HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compact IV) - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 136.187 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drivo schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:43:
[...]

Als ik dit probeer, kom ik op een pagina waar ik als nieuwe of terugkerende gebruiker kan aanmelden. Als ik m'n emailadres in het bovendste vak invul krijg ik te zien:

Aanmelding mislukt
De combinatie van aanmeld-id en wachtwoord die u hebt ingevoerd is ongeldig.
Als u denkt dat u een waarde verkeerd hebt ingevoerd, gebruikt u de knop Vorige van de browser om terug te keren naar de aanmeldpagina en het opnieuw te proberen.

Als u uw wachtwoord bent vergeten, gaat u met de knop Vorige van de browser terug naar de aanmeldpagina, waar u een verzoek indient dat uw wachtwoord u opnieuw wordt toegestuurd via email.

Wat erg vreemd is, omdat ik nergens m'n wachtwoord hoef in te vullen.

Bij het nieuw aanmaken van het emailadres krijg ik te zien:

Toegang geweigerd
U hebt geen toestemming om dit document te openen.

Zowel met IE als firefox krijg ik dezelfde meldingen. Brak systeem dus. Pfff dan maar helpdesk telfort bellen (heb ik toch wel zoooo'n hekel aan..)
Hou je op de hoogte

*EDIT*
Net gebeld (10 min. in de wacht a 30ct/min). De medewerkster (zeer vriendelijk) verzocht me eerst op m'n telefoon de goede berichtcentrale in te stellen. Toen ik haar vertelde dat dit niet mogelijk is op de td en dit automatisch opgehaald zou moeten worden, zette me ze wederom vriendelijk in de wacht en ging het bij collega's navragen. Die bevestigden mijn verhaal en ze zou mijn probleem doorzetten naar de technische dienst (max 5 werkdagen), want "Het zou toch gewoon moeten werken".

Ondanks de vriendelijke medewerkster wordt het elke keer weer bevestigt, helpdeskmedewerkers kunnen over het algemeen alleen klanten helpen die zelf te lui zijn om dingen uit te zoeken. (dat kan ik zelf beamen, werk 2 jaar op thd ipb van kpn) A
Zie je bij je phone settings als je Voice Mail and text messages ophaalt wel een telefoonnummer staan in textmessages service center? Als dat zo is dan moet het toch gewoon lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drivo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-01 13:41
Nee, krijg een melding dat het niet lukt. Hij kan die instellingen simpelweg niet opvragen.
Ik heb net een harde reset gedaan (had toch nog niet zoveel ingesteld, gisteravond 1.93 geflashed.)
Even afwachten nu...

AMD Athlon 64 X2 3800 (stock 2000 mhz) | MSI K9n SLI, nforce 570 AMD chipset | 2x1 ghz kingston hyperx (dual channel) | XFX 7900gt (incl. Zalman koeler), Samsung syncmaster 931BW |Samsung Spinpoint 750 gig (4 partities) | Coolermaster 520W modulair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drivo schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:52:
Nee, krijg een melding dat het niet lukt. Hij kan die instellingen simpelweg niet opvragen.
Ik heb net een harde reset gedaan (had toch nog niet zoveel ingesteld, gisteravond 1.93 geflashed.)
Even afwachten nu...
Ik duim voor je.. :+ Lees straks wel of het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drivo
matvkeulen schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:46:
[...]

Uiteraard geregistreerd, want ik had die 1.93 al van htc gedownload.

Ik kan, als ik ben ingelogd, nog steeds geen ROM vinden. Ik zie alleen ringtones en als ik doorklik naar de supportpagina, zie ik dus nergens waar ik de ROM kan downloaden. Snap niet waar een ander forumlid een screenshot heeft gemaakt waar je je serienummer enzo kunt invullen. Kijk ik er nou overheen of zijn er meer mensen die de ROM niet meer kunnen vinden?
Ik denk dat je er overheen kijkt.

* Je gaat naar htc.com
* Je klikt op support
* Je klikt op de HTC touch diamond (NIET op de touch pro)
* Je klikt op software download
* Je klikt op " download " achter de rom update

even je serial nummer invoeren en de juiste opties kiezen onderaan in het scherm, et voilla.

AMD Athlon 64 X2 3800 (stock 2000 mhz) | MSI K9n SLI, nforce 570 AMD chipset | 2x1 ghz kingston hyperx (dual channel) | XFX 7900gt (incl. Zalman koeler), Samsung syncmaster 931BW |Samsung Spinpoint 750 gig (4 partities) | Coolermaster 520W modulair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:53
ik zie dat er allerlei mensen zijn die problemen hebben met het kunnen versturen van smsjes en dergelijke, ik heb juist het omgekeerde. Ik heb sinds dinsdag ook de touch diamond en ik kan nogsteeds niet gebeld worden of smsjes ontvangen. Volgens een stuk of 5 medewerkers van vodafone die ik via de telefoon en in de winkel heb gesproken kan het aan een of andere blokade van het nummer liggen maar niemand kan zien of er een blokkade op het nummer zit maar met een paar dagen zou alles moeten werken :S (dit nummer heb ik nieuw gekregen, kheb geen nummerbehoud gekozen oid)

iemand advies wat ik eraan kan doen? maandag dan is het 3 dagen termijn waarin ze contact met mij opnemen weer voorbij dus dan ga ik dinsdag maar weer naar de vodafone winkel en anders eis ik daar gewoon een nieuw nummer:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drivo
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:54:
[...]

Ik duim voor je.. :+ Lees straks wel of het is gelukt.
Goed... Harde reset gedaan, geen effect wederom. Nou ja, als niemand anders hier last van heeft en ik kan wel bellen/internetten/gebeld worden, dan zal het wel bij telfort liggen. Ik baal hier ontzettend van!
Ik heb alleen nog maar officiele roms geflashed. Ik ga het eens met een oudere rom proberen denk ik... Kan nu mooi even testen.

Ik kan elke instelling ophalen uit het services menu, behalve voicemail en sms berichten (Netwerkfout, "Kan instellingen van het netwerk niet lezen. Probeer de instellingen later weer te geven of verbreek de gegevensverbinding en probeer het opnieuw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 16:12
Drivo schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:56:
[...]

Ik denk dat je er overheen kijkt.

* Je gaat naar htc.com
* Je klikt op support
* Je klikt op de HTC touch diamond (NIET op de touch pro)
* Je klikt op software download
* Je klikt op " download " achter de rom update

even je serial nummer invoeren en de juiste opties kiezen onderaan in het scherm, et voilla.
Met internet Explorer 8)7 kom ik er ook niet maar met firefox geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 17:16
Welke toetsenborden gebruiken jullie eigenlijk?

de standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drivo
karel01 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:14:
[...]

Internet explorer? Wat is dat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
ik heb een altec lansing soundblade, zo'n bluetooth speaker zeg maar..
ik krijg deze met geen mogelijkheid gekoppelt aan mn diamond, laat staan dat er muziek over gespeelt wordt..

kan dit niet? of moet je daar programma's voor installeren? is er freeware voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Je bent geweldig, die laatste optie heeft gewerkt. Ik heb mijn geheugenkaartje weer in beeld. Mijn weekend is weer goed. Hardstikke bedankt. _/-\o_

Nu wordt het wel erg lastig... 8)7 Wat je nog zou kunnen doen is een harde reset en dan "de volume down toets kiezen als er gevraagd wordt wat je wil doen. De rom wordt dan opnieuw ingelezen en internal storage geformatteerd. Je bent wel alles kwijt, maar dat ben je nu ook al. Of misschien heeft een ander een oplossing voor je probleem.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drivo
Drivo schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:03:
[...]

Goed... Harde reset gedaan, geen effect wederom. Nou ja, als niemand anders hier last van heeft en ik kan wel bellen/internetten/gebeld worden, dan zal het wel bij telfort liggen. Ik baal hier ontzettend van!
Ik heb alleen nog maar officiele roms geflashed. Ik ga het eens met een oudere rom proberen denk ik... Kan nu mooi even testen.

Ik kan elke instelling ophalen uit het services menu, behalve voicemail en sms berichten (Netwerkfout, "Kan instellingen van het netwerk niet lezen. Probeer de instellingen later weer te geven of verbreek de gegevensverbinding en probeer het opnieuw"

Probleem "opgelost".
Ik kan weer smsen. Heb m'n toestel teruggeflashed naar 1.37 en kan weer smsen. Er moeten toch meer mensen met dit probleem zijn? Het is dus een firmware-gerelateerd probleem. Ik zal HTC hierover contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de YouTube-toepassing geprobeerd. Ik kan door filmpjes browsen, maar als ik er 1 probeer te openen start de streaming application op en krijg ik "fout - kan deze video niet afspelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan t aan Vodafone liggen? Iemand die kan proberen of de service bij hem wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone Proxy, zie faq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geritseld, danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:37

sanzut

It's always christmas time

erikven1978 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:56:
[...]

Sander,
hoe werkt dit?

Ook qua betaling en zo in Amerika?

Ik neem aan dat jij dus een bestelling geplaatst had.
Heb je de full body of de screenprotector besteld, en wat is je ervaring ermee?
De betaling doe je via je creditcard of via PayPal (paypal.com, ivm security nooit een link gebruiken maar zelf typen)
Bij paypal kan je je eigen bankrekeningnummer invoeren, dan storten ze 2 kleine bedragen. Als je die overtypt op de website kan je je account valideren. Dan worden alle betalingen die je via paypal doet direct via eenmalige incasso afgeschreven van je bankrekening. Kost verder niets

Ik heb het via paypal gedaan omdat ik geen creditcard heb, en als ik die had, ik die info liever niet bij een 3e partij neerleg, en ik paypal wat dat betreft meer vertrouw.

De screenprotector heb ik gisteren avond besteld rond 12 uur snachts, dus is in USA +- 17 uur savonds. Omdat ik via paypal had betaald meteen een betalingsbevestiging.
Het is daar nu +- 10.35. Heb nog niets gehoord, maar neem aan dat dat in de loop van de dag ofzo nog wel komt.

Verzending is gratis, duurt +- een week volgens de website.

Als je de code wil hebben moet je me even een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:41

Speedmaster

Make my day...

karel01 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:14:
[...]

Pop-up blokkering uitzetten geeft een aanzienlijke verbetering 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09 20:58
Mijn TD gaat niet af als iemand er naar toe belt. Enkel het lampje gaat knipperen van de middelste toets. Bij instellingen staat hij op "bellen en trillen" en het volume staat op max. Toch gebeurt er nix :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
sandeman schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 08:44:
[...]

Dit zou toch moeten werken. Heb je in Coreplayer wel bij 'QTv Display' de optie '"TyTN II" driver mode' aangevinkt? Want dat scheelt werkelijk heel veel. Als dit uitstaat is Coreplayer inderdaad net zo sloom als Mediaplayer. Ik merk trouwens wel dat ik met zelf gecodeerde bestanden meer moeite heb dan met gedownloade dingen.
.
Ik kan deze optie nergens vinden??

Heb zojuist een test gedaan met een van origine HD film trailer van 2.25 minuten.
Ik heb deze met behulp van de allok video converter omgezet naar de hoogste kwaliteit MP4, resolutie 480x640. Ik had het MP4-MPEG4 profiel geselecteerd. 24 frames/s

In Coreplayer komt er amper wat.....
Mediaplayer zet er nog af en toe een frame neer, maar al met al ziet t er totaal waardeloos uit.
Ligt t aan de gebruite instelling in coreplayer? welke instellingen gebruiken jullie voor een film te converteren en af te spelen op de TD?

Is trouwens de enige manier om coreplayer en de mediaplayer in landscape mode te gebruiken http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=403939

[ Voor 8% gewijzigd door erikven1978 op 08-08-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
erikven1978 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:21:
[...]
Heb je wel de laatste coreplayer? Versie 1.2.5 build 4506 (20080603).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:37

sanzut

It's always christmas time

Nog even over die screenprotectors van Zagg.com, ik zie net een bevestiging dat mn screenprotector is verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
kan ik dat ergens controleren? de versie klopt. maar buildnr weet ik niet meer zeker; dacht van wel.

hoe draai ik het beeld in coreplayer? krijg em niet fullscreen in landscape.
*Edit: al gevonden: Ik had hem Lefthanded bij options/orientation moeten instellen.....

tevens: als ik in coreplayer "Benchmark" aanklik, ziet t er wel beter uit, maar dit is dus slechts een test. overigens komt hij dan nog steeds maar op 88% van de playspeed.

*Edit
Net even getest met dezelfde film, alleen nu gecomprimeerd met Normal quality wel 640x480, 20fps.
bestand werd 18Mb groot ipv de 51Mb.

Hier haalt de benchmark 112%.

Nog een test (iphone.... ) dus op 320x240, quality 'superb'. Bestand werd nu ook 18Mb. benchmark haalt hier 177%!!

Conlusie lijkt me dus comprimeren naar de 640x480 en dan op 'normal' quality om een mooi vloeiend beeld te houden. Denk dat hij overigens 24fps ook wel >100% scoort.

[ Voor 44% gewijzigd door erikven1978 op 08-08-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 19:09
Versie controleren, ga naar: Instellingen, tabblad systeem en kies voor apparaatinformatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
bluecupra schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:00:
Versie controleren, ga naar: Instellingen, tabblad systeem en kies voor apparaatinformatie
dit is de versie van de TD.
Ik wil zeker weten dat ik de juiste build nr. heb van coreplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 10:00

wontcachme

You catch me? No you wont

erikven1978 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:49:
kan ik dat ergens controleren? de versie klopt. maar buildnr weet ik niet meer zeker; dacht van wel.

hoe draai ik het beeld in coreplayer? krijg em niet fullscreen in landscape.

tevens: als ik in coreplayer "Benchmark" aanklik, ziet t er wel beter uit, maar dit is dus slechts een test. overigens komt hij dan nog steeds maar op 88% van de playspeed.

*Edit
Net even getest met dezelfde film, alleen nu gecomprimeerd met Normal quality wel 640x480, 20fps.
bestand werd 18Mb groot ipv de 51Mb.

Hier haalt de benchmark 112%.

Nog een test (iphone.... ) dus op 320x240, quality 'superb'. Bestand werd nu ook 18Mb. benchmark haalt hier 177%!!

Conlusie lijkt me dus comprimeren naar de 640x480 en dan op 'normal' quality om een mooi vloeiend beeld te houden. Denk dat hij overigens 24fps ook wel >100% scoort.
En als je een 350mb bestand afspeelt zonder te veranderen? Want de gedownloade afleveringen spelen gewoon goed af bij mij zonder iets te compressen.

En full screen is bij mij dat tekentje rechtsboven meen ik indrukken en dan kantelen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 16:12
Drivo schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:21:
[...]

Internet explorer? Wat is dat? :+
Dat bedoel ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikven1978 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:04:
[...]

dit is de versie van de TD.
Ik wil zeker weten dat ik de juiste build nr. heb van coreplayer
In coreplayer zelf, even op het ? klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempie76
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 17:26
Voor de HTC 710 had dr Gonzo een rom gebakken waarmee je door middel van lang ingedrukt houden van de volume knop een applicatie kon starten, in dit geval volume up was blaauwtand aan/uit en volume down wifi aan/uit.

Weet iemand of dit ook al gebakken is voor de TD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Laatst online: 11-09 13:59

BioHazard

*\o/*

Is het al mogelijk de Vodafone branded versie te flashen met een custom rom doormiddel van bijvoorbeeld HARD-SPL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me ingelezen over het flashen van een rom op mijn vodafone branded TD, maar heb nog een vraag: Ik kan niet in bootloader mode komen door de volume down knop in gedrukt te houden en te resetten. Door het EnterBootLoader programma welke in de unsigned_hspl map zat te draaien krijg ik een zwart scherm te zien, waarna alleen resetten nog kan. Kan iemand mij hierbij helpen. Tevens weet ik niet zeker of ik de usigned hard_spl moet gebruiken of de signed hard_spl. Momenteel heb ik de 1.37 NLD rom erop staan en wil de officiele 1.93 flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, heb sinds 4 weken de Diamond en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben, nu heb ik een vraag, ik zie in het forum vaker tools of cabs die je kunt downloden, maar als ik dat wil doen krijg ik te horen dat ik er geen rechten heb hoewel ik ben aangemeld. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Hoe check ik mijn ROM-versie?
Hoe zet ik mijn Vodafone proxy 'uit'?

[ Voor 40% gewijzigd door repsaj op 08-08-2008 22:31 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik deze het het werkt perfect ik had al eerder een filmpje gedownload en de link hier neer gezet de instellingen die ik gebruik kun je zien op deze plaatje

http://i37.tinypic.com/2jcydfl.jpg
erikven1978 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:21:
[...]

Heb zojuist een test gedaan met een van origine HD film trailer van 2.25 minuten.
Ik heb deze met behulp van de allok video converter omgezet naar de hoogste kwaliteit MP4, resolutie 480x640. Ik had het MP4-MPEG4 profiel geselecteerd. 24 frames/s

In Coreplayer komt er amper wat.....
Mediaplayer zet er nog af en toe een frame neer, maar al met al ziet t er totaal waardeloos uit.
Ligt t aan de gebruite instelling in coreplayer? welke instellingen gebruiken jullie voor een film te converteren en af te spelen op de TD?

Is trouwens de enige manier om coreplayer en de mediaplayer in landscape mode te gebruiken http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=403939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een traag *** ding. Kent iemand iemand die de HTC Touch wil ruilen tegen ander prijstechnisch vergelijkbaar toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Laatst online: 11-09 16:28

jerry_a

doei

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:22:
Ik kan trouwens geen youtube filmpjes afspelen. Krijg wel mooi een overzicht van filmpjes te zien, maar als ik dan op een filmpje klik, krijg iedere keer de melding "Fout, kan deze video niet afspelen". Heb hier 3G verbinding via Orange World.

Officiele ROM 1.37.404.3 NLD
Radioversie: 1.00.25.03
Is het nu al gelukt?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een "radio"? Of eventueel, wat is het verschil tussen een radio en een rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaspur schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:29:
Veel van de antwoorden staan al in de OP, maar één vraag wil nog wel beantwoorden. Voor je proxy..lees dit even.

Neem verder even de moeite om wat in te lezen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar was ik ook benieuwd naar.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:23:
Hoi, heb sinds 4 weken de Diamond en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben, nu heb ik een vraag, ik zie in het forum vaker tools of cabs die je kunt downloden, maar als ik dat wil doen krijg ik te horen dat ik er geen rechten heb hoewel ik ben aangemeld. Iemand een idee?
Even bij die sites een accountje aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
BioHazard schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 21:50:
Is het al mogelijk de Vodafone branded versie te flashen met een custom rom doormiddel van bijvoorbeeld HARD-SPL?
Ja. Hoe? Al de antwoorden staan in de eerste sectie van de FAQ.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 21:55:
Heb me ingelezen over het flashen van een rom op mijn vodafone branded TD, maar heb nog een vraag: Ik kan niet in bootloader mode komen door de volume down knop in gedrukt te houden en te resetten. Door het EnterBootLoader programma welke in de unsigned_hspl map zat te draaien krijg ik een zwart scherm te zien, waarna alleen resetten nog kan. Kan iemand mij hierbij helpen. Tevens weet ik niet zeker of ik de usigned hard_spl moet gebruiken of de signed hard_spl. Momenteel heb ik de 1.37 NLD rom erop staan en wil de officiele 1.93 flashen.
Vaag. Net getest, werkt hier gewoon. Anyway, als je de officiele ROM wil flashen (gedownload van HTC), dan heb je géén andere SPL nodig. Wil je een ROM gebruiken die niet officieel is, moet je de SPL die er standaard opzit omzeilen. Dit kan door een Hard-SPL te installeren. Met een signed hard SPL kun je niet-officiele ROMs laden die goedgekeurd zijn door de auteur van de Hard-SPL, met de unsigned (developer) hard SPL kun je álle ROMs laden.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:23:
Ik neem aan dat je bedoeld dat je een CAB wil downloaden van een ánder forum, zoals XDA? Voor dat specifieke forum en ongetwijfeld voor alle externe fora waar je bestanden vanaf wil downloaden, moet je je aldaar registreren.
Jaspur schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:29:
Rom-versie: Start > Instellingen > Systeem > Apaaraatinformatie

Proxy-vragen: zie de volgende vragen in de FAQ (1e pagina):
- Mag ik mijn (Vodafone) proxy uitschakelen?
- Hoe zet ik surfen over proxy uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 21:55:
Unsigned is beter. Boot loader enter je door volumedown/navigatiebutton in te drukken en dan een softreset te doen. volumebutton en navigatiebutton vasthouden tot je in het gekleurde scherm komt.

Lees ook nog even deze guides door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRvDijk schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:06:
[...]

Ja. Hoe? Al de antwoorden staan in de eerste sectie van de FAQ.

[...]

Vaag. Net getest, werkt hier gewoon. Anyway, als je de officiele ROM wil flashen (gedownload van HTC), dan heb je géén andere SPL nodig. Wil je een ROM gebruiken die niet officieel is, moet je de SPL die er standaard opzit omzeilen. Dit kan door een Hard-SPL te installeren. Met een signed hard SPL kun je niet-officiele ROMs laden die goedgekeurd zijn door de auteur van de Hard-SPL, met de unsigned (developer) hard SPL kun je álle ROMs laden.

[...]

Ik neem aan dat je bedoeld dat je een CAB wil downloaden van een ánder forum, zoals XDA? Voor dat specifieke forum en ongetwijfeld voor alle externe fora waar je bestanden vanaf wil downloaden, moet je je aldaar registreren.

[...]

Rom-versie: Start > Instellingen > Systeem > Apaaraatinformatie

Proxy-vragen: zie de volgende vragen in de FAQ (1e pagina):
- Mag ik mijn (Vodafone) proxy uitschakelen?
- Hoe zet ik surfen over proxy uit?
Toch eens wat vaker F-vijfen allebei.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:10:
[...]

Unsigned is beter. Boot loader enter je door volumedown/navigatiebutton in te drukken en dan een softreset te doen. volumebutton en navigatiebutton vasthouden tot je in het gekleurde scherm komt.

Volume down + Navigatiebutton + soft reset = de eerste stap naar een hard reset! Je kunt dit checken zonder dat je echt een hard reset doet, maar pas hiermee op!

Volume down + reset = enter bootloader.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:13:
[...]

Toch eens wat vaker F-vijfen allebei.. :+
Ik maak liever een grote post, of eerst een kleine die ik vervolgens tig keer edit om meerdere vragen te beantwoorden, dan binnen 13 mintuten vijf (::X) posts te doen. Hoe kom ik snel naar een volgend deel van dit topic?
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:57:
Wat is een "radio"? Of eventueel, wat is het verschil tussen een radio en een rom?
Radio is het software gedeelte dat de besturing van je verzend- en ontvang-apparatuur aanstuurt, vandaar het woord radio ;) De ROM maakt gebruik van deze radio software.

[ Voor 36% gewijzigd door DRvDijk op 08-08-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik beantwoord liever een ieder persoonlijk..;-)

[/quote]
Ik maak liever een grote post, of eerst een kleine die ik vervolgens tig keer edit om meerdere vragen te beantwoorden, dan binnen 13 mintuten vijf (::X) posts te doen. Hoe kom ik snel naar een volgend deel van dit topic?
[/quote]

Waar slaat deze opmerking trouwens op? Zijn we met een wedstrijdje bezig? Grow up m8

Volgende keer gewoon in 1 post aub ipv tig achterelkaar neer zetten. Het gaat hier om kwaliteit, niet kwantiteit en het overzicht is zo snel ver te zoeken :)

[ Voor 95% gewijzigd door DaannO op 08-08-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:01:
[...]

Daar was ik ook benieuwd naar.. 8)
Heb jij ook Orange dan. Ik heb geen problemen hoor. Ik wil wel helpen met de instellingen. Ik moet nog ruim een maand en dan naar T-Mobile.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
edit

[ Voor 101% gewijzigd door repsaj op 08-08-2008 23:41 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jerry_a schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:34:
[...]

Heb jij ook Orange dan. Ik heb geen problemen hoor. Ik wil wel helpen met de instellingen. Ik moet nog ruim een maand en dan naar T-Mobile.
Nope, maar degene die het vroeg had ik een paar tips gegeven. Vroeg mij dus af of hij daar iets aan gehad heeft. Af&toe een response is wel prettig. Weet jezelf ook meteen of het een nuttige tip was of niet.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Voor mensen die (nog) Orange hebben.

Als je wilt surfen: Start/Instellingen/tab.Verbindingen/Verbindingen/Geavanceerd/Netwerk selecteren en Orange World instellen. Dit gaat niet van je databundel af.

De onderste op Mijn ISP zetten. Voor surfen via Actve Sync.

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2ludzbc.jpg

Voor Email en Youtube moet je de bovenste op Internet Acces zetten. Dit gaat wel van je databundel af.

Je verbruik kan je hier checken. In mijn geval is de databundel 25MB. Niet vergeten om Orange World terug te zetten dus.

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/15mjk2s.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door jerry_a op 09-08-2008 00:09 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat trouwens wel een grappig bug is is dat als je TD voor 12 uur stanby staat en je haalt hem er na 12 uur uit (savonds btw) dan zie je iedere minuut er apart bijkomen totdat ie bij de goede tijd is. Dit lijkt alleen te gebeuren na 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=30549624,noline]Radio is het software gedeelte dat de besturing van je verzend- en ontvang-apparatuur aanstuurt, vandaar het woord radio ;) De ROM maakt gebruik van deze radio software.
Ah, zo. Is het nodig, of waarvoor is het handig om deze te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 00:36:
Wat trouwens wel een grappig bug is is dat als je TD voor 12 uur stanby staat en je haalt hem er na 12 uur uit (savonds btw) dan zie je iedere minuut er apart bijkomen totdat ie bij de goede tijd is. Dit lijkt alleen te gebeuren na 12 uur.
Heb dit ook al een aantal malen zien gebeuren, ik ging er vanuit dat op dat moment windows even supertraag was, en daarom zo langzaam de cijfers voorbij laat komen... Maar misschien inderdaad telkens na 12:00 of 00:00, ik zal er eens op letten (nu inderdaad ook weer het geval, voor 12u in standby gezet ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door bureno op 09-08-2008 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 01:18:
[...]

Ah, zo. Is het nodig, of waarvoor is het handig om deze te updaten?
Zonder radio software, geen zend- en ontvangmogelijkheid. Ja het is nodig 8)7

Updaten, tsja. Ik vind dat de standaard radio software op mijn telefoon niet voldoende is voor mij. Andere versies bieden (voor de Touch Diamond) quad-band support. Heb ik niet nodig, dus da's voor mij een reden niet te updaten. Diezelfde versie geeft alleen ook een betere batterijtijd door een betere implementatie. Zeker wel een reden om up te daten :*)

Welke de beste is? Daar is discussie over, een soortgelijke discussie als "is Windows beter, of OS X?", of "koop ik een HTC of een Nokia?". Het is maar wat je wil, even de voor- en nadelen afwegen dus.

Kort door de bocht: voor de Touch Diamond wordt door velen versie 1.00.25.05 aangeraden. Ook door mij dus :)
Same here, net gezien hoe die van 1:22 naar 2:22 sprong, en vervolgens alle minuten tot 2:57 langs laat vliegen. Wanneer die dit niet doet (elk tijdstip op de dag is na 12 uur 's nachts 8)7) is voor mij een raadsel :?

[ Voor 23% gewijzigd door DRvDijk op 09-08-2008 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:10:
[...]

Begrijp ik goed dat ik als alternatieve manier om in de bootloader te komen door de volumedown knop en de enterknop (in het rondje (dat is toch de navigatiebutton?)) tegelijk ingedrukt te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRvDijk schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:06:

Ik wil inderdaad de officiele ROM flashen maar kon deze ook al niet van de HTC site downloaden omdat ik mijn TD niet kon registreren (vanwege Vodafone branded?). Ik heb de officiele ROM nu bij XDA vandaan, en dat is toch momenteel deze (even voor de zekerheid): _QMR_RUU_Diamond_HTC_NLD_1.93.404.1_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship.exe ??

Dus ook een Vodafone branded TD heeft geen alternatieve SPL nodig om er een officiele ROM op te kunnen zetten? Maar als ik Hard_SPL er niet eerst opzet kan ik toch eventueel voorkomen dat de TD een brick wordt en in alle andere gevallen loop ik dat risico wel?

Sorry, voor mijn vragen maar doe het voor het eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 08:00:
[...]

Begrijp ik goed dat ik als alternatieve manier om in de bootloader te komen door de volumedown knop en de enterknop (in het rondje (dat is toch de navigatiebutton?)) tegelijk ingedrukt te houden?
Ja, MAAR let hier goed mee op! Zoals ik vannacht al zei in deze post, is dit de manier om je telefoon een hard-reset te geven.

Ook op Vodafone branded toestellen (ik heb er zelf ook een) kan je gewoon in de boot-loader komen (het 3-kleurige scherm met wat vage lettertjes) door volume-down in te duwen en een soft-reset (rode knopje) in te drukken.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 08:23:
[...]

Ik wil inderdaad de officiele ROM flashen maar kon deze ook al niet van de HTC site downloaden omdat ik mijn TD niet kon registreren (vanwege Vodafone branded?). Ik heb de officiele ROM nu bij XDA vandaan, en dat is toch momenteel deze (even voor de zekerheid): _QMR_RUU_Diamond_HTC_NLD_1.93.404.1_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship.exe ??

Dus ook een Vodafone branded TD heeft geen alternatieve SPL nodig om er een officiele ROM op te kunnen zetten? Maar als ik Hard_SPL er niet eerst opzet kan ik toch eventueel voorkomen dat de TD een brick wordt en in alle andere gevallen loop ik dat risico wel?

Ik snap dat je eerst zeker wil weten of het kan voordat je het gaat proberen met alle risico's van dien. Om exact die reden heb ik gewacht met flashen totdat ik een backup van mijn Vodafone ROM had (ook wel te vinden her en der).

Op de HTC site kun je alleen niet-branded telefoons registreren, dus hebben wij Vodafone en T-Mobile gebruikers dikke pech en moeten we wachten totdat zij een update voor ons uitbrengen.

De ROM die je noemt is volgens mij inderdaad de officiele ROM van HTC. Is niet de officiële ROM (thanx Tuut-Tuut). Ik weet niet of je die er zomaar overheen kan flashen (kan wel over niet-branded telefoons, maar Vodafone/T-Mobile.. ?). Het kan zijn dat Vodafone en T-Mobile toestellen een andere SPL erop hebben, waardoor dit niet mogelijk is.

Ik snap je vraag over bricken niet helemaal, maar volgens mij heb je wat aan deze informatie: Zonder Hard-SPL gaat het je simpelweg niet lukken een andere ROM dan officiele ROMs erop te flashen. Ik heb dit geprobeerd, maar hij blijft dan steken op 0%, en 10 minuten later geeft de update-software op de PC een fout, en kun je je TD met het rode knopje resetten. Gelukkig (PHEW O-)) ging het toestel weer terug naar de vorige ROM, en was die niet gebricked. Dit kwam door de SPL die de nieuwe ROM niet accepteerde. Mét Hard-SPL schijn je je device niet te kunnen bricken tijdens het flashen, maar hoe dat werkt heb ik geen idee van. Misschien dat als je de kabel er halverwege uittrekt per ongeluk, dat het dan mislukt, maar je door die Hard-SPL alsnog in de bootloader kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRvDijk schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 09:11:
[...]

Ja, MAAR let hier goed mee op! Zoals ik vannacht al zei in deze post, is dit de manier om je telefoon een hard-reset te geven.

Ook op Vodafone branded toestellen (ik heb er zelf ook een) kan je gewoon in de boot-loader komen (het 3-kleurige scherm met wat vage lettertjes) door volume-down in te duwen en een soft-reset (rode knopje) in te drukken.

[...]

Ik snap dat je eerst zeker wil weten of het kan voordat je het gaat proberen met alle risico's van dien. Om exact die reden heb ik gewacht met flashen totdat ik een backup van mijn Vodafone ROM had (ook wel te vinden her en der).

Op de HTC site kun je alleen niet-branded telefoons registreren, dus hebben wij Vodafone en T-Mobile gebruikers dikke pech en moeten we wachten totdat zij een update voor ons uitbrengen.

De ROM die je noemt is volgens mij inderdaad de officiele ROM van HTC. Ik weet niet of je die er zomaar overheen kan flashen (kan wel over niet-branded telefoons, maar Vodafone/T-Mobile.. ?). Het kan zijn dat Vodafone en T-Mobile toestellen een andere SPL erop hebben, waardoor dit niet mogelijk is.

Ik snap je vraag over bricken niet helemaal, maar volgens mij heb je wat aan deze informatie: Zonder Hard-SPL gaat het je simpelweg niet lukken een andere ROM dan officiele ROMs erop te flashen. Ik heb dit geprobeerd, maar hij blijft dan steken op 0%, en 10 minuten later geeft de update-software op de PC een fout, en kun je je TD met het rode knopje resetten. Gelukkig (PHEW O-)) ging het toestel weer terug naar de vorige ROM, en was die niet gebricked. Dit kwam door de SPL die de nieuwe ROM niet accepteerde. Mét Hard-SPL schijn je je device niet te kunnen bricken tijdens het flashen, maar hoe dat werkt heb ik geen idee van. Misschien dat als je de kabel er halverwege uittrekt per ongeluk, dat het dan mislukt, maar je door die Hard-SPL alsnog in de bootloader kan komen?
?? Als ik dus de volumedown knop indruk + reset, dan reset hij simpelweg en niks meer. Het eerste wat ik dan altijd zie is een rood Vodafone scherm.
Ik heb nu ook maar eens geprobeerd de Unsigned HSPL erop te zetten. Tijdens deze wizard wordt er uitdrukkelijk gezegd dat dit 10 minuten duurt, maar bij mij zegt de wizard na een minuut al klaar te zijn waarna mijn toestel (volgens verwachting) ge-hardreset is en er ogenschijnlijk niks gebeurd is. Kan dan ook dus nog steeds niet in de bootloader komen.
Zijn er nog meer mensen met ervaring met bovenstaande zaken?? BvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:41

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 08:23:
[...]

NEE, dit is niet de officiele rom van HTC, de laatste officiele rom is: RUU_Diamond_HTC_NLD_1.93.404.1_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship.exe

Ik kan je geen antwoord geven op het verschil tussen _QMR_RUU_Diamond_ en RUU_Diamond_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 09:55:
[...]

?? Als ik dus de volumedown knop indruk + reset, dan reset hij simpelweg en niks meer. Het eerste wat ik dan altijd zie is een rood Vodafone scherm.
Ik heb nu ook maar eens geprobeerd de Unsigned HSPL erop te zetten. Tijdens deze wizard wordt er uitdrukkelijk gezegd dat dit 10 minuten duurt, maar bij mij zegt de wizard na een minuut al klaar te zijn waarna mijn toestel (volgens verwachting) ge-hardreset is en er ogenschijnlijk niks gebeurd is. Kan dan ook dus nog steeds niet in de bootloader komen.
Zijn er nog meer mensen met ervaring met bovenstaande zaken?? BvD
Gefeliciteerd, u heeft zojuist waarschijnlijk correct de Hard-SPL developer editie op uw telefoon geinstalleerd :)

Nog steeds raar dat je niet in de boot-loader kan komen. In die Hard-SPL package is toch een programmatje enterbootloader oid? Misschien dat je dat kan proberen? Ik zou wel een filmpje willen maken hoe ik dat doe, maar weet even niet het programmatje om een filmpje mee op te nemen... Filmpje:

[Video: http://video.google.com/videoplay?docid=-6012850832830000794&hl=en]
Tuut-Tuut schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:15:
[...]

NEE, dit is niet de officiele rom van HTC, de laatste officiele rom is: RUU_Diamond_HTC_NLD_1.93.404.1_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship.exe

Ik kan je geen antwoord geven op het verschil tussen _QMR_RUU_Diamond_ en RUU_Diamond_
Excuus, mea culpa :$

[ Voor 4% gewijzigd door DRvDijk op 09-08-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikven1978
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:34:
Ik gebruik deze het het werkt perfect ik had al eerder een filmpje gedownload en de link hier neer gezet de instellingen die ik gebruik kun je zien op deze plaatje

http://i37.tinypic.com/2jcydfl.jpg

[...]
Ik zie dat jij 3gp gebruikt. is dat beter als mp4??

Tevens een andere vraag:
ik gebruik commanager onder een sneltoets zeer regelmatig.
wat ik erg handig vind is dat ik nu erg snel de bluetooth kan in en uitschakelen ivm mijn bluetooth carkit.
alleen...

Als ik commanager gebruik, is elke keer de zichtbaarheid van t toestel weer uitgeschakeld? :?
Dus m.a.w. ziet mijn carkit de TD niet.
Nu moet elke keer in de bluetooth instellingen de zichtbaarheid aanzetten!

Iemand hier een oplossing voor (mede BT-carkitgebruikers?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiedag,

Ik ben nu 2 dagen in het bezit van de T-Mobile versie (wat dan weer jammer is, want ik ben niet zo'n fan van al die voorgeinstalleerde roze meuk, maar goed), en het apparaat bevalt me prachtig. Over twee dingen heb ik echter een vraag.

1) Ik heb wat zitten hobbyen met de lettergrootte en dat werkt goed. Nu kan ik me alleen niet meer herinneren of de lettergrootte van het Start Menu altijd al zo groot was, want die is veel groter dan de lettergrootte van letters in de menu's e.d. Het liefst zou ik een Start Menu hebben met even grote letters als de rest. Is dit mogelijk?

2) Ik zag ergens op een youtube dat ze dat TouchFlo 3D heel mooi in het zwart hadden. Wil ik ook :). Kijk, mooi roze is niet lelijk hoor, maar geraffineerd zwart is mooier. Hoe kan ik dit bewerkstelligen?

Fijne zaterdag,
Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
@Yope:
1) Start > Instellingen > TouchFLO > 2e vakje
2) Zoekt en gij zult vinden :) In de FAQ staat deze vraag: "Hoe verander ik de kleuren van de TF3D interface zonder te flashen?"

Veel plezier met je TD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topsecret
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:17

Topsecret

Got IT?

DRvDijk schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 09:11:
[...]

[...]

De ROM die je noemt is volgens mij inderdaad de officiele ROM van HTC. Ik weet niet of je die er zomaar overheen kan flashen (kan wel over niet-branded telefoons, maar Vodafone/T-Mobile.. ?). Het kan zijn dat Vodafone en T-Mobile toestellen een andere SPL erop hebben, waardoor dit niet mogelijk is.

Heren,

Ik heb gisteren mijn MDA compact iv voorzien van de officiele HTC nederlandse Rom (RUU_Diamond_HTC_NLD_1.93.404.1_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship.exe)die hier en der te vinden is op het net. Ik heb eerst een hardspl ingeladen (1.24) om alleen mijn radio te updaten (van 1.00.25.03 naar 1.00.25.05), maar toch ging iets kriebelen.
Ik heb maar de officiele HTC NL Rom gedownload en geflashed op de mda. Het was wel even schrikken omdat het flashen zonder enige foutmeldingen begon.

Na 10 minuten, zag ik dat de hele meuk van T-mobile (vooral de bootscreen is irritant) er niet meer was , maar de mooie Touch Diamond screen met bijpassend geluidje.

M.a.w: Het is mogelijk om officiele HTC Roms (NL heb ik kunnen testen) op T-mobila MDA Compact IV te draaien.

Nu is mijn vraag: is de MDA Compact IV van T-mobile zo open en bloot dat je alles mee kunt doen (toen ik mijn mda kreeg was het al sim unlocked (kon namelijk een simkaart in doen van Curacao O-) ) ?
Of kwam het door de HardSPL?

In ieder geval Jonges! Als jullie de troep van T-mobile willen weghalen en de originele HTC NL Rom, willen draaien, het is mogelijk _/-\o_

Tweakers.net & GoT RULEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexxexium
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 20:44
Dat je andere, wat voor TD ROM dan ook, kunt flashen op een branded gsm is niets nieuws. Weinig toegevoegde waarde.

Het installeren van een unbranded rom zorgt er niet voor de hij simlock vrij wordt. rtfm ff voortaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 15:22
Okasha schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:55:
Mensen die ervaring hebben met die SPB interface?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=402021

Werkt het als vervanging van TF3D?
Ik gebruik deze nu een weekje. Het is veel sneller dan TF3D en je hebt toch dezelfde look. Maar ik gebruik het samen met SecondToday, dus *naast* de gewone TF3D, omdat ik het even uit wilde proberen. Uiteindelijk zal TF3D er helemaal af gaan denk ik want SPB Mobile Shell bevalt me wel. Jammer dat er zo weinig goede VGA-themes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 15:22
dimocash schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:15:
Welke toetsenborden gebruiken jullie eigenlijk?

de standaard?
Het standaard toetsenbordje op de Diamond vind ik erg goed. Op mijn vorige WM toestellen was het toetsenbord een van de eerste dingen die ik aanpaste omdat het lastig typte, maar het native Diamond tb werkt bij mij heel goed en snel. Maar toch gebruik ik liever TouchPal, omdat het veel uitgebreider is. De functie om stukjes tekst in te kunnen voegen vind ik ideaal. De standaardversie is gratis voor personal use, de Pro versie heeft wat erg goede extra mogelijkheden (bijv. verschillende soorten toetsenborden, meerdere talen door elkaar gebruiken) en vind ik zelf best schappelijk geprijsd.

Op mijn oude PDA's en op mijn Kaiser heb ik vaak Calligrapher gebruikt, maar je moet daar wel een "net" handschrift voor hebben :-)

[ Voor 14% gewijzigd door Geekess op 09-08-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRvDijk schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:19:
[...]

Gefeliciteerd, u heeft zojuist waarschijnlijk correct de Hard-SPL developer editie op uw telefoon geinstalleerd :)

Nog steeds raar dat je niet in de boot-loader kan komen. In die Hard-SPL package is toch een programmatje enterbootloader oid? Misschien dat je dat kan proberen? Ik zou wel een filmpje willen maken hoe ik dat doe, maar weet even niet het programmatje om een filmpje mee op te nemen... Filmpje:

[video]

[...]

Excuus, mea culpa :$
DRvDijk, vriendelijk dank voor je filmpje, het is gelukt om in de bootloader te komen en heb daar tevens geconstateerd dat ik zojuist SPL-1.40.OliNex succesvol geinstaleerd heb. Ik maakte de fout om de volumedown knop na het resetten (bijna) gelijk weer los te laten. Weet ik veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip

was dubbel

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRvDijk schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 02:58:
[...]

Zonder radio software, geen zend- en ontvangmogelijkheid. Ja het is nodig 8)7

Updaten, tsja. Ik vind dat de standaard radio software op mijn telefoon niet voldoende is voor mij. Andere versies bieden (voor de Touch Diamond) quad-band support. Heb ik niet nodig, dus da's voor mij een reden niet te updaten. Diezelfde versie geeft alleen ook een betere batterijtijd door een betere implementatie. Zeker wel een reden om up te daten :*)

Welke de beste is? Daar is discussie over, een soortgelijke discussie als "is Windows beter, of OS X?", of "koop ik een HTC of een Nokia?". Het is maar wat je wil, even de voor- en nadelen afwegen dus.

Kort door de bocht: voor de Touch Diamond wordt door velen versie 1.00.25.05 aangeraden. Ook door mij dus :)
Waarom raad je deze versie aan? En aan wat voor batterijwinst moet ik denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

s3n

Topsecret schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:10:
[...]

Heren,

Ik heb gisteren mijn MDA compact iv voorzien van de officiele HTC nederlandse Rom (RUU_Diamond_HTC_NLD_1.93.404.1_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship.exe)die hier en der te vinden is op het net. Ik heb eerst een hardspl ingeladen (1.24) om alleen mijn radio te updaten (van 1.00.25.03 naar 1.00.25.05), maar toch ging iets kriebelen.
Ik heb maar de officiele HTC NL Rom gedownload en geflashed op de mda. Het was wel even schrikken omdat het flashen zonder enige foutmeldingen begon.

Na 10 minuten, zag ik dat de hele meuk van T-mobile (vooral de bootscreen is irritant) er niet meer was , maar de mooie Touch Diamond screen met bijpassend geluidje.

M.a.w: Het is mogelijk om officiele HTC Roms (NL heb ik kunnen testen) op T-mobila MDA Compact IV te draaien.
Zojuist heb ik precies hetzelfde gedaan met mijn verse MDA4. Ik ga nu de sim eens uit de verpakking halen, en kijken of de telefoon een beetje leuk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 10:00

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:49:
[...]

Waarom raad je deze versie aan? En aan wat voor batterijwinst moet ik denken?
Zowiezo krijg je beter dekking. Ik ben hier van 2 naar 4 streepjes gegaan. Batterij winst is lastig uit te drukken. Dat ligt al aan je gebruik in die tijd. En hij is ook inmiddels met de nieuwe rom verspreidt door HTC, dus aangeraden zowiezo.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over die folie over de navigatietoetsen die los zat bij mij. Heb het op advies van 2call gewoon losgetrokken. Zie weinig verschil met voorheen, iets minder glossy misschien. Maar hoef in ieder geval niet meer voorzichtig te doen met het plaatsen en verwijderen van de telefoon uit mijn car holder.
Had ook niet zo'n zin om mijn telefoon op te sturen ter reparatie en het een week kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter van niet...

[ Voor 93% gewijzigd door DaannO op 09-08-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of het beter is weet ik niet maar wat ik wel weet is dat alle clips die ik er op zet haarscherp zijn mooie kleuren hebben en de juiste afmeting dus of mp4 of gp3 het zal me een worst zijn hoe het heet eerlijk gezegt het is niks anders dan een codec waar van je zo veel van hebt ik zou zeggen probeer het gewoon dan merk je gauw genoeg of de kwaliteit is die je wilt of niet
erikven1978 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:37:
[...]

Ik zie dat jij 3gp gebruikt. is dat beter als mp4??

Tevens een andere vraag:
ik gebruik commanager onder een sneltoets zeer regelmatig.
wat ik erg handig vind is dat ik nu erg snel de bluetooth kan in en uitschakelen ivm mijn bluetooth carkit.
alleen...

Als ik commanager gebruik, is elke keer de zichtbaarheid van t toestel weer uitgeschakeld? :?
Dus m.a.w. ziet mijn carkit de TD niet.
Nu moet elke keer in de bluetooth instellingen de zichtbaarheid aanzetten!

Iemand hier een oplossing voor (mede BT-carkitgebruikers?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je de klok op een 'tekst' klok zetten ipv die 'flip klok' (door even met je vinger naar boven te sliden in het hoofdscherm) :)

Word je klok wel wat kleiner van, maar ik werd helemaal gek van dat geblader door de minuten :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 03:09
Iemand toevallig ook problemen met Wifi icm een Zyxel modem en Linksys wlan router? Mijn TD wilt een verbinding maken maar blijft hangen op "verb. maken" waarna hij vervolgens een foutmelding geeft en opnieuw gaat scannen. Vervolgens geef ik een statisch logisch ip op en verbind hij maar heb ik geen internet.

edit:

Verwijderd in "HTC Touch Diamond Topic (deel 4)"

Ik lees de Faq door!

[ Voor 14% gewijzigd door THxZ0NE op 09-08-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:55:
[...]

Zowiezo krijg je beter dekking. Ik ben hier van 2 naar 4 streepjes gegaan. Batterij winst is lastig uit te drukken. Dat ligt al aan je gebruik in die tijd. En hij is ook inmiddels met de nieuwe rom verspreidt door HTC, dus aangeraden zowiezo.
Ik heb 1.93 op mijn Vodafone branded toestel geknalt. Moet ik een aparte radio rom draaien om de radio te updaten, of zit dat al in de rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Kijk eens welke versie je hebt :? Start > Instellingen > Systeem > Apparaatinformatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien aan de officiele NL ROM helpen? Deze: RUU_Diamond_HTC_NLD_1.93.404.1_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRvDijk schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:38:
Kijk eens welke versie je hebt :? Start > Instellingen > Systeem > Apparaatinformatie
1.00.25.05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:40:
Kan iemand mij misschien aan de officiele NL ROM helpen? Deze: RUU_Diamond_HTC_NLD_1.93.404.1_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship.exe
Hier staat een mirror: http://www.allaboutphones...viewtopic.php?f=48&t=3129

Heb jij dan voor mij Sprite Backup? Zoek ik nl. nog. Die op de HTC site kan ie niet vinden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie de post boven je (RUU_Diamond_HTC_NLD_1.93.404.1_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship.exe)

Zo te zien heb je dus de laatste versie en zit het bij de ROM update erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:07:
Zou iemand trouwens zo vriendelijk willen zijn om Sprite Backup ergens te uploaden? Kan hem niet downloaden van de HTC site (alle drie de downloadlocaties geprobeerd). Ook staat ie niet op mijn applications cd-rom, staat alleen een manual pdf op.
Wil graag upgraden naar 1.93 ROM, maar wel eerst backuppen...
Als je een nieuwe rom neemt is het beter geen backup terug te zetten.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Gebruik PPCPimBackup voor het backuppen van je persoonlijke gegevens, zoals SMSjes. Dat kan je later wel mooi terugzetten in je nieuwe ROM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:55
Dit kwam ik tegen in het Touch Pro topic: http://www.touchxperience.com, heb het hier nog niet gezien. Ziet er erg mooi uit.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRvDijk schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:53:
Gebruik PPCPimBackup voor het backuppen van je persoonlijke gegevens, zoals SMSjes. Dat kan je later wel mooi terugzetten in je nieuwe ROM :)
Thanks, works like a charm! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draquilla
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-11-2024
Topsecret schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:10:
[...]

[...]

Nu is mijn vraag: is de MDA Compact IV van T-mobile zo open en bloot dat je alles mee kunt doen (toen ik mijn mda kreeg was het al sim unlocked (kon namelijk een simkaart in doen van Curacao O-) ) ?
Of kwam het door de HardSPL?
[...]
Het feit dat de MDA Compact IV simlock vrij geleverd wordt heeft volgens een medewerker van TM te maken met de overname van Orange. Migratie klanten die verlengen van Orange naar TM krijgen anders problemen met hun Orange simkaart in hun nieuwe toestel. Ik denk dat niemand hierover zal klagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePeut
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 15:51
Ik mag me sinds gisteren ook benoemen tot een van de trotste eigenaren van een HTC Touch Diamond. Helaas zit mij ook Vodafone branded ROM (1.37.172.3 NLD) op het toestel en hier wil ik meteen vanaf. Als ik het goed begrijp moet ik de volgende stappen uitvoeren:

1. Installeren van Hard SPL
2. Installeren van een nieuwe ROM (Heb momenteel _QMR_RUU_Diamond_HTC_NLD_1.93.404.1_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship.exe op mijn Pc staan)
3. Als de ROM niet Radio Signed is moet de Radio ROM nog geïstalleerd worden (Deze stap vervalt voor mij met bovengenoemde ROM).

Helaas durf ik bij stap 1 al niet verder. Hard SPL vraagt om een bevestiging of ik wil "upgraden" van image versie 1.37.172.3 naar 1.30.OliNex. Dit zie ik niet bepaald als een upgrade, maar meer als een downgrade. Moet ik deze upgrade gewoon uitvoeren of moet ik een andere oplossing vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DePeut schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:49:
Ik mag me sinds gisteren ook benoemen tot een van de trotste eigenaren van een HTC Touch Diamond. Helaas zit mij ook Vodafone branded ROM (1.37.172.3 NLD) op het toestel en hier wil ik meteen vanaf. Als ik het goed begrijp moet ik de volgende stappen uitvoeren:

1. Installeren van Hard SPL
2. Installeren van een nieuwe ROM (Heb momenteel _QMR_RUU_Diamond_HTC_NLD_1.93.404.1_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship.exe op mijn Pc staan)
3. Als de ROM niet Radio Signed is moet de Radio ROM nog geïstalleerd worden (Deze stap vervalt voor mij met bovengenoemde ROM).

Helaas durf ik bij stap 1 al niet verder. Hard SPL vraagt om een bevestiging of ik wil "upgraden" van image versie 1.37.172.3 naar 1.30.OliNex. Dit zie ik niet bepaald als een upgrade, maar meer als een downgrade. Moet ik deze upgrade gewoon uitvoeren of moet ik een andere oplossing vinden?
Gewoon doorgaan ..alleen je hspl zal worden ge-update. Daarna kan je aan stap 2 beginnen.

Radio zal automatisch meegenomen worden bij je rom-update

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 15:17 . Reden: was te snel..:-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePeut
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 15:51
Wat ik al verwachte, ik als ik in de bootloader kijk zie ik SPL 1.30.OliNex staan. Via het stappenplan (waar naar gelinkt wordt in de ts) wordt er gebruikt gemaakt van 1.40.OniNex.

Heb enkele malen gezocht naar versie 1.40, maar deze kan ik niet vinden. Waarschijnlijk kan een van jullie mij hiermee helpen?

Als ik de forum regels goed begrijp mogen links naar Hard SPL wel, lijkt mij handig om deze ook in de ts op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:44:
[...]

Hier staat een mirror: http://www.allaboutphones...viewtopic.php?f=48&t=3129

Heb jij dan voor mij Sprite Backup? Zoek ik nl. nog. Die op de HTC site kan ie niet vinden ;)
Op de mirror die je geeft staat volgens mij alleen maar de ROM die begint met _QMR_enzovoort, maar ik heb me hier vanmorgen laten vertellen dat dit niet de officiele NL ROM is. Weet iemand überhaupt waar dat _QMR_ voor staat?
Ik kijk zo even op mijn CD die bij de TD zat of daar Sprite op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik een programma (Sprite Backup) met jullie delen via dit forum? Weet niet hoe dit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DePeut schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 16:04:
Wat ik al verwachte, ik als ik in de bootloader kijk zie ik SPL 1.30.OliNex staan. Via het stappenplan (waar naar gelinkt wordt in de ts) wordt er gebruikt gemaakt van 1.40.OniNex.

Heb enkele malen gezocht naar versie 1.40, maar deze kan ik niet vinden. Waarschijnlijk kan een van jullie mij hiermee helpen?

Als ik de forum regels goed begrijp mogen links naar Hard SPL wel, lijkt mij handig om deze ook in de ts op te nemen?
Volgens mij mag dat wel. Ik zal in ieder geval de link hier neer zetten. Volgens mij is het de bovenste bij #2. Heb m wel nog op me HD staan. Kan m eventueel mailen?
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 16:45:
Hoe kan ik een programma (Sprite Backup) met jullie delen via dit forum? Weet niet hoe dit moet.
Die staat toch gewoon op de HTC-site?!
http://www.htc.com/www/Su...ist.aspx?p_id=133&cat=all

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRvDijk schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:00:
@Yope:
1) Start > Instellingen > TouchFLO > 2e vakje
2) Zoekt en gij zult vinden :) In de FAQ staat deze vraag: "Hoe verander ik de kleuren van de TF3D interface zonder te flashen?"

Veel plezier met je TD!
Dank voor je antwoord. Het is gelukt met dat startmenu. En ook met de thema's van de TF3D. Joehoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 11-09 14:31

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Viel me op dat bij het maken van een SMS je een aantal opties hebt om dingen toe te voegen zoals smileys, agenda items etc. Is het iemand al gelukt om die smileys toe te voegen als je een mail of sms stuurt ipv een mms ? Vind het wel handig. Je krijgt nameljk als je op de smileys knop drukt een apart windowtje waar diverse smileys in staan. Kwestie van er eentje aanklikken en hij staat in je bericht. Jammer dat dit dan niet geimplementeerd is in mail en sms.

Wie maakt er overigens gebruik van windows live als mail account op zn diamond icm pushmail ? Werkt dat een beetje snel ? Heb het effe getest en bij mij werkt het wel snel. Krijg het bijna direct in mn inbox op de diamond. Maakt volgens mij ook niet gebruik van active sync ofzo.

Ook weer vreemd dat windows live weer niet met Orange World werkt terwijl push mail via mn eigen exchange server wel weer werkt.

Iets anders dat me opviel is het volgende op mn Diamond is email ontvangen in HTML formaat. Dus mail waarin echt plaatjes staan zoals in een nieuwsbrief. Doe je dat met Exchange 2003, dan krijg je dus echt allemaal linkjes te zien. Wanneer je dat instelt met Windows Live, dan krijg je dus echt je email mooi te zien zoals ook in je gewone email client zoals Outlook 2007.

Iemand een idee waar dat aan ligt ? Las op internet dat het aan Exchange 2003 lag, wat ik dus thuis draai en dat het met exchange 2007 wel zou moeten werken in Outlook. Echter zodra ik een Iphone laat synchen met mn exchage 2003 bak, dan wordt op de Iphone de mail wel correct met alle pics weergegeven.....

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mengelsm/Pics/HTC/Screen01.png Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mengelsm/Pics/HTC/Screen02.png

[ Voor 8% gewijzigd door MRE-Inc op 09-08-2008 17:51 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het updaten is gelukt op mijn Vodafone branded TD vanaf 1.37 naar deze ROM: _QMR_RUU_Diamond_HTC_NLD_1.93.404.1_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar maak je die screenshots trouwens mee :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 11-09 14:31

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:01:
Waar maak je die screenshots trouwens mee :)?
Met SPB Screenshot.

http://www.softspb.com/do...t/SpbScreenshot_setup.exe

Gratis :)

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Iemand die een sms-teller programma weet, freeware? Kom alleen op betaalde terecht als ik zoek..

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf morgen elke dag een WM tip op Twitter: follow EddeBu
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
1: Probeer zelf alvorens hier je vraag neer te dumpen!!
2: Kom je er niet uit, gebruik de search (juiste zoektermen bedenken)
3: Als je nog geen antwoord op je vraag hebt gevonden, stel je vraag, maar vermeld duidelijk wat je zelf al geprobeerd heb!!
4: Dit topic gaat over de Touch Diamond en NIET, ik herhaal NIET over waar je je Touch Diamond 2 euro goedkoper kan krijgen dan je buurman.
5: Is er iemand die iets van bovenstaande niet begrijpt, attendeer een mod erop middels de topic report (Topic Report), linksboven elk topic.
6: Commentaar op acties van de mod is geen probleem (zelfs gewenst), maar NIET, ik herhaal NIET in het topic. Daarvoor is het Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic, de mail, DM, ICQ of MSN.