Dat screenshot was wel tijdens het draaien van Furmark, echter wanneer ik Furmark dus een andere naam geef dan schieten de temps omhoog. Dat schijnt door Catalyst 8.8 te komen: die limiteert het Furmark gebruik. Helemaal eerlijk is dat screenshot dus niet, maar dat wist ik destijds niet.
Ik zie het nu Porto, je kan hem inderdaad heel laten. Echter heb ik op het geheugen de vierkante koelblokken met flinke vinnen zitten, ik ga er van uit dat dát goed/beter koelt.
Over de GPU kunnen we helemaal kort zijn: die koelt de Accelero als een beest!
Dan nog de "achterzijde", richting de stroomtoevoer. Daar zitten enkele heethoofden. Over de rode streep in de foto hieronder heb ik het lange blok van de Accelero gezet. De gaatjes kloppen niet maar dat is simpel te fixxen.
Wanneer je een stipje zet op de plaats waar het tweede gaatje voor de schroef moet komen, door je PCB heen, dan is dat mooi afgemeten. Je kunt hier met een metaalboortje een klein gaatje in boren, iets kleiner dan je schroefje (1,5 a 2 mm, even checken), dan kun je de boel daarna gewoon aanschroeven, ook al zit er geen schroefdraad in. Zit perfect.
VITEC en Pulse-elementen heb ik nog niet gekoeld maar er zijn aluminiumkoelblokken onderweg. Die zet ik op wanneer ik ze heb, eens zien of dat nog wat scheelt in temperaturen.
In ieder geval is de 4870 dan perfect gekoeld zo. En heerlijk stil, of hij nou idled of volledig op load draait.
Hier een foto van het PCB met de te koelen elementen:
- Rood moet absoluut gekoeld worden, met blok en liefst actief.
- Geel moet liefst gekoeld worden, actief niet nodig.
- Groen zou ook mooi zijn om mee te nemen maar niet noodzakelijk.