Volgens mij is de snelheid afhankelijk van hoeveel mensen op een mast zittenMaeslant schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 08:38:
Het aparte is dat ik thuis 1 streepje bereik heb, maar dat het dan best rap gaat.
In Delft heb ik vol, maar is hij echt langzamer. Apart!
Ik had een oude BEN SIMkaart. Deze moest ik dus vervangen voor een nieuwe de zgn. USIM. De oude kaarten schijnen niet met 3G te kunnen omgaan begreep ik.
Ik heb mijn iPhone nog niet, maar op mijn Nokia N73 zag ik toch altijd (vaak) 3G linksboven in beeld staan en af en toe het GPRS simbooltje. Betekende dit dus dat ik 3G ontvangst had met mijn oude BEN simkaart? Of dat hij alleen ontvangst signaleert maar er niets mee kan? Ik heb trouwens een PIT abo, dus geknepen 3G.
Ik heb mijn iPhone nog niet, maar op mijn Nokia N73 zag ik toch altijd (vaak) 3G linksboven in beeld staan en af en toe het GPRS simbooltje. Betekende dit dus dat ik 3G ontvangst had met mijn oude BEN simkaart? Of dat hij alleen ontvangst signaleert maar er niets mee kan? Ik heb trouwens een PIT abo, dus geknepen 3G.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Verwijderd
Nou ik vertrouw die testmyiphone.com voor geen meter..
Volgens hun zit ik hier op 0,50% van gprs snelheid, ik zit op wifi en kan gewoon razendsnel internetten op mij iPhone.
En andere testen zoals die app of gewoon via speedtest.nl, geven waarden aan de 2mbit, dat lijkt me een stuk aannemelijker
Volgens hun zit ik hier op 0,50% van gprs snelheid, ik zit op wifi en kan gewoon razendsnel internetten op mij iPhone.
En andere testen zoals die app of gewoon via speedtest.nl, geven waarden aan de 2mbit, dat lijkt me een stuk aannemelijker
Heb net m'n iPhone teruggebracht naar de T Mobile winkel omdat een hoekje van het scherm lichter/witter is dan de rest van het scherm. Probleem werd erkent en de iPhone wordt onder garantie naar Apple teruggestuurd. Volgens T Mobile stuurt Apple alleen nieuwe terug (geen reparatie)
zou ongeveer 2 weken duren.
Mocht iemand dit probleem met het scherm ook hebben: teruggaan zou ik zeggen.
Mocht iemand dit probleem met het scherm ook hebben: teruggaan zou ik zeggen.
Als ik thuis mijn Wi-Fi verbinding test via testmyiphone.com krijg ik ook van die rare resultaten terwijl met 3G een stuk beter gaat! Wat nou echt betrouwbaar is?Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:23:
Nou ik vertrouw die testmyiphone.com voor geen meter..
Verbaasd me niets:Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:40:
Ik gebruik Vodafone Prepaid met Zorgeloos Internet (3G vol bereik, moest wel bij het raam zitten) en heb getest op de volgende twee pagina's:
http://www.apple.com/iphone/
http://tweakers.net/
Elke pagina heb ik 7x keer geladen d.m.v. refresh om een klein beetje gemiddelde te krijgen:Moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje verbaasd ben over hoeveel langzamer GPRS is, had verwacht dat dit verschil wat kleiner zou zijn.
- Apple iPhone op WiFi -> 9.5 seconden
- Apple iPhone op 3G -> 15 seconden
- Tweakers op WiFi -> 12.7 seconden
- Tweakers op 3G -> 17.3 seconden
- Tweakers op GPRS (3G uitgezet) -> 102.8 seconden
Type Download/upload Latency. |
GPRS 56kbps / 25 kbps 500 ~ 700 ms latency |
3G 1,8 Mbps / 384 kbps 100 ms latency |
Wifi [afhankelijk provider] 20 ~ 30 ms latency. |
Verwijderd
Uhm dus via een Bel Garant verzekering is het jouw gelukt voor een (mischien) vervangend iphone vanwege haarscheurtjes.mickeyhouse schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 08:44:
Die van mij is afgelopen zaterdag thuis opgehaald voor reparatie (heb een Bel Garant verzekering van de Bel Company) en heb een leen toestel gekregen (een HTC).
Heb nog niets gehoord, maar ze zeiden (na veel bellen...) dat het 2 weken ging duren ongeveer.
Ik bem benieuwd wat er gaat gebeuren...
Hoeveel kost zo een verzekering?
tnx voor je antwoord
Had ik gisteren ook, heeft waarschijnlijk met DRM te maken.Gediminas schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:01:
[...]
Zo iets heb ik dus ook al 2 keer gehad. Heel irritand, maar ja, gewoon applicaties opnieuw downloaden.
Iemand een andere oplossing?
Tales : dat helpt niet altijd...
Uiteindelijk opgelost door op de iPhone een free applicatie te installeren waarna het weer een tijdje gewerkt heeft. Vanmorgen weer een aantal die het niet deden en na syncen + restart was dit weer in orde.
5 euro per maand of iets dergelijks en dan ben je gedekt voor schade (niet voor diefstal geloof ik). Oftewel zodra Apple de zaken niet erkent/repareerd claim je gewoon lekker een nieuwe via je verzekering.Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:18:
[...]
Uhm dus via een Bel Garant verzekering is het jouw gelukt voor een (mischien) vervangend iphone vanwege haarscheurtjes.
Hoeveel kost zo een verzekering?
tnx voor je antwoord
@ozzietweaker die verzekering kost geloof ik 9,95 per maand. Zonder verzekering wordt ie ook gemaakt, alleen dan krijg je een Nokia 62** geloof ik als leentoestel. Je hebt zowiezo 30 dagen reparatie garantie toch of niet?
Die verzekering staat ook denk ik los van 't feit of je scheurtjes hebt of niet, ik zei pas na de klacht dat ik een verzekering had en anders hadden ze 'm ook gerepareerd.
Er is ook tegen mij verteld dat de kans groot is dat ik gewoon een nieuwe krijg omdat ze 'm niet gaan repareren. Vraag me niet wie dat gezegd heeft omdat ik helemaal gek wordt van 't feit dat ECHT iedereen wat anders zegt...
T-Mobile after sales: "ga maar naar de winkel en ruil 'm maar om".
T-Mobile winkel R'dam: "omruilen? hoezo omruilen? opsturen ter reparatie en 5 weken wachten!".
Bel Company winkel: "3 weken ter reparatie".
Nu ben ik zover dat ze zeggen dat 't 2 weken gaat duren, maar ja, eerst zien dan geloven...
Heb die verzekering gelijk in de winkel afgesloten, die kan je niet zomaar afsluiten volgens mij, kan maar tot een x aantal dagen na aankoop van je tel.
Apple erkent het probleem van de haarscheurtjes gewoon niet, daar zit 'm de verwarring denk ik.
Bij T-Mobile zeggen ze gewoon: "haarscheurtjes? Hebben we nog nooit gezien".
Ik heb ze aangeboden om 't komen te laten zien, maar daar ging de beste man niet op in, vreemd...
Die verzekering staat ook denk ik los van 't feit of je scheurtjes hebt of niet, ik zei pas na de klacht dat ik een verzekering had en anders hadden ze 'm ook gerepareerd.
Er is ook tegen mij verteld dat de kans groot is dat ik gewoon een nieuwe krijg omdat ze 'm niet gaan repareren. Vraag me niet wie dat gezegd heeft omdat ik helemaal gek wordt van 't feit dat ECHT iedereen wat anders zegt...
T-Mobile after sales: "ga maar naar de winkel en ruil 'm maar om".
T-Mobile winkel R'dam: "omruilen? hoezo omruilen? opsturen ter reparatie en 5 weken wachten!".
Bel Company winkel: "3 weken ter reparatie".
Nu ben ik zover dat ze zeggen dat 't 2 weken gaat duren, maar ja, eerst zien dan geloven...
Heb die verzekering gelijk in de winkel afgesloten, die kan je niet zomaar afsluiten volgens mij, kan maar tot een x aantal dagen na aankoop van je tel.
Apple erkent het probleem van de haarscheurtjes gewoon niet, daar zit 'm de verwarring denk ik.
Bij T-Mobile zeggen ze gewoon: "haarscheurtjes? Hebben we nog nooit gezien".
Ik heb ze aangeboden om 't komen te laten zien, maar daar ging de beste man niet op in, vreemd...
[ Voor 8% gewijzigd door mickeyhouse op 15-08-2008 12:34 ]
Verwijderd
Heeft iemand toevallig ook last van het volgende: in heb in outlook 2007 op mijn Vista PC mijn agenda en contactpersonen staan. Als ik mijn contactpersonen sync naar de iPhone merk ik dat op de iPhone bij sommige contactpersonen de verjaardag 1 dag te vroeg staat.
Het is niet bij alle contactpersonen verkeerd, ongeveer bij een stuk of 20 van de 120.
Het is niet bij alle contactpersonen verkeerd, ongeveer bij een stuk of 20 van de 120.
Verwijderd
Was volgens mij de tijds zonne die verkeerd staat.Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:15:
Heeft iemand toevallig ook last van het volgende: in heb in outlook 2007 op mijn Vista PC mijn agenda en contactpersonen staan. Als ik mijn contactpersonen sync naar de iPhone merk ik dat op de iPhone bij sommige contactpersonen de verjaardag 1 dag te vroeg staat.
Verwijderd
1. Ik heb zins een week de iPhone en zins ik me contacten, muziek, wat apps er op gezet heb is hij echt mega traag. Het record staat op 10 sec voor het openen van mijn Contacten en 1 letter per seconde bij het typen van SMS/Email hoop dat je nu het beeld krijgt.
2. GPS werkt voor geen bal, duurt echt heel lang om Satelliet verbinding te krijgen en je huidige locatie weer telaten geven.
Info:
Capaciteit: 14,6 GB
Beschikbaar 4,6 GB
Apps Geinstaleerd:
Aurora Feint
Buienradar.nl
IGN Game Reviews
Remote
Shazam
Shozu - Send & Share
Vriendelijke Groet,
Chris
Heb je al de nieuwe firmware (2.0.1) erop staan?
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Wat heb je zoal geprobeerd? Bijvoorbeeld al DFU gedaan? GPS op meerdere plekken gecheckt? En welke firmware heb je? Firmware-upgrade heeft wel voor een deel het 'langzame contacten probleem' opgelost...Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:45:
Help 2 dingen,
1. Ik heb zins een week de iPhone en zins ik me contacten, muziek, wat apps er op gezet heb is hij echt mega traag. Het record staat op 10 sec voor het openen van mijn Contacten en 1 letter per seconde bij het typen van SMS/Email hoop dat je nu het beeld krijgt.
2. GPS werkt voor geen bal, duurt echt heel lang om Satelliet verbinding te krijgen en je huidige locatie weer telaten geven.
De GPS satelliet werkt alleen buitenshuis.
En ja, dit kan sneller, maar dit komt omdat de app eerst met google zit te kletsen, en dan pas de info te voorschijn tovert.
En ja, dit kan sneller, maar dit komt omdat de app eerst met google zit te kletsen, en dan pas de info te voorschijn tovert.
Verwijderd
Die kun je toch niet echt instellen? Ik heb hem gewoon op Amsterdam gezet. Tijd staat verder ook gewoon goed, net zoals alle afspraken en het grootste gedeelte van de verjaardagen. Het is een gedeelte van de contactpersonen waar ik het probleem heb.Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:17:
[...]
Was volgens mij de tijds zonne die verkeerd staat.
Verwijderd
Ja die heb ik er op staan, DFU nog niet geprobeerd maar dit is toch gewoon volkomen raar. Ik heb de ipod touch 16GB ook gehad en helemaal versleten nooit geen traagheid.Erulezz schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:51:
Heb je al de nieuwe firmware (2.0.1) erop staan?
Verwijderd
En toch heeft het daarmee te maken. Je bent trouwens niet de enige. Ik ben het van de week tegen gekomen maar kan het helaas niet meer vinden waar het stond.....Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:12:
[...]
Die kun je toch niet echt instellen? Ik heb hem gewoon op Amsterdam gezet. Tijd staat verder ook gewoon goed, net zoals alle afspraken en het grootste gedeelte van de verjaardagen. Het is een gedeelte van de contactpersonen waar ik het probleem heb.
Verwijderd
Die man heeft nog nooit iets zinnigs uit kunnen kramen en hij laat dat in dat filmpje ook weer goed blijken. Beetje mediageil is hij dus veel uitspraken die nergens op slaan en dan kom je vanzelf op de film te staan.eviltweaker schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:26:
http://www.vk.tv/trefwoord/iphone
Denk dat ik de Iphone toch maar even links laat liggen.
Hmm dat is raar ik heb ook een oude BEN kaart (6 jaar) maar hij doet het perfect! Ook 3G bereikGalois schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:09:
Ik had een oude BEN SIMkaart. Deze moest ik dus vervangen voor een nieuwe de zgn. USIM. De oude kaarten schijnen niet met 3G te kunnen omgaan begreep ik.
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Verwijderd
Die man heeft nog nooit iets zinnigs uit kunnen kramen en hij laat dat in dat filmpje ook weer goed blijken. Beetje mediageil is hij dus veel uitspraken die nergens op slaan en dan kom je vanzelf op de film te staan.eviltweaker schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:26:
Dit is echt belachelijk, serieus die gast kan de boom in .. hoeveel krijgt die gast daar voor betaald ???
Batterij is niet slecht hij is beter dan de eerste generatie iPhone's het is G3 dat het hem doet, maar dat kan uitgezet worden indien je het NIET nodig hebt kortom dan heb je een eerste generatie iPhone met een betere batterij .. waar hij zo tevreden over was, er bestaat al een knippen/plakken app en dat over geen bereik heeft hij ook van het internet afgeplukt want dat slaat echt alles .. ik woon in Friesland en heb altijd bereik gehad tot nu toe en dat er dan een paar mensen zijn die dat niet hebben tjah welkom in de wereld van technologie
langzame contacten is wel waar maar dat is software fout daar is Apple mee bezig
Verwijderd
lol dat van die videoreview van die kerel .... viel het op hoe in de contactlijst contacten stonden met als naam 'aaaa - aaaaa' etc? Ok, er zijn mensen met zoveel contacten maar je moet helemaal niet zoeken. Je kan evengoed met je vinger rechts over de eerste letter van de voor/achter-naam gaan en voila .. instant gratification. Trouwens, de meeste mensen hebben geen 1000 contacten. En de meeste mensen die 1000 contacten hebben zijn wel zo slim om die op te delen in groepen zodat alles gemakkelijker werkt. Hij niet dus.
Maar feit is wel dat de 2G qua hardware beter in elkaar zit als de 3G.
Dat betwijfel ik eigenlijk. De 2G kende ook verschrikkelijk veel problemen bij de launch, zowel software als hardware. Maar ja, dat wordt snel weer vergetenVerwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:22:
Desondanks mag je van Apple meer verwachten, zeker bij de 2e generatie van een product.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Hoezo zit de 2G qua hardware beter in elkaar als de 3G? De 2G had dan wel geen haarscheurtjes maar die behuizing had heel wat nadelen. Die zijn er nu ook uit gehaald (microfoon en speaker opening werden heel lelijk na een tijdje, aluminium deukte snel, bovenkant met simkaart en jack was ook niet van het, en moeilijk open te maken)
Het 3G gebeuren is inderdaad niet perfect, maar als je dat uitzet heb je opeens net zo goed bereik als met de vorige iPhone en een langere batterylife
Dus alleen de toegevoegde hardware is misschien van lagere kwaliteit (niet het juiste woord, maar kom even niet op iets beters)
Verwijderd
Toch grappig als je het kaartje op deze site bekijkt: http://www.slechtedekking.nl/
Als je alle pijltjes van T-mobile (de paarse) ziet, dan lijkt het mij dat de slechte bereik op de gemiddelde nederlandse iPhone niet alleen maar aan de iPhone ligt!
Als je alle pijltjes van T-mobile (de paarse) ziet, dan lijkt het mij dat de slechte bereik op de gemiddelde nederlandse iPhone niet alleen maar aan de iPhone ligt!
Nou gister bij de T-mobile shop geweest i.v.m. mijn probleeem met internet. Ik heb dus welk 3G verbinding maar geen internet. Kom ik daar bij de shop heel mijn verhaal uitgelegd. screenshots laten zien. Gaat die man in het systeem kijken en kijkt hij mij verbaasd aan dat ik nog mijn relax abbo met pit heb. Dus ik leg die meneer uit dat mijn abbo is verlengd maar pas over 4 maanden afloopt en dan pas wordt overgeschakeld. Eerder mocht ik niet omschakelen volgens de klantenservice! Dat vondt hij raar en dus gebeld met T-mobile waar ze dat bevestigde. Maar goed volgens die meneer lag het er dus aan mijn pit abbo ik moest die upgraden naar een pit+ omdat de snelheid van he pit teveel werdt "geknepen"op de 3G verbinding dat er problemen onstaan
. het pit abbo is gemaakt voor een gprs verbinding. Mensen die de iphone met een gewoon relax abbo afsluiten en er een data abbo bij nemen moesten namelijk ook minimaal pit+ afnemen. Omdat bij het normale pit abbo dus problemen konden ontstaan. Het pit+abbo is 3x zo snel waardoor de 3G verbinding tot zijn recht kwam en ik geen fout melding zou krijgen. Dat zou voor mij de enigste oplossing zijn tot mijn iPhone abbo inging. maar dat betekent wel dat ik €9.50 per maand meer moet betalen. Nou ben ik best bereid om een tientje bij te leggen zodat mijn internet wel goed werkt (en 3x zo snel). En met de iPhone maak ik veel gebruik van mijn data verbinding dus vindt ik dat het tientje wel waard. Echter heb ik hem er wel op gewezen dat als het probleem blijft ontstaan dat ik dan wel weer terug wil naar mijn gewone pit abbo (vondt het namelijk nogal een sterk verhaal
), omdat ik natuurlijk niet voor jan lul extra wilde betalen. Nou kon dat niet zomaar (iedereen kent het wel : abbo verhogen tijdens je contract periode is geen probleem maar terug mag niet meer). Naar overleg met de shop manager is er een notitie in het systeem gemaakt dat moch het daarna nog niet werken ik weer terug mag naar mijn normale pit abbo.
uiteindelijk ik de shop uit. iPhone gereset zodat het niewe abbo geactiveerd was. En geloof het of niet maar heb helemaal GEEN problemen meer met de internet verbinding!! alles werkt nu perfect en uiteraard een stuk sneller dan met het normale pit abbo. ben nu dus zeer tevreden.
Alles werkt nu zoals het hoort

uiteindelijk ik de shop uit. iPhone gereset zodat het niewe abbo geactiveerd was. En geloof het of niet maar heb helemaal GEEN problemen meer met de internet verbinding!! alles werkt nu perfect en uiteraard een stuk sneller dan met het normale pit abbo. ben nu dus zeer tevreden.
Raar verhaal dat het niet werkt met pit. Je zou dan ook gewoon 3G uit moeten kunnen zetten en verder internetten met GPRS als je dat geld had willen besparen, maargoed, klinkt alsof je er tevreden mee bent zo
Dinsdag m'n T-Mobile contract verlengd. Voortijdig, omdat m'n huidige abonnement tot november loopt. Heb bij m'n verlenging de Black 16GB iPhone voor E50 gekozen. Levertijd: ~3 weken volgens T-Mobile.
En wie staat er gistermiddag voor de deur met een pakketje?! Jawel, de TNT-meneer met m'n iPhone! Helaas was ik niet thuis, maar ik heb 'm vandaag kunnen ophalen.
Maar 2 dagen levertijd ipv 3 weken is wel heel bizar. Wellicht dat T-Mobile bestaande leden die voortijdig hun contract verlengen,toch stiekem voortrekt? Ik ga nu 3 maanden eerder van E7.50 pm naar E30 pm als ik straks m'n abo omzet..
En wie staat er gistermiddag voor de deur met een pakketje?! Jawel, de TNT-meneer met m'n iPhone! Helaas was ik niet thuis, maar ik heb 'm vandaag kunnen ophalen.
Maar 2 dagen levertijd ipv 3 weken is wel heel bizar. Wellicht dat T-Mobile bestaande leden die voortijdig hun contract verlengen,toch stiekem voortrekt? Ik ga nu 3 maanden eerder van E7.50 pm naar E30 pm als ik straks m'n abo omzet..
It seemed like a good idea at the time
eviltweaker schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:26:

Ben het hier totaal niet mee eens. Hij raakt gewoon een paar gevoelige punten.Splendid_dj schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:41:
[...]
Sorry hoor, maar dit slaat toch echt alles? Een paar mindere punten noemen en meteen het toestel tot slecht benoemen en in een vuilnisbak smijten? Kom op zeg.. er zijn wat mij betreft genoeg dingen die het mindere 3G bereik (wat bij mij overigens het enige minpunt is) compenseren. Hij is inderdaad gewoon een beetje mediageil, die kerel.
Ja, het bereik is niet top. Ja, het telefoonboek moet verbeterd worden (en heel snel). De accu is ook niet om over naar huis te schrijven.
Ik heb geen last van de accu, ik kan er een dag mee doen, dus genoeg. Verder bereik, ik woon in de Randstad en heb wel altijd GPRS dekking, en bijna altijd 3g. Alleen thuis binnen springt hij tussen 1 streepje en GPRS.
Maar ondertussen is ook bij mij het openen van contacten vaak langzaam. Net als het smsen, wat nog weleens erg langzaam wil gaan. Kritiek is niet verkeerd. Hij is dus niet tevreden (wat ik me voor kan stellen) omdat er functies echt missen. Het langzame addressbook, das toch schandalig voor een telefoon. Zelfs het openen van foto's gaat sneller.
die paar mensen zijn er een paar duizend, waar onder ik, ik heb de phone nu 2 week, ik woon vlak naast de stad groningen en heb nog nooit een 3g verbinding gehad.. staat wel aan, heb hem meegnomen naar walibi world, niks, bij mijn oma in winsum, niks, grote mark groningen, niks.....Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:49:
[...]
dat er dan een paar mensen zijn die dat niet hebben tjah welkom in de wereld van technologie
dus dat is echt wel een probleem
Verwijderd
Inderdaad, wat een aap.Splendid_dj schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:41:
[...]
Sorry hoor, maar dit slaat toch echt alles? Een paar mindere punten noemen en meteen het toestel tot slecht benoemen en in een vuilnisbak smijten? Kom op zeg.. er zijn wat mij betreft genoeg dingen die het mindere 3G bereik (wat bij mij overigens het enige minpunt is) compenseren. Hij is inderdaad gewoon een beetje mediageil, die kerel.
Ach ja, meer iPhones voor ons
Verwijderd
durf te wedden dat 'ie die iPhone NIET in die kliko laat liggen! Altijd van die overtrokken reacties. Laatst ook zo'n aap media-journalist die zogenaamd ook heel stoer een Airport Express in de bak mieterde omdat er een nieuw apparaatje nou ja laat maar...Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:20:
[...]
Inderdaad, wat een aap.
Ach ja, meer iPhones voor ons
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 23:35 ]
Verwijderd
hey iphoners, ik heb een gek probleempje met gps geotags in foto's genomen met iphone.
op zich werkt de ontvangst van de gps zeer goed, en google maps op de iphone kan mijn positie ook altijd feilloos en zeer snel vaststellen. allemaal top!
maar als ik vervolgens de foto's importeer van de iphone naar iphoto zie ik dat de longitude niet klopt. de waarde klopt op zich wel maar deze is gespiegeld tov de meridiaan. ipv ten oosten ligt een punt in nederland (volgens de iphoto geotag info dan he!) altijd ten westen van de meridiaan; in mijn geval in de ierse zee!
voor export van iPhoto naar flickr gebruik ik de Free Flickr eXporter iPhoto Plugin (FFXporter). en op flickr kwam ik er dus achter dat de automap functie ervan mijn foto's in de ierse zee projecteerde...
vermoedelijk een bug in de iphone geotagging software dus.
( het over-the-air syncen flickr kan ook maar dan wordt de geotag informatie niet verzonden door de iphone (gestripped). bovendien wordt de foto dan gecomprimeerd en in kleiner formaat verstuurd. )
meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn of oplossingen gevonden hebben?
op zich werkt de ontvangst van de gps zeer goed, en google maps op de iphone kan mijn positie ook altijd feilloos en zeer snel vaststellen. allemaal top!
maar als ik vervolgens de foto's importeer van de iphone naar iphoto zie ik dat de longitude niet klopt. de waarde klopt op zich wel maar deze is gespiegeld tov de meridiaan. ipv ten oosten ligt een punt in nederland (volgens de iphoto geotag info dan he!) altijd ten westen van de meridiaan; in mijn geval in de ierse zee!
voor export van iPhoto naar flickr gebruik ik de Free Flickr eXporter iPhoto Plugin (FFXporter). en op flickr kwam ik er dus achter dat de automap functie ervan mijn foto's in de ierse zee projecteerde...
vermoedelijk een bug in de iphone geotagging software dus.
( het over-the-air syncen flickr kan ook maar dan wordt de geotag informatie niet verzonden door de iphone (gestripped). bovendien wordt de foto dan gecomprimeerd en in kleiner formaat verstuurd. )
meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn of oplossingen gevonden hebben?
Heee mensen!!
Ik heb dus vorige week mijn Orange abo doorgezet naar een T-mobile, waardoor ik dus gekozen heb voor de Iphone. ze zeiden dat het tussen 3 en 6 weken kon duren tot ik hem had.
En wie belde mij vandaag:D
Tmobile, dat ie al klaar ligt. 16Gb zwart
Enige probleem is: Ik kan hem pas over een week gebruiken, omdat mijn Orange dan overgezet wordt in T-mobile met nummer behoud enzo. en dat duurt een week. dus kan ik hem nog niet activeren volgens mij. maar ik ga het morgen toch stiekem even proberen(A)
Ik laat nog wat horen.
Ik heb dus vorige week mijn Orange abo doorgezet naar een T-mobile, waardoor ik dus gekozen heb voor de Iphone. ze zeiden dat het tussen 3 en 6 weken kon duren tot ik hem had.
Enige probleem is: Ik kan hem pas over een week gebruiken, omdat mijn Orange dan overgezet wordt in T-mobile met nummer behoud enzo. en dat duurt een week. dus kan ik hem nog niet activeren volgens mij. maar ik ga het morgen toch stiekem even proberen(A)
Ik laat nog wat horen.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Hopelijk gaat de levering voor de witte iPhone ook zo rap. Donderdag via T-Mobile.nl besteld, en de bestelling was binnen 10 minuten geaccepteerd. Dus met een beetje mazzel zou ik het morgen al kunnen ontvangen. Als Stacium een beetje van zijn geluk mijn kant op stuurt natuurlijk 
Eergisteren ook meteen een mooi hoesje besteld. De Vaja 'classic Retro Slim Bag' in Vitelino leer met de kleur Chocolate en een Pistil accent. Geen directe link omdat het een flash website is. Kan niet wachten op m'n nieuwe speeltjes
Eergisteren ook meteen een mooi hoesje besteld. De Vaja 'classic Retro Slim Bag' in Vitelino leer met de kleur Chocolate en een Pistil accent. Geen directe link omdat het een flash website is. Kan niet wachten op m'n nieuwe speeltjes
Heeft iedereen hier contracten om te zetten ofzo? Bij verschillende apple winkels (hier in utrecht in elk geval) Hebben ze het ding gewoon op voorraad, en kun je hem zo meenemen. Je sluit gelijk het contract af, en je hebt ook nog het voordeel dat je niet drie kwartier staat te wachten in de T-Mobile winkel.
Zelf ging ik eerst bij T-mobile kijken of ik gebruik kon maken van de Lost & Stolen regeling (wat prima kon, zo was mij die ochtend door de helpdesk verteld), en na drie kwartier wachten werd me doodleuk verteld dat die regeling niet geldt voor de iPhone. Volgens de vriendelijke T-Mobile meneer kon ik hem wel bestellen, met 6 tot 8 weken wachttijd. Toen ik zei dat ze hem bij de Apple winkels in de buurt (was in Utrecht) misschien wel hadden kreeg ik een schamper lachje: "Jahaa, maar of dat echt zo is...".
En twintig minuten later stond ik buiten de HTR met een iPhone in mn handen
Prima zo, geen wachttijd, goed geholpen, ik blij
Zelf ging ik eerst bij T-mobile kijken of ik gebruik kon maken van de Lost & Stolen regeling (wat prima kon, zo was mij die ochtend door de helpdesk verteld), en na drie kwartier wachten werd me doodleuk verteld dat die regeling niet geldt voor de iPhone. Volgens de vriendelijke T-Mobile meneer kon ik hem wel bestellen, met 6 tot 8 weken wachttijd. Toen ik zei dat ze hem bij de Apple winkels in de buurt (was in Utrecht) misschien wel hadden kreeg ik een schamper lachje: "Jahaa, maar of dat echt zo is...".
En twintig minuten later stond ik buiten de HTR met een iPhone in mn handen
Yup, m'n contract liep al in Februari af maar er was op dat moment geen telefoon die ik wou hebben. Zelfs de iPhone 3G is niet m'n ideale phone maar ik moest een nieuwe hebben omdat de huidige aan het eind van z'n latijn is. Ik had hem ook liever in de stad gehaald (ook Utrecht), maar daar konden ze mij niet de aanbieding geven die ik nu heb.
€50 voor 16GB met i-150. Lang leve de verlenging. Maar ik moet alsnog naar de stad om m'n SIM om te laten zetten, nog een antieke BEN kaart in mijn bezit
€50 voor 16GB met i-150. Lang leve de verlenging. Maar ik moet alsnog naar de stad om m'n SIM om te laten zetten, nog een antieke BEN kaart in mijn bezit
Ik kwijl al jaren over Vaja hoesjes voor m'n diverse gadgets, maar ik vind het toch echt veel geld voor een hoesje... maar ze zijn zoooo mooi.Hooker schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:03:
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Verwijderd
Inderdaad, mooi hoesje maar wel veel $$$. Ik moet eiegelijk niks zeggen met mijn €100 houten case met bijbehorend dock.Acolyte57 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:56:
[...]
Ik kwijl al jaren over Vaja hoesjes voor m'n diverse gadgets, maar ik vind het toch echt veel geld voor een hoesje... maar ze zijn zoooo mooi.

Even over dat GeoTag. Ik weet geeneens waar dat ingesteld kan worden, tipje misschien? Kan ik het eens testen en kijken of het hier ook zoveel afwijkt.
Yeah lichtgevend apple logo op de 2G iPhone: http://www.engadget.com/2...o-into-a-mini-flashlight/
Voordat we de discussie over GPS weer over gaan doen:
[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 12
Het is geen bug in je iPhone maar ergens in een library op je mac die de coordinaten verneukt. De oplossing is simpel: zet een - voor de breedtegraad.
Het is geen bug in je iPhone maar ergens in een library op je mac die de coordinaten verneukt. De oplossing is simpel: zet een - voor de breedtegraad.
I don't like facts. They have a liberal bias.
je kunt in principe alles gebruiken hoor, ik gebruik m al 3 weken zo. Nog 2 weken en dan kan ik ook bellen.Kuhr89 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:54:
Heee mensen!!
Ik laat nog wat horen.
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
Verwijderd
pff, ik vind het toch maar verwarrend en er is niet echt een oplossing.burne schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:07:
Voordat we de discussie over GPS weer over gaan doen:
voor 1 met de iphone in nederland genomen foto:
- als ik in iphoto kijk voor de longitude/breedtegraad is het : 5" 20' 17.40'' W
- kijk ik in de originele foto in preview dan staat er: -5.3381667137146 W
de eerste notatie is in graden en minuten en seconden en de tweede in graden.
volgens mij klopt de grootte van de longtiude wel:
5 + 20 * 1/60 + 17.40 * 1/3600 ~= 5.338166666666667
maar het moet ten OOSTEN (east) van de 0 meridiaan zijn: niet W maar een E dus!
het minteken is ook raar want west meridianen zijn altijd negatief dwz ze lopen van 0 tot -180. (zie hier: Wikipedia: Longitude). dus een negatieve W longitude is:
1- overbodig (redundante informatie) en kun je stellen dat -L W hetzelfde is als L W
-of-
2- een soortemet van dubbele negatie en dan kun je zeggen -L W = L E
dus ik denk dat de iphone -L W aflevert en dat OS X dan denkt van "ohh een Westelijke longitude die negatief is, nou nou, poe! poe!, westelijke longitudes zijn altijd negatief wat zeur je nou, je bedoelt gewoon L W". terwijl de iphone altijd longitude met een W aflevert en het negatief teken gebruikt om een E longitude te communiceren. iets van: "hier een W longitude, ik vind het vervelend om met E longitudes te werken dus lever ik een negatieve W longitude als ik eigenlijk een E longitude bedoelt, je snapt me wel he?"
dus de iphone werkt met 2 en os X werkt met 1 en zo ontstaat er een communicatie stoornis.
zonde want de iphone GPS werkt prima!
Ja vind het ook een raar verhaal, maar blijkbaar werkt het en nog lekker snel ook! En voor die 4 maanden vindt ik dat tientje extra geen probleem.DocB schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:43:
Raar verhaal dat het niet werkt met pit. Je zou dan ook gewoon 3G uit moeten kunnen zetten en verder internetten met GPRS als je dat geld had willen besparen, maargoed, klinkt alsof je er tevreden mee bent zo
Hallo,
zo juist mijn iPhone in België opgehaald, orgineel en simlockvrij.
Mijn vraag aan jullie, kan ik hem gewoon zonder problemen aan de pc hangen en wat rommelen met mp3's en App. store???
zo juist mijn iPhone in België opgehaald, orgineel en simlockvrij.
Mijn vraag aan jullie, kan ik hem gewoon zonder problemen aan de pc hangen en wat rommelen met mp3's en App. store???
lijkt me wel...
[ Voor 3% gewijzigd door Pretorian_ op 16-08-2008 15:45 ]
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
Ik heb een heel ruisig en groen camera-beeld op m'n 1-dag-oude iPhone 3G
Ik probeer 'm nu nog te upgraden naar de nieuwste software versie, maar ik ben bang dat dat niet gaat helpen. Iemand hier nog ideeen voor? Heb weinig zin m'n iPhone nu al terug te moeten sturen voor de camera-functie die ik toch niet veel zal gebruiken.
Daarnaast mis ik de mogelijkheid te kunnen zien hoeveel characters m'n sms bevat..
Daarnaast mis ik de mogelijkheid te kunnen zien hoeveel characters m'n sms bevat..
[ Voor 24% gewijzigd door Stacium op 16-08-2008 16:17 ]
It seemed like a good idea at the time
shit, wat ik nu weer heb....
mijn iphone gewoon aan laten staan vannacht en ik kom vanmorgen reageert het scherm + knop aan bovenzijde niet meer. ik denk batterij is op. maar de bovenknop ingedrukt houdend zie ik niet het batterij oplaad dingetje.
nog steeds reageert hij nergens op. ik in de oplader, komt het apple-logo tevoorschijn. maar hij reageert nog steeds nergens op. ook niet te bereiken als ik bel naar mijn eigen nummer --> direct voicemail.
aan itunes gehangen, die herkend hem niet eens. ik krijg niet eens te zien dat hij is aangesloten...
weet iemand wat ik moet doen (behalve naar de winkel toe gaan..)?????????
mijn iphone gewoon aan laten staan vannacht en ik kom vanmorgen reageert het scherm + knop aan bovenzijde niet meer. ik denk batterij is op. maar de bovenknop ingedrukt houdend zie ik niet het batterij oplaad dingetje.
nog steeds reageert hij nergens op. ik in de oplader, komt het apple-logo tevoorschijn. maar hij reageert nog steeds nergens op. ook niet te bereiken als ik bel naar mijn eigen nummer --> direct voicemail.
aan itunes gehangen, die herkend hem niet eens. ik krijg niet eens te zien dat hij is aangesloten...
Knopje voorop en bovenop allebij tegelijk vast houden tot dat hij opnieuw is opgestart, kijken of dat help.A4-tje schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:19:
Ik had gister dat m'n home knop alleen nog maar mijn favorieten opende en niet terug ging naar het home scherm, was na een reboot ook weg
Edit:
Edit2:
in Verkeerde topic ge-edit
[ Voor 10% gewijzigd door BreeeZe op 16-08-2008 18:02 ]
Verwijderd
Mijn microfoon van de headset werkt niet meer. Is er een instellingen die hiervoor verantwoordelijk kan zijn of is die gewoon kapot?
Verwijderd
Zet hem in DFU mode en probeer dan opnieuw firmware erop te zetten.A4-tje schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:19:
Tja... dat vind ik ook echt jammer, hoe moeilijk is het om een tellertje in te bouwenStacium schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:16:
(...)

ga je gang..Rijk Lemming schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:18:
[...]
Tja... dat vind ik ook echt jammer, hoe moeilijk is het om een tellertje in te bouwen
Verwijderd
Misschien niet geheel relevant, maar weet iemand bij welke webshop je het snelst aan een dock + kabeltje kan komen ?
Goeie vraag! Tot dusver was het 20x "waar is 'ie het goedkoopst?". Maar die tent heeft een enorme hoeveelheid backlogs, dus het SNELST krijg je het daar zeker nietVerwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:47:
Misschien niet geheel relevant, maar weet iemand bij welke webshop je het snelst aan een dock + kabeltje kan komen ?
My guess: Apple Store, want daar is 'ie het duurst
waar is dat gaatje bovenop de iPhone voor?
moet daar soms een pennetje in??
als dat zo is, hoord dat pennetje er dan bij te zitten?
Verwijderd
Hoofdtelefoon/headset aansluiting.golfgti5 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:18:
Verwijderd
Dat is om je simkaart er in te doen. Kan je indrukken met een paperclip of met het schrale tooltje dat in de doos zat.golfgti5 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:18:
Verwijderd
Vraagje over codecs voor muziek... Op de iPod (Classic), dus met harddisk, is het batterij-technisch gezien verstandiger om 128kbps te encoden in iTunes, want des te minder de harddisk van de iPod hoeft te spinnen, des te minder snel raakt de accu leeg.
Maar hoe zit dat met de flash-based players zoals de iPhone (en iPod Touch)? Gaat de batterij langer mee wanneer je je muziek op 128kbit, 256kbit of Apple Lossless encode?
Ik kan me voorstellen dat er een balans is tussen de energie die het kost om de data uit het flashgeheugen te lezen (dus lagere bitrate = langere accuduur), en de energie die nodig is voor de cpu om de muziek te reconstrueren uit de aac-files (maar kost lagere bitrate minder energie, of juist meer omdat er meer 'gereconstrueerd' moet worden uit de lossy aac-codering?)
Met welke codering gaat de accu het langste mee? (Los van muziekkwaliteit en hoeveel meer/minder muziek er op je iPhone gaat passen...)
Ik heb deze vraag niet eerder langs zien komen, maar vergeef me als ik er overheen gelezen heb.
Maar hoe zit dat met de flash-based players zoals de iPhone (en iPod Touch)? Gaat de batterij langer mee wanneer je je muziek op 128kbit, 256kbit of Apple Lossless encode?
Ik kan me voorstellen dat er een balans is tussen de energie die het kost om de data uit het flashgeheugen te lezen (dus lagere bitrate = langere accuduur), en de energie die nodig is voor de cpu om de muziek te reconstrueren uit de aac-files (maar kost lagere bitrate minder energie, of juist meer omdat er meer 'gereconstrueerd' moet worden uit de lossy aac-codering?)
Met welke codering gaat de accu het langste mee? (Los van muziekkwaliteit en hoeveel meer/minder muziek er op je iPhone gaat passen...)
Ik heb deze vraag niet eerder langs zien komen, maar vergeef me als ik er overheen gelezen heb.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 20:35 ]
Tweakers.net op de iPhone kapt net de laatste letters van de topics af, die worden vervangen door "...". Ligt dat aan de safari browser? Er vallen nu vaak net een paar woorden af, waardoor je nog niet weet waar het artikel over gaat zonder te openen.
Vergelijk het eens met de browser op je workstation?
T.net doet voor zover ik weet niks op basis van useragent
(waardoor het er dus gewoon hetzelfde zou moeten uitzien)
[ Voor 20% gewijzigd door Muthas op 16-08-2008 20:45 ]
Heb mijn iPhone (zwarte 8 Gb) nu een week, was gebeld door TPH in Rotterdam dat ie er was, en afgelopen vrijdag geactiveerd. Mijn Orange abbo liep t/m 13 augustus waardoor het allemaal heel netjes uitkwam voor mij. Mijn nieuwe contract (keurige verlenging) is dus op 15 augustus ingegaan en het porteren van mij orange nummer is probleemloos verlopen.
Ik had dus gewoon mijn Orange sim lekker in mijn HTC touch laten zitten en de iPhone rustig (jajaja...) in de kast laten liggen. op 14 augustus kreeg ik 's middags op mijn Oange sim een SMS dat het nummer de daaropvolgende dag geporteerd zou worden. De volgende dag kreeg ik op een gegeven moment een SMS dat het nummer was overgezet (en ook een mail trouwens). Ik kon echter nog steeds op mijn Orange sim gebeld worden (bleek doordat een energie boer me belde met een super aanbieding). Even later probeerde ik nogmaals mijn eigen nummer vanaf een vaste telefoon te bellen en kreeg toen de voicemail. Na het uit- en aanzetten van het toestel met de oude sim kreeg ik een beperkte service.
Daarna de iPhone uit de kast gepakt en de nieuwe T-Mobile SIM erin geplaatst. geregistreerd via iTunes 9was nog even spannend want mijn wireless router ging down) en daarna de firmware update gedraaid. Dit verliep overigens vlekkeloos, en dus ook zonder foutmeldingen aan het eind. Tijdens het daarna activeren van click-and-buy een SMS laten sturen, en die kwam keurig op mijn iPhone aan. Het nummer bleek dus keurig geporteerd te zijn naar de nieuwe SIM. De iPhone heeft in totaal denk ik een half uurtje aan de pc gehangen.
Vanaf dat moment wat gespeeld met de iPhone, na heel wat gedoe een IMAP mail account aan de praat gekregen. Voor uitgaande mail (het wilde maar niet lukken via een door mijzelf aangemaakte SMTP server op mijn eigen domein) uiteindelijk maar smtp.gprs.t-mobile.nl gebruikt op poort 25 en dat werkt nu ook als een zonnetje. heb hem daarna weggelegd en eigenlijk pas vanavond (24 uur later) weer echt in gebruik genomen. Zit al bijna een half uur via www.nederland.fm naar een stream van Nashville FM te luisteren en nog steeds is mijn batterij vol. Goeie kans dat-ie straks ineens instort maar dan heeft-ie het voor de eerste mini-lading niet slecht gedaan.
Overigens in Vlaardingen, in een flat op 4 hoog midden in de kamer wisselend één tot drie streepjes 3G maar het werkt als een speer.Volgende week eens wat dingen gaan downloaden uit de appstore, als ik weer een wat regelmatiger leven heb door een regelmatiger suikerspiegel. Want ik ben nu al weer moe van het tikken, maar wilde toch even mijn eerste best wel positieve ervaring delen met jullie.
Ik had dus gewoon mijn Orange sim lekker in mijn HTC touch laten zitten en de iPhone rustig (jajaja...) in de kast laten liggen. op 14 augustus kreeg ik 's middags op mijn Oange sim een SMS dat het nummer de daaropvolgende dag geporteerd zou worden. De volgende dag kreeg ik op een gegeven moment een SMS dat het nummer was overgezet (en ook een mail trouwens). Ik kon echter nog steeds op mijn Orange sim gebeld worden (bleek doordat een energie boer me belde met een super aanbieding). Even later probeerde ik nogmaals mijn eigen nummer vanaf een vaste telefoon te bellen en kreeg toen de voicemail. Na het uit- en aanzetten van het toestel met de oude sim kreeg ik een beperkte service.
Daarna de iPhone uit de kast gepakt en de nieuwe T-Mobile SIM erin geplaatst. geregistreerd via iTunes 9was nog even spannend want mijn wireless router ging down) en daarna de firmware update gedraaid. Dit verliep overigens vlekkeloos, en dus ook zonder foutmeldingen aan het eind. Tijdens het daarna activeren van click-and-buy een SMS laten sturen, en die kwam keurig op mijn iPhone aan. Het nummer bleek dus keurig geporteerd te zijn naar de nieuwe SIM. De iPhone heeft in totaal denk ik een half uurtje aan de pc gehangen.
Vanaf dat moment wat gespeeld met de iPhone, na heel wat gedoe een IMAP mail account aan de praat gekregen. Voor uitgaande mail (het wilde maar niet lukken via een door mijzelf aangemaakte SMTP server op mijn eigen domein) uiteindelijk maar smtp.gprs.t-mobile.nl gebruikt op poort 25 en dat werkt nu ook als een zonnetje. heb hem daarna weggelegd en eigenlijk pas vanavond (24 uur later) weer echt in gebruik genomen. Zit al bijna een half uur via www.nederland.fm naar een stream van Nashville FM te luisteren en nog steeds is mijn batterij vol. Goeie kans dat-ie straks ineens instort maar dan heeft-ie het voor de eerste mini-lading niet slecht gedaan.
Overigens in Vlaardingen, in een flat op 4 hoog midden in de kamer wisselend één tot drie streepjes 3G maar het werkt als een speer.Volgende week eens wat dingen gaan downloaden uit de appstore, als ik weer een wat regelmatiger leven heb door een regelmatiger suikerspiegel. Want ik ben nu al weer moe van het tikken, maar wilde toch even mijn eerste best wel positieve ervaring delen met jullie.
Oversteken is an art ;-)
Thanks Zaren.
@allen
ander vraagje, mijn nieuwe iPhone is nu bijna leeg, moet ik hem de eerste keer helemaal leeg laten gaan??
en hoe lang duurd dan volledig opladen weer??
@allen
ander vraagje, mijn nieuwe iPhone is nu bijna leeg, moet ik hem de eerste keer helemaal leeg laten gaan??
wtf! waar heb je je simkaart ingedaan?golfgti5 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:18:
Nee dat ligt aan t.net. Die kort dat af op 't moment dat de breedte van een pagina minder is dan een bepaalde waarde. Dat gebeurt blijkbaar bij de breedte die MobileSafari aanneemt.jaspov schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:40:
Tweakers.net op de iPhone kapt net de laatste letters van de topics af, die worden vervangen door "...". Ligt dat aan de safari browser? Er vallen nu vaak net een paar woorden af, waardoor je nog niet weet waar het artikel over gaat zonder te openen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Thanks. Is dat te overrulen met parameters of een setting?
CyBeR schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:18:
[...]
Nee dat ligt aan t.net. Die kort dat af op 't moment dat de breedte van een pagina minder is dan een bepaalde waarde. Dat gebeurt blijkbaar bij de breedte die MobileSafari aanneemt.
na wat gedoe toch in itunes zichtbaar gekregen door in DFU mode te zetten en geprobeerd te herstellen. duurt trouwens ook erg lang. maaaarrrr, helaas hij geeft aan dat er zich een fout heeft voorgedaan (1604), en dat hij niet hersteld kan worden..... @#Dgt!@$-apparaat, net 1,5 week oud, alleen dingen uit itunes store erop + muziek + video..... als ik nou nog had gejailbreaked.......Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:43:
[...]
Zet hem in DFU mode en probeer dan opnieuw firmware erop te zetten.
zal ik hem dadelijk weer voor langere tijd kwijt zijn
Volgens mij zag ik dit al eerder voorbij komen; heb gisteren mijn iPhone volledig restored en al mijn sms-lags etc. zijn daarmee verholpen. Het is nu echter zo dat de batterij 's nachts ontzettend snel leeg is. Alle services (3g, gps, push) staan uit en dit heb ik niet eerder meegemaakt.. Google al afgestruind, maar nog geen duidelijke fix gevonden. Iemand een idee?
wat zit de simlock/pin op de iPhone enorm vaag in elkaar! Als je hem opstart krijg je gewoon een bericht dat er een simlock op zit, en je kan dan kiezen om je pin in te toetsen, of om op ok te klikken, en dan kan je gewoon nog overal bij! (behalve dan bij het telefoonnetwerk).
Als iemand mijn telefoon vind kan diegene dus bij al mijn gegevens? Is dat niet te veranderen?
Als iemand mijn telefoon vind kan diegene dus bij al mijn gegevens? Is dat niet te veranderen?
Bedankt! dat was inderdaad wat ik bedoelde, nu heb je geen toegang meer tot de telefoon zonder een code.
wauwww mooie hoesjes zeg!!! mij te duur ook helaas..Acolyte57 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:56:
[...]
Ik kwijl al jaren over Vaja hoesjes voor m'n diverse gadgets, maar ik vind het toch echt veel geld voor een hoesje... maar ze zijn zoooo mooi.
ik probeer dus mijn foon een software update te geven 2.1 maar ik krijg steeds dit in beeld ???
Daar staat dus: ER heeft zich een time-out van de netwerkverbinding voorgedaan

iemand een tip? tis net of mijn usb hem er ook steeds uitgooit ?
[ Voor 33% gewijzigd door touchie75 op 17-08-2008 14:13 . Reden: onleesbaar ]
Er zit vziw een lithium-ion batterij in en die moet je juist niet compleet leeg laten lopen (zoals bij nikkel-cadmium batterijen) maar zoveel mogelijk aan de oplader laten hangen. Volledig opladen duurt een uur of twee-drie uit mn hoofd.golfgti5 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:33:
@allen
Het is echter wel zo dat in veel gevallen een Li-ion accu in het begin van het gebruik nog niet zijn volledige capaciteit heeft 'bereikt'. Daarom zijn hier op GoT ook al veel berichten van een sterk verbeterde accuduur als deze leeg is gehaald totdat de iPhone vanzelf uitgaat (de iPhone houdt volgens mij zelf altijd nog de controle, dus de iPhone gaat niet uit omdat de accu helemaal leeg is, maar omdat het OS vind dat de accu leeg genoeg is) en daarna een hele dag aan het stopcontact (niet de USB van de PC) heeft hangen.Rafe schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 14:04:
[...]
Er zit vziw een lithium-ion batterij in en die moet je juist niet compleet leeg laten lopen (zoals bij nikkel-cadmium batterijen) maar zoveel mogelijk aan de oplader laten hangen. Volledig opladen duurt een uur of twee-drie uit mn hoofd.
Ikzelf heb hier ook sterk verbeterde resultaten door.
ik heb inmiddels ook mijn g3 ontvangen, maar krijg het niet voor elkaar om een verbinding te maken met mijn eigen wireless network. ik zie hem wel, en als ik connect moet ik het wachtwoord invoeren (zeker weten goed), en dan krijg ik de melding "kan geen verbinding maken met netwerk linksys". verder niks, lekker veel zeggend dus.
alle instellingen zijn verder nog default...gewoon dhcp etc, weet iemand wat ik hier mee kan doen? ik heb mijn router op WPA personal security staan en zonder mac filters.
alle instellingen zijn verder nog default...gewoon dhcp etc, weet iemand wat ik hier mee kan doen? ik heb mijn router op WPA personal security staan en zonder mac filters.
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Niks vreemds aan. De SIM heeft een pincode nodig voor 'ie accepteert dat er iets gebeurt met 't netwerk. De telefoon zelf vindt 't allemaal wel prima, en zonder SIM kun je gewoon niet bellen. Zoals je inmiddels gevonden hebt is daar de toestelcode voor.rob1n schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:53:
wat zit de simlock/pin op de iPhone enorm vaag in elkaar! Als je hem opstart krijg je gewoon een bericht dat er een simlock op zit, en je kan dan kiezen om je pin in te toetsen, of om op ok te klikken, en dan kan je gewoon nog overal bij! (behalve dan bij het telefoonnetwerk).
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Het 'voelt' alleen raar omdat het meerendeel van de telefoons geen flight-mode heeft, en dus alleen 'echt aan' gaat zodra de PIN is ingevoerd.CyBeR schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 14:54:
[...]
Niks vreemds aan. De SIM heeft een pincode nodig voor 'ie accepteert dat er iets gebeurt met 't netwerk. De telefoon zelf vindt 't allemaal wel prima, en zonder SIM kun je gewoon niet bellen. Zoals je inmiddels gevonden hebt is daar de toestelcode voor.
Nee, het voelt niet raar. Het is raar, omdat je andere telefoons vaak niet kan gebruiken zonder een simkaart of door het annuleren van de pincode. Er zit een erg rare beveiliging op die mij helemaal niet bevalt en wat mij betreft echt anders moet.CJ_Latitude schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:03:
[...]
Het 'voelt' alleen raar omdat het meerendeel van de telefoons geen flight-mode heeft, en dus alleen 'echt aan' gaan zodra de PIN is ingevoerd.
Je kan wel een toestelblokkering instellen maar die werkt ook niet echt lekker.
PSN: Shiver23
Verwijderd
weet je wel zeker dat je de code voor het wireless netwerk goed hebt ingevoerd?. Bij mij waren het 64 tekens en ik vergiste me ook wel eens. Later is overigens alles goedgekomen door geconcentreerd code invoeren.
Het verschil is dat dit een van de eerste telefoons is waarvan de muziek (ipod) functie echt goed werkt. De combinatie maakt het noodzakelijk, anders heb je alsnog ten eerste een telefoon, en extra een ipod.
Verwijderd
Nog iets, als ik muziek luister en een SMS wil versturen
DIT GAAT GEWOON NIET, bij elke letter slaat de iPhone op hol.
Restoren!Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:19:
Nog iets, als ik muziek luister en een SMS wil versturenDIT GAAT GEWOON NIET, bij elke letter slaat de iPhone op hol.
Verwijderd
De accuduur valt me eigenlijk 100% mee. Zat gisteren op station Tilburg, 10% batterijlading over, heb dik anderhalf uur iPod geluisterd, met 3G aan, paar keer mail gerefresht en nog 2 redelijk lange mailtjes geschreven en hij viel pas uit toen ik in Amersfoort thuis kwam. Dus bijna 2 uur op 10%.
EDIT: Oh ja, nog een vraagje.
Als ik een tekstvak heb zoals hier op tweakers, en daar heb ik dan al een vak tekst in staan (voor degenen die er bekend mee zijn, bijv. opgeslagen reactie op kamernet.nl), dan kan ik niet door dat vak heen 'scrollen' zegmaar. Dus ik moet onderaan het tekstblok op 'return' / enter drukken, dan een paar keer dus, dan weer backspace en dan kan ik de tekst die daar staat als het ware naar boven halen. Niet erg praktisch dus. Iemand die dit is tegengekomen/hier iets op weet?
EDIT2:
Ik ben op zoek naar een hoesje voor m'n iPhone. Ik gebruik momenteel het zwarte meegeleverde hoesje van m'n iPod Video 80GB uit september '07. Dit vind ik echt een relaxed hoesje, want dit past gewoon mooi in m'n zak zonder dat het nou zo aanwezig is. Ik ben student en geen ouwe lul die hem aan z'n riem of in een klapmapje wil hebben. Daarom zat ik te kijken naar deze:
http://shop.iphoneclub.nl/fabrix-cases-black-suit
Die vind ik wel tof. Iemand ervaring met het hoesje en/of de snelheid en levering van iphoneclub.nl?
EDIT: Oh ja, nog een vraagje.
Als ik een tekstvak heb zoals hier op tweakers, en daar heb ik dan al een vak tekst in staan (voor degenen die er bekend mee zijn, bijv. opgeslagen reactie op kamernet.nl), dan kan ik niet door dat vak heen 'scrollen' zegmaar. Dus ik moet onderaan het tekstblok op 'return' / enter drukken, dan een paar keer dus, dan weer backspace en dan kan ik de tekst die daar staat als het ware naar boven halen. Niet erg praktisch dus. Iemand die dit is tegengekomen/hier iets op weet?
EDIT2:
Ik ben op zoek naar een hoesje voor m'n iPhone. Ik gebruik momenteel het zwarte meegeleverde hoesje van m'n iPod Video 80GB uit september '07. Dit vind ik echt een relaxed hoesje, want dit past gewoon mooi in m'n zak zonder dat het nou zo aanwezig is. Ik ben student en geen ouwe lul die hem aan z'n riem of in een klapmapje wil hebben. Daarom zat ik te kijken naar deze:
http://shop.iphoneclub.nl/fabrix-cases-black-suit
Die vind ik wel tof. Iemand ervaring met het hoesje en/of de snelheid en levering van iphoneclub.nl?
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 17:15 ]
Verwijderd
Voor een smartphone die op de markt gezet is om dezelfde stabiliteit en hetzelfde gebruiksgemak te bieden als een standaard gsm (met een simpel fool proof OS) lees ik hier toch veel rare dingen. 
Ik weet dat een forum bij uitstek bezocht wordt door de klagers, maar dan nog. Hoe vaak lees ik hier over vreemde software quircks en vooral, hoe vaak moet dat ding gerestored worden...
En het zijn allemaal vreemde, specifieke dingetjes. Daarbij komt vaak ook nog dat bepaalde handige features niet geïmplementeerd zijn (letters tellen bij sms...) Als je telkens enkel kan 'restoren', dan komen we in Windows mobile gebied, en dat mag niet de bedoeling zijn.
Het blijkt maar weer dat hoe groter de complexiteit en features van het apparaat en de software, hoe vaker er vreemde bugs kunnen optreden. Het lijkt alsof het probleem van mobiele software door niemand nog echt goed aangepakt is. Complexiteit verbinden met rock solid performance zoals de eerste de beste uber-eenvoudige gsm. Ben eens benieuwd wat google (als eveneens nieuwe speler) kan doen met android.
Let wel, ik blijf de iPhone nog steeds een geweldig apparaat vinden (telkens ik er eentje op een demo-stand kan uitproberen) maar ben toch blij dat ik me niet tot een impulsaankoop heb laten overhalen. Ik zal eerst nog maar eens een tussenstap maken met een gsm van het 'traditionele type'.
De iPhone is eigenlijk ook overkill voor mij, het enige wat ik zoek is een gsm die kan syncen met iTunes, zodat ik geen twee apparaten hoef mee te nemen. En daarvoor vind ik 500 euro te veel geld (voor wat ik nodig heb). Ergens hoop ik nog op een iPhone Nano of zo, maar dat zal wel niet gebeuren omdat apple zo z'n eigen verkoopssucces zou kanibaliseren.
Ik weet dat een forum bij uitstek bezocht wordt door de klagers, maar dan nog. Hoe vaak lees ik hier over vreemde software quircks en vooral, hoe vaak moet dat ding gerestored worden...
En het zijn allemaal vreemde, specifieke dingetjes. Daarbij komt vaak ook nog dat bepaalde handige features niet geïmplementeerd zijn (letters tellen bij sms...) Als je telkens enkel kan 'restoren', dan komen we in Windows mobile gebied, en dat mag niet de bedoeling zijn.
Het blijkt maar weer dat hoe groter de complexiteit en features van het apparaat en de software, hoe vaker er vreemde bugs kunnen optreden. Het lijkt alsof het probleem van mobiele software door niemand nog echt goed aangepakt is. Complexiteit verbinden met rock solid performance zoals de eerste de beste uber-eenvoudige gsm. Ben eens benieuwd wat google (als eveneens nieuwe speler) kan doen met android.
Let wel, ik blijf de iPhone nog steeds een geweldig apparaat vinden (telkens ik er eentje op een demo-stand kan uitproberen) maar ben toch blij dat ik me niet tot een impulsaankoop heb laten overhalen. Ik zal eerst nog maar eens een tussenstap maken met een gsm van het 'traditionele type'.
De iPhone is eigenlijk ook overkill voor mij, het enige wat ik zoek is een gsm die kan syncen met iTunes, zodat ik geen twee apparaten hoef mee te nemen. En daarvoor vind ik 500 euro te veel geld (voor wat ik nodig heb). Ergens hoop ik nog op een iPhone Nano of zo, maar dat zal wel niet gebeuren omdat apple zo z'n eigen verkoopssucces zou kanibaliseren.
Hier dan maar een berichtje van iemand die nergens last van heeft (behalve dan dat het dock nog niet leverbaar is).
Trouwens, de gebruikersnaam+wachtwoord die van T-mobile krijgt als je hotspots wil gebruiken, zijn volgens mij elke keer hetzelfde, en je kan ze ook gebruiken op je laptop, echt ideaal!
Trouwens, de gebruikersnaam+wachtwoord die van T-mobile krijgt als je hotspots wil gebruiken, zijn volgens mij elke keer hetzelfde, en je kan ze ook gebruiken op je laptop, echt ideaal!
Dit is helemaal niet raar. Ik weet niet wat jij voor toestellen hebt gehad, maar een pincode zet je op de simkaart. De simkaart staat los van een toestel. Je blokkeert alleen de sim functies (dus netwerk) met deze pincode. Dan is het dus niet raar dat je de rest van het toestel gewoon kunt gebruiken? Als je dat niet wil, moet je naar een toestelcode.Shiver23 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:06:
[...]
Nee, het voelt niet raar. Het is raar, omdat je andere telefoons vaak niet kan gebruiken zonder een simkaart of door het annuleren van de pincode. Er zit een erg rare beveiliging op die mij helemaal niet bevalt en wat mij betreft echt anders moet.
Je kan wel een toestelblokkering instellen maar die werkt ook niet echt lekker.
Het is gewoon een gelaagd beveiligingssysteem. En een pin op je sim is gewoon de netwerklaag. Wil je alles afdekken, zet je er een toestelcode op, en kun je in principe zelfs de netwerk pin weg laten (wordt immers afgedekt door het onbruikbaar maken van het gehele toestel).
Hier overigens ook alleen pin op sim kaart. Ik word knettergek als ik iedere keer mijn toestel moet ontgrendelen met een pin. Het gaat mij er alleen om dat als iemand hem vind, en hij staat uit, dat hij niet naar Turkije of zo kan gaan bellen, en zo een enorme rekening kan bouwen voor ik de boel heb laten blokkeren.
Waaruit?Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:50:
kan ik hieruit opmaken dat Apple de nieuwe firmware voor de 3g heeft gereleased?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Uit een typo van touchie75 denk ik... die een probleem heeft bij het updaten naar 2.1 zoals hij schrijft... maar vermoedelijk 2.01 bedoelde ;-)
Oversteken is an art ;-)
Verwijderd
Ik ben nu nog 2 weken op vakantie, ik zat er aan te denken om nu alvast mijn iphone te bestellen, zodat hij over 3 weken er gelijk is, maar is dit wel erg slim want ik zie dat je je paspoort moet laten zien als hij wordt afgeleverd maar dat wordt erg lastig aangezien ik 5000km van huis ben.
Ik heb het dock al sinds half juli. Hij is in de online Apple Store iig gewoon leverbaar.Chriztiaan schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:47:
Hier dan maar een berichtje van iemand die nergens last van heeft (behalve dan dat het dock nog niet leverbaar is).
Over de software heb ik eigenlijk ook niets te klagen sinds de iPhone 2.0.1 en iTunes 7.1.1 updates
Helaas heb ik wel last van de gebrekkige 3G ontvangst. Thuis heb ik 5 streepjes en nergens last van... Maar in gebieden waar de 3G dekking wat minder is, doet de iPhone het slechter dan vergelijkbare 3G telefoons (en gaat vooral het schakelen tussen 3G en GPRS voor data nogal vreemd
Edit: zoiets dus, maar dan iets minder extreem
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=__WIB_TdYbQ]
[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 17-08-2008 16:35 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Bij 'oude' gsm's (genre siemens A65 en weet ik wat nog allemaal, nokia 3210 enzo) was de sim code meteen ook de toestelcode. Om het toestel op te starten en te kunnen gebruiken moest je de pincode van de simkaart ingeven, indien niet start het gewoon niet op.UltraSub schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:53:
[...]
Dit is helemaal niet raar. Ik weet niet wat jij voor toestellen hebt gehad, maar een pincode zet je op de simkaart. De simkaart staat los van een toestel. Je blokkeert alleen de sim functies (dus netwerk) met deze pincode.
Een gsm diende toen alleen om te bellen en te sms'en, dus de telefoon werd aangezet enkel om die netwerkfuncties te gebruiken, vandaar dat de pincode misschien sterker verbonden was met de manier om het hele toestel te kunnen gebruiken. Voor mensen die van een normale gsm komen kan het idd misschien verwarrend zijn.
Goed om te lezen dat firmware updates de rare software probleempjes verhelpen, en ik snap best dat ze niet alles kunnen testen voor de release, maar het wordt wel een slechte gewoonte
Ik heb begin deze week 2x 3G dock ontvangen van de Apple Store. Is inderdaad gewoon leverbaar.Hoedje schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:30:
[...]
Ik heb het dock al sinds half juli. Hij is in de online Apple Store iig gewoon leverbaar.
/edit
Mja, kan ik me idd wel iets bij voorstellen ja...Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:38:
[...]
Voor mensen die van een normale gsm komen kan het idd misschien verwarrend zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door UltraSub op 17-08-2008 16:41 ]
Kan je die info ook krijgen op een windows pc?
Als ik een foto mail naar mezelf dan is alle exec info weg.
Als ik een foto mail naar mezelf dan is alle exec info weg.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:20:
[...]
pff, ik vind het toch maar verwarrend en er is niet echt een oplossing.
voor 1 met de iphone in nederland genomen foto:
- als ik in iphoto kijk voor de longitude/breedtegraad is het : 5" 20' 17.40'' W
- kijk ik in de originele foto in preview dan staat er: -5.3381667137146 W
de eerste notatie is in graden en minuten en seconden en de tweede in graden.
volgens mij klopt de grootte van de longtiude wel:
5 + 20 * 1/60 + 17.40 * 1/3600 ~= 5.338166666666667
maar het moet ten OOSTEN (east) van de 0 meridiaan zijn: niet W maar een E dus!
het minteken is ook raar want west meridianen zijn altijd negatief dwz ze lopen van 0 tot -180. (zie hier: Wikipedia: Longitude). dus een negatieve W longitude is:
1- overbodig (redundante informatie) en kun je stellen dat -L W hetzelfde is als L W
-of-
2- een soortemet van dubbele negatie en dan kun je zeggen -L W = L E
dus ik denk dat de iphone -L W aflevert en dat OS X dan denkt van "ohh een Westelijke longitude die negatief is, nou nou, poe! poe!, westelijke longitudes zijn altijd negatief wat zeur je nou, je bedoelt gewoon L W". terwijl de iphone altijd longitude met een W aflevert en het negatief teken gebruikt om een E longitude te communiceren. iets van: "hier een W longitude, ik vind het vervelend om met E longitudes te werken dus lever ik een negatieve W longitude als ik eigenlijk een E longitude bedoelt, je snapt me wel he?"
dus de iphone werkt met 2 en os X werkt met 1 en zo ontstaat er een communicatie stoornis.
zonde want de iphone GPS werkt prima!
HihiChriztiaan schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:47:
[...]
Trouwens, de gebruikersnaam+wachtwoord die van T-mobile krijgt als je hotspots wil gebruiken, zijn volgens mij elke keer hetzelfde

Die gebruikersnaam/wachtwoord hoef je ook maar 1 keer aan te vragen. Dat is gewoon je persoonlijke account. Was het je nog niet opgevallen dat die gebruikersnaam gelijk is aan je tel. nummer?
Dat het ook op je laptop werkt is wel nieuw, als in: nog niet gemeld. Hoe zou dat zitten met hotspots gebruik via laptop en voorwaarden? Volgens mij wordt er niks in de voorwaarden van de iPhone gezegd dat dat niet mag...Chriztiaan schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:47:
[...]
en je kan ze ook gebruiken op je laptop, echt ideaal!
Is het sowieso niet lastig om het te ontvangen als je zo ver weg bent? (onafhankelijk of je paspoort moet laten zien)Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:18:
Ik ben nu nog 2 weken op vakantie, ik zat er aan te denken om nu alvast mijn iphone te bestellen, zodat hij over 3 weken er gelijk is, maar is dit wel erg slim want ik zie dat je je paspoort moet laten zien als hij wordt afgeleverd maar dat wordt erg lastig aangezien ik 5000km van huis ben.
Ja, maar er zijn zat mensen die hem bij HTR hebben besteld en dat duurt laaaaaaaangHoedje schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:30:
Ik heb het dock al sinds half juli. Hij is in de online Apple Store iig gewoon leverbaar.
[ Voor 45% gewijzigd door CJ_Latitude op 17-08-2008 17:09 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden?
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden?
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps