Haha ja inderdaad, sorry voor de wat snelle post was op m'n iPhone bezig in de trein en had even de valse hoop gehad dat die update uit was gekomen.BigBonanza schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:12:
[...]
Uit een typo van touchie75 denk ik... die een probleem heeft bij het updaten naar 2.1 zoals hij schrijft... maar vermoedelijk 2.01 bedoelde ;-)
Verwijderd
Nouja ik dacht als ze hem ergens afleveren kan ik hem gewoon een weekje later op gaan halen maar ik weet niet precies of je gebeld moet worden oid..CJ_Latitude schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:04:
[...]
Is het sowieso niet lastig om het te ontvangen als je zo ver weg bent? (onafhankelijk of je paspoort moet laten zien)volgens mij mag je namelijk alleen persoonlijk in ontvangst nemen
Verwijderd
geen idee, ik gebruik os xTriple-D schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:49:
Kan je die info ook krijgen op een windows pc?
Als ik een foto mail naar mezelf dan is alle exec info weg.
[...]
maar ik heb even gegoogled voor je en volgens mij doe je dat met itunes, het schijnt dat je een fat32 partitie (of usb stick) moet gebruiken hiervoor: http://i.nconspicuo.us/20...s-sync-pictures-solution/
of je doe het zo:
You can actually download the pictures from your iPhone manually, but not sync them. Once you have plugged in your iPhone press Windows+E and towards the buttom you'll see your iphone appear as a camera if you double click on that you'll be able to see and download your pictures, I recommend doing this often since the pictures are not stored anywhere else
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 17:46 ]
Bij mij duurt het syncen wel een eeuwigheid zo lijkt het... backup maken gaat traag, en vooral bij het syncen van mn contacten duurt het erg lang.
Weet iemand hoe dit evt kan komen? laatste update voor iphone en laatste itunes gewoon...
Best irritant als ik gewoon eens ff smorgens snel een podcastje wil synchen. De dingen uitvinken waar verder niets mee gebeurt ben ik wat huiverig voor, toen ik dat deed met mn podcasts had ik daarna helemaal geen podcasts meer op mn iPhone
het zal wel aan mij liggen, denk dat ik het hele sync gebeuren nog niet zo goed snap
Weet iemand hoe dit evt kan komen? laatste update voor iphone en laatste itunes gewoon...
Best irritant als ik gewoon eens ff smorgens snel een podcastje wil synchen. De dingen uitvinken waar verder niets mee gebeurt ben ik wat huiverig voor, toen ik dat deed met mn podcasts had ik daarna helemaal geen podcasts meer op mn iPhone

het zal wel aan mij liggen, denk dat ik het hele sync gebeuren nog niet zo goed snap
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Maar is het niet meer dat hij elke keer een reserve kopie aan het maken is? Ik heb automatisch syncen uit gezet en als ik m wel wil syncen dan doe ik dat handmatig. Dan gaat itunes eerst een reserve kopie maken en die cancel ik, vervolgens gaat het vrij snel.LuNaTiC schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:49:
Bij mij duurt het syncen wel een eeuwigheid zo lijkt het... backup maken gaat traag, en vooral bij het syncen van mn contacten duurt het erg lang.
Pura Vida
Ik heb de verleiding niet kunnen weerstaan (eigenlijk had ik besloten het bij mijn Touch te houden).
Maar gisteren was er voldoende voorraad bij A-mac in Utrecht waar ik voor de lol weer eens binnen liep. Heb het 16 GB zwarte model meegenomen en ben meteen aan de slag gegaan. De Touch geef ik aan m'n vriendin, op die manier kunnen we via MobileMe de kalenders synchroniseren en samen 1 aanhouden (talking about juppen-gedrag). Wat mij opvalt aan de 3g:
- Batterij gaat idd vrij snel, echter valt het mij nog mee in vergelijking met m'n andere mobiel. Zonder te bellen, maar wel 4 uur flink te gebruiken en 24 uur standby-tijd zit ik nu op zo'n 25%. Dit is snel wanneer je in het buitenland bent, maar wanneer ik 1x per 2 dagen oplaad vind ik dat prima. Toch maar eens kijken naar een auto-lader. Verder zet ik het apparaat vaak in flight-mode, of alleen GPRS aangezien dat eigenlijk vaak snel genoeg is voor wat ik wil, zelfs realtime GPS lokalisatie met Maps gaat nog net aan snel genoeg, simpelweg een klein beetje uitzoomen.
- 3G bereik, hier had Tweakers in hun magere preview toch gelijk. Bijzonder slecht te noemen. Ik wist dit overigens vantevoren, maar peroonlijk gebruik ik GPS meer dan dat ik 3G echt nodig heb. Neemt niet weg dat dit beter moet, volgens A-Mac en een gerucht wat ik las op Macrumors, zou dit software-matig zijn (de iPhone vraagt een te hoge kwaliteit van het 3G signaal via de chipset, zowel de maken van de chip als Apple zouden dit in een update oplossen). Let's hope so.
- Scheurtjes; ik zie helemaal niks. En als ik het al zou gaan zien is het echt microscoop-werk heb ik het idee, ik bescherm m'n iPhone toch niet, dus vind een krasje her en der geen probleem.
- Glad; Dat is wel iets waar ik voor moet oppassen, wat een glibberig ding in vergelijking met m'n Touch!
- 2.0.1; Deze versie is duidelijk wat minder dan de 1.1.x versies vind ik. Langzamer vooral en dat is natuurlijk niet wat ik verwacht van een iPhone. Altijd nog veel sneller dan m'n WM apparaatjes gelukkig, maar hopelijk (en dat verwacht ik wel) verbetert Apple de snelheid in de updates, net als bij OSX.
Maar, naast deze punten, eindelijk de vervanging van m'n WM-zooi, alles-in-1 zoals het hoort.
Mij is overigens opgevallen (side-note) dat er Macs bij de V@D werden geshowed bij de ingang in Utrecht, Apple begint populairder te worden volgens mij.
- Batterij gaat idd vrij snel, echter valt het mij nog mee in vergelijking met m'n andere mobiel. Zonder te bellen, maar wel 4 uur flink te gebruiken en 24 uur standby-tijd zit ik nu op zo'n 25%. Dit is snel wanneer je in het buitenland bent, maar wanneer ik 1x per 2 dagen oplaad vind ik dat prima. Toch maar eens kijken naar een auto-lader. Verder zet ik het apparaat vaak in flight-mode, of alleen GPRS aangezien dat eigenlijk vaak snel genoeg is voor wat ik wil, zelfs realtime GPS lokalisatie met Maps gaat nog net aan snel genoeg, simpelweg een klein beetje uitzoomen.
- 3G bereik, hier had Tweakers in hun magere preview toch gelijk. Bijzonder slecht te noemen. Ik wist dit overigens vantevoren, maar peroonlijk gebruik ik GPS meer dan dat ik 3G echt nodig heb. Neemt niet weg dat dit beter moet, volgens A-Mac en een gerucht wat ik las op Macrumors, zou dit software-matig zijn (de iPhone vraagt een te hoge kwaliteit van het 3G signaal via de chipset, zowel de maken van de chip als Apple zouden dit in een update oplossen). Let's hope so.
- Scheurtjes; ik zie helemaal niks. En als ik het al zou gaan zien is het echt microscoop-werk heb ik het idee, ik bescherm m'n iPhone toch niet, dus vind een krasje her en der geen probleem.
- Glad; Dat is wel iets waar ik voor moet oppassen, wat een glibberig ding in vergelijking met m'n Touch!
- 2.0.1; Deze versie is duidelijk wat minder dan de 1.1.x versies vind ik. Langzamer vooral en dat is natuurlijk niet wat ik verwacht van een iPhone. Altijd nog veel sneller dan m'n WM apparaatjes gelukkig, maar hopelijk (en dat verwacht ik wel) verbetert Apple de snelheid in de updates, net als bij OSX.
Maar, naast deze punten, eindelijk de vervanging van m'n WM-zooi, alles-in-1 zoals het hoort.
Mij is overigens opgevallen (side-note) dat er Macs bij de V@D werden geshowed bij de ingang in Utrecht, Apple begint populairder te worden volgens mij.
Dus als jullie "Contacts" openen hebben jullie helemaal geen last van een dikke lag ?
Bij mij duurt het bijna 5 tot 10 seconden voordat ik in de lijst kan scrollen..
2.0.1
2.0.1
Dat heb ik nog steeds ja. Al sinds 2.0, werd niet beter in 2.0.1.Kaspers schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:14:
Dus als jullie "Contacts" openen hebben jullie helemaal geen last van een dikke lag ?
2.0.1
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Verwijderd
Als je het geluk hebt dat je lang genoeg leeft, word je vanzelf ook zo'n ouwe lulVerwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:29:
Ik ben student en geen ouwe lul die hem aan z'n riem of in een klapmapje wil hebben.
Nu je het zegt, daar heb ik ook last van. Maar waarom zou je die willen gebruiken? De telefoon app doet precies hetzelfde en toont wel de contacten meteen scrollbaar. Sowieso vind ik die losse contacts app overbodigKaspers schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:14:
2.0.1
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik heb ergens pas nog een terminal command gezien om die automatische backup uit te zetten, maar bij mij werkt dat niet (of ik heb het niet goed gedaan natuurlijk). Op zich is het natuurlijk wel handig om een backup te hebben voor als er iets mis gaat...LuNaTiC schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:49:
[1 minuut later..]
Heb het net even opgezocht:
http://klauskjeldsen.dk/2...s-backup-mac-and-windows/
Geeft aan hoe je die auto backup uitzet voor zowel windows als OS X... Misschien wel handig voor anderen die van die backup afwillen...
ja die bedoel ikBigBonanza schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:12:
[...]
Uit een typo van touchie75 denk ik... die een probleem heeft bij het updaten naar 2.1 zoals hij schrijft... maar vermoedelijk 2.01 bedoelde ;-)
maar eh wie kan me helpen, wil mijn vraag niet kicken maar wil het graag vandaag nog ff doen, de hele week weinig tijd voor

Als je nou de firmware even handmatig download van: http://www.iphoneclub.nl/...5/wiki/1282-firmware.htmltouchie75 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 20:03:
[...]
ja die bedoel iken ik ben een vrouwwwww haha ff offtopic..
maar eh wie kan me helpen, wil mijn vraag niet kicken maar wil het graag vandaag nog ff doen, de hele week weinig tijd voor
En dan met shift-klik op herstellen klikt en dan die firmware selecteerd.
Je verliest dan wel al je smsjes, maar als de rest gewoon gesynct is, is dat het enige.
Ik heb de Iphone vrijdag ontvangen (online verlengt). Bevalt erg goed tot nu toe, alleen ook last van het 3G bereik probleem
. Naast dit kwam ik er ook nog achter dat er een dode pixel in het midden van mijn scherm zit en dat de voorkant (glas/kunstof) niet helemaal lekker in de body van mijn iphone ligt. Mijn probleem is identiek aan probleem wat op het macrumors forum (zie link( wordt besproken en afgebeeld
. In 1 hoek steekt het kunstof / glas wel min. 1 mm boven de behuizing uit.
http://forums.macrumors.c...php?p=5894657#post5894657
Wat kan ik nu het beste doen? KS bellen of naar t-mobile shop gaan? En zouden ze hem voor deze twee problemen zo omruilen voor een nieuwe?
Daarnaast bespeurde ik nog een klein slordigheidje aan mijn iphone 3g. De bedrukking aan de achterkant onderin, waar ook het aantal gb staat is schuin gedrukt. Maarja daar kan ik nog wel mee leven
.
Wat kan ik nu het beste doen? KS bellen of naar t-mobile shop gaan? En zouden ze hem voor deze twee problemen zo omruilen voor een nieuwe?
Daarnaast bespeurde ik nog een klein slordigheidje aan mijn iphone 3g. De bedrukking aan de achterkant onderin, waar ook het aantal gb staat is schuin gedrukt. Maarja daar kan ik nog wel mee leven
[ Voor 13% gewijzigd door Dreamer... op 17-08-2008 20:22 ]
Inruilen toch? klinkt serieus genoeg.
[ Voor 45% gewijzigd door simon op 17-08-2008 20:18 ]
|>
Ik had deze vraag eerder ook al even gesteld:
Als ik mijn iPhone aan de computer vast heb hangen disconnect hij spontaan na enkele minuten na het synchroniseren. Eventjes later verbindt hij weer en gaat opnieuw synchroniseren (automatisch synchroniseren heb ik nu dus maar eventjes uitgezet.)
Ik had dit met 2.0.0 ook al en heb het opgelost door wat te klooien met de contacten en agenda's. Ik vond namelijk op internet dat dit probleem veroorzaakt wordt door een fout tijdens de synchronisatie hiervan (?). Echter, na de update naar 2.0.1 doet het probleem zich opnieuw voor. Ik heb alweer eventjes zitten klooien met de contacten en agenda's, maar krijg het nu niet weer voor elkaar.
Iemand die het hetzelfde probleem heeft of had en dit opgelost heeft?
Als ik mijn iPhone aan de computer vast heb hangen disconnect hij spontaan na enkele minuten na het synchroniseren. Eventjes later verbindt hij weer en gaat opnieuw synchroniseren (automatisch synchroniseren heb ik nu dus maar eventjes uitgezet.)
Ik had dit met 2.0.0 ook al en heb het opgelost door wat te klooien met de contacten en agenda's. Ik vond namelijk op internet dat dit probleem veroorzaakt wordt door een fout tijdens de synchronisatie hiervan (?). Echter, na de update naar 2.0.1 doet het probleem zich opnieuw voor. Ik heb alweer eventjes zitten klooien met de contacten en agenda's, maar krijg het nu niet weer voor elkaar.
Verwijderd
Dat het scherm 1 mm uitsteekt bij 1 hoek heb ik ook, en meerdere hier. Dat opzich vind ik geen probleem en houdt hem dus ook gewoon.Dreamer... schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 20:15:
Ik heb de Iphone vrijdag ontvangen (online verlengt). Bevalt erg goed tot nu toe, alleen ook last van het 3G bereik probleem. Naast dit kwam ik er ook nog achter dat er een dode pixel in het midden van mijn scherm zit en dat de voorkant (glas/kunstof) niet helemaal lekker in de body van mijn iphone ligt. Mijn probleem is identiek aan probleem wat op het macrumors forum (zie link( wordt besproken en afgebeeld
. In 1 hoek steekt het kunstof / glas wel min. 1 mm boven de behuizing uit.
Daarnaast bespeurde ik nog een klein slordigheidje aan mijn iphone 3g. De bedrukking aan de achterkant onderin, waar ook het aantal gb staat is schuin gedrukt. Maarja daar kan ik nog wel mee leven.
dat heb ik dus ook, denk dat ik daarom ook die foutmelding kreeg toen ik hem wou updaten naar 2.01..Splendid_dj schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 20:31:
ik probeer nu maar ff handmatig te updaten..thanks pyshconikeo
Verwijderd
Ik kwam op Apple Discussions een erg goede uitleg tegen over waarom backups zo vreselijk lang duren. Een oplossing biedt het niet echt voor de gebruikers, maar het maakt een hoop duidelijk:LuNaTiC schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:49:
Weet iemand hoe dit evt kan komen? laatste update voor iphone en laatste itunes gewoon..
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1654164&tstart=15
Zo kan ik inderdaad goed importeren, alleen staan er geen gps locaties bij in de Exif.
Maar bedankt!
Denk ook dat je er weinig aan doet..Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 20:46:
[...]
Dat het scherm 1 mm uitsteekt bij 1 hoek heb ik ook, en meerdere hier. Dat opzich vind ik geen probleem en houdt hem dus ook gewoon.
Zijn 2 componenten die aan elkaar verlijmt zijn. In de computerbouw zie je het ook vaak dat bij fabrieks pc's zolas een DELL HP niet altijd de case netjes aansluit.
Ook bij TV,s e.d.
Heb het ook vind het persoonlijk geen probleem. Groter isseu is natuurlijk wel de defecte pixels, Daarmee ben ik wel terug geweest na 14 dagen had ik me iPhone weer terug (omgeruild voor een nieuwe, Nieuwe IMEI en Serienummer
[ Voor 14% gewijzigd door To_Tall op 17-08-2008 21:47 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
Hmm, dit is erg interessant inderdaad.CJ_Latitude schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:04:
[...]
Dat het ook op je laptop werkt is wel nieuw, als in: nog niet gemeld. Hoe zou dat zitten met hotspots gebruik via laptop en voorwaarden? Volgens mij wordt er niks in de voorwaarden van de iPhone gezegd dat dat niet mag...
Dit zou betekenen dat je heel veel geld kan besparen als je hier regelmatig gebruik van maakt.
https://www.t-mobile.nl/P...el-internet/hotspots.aspx
...less is more
Sterk verhaal. *kuch*. Er klopt van veel details geen reet.Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:35:
Ik kwam op Apple Discussions een erg goede uitleg tegen over waarom backups zo vreselijk lang duren.
'You don't HAVE to use base 64 encryption. Come on now, especially on apps?' BASE64 is geen encryptie, het is een encoding, en hij kost verbijsterend weinig tijd.
'My biggest single file was 29,582KB!!!!!' Oh wow. Mijn grootste file is een TV-uitzending van 600.000 kilobyte, en in totaal staat er zo'n 14.000.000 kilobyte op m'n iPhone.
Verder zijn er genoeg situaties te bedenken waarin je niet een bestand over wilt slaan omdat de host zegt dat het niet gemodificeerd is. Een exacte kopie van de volledige inhoud van je iPhone op een gegeven moment is - als het om backups gaat- toch veiliger, zeker als het om 'maar' (in mijn geval) een megabyte of 50 gaat. Want wat kost dat nou aan tijd? 38 seconden, volgens de stopwatch.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Zijn er al manieren om met een niet gejailbreakte iPhone muziek en videos terug op een pc te plaatsen?
Yup, al vrij lang. Sentuti is waarschijnlijk de beste optie. Maar in dit topic kun je genoeg informatie vinden: [iPod Touch] Muziek terugzetten op de computerLt. Marx schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:27:
Zijn er al manieren om met een niet gejailbreakte iPhone muziek en videos terug op een pc te plaatsen?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Iemand al enig idee wanneer de firmware 2.1 uitkomt? Las op AppleInsider dat ze hem pas in september verwachten... 
The final version of iPhone 2.1 is nonetheless planned for an appearance sometime in September.

The final version of iPhone 2.1 is nonetheless planned for an appearance sometime in September.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 00:17 ]
Verwijderd
Dit is het volledige artikel op AppleInsider.com. Aantal bugfixes en de verbeterde GPS. Ook erg jammer dat ze die push notifications eruit hebben gehaald en zie hier niks over de oplossing van het probleem met de slechte 3G ontvangst, had hier wel op gehoopt eigenlijkFourth iPhone 2.1 beta takes out push notification feature
By Aidan Malley
Published: 04:20 AM EST
A new test version of Apple's next iPhone firmware update has disabled a key service that will allow background data for native apps, with no clear sign of when it will return.
While beta 4 of the iPhone 2.1 update comes with Apple's typically unspecific references to bug fixes, it explicitly withdraws support for the push notification service that will send Internet data to third-party apps even while they are shut down.
The feature has been present from beta 1 onwards and is still poised to supply directional GPS data as part of its upgrades.
Apple provides little explanation for the removal and says only that the notification code has been pulled for "further development" inside the company -- with no mention of whether it will reappear in a future beta.
Taking the service out of the beta version puts non-Apple developers at a temporary loss, making it impractical for them to further development of new apps and updates that will depend on live, always-on data until the feature is returned to these handsets.
Het is een beta, enkel voor 4000 'trusted' developers ofzo, en je moet vooral niet verwachten dat wat er met developer-seeds gebeurt enige indicatie is van wat er met het eindproduct gaat gebeuren. Los daarvan: voor zover ik weet is dit alleen iPhone firmware, en bevatten developer-seeds geen updates voor de firmware van radio's. Die moet namelijk goedgekeurt worden door de FCC en tegenwoordig 21 andere nationale authoriteiten en je kunt als bedrijf niet zomaar 4000 devices met illegale radio-firmware de straat opschoppen, dat geeft erg nare problemen. Met name Zwitserland en Oostenrijk zijn erg vervelend als je als bedrijf niet-goedgekeurde zenders verkoopt.Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 00:36:
Ook erg jammer dat ze die push notifications eruit hebben gehaald en zie hier niks over de oplossing van het probleem met de slechte 3G ontvangst, had hier wel op gehoopt eigenlijk
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
Beetje late reactie, maar ik zit net ff bij te lezen na een poosje afwezig geweest te zijnCanon23 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:55:
Ja dat snap ik maar itunes geeft dus aan dat er een niet legitieme sim krt inzit...en ik kan hem dus niet via itunes activeren. Anyone?
Misschien is het al beantwoord (ben nog niet klaar met alles lezen) maar ik heb precies hetzelfde gehad.
Nadat ik 11 juli keurig om 10.30 de winkel uit liep met mijn witte 16Gb, kon ik er niets mee.
Wat ik ook probeerde, ik bleef die irritante SIM melding houden zodra ik hem aan iTunes hing.
Na een week lang bellen en zeuren bij T-Mobile (KS en T-shop) zijn we tot de conclusie gekomen dat het een hardware fout moest zijn (kruistesten met andere SIM's van werkende iPhone's en visa-versa).
Omdat ik nog binnen de 8 dagen zat heb ik toen een nieuwe meegekregen in de T-shop.
Deze heb ik thuis direct aan itunes gehangen met dezelfde SIM kaart die ik eerst gebruikte.
3 x raden, maar 5 minuten later kon ik bellen/mailen/internetten/SMS-en muziek luisteren, etc..
Kortom, ik hoop dat je nog op tijd bent (8 dagen) en kun je hem omruilen.
(je hebt hem toevallig niet in de T-shop in Hilversum gekocht he?
Verwijderd
Had ik ook, probeer eens een andere USB poort. Bij mij werkte datSplendid_dj schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 20:31:
Had je meerdere dode pixels? Of ook maar 1? Ik heb er tot op heden bij mijn iphone maar 1 weten te vinden (wel in midden scherm), maar weet niet of ze hem daarvoor willen omruilen. Of kan je hem binnen 10 dagen van ontvangst sowieso vrijwel altijd omruilen?To_Tall schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:44:
[...]
Denk ook dat je er weinig aan doet..
Zijn 2 componenten die aan elkaar verlijmt zijn. In de computerbouw zie je het ook vaak dat bij fabrieks pc's zolas een DELL HP niet altijd de case netjes aansluit.
Ook bij TV,s e.d.
Heb het ook vind het persoonlijk geen probleem. Groter isseu is natuurlijk wel de defecte pixels, Daarmee ben ik wel terug geweest na 14 dagen had ik me iPhone weer terug (omgeruild voor een nieuwe, Nieuwe IMEI en Serienummer
Een sms van 160 tekens kost ongeveer 7 regels, bijna twee keer het schermpje vol dus. (Je moet iets zonder tellertje
)
Ik heb ook net m'n 2e witte iPhone. Eerste omgeruild wegens beschadiging aan het chrome gedeelte... helaas heb ik nu op deze 2 dode pixels.....Dreamer... schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 09:05:
[...]
Had je meerdere dode pixels? Of ook maar 1? Ik heb er tot op heden bij mijn iphone maar 1 weten te vinden (wel in midden scherm), maar weet niet of ze hem daarvoor willen omruilen. Of kan je hem binnen 10 dagen van ontvangst sowieso vrijwel altijd omruilen?
Mn eerste iPhone heb ik al op een bijzondere manier omgeruild (in de winkel een nieuwe gekregen terwijl ik m via internet besteld heb) en denk niet dat me dat een tweede keer lukt...
maar nu vraag ik me af: heeft appel een Pixel garantie?
edit: net ffies gezocht en ik moet terug met m'n telefoon. Ik zal zo is langs een T-M shop gaan... ben erg benieuwd.
[ Voor 7% gewijzigd door SqueakyClean op 18-08-2008 10:09 ]
Hallo,
gebruiken jullie ook screenprotector's en is het wat???
bijvoorbeeld deze kwam ik op ebay tegen;
http://cgi.ebay.nl/APPLE-...Q_trksidZp1713.m153.l1262
Verwijderd
Ik gebruik de Brando Screenprotector , besteld bij www.pdashop.nl.golfgti5 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:09:
Hallo,
Bevalt prima !
Verwijderd
Ik stop na 6 regels... voor de zekerheid.Rijk Lemming schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 09:17:
Een sms van 160 tekens kost ongeveer 7 regels, bijna twee keer het schermpje vol dus. (Je moet iets zonder tellertje)
Vreemd, heb in veel dorpen in drenthe waar ik een tijdje geleden was amper 3g tot niks, maar in de stad Groningen wel hoor, ook op de Grote Markt..!GN!T!ON schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:04:
[...]
die paar mensen zijn er een paar duizend, waar onder ik, ik heb de phone nu 2 week, ik woon vlak naast de stad groningen en heb nog nooit een 3g verbinding gehad.. staat wel aan, heb hem meegnomen naar walibi world, niks, bij mijn oma in winsum, niks, grote mark groningen, niks.....
dus dat is echt wel een probleem
[ Voor 14% gewijzigd door Daejji op 18-08-2008 11:10 ]
Ik kan mijn iPhone nog niet gebruiken omdat mijn t-mobile abo pas op 25 augustus ingaat. (Ze zeggen bij de KS dat het erg druk is en dit zo snel mogelijk gedaan wordt, maar ik ga er maar vanuit dat ik nog een week moet wachten.)
Nu ben ik natuurlijk al wel met mijn iPhone aan het prutsen via wifi. Alleen GPS locatie bepaling in de maps applicatie doet niks. Als ik het crosshairtje aanklik blijft ie heel lang laden en gebeurt er daarna niks. Werkt dit pas zodra mijn simkaart ook geactiveerd is of is mijn phone kaduuk?
Nu ben ik natuurlijk al wel met mijn iPhone aan het prutsen via wifi. Alleen GPS locatie bepaling in de maps applicatie doet niks. Als ik het crosshairtje aanklik blijft ie heel lang laden en gebeurt er daarna niks. Werkt dit pas zodra mijn simkaart ook geactiveerd is of is mijn phone kaduuk?
heeft niets met je simkaart te maken...
Hou je er wel rekening mee dat GPS is bedoeld om buiten te gebruiken !? Ga dus eens in de tuin of op straat staan en probeer het dan nog eens, bij mij heeft de iPhone over het algemeen redelijk snel een fix. ( <30 secs)
Hou je er wel rekening mee dat GPS is bedoeld om buiten te gebruiken !? Ga dus eens in de tuin of op straat staan en probeer het dan nog eens, bij mij heeft de iPhone over het algemeen redelijk snel een fix. ( <30 secs)
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Heb het ook even buiten geprobeerd, maar ook daar geen fix. Pathtracker geeft aan dat de locatie niet kan worden bepaald...DoD Cerberus schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:07:
heeft niets met je simkaart te maken...
je hebt niet perongeluk locatie bepaling uitgezet he?Slurf1 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:19:
[...]
Heb het ook even buiten geprobeerd, maar ook daar geen fix. Pathtracker geeft aan dat de locatie niet kan worden bepaald...
settings/instellingen > General/algemeen? > Location Services/lokatie bepaling > Aan/on
Misschien interessant voor iedereen met de verbindingsproblemen, enige achtergrond van een weblog genaamd "Chuqui" of iets dergelijks (link).
). De tijd zal het uitwijzen.
As usual, take at face value maar vond het toch wel een interessant verhaal (zelfs als het niet waar zou zijnthere's been a lot of talk about the iPhone 3G disconnects recently, and exactly what the problem is and who's to blame.(...)
Well, I was having lunch with an ex-fruity type the other day (...) What I was told was that 90% of the disconnects are initiated inside the phone, which would exonerate AT&T. Most of the disconnects are being generated by crashes in the driver code for the 3G chip, which comes from the chip vendor, not something Apple written and outside of Apple's direct control. Complicating this -- even though Apple is handing over "here is the bug, here is the fix, update the driver", the turnaround from the vendor on driver updates is on the order of 2-3 months. Said, um, lack of urgency not exactly making people inside the projects happy.
Apple had a very good relationship with the company that worked on the innards of the iPod; for the G3 iPhone, it sounds like it's not working quite so swimmingly. What makes me think there's some validity to this is Apple's recent purchase of the chip design house -- there's no real reason to do this unless you're looking to bring design of these kinds ofchips in where you can control them, and you only do that if (a) it'll save you lots of money, or (b) you've decided you can't afford to let these key components out of your control. If the driver problem (and lack of vendor urgency) is true, that'd explain Apple's interest in bringing this inhouse, because it's not a problem they can directly control, yet they take the hit for the problems. And the phrase used to describe the quality of the drivers is "absolute travesty"
The best aspect of this rumor (if true) is that the hardware is fine; once they can get the drivers fixed (or replaced), the units should be fine. Thinking "recall" is unecessary and overkill, the real question seems to be how quickly Apple can beat the fixes out of the vendor.
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Ik had 1 midden op het scherm en 2 subpixels aan de buitenste randen.Dreamer... schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 09:05:
[...]
Had je meerdere dode pixels? Of ook maar 1? Ik heb er tot op heden bij mijn iphone maar 1 weten te vinden (wel in midden scherm), maar weet niet of ze hem daarvoor willen omruilen. Of kan je hem binnen 10 dagen van ontvangst sowieso vrijwel altijd omruilen?
Mijn iPhone is geheel vervangen voor nieuw exemplaar.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Verwijderd
Hier ook, binnenstad minimaal twee streepjes, korrewegwijk volledig volle 3G ontvangst, thuis dus optimale snelheid, erg relaxxed.Triple-D schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:40:
ik ook bijna overal wel in Groningen
ik heb hetzelfde hier, mijn abbo gaat morgen in. heb vandaag de hele dag nog nergens een gps signaal kunnen ontvangen, ook niet in de tuin / buiten.Slurf1 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:58:
Ik kan mijn iPhone nog niet gebruiken omdat mijn t-mobile abo pas op 25 augustus ingaat. (Ze zeggen bij de KS dat het erg druk is en dit zo snel mogelijk gedaan wordt, maar ik ga er maar vanuit dat ik nog een week moet wachten.)
lokatie voorzieningen staat hier natuurlijk ook aan. wifi werkt ook.
[ Voor 7% gewijzigd door FireFoz op 18-08-2008 17:28 ]
Leef lekker in het nu, er is niks anders
nog een vraagje; heb jullie muziek erop staan (ipod functie) ??
in mijn iTunes op de pc staat het perfect, eerst de artiest, dan de titel van de song.............even gescynct, echter op mijn iPhone krijg ik ze niet in de volgorde te zien zoals bij iTunes op de pc..........
ik zie bijvoorbeeld bij de B 4 x de Backstreet Boy's staan, maar niet de titel van de song er achter.........lastig.
Ook staat er bij de letter B Beat it, met niks er achter, echter op de pc staat keurig netjes Michael Jackson - Beat it......
kortom, is dat een instelling en wat doe ik fout?
in mijn iTunes op de pc staat het perfect, eerst de artiest, dan de titel van de song.............even gescynct, echter op mijn iPhone krijg ik ze niet in de volgorde te zien zoals bij iTunes op de pc..........
ik zie bijvoorbeeld bij de B 4 x de Backstreet Boy's staan, maar niet de titel van de song er achter.........lastig.
Ook staat er bij de letter B Beat it, met niks er achter, echter op de pc staat keurig netjes Michael Jackson - Beat it......
Krijg zojuist met de 3G verbinding bij speedtest.nl hele hoge resultaten, die naar mijn mening niet kloppen, nog meer mensen hier last van?
Bijvoorbeeld: 8474.4 KByte/sec (=67795 kbps)
Ik vertoef btw in Zutphen.
Bijvoorbeeld: 8474.4 KByte/sec (=67795 kbps)
Ik vertoef btw in Zutphen.
CASE: Fractal Design Define R4 Pearl Black, CPU: Intel Core i7 4770K, GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming, MOBO: MSI Z87-G45 Gaming, PSU: Corsair Gaming GS600, RAM: Kingston 2x4GB 1600 DDR3 CL9, SSD: Samsung 840 EVO 250GB
HollandersVerwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:06:
[...]
Ik stop na 6 regels... voor de zekerheid.
Dat is voor mij echt een stukje cake...Raween schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:01:
[...]
HollandersJe maakt 150 smsjes toch nooit op in 1 maand? Dan moet je 5 smsjes per dag versturen
CASE: Fractal Design Define R4 Pearl Black, CPU: Intel Core i7 4770K, GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming, MOBO: MSI Z87-G45 Gaming, PSU: Corsair Gaming GS600, RAM: Kingston 2x4GB 1600 DDR3 CL9, SSD: Samsung 840 EVO 250GB
Kijk dat scheelt nu al behoorlijk, kom nu op ongeveer 1 Mbit.Muthas schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:52:
Naar speed.t-mobile.nl en optimalisatie uit zetten
3G flipt ook behoorlijk, springt steeds van 1 naar 5 streepjes
[ Voor 0% gewijzigd door LuBJe op 18-08-2008 18:13 . Reden: Typo ]
Net t-mobile gebeld en ja hoor naar de winkel retour, zal weer enkele dagen tot weken gaan durenna wat gedoe toch in itunes zichtbaar gekregen door in DFU mode te zetten en geprobeerd te herstellen. duurt trouwens ook erg lang. maaaarrrr, helaas hij geeft aan dat er zich een fout heeft voorgedaan (1604), en dat hij niet hersteld kan worden..... @#Dgt!@$-apparaat, net 1,5 week oud, alleen dingen uit itunes store erop + muziek + video..... als ik nou nog had gejailbreaked.......![]()
zal ik hem dadelijk weer voor langere tijd kwijt zijnlekker dan... ga nog even verder zoeken en kom er nog op terug.
Ze kunnen niets doen aan de foutmelding omdat het software is en in de winkel hebben ze ook al geen mogelijkheden om de software goed te krijgen (volgens klantenservice).
Als ik zo op diverse fora heb gekeken (plus site van apple) is het een 'oud' probleem dus je zou verwachten dat er meer mogelijk moet zijn.... hoe lang het zal gaan duren weten ze niet en ook niet of ik dan een ander toestel zal krijgen voor de tussentijd (die ook wel kan wat ik nu moet kunnen).
ik zal nog eens posten als ik weet hoe lang e.e.a. duurt. weet iedereen waar hij/zij aan toe is.
Als je per artiest kijkt en er staat 4 keer de Backstreet Boys (golfgti5 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:44:

Maar op je iPhone kun je je nummers volgens mij niet laten zien als artiest - nummer. Je bekijkt je nummers bijvoorbeeld per album, per artiest of per afspeellijst.
Ik neem aan, dat je dit document inzake errors (incl. 1604) ook hebt gelezen en hebt uitgeprobeerd:A4-tje schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:13:
[...]
Net t-mobile gebeld en ja hoor naar de winkel retour, zal weer enkele dagen tot weken gaan duren![]()
Ze kunnen niets doen aan de foutmelding omdat het software is en in de winkel hebben ze ook al geen mogelijkheden om de software goed te krijgen (volgens klantenservice).![]()
Als ik zo op diverse fora heb gekeken (plus site van apple) is het een 'oud' probleem dus je zou verwachten dat er meer mogelijk moet zijn.... hoe lang het zal gaan duren weten ze niet en ook niet of ik dan een ander toestel zal krijgen voor de tussentijd (die ook wel kan wat ik nu moet kunnen).
ik zal nog eens posten als ik weet hoe lang e.e.a. duurt. weet iedereen waar hij/zij aan toe is.
http://support.apple.com/kb/TS1275#errors
Vroeger / bij andere winkels waren / zijn mensen nog BLIJ als ze een product met een defect terug mogen brengen als ze er zo goed als zeker van zijn dat ze een nieuwe terugkrijgen...A4-tje schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:13:
[...]
Net t-mobile gebeld en ja hoor naar de winkel retour, zal weer enkele dagen tot weken gaan duren
uiteraard wel jammer dat je 'm even moet missen, maar ik vind dit gewoon goede service
ik kan even niet meer vinden waar je nou van die plastic beschermlaagjes kunt kopen voor je iphone, weet iemand dat nog? zijn er al mensen met krassen / is het echt nodig?
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb bijvoorbeeld nooit een verzekering voor m'n tel afgesloten (mede door slechte ervaringen van bekenden met dergelijke verzekeringen). In de winkel vonden ze dat vreemd, maar als ik uitreken hoeveel ik al die jaren heb bespaard. Als ik het had, dan had ik er tot dusver nooit gebruiken van hoeven maken, dat is 8 jaar een gsm * 7,50 (gemiddeld, was hoger meen ik?) euro p/mnd = 720,- bespaard. Ik neem het risico welFireFoz schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:28:
zijn er al mensen met krassen / is het echt nodig?
Schermprotectie, tja twijfel nog, ben best voorzichtig met m'n spullen dus neem het risico wel denk ik... volgens mij zijn ze niet bepaald krasgevoelig?
Nooit in 1 maand. Ik denk meer richting de 1 week.Raween schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:01:
[...]
HollandersJe maakt 150 smsjes toch nooit op in 1 maand? Dan moet je 5 smsjes per dag versturen
Dat is het enige jammere aan het abonnement, de belminuten zijn er veel te veel
En ik zeg er zitten teveel SMSjes in het aboMaeslant schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:42:
[...]
Nooit in 1 maand. Ik denk meer richting de 1 week.
Dat is het enige jammere aan het abonnement, de belminuten zijn er veel te veel
Ieder z'n voorkeur dus, dus maar mooi dat ze van belminuten en SMSjes evenveel in het abo hebben gestopt
Ik zie op de meeste screenshots van de iPhones dat bij de telecomaanbieder linksbovenin staat "T-Mobile". Bij mij is dit om een of andere vage reden "T-Mobile NL". Aangezien dit niet past scrolled deze tekst heen en weer of staat er "T-Mo...".
Niet dat ik me er aan dood erger, maar erg mooi is het ook niet
Is dat te fixen?
Niet dat ik me er aan dood erger, maar erg mooi is het ook niet
Update je firmware naar versie 2.0.1 via Itunesrob1n schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:27:
Ik zie op de meeste screenshots van de iPhones dat bij de telecomaanbieder linksbovenin staat "T-Mobile". Bij mij is dit om een of andere vage reden "T-Mobile NL". Aangezien dit niet past scrolled deze tekst heen en weer of staat er "T-Mo...".
Niet dat ik me er aan dood erger, maar erg mooi is het ook nietIs dat te fixen?
Everything Can Help!
2.0.1 heb ik al, maar ik zie nu dat er inmiddels 2.0.2 beschrikbaar is. Die maar even downloaden.
edit: heeft niet geholpen.
edit: heeft niet geholpen.
[ Voor 13% gewijzigd door Magnetic_Man op 18-08-2008 23:54 ]
Even een positief bericht voor de verandering: heb hier thuis (Tilburg) sinds ongeveer een week prima 3G verbinding! Eerder had ik meestal wel bereik maar toch geen verbinding...
Verwijderd
Euh, wat denk je zelf? ik koop een iPhone om alleen te bellen denk ikgolfgti5 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:44:
(of om mee te patsen tegenover mijn "home-ies natuurlijk

Dit alles staat of valt bij goede ID3-tags.golfgti5 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:44:
iTunes (op de PC dus) is echter wel minder gevoelig dan de iPhone.
Als ik b.v. een artiest met een hoofdletter heb en een keer met een kleine letter,
laat iTunes deze als 1 artiest zien, terwijl op de iPhone deze apart worden genoemd.
Daarnaast laat iTunes de gehele tag zien (artiest, tracknr, album, titel, jaar, etc..) en op je iPhone kies je wat je wilt zien (zoeken op nummer, op artiest, op album of op play-list).
Als je dus Beat-it zoekt bij nummers, staat daar niet de artiest achter (Michael Jackson),
maar als je deze bij artiest zoekt, vindt je Michael Jackson en klik je door naar nummers ervan.
(waarna je dus alleen de nummers van MJ ziet, zonder zijn naam erbij).
Tipje, je kunt de tags op je iPhone ook bewerken als deze aan iTunes is verbonden.
Selecteer gewoon je iPhone onder apparaten en klik op muziek.
Als je nu rechts onder op het "oog" klikt heb je 3 kolommen bovenin (Genre, Artiesten en Albums).
Zoek dan ff de foute tracks er uit en bewerk de tags zodat ze weer kloppen met de rest.
(ik denk in jouw geval aan Backstreet Boys, backstreet boys, Backstreet boy's).
Houd er wel rekening mee dat iTunes op de PC de tags dan alleen in iTunes aanpast.
Als je een Mac gebruikt slaat hij de tags ook meteen juist op in de track data.
Op de PC gebruik ik al jaren "Tag&Rename" om alles goed te zetten, werkt perfect.
Vraagje, ik wil mijn iPhone ook updaten naar 2.0.2. maar mijn PC is er mee genokt. Kan ik mijn iPhone updaten op een andere PC met iTunes zonder al mijn gegevens (muziek/foto's/contacts/etc) te verliezen?
He, dat is nieuws inderdaad. Heb ik iets totaal gemist, of klopt het dat er nog verder niets over bekend was?rob1n schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:12:
2.0.1 heb ik al, maar ik zie nu dat er inmiddels 2.0.2 beschrikbaar is. Die maar even downloaden.
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Nou dat bedacht ik me net ook. Ik denk dat hij inderdaad vers van de pers is, want Google levert ook nog niet zo veel op. Er staat dat het "Bug Fixes" omvat. Ben benieuwd welke..
Zojuist 2.0.2 geïnstalleerd. Nog geen veranderingen gespot, maar het lijkt erop dat alles sneller reageert en minder hapert. Keeping my fingers crossed..
Verwijderd
Alles lijkt wat sneller/soepeler te draaien.
Nee, bij nader inzien geen verschil. Heb nog steeds lag met SMS'en.
Nee, bij nader inzien geen verschil. Heb nog steeds lag met SMS'en.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 00:12 ]
ik woon 30km van de stad groningen en heb amper 3g.Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:22:
[...]
Hier ook, binnenstad minimaal twee streepjes, korrewegwijk volledig volle 3G ontvangst, thuis dus optimale snelheid, erg relaxxed.

*baalt*
2.0.2 lijkt de 3G problemen niet te hebben aangepakt. Althans thuis heb ik hetzelfde als touchie hierboven mij. In Utrecht zelf en op mijn werk staat alles overigens op vol bereik, dus heel veel last heb ik er niet van, toch hoop ik dat het een software-matig probleempje is.
Ik moet zeggen dat hij minder snel krast als mijn oude touch maar ik heb de eerste minuscule kras al op het display zitten. Moet wel eerlijk bekennen dat ik zo'n sukkel ben die de telefoon samen met kleingeld en een bos sleutels in zijn broekzak propt dus het is gewoon mijn eigen domme schuld.FireFoz schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:28:
ik kan even niet meer vinden waar je nou van die plastic beschermlaagjes kunt kopen voor je iphone, weet iemand dat nog? zijn er al mensen met krassen / is het echt nodig?
Dat gezegd hebbende, ik maak me er niet al te druk om omdat ik wel een verzekering heb en ik die in het verleden ook hard nodig gehad heb... telefoon in de plee laten vallen, uit de jaszak als ik net de trap af loop (woon boven mijn werk en moet via een open trap naar beneden), op het dak van de auto laten liggen of gewoon simpelweg een display slopen door tegen de rand van een tafel aan te lopen.
Oftewel... ik ben gewoon lomp
Hmm fijn! Mn iPhone deed het prima, net software update gedraaid, en nou heb ik "no service". Geen bereik. Geen 3G, geen telefoon...
Edit: nou zie ik dat mn Sonyerricson ook nogal moeite heeft met het signaal... Kan het zijn dat T-mobile onderhoud uitvoert ofzo? De tijd is er wel goed voor op zich (2:30)
Edit: nou zie ik dat mn Sonyerricson ook nogal moeite heeft met het signaal... Kan het zijn dat T-mobile onderhoud uitvoert ofzo? De tijd is er wel goed voor op zich (2:30)
[ Voor 40% gewijzigd door DocB op 19-08-2008 02:30 ]
Iemand ervaringen met Parrot carkits icm de iPhone 3G?
Heb net een nieuwe auto, en moet een goede carkit hebben. Heb echter geen zin meer in de perikelen die ik heb gehad met mijn HTC. Moet dus een goede BT carkit hebben. Displays en zo boeien me niet, wel een mutebox, om het geluid over de speakers te krijgen. (Heb een Golf V met een MFD2). Muziek van de iPhone sluit ik wel op de aux ingang aan, dus das geen probleem. Gaat puur om bel gedeelte. Iemand?
/edit
Wil absoluut geen echo horen. Niet aan de andere kant, en niet bij mij. En ik begrijp (ook uit eigen ervaring) dat het daar nou net nog al eens mis wil gaan...
Heb net een nieuwe auto, en moet een goede carkit hebben. Heb echter geen zin meer in de perikelen die ik heb gehad met mijn HTC. Moet dus een goede BT carkit hebben. Displays en zo boeien me niet, wel een mutebox, om het geluid over de speakers te krijgen. (Heb een Golf V met een MFD2). Muziek van de iPhone sluit ik wel op de aux ingang aan, dus das geen probleem. Gaat puur om bel gedeelte. Iemand?
/edit
Wil absoluut geen echo horen. Niet aan de andere kant, en niet bij mij. En ik begrijp (ook uit eigen ervaring) dat het daar nou net nog al eens mis wil gaan...
[ Voor 15% gewijzigd door UltraSub op 19-08-2008 08:12 ]
Bij mij is spontaan het knopje afgebroken waarmee je hem op trillen kan zetten. Dit is een heel gammel knopje, het zijn 3 smalle pinnetjes met een dopje erover weet ik nu. Het is een beetje suf dat deze is afgebroken natuurlijk. Ik ben bang dat als ik terug ga naar de winkel dat ik hem 6 weken kwijt ben voor reparatie. Is dit niet iets waarmee ik naar een Apple store kan gaan voor een reparatie die minder lang duurt? Iemand een idee?
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Verwijderd
update 2.02 gedraaid bevindingen:
- gps bug is nog steeds niet opgelost, hoewel dit misschien eerder een probleem is in (een library van) os x
- wifi ontvangst niet merkbaar verbeterd. ik blijf met het probleem zitten dat de iphone niet goed connect met het wifi 802.11g signaal op mijn airport express wifi station. gek genoeg is de performance op 802.11b wel goed maar theoretisch zou de iphone ook op 802.11g goede resultaten moeten halen
- g3 ontvangst heb ik nooit problemen mee gehad en dat blijft ook na de update gewoon werken.
- backup duurt belachelijk lang, zo lang dat ik me voor kan stellen dat mensen denken dat de backup vastgelopen is. de progressbar zou het verliezen van groeiend gras in een hardloopwedstrijdje.
- verder geen idee wat er verbetert is, ziet er naar mijn beleving exact hetzelfde uit als versie 2.0.1. missschien wat sneller her en der maar dit kan ook inbeelding zijn. gsm-erts zeggen altijd dat hun phone sneller is na een rom update...
- gps bug is nog steeds niet opgelost, hoewel dit misschien eerder een probleem is in (een library van) os x
- wifi ontvangst niet merkbaar verbeterd. ik blijf met het probleem zitten dat de iphone niet goed connect met het wifi 802.11g signaal op mijn airport express wifi station. gek genoeg is de performance op 802.11b wel goed maar theoretisch zou de iphone ook op 802.11g goede resultaten moeten halen
- g3 ontvangst heb ik nooit problemen mee gehad en dat blijft ook na de update gewoon werken.
- backup duurt belachelijk lang, zo lang dat ik me voor kan stellen dat mensen denken dat de backup vastgelopen is. de progressbar zou het verliezen van groeiend gras in een hardloopwedstrijdje.
- verder geen idee wat er verbetert is, ziet er naar mijn beleving exact hetzelfde uit als versie 2.0.1. missschien wat sneller her en der maar dit kan ook inbeelding zijn. gsm-erts zeggen altijd dat hun phone sneller is na een rom update...
Verwijderd
Gisteren ook de update uitgevoerd, merk ook nog geen verschil eigenlijk.
GPS nog steeds freakin traag, bereik om te huilen. Gek genoeg word ik nog wel erg vrolijk van de telefoon
(ook al kan ik er dan amper mee bellen). De update zou inderdaad niet gek zijn.
Voor de mensen die last hebben van de SMS lag, ga naar je home scherm en hou de home knop 6 sec ingedrukt. Probleem is dan weg. (blijkbaar loopt er toch een programma op de achtergrond vast wat de lag veroorzaakt). Niet echt een oplossing natuurlijk maar beter dan uit en aan zetten
De back-up functie is ook niet erg snel geworden helaas, ik gebruik op de macbook dit tooltje:
http://www.twelvepin.com/twelvepin/backupdisabler.html
Kun je de back-up functie makkelijk uit en aan zetten, persoonlijk vind ik het niet zo'n probleem om maximaal een week aan smsjes kwijt te zijn. Rest wordt toch gesynct.
GPS nog steeds freakin traag, bereik om te huilen. Gek genoeg word ik nog wel erg vrolijk van de telefoon
Voor de mensen die last hebben van de SMS lag, ga naar je home scherm en hou de home knop 6 sec ingedrukt. Probleem is dan weg. (blijkbaar loopt er toch een programma op de achtergrond vast wat de lag veroorzaakt). Niet echt een oplossing natuurlijk maar beter dan uit en aan zetten
De back-up functie is ook niet erg snel geworden helaas, ik gebruik op de macbook dit tooltje:
http://www.twelvepin.com/twelvepin/backupdisabler.html
Kun je de back-up functie makkelijk uit en aan zetten, persoonlijk vind ik het niet zo'n probleem om maximaal een week aan smsjes kwijt te zijn. Rest wordt toch gesynct.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 09:28 ]
Geen ervaring met Parrot, maar de Nokia CK-7W werkt prima, en die is al redelijk wat jaartjes oud. Dus dan zal het met de parrots ook wel goed werken.UltraSub schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:11:
Iemand ervaringen met Parrot carkits icm de iPhone 3G?
/edit
En een echo betekent waarschijnlijk dat je speaker te dicht bij de microfoon zit (denk ik).
Nope, heb al getest met een CK-7W. Werkt wel, maar niet vlekkeloos.. Vraag maar eens aan de andere partij, of ze een echo horen, zelf hoef je het niet te horen. Plaatsing van de externe microfoon is perfect (tegen dak, in midden voorruit), want met alle andere toestellen hier in huis (uitgezonderd de windows devices, die zijn ook shit) werkt het perfect. Niks geen echo's. Dus echt wel een phone issue. Wat ik hier al vaker over heb gehoord is dat de microfoon van het toestel niet wordt uitgeschakeld als er over BT wordt gebeld. Dus gebruik je 2 microfoons, een van de carkit, en een van de telefoon zelf.Master__R schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:28:
[...]
Geen ervaring met Parrot, maar de Nokia CK-7W werkt prima, en die is al redelijk wat jaartjes oud. Dus dan zal het met de parrots ook wel goed werken.
En een echo betekent waarschijnlijk dat je speaker te dicht bij de microfoon zit (denk ik).
Hmm dan ligt het misschien aan de plaatsing van de telefoon bij mij, maar ik heb echt nergens last van, en de tegenpartij ook niet.
Mijn iPhone ligt wel in een bakje, dus misschien komt het daardoor dat ik er geen last van heb.
Mijn microfoon zit op dezelfde plaats, en de speaker zit dan in mijn geval onder de middenconsole (zit een opening).
Dus dat is dan weer niet te vergelijken met het geluid over de speakers.
Mijn iPhone ligt wel in een bakje, dus misschien komt het daardoor dat ik er geen last van heb.
Mijn microfoon zit op dezelfde plaats, en de speaker zit dan in mijn geval onder de middenconsole (zit een opening).
Dus dat is dan weer niet te vergelijken met het geluid over de speakers.
Ik gebruik de 3G i.c.m de Parrot 3100. In principe werkt hij prima. Geluidskwaliteit is zeer goed.
Wel heb ik 2 'gekke' dingen:
1. Ik heb nu met de 3G al twee keer gehad dat tijdens het gesprek ineens de radio er weer doorheen komt. De persoon aan de andere kant van de lijn hoort ook alleen nog maar muziek. Wij kunnen elkaar niet meer horen. Dit probleem had ik met de 1e (US) versie van de iPhone niet.
2. Soms (1 op de 20) bij het 'doen' van een oproep gaat het niet goed. Je hoort dan om de 2 seconden een pieptoon en volgens de carkit blijft hij bezig te bellen. De telefoon heeft dan al 'oproep mislukt' aangegeven. Enige oplossing om onder de piepjes vandaan te komen is de motor uitzetten zodat de Parrot zichzelf uitschakelt.
Al met al ben ik wel meer dan tevreden over de Parrot. Ik vermoed namelijk ook dat een update van de parrot dit wel zal oplossen. Sterker nog, ik heb nog niet eens gekeken of er al een update is waarbij de 3G als erkend model genoemd wordt.
Verder is het super dat hij je complete adresboek synchroniseer bij het aanmelden. Ik had hiervoor een Samsung en daar moest ik elk nummer met de hand (middels BT) overzetten.
Als er nog meer vragen zijn PB dan maar, want ik mis soms stukken van dit topic.
1. Ik heb nu met de 3G al twee keer gehad dat tijdens het gesprek ineens de radio er weer doorheen komt. De persoon aan de andere kant van de lijn hoort ook alleen nog maar muziek. Wij kunnen elkaar niet meer horen. Dit probleem had ik met de 1e (US) versie van de iPhone niet.
2. Soms (1 op de 20) bij het 'doen' van een oproep gaat het niet goed. Je hoort dan om de 2 seconden een pieptoon en volgens de carkit blijft hij bezig te bellen. De telefoon heeft dan al 'oproep mislukt' aangegeven. Enige oplossing om onder de piepjes vandaan te komen is de motor uitzetten zodat de Parrot zichzelf uitschakelt.
Al met al ben ik wel meer dan tevreden over de Parrot. Ik vermoed namelijk ook dat een update van de parrot dit wel zal oplossen. Sterker nog, ik heb nog niet eens gekeken of er al een update is waarbij de 3G als erkend model genoemd wordt.
Verder is het super dat hij je complete adresboek synchroniseer bij het aanmelden. Ik had hiervoor een Samsung en daar moest ik elk nummer met de hand (middels BT) overzetten.
Als er nog meer vragen zijn PB dan maar, want ik mis soms stukken van dit topic.
Syncen van de 3G met de Parrot 3100 werkt inderdaad prima, net als met mijn HTC P3300/MDA Compact III. Van de week viel mij ook iets op wat in lijn is met wat jij zegt. Ik belde iemand, dus dan gaat de telefoon over, oftewel [Tuuuut] [Stillll] [Tuuuut] [Stillll] enz. Iedere keer als er stilte was had ik even twee seconden mijn muziek terug.Zuiderwijk schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:46:
Ik gebruik de 3G i.c.m de Parrot 3100. In principe werkt hij prima. Geluidskwaliteit is zeer goed.
Verder nog geen klachten over echo's gehad, maar ik heb er ook niet naar gevraagd eigenlijk. Net als Zuiderwijk heb ik ook nog niet de moeite genomen om naar een update te zoeken.
[ Voor 3% gewijzigd door Positron op 19-08-2008 10:03 ]
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Verwijderd
Ik heb hem net maar even gereset en 2.0.2 erop gezet. Veel verschil niet maar als je naar de standaard Settings kijk zie je wel verschilletjes met de voorgaande firmware uitvoeringen. Kijk maar bvb onder Settings/Nieuwe gegevens. Nu staat Push op handmatig terwijl die voorheen standaard op 15 minuten stond. Op die manier proberen ze het batterij verbruik wat te dempen denk ik. Er zullen er nog wel een aantal tussen zitten denk ik. Het is net zo'n spelletje "Zoek de verschillen".
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 10:54 ]
Ik lees hierboven dat sommigen GPS problemen hebben? Ik was juist verrast dat een lock zo snel was, binnen 30 seconden en vervolgens een minuutje tot de satellieten erbij komen, sneller dan m'n TomTom GPS muisje. Wel kan je wat last hebben van het shiften van positie als alleen de GSM masten worden gebruikt.
Ten tweede heb ik m'n iPhone nu op de zuinigst mogelijke standen gezet en Internet ik via gprs. Het valt mij juist op dat ik 3G maar af en toe nodig heb (streaming bijv.), de rest gaat eigenlijk snel genoeg zelfs Google maps in combinatie met GPS. Het is natuurlijk jammer dat de chips nog zo hongerig zijn, maar goed, iets meer moeite doen om de zaken aan te zetten wanneer ik ze nodig heb en dan een prima accu-tijd halen vind ik prima. Misschien wel eens kijken naar zo'n lelijke juice-pack...
Ten tweede heb ik m'n iPhone nu op de zuinigst mogelijke standen gezet en Internet ik via gprs. Het valt mij juist op dat ik 3G maar af en toe nodig heb (streaming bijv.), de rest gaat eigenlijk snel genoeg zelfs Google maps in combinatie met GPS. Het is natuurlijk jammer dat de chips nog zo hongerig zijn, maar goed, iets meer moeite doen om de zaken aan te zetten wanneer ik ze nodig heb en dan een prima accu-tijd halen vind ik prima. Misschien wel eens kijken naar zo'n lelijke juice-pack...
[ Voor 5% gewijzigd door vgroenewold op 19-08-2008 10:53 ]
Hoe kun je zien of je een gps lock hebt, of dat je alleen gebruik maakt van de gsm masten?vgroenewold schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:51:
Ik lees hierboven dat sommigen GPS problemen hebben? Ik was juist verrast dat een lock zo snel was, binnen 30 seconden en vervolgens een minuutje tot de satellieten erbij komen, sneller dan m'n TomTom GPS muisje. Wel kan je wat last hebben van het shiften van positie als alleen de GSM masten worden gebruikt.
Over die Parrots, ik lees net op verschillende plaatsen dat Parrot software updates heeft uitgebracht die volledige iPhone support bieden...
De gsm-lock is hetgeen je ziet als er dat globale rondje wordt getoond, de pulserende pin daarna is de gps-lock.
Het sms-en is inderdaad niet supervlot. Dit soort zaken liggen echt aan 2.0, want van lags op m'n iPod Touch had ik nooit last. Ik neem aan dat Apple dit in updates wel gaat verbeteren, als ze net zo te werk gaan als bij osx tenminste. 2.1 afwachten dan maar.
Het sms-en is inderdaad niet supervlot. Dit soort zaken liggen echt aan 2.0, want van lags op m'n iPod Touch had ik nooit last. Ik neem aan dat Apple dit in updates wel gaat verbeteren, als ze net zo te werk gaan als bij osx tenminste. 2.1 afwachten dan maar.
[ Voor 54% gewijzigd door vgroenewold op 19-08-2008 11:01 ]
Ik ook sinds een dag of wat (Tilburg centrum). Ik hoop dat dit blijvend is en dat het niet een soort vakantie-effect is ofzo, dat er minder gebeld wordt een daardoor de mast minder gauw 'vol' is.Rijk Lemming schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:16:
Even een positief bericht voor de verandering: heb hier thuis (Tilburg) sinds ongeveer een week prima 3G verbinding! Eerder had ik meestal wel bereik maar toch geen verbinding...
Ai, sinds update 2.02 weigert de iPhone nog connectie te maken met een T-Mobile netwerk.
Hopen dat vanavond een backup terug zetten werkt. In iedergeval uitermate vervelend dat ik nu de hele dag onbereikbaar ben.
Hopen dat vanavond een backup terug zetten werkt. In iedergeval uitermate vervelend dat ik nu de hele dag onbereikbaar ben.
Al eens geprobeerd de boel te resetten en de sim-kaart eruit en erin te stoppen? Toch wel een raar probleem namelijk.Ravnoss schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:02:
Ai, sinds update 2.02 weigert de iPhone nog connectie te maken met een T-Mobile netwerk.
Weet er iemand hoe ik die "T-Mobile web'n'walk" bookmark uit mijn Safari lijstje haal? Ik kan hem wel verwijderen, maar dan staat hij er de volgende keer weer gewoon in.
Jazeker, hij blijft echter bij zijn mening van "No Service". Als ik vervolgens naar Settings -> Carrier ga kijken meld hij: Meld hij Unable to find carrier list. En Begint hij tot in de eeuwigheid te zoeken zonder iets te vinden.vgroenewold schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:03:
[...]
Al eens geprobeerd de boel te resetten en de sim-kaart eruit en erin te stoppen? Toch wel een raar probleem namelijk.
Verwijderd
Heb dus precies hetzelfde probleemRavnoss schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:02:

Hopelijk ligt dit aan de nieuwste update van gisteravond, zo maar eens even mijn sim kaartje eruit halen en weer terug instoppen..
Heb inmiddels ook weer T-Mobile gevonden, alleen GPRS en 3G zijn net als bij jou nog steeds niet bruikbaar.Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:16:
[...]
Heb dus precies hetzelfde probleem! Niet erg netjes, kan niet meer op internet en bereik zoeken duurt vele malen langer dan normaal (2-5 minuten!).
Hopelijk ligt dit aan de nieuwste update van gisteravond, zo maar eens even mijn sim kaartje eruit halen en weer terug instoppen..
Verwijderd
Heel maf, is het zo als ik in i-tunes selecteer dat ik mn instellingen wil herstellen, ik dan al mijn gegevens kwijt ben? Foto's, video en muziek enzo?
Gister langs T-M shop geweest en vandaag met doos en bon teruggegaan.Jobbie schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 09:52:
[...]
Ik heb ook net m'n 2e witte iPhone. Eerste omgeruild wegens beschadiging aan het chrome gedeelte... helaas heb ik nu op deze 2 dode pixels.....
Mn eerste iPhone heb ik al op een bijzondere manier omgeruild (in de winkel een nieuwe gekregen terwijl ik m via internet besteld heb) en denk niet dat me dat een tweede keer lukt...
maar nu vraag ik me af: heeft appel een Pixel garantie?
edit: net ffies gezocht en ik moet terug met m'n telefoon. Ik zal zo is langs een T-M shop gaan... ben erg benieuwd.
Ik kreeg direct een gloednieuwe witte gesealde doos mee. Thuis maar s activeren en checken op dode pixels... anders gaan we gewoon weer terug. Gezellig!
Dit is nu m'n 3e iPhone 3G. En ik moet zeggen dat ik tot nu toe echt goed geholpen ben door T-Mobile. Zonder al te veel moeite een nieuwe iPhone meegekregen. Ik hoop dat 3 keer scheepsrecht is...
Verwijderd
Bron.Apple verspreidt update voor iPhone
Uitgegeven: 19 augustus 2008 11:40
Laatst gewijzigd: 19 augustus 2008 11:42
AMSTERDAM - Apple is maandagavond begonnen met de verspreiding van een softwareupdate voor de iPhone. Of die de netwerkproblemen van sommige gebruikers oplost, is onduidelijk.
NU.nl/Wieland van Dijk
Apple hult zich, zoals gewoonlijk, in stilte over de aard van de update. De nieuwe versie 2.0.2 van de software op het toestel verhelpt een aantal niet nader omschreven bugs, aldus het bedrijf.
Verbindingsproblemen
Onduidelijk is voorlopig dan ook of de nieuwe software een einde maakt aan de verbindingsproblemen die sommige gebruikers van de telefoon melden. Veel iPhonebezitters krijgen geen of instabiele verbindingen met snel mobiel internet.
De meeste gebruikers die de nieuwe versie hebben geïnstalleerd, melden geen grote veranderingen. Het meest in het oog springt de verdwijning van een functie waarmee alle applicaties op het toestel in één keer kunnen worden geüpdate.
Volgens sommige gebruikers werken onder meer het opstellen van een sms-bericht en het bladeren door het adresboek sneller.
Alom wordt aangenomen dat Apple in september een grotere update aan de software uitbrengt.
Chip
Chuq Von Rospach, een ex-medewerker van Apple, beweert op zijn weblog uit betrouwbare bronnen te hebben vernomen dat het bedrijf de oorzaak van de verbindingsproblemen inmiddels heeft ontdekt. Het zou gaan om een bug in de software op een chip in het toestel.
Apple heeft een oplossing voor de bug gereed, maar het zou de fabrikant van de chip tot ergernis van Apple nog twee tot drie maanden kosten om die update te implementeren.
Wat ik niet geheel snap is waarom Apple altijd zo onduidelijk is wat je nou precies op je iPhone zet qua updates. Zo valt er weinig te kiezen lijkt me. Ik zou graag zelf willen zien of een update wel de moeite waard is om erop te zetten is.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden?
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden?
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps