Het grote boten topic

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:31
Makrolon schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 10:04:

Ik snap je deels hoor, alleen je kan iemand anders natuurlijk niet opdringen er op dezelfde manier van te genieten als jij. En het ergens niet hard gevaren mag worden heb je een punt, maar als er wel ergens snel gevaren mag worden moet je niet klagen als iemand dat ook doet met bijbehorende geluiden en golfslag.

Ik irriteer me dood aan fb post in vaargroepen waar iemand weer zit te zeuren over mensen die snel varen op plekken waar het mag. Dan moet je ergens anders gaan varen.
Volledig mee eens.
Wij hebben onze bayliner trouwens hoofdzakelijk omdat we dit type boot mooi vinden, dat is snel kan is leuk mee genomen.

Maar we zullen wel geen vrienden worden, want ik heb ook een waterscooter :+ (waar ik alleen mee op de IJssel vaar, waar het mag)
Als je ver van mij weg blijft met dat ding kunnen we best vrienden worden ;) Sowieso, op een normale manier online converseren over totaal uiteenlopende meningen, dat is al heel wat tegenwoordig.

Ik heb af en toe wel last van 'hautain zeilersgedrag', in bewoording enzo. Ik weet het en ik werk er aan.
Met iemand mee zeilen staat nog op de planning trouwens! Lijkt me prachtig, ik volg ook een aantal mensen op youtube die een wereldreis maken met een zeilboot, super mooi.
Doen! Er is bijna niets mooiers dan zeezeilen. Wellicht verandert het je pespectief en kom je nog eens naar 'onze' kant van het hek. Het verschil tussen een zeil- en motorboot is het tuigage, en dat laatste is praktisch onderhoudsvrij dus voor het geld hoef je het niet te laten :+

Nog iets geestigs over cultuurverschillen: in Noorwegen en Zweden mag je zowat overal hard varen en dat doen ze ook. Vinden ze totaal geen probleem om met een knoop of 40 voorbij te varen op een meter of vijf afstand. Moest daar even aan wennen in het begin, maar 's lands wijs, 's lands eer. Went best snel. Met duizenden eilandjes zie ik die snelle boten dan ook meer als functioneel, anders kom je nergens als in woner.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Makrolon schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 10:04:
[...]

Ik snap je deels hoor, alleen je kan iemand anders natuurlijk niet opdringen er op dezelfde manier van te genieten als jij. En het ergens niet hard gevaren mag worden heb je een punt, maar als er wel ergens snel gevaren mag worden moet je niet klagen als iemand dat ook doet met bijbehorende geluiden en golfslag.
Daar ben ik het niet mee eens. Je moet ten alle tijde voorkomen dat je overlast veroorzaakt. Of het nu over varen of fietsen gaat en of het over een zeilboot, speedboot, driewieler of fatbike gaat. Er zijn voor snelle boten genoeg manieren om te voorkomen dat anderen last hebben van hun geluiden en golfslag.

Dat gezegd hebbende, als je als motorkruiser (zoals ik heb) buiten de vaargeul ga varen moet je ook niet zeuren als er een snelle boot langs komt. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Alain op 07-05-2026 02:51 ]

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste