opzegbevestiging van Alice dat mijn telefoonnummer op 30 november wordt afgesloten. Dit heeft toch verder geen inlvoed op mijn telefoonnummer aangezien deze al is overgenomen door Concepts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

IkWilbert schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:54:
Nog een vraagje, afgelopen dinsdag is mijn telefoonnummer overgenomen door mijn nieuwe provider. Nu staat in de opzegbevestiging van Alice dat mijn telefoonnummer op 30 november wordt afgesloten. Dit heeft toch verder geen inlvoed op mijn telefoonnummer aangezien deze al is overgenomen door Concepts?
Als het goed is, heb je ook post van Alice waarin je een printje van de PDF vindt. Waarschijnlijk kun je nog wel uitbellen met Alice (kon ik ook), maar niet meer gebeld worden. Als je nummer via Concepts gewoon goed werkt (in- en uitbellen) dan heeft het "opschorten" (zoals Alice dat noemt) van je Alice Comfort daar geen invloed op.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Devster schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:24:
[...]

Als het goed is, heb je ook post van Alice waarin je een printje van de PDF vindt. Waarschijnlijk kun je nog wel uitbellen met Alice (kon ik ook), maar niet meer gebeld worden. Als je nummer via Concepts gewoon goed werkt (in- en uitbellen) dan heeft het "opschorten" (zoals Alice dat noemt) van je Alice Comfort daar geen invloed op.
Ok, thanks voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:08
FiscBiker schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:39:
Samenvattend:
Mijn achternaam werd met ck geschreven, waar kk correct is. Het rekeningnummer werd ongevraagd gewijzigd naar 123456789.
Mojo was mijn PM blijkbaar even vergeten, maar na tweede verzoek had ik dan algauw zijn bevestiging dat mijn lijn de 30e zou worden opgeleverd, waarvoor hartelijk dank!
Minder dan een uur later kwam dan ook eindelijk een antwoord van Alice aangaande de bankgegevens
(...)
De wijziging betrof niet het rekeningnummer, maar de erbij behorende naam.
(...)
Waarom er dan 123456789 als rekeningnummer werd geschreven ging men aan voorbij.

Een dag later kwam dan ook de officiële bevestiging van Alice dat mijn lijn de 30e zou worden opgeleverd.
NB: Een vriend van mij die een week later bestelde krijgt zijn lijn de 27e.

En dan net als je denkt dat alles in orde is komt vannacht (wederom om 2:06 uur, ze doen dan blijkbaar hun mailruns) een pdf in de mail dat mijn order wederom is gewijzigd. Het rekening nummer was toch maar weer gewijzigd naar het juiste. Dus niet alleen hadden ze dat toch fout gedaan, maar hebben ze mij er keihard over voorgelogen.
Hoe onwaarschijnlijk klein dan ook, is er natuurlijk een theoretische mogelijkheid dat de beantwoorder van de mail niet beter wist, maar ik denk eerder dat ze hoopten dat ze deze wijziging zonder electronische en/of papieren bevestiging door konden drukken.

Afijn, ik heb m'n datum en de zekerheid dat ze nu echt het juiste rekeningnummer gebruiken. Dus ik wacht rustig, met gekruisde vingers, af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mijn overgang naar alice verliep niet helemaal zoals verwacht. Keurig een brief gekregen met de activeringsdatum, de modem ontvangen. Op de dag van activatie alles aangelosten, stekker erin en naar mijn verbazing gingen alle lampjes branden. Vol spanning mijn ie geopen, maar geen internet. Alice gebeld met de vraag of de verbinding daadwerkelijk geactiveerd was, wat het geval was. Bleek dat mijn modem geen ip nummer door kreeg van alice. Dat zou uitgezocht worden en zou tien dagen duren, ik werd er over teruggebeld.

Na 8 dagen wachten maar is gekeken of de verbinding het deed, het modem had keurig een ip en de verbinding werkte! Ik wacht alleen tot de dag van vandaag nog steeds op het telefoontje: u kunt weer internetten.

Ook de lounge deed het bij mij niet ,terwijl ik een brief ontvangen had waarin stond u kunt vanaf nu inloggen. Ook de helpdesk hiermee geconfronteerd, maar ook dit duurde een aantal dagen. Nu kan ik er wel in, maar geen facturen te zien. Hier een mailtje over gestuurd maar geen antwoord. Ik heb die facturen nodig om een en ander te declareren.

Derde probleem was mijn outlook mail werkend te krijgen. Waarom zet je op je website out.alice.nl , als er smtp.alice.nl gebruikt moet worden.

Lijkt me niet dat je zo met je klanten omgaat. Gelukkig werkt de verbinding nu wel en is de snelheid toppie. Eerste probleem kan gebeuren, de overige twee punten stoor ik me aardig aan, aangezien dat structuele en volgens mij vrij simpel op te lossen probleempjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:25:
Derde probleem was mijn outlook mail werkend te krijgen. Waarom zet je op je website out.alice.nl , als er smtp.alice.nl gebruikt moet worden.
out.alice.nl werkt met authenticatie, smtp.alice.nl zonder.
Dit staat gewoon op de site hoor, maar ik denk dat bijna iedereen er overheen leest dat je een vinkje moet zetten bij "Voor de server voor uitgaande e-mail(SMTP) is verificatie vereist", want dit is men niet gewend !

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Vandaag bevestiging ontvangen, alleen hierin staat dat mijn nummer wordt meegnomen terwijl ik toch echt zeker van mezelf ben dat ik de hokje met nummerbehoud NEE heb ingevuld....

Mailtje gestuurd hopelijk dat ze dit kunnen oppakken want ik wilde echt een nieuwe nummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjs schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:27:
[...]

out.alice.nl werkt met authenticatie, smtp.alice.nl zonder.
Dit staat gewoon op de site hoor, maar ik denk dat bijna iedereen er overheen leest dat je een vinkje moet zetten bij "Voor de server voor uitgaande e-mail(SMTP) is verificatie vereist", want dit is men niet gewend !
Klopt, maar dan werkt het alleen met een email adres wat eindigt op @alice.nl Het geen mijn prive adressen niet zijn. Met dat vinkje aan, en de gegevens ingevuld, krijg je bij het verzenden namelijk een error.

Met smtp.alice.nl niet. Ik bedoel, dat kunnen ze er toch ook bijzetten? Kleine moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Drie weken terug met Kodaktoestel-aanbieding voor m'n vader (zat op Casema/Ziggo) aangevraagd. Vorige week modem met alles gehad, en zou 15e worden geactiveerd. 14e was telefoon KPN er af en toe uit (of was alleen uitgaand mogelijk). 15e was alles aangesloten en werkte binnen 30 seconden _/-\o_ Ondanks de rampberichten over Telfort/Alice kan het dus ook toppie werken. Snelheidsprognose van de site 1-4Mb, praktijk 5,5Mb.

Jammer alleen dat webmail niet via bv webmail.alice.nl werkt, en je eerst via die gare lounge moet. Of heeft iemand een url waar je direct op in kunt loggen?

Ook is het jammer dat simpel forwarden zoals bij andere webmails niet handig werkt. Wordt dan ontvangen door andere account 'forwarded by a rule' en heeft je alice-naam/mailadres als afzender.

Mail die ik van Tweakdsl (smtp.tweakdsl.nl via Gmail-account) stuurde werd allemaal in het spamvakje gekeild, tenzij ik het via smtp.gmail.com stuurde. Dus filter maar uitgezet en forward naar Gmail gedaan (voor spamfilter) en gebruiken we dit adres alleen voor de facturen.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik denk dat ik iets fout doe, maar bij deze, ik probeer in te loggen voor het eerst in de lounge (zouden al 3 facturen in moeten staan nu) maar ik krijg de melding "Helaas is op dit tijdstip om technische redenen een aanmelding niet mogelijk. Probeert u het op een later tijdstip nogmaals.". Ik neem aan dat dit gewoon tijdelijk is? Ik ga het in ieder geval vanavond/morgen nog even proberen :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:34:
Ik denk dat ik iets fout doe, maar bij deze, ik probeer in te loggen voor het eerst in de lounge (zouden al 3 facturen in moeten staan nu) maar ik krijg de melding "Helaas is op dit tijdstip om technische redenen een aanmelding niet mogelijk. Probeert u het op een later tijdstip nogmaals.". Ik neem aan dat dit gewoon tijdelijk is? Ik ga het in ieder geval vanavond/morgen nog even proberen :)
Log je wel in met [loginnaam]@alice.nl? Dus bijvoorbeeld: sgtstrider@alice.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:43:
[...]

Klopt. Echter werkt het nog steeds niet. Bij jullie wel begrijp ik?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Huh? Inloggen in de lounge doe ik steeds met username (voorletters.achternaam in mijn geval), nooit met mailadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-07-2024
wie weet er waarom de firewall standaard uit staat in de copperjet als je die ontvang van alice
:?

[ Voor 9% gewijzigd door redlek op 17-10-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:40

KRASH

Juist ja...

22e word het hier ook opgeleverd. Hopen dat alles goed gaat en dan nog het juiste aderpaar zien te vinden waar het op binnenkomt. Er komen hier 5 paren binnen geloof ik, dus word even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-07-2024
code:
1
2
3
22e word het hier ook opgeleverd. Hopen dat alles goed gaat
en dan nog het juiste aderpaar zien te vinden waar het op binnenkomt.
Er komen hier 5 paren binnen geloof ik, dus word even zoeken.

Bij mij kwam alles op tijd binnen en had de verbinding ook een dag eerder.... en alles werkt nog naar tevredenheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Even een positief berichtje: bij mijn moeder deed de aansluiting het meteen! Op de gok het ISRA punt gekozen, en het werkte! Tijdsplanning:
Aangevraagd: 24 september aangevraagd via internet
Aangepast: 26 september (nummerbehoud was niet goed doorgekomen)
Opgeleverd: 17 oktober

Mooi dus! Mijn moeder krijgt ook nog een Philips Living Colors lamp, weet iemand wanneer die komt? Hij zat iig niet bij de Alice box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Mooi dus! Mijn moeder krijgt ook nog een Philips Living Colors lamp, weet iemand wanneer die komt? Hij zat iig niet bij de Alice box.
Kijk ff op de site, moet je eerst iets met de 1e factuur opsturen enzo en die komt pas na een tijdje aansluiting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijksan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-01 15:52
Even een vraag over de instellingen van het modem copperjet 1616-2p.
Bij de dsl instellingen zie ik het kopje databoost staan. Deze staat standaard op Disable. Heeft het zin om deze functie in te schakelen of krijg je daar geen snelheid winst bij. Als het wel zin heeft hoe schakel je deze functie in.

Mogelijk weet jij Mojo hier een zinnig woord over te vertellen.

Verder heb ik nu alice een tijdje in gebruik en ben zeer tevreden over de werking van het internet en het bellen. Bij aanschaf heb ik wel wat problemen gehad met de verbinding. die zijn geheel opgelost.

Vriendelijke groet Dijksan

Dijksan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:11:
[...]

Klopt. Echter werkt het nog steeds niet. Bij jullie wel begrijp ik?
Bij mij dus wel. Op de manier die ik hieboven beschreef: evdm@alice.nl. Omdat je schrijft dat er volgens jou al drie facturen in moeten staan, moet je even contact opnemen met Alice of Mojo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaktubbie schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:39:
Huh? Inloggen in de lounge doe ik steeds met username (voorletters.achternaam in mijn geval), nooit met mailadres?
Lijkt er dus op dat er twee manieren zijn om in te loggen...

Even geprobeerd: voorletters.achternaam werkt bij mij niet, evdm@alice.nl wel...!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 15:23
MailMan schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 08:30:
Probleem is als volgd.

Op 8 Oktober zou Alice geactiveerd worden, 9 oktober zou KPN afgesloten zijn. De 9e ben ik begonnen met alles aansluiten, maar het DSL lampje bleef stug uit staan. Volgens Alice zou ik de aderparen om moeten draaien. Probleem is echter dat ik alleen bij de wandcontactdoos kan komen, het ISRA punt is afgesloten in een box waar een speciale sleutel voor nodig is. Het betreft namelijk een flatgebouw. Er komt echter wel een rood witte kabel uit in de kamer, mag ik er van uit gaan dat wanneer deze aangesloten is op het ISRA punt, het omdraaien van Rood/blauw en Wit/Oranje zou moeten functioneren?
Update

Nog steeds geen internet. KPN Monteur is langsgeweest en heeft geconstanteerd dat alles gewoon goed werkt en goed is aangesloten. Hij snapte dan verder ook niet waarom het internet niet werkt, en hij zou een ticket aanmaken voor Alice. Dat is inmiddels ook al weer 5 dagen geleden. Zelf al voor 40euro verbeld naar Alice die nu als antwoord geven dat de monteurs van Alice zelf er naar zullen kijken en contact met ons op nemen.

Het minste wat ze van mij toch kunnen verwachten is een aangetekende brief met vraag of de eerste 1 a 2 maand kan worden kwijtgescholden. Het is in ieder geval niet mijn fout dat de ADSL verbinding niet werkt, ze kunnen bij Alice zelf gewoon op het Modem komen.

Iemand een idee hoelang het duurt voordat die monteurs van Alice contact opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
MailMan schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 10:33:
[...]
Het minste wat ze van mij toch kunnen verwachten is een aangetekende brief met vraag of de eerste 1 a 2 maand kan worden kwijtgescholden. Het is in ieder geval niet mijn fout dat de ADSL verbinding niet werkt, ze kunnen bij Alice zelf gewoon op het Modem komen.
Maar als Alice de WAN-kant van de modem kan bereiken dan heb je toch gewoon een verbinding? Een monteur lijkt me dan overbodig, het lijkt me dan eerder een modem/router/kabel/lokaal netwerk-probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Waarom moet het aanvragen van een nieuwe lijn zo ontiegelijk lang duren?
3 november...
6 oktober aangevraagd...

Ik snap dat werkelijkwaar niet!
Een maand zonder telefoon en internet...

Bij mijn ouders ging het vorig jaar een stuk sneller (ook alice)!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
dfrenner schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:27:
Waarom moet het aanvragen van een nieuwe lijn zo ontiegelijk lang duren?
3 november...
6 oktober aangevraagd...

Ik snap dat werkelijkwaar niet!
Een maand zonder telefoon en internet...

Bij mijn ouders ging het vorig jaar een stuk sneller (ook alice)!
KPN moet die nieuwe lijn opleveren en voor oplevering/activatie staat standaard 3-4 weken. Indien KPN een keer sneller op kan leveren zul je de lijn ook sneller krijgen, maar dat is geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Het was ook niet direct een reactie op Alice, maar ik snap niet dat dit zo lang moet duren...
Vorige bewoners hadden telefoon, de lijn ligt er. Is toch gewoon een kwestie van invoeren en activeren voor KPN????

Wat een onzin dat zoiets simpels, zo lang duurt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
dfrenner schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:46:
Het was ook niet direct een reactie op Alice, maar ik snap niet dat dit zo lang moet duren...
Vorige bewoners hadden telefoon, de lijn ligt er. Is toch gewoon een kwestie van invoeren en activeren voor KPN????

Wat een onzin dat zoiets simpels, zo lang duurt!!
Het is niet zo dat men bij KPN je huisnummer invoert en vervolgens op een knopje drukt om het signaal te activeren, hiervoor moet er wel degelijk een monteur langs in de centrale om fysiek de kabel aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dat moet tegenwoordig een stuk makkelijker kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
dfrenner schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:02:
Dat moet tegenwoordig een stuk makkelijker kunnen!
Heb je ook eraan gedacht dat het in Europa wettelijk verplicht is een annuleringsperiode van 7 dagen te hanteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
grun93 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:28:
[...]

Heb je ook eraan gedacht dat het in Europa wettelijk verplicht is een annuleringsperiode van 7 dagen te hanteren?
ach, maar in Denemarken kan je per dag een andere telecomprovider nemen voor bedrade telefoonaansluiting: dan moet dat in Nederland toch ook kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
MrSleeves schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:41:
Hoe zit het met het bekijken van rekeningen in de lounge? Ik krijg een leeg scherm of een time-out foutmelding. Heeft iedereen dit of zou dit opgelost moeten zijn wanneer de eerste rekening binnen is?
Ik vraag me namelijk ook af wanneer dat gaat gebeuren (ik ben volgens mij al meer dan een maand aagensloten)..
Tsja dit blijft een terugkerend iets.

Het hangt van verschillende dingen af:

1) of je inlogt met je eigen verzonnen emailadres of met het door Alice verstrekte emailadres (in ieder geval niet met alleen je loginnaam zonder @alice.nl in willen loggen)

2) of je al wat langer abonnee bent (als je nog maar kort abonnee bent lukt het nog niet altijd

3) met sommige browsers krijg je inderdaad een errormelding en/of time-out (Safari voor Mac bv.)

Tijd voor een goeie handleiding !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Vhond schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:35:
[...]

ach, maar in Denemarken kan je per dag een andere telecomprovider nemen voor bedrade telefoonaansluiting: dan moet dat in Nederland toch ook kunnen...
Juist.. 'een andere'.. dat is iets anders dan een compleet nieuwe lijn opleveren (NLS) :)

@2e comment: staat op de to-do list, binnenkort komt er een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:38:
Alice aangevraagd, zou 10-10-08 opgeleverd worden.
Er is een hoop fout gegaan zoals ik tot dusver kan zien:
1. Opgegeven dat ik mijn Telfort wil laten porteren naar Alice, staat nu in de brief dat ik een NLS krijg (dus 69 euro extra). Nou boeit dat me niet, maar dan moet de lijn wel werken op de aangegeven opleverdatum;
2. Ik kan niet inloggen in de "lounge". Eerst dacht ik dat dit pas geactiveerd zou worden op 10-10-08, niet dus;
3. Last but not least: mijn lijn doet het nog steeds niet, niet eens DSL signaal! Heb 3 aderparen hier thuis, op 1 aderpaar zit nu Telfort, op geen van de andere paren echter nog de NLS van Alice :S

Wat mij betreft: Bezint eer ge aan Alice begint.
UPDATE

Vorige week woensdag 15-10-08 klapte ineens mijn Telfort lijn eruit. Ik stiekem een beetje hopen dat het kwam omdat Alice dan op die lijn zou zitten. Na aansluiten Copperjet die ik netjes van Alice had ontvangen, meteen internet!! Daarna even mijn Cisco 877 modem erop geprogrammeerd, werkt perfect die lijn, beter dan Telfort (KPN). Ik heb nu een hogere upspeed (95 KB/sec) en downspeed (~700KB/sec) is ook sneller op 3 KM van de centrale. Uiteraard hoor je mij niet meer klagen, maar toch vind ik het vreemd dat er in de brief gesproken wordt over NLS, terwijl ik dat dus niet had aangevraagd en uiteindelijk ook niet is uitgevoerd. Ben benieuwd of ik wel de kosten moet lappen voor de NLS. Op de lounge kan ik nu ook inloggen. Dit is dus pas actief als je daadwerkelijk internet aan de gang hebt volgens mij.

Grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
denan schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:56:
[...]

Maar als Alice de WAN-kant van de modem kan bereiken dan heb je toch gewoon een verbinding? Een monteur lijkt me dan overbodig, het lijkt me dan eerder een modem/router/kabel/lokaal netwerk-probleem.
Volgensmij zit er een verschil tussen op de modem kunnen komen en een werkende DSL verbinding hebben. Maargoed ze konden bij Alice dus op het modem kijken en de monteur zegt ook dat alle lijnen gewoon goed horen te liggen. Mij lijkt het dus dat ze bij Alice iets over het hoofd zien, maar als je het weet mag je het zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
denan schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:50:
[...]

Juist.. 'een andere'.. dat is iets anders dan een compleet nieuwe lijn opleveren (NLS) :)

@2e comment: staat op de to-do list, binnenkort komt er een update.
Ik woon niet in een nieuwbouwhuis... De mensen hiervoor hadden ook gewoon een huistelefoon... Die lijn ligt er gewoon, softwarematig kun je dan gewoon met een "klik op de knop" iemand afsluiten en aansluiten!

Alles wordt geautomatiseerd, maar de zaken die echt tijdrovend zijn en voor veel ongemak zorgen die laten ze afhangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MailMan schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:06:
[...]

Volgensmij zit er een verschil tussen op de modem kunnen komen en een werkende DSL verbinding hebben. Maargoed ze konden bij Alice dus op het modem kijken en de monteur zegt ook dat alle lijnen gewoon goed horen te liggen. Mij lijkt het dus dat ze bij Alice iets over het hoofd zien, maar als je het weet mag je het zeggen!
Als een alice helpdeskmedewerker op afstand in het modem kan inloggen dan is er een actieve internet verbinding... en werkt de DSL lijn dus. Of hebben ze alleen een lijntest gedaan en zagen ze een aangesloten modem (line=Up)?

@dfrenner:
Dat er een koperlijn naar je woning ligt wil niet zeggen dat hij in de centrale ergens op aangesloten is. Waarschijnlijk hebben de vorige bewoners de telefoonverbinding stopgezet waardoor er geen actief signaal meer op de lijn zit.. je lijn hangt dan als het ware 'los' in de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:43:
[...]

Even een update; het is gelukt om in te loggen ZONDER @alice.nl

Dus gewoon gebruikersnaam :)

Dit voor mensen die evt. dezelfde fout tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
denan schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:35:
[...]

Als een alice helpdeskmedewerker op afstand in het modem kan inloggen dan is er een actieve internet verbinding... en werkt de DSL lijn dus. Of hebben ze alleen een lijntest gedaan en zagen ze een aangesloten modem (line=Up)?
De helpdeskmedewerkster beweerde dat ze op het modem kon kijken en kon zien dat er daar geen actieve DSL verbinding tot stand was. Letterlijk: Not Connected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een stukje hoger in deze thread las ik de vraag van user Redlek waarom de firewall van het CJ modem standaard uitgeschakeld is.
Hier is nog geen antwoord op gegeven door iemand, maar hier ben ik ook wel erg benieuwd naar... weet iemand dit?

En nog een algemene vraag waar ik het antwoord niet op heb kunnen vinden: als Alicemedewerkers op afstand kunnen inloggen in het CJ modem, kan een willekeurig andere persoon op afstand dit dan ook niet?
En wordt hiervoor gebruik gemaakt van de met-wat-zoekwerk-op-google-verkrijgbare admin user en pass?

Zonder al te dramatisch over te komen ;) : ik voel me zonder afdoend antwoord op deze vragen niet echt veilig achter mijn CJ-modem momenteel... kan iemand deze onzekerheid wegnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:44:
[...]

Even een update; het is gelukt om in te loggen ZONDER @alice.nl
Raar, maar wel mooi... voor jou en degenen, bij wie het ook lukt...!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MailMan schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:44:
[...]

De helpdeskmedewerkster beweerde dat ze op het modem kon kijken en kon zien dat er daar geen actieve DSL verbinding tot stand was. Letterlijk: Not Connected.
Dat zal dan waarschijnlijk een spraakverwarring zijn.. daarmee bedoelt ze dat ze in de linecheck kan zien dat de line down is.. er is dus geen DSL verbinding en ze kan niet in de modem kijken.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:56:
Een stukje hoger in deze thread las ik de vraag van user Redlek waarom de firewall van het CJ modem standaard uitgeschakeld is.
Hier is nog geen antwoord op gegeven door iemand, maar hier ben ik ook wel erg benieuwd naar... weet iemand dit?
1- Kost CPU
2- Kan voor problemen zorgen.
En nog een algemene vraag waar ik het antwoord niet op heb kunnen vinden: als Alicemedewerkers op afstand kunnen inloggen in het CJ modem, kan een willekeurig andere persoon op afstand dit dan ook niet?
En wordt hiervoor gebruik gemaakt van de met-wat-zoekwerk-op-google-verkrijgbare admin user en pass?
Zonder al te dramatisch over te komen ;) : ik voel me zonder afdoend antwoord op deze vragen niet echt veilig achter mijn CJ-modem momenteel... kan iemand deze onzekerheid wegnemen?
Nope.. WAN -acces (remote acces) staat gewoon dicht.. alleen via de LAN interface kun je inloggen op het useraccount.

Korte vraag aan tweakers
Wat vinden jullie prettiger als support?
1- Een statische site - bvb http://support.alice.nl
2- Een dynamische site - bvb de search/faq-bot van tele2 : http://www.tele2.nl/klantenservice/index.htm
3- Een combinatie van die twee..

En waarom? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helpppppppp ik ben op zoek naar een HD medewerker die wel verstand van zaken heeft.
Ik krijg een mail dat er nog steeds een melding bij de technische dienst openstaat maar dat ze mij niet hebben kunnen bereiken. Graag even bellen met Alice want we hebben nog enkele vragen.

Nou dan bel je en ze kunnen en weten verder niks???

De medewerker geeft aan dat het nummer dat ik niet kan bereiken ook niet door Alice zelf bereikt kan worden.
Deze vrienden van mij zijn door iedereen en via de mobiel gewoon te bereiken maar wanneer ik met de Alice aansluiting bel lukt het niet en krijg ik een toon alsof het nummer totaal niet bestaat.
Oplossing probleem ligt bij de provider van de tegen partij want die blokkeerd het Alice telefoonnummer??????????????????????????????????????????????????????????????????

Draai ik het verhaal om, er zijn namelijk ook 3 nummers die mij niet kunnen bereiken. Zij krijgen een ingesprekstoon. Toeval wil dat al deze 3 nummers bij Ziggo zitten en ik zelf net met mijn nummer van Ziggo ben overgestapt naar Alice.

Dit kunnen we wij wel voor u oplossen meneer.... Ik zeg oke maak maar een notitie zodat de TD dit voor mij oplost........

Na mijn idee lost dit probleem zich vanzelf op zodra mijn aansluiting bij Ziggo compleet is afgesloten.
Het is op dit moment namelijk zo dat ik via de Ziggo modem nog altijd naar buiten kan bellen. Dit betekend dus dat wanneer er vanaf een andere Ziggo aansluiting naar mijn nummer wordt gebeld dit binnen het Ziggo platform gebeurdt. Omdat deze modem niet meer is aangeloten op dit moment krijgt de tegen partij (ook Ziggo) een ingesprekstoon.
De HD van Alice zegt dat zij dit probleem wel kunnen verhelpen. Volgens mij werkt het toch echt andersom.

Volgens de HD medewerker is er niks mis met de Alice aansluiting. Ik zeg dat hun een dienst leveren die niet goed functioneerd want ik kan een bepaald nummer niet bereiken waar verder niks mis mee is want via de mobiel lukt het wel.

Wie heeft er ook ervaring met wel of niet kunnen bereiken van nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

B0MBACI schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 01:22:
Vandaag bevestiging ontvangen, alleen hierin staat dat mijn nummer wordt meegnomen terwijl ik toch echt zeker van mezelf ben dat ik de hokje met nummerbehoud NEE heb ingevuld....

Mailtje gestuurd hopelijk dat ze dit kunnen oppakken want ik wilde echt een nieuwe nummer...
Mailtje terug, ze kunnen niks doen moet wachten tot activatie en dan zelf contact opnemen....

En dan als ik op 1 december contact opneem zal ik weer te horen krijgen dat het niet kan en eerder moest aangeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:12:
De medewerker geeft aan dat het nummer dat ik niet kan bereiken ook niet door Alice zelf bereikt kan worden.
Deze vrienden van mij zijn door iedereen en via de mobiel gewoon te bereiken maar wanneer ik met de Alice aansluiting bel lukt het niet en krijg ik een toon alsof het nummer totaal niet bestaat.
Oplossing probleem ligt bij de provider van de tegen partij want die blokkeerd het Alice telefoonnummer??????????????????????????????????????????????????????????????????
Het kan voorkomen, maar gebeurt bijna nooit.. bij wie zitten die mensen aangesloten dan?
Draai ik het verhaal om, er zijn namelijk ook 3 nummers die mij niet kunnen bereiken. Zij krijgen een ingesprekstoon. Toeval wil dat al deze 3 nummers bij Ziggo zitten en ik zelf net met mijn nummer van Ziggo ben overgestapt naar Alice.

Dit kunnen we wij wel voor u oplossen meneer.... Ik zeg oke maak maar een notitie zodat de TD dit voor mij oplost........

Na mijn idee lost dit probleem zich vanzelf op zodra mijn aansluiting bij Ziggo compleet is afgesloten.
Het is op dit moment namelijk zo dat ik via de Ziggo modem nog altijd naar buiten kan bellen. Dit betekend dus dat wanneer er vanaf een andere Ziggo aansluiting naar mijn nummer wordt gebeld dit binnen het Ziggo platform gebeurdt. Omdat deze modem niet meer is aangeloten op dit moment krijgt de tegen partij (ook Ziggo) een ingesprekstoon.
De HD van Alice zegt dat zij dit probleem wel kunnen verhelpen. Volgens mij werkt het toch echt andersom.
Dit klopt inderdaad niet. Jouw conclusie daarentegen wel.. zodra Ziggo de routering aanpast (iets dat ze op de porteringsdatum btw binnen 15 minuten doen->wettelijke verplichting!) zullen Ziggo klanten je op je Alice aansluiting kunnen bereiken. Wat je het beste kunt doen is je kenissen naar Ziggo laten bellen met de vraag waarom ze je niet kunnen bereiken. Ziggo zal dan naar de telefonieroutering moeten kijken en alles even moeten opschonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
B0MBACI schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 02:17:
[...]

Mailtje terug, ze kunnen niks doen moet wachten tot activatie en dan zelf contact opnemen....

En dan als ik op 1 december contact opneem zal ik weer te horen krijgen dat het niet kan en eerder moest aangeven....
Hmmm.. dat is op zich vreemd. Wat wel kan zijn is dat er gewoon een foutje in de brief zit, maar als je de helpdesk van Alice belt kunnen zij in het systeem zien of er een portering is aangevraagd en wat de porteringsdatum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

denan schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:55:
[...]

Het kan voorkomen, maar gebeurt bijna nooit.. bij wie zitten die mensen aangesloten dan?
De ouders van mijn vriendin schijnen ook nogal moeite hebben ons te bereiken. We gingen er steeds vanuit dat ze wel het verkeerde nummer gebruikten, maar in theorie is dit mogelijk? Is het dan iedereen van één bepaalde provider of maar een deel ofzo?

Overigens verder helemaal tevreden; morgen wordt de eerste rekening afgeschreven (een hoge, maar ik heb van KPN geld teruggekregen). En ik ben aan het wachten op mijn Philips Livingcolor lampje.. :)

[ Voor 18% gewijzigd door MrSleeves op 22-10-2008 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MrSleeves schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:59:
[...]

De ouders van mijn vriendin schijnen ook nogal moeite hebben ons te bereiken. We gingen er steeds vanuit dat ze wel het verkeerde nummer gebruikten, maar in theorie is dit mogelijk? Is het dan iedereen van één bepaalde provider of maar een deel ofzo?
Meestal is het iedereen van één bepaalde provider, maar aangezien er nogal wat samenvoegingen/faillissementen/opkopingen zijn geweest in de dsl/telco wereld kan het voorkomen dat 2 of 3 mensen die allen bij provider X aangesloten zitten over andere netwerken gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Het is alweer 2 maanden geleden ongeveer dat ik teruggezet ben naar een lagere 4MBit profiel en ik vroeg me laats iets af. Ik ben van 13MBit terug gezet naar 4 MBit wegens een klapperlijn. Dat is wel een hele grote stap naar beneden. Is er geen tussenstap? 8MBit of iet dergelijks?

De helpdesk medewerker vertelde me dat het wel vaker voorkomt dat mensen eerst stabiel een hoge snelheid hebben en ineens een klapperlijn krijgen en terug gezet worden qua snelheid. En de helpdesk medewerker zei dat ze eigenlijk niet weten waar dat door komt. Is er ondertussen al wel meer bekend?

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Telefonie overstap KPN->Alice ging goed, al was de info vooraf onduidelijk. Binnen 3 weken zou het worden overgezet. Je neemt aan dat na phone1-poort connectie en gesprek dat proces in gang wordt gezet.

Vreemd genoeg voor aansluiten gewoon op KPN te bellen op oude nummer. Na aansluiten was echter direct op het ex-KPN-nummer te bellen naar de Alice-aansluiting. Je verwacht een geautomatiseerd mailtje dat je lijn is omgezet, maar da's niet zo.

Overigens krijg ik bij uitgaand gesprek naar m'n mobiel default nog geen nummer mee, terwijl dat volgens de site default doorgegeven wordt. Inkomend ook niet, maar misschien moet dat geactiveerd worden op de handsets (volgens docu staat dat echter default aan). Misschien nog iets dat Alice/KPN moet overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

denan schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:56:
[...]

Hmmm.. dat is op zich vreemd. Wat wel kan zijn is dat er gewoon een foutje in de brief zit, maar als je de helpdesk van Alice belt kunnen zij in het systeem zien of er een portering is aangevraagd en wat de porteringsdatum is.
Ja ik vond het ook vreemd, dus ik wil geen portering maar een nieuwe nummer. Ik heb nu een brief gekregen dat mijn aansluiting 1 december actief wordt en krijg daarbij een tijdelijke nummer.

Deze tijdelijke nummer wil ik behouden. En niet mijn oude nummer meenemen. Zou jij mij mischien kunnen helpen denan? Zoja zal ik jou mailtje sturen met mijn klantnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:55:
[...]

De personen die wij niet kunnen bereiken zitten op een glasvezel aansluiting via Concepts ICT. Ik hoop echt dat dit snel opgelost gaat worden.

Dat andere verhaal zal zoals ik al gezegd heb waarschijnlijk na 1 november wel opgelost zijn. Zo niet dan bellen we wel met Ziggo want dit probleem ligt toch echt daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Okee, bij ons kan ook iemand ons niet bereiken. Het gaat om een KPN abonnement (moeilijk na te gaan wat voor abonnement aangezien je het niet meer af kan sluiten). Een soort van BelVrij, met 500 vrije belminuten o.i.d.

In ieder geval kunnen ze ons niet bereiken. Ze hebben al een monteur laten komen (ofzo), maar die beweert dat het aan Alice ligt (lekker makkelijk)..

Als ze bellen krijgen ze een melding dat het nummer niet in gebruik is en dat ze 1888 moeten bellen. Volgens mij ligt het dan aan KPN aangezien 1888 een KPN-nummer is.
Ook zijn zij de enige die ons niet kunnen bereiken; andere KPN-abonnees hebben er geen problemen mee.

[ Voor 26% gewijzigd door MrSleeves op 22-10-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:28
Heb net online Alice besteld en mijn opzegbrief bestemd voor mijn huidige provider ligt al klaar. Maar....... Nu lees ik net (stom dat ik het niet eerder heb gezien - dacht dat ik zo'n beetje alle ins en outs had ontdekt), dat je maar 1 mail-adres krijgt van Alice. Nu is dat niet zo heel erg, maar is een tweede adres niet mogelijk of misschien alias? Iemand daar al wel eens naar geinformeerd misschien? Mijn vriendin en ik stellen een pop-account nml. wel op prijs. Nou kunnen we wel gaan g-mailen, maar ben gewoon benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door Master FX op 23-10-2008 01:01 ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

@MasterFX: Alice werkt met 1 mailadres met relatief grote online opslag. Maar nadeel is dat je voor het spamvakje online (dus eerst inloggen op lounge, klik, klik, klik) moet kijken en niet bv mail met onderwerpregel 'Suspected SPAM:' voorafgaand hebt. Hoop 'false positives' wanneer je bv met smtp.provider.nl mail van andere adressen verstuurt vertrouwt ie het gelijk niet meer. Kan overigens bij out.alice.nl (smtp) niet; alleen adres@alice.nl wordt doorgelaten. Filter uitzetten is geen optie tenzij je zin hebt een heuristisch spamfilter op elke pc op te voeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
Master FX schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 00:57:
Heb net online Alice besteld en mijn opzegbrief bestemd voor mijn huidige provider ligt al klaar. Maar....... Nu lees ik net (stom dat ik het niet eerder heb gezien - dacht dat ik zo'n beetje alle ins en outs had ontdekt), dat je maar 1 mail-adres krijgt van Alice. Nu is dat niet zo heel erg, maar is een tweede adres niet mogelijk of misschien alias? Iemand daar al wel eens naar geinformeerd misschien? Mijn vriendin en ik stellen een pop-account nml. wel op prijs. Nou kunnen we wel gaan g-mailen, maar ben gewoon benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
(oops...)

Neem gewoon gmail. Email adressen van mijn ISP gebruik ik alleen voor contact met mijn ISP (of eigenlijk andersom, VAN mijn ISP). gmail blijft langer bestaan dan mijn abbo bij mijn ISP (inschatting). Sterker nog, ik heb zelfs een forwarding adres aangemaakt bij moerstaal.nl zodat ik zelfs mail kon blijven ontvangen toen ik van een vorig email adres over ging naar gmail.

Toch leuk als je na 5 jaar nog eens een mailtje ontvangt van iemand die je al lang uit het oog verloren was.

Het versturen van extreem grote mail (gigamail) via die oplossing van Alice is wel weer erg handig voor het uitwisselen van bestanden (uploaden bij rapidshare oid kan ook, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,
Ik wil Alice aanvragen. Ik heb nu Telfort + bellen. Ik wil Alice Easy aanvragen, omdat ik weer een vaste telefoonlijn bij KPN ga aanvragen.
Wat vul ik in bij de aanvraag van Alice Easy?

Afbeeldingslocatie: http://xs132.xs.to/xs132/08434/alice464.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Zodra je van KPN een telefoonnummer hebt gekregen (de lijn hoeft dus nog niet te werken) kan je Alice aanvragen en onderaan je screenshot je abonneenummer invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
tweaktubbie schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 08:36:
@MasterFX: Alice werkt met 1 mailadres met relatief grote online opslag. Maar nadeel is dat je voor het spamvakje online (dus eerst inloggen op lounge, klik, klik, klik) moet kijken en niet bv mail met onderwerpregel 'Suspected SPAM:' voorafgaand hebt. Hoop 'false positives' wanneer je bv met smtp.provider.nl mail van andere adressen verstuurt vertrouwt ie het gelijk niet meer. Kan overigens bij out.alice.nl (smtp) niet; alleen adres@alice.nl wordt doorgelaten. Filter uitzetten is geen optie tenzij je zin hebt een heuristisch spamfilter op elke pc op te voeden...
Toch jammer. Ik had liever 5 boxen van 2GB gehad dan 1 van 10GB. Maar ja so be it dan maar.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heineken schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:13:
Zodra je van KPN een telefoonnummer hebt gekregen (de lijn hoeft dus nog niet te werken) kan je Alice aanvragen en onderaan je screenshot je abonneenummer invullen.
Ik heb al een telefoonnummer en deze wil ik ook behouden.
Ik moet dus eerst wachten voor ik een klantnummer van KPN heb?
Ik had vorig jaar KPN Budgetbellen (vaste aansluiting), zou ik dit klantnummer kunnen gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mensen, ik lees hier berichten van tweakers die een lijn aanvragen, en wanneer het dan niet lukt ze geen gehoor krijgen van Alice? Ik heb zelf een abbo + lijn aangevraagd omdat ik volgende week ga samenwonen. Echter, is het 1 huis met 2a en 2b erin (2 huisnummers), soort van studentenhuis. Ik heb het abbo aangevraagd op haar naam (de auto staat op mijn naam + rekening ;)) en zij woont officieel op 2b, waar het abbonement dus ook op aangevraagd is.

Maar ik heb dus ernstige twijfels of dit goed gaat komen wat betreft dat ze snappen welke lijn ze dan moeten hebben. Er is natuurlijk wel gewoon een fysieke aansluiting in het huis aanwezig. Het abbonement zou vrijdag 31ste in moeten gaan, en heb na de eerste brief ook niets meer gehoord. Heb overigens een doe-het-zelf abbo aangevraagd.

Moet ik me nu zorgen maken :?

Een onzekere stier :+

PS. Iemand nog tips welke wireless switch erbij te kopen die goed compatible is? En is het mogelijk een ADSL modem te kopen die alles in 1 heeft (dus ook de telefonie) Las hier in het topic dat het namelijk geen normale VOIP is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:40

KRASH

Juist ja...

Godverdomme zeg, het zal ook eens een keer goed gaan met een DSL aansluiting bij mij. Bij m'n vorige aansluiting vonden ze het nodig om m'n hele lijn maar af te sluiten (fout van de kpn monteur). Nu vonden ze het blijkbaar nodig om hem maar helemaal niet aan te sluiten. Op niet een van de 10 aderparen signaal :+

Helpdesk: "Sorry meneer, we gaan een ticket aanmaken en dat kan ongeveer 10 dagen duren". Lekker dan, en daarna nog weer een afspraak maken met een kpn monteur ook zeker.

Dan nog maar even 10 dagen van het draadloos van de buren profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Okasha schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:57:
PS. Iemand nog tips welke wireless switch erbij te kopen die goed compatible is? En is het mogelijk een ADSL modem te kopen die alles in 1 heeft (dus ook de telefonie) Las hier in het topic dat het namelijk geen normale VOIP is..
Het is VoDSL.

Overigens ben ik al iets wijzer geworden m.b.t. het feit dat één KPN-abo ons niet kan bereiken. Wij kunnen hun wel bellen en zij zien ons nummer dan, maar andersom lukt het dus niet. Ze hebben een Slim-abo van KPN dat werkt met VoIP. De KPN-monteur beweerde dus dat het aan Alice lag, maar eigenlijk betwijfel ik dat (zeker omdat wij wel naar hun toe kunnen bellen; Alice "kent" hun nummer dus wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-08 09:55
denan schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:11:
[...]

Korte vraag aan tweakers
Wat vinden jullie prettiger als support?
1- Een statische site - bvb http://support.alice.nl
2- Een dynamische site - bvb de search/faq-bot van tele2 : http://www.tele2.nl/klantenservice/index.htm
3- Een combinatie van die twee..

En waarom? :)
Ik zie dat niemand nog gereageerd heeft hierop, ik kies voor support.alice.nl. Er zijn meer sites die zo werken, en ik vind het wel logisch.

Nu ik toch reageer: ik heb een aantal weken geleden Alice Comfort aangevraagd, en ook nummerbehoud. Ik heb al bevstiging van Alice, en kreeg ook een mail van Orange dat mijn abonnement wordt overgenomen, en beide data kloppen. Hoef ik nu dus geen brief meer te sturen naar Orange??

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
tvtech schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:21:
[...]
Nu ik toch reageer: ik heb een aantal weken geleden Alice Comfort aangevraagd, en ook nummerbehoud. Ik heb al bevstiging van Alice, en kreeg ook een mail van Orange dat mijn abonnement wordt overgenomen, en beide data kloppen. Hoef ik nu dus geen brief meer te sturen naar Orange??
Ik zou wel even controleren of je Orange contract ook echt stopt op de overgangsdatum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:24

Amiet01

Master_A

@ Denan of Mojo

Kunnen jullie kijken wat de status is van mijn eeuwigdurende probleem? Mojo weet precies waar het over gaat, maar waar het op neer komt is dat Bbned de verbinding op dit moment op 1 Mbit heeft gezet wat helemaal onwerkbaar is. Ook zei Nacap dat er een lijnkaart defect is, maar daar weet Alice volgens mij niets van. Nog geen monteur denk ik langs geweest bij de wijkcentrale.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Hey wat vind je dat ik moet doen? heeft het zin om erachteraan te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

Zo. Even een update.
ADSL van alice is bij mij opgeleverd. Ik had dus altijd planet IPB en wilde NLS hebben (zie ook
deze post)
Op 22-10 zou er opgeleverd worden. Maar je raad het al, die morgen ging dus vrolijk het KPN signaal van de lijn af en het nieuwe er op. Opzich geen ramp, want ik wilde KPN toch al de nek om draaien en het nieuwe abbo werkt opzich goed.

Meer problematisch is de nummerportering. Ik heb voor het aanvragen al diverse malen gebeld met klantenservice van Alice en daarbij expliciet genoemd dat ik internet+bellen had en ook m'n opzegtermijn genoemd en ze zeiden : geen enkel probleem, komt goed. Ze zeiden (zelfs de technische dienst die zelf nog navraag heeft gedaan bij een kennelijk nog technischere dienst :? ) allemaal dat ik kon opzeggen nadat m'n tweede brief met opleverdatum binnen was. Op de website lees ik iets als dat je pas mag opzeggen nadat ADSL opgeleverd is.

Ik had gebeld met de opzeglijn van KPN en ze zeggen dat je nog niet kan opzeggen omdat het nummer nog niet is geporteerd. Maar ik moet uiterlijk 26-10 opzeggen! Dus toen vandaag maar gebeld naar Alice. Daar hebben ze ter plekke de portering in gang gezet maar dat kon nog wel 7 (werk)dagen duren (waarom doen ze dat ook niet meteen :| ). Verder zeiden ze dit keer WEL dat je moet wachten met opzeggen tot het nummer is overgezet.

Hoe werkt dit nou? Ik ben in ieder geval verkeerd voorgelicht...
Is er ook nog iemand die weet hoe lang zoiets vaak duurt? Zit ik nou in de shit zegmaar?

Verder: Weet iemand wat er gebeurt als de portering in de soep loopt? Wat kan je dan nog doen? Kan ik bijvoorbeeld iemand dringend verzoeken om gewoon meteen het nummer maar over te poten? En als dat niet kan: hou je dan gewoon het leennummer permanent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Amiet01 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:57:
@ Denan of Mojo

Kunnen jullie kijken wat de status is van mijn eeuwigdurende probleem? Mojo weet precies waar het over gaat, maar waar het op neer komt is dat Bbned de verbinding op dit moment op 1 Mbit heeft gezet wat helemaal onwerkbaar is. Ook zei Nacap dat er een lijnkaart defect is, maar daar weet Alice volgens mij niets van. Nog geen monteur denk ik langs geweest bij de wijkcentrale.
Je bent weer op de hoogte ;)

Hierboven:
Je moet wachten met opzeggen totdat je nummer geporteerd is. Een nummer moet namelijk actief zijn, anders is het niet porteren.

Anders houd je inderdaad je leennummer, maar vaak is er nog wel wat te regelen als het mis gaat.

[ Voor 54% gewijzigd door Mojo op 24-10-2008 21:11 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_density
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 16:07
Even een succes story hier. Ergens eind september Alice easy aangevraagd en alles netjes op tijd binnen gekregen en vandaag internet opgeleverd en werkt als een tiet! ;)

Kan alleen nog niet inloggen in de Alice lounche maar eens mailen met de helpdesk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Laatst online: 07:47
Ik heb sinds een paar weekjes terugkomende verbindingsproblemen. Mijn modem traint keurig in op 20 mbit (200 m van de centrale) en behoudt ook zijn verbinding. Ik krijg echter tijdens surfen zeer regelmatig de melden dat de pagina geherinitialiseerd is tijdens het laden. Als ik dan een trace doe naar bijvoorbeeld deze site krijg ik het volgende:

Tracing route to gathering.tweakers.net [213.239.154.36]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms local.gateway [172.19.3.1]
2 * 8 ms 8 ms 78.40.192.3
3 * * * Request timed out.
4 * 9 ms 9 ms vlan94.newxr1.nik-asd.internl.net [78.40.192.114
]
5 9 ms 17 ms 17 ms 20ge-po-2.e600-1.ams5.true.nl [195.69.144.163]
6 * * 12 ms 10ge-6-1.e600-1.ams7.true.nl [87.233.192.30]
7 10 ms 9 ms 9 ms gathering.tweakers.net [213.239.154.36]

Trace complete.

Het gebeurt eigenlijk bij alle websites die ik bezoek en ook software als FTD kan op zo'n moment geen verbinding krijgen. het lijkt me dat probleem bij Alice ligt. Heeft iemand meer informatie waardoor dit veroorzaakt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Probeer eens een andere DNS. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
Crap. Vandaag is de verbinding weer naadje. Af en toe komt er iets door (zoals deze pagina), maar de speedtest van bbned downloaden is onmogelijk. Ik zit zlefs al een kwartier te wachten op een download van 550 KB.

Altijd in het weekend. Ik kan alleen maar hopen dat het morgen beter is, want anders kan ik een aantal uur op het werk gaan zitten om te zien hoe de iupgrades installeren. Dat doe ik toch liever vanaf thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
mr_density schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:20:
Even een succes story hier. Ergens eind september Alice easy aangevraagd en alles netjes op tijd binnen gekregen en vandaag internet opgeleverd en werkt als een tiet! ;)

Kan alleen nog niet inloggen in de Alice lounche maar eens mailen met de helpdesk denk ik.
Kijk misschien nog even hoe je "lounge" spelt, misschien dat dat werkt :z

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_density
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 16:07
Master FX schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:08:
[...]

Kijk misschien nog even hoe je "lounge" spelt, misschien dat dat werkt :z
Bedankt voor je hulp, nu werkt het ..... grapjas... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 15:23
Hallo,

Zijn er meer mensen die momenteel problemen hebben met de telefoon (VOIP) verbinding. Ik heb geen kiestoon, ook niet na een reset van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
Weet iemand trouwens ook hoeveel watt dat modem gebruikt... ding wordt best warm viel me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn ziggo modem vervangen door die van alice, router eraan gekoppeld en het werkt meteen. Erg fijn!
speedtest geeft aan dat mijn downloadsnelheid 496 kbps is, die zou toch hoger moeten liggen? Heb een 20mbps aangevraagd en zit op 1927km van de centrale.

Daarnaast accepteert hij de uitgaande mailserver van alice niet (ik mail via een andere provider) Ik heb daar al vaker iets over gelezen, heeft iemand tips hoe ik dat op kan lossen?
thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ik heb zojuist geprobeerd de DNS-servers in de modem te veranderen. Ik ga dus naar 'DNS Client settings' via een link op de beginpagina van de Copperjet 1616-2p. Vervolgens gooi ik de twee (dynamische) DNS servers eruit en zet de twee DNS-servers van OpenDNS erin. Echter, als ik op de overzichtspagina kijk, blijven daar de oude servers staan.
Bij 'DNS Client settings' staan al wel de nieuwe servers. Echter, na een reset van de modem staat alles weer op het oude. Iemand een tip hoe ik de servers van OpenDNS erin zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:37:
Daarnaast accepteert hij de uitgaande mailserver van alice niet (ik mail via een andere provider) Ik heb daar al vaker iets over gelezen, heeft iemand tips hoe ik dat op kan lossen?
thanx!
out.alice.nl moet authenticated, smtp.alice.nl zal wel werken. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

ernstblaauw schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 14:28:
Ik heb zojuist geprobeerd de DNS-servers in de modem te veranderen. Ik ga dus naar 'DNS Client settings' via een link op de beginpagina van de Copperjet 1616-2p. Vervolgens gooi ik de twee (dynamische) DNS servers eruit en zet de twee DNS-servers van OpenDNS erin. Echter, als ik op de overzichtspagina kijk, blijven daar de oude servers staan.
Bij 'DNS Client settings' staan al wel de nieuwe servers. Echter, na een reset van de modem staat alles weer op het oude. Iemand een tip hoe ik de servers van OpenDNS erin zet?
Welke servers staan er in ? Als dit 217.149.196.6 en 217.149.192.6 zijn dan is het goed.
Voorheen werden de BBeyond nameservers gebruikt en die waren redelijk brak >:)

[ Voor 5% gewijzigd door gjs op 26-10-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gjs schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:02:
[...]

out.alice.nl moet authenticated, smtp.alice.nl zal wel werken. Zie hier.
dit werkt inderdaad, thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:37:
Ik heb net mijn ziggo modem vervangen door die van alice, router eraan gekoppeld en het werkt meteen. Erg fijn!
speedtest geeft aan dat mijn downloadsnelheid 496 kbps is, die zou toch hoger moeten liggen? Heb een 20mbps aangevraagd en zit op 1927km van de centrale.

thanx!
2km is ver van de wijkcentrale. Je echte lijn zal alleen maar langer zijn dan die hemelsbrede afstand. Zou goed kunnen dat die zo'n 2,5-3km lang is. Dan blijft er helaas vaak maar ~4Mbit (=500KByte) over.

Overigens is het een abo TOT 20Mbit. Hoe verder je van de centrale afzit, hoe slechter je snelheid dus is. De prijs echter is voor iedereen gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 02:34:
[...]

2km is ver van de wijkcentrale. Je echte lijn zal alleen maar langer zijn dan die hemelsbrede afstand. Zou goed kunnen dat die zo'n 2,5-3km lang is. Dan blijft er helaas vaak maar ~4Mbit (=500KByte) over.

Overigens is het een abo TOT 20Mbit. Hoe verder je van de centrale afzit, hoe slechter je snelheid dus is. De prijs echter is voor iedereen gelijk.
ah ok. Ik dacht dat het pas na 3,5 km echt problemen op zou leveren. Ach, het is iig al sneller als mijn casema! (voor dezelfde prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik heb 30 september Alice aangevraagd en nu lag er een pakketje voor me klaar bij het postkantoor.
Aangesloten en het werkt. Maar dit is het enige wat ik er ooit van heb gehoord. Ik heb totaal niets schriftelijk bevestigd gekregen. Wel apart, maar goed het werkt.

Kan iemand me vertellen hoe ik de intrainwaardes van het modem kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-08 16:23
Ik krijg 30 oktober a.s. adsl van Alice. Nu heb ik er een modem bijgekregen, maar ik wil het liefst mijn oude modem(Speedtouch 716) blijven gebruiken, maar ik weet niet hoe ik die dan in moet stellen. Graag hulp gevraagd.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:39
Hier ook een probleempje met mijn internet.

Heb ook Alice besteld en netjes het modem binnen. Nu heb ik nog mijn adsl van Abel/interNLnet.
Als ik het modem aansluit werkt de DSL maar geen wlan ip adres. Zaterdag gebeld naar helpdesk, standaard vragen doorlopen. Ik heb een new line service, dus de lijn in het contact punt verwisseld (rood naar orange en blauw naar wit). Maar geen DSL signaal.
Kan het zijn dat mijn oude provider de lijn bezet houdt? Als het goed is loopt de lijn zowel via Abel als Alice via BBnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Wat is dit voor toko joh.. Ik vandaag bellen met de vraag waar mijn spullen bleven omdat mijn abbo de 31ste in moet gaan. Zij even controleren en zei toen "Ja meneer wij hebben uw bestelling geannuleerd, er zijn onduidelijkheden over de aansluiting" 8)7

En mij dus niets laten weten! Wat een idioten zijn dat joh, willen ze geen klanten ofzo.

Nu moet ik dus morgen naar de primafoon om na te vragen wat mijn aansluiting is ofzo (ze had er een woord voor maar ben het even kwijt) Dit beloofd veel goeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:28
Nog meer mensen die sinds 10 min geen internet meer hebben? Telefoon werkt nog en kan gw van modem bereiken. Alice.nl lijkt ook plat en bij hun telnr krijg ik in gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
Jup! Hiero ook geen internet meer, zit nu via de buurman.
Heb TweakDSL via Tiscali. Doet niets meer...

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Laatst online: 04-09 07:47
Ik denk dat er iets anders aan de hand is..zie de grafiek op AMS-IX. Lijkt op een flinke dip?

http://www.ams-ix.net/technical/stats/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
zmaster schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:30:
Ik denk dat er iets anders aan de hand is..zie de grafiek op AMS-IX. Lijkt op een flinke dip?

http://www.ams-ix.net/technical/stats/
Je hebt gelijk.
Zie http://www.webhostingtalk...42981-storing-nikhef.html

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:27
Okasha schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 18:27:
Wat is dit voor toko joh.. Ik vandaag bellen met de vraag waar mijn spullen bleven omdat mijn abbo de 31ste in moet gaan. Zij even controleren en zei toen "Ja meneer wij hebben uw bestelling geannuleerd, er zijn onduidelijkheden over de aansluiting" 8)7

En mij dus niets laten weten! Wat een idioten zijn dat joh, willen ze geen klanten ofzo.

Nu moet ik dus morgen naar de primafoon om na te vragen wat mijn aansluiting is ofzo (ze had er een woord voor maar ben het even kwijt) Dit beloofd veel goeds!
Same story here: Order was geannuleerd zonder dit door te geven aan mij.Na toch maar een belletje gedaan te hebben naar Alice, moest ik volgens de call center agent van Alice de canvasgegevens opvragen bij de KPN, maar die wilde deze uiteraard weer niet verschaffen. Uiteindelijk bleek (na een heel kastje naar de muur verhaal) dat de aanvraag was afgewezen omdat mijn huisnummer + toevoeging niet bekend was bij de KPN (13 BIS). Bij KPN bleek dit namelijk als 13 B bekend te staan. Mijn aanvraag is iig opnieuw ingediend en ik hoop dat het nu maar goed gaat. (Mojo? ;) NL00112557)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen internet. Zit ook bij mn buurman erop, kan tevens www.alice.nl ook niet bereiken. Hoop dat het maar een kleine storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Alice internet ligt in heel nederland plat (bron: http://alice.gebruikers.eu), de DNS servers gingen via NIKHEF. En je hebt 't vast al gelezen: globale stroomstoring in het NIKHEF datacenter. Gaat nog wel even duren ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Er is een grote storing bij de AMS-IX geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Skip dat geweest. Die storing is er nog steeds.

Herstel, nu lijkt die langzaam aan terug te komen...

[ Voor 37% gewijzigd door Zwerver op 27-10-2008 23:22 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwerver schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:21:
Skip dat geweest. Die storing is er nog steeds.

Herstel, nu lijkt die langzaam aan terug te komen...
In Utrecht weer online,... :)
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.