Dat is dan inderdaad niet de technische dienst geweest, die voeren namelijk een lijnmeting uit en laten je dan ook even de stroom van de modem halen.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:12:
[...]
Of de telefoonstekker goed was aangesloten (en dat is 'ie), en verder nog 5 (ja, vijf) keer de splitter tussen de modem en telefoonstekker uitgehaald. En dat deed de technische dienst ook, dus de meerwaarde van zo'n technische dienst is mij onbekend...
De 2e.. anders zou je alle klanten de eerste paar dagen opzadelen met zwaar instabiele verbindingen.grun93 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:35:
- meteen een abonnee een vast profiel geven, bijvoorbeeld op basis van de gemiddelde snelheid van de overige klanten in de betreffende wijk of postcodegebied?
Volgens mij heb ik hier nog nooit iemand richting mojo of mij horen slijmen.. verder werkt mojo wel bij Alice, ik niet. Ik heb alleen links en rechts wel contacten om dingen geregeld te krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:39:
[...]
Het is toch te idioot voor woorden dat je op internet, op een techforum notabene, bij 2 mensen moet slijmen om een product geleverd te krijgen? Het principe dat je iets koopt, je betaalt ergens voor en je krijgt een product of dienst, is blijkbaar te hoog gegrepen voor Alice? Het is toch geen liefdadigheidsinstelling? Uit mijn telefoonrekening blijkt in ieder geval van niet.
Alice heeft inderdaad banden met InterNLnet, maar dat is omdat InterNLnet diensten levert aan Alice. Fiberworld staat daar helemaal buiten.. Wel zijn er na het Fiberworld debacle een groot aantal klanten bij InterNLnet ondergebracht... Iets met klok en klepel dusIk heb trouwens het vermoeden dat dat bedrijf behoorlijk nauwe banden heeft met InterNLnet en (voormalig) Fiberworld, ook 2 buitengewoon matig presterende bedrijven (ik spreek uit ervaring, in het studentenhuis waar ik tot september woonde hebben we regelmatig wekenlang zonder internet gezeten, en die 2 bedrijven hebben een al even belabberde helpdesk en technische dienst).
Hmmmm dat zou dan op een probleem in de telefonie-routering kunnen duiden. Email me even je eigen telefoonnummer en het nummer dat je probeert te bellen dan zal ik kijken of ik dat ergens door iemand kan laten checken. (denan@inter.nl.net)Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:45:
[...]
Ik bel vanaf een Alice ADSL (VoDSL) naar een glas aansluiting van Concepts ICT.
Dit lukt niet maar zij kunnen vanaf glas wel ons bereiken.
Ook Alice zelf kan dat nummer op glas niet bereiken!!
Dus.. je hebt gewoon NLS gekregen en dat is door KPN niet correct aangesloten.. probleem gevonden. Dat dit al door de technische dienst geconstateerd had moeten worden staat natuurlijk als een paal boven water.. maar wellicht is dit al gedaan maar niet duidelijk genoeg via de telefoon gecommuniceerd.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:12:
[...]
Ik heb zelf alles wat mogelijk is gedaan, alle aansluitingen nagelopen, telefoon opnieuw aangesloten (terwijl de vorige bewoonster op dezelfde lijn en zonder de kabels opnieuw aan te sluiten gewoon ADSL van KPN had). En bij Alice ben je 70 euro kwijt voor een 'nieuwe lijn' (wat niet is gebeurd), en 30 euro per maand. Maar bij UPC krijg je voor iets meer geld een werkend product, en bij Alice helemaal niets. Als we écht eerlijk gaan vergelijken dan tel ik ook kosten die ik heb gemaakt om contact met de helpdesk te krijgen erbij op, en dan ben je véél en véél meer geld kwijt. En uiteindelijk krijg je alleen maar loze beloften en geen werkend product.
5 jaar geleden? Ik krijg nog steeds facturen van UPC terwijl ik nooit abonnee ben geweestVerwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:27:
[...]
De problemen die je vindt zijn wel van 5 jaar geledenEn nu heeft ook UPC ongetwijfeld problemen, maar er wordt wel wat mee gedaan in tegenstelling tot wat bij Alice gebeurt.
Ik belde toevallig wel gisteren de UPC helpdesk omdat digitale TV het niet 100% deed, kreeg meteen beleefd personeel aan de telefoon, en komende maandag komt er een monteur die pas weggaat als alles 100% werkt. En zo hoort het ook! Bij Alice kan je maandenlang bellen en gebeurt er helemaal niets, behalve dat beloofd wordt dat je wordt teruggebeld. En áls dat al gebeurt wordt er nóg niks opgelost! Behalve nieuwe beloftes dat je wordt teruggebeld...
Anyway.. je zit nu bij UPC en dat is schijnbaar goed gegaan.. laten we daarmee de discussie maar afsluiten?
Hmmm daar klopt niets van. Alle DECT sets zouden het standaard moeten doen. Er zijn een paar gevallen waarbij het niet goed werkt en om dat uit te sluiten kan een helpdesk vragen om een bedraad toestel aan te sluiten.. Als ze echter gaan vertellen dat draadloos niet werkt dan klopt daar niets van.dfrenner schreef op donderdag 06 november 2008 @ 07:19:
Nou, gister weer contact gehad met Alice over de telefoon, die hoort nu te werken, maar als ik naar mijn nummer bel, dan krijg ik het bericht dat dit nummer buiten dienst is... Daar zet ik al mijn vraagtekens bij.
Vervolgens begon de helpdesk medewerkster over de telefoons...
Alice raadt aan om een vaste telefoon neer te zetten en geen draadloze!?!?!? Goed, zullen we ook allemaal weer met paard en wagen gaan rijden????
En als ik echt draadloos wil was Profoon de oplossing...
Waarom heb ik dan een philips design setje gekocht??? Waarom wordt dat niet verteld bij het aanvragen???
Waar ligt dit aan? Aan het modem? Aan het VoDSL???
Kan iemand mij verder helpen?
Note: er zijn een aantal DECT toestellen die problemen kunnen veroorzaken met de AlliedData modems. Hiervoor heeft ADT een dect-filter gemaakt die je tussen je modem en je telefoon kunt plaatsen.. als het goed is heeft Alice er daar een paar honderd van gekregen.
Yup.. maar staat nog even onder in mijn to-do bak.(Denan, heb je mijn bericht terug nog gehad?)
(heb je in de tussentijd tijd om eens een bedraad toestel op je CJT aan te sluiten?)
Add: Nogmaals de uitleg waar iemand hierboven om vroeg:
Mojo werkt (volgens mij) bij de 3e lijn van Alice en kan af en toe (als hij tijd over heeft) problemen oppakken die hij hier ziet langskomen.
Ik werk bij InterNLnet en weet hoe een aantal Alice systemen/processen in elkaar zitten, oa omdat ik ook thuis een Alice lijn heb. Helpdeskvragen zal ik dus niet kunnen beantwoorden, maar als er iets generieks fout gaat heb ik wel een aantal contacten binnen Alice om dat bij aan te kaarten.
[ Voor 3% gewijzigd door denan op 06-11-2008 14:58 ]