She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Ik zal bovenstaand tooltje even gebruiken.
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Als iemand een methode heeft voor het nagaan van mijn modem ip dan zou ik daar erg dankbaar voor zijn. Ik heb werkelijk geen idee hoe dit verder aan te pakken.
Ik zit nu met mijn cross-cable aan het modem. Er bestaan een verbinding. De modem zou een IP adres moeten uitdelen, maar dat doet hij dus niet. Hardwarematige reset is niet mogelijk.
(eerste hit google)
Met dit stukje tekst:
Misschien heb je er stomtoevallig wat aan.Om deze instellingen te herstellen kunt u het modem via de webinterface resetten naar de
fabrieksinstellingen. Hiertoe dient u het volgende uit te voeren:
1. Sluit een PC of notebook door middel van de meegeleverde cross-cable aan op de
Ethernet poort van het modem.
2. Open een web browser (bv. IExplorer) en log in op de webinterface van het modem.
Hiertoe typt u afhankelijk van de huidige instellingen één van onderstaande adressen in het
adresvenster van de browser en toetst u op ‘Enter’ op het toestenbord.
- Fabrieksinstelling: 192.168.1.1 (of 172.19.3.1)
- Als het modem door middel van het profiel als IAD geconfigureerd is: 172.19.3.1
- Als het modem door middel van het profiel als ATA geconfigureerd is: 172.21.3.1
Let hierbij op dat indien de CopperJet 1616-2P als ATA ingesteld is deze geen DHCP
server functie vervult en u het IP-adres op de netwerkkaart van de aangesloten PC of
notebook handmatig in moet stellen op bijvoorbeeld: 172.21.3.2 (En het Subnet Masker op:
255.255.0.0).
(En dan bedoel ik dus, dat het modem misschien 1 van die IP adressen heeft aangenomen, die jij niet weet.)
Alles kan stuk.
Dit heb ik dus geprobeerd, zonder resultaat helaas. Ik heb ook die adres-range gescanned, niets gevonden.
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 20:30 ]
voor de betreffende interface vind ik niets wat de modem zou kunnen zijn, helaas.
Verwijderd
Overigens kun je het MAC-adres van het modem achterop het modem zien, dus je hoeft niet te gokken welk ip bij welk MAC-adres hoort
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Ik weet langzamerhand niet meer wat ik nog kan doen.
IP: 172.19.3.1
SubnetMask: 255.255.0.0
DHCP: aan
...
[ Voor 7% gewijzigd door flux_w42 op 28-11-2008 21:55 ]
Verwijderd
En daarna niet vergeten je pc weer op "automatisch ip verkrijgen" te zetten en evt te rebooten of ipconfig / release en ipconfig /renew te doen...flux_w42 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:52:
Op de site van Copperjet zelf kan je een tooltje vinden om nieuwe firmware te schrijven of om gewoon een modem reset te doen. Dan komt alles weer op de fabrieksinstellingen
IP: 172.19.3.1
SubnetMask: 255.255.0.0
DHCP: aan
...
Aan het type modem te zien telefoneer je waarschijnlijk via je modem (VoATM)? Zorg er voor dat je jezelf niet zonder internet EN telefoon zet, zonder dat je weet hoe je je modem weer goed moet configureren!
Dat gaat van je PPP instellingen (waarschijnlijk PPPoA) tot je ATM kanaal (VCI, VPI, ...)
Als je nu snel even je modem reset zonder te weten hoe je het terug kan zetten, kan je wel even bezig zijn tot je weer op internet kan
Onthoud ook dat de login van de de webinterface op de modem misschien niet meer dezelfde zal zijn als Alice die voorgeconfigureerd heeft. Je modem gaat terug naar de standaard instellingen van Copperjet zelf.
User: admin
Pass: admin
Wist je trouwens dat die modems leuk speelgoed zijn? Er zit een zeer uitgebreide telnet interface op waarmee je je telefoon kan laten rinkelen, de DSP testsignalen op je lijn kan laten zetten, de status van je LED's bekijken en aanpassen, ...
[ Voor 30% gewijzigd door flux_w42 op 28-11-2008 22:24 ]
Verwijderd
Als dát het geval is, is het dan wel verstandig die tool te gebruiken?flux_w42 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:12:
En houd je instellingen bij de hand, want ALLES staat dan weer standaard hé.
Aan het type modem te zien telefoneer je waarschijnlijk via je modem (VoATM)? Zorg er voor dat je jezelf niet zonder internet EN telefoon zet, zonder dat je weet hoe je je modem weer goed moet configureren!
Dat gaat van je PPP instellingen (waarschijnlijk PPPoA) tot je ATM kanaal (VCI, VPI, ...)
Als je nu snel even je modem reset zonder te weten hoe je het terug kan zetten, kan je wel even bezig zijn tot je weer op internet kanIk spreek uit ervaring
Onthoud ook dat de login van de de webinterface op de modem misschien niet meer dezelfde zal zijn als Alice die voorgeconfigureerd heeft. Je modem gaat terug naar de standaard instellingen van Copperjet zelf.
User: admin
Pass: admin
Alice heeft in het modem namelijk een optie staan om een soort "preset-profiel" te gebruiken om álle Alice instellingen in het modem in 1 klap terug in te stellen naar de staat waarin je het modem thuis gestuurd kreeg. Die optie is dan strakjes ook weg begrijp ik? Geen idee hoeveel en vooral wélke instellingen dan handmatig moeten worden aangepast... lijkt me niet handig dan...
Edit: mocht het te laat zijn
Als dat werkt...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 22:23 ]
Ik ben nu niet meer thuis, maar aanstaande zondag ga ik de tool even downloaden en proberen.
Ik vraag me overigens af hoe deze tool het modem wil gaan resetten? Wanneer ik de kabel vanaf de modem direct op de laptop aansluit krijg ik geen verbinding met de modem, hoe kan het programma dan wel communiceren met de modem.
Daarnaast moet er een verbinding bestaan, ik zie het ethernet lampje opkomen bij aansluiten van de laptop. Ook de ADSL uplink werkt zo te zien. Ik begrijp werkelijk niet waarom het modem niet wil communiceren met de laptop.
Wat heb ik precies gedaan:
In modem ethernet naar dhcp-cliënt gezet. Modem kreeg vervolgens netjes een IP nummer van mijn router. Router kreeg echter geen verbinding met internet;
IP nummer van ethernet veranderd van standaard naar 192.168.0.1, DHCP weer ingeschakeld. Eigenlijk is dus enkel het interne IP van het modem veranderd.
Ik kreeg de melding van het modem dat het adres veranderd werd naar 192.168.0.1 en dart ik vanaf mijn PC ipconfig /renew moest uitvoeren. Hierna stopte alles met werken
[ Voor 28% gewijzigd door paradoXical op 28-11-2008 23:15 ]
Ondersteuning voor BOOTP en TFTP zorgt er voor de je je nooit volledig uit de modem kan sluiten (door bijvoorbeeld ALLE poorten, zowel LAN als WAN af te sluiten via de firewall, zodat je niet meer bij de config kan). Zie het als een soort fail-safe mode, waarin de modem zijn configuratie in nood toch nog kan aanpassen.
Nog een tip:
Laat je draadloze router eens voor wat hij is, en sluit je PC rechtstreeks aan op de modem. Zorg dat je wifi router en je modem los van elkaar zijn (om ip conflicten, ruzie tussen de DHCP servers en gelijkaardige grapjes te vermijden

Stel je eigen PC in op bijvoorbeeld 192.168.0.20 / 255.255.0.0. Probeer dan eens te pingen naar je modem (192.168.0.1 zoals je zelf ingesteld hebt). Standaard gebruikt je modem 172.19.3.1 als IP dus de volgende config is ook het proberen waard:
PC -> 172.19.3.20 / 255.255.0.0
pingen naar 172.19.3.1
Misschien zijn je instellingen niet goed opgeslaan, en verwacht je modem nog altijd een IP op de lan interface via DHCP. Gebruik dan eens het gratis tooltje TFTPD32. Daar zit een DHCP server in in gebouwd, dus kan je, als je je modem aansluit en herstart, misschien via TFTPD32 een ip uitdelen waarna je modem weer bereikbaar is.
[ Voor 37% gewijzigd door flux_w42 op 29-11-2008 00:02 ]
Ik heb overigens de draadloze router gelaten voor wat hij is en mijn laptop fysiek verbonden met de modem. Vervolgens heb ik geprobeerd te pingen naar (steeds het adres van mijn NIC aangepast zodat het in onderstaande waardes valt)
172.19.3.1 (255.255.0.0 en 255.255.255.0)
172.21.3.1 (255.255.0.0 en 255.255.255.0)
192.168.0.1 (255.255.0.0 en 255.255.255.0)
dit ivm het geval ik een tikfout gemaakt zou hebben. Helaas niets opgeleverd dus.
Ik zal het tooltje proberen, en anders ga ik hem resetten en vraag ik kuiltje om een backup
Kan je dit ook zelf forceren zonder gebruikt te maken van de tool die ter beschikking wordt gesteld door Allied data?flux_w42 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 23:34:
Vlak voor de echte firmware in de modem opstart, start er een bootloader die via BOOTP en TFTP er voor zorgt dat je toch enkele seconden aan de instellingen van de modem kan. Je tooltje upload dan via TFTP een nieuwe configuratie naar de bootloader, die op zijn beurt dan weer de configuratie in het flash schrijft en toepast.
Ondersteuning voor BOOTP en TFTP zorgt er voor de je je nooit volledig uit de modem kan sluiten (door bijvoorbeeld ALLE poorten, zowel LAN als WAN af te sluiten via de firewall, zodat je niet meer bij de config kan). Zie het als een soort fail-safe mode, waarin de modem zijn configuratie in nood toch nog kan aanpassen.
Mijn Netwerkport en ADSL(WAN) zijn beide niet meer benaderbaar, ik weet op dit moment niet wat de settings zijn van het modem. Het zou theoretisch ieder IP kunnen zijn. Het tooltje van Allied data kan in ieder geval via de netwerk interface niet communiceren met het modem (Copperjet 8162p)
Ik hoop dat jij mij verder op weg kan helpen alvast bedankt voor je inspanning.
Gr. Barracuda
[ Voor 24% gewijzigd door barracuda2806 op 29-11-2008 20:20 ]
Ik neem graag gebruik van je aannbod om even een backup te maken van je settings.
Ik neem vanavond ook een Speedtouch mdoem mee om te proberen, maar ik sluit liever de Coperstraaljager aan omdat bellen toch wel handig is
Mijn mail adres is harrie [apeding] afferden.net
Wat ik overigens grappig vind is het feit dat ik het modem op dit moment gewoon kan pingen. Jammer dat ik er geen webserver op heb draaien
Kleine edit: ik heb de sessie van Firefox opgezocht op mijn linux bak. Er staat duidelijk dat ik het ethernet heb geconfigged op 192.168.0.1 met een subnetmask van 255.255.255.0. Toch heb ik mezelf buitengesloten.
Ik draai windows Vista, kan het hier mee te maken hebben dat ik geen toegang krijg tot de modem? Ik zal toch niets over het hoofd zien? Zoals ik de settings nu heb staan zou mijn laptop, via de crosscable, in verbinding moeten kunnen staan met de modem.
[ Voor 54% gewijzigd door paradoXical op 30-11-2008 20:49 ]
Wanneer ik de DHCP server start deelt het programma inderdaad een IP uit aan een apparaat met het MAC adres van mijn modem. hij identificeert hem als volgt:flux_w42 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 23:34:
Vlak voor de echte firmware in de modem opstart, start er een bootloader die via BOOTP en TFTP er voor zorgt dat je toch enkele seconden aan de instellingen van de modem kan. Je tooltje upload dan via TFTP een nieuwe configuratie naar de bootloader, die op zijn beurt dan weer de configuratie in het flash schrijft en toepast.
Nog een tip:
Laat je draadloze router eens voor wat hij is, en sluit je PC rechtstreeks aan op de modem. Zorg dat je wifi router en je modem los van elkaar zijn (om ip conflicten, ruzie tussen de DHCP servers en gelijkaardige grapjes te vermijden)
Stel je eigen PC in op bijvoorbeeld 192.168.0.20 / 255.255.0.0. Probeer dan eens te pingen naar je modem (192.168.0.1 zoals je zelf ingesteld hebt). Standaard gebruikt je modem 172.19.3.1 als IP dus de volgende config is ook het proberen waard:
PC -> 172.19.3.20 / 255.255.0.0
pingen naar 172.19.3.1
Misschien zijn je instellingen niet goed opgeslaan, en verwacht je modem nog altijd een IP op de lan interface via DHCP. Gebruik dan eens het gratis tooltje TFTPD32. Daar zit een DHCP server in in gebouwd, dus kan je, als je je modem aansluit en herstart, misschien via TFTPD32 een ip uitdelen waarna je modem weer bereikbaar is.
Rcvd DHCP Discover Msg for IP 0.0.0.0, Mac 00:01:71:0F:CE:80 [30/11 21:19:45.118]
DHCP: proposed address 192.168.0.5 [30/11 21:19:46.619]
Modem krijgt helaas geen IPnummer toebedeeld.
Wat er nu precies fout ging weet ik niet, maar het modem stond inderdaad als DHCP client. Dit vind ik wel erg vreemd, omdat ik mijn router als DHCP server had staan, en deze deelde er dus geen uit aan de modem.
Anyway, alles werkt weer perfect, ik bedankt alle voor alle hulp
Verwijderd
Ik moet zeggen, dat ik al een aantal malen de dhcp server in de CJ uit heb gezet, config heb gesaved, vervolgens het modem herstart, en daarna bleek dus de dhcp server tóch weer ingeschakeld, met alle conflicten in het netwerk van dien... Misschien een bugje in de software...
Anyhoe... opgelost voorlopig.
Het heeft zeker niet gelegen aan een foutieve instelling van mijn kant. Ik heb alles goed bekeken voordat ik de config doorgevoerd heb. Bleek de modem toch als cliënt te staan, achteraf ben ik erg blij dat ik niet het modem naar factory default heb moeten zette. De DHCP server was de oplossingVerwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:13:
Ik lees net pas weer dit topic door, had nog niks naar je gestuurd, maar mooi om te lezen dat je het zelf hebt kunnen fixen!
Ik moet zeggen, dat ik al een aantal malen de dhcp server in de CJ uit heb gezet, config heb gesaved, vervolgens het modem herstart, en daarna bleek dus de dhcp server tóch weer ingeschakeld, met alle conflicten in het netwerk van dien... Misschien een bugje in de software...
Ik ga zometeen een linksys en speedtouch werkend proberen te krijgen op Alice. Zal me benieuwen, lagen nog in de kast hier!
Dit merkte ik ook bij mij. Inderdaad dus een bug.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:13:
Ik lees net pas weer dit topic door, had nog niks naar je gestuurd, maar mooi om te lezen dat je het zelf hebt kunnen fixen!
In het Alice topic heb ik ook het probleem gepost dat ik niet meer in mijn modem kom. Las hier nog meer problemen van die aard. Leuk modempje!
Ik ga vanavond weer eens proberen. Ben al bezig geweest met de Allied Data recovery tool maar ook dat ging niet. Ik kan wel bellen, dus ADSL werkt. Ik zag wel toen ik nog wel in het modem kon dat hij geen gateway kreeg. Da's raar, maar kan er dus nu niet meer in om te zien waarom ik ook nog steeds geen internet heb.
Hoeiendag!