Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 102 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 75.772 views

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 17:22
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:29:
[...]
Sterker nog, dat werkt zeer goed en is sfeervol. :)
Ik heb een tijdje met 2 waxinelichtjes zitten spelen. 's avonds.
Signaal is wel iets zwakker dan de sensorbar, dus gevoeligheid omhoog krikken in de options en zorgen dat er verder geen lichtbronnen om de TV heen staan. (vandaar 's avonds spelen :) )
Jep laatst ook nog een filmpje van gezien
Toen ging dat dus mis.
best een aardige vlek op de tv. :9
De gevoeligheid heb ik omhoog gezet maar dat hielp met veel licht niet.
Heb het idee dat de draadloze haast nog beter werkt dan die met het draadje.

[ Voor 74% gewijzigd door thespeed op 21-08-2008 12:26 ]

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:14

The Legend

*Plop*

Ik heb vandaag een component kabel gekocht voor m'n Wii, nu krijg ik echter een groenig beeld? Tulpstekkers zijn correct aangesloten. Als ik de groene tulp er uit trek dan krijg ik geen beeld (logisch), zonder de blauwe wordt het beeld zwart wit. Als ik de rode tulp eruit trek dan veranderd er niets aan het beeld? Kabel aanduwen werkt niet. Ik heb een tijdje geleden een Xbox360 op component aangesloten en daar werkte het wel perfect. Zou het nu aan de kabel, de wii of de tv liggen? Kleuren zijn met scart wel gewoon goed.

Ik ben toch malle pietje niet!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
The Legend schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:42:
Ik heb vandaag een component kabel gekocht voor m'n Wii, nu krijg ik echter een groenig beeld? Tulpstekkers zijn correct aangesloten. Als ik de groene tulp er uit trek dan krijg ik geen beeld (logisch), zonder de blauwe wordt het beeld zwart wit. Als ik de rode tulp eruit trek dan veranderd er niets aan het beeld? Kabel aanduwen werkt niet. Ik heb een tijdje geleden een Xbox360 op component aangesloten en daar werkte het wel perfect. Zou het nu aan de kabel, de wii of de tv liggen? Kleuren zijn met scart wel gewoon goed.
Ik gok dat de component kabel een breuk heeft. Probeer eens te rammelen met de kabel om te zien of er toch contact gemaakt wordt.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• The Legend

The Legend

*Plop*

ari3 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:44:
[...]
Ik gok dat de component kabel een breuk heeft. Probeer eens te rammelen met de kabel om te zien of er toch contact gemaakt wordt.
Het is een splinternieuwe kabel, even wat gerammelt maar er veranderd niets. Het lijkt wel alsof de rode tulp iets losser zit dan de blauwe en de groene maar hij zit er goed genoeg in om contact te maken.

Via google kom ik een aantal keer het zelfde probleem tegen alleen nergens een oplossing.

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Terug naar de winkel lijkt me. Misschien even kijken of je wii niet op 50 hz staat ingesteld? (Weet niet of dat zo is maar op 60 hz doet hij het wel) en heb je hem bij het menu ook al op 480p ingesteld?

Verwijderd

The Legend schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:52:
[...]

Het is een splinternieuwe kabel, even wat gerammelt maar er veranderd niets. Het lijkt wel alsof de rode tulp iets losser zit dan de blauwe en de groene maar hij zit er goed genoeg in om contact te maken.

Via google kom ik een aantal keer het zelfde probleem tegen alleen nergens een oplossing.
Lijkt me heel duidelijk probleem met de kabel.
Andere kabel proberen om die kabel als eerste uit te sluiten!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:57:
[...]

Goed punt inderdaad.
Maar het 1 staat het ander toch niet in de weg.... hoop ik :S
Hoeveel mensen kennen bijvoorbeeld Chrono Trigger NIET van Squaresoft ?
(destijds import only)

Doodzonde. Dat spel moet op Virtual Console.
En verplichte kost voor elke squaresoft fan.
Chrono Trigger is wel in de maak voor de DS.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• P4uluz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11-2024
Is het normaal dat de cd in je wii blijft draaien als je wii in standby staat?
Ik wilde gister na een dag werken wiien en ik wisselde van spel, de cd die eruit kwam was loeiheet..

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Captain N schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:20:
[...]

Chrono Trigger is wel in de maak voor de DS.
Ik wilde het net zeggen.
Als ze al de Squaresoft RPGs voor VC uitbrengen kunnen ze alle remakes niet meer uitmelken.

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:49
P4uluz schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:49:
Is het normaal dat de cd in je wii blijft draaien als je wii in standby staat?
Ik wilde gister na een dag werken wiien en ik wisselde van spel, de cd die eruit kwam was loeiheet..
Dat komt niet omdat de dvd blijft spinnen, maar omdat je Wii continu op stand-by staat en daardoor warm wordt. Zo komt die dvd ook weer warm.

• P4uluz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11-2024
Maar dat is dus wel normaal?

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:04
Het is normaal, maar om schade te voorkomen schakel ik WiiConnect24 uit, want dat heeft bij mij wel eens vastlopers veroorzaakt. Ben er nu vanaf :Y, hoewel sommige kanalen soms bijna vastlopen (MKW-kanaal) en soms echt vastlopen (van Internetkanaal naar SSBB). Maar gelukkig gebeurt dat bijna nooit :)

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:19

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

The Legend schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:42:
Ik heb vandaag een component kabel gekocht voor m'n Wii, nu krijg ik echter een groenig beeld?
Even nieuwsgierigheid van mijn kant: is het een originele Nintendo Wii component-kabel, of van een 3rd party?

... en oranje! :P

Verwijderd

Ik was vanmiddag in Leiden en er stonden overal echt stapels Mario Kart en Wii's. Ik telde bij de Bart Smit een stuk of 11 Wii's en bij de Game Mania stonden een stuk of 30 Mario Kart's. Ze hadden ook nog een aardige stapel WiiFit en bij andere winkels zag ik ook genoeg Mario Karts e.d. staan, ik hoorde dat de game niet te krijgen was dus ik stond versteld van de stapels.

Anyway,

Een nieuwe The Conduit Trailer:
http://www.wiids.nl/article.php?id=27303

Ik krijg er steeds meer een Perfect Dark gevoel bij. Alleen is de game artistiek nog steeds niet erg sterk.

Verwijderd

MediaMarkt Alphen aan den Rijn heeft een pallet manshoog gevuld met Wii's...

• The Legend

The Legend

*Plop*

iNSaNe-oNe schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:29:
[...]

Even nieuwsgierigheid van mijn kant: is het een originele Nintendo Wii component-kabel, of van een 3rd party?
Third party. Zou dat uitmaken? Ik heb geen kabel fetish en gebruik ook een HDMI kabel van twee tientjes ipv 100 euro :P

Morgen in ieder geval de kabel omruilen. Hoop niet dat het aan m'n TV ligt :/

[ Voor 10% gewijzigd door The Legend op 21-08-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:01:
Ik was vanmiddag in Leiden en er stonden overal echt stapels Mario Kart en Wii's. Ik telde bij de Bart Smit een stuk of 11 Wii's en bij de Game Mania stonden een stuk of 30 Mario Kart's. Ze hadden ook nog een aardige stapel WiiFit en bij andere winkels zag ik ook genoeg Mario Karts e.d. staan, ik hoorde dat de game niet te krijgen was dus ik stond versteld van de stapels.

Anyway,

Een nieuwe The Conduit Trailer:
http://www.wiids.nl/article.php?id=27303

Ik krijg er steeds meer een Perfect Dark gevoel bij. Alleen is de game artistiek nog steeds niet erg sterk.
Ik moet zeggen dat de gameplay en de physics er goed uit zien. Maar ik mis sfeer (denk dat ik hetzelfde bedoel als jij met artistiek). Het ziet er (nog) kaal en ongeinspireerd uit. Maar ook als deze game niet heel geweldig wordt, kan het natuurlijk een leuke engine zijn voor toekomstige projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:56:
[...]

Third party. Zou dat uitmaken? Ik heb geen kabel fetish en gebruik ook een HDMI kabel van twee tientjes ipv 100 euro :P

Morgen in ieder geval de kabel omruilen. Hoop niet dat het aan m'n TV ligt :/
Heb je de Wii ingesteld op 480p/EDTV anders dan probeer je waarschijnlijk een 50hz/576i PAL signaal door een NTSC component kabel te sturen. En third of first party maakt wel degelijk uit als het om kabels gaat. In ieder geval zijn de kabels van 25/30 euro beter dan de kabels van een tientje of minder. Behalve als het echt aftermarket spul is, maar hier kom je dat nauwelijks tegen en zijn het allemaal van die Draxter, Piranha merken waar je niets aan hebt. Er zijn best goede third party merken zoals Snakebyte, Blaze, Big Ben etc. maar behalve die laatste kom je nauwelijks kwalitatief spul tegen in de Nederlandse winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
De component kabel van Logic 3 is ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ik zit zelf ook te twijfelen om een component kabel te halen. Heb namelijk net een 46'' plasma gehaald. Nu vraag ik me alleen af of het beeld niet juist lelijker wordt als het te scherp wordt op zo'n oppervlakte ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hanabi Festival gestart voor Europa: Super Mario RPG en Super Mario Bros.: The Lost Levels!!

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:45:
Ik zit zelf ook te twijfelen om een component kabel te halen. Heb namelijk net een 46'' plasma gehaald. Nu vraag ik me alleen af of het beeld niet juist lelijker wordt als het te scherp wordt op zo'n oppervlakte ;)
Het wordt juist veel mooier, het gaat niet alleen om de scherpte maar ook om de kleuren etc. Met het normale gele composiet kabeltje lopen alle kleuren uit. Een witte balk is bijvoorbeeld uitgesmeerd over een rode achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:35:
[...]

Het wordt juist veel mooier, het gaat niet alleen om de scherpte maar ook om de kleuren etc. Met het normale gele composiet kabeltje lopen alle kleuren uit. Een witte balk is bijvoorbeeld uitgesmeerd over een rode achtergrond.
Tnx, toch maar eens aan gaan schaffen dan :)
heb m'n wii er nu nog niet aan gehangen omdat ik nog midden in een verhuizing zit.
Xbox al wel maar die vergelijking mag ik eigenlijk niet maken :P

[ Voor 16% gewijzigd door rajackar op 22-08-2008 10:53 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een component kabel voor de Wii maakt een wereld van verschil op een LCD. Logisch natuurlijk, alles is beter dan composiet (qua kleurenscheiding en scherpte).

Ik moet mn Wii weer 's aanraken...nu al meer dan een halfjaar niet gebruikt, terwijl ik op 3% van SMG ben en Zelda ook nog lang niet klaar heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik heb nu btw plasma en een RGB kabel ;)
Maar zeker dat je dan je wii moet gebruiken. Die van mij staat ook al een tijdje stof te verzamelen maar ik heb iig mario galaxy, metroid prime 3 en zelda uitgespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
the conduit ziet er echt niet ok uit hoor...

Zelfde als dat er een kart game komt op de xbox/playstation is ook niks

De Wii is nou eenmaal geen shooter console, dan moet je een Xbox of PS 3 kopen

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Wat een dom statement is dit nou weer!?
Alleen omdat het genre nu niet heel goed vertegenwoordigd is bepaal jij even dat er geen shooters mogen komen op de wii?
Lijkt me een mooi stukje ongepaste grootheidswaanzin. Ga jij je waarheden maar ergens anders verkondigen en dan gaan wij ons gewoon vermaken met een goed uitgevoerde wii shooter met besturing die recht doet aan de potentie van de wii mote.

En even voor de volledigheid, niet iedereen heeft het geld om meerdere consoles te kopen, en misschien willen die wii bezitters ook wel eens een shooter spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
zo mogge

beetje op je p*k getrapt!!! ben een groot nintendo Fan, heb alle consoles tot nu toe in huis gehad, maar na Goldeneye heb ik geen fatsoenlijke shooter meer gezien hoor!! Niet dat het wat uitmaakt want ik koop geen Nintendo voor een goede shooter, ik koop een nintendo voor hun AAA titels!

En zeg nou zelf de conduit is vergeleken met shooters als Call Of Duty Modern Warfare, Battlefield etc. toch gewoon een lachertje!

voel je niet zo meteen aangevallen man |:(

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Niks aangevallen hoor. Ben prima vrolijk hier.
De Wii is nou eenmaal geen shooter console, dan moet je een Xbox of PS 3 kopen
Bepaal jij dat voor iedereen?
Ik hou niet van dat uit de hoogte wel even bepalen wat andere mensen leuk mogen vinden.
Ik heb zelf een xbox 360 staan maar ik kijk wel uit naar the conduit. Al is het alleen maar omdat de controls met de wii mote erg goed lijken te werken. Bij shooters op de xbox vind ik de controls nog altijd behelpen, ook al zien die games er mooier uit.

[ Voor 16% gewijzigd door rajackar op 22-08-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MP3 is één van de leukste shooters die ik heb gespeeld sinds Bioshock.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 21:08
rajackar schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:34:
Niks aangevallen hoor. Ben prima vrolijk hier.

[...]

Bepaal jij dat voor iedereen?
Ik hou niet van dat uit de hoogte wel even bepalen wat andere mensen leuk mogen vinden.
Ik heb zelf een xbox 360 staan maar ik kijk wel uit naar the conduit. Al is het alleen maar omdat de controls met de wii mote erg goed lijken te werken. Bij shooters op de xbox vind ik de controls nog altijd behelpen, ook al zien die games er mooier uit.
Jezus, wat een mensen altijd :D .
Als je dat letterlijk opvat(De Wii is nou eenmaal geen shooter console, dan moet je een Xbox of PS 3 kopen), dan ben je duidelijk niet een van de snuggerste. En al helemaal niet omdat je de nadruk legt op die twee woorden, waardoor de zin heel anders overkomt.

Overigens ben ik het ermee eens dat de Wii geen shooter console is. De controls zijn fijn, maar er zijn geen games die in de buurt van Bioshock, Gears of War, Halo, Killzone, Halflife oid komen. The Conduit is ook een lachertje.
MrVegeta schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:35:
Kijk uit met wat je zegt, MP3 wordt hier altijd omschreven als een 'first person adventure met shooter elementen' :+

[ Voor 14% gewijzigd door BarôZZa op 22-08-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 04:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MrVegeta schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:35:
Om me post wat inhoud te geven...
De enige reden waarom de wii geen shooter console zou kunnen zijn is omdat de graphics van de games lager liggen dan die van de rest. Maar als de gameplay op de wii beter/leuker is dan op de rest dan laat dat toch gewoon zien dat de wii ook prima shooters kan opleveren.

Elke console kan elk soort games afspelen, het ligt helemaal aan de gebruiker wat die er van verwacht en wil.

Als je HD shooters wil spelen (koop een pc) dan moet je een xbox/ps3 kopen. Als je een shooter wil spelen met een nieuw soort besturen en een totaal andere stijl dan ben je op de wii goed.

//edit. Kan mij niet zo boeien hoe een game word omgeschreven. Ik zie dingen first person en ik shoot. FPS dus voor mij. Dat er veel avontuur en andere gameplay elementen in zit is alleen maar goed.

Hoe weet je dat The Conduit een lachtertje is? Al gespeeld, zo ja. Maar goed dat je niet bevooroordeeld bent...

[ Voor 78% gewijzigd door MrVegeta op 22-08-2008 12:18 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
tnx barozza eindelijk iemand die er wat genuanceerder naar kijkt...

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:40:
[...]

Heb je de Wii ingesteld op 480p/EDTV anders dan probeer je waarschijnlijk een 50hz/576i PAL signaal door een NTSC component kabel te sturen. En third of first party maakt wel degelijk uit als het om kabels gaat. In ieder geval zijn de kabels van 25/30 euro beter dan de kabels van een tientje of minder. Behalve als het echt aftermarket spul is, maar hier kom je dat nauwelijks tegen en zijn het allemaal van die Draxter, Piranha merken waar je niets aan hebt. Er zijn best goede third party merken zoals Snakebyte, Blaze, Big Ben etc. maar behalve die laatste kom je nauwelijks kwalitatief spul tegen in de Nederlandse winkels.
Net m'n imitatie kabel geruild voor een andere (zelfde merk), nu werkt het prima :) Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik vind dat The Conduit tot heden ook nog twijfelachtig (eerst zien/spelen voor ik een mening heb). En nee, ik zou mensen niet aanraden een Wii te kopen voor de shooters (X360 en PS3 ook niet overigens, tenzij ze per sé een console willen). Maar dat de Wii niet veel goede shooters heeft wil niet zeggen dat er geen goede shooters op kunnen komen. Shooters spelen m.i. het fijnst op de Wii wat betreft de consoles. Dat het er mooier uit ziet op de andere consoles is leuk, maar de besturing blijft beholpen vind ik. Geef mij dan maar games a la GoldenEye en Perfect Dark, maar dan met Wii besturing. Dat The Conduit ziet er best okay uit (maar boeit me dus niet zoveel), en de engine lijkt ook wel okay. Maar qua uitstraling heeft het wat mij betreft nog niet zoveel.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Fijn dat er zo lekker op gehapt wordt maar mijns inziens waren mijn opmerkingen nou niet bepaald vervelender dan andere hier geplaatste posts.
Ik vind het alleen nogal jammer dat het kennelijk nodig is een game nu al af te branden en naar de vuilnisbak te verwijzen voordat ie uit is. En dat terwijl the conduit best eens dat gat van shooters en wat meer "hard core" (bij gebrek aan een beter woord) games zou kunnen opvullen waar hier ook veel over geklaagd is.
Beetje hypocriet als je het mij vraagt. En om mij dan meteen als niet zo snugger te bestempelen omdat ik een zin letterlijk neem lijkt me ook niet nodig. Als die zin niet zo bedoelt was had ie misschien in andere woorden geschreven moeten worden.

Maar genoeg hierover.
Ik ben het er namelijk wel mee eens dat the conduit qua stijl nog niet echt kan overtuigen. Maar een goed uitgevoerde shooter zal ik zeker wel aanschaffen. Aan de ene kant omdat het me heerlijk lijkt om met wii besturen op de bank een shooter te spelen en aan de andere kant lijkt het me goed om een game als dit te supporten om te laten zien dat dit soort games prima werken op de wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:33

Sagat

Is pappa x2!

OMG somebody is wrong on 'teh internet'! ;)

/polder methode aan

Ik ben het met beide partijen een beetje eens, ik vond de formulering niet fijn en ook de gedachte dat fps op wii kansloos zijn een beetje euh kansloos?

Maar je kan idd inbrengen dat cutting edge gfx een groot gedeelte van een goede fps zijn.
Erger nog is het feit dat fps meer een core gamer publiek is en geen algemeen/wii doelgroep.
Ik denk ook niet dat ik mijn adem kan inhouden tot nintendo zelf met een COD4 beater komt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOCO_cola schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:27:
ben een groot nintendo Fan, heb alle consoles tot nu toe in huis gehad, maar na Goldeneye heb ik geen fatsoenlijke shooter meer gezien hoor!!
Afbeeldingslocatie: http://i205.photobucket.com/albums/bb44/Stachel21/Perfect_dark_box.jpg
Johanna would like a word with you...

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/ba/MetroidPrimebox.jpg
FPA, maar het blijft een geweldige first person game

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51CESF67WZL._SL500_AA280_.jpg
En je hebt als Goldeneye/RARE fan toch wel deze gehaald neem ik aan?
En zeg nou zelf de conduit is vergeleken met shooters als Call Of Duty Modern Warfare, Battlefield etc. toch gewoon een lachertje!
En daarom komt Call of Duty World At War ook naar de Wii:
http://www.gametrailers.com/player/36535.html
Zelfde als dat er een kart game komt op de xbox/playstation is ook niks
Ik ben aardig hyped voor de autotjes in Banjo:
Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.gamespy.com/xbox360/image/article/873/873838/banjo-kazooie-nuts-bolts-20080513064049803.jpg

Als je je kritiek richt op alleen The Conduit dan ben ik het met je eens. De game ziet er leuk uit maar het oogt allemaal nog een beetje standaard. Een muurtje opblazen, wat cliche alien walkers en ongetwijfeld headcrabs. Aan de andere kant viel me gisteren al op dat de Games Convention trailer min of meer een remix is van oude beelden, de laatste speelbare versie van de game zag er een stuk beter uit:
http://wii.ign.com/dor/ob...nduitlivewire_072308.html

Ik zie zelf liever een game als Mad World zie dan de zoveelste WOII shooter met MG42's. Het enige dat wel graag zou willen zien is een Battlefield(nu Wii Speak eraan komt) en een Perfect Dark achtige shooter. The Conduit laat nog veel steekjes vallen zo las ik dat er nog geen splitscreen multiplayer in de game zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik speel PD nog steeds op de N64. Heerlijk spel, onovertroffen :P (met 2 man dan, 4 wordt net iets te krap). De N64 wordt loeiheet tijdens dat spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemez
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10-2022
Ik heb nóg geen wii, maar ik wil voor de virtuele console deze controller halen.

http://www.consoleshop.nl...wireless-gamepad-wii.html

iemand ervaring met deze controller? Werkt deze controller goed met n64 en gamecube spellen? of alleen gamecube games? :)

Of moet ik dan de originele classic-controller nemen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiemez schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:06:
Ik heb nóg geen wii, maar ik wil voor de virtuele console deze controller halen.

http://www.consoleshop.nl...wireless-gamepad-wii.html

iemand ervaring met deze controller? Werkt deze controller goed met n64 en gamecube spellen? of alleen gamecube games? :)

Of moet ik dan de originele classic-controller nemen? :P
GameCube games werken alleen met GameCube controllers. Ik zou voor een Classic Controller gaan voor Virtual Console games(scheelt een tientje in de prijs) en een officiele cube controller voor de GameCube spellen:
http://www.play-asia.com/...-15-GameCube-70-2ola.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

^ uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat dat echt de beste zijn.. de extra 1m kabel is ook wel fijn maar voor 5€ kun je er ook nog extra extension's bij halen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 14:03

Willybubba

Nut up or shut up.

Eventjes nog inhaken op de FPS discussie... FPS'en op de Wii zijn heel goed mogelijk (MP3 is een van m'n favo "shooters" ooit) maar ze zijn er amper. Derhalve, als je graag shooters speelt, is de Wii niet persé de console voor jou. Lijkt mij.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 21:11
Eerst een compliment voor de OP! Wat een informatie!
Nu zie ik netjes alle NL shops en buitelandse shops maar deze zijn het beste voor spellen.

Ik zoek de goedkoopste webshop voor de Wii Remotes, iemand een tip? Als het kan ook een shop die een beetje snel kan leveren.

Alvast bedankt! Ik steel nu vaak de remotes van me broer, dus word maar is tijd dat ik ze zelf ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daros schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:01:
Eerst een compliment voor de OP! Wat een informatie!
Nu zie ik netjes alle NL shops en buitelandse shops maar deze zijn het beste voor spellen.

Ik zoek de goedkoopste webshop voor de Wii Remotes, iemand een tip? Als het kan ook een shop die een beetje snel kan leveren.

Alvast bedankt! Ik steel nu vaak de remotes van me broer, dus word maar is tijd dat ik ze zelf ga aanschaffen.
http://www.budgetgaming.n...oller+(wit)_hardware.html
Budgetgaming kan je prijsvergelijkingen vinden. Staat BG al in de OP(ja dus onder het kopje Hot Links)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Willybubba schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:03:
Eventjes nog inhaken op de FPS discussie... FPS'en op de Wii zijn heel goed mogelijk (MP3 is een van m'n favo "shooters" ooit) maar ze zijn er amper. Derhalve, als je graag shooters speelt, is de Wii niet persé de console voor jou. Lijkt mij.
Hier sluit ik me bij aan.
De stelling "de Wii is geen FPS console" vind ik niet kloppen. Dankzij de Wiimote is de Wii juist een FPS console. Maar om een of andere reden denken developers daar anders over en komen er geen FPS games op uit. Dit is met name de reden dat ik The Conduit een warm hart toedraag en hoogst waarschijnlijk de game ga kopen. Eindelijk een dev die zijn best doet!

Morgen wel eerst eens Super Mario RPG downen!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mening over een FPS op de Wii:

Bouw een Halo / Gears of War / Killzone 2 (hype game) gooi de graphics omlaag, ontwikkel een perfecte besturing i.c.m. Wiimotion plus extensie. Van mij part ontwikkel je er ook nog een eigen online service bij, waarbij je d.m.v. een extra Wii kanaal je een Multiplayer modus hebt.

En je hebt de jackpot.

Ik hoef geen FPS op de PS3 / 360 te spelen, want dat is onmogelijk met die klote pookjes. Geef mij dan maar een muis of een Wiiremote. Hoewel ik RE4 wel prima op de cube vond spelen.
Misschien zijn er ook wel games die wat toegankelijker zijn op de andere consoles, maar rennen en schieten tegelijk is onmogelijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:28:

Als je je kritiek richt op alleen The Conduit dan ben ik het met je eens. De game ziet er leuk uit maar het oogt allemaal nog een beetje standaard. Een muurtje opblazen, wat cliche alien walkers en ongetwijfeld headcrabs. Aan de andere kant viel me gisteren al op dat de Games Convention trailer min of meer een remix is van oude beelden, de laatste speelbare versie van de game zag er een stuk beter uit:
http://wii.ign.com/dor/ob...nduitlivewire_072308.html
QFT

The Conduit zou waarschijnlijk op de 360 en de PS3 gewoon een 13 in een dozijn game zijn, die matig verkocht, een kleine schare aan fans kent en weinig origineel te noemen is. De game heeft, imo, gewoon te maken met overexposure, iets waar het geen last van zou hebben als de Wii meer shooters zou hebben gehad. De controls "moeten" geniaal worden, de graphics mogen niet tegenvallen en dan moet er ook nog eens een goed verhaal in verwerkt worden, wil deze game niet verdrinken in de hype die het, m.i. onterecht, krijgt. Een bijna onmogelijke taak.

Misschien is het wel goed dat de eerste fps niet direct een parel wordt. Het zal min of meer een precedent scheppen, de weg plaveien voor toekomstige ontwikkelaars, die zich hierna wel meer zullen toeleggen op het genre, waar deze game uiteindelijk een positief effect op zal hebben. Of dat direct bij de release zal gebeuren betwijfel ik, maar wie weet gebeurt er nog een wonder.

Iets wat me sowieso erg tegenvalt is het gebrek een splitscreen multiplayer. Ik ben lang weggeweest, maar volgens mij zijn ze niet van dat standpunt af gekomen. Deze game lijkt mij juist ideaal om gewoon met z'n 2en op de bank te spelen, man tegen man, deathmatch tot je er bij neervalt. Puur persoonlijk natuurlijk, maar dat is toch wel de doodsteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:16:
[...]

http://www.budgetgaming.n...oller+(wit)_hardware.html
Budgetgaming kan je prijsvergelijkingen vinden. Staat BG al in de OP(ja dus onder het kopje Hot Links)
LOL! Die Wii remotes zijn soms wat goedkoper dan in de winkel, maar door de verzendkosten kun je ze alsnog beter in de elektronicawinkel kopen voor 39,99 :D

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Bij wiihome.nl niet. Daar betaal je geen verzendkosten en kost hij 39 euro! Word geleverd binnen 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Tc-Chub schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:08:
Bij wiihome.nl niet. Daar betaal je geen verzendkosten en kost hij 39 euro! Word geleverd binnen 3 dagen.
Wat meestal op 1 werkdag aankomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Modbreak:Kan de discussie over FPS-games op de Wii wat zuiverder alstublieft? Ik zie toch behoorlijk wat op de man spelende reacties en ononderbouwde stookreacties (trolls dus) voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willybubba schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:03:
Als FPS juist het genre is wat je wilt spelen, is geen enkele console natuurlijk de oplossing. Het is op de PS3/360 net als de Wii gewoon behelpen en beide spelen middelmatig, alhoewel ik denk dat de Wii echt wel beter speelt dat een PS3/360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:33:
[...]

Als FPS juist het genre is wat je wilt spelen, is geen enkele console natuurlijk de oplossing. Het is op de PS3/360 net als de Wii gewoon behelpen en beide spelen middelmatig, alhoewel ik denk dat de Wii echt wel beter speelt dat een PS3/360.
Welke FPS games heb je op de Wii gespeeld. Want MP3 en met name MoH:H2 laten (eindelijk) hoe een FPS kan spelen op de Wii. MoH speelt imo dan ook beter dan een FPS op de PC (dit komt mede doordat ik op de bank spelen prettiger vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 13:39
Ik wacht op brothers in arms voor op de wii. Die game heb ik voor de helft op de pc gespeeld, omdat er daarna andere games uitkwamen ofzo... Ik kijk al een tijdje naar deze game uit en hoop dat die net als MoH, maar dan op een wat betere manier, zal laten zien dat fps wel kan op de wii. Ik heb genoten van MP3, maar dat is in mijn ogen geen echte shooter. Wel heeft het laten zien dat de wii-controls uitstekend zijn te gebruiken voor shooters :)

Met andere woorden: in mijn ogen hangt het van de games af en niet van de console of shooters goed zijn op die console. Xbox en playstation hebben wat dat betreft meer dan 2 goede voorbeelden die als goede shooters bekend staan op hun portfolio. De wii moet zich nog meer bewijzen dan die 2 andere consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Vond het een beetje onnodig om voor de volgende vraag een nieuw topic te openen. Ik heb nu sinds gisteren Big Brain Academy, erg leuk spel met leuke competitie elementen erin. Maar, wanneer ik het spel gespeeld heb en een aantal scores gehaald heb en mijn vriendin gaat vervolgens met haar Mii spelen, dan kan ze na haar behaalde score zien wat mijn score was en wat de hoogste rank is etc. Maar toen we vandaag verder gingen, bleek dat als ik een score neerzette hij helemaal niet meer aangaf wat de algemene 1e en 2e rank was etc. Ligt dit aan het spel of wat? Dus wanneer je de game opnieuw op zou starten en je een test doet, geeft hij niet meer weer wat de door de andere Mii's behaalde scores zijn of wat de hoogste score is die behaald is door een andere Mii.

@ t.coenraad: Tnx, ga ff zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje: Kun je op de Wii demo's downloaden van de spelletjes in de winkel zodat je ze eerst kan uitproberen ? Zeg maar net als op de PS3 en Xbox360. Dit lijkt me wel handig, zodat je eerst zelf kan uitproberen of de spelletjes je liggen om miskopen te voorkomen. Want reviews zeggen natuurlijk lang niet alles.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
orange.x schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:06:
Vond het een beetje onnodig om voor de volgende vraag een nieuw topic te openen. Ik heb nu sinds gisteren Big Brain Academy, erg leuk spel met leuke competitie elementen erin. Maar, wanneer ik het spel gespeeld heb en een aantal scores gehaald heb en mijn vriendin gaat vervolgens met haar Mii spelen, dan kan ze na haar behaalde score zien wat mijn score was en wat de hoogste rank is etc. Maar toen we vandaag verder gingen, bleek dat als ik een score neerzette hij helemaal niet meer aangaf wat de algemene 1e en 2e rank was etc. Ligt dit aan het spel of wat? Dus wanneer je de game opnieuw op zou starten en je een test doet, geeft hij niet meer weer wat de door de andere Mii's behaalde scores zijn of wat de hoogste score is die behaald is door een andere Mii.
Je zou even in het vorige deel kunnen kijken, daar is de oplossing gepost afaik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
RetroTycoon schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:02:
Kunnen jullie de instructievideo van SSBB in het Nintendo-kanaal ook maar tot ongeveer 2:50 kijken, waarna hij een serverfout aangeeft?
Kickt nog een keer })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die fout heb ik ook. Ik denk dat ze bij Nintendo vergeten zijn om het gehele bestand te uploaden :p
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:11:
Even een vraagje: Kun je op de Wii demo's downloaden van de spelletjes in de winkel zodat je ze eerst kan uitproberen ? Zeg maar net als op de PS3 en Xbox360. Dit lijkt me wel handig, zodat je eerst zelf kan uitproberen of de spelletjes je liggen om miskopen te voorkomen. Want reviews zeggen natuurlijk lang niet alles.
Nee. Er is alleen een demo van Dr. Mario beschikbaar en alleen als je die van iemand krijgt. (Die ander moet 'm dus volledig hebben)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Voor de mensen die nog een extra officieel Nintendo stuur zoeken:

http://www.dynabyte.nl/artikel/24017/

Hij is hier nog op Voorraad en kost 10 euro inc 2,30 verzendkosten dus: 12,30. Dat is niet duur en als je voor 21:00 besteld heb je hem de volgende dag in huis.

Heb hem eergisteren besteld en had hem gisteren in huis en heb der al wat speeluren mee gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

^ dan kan je hem ook ophalen in een dichtstbijzijnde winkel.. scheelt je de verzendkosten en hoef je niet thuis te blijven wachten op de postbode.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Ben de oplossing voor die Big Brain Academy nog niet tegengekomen though...

Maar kamp alweer met een ander raar probleempje. Gisteren wilde ik met 3 man op de Wii spelen, normaal gesproken geen probleem, maar deze keer ging het een beetje raar. De 3e Wii-mote ging namelijk aan, knipperde, kreeg nummertje 3 toegeween en viel vervolgens gelijk uit. Had hem daarna ook met geen mogelijkheid meer aan de praat gekregen. Dus ik vandaag even naar de winkel om een nieuwe te kopen. Kom ik thuis, ik toch nog even testen met de oude, en die deed het vervolgens weer wel. En de nieuwe kwam braag met nummertje 4 aanzetten.

Denk je dat alles goed is. Wil ik een half uurtje terug weer met 3 personen op de Wii krijg ik weer precies hetzelfde probleem. Ik heb nu ook een beetje gewisseld met de Wii-motes en het lijkt erop dat het niet zozeer uitmaakt welke Wii-mote nou nummer 3 toegewezen krijgt, daar gaat hij altijd mis, en nummer 4 klapt er dan ook altijd uit als er gespeeld gaat worden.

Heeft iemand dit wel eens gehad? Ik ga in ieder geval even een backup maken van de savegames op me SD kaartje en van de Mii's. En dan moet ik misschien maar even een reset uitvoeren?? Zou het anders ook niet weten? Ik zal straks nog even proberen om te kijken of ik met 3 Wii-motes aan kan spelen ipv dat ik ze dus alle 4 aanzet... Maar blijft wel raar!
Big Brain Academy schakelt gewoon Wii-mote 3 en 4 uit bij het starten... Blijkbaar kan dat met niet meer dan 2 gespeeld worden. Wel raar, want Wii Play kan je ook maar met 2 spelen en Wii-mote 3 en 4 blijven dan wel aan. Maargoed, ligt het dus gelukkig niet aan mijn Wii :) Nu dat probleem met die rankings nog even oplossen.

Trouwens, als er iemand nog op zoek is naar nieuwe Wii-motes, ik denk dat je dan het beste naar de Bart Smit kan gaan. In Rijswijk hadden ze echt een vracht liggen in tegenstelling tot bij de Media Markt.

Wat anders, ik ging net even beginnen met het maken van een backup, maar kon sommige saves niet kopieren. Die van RRR2 bijvoorbeeld pakte hij niet, maar van Mario Kart ook niet! Dacht ik dat het eventueel met de grootte te maken had, maar het Wii Fit kanaal van 120 blokken kon ik probleemloos kopieren. Ook weer zoiets!

[ Voor 24% gewijzigd door orange.x op 23-08-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:21
Ik wil even melden dat ik bij wii sports op de golfbaan nu 10 onder par heb gehaald... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
MrVegeta schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:13:

Hoe weet je dat The Conduit een lachtertje is? Al gespeeld, zo ja. Maar goed dat je niet bevooroordeeld bent...
De videobeelden die ik zag leken op Turok 3 op N64(het slechtste deel).

Vijanden zagen er niet origineel uit, de wapens zagen er suf uit, lelijke textures, gehele artdesign bagger. De pluspuntjes beperken zich tot de engine en de strakke bediening. De game gaat nooit tippen aan de betere shooters op de PS3/360.

Ik snap sowieso niet waarom mensen er veel van verwachten. De game komt van High Voltage Software. Die mannen hebben in 13 jaar tijd nog geen enkele topper uitgebracht.

http://en.wikipedia.org/wiki/High_Voltage_Software#Games

De enige shooter in het vooruitzicht die mogelijk nog wel tof wordt is in mijn ogen Red Steel 2. Red Steel 1 was gehaast, had een aantal goede ideeen, maar was niet goed uitgewerkt.

Voor de rest is Doom zojuist geport. Ongelofelijk dat het zo lang geduurd heeft voordat de Wii Doom kon draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door BarôZZa op 23-08-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:53:
[...]

De videobeelden die ik zag leken op Turok 3 op N64(het slechtste deel).
Afbeeldingslocatie: http://n64media.ign.com/media/previews/newimages/turok3/turokskale9.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/files/The_Conduit_049.jpg
:?
Vijanden zagen er niet origineel uit, de wapens zagen er suf uit, lelijke textures, gehele artdesign bagger. De pluspuntjes beperken zich tot de engine en de strakke bediening. De game gaat nooit tippen aan de betere shooters op de PS3/360.
Dat leek me al duidelijk van de eerste beelden. Dat neemt niet weg dat het best een toffe game kan worden. Ik vind zelf bijvoorbeeld Perfect Dark Zero op de Xbox 360 ook heel tof, het is wellicht niet zo goed als een Bioshock of COD4 maar heeft wel een uniek stijltje en RARE gameplay.
Ik snap sowieso niet waarom mensen er veel van verwachten. De game komt van High Voltage Software. Die mannen hebben in 13 jaar tijd nog geen enkele topper uitgebracht.

http://en.wikipedia.org/wiki/High_Voltage_Software#Games

De enige shooter in het vooruitzicht die mogelijk nog wel tof wordt is in mijn ogen Red Steel 2. Red Steel 1 was gehaast, had een aantal goede ideeen, maar was niet goed uitgewerkt.
True, hoewel ik meer hoop op een Valve game en ik denk dat de volgende Retro Studios titel ook wel in first person zal zijn. Daarnaast is de trailer van Call of Duty World at War zeker niet verkeerd en las ik net dat de nieuwe Bond game op de Wii exclusief splitscreen krijgt. Hopelijk hebben ze goed naar Goldeneye gekeken. In ieder geval draait de game op dezelfde engine als World at War en die game ziet er voor Wii begrippen heel netjes uit.
Voor de rest is Doom zojuist geport. Ongelofelijk dat het zo lang geduurd heeft voordat de Wii Doom kon draaien.
Afbeeldingslocatie: http://i23.ebayimg.com/03/c/00/c0/8f/bc_8.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Dan pak je ook ff twee mooie screenshots erbij ;)

Zowel bij Turok 3 als The Conduit loop je grotendeels door een foeilelijke futuristische stad met herhaalde textures. Turok 3 zag er trouwens wel beter uit dan op die screenshot. Kon je gewoon in 'hi-res' spelen. 640x480
Dat leek me al duidelijk van de eerste beelden. Dat neemt niet weg dat het best een toffe game kan worden. Ik vind zelf bijvoorbeeld Perfect Dark Zero op de Xbox 360 ook heel tof, het is wellicht niet zo goed als een Bioshock of COD4 maar heeft wel een uniek stijltje en RARE gameplay.
Perfect Dark Zero was ook gewoon een goede game en kreeg aardige reviews. Ik denk zelf niet dat deze game er ook maar enigszins in de buurt gaat komen. Ik hoop uiteraard dat ik ernaast zit.
True, hoewel ik meer hoop op een Valve game en ik denk dat de volgende Retro Studios titel ook wel in first person zal zijn. Daarnaast is de trailer van Call of Duty World at War zeker niet verkeerd en las ik net dat de nieuwe Bond game op de Wii exclusief splitscreen krijgt. Hopelijk hebben ze goed naar Goldeneye gekeken. In ieder geval draait de game op dezelfde engine als World at War en die game ziet er voor Wii begrippen heel netjes uit.
Tsja multiplatform games vind ik helemaal zuur op de Wii vergeleken met de twee grotere versies. Maar het is afwachten. Ik verwacht nergens meer zoveel van(op Madworld en House of the Dead na), dus hopelijk word ik nog een keertje aardig verrast.
Niet aan gedacht, maar vrij logisch idd dat de waardeloze SNES port er al op draaide. Misschien ook al via Linux trouwens. Nu iig een native port en dat heeft vrij lang geduurd(is normaal een van de eerste games die geport wordt wanneer homebrew mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect Dark Zero was ook gewoon een goede game en kreeg aardige reviews. Ik denk zelf niet dat deze game er ook maar enigszins in de buurt gaat komen. Ik hoop uiteraard dat ik ernaast zit.
Perfect Dark Zero was een broken mess tot het punt waarbij de developers met zelfspot bezig waren in bepaalde levels. Alles was opgebouwd als een doolhof en er kwam een grote blauwe pijl op de grond om de weg te wijzen die vervolgens plots weer verdween. Het was wel populair tijdens de launch omdat het een van de eerste next-gen titels was. COD2 was velen malen populairder en beter though.

Een vijandig soldaatje kon altijd leuk klagen in een van de levels in PDZ:
"Who designed this crap, it just doesn't make any sense, this place is like a maze everything looks the same!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
PDZ kreeg in de reviews geloof ik toch standaard boven de 80% en is natuurlijk leuk voor de mensen die het eerste deel nog hebben gespeeld. Zelfspot zijn ze bij Rare niet vies van trouwens. Vind ik sowieso altijd leuk aan Rare games: de kleine gimmicks en verborgen dingetjes/grapjes die ze overal instoppen of laten inzitten. De beroemde eilandjes bij Goldeneye, de Ice Key van Banjo-Kazooie etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:24:
PDZ kreeg in de reviews geloof ik toch standaard boven de 80% en is natuurlijk leuk voor de mensen die het eerste deel nog hebben gespeeld. Zelfspot zijn ze bij Rare niet vies van trouwens. Vind ik sowieso altijd leuk aan Rare games: de kleine gimmicks en verborgen dingetjes/grapjes die ze overal instoppen of laten inzitten. De beroemde eilandjes bij Goldeneye, de Ice Key van Banjo-Kazooie etc
En de vuilnisbak in Banjo Kazooie Nuts & Bolts vol met Grabbed by the Ghoullies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

BarôZZa schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:24:
PDZ kreeg in de reviews geloof ik toch standaard boven de 80% en is natuurlijk leuk voor de mensen die het eerste deel nog hebben gespeeld.
Dat zegt niets, Star Fox Adventures scoorde ook overal rond de 80%. Sommige reviewers gaven later ook aan dat zulke cijfers veel te hoog waren voor iets wat niet meer dan een matig spel was.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Star Fox Adventures was ook niet slecht/matig. Het was een vermakelijke game, alleen vergeleken met de andere Rare games was het een stap terug en niet zo memorabel. Al gold dat ook al deels voor Jet Force Gemini. Daarnaast was het natuurlijk geen echte Star Fox game.

Bovendien waren de verwachtingen enorm hoog gespannen, doordat Rare op de SNES en N64 meer uit de consoles wist te persen dan Nintendo zelf. De graphics van Star Fox Adventures waren wel enorm goed, dus misschien dat dat meespeelde in de hoge scores destijds.

[ Voor 39% gewijzigd door BarôZZa op 24-08-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

BarôZZa schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 18:58:
Star Fox Adventures was ook niet slecht/matig. Het was een vermakelijke game, alleen vergeleken met de andere Rare games was het een stap terug en niet zo memorabel.
Het was niet alleen vergeleken met Rare spellen een stap terug. Het werd lang van tevoren omschreven als een Zelda-killer, maar vervolgens is het niets meer dan een saaie fetch-quest met vrij saaie combat stukken(druk op A, herhaal tot tegenstander dood is). Beyond Good & Evil is het spel dat Star Fox Adventures had moeten zijn. Als Rare zoiets had gemaakt, had niemand er over geklaagd dat het geen echt Star Fox spel was.

Nu hebben ze een spel gemaakt wat tegenviel voor zowel de Zelda- als Star Fox fans en een spel dat in dit topic toendertijd wel degelijk over het algemeen als matig werd gezien.

[ Voor 16% gewijzigd door MetroidPrime op 24-08-2008 19:14 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Dat kwam imo door de enorm hoge verwachtingen. Daarnaast werd de game volgens mij ook enigszins afgeraffeld vanwege de overname door Microsoft.

Toch vind ik 80% geen vreemde score voor de game, als je het vergelijkt met andere games die destijds uitkwamen (en hoeveel games pakweg 75% scoorden). Het is uiteindelijk wel een van de bekendere Gamecube games. Dat het geen Zelda killer zou worden leek me van te voren wel bekend trouwens.

Al gaan we wel steeds verder weg van het oorspronkelijke onderwerp:

The Conduit dat een suffe game wordt ;)

Edit:

Ik zat net ff wat screenshots van The Conduit te bekijken en zag gelijk waarom ik de vijanden zo saai, ongeinspireerd en vooral levenloos vind: ze hebben geen van allen een gezicht. Soms 2 lichtjes op de plaats van de ogen, of wat armor/masker, maar nooit een neus, mond, ogen met pupillen etc die de poppetjes juist wat expressie geven.

[ Voor 24% gewijzigd door BarôZZa op 24-08-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
The conduit gaat zo tegenvallen, iedereen heeft het er alleen maar over omdat het zo'n beetje de enige fps game die op de wii is aangekondigd. De developer mag dan wel ambitieus zijn, en de graphics voor de wii redelijk goed. Maar level en art design zijn toch echt zwaar bagger imho. Maar goed we wachten af, ik verwacht dat dit spellen in de 7-8 range zal scoren.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

BarôZZa schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 19:23:
Dat kwam imo door de enorm hoge verwachtingen. Daarnaast werd de game volgens mij ook enigszins afgeraffeld vanwege de overname door Microsoft.
Ik weet niet of het probleem is dat het spel is afgeraffeld, sinds SFA kan Rare namelijk niet eens meer in de buurt komen van het niveau van de spellen uit de N64 tijd.
Toch vind ik 80% geen vreemde score voor de game, als je het vergelijkt met andere games die destijds uitkwamen (en hoeveel games pakweg 75% scoorden). Het is uiteindelijk wel een van de bekendere Gamecube games.
Dat het spel bekend is, is geen reden voor een hoger cijfer. Ik geloof best dat er slechtere spellen waren die toendertijd 75% scoorden, maar dat is iets wat vaker vlak na de launch gebeurd. Als SFA bijvoorbeeld een jaar later, vlak na The Wind Waker, zou zijn uitgebracht, zou het spel volgens mij maar met moeite zesjes halen in reviews.
Al gaan we wel steeds verder weg van het oorspronkelijke onderwerp:

The Conduit dat een suffe game wordt ;)
Wat ik van The Conduit heb gezien vond ik tot nu toe nog niet zo heel erg interessant, maar dat zegt natuurlijk niets over het uiteindelijke spel. Ik vond zelf de eerste screenshots en filmpjes van Dead Rising ook niet zo bijzonder, maar na het spelen van de demo heb ik het spel vrijwel onmiddelijk besteld. Het is twee jaar later nog steeds 1 van mijn favoriete Xbox 360 spellen. Een slechte eerste indruk kan vrij schadelijk zijn voor een spel, maar het betekent niet dat een spel slecht gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
MetroidPrime schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:39:
[...]

Ik weet niet of het probleem is dat het spel is afgeraffeld, sinds SFA kan Rare namelijk niet eens meer in de buurt komen van het niveau van de spellen uit de N64 tijd.
Viva Pinata was toch een alleraardige game. Kameo was ook niet slecht voor een launchtitel en verkocht goed volgens dat interview dat ik had gelezen. De nieuwe Banjo-Kazooie is afwachten(voertuigen is imo niet echt nodig), maar ziet er een stuk beter uit dan de Grabbed by Ghoulies grappen.
Zelf ben ik niet overtuigd van de nieuwe vormgeving, maar ik denk dat het wel beter aansluit op wat de kiddies tegenwoordig tof vinden als je kijkt naar de stijl van de tekenfilms van tegenwoordig(meer basic).
Dat het spel bekend is, is geen reden voor een hoger cijfer. Ik geloof best dat er slechtere spellen waren die toendertijd 75% scoorden, maar dat is iets wat vaker vlak na de launch gebeurd. Als SFA bijvoorbeeld een jaar later, vlak na The Wind Waker, zou zijn uitgebracht, zou het spel volgens mij maar met moeite zesjes halen in reviews.
Ja, maar dat soort dingen zie je natuurlijk veel vaker. Niet vergeten dat The Wind Waker voor veel mensen ook een achteruitgang was tov de N64 Zelda games en het in de reviews ook zeer goed deed.
Wat ik van The Conduit heb gezien vond ik tot nu toe nog niet zo heel erg interessant, maar dat zegt natuurlijk niets over het uiteindelijke spel. Ik vond zelf de eerste screenshots en filmpjes van Dead Rising ook niet zo bijzonder, maar na het spelen van de demo heb ik het spel vrijwel onmiddelijk besteld. Het is twee jaar later nog steeds 1 van mijn favoriete Xbox 360 spellen. Een slechte eerste indruk kan vrij schadelijk zijn voor een spel, maar het betekent niet dat een spel slecht gaat worden.
True, ik hoop ook dat ik ernaast zit. Dan heb ik weer een toffe game om te spelen. Maar tot nu toe kan ik er gewoon niet voor warmlopen. Dan zet ik liever m'n centen op Mad World

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

BarôZZa schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 18:58:
Star Fox Adventures was ook niet slecht/matig. Het was een vermakelijke game, alleen vergeleken met de andere Rare games was het een stap terug en niet zo memorabel. Al gold dat ook al deels voor Jet Force Gemini. Daarnaast was het natuurlijk geen echte Star Fox game.
Jet Force Gemini is echt een van de meest ondergewaarde games op de N64 imo. Persoonlijk vond ik het een van de beste single player games op de N64, maar daar ben ik redelijk uniek in heb ik het idee. :P

Star Fox Adventures vond ik overigens ook zeer vermakelijk. Niet op het niveau van Zelda, maar ik heb me er toch zeker goed mee vermaakt. Star Fox Assault daarentegen, die vond ik wél heel karig.

En om nog even terug te komen op Rare: Donkey Kong 64, dat was echt hét slappeplassermoment voor mij wat betreft hun games. De DKC reeks op de SNES is een van mijn favoriete gamereeksen. DK64 was echt extreem saai. DKC1/2/3, GoldenEye, Perfect Dark, Jet Force Gemini, Banjo-Kazooie (Tooie vond ik minder), Conker's Bad Fur Day, en Killer Instinct; dat zijn voor mij dé Rare-games. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RARE is altijd al hit en miss geweest.

Starfox Adventures heb ik toevallig een week geleden gekocht voor een zacht prijsje. Ik had de game al eens eerder gespeeld en het valt op dat het mooier is dan menig Wii game. Het grootste probleem van de game is het feit dat het eerst Dinosaur Planet was en Nintendo toen wilde dat RARE er Starfox in verwerkte. Wat je dus krijgt is level ontwerp van N64 niveau met simpele puzzeltjes, zoek dit, zoek dat, RARE gameplay. Nog steeds ontzettend mooie graphics voor GameCube/Wii niveau met fur shading, bump mapping etc. etc. Daardoor merk je gewoon dat er veel van het originele Dinosaur Planet is weggeknipt en dat RARE de game zo snel mogelijk af wilde hebben om met Microsoft te gaan werken.

Kameo had een beetje hetzelfde probleem, de GameCube/N64 roots waren te duidelijk aanwezig. Dat neemt niet weg dat het best een leuke adventure game was. Perfect Dark Zero eigenlijk idem dito, een mooi glimmend randje kon toen echter de score flink opschroeven. Ik weet nog dat ik samen met mijn vrienden urenlang Sonic Adventure 2 speelde rond de GameCube lancering. Alleen al omdat het veel vloeiender en mooier was dan alle N64 titels. Hoewel het op gameplay niveau niet kan tippen aan sommige N64 games. De reviewers hadden toen ook weinig materiaal om PDZ mee te vergelijken.

De beste RARE game van de afgelopen jaren is Viva Pinata. Dat is ook niet zo vreemd aangezien het echt voor de Xbox 360 gebouwd is en niet voor de Cube/N64 of Xbox. Het valt me overigens op hoe RARE misbruik maakt van het hele Microsoft verhaal. Ik las laatst in een interview dat ze tot drie keer toe opnieuw waren begonnen met Banjo voordat ze tevreden waren. Nuts & Bolts ziet er wel geweldig uit en daar kijk ik het meeste naar uit dit jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Grappig, ik zat gisteren eens te kijken naar die nieuwe Banjo, maar wat ik zag kon eigenlijk niet meer tegenvallen. Had er hiervoor nog niet echt naar gekeken, dus vandaar dat het nog een verrassing was. Banjo-Kazooie was nu juist zo leuk omdat het qua gameplay zoveel op Mario 64 leek, je in toffe beestjes kon veranderen, en sowieso het echt meer een natuuromgeving had. Daar lijkt in deze niet meer zoveel van over te zijn. 80% speelt zich af in zelf te bouwen voertuigjes? Als ik ergens een hekel aan heb in bijvoorbeeld Halo, zijn het de voertuigjes. En als ik ergens een hekel aan heb in racegames, is het het eindeloos customizen van je auto. :P Maar goed, als nu Resident Evil 5 stiekem toch nog naar de Wii komt zijn de redenen om een X360 te kopen weer zo goed als verdwenen. :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:14:
Grappig, ik zat gisteren eens te kijken naar die nieuwe Banjo, maar wat ik zag kon eigenlijk niet meer tegenvallen. Had er hiervoor nog niet echt naar gekeken, dus vandaar dat het nog een verrassing was. Banjo-Kazooie was nu juist zo leuk omdat het qua gameplay zoveel op Mario 64 leek, je in toffe beestjes kon veranderen, en sowieso het echt meer een natuuromgeving had. Daar lijkt in deze niet meer zoveel van over te zijn. 80% speelt zich af in zelf te bouwen voertuigjes? Als ik ergens een hekel aan heb in bijvoorbeeld Halo, zijn het de voertuigjes. En als ik ergens een hekel aan heb in racegames, is het het eindeloos customizen van je auto. :P Maar goed, als nu Resident Evil 5 stiekem toch nog naar de Wii komt zijn de redenen om een X360 te kopen weer zo goed als verdwenen. :P
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/238727.html
Banjo Kazooie en Tooie komen al naar XboxLive dus Banjo HD had niet zo interessant geweest. Gregg Mayles(lead designer Banjo Kazooie, Donkey Kong Country) zit achter Nuts & Bolts dus er kan weinig mis gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik zeg niet dat het slecht wordt, maar dat hele gedoe met die voertuigjes spreekt mij persoonlijk niet zo aan. Ik heb het over het algemeen niet zo op voertuigjes in niet-race-games, en al helemaal niet als je er nog aan moet customizen of zelf samenstellen. Ook vond ik de hele atmosfeer in B-K (en in mindere mate B-T) veel leuker dan in deze, voor zover ik dat nu kan beoordelen. Natuurlijk zegt het ook niks dat die Gregg Mayles lead designer is. Hij heeft ook aan crap gewerkt als DK64 en Ghoulies. Zelfs Miyamoto werkt aan games die me totaal niet aanspreken (Wii Music bijvoorbeeld). Maar goed, beter dan dat een of andere naamloze henkie eraan werkt natuurlijk. :)

Dat B-K HD waar je het over hebt trouwens, dat is B-K met geupgrade graphics? Dat is dan wel weer leuk op zich. :) Ik hoop dat er ook weer eens wat toppers aangekondigd worden voor de Wii, want momenteel is er weinig op komst waar ik echt naar uitkijk. ;(

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:12
Vraagje over Virtual Console games.

Mijn vriendin wilt graat Street Fighter II spelen op de Wii.
Nu zie ik dat er 2 versies zijn die je kan kopen:
- Super Street Fighter II: The New Challengers
- Street Fighter II Turbo: Hyper Fighting

Welke versie raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:53:
Dat B-K HD waar je het over hebt trouwens, dat is B-K met geupgrade graphics? Dat is dan wel weer leuk op zich. :) Ik hoop dat er ook weer eens wat toppers aangekondigd worden voor de Wii, want momenteel is er weinig op komst waar ik echt naar uitkijk. ;(
Het zijn min of meer directe ports:
Visually it's benefited massively from a boost in resolution, and Banjo's model seems to have been touched up in-game as well.

Essentially, Banjo is untouched from the 1998 N64 original. Boot it up, and Mumbo plays away on a big, Nintendo-branded xylophone. Skip to the menus and Banjo will even have a go on his Gameboy. We've no idea how this is legally allowed to happen but we're glad it is.
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=192635

Qua aankondigingen voor de Wii zit het wel goed. Alleen aan het einde van dit jaar is het aanbod vrij slecht. Er gaat een hoop afhangen van titels als Sonic Unleashed, James Bond, Call of Duty, Star Wars: The Force Unleashed e.d. De third parties moeten echt met kwalitatief goede games komen. Niet dat Nintendo daar iets om geeft, ze verkopen toch wel miljoenen Wii's ook zonder software. Op de andere consoles is het naar mijn idee even slecht gesteld. Ik kijk het meeste uit naar Banjo en Mega Man 9 en wellicht Mirror's Edge. Gears of War was ik al klaar mee na het eerste deel en Fable 1 en Oblivion konden me niet echt boeien dus op Fallout 3 en Fable 2 heb ik ook geen interesse in.

Nintendo heeft genoeg developers dus het is echt onzin dat ze met Animal Crossing en Wii Music aan komen zetten. Overigens is de Battalion Wars serie waarschijnlijk ten einde. Het tweede deel verkocht voor geen meter en Kuju London werkt tegenwoordig met SEGA samen. Overigens is SEGA de beste Wii supporter van dit moment.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

ChiMan schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:10:
Vraagje over Virtual Console games.

Mijn vriendin wilt graat Street Fighter II spelen op de Wii.
Nu zie ik dat er 2 versies zijn die je kan kopen:
- Super Street Fighter II: The New Challengers
- Street Fighter II Turbo: Hyper Fighting

Welke versie raden jullie me aan?
hyper fighting heeft meer snelheids opties (Met een cheat 10 turbo modes if i remember correctly)
ssf2:the new challengers heeft 4 extra characters.

Het is maar net wat je (vriendin) belangrijker vind.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

wii: check
nieuwe 46'' plasma: check
component kabel: check
Okami: CHECK!

Ben benieuwd. Nu zoveel goede dingen over gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:02:
wii: check
nieuwe 46'' plasma: check
component kabel: check
Okami: CHECK!

Ben benieuwd. Nu zoveel goede dingen over gehoord :)
Vergeet niet de TV goed in te stellen en de Wii op widescreen 480p te zetten. Veel plezier :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

tips van Nintex : check
Tnx en tot (veel) later ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Okami is een goeie keus! Ik ben er gister na een tijdje alleen maar Mario Kart gespeeld te hebben weer aan begonnen. Ik denk dat het wel volstaat te zeggen dat het me wat nachtrust heeft gekost O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Sagat schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:13:
[...]

hyper fighting heeft meer snelheids opties (Met een cheat 10 turbo modes if i remember correctly)
ssf2:the new challengers heeft 4 extra characters.

Het is maar net wat je (vriendin) belangrijker vind.
Super Street Fighter is voor de meeste mensen de favo keuze. Graphics wat beter enz. Let wel op dat je de snelheid kan bepalen als je de game aanzet en op start moet drukken. Eerst drie keer naar rechts drukken om 3 sterren te krijgen, anders gaat het retetraag.

Overigens moet ik zeggen dat ik de oude Street Fighters echt amper speelbaar vind als je eenmaal Marvel vs Capcom,SF Alpha, SF III of Capcom vs SNK gewend bent, met dingen als airblocking/recovering etc.
Captain N schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 23:18:
[...]

Jet Force Gemini is echt een van de meest ondergewaarde games op de N64 imo. Persoonlijk vond ik het een van de beste single player games op de N64, maar daar ben ik redelijk uniek in heb ik het idee. :P

Star Fox Adventures vond ik overigens ook zeer vermakelijk. Niet op het niveau van Zelda, maar ik heb me er toch zeker goed mee vermaakt. Star Fox Assault daarentegen, die vond ik wél heel karig.

En om nog even terug te komen op Rare: Donkey Kong 64, dat was echt hét slappeplassermoment voor mij wat betreft hun games. De DKC reeks op de SNES is een van mijn favoriete gamereeksen. DK64 was echt extreem saai. DKC1/2/3, GoldenEye, Perfect Dark, Jet Force Gemini, Banjo-Kazooie (Tooie vond ik minder), Conker's Bad Fur Day, en Killer Instinct; dat zijn voor mij dé Rare-games. :)
DK64 was idd niet denderend. Ik heb hem destijds wel geheel uitgespeeld, maar was veel herhaling en frustratie. Heel slecht vond ik het niet, maar duidelijk een stap terug van Banjo-Kazooie. Multiplayer was wel geinig.

Welke game ik alleen mis in het rijtje is Blast Corps.

Die game is de reden geweest dat ik een N64 haalde(destijds kreeg je Mario 64 er niet eens bij, dus het was m'n eerste game voor de 64). Wat een geniale game en erg ondergewaardeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Laatst online: 08-09-2024
Hoe kan je je berichten op je wii wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Manie Riets schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:31:
Hoe kan je je berichten op je wii wissen?
Aanklikken->Prullenbakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

BarôZZa schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 22:23:
[...]

Viva Pinata was toch een alleraardige game. Kameo was ook niet slecht voor een launchtitel en verkocht goed volgens dat interview dat ik had gelezen. De nieuwe Banjo-Kazooie is afwachten(voertuigen is imo niet echt nodig), maar ziet er een stuk beter uit dan de Grabbed by Ghoulies grappen.
Ik heb Kameo hier zelf liggen, het is een enorme stap in de goede richting na de matige Gamecube/Xbox periode van Rare, maar het spel kan zich nog steeds niet meten met de beste Rare spellen. Ik heb de Viva Piñata demo gespeeld, het is geen slecht spel, maar het is wel een spel dat je echt leuk moet vinden. Ik vond het spel zelf nogal saai, maar ik kan wel inzien waarom anderen het wel leuk vinden. Het is echter nog steeds geen spel van het oude niveau van Rare en dat het het beste Rare spel van na de N64 periode is, zegt wel iets over wat er van Rare is geworden.

Ik ben wel nieuwsgierig naar wat er van Banjo-Kazooie komt, als het spel goed wordt uitgevoerd zou het een soort Little Big Planet kunnen worden met voertuigen.

[ Voor 7% gewijzigd door MetroidPrime op 25-08-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
De AAA-game ontwikkelaar van vroeger is het niet meer, maar dat was ook nooit vol te houden. In ieder geval denk ik dat ze weer op de goede weg zitten. Nu nog Killer Instinct 3 maken.

Dat Banjo-Kazooie trouwens op Xbox Live Arcade komt met Nintendo logo's geeft denk ik aan dat Nintendo en Microsoft een compromis hebben gesloten. Dus dat BK ook op de VC uit zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal mooi zijn. Misschien dan ook Perfect Dark (N64) op de VC? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Zou kunnen, mits ze daar ook een overeenkomst voor hebben. En ik vraag me af of de emulator van Nintendo goed genoeg is voor PD. Sowieso is dat een van de zwaarse N64 games om te emuleren(en vooral soepel te laten draaien) vanwege allerlei hacks en optimalizaties die Rare had gebruikt (idem voor Goldeneye).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Laatst online: 08-09-2024
Kan niet in 1x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
BarôZZa schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:49:
Zou kunnen, mits ze daar ook een overeenkomst voor hebben. En ik vraag me af of de emulator van Nintendo goed genoeg is voor PD. Sowieso is dat een van de zwaarse N64 games om te emuleren(en vooral soepel te laten draaien) vanwege allerlei hacks en optimalizaties die Rare had gebruikt (idem voor Goldeneye).
Nu onderschat je de Wii denk ik. Maar op zich het wel een reden kunnen zijn waarom PD en Goldeneye nog niet zijn uitgekomen denk ik. Als Nintendo en MS een deal hebben dan zouden ze waarschijnlijk allebei de games kunnen uitbrengen. Maar als de emu van Nintendo het niet trekt....
Dan moet de opgepoetste versie die ooit voor XBLA is gemaakt ook maar als WiiWare komen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:11:
[...]

Nu onderschat je de Wii denk ik. Maar op zich het wel een reden kunnen zijn waarom PD en Goldeneye nog niet zijn uitgekomen denk ik. Als Nintendo en MS een deal hebben dan zouden ze waarschijnlijk allebei de games kunnen uitbrengen. Maar als de emu van Nintendo het niet trekt....
Dan moet de opgepoetste versie die ooit voor XBLA is gemaakt ook maar als WiiWare komen :o
De emu van Nintendo trekt dat wel degelijk. De Wii niet krachtig genoeg om N64 games te emuleren nu ovedrijf je BarôZZa.
Maar op zich het wel een reden kunnen zijn waarom PD en Goldeneye nog niet zijn uitgekomen denk ik.
Voor Goldeneye moet er een akkoord komen tussen: Nintendo, RARE, Microsoft, Activision
Perfect Dark is van RARE zelf. De deal was dat Nintendo de rechten en source-codes van Starfox Adventures, Donkey Kong Country kreeg en RARE de eigen verzonnen franchises zoals Banjo, Perfect Dark, Conker, Killer Instinct etc. daarom kunnen ze zonder problemen Banjo Kazooie naar XBLA brengen ook al is het een N64 titel en Nintendo Donkey Kong Country ook al is de game gemaakt door RARE. Dit is gedaan om de problemen die met Goldeneye ontstonden te voorkomen.

De problemen ontstaan met andere games. Kameo bijvoorbeeld moest grotendeels opnieuw gemaakt worden om alle Nintendo code er uit te halen aangezien de SysDolphin ontwikkelgroep hier en daar bijsprong(Rogue Leader, Smash Bros, Kameo, Luigi's Mansion).

Perfect Dark is van RARE en kan dus zonder problemen worden uitgebracht. Het enige probleem is wellicht dat Miyamoto net als bij Goldeneye een rol had in de ontwikkeling. Daarbij komt ook dat Banjo Kazooie pas tijdens de release van Banjo Kazooie: Nuts & Bolts op XBLA komt en wellicht komt Perfect Dark wel op XBLA als Perfect Dark 2 uitkomt. Met Banjo, Conker, Perfect Dark etc. vis je als Wii bezitter achter het net. Die games zijn eigendom van RARE.
vanwege allerlei hacks en optimalizaties die Rare had gebruikt (idem voor Goldeneye).
Het waren geen hacks maar RARE's eigen geschreven Microcode voor de grafische chip van de N64 zorgde ervoor dat GE en PD er zo goed uitzagen. Hierdoor konden ze veel meer uit het systeem halen omdat ze niet vast zaten aan de limitaties van de SGi microcode. RARE en Factor 5 mochten dit als onderdeel van Nintendo's "Dreamteam" doen, third parties mochten dat niet. Daarom zijn Battle for Naboo, Rogue Squadron, Conker, Banjo Tooie en Perfect Dark veel mooier dan andere N64 games. Daarnaast maakte PD gebruik van de Expansion Pack.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

BarôZZa schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:50:
[...]
Super Street Fighter is voor de meeste mensen de favo keuze. Graphics wat beter enz. Let wel op dat je de snelheid kan bepalen als je de game aanzet en op start moet drukken. Eerst drie keer naar rechts drukken om 3 sterren te krijgen, anders gaat het retetraag.

Overigens moet ik zeggen dat ik de oude Street Fighters echt amper speelbaar vind als je eenmaal Marvel vs Capcom,SF Alpha, SF III of Capcom vs SNK gewend bent, met dingen als airblocking/recovering etc.
Ik speel zo nu en dan en (mid)dagje 2d fighters en vrijwel standaard beginnen we met super sf2 turbo (de meeste recente sf2 classic) en ondanks wat vage dingen is het nog zeer leuk om te spelen.

Daarna gaan we meestal over op CvS2 welke (uiteraard, is veeeel later uitgekomen) veel beter is. Maar zoals gezegd, ook nog zeer veel lol met sf2 classic hoor.

10 second ninja DONE

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.