sig69 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 01:10:
Dik planeren met 21,7 km/u, m'n fiets gaat nog sneller

. Gekscherend bedoeld hoor, whatever floats your boat.
Ik heb het zeilvirus niet, doe mij dit maar een paar uurtjes op vakantie:
[Afbeelding]
Of een dagje een sloepje huren en een beetje rondpruttelen, ook heerlijk. Maar ik ga echt nooit een eigen boot kopen, dat weet ik wel.
(Ik heb ooit eens uitgerekend dat voor die paar keer per jaar dat we varen we de komende 30 jaar een sloepje kunnen huren, onderhoud niet eens meegerekend)
Nadeel is alleen dat wanneer jij een sloepje wil huren heel het land dat nou net ook op die dag besluit te doen.
Gevolg hogere dagprijzen, niks meer te krijgen en stervensdruk op het water.
Ik
moet echt weer een boot.

Sta letterlijk en figuurlijk al veel te lang droog en begin dat gewoon te merken aan mijn humeur en algeheel welbevinden.
Een keertje (mee) varen is een quickfix en ook hartstikke leuk maar dan heb je niet die vrijheid die je met een eigen bootje wel hebt.
Heb geen vlieg/zon/wintersport vakantie behoeftes en met een eigen boot zijn vakanties, weekendjes weg, een paar uur aan het einde van de dag varen om ff te ontspannen een heerlijk en relatief betaalbaar tijdverdrijf, mits je er wel regelmatig gebruik van maakt.
Zelfs in de winter een middagje op je boot rommelen, muziekje erbij, schipperbittertje en je bent toch weer even uit de dagelijkse sleur en ja hobby's/sporten kost nou eenmaal geld.
Al eens uitgerekend wat een jaartje golfen kost? Of een paard? Motorrijden? Ieder zijn ding maar doe mij dan maar een 40 jaar oud klein polyester kajuitzeilbootje o.i.d. Begrijp mensen met een caravan of camper ook wel, dat is net zoiets.
/sjaggo rant
Maar het is idd heel persoonlijk, wil je een paar keer per jaar het water op dan gewoon lekker huren, groot gelijk. Geen zorgen, geen onderhoud, overzichtelijke kosten en de volgende keer ga je weer lekker wat anders doen of je huurt iets in een ander vaargebied, ook leuk.
Ennieways...
SKS Skûtsjesilen is weer begonnen en vandaag varen ze bij Ealahuzen.