mercje schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:44:
sinds afgelopen woensdag heb ik mijn htc td (vodafone, rom 1.37). ten opzichte van de ipaq 6515 die ik de afgelopen twee jaar heb gebruikt, viel de out-of-the-box performance van de td me erg tegen (maar wat een prachtig scherm!). ik heb aan vodafone de vraag gemaild om net als vodafone uk een rom-update te leveren (misschien helpt het als meer mensen daarnaar vragen?). dankzij dit forum en xda developers heb ik hem (op performance na) behoorlijk naar mijn zin weten te krijgen, maar er zijn nog wat zaken over die (volgens mij) niet in de faq staan, en die ik ook niet via zoeken ben tegen gekomen. vergeef het me als het er wel staat, of als sommige vragen hier niet thuis horen. ik ben geen newbie op het gebied van ppc/wm, maar wel op dit forum.
- geluidskwaliteit: omdat ik minder apparaten in mijn tas wil hebben, wil ik voor mijn woon-werkverkeer mijn creative zen met sennheiser dopjes rust gunnen en de td gaan gebruiken als mp3-speler. met de audiobooster of de equaliser van mortplayer kan ik het een en ander instellen, maar hoeveel scheelt het om andere oordopjes te gebruiken? heeft iemand al ervaring met de htc afstandbediening, waar je je eigen oordopjes in kunt doen? of zijn er nog andere opties?
- agenda: hoe krijg ik op het tf3d-vandaagscherm alle afspraken op een bepaalde dag? en hoe kan ik als ik vanuit het vandaagscherm op een afspraak klik, de "dagweergave" te zien krijgen ipv de "agendaweergave"? bij de opties van de agenda heb ik de "dagweergave" geselecteerd, en die krijg ik wel goed te zien als ik de agenda rechtstreeks vanuit programma's open.
- wifi/3g: kan ik voorkeursvolgorde van verbindingen instellen? om accu te sparen heb ik ingesteld dat wifi uitgeschakeld wordt als er enkele minuten geen verbinding is. maar wat ik het liefste zou willen, is (vergelijkbaar met de iphone) dat als er een wifi-verbinding van mijn voorkeur is (wat mij betreft zijn dat mijn thuisnetwerk of een kpn-hotspot), en ik maak verbinding (mail, internet of weer) dat ik dan die wifi-verbinding gebruik, en dat anders 3g (of wat er ook beschikbaar is) wordt gebruikt.
- xs4all/imap: ik heb mijn yahoo- en hotmailaccounts ingesteld en dat werkt prima. daarna wilde ik mijn xs4all-account instellen met imap-server, maar dat lukt niet. ik krijg geen foutmeldingen, maar ook geen mails. als ik de instellingen van xs4all laat opzoeken, dan werkt het wel, maar dan wordt de pop3-server gebruikt, en die kan ik daarna niet meer wijzigen. moet ik soms iets instellen op het gebied van ssl/authenticatie, of moet ik een andere smtp-server invullen (heb ergens gelezen authsmpt.vodafone.nl, maar ook dat werkt niet)?
- deinstalleren tweakprogramma's: kan ik als ik straks de td volledig naar wens heb ingericht de tweakprogramma's (advanced config en diamond tf3d config) weer verwijderen om ruimte te maken in het geheugen, of raak ik dan de instellingen (zoals ander theme en andere datumaanduiding op vandaag-scherm) kwijt?
- memory leak: meteen na een softreset gebruik ik ongeveer 60% van het geheugen. als ik wat programma's (mortplayer, mobipocket, maar dit geldt denk ik vooral voor de muziektab van tf3d) heb gebruikt en alles weer helemaal afsluit, dan zit het zo aan 70%. soms doe ik wel één keer per uur een softreset. is dit normaal?
- programmatab: het valt me op dat het programma tabje heel langzaam laadt, en na een softreset voor het eerst naar de tweede pagina van dat tabblad gaan, is ook heel traag en schokkerig, na de eerste keer gaat dat wel beter. is daar een tweak voor?
- windows balk: soms ben ik zomaar de windows balk (de bovenste balk) kwijt. dan helt alleen een softreset. weet iemand waar dat aan kan liggen?
bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken.
merc