Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 77.396 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm raar dingetje ineens....

De lounge werkte altijd goed. Mijn e-mail (zelf aangemaakt) heeft altijd goed gewerkt. Nu krijg ik ineens bij het inloggen dat ik een nieuw e-mail adres moet kiezen (of dat ik het voorgestelde e-mail adres) moet gebruiken. Met andere woorden, het e-mail adres wat ik nu meer dan een maand gebruikt, kan ik niet gebruiken.

Heeft iemand anders dit ook weleens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet heel goed wat ik bedoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:59:
[...]

Je weet heel goed wat ik bedoel!
Nou vertel het maar? Want volgens jou mag ik dus niets zeggen over wat er fout gaat bij Alice, "omdat het ook bij andere providers wel eens gebeurt"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:21:
[...]

Nou vertel het maar? Want volgens jou mag ik dus niets zeggen over wat er fout gaat bij Alice, "omdat het ook bij andere providers wel eens gebeurt"?
Ik denk dat er dit bedoeld word(t?):
Bij elke provider gaat het soms goed, soms mis. Dus ook bij Alice. Alleen lees je veel vaker dat het mis gaat dan goed, want wie gaat er nu iets posten dat het goed gaat uit het niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:21:
[...]

Het gaat bij mij erom dat je blijft doorzeuren. We weten nu wel hoe je over Alice denkt. Je hebt je zegje gedaan en dan moet je ophouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Dat je kortzichtig bent?
Je hebt geen Alice meer dus zeik niet zo man....

De buurman van een vriend van me en daar de monteur van vertelde dat...

Trouwens een collega van mij heeft al 3 weken hommeles met TV van UPC...
Opgelost is het nog niet, dus kan overal gebeuren...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:25:
hmmm raar dingetje ineens....

De lounge werkte altijd goed. Mijn e-mail (zelf aangemaakt) heeft altijd goed gewerkt. Nu krijg ik ineens bij het inloggen dat ik een nieuw e-mail adres moet kiezen (of dat ik het voorgestelde e-mail adres) moet gebruiken. Met andere woorden, het e-mail adres wat ik nu meer dan een maand gebruikt, kan ik niet gebruiken.

Heeft iemand anders dit ook weleens gehad?
Yep, volgens mij komt dat doordat de nummerportering in gang is gezet. Op dat moment wordt je account geblokkeerd. Als de portering is afgerond, dan werkt het weer.

Heb je trouwens ook wel eens geprobeerd in te loggen met je gebruikersnaam (voornaam.achternaam) i.p.v. je emailadres? (Dat heb ik namelijk nooit geprobeerd toen mijn nummer werd geporteerd).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 08:58:
[...]

Het gaat bij mij erom dat je blijft doorzeuren. We weten nu wel hoe je over Alice denkt. Je hebt je zegje gedaan en dan moet je ophouden!
Iedereen is vrij om te zeuren en klagen wat hij/zij wil.. maar het moet dan wel oprecht zijn. Als eeerik met een verhaal komt met daarin een halfzachte (en foutieve) vergelijking.. en vervolgens alle opmerkingen daarover negeert om vrolijk de volgende klaagzang te starten... Dan moet ik zeggen dat ik ook begin te twijfelen over je intenties. Klaag je om het klagen.. klaag je omdat je iets wilt bereiken.. of *forumtijgertechniek #12.3* klaag je om reacties uit te lokken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MrSleeves schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:05:
[...]

Yep, volgens mij komt dat doordat de nummerportering in gang is gezet. Op dat moment wordt je account geblokkeerd. Als de portering is afgerond, dan werkt het weer.

Heb je trouwens ook wel eens geprobeerd in te loggen met je gebruikersnaam (voornaam.achternaam) i.p.v. je emailadres? (Dat heb ik namelijk nooit geprobeerd toen mijn nummer werd geporteerd).
Klopt.. over een paar weken komt er een nieuwe interface voor de lounge online waarin dit ondervangen is. Ook zal de feedback over het activeringsproces een stuk duidelijker zijn.. en zal de lounge met duidelijke meldingen komen waarom iets wel/niet werkt. Zo zal de bug van de niet te openen facturen ook verdwijnen (ontstaat als er nog geen facturen staan, of als iemand meer dan 5 minuten wacht met het klikken op een factuur *session time-out*).

Voor de toekomst: wishlists met wat jullie graag zouden willen doen via de Alice lounge kunnen naar mij toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Inderdaad, bij mij gaat ook niet alles even goed met Alice...
Dan klaag ik even en probeer daarna tot een oplossing te komen!

Klagen om maar te klagen heeft totaal geen zin en heeft enkel als resultaat, dat mensen je irritant gaan vinden...
Je slaat de plank volledig mis Erikk... En wat je doel ook is, je bereikt het geenszins!
Want mensen vinden jou nu alleen maar een vervelend mannetje... En Alice niet het vervelende vrouwtje...

Mijn probleem is nog niet opgelost, maar door de inzet van Mojo en Denan, wordt er in ieder geval wel aan gewerkt! En dat is erg fijn! Het kan overal mis gaan. Bij mijn ouders is alles in 1 keer goed gegaan met Alice!
Kan gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

dfrenner schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:04:
[...]

Dat je kortzichtig bent?
Je hebt geen Alice meer dus zeik niet zo man....

De buurman van een vriend van me en daar de monteur van vertelde dat...

Trouwens een collega van mij heeft al 3 weken hommeles met TV van UPC...
Opgelost is het nog niet, dus kan overal gebeuren...
Ach ja, de KPN monteur van de ouders van mijn vriendin beweerde ook dat het feit dat wij onbereikbaar zijn voor hun komt door Alice. Anderzijds is het wel typisch dat als ze ons nummer bellen, ze een melding krijgen van KPN dat het nummer niet bestaat (de stem zegt namelijk dat ze 1888 moeten bellen om een nummer op te vragen), ofwel KPN kent ons nummer niet altijd (andere KPN gebruikers hebben geen problemen); de rest van de wereld wel.

Maargoed, het is wel maf dat zij de enige zijn die ons niet kunnen bereiken (ze hebben overigens een soort InternetPlusBellen, maar dan zonder Internet (dat hebben ze bij Ziggo); ze bellen dus wel VoIP, maar nemen geen internet af van KPN.. ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MrSleeves schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:00:
[...]

Ach ja, de KPN monteur van de ouders van mijn vriendin beweerde ook dat het feit dat wij onbereikbaar zijn voor hun komt door Alice. Anderzijds is het wel typisch dat als ze ons nummer bellen, ze een melding krijgen van KPN dat het nummer niet bestaat (de stem zegt namelijk dat ze 1888 moeten bellen om een nummer op te vragen), ofwel KPN kent ons nummer niet altijd (andere KPN gebruikers hebben geen problemen); de rest van de wereld wel.

Maargoed, het is wel maf dat zij de enige zijn die ons niet kunnen bereiken (ze hebben overigens een soort InternetPlusBellen, maar dan zonder Internet (dat hebben ze bij Ziggo); ze bellen dus wel VoIP, maar nemen geen internet af van KPN.. ofzo).
Makkelijke regel: als één provider nummer X niet kan bellen zit het probleem 99 van de 100x bij de provider van de bellende partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

denan schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:38:
[...]

Makkelijke regel: als één provider nummer X niet kan bellen zit het probleem 99 van de 100x bij de provider van de bellende partij.
Dat leek mij ook, maar het is nog vreemder. De rest van de KPN bellers die wij kennen heeft totaal geen problemen.

Overigens, m.b.t. het mailen van de helpdesk. Ik heb Alice ook een aantal keer gemaild en de reacties kwamen een stuk sneller (paar dagen) dan de keren dat ik KPN mailde (> 1 week, tot ruim 2 weken).

Verder nog heel steeds tevreden.

Ik zit trouwens nog wel te wachten op m'n Philips-lampje. Vraag me af wanneer die worden verzonden.

[ Voor 7% gewijzigd door MrSleeves op 17-11-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MrSleeves schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:06:
[...]
Dat leek mij ook, maar het is nog vreemder. De rest van de KPN bellers die wij kennen heeft totaal geen problemen.
Waarschijnlijk omdat zij traditioneel KPN hebben en geen InternetPlusBellen, dat telefonieverkeer volgt namelijk een andere route.
Ik zit trouwens nog wel te wachten op m'n Philips-lampje. Vraag me af wanneer die worden verzonden.
Volgens mij moest je daarvoor zelf je 1e (of was het 3e?) factuur voor opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

denan schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:56:
[...]

Waarschijnlijk omdat zij traditioneel KPN hebben en geen InternetPlusBellen, dat telefonieverkeer volgt namelijk een andere route.
Maar het is wel weer anders dan IPB (één of ander abo dat niet meer bestaat, ze hebben alleen VoIP, maar geen internet).
[...]

Volgens mij moest je daarvoor zelf je 1e (of was het 3e?) factuur voor opsturen?
Eerste factuur; heb ik al gedaan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:13:
[...]

Klopt.. over een paar weken komt er een nieuwe interface voor de lounge online waarin dit ondervangen is. Ook zal de feedback over het activeringsproces een stuk duidelijker zijn.. en zal de lounge met duidelijke meldingen komen waarom iets wel/niet werkt. Zo zal de bug van de niet te openen facturen ook verdwijnen (ontstaat als er nog geen facturen staan, of als iemand meer dan 5 minuten wacht met het klikken op een factuur *session time-out*).

Voor de toekomst: wishlists met wat jullie graag zouden willen doen via de Alice lounge kunnen naar mij toe :)
Ik zou graag een muziekje bij de lounge willen horen als ik mijn factuur wil openen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:30:
[...]
Ik zou graag een muziekje bij de lounge willen horen als ik mijn factuur wil openen :D
Be careful what you wish for.. Zoveel werk is het niet om de starwars "dart vader"-mars aan je Alice loungeaccount toe te voegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

IceStorm schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:50:
Ondertussen ben ik Alice redelijk beu geworden.
.....
Yep het is een rant, ik weet het :P
En ik ga nog even door.....

Afgelopen vrijdag had het zover moeten zijn maar helaas. Nog steeds geen ip'je toegewezen. Dus net maar weer gebeld met de helpdesk en dit keer met de belofte dat ik deze week teruggebeld wordt. Ik heb er een hard hoofd in maar ja. Op de kop af 2 maanden bezig met de oplevering van een lijn, bah bah.

Ik hoop dat Mojo nog wat voor me kan betekenen ;) Of liever, dat het gewoon een keertje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrSleeves schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:05:
[...]

Nope werkt ook niet. Vreemde is...mijn outlook doet het nog gewoon wel met mijn Alice account.
Wat betreft dat nummerporterings proces, ik ben zowieso niet bereikbaar op mijn oude nummer (wat ik via IPB bij Online had). Dit terwijl in de brief wel staat dat ik bereikbaar zou moeten zijn op dit nummer.
Verder kan het qua communicatie gewoon beter bij Alice.
Ik heb echt niet de illusie dat ik deze problemen niet bij een andere provider zou hebben gehad.
Neem bijv. Online, die behandelde me als klant gewoon schofterig, mijn ouders hebben bij Ziggo bijna een week eruit gelegen en breek me de bek niet open over KPN (zowel prive als zakelijk, ook met SDSL lijnen met een hogeren SLA).

Ik ben er nog steeds van overtuigend een goed product voor die prijs te hebben, overstappen is gewoon klote heb ik het idee.

EDIT: Maar ik begrijp dus van jou (en Denan) dat ik dit scherm in mijn lounge krijg door het porterings proces en dat alles dadelijk gewoon weer werkt als het is overgezet?

EDIT 2 :P : Wat ik me ineens bedacht. Hou in je achterhoofd dat mijn lijn gewoon superstabiel is he maar als ik mijn modem achter elkaar opnieuw laat intrainen, dan heb ik de ene keer zeg maar 14,9Mbit en de andere keer 16Mbit. En bij beide snelheden gewoon stabiel he, enkel de intrainsnelheid is dat hoger/lager.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de week van 13 oktober Alice Easy besteld. Volgens toezegging vandaag 17/11 opgeleverd.
Pieken van 1,91mb/s, gemiddeld 1,56mb/s!
I'm a happy camper! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw net ff Alice gebeld....gelijk iemand aan de lijn ...yeah!
Blijkt iets technisch te zijn met mijn mail en ze konden zien dat mijn telefoonnummer inderdaad in het porteringsproces zit, 24 november ben ik online.

Gaat tot nu toe erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Probleem met meerdere toestellen (ook met 'vast' toestel) blijft dat je vaak bij uitgaand bellen geen kiestoon hoort. Soms ook bij opnemen dat je een dode lijn hebt (aan beide kanten, andere kant hoort soms dat om technische reden de verbinding is verbroken). Van support Alice nog niets vernomen; gaan kennelijk echt voor de max van 10 werkdagen reactietijd. Erg onbetrouwbare telefoonlijn. Internet is prima, niets op aan te merken.

Overigens is 1e factuur online en is er 'ergens' ingesteld dat je een papieren factuur a 2,50 per keer krijgt. Kun je geeneens online wijzigen en is absoluut nergens aangevraagd (ging via reseller met gratis Kodaktoestel). Vreemd dat er ook geen mailtje met minimaal 'factuur is opvraagbaar' komt.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
tweaktubbie schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:05:
Overigens is 1e factuur online en is er 'ergens' ingesteld dat je een papieren factuur a 2,50 per keer krijgt. Kun je geeneens online wijzigen en is absoluut nergens aangevraagd (ging via reseller met gratis Kodaktoestel). Vreemd dat er ook geen mailtje met minimaal 'factuur is opvraagbaar' komt.
Ja, had ik ook. Even een mailtje gestuurd en weer 2,50 verdiend per maand (bijna 10% tsss)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heb Alice besteld via shopadsl.nl. Portering van Telfort naar Alice zou plaatsvinden op 09-01-2009. Nu krijg ik net van Alice te horen dat ik over 10 dagen (de 28e) al wordt overgezet!

Dit is ook niet meer te annuleren. Nu moet ik een brief schrijven naar Alice om mijn dubbele abo kosten (Telfort blijft gewoon factureren tm 09-01-2009) terug te vragen. pffff.

Ik heb nu al geen vertrouwen meer in Alice! In de brief die ik al heb staat namelijk ook dat ik een extra lijn zou krijgen (niet nodig heb ik al). En nu hebben ze ook ineens problemen met het versturen van brieven 8)7 8)7

Ik ga dus een brief sturen dat ik zeker niet ga betalen tot het 9 januari is. Egens vermoed ik dat ik de 28e gewoon internetloos ben ...

[ Voor 7% gewijzigd door VonFoX op 18-11-2008 13:09 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen met het plaatsen van een router achter de copperjet.
Geeft dit problemen? Gaat dit goed? Waar moet ik eventueel op letten?

Ik ga in ieder geval een pc en een PS3 aansluiten op de router.
Naar de pc toe moeten poorten worden open gezet voor Utorrent en Soulseek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
VonFoX schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:38:
Heb Alice besteld via shopadsl.nl. Portering van Telfort naar Alice zou plaatsvinden op 09-01-2009. Nu krijg ik net van Alice te horen dat ik over 10 dagen (de 28e) al wordt overgezet!

Dit is ook niet meer te annuleren. Nu moet ik een brief schrijven naar Alice om mijn dubbele abo kosten (Telfort blijft gewoon factureren tm 09-01-2009) terug te vragen. pffff.

Ik heb nu al geen vertrouwen meer in Alice! In de brief die ik al heb staat namelijk ook dat ik een extra lijn zou krijgen (niet nodig heb ik al). En nu hebben ze ook ineens problemen met het versturen van brieven 8)7 8)7

Ik ga dus een brief sturen dat ik zeker niet ga betalen tot het 9 januari is. Egens vermoed ik dat ik de 28e gewoon internetloos ben ...
Hmmm.. weet je wel zeker dat je 'uitgesteld aansluiten' hebt gekozen? Als het goed is staat dat ook op de bestelbevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Denan. Jazeker. Ik heb daar een e-mail van. (met de datum van 9-1).
Dat maandje dubbel betalen boeit me ook niet echt zo, ik wil gewoon internet blijven houden.

[ Voor 41% gewijzigd door VonFoX op 18-11-2008 17:33 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
VonFoX schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:26:
Denan. Jazeker. Ik heb daar een e-mail van. (met de datum van 9-1).
Dat maandje dubbel betalen boeit me ook niet echt zo, ik wil gewoon internet blijven houden.
kun je die email naar me doorzetten + je alice klantnummer? (denan@inter.nl.net).. in principe worden die data automatisch verwerkt dus dat zou niet fout mogen kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

denan schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:40:
[...]

kun je die email naar me doorzetten + je alice klantnummer? (denan@inter.nl.net).. in principe worden die data automatisch verwerkt dus dat zou niet fout mogen kunnen gaan.
Zie je mail :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik word echt helemaal gek 8)7 (maar dan van KPN)

Per 1 November woon ik in een studentenhuis samen met mijn vriendin. Dit complex bestaat uit drie verdiepingen met woonclusters van 2 of 3 kamers met elk een eigen huisnummer. Ik woonde eerst op cluster 2f/g/h en daar hadden we vanaf begin af aan internet. Toen ging ik met mijn vriendin (die in zelfde studentenhuiswoonde) in een cluster wonen met 2 kamers (2a+2b). Half september heb ik Alice aangevraagd, op nummer 2b en naam van mn vriendin (die ingeschreven staat op 2b). Deze moest dus begin november ingaan. Nou ja, drukke tijden natuurlijk met verhuizing enzo, maar eind oktober bel ik toch waar mijn i-net blijft. "Ja meneer uw bestelling is geannuleerd". Whaaaa.. Onduidelijkheden over de aansluiting. Ik naar KPN bellen (0244) en daar wilden/konden ze me niet helpen, ook bij primafoon ving ik bot.

Alice weer gebeld en na uitleg van woonsituatie besloten het abbo aan te vragen op 2A. Nog wel op naam van mn vriendin. (Auto staat op mijn naam etc). Anyway, weer 3 weken druk, besloot toch weer eens te bellen omdat ik nog steeds niets gehoord had, en ja hoor, WEER geannuleerd, onduidelijkheden over de aansluiting, en weer hebben ze me niets laten weten (officieel zou ik een brief horen te krijgen, eentje die ik nog nooit heb ontvangen.)

Dus ik vandaag op aanraden van Alice naar primafoon om te doen alsof ik een internetabbo bij hen af wil sluiten, zodat ze een check zouden doen op mn lijn. Dat deden ze niet, want daar zou ik vanzelf over op de hoogte worden gestelt, maar dat zou helemaal goedkomen. #$@#$%@#%, ik wil gewoon weten wat mn lijn is.

Ter informatie: er zit een aansluiting, en die werkt, want vorige bewoners hadden hier ook ooit internet en aan de overkant hadden we ook altijd gewoon werkende verbindingen. Maar ik weet dus niet hoe hij 'te boek' staat, of hoe ik daar achter moet komen. Word ik nu soort van gedwongen om internet aan te vragen dat 2x zo duur is bij KPN? Wat mij betreft mag de Opta dat hele krankzinnige KPN een boete wegens concurrentievervalsing geven a 10% van de internetomzet. KPN blijft ook tegen mij zeggen dat Alice 'gewoon de gegevens op kan vragen bij ons' en Alice zegt (en ik neig ernaar ze te geloven) dat ze dat absoluut niet kunnen doen, en dat als ze het doen KPN het niet geeft.

Iemand nog tips hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awolte
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-02-2023
Hallo,

sinds een week of drie zijn we hier ook klant van Alice, alles was netjes op de aangegeven datum aanwezig en na het aansluiten van alle kabeltjes werkte het ook direct. Tot zover geen klagen over Alice
ik was gewent aan de snelheid van Zeelandnet dus ook dat was een verademing.

Daarna geprobeerd mijn e-mail gegevens in te vullen in Thunderbird hier begon het probleem...

ik had, toen ik mijn inlogcodes kreeg van Alice voor de lounge, al even rondgekeken en gezien dat ik mijne-mailadres kon veranderen, wat ik dus ook gedaan heb. Alleen nu blijkt dat ik met geen enkele combinatie (oud of nieuw) meer in kan loggen in de lounge of in kan loggen op de mailserver

Ik heb alle verschillende server namen al geprobeerd maar helaas lukt het nog steeds niet
hopelijk hebben jullie nog een oplossing waar ik niet aan gedacht heb?

http://awoltering.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Okasha schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:40:

Ter informatie: er zit een aansluiting, en die werkt, want vorige bewoners hadden hier ook ooit internet en aan de overkant hadden we ook altijd gewoon werkende verbindingen. Maar ik weet dus niet hoe hij 'te boek' staat, of hoe ik daar achter moet komen. Word ik nu soort van gedwongen om internet aan te vragen dat 2x zo duur is bij KPN? Wat mij betreft mag de Opta dat hele krankzinnige KPN een boete wegens concurrentievervalsing geven a 10% van de internetomzet. KPN blijft ook tegen mij zeggen dat Alice 'gewoon de gegevens op kan vragen bij ons' en Alice zegt (en ik neig ernaar ze te geloven) dat ze dat absoluut niet kunnen doen, en dat als ze het doen KPN het niet geeft.

Iemand nog tips hoe ik dit op kan lossen?
Op één of andere manier is het altijd lastig om twee bedrijven met elkaar te laten communiceren. Overigens heb ik het idee dat KPN degene is die niet meewerkt (zij hebben natuurlijk het meest te verliezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@awolte: zit je toevallig in een nummerporteringsproces? dan is de lounge acces tijdelijk dichtgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Heb alice ruim de weken geleden aangevraagd en op 4-11 een mailtje ontvangen dat ik binnen 2 weken te horen krijg wanneer het defenitief opgeleverd zou worden.
Heb tot heden nog niets ontvangen van ze.
Komt het vaker voor dat het langer duurt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:16:
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen met het plaatsen van een router achter de copperjet.

Jahoor dat gaat prima, gewoon een keuze maken welke van de twee je als dhcp-server/router wil laten werken. Copperjet? Dan router als switch instellen. Router gebruiken? Dan copperjet instellen dat alles naar de router gaat. Die handelt dan verdere portforwards af.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Ik ben ook nog steeds aan het wachten op een bevestigingsbrief van Alice. Op 28-10 aangevraagd, tot op heden nog niets gehoord.

Begin me nu enigszins zorgen te maken omdat ik gewoon ASAP internet wil. Mailtje naar Alice gestuurd en om duidelijk gevraagd, tot op heden nog niets terug ontvangen

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Heb sinds gisteren Alice aangelevered gekregen (modem was er al eerder). Internet werkt prima, zo'n 700kBit met een lijn op een kleine 2 KM. Prima in orde.

Alleen mijn vraag is ik heb tot heden geen bericht gehad dat dit gisteren zou gebeuren, ook nog geen inlogcodes gekregen enzo. De telefoon werkt, uitgaand dan, ook. Alleen geen idee hoe lang de nummerportingen gaat duren. Iemand meer ervaring met dit?

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:05

Wirehub

Blaat

junglebeast schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:22:
Heb sinds gisteren Alice aangelevered gekregen (modem was er al eerder). Internet werkt prima, zo'n 700kBit met een lijn op een kleine 2 KM. Prima in orde.

Alleen mijn vraag is ik heb tot heden geen bericht gehad dat dit gisteren zou gebeuren, ook nog geen inlogcodes gekregen enzo. De telefoon werkt, uitgaand dan, ook. Alleen geen idee hoe lang de nummerportingen gaat duren. Iemand meer ervaring met dit?
Heb precies hetzelfde gehad en heb ook een mail naar hun gestuurd met een klacht dat informatie verstrekking naar de klant toe echt veel beter kan. Ik heb wel de brief gehad om in te kunnen loggen op Alice lounge (dat werkte dan ook,maar nog niet totaal daar me oplevering toendertijd nog niet gedaan was) Op 3 November is zonder enige communicatie bij mij Online van me 1ste aderpaar afgehaald en Alice erop gezet.
Ik heb e.e.a wel besproken met de helpdesk over het tijdelijk nummer , want het nummer had ik niet eens doorgestuurd gekregen laat staan enige informatie what-so-ever daarover.
Toen ook gevraagd wat de datum van nummer portering was, zou toen binnen 2 weken gebeuren. Afgelopen vrijdag weer gebeld, toen was de datum 17 Nov, dus al met al wel snel , maar totaal geen informatie per brief ofzo...

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaximusTG schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:03:
[...]

Jahoor dat gaat prima, gewoon een keuze maken welke van de twee je als dhcp-server/router wil laten werken. Copperjet? Dan router als switch instellen. Router gebruiken? Dan copperjet instellen dat alles naar de router gaat. Die handelt dan verdere portforwards af.
De router moet als gateway en firewall voor het LAN gaan functioneren.
Moet de copperjet dan in bridge mode? Of hoe geef je aan dat al het verkeer van de copperjet naar de router moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring hoe het gaat met gamen via Alice Internet? Zoals Xbox 360, PS3 en op de Pc?
Ik lees dat er veel aanvraag problemen zijn met Alice, maar hoe is het internet en telefonie zelf, hier een paar algemene vragen:

-is er veel uitval/storing?
-hoe is de klantenservice?
-Is Alice echt zo snel?
-heeft iemand ervaring met Alice-TV?
-Wat vind je van de kwaliteit qua bellen via Alice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
paradoXical schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:13:
Ik ben ook nog steeds aan het wachten op een bevestigingsbrief van Alice. Op 28-10 aangevraagd, tot op heden nog niets gehoord.

Begin me nu enigszins zorgen te maken omdat ik gewoon ASAP internet wil. Mailtje naar Alice gestuurd en om duidelijk gevraagd, tot op heden nog niets terug ontvangen
Dan ga ik maar even bellen vanavond,
Wil ook asap internet ( nieuw huisje ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begon me behoorlijk te ergeren aan het traag laden van sites terwijl het downloaden op zich met een acceptabele snelheid ging. Sinds een week heb ik de Alice DNS adressen vervangen door de ip's van openDNS en dat is echt een wereld van verschil.

www.opendns.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awolte
denan schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:00:
@awolte: zit je toevallig in een nummerporteringsproces? dan is de lounge acces tijdelijk dichtgezet.
Bij de bestelling van Alice heb ik inderdaad aangegeven dat ik mijn nummer wilde behouden dit is een nummer wat ik via Zeelandnet digitale telefonie had gekregen. Op de bevestigingsbrief stond echter een nieuw nummer,
Ik nam eigenlijk aan dat, doordat het oude nummer via digitale telefonie werkt dit niet overgenomen kon worden.

wat ik wel vreemd vind is dat ik dus ook geen e-mail kan ontvangen op mijn Alice-adres, op het moment dat ik mijn wachtwoord moet invoeren krijg ik de melding "element not found" (in.alice.nl) of "bad login" (pop.alice.nl)

Ik heb van Zeelandnet een brief ontvangen dat mijn telefoonabonnement op 31 december afloopt, betekend dit dat ik tot die datum geen mail kan ontvangen via Alice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:25:
Ik begon me behoorlijk te ergeren aan het traag laden van sites terwijl het downloaden op zich met een acceptabele snelheid ging. Sinds een week heb ik de Alice DNS adressen vervangen door de ip's van openDNS en dat is echt een wereld van verschil.

www.opendns.com
hmmm de DNS'en worden automatisch goed gezet op 217.149.196.6 en 217.149.192.6. Wellicht had je router nog oude IP's, maar sinds een maand of 4 worden bij elke reboot/update die IP's op de nieuwe waarden gezet. 217.149.196.6 is in ieder geval sneller dan opendns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

awolte schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:44:
[...]

Bij de bestelling van Alice heb ik inderdaad aangegeven dat ik mijn nummer wilde behouden dit is een nummer wat ik via Zeelandnet digitale telefonie had gekregen. Op de bevestigingsbrief stond echter een nieuw nummer,
Ik nam eigenlijk aan dat, doordat het oude nummer via digitale telefonie werkt dit niet overgenomen kon worden.

wat ik wel vreemd vind is dat ik dus ook geen e-mail kan ontvangen op mijn Alice-adres, op het moment dat ik mijn wachtwoord moet invoeren krijg ik de melding "element not found" (in.alice.nl) of "bad login" (pop.alice.nl)

Ik heb van Zeelandnet een brief ontvangen dat mijn telefoonabonnement op 31 december afloopt, betekend dit dat ik tot die datum geen mail kan ontvangen via Alice?
Is het nieuwe nummer (in de brief) misschien een tijdelijk nummer? Ik kreeg een tijdelijk nummer toegewezen, totdat mijn oude nummer geporteerd was naar Alice.

Dat je geen mail kunt ontvangen heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je gegevens nog niet zijn verwerkt.

Heb met bovenstaande punten wat geduld. Het komt misschien allemaal vanzelf goed. Het zijn niet de bangrijkste punten, die je aanhaalt. Hopelijk dat bellen en internetten, waar het uiteindelijk allemaal omgaat, wel goed gaat.

In het verleden waren er al porblemen met in.alice.nl en pop.alice.nl. Ik weet niet of dit al is opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awolte
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:30:
[...]

Is het nieuwe nummer (in de brief) misschien een tijdelijk nummer? Ik kreeg een tijdelijk nummer toegewezen, totdat mijn oude nummer geporteerd was naar Alice.

Dat je geen mail kunt ontvangen heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je gegevens nog niet zijn verwerkt.

Heb met bovenstaande punten wat geduld. Het komt misschien allemaal vanzelf goed. Het zijn niet de bangrijkste punten, die je aanhaalt. Hopelijk dat bellen en internetten, waar het uiteindelijk allemaal omgaat, wel goed gaat.

In het verleden waren er al porblemen met in.alice.nl en pop.alice.nl. Ik weet niet of dit al is opgelost...
Het zou kunnen dat dit een tijdelijk nummer is maar dan zou ik verwachten dat dat er duidelijk bij staat (wat dus niet het geval is).
Dat ik geen mail kan ontvangen omdat mijn gegevens nog niet zijn verwerkt vind ik een beetje vreemd aangezien ik nu al ongeveer drie weken via Alice kan internetten.

Je hebt gelijk dat het niet de belangrijkste punten zijn die problemen opleveren, internet en bellen werkt gewoon perfect en daar zul je mij ook niet over horen klagen.

Alleen is het wel vervelend dat ik ook mijn rekeningen van Alice niet kan inzien op de lounge.
en dat je mag verwachten van een provider die in andere landen redelijk populair is zijn zaken redelijk op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

awolte schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:55:
[...]

Alleen is het wel vervelend dat ik ook mijn rekeningen van Alice niet kan inzien op de lounge.
en dat je mag verwachten van een provider die in andere landen redelijk populair is zijn zaken redelijk op orde heeft.
Rekeningen kun je sowieso pas inzien als er ook daadwerkelijk rekeningen zijn...! Ik denk dat je ook hier even wat geduld moet hebben, omdat je nog maar pas drie weken bij Alice abonnee bent.

• denan
awolte schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:55:
Dat ik geen mail kan ontvangen omdat mijn gegevens nog niet zijn verwerkt vind ik een beetje vreemd aangezien ik nu al ongeveer drie weken via Alice kan internetten.
denan in "Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervar..."

• taz3d_nl
Gisteren avond het mailtje van Alice ontvangen waarbij ze het volgende te melden hebben :

Dank u wel voor uw getoonde belangstelling voor Alice Comfort.
Helaas moeten wij u mededelen dat de dienst die bij u geleverd is, gebruik maakt van een KPN
glasnetwerk. Dit betekent dat Alice niet op uw adres geleverd kan worden

Wat moet ik hier nu mee ?
bbnet is dus niet leverbaar bij me, welke provider kan ik dan wel kiezen ?

• BlakHawk
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:16:

Bij mij was het gewoon plug & play...
Ik heb mijn draadloos N router erop gezet en hij deed het. Ik heb niet moeilijk gedaan met poortjes openzetten...

Ik gebruik ook diverse downloadprogramma's maar de laatste tijd alleen via newsgroepen, geeft iig geen enkel probleem!!

• BlakHawk
MaximusTG schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:03:
[...]

Wat zijn eigenlijk de voor of nadelen???
Ik heb mijn router aangesloten op de copperjet en verder niets gedaan...
Alles werkt gewoon prima!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
taz3d_nl schreef op donderdag 20 november 2008 @ 09:34:
Gisteren avond het mailtje van Alice ontvangen waarbij ze het volgende te melden hebben :

Dank u wel voor uw getoonde belangstelling voor Alice Comfort.
Helaas moeten wij u mededelen dat de dienst die bij u geleverd is, gebruik maakt van een KPN
glasnetwerk. Dit betekent dat Alice niet op uw adres geleverd kan worden

Wat moet ik hier nu mee ?
bbnet is dus niet leverbaar bij me, welke provider kan ik dan wel kiezen ?
KPN natuurlijk :) Maar jij krijgt tenminste netjes bericht!

Heeft IEMAND nog een oplossing voor mijn probleem? (zie boven) Ik moet dus weten wat de gegevens van mijn lijn zijn, of gewoon maar via KPN een abbo aanvragen? (trager en duurder). Ik zit met handen int haar en zit nu steeds via mobiel thuis op internet :(

• BlakHawk
MIJN TELEFONIE WERKT!!!!

Toppie! THNX Mojo en Denan...

Je moet er twee weken langer op wachten, maar dat haal je er met al dat abbonnements geld verschil makkelijk uit. En wie zegt er dat het bij een ander wel goed zou gaan!
Nummerweergave werkt ook prima!

Ben erg blij met Alice!!!

• taz3d_nl
Okasha schreef op donderdag 20 november 2008 @ 09:46:
[...]

KPN natuurlijk :) Maar jij krijgt tenminste netjes bericht!

Heeft IEMAND nog een oplossing voor mijn probleem? (zie boven) Ik moet dus weten wat de gegevens van mijn lijn zijn, of gewoon maar via KPN een abbo aanvragen? (trager en duurder). Ik zit met handen int haar en zit nu steeds via mobiel thuis op internet :(
Als ik op http://www.kpnglasnet.nl/ kijk staat er dat het alleen beschikbaar is in Enschede.
Lijkt me sterk dat dit ook beschikbaar is in het gehucht waar ik kom te wonen.
Bij de postcode check op de bbnet website staat ook dat bbent gewoon bechikbaar is bij me en glasvezel niet.
Beetje raar dit 8)7

• denan
taz3d_nl schreef op donderdag 20 november 2008 @ 09:59:
[...]

Als ik op http://www.kpnglasnet.nl/ kijk staat er dat het alleen beschikbaar is in Enschede.
Lijkt me sterk dat dit ook beschikbaar is in het gehucht waar ik kom te wonen.
Bij de postcode check op de bbnet website staat ook dat bbent gewoon bechikbaar is bij me en glasvezel niet.
Beetje raar dit 8)7
Is het geen bitstream locatie? Dan is het een telefooncentrale die op glasvezel aangesloten zit en kan men daar niet leveren. (alleen bitstream lijnen voor veel geld/maand).

• taz3d_nl
denan schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:23:
[...]

Is het geen bitstream locatie? Dan is het een telefooncentrale die op glasvezel aangesloten zit en kan men daar niet leveren. (alleen bitstream lijnen voor veel geld/maand).
nope ;)

ADSL is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
2-8Mb/512Kb - Beschikbaar
4Mb/1Mb - Beschikbaar
2Mb/512Kb - Beschikbaar
1Mb/512Kb - Beschikbaar
512Kb/512Kb - Beschikbaar
512Kb/256Kb - Beschikbaar
256Kb/256Kb - Beschikbaar
128Kb/128Kb - Beschikbaar

Voice over DSL is beschikbaar
ADSL2+ is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
16-24Mb/1Mb - Waarschijnlijk beschikbaar
16Mb/1Mb - Waarschijnlijk beschikbaar
12Mb/1Mb - Waarschijnlijk beschikbaar
10Mb/1Mb - Beschikbaar
8Mb/1Mb - Beschikbaar
4Mb/1Mb - Beschikbaar
2Mb/512Kb - Beschikbaar
1Mb/512Kb - Beschikbaar
512Kb/256Kb - Beschikbaar
128Kb/128Kb - Beschikbaar

SDSL is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
2.3Mb/2.3Mb - Beschikbaar
2Mb/2Mb - Beschikbaar
1.5Mb/1.5Mb - Beschikbaar
1Mb/1Mb - Beschikbaar

SDSL bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw account manager of uw leverancier. Heeft u nog geen leverancier, kijk dan op ons partneroverzicht

Dit is een BBned locatie.

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:39
:'( :'( :'(

Na een maand nog steeds geen internet.

Na wat bellen met Alice en 2e lijn mensen, de kpn monteur over de vloer gehad. "Ja, er staat geen signaal op de lijn". Ja joh? Roep ik al sinds het begin |:( . Maar dat moest hij even omzetten in de wijk centrale (vrijdag ochtend). Maandag nog steeds geen signaal. Weer na de helpdesk bellen. Moeilijk gesprek want ik wilde niet voor de 5e keer die trouble shoot doen. Maar toch een ticket gekregen voor de 2e lijn. Nu weer even wachten op het belletje, en weer een kpn monteur eisen.

Maar kan ik voor die eerste maand geld terug eisen? Heb geen internet gehad en wel moeten betalen.

• BlakHawk
Wat zijn eigenlijk de voor of nadelen van het portforwarding???
Ik heb mijn router aangesloten op de copperjet en verder niets gedaan...
Alles werkt gewoon prima!

• denan
Dat is wel een heel erg vreemde, want Alice checked op dezelfde database als pcdb.bbned.nl :)

@tjeerd: Als er geen verbinding is geweest zal Alice je gewoon crediteren, daar doen ze nooit moeilijk over.

@dfrenner: als alles goed werkt.. afblijven :)

• taz3d_nl
denan schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:59:
[...]

Dat is wel een heel erg vreemde, want Alice checked op dezelfde database als pcdb.bbned.nl :)

@tjeerd: Als er geen verbinding is geweest zal Alice je gewoon crediteren, daar doen ze nooit moeilijk over.

Kan jij het vooor me nakijken bij Alice ?
Als je mijn gegevens nodig hebt laat het maar ff weten.

[ Voor 6% gewijzigd door taz3d_nl op 20-11-2008 13:11 ]

• BlakHawk
denan schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:59:
[...]
Waarom willen sommige mensen dat poorten forwarden of bridge?

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
[quote]dfrenner schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:20:
Waarom willen sommige mensen dat poorten forwarden of bridge?{/quote]

Omdat het over het algemeen af te raden is om twee of meer routers achter elkaar te hebben. Dat leidt tot onvoorspelbaar gedrag. Bij jou lijkt het goed te werken maar dat wil niet zeggen dat het dat ook bij anderen doet. De standaardregel is en blijft om maar 1 router in je netwerk te hebben en dat betekent dat als je een externe router of accespoint hebt, je de copperjet in bridge mode moet zetten. Ook als je dat niet doet en je geen problemen lijkt te hebben.

Verwijderd

Ik maak gebruik van een CJT 1616 2P.
Er komt misschien een dag dat ie de geest geeft.
Ik heb nog zo'n apparaat reserve liggen.
Om die aan de gang te krijgen, welke software en instellingen zijn belangrijk nu alvast op te slaan (in comp. en/of modem) nu mijn internet- en telefoonverbinding het nog doet?
Is dat de nieuwste software CJT 1616 2P?
En waar vind ik die en welke versie moet ik hebben?
Wat is de beste manier de instellingen uit het huidige modem te kopiëren?
Kan ik het reserve apparaat testen zonder daarna de verbinding enige tijd kwijt te zijn (lease)?
Zijn er verder nog punten van aandacht?

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:45:
Wat is de beste manier de instellingen uit het huidige modem te kopiëren?
Moet je op het modem inloggen en dan kun je 'n backupconfigfile op je pc opslaan. En/of natuurlijk screendumps maken van de instellingen daar. Ander modem heb ik gecheckt zonder probleem (heb me maar niet aan telefonie-instellingen gewaagd).

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 15:23
Mijn internet begint nu te klapperen :( Het was al een paar keer voorgekomen dat het rond 12-1 uur een uurtje of 2 moeizaam ging. Dan viel DSL volledig weg (lampje uit) om daarna weer verbinding te maken. Maar nu is het ook op dit tijdstip (17:00).

Mogelijk dat er iemand naar kan kijken?

• taz3d_nl
Heb zojuist even naar Alice gebeld om wat duidelijk te krijgen dat er op mijn adres geen bbnet internet lijntje te krijgen is.
De medewerker van Alice het het even nagevraagd en zei dat er in mijn huis geen koperlijn aanwezig is :|
Heb zelf even in de meterkast gekeken en daar komt uit de grond een mooie pvc pijp met daarin een dikke blauwe draad, dat lijkt me toch een kpn telefoon lijn of niet ?

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Op dit moment kan ik niet eens een mail sturen naar de klantenservice:

info@nl.alice.nl
Host unknown (Name server: alice.helptu.nl: host not found)

Ik waardeer de inzet van Mojo en Denan :) Maar de communicatie van Alice laat echt te wensen over. Ik had ze gemaild over mijn overstapproblemen, krijg ik echt een nietszeggend mailtje terug.

Via Mojo weet ik nu dat waarschijnlijk Alice opgeleverd gaat worden op het 2e aderpaar, maar Alice zelf kan me dat niet vertellen ... :/

[ Voor 52% gewijzigd door VonFoX op 20-11-2008 20:30 ]

Yo.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:49
Bij Alice is men (naar het nu lijkt) iets te voortvarend te werk gegaan. Mijn InterNLnet loopt nog tot 19-01-2009 en Alice zou deze lijn op 12-01-2009 overnemen.
Echter, ik kwam er gisteren achter dat mijn modem geen IP meer kreeg. DSL signaal was er nog wel, maar daar blijft het bij. InterNLnet zegt dat de lijn al door Alice is overgenomen. Alice blijft er bij dat zij pas op 12-01-2009 gaan leveren en dat ik ongeveer een week van te voren het modem en alles ga ontvangen. (kastje - muur - principe)

Misschien dat Mojo of Denan hier hun licht op kunnen laten schijnen. Ik weet niet of jullie kunnen zien van wie ik momenteel het ADSL-signaal krijg. Mijn Alice klantnummer is: NL00135073.

Een andere optie: wat moet ik ten opzichte van mijn huidige instellingen (van InterNLnet) in mijn Copperjet 816-2P veranderen om (als het signaal daadwerkelijk nu van Alice is) weer lekker online te wezen.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
grun93 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:41:
Omdat het over het algemeen af te raden is om twee of meer routers achter elkaar te hebben. Dat leidt tot onvoorspelbaar gedrag. Bij jou lijkt het goed te werken maar dat wil niet zeggen dat het dat ook bij anderen doet. De standaardregel is en blijft om maar 1 router in je netwerk te hebben en dat betekent dat als je een externe router of accespoint hebt, je de copperjet in bridge mode moet zetten. Ook als je dat niet doet en je geen problemen lijkt te hebben.
Klopt.. 1 router is gewoon netter. Maar als je met UPnP via je 1e router netjes een 2e brug kunt slaan over je 2e router (en het werkt allemaal) zou ik het gewoon laten staan. De kans bestaat dat je namelijk bij het herconfigureren van de CJT en je eigen router ergens een foutje maakt (ZIPB is niet 100% bridging) en dat je vervolgens dagenlang loopt te klooien om alles weer werkend te krijgen.
MailMan schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:11:
Mijn internet begint nu te klapperen :( Het was al een paar keer voorgekomen dat het rond 12-1 uur een uurtje of 2 moeizaam ging. Dan viel DSL volledig weg (lampje uit) om daarna weer verbinding te maken. Maar nu is het ook op dit tijdstip (17:00).

Mogelijk dat er iemand naar kan kijken?
Dat klinkt als overspraak mailman, vooral omdat het op drukke momenten gebeurt (Wikipedia: Overspraak). Wat er waarschijnlijk gebeurt is dat er overspraak is tussen de verschillende KPN telefoonkabelbundels. Zodra iedereen zijn internet aanzet valt jouw verbinding weg omdat hij op een profiel probeert in te trainen dat normaal stabiel is, maar niet als er zoveel storende factoren aanwezig zijn.
Hiervoor is eigenlijk maar 1 oplossing (KPN gaat de straten niet opentrekken om de kabels opnieuw te leggen): De profielsnelheid verlagen... maar meestal val je dan snel een 2-6Mbit terug voor het weer stabiel is.

Dit is btw een provider-onafhankelijk probleem dus je zult dit ook via een KPN DSL lijn hebben, of via een andere BBNED provider.
taz3d_nl schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:44:
Heb zojuist even naar Alice gebeld om wat duidelijk te krijgen dat er op mijn adres geen bbnet internet lijntje te krijgen is.
De medewerker van Alice het het even nagevraagd en zei dat er in mijn huis geen koperlijn aanwezig is :|
Heb zelf even in de meterkast gekeken en daar komt uit de grond een mooie pvc pijp met daarin een dikke blauwe draad, dat lijkt me toch een kpn telefoon lijn of niet ?
Dat er een koperlijn in je meterkast aanwezig is wil niet zeggen dat er een vrij aderpaar aanwezig is wat alice kan gebruiken. Ik neem aan dat je in het NLS opleveringsproces terecht bent gekomen?
VonFoX schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:00:
Op dit moment kan ik niet eens een mail sturen naar de klantenservice:

info@nl.alice.nl
Host unknown (Name server: alice.helptu.nl: host not found)

Ik waardeer de inzet van Mojo en Denan :) Maar de communicatie van Alice laat echt te wensen over. Ik had ze gemaild over mijn overstapproblemen, krijg ik echt een nietszeggend mailtje terug.

Via Mojo weet ik nu dat waarschijnlijk Alice opgeleverd gaat worden op het 2e aderpaar, maar Alice zelf kan me dat niet vertellen ... :/
"Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben uw vraag ontvangen en geregistreerd onder contactnummer:
"

Werkt gewoon hoor :) (glitch?)
Master FX schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:07:
Een andere optie: wat moet ik ten opzichte van mijn huidige instellingen (van InterNLnet) in mijn Copperjet 816-2P veranderen om (als het signaal daadwerkelijk nu van Alice is) weer lekker online te wezen.
PPP verbinding:
dialout username: user0@alice.nl
dialout password: user0
ATM protocol
Tx Vci: 35
Tx Vpi: 0
Rx Vci: 35
Rx Vpi: 0
Peak cell rate: 2415
ATM Traffic Class: UBR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:59

chromeeh

the Gnome

nvm :P

[ Voor 97% gewijzigd door chromeeh op 21-11-2008 10:16 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
chromeeh schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 09:24:
Hmmm gisteren m'n modem ontvangen.
Ding aan m'n isra geknoopt (lees: aangesloten), moet ik perse een pc / laptop aansluiten?
Aangezien het modem niets meer doet dan een power lampje dat brand.

Heb ik iets gemist of had ik daadwerkelijk de handleiding moeten lezen :P
Wat denk je nu zelf |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:59

chromeeh

the Gnome

Als ik preconfigured modem lees...
Maar dank je wel voor je fijne bijdrage d:)b

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Updateje: de nieuwe modem -handleidingen staan nu live op http://support.alice.nl/support_instellingen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Wat bedoel je met het NLS opleveringsproces denan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Laatst online: 08-09 10:27

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Naast dat het aansluiten van de nieuwe aderparen in de meterkast dat door een monteur nog moest gebeuren, is het modem van Alice nu aangesloten en het internet en bellen werkt (geen dikke klacht hierover).

Nu als ik download via mijn nieuwsgroepen of een andere hele snele bron, blijft hij echt preciés hangen op 1850 kb/s (14Mbit), nu zit ik nog geen halve kilometer bij de centrale vandaan en zijn mijn kabeltjes die aangesloten zitten op mijn modem niet langer dan een halve meter. Maar toch blijf ik met een exact statische snelheid van 1850 kb/s zitten(in een grafiek die ik bij het downloaden kan zien,zie ik dat hij echt zonder fluctueren op een rechte lijn blijft doordownloaden).
Is het echt normaal dat hij op 1 precieze snelheid blijft downloaden, want als hij beperkt wordt door een slechte kabel of een knik (of een kloet), dan zou je verwachten dat hij zou gaan fluctueren. Mijn modem wordt ook ingetraind op 19 Mbit (wat dus bijna 2500kb/s is)

Misschien iemand die dit kent en daar misschien voor in de modem een aangepaste instelling voor weet?

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wat is nu de beste manier om draadloos te gaan met het standaard Alice modem? Ik heb toch een goede router nodig voor glasvezel later volgend jaar, ik zat aan de Dlink 655 te denken. Hoe sluit ik die dan aan op het Alice modem ? Normaal zou ik zeggen het Alice modem in bridge zetten, maar ik lees hierboven dat dat niet kan ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
  • Laatst online: 02-09 06:03
VonFoX schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:09:
Wat is nu de beste manier om draadloos te gaan met het standaard Alice modem? Ik heb toch een goede router nodig voor glasvezel later volgend jaar, ik zat aan de Dlink 655 te denken. Hoe sluit ik die dan aan op het Alice modem ? Normaal zou ik zeggen het Alice modem in bridge zetten, maar ik lees hierboven dat dat niet kan ?
Op dit moment heb ik de Dlink Dir-655 ook achter de copperjet hangen. Waarbij de dlink als bridge fungeert.
Het lukt me tot op heden niet om de Copperjet als bridge te laten fungeren. Dus als iemand tips heeft, om optimaal gebruik te maken van de Dir-655, is welkom.

offtopic:
Snelheden en toepassingen Dir-655 zijn perfect, zelfs met de nieuwste US firmware voor USB uitbreidingen ( harddisk etc.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
taz3d_nl schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:43:
Wat bedoel je met het NLS opleveringsproces denan ?
Newlineservice, ergo geen Telco-Telco migratie. Om dat uit te voeren moet er een vrij aderpaar zijn waarop Alice kan leveren.

@haste:
Zet eens een continue download open en download dan op http://speedtest.bbned.nl het 100Mbit bestand.. tel dan de snelheden bij elkaar op en kijk of je dan wel hoger haalt.
Het is in ieder geval geen modembeperking, die moet dat makkelijk aankunnen met de default settings.

@von/eryq:
in dit topic zoeken op ZIPB. Werkt perfect op mijn 655 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks.

Ik heb een Zyxel router achter de copperjet gehangen. Ik wil dat de router de portforwards afhandelt. Hoe zorg ik er voor dat de copperjet alles doorstuurt naar de Zyxel?
Dit kan ik niet terugvinden in de handleidingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:38:
[...]

Thanks.

Ik heb een Zyxel router achter de copperjet gehangen. Ik wil dat de router de portforwards afhandelt. Hoe zorg ik er voor dat de copperjet alles doorstuurt naar de Zyxel?
Dit kan ik niet terugvinden in de handleidingen.
Omdat dat default ook niet kan, dat is die ZIPB mode waarover in dit forum redelijk vaak gesproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

--haste-- schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:06:
Mijn modem wordt ook ingetraind op 19 Mbit (wat dus bijna 2500kb/s is)
Hmmm als ik ook zo zal rekenen dan zal ik met mijn 15mbit 2000KB/s moeten halen. Het is echter net tegen de 1500KB/s. Ik denk dat je niet helemaal goed rekent O-)
Het klopt redelijk dat je 1850KB/s haalt.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:57:
[...]

Omdat dat default ook niet kan, dat is die ZIPB mode waarover in dit forum redelijk vaak gesproken is.
Aah ok. Dan is het duidelijk.
Kleven daar nog eventuele nadelen aan wanneer je de copperjet in de ZIPB mode zet?

Is het ook mogelijk om een portforward van Wan IP modem naar LAN IP pc op de volgende wijze te maken:
Portforward van de copperjet naar de router en vervolgens portforward van de router naar de pc?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
denan schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 09:09:
[...]
PPP verbinding:
dialout username: user0@alice.nl
dialout password: user0
ATM protocol
Tx Vci: 35
Tx Vpi: 0
Rx Vci: 35
Rx Vpi: 0
Peak cell rate: 2415
ATM Traffic Class: UBR
Ik denk dat ik misschien nog iets fout doe. Ik kan als ik een nieuwe service aanmaak kiezen uit een aantal varianten met PPP in de benaming: PPPoA en PPPoE. Ik weet niet welke ik moet gebruiken. Met de eerste krijg ik wel een IP uit de reeks: 78.27.xx.xx, maar ik kan geen webpagina's openen. Met de tweede variant gebeurt er helemaal niks.

En ik vraag me af. Staat mijn modem dan nog steeds in Routed mode? Want anders moet ik even direct verbinding gaan maken met mijn modem ipv via de switch.

Heb overigens nu bevestigd gekregen dat Alice inderdaad mijn lijn al heeft overgenomen (ze zijn alleen 2 maanden te vroeg). Het modem kan tot 10 dagen duren.....

Het werkt. Alleen haal ik maar 10Mbit zo lijkt het. Daar gaan we nog wel even mee stoeien.

[ Voor 12% gewijzigd door Master FX op 21-11-2008 17:48 . Reden: typo + toevoeging ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:03
Alice lijkt mijn instabiliteit eindelijk te hebben opgelost. Al een paar maanden aan het ergeren aan de instabiliteit, toch maar een keertje gebeld om het op te laten lossen. Alleen ben ik niet zo heel erg blij met de oplossing... Ik stond op een 'wide open' profiel, 20/1 dus. Nu zit ik op een 4/1 profiel, ja...zo kan ik het ook. Ik zei nog tegen de meneer van de klantenservice, 'ik wil niet dat ik onder de 8mbit uit kom'. Helaas dus wel het geval... Echt niet leuk, als de lijn wel 'up' was haalde ik makkelijk 1 megabYte/s. Nu maximaal 410kilobYte/s.
Toch maar weer een keertje bellen maandag, want ben er niet erg blij mee...

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Wat is een beetje een gangbare snelheid als je op een afstand van ongeveer 1700 meter van de centrale zit?
Dit gaf de snelheids check aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.excipio.nl/img/alice.png

Ik gebruik trouwens (mbh van denan's settings) nog mijn oude InterNLnet modem (omdat Alice dus te vroeg is gaan leveren en ik nog niet hun copperjet heb).
Dit is een 816-2p. Die is in principe toch ook wel geschikt voor snelheden tot 20Mbit?

[ Voor 38% gewijzigd door Master FX op 21-11-2008 21:58 ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Nou, het ging zo lekker met de Alice verbinding . . . . .

Sinds dinsdag is er wel line sync, maar zowel internet als telefonie doen het niet meer.

Krijg ik een helpdesker aan de lijn 'ow u heeft wel verbinding met de wijkcentrale'.
En vervolgens 'kunt u een telefoon lenen om te testen' :( daar zit het probleem dus niet.
Allerlei tests moeten doen met pc/modem, terwijl daar niets mee mis is.

Uiteindelijk aan de helpdesker uitgelegd waar ie moest kijken in de bbned port check (ChaserBoZ_ doet ook wat met DSL van BBNed), en toen zag ie het ook.

De lijn gaat goed tot aan de de wijkcentrale, bekabeling binnen is goed, splitter kan het niet zijn want die is weg (nummer geporteerd). Ik bel nu iedere dag maar vandaag werd me verteld dat het 10 dagen zal duren, wtf . . .

Ze konden me vandaag nog niet eens vertellen of de 'techinische' afdeling het al in behandeling had genomen :|

Als er iemand is van Alice hierzo die ff kan kijken hoe het er voor staat . . . . . . ik zou het erg op prijs stellen.
Het internet kan nog wel gemist worden, maar die telefoon is echt vervelend. Zeker nu een familielid is opgenomen in het ziekenhuis :'(

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Laatst online: 08-09 10:27

Tennie

Music Comes in Silver Pills

We hebben 2 computers met Alice, 1 computer download (met 1 bestand in de browser) gewoon met de volle snelheid (bijna 1900kb/s) en de andere (mijn eigen, vandaar de irritatie:P) die download met 1000kb/s. Maar als ik met meer bestanden ga lopen downloaden, dan komt hij wel aan die snelheid. Ik ken de programma's als download manager, die dan de bestanden in stukjes download, waardoor de snelheid wel weer hoog wordt, maar ik zou graag wel eens willen weten of dit misschien met een instelling te maken kan hebben?

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
--haste-- schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 13:24:
We hebben 2 computers met Alice, 1 computer download (met 1 bestand in de browser) gewoon met de volle snelheid (bijna 1900kb/s) en de andere (mijn eigen, vandaar de irritatie:P) die download met 1000kb/s. Maar als ik met meer bestanden ga lopen downloaden, dan komt hij wel aan die snelheid. Ik ken de programma's als download manager, die dan de bestanden in stukjes download, waardoor de snelheid wel weer hoog wordt, maar ik zou graag wel eens willen weten of dit misschien met een instelling te maken kan hebben?
klinkt als een probleem in de configuratie van je eigen pc.. google eens op tcp/ip optimizer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nog een vraagje over dat bridgen. Als ik nou het modem van Alice op een LAN poort van de dLINK 655 aansluit ipv op de WAN poort, dan kan ik toch draadloos het internet op? Daar gaat het me om.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Vandaag is m'n Philips LivingColors Mini binnen gekomen.. wel grappig dingetje (zou 'm zelf nooit kopen).

In ieder geval, tot op heden: Alice d:)b *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
VonFoX schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 18:02:
Nog een vraagje over dat bridgen. Als ik nou het modem van Alice op een LAN poort van de dLINK 655 aansluit ipv op de WAN poort, dan kan ik toch draadloos het internet op? Daar gaat het me om.
Ja dat klopt; wel even de dLINK dan een statisch ip geven in de range van de Copperjet dhcp server, en de dhcp-server van de dLINK uitzetten.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 20:04
Zijn er problemen met de routering bij Alice vandaag?
Ik heb wat last van uitval en het niet of niet goed kunnen bereiken van sites.
Zie onderstaand voorbeeld.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
C:\Documents and Settings\Hoppyf>ping www.amberalertnederland.nl

Pingen naar www.amberalertnederland.nl [93.95.249.146] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 93.95.249.146:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
    (100% verlies).

Pingen naar www.amberalertnederland.nl [93.95.249.146] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 93.95.249.146: bytes=32 tijd=15 ms TTL=56
Antwoord van 93.95.249.146: bytes=32 tijd=17 ms TTL=56
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 93.95.249.146:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 2, verloren = 2
    (50% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
liseconden:
    Minimum = 15ms, Maximum = 17ms, Gemiddelde = 16ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
[b][message=31094049,noline]HoppyF schreef op zondag 23 november 2008 @
Daar kom ik ook niet bij, maar mijn standaard lijst van 'dagelijks te checken websites' werkt prima. Is dit de enige site die niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de copperjet direct op een pc aansluit heb ik een gemiddeld download van 1,87mb / sec
Als ik achter de Copperjet een Zyxel hang heb ik een gemiddelde download van 1,17mb / sec

Waardoor onstaat deze snelheidsvermindering? Volgens Zyxel moet de Prestige 334 200mb / sec kunnen doorvoeren.
Is er een manier om deze snelheidsvermindering op te lossen dan wel te verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
denan schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:05:
[...]

Daar kom ik ook niet bij, maar mijn standaard lijst van 'dagelijks te checken websites' werkt prima. Is dit de enige site die niet meer werkt?
Andere sites lijken wel goed te werken.
Ik had wel wat onstabiliteit in het telefoneren (via Alice).
Lijn viel af en toe uit. Dat is nu weer in orde.

Ik kan het niet echt verklaren hoewel ik wel een flinke toename zie in het AMS-IX traffic.
iets van 560 Gb/s op dit moment wat best veel is.
Dat is niet aan Alice toe te schrijven maar het internet verkeer van Alice zal ook wel via de AMS-IX lopen.

Zie ook traffic stats: http://www.ams-ix.net/technical/stats/

[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 23-11-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ik heb de hele dag online gezeten via mijn Alice lijntje en heb niets gemerkt.. Wellicht lag de hoster van die website er gewoon uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
denan schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:08:
[...]

Ik heb de hele dag online gezeten via mijn Alice lijntje en heb niets gemerkt.. Wellicht lag de hoster van die website er gewoon uit?
Vandaag gaat het weer goed.
De hoster van de website lag er niet uit want er was af en toe wel te pingen, alleen niet continu.
Er was veel packetloss.
Dat verklaart niet dat de website eruit zou liggen. In dat geval zou je de website helemaal niet meer kunnen bereiken. Zoals je ziet gaat het hierom een "Alert" website, dus wel belangrijk dat die het altijd doet.

Het heeft denk ik ook niet met Alice te maken van voor de rest kon ik weinig bijzonders vinden behalve wat korte onderbrekingen met bellen. (lijn viel uit tijdens het bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HoppyF schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:13:
[...]

Vandaag gaat het weer goed.
De hoster van de website lag er niet uit want er was af en toe wel te pingen, alleen niet continu.
Er was veel packetloss.
Dat verklaart niet dat de website eruit zou liggen. In dat geval zou je de website helemaal niet meer kunnen bereiken. Zoals je ziet gaat het hierom een "Alert" website, dus wel belangrijk dat die het altijd doet.
Als de upstreamprovider van die hosting partij "dood" is, of een foutje maakt ergens, kun je dit gedrag ook hebben. Aangezien het om één specifieke site gaat zal het in ieder geval geen 'netwerkissue' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Vorige week woensdag modem ontvangen (nog geen info via mail of post).
Als het goed is moet Inet en bellen morgen gaan werken cq opgeleverd worden.

Ik heb vandaag wel even m'n account info opgevraagd via de foon (helpdesk), en kreeg zelfs al m'n nieuwe tel.nummer te horen.(nieuw adres dus nieuwe aansluiting)
Kan al inloggen in de lounge dus dat werkt al (via xs4all op oude adres).

Nu maar hopen dat de rest morgen ook goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:03
Who Am I? schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 18:29:
Alice lijkt mijn instabiliteit eindelijk te hebben opgelost. Al een paar maanden aan het ergeren aan de instabiliteit, toch maar een keertje gebeld om het op te laten lossen. Alleen ben ik niet zo heel erg blij met de oplossing... Ik stond op een 'wide open' profiel, 20/1 dus. Nu zit ik op een 4/1 profiel, ja...zo kan ik het ook. Ik zei nog tegen de meneer van de klantenservice, 'ik wil niet dat ik onder de 8mbit uit kom'. Helaas dus wel het geval... Echt niet leuk, als de lijn wel 'up' was haalde ik makkelijk 1 megabYte/s. Nu maximaal 410kilobYte/s.
Toch maar weer een keertje bellen maandag, want ben er niet erg blij mee...
Paar uur geleden gebeld, mevrouw van de klantenservice vond het erg raar. Er stond nog 'in behandeling' dus er zou nog niets veranderd moeten zijn. Ze heeft een aantekening gemaakt en het doorgegeven aan de technische dienst. Een uur later knalt mijn verbinding er uit, maar hij staat nu op een 8/1 profiel en haal weer 1MB/s :) Tot nu toe nog geen instabiliteit gehad, dus ik ben voorlopig erg tevreden. Erg snel geregeld dus door Alice! Toppie :)

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.