Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 77.399 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:12:
[...]

Of de telefoonstekker goed was aangesloten (en dat is 'ie), en verder nog 5 (ja, vijf) keer de splitter tussen de modem en telefoonstekker uitgehaald. En dat deed de technische dienst ook, dus de meerwaarde van zo'n technische dienst is mij onbekend...
Dat is dan inderdaad niet de technische dienst geweest, die voeren namelijk een lijnmeting uit en laten je dan ook even de stroom van de modem halen.
grun93 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:35:
- meteen een abonnee een vast profiel geven, bijvoorbeeld op basis van de gemiddelde snelheid van de overige klanten in de betreffende wijk of postcodegebied?
De 2e.. anders zou je alle klanten de eerste paar dagen opzadelen met zwaar instabiele verbindingen.
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:39:
[...]

Het is toch te idioot voor woorden dat je op internet, op een techforum notabene, bij 2 mensen moet slijmen om een product geleverd te krijgen? Het principe dat je iets koopt, je betaalt ergens voor en je krijgt een product of dienst, is blijkbaar te hoog gegrepen voor Alice? Het is toch geen liefdadigheidsinstelling? Uit mijn telefoonrekening blijkt in ieder geval van niet.
Volgens mij heb ik hier nog nooit iemand richting mojo of mij horen slijmen.. verder werkt mojo wel bij Alice, ik niet. Ik heb alleen links en rechts wel contacten om dingen geregeld te krijgen.
Ik heb trouwens het vermoeden dat dat bedrijf behoorlijk nauwe banden heeft met InterNLnet en (voormalig) Fiberworld, ook 2 buitengewoon matig presterende bedrijven (ik spreek uit ervaring, in het studentenhuis waar ik tot september woonde hebben we regelmatig wekenlang zonder internet gezeten, en die 2 bedrijven hebben een al even belabberde helpdesk en technische dienst).
Alice heeft inderdaad banden met InterNLnet, maar dat is omdat InterNLnet diensten levert aan Alice. Fiberworld staat daar helemaal buiten.. Wel zijn er na het Fiberworld debacle een groot aantal klanten bij InterNLnet ondergebracht... Iets met klok en klepel dus :)
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:45:
[...]
Ik bel vanaf een Alice ADSL (VoDSL) naar een glas aansluiting van Concepts ICT.
Dit lukt niet maar zij kunnen vanaf glas wel ons bereiken.
Ook Alice zelf kan dat nummer op glas niet bereiken!!
Hmmmm dat zou dan op een probleem in de telefonie-routering kunnen duiden. Email me even je eigen telefoonnummer en het nummer dat je probeert te bellen dan zal ik kijken of ik dat ergens door iemand kan laten checken. (denan@inter.nl.net)
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:12:
[...]

Ik heb zelf alles wat mogelijk is gedaan, alle aansluitingen nagelopen, telefoon opnieuw aangesloten (terwijl de vorige bewoonster op dezelfde lijn en zonder de kabels opnieuw aan te sluiten gewoon ADSL van KPN had). En bij Alice ben je 70 euro kwijt voor een 'nieuwe lijn' (wat niet is gebeurd), en 30 euro per maand. Maar bij UPC krijg je voor iets meer geld een werkend product, en bij Alice helemaal niets. Als we écht eerlijk gaan vergelijken dan tel ik ook kosten die ik heb gemaakt om contact met de helpdesk te krijgen erbij op, en dan ben je véél en véél meer geld kwijt. En uiteindelijk krijg je alleen maar loze beloften en geen werkend product.
Dus.. je hebt gewoon NLS gekregen en dat is door KPN niet correct aangesloten.. probleem gevonden. Dat dit al door de technische dienst geconstateerd had moeten worden staat natuurlijk als een paal boven water.. maar wellicht is dit al gedaan maar niet duidelijk genoeg via de telefoon gecommuniceerd.
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:27:
[...]

De problemen die je vindt zijn wel van 5 jaar geleden ;) En nu heeft ook UPC ongetwijfeld problemen, maar er wordt wel wat mee gedaan in tegenstelling tot wat bij Alice gebeurt.
Ik belde toevallig wel gisteren de UPC helpdesk omdat digitale TV het niet 100% deed, kreeg meteen beleefd personeel aan de telefoon, en komende maandag komt er een monteur die pas weggaat als alles 100% werkt. En zo hoort het ook! Bij Alice kan je maandenlang bellen en gebeurt er helemaal niets, behalve dat beloofd wordt dat je wordt teruggebeld. En áls dat al gebeurt wordt er nóg niks opgelost! Behalve nieuwe beloftes dat je wordt teruggebeld... 8)7
5 jaar geleden? Ik krijg nog steeds facturen van UPC terwijl ik nooit abonnee ben geweest :)
Anyway.. je zit nu bij UPC en dat is schijnbaar goed gegaan.. laten we daarmee de discussie maar afsluiten? :)
dfrenner schreef op donderdag 06 november 2008 @ 07:19:
Nou, gister weer contact gehad met Alice over de telefoon, die hoort nu te werken, maar als ik naar mijn nummer bel, dan krijg ik het bericht dat dit nummer buiten dienst is... Daar zet ik al mijn vraagtekens bij.
Vervolgens begon de helpdesk medewerkster over de telefoons...

Alice raadt aan om een vaste telefoon neer te zetten en geen draadloze!?!?!? Goed, zullen we ook allemaal weer met paard en wagen gaan rijden????

En als ik echt draadloos wil was Profoon de oplossing...

Waarom heb ik dan een philips design setje gekocht??? Waarom wordt dat niet verteld bij het aanvragen???
Waar ligt dit aan? Aan het modem? Aan het VoDSL???

Kan iemand mij verder helpen?
Hmmm daar klopt niets van. Alle DECT sets zouden het standaard moeten doen. Er zijn een paar gevallen waarbij het niet goed werkt en om dat uit te sluiten kan een helpdesk vragen om een bedraad toestel aan te sluiten.. Als ze echter gaan vertellen dat draadloos niet werkt dan klopt daar niets van.

Note: er zijn een aantal DECT toestellen die problemen kunnen veroorzaken met de AlliedData modems. Hiervoor heeft ADT een dect-filter gemaakt die je tussen je modem en je telefoon kunt plaatsen.. als het goed is heeft Alice er daar een paar honderd van gekregen.
(Denan, heb je mijn bericht terug nog gehad?)
Yup.. maar staat nog even onder in mijn to-do bak. :)
(heb je in de tussentijd tijd om eens een bedraad toestel op je CJT aan te sluiten?)

Add: Nogmaals de uitleg waar iemand hierboven om vroeg:

Mojo werkt (volgens mij) bij de 3e lijn van Alice en kan af en toe (als hij tijd over heeft) problemen oppakken die hij hier ziet langskomen.
Ik werk bij InterNLnet en weet hoe een aantal Alice systemen/processen in elkaar zitten, oa omdat ik ook thuis een Alice lijn heb. Helpdeskvragen zal ik dus niet kunnen beantwoorden, maar als er iets generieks fout gaat heb ik wel een aantal contacten binnen Alice om dat bij aan te kaarten.

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 06-11-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@dfrenner:
Ik kreeg net een email van een Alice 3e lijns medewerker dat ze het opgepikt hebben en alles uitgemeten hebben. De modem is gereset en de telefoniediensten zijn opnieuw geprovisioned zonder foutmeldingen. Alles lijkt goed te gaan, dus wellicht is het verstandig om wel even een bedraad toestel aan te sluiten.. daarmee sluit je in ieder geval de telefoon als probleemveroorzaker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 15:23
Pfff ok het probleem is nog steeds niet opgelost, bijna exact een maand na beloofde oplevering.

Er zou een monteur langskomen (iets van ancap?). Zou een half uur van te voren bellen, maar is niet gebeurd... Oftwel, hele dag voor jan l*l thuis gezeten omdat die man naar het verkeerde mobiele nummer belde, terwijl ik gisteren nog een keer Extra heb gebeld om er voor te zorgen dat ze op Mijn mobiele nummer zouden bellen.
Dus ik maar zelf weer achter de zaken aan, wat een gewoonte lijkt te zijn. Nou zeggen ze daar dat de monteur wel een probleem geconstateerd heeft, en dat het bij KPN ligt. Kwam vervolgens een verhaal over hoe draadjes gelegd moesten worden bij een bepaalde centrale wanneer je wisselde van provider en dat KPN dit hoort te doen. Volgens KPN is dit goed gegaan maar volgens de monteur niet. Nu moeten zij dus weer wachten op een afspaak met KPN om het gezamelijk op te lossen.

Ongelovelijk zeg... elke keer is er weer iets nieuws...

[ Voor 12% gewijzigd door MailMan op 06-11-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe provider Alice ! afgelopen maandag geinstalleerd en aangezien de tel aansluiting verdekt is opgesteld een aardige kluif aan gehad, mede doordat destijds mensen van versatel het een en ander aan de ISRA hebben gerommeld. Het internet een stuk sneller dan TELE2 dus ik tevreden!
Hierna mezelf gebeld om te kijken of de telefoon werkte en ja kiestoon en uiteraard ook daarna in gesprekstoon. Ook nog even testen op de mobiel en die gaat ook over.
Maar ... 's-avonds wordt er gebeld op de mobiel met de vraag of we de rekening niet betaald hadden.
We kunnen dus wel bellen, maar niet gebeld worden
Alice gebeld en die gingen er achter aan en ik zou binnen TIEN werkdagen teruggebeld worden. Na hun uitspraken heb ik mijn mobiele nummer maar bij hun achtergelaten.
Dag 2 - internet en telefoon ligt eruit! na reset modem doet het bellen en internet het weer, maar er kan nog steeds niet gebeld worden. Verschil met maandag is alleen dat het internet een stuk trager is.
's-avonds heb ik een probleem erbij, het internet valt telkens weg en dan is er ook geen kiestoon.
Weer gebeld met de vraag om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Dag 3 - Na diverse forums met vertraging door te worstelen voor oplossingen heb ik alles zo goed mogelijk aangesloten en inmiddels heb ik een nog tragere verbinding en een modem die continu up en down is.
Ben haast door mijn vrije week heen en alleen met deze ***zooi bezig geweest.
Dag 4 - Nog wat forums na gelezen en heb het maar tegen mijn vriendin verteld dat er geen schot in zit en zij heeft het per direct opgezegt! ivm in gebreke blijven van de te leveren diensten(14e pas mogelijk)
Mijn nieuwe ervaring van een nieuwe provider (Alice) wilde ik jullie niet onthouden.

Wanneer iemand voor mij een pasklaar antwoord heeft om alle problemen die ik nu heb op te lossen kan ik er voor gaan kiezen om te blijven, maar ben bang dat ik de 14e alweer heb op gezegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
denan schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:25:
@dfrenner:
Ik kreeg net een email van een Alice 3e lijns medewerker dat ze het opgepikt hebben en alles uitgemeten hebben. De modem is gereset en de telefoniediensten zijn opnieuw geprovisioned zonder foutmeldingen. Alles lijkt goed te gaan, dus wellicht is het verstandig om wel even een bedraad toestel aan te sluiten.. daarmee sluit je in ieder geval de telefoon als probleemveroorzaker uit.
Hmmm okee vreemd...
Ik heb helaas geen bedraad toestel tot mijn beschikking (neem ik vandaag even mee van werk). Maar ik heb gister en mijn nieuwe telefoonset geprobeerd (Philips CD155) en een oud siemens setje nog van de ptt... Beide werkten niet, beide draadloos...

Maar heeft Alice wel een oplossing voor draadloos bellen dan??? Want ik ga echt niet weer met draad bellen, mede door de indeling van onze woning en de plek waar de telefoonlijn binnen komt! Achter onze bank dus...

In ieder geval heel erg dank voor de moeite Denan!!!!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MailMan schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:45:
Pfff ok het probleem is nog steeds niet opgelost, bijna exact een maand na beloofde oplevering.

Er zou een monteur langskomen (iets van ancap?). Zou een half uur van te voren bellen, maar is niet gebeurd... Oftwel, hele dag voor jan l*l thuis gezeten omdat die man naar het verkeerde mobiele nummer belde, terwijl ik gisteren nog een keer Extra heb gebeld om er voor te zorgen dat ze op Mijn mobiele nummer zouden bellen.
Dus ik maar zelf weer achter de zaken aan, wat een gewoonte lijkt te zijn. Nou zeggen ze daar dat de monteur wel een probleem geconstateerd heeft, en dat het bij KPN ligt. Kwam vervolgens een verhaal over hoe draadjes gelegd moesten worden bij een bepaalde centrale wanneer je wisselde van provider en dat KPN dit hoort te doen. Volgens KPN is dit goed gegaan maar volgens de monteur niet. Nu moeten zij dus weer wachten op een afspaak met KPN om het gezamelijk op te lossen.

Ongelovelijk zeg... elke keer is er weer iets nieuws...
Je kan wel alles op Alice afschuiven (kreeg het idee dat je dat doet).
Maar KPN heeft bij mij voor aardig wat vertraging gezorgd... Ik had het modem al in huis, maar kon niets omdat KPN nog de draadjes moest omleggen! Snap niet dat KPN dat niet automatiseert met behulp van software....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
dfrenner schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 07:45:
[...]
Maar heeft Alice wel een oplossing voor draadloos bellen dan??? Want ik ga echt niet weer met draad bellen, mede door de indeling van onze woning en de plek waar de telefoonlijn binnen komt! Achter onze bank dus...
Natuurlijk, maar voordat ik Alice vraag om zo'n DECT filter te verzenden is het wellicht handig om eerst eens te controleren of je telefonie echt werkt.. anders ben je zo weer een tijd verder.

@kroeger:
Als mensen je niet kunnen bellen, maar jij kunt wel uitbellen->Nummer staat waarschijnlijk nog ergens bij Tele2 geregistreerd en moet nog over.

Wat betreft je instabiele verbinding: Je geeft zelf al aan dat men aan het ISRA punt heeft lopen rommelen.. wellicht is daar nu iets fout gegaan? (gaat het DSL lampje ook uit als je line down gaat? Anders is het wellicht een probleem in je netwerk). Sluit anders de modem eens aan met/zonder splitter en zo dicht mogelijk op het isra punt.. controleer ook even de andere aderparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
denan schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:48:
Natuurlijk, maar voordat ik Alice vraag om zo'n DECT filter te verzenden is het wellicht handig om eerst eens te controleren of je telefonie echt werkt.. anders ben je zo weer een tijd verder.
Ja ik neem vanavond mijn vaste toestel hier van werk mee. Daarmee kan ik wel testen!
Heel erg bedankt voor de genomen moeite!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
dfrenner schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 07:49:
[...]

Je kan wel alles op Alice afschuiven (kreeg het idee dat je dat doet).
Maar KPN heeft bij mij voor aardig wat vertraging gezorgd... Ik had het modem al in huis, maar kon niets omdat KPN nog de draadjes moest omleggen! Snap niet dat KPN dat niet automatiseert met behulp van software....
Het is mogelijk dat KPN inderdaad de boosdoener is dat het internet het daardoor niet doet. Maar de manier waarop er door Alice gecommuniceerd wordt is het gedeelte waar ik als klant mee te maken heb, niet KPN. En de monteur van KPN was binnen een dag na vragen aanwezig, terwijl ik bij Alice al meer dan 3 weken zit te wachten.

Het is waarschijnlijk niet de fout van 1 iemand, of alleen maar Alice of alleen KPN. Maar feit is dat ik de klant ben bij Alice en dat zij er voor te zorgen hebben dat hun diensten functioneren. Ik ben blij dat er schot in de zaak zit en dat er wat lijkt te gebeuren, maar ik ben gewoon niet te spreken over de manier waarop en de communicatie vanaf hun kant.

Maandag komt een monteur van KPN + dat bedrijf dat door Alice wordt ingehuurd. Hopelijk kunnen ze het probleem dan oplossen. Ik laat het nog horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ken je op de CJ1616 ook finetunen met t admin login ? zo als op de 816 wel mogelijk is?

bij mn buurtjes ligt nu een Alice lijn.. en hier een internlnet.. alleen mijn lijn traint keihard op 20mbit in met finetuning van mijn 816
hun 1616 traint op 14mbit in :X

bij gebrek aan een admin login heb ik de 1616 nog niet door gespit als er iets aan te tunen valt.
maar mocht dit mogelijk zijn dan laat ik dit wel even weten :D

en anders ga ik eens kijken als ik een Speedtouch op die lijn aan de reutel krijg ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Ik heb momenteel thuis een ISDN2 aansluiting met XS4All internet (voorheen HCCnet). Nu betaal ik behoorlijk veel en ik wil dat graag verminderen, dus ik ben van plan om over te stappen naar Alice. Zijn er mensen hier met ervaring met het overstappen van ISDN naar Alice, loopt dit goed, zijn er problemen te verwachting met de aansluiting in huis (splitter, huiscentrale enz) en is het verstandig om een monteur hiervoor te laten komen of is het makkelijk zelf te doen? En nummerbehoud, zijn daar nog problemen mee te verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LameDog schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:13:
Ik heb momenteel thuis een ISDN2 aansluiting met XS4All internet (voorheen HCCnet). Nu betaal ik behoorlijk veel en ik wil dat graag verminderen, dus ik ben van plan om over te stappen naar Alice. Zijn er mensen hier met ervaring met het overstappen van ISDN naar Alice, loopt dit goed, zijn er problemen te verwachting met de aansluiting in huis (splitter, huiscentrale enz) en is het verstandig om een monteur hiervoor te laten komen of is het makkelijk zelf te doen? En nummerbehoud, zijn daar nog problemen mee te verwachten?
Je haalt gewoon de bedrading van je ISDN-kastje en dit sluit je aan op een gewoon telefoonstopcontact (eventueel rechtsteeks op je modem, als je daar kans toe ziet). Hierop sluit je het Alice-modem aan. Als je een beetje handig bent, kun je dit allemaal zelf doen.

De splitter heb ik er nooit tussen gehad!

Als je een ISDN-huiscentrale hebt, heb je natuurlijk wel een probleem! Dit gaat i.c.m. Alice niet werken...

De kans dat het met nummerbehoud fout gaat, is net zo groot als bij elke overstap van welke-provider-dan-ook naar welke-provider-dan-ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Ik heb nu wel een ISDN huiscentrale uiteraard, maar die ga ik weghalen als ik overstap. Het ISDN gebeuren wordt tenslotte opgezegd, dus niet meer nodig. Maar kennelijk is het dus goed te doen, das mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK......even een update.

Achter de schermen is Mojo bezig geweest het e.e.a. uit te zoeken en ik heb waarschijnlijk gewoon nog een sync van mijn oude provider op mijn lijn.
In ieder geval ligt het probleem nu bij BBned en zal het in de loop van de volgende week ergens gebeuren.
In goed overleg met de buurman even van zijn verbinding gebruik aan het maken, dus dat is in ieder geval wel relax.
Voor de rest ben ik erg benieuwd dalijk naar de verbinding.

Tot op heden dus jammer dat het nog niet werkt, maar wel top dat Mojo het geregeld heeft!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Man man man, amper een maand terug bij m'n familie thuis Alice (bellen+internet) aangesloten en toen lyrisch over snelheid van aanvragen, verwerking en directe werking na activering. Maar nu....DRA-MA.

Gisteravond tot vanochtend is herhaaldelijk vanaf meerdere nummers (mobiel/vast) gepoogd contact te krijgen ivm een ernstig ziektegeval in de familie. En de vrees voor VOIP-achtig Alice-bellen is uitgekomen; geen enkele keer is men doorgekomen; bleef de 'gaat-over' toon horen maar thuis ging er niets over.

Er was afgelopen week al eerder geklaagd bij Alice dat mensen pas na 2-3x uitbellen het lukte om de telefoon over te laten gaan, maar men zegt dat de helpdesk je mobiele nummer na 10 dagen zal bellen. Ja, 10 dagen zonder betrouwbare telefoon?!?!

Suggestie was ook dat A-B kabel eruitmoest (die veroorzaakt het) maar dan kun je niet bellen; krijg het idee dat Support dacht dat het een KPN-lijn met Alice-internet was. Enige voordeel is dat weer snel bij Alice kan worden weggegaan. Wordt dus KPN-lijn plus nieuw ADSL elders of Telfort, maar dit is dus typisch de vrees die bewaarheid wordt. :(

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjm229
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 17:26
Ook hier nog maar een keer een waarschuwing voor mensen die denken over te stappen.
In februari aangevraagd. Werd binnen 3 weken geleverd. Alles werkte zonder problemen. Draai thuis een asteriskcentrale en ook dat werkte na instellen van ZIPB. Helaas elke keer de complete verbinding weg als Alice het IP adres weer eens liet wisselen. Dan moest het modem namelijk naar de fabrieksinstellingen en de ZIPB opnieuw ingesteld worden.
Na een maand ongeveer werd het nog vervelender, want toen was er geen inkomend sip verkeer meer mogelijk. Helpdesk komt niet verder dan te zeggen dat Alice niets blokkeert.
Uiteindelijk per 30 juni Alice opgezegd. Keurig bevestiging van ontvangen. Alleen men bleef incasseren en aanmaningen sturen voor juli, augustus en september. Wel 30 keer gereageerd naar helpdesk en incasso@nl.alice.nl. Uiteindelijk begin oktober mailtje terug dat ze het uitgezocht hebben en dat ik gelijk heb. Ik moest maar een brief naar Nijnmegen sturen.
6 oktober brief van incassobureau ( EDR Incasso ) gehad. Ik moest binnen 5 werkdagen reageren. Zelfde dag gereageerd met de officiele opzeggingsbevestiging er bij. Denk je dat ik van hen wat gehoord heb? Nee, vier weken later nog steeds niets. Wel een nieuwe aanmaning van Alice voor oktober omdat ik dat ook weer gestorneerd had. Ben benieuw of het straks voor moet komen. Dan kan ik een tegenclaim neerleggen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
tweaktubbie schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:09:
Man man man, amper een maand terug bij m'n familie thuis Alice (bellen+internet) aangesloten en toen lyrisch over snelheid van aanvragen, verwerking en directe werking na activering. Maar nu....DRA-MA.

Gisteravond tot vanochtend is herhaaldelijk vanaf meerdere nummers (mobiel/vast) gepoogd contact te krijgen ivm een ernstig ziektegeval in de familie. En de vrees voor VOIP-achtig Alice-bellen is uitgekomen; geen enkele keer is men doorgekomen; bleef de 'gaat-over' toon horen maar thuis ging er niets over.
Als men de ringtone wel hoort als ze jouw nummer proberen te bellen kunnen er twee dingen aan de hand zijn:

- De telefonieprovider van de mensen die jou proberen te bellen heeft een verkeerde routering staan waardoor de gesprekken niet bij jou uitkomen maar op een andere (of: niet bestaande) aansluiting.

- Het gesprek komt wel op je Alice lijn aan maar je DECT telefoon loopt te buggen in combinatie met de copperjet.. hiervoor zijn speciale filters te krijgen die AlliedData heeft gemaakt. Of Alice deze al bij de helpdesk heeft liggen weet ik niet.. maar als je mij een email stuurt kan ik maandag een helpdesker vragen om zo'n filter op te sturen.

Als de beller namelijk een ringtone hoort moet er een reactie van de ontvangende partij zijn geweest.. tenzij ze een vage voiceprovider gebruiken die tijdens de wachttijd op een respons al een ringtone laat horen.

@hjm: Je weet dat Alice al tijden een static IP heeft? :) Ook filteren ze echt geen verkeer/poorten.. en zeker geen SIP-verkeer... Lijkt me een configuratiefoutje in je netwerk/asterisk dus.

Wat betreft die EDR aanmaning.. waarschijnlijk hebben die opdrachten elkaar gekruist. Als men bij Alice al aangegeven heeft dat je gelijk hebt zal het probleem zichzelf oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:05

Wirehub

Blaat

ik ben sinds maandag 3 November aangesloten, kwam van Orange/Wanadoo/Online :+ , alles bleek te werken sinds 3 November alleen Alice had me tijdelijke telefoonnummer niet doorgestuurd dus maar even gebeld.
Werd netjes snel geholpen en kreeg gelijk het tijdelijke nummer , dus ben i.i.g weer berijkbaar op telefonie.

Het vreemde wat ik dinsdag zag gebeuren is dat de mijn lijn iedere dag tussen 17:00 - 19:00 uur en rond 23:00 stond te stuiteren. Even de trainwaardes bekeken maar geen gekke dingen gevonden.
Het lijn stuiteren doet zich dus nu dus iedere dag voor en heb donderdag maar een storign aangemeld hiervoor (klantnr NL00116941) , waarbij de helpdesk medewerker vertelde dat ze dit gaan onderzoeken en daar inderdaad een klapperlijn zag op het moment dat ik belde (17:30 donderdag) Ik hoop dat het snel kunnen oplossen daar het behoorlijk irritant is. (kan niet bellen en lijn is zo instabiel dat ik gewoon moet wachten tot na 19:00 uur)
Bij Online nooit deze problemen gehad, trainde daar met gare livebox op 11Mbit/s in, nu 15 Mbit/s

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na geslijmt te hebben bij MOJO, hij ervoor gezorgd heeft dat mijn ticket in behandeling is genomen.. is er gister een monteur van KPN langsgeweest, heeft de lijnen doorgemeten, mijn internet doet het. Het heeft zo'n 3.5 week geduurd maar ik ben online..

bedankt MOJO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
denan schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:25:
@dfrenner:
Denan, ik heb een bedraad toestel van werk mee kunnen nemen en helaas ook hier geen kiestoon....
Lampje gaat wel branden als ik opneem...

Dus ik heb jammergenoeg naar de helpdesk gebeld... Want ze gaan me nu zo'n adsl filter toezenden... voor tussen de telefoon en het modem... Ik heb overal gelezen dat dat alleen voor dect toestellen is en dat bedraad het sowieso moet doen. Dit legde ik haar uit, maar ze heeft het probleem toch afgesloten, omdat er een oplossing is toegezonden... Denk toch dat het verstandig is is voor alice om ITIL verantwoord te gaan werken. Je gaat niet zeggen dat er een oplossing is toegezonden, als je niet weet of het de oplossing is en een incident sluit je pas na terugkoppeling te hebben gehad van de aanmelder, dat het echt werkt.

Denan weet jij wat ik nog kan proberen? Na alles wat ik gelezen heb over dat filter ben ik bang dat dat ook niet gaat werken... Een bedraad toestel moet toch gewoon zonder kunne werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjm229
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 17:26
denan schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 09:57:

@hjm: Je weet dat Alice al tijden een static IP heeft? :) Ook filteren ze echt geen verkeer/poorten.. en zeker geen SIP-verkeer... Lijkt me een configuratiefoutje in je netwerk/asterisk dus.

Wat betreft die EDR aanmaning.. waarschijnlijk hebben die opdrachten elkaar gekruist. Als men bij Alice al aangegeven heeft dat je gelijk hebt zal het probleem zichzelf oplossen.
Denan,

Ik weet dat jij en Mojo erg hun best doen hier, maar het is toch vreselijk dat bij elk mailtje dat je stuurt met vraag of klacht, je een standaard antwoord krijgt dat je maar moet bellen. Dat als men het uitgezocht heeft, men zegt dat ik maar een brief moet schrijven naar Nijmegen omdat ze het zelf niet door kunnen geven? We hebben het hier over een afdeling die klantenservice heet.

Wat dat SIP betreft, jij of Mojo heeft al eerder gezegd dat er niet geblokkeerd wordt, maar kan je mij dan verklaren dat het zonder problemen bij overgang naar XS4all weer is gaan werken?

Ik vind het jammer dat het zo is gelopen, want het was een goeie deal. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

denan schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 09:57:
[...]

Als men de ringtone wel hoort als ze jouw nummer proberen te bellen kunnen er twee dingen aan de hand zijn:

- De telefonieprovider van de mensen die jou proberen te bellen heeft een verkeerde routering staan waardoor de gesprekken niet bij jou uitkomen maar op een andere (of: niet bestaande) aansluiting.

- Het gesprek komt wel op je Alice lijn aan maar je DECT telefoon loopt te buggen in combinatie met de copperjet.. hiervoor zijn speciale filters te krijgen die AlliedData heeft gemaakt. Of Alice deze al bij de helpdesk heeft liggen weet ik niet.. maar als je mij een email stuurt kan ik maandag een helpdesker vragen om zo'n filter op te sturen.

Als de beller namelijk een ringtone hoort moet er een reactie van de ontvangende partij zijn geweest.. tenzij ze een vage voiceprovider gebruiken die tijdens de wachttijd op een respons al een ringtone laat horen
@Denan: ik zie in je profiel geen mailadres of PM-mogelijkheid, betreft opdrachtnummer 8000061480 (evt adres/info wil ik gaarne geven, tweaktubbie op gmail.com)

Vreemde is dus [wat ik begrijp] dat bij het bellen het modemlampje niet oplicht, een bedraad toestel zelfde resultaat heeft in gebruik (dus DECT zal voor de 2 andere toestellen in huis helpen).

Krijg zelf het idee dat misschien modem/lijn niet genoeg stroom/vermogen heeft om over te gaan. Maar ja, soms gaat het prima, soms na opnemen een dode lijn (aan beide kanten), en nu dus geregeld niet.

Graag zou ik van andere telefonie-probleemkenners weten of dat A-B-kabeltje-eruit-halen-en-dan-moet-het-werken uberhaupt iets realistisch is; aangezien je dan helemaal geen kiestoon krijgt. Snap uberhaupt niet dat Alice op eigen initiatief toch een soort ping moet kunnen laten lopen naar het telefoniepoortje.

Want weet je wat nou zo krom is: uitgaand 99% prima werkend, kan bellen en wordt opgenomen en valt niet weg. Soms wel na intoetsen nummer een 'dode lijn' maar da's echt incidenteel.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
wazzup105 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:41:

Snelheid ligt max op 10 Mbit wat minder was dan voorgeschoteld, maar nog steeds 10 keer hoger dan bij mijn vorige provider, dus ik klaag niet.
*LOL* ... ik bedenk me vandaag pas dat mijn routertje een 10 Mbit wan-poort heeft ... dat zal het zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door wazzup105 op 09-11-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Noem het alsjeblieft geen slijmen zeg.. Het enige wat ik doe is wat meer informatie geven aan de mensen die hier zitten en eventueel dingen in behandeling nemen als dat nog niet gebeurd is door iemand anders van de 2e lijn. De 2e lijn is wat dat betreft echt kundig genoeg en heeft genoeg kennis in huis om dingen op te lossen. :)

Bij DECT telefoons gaat het soms niet lekker met de VoDSL lijn (wat overigens een normaal protocol is en geen wazige Alice telefonie ofzo). Dit komt omdat een DECT zijn nummer erg snel kiest in één keer en dát gaat niet lekker met het modem. Daarvoor is het filter dan ook. :)

Overigens als je vragen hebt over een bestaand ticket oid, ben ik altijd met een PM bereikbaar. Als je echt een nieuw probleem hebt, meld dat gewoon bij de helpdesk, je wordt echt wel geholpen. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Mojo schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:14:
Noem het alsjeblieft geen slijmen zeg.. Het enige wat ik doe is wat meer informatie geven aan de mensen die hier zitten en eventueel dingen in behandeling nemen als dat nog niet gebeurd is door iemand anders van de 2e lijn. De 2e lijn is wat dat betreft echt kundig genoeg en heeft genoeg kennis in huis om dingen op te lossen. :)

Bij DECT telefoons gaat het soms niet lekker met de VoDSL lijn (wat overigens een normaal protocol is en geen wazige Alice telefonie ofzo). Dit komt omdat een DECT zijn nummer erg snel kiest in één keer en dát gaat niet lekker met het modem. Daarvoor is het filter dan ook. :)

Overigens als je vragen hebt over een bestaand ticket oid, ben ik altijd met een PM bereikbaar. Als je echt een nieuw probleem hebt, meld dat gewoon bij de helpdesk, je wordt echt wel geholpen. :)
Okee, dus dat adsl filter is geen oplossing voor mijn probleem, precies wat ik de helpdesk uit heb gelegd.
Ik heb ook tegen haar gezegd dat ik er geen zin in heb dat ik nog twee weken moet wachten op een oplossing!!!
Want eer dat het filter bij mij in huis is en dat ik weer heb gebeld en dat ik door de technische dienst wordt teruggebeld...

Weet jij wat het probleem dan wel kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:14:

Hi Mojo,
Heb mijn probleem al even geparkeerd op een ander forum (Nexagon), maar dat weet ik misschien morgen. Ik wil toch reageren op de opmerking 2e lijn. De HD heeft een melding van 29/10, 30/10, 31/10, 1/11, geen enkele reactie behalve dat ik een probleem heb voor de 2e lijn, ik moet eerst een bedrade telefoon aanschaffen anders kunnen ze niets controleren. Uit voorgaande begrijp ik de algemene instructie voor de HD dit te zeggen, ware het niet dat mijn DECT al werkte op de ALICE lijn via de CJT, dir was niet belangrijk, dus maar een simpele PROFOON aangeschaft. 2e lijn heeft niet gebeld, ik wel. Na een week krijg ik antwoord, ik moet een bedrade telefoon aanschaffen. Die staat al een week op de CJT, Dus ik krijg de indruk dat de HD geen ticket maakt, maar eerst de klant aan de 0900 lijn houdt. Iets klopt daar niet, zo krijgt de 2e lijn geen eens de kans om naar het probleem te kijken. Ik begrijp dat er gebruikers pissed offf zijn als ze dit meemaken. Natuurlijk is het fantastisch dat jij je inzet om iets te redden voor ALICE, maar doen ze er niet beter aan om de HD beter te instrueren? Mijn NL00124543 ik denk zelf dat er in de centrale iets verkeerd geprikt zit, mijn SNR is 6 om 4,5, dus dat geeft al genoeg te denken. :( :(
suc6 met je goede werk.
grtz Bruno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
dfrenner schreef op zondag 09 november 2008 @ 10:08:
[...]
Denan weet jij wat ik nog kan proberen? Na alles wat ik gelezen heb over dat filter ben ik bang dat dat ook niet gaat werken... Een bedraad toestel moet toch gewoon zonder kunne werken?
Ik gok dat je een nieuwe medewerker hebt gesproken.. want het klopt inderdaad niet :) Volgens mij zijn die scripts voor callcentres aardig dichtgetimmerd.. dus een onzinnige oplossing gebruiken om een ticket te sluiten is niet correct. Als een bedraad toestel ook niet werkt is er iets mis met de modem of de configuratie van het VoDSL profiel. Via een lijntest zijn veel van zulke zaken gewoon door een 1e/2e lijn uit te meten. (even een check: ik neem aan dat je Phone1 en Phone2 beiden getest hebt?). Email me even een reminder op denan@inter.nl.net dan zal ik het door de helpdesk laten uitzoeken.
hjm229 schreef op zondag 09 november 2008 @ 11:18:
[...]

Denan,

Ik weet dat jij en Mojo erg hun best doen hier, maar het is toch vreselijk dat bij elk mailtje dat je stuurt met vraag of klacht, je een standaard antwoord krijgt dat je maar moet bellen. Dat als men het uitgezocht heeft, men zegt dat ik maar een brief moet schrijven naar Nijmegen omdat ze het zelf niet door kunnen geven? We hebben het hier over een afdeling die klantenservice heet.

Wat dat SIP betreft, jij of Mojo heeft al eerder gezegd dat er niet geblokkeerd wordt, maar kan je mij dan verklaren dat het zonder problemen bij overgang naar XS4all weer is gaan werken?
De 1e lijn heeft een directe lijn naar de klantenservice afdeling.. dus een brief schrijven lijkt me onzinnig :) Stuur me een emailtje als die betalingen niet goed gaan.. maar ik ga er eigenlijk van uit dat dat zonder problemen zal verlopen.

Wat betreft je asterisk server: Het kan van alles zijn.. (portforwarding verkeerd in de cjt? zipb config probleempje? etc). Op het moment dat je naar XS4All overgaat gebruik je weer een ander modem met een andere configuratie.. dus die situaties zijn niet met elkaar te vergelijken. Het probleem met dit soort gevallen is dat een helpdesk je natuurlijk niet kan helpen met je netwerkconfiguratie of je asterisk server. Als je een verbinding hebt is voor hun de kous af.. vooral als zij vanuit de beheerders en IT afdelingen de reactie krijgen dat er geen poorten gefilterd worden.
tweaktubbie schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:48:
[...]

@Denan: ik zie in je profiel geen mailadres of PM-mogelijkheid, betreft opdrachtnummer 8000061480 (evt adres/info wil ik gaarne geven, tweaktubbie op gmail.com)

Vreemde is dus [wat ik begrijp] dat bij het bellen het modemlampje niet oplicht, een bedraad toestel zelfde resultaat heeft in gebruik (dus DECT zal voor de 2 andere toestellen in huis helpen).

Krijg zelf het idee dat misschien modem/lijn niet genoeg stroom/vermogen heeft om over te gaan. Maar ja, soms gaat het prima, soms na opnemen een dode lijn (aan beide kanten), en nu dus geregeld niet.

Graag zou ik van andere telefonie-probleemkenners weten of dat A-B-kabeltje-eruit-halen-en-dan-moet-het-werken uberhaupt iets realistisch is; aangezien je dan helemaal geen kiestoon krijgt. Snap uberhaupt niet dat Alice op eigen initiatief toch een soort ping moet kunnen laten lopen naar het telefoniepoortje.

Want weet je wat nou zo krom is: uitgaand 99% prima werkend, kan bellen en wordt opgenomen en valt niet weg. Soms wel na intoetsen nummer een 'dode lijn' maar da's echt incidenteel.
Dat A-B kabeltje heeft alleen de maken met de Voice-failover optie in de CJT waarvan Alice gebruikt maakt tijdens het nummerporteringsproces. Als je nummer geporteerd is zou je eigenlijk je telefoonlijn direct kunnen aansluiten op de CJT. Dat kabeltje eruit halen is in ieder geval geen oplossing voor je problemen.

Wat betreft het overgaan/stroomproblemen: Daarvoor is zo'n filter juist wel geschikt. De problemen met DECT toestellen ontstaan voornamelijk door afwijkende spanningswaarden en die worden door het DECT filter opgelost. Echter: de filters zijn gemaakt naar de Nederlandse normen... en veel (goedkope) telefoons voldoen niet aan deze specificaties. Check dus altijd even bij de leverancier of het model geschikt is voor de nederlandse markt. Zo heeft Philips ook een paar DECT series die problemen veroorzaken met VoIP/VoDSL oplossingen, maar na een check bij Philips bleek dat die toestellen voor de Duitse en Franse markt waren.. Binnen Nederland worden die toestellen dus ook niet door Philips gesupport.. maar ze liggen wel bij de "gamma's" en "Blokkers" van Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
O M G

HET WERKT!!! :P

Na 33 dagen kan ik internetten via Alice. KPN Monteur + ANCAP monteur zijn net weer vertrokken. Het leek in het begin niet echt hoopvol maar uiteindelijk bleek er qua gegevens iets niet goed te zijn doorgegeven? :?

Traint in op 17mbit terwijl we bijna op 2k afstand zitten dus modem is op 16mbit gezet en dat wordt via de directe verbinding ook gehaald. Via wireless haal ik nu niet meer dan 10mbit, wat ik niet echt helemaal begrijp want zowel de router als de netwerkkaart zijn 54mbit.

Maar goed, ik ben al blij zat dat het nu gewoon werkt.

Mojo bedankt voor alle moeite en veel succes met de andere klanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MailMan schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:51:
O M G

HET WERKT!!! :P

Via wireless haal ik nu niet meer dan 10mbit, wat ik niet echt helemaal begrijp want zowel de router als de netwerkkaart zijn 54mbit.

Maar goed, ik ben al blij zat dat het nu gewoon werkt.

Mojo bedankt voor alle moeite en veel succes met de andere klanten :)
Je hebt altijd wat verlies, via wireless...
54 ga je natuurlijk nooit halen, want je lijn is max 20mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Ongelovelijk...

Uurtje uitstekend gewerkt en nu is het gewoon een klapperverbinding..... Daar gaan we weer :(

@Hierboven

Tuurlijk krijg je geen 54mbit, ik bedoel daarmee gewoon dat dat theoretisch mogelijk moet zijn met deze setting. Maar het ziet er uit als een strakke 10mbit Cap, alsof er ergens iets niet goed staat ingesteld.

edit:
Ok nu lijkt alles weer op volle snelheid te draaien, ik ben benieuwd.

[ Voor 61% gewijzigd door MailMan op 10-11-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:39
Ook weer een kleine update van mij over mijn nieuwe abonnement.

Nadat ik bij de helpdesk een ticket heb laten aanmaken dat ik totaal geen verbinding krijg, donderdag avond telefoon gehad (3 dagen moeten wachten, valt mee).
Als eerst de standaard vraag over de aders om draaien (gelukkig had ik alle combo's die ik heb getest opgeschreven) en of ik een 2e aansluit punt heb ik huis. Een ticket aan laten maken voor kpn. Waarschijnlijk zit er iets fout in het wijkcentrum. Heb er wel de toevoeging bij laten zetten dat het 46-d is. Omdat er in het complex 42 tot 46 en elke etage A t/m D is. Verder netjes geholpen aan de telefoon.
Vandaag contact gehad voor een afspraak met knp. Een dame die een afspraak wilde maken (denk alleen dat ze haast had, want ze had een erg snel tempo tijdens het telefoon gesprek). Maar ik wacht af, vrijdag dan toch internet van Alice? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Er lijkt trouwens iets van een telefoniestoring aan de gang te zijn. Je zou geen kiestoon krijgen.

Alice is er mee bezig. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Devster schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:48:
[...]

Update:

Alice belde mij vanwege het probleem dat ik niet gebeld kon worden (wel uitbellen) om stappen te doorlopen die ik al een paar keer gedaan had (10 min. stroom van de modem en de kabel naar de ISRA vervangen... ). Dat had ik ruim een week geleden ook al gedaan en ik heb de resultaten teruggemeld. De call zou naar de TD doorgezet worden. Dit was niet gebeurd.

Ik vroeg de call agent naar de status van mijn opzegging. Hij kon niets vinden. Na wat verder zoeken bleek dat mijn opzegging wel genoteerd was, maar er verder niets mee gedaan was. Nu kan ik dus een brief gaan schrijven naar de afdeling Creditering om de extra maand abonnement terug te krijgen... :|
Laatste update: Netjes een brief gekregen van Alice met excuses en de belofte dat het op de laatste factuur gecorrigeerd wordt. Netjes afgehandeld dus!

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Weet eigenlijk niet of het hier thuis hoort, maar wel de grootste kans op een reply vermoed ik.

Ik probeer nu port forwarding te regelen met de volgende situatie:

Copperjet 1616-2P -> Linksys WRT54GL -> Wireless PC.

Het lukt mij echter niet om de poorten open te krijgen en er staan nogal wat verschillende manieren uitgelegd op het alice forum die eigenlijk allemaal elkaar een beetje teken lijken te spreken.

Is er iemand die op een duidelijk manier uit kan leggen wat de opties zijn? Atm heb ik dit geprobeerd:
Modem normaal instellen.............
NAT poorten 1-65535 instellen op IP 172.19.3.3
DHCP toewijzing naar pc's via MAC instellen voor je router op 172.19.3.3
Router VOLLEDIG automatisch zetten,klaar!

Alles uit.
Modem aan
Wachten tot hij volledig gestart is.
Router aan
Je zult zien dat router IP 172.19.3.3 krijgt.
NAT en Gaming poorten openen voor je desbetreffende pc's via MAC en IP(Bittorent clients e.d)
Firewall instellen voor desbetreffende pc's op je router (niets aan je modem doen dus!)

Wat er ook gebeurt,welke storing je ook hebt,router zal altijd hetzelfde IP krijgen en dus je portforwarding blijft altijd goed.

Deze instelling werkt op ALLE modems

Werkt 100% feilloos,thuisnetwerk en internet zijn op topsnelheid
Alleen snap ik niet wat er met 'NAT poorten 1-65535 instellen op IP 172.19.3.3 DHCP toewijzing naar pc's via MAC instellen voor je router op 172.19.3.3' bedoeld wordt. Linksys krijgt overigens wel 172.19.3.3 aangewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MailMan schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:59:
Weet eigenlijk niet of het hier thuis hoort, maar wel de grootste kans op een reply vermoed ik.
Zoek in dit forum op zipb.. of kijk even hier: http://support.alice.nl/s...t1616_portforwarding.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Zoekend naar ZIPB kom ik hier uit http://www.breedbandmodem.../content/index.php?id=107

Dat allemaal ingevuld en zowel op de Linksys als de Copperjet de poorten open gegooid, maar het werkt helaas nog niet.

Bij mij staat Ethernet op N/A in de Copperjet, terwijl daar de Linksys Router op is aangesloten. Doe ik iets verkeerd?

[ Voor 23% gewijzigd door MailMan op 10-11-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MailMan schreef op maandag 10 november 2008 @ 23:36:
[...]

Bij mij staat Ethernet op N/A in de Copperjet, terwijl daar de Linksys Router op is aangesloten. Doe ik iets verkeerd?
Heb ik ook staan, levert geen problemen op bij mij.

Overgens...................goed nieuws!!! Ik heb internet!! Snelheid lijkt ook ok terwijl ik op 1333m van de centrale zit, ik haal met I.E. 1,64mb/sec en met nieuwsgroepen 1630kb/sec. Ietsjes langzamer als mijn vorige verbindin maar het lijkt erop dat de splitters ertussen uit halen wel ietsjes scheelt, maar ach het werkt, en goed.

@ Mojo.....ik zag het van het telefonie probleem, je kan mijn PM dan negeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Werkt helaas nog steeds niet.

Zit via wireless aan een linksys WRT54GL en dan de Copperjet:

Het enige wat ik zie dat anders is, is dat ik mijn Linksys IP heb geselecteerd bij Choose which computer will use the public IP address: Maar dat is ook de enige optie aangezien ik op een wireless zit.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rgj.post/ZIPB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rgj.post/Security.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rgj.post/Linksys.jpg

[ Voor 83% gewijzigd door MailMan op 11-11-2008 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@mailman:
zit er een straight of een cross UTP tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
denan schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:40:
@mailman:
zit er een straight of een cross UTP tussen?
Tussen Modem en Router zit een Straight UTP.

Voor de fun ook een crossed geprobeerd, internet werkt gewoon ook maar port forwarding niet. Misschien Copperjet helemaal resetten en nog eens proberen?

Even voor de duidelijkheid. Er loopt nu een UTP kabel uit de Copperjet naar de Internet input van de Linksys.

[ Voor 39% gewijzigd door MailMan op 11-11-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MailMan schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:55:
[...]

Voor de fun ook een crossed geprobeerd, internet werkt gewoon ook maar port forwarding niet. Misschien Copperjet helemaal resetten en nog eens proberen?

Even voor de duidelijkheid. Er loopt nu een UTP kabel uit de Copperjet naar de Internet input van de Linksys.
Volgens mij moet er een crossed naar de wan port van je linksys..
Tenzij je je linksys als switch wil gebruiken, dan moest er een normale utp naar de lan port dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

dfrenner schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:56:
[...]

Volgens mij moet er een crossed naar de wan port van je linksys..
Tenzij je je linksys als switch wil gebruiken, dan moest er een normale utp naar de lan port dacht ik..
Lijkt me niet dat dat echt uitmaakt. De Copperjet is niet auto sensing, maar de linksys zal dit vast wel zijn. Bovendien maak ik uit bovenstaand verhaal op dat er gewoon verbinding is tussen de 2 apparaten, dus dat zal wel snor zitten :Y)
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 23:46:
[...]

Heb ik ook staan, levert geen problemen op bij mij.

Overgens...................goed nieuws!!! Ik heb internet!! Snelheid lijkt ook ok terwijl ik op 1333m van de centrale zit, ik haal met I.E. 1,64mb/sec en met nieuwsgroepen 1630kb/sec. Ietsjes langzamer als mijn vorige verbindin maar het lijkt erop dat de splitters ertussen uit halen wel ietsjes scheelt, maar ach het werkt, en goed.

@ Mojo.....ik zag het van het telefonie probleem, je kan mijn PM dan negeren :P
1630KB/s is erg netjes hoor. Dan heb je zo'n 15-16 Mbit. :) (Overhead etc.) Je zou eens een ander modem kunnen proberen, die trainen doorgaans ietsjes sneller in. De settings kan je op google wel vinden. VoDSL werkt dan uiteraard niet meer :P

[ Voor 6% gewijzigd door Mojo op 11-11-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Mojo schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:34:
1630KB/s is erg netjes hoor. Dan heb je zo'n 15-16 Mbit. :) (Overhead etc.) Je zou eens een ander modem kunnen proberen, die trainen doorgaans ietsjes sneller in. De settings kan je op google wel vinden. VoDSL werkt dan uiteraard niet meer :P
Ook niet met een ander modem dat ook VoDLS ondersteund???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Alvast wat nieuwe info:

Alice zal over een aantal weken aan een vooraf geselecteerde groep nieuwe klanten een nieuw modem uitleveren.

De supportpagina's hiervoor staan al online maar worden momenteel verder uitgewerkt:
http://support.alice.nl/support_modem_avm5125.html

echter:
Vraag: Ik heb nu een Copperjet modem, kan ik dat omruilen voor dit modem?
Antwoord: Nee, dat is niet mogelijk. Indien u momenteel een Copperjet modem gebruikt zult u een Copperjet blijven gebruiken. Dit heeft te maken met de werking van de telefoniedienst en grote verschillen tussen de oude en nieuwe modem.

Vraag: Kan ik me bij mijn aanmelding opgeven voor dit nieuwe modem?
Antwoord: Nee, de klanten die het nieuwe modem krijgen zijn vooraf geselecteerd op basis van specifieke criteria. Het is niet mogelijk om bij de aanvraag voor een Alice verbinding een modemkeuze op te geven.

Ga dus niet de helpdesk bellen dat je het nieuwe modem wilt hebben.. dat kunnen ze niet voor je regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ondertussen ben ik Alice redelijk beu geworden. Ik heb best al het een en ander meegemaakt, ik weet hoe helpdesken 'werken' maar voor mijn ouders internetverbinding zit ik ondertussen met de handen in het haar.

Opleverdatum zou oorspronkelijk 17 september zijn. Het pakket kwam wat laat maar dat was geen punt, mijn ouders zouden pas de 24e hun intrek nemen in het nieuwe huis (jawel, ik had een weekje marge genomen).
De 20e alles aangesloten, geen line-sync. Nou ja, bellen dan maar. Ik zal de precieze tijdslijn voor me houden maar ik pas sinds de 31e oktober line-sync (vele telefoontjes en 3 calls later waar ik steeds 'teruggebelt' zou worden).
En sinds de 31e krijg ik dus geen ipje toegewezen :X. En dat is een nieuw probleem, dus een nieuwe call, dus weer 10 dagen wachten.

Ik heb echt mijn best gedaan maar het is gewoon geen beginnen om een verbinding werkend te krijgen. Ondertussen zitten mijn ouders zonder internet (nou ja, ze lenen de brakke wireless van de buren op klote-snelheid voor de noodgevallen) en dat dan al voor bijna 2 maanden.

Yep het is een rant, ik weet het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
MailMan schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:55:
[...]

Ik heb hier achter de modem (Copperjet) ook een Linksys hangen. (WRT54G) Echter kan ik wel gewoon poorten forwarden.

Wat ik heb gedaan, is de modem in bridge mode zetten. (ZIPB -> enabled -> public IP adress -> apply -> Ok)
Vanaf de modem gaat een utp kabel naar de Wan poort van mijn wireless router. Port forwarden doe ik via de Linksys router.

Tot heden werkt alles naar behoren. Alleen heeft mijn internet verbinding de laatste tijd wel last van een happerende snelheid. Iemand nog tips om deze meer stabiel te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

dfrenner schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:00:
[...]

Ook niet met een ander modem dat ook VoDLS ondersteund???
Er zijn vrijwel geen andere modems die VoDSL ondersteunen.
IceStorm schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:50:
Ondertussen ben ik Alice redelijk beu geworden. Ik heb best al het een en ander meegemaakt, ik weet hoe helpdesken 'werken' maar voor mijn ouders internetverbinding zit ik ondertussen met de handen in het haar.

Opleverdatum zou oorspronkelijk 17 september zijn. Het pakket kwam wat laat maar dat was geen punt, mijn ouders zouden pas de 24e hun intrek nemen in het nieuwe huis (jawel, ik had een weekje marge genomen).
De 20e alles aangesloten, geen line-sync. Nou ja, bellen dan maar. Ik zal de precieze tijdslijn voor me houden maar ik pas sinds de 31e oktober line-sync (vele telefoontjes en 3 calls later waar ik steeds 'teruggebelt' zou worden).
En sinds de 31e krijg ik dus geen ipje toegewezen :X. En dat is een nieuw probleem, dus een nieuwe call, dus weer 10 dagen wachten.

Ik heb echt mijn best gedaan maar het is gewoon geen beginnen om een verbinding werkend te krijgen. Ondertussen zitten mijn ouders zonder internet (nou ja, ze lenen de brakke wireless van de buren op klote-snelheid voor de noodgevallen) en dat dan al voor bijna 2 maanden.

Yep het is een rant, ik weet het :P
PM even je klantnummer. Het komt wel eens voor dat je geen IP adres krijgt toegewezen. Wellicht kan ik voor je uitzoeken wat er gaande is en wat meer spoed achter de zaak zetten als iets is blijven hangen bij de 1e lijn ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
PCMedic schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:04:
[...]

Ik heb hier achter de modem (Copperjet) ook een Linksys hangen. (WRT54G) Echter kan ik wel gewoon poorten forwarden.

Wat ik heb gedaan, is de modem in bridge mode zetten. (ZIPB -> enabled -> public IP adress -> apply -> Ok)
Vanaf de modem gaat een utp kabel naar de Wan poort van mijn wireless router. Port forwarden doe ik via de Linksys router.

Tot heden werkt alles naar behoren. Alleen heeft mijn internet verbinding de laatste tijd wel last van een happerende snelheid. Iemand nog tips om deze meer stabiel te krijgen?
Volgensmij heb ik dat ook gedaan, kan je eens kijken naar de plaatjes van mij of je daar iets raars ziet (paar posts naar boven)? Heb je geen reserved mapping gedaan in de Copperjet? En wat voor IP vul jij in bij Manual LAN IP Address, heb zelf het IP adres dat ik van Alice krijg toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MailMan schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:07:
[...]

Volgensmij heb ik dat ook gedaan, kan je eens kijken naar de plaatjes van mij of je daar iets raars ziet (paar posts naar boven)? Heb je geen reserved mapping gedaan in de Copperjet? En wat voor IP vul jij in bij Manual LAN IP Address, heb zelf het IP adres dat ik van Alice krijg toegewezen.
Volgens mij heb jij hetzelfde als ik met dat Ethernet op N/A, echter werkt portmapping i.c.m. ZIPB bij mij wel goed.
Wat wel kan is dat als het zowieso in Routed mode werkte, dat je daar gewoon een ip kreeg toegewezen, dat je na toewijzen van ZIPB ff je Router uit en aan moet zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb door alle drie topics over alice even heen gesurft en heb niet alles gelezen, maar wel op kunnen maken dat de meningen redelijk verdeeld zijn over alice en de veranderingen die daar hebben plaats gevonden.

Door alle verschillen van meningen heb ik nog geen antwoord kunnen vinden op de vraag waarmee ik instantieel bij dit topic aankwam:

Wel of niet Alice aanvragen?

Ik word erg getrokken door de opzegtermijn van 1 maand en de lage kosten, maar weegt dat op tegen de aansluitproblemen? Of zijn die enkel sporadisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:28

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:40:
Ik heb door alle drie topics over alice even heen gesurft en heb niet alles gelezen, maar wel op kunnen maken dat de meningen redelijk verdeeld zijn over alice en de veranderingen die daar hebben plaats gevonden.

Door alle verschillen van meningen heb ik nog geen antwoord kunnen vinden op de vraag waarmee ik instantieel bij dit topic aankwam:

Ik word erg getrokken door de opzegtermijn van 1 maand en de lage kosten, maar weegt dat op tegen de aansluitproblemen? Of zijn die enkel sporadisch?
gezien de posts zijn ze niet echt sporadisch, maar dat kan je bij een groot aantal klanten niet verwachten. Voor het maandbedrag hoef je Alice niet te kiezen, de maand opzeg termijn is wel redelijk uniek. Ook is een voordeel dat als ze het verkloten je via dit topic misschien hulp kan krijgen.
Daarentegen waarom verwacht je binnen een jaar weg te willen bij een provider? Ik heb zeer vervelende ervaringen met Alice gehad maar zoals je kan lezen in dit topic gaat het ook vaak goed.
Dus als je niet in een appartement woont (te moeilijk voor KPN en Alice om over te communiceren) of op een anderszins rare plek kan je het proberen.
Over de telefonie heb ik geen ervaring aangezien internet nooit gewerkt heeft.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
  • Laatst online: 02-09 06:03
Heb sinds enkele weken adsl en telefonie van Alice
Aansluitproblemen heb ik niet gehad, ook al woon ik in een apartement ;-)

Telefonie deed het gelijk op het tijdelijke nummer.
Snelheid is netjes.

Zit nu alleen wat te stoeien met de modem van Alice en mijn Dlink Dir-655 ( N-Router ).
Wil de Dlink graag gebruiken als dhcp-server, maar tot op heden lukt het maar niet.

Op dit moment kan ik iedereen adsl van Alice aanbevelen.
Bij elke goedkope provider zullen er problemen zijn, en bijna altijd lees je de negatieve ervaringen bij een provider, en deze worden natuurlijk als eerste gepost.

[ Voor 3% gewijzigd door Eryq op 12-11-2008 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
denan schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:35:
Alice zal over een aantal weken aan een vooraf geselecteerde groep nieuwe klanten een nieuw modem uitleveren.

De supportpagina's hiervoor staan al online maar worden momenteel verder uitgewerkt:
http://support.alice.nl/support_modem_avm5125.html

echter:
Vraag: Ik heb nu een Copperjet modem, kan ik dat omruilen voor dit modem?
Antwoord: Nee, dat is niet mogelijk. Indien u momenteel een Copperjet modem gebruikt zult u een Copperjet blijven gebruiken. Dit heeft te maken met de werking van de telefoniedienst en grote verschillen tussen de oude en nieuwe modem.

Vraag: Kan ik me bij mijn aanmelding opgeven voor dit nieuwe modem?
Antwoord: Nee, de klanten die het nieuwe modem krijgen zijn vooraf geselecteerd op basis van specifieke criteria. Het is niet mogelijk om bij de aanvraag voor een Alice verbinding een modemkeuze op te geven.

Ga dus niet de helpdesk bellen dat je het nieuwe modem wilt hebben.. dat kunnen ze niet voor je regelen :)
Als de modem dezelfde functionaliteit biedt als de Copperjet zal daar imho niemand bezwaar tegen hebben. Uit de verstrekte link blijkt echter dat dit nieuwe modem veel meer mogelijkheden biedt. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat hele hordes Copperjet-bezitters in de nabije toekomst zullen proberen hun modem om te ruilen.
Ik noem hierbij vooral:
- ingebouwde switch met 4 poorten zodat meerdere pc's aangesloten kunnen worden;
- usb aansluiting voor printer of externe opslagruimte.

Het argument dat de telefonie anders is gaat in ieder geval niet op voor de Alice Easy klanten, die hebben immers met telefonie niks te maken.

Ik stel dus voor dat Alice de mogelijkheid tot omruil alsnog gaat bieden, al dan niet tegen een bescheiden meerprijs. Alice zal toch niet willen dat hun klanten overstappen naar Telfort die deze mogelijkheid wel biedt? Daarnaast zal de helpdesk ontlast worden doordat klanten die nu problemen hebben met de combinatie Copperjet en losse switch straks niet meer hoeven te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
grun93 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 06:44:
[...]
Ik stel dus voor dat Alice de mogelijkheid tot omruil alsnog gaat bieden, al dan niet tegen een bescheiden meerprijs. Alice zal toch niet willen dat hun klanten overstappen naar Telfort die deze mogelijkheid wel biedt? Daarnaast zal de helpdesk ontlast worden doordat klanten die nu problemen hebben met de combinatie Copperjet en losse switch straks niet meer hoeven te bellen.
Hmmm.. volgens mij zijn er niet zoveel mensen die problemen hebben met een CJT+switch.. daar kun je namelijk erg weinig mee fout doen. Verder denk ik ook dat er weinig Alice klanten zullen zijn die ipv een switch van 12 euro (sitecom/sweech) een veel hoger bedrag voor een nieuw modem zullen betalen.

Maar.. aangezien ik daar bar weinig over te zeggen heb maakt het toch niets uit wat ik zeg.. wellicht gaat Alice in de toekomst deze mogelijkheid bieden. (btw.. bij Telfort betaal je dat bedrag maar huur je het modem.. je moet hem dus wel teruggeven aan het eind van je contractperiode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd er rekening mee, dat mensen eerder gaan klagen dan dat ze hun positieve ervaringen op een forum zetten. En ook bij andere providers heb je kans dat het misgaat.
Ik zou als ik jou was, en wat andere forummers ook al schreven, het gewoon proberen. Er zijn hier twee mensen, die altijd bereid zijn je te helpen. En zou dat ook niet lukken, kun je na een maand weer opzeggen. Maar ik hoop dat het zover niet komt!

Appartement? Ik woon ook in een appartementencomplex en heb maar een paar kleine probleempjes gehad, die ik via dit forum zelf kon oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21

Bij mij (Van Tiscali ADSL + KPN telefoonlijn naar Alice) en bij mijn moeder (Van KPN telefoonlijn naar Alice) is alles vlekkeloos gegaan, bij deze dus even de melding hier.

Owja: als je Alice aanvraagt en je hebt nog geen vriend die al lid is, dan mag je altijd mijn abonneenummer (NL00051645) invullen bij 'Member gets member' :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Het nieuwe Alice Modem is een VoIP dienst. De huidige VoDSL lijnen blijven natuurlijk wel gewoon actief.

Zoals al eerder gezegd, omruilen begint Alice niet aan. Dat is natuurlijk ook onbegonnen werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiderPig
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-02 14:58
Goedemiddag tweakers, ik heb een probleempje waarmee iemand mij misschien kan helpen. Ik heb nu ook al een maand of 3 een abonnement bij Alice en alles werkt naar behoren.
Alleen mijn download snelheid valt sterk tegen. Als ik de postcode check doe op de site van Alice vermelden zij dat ik een snelheid kan verwachten tussen de 16-20Mbit. Zit volgens de check op 544meter van de centrale. Ik had wat problemen met mijn NLS en een monteur van KPN moest daarvoor even langskomen. Hij wist mij te vertellen dat ik een download snelheid kon verwachten van 12Mbit, ik heb het direct getest en het klopte. Maar als ik nu download en de snelheidstest gebruik van de vele websites wilt mijn download snelheid de 9Mbit niet passeren. Er zit wel een draadloze Belkin router tussen maar heb ook geprobeert mijn iMac rechtstreeks aan te sluiten op de CJ, maar ik blijf steken op de 9Mbit. Mijn iMac heeft geen anti virus en heb ook al probeert de firewall uit te schakelen zonder resultaat. |:( Wie kan mij helpen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SpiderPig schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:44:
CJ, maar ik blijf steken op de 9Mbit. Mijn iMac heeft geen anti virus en heb ook al probeert de firewall uit te schakelen zonder resultaat. |:( Wie kan mij helpen? :?
Test het op http://speedtest.bbned.nl, dat is vaak betrouwbaarder (het 100Mbit bestand downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiderPig
denan schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:03:
[...]

Test het op http://speedtest.bbned.nl, dat is vaak betrouwbaarder (het 100Mbit bestand downloaden)
Hallo Denan, dat heb ik ook al gedaan ik krijg dan max. 1,2MBps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Mojo schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:39:
Het nieuwe Alice Modem is een VoIP dienst. De huidige VoDSL lijnen blijven natuurlijk wel gewoon actief.

Zoals al eerder gezegd, omruilen begint Alice niet aan. Dat is natuurlijk ook onbegonnen werk.
Jammer de USB poort is zeker handig voor een extern HD-je...
Lekker via het netwerk beschikbaar...

Plus dat het VoIP is en niet VoDSL...
Ik zit nu dus aan dit modem vast... Ik had anders graag een ander modem gekocht (incl. wireless), dat kan nu dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
SpiderPig schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:19:
[...]

Hallo Denan, dat heb ik ook al gedaan ik krijg dan max. 1,2MBps.
1,2 Megabyte dus???
Dat is toch 10 mbit...

Vroeger was 40kbyte al veel, weet je nog??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiderPig
dfrenner schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:50:
[...]

1,2 Megabyte dus???
Dat is toch 10 mbit...

Vroeger was 40kbyte al veel, weet je nog??
Ja 1,2MBps is dus mijn max. zit meer rond de 1,0-1,1MB! En ja 40kbyte was zoals je zegt "vroeger" veel. Gezien de ontwikkelingen op glasvezel gebied, is 1,2MBps weinig. Maar zoals ik volgens Alice 16-20Mbps en de KPN monteur 12Mbps kan halen, wil ik het natuurlijk volledig benutten. Een film een paar minuten/uren eerder binnen halen is ook meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

SpiderPig schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:11:
[...]

Ja 1,2MBps is dus mijn max. zit meer rond de 1,0-1,1MB! En ja 40kbyte was zoals je zegt "vroeger" veel. Gezien de ontwikkelingen op glasvezel gebied, is 1,2MBps weinig. Maar zoals ik volgens Alice 16-20Mbps en de KPN monteur 12Mbps kan halen, wil ik het natuurlijk volledig benutten. Een film een paar minuten/uren eerder binnen halen is ook meegenomen.
Als je 1,2Mbyte/s binnenhaalt traint je lijn op zo'n 12 Mbit in hoor. Overhead is al snel 10%.

Pin je niet volledig vast op de snelheidscheck, die is vaak afwijkend.

Overigens is 12Mbit gewoon netjes hoor. Hoger dan dat kom je op een lijnlengte (dus niet hemelsbreed!) van meer dan 1,2km doorgaans niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiderPig
Hallo Mojo,

Ow ok, dat wist ik niet. Ik ben ook wel tevreden hoor, wou alleen maar weten als ik er meer uit kon halen.
Ik zit volgens de check trouwens op 544 meter van de centrale. Weet ook wel dat dat afwijkt.
Ik zal me tenslotte erin moeten berusten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Mojo schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:35:
[...]

Als je 1,2Mbyte/s binnenhaalt traint je lijn op zo'n 12 Mbit in hoor. Overhead is al snel 10%.

Pin je niet volledig vast op de snelheidscheck, die is vaak afwijkend.

Overigens is 12Mbit gewoon netjes hoor. Hoger dan dat kom je op een lijnlengte (dus niet hemelsbreed!) van meer dan 1,2km doorgaans niet.
Het kan wel hoor, me pa en ma wonen op 1325 meter van de centrale en die halen ruim 14 Mbit ( modem is ingetrained op 16 Mbit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
1900meter en via vaste verbinding tegen de 16mbit aan (waar de modem ook op getraind staat :)) Dus idd, het Kan wel.

[ Voor 10% gewijzigd door MailMan op 12-11-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barracuda2806
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-07 08:48
Ik heb dan toch maar de stap genomen om over te stappen naar Alice comfort.
Aanvraag gedaan, telefonisch terugbebeld via de handige link op de website, netjes geholpen alles tot dus ver goed.

Een paar dagen later krijg ik een brief binnen van Alice (13-10-2008), fijn dat U heeft gekozen voor Alice bla bla. Ik denk nog, dit gaat lekker snel wordt ook goed op de hoogte gehouden.

Helaas bleef het vervolgens bij deze aanvraag en deze ene brief. Gisteren zit ik lekker te internetten en plots klapt mijn internet verbinding eruit (oude ADSL provider over ISDN) ik heb dus maar even gebeld met het 0900 nummer van Alice hoe het nu staat met mijn aansluiting. Deze bleek dus inderdaad 11-11-2008 geactiveerd te zijn waarbij dus mijn oude verbinding is komen te vervallen.

Tot op heden heb ik nog geen tweede en derde brief mogen ontvangen laat staan het copperjet moden om te kunnen internetten via Alice.

De man van de helpdesk is zeer vriendelijk en beloofd mij deze twee brieven en het modem direct toe te sturen zodat ik zo snel mogelijk aan de gang kan met mijn internet verbinding.

Nu ik geen internet meer heb van mijn oude provider (copperjet 816P ) dacht ik mijn modem even gemakkelijk om te kunnen zetten voor de Alice verbinding, ik vraag dus ondersteuning bij deze vriendelijke meneer van de helpdesk. Ik word even in de wacht geplaatst en vervolgens wordt mij mede gedeeld dat hij (alice) geen support kan leveren indeze, dit vindt ik dus wel een kwalijke zaak. Ik zit nu dus zonder modem met een adsl verbinding van alice waar ik niets mee kan en dat allemaal omdat ze niet instaat zijn om een brief te posten en een modem te versturen :? .

Niet getreurd er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en gelukkig zitten er bij mij in de buurt een hoop mensen met een wireless verbinding. ik dus ff snel inloggen en op internet zoeken naar connection type user name ect. Gelukkig alles voorhanden en heb mijn copperjet 816 aan de praat op de adsl verbinding van Alice.

Op de dag van vandaag ben ik dus in het bezit van een werkende ISDN lijn van KPN met hierop ADSL van Alice. Nu is het wachten tot KPN de knop omdraait voor mijn ISDN verbinding, ik hoop dat ze dat gaan doen nadat ik het copperjet moden van alice heb mogen ontvangen. ;)

Al met al ben ik nog steeds te vreden en hoop dat de mensen bij Alice hun beloften waar maken.

Groeten Barracuda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
SpiderPig schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:11:
[...]

Ik weet zeker dat je met 1 mb/s tegen het probleem van schrijfruimte gaat aanlopen....

Binnen 1 week zit je dan op de 600GB nameijk...

• wazzup105
  • Laatst online: 03-09 22:10
dfrenner schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:57:
[...]

Ik weet zeker dat je met 1 mb/s tegen het probleem van schrijfruimte gaat aanlopen....

Binnen 1 week zit je dan op de 600GB nameijk...
de snelheid van de harde schijf is het probleem zeker niet, maar wie gaat er nu een hele week continu met max-snelheid downloaden ? (of je koopt een HP-EVA8100 voor thuis....)

Verwijderd

ik heb enkele dagen geleden wat hulp gevraagd bij het verlagen van de UDP timeout in de CopperJet. Ik heb nu soms 's ochtends nog een werkende internetverbinding (UDP timeout in CJ op 10 seconden, aantal connecties in Transmission op 20), maar vaak niet.
Nu lees ik dat ik via ZIPB de router achter de CopperJet kan laten denken dat 'ie aan de WAN hangt en zo de NAT eigenschappen van de CJ omzeilen. Maar ik begrijp nog niet precies wat ZIPB doet. Ben ik dan ook van de max.-open-verbindingen-beperkingen af die de CopperJet heeft - m.a.w. is dan de kwaliteit van de router (da's een prima 3-com) bepalend?

En moet ik dan alle internetsettings (DNS, port-forwards, etc.) in de router instellen, of gaat dat nog via de CopperJet? Ik lees soms dat mensen naast ZIPB ook nog portforwards instellen in de CopperJet, maar dat hoeft toch niet meer?

En kan ik dan nog steeds gewoon bellen via de CopperJet?

• BlakHawk
wazzup105 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 08:09:
de snelheid van de harde schijf is het probleem zeker niet, maar wie gaat er nu een hele week continu met max-snelheid downloaden ? (of je koopt een HP-EVA8100 voor thuis....)
Ik heb het ook nioet over de snelheid van de HD, maar de ruimte!!!!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

barracuda2806 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:38:
IGelukkig alles voorhanden en heb mijn copperjet 816 aan de praat op de adsl verbinding van Alice.
Share je link aub, scheelt mij weer zoekwerk :)

Yo.

Verwijderd

Mojo schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:39:

Aan opzeggen en opnieuw aansluiten wel? 8)7

Verwijderd

dfrenner schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:10:
[...]

Ik heb het ook nioet over de snelheid van de HD, maar de ruimte!!!!
Kom op zeg, als Alice 20 Mbit belooft en als je dat op 500m afstand van de centrale al niet eens haalt is dat gewoon de zoveelste belofte die ze niet nakomen. Maar ja, zo is dat bedrijf blijkbaar, een hele hoop beloven en niks leveren ;)

• geiszzz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2017
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:17:
[...]

Kom op zeg, als Alice 20 Mbit belooft en als je dat op 500m afstand van de centrale al niet eens haalt is dat gewoon de zoveelste belofte die ze niet nakomen. Maar ja, zo is dat bedrijf blijkbaar, een hele hoop beloven en niks leveren ;)
Ze beloven dat niet. Ze zeggen dat het MAX 20 Mbit kan zijn..........dat wil niet zeggen dat je dat ook gaat halen.

Mvg, Gijs

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:10
Ik ben van plan om alice als 2e internetverbinding hier thuis te gaan bestellen, naast @home. Dit ivm met telefonie en tv, en teveel gedoe om over te stappen. Werd gelokt door alice door het feit dat ze geen vaste contractduur hebben. Heb alleen iets gevonden over "redelijke beëindigingskosten" als je het contract verbreekt. Weet iemand hoeveel dit is? En ervaringen met het afsluiten van het contract mocht je dit willen?

Bvd!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:17:
[...]

Ben je nou echt dom? Of probeer je gewoon alles aan te grijpen om Alice zwart te maken?
Ten eerste beloven ze nergens 20 MBIT
Ten tweede ligt de maximaal te behalen snelheid niet aan de provider... Vraag jij maar ergens anders ADSL aan, dat gaat namelijk allemaal over die zelfde KPN kabel en je haalt dus overal ongeveer dezelfde snelheid...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

Goedendag,

Ik had een vraag, ik heb nu Alice afgesloten en een model binnen gekregen. Nu woon ik via AD-Hoc in een oud bank gebouw. Daar zitten dus in elke kamer van die contact dozen met een telefoon aansluiting of lan netwerk aansluiting. Maar waar mijn telefoon binnen zit kan ik nergens vinden, kan ik nog op een andere manier die modem aansluiten?

Normaal zou je denken een server kast of zoiets, maar dat kan ik echt niet vinden. Alles is netjes afgewerkt in de muur. En we hebben niet overal de sleutel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aight! schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:21:
Normaal zou je denken een server kast of zoiets, maar dat kan ik echt niet vinden. Alles is netjes afgewerkt in de muur. En we hebben niet overal de sleutel van.
Heb je al bij de eigenaar geïnformeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Ik ga vanavond alice bestellen, heeft er iemand nog belang bij 20 euro korting op hun rekening? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
Luqq schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:56:
Ik ga vanavond alice bestellen, heeft er iemand nog belang bij 20 euro korting op hun rekening? :)
Ja, altijd ...

Klantnr: NL00116203

En alvast bedankt..

[ Voor 4% gewijzigd door Eryq op 14-11-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barracuda2806
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-07 08:48
VonFoX schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:11:
[...]

Share je link aub, scheelt mij weer zoekwerk :)
Bij deze een handige link :

http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=33&thread_id=25&pid=261

Dit is overigens ook reeds vermeld op tweakers door humpert (oktober 2007) ook hiervan een prachtige link :

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1239092/51

Nog een linkje over VoDSL settings voor Alice :

http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=482&pid=3573

Ik hoop dat je hier iets mee kunt :) .

Gr. Barracuda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Eryq schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:15:
[...]

Ja, altijd ...

Klantnr: NL00116203

En alvast bedankt..
Sorry ik zie er toch vanaf, kan voor 15 euro extra bij ziggo 20/3 mbit krijgen..Wou 't toch even aan je melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Mojo,
Begrijp dat je op de hoogte bent van procedures van Alice. Het volgende is het geval. Mijn modem is vanaf levering defect, ben nu 3 weken bezig, wel internet, geen telefoon. Inmiddels is er een monteur geweest via BBned en er is een ticket 29277 voor een modem, bevestigd door de helpdesk. Nu schrijft Alice dat ik een lege doos krijg om modem en alle aansluitmaterialen terug te sturen. Dus dan behalve geen telefoon ook geen internet.
Hoelang zit ik dan ook zonder internet, kan natuurlijk via mijn GPRS, maar wie gaat dat betalen? Ik heb nu al mijn extra kosten voor mobiel bellen met een prepaid en ik ben niet bereikbaar op mijn eigen oude KPN nummer. Mag toch wel eerst een werkend modem ontvangen voor ik deze terugstuur. Als dit standaard procedure is, lijkt het mij een slechte deal om aan Alice te beginnen. |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
Luqq schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:15:
[...]

Sorry ik zie er toch vanaf, kan voor 15 euro extra bij ziggo 20/3 mbit krijgen..Wou 't toch even aan je melden :)
ohh, geen probleem joh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
@ Mojo

Het is alweer 2 maanden geleden ongeveer dat ik teruggezet ben naar een lagere 4MBit profiel en ik vroeg me laats iets af. Ik ben van 13MBit terug gezet naar 4 MBit wegens een klapperlijn. Dat is wel een hele grote stap naar beneden. Is er geen tussenstap? 8MBit of iet dergelijks?

De helpdesk medewerker vertelde me dat het wel vaker voorkomt dat mensen eerst stabiel een hoge snelheid hebben en ineens een klapperlijn krijgen en terug gezet worden qua snelheid. En de helpdesk medewerker zei dat ze eigenlijk niet weten waar dat door komt. Is er ondertussen al wel meer bekend? Heb je wel eens meegemaakt dat iemand van een lagere profiel naar een hogere profiel is gezet?

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Hoi, ik heb een vaag probleempje met het telefoongedeelte van Alice. Slechts 1 op de 3 a 4 keer lukt het me om daadwerkelijk te praten met iemand door de telefoon. Ik weet wanneer het lukt wanneer ik het nummer zie van de persoon die mij probeert te bellen op de display van de telefoon. Als er niets staat, dan krijg ik ook niemand aan de lijn.
Het begint nu echt wat vervelend te worden. Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Alpha-sphere schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:06:
@ Mojo

Het is alweer 2 maanden geleden ongeveer dat ik teruggezet ben naar een lagere 4MBit profiel en ik vroeg me laats iets af. Ik ben van 13MBit terug gezet naar 4 MBit wegens een klapperlijn. Dat is wel een hele grote stap naar beneden. Is er geen tussenstap? 8MBit of iet dergelijks?

De helpdesk medewerker vertelde me dat het wel vaker voorkomt dat mensen eerst stabiel een hoge snelheid hebben en ineens een klapperlijn krijgen en terug gezet worden qua snelheid. En de helpdesk medewerker zei dat ze eigenlijk niet weten waar dat door komt. Is er ondertussen al wel meer bekend? Heb je wel eens meegemaakt dat iemand van een lagere profiel naar een hogere profiel is gezet?
Klapperlijnen kunnen ontstaan door overspraak of door omgevingsfactoren (bvb de grondwaterstand in het gebied waar je telefoonlijn ligt). Daardoor kan de te behalen snelheid van moment tot moment varieren.

@kaw: al een DECT filter proberen te bestellen via de Alice helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
denan schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 11:01:
[...]

Klapperlijnen kunnen ontstaan door overspraak of door omgevingsfactoren (bvb de grondwaterstand in het gebied waar je telefoonlijn ligt). Daardoor kan de te behalen snelheid van moment tot moment varieren.

@kaw: al een DECT filter proberen te bestellen via de Alice helpdesk?
Het irritante is dat ik nu maar max 350KByte haal. Dat is nog niet eens 3 Megabit.
Als ik bij alice niet hoger kan komen wil dat dan zeggen dat dat bij elke ADSL provider zo is?

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 21:33:
Hallo Mojo,
Begrijp dat je op de hoogte bent van procedures van Alice. Het volgende is het geval. Mijn modem is vanaf levering defect, ben nu 3 weken bezig, wel internet, geen telefoon. Inmiddels is er een monteur geweest via BBned en er is een ticket 29277 voor een modem, bevestigd door de helpdesk. Nu schrijft Alice dat ik een lege doos krijg om modem en alle aansluitmaterialen terug te sturen. Dus dan behalve geen telefoon ook geen internet.
Hoelang zit ik dan ook zonder internet, kan natuurlijk via mijn GPRS, maar wie gaat dat betalen? Ik heb nu al mijn extra kosten voor mobiel bellen met een prepaid en ik ben niet bereikbaar op mijn eigen oude KPN nummer. Mag toch wel eerst een werkend modem ontvangen voor ik deze terugstuur. Als dit standaard procedure is, lijkt het mij een slechte deal om aan Alice te beginnen. |:( |:(
De monteur die m'n UPC Mediabox kwam brengen deed ook Alice klanten, en vertelde dat 'ie een klant had die zelfs al 3 maanden op een nieuw modem zat te wachten (modem was kapot maar Alice beweert van niet)... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:33:
[...]

De monteur die m'n UPC Mediabox kwam brengen deed ook Alice klanten, en vertelde dat 'ie een klant had die zelfs al 3 maanden op een nieuw modem zat te wachten (modem was kapot maar Alice beweert van niet)... 8)7
Als je goed leest zie je dat het verhaal hierboven betrekking heeft op een zaak waarbij al duidelijk is dat het modem stuk is en er een nieuwe nodig is (de vervangingsprocedure is zelfs al gestart). Dat verhaal op één lijn zetten met een verhaal waarbij de discussie primair gaat over 'is het modem stuk of niet' is [maxima mode enabled] een beetje "willem alexander" :P

@kaw: check anders eens bij mojo of hij naar je profiel kan kijken.. dat probleem zul je btw bij alle providers hebben. (zoek in dit topic op overspraak)

[ Voor 2% gewijzigd door denan op 15-11-2008 16:39 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:33:
[...]

Dit soort verhalen zijn niet typisch Alice, maar kom je ook bij andere providers tegen. eeerik, je bent erg kortzichtig...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:06:
Heb je wel eens meegemaakt dat iemand van een lager profiel naar een hogere profiel is gezet?
Ja, zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:55:
[...]

Dit soort verhalen zijn niet typisch Alice, maar kom je ook bij andere providers tegen. eeerik, je bent erg kortzichtig...!
Ontken ik dat dan ergens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luqq schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:15:
[...]

"Op het adres dat je hebt ingevoerd, zijn de producten van Ziggo helaas niet beschikbaar."
En het is bovendien niet 20/3, maar 16/3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 16:37:
[...]

Als je goed leest zie je dat het verhaal hierboven betrekking heeft op een zaak waarbij al duidelijk is dat het modem stuk is en er een nieuwe nodig is (de vervangingsprocedure is zelfs al gestart). Dat verhaal op één lijn zetten met een verhaal waarbij de discussie primair gaat over 'is het modem stuk of niet' is [maxima mode enabled] een beetje "willem alexander" :P
@denan
thx, Ik begrijp nu dat de brief sneller is als TNT, alleen zeer onduidelijk aangezien ik niemand aan de lijn heb gehad en ook geen afspraak, was alles door de monteur van Nacap in gang gezet, _/-\o_ perfect geregeld. Alleen was ik bij het zetten van mijn bericht niet happy door alle onduidelijkheid van Alice. Heb Voipbuster aan de gang, dus kan een paar nummers bellen via Voip. Kijk nog wel waar ik mijn beoordeling van de helpdesk naar toe stuur. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:55:
[...]

@evdm
Dat bij alle providers hetzelfde speelt, vind je ook op het forum van die providers, het lijkt wel of er maar 1 provider is van helpdesk, die voor alle ISP de antwoorden geeft. De gequote replies van de helpdesk zijn identiek. Ze kunnen nooit antwoorden op een mail en ze willen altijd dat je een 0900 nummer belt, waarschijnlijk voor de inkomsten van de eigen organisatie en niet voor welke provider dan ook. Berichten doorgeven aan de 2e lijn gebeurt pas na 2 weken bellen en dan hebben ze bij de helpdesk weer genoeg inkomsten van de klant. Jammer dat de providers dat niet onder controle hebben. Denk eens aan alle stumpers die niet op dit forum komen omdat ze het simpel niet weten of niet kunnen vinden. Uiteindelijk weer een klaagzang over de ISP, indirect wel verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over Ziggo gesproken........voorlopig betalen mijn ouders meer dan ik voor een 3Mbit lijn (tuurlijk zegt Ziggo niets) en hebben ze een storing vanaf woensdag tot en met zaterdag gehad. En niemand aan de lijn krijgen, alleen een bandje.
Maar zo kunnen we over elke provider wel wat zeggen, ik in ieder geval over Online. Dus ik hou het ff bij Alice.

Bij mij werkt inmiddels alles prima. Snelheid ok, telefonie ok.

@Mojo.......het was inderdaad de modem. Ik heb nu gewoon een vinkje staan bij Ethernet en telefonie werkt prima. Mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 15:49
Modjo,

De eerste week dat ik Alice had ging alles goed.
Ik had een stabiele 8mbit, echter na 1,5 week haal ik net 450kb/s.
De waardes in mijn modem zijn ook veranderd.
Graag zou ik weer mijn oude snelheid terug krijgen of hoger aangezien dit makkelijk haalbaar moet zijn, zit namelijk 500meter vanaf de centrale

Basic Port Attributes
Name Value
Driver Version 1.75
API Version GS_API_626
Firmware Version E.67.5.58
Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)
Connected true
Operational Mode G.Dmt.BisPlus
State Showtime
Operation Progress 0x00000000
Tx Bit Rate 884900
Rx Bit Rate 4589200
Rx Attn DR 4604000
Code Type Status ADSL2A
Tx Cell Rate 2087
Rx Cell Rate 10823
Data Boost Disable
Profile Status MAIN
Line Status true

klantnummer NL00122512

Alvast bedankt, je helpt iedereen super!
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.