Idem voor Bergen op Zoom..
496 kbps is toch nog niet zo slecht als je centrale op 1972 km afstand zitVerwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:37:
Ik heb net mijn ziggo modem vervangen door die van alice, router eraan gekoppeld en het werkt meteen. Erg fijn!
speedtest geeft aan dat mijn downloadsnelheid 496 kbps is, die zou toch hoger moeten liggen? Heb een 20mbps aangevraagd en zit op 1927km van de centrale.
Daarnaast accepteert hij de uitgaande mailserver van alice niet (ik mail via een andere provider) Ik heb daar al vaker iets over gelezen, heeft iemand tips hoe ik dat op kan lossen?
thanx!
krzgg
Zo, hier in Gronigen doet Alice het ook weer. Gelukkig niet al te veel downtime gehad.
Wel grappig dat het er ineens uitlag, terwijl ik zat te kijken naar Ziggo en hun problemen @ Radar
Wel grappig dat het er ineens uitlag, terwijl ik zat te kijken naar Ziggo en hun problemen @ Radar
[ Voor 37% gewijzigd door Fixer op 28-10-2008 00:07 ]
Nou volgens mij zijn er nogsteeds problemen bij Alice..
Kom de Lounge niet in.. net zoals klantenservice overigens...
Anyone?
Anyone?
En weer een updateMailMan schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 10:33:
Probleem is als volgd.
Op 8 Oktober zou Alice geactiveerd worden, 9 oktober zou KPN afgesloten zijn. De 9e ben ik begonnen met alles aansluiten, maar het DSL lampje bleef stug uit staan. Volgens Alice zou ik de aderparen om moeten draaien. Probleem is echter dat ik alleen bij de wandcontactdoos kan komen, het ISRA punt is afgesloten in een box waar een speciale sleutel voor nodig is. Het betreft namelijk een flatgebouw. Er komt echter wel een rood witte kabel uit in de kamer, mag ik er van uit gaan dat wanneer deze aangesloten is op het ISRA punt, het omdraaien van Rood/blauw en Wit/Oranje zou moeten functioneren?
[...]
Update
Nog steeds geen internet. KPN Monteur is langsgeweest en heeft geconstanteerd dat alles gewoon goed werkt en goed is aangesloten. Hij snapte dan verder ook niet waarom het internet niet werkt, en hij zou een ticket aanmaken voor Alice. Dat is inmiddels ook al weer 5 dagen geleden. Zelf al voor 40euro verbeld naar Alice die nu als antwoord geven dat de monteurs van Alice zelf er naar zullen kijken en contact met ons op nemen.
Het minste wat ze van mij toch kunnen verwachten is een aangetekende brief met vraag of de eerste 1 a 2 maand kan worden kwijtgescholden. Het is in ieder geval niet mijn fout dat de ADSL verbinding niet werkt, ze kunnen bij Alice zelf gewoon op het Modem komen.
Iemand een idee hoelang het duurt voordat die monteurs van Alice contact opnemen?
Inmiddels 3 weken verder dan de aansluitingsdatum en nog niets gehoord van de monteurs van Alice. En als je Alice zelf belt zeggen ze dat het in behandeling is genomen, maar dat ze verder geen contact met de monteurs kunnen opnemen want dat gaat via mail... Oftewel, de enige mensen die weten waar ik op zit te wachten zijn mensen die eigenlijk gewoon niet bereikbaar zijn, terwijl ik nu alweer langer dan 10 dagen wacht op een reactie van die mensen.
Heeft iemand nog tips? Het heeft mij ondertussen zoveel tijd, geld en moeite kost dat ik geen andere optie zie dan morgen gewoon te bellen en het abonnement op te zeggen eer het überhaupt begonnen is.
[ Voor 16% gewijzigd door MailMan op 28-10-2008 09:06 ]
Werken gewoon allebei.. ander probleem?Nightjar schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:57:
Nou volgens mij zijn er nogsteeds problemen bij Alice..
Anyone?
add:
@mailman->Anders PM je mojo even? Wellicht dat hij even kan kijken als hij tijd heeft.
[ Voor 14% gewijzigd door denan op 28-10-2008 09:09 ]
Kan iemand me vertellen hoe ik de intrainwaardes van het modem kan bekijken?
Vandaag is mijn Alice ADSL aansluiting opgeleverd; Had een weekje geleden het modem al ontvangen en aangesloten. We hebben geen telefonie, ook niet van KPN, dus het modem had ik direct op de wandcontactdoos aangesloten. Die had ik eerst zelf opnieuw moeten aansluiten, omdat de vorige bewones het rood/blauwe lijnpaar in hun ISDN kastje hadden gedaan. Vanochtend deed het modem het ineens, snelheid viel tegen, 2,7 Mb, en viel er steeds uit. Verschillende keren opnieuw laten trainen, mocht niet baten. WCD paar keer opnieuw opengemaakt, en uiteindelijk de rode en blauwe draad gevolgd in de wcd naar het verdeelstukje erbovenin. Daar zaten de rode en blauwe draad verbonden met een zwarte en koperkleurige respectievelijk. Dit stukje draad was dus maar een cm of 15. Vervolgens direct de zwarte en koperkleurige op de a en b aansluiting van de wcd gezet, en voila, 10 Mb. (dit zal officieel wel weer niet mogen
?). Maar goed, 10 Mb is nog geen 20 Mb.
. Ik zit op ongeveer 1700 meter van de centrale, Enschede Noord, centrale Enschede centrum. Is dit een normale snelheid voor zon afstand? Volgens alice postcodecheck moet ik tussen de 16 en de 20 halen, maar dat neem ik maar met een korreltje zout
.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ongelovelijk!!MailMan schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:04:
Probleem is als volgd.
Op 8 Oktober zou Alice geactiveerd worden, 9 oktober zou KPN afgesloten zijn. De 9e ben ik begonnen met alles aansluiten, maar het DSL lampje bleef stug uit staan. Volgens Alice zou ik de aderparen om moeten draaien. Probleem is echter dat ik alleen bij de wandcontactdoos kan komen, het ISRA punt is afgesloten in een box waar een speciale sleutel voor nodig is. Het betreft namelijk een flatgebouw. Er komt echter wel een rood witte kabel uit in de kamer, mag ik er van uit gaan dat wanneer deze aangesloten is op het ISRA punt, het omdraaien van Rood/blauw en Wit/Oranje zou moeten functioneren?
[...]
Update
Nog steeds geen internet. KPN Monteur is langsgeweest en heeft geconstanteerd dat alles gewoon goed werkt en goed is aangesloten. Hij snapte dan verder ook niet waarom het internet niet werkt, en hij zou een ticket aanmaken voor Alice. Dat is inmiddels ook al weer 5 dagen geleden. Zelf al voor 40euro verbeld naar Alice die nu als antwoord geven dat de monteurs van Alice zelf er naar zullen kijken en contact met ons op nemen.
Het minste wat ze van mij toch kunnen verwachten is een aangetekende brief met vraag of de eerste 1 a 2 maand kan worden kwijtgescholden. Het is in ieder geval niet mijn fout dat de ADSL verbinding niet werkt, ze kunnen bij Alice zelf gewoon op het Modem komen.
Iemand een idee hoelang het duurt voordat die monteurs van Alice contact opnemen?
En weer een update
Inmiddels 3 weken verder dan de aansluitingsdatum en nog niets gehoord van de monteurs van Alice. En als je Alice zelf belt zeggen ze dat het in behandeling is genomen, maar dat ze verder geen contact met de monteurs kunnen opnemen want dat gaat via mail... Oftewel, de enige mensen die weten waar ik op zit te wachten zijn mensen die eigenlijk gewoon niet bereikbaar zijn, terwijl ik nu alweer langer dan 10 dagen wacht op een reactie van die mensen.
Heeft iemand nog tips? Het heeft mij ondertussen zoveel tijd, geld en moeite kost dat ik geen andere optie zie dan morgen gewoon te bellen en het abonnement op te zeggen eer het überhaupt begonnen is.
Ik heb vanochtend maar weer eens gebeld, omdat we nogsteeds niets van de monteurs gehoord hadden. Krijg ik een dame aan de lijn die zegt dat we de lijn nog een keertje na moeten lopen, omdat dat in de ticket stond. En dat was nog niet gebeurd

Alice - " Heeft u alles aangesloten"
Ik - "Ja"
Alice - "U heeft de aderparen al omgewisseld?"
Ik - "Ja"
Alice - "O, ok. Dan kan ik nu het ticket aanpassen en doorgeven aan de monteurs"
Ik - "Pardon? Moet ik dan weer 1 a 10 dagen wachten op bericht van de monteurs?"
Alice - "Ja Meneer"
What the ****! Wat zijn ze daar aan het doen in vredesnaam! Echt m'n broek zakt er van af. Vrijdag niets gehoord? -> Exit Alice
Verwijderd
Echt balen..
zit nu als nieuwe klant al twee weken zonder internet. aderparen omgedraaid. splitter ertussen(uit)
ADSL lampje op modem blijft knipperen en uit staan.. 20x uit 15x uit 5x uit.. etc.
Ik vraag me af wat er aan de hand kan zijn. bij Alice hebben ze een ticket voor me aangemaakt.. maar na 10 dagen nog niks van de TD gehoord.
ik ben tot dusverre nog niet echt tevreden. misschien moet ik maar weer op zoek naar een andere provider.
toch heb ik hier gelezen dat MOJO misschien iets voor me kan betekenen. Ik zou hem enorm erkentelijk zijn
NL 00116934
zit nu als nieuwe klant al twee weken zonder internet. aderparen omgedraaid. splitter ertussen(uit)
ADSL lampje op modem blijft knipperen en uit staan.. 20x uit 15x uit 5x uit.. etc.
Ik vraag me af wat er aan de hand kan zijn. bij Alice hebben ze een ticket voor me aangemaakt.. maar na 10 dagen nog niks van de TD gehoord.
ik ben tot dusverre nog niet echt tevreden. misschien moet ik maar weer op zoek naar een andere provider.
toch heb ik hier gelezen dat MOJO misschien iets voor me kan betekenen. Ik zou hem enorm erkentelijk zijn
NL 00116934
Verwijderd
haha, oopskrzgg schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:59:
[...]
496 kbps is toch nog niet zo slecht als je centrale op 1972 km afstand zit
Ik lees trouwens bij een aantal mensen dat de aanvraag geannuleerd werd zonder bericht, daar hebben ze bij veel providers een handje van hoor. Als het te moeilijk word om te op leveren dan vinden sommige mensen op bijv. de administratie het handiger om te aanvraag te laten "verdwijnen"
Ik wil dingen best even nazien, maar PM me eventjes. Anders is er geen beginnen aan. 
Overigens lijk je een klapperlijn te hebben jancrediet. Dat hoeft niet zo lang te duren.
Mailman, PM je klantnummer ook even, ik kan voor je checken wat er gaande is, als je wilt.
Overigens lijk je een klapperlijn te hebben jancrediet. Dat hoeft niet zo lang te duren.
Mailman, PM je klantnummer ook even, ik kan voor je checken wat er gaande is, als je wilt.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Heb je een DM gestuurd, merciMojo schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:21:
Ik krijg 30 oktober a.s. adsl van Alice. Nu heb ik er een modem bijgekregen, maar ik wil het liefst mijn oude modem(Speedtouch 716) blijven gebruiken, maar is dat a; mogelijk en b; wat zijn dan de instellingen? Is hier iemand op het forum, die mij hiermee verder kan helpen?
Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience
Na wat strubbelingen met de aanmeldlijn... Wilde me niet doorverbinden met de helpdesk...
(Ik kan geen 0900 nrs bellen, die worden geblokkeerd). Na 100 keer uitleggen dat die geblokkeerd worden, zei ze alsnog dat ik dan thuis even moest bellen... Ja dat is erg leuk, maar het gaat om een nieuw huis, dus we wachten juist op Alice/KPN op een telefoonlijn en nummer... Dan moest ik maar aan de buurman vragen of ik mocht bellen... Gelukkig was BB-net behulpzamer en die hebben me even doorverbonden.
Nou dus gisteren het modem binnengekregen met een brief erbij, dat maandag 3 november de aansluiting in gaat!
Dus ik toch maar even eigenwijs de boel aansluiten en ja hoor ik heb gewoon een verbinding en ook internet doet het!!!! Daar was ik echt blij om, na drie weken op dat KPN wachten.
Meteen ff draadloos router aangesloten en ja hoor as een trein. Ik moest rekenen op 600/700 kbyte/sec (geen kbit). En ik zit net niet op een MegaBYTE per sec. Dus dat is echt super!!!
Alleen mijn telefoon kreeg ik niet aan de praat.
Kan het zijn dat die wel pas op 3 nov in gaat? Of is dat altijd tegelijkertijd?
(Ik kan geen 0900 nrs bellen, die worden geblokkeerd). Na 100 keer uitleggen dat die geblokkeerd worden, zei ze alsnog dat ik dan thuis even moest bellen... Ja dat is erg leuk, maar het gaat om een nieuw huis, dus we wachten juist op Alice/KPN op een telefoonlijn en nummer... Dan moest ik maar aan de buurman vragen of ik mocht bellen... Gelukkig was BB-net behulpzamer en die hebben me even doorverbonden.
Nou dus gisteren het modem binnengekregen met een brief erbij, dat maandag 3 november de aansluiting in gaat!
Dus ik toch maar even eigenwijs de boel aansluiten en ja hoor ik heb gewoon een verbinding en ook internet doet het!!!! Daar was ik echt blij om, na drie weken op dat KPN wachten.
Meteen ff draadloos router aangesloten en ja hoor as een trein. Ik moest rekenen op 600/700 kbyte/sec (geen kbit). En ik zit net niet op een MegaBYTE per sec. Dus dat is echt super!!!
Alleen mijn telefoon kreeg ik niet aan de praat.
Kan het zijn dat die wel pas op 3 nov in gaat? Of is dat altijd tegelijkertijd?
Waarom wil je dat modem blijven gebruiken???timbry schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:47:
Ik krijg 30 oktober a.s. adsl van Alice. Nu heb ik er een modem bijgekregen, maar ik wil het liefst mijn oude modem(Speedtouch 716) blijven gebruiken, maar is dat a; mogelijk en b; wat zijn dan de instellingen? Is hier iemand op het forum, die mij hiermee verder kan helpen?
Verwijderd
Copperjet stuk?
Ik lees regelmatig over torrents die de Copperjet om zeep helpen (even rebooten), maar volgens mij is mijn modem wel erg gevoelig. Ik heb Transmission 1.34 op mijn CH3SNAS en heb het max. aantal connections vannacht van 200 naar 50 teruggeschroefd. Maar net zoals elke ochtend: 's ochtends was internet niet meer bereikbaar. Modem moest toch herstart worden voor ik weer kon surfen.
Ik had dat ook altijd met torrents op desktop PC's. Na een paar uur was het modem dood. Downloaden via newsgroups gaat prima (1,8 MB/s).
Is dat normaal? Ik kan me voorstellen dat té veel connecties het modem kunnen killen, maar 50 is toch niet te veel? Of gaat het ook om de snelheid per seconde waarmee de connecties worden hersteld als ze omvallen? Dat is namelijk een setting die ik niet in Transmission kan instellen...
...Of moet ik Alice bellen voor een nieuw exemplaar?
PS Ik heb wel postings gevonden over het instellen van de UDP timeout, maar die setting kan ik niet vinden in de CopperJet (ook niet in admin mode), en bij het downloaden van de settingsfile uit de modem blijkt dat die setting al op 120 staat. Mag ik zo'n settings-file aanpassen en weer in het modem schieten, of gaat er dan iets stuk?
Ik lees regelmatig over torrents die de Copperjet om zeep helpen (even rebooten), maar volgens mij is mijn modem wel erg gevoelig. Ik heb Transmission 1.34 op mijn CH3SNAS en heb het max. aantal connections vannacht van 200 naar 50 teruggeschroefd. Maar net zoals elke ochtend: 's ochtends was internet niet meer bereikbaar. Modem moest toch herstart worden voor ik weer kon surfen.
Ik had dat ook altijd met torrents op desktop PC's. Na een paar uur was het modem dood. Downloaden via newsgroups gaat prima (1,8 MB/s).
Is dat normaal? Ik kan me voorstellen dat té veel connecties het modem kunnen killen, maar 50 is toch niet te veel? Of gaat het ook om de snelheid per seconde waarmee de connecties worden hersteld als ze omvallen? Dat is namelijk een setting die ik niet in Transmission kan instellen...
PS Ik heb wel postings gevonden over het instellen van de UDP timeout, maar die setting kan ik niet vinden in de CopperJet (ook niet in admin mode), en bij het downloaden van de settingsfile uit de modem blijkt dat die setting al op 120 staat. Mag ik zo'n settings-file aanpassen en weer in het modem schieten, of gaat er dan iets stuk?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 09:47 . Reden: links duidelijker ]
Hoe zit het nou met telefonie?
We zouden maandag 3 november aangesloten worden...
Gister gekeken en ik heb gewoon internet, maar telefoon krijg ik niet aan de praat!
Ligt dit aan de opleverdatum? Of verkeerd aangesloten???
Hoor ik al wel telefoon te hebben als mijn internet het doet of is dat echt pas maandag?
We zouden maandag 3 november aangesloten worden...
Gister gekeken en ik heb gewoon internet, maar telefoon krijg ik niet aan de praat!
Ligt dit aan de opleverdatum? Of verkeerd aangesloten???
Hoor ik al wel telefoon te hebben als mijn internet het doet of is dat echt pas maandag?
Verwijderd
ik zou 3 november aanhouden, als dat in je brief staat. Internet hebben ze (enigzins) zelf in de hand dus dat zou best iets eerder kunnen werken, maar als een nummer geporteerd moet worden zijn er meerdere partijen bij betrokken. Er wordt niet voor niets een opleverdatum in je brief gezet.
Heb vandaag internet gekregen en hij werkt perfect. nu wil ik er meerdere pc's op aansluiten mbv een router, maar ik weet niet hoe ik dat aan moet sluiten. iemand die mij op weg kan helpen?
Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience
9 van de 10 keer is het aansluiten en het werkt. Heb je dat al geprobeerd? Anders staat het vaak erg duidelijk in de handleiding.
Verwijderd
Ja, zo was het bij mij ook. Kabeltjes ertussen en draaien maar. Misschien moet je je router even resetten naar de fabrieksinstellingen...Heineken schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:54:
9 van de 10 keer is het aansluiten en het werkt. Heb je dat al geprobeerd? Anders staat het vaak erg duidelijk in de handleiding.
Gewoon ff checken. Je hebt als het goed is een brief gehad met een tijdelijk nummer (als je nummerbehoud hebt aangevraagd) en anders brief met je nieuwe nummer (en dan gaat het volgens mij pas op genoemde datum in). Kwestie van telefoon inprikken op phone1-poortje en kabels zoals manual neerleggen. Wacht ff minuutje voor de zekerheid en probeer 't. Bij ons nog geen uitgaande nummerherkenning, maar da's een detail.dfrenner schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:27:
Overigens de laatste dagen een paar keer gehad dat bellers hoorden overgaan en 1 a 2 keer uitgebeld is, zonder dat bij ons de telefoon overging! Ook af en toe nummer intoetsen en OK voor bellen (of eerst OK voor lijn open en nummer toetsen) waarna de lijn gewoon stil blijft; beter gezegd: normale lijnruis maar geen reactie.timbry schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:01:
Heb vandaag internet gekregen en hij werkt perfect. nu wil ik er meerdere pc's op aansluiten mbv een router, maar ik weet niet hoe ik dat aan moet sluiten. iemand die mij op weg kan helpen?
Simpel: ethernetkabel uit modem inprikken op de in-poort van je router. En op andere poorten router ethernetkabel->andere pc's
[ Voor 35% gewijzigd door tweaktubbie op 31-10-2008 14:52 ]
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Torrentverkeer gaat inderdaad niet geweldig lekker met de copperjet. Pak eens Utorrent (sowieso een betere client IMO) en limiteer het echt naar 10-20 connecties (Is zat).Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:03:
Copperjet stuk?
Overigens is 1,8MB/s wel lekker. Zet dat ook eens wat langzamer.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Kijk eens hier.timbry schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:47:
[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 01-11-2008 09:43 ]
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
ik overweeg om over te stappen naar Alice van Telfort + bellen.
moet ik dan aanvragen met een NLS of niet? Bij telfort aanvraag was mijn KPN lijn al overgenomen door ze.
Ik zit alleen een beetje met dat gedoe met die aderparen. Ik heb zonet gewoon het enige punt (stekkerdoos) dat er in mijn huis zit open gedaan en ik zie alleen 1 paar (rood, blauw) erin aangesloten. verder geen andere paren te zien.
Ik zit op de 3e etage van een flat. En het stekkerdoosje zit aan de achterkant van een klein muurtje. Het aderpaar dat in de stekkerdoos komt, kan ik van de achterkant van het muurtje (andere kamer) volgen en die verdwijnt uiteindelijk in een kast en in de grond. Blijkbaar naar de kelder waar de water, stroom en gasmeters zitten.
Mijn vraag is wat nu als ik moet wisselen. Ik heb geen ander kleur kabeltjes dan alleen de rood, blauwe, die mijn enige stekkerdoos binnenkomen.
Nu heb ik sinds ik hier woon al wel meerdere ISP;s gehad ( speedxs (bbned), speedlinq (tiscali), weer een jaartje speedxs(bbned) en nu telfort(KPN)) en t was elke keer steeds inpluggen en het werkte.
Het is dat ik nu voor het eerst over het aderpaar wisselen zie en ik me afvraag wat als ik dat moet doen en heb geen ander paar.
Dus iemand die zich even in mijn situatie kan inleven en me kan vertellen als ik zo een overstap vlekkeloos kan doen, zou ik zeer op prijs stellen..
moet ik dan aanvragen met een NLS of niet? Bij telfort aanvraag was mijn KPN lijn al overgenomen door ze.
Ik zit alleen een beetje met dat gedoe met die aderparen. Ik heb zonet gewoon het enige punt (stekkerdoos) dat er in mijn huis zit open gedaan en ik zie alleen 1 paar (rood, blauw) erin aangesloten. verder geen andere paren te zien.
Ik zit op de 3e etage van een flat. En het stekkerdoosje zit aan de achterkant van een klein muurtje. Het aderpaar dat in de stekkerdoos komt, kan ik van de achterkant van het muurtje (andere kamer) volgen en die verdwijnt uiteindelijk in een kast en in de grond. Blijkbaar naar de kelder waar de water, stroom en gasmeters zitten.
Mijn vraag is wat nu als ik moet wisselen. Ik heb geen ander kleur kabeltjes dan alleen de rood, blauwe, die mijn enige stekkerdoos binnenkomen.
Nu heb ik sinds ik hier woon al wel meerdere ISP;s gehad ( speedxs (bbned), speedlinq (tiscali), weer een jaartje speedxs(bbned) en nu telfort(KPN)) en t was elke keer steeds inpluggen en het werkte.
Het is dat ik nu voor het eerst over het aderpaar wisselen zie en ik me afvraag wat als ik dat moet doen en heb geen ander paar.
Dus iemand die zich even in mijn situatie kan inleven en me kan vertellen als ik zo een overstap vlekkeloos kan doen, zou ik zeer op prijs stellen..
Verwijderd
@wiske80: Je kunt aanvragen zonder NLS. Je hebt immers al een werkende aansluiting.
Maak je niet druk over die aderparen. Het signaal komt op de bestaande aderparen. Gaat dit mis, dan moet een monteur dit oplossen.
Toen ik ongeveer een half jaar geleden werd aangesloten, werd ik op de dag van aansluiting gebeld door een monteur of ik mijn Alice-modem wilde aansluiten. Gedaan, maar het werkte niet. Binnen een uur stond hij bij mij voor de deur. Bleek er nog een ISDN-kastje tussen te zitten (ik had op dat moment geen vaste telefonie en moest daarom dus wel NLS aanvragen). Bij jou zal het ongeveer net zo gaan als het niet werkt...
Maak je niet druk over die aderparen. Het signaal komt op de bestaande aderparen. Gaat dit mis, dan moet een monteur dit oplossen.
Toen ik ongeveer een half jaar geleden werd aangesloten, werd ik op de dag van aansluiting gebeld door een monteur of ik mijn Alice-modem wilde aansluiten. Gedaan, maar het werkte niet. Binnen een uur stond hij bij mij voor de deur. Bleek er nog een ISDN-kastje tussen te zitten (ik had op dat moment geen vaste telefonie en moest daarom dus wel NLS aanvragen). Bij jou zal het ongeveer net zo gaan als het niet werkt...
thanks.. dat is erg geruststellend... en heb jij tot nu toe goeie ervaringen met alice... wat is je snelheid en hoever zit je van de centrale?Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:41:
@wiske80: Je kunt aanvragen zonder NLS. Je hebt immers al een werkende aansluiting.
ik zit nu bij telfort.. sinds december 2007.. tot augustus had ik lekker 17mbit snelheden, maar nu traint modem niet sneller in dan 10mbit. En ze kunnen niet weten waar het aan ligt. Bij me andere ISP's had ik dit probleem nooit, altijd hoge intrain snelheden, dus wil ik gewoon Alice proberen. Heb wel altijd goeie ervaringen gehad met BBned snelheden op mijn adres.
Jawel, maar geen analoge KPN lijn. In alle andere gevallen krijg je wel een NLS, toch?Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:41:
dus moet ik nou wel of geen NLS aanvragen ?grun93 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 23:31:
[...]
Jawel, maar geen analoge KPN lijn. In alle andere gevallen krijg je wel een NLS, toch?
Ik weet niet beter dan dat Alice geen isp-isp en/of telco-telco migraties aanbiedt. Alleen als je een analoge KPN lijn hebt kun je gratis migreren naar Alice en krijg je het signaal op hetzelfde aderpaar. Jij hebt echter ADSL van Telfort (is geen analoge KPN lijn). Dus ik zeg ja. Dat betekent dat je straks Alice krijgt op het tweede koperpaar en daarvoor 69 euro mag dokken.wiske80 schreef op zondag 02 november 2008 @ 00:31:
dus moet ik nou wel of geen NLS aanvragen ?
Ik heb pas geleden ook Alice ADSL genomen, er lag geen 'geactiveerde' lijn. Echter was er toen een actie van internetten.nl (van onze grote vriend Ben Woldring) en daar kreeg je die kosten later terug.. Weet niet of dat nu nog het geval is.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ik heb per januari een migrate van Telfort (bagger) naar Alice aangevraagd, omdat ik per maand op wil kunnen zeggen ivm 100 mbit glas 
Nu stond er in de brief dat Alice mij een nieuwe lijn levert a E 69. Maar ik heb al een lijn. Dus Alice gebeld, en die vertelden me dat dat een fout in het systeem was. Ook al heb je geen nieuwe lijn aangevraagd, het staat wel in je bevestiging en ook in je 1e rekening. Dan staat er +69 en -69 om het zo te verrekenen.
Is dat niet een beetje raar?
Nu stond er in de brief dat Alice mij een nieuwe lijn levert a E 69. Maar ik heb al een lijn. Dus Alice gebeld, en die vertelden me dat dat een fout in het systeem was. Ook al heb je geen nieuwe lijn aangevraagd, het staat wel in je bevestiging en ook in je 1e rekening. Dan staat er +69 en -69 om het zo te verrekenen.
Yo.
Volgens mij krijg je wel een nieuwe lijn en moet daarvoor gewoon 69 euro betalen. Op de site van Alice kun je dat ook opmaken als je in de FAQ kijkt onder het kopje "Zijn er nog extra kosten?". Daar staat dat je een 'klassieke' KPN lijn moet hebben. Heb je die niet, dan krijg je automatisch een nieuwe lijn. Met het woord klassiek bedoelen ze analoog, dus geen isdn of adsl. Dat heb jij echter wel (ADSL van Telfort), dus krijg je een nieuwe lijn.VonFoX schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:58:
Ik heb per januari een migrate van Telfort (bagger) naar Alice aangevraagd, omdat ik per maand op wil kunnen zeggen ivm 100 mbit glas
Misschien is dat idd raar, ja. Eigenlijk is er ook niet echt een technische reden voor te bedenken, het is beleid van Alice om het zo te doen. Op deze manier krijg je denk ik minder problemen omdat je geen synchronisatieproblemen krijgt tussen de latende provider en de nieuwe, daar zou jij als klant de dupe van worden als zij hun acties niet goed op elkaar afstemmen.
[edit] Bij Telfort kun je toch ook per maand opzeggen, alleen het eerste jaar niet? Ik zie niet wat het voordeel van Alice dan nog kan zijn in jouw geval.
[ Voor 5% gewijzigd door grun93 op 02-11-2008 16:27 . Reden: aanvulling ]
In mijn Telfort voorwaarden staat dat ik per jaar 1 maand heb om op te zeggen; daarna wordt het een jaar verlengd. De Alice medewerker vertelde mij dat overstappen gewoon gaat, dus zonder die extra kosten.grun93 schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:48:
[...]
Volgens mij krijg je wel een nieuwe lijn en moet daarvoor gewoon 69 euro betalen. Op de site van Alice kun je dat ook opmaken als je in de FAQ kijkt onder het kopje "Zijn er nog extra kosten?". Daar staat dat je een 'klassieke' KPN lijn moet hebben. Heb je die niet, dan krijg je automatisch een nieuwe lijn. Met het woord klassiek bedoelen ze analoog, dus geen isdn of adsl. Dat heb jij echter wel (ADSL van Telfort), dus krijg je een nieuwe lijn.
Misschien is dat idd raar, ja. Eigenlijk is er ook niet echt een technische reden voor te bedenken, het is beleid van Alice om het zo te doen. Op deze manier krijg je denk ik minder problemen omdat je geen synchronisatieproblemen krijgt tussen de latende provider en de nieuwe, daar zou jij als klant de dupe van worden als zij hun acties niet goed op elkaar afstemmen.
[edit] Bij Telfort kun je toch ook per maand opzeggen, alleen het eerste jaar niet? Ik zie niet wat het voordeel van Alice dan nog kan zijn in jouw geval.
Nu snap ik er niets meer van

Yo.
echt waar? wordt telfort automatisch verlengd met een jaar na je eerste jaar... Ik dacht dat je dan gewoon contract vrij was en dan elke maand kan opzeggen.... ik heb ook telfort en overweeg ook over te stappen.. en per december is mijn eerste jaar voorbij...VonFoX schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:32:
[...]
In mijn Telfort voorwaarden staat dat ik per jaar 1 maand heb om op te zeggen; daarna wordt het een jaar verlengd. De Alice medewerker vertelde mij dat overstappen gewoon gaat, dus zonder die extra kosten.
ik moet dit even natrekken.. want dit zou ik erg jammer vnden..
vonFox je hebt dus aangevraagd zonder NLS toch?
NLS is een extra lijn? Zonder NLS dan.wiske80 schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:37:
[...]
echt waar? wordt telfort automatisch verlengd met een jaar na je eerste jaar... Ik dacht dat je dan gewoon contract vrij was en dan elke maand kan opzeggen.... ik heb ook telfort en overweeg ook over te stappen.. en per december is mijn eerste jaar voorbij...
ik moet dit even natrekken.. want dit zou ik erg jammer vnden..
vonFox je hebt dus aangevraagd zonder NLS toch?
BIj Alice lees ik dit:
Om Alice Easy te kunnen activeren, heeft u een telefoonlijn nodig. Heeft u deze niet, dan biedt Alice deze service aan voor het eenmalige bedrag van € 69,-
Ik heb een telefoonlijn, alleen zit daar Telfort dus op. Overstappen was volgens de Alice helpdesk dus geen probleem.
Wiske: ik ga het ook even natrekken, van Telfort.
[ Voor 3% gewijzigd door VonFoX op 02-11-2008 16:47 ]
Yo.
Dit haal ik uit de TopicStart van het Telfort Ervaringsdraadje deel 12:VonFoX schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:32:
In mijn Telfort voorwaarden staat dat ik per jaar 1 maand heb om op te zeggen; daarna wordt het een jaar verlengd. De Alice medewerker vertelde mij dat overstappen gewoon gaat, dus zonder die extra kosten.
Contract
Bij telfort sluit je een contract af voor één jaar. Na dit jaar kun je het contract per maand opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Dit staat allemaal in de algemene voorwaarden die je hier kunt vinden.
quote:
15.1 Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden.
15.3 De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur. Indien de Overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd bedraagt de opzegtermijn voor de Klant één maand voor het einde van de duur van de Overeenkomst. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.
-end quote-
Nergens kan ik opmaken dat je automatisch per jaar verlengt.
ja dit heb ik dus ook gelezen zonnet.. dus dat is wel goed... gewoon na je eerste jaar per maand op te zeggen...grun93 schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:51:
[...]
Dit haal ik uit de TopicStart van het Telfort Ervaringsdraadje deel 12:
Contract
Bij telfort sluit je een contract af voor één jaar. Na dit jaar kun je het contract per maand opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Dit staat allemaal in de algemene voorwaarden die je hier kunt vinden.
quote:
15.1 Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden.
15.3 De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur. Indien de Overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd bedraagt de opzegtermijn voor de Klant één maand voor het einde van de duur van de Overeenkomst. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.
-end quote-
Nergens kan ik opmaken dat je automatisch per jaar verlengt.
Ok.. ik zal dan net als vonfox zonder NLS aanvragen.. als ze toch de NLS nodig hebben dan hoor ik het wel van ze..
Dat denk ik ook.wiske80 schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:28:
Ok.. ik zal dan net als vonfox zonder NLS aanvragen.. als ze toch de NLS nodig hebben dan hoor ik het wel van ze..
[nieuwsgierig aagje mode aan]: Waarom wil je eigenlijk overstappen van Telfort naar Alice dan?
sinds december 2007 abbo van telfort.. tot augustus had ik lekker 17mbit snelheden, maar sindsdien traint modem niet sneller in dan 10mbit. Aantal keer met de helpdesk gesproken. Ze resetten iets in de centrale en dan traint mijn modem weer op 17mbit.. maar dan na 4 dagen dropped ie weer naar 10mbit. En nu willen ze me niet meer helpen.. Ik vertik het te accepteren dat het zoveel dropped, omdat ik weet dat op mijn adres gewoon 17mbit te halen is. Was voorheen ook bij speedxs en speedlinq en daar nooit problemen gehad en altijd ook hoge snelheden. Ik vindt de snelheid belangerijk en telfort kan me dat niet garanderen.grun93 schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:41:
[...]
Dat denk ik ook.
[nieuwsgierig aagje mode aan]: Waarom wil je eigenlijk overstappen van Telfort naar Alice dan?
ALs het nog tot 15mbit was gedropped had ik het acceptabel gevonden, maar 10mbit vindt ik toch een beetje weinig als ik weet dat 17 mogelijk is. Dus ik denk laat me maar weer naar het vertrouwde bbned netwerk overstappen (alice). Met speedxs (bbned) had ik nooit problemen...
Dat is de reden..
Het gaat erom of je een analoge KPN lijn hebt. Het maakt niet uit of hier ADSL al op geleverd wordt. Zo ja, dan hoef je geen NLS te nemen. Het gaat dan van Telfort -> Alice en dan gewoon een Telco-Telco migratie.VonFoX schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:42:
[...]
NLS is een extra lijn? Zonder NLS dan.
BIj Alice lees ik dit:
Om Alice Easy te kunnen activeren, heeft u een telefoonlijn nodig. Heeft u deze niet, dan biedt Alice deze service aan voor het eenmalige bedrag van € 69,-
Ik heb een telefoonlijn, alleen zit daar Telfort dus op. Overstappen was volgens de Alice helpdesk dus geen probleem.
Wiske: ik ga het ook even natrekken, van Telfort.
Beetje off-topic, maar ik ben dus een oude Tiscali klant (nu Telfort) en ik zag net dit:
http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=4975
na 1 maand opzegtermijn wordt er dus weer 1 jaar verlengd! Niet per maand opzeggen dus
http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=4975
na 1 maand opzegtermijn wordt er dus weer 1 jaar verlengd! Niet per maand opzeggen dus
Yo.
Weet iemand een manier om contact op te nemen met mensen van de 2e lijn? Het is echt van de zotten hier dat ik weer een helpdesk medewerken aan de lijn hebt, die zegt dat de 2e lijn vraagt of ik weer eventjes de draden om wil draaien... Dat heb ik de afgelopen 3 weken al tien keer gedaan. En nu mag ik weer 10 dagen wachten op een volgend bericht.

Stuur eens een pm met je klantnummer en een omschrijving van je exacte probleem naar Mojo.MailMan schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:23:
Weet iemand een manier om contact op te nemen met mensen van de 2e lijn? Het is echt van de zotten hier dat ik weer een helpdesk medewerken aan de lijn hebt, die zegt dat de 2e lijn vraagt of ik weer eventjes de draden om wil draaien... Dat heb ik de afgelopen 3 weken al tien keer gedaan. En nu mag ik weer 10 dagen wachten op een volgend bericht.
Weekje geleden gedaan, maar die zei dat ik destijds moest afwachten op een telefoontje. Heb die ook gekregen maar mag nu weer wachten. Warop precies, geen idee.grun93 schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:45:
[...]
Stuur eens een pm met je klantnummer en een omschrijving van je exacte probleem naar Mojo.
[ Voor 26% gewijzigd door MailMan op 03-11-2008 15:17 ]
Verwijderd
Meen je dat? Heeft iedereen hier met een CopperJet z'n torrentconnecties op 20 of lager staan? Ik zal het proberen. uTorrent is niet geschikt voor de CH3SNAS (tenzij ik iets gemist heb), maar dit moet ook voor Transmission werken, denk ik.Mojo schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:41:
[...]
Torrentverkeer gaat inderdaad niet geweldig lekker met de copperjet. Pak eens Utorrent (sowieso een betere client IMO) en limiteer het echt naar 10-20 connecties (Is zat).
Overigens is 1,8MB/s wel lekker. Zet dat ook eens wat langzamer.
Ik heb trouwens (voor wie een echt in zijn modem wil hacken) voor elkaar gekregen om die UDP timeout aan te passen in de Copperjet. Met deze guide en het admin wachtwoord ben ik 'in' het modem gekomen, en heb ik met 'console enable' een console verbinding gestart. Toets in 'im' en je komt bij de Im instellingen (waaronder ook de ImFirewall settings staan). Toets vervolgens
set ImFireWall ImFireWall UdpSessionTimeoutDuration 60
of een willekeurige andere waarde om de Udp timeout aan te passen. Wellicht dat iemand er wat aan heeft ...
ik had bij me oude ISP ( speedxs) ook bbned een copperjet1616 en ik heb wel altijd een hoge connecties gehad in utorrent. (200 ofzo) en nooit echt problemen gehad, maar ik kan me voorstellen dat ie wel problemen kan veroorzaken.Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:06:
[...]
Meen je dat? Heeft iedereen hier met een CopperJet z'n torrentconnecties op 20 of lager staan? Ik zal het proberen. uTorrent is niet geschikt voor de CH3SNAS (tenzij ik iets gemist heb), maar dit moet ook voor Transmission werken, denk ik.
Ik heb trouwens (voor wie een echt in zijn modem wil hacken) voor elkaar gekregen om die UDP timeout aan te passen in de Copperjet. Met deze guide en het admin wachtwoord ben ik 'in' het modem gekomen, en heb ik met 'console enable' een console verbinding gestart. Toets in 'im' en je komt bij de Im instellingen (waaronder ook de ImFirewall settings staan). Toets vervolgens
set ImFireWall ImFireWall UdpSessionTimeoutDuration 60
of een willekeurige andere waarde om de Udp timeout aan te passen. Wellicht dat iemand er wat aan heeft ...
Dfreeze je zit bij Alice neem ik aan. Ik heb nu even niet alle paginas goed doorgenomen, maar ik neem aan dat het wel mogelijk is gewoon poortjes te fowarden in die copperjet met de userrechten toch?
Het hangt ook een beetje van de client af.. het probleem is dat er een lange timeout op open connecties zit en bij een aantal clients worden die connecties niet snel gesloten als er geen reactie van de andere kant komt. Daardoor loopt de CJT 'vol' met nietsdoende openstaande connecties.wiske80 schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:13:
[...]
ik had bij me oude ISP ( speedxs) ook bbned een copperjet1616 en ik heb wel altijd een hoge connecties gehad in utorrent. (200 ofzo) en nooit echt problemen gehad, maar ik kan me voorstellen dat ie wel problemen kan veroorzaken.
Met Utorrent heb ik zelf nooit problemen met het aantal connecties op 800.
[ Voor 10% gewijzigd door denan op 03-11-2008 15:16 ]
Verwijderd
Yup, ik zit bij Alice. Ik heb inderdaad al ports geforward met mijn user-login, naar de CH3SNAS.wiske80 schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:13:
[...]
Dfreeze je zit bij Alice neem ik aan. Ik heb nu even niet alle paginas goed doorgenomen, maar ik neem aan dat het wel mogelijk is gewoon poortjes te fowarden in die copperjet met de userrechten toch?
Maar goed, ik heb altijd gedonder gehad met torrents zolang ik bij Alice zit, ook met een desktopclient. Ik heb een poosje Deluge gebruikt (onder Ubuntu), die me de optie gaf het aantal reconnects per seconde in te stellen. Nu moet ik het met een aangepaste versie van Transmission doen, en die heeft veel minder instelmogelijkheden.
Als ik kennelijk veel minder connections door mijn modem kan krijgen dan andere mensen met dezelfde hardware, dan moet er toch wel iets met het modem zijn, zou je denken...
Ik heb tot nu toe ook erg veel met de mensen van de helpdesk aan te telefoon gehangen. Ik heb ongeveer 4 of 5 keer al gebeld. Velen keren de lijnen moeten draaien, wisselen enzo.
Volgens mij was er al een ticket aangemaakt, maar daar heb ik niets op gehoord. Nu maar een nieuw ticket aan laten maken.
De lijnen zoals hij nu is kan ik wel op mijn oude adsl provider. Heb wel een new line service. Maar kan die ook over de lijn met mijn oude provider nog actief?

De lijnen zoals hij nu is kan ik wel op mijn oude adsl provider. Heb wel een new line service. Maar kan die ook over de lijn met mijn oude provider nog actief?
Tuurlijk, je hebt 2 aderparen in je woning zitten (als het goed is)..Tjeerdtq schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:14:
Ik heb tot nu toe ook erg veel met de mensen van de helpdesk aan te telefoon gehangen. Ik heb ongeveer 4 of 5 keer al gebeld. Velen keren de lijnen moeten draaien, wisselen enzo.Volgens mij was er al een ticket aangemaakt, maar daar heb ik niets op gehoord. Nu maar een nieuw ticket aan laten maken.
Of dus je software.. Met slechte torrent clients is het mij gelukt om de dlink dir 655 te saturaten met connecties.. Het probleem is gewoon dat er veel torrent clients zijn die bergen connecties opzetten met een enorme timeout. Als er dan vanuit de peer geen respons/weigering komt (bvb als je een torrent pakt met weinig feeds en veel leechers) blijven die connecties gewoon open staan op je router tot er een timeout komt. Zo kun je de beste routers vol gooien met connecties die niets doenVerwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 16:24:
[...]
Als ik kennelijk veel minder connections door mijn modem kan krijgen dan andere mensen met dezelfde hardware, dan moet er toch wel iets met het modem zijn, zou je denken...
Ben nu al een aantal maanden(6ong) een gebruiker van Alice, en ben tot nu erg tevreden. Niks te klagen over mijn snelheid, afstand+snelheid klopt gewoon.
Alles was snel afgehandeld en totaal geen problemen gehad.
\o/
Alles was snel afgehandeld en totaal geen problemen gehad.
\o/
Verwijderd
Het is niet te geloven. Het probleem met de nummers van ziggo die mij niet konden bereiken is inderdaad opgelost zoals ik zelf al had voorspelt. Per 1 nov ligt mijn oude aansluiting van ziggo er uit en het probleem met niet gebeld kunnen worden door ziggonummers is verholpen.Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:23:
[...]
De personen die wij niet kunnen bereiken zitten op een glasvezel aansluiting via Concepts ICT. Ik hoop echt dat dit snel opgelost gaat worden.
Dat andere verhaal zal zoals ik al gezegd heb waarschijnlijk na 1 november wel opgelost zijn. Zo niet dan bellen we wel met Ziggo want dit probleem ligt toch echt daar.
Nu alleen nog steeds het nummer dat wij niet kunnen bellen. Dit probleem is nog altijd NIET opgelost.
Ik wordt er nu wel een beetje moe van en heb ook besloten om wanneer dit per 1 dec nog niet is opgelost te stoppen met Alice.
De HD geeft aan zelf ook dat nummer niet te kunnen bereiken. Dit moet toch betekenen dat ze het probleem onderkennen en actie dienen te ondernemen???
Waaom gebeurd er dan niks. Vandaag is er gebeld door Alice dat het probleem opgelost diende te zijn.
Ik zei inderdaad zoals ik had voorspelt maar nog altijd kunnen wij dat ene nummer niet bereiken.
De HD medewerker moest erg door de tickets graven om er achter te komen dat dat ene ticket inderdaad nog altijd in de wacht stond. Hij heeft weer een aantekening gemaakt en opnieuw kan ik nu weer 1 tot 10 dagen gaan wachten. Zuchttttttt.
Even voor mijn beeld: Bel je vanaf een Alice glas aansluiting? Of vanaf Alice ADSL?Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 00:14:
[...]
altijd in de wacht stond. Hij heeft weer een aantekening gemaakt en opnieuw kan ik nu weer 1 tot 10 dagen gaan wachten. Zuchttttttt.
Ik ben ongeveer een jaar bij Alice en redelijk tevreden sinds het eenmaal werkt 
Ik had laatst wel iets raars: we werden gebeld door iemand (een onbekende) die zei dat hij door ons was gebeld: ons nummer stond in zijn gemiste oproepen (vaste telefoon): wij weten alleen zeker dat we hem niet gebeld hebben
Iemand een idee hoe dit zou kunnen? Zou er daadwerkelijk iemand anders via onze lijn aan het bellen zijn? Ik heb tot nu toe nog geen idioot hoge rekeningen gezien, maar ik kan ze ook niet precies controleren omdat ik niet in de lounge kan
Ik had laatst wel iets raars: we werden gebeld door iemand (een onbekende) die zei dat hij door ons was gebeld: ons nummer stond in zijn gemiste oproepen (vaste telefoon): wij weten alleen zeker dat we hem niet gebeld hebben

Iemand een idee hoe dit zou kunnen? Zou er daadwerkelijk iemand anders via onze lijn aan het bellen zijn? Ik heb tot nu toe nog geen idioot hoge rekeningen gezien, maar ik kan ze ook niet precies controleren omdat ik niet in de lounge kan
Ik zou zeggen.. hou even in de gaten of het vaker voorkomt.. Als het maar 1x gebeurt is bij die persoon is het wellicht gewoon een foutje aan jullie kant geweest (verkeerde nummer gedraait?) Via jullie lijn bellen is in ieder geval niet mogelijk.RikTW schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:52:
Ik ben ongeveer een jaar bij Alice en redelijk tevreden sinds het eenmaal werkt
Ik had laatst wel iets raars: we werden gebeld door iemand (een onbekende) die zei dat hij door ons was gebeld: ons nummer stond in zijn gemiste oproepen (vaste telefoon): wij weten alleen zeker dat we hem niet gebeld hebben![]()
Het rare is dat onze nummers maar met 1 cijfer verschillen.denan schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:59:
[...]
Ik zou zeggen.. hou even in de gaten of het vaker voorkomt.. Als het maar 1x gebeurt is bij die persoon is het wellicht gewoon een foutje aan jullie kant geweest (verkeerde nummer gedraait?) Via jullie lijn bellen is in ieder geval niet mogelijk.
Tijdens de beginperiode (met het tijdelijke nummer) hebben we het ook gehad dat we op een lijn van iemand anders zaten, dus uitgesloten zijn deze gekke dingen niet imho
Gekke dingen zijn nooit uitgesloten.. maar als je eenmaal de juiste lijn hebt kan niet iemand anders plotseling die lijn voor korte momenten gebruiken. Die zijn fysiek van elkaar gescheiden namelijk.RikTW schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:11:
[...]
Het rare is dat onze nummers maar met 1 cijfer verschillen.
Tijdens de beginperiode (met het tijdelijke nummer) hebben we het ook gehad dat we op een lijn van iemand anders zaten, dus uitgesloten zijn deze gekke dingen niet imho
Verwijderd
Tevens een PM naar Mojo gestuurd.
Begin augustus Alice aangevraagd. Het ging bij het orderproces op een of andere manier al mis omdat "nieuwe lijn" niet goed stond aangevinkt, dit moest echter omdat ik van een andere Telco kwam met IP-telefonie.
Nadat deze order opnieuw, dit keer goed, was ingeschoten begon het proces van wachten.
30-10: Mijn oude signaal van Online werd verbroken. Vol goede moed de nieuwe modem aangesloten, ADSL lampje gaat branden. Echter bleek ik geen internet te hebben.
Telefonisch contact gezocht met Alice waar men aangaf dat de lijn pas op 31-10 in ging, dus ik moest wachten.
31-10: Nadat ik uit mijn werk kwam heb ik de modem uitgezet, 3 minuten gewacht en vervolgens weer aangezet. Het uiteindelijke resultaat bleek hetzelfde waarna ik wederom contact heb opgenomen met Alice. Deze medewerker vertelde mij dat ik tot 20.00 uur moest wachten omdat men tot die tijd de tijd heeft de verbinding op te leveren.
Na 20.00 nog steeds geen verbinding, uiteraard wederom gebeld. Deze medewerkster voerde de standaardtestjes uit (had ik ook wel kunnen vertellen maar doe wat er gevraagd wordt) om vervolgens te constateren dat het i.d.d. niet werkt????
Op basis van wat zij geconstateerd heeft is er een ticket aangemaakt en werd mij vertelt dat ik 1 tot 10 dagen moest wachten.
1-11: Op basis van alles wat ik gelezen had een e-mail gestuurd met alles wat ik getest en geconstateerd heb in de hoop dat het probleem snel kan worden opgelost.
2-11: Alice gebeld om te vragen of mijn mail hebben gezien/gelezen. De medewerker heeft vervolgens de belangrijkste punten aan mijn ticket gekoppeld maar kon wel zien dat er nog niets was gebeurd.
Zoals je ziet nu al meerdere malen contact gehad. Het vervelendste is gewoon dat het echt heel erg slecht uitkomt dat ik geen internet heb. Mijn vriendin zit in haar tentamenweek, we kunnen niet internetbankieren en we zijn telefonisch niet bereikbaar voor de werkgevers.
Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik mij realiseer dat, ondanks het niet zou mogen, er weleens problemen zijn met het verhuizen van Telco naar Telco. Daarom neem ik tot nog toe de medewerkers van de 1e lijns (die altijd vriendelijk zijn) niets kwalijk, ben alleen benieuwd hoelang het gaat duren.
Begin augustus Alice aangevraagd. Het ging bij het orderproces op een of andere manier al mis omdat "nieuwe lijn" niet goed stond aangevinkt, dit moest echter omdat ik van een andere Telco kwam met IP-telefonie.
Nadat deze order opnieuw, dit keer goed, was ingeschoten begon het proces van wachten.
30-10: Mijn oude signaal van Online werd verbroken. Vol goede moed de nieuwe modem aangesloten, ADSL lampje gaat branden. Echter bleek ik geen internet te hebben.
Telefonisch contact gezocht met Alice waar men aangaf dat de lijn pas op 31-10 in ging, dus ik moest wachten.
31-10: Nadat ik uit mijn werk kwam heb ik de modem uitgezet, 3 minuten gewacht en vervolgens weer aangezet. Het uiteindelijke resultaat bleek hetzelfde waarna ik wederom contact heb opgenomen met Alice. Deze medewerker vertelde mij dat ik tot 20.00 uur moest wachten omdat men tot die tijd de tijd heeft de verbinding op te leveren.
Na 20.00 nog steeds geen verbinding, uiteraard wederom gebeld. Deze medewerkster voerde de standaardtestjes uit (had ik ook wel kunnen vertellen maar doe wat er gevraagd wordt) om vervolgens te constateren dat het i.d.d. niet werkt????
Op basis van wat zij geconstateerd heeft is er een ticket aangemaakt en werd mij vertelt dat ik 1 tot 10 dagen moest wachten.
1-11: Op basis van alles wat ik gelezen had een e-mail gestuurd met alles wat ik getest en geconstateerd heb in de hoop dat het probleem snel kan worden opgelost.
2-11: Alice gebeld om te vragen of mijn mail hebben gezien/gelezen. De medewerker heeft vervolgens de belangrijkste punten aan mijn ticket gekoppeld maar kon wel zien dat er nog niets was gebeurd.
Zoals je ziet nu al meerdere malen contact gehad. Het vervelendste is gewoon dat het echt heel erg slecht uitkomt dat ik geen internet heb. Mijn vriendin zit in haar tentamenweek, we kunnen niet internetbankieren en we zijn telefonisch niet bereikbaar voor de werkgevers.
Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik mij realiseer dat, ondanks het niet zou mogen, er weleens problemen zijn met het verhuizen van Telco naar Telco. Daarom neem ik tot nog toe de medewerkers van de 1e lijns (die altijd vriendelijk zijn) niets kwalijk, ben alleen benieuwd hoelang het gaat duren.
Verwijderd
Ik heb even in de source van Transmission gespiekt, en versie 1.34, die op mijn CH3SNAS draait, heeft onder andere de volgende settings in peer-mgr.c staan:denan schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:44:
[...]
Of dus je software.. Met slechte torrent clients is het mij gelukt om de dlink dir 655 te saturaten met connecties.. Het probleem is gewoon dat er veel torrent clients zijn die bergen connecties opzetten met een enorme timeout. Als er dan vanuit de peer geen respons/weigering komt (bvb als je een torrent pakt met weinig feeds en veel leechers) blijven die connecties gewoon open staan op je router tot er een timeout komt. Zo kun je de beste routers vol gooien met connecties die niets doen
MAX_RECONNECTIONS_PER_PULSE = 2
MAX_CONNECTIONS_PER_SECOND = 4
MIN_UPLOAD_IDLE_SECS = (60 * 3) (i.g.v. veel peers)
MAX_UPLOAD_IDLE_SECS = (60 * 10) (i.g.v. weinig peers)
Dit lijkt me niet heel aggressief, qua connections. Maar in peer-msgs.c staat dat
PEER_PULSE_INTERVAL = (50) (msec)
Dat zou betekenen dat er 20 pulses per seconde plaatsvinden, met elk maximaal 2 reconnects! Dus 40 reconnects per seconde... Of lees ik de code dan niet goed.
De idle times zijn wel wat lang. In mijn router heb ik nu een 60 seconden time-out staan, dus idle connections worden vrij snel weggegooid. Transmission zal ze misschien langer in de wacht houden, hopend op activiteit, maar in feite zijn ze er al niet meer - en nemen ze ook geen geheugen op de router meer in. Dat komt de snelheid niet ten goede, maar het zou ervoor moeten zorgen dat de router niet stikt. En dat doet 'ie dus nog wel.
Kan ik ongestraft die UDP timeout op iets van 10 seconden zetten, of krijg ik dan last met andere webactiviteiten (surfen, mailen, YouTube, etc.)?
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 15:34 . Reden: iets verduidelijken ]
(disclaimer: gokwerkVerwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:31:
[...]
Ik heb even in de source van Transmission gespiekt, en versie 1.34, die op mijn CH3SNAS draait, heeft onder andere de volgende settings in peer-mgr.c staan:
MAX_RECONNECTIONS_PER_PULSE = 2
MAX_CONNECTIONS_PER_SECOND = 4
MIN_UPLOAD_IDLE_SECS = (60 * 3) (i.g.v. veel peers)
MAX_UPLOAD_IDLE_SECS = (60 * 10) (i.g.v. weinig peers)
Dit lijkt me niet heel aggressief, qua connections. Maar in peer-msgs.c staat dat
PEER_PULSE_INTERVAL = (50) (msec)
hmmm zet de max reconnections per pulse eens op 1 en de peer_pulse_interval op 400.. zo vaak hoef je tenslotte niet te checken of iets nog leeft/actief is. Als de download eenmaal loopt is er al verkeer.
Min upload idle secs zou ik op 30 * 1 zetten, max upload idle secs op 60 * 1.. zo raak je volgens mij veel sneller je dode connecties kwijt. Als een upload peer je tenslotte weet te vinden zal hij/zij een nieuwe request doen na die idle timeout.
Als het goed is heb je zo wel een iets conservatievere setup maar krijg je nog steeds nette download speeds.. die c3nas staat btw ook nog eens 24/7 aan dus in de praktijk zul je weinig verschil merken
Volgens mij overruled je idle_timeout in je torrent client trouwens de timeouts in je router.. als je client tenslotte die pulses blijft sturen lijkt zo'n link voor de routing-engine actief.
[ Voor 6% gewijzigd door denan op 04-11-2008 16:13 ]
Verwijderd
Even terugrapporteren. Een tijdje geleden had ik nogal wat aanloopproblemen waarop de Alice-helpdesk (eerstelijns) niet bijzonder adequaat reageerde.
Dankzij Denan en Mojo kwam de tweedelijns in actie. De zeer vriendelijke medewerker daarvan heeft niet gerust totdat alle problemen waren opgelost. Inmiddels werkt alles naar tevredenheid. (Ik heb nog wel een vraagje, maar dat doe ik even in een apart bericht
.)
Dankzij Denan en Mojo kwam de tweedelijns in actie. De zeer vriendelijke medewerker daarvan heeft niet gerust totdat alle problemen waren opgelost. Inmiddels werkt alles naar tevredenheid. (Ik heb nog wel een vraagje, maar dat doe ik even in een apart bericht
Verwijderd
Ik heb een port forward-probleempje met de CopperJet in combinatie met een DIR-855-router van D-Link. Uiteraard heb ik de eerdere posts hierover doorgelezen, en ook alice.gebruikers.eu doorzocht, maar ook dan kom ik er niet uit.
In mijn netwerk zit een Sitecom WL-400-webcam. De CopperJet setaat in ZIPB-modus. Op de DIR-855 is portforwarding ingesteld. Ik heb het advies van Hu9o gevolgd (Hu9o in "Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervar...") en bij manual lan ip address in de ZIPB-instellingen op de CopperJet mijn externe Alice-IP ingevuld.
Dat werkt. Maar: vervolgens klappen zowel de download- als de upload-snelheid in elkaar, download met ong de helft, de upload met zo'n 80 procent (overigens blijft de snelheid voldoende om de webcam extern te kunnen benaderen). Het rebooten van het modem (met gesavede instellingen) zorgt voor herstel van de normale snelheid. Maar dan werkt de port forwarding niet meer totdat ik opnieuw naar het ZIPB-menu ga en daar disable-enable kies. En vervolgens klapt de snelheid weer in elkaar!
Zie ik iets ontzettend voor de hand liggends over het hoofd?
Ik hoop het
Dank aan wie een goede tip heeft!
In mijn netwerk zit een Sitecom WL-400-webcam. De CopperJet setaat in ZIPB-modus. Op de DIR-855 is portforwarding ingesteld. Ik heb het advies van Hu9o gevolgd (Hu9o in "Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervar...") en bij manual lan ip address in de ZIPB-instellingen op de CopperJet mijn externe Alice-IP ingevuld.
Dat werkt. Maar: vervolgens klappen zowel de download- als de upload-snelheid in elkaar, download met ong de helft, de upload met zo'n 80 procent (overigens blijft de snelheid voldoende om de webcam extern te kunnen benaderen). Het rebooten van het modem (met gesavede instellingen) zorgt voor herstel van de normale snelheid. Maar dan werkt de port forwarding niet meer totdat ik opnieuw naar het ZIPB-menu ga en daar disable-enable kies. En vervolgens klapt de snelheid weer in elkaar!
Zie ik iets ontzettend voor de hand liggends over het hoofd?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 22:59 . Reden: Probleem verduidelijkt ]
Vind het toch maar raar.. Met de Orange Livebox nooit problemen.. dikke download, utorrent maximaal gaan.denan schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:15:
[...]
Het hangt ook een beetje van de client af.. het probleem is dat er een lange timeout op open connecties zit en bij een aantal clients worden die connecties niet snel gesloten als er geen reactie van de andere kant komt. Daardoor loopt de CJT 'vol' met nietsdoende openstaande connecties.
Met Utorrent heb ik zelf nooit problemen met het aantal connecties op 800.
Nu met cjt bij het minste of geringste "hangt" ie. Weer die stekkers eruit..
Heb ik geloof ik nog nooit zo vaak gedaan. Nu heb ik 10connectie per actieve torrent en dat weer met een max van 6! Das dus helemaal nix.
En dan het DNS verhaal:
Alice is zelf bepaald niet consistent met haar info:
In de welkom bij Alice/Installatiefolder staan de volgende dns servers:
DNS server 1 62.177.144.11
DNS server 2 82.204.127.40
Check ik het modem, staan daar:
DNS server 1 217.149.196.6
DNS server 2 217.149.192.6
Vervolgens lees ik de meest uiteenlopende verhalen over ping, hops etc en dat de opensource beter zou zijn etc.
Wanneer ikzelf tracert doe op de verschillende adressen dan wordt mij ook niet echt snel duidelijk welke ik moet nemen. De eerste 2 DNS servers? Want
Pinging 62.177.144.11 with 32 bytes of data:
Reply from 62.177.144.11: bytes=32 time=7ms TTL=58
Reply from 62.177.144.11: bytes=32 time=8ms TTL=58
Reply from 62.177.144.11: bytes=32 time=8ms TTL=58
Reply from 62.177.144.11: bytes=32 time=7ms TTL=58
Ping statistics for 62.177.144.11:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 7ms, Maximum = 8ms, Average = 7ms
Pinging 82.204.127.40 with 32 bytes of data:
Reply from 82.204.127.40: bytes=32 time=8ms TTL=59
Ping statistics for 82.204.127.40:
Minimum = 8ms, Maximum = 8ms, Average = 8ms
Pinging 217.149.196.6 with 32 bytes of data:
Reply from 217.149.196.6: bytes=32 time=8ms TTL=251
Reply from 217.149.196.6: bytes=32 time=7ms TTL=251
Ping statistics for 217.149.196.6:
Minimum = 7ms, Maximum = 8ms, Average = 7ms
Pinging 217.149.192.6 with 32 bytes of data:
Reply from 217.149.192.6: bytes=32 time=13ms TTL=250
Reply from 217.149.192.6: bytes=32 time=12ms TTL=250
Ping statistics for 217.149.192.6:
Minimum = 12ms, Maximum = 13ms, Average = 12ms
Tracing route to ns1.bbeyond.nl [62.177.144.11]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 172.19.3.1
2 7 ms 7 ms 7 ms 78.40.192.126
3 44 ms 17 ms 50 ms 78.40.192.38
4 8 ms 8 ms 7 ms vlan94.newxr1.nik-asd.internl.net [78.40.192.114]
5 8 ms 7 ms 8 ms ASDTEL1CRT01.bbned.nl [195.69.144.157]
6 8 ms 8 ms 8 ms asdgts1fw01.bbeyond.nl [62.177.144.68]
7 8 ms 8 ms 8 ms ns1.bbeyond.nl [62.177.144.11]
Trace complete.
Tracing route to ns2.bbeyond.nl [82.204.127.40]
2 8 ms 7 ms 7 ms 78.40.192.126
3 143 ms 26 ms 101 ms 78.40.192.46
4 8 ms 8 ms 8 ms vlan96.newxr2.nik-asd.internl.net [78.40.192.118]
5 8 ms 8 ms 8 ms vlan51.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.207.201]
6 8 ms 8 ms 8 ms ASDTEL1CRT01.bbned.nl [195.69.144.157]
7 8 ms 8 ms 8 ms ns2.bbeyond.nl [82.204.127.40]
Trace complete.
Tracing route to resolve10.dns.internl.net [217.149.196.6]
3 53 ms 60 ms 77 ms 78.40.192.42
4 8 ms 8 ms 8 ms vlan96.newxr2.nik-asd.internl.net [78.40.192.118]
5 9 ms 8 ms 8 ms ge0-2.ar2.nik-asd.internl.net [217.149.196.82]
6 8 ms 8 ms 8 ms ge2-8.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.109]
7 8 ms 8 ms 8 ms resolve10.dns.internl.net [217.149.196.6]
Trace complete.
Tracing route to resolve20.dns.internl.net [217.149.192.6]
3 126 ms 200 ms 146 ms 78.40.192.34
4 8 ms 7 ms 8 ms vlan94.newxr1.nik-asd.internl.net [78.40.192.114]
5 14 ms 14 ms 13 ms vlan50.xr1.mer-nm.internl.net [217.149.207.132]
6 14 ms 13 ms 13 ms resolve20.dns.internl.net [217.149.192.6]
Trace complete.
Dus DENAN zeg het maar ;-)
@torrents: hmmm ik heb nu alles thuis wide open op 800 connecties en geen problemen met Utorrent (achter een dlink dir 655) over de cjt. Verder heb ik alleen zipb geconfigureerd, alle security settings en timeouts zijn in de cjt nog steeds default. Heb je al eens een reset to factory defaults gedaan om met een schone lei te starten?
Met je livebox heb je in ieder geval mazzel gehad.. mijn broer & vader hebben allebei een Orange livebox en daar crashed ie om de 40-45 minuten standaard
@DNS:
De informatie in de handleiding is ondertussen outdated.. probleem is alleen dat alles al ingepakt is en klaar staat dus in de handleidingen zijn de instructies niet zomaar aan te passen. De modems worden echter automatisch geconfigureerd met de correcte DNS servers... dus in de praktijk zal dat geen probleem mogen zijn. De correcte servers zijn dus de 217.149 servers (van InterNLnet).
Note: in de nieuwe druk/handleiding staan wel de correcte servers.. In de nieuwe batches zal de info dus wel correct zijn.
Met je livebox heb je in ieder geval mazzel gehad.. mijn broer & vader hebben allebei een Orange livebox en daar crashed ie om de 40-45 minuten standaard
@DNS:
De informatie in de handleiding is ondertussen outdated.. probleem is alleen dat alles al ingepakt is en klaar staat dus in de handleidingen zijn de instructies niet zomaar aan te passen. De modems worden echter automatisch geconfigureerd met de correcte DNS servers... dus in de praktijk zal dat geen probleem mogen zijn. De correcte servers zijn dus de 217.149 servers (van InterNLnet).
Note: in de nieuwe druk/handleiding staan wel de correcte servers.. In de nieuwe batches zal de info dus wel correct zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door denan op 04-11-2008 22:15 ]
Ok. Thanx. Zal de factory defaults eens terugzetten.
Moet alleen nog uitzoeken hoe ik de CJt configureer met ZIPB.
Daarachter hangt mijn linksys WRT54G.
Als ik in ZIPB kijk, ziet hij mijn routeradres niet..
Moet wellicht nog even goed uitzoeken... maar advies is welkom als iemand dezelfde config heeft.
Moet alleen nog uitzoeken hoe ik de CJt configureer met ZIPB.
Daarachter hangt mijn linksys WRT54G.
Als ik in ZIPB kijk, ziet hij mijn routeradres niet..
Moet wellicht nog even goed uitzoeken... maar advies is welkom als iemand dezelfde config heeft.
Verwijderd
Ik zal eens proberen uit te zoeken of ik de transmission source kan compileren met die settings. Ik heb dat alleen nog bijna nooit gedaan. Nu moet het ook nog eens voor de CH3SNAS, met een andere CPU en weet ik wat meer... Als iemand me tips kan geven om een build te maken voor deze NAS, dan graag.(disclaimer: gokwerk)
hmmm zet de max reconnections per pulse eens op 1 en de peer_pulse_interval op 400.. zo vaak hoef je tenslotte niet te checken of iets nog leeft/actief is. Als de download eenmaal loopt is er al verkeer.
Min upload idle secs zou ik op 30 * 1 zetten, max upload idle secs op 60 * 1.. zo raak je volgens mij veel sneller je dode connecties kwijt. Als een upload peer je tenslotte weet te vinden zal hij/zij een nieuwe request doen na die idle timeout.
Als het goed is heb je zo wel een iets conservatievere setup maar krijg je nog steeds nette download speeds.. die c3nas staat btw ook nog eens 24/7 aan dus in de praktijk zul je weinig verschil merken
Volgens mij overruled je idle_timeout in je torrent client trouwens de timeouts in je router.. als je client tenslotte die pulses blijft sturen lijkt zo'n link voor de routing-engine actief.
Resetten naar factory defaults is natuurlijk een snelle check. Ik zal dit weekend eens testen of dat uitmaakt. Misschien maakt de client inderdaad uit, dus ik zal ook eens met rTorrent proberen of ik de CJT kan laten vastlopen.denan schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:14:
@torrents: hmmm ik heb nu alles thuis wide open op 800 connecties en geen problemen met Utorrent (achter een dlink dir 655) over de cjt. Verder heb ik alleen zipb geconfigureerd, alle security settings en timeouts zijn in de cjt nog steeds default. Heb je al eens een reset to factory defaults gedaan om met een schone lei te starten?
Vannacht heb ik gedraaid met een UDP timeout van 10 in de CJT, maar ook vanochtend was mijn internet connectie weer dood. Als de connecties inderdaad gepolld worden door Transmission, gaan ze natuurlijk ook niet eerder weg dan ná de timeout in Transmission.
Trouwens, even voor mijn begripsvorming: zou het kunnen uitmaken als ik mijn portforwards met ZIPB doe? Ik heb ze nu op de normale manier als user ingesteld. Geeft ZIPB misschien minder load op de CJT, of begrijp ik dan niet goed hoe het werkt?
Ik heb een wireless router achter de CJT, maar die gebruik ik alleen als switch. Mijn internetverkeer en gateway instellingen wijzen allemaal direct naar de CJT. Ik lees hier en daar dat de router achter de CJT óók ingesteld moet worden met portforwards, maar dat geldt dan voor mij niet, toch?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 11:16 . Reden: enkele toevoegingen ]
Verwijderd
Echt BIZAR slecht dat Alice.
Begin september aangevraagd, zou 7 oktober worden geleverd. Inmiddels nog steeds geen internet, al 30 euro gespendeerd aan die helpdesk van ze (die kunnen schijnbaar alleen tickets voor de technische dienst aanmaken). Één keer teruggebeld door de 'technische dienst' (niet bepaald technisch blijkbaar), die kwamen na 5 minuten tot de conclusie dat de oplossing was: wederom een ticket aanmaken. Dat was 2 weken geleden, en inmiddels heb ik het maar opgezegd (wat natuurlijk pas vanaf 31 december gebeurt...
). Wel nog even een brief erbij verstuurd dat er niets wordt betaald als er 21 november nog geen internetaansluiting is (ingebrekestelling, nalatigheid, hele mooie brief is het
)
Heb ze net ook nog gebeld, sta je 20 minuten in de wacht (tikt lekker aan voor Vodafone, want Alice telefonie doet het natuurlijk niet), hoor je een paar limburgers op de achtergrond en wordt er opgehangen! Niemand aan de telefoon gehad!
Daarnaast kan ik niet in de Alice Lounge (waar de facturen staan), wat natuurlijk voor mij niet uitmaakt. Moeten ze proberen, één factuur en ik stuur de hele zooi door naar m'n rechtsbijstandverzekering, mogen die het met mekaar uitzoeken.
Echt een zooitje bagger oplichters, een hele hoop beloftes en er wordt niks waargemaakt.
Begin september aangevraagd, zou 7 oktober worden geleverd. Inmiddels nog steeds geen internet, al 30 euro gespendeerd aan die helpdesk van ze (die kunnen schijnbaar alleen tickets voor de technische dienst aanmaken). Één keer teruggebeld door de 'technische dienst' (niet bepaald technisch blijkbaar), die kwamen na 5 minuten tot de conclusie dat de oplossing was: wederom een ticket aanmaken. Dat was 2 weken geleden, en inmiddels heb ik het maar opgezegd (wat natuurlijk pas vanaf 31 december gebeurt...

Heb ze net ook nog gebeld, sta je 20 minuten in de wacht (tikt lekker aan voor Vodafone, want Alice telefonie doet het natuurlijk niet), hoor je een paar limburgers op de achtergrond en wordt er opgehangen! Niemand aan de telefoon gehad!
Daarnaast kan ik niet in de Alice Lounge (waar de facturen staan), wat natuurlijk voor mij niet uitmaakt. Moeten ze proberen, één factuur en ik stuur de hele zooi door naar m'n rechtsbijstandverzekering, mogen die het met mekaar uitzoeken.
Echt een zooitje bagger oplichters, een hele hoop beloftes en er wordt niks waargemaakt.
Ik WAS zeer te spreken over Alice...
WAS!
Internet was lekker snel geregeld en nu zou 3 november de telefoon aangesloten worden!
Dus gister de aanmeldlijn mij laten bellen via de website...
Uitgelegd dat ik geen 0900 nummers kan bellen hier op werk (wordt geblokkeerd).
Ook mijn mobiel van de zaak worden 0900 nummers geblokkeerd!
Dus omdat ik juist wacht op een verbinding (telefoon) heeft de medewerkster mij doorverbonden...
Helpdesk gesproken en het zou gister allemaal geregeld worden voor 20:00 uur...
Vanochtend nog steeds niets!!!
Dus ik weer gebeld en krijg ik te horen dat het technisch niet mogelijk is om me door te verbinden met de helpdesk! Wat een leugen! Gister is het ook gelukt!!!! Toen zei hij dat het niet mocht.
Dus ik de leidinggevende gevraagd, deze vertelde mij ook dat het technisch niet mogelijk was om door te verbinden!?!?!
Dit is het wel want gister is het ook gebeurd!!!!!!
Wat nu??????
Moet ik serieus bij mij buurman gaan vragen (die ik niet ken, want het is een nieuw huis en daarom bestellen we telefoon bij alice) of ik een 0900 nummer bij hem thuis mag bellen??
BELACHELIJK!!!!!
Gister kon het ook, dus waarom liegen dat het niet kan????
Hoe dit op te lossen?
WAS!
Internet was lekker snel geregeld en nu zou 3 november de telefoon aangesloten worden!
Dus gister de aanmeldlijn mij laten bellen via de website...
Uitgelegd dat ik geen 0900 nummers kan bellen hier op werk (wordt geblokkeerd).
Ook mijn mobiel van de zaak worden 0900 nummers geblokkeerd!
Dus omdat ik juist wacht op een verbinding (telefoon) heeft de medewerkster mij doorverbonden...
Helpdesk gesproken en het zou gister allemaal geregeld worden voor 20:00 uur...
Vanochtend nog steeds niets!!!
Dus ik weer gebeld en krijg ik te horen dat het technisch niet mogelijk is om me door te verbinden met de helpdesk! Wat een leugen! Gister is het ook gelukt!!!! Toen zei hij dat het niet mocht.
Dus ik de leidinggevende gevraagd, deze vertelde mij ook dat het technisch niet mogelijk was om door te verbinden!?!?!
Dit is het wel want gister is het ook gebeurd!!!!!!
Wat nu??????
Moet ik serieus bij mij buurman gaan vragen (die ik niet ken, want het is een nieuw huis en daarom bestellen we telefoon bij alice) of ik een 0900 nummer bij hem thuis mag bellen??
BELACHELIJK!!!!!
Gister kon het ook, dus waarom liegen dat het niet kan????
Hoe dit op te lossen?
Ze kunnen je wel degelijk doorverbinden, maar willen het gewoon niet en liegen maar even door te zeggen dat het technisch niet mogelijk is...
Jammer voor ze want gister hebben ze het wel gedaan! En gewoon stug volhouden dat het niet kan he.
ZOOOOOOO hinderlijk...
Heeft iemand een telefoonnummer van de directie? Of iemand die iets meer te zeggen heeft?
Jammer voor ze want gister hebben ze het wel gedaan! En gewoon stug volhouden dat het niet kan he.
ZOOOOOOO hinderlijk...
Heeft iemand een telefoonnummer van de directie? Of iemand die iets meer te zeggen heeft?
Outbound sales en inbound support zijn bij Alice twee verschillende afdelingen die ook fysiek gescheiden zijn. Dat de outbound sales agent die jouw terugbelde via een workaround een helpdeskmedewerker te pakken kreeg (wellicht kennen ze elkaar?) wil niet zeggen dat iedereen dat kandfrenner schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:42:
Ze kunnen je wel degelijk doorverbinden, maar willen het gewoon niet en liegen maar even door te zeggen dat het technisch niet mogelijk is...
ZOOOOOOO hinderlijk...
Maar als ik je bovenstaande post goed lees (hint: tweak heeft een edit knop zodat je niet op je eigen posts hoeft te reageren
@eeerik:
Ik snap best dat je gefrustreerd bent als er iets fout gaat, maar tweakers is geen scheldforum. Als je je reacties inhoudelijk kunt houden zul je ook merken dat mensen er serieuzer mee om zullen gaan. Anyway: Uit je relaas kan ik opmaken dat je contact hebt gehad met de 2e/3e lijn. Hoogstwaarschijnlijk hebben ze een lijnmeting uitgevoerd (aangezien jij daarvoor ook acties moet uitvoeren ga ik ervan uit dat je daarvan ook op de hoogte bent) en daarbij gezien dat er op beide aderparen geen linesync was? Dat is namelijk de enige reden dat iemand van de technische dienst een ticket aan zou maken, dan heeft KPN namelijk een fout gemaakt bij de oplevering en moeten zij een engineer langs de wijkcentrale sturen.
Verder is mijn ervaring dat men bij Alice redelijk coulant is mbt crediteringen, indien ze ook werkelijk de fout in gaan. Wellicht is het daarom verstandig om even te wachten met die medewerkers 'oplichters' te noemen
Verwijderd
Het is niet mijn probleem dat Alice haar zaakjes niet op orde heeft. Als ik in september een abonnement aanvraag, en te horen krijg dat dit 7 oktober geleverd wordt dan hoort dat 7 oktober geleverd te worden. Inmiddels zijn we een maand verder en heb ik nog steeds geen internet.denan schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:24:
@eeerik:
Ik snap best dat je gefrustreerd bent als er iets fout gaat, maar tweakers is geen scheldforum. Als je je reacties inhoudelijk kunt houden zul je ook merken dat mensen er serieuzer mee om zullen gaan. Anyway: Uit je relaas kan ik opmaken dat je contact hebt gehad met de 2e/3e lijn. Hoogstwaarschijnlijk hebben ze een lijnmeting uitgevoerd (aangezien jij daarvoor ook acties moet uitvoeren ga ik ervan uit dat je daarvan ook op de hoogte bent) en daarbij gezien dat er op beide aderparen geen linesync was? Dat is namelijk de enige reden dat iemand van de technische dienst een ticket aan zou maken, dan heeft KPN namelijk een fout gemaakt bij de oplevering en moeten zij een engineer langs de wijkcentrale sturen.
Verder is mijn ervaring dat men bij Alice redelijk coulant is mbt crediteringen, indien ze ook werkelijk de fout in gaan. Wellicht is het daarom verstandig om even te wachten met die medewerkers 'oplichters' te noemen
Ik wil niet tientallen euro's aan mijn telefoonrekening uitgeven, omdat ik met Alice heb afgesproken dat ik centjes betaal voor internet, níet voor een helpdesk die niets voor mekaar krijgt. En als Alice die afspraak niet kan of wil nakomen dan is dat haar probleem.
Daarnaast wordt er iedere keer door de helpdesk beloofd dat je wordt teruggebeld door de 'technische dienst' die het dan gaat oplossen. Ik ben één keer teruggebeld door een totaal wereldvreemde malloot die na 5 minuten tot de conclusie kwam dat hij het niet kon oplossen. Althans, zijn oplossing was: het zoveelste 'ticket' aanmaken. Sindsdien ben ik niet verder geholpen.
Alice is simpelweg een bende oplichters, iedere keer als je 20 minuten in de wacht hebt gestaan en je (wat ook maar de vraag is of dat lukt, vanochtend werd meteen opgehangen) iemand aan de lijn krijgt wordt verteld dat je wordt teruggebeld. Als je vraagt waar het probleem ligt en of ze er mee bezig zijn weet niemand het antwoord, schijnbaar is het enige contact wat die arme helpdeskmedewerkers met de rest van het bedrijf hebben een ticketsysteem. En het enige wat dus gebeurt is dat iedere keer dat je belt (à 20 minuten * kosten voor mobiele telefoon en 0900-nummer) er een 'ticket' wordt aangemaakt waar niets mee wordt gedaan.
En over dat linesync: de modem geeft aan dat de line up is, dus aan KPN ligt het niet.
Maar goed, iedereen die dit leest en die overweegt een Alice-abonnement te nemen: doe het niet! Geef wat meer geld uit aan een fatsoenlijke provider, dat ga ik ook doen.
Wat heeft die 2e lijns medewerker dan exact met je nagelopen?Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:38:
[...]
{snip}
En over dat linesync: de modem geeft aan dat de line up is, dus aan KPN ligt het niet.
{nog meer snip}
Ik hoop dat het bij mijn aanvraag een stuk makkelijker gaat. 21 October een aanvraag gedaan inclusief telefonie (aangezien er een actie liep waardoor je in oktober geen €69,- hoefde te betalen voor een lijn).
Ik woon er nieuw, dus ook geen telefoonlijn aanwezig, geen nummerportering, niks nodig.
Inmiddels via mail een navraag gedaan, en het schijnt 19 november allemaal opgelevert te worden. Momenteel nog geen modem ontvangen en verder ook geen nieuws binnen gekregen:
NL00134381
Ik ben benieuwd.
Ik woon er nieuw, dus ook geen telefoonlijn aanwezig, geen nummerportering, niks nodig.
Inmiddels via mail een navraag gedaan, en het schijnt 19 november allemaal opgelevert te worden. Momenteel nog geen modem ontvangen en verder ook geen nieuws binnen gekregen:
NL00134381
Ik ben benieuwd.
Verwijderd
Of de telefoonstekker goed was aangesloten (en dat is 'ie), en verder nog 5 (ja, vijf) keer de splitter tussen de modem en telefoonstekker uitgehaald. En dat deed de technische dienst ook, dus de meerwaarde van zo'n technische dienst is mij onbekend...denan schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:49:
[...]
Wat heeft die 2e lijns medewerker dan exact met je nagelopen?
Anyway, net even naar de UPC winkel geweest, doosje met internet gekocht. Kabeltje erin en UPC internet doet het

Zo moeilijk hoeft het dus niet te zijn
Verwijderd
Je zit hier wel te schelden en te klagen, maar zo te lezen heb je er geen enkele moeite gedaan dit forum door te lezen. Dan zou je geweten hebben dat Mojo en Denan er erg veel aan doen om problemen op te lossen!!!Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:58:
Schelden en klagen is gewoon te makkelijk.
Ondanks mijn eerdere ervaringen (Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 3)
ben ik nog steeds klant met Alice.
Zelf ben ik in mijn ISRA gaan rotzooien en na wat draden te hebben aangesloten die niet aangesloten waren is mijn verbinding uitermate stabiel. Helaas komt de snelheid niet boven de 1600 kb/s uit. Maar dat neem ik voor lief.
Tot nu toe nog maar 1 avond gehad waarop internet niet werkte, resets van modem en switch hielp niet. Er restte mij niets anders dan een avondje op de bank met een boek.
Ik ben kritisch over Alice, maar toch ook wel tevreden.
Alice is net als vliegmaatschappij Easy Jet: Het kost weinig, je krijgt geen extras en als je service wenst moet je een andere provider kiezen. Als alles goed gaat, wat 9 van de tien keer het geval is, dan heb je nergens last van. Heb je een probleem, dan ben je zuur. Want service, helpdesk, klantvriendelijkheid daar valt er voor Alice nog veel te leren. (Net als Easyjet, raak daar maar eens een koffer kwijt...)
Met een hoge mate van zelfredzaamheid kun je dat overleven.
Mensen die denken dat internet net zo vanzelfsprekend is als water uit je kraan, kunnen beter kiezen voor een duurdere provider. Hoe je wel van een beetje avontuur en klussen, dan is Alice een aantrekkelijke partner.
Ik ben tevreden over Alice en blijf.
Ondanks mijn eerdere ervaringen (Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 3)
ben ik nog steeds klant met Alice.
Zelf ben ik in mijn ISRA gaan rotzooien en na wat draden te hebben aangesloten die niet aangesloten waren is mijn verbinding uitermate stabiel. Helaas komt de snelheid niet boven de 1600 kb/s uit. Maar dat neem ik voor lief.
Tot nu toe nog maar 1 avond gehad waarop internet niet werkte, resets van modem en switch hielp niet. Er restte mij niets anders dan een avondje op de bank met een boek.
Alice is net als vliegmaatschappij Easy Jet: Het kost weinig, je krijgt geen extras en als je service wenst moet je een andere provider kiezen. Als alles goed gaat, wat 9 van de tien keer het geval is, dan heb je nergens last van. Heb je een probleem, dan ben je zuur. Want service, helpdesk, klantvriendelijkheid daar valt er voor Alice nog veel te leren. (Net als Easyjet, raak daar maar eens een koffer kwijt...)
Mensen die denken dat internet net zo vanzelfsprekend is als water uit je kraan, kunnen beter kiezen voor een duurdere provider. Hoe je wel van een beetje avontuur en klussen, dan is Alice een aantrekkelijke partner.
There is no place like 127.0.0.1
Ik lees hier vaak de term 'intrainen', daarover gaan de volgende vragen:
- krijgt een nieuwe Alice abonnee altijd eerst een wide mode profiel, zodat de modem zich kan intrainen en zo ja, hoe moet ik me dat precies voorstellen? Bij trainen denk ik dat de snelheid bijvoorbeeld relatief laag begint en dan geleidelijk stap-voor-stap opgevoerd wordt totdat de lijn onstabiel wordt? Dan weer een klein stukje terug en dat zou dan de hoogst mogelijke stabiele snelheid zijn, waarna het wide open profiel vervangen kan worden door een fixed profiel. Hoe lang duurt zo'n trainingsperiode eigenlijk? Of...
- meteen een abonnee een vast profiel geven, bijvoorbeeld op basis van de gemiddelde snelheid van de overige klanten in de betreffende wijk of postcodegebied?
- krijgt een nieuwe Alice abonnee altijd eerst een wide mode profiel, zodat de modem zich kan intrainen en zo ja, hoe moet ik me dat precies voorstellen? Bij trainen denk ik dat de snelheid bijvoorbeeld relatief laag begint en dan geleidelijk stap-voor-stap opgevoerd wordt totdat de lijn onstabiel wordt? Dan weer een klein stukje terug en dat zou dan de hoogst mogelijke stabiele snelheid zijn, waarna het wide open profiel vervangen kan worden door een fixed profiel. Hoe lang duurt zo'n trainingsperiode eigenlijk? Of...
- meteen een abonnee een vast profiel geven, bijvoorbeeld op basis van de gemiddelde snelheid van de overige klanten in de betreffende wijk of postcodegebied?
Verwijderd
Het is toch te idioot voor woorden dat je op internet, op een techforum notabene, bij 2 mensen moet slijmen om een product geleverd te krijgen? Het principe dat je iets koopt, je betaalt ergens voor en je krijgt een product of dienst, is blijkbaar te hoog gegrepen voor Alice? Het is toch geen liefdadigheidsinstelling? Uit mijn telefoonrekening blijkt in ieder geval van niet.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:55:
[...]
Je zit hier wel te schelden en te klagen, maar zo te lezen heb je er geen enkele moeite gedaan dit forum door te lezen. Dan zou je geweten hebben dat Mojo en Denan er erg veel aan doen om problemen op te lossen!!!
Terwijl het toch niet zo moeilijk is, één bezoekje vanmiddag aan een UPC winkel en ik heb dezelfde dag nog een internetaansluiting. Blijkbaar toch te veel moeite voor het bedrijf Alice.
Ik heb trouwens het vermoeden dat dat bedrijf behoorlijk nauwe banden heeft met InterNLnet en (voormalig) Fiberworld, ook 2 buitengewoon matig presterende bedrijven (ik spreek uit ervaring, in het studentenhuis waar ik tot september woonde hebben we regelmatig wekenlang zonder internet gezeten, en die 2 bedrijven hebben een al even belabberde helpdesk en technische dienst).
Tja, in dat geval moeten ze maar adverteren met "Misschien internet voor 20 euro per maand", of "Voor 20 euro per maand mag u onze helpdesk op uw kosten iedere dag bellen".TheMe schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:29:
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 23:45 ]
Ik heb niet zo lang geleden Mojo nog gemailed over mijn problemen met Alice. Helaas niks meer van gehoord. Ik vraag mij dus af of Mojo inderdaad hier op het forum support levert voor Alice of dat die dat alleen incidenteel doet. Misschien is het verstandig om hier eens duidelijkheid over te krijgen, voordat iedereen elke keer maar naar Mojo en/of Denan verwijst.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:55:
[...]
Je zit hier wel te schelden en te klagen, maar zo te lezen heb je er geen enkele moeite gedaan dit forum door te lezen. Dan zou je geweten hebben dat Mojo en Denan er erg veel aan doen om problemen op te lossen!!!
Verwijderd
Ik bel vanaf een Alice ADSL (VoDSL) naar een glas aansluiting van Concepts ICT.denan schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:56:
[...]
Even voor mijn beeld: Bel je vanaf een Alice glas aansluiting? Of vanaf Alice ADSL?
Dit lukt niet maar zij kunnen vanaf glas wel ons bereiken.
Ook Alice zelf kan dat nummer op glas niet bereiken!!
Nou, gister weer contact gehad met Alice over de telefoon, die hoort nu te werken, maar als ik naar mijn nummer bel, dan krijg ik het bericht dat dit nummer buiten dienst is... Daar zet ik al mijn vraagtekens bij.
Vervolgens begon de helpdesk medewerkster over de telefoons...
Alice raadt aan om een vaste telefoon neer te zetten en geen draadloze!?!?!? Goed, zullen we ook allemaal weer met paard en wagen gaan rijden????
En als ik echt draadloos wil was Profoon de oplossing...
Waarom heb ik dan een philips design setje gekocht??? Waarom wordt dat niet verteld bij het aanvragen???
Waar ligt dit aan? Aan het modem? Aan het VoDSL???
Kan iemand mij verder helpen?
(Denan, heb je mijn bericht terug nog gehad?)
Vervolgens begon de helpdesk medewerkster over de telefoons...
Alice raadt aan om een vaste telefoon neer te zetten en geen draadloze!?!?!? Goed, zullen we ook allemaal weer met paard en wagen gaan rijden????
En als ik echt draadloos wil was Profoon de oplossing...
Waarom heb ik dan een philips design setje gekocht??? Waarom wordt dat niet verteld bij het aanvragen???
Waar ligt dit aan? Aan het modem? Aan het VoDSL???
Kan iemand mij verder helpen?
(Denan, heb je mijn bericht terug nog gehad?)
[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 06-11-2008 07:20 ]
Verwijderd
Ik denk dat je bij deze beide mensen niet hoeft te slijmen. Wat ik hier van hun lees, is dat ze er zoveel mogelijk aan doen abonnees, waarbij het met Alice fout gaat, zo goed en snel mogelijk proberen te helpen.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:39:
Het is toch te idioot voor woorden dat je op internet, op een techforum notabene, bij 2 mensen moet slijmen om een product geleverd te krijgen?
Vergelijk ook even de prijzen...Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:39:
Terwijl het toch niet zo moeilijk is, één bezoekje vanmiddag aan een UPC winkel en ik heb dezelfde dag nog een internetaansluiting. Blijkbaar toch te veel moeite voor het bedrijf Alice.
Je hebt het vermoeden...? Degelijke informatie geef je! Je zou nog veel van Denan en Mojo kunnen leren!Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:39:Ik heb trouwens het vermoeden dat dat bedrijf behoorlijk nauwe banden heeft met InterNLnet...
Ik vind het inderdaad top van Denan dat ik hem gewoon ff een mailtje mag sturen met mijn klantnummer en dat hij kijkt wat hij kan doen!
Ik verwacht verder niets van hem, ben al lang blij dat hij de moeite neemt! Top!!! Thnx!
Ik verwacht meer van Alice, maar ja dat was wel duidelijk....
Prijzen van Alice zijn natuurlijk wel heel erg goed. Als het eenmaal werkt heb je er profijt van! Dan maar iets meer moeite aan het begin, hoort erbij!
Ik verwacht verder niets van hem, ben al lang blij dat hij de moeite neemt! Top!!! Thnx!
Prijzen van Alice zijn natuurlijk wel heel erg goed. Als het eenmaal werkt heb je er profijt van! Dan maar iets meer moeite aan het begin, hoort erbij!
Verwijderd
Kijk! Zo kan het dus ook...!!!dfrenner schreef op donderdag 06 november 2008 @ 08:56:
Ik vind het inderdaad top van Denan dat ik hem gewoon ff een mailtje mag sturen met mijn klantnummer en dat hij kijkt wat hij kan doen!
Verwijderd
Enige dagen geleden was er een discussie over NLS (New Line Service). Ik lees nu op de website van Alice dat deze nieuwe lijn tijdelijk gratis is!
Edit: Ik lees dat dit een actie voor oktober was...
Hmm... degelijke info geef ik toch...
Edit: Ik lees dat dit een actie voor oktober was...
Hmm... degelijke info geef ik toch...
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 09:33 ]
Verwijderd
Ik ben bij UPC 9 euro per maand meer kwijt, en daarvoor krijg ik 90 zenders digitale tv erbij. Qua prijs scheelt het dus niks (Alice is 30 euro per maand, maar zonder televisie).
Daarnaast is dat vergelijken ook onzin, want als Alice een product voor die prijs belooft horen ze dat ook te leveren. Blijkbaar kan of wil Alice dat niet, dan moeten ze ook niet dat bedrag vragen.
En het is al helemaal onzin om 'blij te zijn dat je het krijgt'. Kom op zeg, het is geen woningstichting maar gewoon een commercieel bedrijf. Als een bedrijf een verplichting aangaat moeten ze die nakomen. Dat doe ik namelijk ook.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 09:46 ]
Je moet geen appels met peren vergelijken!!!Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:44:
[...]
Ik ben bij UPC 9 euro per maand meer kwijt, en daarvoor krijg ik 90 zenders digitale tv erbij. Qua prijs scheelt het dus niks (Alice is 30 euro per maand, maar zonder televisie).
Daarnaast is dat vergelijken ook onzin, want als Alice een product voor die prijs belooft horen ze dat ook te leveren. Blijkbaar kan of wil Alice dat niet, dan moeten ze ook niet dat bedrag vragen.
En het is al helemaal onzin om 'blij te zijn dat je het krijgt'. Kom op zeg, het is geen woningstichting maar gewoon een commercieel bedrijf. Als een bedrijf een verplichting aangaat moeten ze die nakomen. Dat doe ik namelijk ook.
Jij kiest bij UPS 10 mbit, telefonie, maar niet gratis bellen... dat is namelijk 15 euro extra, en digitale tv...
Om goed te vergelijken moet je wel onbeperkt bellen nemen, dan scheelt het al 15 euro... Neem je ook 16 mbit (ik haal meer dan 10 bij Alice) dan ben je al 25 euro per maand meer kwijt...
Van die 25 euro heb ik nu ook digitale tv en houd ik nog 10 euro per maand over, dat is 120 per jaar... Aardig wat bier hoor!
Het is eenmalig wat gezeur, maar bij mijn ouders werkt het prima!!! Dus even iets meer moeite en daarna verdien je er 10 euro per maand op... Dan liever die moeite eventjes
[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 06-11-2008 10:56 ]
Goed, vandaag komt er een monteur langs van een bedrijf dat naar ik meen ingehuurd wordt door Alice. Ik ben benieuwd wat zij er van zeggen. Als het vandaag ook niet lukt om het werkende te krijgen, trekken we de stekker er uit.
/Fingers crossed
/Fingers crossed
Verwijderd
Precies wat jij zegt!! Ook ik heb nu de nodige problemen maar denk dat dat bij elke overstap mis kan gaan. Via de kabel is iets heel ander i.m.o.TheMe schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:29:
Schelden en klagen is gewoon te makkelijk.
{KNIP}
{KNIP}
Verder doen Mojo en Denan er idd alles aan om de mensen hier te helpen.
vindt ik ookVerwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:58:
[...]
Precies wat jij zegt!! Ook ik heb nu de nodige problemen maar denk dat dat bij elke overstap mis kan gaan. Via de kabel is iets heel ander i.m.o.
Verder doen Mojo en Denan er idd alles aan om de mensen hier te helpen.
Verwijderd
Ik heb zelf alles wat mogelijk is gedaan, alle aansluitingen nagelopen, telefoon opnieuw aangesloten (terwijl de vorige bewoonster op dezelfde lijn en zonder de kabels opnieuw aan te sluiten gewoon ADSL van KPN had). En bij Alice ben je 70 euro kwijt voor een 'nieuwe lijn' (wat niet is gebeurd), en 30 euro per maand. Maar bij UPC krijg je voor iets meer geld een werkend product, en bij Alice helemaal niets. Als we écht eerlijk gaan vergelijken dan tel ik ook kosten die ik heb gemaakt om contact met de helpdesk te krijgen erbij op, en dan ben je véél en véél meer geld kwijt. En uiteindelijk krijg je alleen maar loze beloften en geen werkend product.dfrenner schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:43:
[...]
Je moet geen appels met peren vergelijken!!!
Jij kiest bij UPS 10 mbit, telefonie, maar niet gratis bellen... dat is namelijk 15 euro extra, en digitale tv...
Om goed te vergelijken moet je wel onbeperkt bellen nemen, dan scheelt het al 15 euro... Neem je ook 16 mbit (ik haal meer dan 10 bij Alice) dan ben je al 25 euro per maand meer kwijt...
Van die 25 euro heb ik nu ook digitale tv en houd ik nog 10 euro per maand over, dat is 120 per jaar... Aardig wat bier hoor!
Het is eenmalig wat gezeur, maar bij mijn ouders werkt het prima!!! Dus even iets meer moeite en daarna verdien je er 10 euro per maand op... Dan liever die moeite eventjes
als je daar over gaat blaten, ben je echt een zielig persoon
wereld verbeteraar ofzo ?
Wat een onzin, net alsof iedereen problemen heeft...Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:12:
En uiteindelijk krijg je alleen maar loze beloften en geen werkend product.
Dat zie je bij iedere provider!
Alice heeft best wel aardig wat klanten volgens mij en dan gaat er altijd wel iets mis. Dit keer zijn jij en ik het, jammer dan! Wat wel beter kan is de helpdesk, niet zo saggo reageren...
Zoek voor de lol eens problemen met UPC op google, heb ik net even gedaan en dat is ook niet mis!
Ik zeur verder niet, misschien dacht je echt dat het met dt was... Denk help je ff! Als je dat bij een sollicitatie doet komt er een dik rood kruis doorheen...taz3d_nl schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:13:
[...]
als je daar over gaat blaten, ben je echt een zielig persoon
wereld verbeteraar ofzo ?
Just a reminder!
Verwijderd
De problemen die je vindt zijn wel van 5 jaar geledendfrenner schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:16:
[...]
Wat een onzin, net alsof iedereen problemen heeft...
Dat zie je bij iedere provider!
Alice heeft best wel aardig wat klanten volgens mij en dan gaat er altijd wel iets mis. Dit keer zijn jij en ik het, jammer dan! Wat wel beter kan is de helpdesk, niet zo saggo reageren...
Zoek voor de lol eens problemen met UPC op google, heb ik net even gedaan en dat is ook niet mis!
Ik belde toevallig wel gisteren de UPC helpdesk omdat digitale TV het niet 100% deed, kreeg meteen beleefd personeel aan de telefoon, en komende maandag komt er een monteur die pas weggaat als alles 100% werkt. En zo hoort het ook! Bij Alice kan je maandenlang bellen en gebeurt er helemaal niets, behalve dat beloofd wordt dat je wordt teruggebeld. En áls dat al gebeurt wordt er nóg niks opgelost! Behalve nieuwe beloftes dat je wordt teruggebeld...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 14:29 ]
Verwijderd
Ik ben erg positief over Alice, heb geen NLS hoeven te betalen vanwege een actie van Bencom, en de verbinding werkt sinds de eerste dag gewoon goed.
Ik betaal nu 20e per maand voor een 20 mbps, bij de casema kreeg ik voor hetzelfde geld 1,5 Mbps.
Ik betaal nu 20e per maand voor een 20 mbps, bij de casema kreeg ik voor hetzelfde geld 1,5 Mbps.
Dit topic is gesloten.