Stom, dat is hem ja, ik heb bij lock gekekenVerwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:41:
[...]
Heb het niet getest, maar ik neem toch aan dat dit de pincode van je sim is
Start - Instellingen - (tabblad persoonlijk) - Telefoon - tabblad pincode
U vraagt, wij draaienerikven1978 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:16:
[...]
Dit zou wel erg fijn zijn, want alle tweaks heb ik tot nu toe kunnen uitvoeren, zonder zelf in het register te klooien..... (ook via .cab's)
Met een .cab is t wel zo gemakkelijk
Kun je het eens proberen ? Dus eerst je threaded sms weer op de normale 2 regels in te stellen en daarna dit cab bestandje installeren. Maak voor de zekerheid wel even een backup van je originele .htm bestand. Volgens mij komt dit cab bestand namelijk in je add/remove programs te staan op je TD. Weet niet wat er gebeurd als je dit cab bestandje dan weer verwijderd en of je dan de originele 2 regels sms thread krijgt.
http://www.megaupload.com/?d=OUQ73JSR
XBL: MRE Inc
Met die Martin Fields was het na een uur eindelijk gelukt om 'm goed er op te hebben zitten, alleen is de protector iets kleiner dan het scherm waardoor je lelijke randen krijgt. Ook is de MF er erg makkelijk weer af te halen.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:43:
[...]
Nog even @Crusader, ik heb er zo'n ultra clear opzitten van brando. Was even een aantal keer opnieuw doen, maar nu zit hij redelijk recht en durf hem niet weer los te halen omdat hij eindelijk helemaal stofvrij eropzit. Maar weet jij of ze makkelijk loslaten? Moet je ze werkelijk vaak opnieuw opplakken?
De Brando was er bij mijn TyTN II heel makkelijk weer af te halen, alleen heb ik het na een testje nooit hoeven doen. Gewoon een stukje (kwaliteits-)plakband die geen lijmresten achterlaat op een hoek plakken en daarmee voorzichtig de protector lostrekken.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Verwijderd
Ik bedoelde het meer in de richting dat ze uit zichzelf loslaten, bijvoorbeeld dat je een hoekje raakt bij gebruik en ineens de halve protector eraf ligt. Maar dat is, aan bovenstaand verhaal te lezen, waarschijnlijk niet het geval.Crusader schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:00:
[...]
Met die Martin Fields was het na een uur eindelijk gelukt om 'm goed er op te hebben zitten, alleen is de protector iets kleiner dan het scherm waardoor je lelijke randen krijgt. Ook is de MF er erg makkelijk weer af te halen.
De Brando was er bij mijn TyTN II heel makkelijk weer af te halen, alleen heb ik het na een testje nooit hoeven doen. Gewoon een stukje (kwaliteits-)plakband die geen lijmresten achterlaat op een hoek plakken en daarmee voorzichtig de protector lostrekken.
Sorry, begreep je verkeerd inderdaad. Nee, ze hebben bij mij nog nooit losgelaten, ook niet een heel klein hoekje. Er zitten op de Nintendo DS van de kids ook Brando's en die blijven ook al bijna een jaar heel goed zitten.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:11:
[...]
Ik bedoelde het meer in de richting dat ze uit zichzelf loslaten, bijvoorbeeld dat je een hoekje raakt bij gebruik en ineens de halve protector eraf ligt. Maar dat is, aan bovenstaand verhaal te lezen, waarschijnlijk niet het geval.
oepsiee sorry je mag me schoppenVerwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:30:
[...]
Nu haal jij weer dingen door elkaar...
Bovenaan het toestel heb je:
speaker met daarin een lichtsensor, en naast de speaker een video-bellen camera.
Onderaan heb je:
ledjes in de D pad en een microfoon naast de USB aansluiting

een klein vraagje, ik weet dat er bij contacten een optie was dat je alleen je sim contacten kan laten zien. maar ik kan hem nergens meer terug vinden
weet iemand hem toevallig
Verwijderd
Ergens staat mij nog bij dat je dat met Advanced Config kan doen. Bij de optie phone staat; show/hide simcontacts, en nog veel meer opties..zo n 200 nu bij versie 3.0rinusnl schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:53:
[...]
[..]
een klein vraagje, ik weet dat er bij contacten een optie was dat je alleen je sim contacten kan laten zien. maar ik kan hem nergens meer terug vinden![]()
weet iemand hem toevallig
XDA meldt dat er een nieuwe versie is van de Swift ROM, Versie 6.0 
Die zou gebaseerd moeten zijn op ROM versie 1.94 en heeft paar nieuwe versies van onderdelen met zich mee. Swift zelf zegt: "This rom is very quick"
Iemand toevallig al getest? Anders ga ik het vanavond maar eens proberen
Die zou gebaseerd moeten zijn op ROM versie 1.94 en heeft paar nieuwe versies van onderdelen met zich mee. Swift zelf zegt: "This rom is very quick"
Nog maar weer eens een vraag, en een antwoord op een eigen vraag die ik hier eerder had gesteld:
- Ik had ergens per ongeluk een screensaver aangezet, die alleen werkte wanneer de TD aan het opladen was. Vond het best irritant, maar was vergeten hoe en waar je 'm kon instellen... Per ongeluk kwam ik 'm weer tegen, bij de camera instellingen!
Dan mijn nieuwe vraag:
Als ik oproepen heb gemist, kun je daar in het standaard homescreen mooi op tikken en zie je een menu met alle oproepen, uitgaand, inkomend en gemist. Ik heb geprobeerd alléén de gemiste oproepen te wissen, die staan ook onder een apart tabje, maar dat lukt niet, want alle oproepen verdwijnen... en dat wil ik niet. Valt het ergens in te stellen dat het wel kan, of moet ik dan met andere software gaan werken?
- Ik had ergens per ongeluk een screensaver aangezet, die alleen werkte wanneer de TD aan het opladen was. Vond het best irritant, maar was vergeten hoe en waar je 'm kon instellen... Per ongeluk kwam ik 'm weer tegen, bij de camera instellingen!
Dan mijn nieuwe vraag:
Als ik oproepen heb gemist, kun je daar in het standaard homescreen mooi op tikken en zie je een menu met alle oproepen, uitgaand, inkomend en gemist. Ik heb geprobeerd alléén de gemiste oproepen te wissen, die staan ook onder een apart tabje, maar dat lukt niet, want alle oproepen verdwijnen... en dat wil ik niet. Valt het ergens in te stellen dat het wel kan, of moet ik dan met andere software gaan werken?
Verwijderd
5.6 loopt ook al als een tierelier. Vannacht ook maar eens 6.0 erop zetten..Okasha schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:33:

heb je denk ik inderdaad een andere shell nodig. Delete all calls, is ook delete all..Omnivore schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:37:
[...knip]
verdwijnen... en dat wil ik niet. Valt het ergens in te stellen dat het wel kan, of moet ik dan met andere software gaan werken?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 18:49 ]
Verwijderd
Als je nou alle programma's op je interne geheugen zet hoef je alleen de snelkoppelingen terug te zetten in je programma lijstVerwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:40:
[...]
5.6 loopt ook al als een tierelier. Vannacht ook maar eens 6.0 erop zetten..Aan de andere kant, moet ik weer alles opnieuw installeren wat ik als progjes erop heb staan. Maar eens een tweede diamond kopen als testapparaat..
[...]
heb je denk ik inderdaad een andere shell nodig. Delete all calls, is ook delete all..Je zou wel per tab/per call kunnen deleten
Ik heb ook net 5.6 erop en wacht maar even af wat de reacties zijn van de switchers
Verwijderd
Hoi..
vanochtend heb ik voort eerst mn wekker gebruikt..
zo`n leuk hard duuntje.. maar nu kreeg ik het ding tog niet stil..
haha weet iemand hoe je het alarm als het afgaat uit kunt zetten...
alvas bedankt
alvas bedankt
Verwijderd
Ja, bovenaan in die zwarte balk tikken (naast je start knop dus), en dan op het alarm belletje, en dan op "Negeren" onderaan.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:03:
Hoi..
alvas bedankt
Maar kijk even in de FAQ, er wordt aangeraden om een 3rd party alarm te gebruiken. Zelf heb ik SPB Time, wat heel gemakkelijk uit te zetten is (of 5-min snoozen).
Verwijderd
Dat gaat bij de meeste programma's wel op, maar niet bij allemaal..Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:53:
[...]
Als je nou alle programma's op je interne geheugen zet hoef je alleen de snelkoppelingen terug te zetten in je programma lijst
Ik heb ook net 5.6 erop en wacht maar even af wat de reacties zijn van de switchers
ahha! dat klopt nu je het zegt, bedankt!Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:10:
[...]
Ergens staat mij nog bij dat je dat met Advanced Config kan doen. Bij de optie phone staat; show/hide simcontacts, en nog veel meer opties..zo n 200 nu bij versie 3.0
Ook ik heb sinds een week de TD. Had hiervoor de S710, vond ik ook super en heb nog nooit zo lang een mobiel gehad (15 maanden), dus dat zegt iets ;-) ! Maar nu dus de TD, ik ben er erg blij mee. Werkt echt prima met 1 hand, knap gedaan. Enige jammere blijft die batterij-duur (maar wist ik van te voren); ik gebruik hem zakelijk via Exchange server en push email, dus die staat ook aan.
Daar heb ik ook een vraag over. Hij is vreselijk stabiel, heb dus ook maar weinig dat de synchronisatie / push email uitvalt. Eigenlijk alleen als ik hem in de auto gebruik, terwijl ik mijn duo simcard in de auto gebruik. Dan valt hij soms wel eens weg. Nadeel is dat je dit niet direct kan zien. Je moet echt bij active-sync kijken om te zien dat hij synchronisatie uitstaat (normaal staat er 'connected' als alles in orde is. Weet iemand een oplossing; het zou zo mooi zijn als ik een melding zou krijgen, dat de (push-email) verbinding is verbroken. Is vaak enkel weer even op synchronisatie klikken. Maar soms heb ik dus niets door, denk ik na een uur: wat vreemd, helemaal geen nieuwe email. Als ik dan bij activesync kijk, zie ik dat die niet meer connected is.
Is hier een oplossing voor ? B.v.d.
Daar heb ik ook een vraag over. Hij is vreselijk stabiel, heb dus ook maar weinig dat de synchronisatie / push email uitvalt. Eigenlijk alleen als ik hem in de auto gebruik, terwijl ik mijn duo simcard in de auto gebruik. Dan valt hij soms wel eens weg. Nadeel is dat je dit niet direct kan zien. Je moet echt bij active-sync kijken om te zien dat hij synchronisatie uitstaat (normaal staat er 'connected' als alles in orde is. Weet iemand een oplossing; het zou zo mooi zijn als ik een melding zou krijgen, dat de (push-email) verbinding is verbroken. Is vaak enkel weer even op synchronisatie klikken. Maar soms heb ik dus niets door, denk ik na een uur: wat vreemd, helemaal geen nieuwe email. Als ik dan bij activesync kijk, zie ik dat die niet meer connected is.
Is hier een oplossing voor ? B.v.d.
Verwijderd
Tevens kun je nog bij meldingen instellen dat er een pop-up komt als t alarm afgaat. Nu is hij vrij simpel uit te zetten.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:07:
[...]
Ja, bovenaan in die zwarte balk tikken (naast je start knop dus), en dan op het alarm belletje, en dan op "Negeren" onderaan.
Maar kijk even in de FAQ, er wordt aangeraden om een 3rd party alarm te gebruiken. Zelf heb ik SPB Time, wat heel gemakkelijk uit te zetten is (of 5-min snoozen).
De nieuwe SwiftBL draait lekker!Okasha schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:33:
Toch zal ik weer voor die van Dutty gaan, die over een aantal dagen uit komt.
Al jaren fan van die gast (Kaiser).....
[ Voor 31% gewijzigd door vr6-only op 21-08-2008 20:31 ]
It ain't stupid if it works!
Verwijderd
Hoi ben ik weer met soortgelijke vraag over het touch flo 3d...
als ik nu de niewe rom wil installeren NLD_1.93.404.1 blijft dan het Touch flo 3d bestaan..
want zoals je weet in het boekie staat dat allles verwijderd word..
maar geld dit bij rom update ook voor het TOuch Flo 3d..
thanxx alvast Groets
als ik nu de niewe rom wil installeren NLD_1.93.404.1 blijft dan het Touch flo 3d bestaan..
thanxx alvast Groets
Verwijderd
Uhm, precies dezelfde vraag heb je wat eerder ook al gesteld hier...en daar heb je toch antwoord op gekregen? Zie Verwijderd in "HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compa..."Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:13:
thanxx alvast Groets
Nouja, kort samengevat, na een ROM update:
- Het toestel is weer in de staat zoals je hem voor het eerst uit de doos haalde. Je moet _alles_ dus weer opnieuw instellen.
- Één uitzondering hierop is het 4 GB "intern geheugen", deze bestanden blijven wel intact.
TF3D blijf je dus houden, maar alle ingestelde contacten, ontvangen SMSjes/emailtjes, genomen foto's* en instellingen zijn weg. Wil je deze behouden dan moet je in de FAQ even zoeken naar backup tooltjes.
*indien camera-opslag op hoofdgeheugen staat
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 21:33 ]
Verwijderd
da was met harde reset en ik d8 da da 2 verschillende dinge waren maja..Uhm, precies dezelfde vraag heb je wat eerder ook al gesteld hier...en daar heb je toch antwoord op gekregen?
super thanx voor je antwoord
Ik las dat er hiermeer mensen waren met lichtgele vlekken op het beeldscherm
Hoe is dit nou uiteindelijk opgelost? Ik lees er namelijk niks meer over.
Ik heb rechts boven op caliobratiplek en onder langs de rand gele vlekken die voornamelijk zichtbaar zijn bij donkere kleuren. Kan dit geen kwaad of is garantie toch wel aan te raden?
Ik zag sowieso dat mijn toestel al eens is gebruikt ivm ontbreken screen protecter tenzij die grote lap die ook op de speaker heen zit met dat lipje je protector is. Probleem is dat de speaker nu klinkt alsof de andere persoon in de auto zit. En ik weet dat de diamond in het begin van alles moet installeren.. dat was hier niet het geval. Startte zo op
Hoe is dit nou uiteindelijk opgelost? Ik lees er namelijk niks meer over.
Ik heb rechts boven op caliobratiplek en onder langs de rand gele vlekken die voornamelijk zichtbaar zijn bij donkere kleuren. Kan dit geen kwaad of is garantie toch wel aan te raden?
Ik zag sowieso dat mijn toestel al eens is gebruikt ivm ontbreken screen protecter tenzij die grote lap die ook op de speaker heen zit met dat lipje je protector is. Probleem is dat de speaker nu klinkt alsof de andere persoon in de auto zit. En ik weet dat de diamond in het begin van alles moet installeren.. dat was hier niet het geval. Startte zo op
Ik kom nu ook net van Dutty af, was ook wel over die 1.6 te spreken. Maar ben ook weer wat met SBP aan het experimenteren, dat werkt toch ook wel fijn. Anyway, die 2.0 is zeker snel zeg! het scheelt echt wel.vr6-only schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:29:
[...]
De nieuwe SwiftBL draait lekker!
Toch zal ik weer voor die van Dutty gaan, die over een aantal dagen uit komt.
Al jaren fan van die gast (Kaiser).....
Verwijderd
Als je dit soort basis info niet weet of snapt zou ik überhaupt niet beginnen aan ROM flashen.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:13:
Wees tevreden met het toestel zoals hij is, ga niet je vingers branden aan zaken die je niet snapt.
Als er hier in dit topic vermeld wordt dat TF sneller werkt na de update die jij wilt doen,
lijkt het mij logisch dat het er in zit (of op zijn minst op een of andere manier weer terug te zetten is)
Als je dit soort cruciale zaken niet uit dit topic haalt is de kans bijzonder groot dat je straks een baksteen hebt van 400,= Euro door fouten die je maakt bij het flashen.
Niet aan beginnen dus in jouw geval, en dat meen ik serieus!
Verwijderd
owkey ja weet dat het een riskant zaakje is.. maar het is tog eigelijk gewoon een programmatje dat op je pc draait en dan net als bij een nokia niewe firmware erop knalt of vergis ik me hier stevig in...Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:02:
[...]
Als je dit soort basis info niet weet of snapt zou ik überhaupt niet beginnen aan ROM flashen.
Wees tevreden met het toestel zoals hij is, ga niet je vingers branden aan zaken die je niet snapt.
Als er hier in dit topic vermeld wordt dat TF sneller werkt na de update die jij wilt doen,
lijkt het mij logisch dat het er in zit (of op zijn minst op een of andere manier weer terug te zetten is)
Als je dit soort cruciale zaken niet uit dit topic haalt is de kans bijzonder groot dat je straks een baksteen hebt van 400,= Euro door fouten die je maakt bij het flashen.
Niet aan beginnen dus in jouw geval, en dat meen ik serieus!
Verwijderd
Lees gewoon op je gemak de handleiding op XDA-developers.com en vergeet vooral de hardSPL van olinex niet. Anders kun je je TD bij een verkeerde flash weggooien.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:55:
[...]
owkey ja weet dat het een riskant zaakje is.. maar het is tog eigelijk gewoon een programmatje dat op je pc draait en dan net als bij een nokia niewe firmware erop knalt of vergis ik me hier stevig in...
Verwijderd
Eigenlijk heeft Tietsku best gelijk. We doen er wel ingewikkeld en spannend over, maar het is eigenlijk niet meer en minder dan het flashen van je secundary programloader en een nieuw besturingsysteem erop zetten. Als je gewoon doet wat er in de diverse howto's staat, kan een kind de was doen.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:16:
[...]
Lees gewoon op je gemak de handleiding op XDA-developers.com en vergeet vooral de hardSPL van olinex niet. Anders kun je je TD bij een verkeerde flash weggooien.
Verwijderd
Ik had eens een vraagje, ik heb vanaf September UMTS ontvangst op mijn TD, maar daar zit een limiet aan van 150MB, daarna word het redelijk prijzig. Is 150MB redelijk? Ik internet dagelijks een kleine drie kwartier op de telefoon denk ik, mail, nieuwssites, etc. Is het dan te doen voor mij? Mij lijkt 150MB namelijk niet heel erg veel.
Er is vast wel een data bijhoud programma die je een maand kan testen om te kijken.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:33:
Ik had eens een vraagje, ik heb vanaf September UMTS ontvangst op mijn TD, maar daar zit een limiet aan van 150MB, daarna word het redelijk prijzig. Is 150MB redelijk? Ik internet dagelijks een kleine drie kwartier op de telefoon denk ik, mail, nieuwssites, etc. Is het dan te doen voor mij? Mij lijkt 150MB namelijk niet heel erg veel.
De termen "secundary program loader" en besturingssystemen zeggen een leek niet veel. Dan kan er toch veel misgaan. De eerder gegeven waarschuwingen voor beginners die willen gaan flashen zijn geheel terecht. Je praat nu al techno-talkVerwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:31:
[...]
Eigenlijk heeft Tietsku best gelijk. We doen er wel ingewikkeld en spannend over, maar het is eigenlijk niet meer en minder dan het flashen van je secundary programloader en een nieuw besturingsysteem erop zetten. Als je gewoon doet wat er in de diverse howto's staat, kan een kind de was doen.
Ik probeerde Dutty's 1.6 na Swift 5.6, en vond dutty's echt wel sneller aanvoelen! SBP wil ik eigenlijk ook proberen, maar vind 't touchflow toch best fijn eigenlijk..Okasha schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:00:
[...]
Ik kom nu ook net van Dutty af, was ook wel over die 1.6 te spreken. Maar ben ook weer wat met SBP aan het experimenteren, dat werkt toch ook wel fijn. Anyway, die 2.0 is zeker snel zeg! het scheelt echt wel.
Verwijderd
Daar zat ik ook al naar te zoeken, nog zonder succes. Welke UMTS data abonnementen hebben sommigen hier dan? Ik zit dus op 150MB p/m voor €12,50 per maand.gebruikershaes schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:35:
[...]
Er is vast wel een data bijhoud programma die je een maand kan testen om te kijken.
Ik vond Dutty idd ook sneller dan de Swift 5.6, maar Swift 6.0 verslaat ze allebei op de sloffen. Zo snel als met 6.0 heb ik hem nog niet gezien.. Ben erg benieuwd naar de nieuwe dutty als hij gebruik gaat maken van de nieuwe dingen. Vind namelijk zelf dat hij de boel netter inricht (mapjes in programmamenu enzo). SBP heeft inderdaad nadelen (muziekspeler en fotocamera niet meer geintegreerd!) maar ook voordelen (ms home is terug, en je kunt er wel gadgets opzetten, en het voelt allemaal net ff meer als telefoon. Bel gedeelte werkt gewoon net wat fijner.) SBP is sowieso gewoon veel sneller.... totdat ik vanavond Swift 6 erop zette, voor mijn gevoel is Swift 6 net zo snel als Dutty met SBP, snel flashen dus zou ik zeggen.Phyc schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:45:
[...]
Ik probeerde Dutty's 1.6 na Swift 5.6, en vond dutty's echt wel sneller aanvoelen! SBP wil ik eigenlijk ook proberen, maar vind 't touchflow toch best fijn eigenlijk..
Monitoring: GPRS MonitorVerwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:49:
[...]
Daar zat ik ook al naar te zoeken, nog zonder succes. Welke UMTS data abonnementen hebben sommigen hier dan? Ik zit dus op 150MB p/m voor €12,50 per maand.
Verwijderd
De laatste zin die ik schreef was ook het meest relevante in het verhaal..Crusader schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:40:
[...]
De termen "secundary program loader" en besturingssystemen zeggen een leek niet veel. Dan kan er toch veel misgaan. De eerder gegeven waarschuwingen voor beginners die willen gaan flashen zijn geheel terecht. Je praat nu al techno-talk
Als je gewoon doet wat er in de diverse howto's staat, kan een kind de was doen
Er zijn al zoveel mooie links geplaatst naar handleidingen en howto's, dat het dus eigenlijk echt niet fout kan gaan...

Verwijderd
En dat is nu net waar ik bang voor ben bij mensen die vragen stellen die ongeveer 300x beantwoord zijn alleen al in dit deelVerwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:08:
[...]
De laatste zin die ik schreef was ook het meest relevante in het verhaal..![]()
Als je gewoon doet wat er in de diverse howto's staat, kan een kind de was doen
Er zijn al zoveel mooie links geplaatst naar handleidingen en howto's,
dat het dus eigenlijk echt niet fout kan gaan...

Als mensen dan nog vragen om een freeware progje om het register aan te passen, zeg ik DON'T!!!
Bij flashen te snel lezen, misschien knopje verkeerd klikken of denken:
"goh, duurt wel lang die "update", even USB er uit en opnieuw proberen"
Dus nu even anders geformuleerd aan Tiesku; zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb!!!
(en ach, het is maar een mobieltje joh, misschien heb je nog wel een oude Nokia liggen als reserve
Verwijderd
Voor een ieder die er behoefte aan heeft. Zoals ik al eerder vertelde zou ik vannacht de Swiftblade 5.6 rom flashen naar 6.0. Dit moest ik op mijn laptop doen aangezien ik hier geen rechten heb op onze K.A.-machine...
. Op zich ook geen probleem ware het niet dat ik flashen tot nu toe alleen nog maar onder xp had gedaan en nog niet onder vista. Maar goed om een lang verhaal kort te maken, het lukte dus niet op de standaard manier zoals onder xp.
Wat speurwerk en wat proberen leverde de volgende oplossing op,
1: Zorg dat je je diamond in de bootloader [kleurenscherm] hebt en hang m aan de pc. Vista zal dan een driver-update doen voor de hardware [je diamond] die hij heeft gevonden.
2: Als dat gebeurd is, laat je diamond dan gewoon aan de pc hangen en herstart je pc.
3: Nadat je pc weer is opgestart, voer dan de rom-update uit als administrator. [rechtermuisklik/alsadminstrator uitvoeren]
Aangezien ik nog niets had gelezen [of ik heb het gemist..
] over rom-updates onder vista, leek mij dit wel handig om te melden. Zijn er nog luitjes die het misschien op een makkelijker manier hebben gedaan? Graag hoor ik dat..misschien heb ik op een te omslachtige manier zitten prutsen..

1: Zorg dat je je diamond in de bootloader [kleurenscherm] hebt en hang m aan de pc. Vista zal dan een driver-update doen voor de hardware [je diamond] die hij heeft gevonden.
2: Als dat gebeurd is, laat je diamond dan gewoon aan de pc hangen en herstart je pc.
3: Nadat je pc weer is opgestart, voer dan de rom-update uit als administrator. [rechtermuisklik/alsadminstrator uitvoeren]
Aangezien ik nog niets had gelezen [of ik heb het gemist..

Verwijderd
Op mijn diamond heb ik de burst en sport mode voor camera ingesteld. daarna heb ik ook ingesteld dat de kwaliteit in sport mode van L naar 3M ging. (xda furom) maar elke keer als ik nu foto's probeer te nemen in sport mode, loopt hij bij de 3e foto vast, en sluit de camera vanzelf uit. (dan ga ik terug naar de tf3d foto's tab)
ik heb me erbij neerggelegd, en de kwaliteit gewoon op L gezet. dat werkt wel gewoon. hebben meer mensen dit probleem (opgelost?) ik vind het verder geen probleem, maar het zou leuk zijn als het zou werken.
ik heb me erbij neerggelegd, en de kwaliteit gewoon op L gezet. dat werkt wel gewoon. hebben meer mensen dit probleem (opgelost?) ik vind het verder geen probleem, maar het zou leuk zijn als het zou werken.
Vanochtend weer eens flink moeten schelden op mijn TD.
Het ingestelde alarm ging vandochtend voor de tweede dag achter elkaar niet af. Correct ingesteld en alles, maar gewoon niet afgaan.
Als ik de TD dan zelf aandoe een paar minuten nadat het alerm af had moeten gaan dan zie ik de TF eerst een poosje met de minuten op het rollerdexje bladeren en vervolgens gaat het alerm alsnog af.
Ik weet dat het alarm op de WM devices altijd al een zorgenkindje was, maar met mijn P3300 had ik er eigenlijk nooit last van.
Iemand die hier een oplossing voor heeft zonder dat ik direct met alternatieve alarmtools moet gaan spelen?

Het ingestelde alarm ging vandochtend voor de tweede dag achter elkaar niet af. Correct ingesteld en alles, maar gewoon niet afgaan.
Als ik de TD dan zelf aandoe een paar minuten nadat het alerm af had moeten gaan dan zie ik de TF eerst een poosje met de minuten op het rollerdexje bladeren en vervolgens gaat het alerm alsnog af.
Ik weet dat het alarm op de WM devices altijd al een zorgenkindje was, maar met mijn P3300 had ik er eigenlijk nooit last van.
Iemand die hier een oplossing voor heeft zonder dat ik direct met alternatieve alarmtools moet gaan spelen?
Rechtsboven heb je een mooie optie: Quicksearch.wd200 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:00:
voor diegenen die de invisible shield voor diamond gebruiken.
waar is deze aangeschaft?
Type hier de woorden "invisible shield" in en druk op enter.
Nu heb je alle reacties waarin jou zoekwoorden in voorkomen.
Op post 8 kun je lezen waar ie gekocht is.
Is het niet zo dat als je de TD standbay zet, hij bepaalde processen uitzet om energie te besparen?wouzer schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:00:
Vanochtend weer eens flink moeten schelden op mijn TD.![]()
Volgens mij doet alleen je radiogedeelte het dan nog.
Als Tiesku eens begint met het flashen met een originele rom, dan heb je dat al een keer gedaan zonder dat je je garantie verliest of dat er een fout zit in de firmware.Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:17:
[...]
En dat is nu net waar ik bang voor ben bij mensen die vragen stellen die ongeveer 300x beantwoord zijn alleen al in dit deelTuurlijk, voor jou en mij is het appeltje eitje, maar dat is register aanpassen ook, staat immers ook zeer uitgebreid beschreven, inclusief links naar freeware progjes.
Als mensen dan nog vragen om een freeware progje om het register aan te passen, zeg ik DON'T!!!
Bij flashen te snel lezen, misschien knopje verkeerd klikken of denken:
"goh, duurt wel lang die "update", even USB er uit en opnieuw proberen"![]()
Dus nu even anders geformuleerd aan Tiesku; zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb!!!
(en ach, het is maar een mobieltje joh, misschien heb je nog wel een oude Nokia liggen als reserve)
Daar komt bij dat de originele roms een heel uitgebreide readme.txt meegeleverd hebben.
Gaat dat goed, dan flash je toch met wat je maar op internet te pakken kan krijgen.
Dan weet iig wat je kan verwachten. en of je TF3D weg is of niet.
[ Voor 85% gewijzigd door Serotonine op 22-08-2008 08:21 ]
Verwijderd
Iemand die een oplossing voor mij heeft voor de volgende vragen
1. As je op de tijd drukt bij de 3dFlow dan wordt dit groen geselecteerd weet iemand of dit ook te veranderen is naar een andere kleur? (ik heb al gelezen over dat het in de manilla files moet staan maar is er eventueel nog een andere mogelijkheid middels een .cab bestand)
2. Is er een mogelijkheid Takenlijst bij de 3dflow hetzelfde als de Agenda te krijgen op het eerste scherm?
3. Kan ik de laatst geopende programma’s uit het start menu ook definitief weg laten, zodat ik die niet zie?
1. As je op de tijd drukt bij de 3dFlow dan wordt dit groen geselecteerd weet iemand of dit ook te veranderen is naar een andere kleur? (ik heb al gelezen over dat het in de manilla files moet staan maar is er eventueel nog een andere mogelijkheid middels een .cab bestand)
2. Is er een mogelijkheid Takenlijst bij de 3dflow hetzelfde als de Agenda te krijgen op het eerste scherm?
3. Kan ik de laatst geopende programma’s uit het start menu ook definitief weg laten, zodat ik die niet zie?
Ik heb dit topic al door zitten lezen, maar heb nog een vraag aan carkit gebruikers. Welke inbouwcarkit voor de diamond raden jullie aan? In mijn auto zit al nokia BT.
Over Brodit zie ik gemengde ervaringen. Ik wil natuurlijk via de carkit bellen maar ook Tomtom kunnen horen (en de diamond moet worden bijgeladen).
Over Brodit zie ik gemengde ervaringen. Ik wil natuurlijk via de carkit bellen maar ook Tomtom kunnen horen (en de diamond moet worden bijgeladen).
i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd
Verwijderd
Nee hoor, mijn WM alarm functie heeft altijd prima gewerkt...alleen vond ik em niet zo handig, dus ben ik overgestapt naar SPB Time.Serotonine schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:15:
[...]
Is het niet zo dat als je de TD standbay zet, hij bepaalde processen uitzet om energie te besparen?
Volgens mij doet alleen je radiogedeelte het dan nog.
Er wordt in standby wel wat uitgezet inderdaad, maar niet zo drastisch dat alleen je Radio deel het nog doet
Verwijderd
Vlooi postte een eindje hierboven deze foto:

Dit scherm had ik gisteravond ook. Zo vanuit het niets, ik haalde hem uit standby en kreeg een wit/grijs scherm met allemaal kriegeltjes erin. Gereset met de rode knop, en jahoor; vanochtend weer hetzelfde. Snap er geen kont van, net een nieuwe officiele ROM erop staan, geen rare software (alleen nog maar Tomtom en Coreplayer) en doe geen gekke dingen met het toestel. Treurig dit

Dit scherm had ik gisteravond ook. Zo vanuit het niets, ik haalde hem uit standby en kreeg een wit/grijs scherm met allemaal kriegeltjes erin. Gereset met de rode knop, en jahoor; vanochtend weer hetzelfde. Snap er geen kont van, net een nieuwe officiele ROM erop staan, geen rare software (alleen nog maar Tomtom en Coreplayer) en doe geen gekke dingen met het toestel. Treurig dit
Heb hier geflasht op 2 verschillende vista pc's en heb nergens last van op de gewone manier. Inpluggen via usb, connectie opzetten en flashen die diamond.Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 02:23:
Voor een ieder die er behoefte aan heeft. Zoals ik al eerder vertelde zou ik vannacht de Swiftblade 5.6 rom flashen naar 6.0. Dit moest ik op mijn laptop doen aangezien ik hier geen rechten heb op onze K.A.-machine.... Op zich ook geen probleem ware het niet dat ik flashen tot nu toe alleen nog maar onder xp had gedaan en nog niet onder vista. Maar goed om een lang verhaal kort te maken, het lukte dus niet op de standaard manier zoals onder xp.
Aangezien ik nog niets had gelezen [of ik heb het gemist..] over rom-updates onder vista, leek mij dit wel handig om te melden. Zijn er nog luitjes die het misschien op een makkelijker manier hebben gedaan? Graag hoor ik dat..misschien heb ik op een te omslachtige manier zitten prutsen..
Volens mij is dat deze tweak: 11. Disable Enlarged Title bar (when you click on a notification) to the default WM behavior: HKLM->Software->HTC->EnlargeTitleBar - and change "Enable" from 1 to 0.Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:25:
Iemand die een oplossing voor mij heeft voor de volgende vragen
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Hier nog iemand. Heb het inmiddels al 2-3 keer gehad zonder enige aanwijsbare reden als je het toestel uit de standby haalt.Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:04:
[afbeelding]
Draai hier Dutty ROM, dus lijkt mij dus een probleem van het toestel.
Verwijderd
Thanks, werkt goed en kan gelijk zien dat zo'n 150mb bundel totaal niet voldoet. Ik denk dat ik gewoon terugstap op onbeperkt GPRS, dat is wat meer geduld hebben maar dan mag je tenminste over de 150mb komen zonder al te hoge kosten.
Teven is het UMTS bereik ook niet echt geweldig, ik denk dat de techniek zich nog wat beter moet uitbreiden
*weg* zie topic-waarschuwing
[ Voor 16% gewijzigd door pven op 22-08-2008 11:33 ]
*weg* zie topicwaarschuwing
[ Voor 92% gewijzigd door pven op 22-08-2008 11:32 ]
Het alarm is idd een problematische optie. Het alarm is al een paar keer niet afgegaan bij mij waaronder ook 1 keer waardoor ik bijna mijn vliegtuig had gemist.
Soms is het mijn fout: dat klokje is niet intuitief, soms stel ik de tijd in door de wijzers van het klokje te slepen. Je moet er dan op letten dat dat de tijd wel op AM/PM blijft staan, dat kan namelijk omslaan als je teveel wijzigt aan de tijd (alarm gaat in de middag af ipv ochtend). Dit is mij al een paar keer gebeurd en sindsdien stel ik de tijd in via het invoerveld eronder.
Soms is het de fout van TD: de TD crasht soms midden in de nacht als hij niet wordt gebruikt. Vaak reset de TD zichzelf en is hij gebruiksklaar. Ik heb het echter al een paar keer meegemaakt dat hij niet meer aanging na een crash. Sta ik in de ochtend op en blijkt de TD uit te staan. Batterijen waren wel opgeladen.
De TD heeft soms de neiging om extra power te slurpen om onduidelijke redenen. Ik voel hem dan warm worden terwijl ik geen apps open heb staan en de Wifi uitstaat. Daar moet je ook op letten. In zo'n geval is de batterij namelijk snel op en is de batterij leeg tegen de tijd dat de alarm af moet gaan. Hij staat bij mij dan ook elke nacht aan de lader, ookal is de batterij vol.
Ik heb het toestel inmiddels 2 maanden en ik vind het maar een langzame buggy toestel. Als ik probeer te bellen heb ik behoefte aan een snelle responsive UI (snel bellen, snel ophangen enz.). Het bellen en ophangen gaat echter met een slakkengang. Probeer bijvoorbeeld de knop "End Call" als je aan het bellen bent. Je zit minstens 1 seconde te kijken of die knop wel is ingedrukt of niet.
Soms is het mijn fout: dat klokje is niet intuitief, soms stel ik de tijd in door de wijzers van het klokje te slepen. Je moet er dan op letten dat dat de tijd wel op AM/PM blijft staan, dat kan namelijk omslaan als je teveel wijzigt aan de tijd (alarm gaat in de middag af ipv ochtend). Dit is mij al een paar keer gebeurd en sindsdien stel ik de tijd in via het invoerveld eronder.
Soms is het de fout van TD: de TD crasht soms midden in de nacht als hij niet wordt gebruikt. Vaak reset de TD zichzelf en is hij gebruiksklaar. Ik heb het echter al een paar keer meegemaakt dat hij niet meer aanging na een crash. Sta ik in de ochtend op en blijkt de TD uit te staan. Batterijen waren wel opgeladen.
De TD heeft soms de neiging om extra power te slurpen om onduidelijke redenen. Ik voel hem dan warm worden terwijl ik geen apps open heb staan en de Wifi uitstaat. Daar moet je ook op letten. In zo'n geval is de batterij namelijk snel op en is de batterij leeg tegen de tijd dat de alarm af moet gaan. Hij staat bij mij dan ook elke nacht aan de lader, ookal is de batterij vol.
Ik heb het toestel inmiddels 2 maanden en ik vind het maar een langzame buggy toestel. Als ik probeer te bellen heb ik behoefte aan een snelle responsive UI (snel bellen, snel ophangen enz.). Het bellen en ophangen gaat echter met een slakkengang. Probeer bijvoorbeeld de knop "End Call" als je aan het bellen bent. Je zit minstens 1 seconde te kijken of die knop wel is ingedrukt of niet.
Verwijderd
Voor zover mij bekend levert Vodafone NL nog altijd niet de firmware upgrade naar 1.93.
Dit terwijl VF UK er wel een heeft en nu VF Duitsland ook.
Zie http://www.vodafone.de/hi...scher-support/132855.html
Blijft toch erg irritant dat VG NL maar achterover leunt en niets doet...
Dat is toch buitengewoon klant onvriendelijk.
Zijn er nog posters die andere info hebben ?
Wil graag ROM officieel houden nl.
Heb het toestel nu bijna een maand. Ik ben het met je eens met de 'bel' opties. Deze zijn gewoon mager, toch jammer bij een telefoon haha. Dit is ook de hoofd reden waarom ik regelmatig nog overweeg terug te stappen naar een N78. Als je niet veeld belt stoort het niet, maar als je als ik regelmatig moet bellen gaat die traagheid erg irriteren. Ik kan je overigens aanraden te flashen naar Swiftbl 2.0, zoals ik al eerder zij, die is echt een stuk sneller. Maar het bellen, tja dat blijft gewoon niet echt je-van-hetGoldme schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:01:
Het alarm is idd een problematische optie. Het alarm is al een paar keer niet afgegaan bij mij waaronder ook 1 keer waardoor ik bijna mijn vliegtuig had gemist.
Is het mogelijk (en zo ja hoe) om een snelkoppeling te maken van de optie lock keys zoals we die kennen van lang hang-up drukken ?
//edit over dat bellen
Je komt een PDA met telefoon functie.
bij de N78 is het een telefoon met enkele PDA functies.
bij een beetje research had iedereen dit geweten dit is namelijk een punt bij alle WM phones
//edit over dat bellen
Je komt een PDA met telefoon functie.
bij de N78 is het een telefoon met enkele PDA functies.
bij een beetje research had iedereen dit geweten dit is namelijk een punt bij alle WM phones
[ Voor 45% gewijzigd door wd200 op 22-08-2008 12:58 ]
Verwijderd
Ik heb zitten zoeken in de how to maar kom er niet uit
Ik heb een onbeperkte GPRS bundel genomen, dus hij mag overal waar hij kan GPRS verbinding maken. Maar maakt de telefoon een UMTS verbinding als hij een UMTS netwerk tegenkomt? Of moet ik dan UMTS bij de provider echt aanzetten? Voor UMTS betaal ik namelijk een leuk bedrag per MB, dus ik wil dat hij gewoon altijd en overal GRPS verbinding maakt. Thanks!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 12:57 ]
ergens bij verbindingen staat die nu op auto en daar moet je hem op gsm of gprs zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:57:
Ik heb zitten zoeken in de how to maar kom er niet uitIk heb een onbeperkte GPRS bundel genomen, dus hij mag overal waar hij kan GPRS verbinding maken. Maar maakt de telefoon een UMTS verbinding als hij een UMTS netwerk tegenkomt? Of moet ik dan UMTS bij de provider echt aanzetten? Voor UMTS betaal ik namelijk een leuk bedrag per MB, dus ik wil dat hij gewoon altijd en overal GRPS verbinding maakt. Thanks!
Nou nou, heb je ook onderbouwing? Waarom wil je zo snel mogelijk die nieuwe ROM hebben? Kan je niet bellen? Als je als tweaker zo graag een nieuwe ROM wilt, dan staat het je vrij om andere ROMs te flashen (garantie weg inderdaad).Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:10:
Verwijderd
Crusader
idd behoud ik graag de garantie. en geef ook eerlijk dat ik niet echt een tweaker ben.
Natuurlijk heb ik gebeld/emails gestuurd e.d. Maar daar krijg je geen zinnig antwoord op/uit.
Vandaar.
de 1.93 versie heeft een aantal aanzienlijke verbeteringen en de VF ROM zal ook weer TT7 hebben.
Zijn er tweakers in de regio Rotterdam die het voor mij wllen doen dan verneem ik dat graag.
idd behoud ik graag de garantie. en geef ook eerlijk dat ik niet echt een tweaker ben.
Natuurlijk heb ik gebeld/emails gestuurd e.d. Maar daar krijg je geen zinnig antwoord op/uit.
Vandaar.
de 1.93 versie heeft een aantal aanzienlijke verbeteringen en de VF ROM zal ook weer TT7 hebben.
Zijn er tweakers in de regio Rotterdam die het voor mij wllen doen dan verneem ik dat graag.
Verwijderd
Heeft iemand enig idee waar ik dat kan vinden, zoek al een half uur zonder resultaatwd200 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:58:
[...]
ergens bij verbindingen staat die nu op auto en daar moet je hem op gsm of gprs zetten.
Start - Instellingen - TelefoonVerwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:20:
[...]
Heeft iemand enig idee waar ik dat kan vinden, zoek al een half uur zonder resultaat
Tabblad Band. En daar van auto op gsm zetten....
XBL: MRE Inc
Verwijderd
Super, thanks. Ik heb type netwerk op GSM gezet. Bij GSM/UMTS band staat nog wel auto omdat je daar alleen maar UMTS + GSM kan selecteren. Maakt hij op deze manier toch geen verbinding met UMTS?MRELynx schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:46:
[...]
Start - Instellingen - Telefoon
Tabblad Band. En daar van auto op gsm zetten....
Mag jij alleen maar verbinding met GPRS maken? Ik heb vodafone zorgeloos internet (9,50 pm) en daar maakt het echt niet uit of je dat met UMTS of GPRS doet... het gaat om de hoeveelheid die je gebruikt, en die wordt alleen beperkt door een 'fair use policy'.
Waar heb je dat abo afgesloten?
Verwijderd
Deze kan je gewoon op de eerste band zetten (900 + 2100 umts, 900 + 1800 gsm), GPRS gaat nl. over GSM frequentie.Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:56:
[...]
Super, thanks. Ik heb type netwerk op GSM gezet. Bij GSM/UMTS band staat nog wel auto omdat je daar alleen maar UMTS + GSM kan selecteren. Maakt hij op deze manier toch geen verbinding met UMTS?
En een vaste band selecteren scheelt batterij, omdat je telefoon dan niet steeds hoeft te 'zoeken' naar een band.
Niet helemaal, ik had het (éénmaal) met de laatste officiele rom. Overigens kon ik wel simpelweg door het ding twee keer in standby te zetten en eruit te halen mn scherm weer terugkrijgen (géén reset nodig dus)Magic6399 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:41:
[...]
Hier nog iemand. Heb het inmiddels al 2-3 keer gehad zonder enige aanwijsbare reden als je het toestel uit de standby haalt.
Draai hier Dutty ROM, dus lijkt mij dus een probleem van het toestel.
Overigens heb ik wel al een paar keer gehad dat mn scherm niet 'aan' wil als hij in standby springt wanneer de camera actief is.
[edit]
PS delaaf:

[ Voor 7% gewijzigd door Blackbird-ce op 22-08-2008 14:38 ]
Verwijderd
Het is van KPN/Rabomobiel. Je hebt onbeperkt online, dat is met fair use 750mb dus, maar dat is op GPRS basis. Met UMTS heb je 2 pakketen, 1 voor 10 MB per maand en 1 voor 150 MB per maand. Maar 150MB is gewoon te weinig, dan werk ik liever GPRS tot de tijd dat er een leuke bundel voor UMTS beschikbaar komt. Vandaar dat ik hem liever vast op GPRS zetOmnivore schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:20:
Mag jij alleen maar verbinding met GPRS maken? Ik heb vodafone zorgeloos internet (9,50 pm) en daar maakt het echt niet uit of je dat met UMTS of GPRS doet... het gaat om de hoeveelheid die je gebruikt, en die wordt alleen beperkt door een 'fair use policy'.
@Slidenau, en als ik hem echt vast wil zetten op GSM/GPRS, zodat hij niet per ongeluk met UMTS verbinding kan maken wat mij veel geld kost, hoe doe ik dat dan? Of pakt hij geen UMTS meer als ik die band selecteer die jij in je post aangaf?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 14:50 ]
Verwijderd
Je kan het zelf zien; een "G" is GSM/GPRS...een "3G" / "H" is UMTS.Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:46:
[...]
@Slidenau, en als ik hem echt vast wil zetten op GSM/GPRS, zodat hij niet per ongeluk met UMTS verbinding kan maken wat mij veel geld kost, hoe doe ik dat dan? Of pakt hij geen UMTS meer als ik die band selecteer die jij in je post aangaf?
En als je dus netwerk "GSM" en band "(..)" selecteerd zou je (na bevestiging) een G moeten zien in de statusbalk.
(dit doe je dus bij Instellingen - Telefoon - Band, let wel op hierbij: als je in een ander tabblad dan "band" zit en dan op "ok" drukt springen deze band instellingen soms weer terug op "Auto" bij mij!)
De keuze bij Netwerk (gsm of wcdma) bepaald dus of je GPRS of UMTS signaal krijgt!
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 15:09 ]
Ik merk zojuist iets vreemds...
Gisteren heb ik mijn TD een upgrade gegeven van 1.37 naar 1.93... heb dezelfde software er weer opgezet, alles hetzelfde ingesteld. Wel heb ik nu de Diamond Tweak 0.5 van xda geïnstalleerd, maar daarmee heb ik slechts kleine dingen veranderd.
Nu probeer ik via Opera naar mijn iGoogle pagina te gaan, die ook mijn startpagina is (handig als je een nieuwsfreak bent!), maar ik kan niet meer inloggen bij google... Voor gisteren lukte het uitstekend, nu tik ik rechtsboven bij google op "aanmelden", kom dan bij het aanmeldschermpje, alwaar je inloggegevens en ww moet invullen. Ik vink aan dat het met moet worden opgeslagen... klik op aanmelden:
En kom dan opeens op een geheel blanke pagina, met 1 woordje linksboven: google. In de adresbalk staat bovendien een klein icoon van een slotje. Meer niet. Geen iGoogle, geen normale startpagina. Ook verversen heeft geen zin, opnieuw naar homepage, opnieuw opstarten etc... WW etc weer verwijderen en opnieuw inloggen werkt ook niet...
Wie kent dit probleem, en belangrijker, weet hoe je het moet oplossen?
Gisteren heb ik mijn TD een upgrade gegeven van 1.37 naar 1.93... heb dezelfde software er weer opgezet, alles hetzelfde ingesteld. Wel heb ik nu de Diamond Tweak 0.5 van xda geïnstalleerd, maar daarmee heb ik slechts kleine dingen veranderd.
Nu probeer ik via Opera naar mijn iGoogle pagina te gaan, die ook mijn startpagina is (handig als je een nieuwsfreak bent!), maar ik kan niet meer inloggen bij google... Voor gisteren lukte het uitstekend, nu tik ik rechtsboven bij google op "aanmelden", kom dan bij het aanmeldschermpje, alwaar je inloggegevens en ww moet invullen. Ik vink aan dat het met moet worden opgeslagen... klik op aanmelden:
En kom dan opeens op een geheel blanke pagina, met 1 woordje linksboven: google. In de adresbalk staat bovendien een klein icoon van een slotje. Meer niet. Geen iGoogle, geen normale startpagina. Ook verversen heeft geen zin, opnieuw naar homepage, opnieuw opstarten etc... WW etc weer verwijderen en opnieuw inloggen werkt ook niet...
Verwijderd
Geweldig thanks, dat is meer dan duidelijk voor mijVerwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:02:
[...]
Je kan het zelf zien; een "G" is GSM/GPRS...een "3G" / "H" is UMTS.
En als je dus netwerk "GSM" en band "(..)" selecteerd zou je (na bevestiging) een G moeten zien in de statusbalk.
(dit doe je dus bij Instellingen - Telefoon - Band, let wel op hierbij: als je in een ander tabblad dan "band" zit en dan op "ok" drukt springen deze band instellingen soms weer terug op "Auto" bij mij!)
De keuze bij Netwerk (gsm of wcdma) bepaald dus of je GPRS of UMTS signaal krijgt!
Iemand die al een (online) NL winkel heeft gevonden waar de Diamond Pouch te koop is?
Heb er eentje gevonden, maar daar kost ie 30 euro inclusief verzenden
Enige waar ze ook 100+ voorraad hebben
Heb er eentje gevonden, maar daar kost ie 30 euro inclusief verzenden
[ Voor 169% gewijzigd door een moderator op 22-08-2008 21:13 ]
Verwijderd
Het valt mij trouwens op dat de telefoon echt heerlijk snel werkt. Ik was bang dat hij erg langzaam zou zijn gezien iedereen het er hier overhad. Ik kreeg hem geleverd met 1.93 al, dus ben meer dan tevreden. Nu had ik hiervoor de S710, en die was naar mijn ervaring een stuk langzamer, misschien dat dat ervoor zorgt dat de TD snel lijkt.
[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 15:26 ]
Kan dit toevallig niet met een optie te maken hebben in de browser die iets heet als "automatisch verversen?" Ik had dat wel is bij mij N95 uitstaan. En dan ververste die niet naar de volgende pagina, met inloggen. Tis een gok, maar zoiets zou het dus kunnen zijn.Omnivore schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:06:
Ik merk zojuist iets vreemds...
Dat zou kunnen, ik krijg een heel lange url die ik hier niet helemaal ga typen met:
httpS://www.google.com/account/checkcookie blablabla logindonehtml
Misschien dat ik niet wordt doorgestuurd na het inloggen?
httpS://www.google.com/account/checkcookie blablabla logindonehtml
Misschien dat ik niet wordt doorgestuurd na het inloggen?
[ Voor 4% gewijzigd door Omnivore op 22-08-2008 16:28 ]
hey, ik heb hetzelfde probleem met vodafone.Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:10:
Voor zover mij bekend levert Vodafone NL nog altijd niet de firmware upgrade naar 1.93.
hieraan is niks aan tedoen en gewoon de website in de gaten houden totdat er een update is.
het is niet anders.
of een "echte" tweaker worden en flashen die hap

Stel dat Vodafone wel een officiele ROM uitbrengt, en die valt te downloaden van hun site. Is het dan nog verstandig om de hard-spl eerst te draaien/installeren?
Flickr PSN ID= cheironnl
Ja die heb ik in de auto zitten, bevalt primaVerwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:23:
Hallo allen,
Is er iemand die ervaring heeft met de auto cradle van Brodit voor de Daimond. Ik heb de MDA IV versie en vraag mij af of dit wel past??
[afbeelding]
Thanx
wat zijn de afmetingen van de mda?
Ik heb 'm met de "normale" Diamond, bevalt mij uitstekend. Schuift niet helemaal soepel over de connector, maar als je de feeling een beetje hebt gaat het prima.Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:23:
Hallo allen,
Is er iemand die ervaring heeft met de auto cradle van Brodit voor de Daimond. Ik heb de MDA IV versie en vraag mij af of dit wel past??
[afbeelding]
Thanx
Verwijderd
heb een vraagje..
mijn aan en uit knoppie lijkt dieper in de behuizing te zitten dan de volume toetsen(dus is wat moeilijker te gebruiken)... hebben jullie dit ook..
hoort dit zo omdat het natuurlijk niet alte makkelijk moet gaan vanwege dat hij ook als toetsblok functioneert..
thanxx
mijn aan en uit knoppie lijkt dieper in de behuizing te zitten dan de volume toetsen(dus is wat moeilijker te gebruiken)... hebben jullie dit ook..
hoort dit zo omdat het natuurlijk niet alte makkelijk moet gaan vanwege dat hij ook als toetsblok functioneert..
thanxx
Heb een WWE Rom erop staan.
Echter lukt het me niet om NL T9 aan de gang te krijgen.
Heb het reg bestandje uit de topicstart gedownload en geimporteerd met Resco explorer.
Als ik via settings > input naar options ga zie ik er geen nederlands tussen staan.
Doe ik iets fout?
Heb het reg bestandje uit de topicstart gedownload en geimporteerd met Resco explorer.
Als ik via settings > input naar options ga zie ik er geen nederlands tussen staan.
Doe ik iets fout?
Whatever.
Verwijderd
Als het goed is, zijn de afmetingen van de MDA Compact IV precies hetzelfde, alleen zijn de hoeken wat ronder en de MDA heeft een vlakke achterkant ipv de "diamand" achterkant.pascalheister schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:59:
[...]
Ja die heb ik in de auto zitten, bevalt prima
wat zijn de afmetingen van de mda?
Maar ik denk dat ik het gewoon ga proberen. Dank voor de info.
Verwijderd
Probeer eens een bericht te maken. Zie je onder in je scherm een keybord-pictogram. Daarnaast een piepklein wit driehoekje. Klik daar eens op en dan zie wat meer opties. Kan je ook je T9-dutch kiezen.Harmen schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:33:
Heb een WWE Rom erop staan.
Doe ik iets fout?
Je moet trouwens de cab-file hebben van xda. Hier te vinden in #2. Of deze
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 20:46 ]
Verwijderd
jongens ik was vandaag in de vodafoon winkel, en ze zeiden dat htc diamond erg snel stuk gaat, kunnen jullie dit bevestingen
Ik wilde graag dit veranderen: DRvDijk in "HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compa..."
dus van 3 naar 4 kolommen, maar ik kan die IconConfig niet eens in het register vinden?
Verder heb ik in het register de punten veranderd waardoor het scherm tijdens het bellen niet meer op zwart zou gaan, maar hij doet het nog steeds, heeel irritant, anderen die hier wel succes mee hebben?
Zijn er ook gebruikers hier die ervaring hebben met hyves op opera?
Ik kan wel gewoon op hyves komen en inloggen, maar krabbels sturen gaat niet, hij laat het invoerveld voor krabbels niet zien, en hij laadt de priveberichten ook niet..
dus van 3 naar 4 kolommen, maar ik kan die IconConfig niet eens in het register vinden?
Verder heb ik in het register de punten veranderd waardoor het scherm tijdens het bellen niet meer op zwart zou gaan, maar hij doet het nog steeds, heeel irritant, anderen die hier wel succes mee hebben?
Zijn er ook gebruikers hier die ervaring hebben met hyves op opera?
Ik kan wel gewoon op hyves komen en inloggen, maar krabbels sturen gaat niet, hij laat het invoerveld voor krabbels niet zien, en hij laadt de priveberichten ook niet..
[ Voor 22% gewijzigd door mr_niceguy op 22-08-2008 20:51 ]
Verwijderd
Wel een eerlijke verkoper. Ik kan het niet bevestigen. Mijn vriendin ook niet en die heeft wat met het trilalarm..Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:45:
jongens ik was vandaag in de vodafoon winkel, en ze zeiden dat htc diamond erg snel stuk gaat, kunnen jullie dit bevestingen

Zonder zelf in het register te gaan prutsen, zou ik gewoon eens Advancedconfig 3.0 en Diamondtweaks 0.5 ophalen van xda. Dan heb je een verzameling van zo n 300 tweaks die dat soort dingen voor je doen...mr_niceguy schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:46:
Ik wilde graag dit veranderen: DRvDijk in "HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compa..."

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 20:56 ]
Waarna de verkoper zeker gauw met een alternatief kwam dat ie wilde verkopen...Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:45:
Nee, ik heb die geluiden nog niet gehoord.
ojee en nu? verkopenVerwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:45:
hij doet het al bijna 3 maanden perfect
Verwijderd
Het is bekend dat de ene radio versie beter is als de ander, maar hangt dat ook nog af van welk netwerk je gebruikt?
Ik ben overgegaan van vodafone naar T-mobile, maar het is echt een behoorlijk stuk minder. Ik had wel verwacht dat ik qua ontvangst wat zou inleveren, maar de helft van de tijd kan m'n TD z'n signaal niet eens vast houden binnenshuis.
Ik gebruik nu .05.
De nieuwe SwiftBL 6.0 is trouwens weer een stukje sneller dan 5.6. Aanrader dus.
Ik ben overgegaan van vodafone naar T-mobile, maar het is echt een behoorlijk stuk minder. Ik had wel verwacht dat ik qua ontvangst wat zou inleveren, maar de helft van de tijd kan m'n TD z'n signaal niet eens vast houden binnenshuis.
Ik gebruik nu .05.
De nieuwe SwiftBL 6.0 is trouwens weer een stukje sneller dan 5.6. Aanrader dus.
Deze werkt helaas niet meer (uit de FAQ).ponq schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:37:
Via een Regeditor, deze bijvoorbeeld:
http://www.phm.lu/Products/PocketPC/RegEdit/
Installeren op je TD, dan starten op je TD. Geen PC nodig.
Iemand een mirror?
en welk ander toestel wouden ze je dan aansmeren. gokje: was die duurder dan de HTC touch diamond?Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:45:
dan hadden we dat hier wel gelezen als ie zo snel kapot gaat toch?
Verwijderd
Wat moet je hebben, een regeditor? Dat kan TotalCommander ookdyna18 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:58:
[...]
Deze werkt helaas niet meer (uit de FAQ).
Iemand een mirror?
precies lijkt me meer zo;n actie van: de TD verkopen we toch wel, laten we een deel van die klanten overhalen om een ander toestel te kopen.ExTaxi schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:11:
dan hadden we dat hier wel gelezen als ie zo snel kapot gaat toch?
want als jij de TD niet meer kan leveren gaat de koper hem gewoon bij een concurrent halen
[ Voor 12% gewijzigd door dangerpaki op 23-08-2008 00:27 ]
Verwijderd
Zoekt en gij zult vinden [link] Ergens onderin bij de antwoordendyna18 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:58:
[...]
Deze werkt helaas niet meer (uit de FAQ).
Iemand een mirror?
jongens ik heb een klein probleempje waar ik niet uit kom.
als ik mijn pc en td synchroniseer krijg ik bij mail accounts keurig een mapje met oulook erbij.
hierin staan netjes alle mails die ook op de pc staan.
echter, als ik nu een reactie op een mail wil versturen via mijn td dan gebeurt er niets.
er wordt geen verbinding gemaakt met internet en er wordt niets verzonden.
ook de mail checken op mijn td kan niet aangezien hij dan ook geen verbinding zoekt met internet en de account.
ik heb er al wel handmatig een extra account naast gemaakt maar dit had tot resultaat dat ik wel mail kom ontvangen en versturen maar weer niet kon synchroniseren met outlook.
dan staat de mail verspreid op mijn td en mijn pc.
iemand enig idee hou ik dit moet oplossen??
ik gebruik outlook 2007.
als ik mijn pc en td synchroniseer krijg ik bij mail accounts keurig een mapje met oulook erbij.
hierin staan netjes alle mails die ook op de pc staan.
echter, als ik nu een reactie op een mail wil versturen via mijn td dan gebeurt er niets.
er wordt geen verbinding gemaakt met internet en er wordt niets verzonden.
ook de mail checken op mijn td kan niet aangezien hij dan ook geen verbinding zoekt met internet en de account.
ik heb er al wel handmatig een extra account naast gemaakt maar dit had tot resultaat dat ik wel mail kom ontvangen en versturen maar weer niet kon synchroniseren met outlook.
dan staat de mail verspreid op mijn td en mijn pc.
ik gebruik outlook 2007.
[ Voor 84% gewijzigd door firefighter2 op 23-08-2008 09:11 ]
Zo'n foto heb ik ook op mijn computer staan ...dat is me ook overkomen.Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:04:
[afbeelding]
Ik heb ook een leuke computer..
Paar dagen terug poste ik dat mijn Diamond nog geen halve dag mee ging op de accu.....
Ik heb de Diamond vanaf 12 juni (sinds het begin dus).
Wat bleek nou? S2U2 slurpt enorm veel batterij!!!! Ik heb het altijd met plezier gebruikt, maar de laatste tijd zijn er veel problemen (vastlopers, accu wordt leeg gezogen e.d.)
Gisteren heb ik de Diamond gebruikt voor:
circa 4 uur muziek luisteren (trein heen en weer)
bijna 20 telefoontjes gepleegd
iets van 50 smsjes verstuurd (vrouwtje die zich verveelde op werk)
20 min navigeren
ongeveer 30 min internetten via WIFI
Eenmaal thuis, keek ik bij batterij en ik zag dat er nog 4 blokken over waren
Op zich vind ik dit wel acceptabel!
Wat bleek nou? S2U2 slurpt enorm veel batterij!!!! Ik heb het altijd met plezier gebruikt, maar de laatste tijd zijn er veel problemen (vastlopers, accu wordt leeg gezogen e.d.)
20 min navigeren
Eenmaal thuis, keek ik bij batterij en ik zag dat er nog 4 blokken over waren
It ain't stupid if it works!
Verwijderd
Klopt, als je je mail synced loopt alles via je computer, het is alleen gesynced met je TD.firefighter2 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:10:
Als ik mijn pc en td synchroniseer krijg ik bij mail accounts keurig een mapje met oulook erbij.
Hierin staan netjes alle mails die ook op de pc staan.
Echter, als ik nu een reactie op een mail wil versturen via mijn td dan gebeurt er niets.
Er wordt geen verbinding gemaakt met internet en er wordt niets verzonden.
Ook de mail checken op mijn td kan niet aangezien hij dan ook geen verbinding zoekt met internet en de account.
Ik heb er al wel handmatig een extra account naast gemaakt maar dit had tot resultaat dat ik wel mail kom ontvangen en versturen maar weer niet kon synchroniseren met outlook, dan staat de mail verspreid op mijn td en mijn pc.
ik gebruik outlook 2007.
Dit werkt 2 kanten op, ontvangen en versturen loopt allemaal via je sync, niet automatisch dus.
Om je mail op je TD te ontvangen en te versturen moet je een account op je TD hebben staan.
Zoals je merkte werkt dit prima, alleen in-sync met je PC inderdaad, maar losstaand op je TD.
De oplossing is op zich heel simpel, gebruik een account met IMAP ondersteuning
(bijvoorbeeld Gmail ondersteund dit) dan werkt het zoals je wilt.
Verwijderd
Ik zit er aan te denken om ook een touch diamond te halen, maar ik twijfel nog tussen de nokia n95 8gb en deze. Iemand met beide ervaringen? Ook ben ik benieuwd hoe jullie touch diamond er nog uitziet na het even in bezit te hebben. Krast de diamond echt zo snel? Of valt dit reuze mee?
Ik ben altijd heel voorzichtig op me spullen maar gebruik liever geen hoesje, pouch etc. Wel gebruik ik altijd een screenprotector. Maar de rest van de telefoon, afgezien van het scherm, hoe is het daar met de krasbestendigheid?
Ik ben altijd heel voorzichtig op me spullen maar gebruik liever geen hoesje, pouch etc. Wel gebruik ik altijd een screenprotector. Maar de rest van de telefoon, afgezien van het scherm, hoe is het daar met de krasbestendigheid?
Het volgende probleem wil ik graag hier nog een keer voorleggen;
Na het updaten naar de nieuwe Rom kan mijn vriendin (Via Telfort) niet meer smsen.
Hierna geprobeerd om de oude rom terug te zetten maar het probleem blijft zich voordoen.
Ook de instellingen voor het smsen kan ik niet ophalen. Na het installeren van een Rom neemt hij wel alle instellingen van Telfort over.
Het bellen gaat wel en het ontvangen van sms ook wel.
Verschillende roms geprobeerd maar ze blijven allemaal het zelfde probleem geven.
Iemand hier die hetzelfde probleem heeft?
Ik heb nog geen tijd gehad op met HTC zelf te bellen, maar gaat waarschijnlijk maandag gebeuren als hier niemand een oplossing heeft.
Na het updaten naar de nieuwe Rom kan mijn vriendin (Via Telfort) niet meer smsen.
Hierna geprobeerd om de oude rom terug te zetten maar het probleem blijft zich voordoen.
Ook de instellingen voor het smsen kan ik niet ophalen. Na het installeren van een Rom neemt hij wel alle instellingen van Telfort over.
Het bellen gaat wel en het ontvangen van sms ook wel.
Verschillende roms geprobeerd maar ze blijven allemaal het zelfde probleem geven.
Iemand hier die hetzelfde probleem heeft?
Ik heb nog geen tijd gehad op met HTC zelf te bellen, maar gaat waarschijnlijk maandag gebeuren als hier niemand een oplossing heeft.
Welke S2U2? 1.18 is inderdaad een alcoholstroomist. 1.13 Werkte een stuk beter dan 1.18 en toen blokte de home button nog tenminstevr6-only schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:00:
Paar dagen terug poste ik dat mijn Diamond nog geen halve dag mee ging op de accu.....
20 min navigeren
Eenmaal thuis, keek ik bij batterij en ik zag dat er nog 4 blokken over waren![]()
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Dit topic is gesloten.
Let op:
1: Probeer zelf alvorens hier je vraag neer te dumpen!!
2: Kom je er niet uit, gebruik de search (juiste zoektermen bedenken)
3: Als je nog geen antwoord op je vraag hebt gevonden, stel je vraag, maar vermeld duidelijk wat je zelf al geprobeerd heb!!
4: Dit topic gaat over de Touch Diamond en NIET, ik herhaal NIET over waar je je Touch Diamond 2 euro goedkoper kan krijgen dan je buurman.
5: Is er iemand die iets van bovenstaande niet begrijpt, attendeer een mod erop middels de topic report (
), linksboven elk topic.
6: Commentaar op acties van de mod is geen probleem (zelfs gewenst), maar NIET, ik herhaal NIET in het topic. Daarvoor is het Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic, de mail, DM, ICQ of MSN.
1: Probeer zelf alvorens hier je vraag neer te dumpen!!
2: Kom je er niet uit, gebruik de search (juiste zoektermen bedenken)
3: Als je nog geen antwoord op je vraag hebt gevonden, stel je vraag, maar vermeld duidelijk wat je zelf al geprobeerd heb!!
4: Dit topic gaat over de Touch Diamond en NIET, ik herhaal NIET over waar je je Touch Diamond 2 euro goedkoper kan krijgen dan je buurman.
5: Is er iemand die iets van bovenstaande niet begrijpt, attendeer een mod erop middels de topic report (

6: Commentaar op acties van de mod is geen probleem (zelfs gewenst), maar NIET, ik herhaal NIET in het topic. Daarvoor is het Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic, de mail, DM, ICQ of MSN.