Het ATI HD48xx Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 37.330 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Nesto schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 13:02:
Vandaag bij Azerty een Asus 4870 512MB gehaald voor iemand anders. Dit blijkt de versie met het eigen ontwerp van Asus te zijn.

[afbeelding]

http://www.techpowerup.co...nded_Power_Circuitry.html

Het lijkt me een van de eersten in NL te zijn. Iemand meer informatie over deze versie?
Uhmm deze zou een 4 Phase power design hebben. Leuk voor overclocking :)

Alleen die cooler is niet echt super. Gister een HD3870 met die cooler in me handen gehad. En ik vind de heatsink maar erg weinig oppervlakte hebben. Stel je zet hier een VF1000 of zo op heb je denk ik vele lagere temps.

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 06-09-2008 15:32 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

Astennu schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:30:
[...]

Uhmm deze zou een 4 Phase power design hebben. Leuk voor overclocking :)

Alleen die cooler is niet echt super. Gister een HD3870 met die cooler in me handen gehad. En ik vind de heatsink maar erg weinig oppervlakte hebben. Stel je zet hier een VF1000 of zo op heb je denk ik vele lagere temps.
Ik ga de kaart straks inbouwen, dus dat laat ik dan nog wel even weten.

Zijn er nog mensen die close-ups van bepaalde zaken willen hebben? Dan kan ik wat fotootjes maken.

Yes - OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06 08:27
Ik heb vandaag het waterblokje op mijn 4850 vervangen, temperaturen zijn zeer OK. 32 idle tot 42 onder Furmark. Furmark draait zonder problemen (ook na het renamen van de .exe) en 3Dmark06 gedraaid zonder problemen. Nu dacht ik: Ik heb goede temps, laat ik de kaart even overclocken. Ik heb de clocks in Catalyst op 650/993 gezet, 25mhz core overclock dus, leek me een redelijk begin. Toen ik de clocks wou testen crashte mijn pc en gaf een van mijn schermen (op de 4850) verticale groene strepen. Ik gebruik Vista-64 bit en ik heb de VRMs gekoeld met Swiftech ramblokken en een een kleine fan op 7v.

Kent iemand dit probleem en is er een fix?

[ Voor 3% gewijzigd door The_Ownman op 06-09-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2023
@AT-Sheriff,

Ah, op die manier, ik wou al zeggen... boren in de PCB is best wel risicovol.
Maar jij hebt bijna hetzelfde gedaan als ik dacht, alleen jij zaagt niet een stuk van dat koelblok af maar boort gewoon een paar koelvinnen lager nog een gaatje thv het PCB gaatje.
Ik ga dit ook uittesten, mogelijk blijven de VRM's iets koeler tov het gebruik van de rode onderplaat.

Ik heb in deze setup wel problemen met COD4. Na een tijdje gooit ie me naar de desktop of ik krijg een BSOD met een hardware failure. Ik draai COD4 in 1920*1200 en 4xAA en verder alles op MAX. Het kan een driver probleem zijn (catalyst 8.7) en ik heb niet de laatste update van COD4. Ook had ik de Diamond TOP bios erop zitten en OC'd naar 815/1120. Heb nu weer de originele bios geflashed en OC'd naar 1100/790. Ik heb vannacht ook catalyst 8.8 erop gezet en ga het daarmee weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-07 11:04
Ik weet niet of dit al behandeld is, maar over de drivers: Is de gewone 8.8 driver de juiste keuze voor de HD4850, of is de hotfix voor de 48xx-serie nog steeds nodig? Of beide / geen van beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
geert1 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:55:
Ik weet niet of dit al behandeld is, maar over de drivers: Is de gewone 8.8 driver de juiste keuze voor de HD4850, of is de hotfix voor de 48xx-serie nog steeds nodig? Of beide / geen van beide?
Alleen de nieuwste driver is al genoeg. ;)
Nu 8.8 dus. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-07 15:13

rCk

Ziet er nice uit.
Ben benieuwd wat ie met een HD4870 gaat doen tegenover een HR03-GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 20:26
Ik heb een 4870, maar tijdens het gamen (CSS) crashed het spel soms. Alles zit dan vast en krijg een soort wazige blokjes door het scherm. De temperatuur is dan rond de 72 graden, wat volgens mij wel mee valt (heb het op 25%) dus dat lijkt me niet het probleem. Wat kan dit zijn?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik ervaar juist de leaked 8.8 beta als de meest stabiele. Bij de officiële 8.8 kan ik overdrive niet gebruiken en gaat het beeld random op zwart. 8.7 had dat probleem niet, maar Oblivion crashed daarmee zeer regelmatig. Alleen met de genoemde beta kan ik uren spelen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-07 11:04
The_nv40_man schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 22:28:
Ik ervaar juist de leaked 8.8 beta als de meest stabiele. Bij de officiële 8.8 kan ik overdrive niet gebruiken en gaat het beeld random op zwart. 8.7 had dat probleem niet, maar Oblivion crashed daarmee zeer regelmatig. Alleen met de genoemde beta kan ik uren spelen zonder problemen.
Misschien dat de 8.9 pas echt lekker werkt dan, die zou rond 20-25 september ook alweer moeten komen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:00
Ik heb mijn Sapphire 4870 binnen,maar ik was wel licht ontgoocheld toen ik zag dat, i.t.t. de versie die overal gereviewed wordt, mijn versie vrij kaal is. Geen 2gb USB stick en geen full version van 3DMark06. Beetje jammer.

Ik heb de bijgeleverde 8.5 Catalyst driver maar geïnstalleerd uit luiheid; hij is erg stabiel, alleen in Company of Heroes heb ik wat rare textures hier en daar. Ik twijfel dus of ik wel naar 8.8 doorga gezien de problemen daarmee...

[ Voor 34% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-09-2008 00:25 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 17:24
Dr. Strangelove schreef op zondag 07 september 2008 @ 00:24:
Ik heb mijn Sapphire 4870 binnen,maar ik was wel licht ontgoocheld toen ik zag dat, i.t.t. de versie die overal gereviewed wordt, mijn versie vrij kaal is. Geen 2gb USB stick en geen full version van 3DMark06. Beetje jammer.
Ach niet zeuren, dat is de normale versie die vrijwel iedereen heeft :P Denk dat je voor die speciale versie een pak meer moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ach ja, de download versie van 3Dmark is ook voldoende en ik heb inmiddels een doos vol met sticks, maar ja, het is hebben om het hebben he ;)

Vreemd genoeg draaien de meeste spellen bij mij zoals ze horen te draaien, alleen Crysis draait bij mij ver onder de maat; ik zou er toch zo'n 40fps gemiddeld mee moeten halen, maar het high settings op 1680x1050 met 8x FSAA is het echt niet speelbaar, ik schat dat het rond de 12-15 fps zit. Kan het zijn dat het gewoon crap loopt onder Vista 64 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 20:26
Crysis loopt altijd crap :O

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-07 06:35

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter
Beste tweakertjes,

Gelieve nu in deel drie te posten.

Het ATI HD48xx Ervaringen Topic - Deel 3

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
had het nieuwe deel nog niet gezien...

[ Voor 103% gewijzigd door Demon_Eyez op 07-09-2008 12:11 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Crappier dan op een nVidia kaart ja, maar volgens recensies zou ik toch rond de 40 fps moeten kunnen komen.

Verder de grootst mogelijk frustratie tot nu toe: Civilization IV crasht continue met blokjes/streepjes in beeld en geluid dat blijft hangen. De belangrijkste reden om te upgraden voor me was dit spel, dat zeer instabiel was op mijn vorige computer, en nu dit zeg... Ik heb wat gezocht en er schijnt inderdaad een issue te zijn tussen Civ IV en de 4870. Dat is toch wel een zware tegenvaller als het klopt.

Ik denk dat ik toch maar een dual boot ga maken met XP 32bit om te kijken of dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-07 21:10

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik draai prima met Civ IV en een 4870x2 op 2560*1600. Het filmpje met het zonnestelstel schokt ligt, maar verder werkt het goed.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.