Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 77.395 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:37
Pfft,

Wij hebben eind september adsl aangevraagd bij alice, maar de overstap is nu nog steeds niet rond.

Eerst problemen met het aanvragen, ons nummer kon niet automatisch meegenomen worden. Dat zou aangevraagd moeten worden nadat de lijn is opgeleverd. Dit heeft blijkbaar een MEGA administratieve strop veroorzaakt waardoor het nu nog steeds niet geregeld is. Ik zou nog 3 brieven binnen moeten krijgen waarin staat dat alles geregeld is.

Na een paar keer met de helpdesk gebeld te hebben is mij verteld dat het internet nu opgeleverd zou moeten zijn. Dat staat in de computer :X

Nu bel ik net met mijn ISDN telefoon naar de alice helpdesk om duidelijk te maken dat de lijn nog niet omgezet is. Hoe kan ik anders in hemelsnaam met een ISDN telefoon bellen terwijl Alice analoog werkt?

De helpdesk gozer zei sluit maar aan want hier staat dat ie het doet. 8)7 Ik kon het hem niet aan het verstand peuteren dat dat dus niet mogelijk is.

Zo dus maar even kijken of ik een iets verstandigere miep aan de lijn krijg. :z

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 10:15
Hallo,

Ik zit op het moment bij alice en wil overstappen naar een andere provider.
alleen vragen ze daar om een service ID. alleen kan de helpdesk mij hier niet aan helpen.
Iemand een idee?

groetjes
Sporedd

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
Net nog zo;n telefoon miep aan de lijn gehad die ook verteld dat ik gewoon dat modem aan moet sluiten.

Nu heb ik net even mijn voltmeter op het ISRA punt gezet en daar meet ik dus respectievelijk 95 en 35v als ik verschillende combinaties maak tussen 1a 1b 2a 2b.

1a 2a geeft 95v
1b 1a geeft 0v
1a met 2b 0v
1b met 2a geeft 35v
1b met 2b geeft 35v

Dan is het toch gewoon niet mogelijk dat alice al een werkende lijn bij ons heeft of heb ik het nu fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sporedd schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:25:
Hallo,

alleen vragen ze daar om een service ID. alleen kan de helpdesk mij hier niet aan helpen.
Iemand een idee?

groetjes
Sporedd
Vraag ze eens voor een KPN lijn nummer, en indien ze dit niets zegt, verzoek ze je verzoek door te sturen naar een 2e lijns medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem bij mij is als volgt:

Ik heb wel een goede internet-verbinding, ik kan wel uit-bellen- maar juist niet gebeld worden.

Dit duurt nu al 3 weken, nummerportering duurt toch niet zo lang ?

Ik heb een tijdelijk nummer toegewezen gekregen, maar deze heeft nooit gefunctioneerd..
Als ik mijn eigen vaste nummer, dat meegeporteerd zou gaan worden naar Alice bel, dan krijg ik een "niet bestaand" nummer toon.
Keurig alles op tijd aangevraagd; medio september 2008, ingang abonnement bij Alice 2 november 2008.

Ik heb geïnformeerd bij mijn vorige provider "Het Net", daar vertelde men, mij dat als ik dus wel uit kon bellen, dat het
nummer dan al gedeeltelijk geporteerd zou zijn....ik moest dus weer met de helpdesk van Alice bellen.

De reactie van Alice, was dat ik maar de draadjes in het Isra punt moest wisselen; dus rood- en blauw beneden- en oranje en
wit onder.

Als ik de draden had verwisseld, dan moest ik Alice weer bellen, zodat zij een port-reset (?) zouden kunnen uitvoeren, teneinde
mijn eigen vaste nummer over te kunnen nemen.

Uiteraard dit bekeken in de meterkast, maar ik word er niet wijs uit....

Wie weet hier de juiste weg in ?, is het normaal dat je in je eigen Isra punt dingen gaat veranderen ?

Bedankt voor het meedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Hallo,

Iemand een idee?

groetjes
Sporedd
Dat kan die nieuwe provider gewoon opvragen als ze het telnummer + postcode/huisnummer hebben. (mip15 check)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:39
Dekaasboer schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:19:
Net nog zo;n telefoon miep aan de lijn gehad die ook verteld dat ik gewoon dat modem aan moet sluiten.

Nu heb ik net even mijn voltmeter op het ISRA punt gezet en daar meet ik dus respectievelijk 95 en 35v als ik verschillende combinaties maak tussen 1a 1b 2a 2b.

1a 2a geeft 95v
1b 1a geeft 0v
1a met 2b 0v
1b met 2a geeft 35v
1b met 2b geeft 35v

Dan is het toch gewoon niet mogelijk dat alice al een werkende
Als jij nu eens doet wat die "miepen" vragen, een adsl lijn kan nl best naast een werkende isdn lijn werken bovendien kun je een adsl signaal niet met een voltmeter meten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
Matrix schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:22:
[...]

Als jij nu eens doet wat die "miepen" vragen, een adsl lijn kan nl best naast een werkende isdn lijn werken bovendien kun je een adsl signaal niet met een voltmeter meten!
Ik had begrepen dat een analoge lijn op 45-50v hoort te werken en een digitale op 95-115v. Laat alice nu alleen internet leveren op een analoge lijn. Als ik dan 95v meet thuis dan kan het toch nooit zijn dat het internet het al doet thuis. Ik weet niet eens zeker of dat modem wel tegen de hogere spanning kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

1a 2a geeft 95v
1b 1a geeft 0v
1a met 2b 0v
1b met 2a geeft 35v
1b met 2b geeft 35v

Dan is het toch gewoon niet mogelijk dat alice al een werkende lijn bij ons heeft of heb ik het nu fout?
Heb je Alice besteld met een NLS of moet die in plaats komen van je ISDN lijn ?
Aderpaar 1 met 2 kruisen heeft echt weinig zin.
Blijkbaar heb je nog gewoon een ISDN lijn op paar 1, sluit je modem gewoon eens aan op paar 2. Er staat nl geen analoog of digitaal signaal meer op dit aderpaar maar een adsl signaal dus of je dit kan meten met een voltmeter....
Maar waarom zo eigenwijs met een voltmeter in de weer, probeer gewoon je modem even op beide aderparen, werkt het niet dan kan je de helpdesk vertellen dat het idd niet werkt. Ik neem aan dat als je met een multimeter overweg kan, je ook wel even een modem kan aansluiten op beide aderparen voor de test :?

[ Voor 15% gewijzigd door gjs op 25-11-2008 21:29 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Klopt het dat het admin wachtwoord van het alice copperjet modem veranderd is ?
Probeerde in te loggen om ff te checken op hoeveel het modem ingetrained is maar dat ging dus niet meer.
Ze kunnen dat toch niet op afstand gaan veranderen of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10

1a 2a geeft 95v
1b 1a geeft 0v
1a met 2b 0v
1b met 2a geeft 35v
1b met 2b geeft 35v

Een NLS lijn kun je niet meten op spanning, een line sharing lijn wel.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 08:16:
Probleem bij mij is als volgt:

Ik heb wel een goede internet-verbinding, ik kan wel uit-bellen- maar juist niet gebeld worden.

Dit duurt nu al 3 weken, nummerportering duurt toch niet zo lang ?

Ik heb een tijdelijk nummer toegewezen gekregen, maar deze heeft nooit gefunctioneerd..
Als ik mijn eigen vaste nummer, dat meegeporteerd zou gaan worden naar Alice bel, dan krijg ik een "niet bestaand" nummer toon.
Keurig alles op tijd aangevraagd; medio september 2008, ingang abonnement bij Alice 2 november 2008.

Ik heb geïnformeerd bij mijn vorige provider "Het Net", daar vertelde men, mij dat als ik dus wel uit kon bellen, dat het
nummer dan al gedeeltelijk geporteerd zou zijn....ik moest dus weer met de helpdesk van Alice bellen.

De reactie van Alice, was dat ik maar de draadjes in het Isra punt moest wisselen; dus rood- en blauw beneden- en oranje en
wit onder.

Als ik de draden had verwisseld, dan moest ik Alice weer bellen, zodat zij een port-reset (?) zouden kunnen uitvoeren, teneinde
mijn eigen vaste nummer over te kunnen nemen.

Uiteraard dit bekeken in de meterkast, maar ik word er niet wijs uit....

Wie weet hier de juiste weg in ?, is het normaal dat je in je eigen Isra punt dingen gaat veranderen ?

Bedankt voor het meedenken ;)
Dat mag niet eens van KPN, als er een monteur aan te pas moet komen om het alsnog te fixen, mag jij dokken.
taz3d_nl schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:21:
Klopt het dat het admin wachtwoord van het alice copperjet modem veranderd is ?
Probeerde in te loggen om ff te checken op hoeveel het modem ingetrained is maar dat ging dus niet meer.
Ze kunnen dat toch niet op afstand gaan veranderen of wel ?
Strikt genomen is het mogelijk ;)
Hallo,

Iemand een idee?

groetjes
Sporedd
De helpdesk van Alice beschikt over de BBNed tools om o.a. het service ID zo af te lezen.
Misschien weten ze dat zelf niet ;)

[ Voor 94% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 25-11-2008 22:39 ]

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
ChaserBoZ_ schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:29:
Nou, het ging zo lekker met de Alice verbinding . . . . .

Sinds dinsdag is er wel line sync, maar zowel internet als telefonie doen het niet meer.

Krijg ik een helpdesker aan de lijn 'ow u heeft wel verbinding met de wijkcentrale'.
En vervolgens 'kunt u een telefoon lenen om te testen' :( daar zit het probleem dus niet.
Allerlei tests moeten doen met pc/modem, terwijl daar niets mee mis is.

Uiteindelijk aan de helpdesker uitgelegd waar ie moest kijken in de bbned port check (ChaserBoZ_ doet ook wat met DSL van BBNed), en toen zag ie het ook.

De lijn gaat goed tot aan de de wijkcentrale, bekabeling binnen is goed, splitter kan het niet zijn want die is weg (nummer geporteerd). Ik bel nu iedere dag maar vandaag werd me verteld dat het 10 dagen zal duren, wtf . . .

Ze konden me vandaag nog niet eens vertellen of de 'techinische' afdeling het al in behandeling had genomen :|

Als er iemand is van Alice hierzo die ff kan kijken hoe het er voor staat . . . . . . ik zou het erg op prijs stellen.
Het internet kan nog wel gemist worden, maar die telefoon is echt vervelend. Zeker nu een familielid is opgenomen in het ziekenhuis :'(
Nou, we zijn inmiddels een week verder, hele tijd aan de telefoon gezeten, mail gestuurd waarop niet geantwoord is . . .

Als je de helpdesk te pakken krijgt lijkt het standaard verhaal te zijn 'de storing is nog geen 10 dagen geleden aangemeld dus wij kunnen niets vertellen'

Het probleem zit in het BBNed netwerk, maar ze kunnen me niet eens vertellen of BBNed al wel is aangestuurd.

Op een andere locatie heb ik een BBNed lijn bij een andere ISP, ook met economie SLA (lees; geen SLA :+ ); afgelopen vrijdag een ticket ingeschoten, gisteren een engineer van BBNed gesproken, vandaag belde KPN voor het maken van een afspraak.

Het is dus niet zo dat BBNed achterloopt met de economie tickets . . .
De eerste maanden ging het zo lekker maar nu :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
Niet helemaal ontopic, maar omdat Alice een dochter van BBNed is, en ik een ADSL van Alice afneem;

Weet iemand waarneer er in Voorburg centrale: Gv-Vb locatie: Den Haag-Voorburg ook ADSL2 gaat komen?

Tot nu toe nog geen ADSL2 gehad, en daar we tot 20Mb kunnen krijgen, zal het toch wel erg fijn als het eens komt. Het is nu al een aantal jaar zo. Eerst via Pilmo (BBNed) daarna via Alice (ook BBNed).

Ik neem aan dat er genoeg mensen via BBNed in Voorburg aangesloten zitten die dat ook willen.
Heeft het nog nut om een online petitie te organiseren?

Zijn er nog andere manieren om BBNed te laten upgraden naar ADSL2 in de Centrale?

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 704 meter, dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik dacht dat Alice ADSL van BBNed afnam (correct me if I'm wrong): http://www.bbned.nl/partners/alice, partners dus. En Alice een brandnaam van Telecom Italia..

edit: Hmm.. BBNed is ook dochter van Telecom Italia..

[ Voor 15% gewijzigd door MrSleeves op 26-11-2008 11:21 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
MrSleeves schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:20:
Ik dacht dat Alice ADSL van BBNed afnam (correct me if I'm wrong): http://www.bbned.nl/partners/alice, partners dus. En Alice een brandnaam van Telecom Italia..

edit: Hmm.. BBNed is ook dochter van Telecom Italia..
Dat is inderdaad allemaal een en dezelfde club ;)
(alsook InterNLNet en BBeyond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-09 15:24

McMiGHtY

- burp -

Hier onlangs het modem gekregen, zou de 19de pas actief worden maar vol goede moed de 18de al aangesloten. Het DSL Lampje ging branden en toen toch maar is mn router erachter gehangen (Sonicwall 180W) en tot mijn grote verbazing werkte m'n internet.
Telefoon geregeld, aangesloten en ook hier kan ik gewoon mee bellen en gebeld worden.

Mijn vriendin heeft ook Alice aangevraagd en via een mail gehoord dat de 25ste alles opgeleverd zou worden.
Modem aangesloten, DSL Lampje gaat branden, vol goede moed de laptop erop aangesloten en ingelogd in het modem. Daar zie ik dat deze in probeerd te loggen, zonder succes.
Vanavond heeft ze de helpdesk gebeld en kreeg daar het verhaal te horen dat ze de draden om moest wisselen in de ISRA (Ik lees dat dat niet mag in dit topic) en ik vond het een rare oplossing.

Wel gaf de medewerker haar haar telefoonnummer en ook zomaar haad inlognaam en wachtwoord voor de lounge (heel apart dat deze via de telefoon verstrekt word).

Wat mij opvalt is dat Alice een grote steek laat vallen in de communicatie, wij hebben beiden geen brief gehad met een datum van oplevering (hier hebben we allebei voor moeten mailen) en ook geen enkele communicatie m.b.t. inlognamen en telefoonnummers.
Als denan hier iets over kan melden graag:

NL00136301 (mijn vriendin)
NL00134381 (ikzelf)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Mojo
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

McMiGHtY schreef op woensdag 26 november 2008 @ 23:25:
Hier onlangs het modem gekregen, zou de 19de pas actief worden maar vol goede moed de 18de al aangesloten. Het DSL Lampje ging branden en toen toch maar is mn router erachter gehangen (Sonicwall 180W) en tot mijn grote verbazing werkte m'n internet.
Telefoon geregeld, aangesloten en ook hier kan ik gewoon mee bellen en gebeld worden.

Mijn vriendin heeft ook Alice aangevraagd en via een mail gehoord dat de 25ste alles opgeleverd zou worden.
Modem aangesloten, DSL Lampje gaat branden, vol goede moed de laptop erop aangesloten en ingelogd in het modem. Daar zie ik dat deze in probeerd te loggen, zonder succes.
Vanavond heeft ze de helpdesk gebeld en kreeg daar het verhaal te horen dat ze de draden om moest wisselen in de ISRA (Ik lees dat dat niet mag in dit topic) en ik vond het een rare oplossing.

Wel gaf de medewerker haar haar telefoonnummer en ook zomaar haad inlognaam en wachtwoord voor de lounge (heel apart dat deze via de telefoon verstrekt word).

Wat mij opvalt is dat Alice een grote steek laat vallen in de communicatie, wij hebben beiden geen brief gehad met een datum van oplevering (hier hebben we allebei voor moeten mailen) en ook geen enkele communicatie m.b.t. inlognamen en telefoonnummers.
Als denan hier iets over kan melden graag:

NL00136301 (mijn vriendin)
NL00134381 (ikzelf)
De inlognamen zijn de eerste maal anders, daarmee maak je alleen je account aan. Vervolgens kan je zelf je password veranderen.

Hoe denk je dat mensen een password krijgen, als ze die vergeten zijn? :)

Je vriendin moet het wel even testen op het andere aderpaar. De lijn zal waarschijnlijk als een NLS worden opgeleverd, wat meestal betekend dat dit op het 2e aderpaar is :)

Het DSL lampje wat je ziet is waarschijnlijk een oude sync ofzo.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Hoe mensen een wachtwoord krijgen als ze deze vergeten zijn, bij de providers die ik ken bel je de helpdesk, waarna je een brief thuis krijgt :)

Andere aderpaar zeg je, het enige telefoondoosje wat er in haar flat zit is zo'n stekkerdoos waar je een telefoonstekker in kan steken, deze openmaken en de draden anders aansluiten dus?

• denan
McMiGHtY schreef op donderdag 27 november 2008 @ 06:15:
Hoe mensen een wachtwoord krijgen als ze deze vergeten zijn, bij de providers die ik ken bel je de helpdesk, waarna je een brief thuis krijgt :)

Andere aderpaar zeg je, het enige telefoondoosje wat er in haar flat zit is zo'n stekkerdoos waar je een telefoonstekker in kan steken, deze openmaken en de draden anders aansluiten dus?
1) Tenzij je belt vanaf het nummer dat in de systemen van de helpdesk staat.. zo weten ze in ieder geval dat je bent wie je zegt te zijn.

2) Yup.. tenzij het zo'n gegoten isra punt is, die mag je niet open maken.

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Om even terug te komen op m'n posting van de 24ste,......
25ste zou het (Comfort) opgeleverd zijn,..niet dus.
Gisteren ook nog niet, en waarschijnlijk vandaag ook weer niet ..."zucht"

ISRA punt zit in de woonkamer (zo'n afdekplaat met 1 tel.wcd erin, met ruimte voor 2.), en heb dit gisteravond eens opengemaakt om te kijken hoe de bedrading zit.

Schrik niet,...er zitten 7 aderparen, die uit een blauwe kabel komen in weggestopt.
2x rood in elkaar gedraaid en aangesloten op linksboven.
2x blauw in elkaar gedraaid en aangesloten op rechtsboven.
Zw en blank in elkaar gedraaid niet aangesloten.
2x groen in elkaar gedraaid en niet aangesloten.
Oranje en blank in elkaar gedraaid, niet aangesloten.
Wit en blank in elkaar gedraaid, niet aangesloten.
Grijs en blank (of dubbel grijs kon het niet precies zien) in elkaar gedraaid, niet aangesloten.

Ik heb bij familie met Alice comfort gekeken hoe het bij hun aangesloten is.
Die hebben rood linksboven en blauw rechtsboven, blank van wit links onder, en wit rechtsonder.
Ook hebben ze nog een ander mij onbekende verdeelplaat erin zitten waar de overige kabeltjes in zitten.

Enniewee ik zo aangesloten als bij hun, no go natuurlijk, oranje/blank nog geprobeerd, zowel onder als boven, en rood en blauw onder, no go.

Toen maar weer 1560 gebeld.
Als het goed is word ik vandaag gebeld door technische dienst (tot op heden nog niets van hun vernomen).

Voor de goede orde, we wonen net in deze woning, en we weten niet wat vorige bewoners gehad hebben, ook heeft Alice nogal moeite met huisnummer toevoeging, want ik moet ze elke keer duidelijk maken dat we op 1 hoog wonen, en niet 1 huis oid :'(
Het is een nieuwe aansluiting, dus geen nummer meeneem iets oid.
Houden ze geen history bij ?

Zo maar weer eens een belletje gaan wagen.

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
MarElo schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:26:
Om even terug te komen op m'n posting van de 24ste,......
25ste zou het (Comfort) opgeleverd zijn,..niet dus.
Gisteren ook nog niet, en waarschijnlijk vandaag ook weer niet ..."zucht"

ISRA punt zit in de woonkamer (zo'n afdekplaat met 1 tel.wcd erin, met ruimte voor 2.), en heb dit gisteravond eens opengemaakt om te kijken hoe de bedrading zit.

Schrik niet,...er zitten 7 aderparen, die uit een blauwe kabel komen in weggestopt.
2x rood in elkaar gedraaid en aangesloten op linksboven.
2x blauw in elkaar gedraaid en aangesloten op rechtsboven.
Zw en blank in elkaar gedraaid niet aangesloten.
2x groen in elkaar gedraaid en niet aangesloten.
Oranje en blank in elkaar gedraaid, niet aangesloten.
Wit en blank in elkaar gedraaid, niet aangesloten.
Grijs en blank (of dubbel grijs kon het niet precies zien) in elkaar gedraaid, niet aangesloten.
Over het algemeen zit blauw rechts en rood links (als je het stekkertje met het plastic klikkertje naar boven houd en de aansluitingkjes van je af). Rood is vaak A1 en Blauw A2.
Al je er nou eens een foto van maakt en die post... dan is het misschien duidelijker.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Who Am I? schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:58:
[...]

Over het algemeen zit blauw rechts en rood links (als je het stekkertje met het plastic klikkertje naar boven houd en de aansluitingkjes van je af). Rood is vaak A1 en Blauw A2.
Al je er nou eens een foto van maakt en die post... dan is het misschien duidelijker.
Precies zoals je het zegt, zit het ook.
Ik haal de afdekplaat eraf, en zie rood linksboven en blauw rechtsboven zoals het hoort :)
Ik heb het dus niet over een stekkertje, maar de wcd in de muur.

[ Voor 5% gewijzigd door MarElo op 27-11-2008 15:03 ]

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 12:35
31 okt was mijn aansluiting beloofd en de 30e was-ie er al.

De lijn bleek echter instabiel, dus ik 3 november (20:30 uur) bellen.
"Uw lijn wordt *officieel* vandaag geleverd, die werkzaamheden kunnen tot 08:00 uur de volgende dag duren en zolang kan uw lijn nog instabiel zijn."

4 november
"uw lijn is de 31e opgeleverd.
- En dat verhaaltje van gisteren dan?
- Ik ga even mijn collega technicus raadplegen"
Na wat simpele testjes over hoe ik de zooi heb aangesloten verdwijnt ze weer even naar haar collega en weet bij terugkomst te melden dat het dataverlies op mijn lijn ongekend hoog is en dat er een monteur naar de centrale zal moeten om het euvel op te lossen. Ik wordt tussen 2 en 10 werkdagen teruggebeld.

6 november
Niet geheel gerust bel ik opnieuw Alice om te vragen hoe de zaken gaan. Uiteraard was er nog niks bekend, maar het hele verhaal van de vierde werd bevestigd en mijn telefoonnummers werden nog eens doorgenomen. Ik had gelijk meer vertrouwen in het geheel.

18 november
"We zijn 11 werkdagen verder hoe staat het ermee?
- Ze (technische dienst) zijn er nog mee bezig, weet ook niet waarom zal ze ze snel mogelijk contact met u op laten nemen."
De telefoonnummers worden nog eens doorgenomen en ik kan nog mijn voorkeur uitspreken voor het GSM-nummer.

25 november
"Hallo?
- Misschien dat het in een verkeerde queue staat, maar nee, meer dan erop wachten kunt u niet"

Ondanks dat die lijn nog niet wordt gebruikt (heb nog KPN op het andere aderpaar tot het eind van de maand) zie ik aan de lampjes op het Alice modem dat af en toe de DSL-lijn helemaal wegvalt.
Af en toe sluit ik mijn laptop op het Alice modem aan om eens gauw te kijken, Ik zie dan de ene keer dat het modem is ingetraind (down / up) op 2 / 0,5 up en de andere keer 5 / 0,8.

Ook opmerkelijk vind ik dat Adsl direct van KPN (3 / 0,7) op het eerste aderpaar (ISDN) een line attenuation (down / up) heeft van 27,5 / 16,5. Terwijl Alice het volgende heeft:
____|RX/TX     |line att
____|6  /0,88  |36/11  (meting 30 okt, linksys wag200g)
    |2,4/0,288 |32/?   (meting zojuist, Alice modem)

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Toch nog even terugkomend op de aanhoude telefoonproblemen... :|
Op 6 november 2008 heb ik telefonisch contact opgenomen met de helpdesk omdat de telefoonlijn (Alice Comfort) geregeld storingen vertoont.
Er werd toegezegd dat binnen 10 dagen (onduidelijk of dat werk- of kalenderdagen is) teruggebeld zou worden op mijn mobiele nummer.
Tot op heden heb ik nog helemaal *niets* vernomen, en het toestel staat dag en nacht aan...

Men heeft 6 november gezegd dat het een technische storing bij Alice zou betreffen. Omdat door een medisch spoedgeval op 7 november wij door niemand gebeld konden worden, heb ik die dag wederom gebeld en men zou proberen gezien de omstandigheden het probleem versneld op te lossen, maar dat men van de technische mensen afhankelijk was.

Het probleem bestaat tot op heden nog; met name dat je telefoon (geen DECT toestel, vast toestel!) overgaat en bij het opnemen een 'dode lijn' hoort. Het komt niet altijd voor, maar geregeld. Uiteraard ook geprobeerd met meerdere toestellen zodat daar de oorzaak niet ligt.

Nog irritanter is dat het openen van de telefoonlijn bijvoorbeeld op dit moment niet lukt, je kunt GEEN uitgaand gesprek voeren omdat je geen kiestoon hoort.
Dat er incidenteel een kleine storing voorkomt is normaal, maar dit is absoluut rampzalig in vergelijking met mijn eerdere stabiele storingloze KPN-lijn.
(klantnr NL00121799)

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Who Am I? schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:58:
Over het algemeen zit blauw rechts en rood links (als je het stekkertje met het plastic klikkertje naar boven houd en de aansluitingkjes van je af).
Zolang je maar een goed aderpaar hebt maakt de polariteit niks uit dus blauw en rood mag ook omgekeerd zijn. Dat heb ik hier wel eens gelezen tenminste.

• ChaserBoZ_
ChaserBoZ_ schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:45:
[...]

Nou, we zijn inmiddels een week verder, hele tijd aan de telefoon gezeten, mail gestuurd waarop niet geantwoord is . . .

Als je de helpdesk te pakken krijgt lijkt het standaard verhaal te zijn 'de storing is nog geen 10 dagen geleden aangemeld dus wij kunnen niets vertellen'

Het probleem zit in het BBNed netwerk, maar ze kunnen me niet eens vertellen of BBNed al wel is aangestuurd.

Op een andere locatie heb ik een BBNed lijn bij een andere ISP, ook met economie SLA (lees; geen SLA :+ ); afgelopen vrijdag een ticket ingeschoten, gisteren een engineer van BBNed gesproken, vandaag belde KPN voor het maken van een afspraak.

Het is dus niet zo dat BBNed achterloopt met de economie tickets . . .
De eerste maanden ging het zo lekker maar nu :/
[quote]ChaserBoZ_ schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:45:
[...]

En weer een pas op de plaats.

Alice meent dat het modem defect is, stuurt een nieuwe (zonder te vragen waar ie naartoe moet, handig als je allebei werkt :/ ). Nieuwe modem lost niets op.

Nog steeds wel verbinding met de wijkcentrale, maar verder komt ie niet :(

En weer een helpdesker van Alice uit moeten leggen hoe de port check werkt :X

Zo eens kijken wat Ziggo kost.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

denan schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:46:
[...]

1) Tenzij je belt vanaf het nummer dat in de systemen van de helpdesk staat.. zo weten ze in ieder geval dat je bent wie je zegt te zijn.

2) Yup.. tenzij het zo'n gegoten isra punt is, die mag je niet open maken.
Mkay, dit kan nog leuk worden.
De vorige bewoners zijn lekker bezig geweest, komen rare kabeltjes uit de WCD.
Vanavond maar is heel de WCD losgemaakt, ik vind daar een blauwe kabel met in totaal meer dan het aantal aders die ik verwachte (in totaal een stuk of 14 kabeltjes..)

Het logische andere aderpaar waarvan ik verwacht dat het zou moeten zijn gemonteerd en in het modem gestopt, hierop helemaal niks. Modem blijft aangeven dat de "Cable Disconnected" is.

Ik krijg zoals gezegd een DSL signaal maar het PPP inloggen lukt niet..

Maar weer eens met Alice bellen denk ik zo..

• grun93
ChaserBoZ_ schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:27:
Alice meent dat het modem defect is, stuurt een nieuwe (zonder te vragen waar ie naartoe moet, handig als je allebei werkt :/ ). Nieuwe modem lost niets op.
[...]
Zo eens kijken wat Ziggo kost.
Ziggo is duurder. Geloof me, hiervoor zat ikzelf bij Ziggo. :)

Dat Alice je een nieuw modem stuurt is alleen maar om uit te sluiten dat het aan de modem ligt, het is niet gezegd dat zij echt denken dat het daaraan ligt, maar ze willen die mogelijkheid wel als eerste uitsluiten. Van alle mogelijke stappen die naar een oplossing leiden is dit namelijk verreweg de goedkoopste (eigenlijk alleen maar de verzendkosten).

Zelf doe ik ook 2e en 3e lijns ICT support (niet bij Alice hoor) via een detacheerder. Mijn baas vraagt 75 euro per uur voor me. Helaas krijg ik dat niet allemaal, maar de klant is dat wel kwijt. Als ik een probleem op moet lossen dan moet ik me eerst even inlezen, een oplossing bedenken en vervolgens (samen met de klant) checken of het de juiste oplossing is. Als dat alles samen langer dan zes minuten duurt (en dat duurt het), dan is het voor de klant duurder dan wanneer eerst een ander modem gestuurd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook Alice. De overstap ging prima. Zelfs de snelheid, in mijn geval dan, ligt iets hoger dan die van XS4all (mn oude isp).

Ik ben nog al een downloader (HDfilms,series enz) en ik heb nooit een klacht van XS4all gehad omtrent mn download gedrag. Zijn er hier mensen die ook veel downloaden en al een tijd bij Alice zitten en zo ja wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Gisteren niet gebeld door technische dienst :O
Net weer even gebeld, en werd mij verteld dat dit tussen 1 en 10 werk dagen kan duren.
Waarom vertellen ze dit gisteren dan niet meteen ?
Het is in behandeling,....is dit administratief, of kan ik bij de wijkcentrale de KPN engineer eens gaan aanspreken hoe het een en ander zit (als die überhaupt daar komt) ?
Niet dat ik daar m'n tentje ga opslaan, maar vraag het me even af :)

Ook meteen m'n beklag maar weer gedaan wat communicatie betreft.
Nog steeds geen mailtje ontvangen, en Pieter Post heeft ook nog niks in de bus gedaan wat Alice betreft.

Affijn, ik wacht het beslissende telefoongesprek wel af.
Dan zien we wel weer.
Geduld raakt wel een beetje op onderhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-08 09:55
Ik heb al alles geprobeerd, maar kom echt niet meer in de webinterface van het modem. Ben bezig geweest met de ZIPB mode, heb dhcp uitgezet want ik heb een eigen dhcp server draaien. Ik heb het lan ip adres leeg gelaten zoals ik ergens hier in het forum had zien staan. Ik had hem eerst op het standaard lan ip ,daarna op mijn eigen range 10.0.0.254 gehad en toen kon ik er gewoon bij. Zo ook de zipb mode geactiveerd. Daarna was het klaar en kom op geen enkele manier er meer in. Niet via 10.0.0.254, niet via 172.19.3.1 (ja ook het ip van mijn nic op 172.19.3.2 gezet).

Ik heb ook de recovery tool gevonden, maar die roept dat het een unsupported device is, de EU ipv de NL. Toen maar de helpdesk gebeld, daar vertelde iemand mij dat ik helemaal niet in het modem mag zitten. Op mijn verhaal dat ik toch wel een poort mag open zetten, en dat het zipb verhaal hier staat ging hij e.a navragen. Daarna weer, dit is niet ondersteund en u bent zelf verantwoordelijk voor ue modem. Snap ik allemaal wel, maar niet dat als je een instellingsfout maakt je dat gewoon een nieuw modem gaat kosten á €75,-.

Weten jullie nog een andere mogelijkheid om mijn modem in de factory stand te zetten??

Alvast hartelijk dank!

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
tvtech schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:10:
Ik heb ook de recovery tool gevonden, maar die roept dat het een unsupported device is, de EU ipv de NL. Toen maar de helpdesk gebeld, daar vertelde iemand mij dat ik helemaal niet in het modem mag zitten. Op mijn verhaal dat ik toch wel een poort mag open zetten, en dat het zipb verhaal hier staat ging hij e.a navragen. Daarna weer, dit is niet ondersteund en u bent zelf verantwoordelijk voor ue modem. Snap ik allemaal wel, maar niet dat als je een instellingsfout maakt je dat gewoon een nieuw modem gaat kosten á €75,-.
Het bovenstaande verhaal is dus duidelijk de reden waarom Alice die settings niet zal gaan supporten. Als je iets 'fout' doet waardoor je het modem niet meer kan bereiken is dat "hard gezegd" je eigen probleem :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
denan schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 14:14:
[...]

Het bovenstaande verhaal is dus duidelijk de reden waarom Alice die settings niet zal gaan supporten. Als je iets 'fout' doet waardoor je het modem niet meer kan bereiken is dat "hard gezegd" je eigen probleem :S
Dat snap ik. Maar ik blijf het vreemd vinden dat als je bv. een port forwarding wilt instellen, wat wel gesupport wordt en je maakt een fout dat dit niet te herstellen is.
Er is nu dus niets meer aan te doen?
En is dit het enige modem wat werkt icm Alice Comfort? Want ik heb eigenlijk niet zo'n zin meer in dit modem.....

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
tvtech schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:34:
[...]

Dat snap ik. Maar ik blijf het vreemd vinden dat als je bv. een port forwarding wilt instellen, wat wel gesupport wordt en je maakt een fout dat dit niet te herstellen is.
Er is nu dus niets meer aan te doen?
En is dit het enige modem wat werkt icm Alice Comfort? Want ik heb eigenlijk niet zo'n zin meer in dit modem.....
Het zal ook niet fout gegaan zijn bij het instellen van een normale portforward (of heb je poort 80 gefwd? :)). Om het modem 'onbereikbaar' te maken moet je toch aardig wat zaken verkeerd doen.

Wat betreft de modem: in deze thread staat op meerdere plekken een overzicht van de default instellingen, maar die zijn alleen voor het IP-deel. Telefonie kun je (bijna) niet configureren op andere hardware (het is ook VoDSL, geen VoIP).

Het probleem met het repareren van de modem is dat men bij Alice meer kosten maakt voor het verzenden/sorteren/refurbishen/flashen/opnieuw inpakken en weer verzenden dan een nieuw modem zou kosten. Ik zal in ieder geval kijken of ik ergens een recovery tool kan vinden dat geschikt is voor de alice firmware, maar dat gaat me niet voor maandag lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barracuda2806
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-07 08:48
Hoi Mojo,

zou jij mij kunnen helpen, ik zit momenteel met een groot probleem met mijn nieuwe aanvraag.
De helpdesk helpt mij niet verder en er wordt niet toegestaan mij door te verbinden met een supervisor en/of technische dienst.

Bij de sales wordt aangegeven dat het mogelijk is om vanaf ISDN te porteren en dat alice mijn isdn lijn opzegt, nu 2 maanden na mijn aanvraag is er nog steeds geen nummerportering aangevraagd bij kpn en is mijn alice DSL, zonder overleg op mijn ISDN lijn gezet,(Oude dsl provider functioneerd gelijk niet meer).
Ik heb nu meerdere keren met de helpdesk gebeld maar niemand blijkt hier iets mee te kunnen.
Als klant wordt ik enkel van het kastje naar de muur gestuurd, er worden zelfs technische calls aangemeld voor het versturen van brieven ?!?!

Mojo, ik hoop dat jij hierin iets voor mij kan betekenen of dat jij mij te woord wil staan. (Ik neem aan dat jij ook toegang hebt tot mijn naw gegevens.

Mijn klant nummer is NL00130033.

Alvast bedankt voor de moeite,

groeten Barracuda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
denan schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:40:
[...]

Het zal ook niet fout gegaan zijn bij het instellen van een normale portforward (of heb je poort 80 gefwd? :)). Om het modem 'onbereikbaar' te maken moet je toch aardig wat zaken verkeerd doen.

Wat betreft de modem: in deze thread staat op meerdere plekken een overzicht van de default instellingen, maar die zijn alleen voor het IP-deel. Telefonie kun je (bijna) niet configureren op andere hardware (het is ook VoDSL, geen VoIP).

Het probleem met het repareren van de modem is dat men bij Alice meer kosten maakt voor het verzenden/sorteren/refurbishen/flashen/opnieuw inpakken en weer verzenden dan een nieuw modem zou kosten. Ik zal in ieder geval kijken of ik ergens een recovery tool kan vinden dat geschikt is voor de alice firmware, maar dat gaat me niet voor maandag lukken :)
Volgens mij is het mis gegaan bij het instellen van het lan ip. Volgens een thread moest je dat bij de zipb instellingen op 0 of default zetten. Ik vond het al raar, maar goed....
Ondertussen ben ik erachter dat het internet gedeelte wel werkt via een ander modem, maar telefonie vrijwel niet. Da's jammer, maar het is niet anders.
Als je die recovery tool voor me kan vinden ben ik echt blij! Mocht dat ook niet lukken wordt het helaas een nieuw modem. Logisch dat dat dan geld kost, ik werk ook niet gratis.
Alvast bedankt voor de moeite!

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barracuda2806
  • Laatst online: 13-07 08:48
MarElo schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:55:
Gisteren niet gebeld door technische dienst :O
Net weer even gebeld, en werd mij verteld dat dit tussen 1 en 10 werk dagen kan duren.
Waarom vertellen ze dit gisteren dan niet meteen ?
Het is in behandeling,....is dit administratief, of kan ik bij de wijkcentrale de KPN engineer eens gaan aanspreken hoe het een en ander zit (als die überhaupt daar komt) ?
Niet dat ik daar m'n tentje ga opslaan, maar vraag het me even af :)

Ook meteen m'n beklag maar weer gedaan wat communicatie betreft.
Nog steeds geen mailtje ontvangen, en Pieter Post heeft ook nog niks in de bus gedaan wat Alice betreft.

Affijn, ik wacht het beslissende telefoongesprek wel af.
Dan zien we wel weer.
Geduld raakt wel een beetje op onderhand.
Ik herken je verhaal, zit na twee maanden nog steeds te wachten op de brieven die ik 1,5 maand geleden zou moeten ontvangen. DSL is opgeleverd volgens Alice, weliswaar op mijn ISDN lijn en daar kan hun modem niet mee overwerg, en leg ze dat maar eens uit ;) .). Helpdesk kom ik ook niet verder mee, word van het kastje naar de muur gestuurd. Supervisor of manager krijg je niet te spreken. Er gaat bij alice duidelijk iets mis in de communicatie naar haar klanten!!!!

Ik hoop nog op betere tijden, ben nu bijna zover dat ik ga overwegen om mijn aanvraag ongedaan te maken.

Barracuda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

oZy schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:51:
Ik heb net ook een comfort pakketje aangevraagd. Orange gaat hier per 31-10 op zwart, Alice begint op 3-11. Hou alleen mijn hart vast, tot 3x toe opnieuw begonnen omdat de toevoeging van het huisnummer op het bestelscherm niet getoond wordt. Kennelijk hoort dit zo...? En anders hebben de overburen een Alice aansluiting straks :)

Heb trouwens het laatst genoemde klantnummer opgegeven voor de friendskorting, dus Wijnbo (NL00109712) heb je alvast een goedmakertje voor de tegenvallende snelheden :Y)
Misschien ontzettend laat, maar heel erg bedankt! Kreeg een mail van Alice, bedankt voor het aanmelden van een nieuwe klant. Ik dacht al zoiets van huh? Toen dacht ik aan dit topic :P

20,00 korting op de factuur gekregen, big thanks! :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
grun93 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:53:
[...]

Ziggo is duurder. Geloof me, hiervoor zat ikzelf bij Ziggo. :)

Dat Alice je een nieuw modem stuurt is alleen maar om uit te sluiten dat het aan de modem ligt, het is niet gezegd dat zij echt denken dat het daaraan ligt, maar ze willen die mogelijkheid wel als eerste uitsluiten. Van alle mogelijke stappen die naar een oplossing leiden is dit namelijk verreweg de goedkoopste (eigenlijk alleen maar de verzendkosten).

Zelf doe ik ook 2e en 3e lijns ICT support (niet bij Alice hoor) via een detacheerder. Mijn baas vraagt 75 euro per uur voor me. Helaas krijg ik dat niet allemaal, maar de klant is dat wel kwijt. Als ik een probleem op moet lossen dan moet ik me eerst even inlezen, een oplossing bedenken en vervolgens (samen met de klant) checken of het de juiste oplossing is. Als dat alles samen langer dan zes minuten duurt (en dat duurt het), dan is het voor de klant duurder dan wanneer eerst een ander modem gestuurd was.
Dat kan zijn, maar de aanvraag is weg.

Liever iets meer kwijt en een werkende verbinding, dan 10 dagen lang nix horen, en dan nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
ChaserBoZ_ schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 23:19:

Liever iets meer kwijt en een werkende verbinding, dan 10 dagen lang nix horen, en dan nog steeds niet opgelost.
Tja, in dat geval zit je bij Ziggo goed. Het is duur(der), maar wel betrouwbaar. In zes jaar tijd heb ik maar twee keer een korte onderbreking meegemaakt, van hooguit 2-3 uur.

Van de andere kant, het prijsverschil met Alice vind ik te groot om niet voor Alice te kiezen. Bij Ziggo betaalde ik 29,95 per maand voor een 4/1 Mb down-/upload verbinding. Per december gaan ze trouwens naar een 5/1 verbinding voor dezelfde prijs. Maar dan nog zit ik liever bij Alice. Misschien dat de helpdesk medewerkers niet altijd de verwachte technische kennis hebben (voor mijn part zijn het huismoeders/uitzendkrachten/langdurig werklozen die in een callcenter voor 8 euro per uur een script afdraaien), maar dat is nu eenmaal wat je krijgt als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Mijn indruk is dat als het eenmaal werkt het ook wel blijft werken, vanaf dat moment is het iedere maand geld besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

tvtech schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 19:19:
[...]

Volgens mij is het mis gegaan bij het instellen van het lan ip. Volgens een thread moest je dat bij de zipb instellingen op 0 of default zetten. Ik vond het al raar, maar goed....
Ondertussen ben ik erachter dat het internet gedeelte wel werkt via een ander modem, maar telefonie vrijwel niet. Da's jammer, maar het is niet anders.
Als je die recovery tool voor me kan vinden ben ik echt blij! Mocht dat ook niet lukken wordt het helaas een nieuw modem. Logisch dat dat dan geld kost, ik werk ook niet gratis.
Alvast bedankt voor de moeite!
Kijk eens in dit topic.
IP kwijt Coppermine 1616-2P modem

Groet

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
grun93 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 09:37:
[...]

Tja, in dat geval zit je bij Ziggo goed. Het is duur(der), maar wel betrouwbaar. In zes jaar tijd heb ik maar twee keer een korte onderbreking meegemaakt, van hooguit 2-3 uur.

Van de andere kant, het prijsverschil met Alice vind ik te groot om niet voor Alice te kiezen. Bij Ziggo betaalde ik 29,95 per maand voor een 4/1 Mb down-/upload verbinding. Per december gaan ze trouwens naar een 5/1 verbinding voor dezelfde prijs. Maar dan nog zit ik liever bij Alice. Misschien dat de helpdesk medewerkers niet altijd de verwachte technische kennis hebben (voor mijn part zijn het huismoeders/uitzendkrachten/langdurig werklozen die in een callcenter voor 8 euro per uur een script afdraaien), maar dat is nu eenmaal wat je krijgt als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Mijn indruk is dat als het eenmaal werkt het ook wel blijft werken, vanaf dat moment is het iedere maand geld besparen.
Het aan de gang krijgen was geen enkel probleem :)

Het is gewoon kut met dit probleem, je hoort steeds niets, moet altijd zelf bellen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:25

Jrz

––––––––––––

Ik heb op mijn nieuwste aansluiting meer dan een maand moeten wachten. En ik wil eigenlijk ook de aansluitkosten terug hebben ivm het vele bellen van de helldesk, die gewoon een monteur moesten sturen toen dat gevraagd werd.

Nu zie ik dat je nu gratis aansluitkosten hebt en een gratis wifi router. Is het mogelijk die as nog te krijgen? NL00124574 (ik heb in totaal 3x alice comfort op mijn naam staan.)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

ChaserBoZ_ schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 23:19:
[...]

De kosten worden dan ook niet doorbelast. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:40

PeaceNlove

Deugleuter

McMiGHtY schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:07:
[...]

Mkay, dit kan nog leuk worden.
De vorige bewoners zijn lekker bezig geweest, komen rare kabeltjes uit de WCD.
Vanavond maar is heel de WCD losgemaakt, ik vind daar een blauwe kabel met in totaal meer dan het aantal aders die ik verwachte (in totaal een stuk of 14 kabeltjes..)

Het logische andere aderpaar waarvan ik verwacht dat het zou moeten zijn gemonteerd en in het modem gestopt, hierop helemaal niks. Modem blijft aangeven dat de "Cable Disconnected" is.

Ik krijg zoals gezegd een DSL signaal maar het PPP inloggen lukt niet..

Maar weer eens met Alice bellen denk ik zo..
Ik heb dat ook wel eens meegemaakt. Oplossing in mijn geval was de ISRA open te maken en te kijken welke kabels uit die bundel aangesloten waren op de ISRA. Die twee heb ik vervolgens op de wandcontactdoos gezet. Mocht het dan nog niet werken, dan moet je in de ISRA even die twee kabels op de andere lijn zetten.

P.s. als er nog mensen klant worden, wil je dan mijn klantnummer invullen? NL00074161

[ Voor 4% gewijzigd door PeaceNlove op 29-11-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mediabeast schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:35:
[...]P.s. als er nog mensen klant worden, wil je dan mijn klantnummer invullen? NL00074161
NL00042991 mag eventueel ook...! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Dankzij Mojo kwam ik erachter dat Alice op mijn 2e aderpaar is geactiveerd. Gisteren geprobeerd, en het werkt. :*)
Toch vind ik Alice bagger, en waarom? Alice zelf reageert NIET op brieven, mails, en aan de telefoon weten ze echt niets. 8)7 Zonder Mojo had ik niets van het 2e aderpaar geweten.

Maar het werkt nu, en mijn geld terugkrijgen, tsja, daar ga ik maar weer achteraan :/

[ Voor 7% gewijzigd door VonFoX op 30-11-2008 11:53 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

VonFoX schreef op zondag 30 november 2008 @ 10:57:
Dankzij Mojo kwam ik erachter dat Alice op mijn 2e aderpaar is geactiveerd. Gisteren geprobeerd, en het werkt. :*)
Toch vind ik Alice bagger, en waarom? Alice zelft reageert NIET op brieven, mails, en aan de telefoon weten ze echt niets. 8)7 Zonder Mojo had ik niets van het 2e aderpaar geweten.

Maar het werkt nu, en mijn geld terugkrijgen, tsja, daar ga ik maar weer achteraan :/
Same here.. Superveel met de helpdesk gebeld, gevraagd of ze een monteur konden sturen, zeiden dat ze dat gingen doen. Zou nog gebeld worden voor een afspraak.
Monteur nooit langs geweest, zij beweren van wel.
Daarna nog een afspraak gemaakt. Werd ik WEL gebeld. Naja hij is langs geweest en het werkt nu wel. Maar ze reageren NOOIT op email support. En dat vind ik gewoon beroerd.

Nu alleen dus oko mn geld terug zien te krijgen, en de aansluitkosten.
Ik heb ze namelijk een brief gestuurd (binnen 7 dageN) dat ik het abonnement wilde annuleren als ik aansluitkosten moet betalen, ivm de nieuwe actie die ze hadden,.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

VonFoX schreef op zondag 30 november 2008 @ 10:57:
Dankzij Mojo kwam ik erachter dat Alice op mijn 2e aderpaar is geactiveerd. Gisteren geprobeerd, en het werkt. :*) Zonder Mojo had ik niets van het 2e aderpaar geweten.

Het 2e aderpaar hmm...
Ik heb 7 aderparen, dus de keuze is reuze :-)
Ik kan wel weer van alles zelf gaan proberen, maar als je mij verteld welke kleuren je waar hebt aangesloten, hoor ik dat graag.

Als er verder nog mensen zijn die zeggen van probeer dit of dat eens,....laat het maar even weten dan.

ps. kijk eerst even bij mijn posting van donderdag 27 november 2008 14:26

[ Voor 5% gewijzigd door MarElo op 30-11-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tals1ar
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-07-2023
2 maanden geleden overgestapt naar Alice internet + bellen.
Dit weekend is eindelijk werkende, alleen hebben we ineens een nieuw telefoon nummer.
Zaten eerst gewoon bij kpn, en ons nummer zou gewoon worden overgenomen.

Nu ben ik benieuwd of ons oude nummer nog geporteerd kan worden.
Iemand anders hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
barracuda2806 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:10:
[...]

Ik herken je verhaal, zit na twee maanden nog steeds te wachten op de brieven die ik 1,5 maand geleden zou moeten ontvangen. DSL is opgeleverd volgens Alice, weliswaar op mijn ISDN lijn en daar kan hun modem niet mee overwerg, en leg ze dat maar eens uit ;) .). Helpdesk kom ik ook niet verder mee, word van het kastje naar de muur gestuurd. Supervisor of manager krijg je niet te spreken. Er gaat bij alice duidelijk iets mis in de communicatie naar haar klanten!!!!

Ik hoop nog op betere tijden, ben nu bijna zover dat ik ga overwegen om mijn aanvraag ongedaan te maken.

Barracuda
Precies hetzelfde probleem hier. Wij komen ook van ISDN af. Nummerportering lukt ze niet. De oude ISDN werkt niet. En de adsl is opgeleverd op de ISDN lijn en werkt dus niet.

Ik heb uiteindelijk een overdonderend technisch verhaal afgestookt tegen een telefoonmiep (de 3e) en die wou eindelijk een aanvraag doen bij de technische dienst. De andere 2 bleven vasthouden aan dat de lijn opgeleverd was en luisterden vervolgens niet naar mijn relaas dat het modem geen connectie kon krijgen en er totaal geen signaal op het 2e aderpaar zat.

Ik begin er aan te denken om alice op te zeggen want het schiet maar niet op daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 18:10
Ik heb sinds afgelopen zaterdag mijn Alice Easy pakket aangesloten.

Alles volgens de handleiding gedaan, maar vanochtend nog steeds geen internet (in het boekje stond 10minuten wachten).

Ook alles aangesloten zónder splitter (zoals vermeld in de handleiding), ook dit gaf geen resultaat.

Weet iemand wat ik nu moet doen? Helpdesk bellen, of vandaag even afwachten (aangezien het weekend is geweest)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
aaajeetee schreef op maandag 01 december 2008 @ 08:45:
Ik heb sinds afgelopen zaterdag mijn Alice Easy pakket aangesloten.

Alles volgens de handleiding gedaan, maar vanochtend nog steeds geen internet (in het boekje stond 10minuten wachten).

Ook alles aangesloten zónder splitter (zoals vermeld in de handleiding), ook dit gaf geen resultaat.

Weet iemand wat ik nu moet doen? Helpdesk bellen, of vandaag even afwachten (aangezien het weekend is geweest)?
Dat zou niet uit mogen maken. Check de aderparen anders even in je ISRA punt (zoek in dit topic op 'aderparen')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
Bedankt voor de tip, gelukkig ben ik dus niet de enige! Heb het topic even diagonaal doorgelezen en ik ga er mee aan de slag. Heb papa dag vandaag, dus de kids willen ok hun verdiende aandacht maar ik heb weer hoop dat het gaat lukken. Las ook de dhcp problemen, volgens mij heb ik die ook.
Feit blijft dat een resetknopje achterop het modem geen luxe is....
Jullie horen nog van mij!

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
denan schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:44:
[...]

Dat zou niet uit mogen maken. Check de aderparen anders even in je ISRA punt (zoek in dit topic op 'aderparen')
Dankje, zal daar vanavond even naar kijken.

Overigens, als ik naar www.alice.nl/lounge ga en inlog met de verstrekte gegevens, krijg ik na de 'wizard' (stap 5, bevestiging) de melding "Uw account is nog niet geactiveerd, excuses voor het ongemak.".

Dat is vreemd, heb wel een brief ontvangen met mijn inloggegevens etc, maar account is nog niet geactiveerd? Ik betaal nu wel (staat in de brief).

Alice dan nu toch maar gaan bellen?

Edit: inmiddels nog een keer geprobeerd en nu heb ik mijn account wel in kunnen richten (wizard afronden). Nu krijg ik de melding "Deze functionaliteit is op dit moment geblokkeerd omdat uw e-mail account nog de status 'in behandeling' heeft.", maar ik vermoed dat mijn internet nu wel werkt?

Zijn deze 2 dingen (internetaansluiting en Lounge) aan elkaar gekoppeld? Of moet ik straks thuis alsnog mijn aderparen nakijken?

[ Voor 24% gewijzigd door aaajeetee op 01-12-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

tvtech schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:23:
[...]

Bedankt voor de tip, gelukkig ben ik dus niet de enige! Heb het topic even diagonaal doorgelezen en ik ga er mee aan de slag. Heb papa dag vandaag, dus de kids willen ok hun verdiende aandacht maar ik heb weer hoop dat het gaat lukken. Las ook de dhcp problemen, volgens mij heb ik die ook.
Feit blijft dat een resetknopje achterop het modem geen luxe is....
Jullie horen nog van mij!
Run even een DHCP server vanaf een cliënt welke je met de modem verbind. Ik heb overigens een andere programma gedownload dan uit het topic. Zorg ervoor dat je in hetzelfde IP gebied / subnetmask zit en reboot je pc ook even, dit hielp namelijk. Ik heb onderstaand programma gebruikt voor het toewijzen van een IP adres aan het modem:

http://www.softcab.com/dhcp-server/index.php

Probeer ook even IP scanner na installatie, wellicht pakt ie een random IP. Er zijn genoeg freeware scantools waarmee je snel 250 adressen kan scannen :)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Laatst online: 03-08 10:51
Beste allemaal,

Ik heb voor mijn oma Alice bestelt sinds vrijdag. Nu heeft zij op het moment internetplusbellen van KPN. Nu is het zo dat ik heb gevraagd of ikzelf KPN moet afzeggen. Vertellen zij mij dus dat ik dat zelf moet doen (alice helpdesk) ik KPN bellen en vertellen dat mijn nr door Alice word overgenomen en vertellen hun dat het abbonement dus word afgezegd door Alice?

Wie meot ik nu geloven, kreeg de indruk dat de KPN helpdesk er meer verstand van had dan de Alice helpdesk.

Hoop te horen wat jullie ervaring is. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
paradoXical schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:45:
[...]

Run even een DHCP server vanaf een cliënt welke je met de modem verbind. Ik heb overigens een andere programma gedownload dan uit het topic. Zorg ervoor dat je in hetzelfde IP gebied / subnetmask zit en reboot je pc ook even, dit hielp namelijk. Ik heb onderstaand programma gebruikt voor het toewijzen van een IP adres aan het modem:

http://www.softcab.com/dhcp-server/index.php

Probeer ook even IP scanner na installatie, wellicht pakt ie een random IP. Er zijn genoeg freeware scantools waarmee je snel 250 adressen kan scannen :)
Ik draai al een dhcp server (domein controller) in mijn lokale netwerk. Daar hangt de modem nu ook aan, heb hem ook al een keer gereboot, maar er worden geen adressen uitgedeeld. Hij hangt via een netgear switch en een straight kabel in mijn netwerkje. Ik zie wel het lan ledje branden, zowel op de modem als op mijn switch.

Ik ben ook al div. keren bezig geweest met de recovery tool van Allied Data, maar een factory default gaat niet vanwege verkeerde firmware (=EU en Alice =NL), dit meld het tooltje. Doe ik een modem recovery dan kan hij de modem niet vinden, het balkje loopt niet door. Ook niet na diverse reboots.

Ik heb al div ip's geprobeerd, de hele ranges gescand met Lookatlan, maar ik zie de modem niet.

Ik zal vanavond kijken of het met die progs die je gebruikt hebt wel gaat.
Bedankt voor de tips. Gelukkig heb ik wel een werkende config opgeslagen, maar krijg die er maar weer eens in....

Denan, heb je die Alice recovery tool nog voor mij kunnen vinden?

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Kev!n schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:06:
Beste allemaal,

Ik heb voor mijn oma Alice bestelt sinds vrijdag. Nu heeft zij op het moment internetplusbellen van KPN. Nu is het zo dat ik heb gevraagd of ikzelf KPN moet afzeggen. Vertellen zij mij dus dat ik dat zelf moet doen (alice helpdesk) ik KPN bellen en vertellen dat mijn nr door Alice word overgenomen en vertellen hun dat het abbonement dus word afgezegd door Alice?

Wie meot ik nu geloven, kreeg de indruk dat de KPN helpdesk er meer verstand van had dan de Alice helpdesk.

Hoop te horen wat jullie ervaring is. Bedankt!
Je moet Alice op laten zeggen als je nummerbehoud wilt, of iets dergelijks. Ik had opgezegd bij KPN (ook IPB) en kon daarna geen nummerbehoud doen. Toen moest ik de opzegging ongedaan maken en uiteindelijk heeft Alice het nummer overgenomen en is KPN opgezegd (of ze kwamen zelf tot de conclusie).
Het heeft al met al wat moeite gekost (omdat m'n contract nog tot volgend jaar liep) en ik er tussentijds vanaf wilde. Hou in ieder geval rekening met de jaarcontracten van KPN...

En nog een sidenote: KPN blijft beweren dat het feit dat één van hun klanten ons niet kan bereiken een probleem is van Alice.. |:( Zij zouden verkeerd gerouteerd hebben ofzo. Dat terwijl er dus ook KPN-klanten zijn die ons wel kunnen bereiken. Erg vervelend. Hoe krijg ik dit bij KPN nou aan hun verstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Laatste paar dagen is plotseling mijn snelheid ongeveer 200kb/s langzamer iemand die hier ook problemen mee heeft? (Amsterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
Mojo schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 12:51:
[...]

De kosten worden dan ook niet doorbelast. :)
Dat is leuk maarreh

* ChaserBoZ_ mompelt iets van onbeperkt bellen, en inmiddels 2 weken alles met mobiel moeten bellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrSleeves schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:35:
En nog een sidenote: KPN blijft beweren dat het feit dat één van hun klanten ons niet kan bereiken een probleem is van Alice.. |:( Zij zouden verkeerd gerouteerd hebben ofzo. Dat terwijl er dus ook KPN-klanten zijn die ons wel kunnen bereiken. Erg vervelend. Hoe krijg ik dit bij KPN nou aan hun verstand?
Onbegrijpelijk dat het steeds de klant is die de problemen moet oplossen. Met allerlei toezichthouders en condumenten-beschermende wetgeving moet zoiets toch eenvoudig op te lossen zijn!? Laat de providers het onderling op lossen en geef de consument waar hij recht op heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thr- schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:37:
Laatste paar dagen is plotseling mijn snelheid ongeveer 200kb/s langzamer iemand die hier ook problemen mee heeft? (Amsterdam)
Mijn snelheid is sinds een paar dagen ook gezakt van 1.6 MB/s naar een krappe 1.2 MB/s

Zit al een klein jaar bij Alice met die 1e snelheid, nooit langzamer geweest. Heb alle configuratie hier al nagelopen en t lijkt niet aan mijn kant te liggen.

Woon trouwens in Papendrecht (Z-H).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week woensdag Alice, zaterdag de activeringsbevestiging ontvangen, maar nog geen Internet en telefonie.

De hele voorgeschiedenis vanaf 2 oktober laat ik nu maar even onbesproken.

Ik had ISDN van KPN en de lijn is blijkbaar wel overgezet, want de 4 telefoonnummers die gekoppeld zaten aan ISDN zijn buiten gebruik. Echter: het telefoonnummer dat ik van Alice toegewezen heb gekregen, werkt ook niet: óók buiten gebruik. Kan dus niet bellen naar de helpdesk. Het ADSL-lampje van het Alice-modem brandt niet: ik internet maar weer gewoon met het digitale modem van mijn vorige provider (xs4all) en waarvan m'n abo nog 1 maand doorloopt.

Nu mijn vraag: ALS mijn telefoonlijn daadwerkelijk door Alice zou zijn omgezet van digitaal naar analoog (wat Alice beweert), dan zou ik toch niet met het oude digitale modem kunnen internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:08:
Sinds vorige week woensdag Alice, zaterdag de activeringsbevestiging ontvangen, maar nog geen Internet en telefonie.

Nu mijn vraag: ALS mijn telefoonlijn daadwerkelijk door Alice zou zijn omgezet van digitaal naar analoog (wat Alice beweert), dan zou ik toch niet met het oude digitale modem kunnen internetten?
Hmmm volgens mij kan Alice geen ISDN->Analoog acties uitvoeren en zou dit altijd NLS moeten worden. Check eens een ander aderpaar, wellicht dat het signaal daar op zit.
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:32:
[...]

Onbegrijpelijk dat het steeds de klant is die de problemen moet oplossen. Met allerlei toezichthouders en condumenten-beschermende wetgeving moet zoiets toch eenvoudig op te lossen zijn!? Laat de providers het onderling op lossen en geef de consument waar hij recht op heeft!
Dat zou inderdaad de beste weg zijn.. het probleem is alleen dat er geen afspraken zijn tussen providers onderling. Je bent dus overgeleverd aan de goodwill van de helpdeskmedewerker van de provider met de routeringsfout. In een poging een aantal structurele problemen op te lossen heb ik zelf al eens geprobeerd om met 2 (niet nader te noemen) providers te bellen. Van de 6 calls kwam ik maar 1x bij de juiste interne afdeling uit, de overige keren werd ik naar mijn eigen provider gestuurd "mevrouw.. ik BEN van die provider", werd ik uitgemaakt voor leugenaar "meneer.. de afdeling outporting bestaat niet en wij hebben ook niets wat daarop lijkt" of werd de hoorn gewoon op de haak gegooid.

Het probleem is gewoon dat je als provider X niet echt veel kunt bereiken bij provider Y, of het moet via de officiële kanalen gaan. Nadeel daarvan is weer dat zo'n actie snel een week of 8-12 kan duren. Mijn ervaring is dat het sneller gaat als een klant van Provider Y bij zijn/haar provider gaat klagen dat een nummer niet te bereiken is.

[ Voor 54% gewijzigd door denan op 02-12-2008 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Alice problemen part 1:

Allereerst ik had een perfect werkende adsl verbinding van orange, met mijn stomme kop ben ik gaan overstappen naar alice.
Mijn orange adsl werd op 30 november gestopt en per 1 december zou mijn alice abonnement afgeleverd worden.

1 december begon de grap om 14.00 kwam ik erachter dat ik niet meer kon bellen, nou dacht ik mooi over een half uur heb ik internet en bellen.
Ondertussen werd het 20.00 uur en nog steeds niks, 20.30 met de klantenservice gebeld na 12 minuten wachten wat naast de 0900 nummer ook de extra kosten voor mobiel bellen komt , ben ik doorverbonden. Volgens deze meneer was de lijn opgeleverd ik moest alleen de aderparen om wisselen, prima ipv de blauwe en rode, de oranje en witte gepakt. Nou nog steeds geen signaal, volgens meneer ks moest ik ff wachten.

21.30 nog steeds niks niet kunnen bellen niet kunnen internetten zelfs mijn kpn lijn doet het niet meer (sinds 14.00).
Dus weer de KS gebeld dit keer na 10 minuten kreeg ik de helpdesk aan de lijn die vertelde dat er storing was en dat het morgen voor 12.00 opgelost zou worden.

Vandaag om 12.30 bel ik weer de KS dit keer krijg ik te horen dat de adsl verbinding gisteren is opgeleverd en deze meneer weet niks van de storingen van gisteren :S Ik kon weer de aderparen gaan wisselen zonder succes ( dit had ik natuurlijk al eerder geprobeerd voor het bellen) nou mijn klacht werd doorgestuurd naar de technische dienst en zou binnen 10 werkdagen (dus 2 weken) opgepakt worden...

Dus nu zit ik zonder internet en telefoon....En allemaal verschillende verhalen van de KS medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Vandaag is er een KPN monteur langs geweest.
Ben zelf niet thuis, maar m'n vrouw wel.
Met een apparaatje heeft de monteur uit de 7 ader paren schijnbaar de werkende gevonden, en aangesloten.
Binnen no-time was ie weer weg :-)

DSL lampje brand netjes en er kan gebeld worden.
Als ik straks thuis kom, alles maar eens even checken,maar ik ga er van uit dat het allemaal werkt.
Vol verwachting klopt mijn hart :P

Ik had eerlijk gezegd de hoop al op gegeven, omdat alles vanaf de 25ste zou moeten werken.
Het zal ook vast wel gewerkt hebben, maar zoek als een simpele ziel de juiste aderparen maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
ChaserBoZ_ schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:44:
[...]

Dat is leuk maarreh

* ChaserBoZ_ mompelt iets van onbeperkt bellen, en inmiddels 2 weken alles met mobiel moeten bellen :/
En ja hoor, we zitten nu 14 dagen zonder telefoon & internet |:(

In die tijd zijn we 1x gebeld door Alice om te vragen hoe het stond met het nieuwe modem wat we niet hadden, hebben we inmiddels tig keer zelf gebeld, er wordt niet inhoudelijk gereageerd op mail (alles wordt afgedaan met standaard teksten).

Op mijn andere locatie heb ik ook economy BBNed, hooguit 1 dag offline geweest in de afgelopen 4 jaar, @home/Ziggo hiervoor bijna 9 jaar met nog geen 2 dagen downtime. En dan nu 14 dagen . . . 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:15

IkWilbert

Het is mij!

Mijn abo van alice is 1 december afgelopen, iemand enig idee wanneer ik de retourbox kan verwachten?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Nou ik heb gister even op de Alice site gekeken en daar staat op dat het hele verhaal ook zonder splitter (en a/b stekker) moet werken.

Na dat ook eens geprobeerd te hebben (ISRA direct op modem en ISRA -> splitter -> modem), kreeg ik nog steeds geen ADSL. Begin te denken dat ik dus geen signaal heb.

Ik heb geen flauw idee wat ik met die aderparen moet doen, ik krijg alleen blauwe en rode kabels, geen witte en oranje.

Hier zie je 2 foto's; nr 1 (1.gif) is het ISRA aansluitpunt in mijn woonkamer en nr 2 (2.gif) is hoe het in de meterkast is aangesloten (volgens mijn vader was dit de telefoonaansluiting; weet het niet zeker maar dit is alles wat ik zie).
Notice: De donkergrijze kabel (linksboven) is van mijn deurbel. Vind het sowieso een vreemd aangesloten constructie.

Zou iemand mij kunnen helpen? Zit nu al een aantal dagen zonder internet en begint behoorlijk irritant te worden :p

1.gif: http://img204.imageshack.us/img204/3827/16448719tv1.gif
2.gif: http://img146.imageshack.us/img146/4960/58870591tw7.gif

Excuses voor brakke pic, zijn met mijn N82 gemaakt in het donker (met flits).

[ Voor 3% gewijzigd door aaajeetee op 03-12-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
Je hebt maar 1 ISRA punt en die lijkt op pic1 te staan.

Schroef dat ding even uit de muur en kijk/fotografeer wat er uit de muur komt.

Ik heb hier ook draadjes opnieuw aan moeten sluiten, omdat een overijverige ISDN-monteur een aantal jaar geleden die wandcontacten leuk opnieuw inrichtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
FiscBiker schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:04:
Je hebt maar 1 ISRA punt en die lijkt op pic1 te staan.

Schroef dat ding even uit de muur en kijk/fotografeer wat er uit de muur komt.

Ik heb hier ook draadjes opnieuw aan moeten sluiten, omdat een overijverige ISDN-monteur een aantal jaar geleden die wandcontacten leuk opnieuw inrichtte.
Als ik dit zo lees "verwacht" / hoop jij dat er achter die metalen plaat dus nog andere kleuren draadjes zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

B0MBACI schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:08:
Alice problemen part 1:

Allereerst ik had een perfect werkende adsl verbinding van orange, met mijn stomme kop ben ik gaan overstappen naar alice.
Mijn orange adsl werd op 30 november gestopt en per 1 december zou mijn alice abonnement afgeleverd worden.

1 december begon de grap om 14.00 kwam ik erachter dat ik niet meer kon bellen, nou dacht ik mooi over een half uur heb ik internet en bellen.
Ondertussen werd het 20.00 uur en nog steeds niks, 20.30 met de klantenservice gebeld na 12 minuten wachten wat naast de 0900 nummer ook de extra kosten voor mobiel bellen komt , ben ik doorverbonden. Volgens deze meneer was de lijn opgeleverd ik moest alleen de aderparen om wisselen, prima ipv de blauwe en rode, de oranje en witte gepakt. Nou nog steeds geen signaal, volgens meneer ks moest ik ff wachten.

21.30 nog steeds niks niet kunnen bellen niet kunnen internetten zelfs mijn kpn lijn doet het niet meer (sinds 14.00).
Dus weer de KS gebeld dit keer na 10 minuten kreeg ik de helpdesk aan de lijn die vertelde dat er storing was en dat het morgen voor 12.00 opgelost zou worden.

Vandaag om 12.30 bel ik weer de KS dit keer krijg ik te horen dat de adsl verbinding gisteren is opgeleverd en deze meneer weet niks van de storingen van gisteren :S Ik kon weer de aderparen gaan wisselen zonder succes ( dit had ik natuurlijk al eerder geprobeerd voor het bellen) nou mijn klacht werd doorgestuurd naar de technische dienst en zou binnen 10 werkdagen (dus 2 weken) opgepakt worden...

Dus nu zit ik zonder internet en telefoon....En allemaal verschillende verhalen van de KS medewerkers.
Had dinsdag ook KPN gebeld, omdat mijn telefoon het dus ook niet meer deed, heb gelijk een afspraak gekregen voor woensdag. Vanochtend belde de monteur en had mijn probleem gefixed lach aan de centrale, dikke plus voor KPN, als het aan alice lag zat ik nog 2 weken zonder tel en internet.

Alleen heb ik nu een probleem ik kan geen nummerweergave meer ontvangen en ook mijn nummer is annoniem, alice gebeld en moet wachten op een 3de brief ofzo en daarna kunnen ze dingen wijzigen. Gevraagd wat de 3de brief was maar de medewerker kon mij ook niet vertellen wat erin zou staan :S echt vage boel dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaajeetee schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:18:
[...]

Als ik dit zo lees "verwacht" / hoop jij dat er achter die metalen plaat dus nog andere kleuren draadjes zitten?
Dit ziet er niet uit als een ISRA doos maar als een eigen constructie, KPN gebruikt normaal een ronde opbouwdoos, komt een grijze kabel in met meerdere aders, Deze WCD heeft alleen blauw en rood, waarschijnlijk zit er ergens in de meterkast nog een andere doos verstopt. De verbinding van de bel is misschien met 2 ader tel kabel gemonteerd, maar zal niets met telefoon te doen hebben. Een open kroonsteentje gebruikt KPN niet. Trouwens de WCD zit er ook niet uit alsof je daar een perfecte verbinding op zal hebben.
Als je mazzel hebt vind je de echte inkomende kabel en ook en aderpaar met oranje en wit, dat zou best wel eens kunnen werken. Misschien wel met een eigen nieuwe doos met een RJ11, hoe minder verbindingen, des te beter signaal. Als je kan meten zit er ca 48 volt op de kabel met signaal, anders heb je echt een monteur nodig.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 00:56:
[...]

Dit ziet er niet uit als een ISRA doos maar als een eigen constructie, KPN gebruikt normaal een ronde opbouwdoos, komt een grijze kabel in met meerdere aders, Deze WCD heeft alleen blauw en rood, waarschijnlijk zit er ergens in de meterkast nog een andere doos verstopt. De verbinding van de bel is misschien met 2 ader tel kabel gemonteerd, maar zal niets met telefoon te doen hebben. Een open kroonsteentje gebruikt KPN niet. Trouwens de WCD zit er ook niet uit alsof je daar een perfecte verbinding op zal hebben.
Als je mazzel hebt vind je de echte inkomende kabel en ook en aderpaar met oranje en wit, dat zou best wel eens kunnen werken. Misschien wel met een eigen nieuwe doos met een RJ11, hoe minder verbindingen, des te beter signaal. Als je kan meten zit er ca 48 volt op de kabel met signaal, anders heb je echt een monteur nodig.

succes
Ik heb gister de WCD losgehaald en daarachter zaten nog 2 (dunne) kabeltjes, wit en oranje. Heb deze ook geprobeerd aan te sluiten, maar geen resultaat (weet ook niet hoe ze precies aangesloten moeten zijn).

Ik denk dat ik vandaag Alice maar even ga bellen, denk dat ik geen signaal heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Is er trouwens iemand die een gewoon (vast) nummer voor de 0900-helpdesk heeft gevonden? Heb al aantal keer (langere tijd) aan de lang gehangen, en is toch behoorlijk zonde... Ga ze vanmiddag weer eens bellen voor het 'opnemen en geen kiestoon' plus het 'neem op als ie gaat en krijg dode lijn' wat geregeld -niet altijd- voorkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
tweaktubbie schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:33:
Is er trouwens iemand die een gewoon (vast) nummer voor de 0900-helpdesk heeft gevonden? Heb al aantal keer (langere tijd) aan de lang gehangen, en is toch behoorlijk zonde... Ga ze vanmiddag weer eens bellen voor het 'opnemen en geen kiestoon' plus het 'neem op als ie gaat en krijg dode lijn' wat geregeld -niet altijd- voorkomt...
Hoi Tubbie: Heb je nu al doorgegeven dat je zo'n dect filter wilde ontvangen? Volgens mij zou dat de problemen moeten verhelpen die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Mijn telefoon knalt er vaak uit (na een halfuur aan de lijn) Heeft iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

@Denan: heb geen klachten meer gehoord van anderen dat niet opgenomen werd na bellen, dat is sinds het A-B en splitter ertussen uit kunnen halen over. Maar heb tijdje met gewoon 'vast' toestel geprobeerd en daar treedt hetzelfde op met geen kiestoon geregeld en 'dode lijn' bij opnemen (aan andere kant klinkt dan hetzelfde als na ophangen of in-gesprek). Heeft zo'n DECT filter zoals de naam al zegt dan ietsje nut?

Zit kort (<2m) kabel tussen ISRA en modem, dat was een vraag die support vorige keer al stelde.

Vraag me af of 't modem genoeg 'vermogen' heeft om de lijn naar boven en huiskamer over te laten gaan, en of kiestoon gewoon niet altijd doorkomt? Dat 'af en toe' is lastig te troubleshooten, en hoe lang het duurt (na hoeveel keer) je een kiestoon krijgt is ook niet regelmatig.

NL00121799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
tweaktubbie schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:32:
@Denan: heb geen klachten meer gehoord van anderen dat niet opgenomen werd na bellen, dat is sinds het A-B en splitter ertussen uit kunnen halen over. Maar heb tijdje met gewoon 'vast' toestel geprobeerd en daar treedt hetzelfde op met geen kiestoon geregeld en 'dode lijn' bij opnemen (aan andere kant klinkt dan hetzelfde als na ophangen of in-gesprek). Heeft zo'n DECT filter zoals de naam al zegt dan ietsje nut?

Zit kort (<2m) kabel tussen ISRA en modem, dat was een vraag die support vorige keer al stelde.

Vraag me af of 't modem genoeg 'vermogen' heeft om de lijn naar boven en huiskamer over te laten gaan, en of kiestoon gewoon niet altijd doorkomt? Dat 'af en toe' is lastig te troubleshooten, en hoe lang het duurt (na hoeveel keer) je een kiestoon krijgt is ook niet regelmatig.

NL00121799
Op zich valt het troubleshooten wel mee, prik alleen eens je telefoon beneden in de Alice modem. Werkt dat wel altijd goed dan is er inderdaad een probleem met de aansluitfactor en zul je iets van een huiscentrale er tussen moeten plaatsen. De maximale aansluitfactor van die CJT is volgens mij 2.5 of 3.0. Wat de aansluitfactor van je telefoon is kun je meestal op de onderkant terugvinden of in de tech-specs in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

@denan: Alice heeft het -zie ik net- over een factor van slechts 2...
Hoeveel telefoons kan ik aansluiten op het modem?

Dat hangt sterk af van de telefoon die u gaat gebruiken. Houdt er rekening mee dat de totale aansluitfactor (op elke telefoon staat wat zijn aansluitfactor is, de optelsom van deze getallen is de totale aansluitfactor) van de aangesloten apparatuur niet hoger mag zijn dan twee.
Copperjet datasheet:
2 REN per port
Had begrepen van Alice dat port 1 of 2 gebruikt mag worden - dus 2 REN maakt het al snel moeilijk met meerdere toestellen. Voordat ik de telefonie/modem helemaal in de stress help: kan/mag je op elke poort 1 telefoon aansluiten, of gaat dat niet werken? Manual van Alice had het bij aansluiten over port 1, maar op port 2 werkt het ook.

[ Voor 4% gewijzigd door tweaktubbie op 04-12-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
tweaktubbie schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:45:
@denan: Alice heeft het -zie ik net- over een factor van slechts 2...

Had begrepen van Alice dat port 1 of 2 gebruikt mag worden - dus 2 REN maakt het al snel moeilijk met meerdere toestellen. Voordat ik de telefonie/modem helemaal in de stress help: kan/mag je op elke poort 1 telefoon aansluiten, of gaat dat niet werken? Manual van Alice had het bij aansluiten over port 1, maar op port 2 werkt het ook.
Als het goed is werkt maar 1 poort tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

@denan, thnx voor het meedenken ;)

Okee, dan zou het dus de beste optie zijn om 1 DECT toestel te nemen met een REN <=2 en meerdere handsets. Zit je er alleen mee, welke [bij voorkeur] Philips heeft een soort certificering of ISO-achtige code die te herkennen is, waar je wel goed mee kunt bellen? Dan is het een kwestie van zo'n DECT-filter regelen, en zou het op die manier moeten werken... Kost dat nog wat dat je weet, of service van de zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
tweaktubbie schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:05:
@denan, thnx voor het meedenken ;)

Okee, dan zou het dus de beste optie zijn om 1 DECT toestel te nemen met een REN <=2 en meerdere handsets. Zit je er alleen mee, welke [bij voorkeur] Philips heeft een soort certificering of ISO-achtige code die te herkennen is, waar je wel goed mee kunt bellen? Dan is het een kwestie van zo'n DECT-filter regelen, en zou het op die manier moeten werken... Kost dat nog wat dat je weet, of service van de zaak?
Die DECT filters zijn gratis, die worden door AlliedData geleverd. Stel dat je DECT telefoon problemen heeft dan verhelpen deze filters dat altijd. Let bij de aanschaf echter wel goed op of het een model is dat geschikt is voor de nederlandse markt (check websites leverancier). Veel modellen bij de blokker/gamma's van deze wereld willen nog wel eens voor het oostblok zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Heb net even met Alice gebeld (werd gelukkig direct doorverbonden) en ze meldde mij dat er bij BBNed een storing was voor de nieuwe klanten. Dus klanten die lid zijn geworden tussen 24-11 en 02-12 moeten rekenen op een vertraging van hun aansluiting van 8 dagen (deze dagen werden niet gefactureerd).

Ik zit er natuurlijk net tussenin (01-12) en moet daarom dus nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

aaajeetee schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:18:
Heb net even met Alice gebeld (werd gelukkig direct doorverbonden) en ze meldde mij dat er bij BBNed een storing was voor de nieuwe klanten. Dus klanten die lid zijn geworden tussen 24-11 en 02-12 moeten rekenen op een vertraging van hun aansluiting van 8 dagen (deze dagen werden niet gefactureerd).

Ik zit er natuurlijk net tussenin (01-12) en moet daarom dus nog even wachten.
Heb je met KPN gebeld? Ik had dus ook storing zou 1 december aangesloten worden, maar er gebeurde niks. Kpn gebeld die hebben een monteur gestuurd, die het in de centrale goed heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
B0MBACI schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:45:
[...]

Heb je met KPN gebeld? Ik had dus ook storing zou 1 december aangesloten worden, maar er gebeurde niks. Kpn gebeld die hebben een monteur gestuurd, die het in de centrale goed heeft gezet.
Nee, heb met Alice gebeld. Degene die ik aan de telefoon had zei dat ik rond 10 dec internet zou moeten hebben. Als ik dat op dat moment nog steeds niet heb, zal ik wel weer aan de bel trekken (hangen in dit geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

aaajeetee schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:07:
[...]

Nee, heb met Alice gebeld. Degene die ik aan de telefoon had zei dat ik rond 10 dec internet zou moeten hebben. Als ik dat op dat moment nog steeds niet heb, zal ik wel weer aan de bel trekken (hangen in dit geval).
Ik zou je toch adviseren om KPN te bellen, als het aan alice lag zou ik ook 10 werkdagen mogen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
B0MBACI schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:15:
[...]

Ik zou je toch adviseren om KPN te bellen, als het aan alice lag zou ik ook 10 werkdagen mogen wachten.
Oké, en dan kan ik tegen KPN zeggen dat er een storing op de lijn zit ofzo? Of gewoon dat mijn 'ding' niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
Argh, wat doen ze daar toch bij alice?

Er was een ticket gemaakt bij de technische dienst want ik zit hier thuis nog steeds met een ISDN signaal en daar werkt die Alice apparatuur niet op. Het heeft eerst 2 weken geduurd voordat ik het er bij een helpdesk medewerker doorkreeg dat het niet werkte en niet ging werken.

Afijn, zij alles opgeschreven, maar natuurlijk niet mijn telefoon nummer. (mobiel) en ja zij kunnen natuurlijk geen tests uitvoeren als mijn ISDN telefoon aangesloten zit |:( Dus als ik niet thuis ben en zij doen voeren die tests uit dan komt daar niks uit.

Mijn god f#ck die stomme standaard tests, stuur iemand naar de centrale en gooi die schakelaar om. Ik pleitte er ook nog voor om met de technische dienst doorverbonden te worden, maar dat mocht niet.

Het incompetentie niveau van de helpdesk, techische dienst, administratie en eigenlijk alles daar is beneden peil. Als ik niet binnen een week een telefoontje gekregen heb van de technische dienst zeg ik mijn abonnement daar op! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

aaajeetee schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:44:
[...]

Oké, en dan kan ik tegen KPN zeggen dat er een storing op de lijn zit ofzo? Of gewoon dat mijn 'ding' niet werkt?
Idd dat er storing op de lijn zit, dat had ik gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
B0MBACI schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:26:
[...]

Idd dat er storing op de lijn zit, dat had ik gezegd.
Oké dankje, zal eens kijken of ik morgen iemand aan de lijn kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Mooi,...alles werkt sinds dinsdag zoals het hoort te werken bij mij.
Ben alleen wat minder blij met de snelheid (ff ruim 800kB/s)

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1845 meter.
Vind dit nogal karig voor nog geen 2 kilometer eerlijk gezegd.

Het modem is direct op het israpunt aangesloten, en vandaar met cross of gewone straight utp cat.6 (maakt niet uit) naar de pc.
Het is wel het dubbele van wat ik had bij XS4all, maar boven de 1000kB/s had ik toch leuker gevonden.

Valt er nog wat te tweaken verder, of moet ik het hier mee doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
MarElo schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:40:
Mooi,...alles werkt sinds dinsdag zoals het hoort te werken bij mij.
Ben alleen wat minder blij met de snelheid (ff ruim 800kB/s)

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1845 meter.
Vind dit nogal karig voor nog geen 2 kilometer eerlijk gezegd.

Het modem is direct op het israpunt aangesloten, en vandaar met cross of gewone straight utp cat.6 (maakt niet uit) naar de pc.
Het is wel het dubbele van wat ik had bij XS4all, maar boven de 1000kB/s had ik toch leuker gevonden.

Valt er nog wat te tweaken verder, of moet ik het hier mee doen ?
Ik zit volgens de bbned.nl site op circa 1598 meter en haal nog geen 600 kB/s. Maar dat staat dan ook al een maand als ticket genoteerd (hoog signaalverlies), zonder dat ik ooit word teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Dekaasboer schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:58:
Argh, wat doen ze daar toch bij alice? (...)
Het incompetentie niveau van de helpdesk, techische dienst, administratie en eigenlijk alles daar is beneden peil. Als ik niet binnen een week een telefoontje gekregen heb van de technische dienst zeg ik mijn abonnement daar op! :(
Nou, ga je conceptbrief maar maken. Toezeggingen over binnen 10 (werk?)dagen dat je gebeld gaat worden komen ze geen enkele keer na. Al moet ik zeggen dat SOMS mails naar een van de twee mij bekende mailadressen van de klantenservice al binnen 15 minuten (!) behandeld worden en doorgezet naar 2e lijn. Zoals de aanvraag voor zo'n DECT-filter; hopelijk wordt dat gehonoreerd. Aan de andere kant: de omzetting van ongewenste papierenfactuur ZOU zijn omgezet naar digitiaal, en zou ik 'n bevestiging van ontvangen - maar nog steeds geen mail of brief gezien!

Dat er NERGENS specifiek bij aanvragen en aansluiten wordt gemeld dat je die relatief lage aansluitfactor van 2 krijgt bij dat modempje, da's niet handig. :( Bleek dus 1 toestel van 2 te staan en boven twee toestellen met 1. Met KPN lijn nooit last (scheen factor 5 te zijn), maar waarschijnlijk ligt het daar aan. Andere modems zie je vaak met waarde rond 3-3,5 en da's acceptabel. Ben dus voor 3 toestellen die ik wil gebruiken wel aangewezen op basisstation met 2 losse handsets, en DECT filter...

[ Voor 14% gewijzigd door tweaktubbie op 05-12-2008 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Gisteren KPN gebeld, maar die werken echt helemaal niet mee, terwijl het probleem toch bij hun lijkt te liggen. Alleen abonneehouders wordt geholpen, maarja.. die worden steeds afgescheept met "het probleem ligt bij Alice". Desondanks kennen wij maar één KPN-abonnee die ons niet kan bereiken (dan lijkt het me toch duidelijk waar het probleem ligt).

Daarna maar Alice gebeld, die waren wel hulpvaardiger, maar meer dan een ticket aanmaken werd het niet. Ze hebben wel het telefoonnummer van de KPN-abonnee genoteerd (iets wat de KPN helpdesk niet wilde i.v.m. privacy) dus in principe is er genoeg info om het porting-probleem op te lossen.

Het is natuurlijk lastig om als consument twee bedrijven met elkaar te laten communiceren. Zeker als er één niet mee wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MrSleeves schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:26:
Gisteren KPN gebeld, maar die werken echt helemaal niet mee, terwijl het probleem toch bij hun lijkt te liggen. Alleen abonneehouders wordt geholpen, maarja.. die worden steeds afgescheept met "het probleem ligt bij Alice". Desondanks kennen wij maar één KPN-abonnee die ons niet kan bereiken (dan lijkt het me toch duidelijk waar het probleem ligt).
Zou het dan niet logisch zijn als die specifieke KPN-abonnee de KPN belt? Je zegt zelf, hij kan ons niet bereiken, dus dan is het zijn probleem en niet het jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

grun93 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:46:
[...]

Zou het dan niet logisch zijn als die specifieke KPN-abonnee de KPN belt? Je zegt zelf, hij kan ons niet bereiken, dus dan is het zijn probleem en niet het jouwe.
Ja, hebben ze gedaan, maar de KPN zegt: "Het ligt aan Alice". En zo heeft de KPN weer een probleem opgelost en een concurrent een slechte naam bezorgd..
Die KPN-abonnee zijn de ouders van mijn vriendin. Dat maakt het dus ook ons probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Laatst online: 03-08 10:51
Hallo mensen,

Ik heb dus Alice besteld vorige week vrijdag. Hierop de bestelling aangegeven nummerbehoud te willen. Dit vervolgens gechecked op de maandag aangekomen bevestiging. Dit stond er dus niet bij.

Ik bellen of ze alsnog nummerbehoud konden activeren. Ja meneer dat kan zal ik meteen even veranderen.
Ok ik denk mooi heb ik dat probleem niet. Bel ik dus vandaag even om te checken of het goed is doorgekomen en wat blijkt!!!! Staat er niet in :S:S:S ik vragen nou kan je dat nog veranderen As we speak.

Nee meneer dat kan niet want de status is verzonden. HALLLOOOO hoe gaan we dat dan regelen. Nou meneer u kunt na de activering nog nummerbehoud aanvragen.

Ik zeg dus: ik ga naar alice om kosten te verlagen niet om te wachten tot activering en dan over te stappen?? Heb geen zin in dubbele kosten want me oma heeft het al niet breed!!..

Zegt ie doodeleuk. Ja dat is maar een maand...

Wat nu?? Iemand een idee? Harder klagen en schreeuwen heeft dat zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb nummerbehoud ook achteraf moeten regelen, omdat ik bij KPN had opgezegd. Daardoor kon Alice dat nummer niet overnemen en moest ik de opzegging bij KPN dus weer ongedaan maken.
Hierdoor is er een kleine overlap ontstaan, maar KPN heeft wel een behoorlijk deel van de te veel betaalde kosten terugbetaald.

Bij KPN betaalde ik tussen de 45 en 50 euro per maand. Bij de maand die ik overstapte moest ik 77 euro aan Alice betalen (twee maanden gebruik, administratie en bijdrage nummerportering), maar kreeg ik bijna 35 euro van KPN terug (9 dagen eerder dan Alice afschreef), dus die maand kwam op 42 euro uit. En sindsdien zo'n 30 euro. Ik heb wel 3 weken tot een maand met een tijdelijk nummer van Alice gezeten.

[ Voor 39% gewijzigd door MrSleeves op 05-12-2008 12:09 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.