Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 8) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste
Acties:
  • 373.199 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO, informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: klein softwarebedrijf (~15 man)
Huidige functie: webdeveloper

Laptop: nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e & 14e maand dit jaar (afhankelijk van hoe het gaat met het bedrijf)
GSM: nee
Leaseauto*: nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja, volledig vergoed door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ik volg nu een opleiding tot MCPD op kosten en (gedeeltelijk) tijd van de werkgever. Ik krijg 1 dag in de week om te studeren.
Land: Nederland, regio overijssel
Reistijd**: 10mins met de fiets

Maand salaris(bruto): 2500,-

Ik ga met veel plezier naar werk, de sfeer is erg leuk en ik heb een leuke collega's. Het enige wat me enigszins tegenstaat is het salaris. Ik ben nu bezig om ergens halverwege komend jaar mcpd certified te zijn. Dit op kosten en deels in de tijd van de werkgever, ik krijg 1 dag per week om te studeren.

Afgelopen week had ik wederom het jaarlijkse praatje over salaris. Ik ben akkoord gegaan met 2500 (zat op 2250) en we gaan nog eens over salaris praten zodra ik de certificaten binnen heb. Voor mijn gevoel heb ik niet het onderste uit de kan gehaald en had ik me misschien nog wat harder op moeten stellen om er meer dan 2500 uit te slepen. Onterecht gevoel en zit ik wel goed (gezien mijn secundaire voorwaarden en studie op kosten/tijd van de werkgever) of is 2500 in mijn situatie inderdaad wat laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Stealth2000 schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:47:
Huidige functie: webdeveloper

13/14e maand of winstuitkering: 13e & 14e maand dit jaar (afhankelijk van hoe het gaat met het bedrijf)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ik volg nu een opleiding tot MCPD op kosten en (gedeeltelijk) tijd van de werkgever. Ik krijg 1 dag in de week om te studeren.

Ik ga met veel plezier naar werk, de sfeer is erg leuk en ik heb een leuke collega's. Het enige wat me enigszins tegenstaat is het salaris. Ik ben nu bezig om ergens halverwege komend jaar mcpd certified te zijn. Dit op kosten en deels in de tijd van de werkgever, ik krijg 1 dag per week om te studeren.

Afgelopen week had ik wederom het jaarlijkse praatje over salaris. Ik ben akkoord gegaan met 2500 (zat op 2250) en we gaan nog eens over salaris praten zodra ik de certificaten binnen heb. Voor mijn gevoel heb ik niet het onderste uit de kan gehaald en had ik me misschien nog wat harder op moeten stellen om er meer dan 2500 uit te slepen. Onterecht gevoel en zit ik wel goed (gezien mijn secundaire voorwaarden en studie op kosten/tijd van de werkgever) of is 2500 in mijn situatie inderdaad wat laag?
Hmm je krijgt 1dag van de baas voor je studie, dus je werkt eigenlijk maar 32uur.
Bovendien zijn je secundaire voorwaarden behoorlijk goed te noemen.
Dan denk ik dat je behoorlijk goed verdiend en weinig te klagen zou moeten hebben.
Zeker aangezien je geen enkel certificaat bezit, maar goed web developing gaat meer om wat je laat zien dan om wat voor papiertje je hebt denk ik dan.

[ Voor 5% gewijzigd door Sinned123 op 24-11-2008 23:00 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
DNS666 schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:57:
[...]

Hmm je krijgt 1dag van de baas voor je studie, dus je werkt eigenlijk maar 32uur.
Bovendien zijn je secundaire voorwaarden behoorlijk goed te noemen.
Dan denk ik dat je behoorlijk goed verdiend en weinig te klagen zou moeten hebben.
Zeker aangezien je geen enkel certificaat bezit, maar goed web developing gaat meer om wat je laat zien dan om wat voor papiertje je hebt denk ik dan.
Klopt dat ik nu maar 32 uur werk, echter als de studie voorbij is dan ben ik gewoon weer 40 uur aan de slag. Het gaat inderdaad meer om ervaring en wat je kan laten zien dan het papiertje. Het papiertje maakt het wel wat makkelijker om aan te tonen dat ik kennis en ervaring heb met .net development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:10

momania

iPhone 30! Bam!

Stealth2000 schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:47:Onterecht gevoel en zit ik wel goed (gezien mijn secundaire voorwaarden en studie op kosten/tijd van de werkgever) of is 2500 in mijn situatie inderdaad wat laag?
Van 2250 naar 2500 is bij mij nog altijd een verhoging van zo'n 10%. Lijkt me niet slecht toch?
Zeker gezien je in omgeving overijssel zit en 10 min fietsen van je werk, heb je, icm je secundaire arbeidsvoorwaarden, niets te klagen denk ik ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Onterecht gevoel en zit ik wel goed (gezien mijn secundaire voorwaarden en studie op kosten/tijd van de werkgever) of is 2500 in mijn situatie inderdaad wat laag?
Je bent 25 en hebt met 2.5 jaar werkervaring een bovenmodaal salaris, wat miep je?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:31

bord4kop

maximaal 100KB!

..
..
..

..
De dingen die IMHO belangrijk zijn er even uitgelicht. Je hebt een relevante HBO opleiding (++), nog niet belachelijk veel ervaring ( ) en geen certificaten (-). Je zit in een redelijk ongunstige regio (-), maar toch 10 minuten reizen (+) (op de fiets ook nog!) .
Jouw werkgever is een klein bedrijf (-), = vaak lager salaris en je krijgt 1 dag p/week studie verlof (+) voor bijna een jaar. Wat denk je trouwens dat dat je WG kost? Al eens bij stil gestaan?
Daarbij nog een 13e (+) en soms ook een 14e maand (++) bonus, komt neer op 200 of zelfs 400 euro bruto per maand extra
Dan vind ik je salaris heel erg goed! Sjongejonge... 8)7

Maar het allerbelangrijkste staat eronder:
Hoeveel is dit je waard?
Ik ga met veel plezier naar werk, de sfeer is erg leuk en ik heb een leuke collega's.
..

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
bord4kop schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 08:40:
[...]

De dingen die IMHO belangrijk zijn er even uitgelicht. Je hebt een relevante HBO opleiding (++), nog niet belachelijk veel ervaring ( ) en geen certificaten (-). Je zit in een redelijk ongunstige regio (-), maar toch 10 minuten reizen (+) (op de fiets ook nog!) .
Jouw werkgever is een klein bedrijf (-), = vaak lager salaris en je krijgt 1 dag p/week studie verlof (+) voor bijna een jaar. Wat denk je trouwens dat dat je WG kost? Al eens bij stil gestaan?
Daarbij nog een 13e (+) en soms ook een 14e maand (++) bonus, komt neer op 200 of zelfs 400 euro bruto per maand extra
Dan vind ik je salaris heel erg goed! Sjongejonge... 8)7

Maar het allerbelangrijkste staat eronder:
Hoeveel is dit je waard?

[...]
Plezier in/op mijn werk is wat mij betreft inderdaad het belangrijkst, naast dat het ook wel uitdagend moet zijn. Door jullie reacties is mijn twijfel nu wel weggenomen qua salaris. Dat de studie mijn werkgever redelijk wat kost besef ik wel, ze missen naast de opleidingskosten ook 8 uur per week om mij in te zetten. De secundaire dingetjes maken het hele plaatje wel meer dan compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:25
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:21:
[...]

ik moet er wel anderhalf uur voor reizen he ;)
Ik twee uur met OV.. maar dat gaat binnenkort veranderen als we gaan praten over mijn salaris waarbij ik extra zakcentje goed kan gebruiken om auto te kunnen kopen en onderhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Zojuist jaargesprek gehad, nieuwe gegevens hieronder:

Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Hogere informatica
Certificaten: MSCD, ITIL
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Universiteit
Huidige functie: SAP Consultant

Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja (8%)
Vakantiedagen: 42
13/14e maand of winstuitkering: Ja: 8,3% eindejaarsuitkering
GSM: Nee, niet nodig
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Ja (75% werkgever)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon, keuzemodel,arbeidsvoorwaarden, volledige vergoeding reiskosten
Land: Nederland
Reistijd: 50 minuten via OV

Maand salaris(bruto): 3635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 20:47
wat was je vorige situatie dan ?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Stealth2000 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 08:58:
[...]

Plezier in/op mijn werk is wat mij betreft inderdaad het belangrijkst, naast dat het ook wel uitdagend moet zijn. Door jullie reacties is mijn twijfel nu wel weggenomen qua salaris. Dat de studie mijn werkgever redelijk wat kost besef ik wel, ze missen naast de opleidingskosten ook 8 uur per week om mij in te zetten. De secundaire dingetjes maken het hele plaatje wel meer dan compleet.
Hou toch op met je twijfel. Je verdient dikke prima en je vooruitzichten zijn dikke prima en je hebt het naar je zin. Ik zit hier ook 'hoog' met mijn salaris. Heb ongeveer gelijk profiel als jij, echter minder salaris en geen secundaire voorwaardes of pension. In januari ga ik om de tafel, dan kom ik wel weer hoger uit dan jij :P maar das nu nog niet. En daarbij: dan ben ik eerst prima tevreden met mijn salaris. Alleen de secundaire voorwaardes, pension vooral en vakantiedagen mogen wel/wel wat beter.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Nu online
spyros schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:24:
wat was je vorige situatie dan ?
Salaris voor dit jaar is 3329 euro, rest hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guillome schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:34:
[...]

Hou toch op met je twijfel. Je verdient dikke prima en je vooruitzichten zijn dikke prima en je hebt het naar je zin. Ik zit hier ook 'hoog' met mijn salaris. Heb ongeveer gelijk profiel als jij, echter minder salaris en geen secundaire voorwaardes of pension. In januari ga ik om de tafel, dan kom ik wel weer hoger uit dan jij :P maar das nu nog niet. En daarbij: dan ben ik eerst prima tevreden met mijn salaris. Alleen de secundaire voorwaardes, pension vooral en vakantiedagen mogen wel/wel wat beter.
Ik wou al zeggen...ik heb meer dan 10 jaar relevante werkervaring en verdien zelfs minder, nu vind ik dat ook echt te laag, maar het vinden van een goede baan waar ik het net zo naar mijn zin heb als ik het hier heb zal ook geen sinecure zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:21:
[...]

Ik wou al zeggen...ik heb meer dan 10 jaar relevante werkervaring en verdien zelfs minder, nu vind ik dat ook echt te laag, maar het vinden van een goede baan waar ik het net zo naar mijn zin heb als ik het hier heb zal ook geen sinecure zijn.
Ik heb je profiel er even bijgezocht maar ik vind dat je voor je certificering, leeftijd en werkervaring wel behoorlijk laag zit eigenlijk. Zeker omdat er naast je pensioenregeling geen extraatjes bijzitten. Ik snap je positie, het is moeilijk om een prijskaartje te hangen aan het 'met plezier naar je werk gaan' maar is dit je 700,- waard (in je profiel zag ik 2300,- bruto. ga er van uit dat dit nog zo is), want volgens mij moet je wel op minstens 3000 kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Een modaal inkomen is 2500 euro in de maand, ie een gemiddelde opleiding (MTS/MBO) met een gemiddelde leeftijd zou toch rond dat inkomen moeten uitkomen? Zodoende is 2300 euro niet veel, maar zeker niet laag en 3000 euro is eerder ruim boven modaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 18-09 22:55
n4m3l355 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:45:
Een modaal inkomen is 2500 euro in de maand, ie een gemiddelde opleiding (MTS/MBO) met een gemiddelde leeftijd zou toch rond dat inkomen moeten uitkomen? Zodoende is 2300 euro niet veel, maar zeker niet laag en 3000 euro is eerder ruim boven modaal.
In de IT, met 10 jaar ervaring is dat laag.

Ik moet wel zeggen dat met 10 jaar ervaring en maar één certificerings traject dat het wel als min punt wordt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:18

FREAKJAM

"MAXIMUM"

oude situatie (post van 23 mei 2007)
Leeftijd: 24
Opleiding: MBO ICT-Beheerder Niveau 4
Werkervaring: starter
Werkgever: -
Huidige functie: systeem/applicatiebeheerder
Laptop: nope
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
GSM: nope
Auto: nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve ziektekostenverzekering
Werkweek: 36 uur (elke woensdagmiddag vrij)
Maand salaris(bruto): €1701
huidige situatie, 25 november 2008
Opleiding: MBO ICT-Beheerder Niveau 4
Werkervaring: starter
Werkgever: -
Huidige functie: systeem/applicatiebeheerder
Laptop: nope
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
GSM: nope
Auto: nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve ziektekostenverzekering
Werkweek: 36 uur (elke woensdagmiddag vrij)
Maand salaris(bruto): €2273
Denk dat ik nog steeds niet mag klagen voor een starter. Ik werk hier nu 1,5 jaar. Ben dus in 1,5 jaar bijna 600 euro bruto omhoog gegaan. Reden daarvoor is ook omdat ze super tevreden over mij zijn hier en me nu al eigenlijk niet kwijt willen. Blijkt trouwens ook dat ik ook in aanmerking kom voor reiskostenvergoeding, ook al woon ik maar 7 km van mijn werk. (Ik ga elke dag met de bus en kan regelmatig op de terugweg meerijden met een collega). Dat is toch weer €250 als extra-tje in december. Krijg in april, als ik weer een jaartje ouder word trouwens weer ongeveer 60 euro meer (€2330 bruto)

Mag ik tevreden hiermee zijn of niet? :X

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
FREAKJAM schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:27:
Mag ik tevreden hiermee zijn of niet? :X
Als ik zo bekijk, past het goed bij je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO niveau 4 systeembeheer
Certificaten:nee. krijg ik nog aangeboden in het nieuwe jaar
Werkgever: ziekenhuis
Huidige functie: werkplekservices
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Leaseauto:nee
Werkweek:36 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:nvt
Reiskostenvergoeding:ja
Pensioenregeling: ja

Bruto salaris: €1993,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:02
Leeftijd: 23
Opleiding(en): VMBO-TL, MBO niveau 3 medewerker systeembeheer, MBO niveau 4 it-beheerder
Certificaten: CCNA, ARIES A+ hardware en software, en ik ben bezig met het behalen van mijn MCSA
Werkervaring: Ik ben een starter en inmiddels 4 maanden tevreden aan het werk
Werkgever: 2 bekende architectenbureau's
Huidige functie: IT-Beheerder

Laptop: Ja (sony vaio)
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: Nee
Leaseauto*: Ja (peugeot 206 in bruikleen, over 2 maanden leaseauto uit kiezen)
Werkweek: 39 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
-ieder jaar een extra vakantiedag
-ieder jaar bij 1000+ uren 1000 euro bonus
Reistijd: half uur
Reiskostenvergoeding: Ja volledig + tankpas

Maand salaris(bruto): €1900

[ Voor 6% gewijzigd door tormentor1985 op 26-11-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oude situatie:

Leeftijd: 21
Certificaten: Bezig met Zend
Werkervaring: 5 maanden
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Developer

13/14e maand of winstuitkering: Nee
Leaseauto: Geen rijbewijs
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige reiskostenvergoeding, opleidingen
Reistijd: Anderhalf uur enkele reis

Maand salaris (bruto): 1775

Nieuwe situatie (aanbod):

Certificaten: Bezig met Zend
Werkervaring: 5 maanden
Werkgever: Klein IT bedrijf (+/- 5 man)
Huidige functie: Developer (+ incidenteel systeembeheer/overige werkzaamheden)

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Sportschool abonnement, 125 euro bonus bij geen verzuim (per jaar), rijbewijs wordt betaald, opleidingen zoveel ik wil
Reistijd: 15 minuten enkele reis.

Maand salaris (bruto): 2000

Dit aanbod heb ik vandaag gehad. Ik heb het niet erg naar mijn zin bij de detacheerder. Echter heb ik daar wel meer 'zekerheid' dan bij het laatstgenoemde bedrijf. Wel krijg ik m'n rijbewijs betaald via een spoedcursus bij laatstgenoemd bedrijf. De werkzaamheden zullen ook een stuk leuker zijn, ik zal ontzettend veel vrijheid hebben en niet het gevoel hebben dat ik een nummertje ben.

Ik denk dat ik op het aanbod in ga :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 20:42 ]

• Silver7
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:20:
Oude situatie:
Nieuwe situatie (aanbod):
Ik denk dat ik op het aanbod in ga :)

Kort gemaatk
Ik zou gewoon risico nemen!
Leuke sec. arbeidsvoorwaarden, extra salaris.

EN: je geeft heleboel aan dat je leuke werkzaamheden kunt gaan doen. Het mooiste is zeker de reistijd 15 min enkele reis!

Gewoon risico nemen!

[ Voor 63% gewijzigd door Silver7 op 27-11-2008 09:52 ]

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 18:28
Oud:
Opleiding(en): HBO Informatica
Werkervaring: -
Werkgever: Grote automatiseerder
Huidige functie: Test engineer
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering, max 1 bruto maandsalaris
Pensioenregeling: Ja, 100% betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon/levensloop,collectieve zorgverzekering en (betaalde) ongevallen verzekering, reiskostenvergoeding 150 euro netto per maand, opleiding naar keuze
Land: NL
Maand salaris(bruto): 2300,-

Nieuw:
Leeftijd: 27
Werkervaring: 1 jaar
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon/levensloop,collectieve zorgverzekering en (betaalde) ongevallen verzekering, reiskostenvergoeding 150 euro netto per maand, opleiding naar keuze
Maand salaris(bruto): 2700,-

• curry684

curry684

tormentor1985 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:48:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
-ieder jaar een extra vakantiedag
Dus tegen je pensioen werk je eigenlijk niet meer tussen de vakanties? 8)7

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:35
Striker2k2 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:34:
Oud:

Nieuw:
Welke grote automatiseerder hebben we het hier over?
Heb misschien wel interesse... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanaMyst
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2022
Leeftijd:36
Opleiding(en):HAVO, MBO
Certificaten:CCNA,CCNP,CCSP,CCSE(checkpoint),Trend,etc...
Werkervaring:10 jaar
Werkgever:Network Integrator
Huidige functie:Sr. Security Engineer

Laptop:Ja
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:37
13/14e maand of winstuitkering:Vaste 13maand (1x maandsalaris)
GSM:Ja
Leaseauto:Ja, leasebedrag 900 euro, onbeperkte privé kilometers (ook prive brandstofvergoeding buitenland)
Werkweek:38 uur
Pensioenregeling:JA werkgever betaald 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Diversen onkostenvergoedingen, spaarloon, alle zakelijke en privé autokosten en maaltijden tijdens werk zijn declarabel
Opleidingen:vrije keuze en volledige vergoeding van opleidingen/training die gerelateerd zijn aan functie of toekomstige functie, 50% vergoeding van opleidingen die niet werkgerelateerd zijn
Land:Nederland
Reistijd**:Is elke week anders en afhankelijk van projectlocatie, maar voor projecten waarvoor meer dan 1,5uur reistijd enkele reis nodig is word er een hotel geboekt
Of begin ik later zodat een deel van de reistijd binnen werktijd valt.(ik vertrek dus altijd om dezelfde tijd (7:30) van huis)

Maand salaris(bruto):4300

Ik ga met plezier naar mijn werk (word alleen soms een beetje ziek van de files)
De werkzaamheden zijn bijna altijd een uitdaging en afwisselend.(klanten in uiteenlopende sectoren)
Kennis opgedaan tijdens een training kan meestal direct worden toegepast in de praktijk.
Hierdoor is het mogelijk om snel te blijven groeien in kennis/ervaring en dus ook salaris(al groeit dat meestal niet evenredig mee).

Maar ik ben tevreden over mijn salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden, het is netjes en marktconform.
En er is ruimte voor verdere groei op dat gebied.

[ Voor 27% gewijzigd door LanaMyst op 28-11-2008 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mooi salaris zeker met 38 uur en je secundaire voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stealth2000 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:53:
[...]

Ik heb je profiel er even bijgezocht maar ik vind dat je voor je certificering, leeftijd en werkervaring wel behoorlijk laag zit eigenlijk. Zeker omdat er naast je pensioenregeling geen extraatjes bijzitten. Ik snap je positie, het is moeilijk om een prijskaartje te hangen aan het 'met plezier naar je werk gaan' maar is dit je 700,- waard (in je profiel zag ik 2300,- bruto. ga er van uit dat dit nog zo is), want volgens mij moet je wel op minstens 3000 kunnen komen?
Zou zeker moeten kunnen, feit blijft echter dat ik bij een vrij klein bedrijf werk en het lastig is om even over te stappen. Waar ik nu zit heb ik een contract voor onbepaalde tijd, voor minder wil ik het zeker niet meer doen, vooral ook omdat ik een eigen appartement heb, en dus niet zomaar even zonder baan kan komen te zitten. In januari heb ik een functioneringsgesprek, ga zeker ook even kijken of er meer geld in zit. Werk hier tenslotte ook al weer ruim 3 jaar en echt omhoog gegaan ben ik nauwelijks...vind het dus eigenlijk best wel tijd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
solar00400 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 08:51:
Reistijd**:Is elke week anders en afhankelijk van projectlocatie, maar voor projecten waarvoor meer dan 1,5uur reistijd enkele reis nodig is word er een hotel geboekt
Als je project een jaar duurt, dan slaap je eigenlijk alleen maar in hotel. En in het weekend thuis.

Hoe zit het dan met je gezin als je die hebT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silver7 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:56:
[...]

Als je project een jaar duurt, dan slaap je eigenlijk alleen maar in hotel. En in het weekend thuis.

Het lijkt me dat je, in zo'n geval, volledig vrij bent om te kiezen of je in een hotel slaapt ja of nee. Ze zijn alleen wel bereid die voorziening voor je te treffen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanaMyst
Silver7 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:56:
[...]

Mijn projecten duren nooit een jaar.
Vaak gebeurt de opbouw in onze staging ruimte (meestal een paar dagen maar het kan soms wel weken duren bij grote projecten)

Voor de meeste projecten zijn enkele dagen onsite voldoende. (alles moet tenslotte gebeuren in een krappe servicewindow)
Overleg , migratie en nazorg zijn onsite, maar de rest gewoon op kantoor of in ons lab.
Documetatie en rapportages meestal thuis.

Dus ja ik zit ongeveer 1 á 2 dagen per twee maanden in een hotel en maak vrijwel nooit overuren.
Soms wel eens een verschoven werkdag als er een nachtelijke actie is maar dat word direct weer gecompenseerd in tijd en geld.
Dus vwb het privéleven zit het wel goed.

Uiteraard kun je ervoor kiezen om naar huis te gaan.
Maar wat heeft het voor een zin om op en neer te rijden als je om 8:30 op locatie moet zijn als je 180km moet rijden in de spits. (plus het feit dat je dan slecht uitgerust met een slaaptekort aan je werk begint)

Soms komt het wel eens voor dat er een training gevolgd moet worden in het buitenland en dan ben je wel eens een weekje weg, maar dat is in de afgelopen 10jaar die ik als ICTer werkzaam ben geweest twee keer voorgekomen.

[ Voor 20% gewijzigd door LanaMyst op 28-11-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding(en): VMBO, MBO Beheer ICT Niveau 4
Certificaten: -
Werkervaring: +/-1 jaar (stage)
Werkgever:Uitzendbureau
Huidige functie: Enige systeembeheerder op het kantoor (niet uitgezonden)

Laptop: Nee
Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering:nee
GSM:Nee
Leaseauto*:nee
Werkweek: Let op! 32uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: werkgever betaald hbo opleiding deeltijd
Pensioenregeling: ja, 100% werkgever
Reistijd**: 2 minuten fietsen

Maand salaris(bruto): 1100 (op basis van 32 uur, geen werkervaring, werkgever betaald hbo opleiding deeltijd)

Is niet erg veel, maar reactie van de baas: Helft van de tijd zul je besteden aan het uitzoeken van bepaalde zaken, je leert dus erg veel... Ik vind het eigenlijk vrij weinig. Ook heeft de werkgever 77,5% genomen van het CAO (NBBU, van uitzendorganisaties) bedrag omdat ik nog maar 21 ben. Is dat rendabel? Echter kan ik wel alle studiekosten declareren. (HBO BI DT).

Ben benieuwd wat jullie reacties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zou ruim €1300 zijn op basis van een 40-urige werkweek. Ik vind het erg weinig aangezien je eigenlijk systeembeheerder bent met je MBO diploma. Dat je baas je school betaald is leuk, maar ik zou met dat salaris echt geen genoegen nemen.
Je zit krap boven het minimumloon.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:27:
Je zit krap boven het minimumloon.
Het minimumloon is voor 21-jarigen € 982,67 op basis van een 40-urige werkweek. Hij verdient dus ongeveer 40% boven het minimumloon als je het doorrekent, en krijgt daarnaast een HBO-opleiding twv een euro of 200 per maand, en z'n baas geeft vooraf aan dat ie verwacht dat ie van z'n 32 uur per week de helft spendeert aan dingen leren en uitzoeken. Dus hij krijgt betaald voor effectief 16 uur per week.

Klinkt mij als een enorme superdeal in de oren eigenlijk voor iemand van 21 zonder werkervaring die ook nog op kosten van de baas mag doorleren.

[ Voor 6% gewijzigd door curry684 op 28-11-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjah...dat is opzich wel waar, de werkgever geeft ook duidelijk aan dat wanneer ik de boel wat beter leer kennen in het bedrijf ik een schaaltje hoger kom. Dat is dus functieniveau 4 in mijn geval en zal dan voor 40 uur zo'n 1400 bruto verdienen, maar de 77,5% (omdat ik 21 ben) op het cao loon (1800) niveau 4, dat is het hem...als ik 22 ben is het 90%, 23=100%. Tsjah...heb het idee dat er niet veel meer schot in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij daar 16-uur effectief zou kunnen leren, ja, dan is het een superdeal, maar die 16 uur gaan heus wel in werk voor de baas zitten en dat geeft niet, daarvoor zit je er natuurlijk. Uitzoeken en leren hoe dingen werken doe je ook als je afgestudeerd bent (en hij heeft al een MBO-4 beheer diploma), dus het klinkt mij in de oren als een mooi excuus om minder te betalen. Een baas die een HBO opleiding betaald is niet bepaald zeldzaam.

Edit: Ik vind die 77.5% een beetje flauw, laat ik het zo zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:28

Asteroid9

General Failure

Ik kan me grotendeels in de reactie van curry684 vinden, met enige nuances:

Studiekosten tav een algemene opleiding zijn voor de werkgever volledig aftrekbaar.
Dan nog is het prima dat de werkgever deze betaald, maar de kosten voor de werkgever liggen vrij laag.

De helft van je tijd besteden aan leren en uitzoeken lijkt me vrij veel.
Maar ook als dit klopt kun je stellen dat elke ICT-er een x percentage van zijn tijd aan uitzoekwerk besteed, dat is inherent aan het vakgebied.

Al met al vind ik het salaris niet slecht, volledig betaald pensioen en korte reistijd.
Ik zou zeggen: laat zien wat je waard bent en als je goed presteert kun je opnieuw gaan onderhandelen!

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:39:
Tsjah...dat is opzich wel waar, de werkgever geeft ook duidelijk aan dat wanneer ik de boel wat beter leer kennen in het bedrijf ik een schaaltje hoger kom. Dat is dus functieniveau 4 in mijn geval en zal dan voor 40 uur zo'n 1400 bruto verdienen, maar de 77,5% (omdat ik 21 ben) op het cao loon (1800) niveau 4, dat is het hem...als ik 22 ben is het 90%, 23=100%. Tsjah...heb het idee dat er niet veel meer schot in zit...
Als blijkt dat er over 2 jaar weinig schot in zit heb je tegen die tijd 2 jaar relevante werkervaring en (bijna) je HBO-diploma, en kun je dan gaan shoppen als de werkgever dan nog de hand op de knip houdt. Hij geeft je nu gewoon een kudde vertrouwen en goodwill, ik zou ervan profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanaMyst
Ik ben nu een tijdje aan het lezen en het valt me op dat er wel erg veel ICTérs zijn zonder leaseauto.

Nu is dat wel logisch als het gaat om een vaste werkplek , maar van een detacheerder mag je toch wel verwachten dat ze voor vervoer zorgen als hun werknemers klanten moeten bezoeken.

Daarnaast zie ik toch veel mensen met erg lage salarissen voor hun functie.
Ook ik heb met dit probleem te maken gehad dus wil ik toch wel een tip geven.

Voor het loyaal zijn aan één baas wordt je toch wel vaak gestraft.(vooral bij grotere bedrijven)
Je komt ergens in dienst met een marktconform salaris, daarna kun je studeren en groeien wat je wilt maar meer dan de luttele procentjes jaarlijkse salarisverhoging krijg je niet als je niet van functie veranderd en als je pech hebt krijg je er helemaal niets bij.
De kredietcrisis is dan ook weer een fantastische kapstok voor werkgevers om maar vooral geen loonsverhogingen te hoeven geven.(los van het feit of het goed of slecht gaat)

Enfin, een goede manier om marktconform te blijven verdienen is om elke 3 jaar van baan te wisselen. (uiteraard kaart het ik wel eerst een bij mijn leidinggevende en daarna directie maar als ik vervolgens nul op het rekest krijg dan is de stap snel gemaakt)

Blijf je langer dan doe je je zelf tekort, blijf je korter dan kan het schadelijk zijn voor op je CV dus een goede balans is hier belangrijk.
Uiteraard gaat dit alleen op als je kennis en ervaring blijft groeien. (doe je dit niet dan zal jobhoppen weinig zoden aan de dijk zetten)

Dus eerst studeren en certificeren>>ervaring ermee opdoen>>tenslotte jobhoppen en die kennis verzilveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Kan me vergissen maar je gaf zelf aan 3100 euro te verdienen als 35/36 jarige. Niet lullig bedoelt maar dat is toch markt conform tot zelfs zelfs iets aan de lage kant. En nu ga je als ervaren hopper vertellen hoe het moet? Verder een hopper om de 3 jaar, zeker nu het even wat minder gaat lijkt me wel een sterke zet. Als de 'crisis' aanhoud... zal de ICT wereld net zo goed op termijn getroffen worden iets wat keurig past tov 2000 3 maal raden wie toen als eerste aan de beurt waren. Dat terzijde is dit een discussie die al vaker is gevoerd en toch ieder aan zich, dat wilt echter niet zeggen dat je als hopper daadwerkelijk verhoudingsgewijs meer zult verdienen dan een loyale werknemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

solar00400 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:57:

Daarnaast zie ik toch veel mensen met erg lage salarissen voor hun functie.
Mee eens. Ik heb nog nooit in Nederland gewerkt maar ik kan me niet voorstellen dat iemand de hier genoemde salarissen zou accepteren of daar van rond kan komen.

Zelfs de Polen accepteren deze salarissen niet:

http://www.automatisering...den%20al%20te%20duur.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-02 14:21

Thunde®

Don't Worry :)

Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO niveau 4
Certificaten: CCNA...
Werkervaring: 0 maanden fulltime, 2,5 jaar stage (+- 24 u per week)
Werkgever: MKB
Huidige functie: Sysbeheerder
Laptop: Ja, maar reken ik niet als sec. arbeidsvoorwaarde > voor werk
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering:Nee
Reistijd: 10 min
Woon-werk verkeer per kilometer vergoed (19 ct p km)

Microsoft examens + materiaal op kosten werkgever, wel zelfstudie :)

Maand salaris(bruto): 1500

Flinke verhoging belooft na afloop eerste contract. Redelijk?

Mijn spec's | Modelbouwforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:59
n4m3l355 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 19:11:
Kan me vergissen maar je gaf zelf aan 3100 euro te verdienen als 35/36 jarige. Niet lullig bedoelt maar dat is toch markt conform tot zelfs zelfs iets aan de lage kant. En nu ga je als ervaren hopper vertellen hoe het moet? Verder een hopper om de 3 jaar, zeker nu het even wat minder gaat lijkt me wel een sterke zet. Als de 'crisis' aanhoud... zal de ICT wereld net zo goed op termijn getroffen worden iets wat keurig past tov 2000 3 maal raden wie toen als eerste aan de beurt waren. Dat terzijde is dit een discussie die al vaker is gevoerd en toch ieder aan zich, dat wilt echter niet zeggen dat je als hopper daadwerkelijk verhoudingsgewijs meer zult verdienen dan een loyale werknemer.
Een aantal posts boven je geeft hij aan 4300,- te verdienen met leaseauto etc. Met als hoogste opleiding MBO (wel natuurlijk ook een rijdje certificeringen) lijkt me dat toch een mooi bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
En vorig jaar nog 3100 Euro, dat noem ik nog eens shoppen :P Echter of dit in het rijtje van doorsnee tweakers valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer een spong gemaakt.

Oud:
Opleiding(en): Mavo, Havo, Vwo. HBO BI (bezig nog)
Certificaten: MCSE2000/2003, ITIL Foundation en Pract. IM
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Kleine dienstverlener/detacheerder
Huidige functie: Technisch Consultant
Vakantiegeld: Uiteraard
GSM: Ja
Leaseauto: Ja 600,- ex diesel
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Ja 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onbeperkt certificaten, HBO betaald, leasebedrag bij salaris, km vergoeding bij prive auto, + alle gangbare voorwaarden die je toch nooit gebruikt
Reistijd: Verschillend. Momenteel 30 min.
Maand salaris(bruto): 3000,-

Nieuw:
Opleiding(en): Mavo, Havo, Vwo. HBO BI (bezig nog)
Certificaten: MCSE2000/2003, ITIL Foundation en Pract. IM
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Kleine dienstverlener/detacheerder
Huidige functie: Technisch Consultant
Leaseauto: Ja 800,- ex diesel
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Ja 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onbeperkt certificaten, HBO betaald, leasebedrag bij salaris, km vergoeding bij prive auto, + alle gangbare voorwaarden die je toch nooit gebruikt
Reistijd: Verschillend. Momenteel 30 min.
Maand salaris(bruto): 3900,-

Gaat per 1 januari in.
Behoorlijk omhoog gegaan deze keer. Moet er wel bij zeggen dat het niet geheel regulier was en ik heb de sprong gemaakt door marktwerking zeg maar.. Het begint nu ergens op te lijken..4 jaar geleden zat ik nog op het minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 15:44
Weer iets omhoog gegaan:

Certificaten: -
Werkervaring: 3 Maanden
Werkgever: Middel grote software ontwikkelaar
Huidige functie: Software engineer

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Leaseauto*: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Reistijd*: 5 minuten lopen

Maand salaris(bruto): 2381

:)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Update qua functie - over dat salaris moeten we nog gaan praten, is wat lastig in de huidige economische situatie. (maar ik klaag zowiezo niet!)

Leeftijd: 33
Opleiding(en): HBO
Certificaten: Kimball University, Business Objects XI R2 (incl. DI), Microsoft SQL 2005 BI, Informatica PowerCenter, Knightsbridge BI Strategy
Werkervaring: 10+ jaar
Werkgever: Grootste IT vendor + service provider ter wereld
Huidige functie: Business Intelligence Consultancy & Delivery Manager voor South Pacific (Aus + NZ)
Vakantiegeld: geen
Vakantiedagen: 20 (+ 11 public days, vallen ze op een weekend dan krijg je de eerst volgende werkdag(en) vrij)
13/14e maand of winstuitkering: diverse bonus regelingen en stock options,
Leaseauto: Nee, wel prive parkeerplaats in de binnenstad (a 250 euro per maand)
Werkweek: 37 1/2 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Levensverzekering, kortingen op vendor producten, verhuisregeling
Land: NZ

Maand salaris(bruto): 6100 eur (~ 33% inkomstenbelasting)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Laatst online: 15-08 16:12
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 19:52:
[...]

Mee eens. Ik heb nog nooit in Nederland gewerkt maar ik kan me niet voorstellen dat iemand de hier genoemde salarissen zou accepteren of daar van rond kan komen.

Zelfs de Polen accepteren deze salarissen niet:

http://www.automatisering...den%20al%20te%20duur.aspx
Vergeet niet dat in Nederland, nog altijd leeftijdsbarema's worden toegepast. Een Nederlander van 20 jaar zal misschien wel 1500€ bruto accepteren. Een Nederlander van 30 jaar, zal dat waarschijnlijk niet doen. In België bestaat het leeftijdsbarema ook wel, maar wordt het veel minder toegepast. In België zal je dan ook veel meer 20-jarigen vinden, die 2500€ bruto verdienen, 13de maand, wagen en alles erop en eraan, terwijl dat in NL veel minder het geval is.

Het voordeel is natuurlijk dat als je een laag start salaris hebt, en je bewijst je waarde, dat je dan wel serieuze bokkesprongen maakt in je salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* offtopic/niet genoeg voor afsplitsing naar eigen topic

[ Voor 98% gewijzigd door Rukapul op 30-11-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Thunde® schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:42:
Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO niveau 4
Certificaten: CCNA...
Werkervaring: 0 maanden fulltime, 2,5 jaar stage (+- 24 u per week)
Huidige functie: Sysbeheerder
Laptop: Ja, maar reken ik niet als sec. arbeidsvoorwaarde > voor werk
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering:Nee
Reistijd: 10 min
Woon-werk verkeer per kilometer vergoed (19 ct p km)

Microsoft examens + materiaal op kosten werkgever, wel zelfstudie :)

Flinke verhoging belooft na afloop eerste contract. Redelijk?
Dat ligt er maar net aan wat jouw werkgever verstaat onder flink. Op dit moment verdien je vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:58
Mij lijkt het een valstrik. 1500 is erg weinig, ook al heb je maar MBO. En "flink", dat kan voor je werkgever misschien 50 euro bruto betekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunde®

Thunde®

Nou, het was sowiezo een paar honderd euro erbij. Ik wil in ieder geval rond de 1850 mikken, is dat redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
solar00400 kan je aangegeven voor welke werkgever je werkt. De functie spreekt me erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Laatst online: 15-08 16:12
Thunde® schreef op zondag 30 november 2008 @ 00:48:
Nou, het was sowiezo een paar honderd euro erbij. Ik wil in ieder geval rond de 1850 mikken, is dat redelijk?
Volgens mij is dat meer dan redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Opleiding(en): HBO Informatica (afgerond), momenteel: Master Computer Science @ UTwente
Certificaten: Nog geen
Werkervaring: Totaal 1 jaar door stages + 1 jaar als oproepkracht voor 8u per week.
Huidige functie: Ondersteunend engineer :*)
Laptop: Nee
Vakantiedagen: n/a
Werkweek: 8 uur (1 dag in de week als ondersteunend engineer/oproepkracht)
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Reistijd: auto +/- 30 min, OV 45 min.
Maand salaris(bruto): n/a
Uurloon (bruto): +/- 14

Het is een bijbaantje naast m'n studie. Vanaf januari mag ik beginnen en werk dan 8 uur per week. Ongeveer vier weken per maand dus totaal 32 uur is een totale bijverdiensten van 448 euro. Niet slecht voor een student denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss heel stom hoor, maar overal staat erbij dat men 8% vakantie geld krijgt. Volgens mij is het bij de wet geregeld en zijn er geen mensen die 5% of 15% krijgen..? Wat dus het vermelden overbodig maakt imo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:04:
Mss heel stom hoor, maar overal staat erbij dat men 8% vakantie geld krijgt. Volgens mij is het bij de wet geregeld en zijn er geen mensen die 5% of 15% krijgen..? Wat dus het vermelden overbodig maakt imo :P
Wettelijk MINIMAAL 8%, meer mag wel, maar komt weinig voor.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thunde® schreef op zondag 30 november 2008 @ 00:48:
Afgezien van redelijkheid: laat het vastleggen, op papier. Hoevaak ik al niet gehoord heb van dit soort beloften die aan het eind dan niet waargemaakt worden, en waaruit blijkt dat het gewoon een loze belofte was... Wees niet bang om hier stevig over in je schoenen te staan, je moet jezelf wel beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 20:47
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:18:
[...]

Afgezien van redelijkheid: laat het vastleggen, op papier. Hoevaak ik al niet gehoord heb van dit soort beloften die aan het eind dan niet waargemaakt worden, en waaruit blijkt dat het gewoon een loze belofte was... Wees niet bang om hier stevig over in je schoenen te staan, je moet jezelf wel beschermen.
mooi voorbeeld :) Mijn werkgever zou mij vorige week een voorstel doen, nog niets van gezien :z

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:10
ZeRoC00L schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:16:
[...]

Mijn vorige baas (niet vermeld hier in het topic) had ik inderdaad 9% vakantiegeld. Dus het komt idd soms wel eens voor maar niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 12:47
ZeRoC00L schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:16:
[...]

8,3% :P

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:10

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:04:
Het is ook afhankelijk van welk land je werkt/woont ;)

Ik krijg hier in Zwitserland bv geen vakantiegeld. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

momania schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:34:
[...]

Het is ook afhankelijk van welk land je werkt/woont ;)

Ik krijg hier in Zwitserland bv geen vakantiegeld. :)
Ja wie gaat er nou ook in zwitserland werken?! 8)7

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:17:
[...]

;)
offtopic:
http://www.google.ch/intl/en/jobs/ Als ik de kans zou krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 13:48
Leeftijd:18
Opleiding(en): Havo / ben bezig met HBO informatica
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: ict dienstverlening (klein bedrijf 5-6 man)
Huidige functie: Mannetje van alles / developpen in php, systeem/netwerkbeheer (windows) / Linux server omgevingen beheren/maken

Laptop:
ja
Vakantiegeld: standaard
Vakantiedagen: geen idee 20 ofzo
GSM: ja, iphone
Leaseauto: nog geen rijbewijs
Werkweek: 20 uur
Pensioenregeling: neen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: gratis lunch, baas die me soms naar school brengt :+
Pensioenregeling:nee
Reistijd:
10 minuten enkel

Maand salaris(bruto): 1350 op basis van 20 uur waarvan ik netto een sloridge 1100 euro overhou :)

Anders 2750 op 40 uur (dacht ik)

Eerst kreeg ik 1800 per maand voor 40 uur in de vakantie, maar ik heb ff flink onderhandeld _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door mazz op 30-11-2008 20:59 ]

20 jaar, en wat had ik bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunde®

Thunde®

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:18:
[...]

Heb je inderdaad gelijk in, gelukkig is de markt nu vrij in orde en ben ik nog jong en heb ik geen huis ofzo :) . Dus mocht de belofte niet nagekomen worden, kan ik meteen op zoek naar iets anders. Maar zover ik weet van het bedrijf worden dergelijke beloftes gelukkig wel nagekomen. Zal bij de volgende bespreking zoiets wel inderdaad op papier kan vragen, dat maakt het allemaal ook wat eenvoudiger.

Kijken wat men doet op 1850 euro, lijkt mij niet overdreven op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07-2024

V525

.

mazz schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:57:
Huidige functie: Mannetje van alles / developpen in php, systeem/netwerkbeheer (windows) / Linux server omgevingen beheren/maken

Laptop:
ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: gratis lunch, baas die me soms naar school brengt :+
Reistijd:
10 minuten enkel

Maand salaris(bruto): 1350 op basis van 20 uur waarvan ik netto een sloridge 1100 euro overhou :)

Eerst kreeg ik 1800 per maand voor 40 uur in de vakantie, maar ik heb ff flink onderhandeld _/-\o_
Doe je heel goed als ik zo om me heen kijk in dit topic, zou vooralsnog maar bij deze werkgever blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 11:33
Striker2k2 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:34:
Oud:

Nieuw:
ben benieuwd naar je huidige werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:31
mazz schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:57:

Laptop:
ja
Reistijd:
10 minuten enkel

Dat doe je zeer goed ik zou bij 40 uurige werkweek 1400 bruto krijgen en werk dus maar 20. Maar voor bijbaantje is dit al een stuk beter dan in de bollen of supermarkt. Plus ik leer nog wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Thunde® schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:08:
[...]

Heb je inderdaad gelijk in, gelukkig is de markt nu vrij in orde en ben ik nog jong en heb ik geen huis ofzo :) . Dus mocht de belofte niet nagekomen worden, kan ik meteen op zoek naar iets anders. Maar zover ik weet van het bedrijf worden dergelijke beloftes gelukkig wel nagekomen. Zal bij de volgende bespreking zoiets wel inderdaad op papier kan vragen, dat maakt het allemaal ook wat eenvoudiger.

Kijken wat men doet op 1850 euro, lijkt mij niet overdreven op dit moment.
De markt is helemaal niet in orde. De magere jaren komen eraan.

Ik had bij getronics ook zo'n belofte. Ik startte met 3000 gulden. Mondelinge afspraak: certificaat gehaald: 250 gulden erbij. Op papier stond: bij behalen van certificaat 3250 gulden verdienen. Door de bezuinigingen in 2001 kreeg ik pas veel later de kans om te studeren en examens te maken. Door een reguliere salarisverhoging en een verandering van functie was ik inmiddels 3300 gaan verdienen. Ik vond dat ik toen dus 3550 zou moeten krijgen. En daar kon ik naar fluiten, want ik verdiende al meer als wat contractueel was afgesproken. De manager die mij 250 gulden had beloofd was inmiddels ontslagen.

Achteraf iets op papier krijgen kan soms heel lastig worden. Zeker nu alle bedrijven de komende jaren kritisch naar de uitgaven gaan kijken.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Mistraller schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:56:
[...]

De markt is helemaal niet in orde. De magere jaren komen eraan.

[..]
Dat de markt niet in orde is ben ik niet helemaal met je eens. Ik ben recentelijk aan het baan shoppen voor een nieuwe baan geweest en men stond in de rij voor mensen als ik (jong, enthousiasten met goede papieren). Nadat ik voor een van de aangeboden banen had gekozen werd ik alsnog door diverse bedrijven gevraagd om toch even te komen praten omdat zij misschien een veel mooier aanbod hadden (heb ik niet gedaan omdat ik vond dat ik voor de volle 100% moest gaan voor het bedrijf waar ik getekend heb omdat dat gewoon goed voelde qua uitdaging en voorwaarden). Dus van een beroerde arbeidsmarkt is in de IT in mijn ogen vrij weinig te merken.

Het bedrijf waar ik getekend heb is een grote consultancy/detacheer club (veel mensen roepen ook dat die het eerste onderuit gaan, maar dat valt denk ik ook wel mee). IT is en blijft nodig en goede mensen die enthousiast zijn zijn vrij schaars en daar blijft denk ik vraag naar.

Ook stonden niet zo heel lang geleden in de gratis kranten als Spits en Metro geregeld Job Specials die vooral op de IT gericht waren en waar best wel veel vacatures in stonden. Volgens mij is er de laatste jaren een tekort ontstaan aan IT-ers en is men nog steeds bezig deze tekorten op te vullen.

Als je alleen al op je Linked-In profiel aangeeft open te staan voor job offers dan krijg je er toch wel enkele per maand (niet alleen van headhunters)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Leeftijd: 27 (bijna 28)
Opleiding(en): HBO HIO Propedeuse
Certificaten: C/C++ certificaten, MCAD, Exin ISF/ISMA/NISA, MSCTS SQL 2005, Nemas Basiskennis Management
Werkervaring: ongeveer 10 jaar
Werkgever: klein softwarebedrijf
Huidige functie: programmeur

Vakantiegeld: ja, standaard
Vakantiedagen: 22.5 (omdat ik 36 uur werk)
13/14e maand of winstuitkering: bij goed presteren
Werkweek: 36
Pensioenregeling: ja, standaard
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nope
Reistijd**: 5 tot 10 minuten :+

Salaris: 2750 (voor 36 uur, zou 3056 zijn bij 40 maar ik vind het zo wel relaxt)

Werksfeer is prettig, mensen zijn aardig.. kan als ik wil naar mijn werk lopen. Ook mag ik naar eigen inzicht de nieuwste technologieen gebruiken.. Heb eigenlijk niks te klagen.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO ICT niv. 3
Certificaten: ITIL foundation, PRINCE2 foundation, 70-290 examen behaald van MCSA
Werkervaring: ongeveer 4 jaar
Huidige functie: Jr. consultant

Vakantiedagen: ik denk 26 ofzo, weet ik niet zeker
GSM: ja
Leaseauto*: Peugeot 107
Werkweek: 40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Reistijd**: Met de huidige opdracht 2 uur enkele reis

Maand salaris(bruto): 1850

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:17:
[...]

;)
Tja, de een werkt in Nederland voor een (honger)loon, de ander heeft ballen en doet dezelfde werkzaamheden voor netto 3x meer (met om en nabij dezelfde kosten).

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZo schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:36:
[...]
Tja, de een werkt in Nederland voor een (honger)loon, de ander heeft ballen en doet dezelfde werkzaamheden voor netto 3x meer (met om en nabij dezelfde kosten).

;)
Mss moet ik even uitleggen dat Momania en ik elkaar al kennen vanaf de basisschool :P Het was dus enigszins sarcastisch bedoeld :P
Anyway, hij werkt voor een hongerloontje in het buitenland heb ik gehoord :+ O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
.Gertjan. schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:25:
[...]

Dat de markt niet in orde is ben ik niet helemaal met je eens. Ik ben recentelijk aan het baan shoppen voor een nieuwe baan geweest en men stond in de rij voor mensen als ik (jong, enthousiasten met goede papieren). Nadat ik voor een van de aangeboden banen had gekozen werd ik alsnog door diverse bedrijven gevraagd om toch even te komen praten omdat zij misschien een veel mooier aanbod hadden (heb ik niet gedaan omdat ik vond dat ik voor de volle 100% moest gaan voor het bedrijf waar ik getekend heb omdat dat gewoon goed voelde qua uitdaging en voorwaarden). Dus van een beroerde arbeidsmarkt is in de IT in mijn ogen vrij weinig te merken.

Het bedrijf waar ik getekend heb is een grote consultancy/detacheer club (veel mensen roepen ook dat die het eerste onderuit gaan, maar dat valt denk ik ook wel mee). IT is en blijft nodig en goede mensen die enthousiast zijn zijn vrij schaars en daar blijft denk ik vraag naar.

Ook stonden niet zo heel lang geleden in de gratis kranten als Spits en Metro geregeld Job Specials die vooral op de IT gericht waren en waar best wel veel vacatures in stonden. Volgens mij is er de laatste jaren een tekort ontstaan aan IT-ers en is men nog steeds bezig deze tekorten op te vullen.

Als je alleen al op je Linked-In profiel aangeeft open te staan voor job offers dan krijg je er toch wel enkele per maand (niet alleen van headhunters)
Ik heb dit in 2001 al eerder meegemaakt. En deze dip wordt zwaarder, reken daar maar op. Het is dus niet alleen een beroerde IT markt, de hele markt heeft er last van.
Bedenk dat een bank een ICT bedrijf is. Met doorgaans zéér veel inhuur. Dat merken alle detacheerders dus nu al. De rest van de bedrijven gaan vanaf 2009 waarschijnlijk in de bezuiniging.
Ben het wel met je eens dat de vraag naar IT zeker wel zal blijven. Maar hoe groot die vraag op de korte termijn zal zijn, dat is nog even koffiedik kijken.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ik weet het nog niet. Zag laats een artikel op de computabel website (deze) waarin beschreven werd dat de gevolgen minder zwaar zullen zijn dan verwacht. Ik wacht het nog even af, op dit moment merk ik het als werkzoekende in ieder geval nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Lethalis schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:50:
Leeftijd: 27 (bijna 28)
Certificaten: C/C++ certificaten, MCAD, Exin ISF/ISMA/NISA, MSCTS SQL 2005, Nemas Basiskennis Management
Is er een reden waarom je die information security dingen hebt gehaald ivm je werk als softwareprogrammeur? Of vindt je het gewoon interessante materie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mistraller schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:54:
[...]

Bedenk dat een bank een ICT bedrijf is. Met doorgaans zéér veel inhuur. Dat merken alle detacheerders dus nu al. De rest van de bedrijven gaan vanaf 2009 waarschijnlijk in de bezuiniging.
Ben het wel met je eens dat de vraag naar IT zeker wel zal blijven. Maar hoe groot die vraag op de korte termijn zal zijn, dat is nog even koffiedik kijken.
Heb je daar een bron van? Je moet de crisis van 2001 niet vergelijken met die van 2001. 2001 was een crisis die ontstaan was in de ICT deze niet. Sowieso is ICT een steeds groter onderdeel van het bedrijf en zeker bij financielle instellingen een enorme manier van kostenbesparingen. Hoe meer je automatiseert hoe voordeliger je uit bent op de langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Ja en bedrijven (inclusief banken) staan zo goed bekend om hun lange termijn visie.
Alle projecten die zichzelf niet binnen een jaar terug verdienen worden in de ijskast gezet en de externen mogen naar huis. Eerst haalt men de broekriem (preventief) aan en gaat schuilen, wanneer de storm voorbij is gaat men weer projecten starten, mensen binnenhalen, investeren.

Een bron? Zoals wij externen die er momenteel uitgewipt worden en het om ons heen zien gebeuren?

[ Voor 0% gewijzigd door Philip J. Dijkstra op 03-12-2008 09:59 . Reden: d's en t's, altijd d's en t's :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Discussie over dit onderwerp graag hier verder voeren: Wat is de invloed van de kredietcrisis op de IT-sector?

Dit onderwerp gaat alleen over het salaris, niet over de invloed van de kredietcrisis op de IT-sector ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:25:
[...]
Dat de markt niet in orde is ben ik niet helemaal met je eens. Ik ben recentelijk aan het baan shoppen voor een nieuwe baan geweest en men stond in de rij voor mensen als ik (jong, enthousiasten met goede papieren).
...
Dus van een beroerde arbeidsmarkt is in de IT in mijn ogen vrij weinig te merken.
[/small]
Bedrijven reageren met redelijk veel vertraging op een recessie zoals deze zich nu ontwikkeld. Maar zodra ze dit gaan doen (zie Ordina, zie Océ, zie NXP, zie Philips) gaat het heel snel en heel hard.

De komende twee jaar verwacht ik ontzettend veel grote reorganisaties en ook massa-ontslagen binnen de economie in het algemeen en ook bijzonder veel in de IT-sector. De opdrachtenportefeuilles zullen namelijk steeds sneller leeglopen. En dat zal harder gaan dan in 2001/2002. Een werkeloosheid van 10 tot 15% lijkt me niet onrealistisch. Na de kredietcrisis krijgen we nu een deflatieperiode waarin mensen aanschaffen zullen uitstellen, zullen gaan sparen en de economie zich herstructureert naar een jaren 80 modus. De beschikbaarheid van krediet voor consumentenbestedingen, bedrijfsovernames, bedrijfsinvesteringen enzovoorts komt niet terug naar het niveau van voor het klappen van de kredietballon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

excuus, reactie verplaatst naar topic: Wat is de invloed van de kredietcrisis op de IT-sector?

[ Voor 87% gewijzigd door CycloneX op 03-12-2008 12:19 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misspost

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:00

MicroWhale

The problem is choice

TrailBlazer schreef op woensdag 03 december 2008 @ 07:41:
[...]

Heb je daar een bron van? Je moet de crisis van 2001 niet vergelijken met die van 2001. 2001 was een crisis die ontstaan was in de ICT deze niet. Sowieso is ICT een steeds groter onderdeel van het bedrijf en zeker bij financielle instellingen een enorme manier van kostenbesparingen. Hoe meer je automatiseert hoe voordeliger je uit bent op de langere termijn.
Ga maar eens kijken bij de jaarbegrotingen die momenteel opgesteld worden en de omzet- en winstverwachting die hierbij geprognotiseerd wordt. Deze worden een stuk lager gelegd als die van 2008.

Bij banken is in principe alles automatisch. En het werkt. De reden dat veel ICT-ers er zitten is om dingen te verbeteren. En reken maar dat er flink wat verbeteringen uitgesteld worden om de tegenvallende resultaten (minder hypotheken, minder leningen, etc...) te compenseren.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 17:06
Leeftijd:32
Opleiding(en): MBO Telematica
Certificaten: Apple Certified Administrator, EMC Proven Specialist Professional SA
Werkervaring: 14 jaar
Werkgever: ICT dienstverlening (klein bedrijf 10 man)
Huidige functie: SAN en Storage beheerder
Laptop: ja, macbook pro 17"
Vakantiedagen: 24 officieel, maar door de vele overuren is dit veel meer.
13/14e maand of winstuitkering: Ja, € 4000,- per jaar bruto
GSM: ja, iphone 3G, volledig door de zaak betaald (zakelijk en prive)
Leaseauto: Butt-ugly Prius Bussines (fijne auto om mee te rijden)
Werkweek: 40 uur, zonder overwerk (meestal een uurtje of 40 per maand gemiddeld, wordt in verhouding uitgekeerd of opgenomen als vrije tijd)
Pensioenregeling: Ja.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Thuiswerken eigen invulling, Sport wordt betaald, Opleidingen.
Reistijd: ongeveer 75 min met file enkel

Maand salaris(bruto): 3500 op basis van 40 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd:21
Opleiding(en): MBO Ict Beheer 4
Certificaten: Geen
Werkervaring: 1 jaar stage
Huidige functie: Support Engineer
Laptop:Nee
Leaseauto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen.
Reistijd: ongeveer 20 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

Leeftijd:22
Opleiding(en): MBO Ict Beheer 4, nu bezig met HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: 1,5 jaar
Werkgever: Bedrijf wat kunststofvloeren maakt
Huidige functie: Junior Systeembeheerder
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Ja, tantieme
GSM: Ja, Iphone 3G bellen zakelijk en prive onbeperkt
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleiding wordt betaald
Reistijd: 8 min

Maand salaris(bruto): 1700 incl. reiskostenvergoeding

Specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
iro schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:58:
Maand salaris(bruto): 1700 incl. reiskostenvergoeding
Zeer goed begin! Maar het wordt zeker zwaar aangezien dat je 40 uur werkt en ook nog HBO-opleiding volgt.
En ook nog lekker in de buurt.

[ Voor 51% gewijzigd door Silver7 op 04-12-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Iemand een idee of de volgende salaris indicaties reeel zijn? Lijkt me namelijk vrij hoog. Vooral de WO startsalarissen.

http://www.nobiles.nl/index.php?id=37&article=4718

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Z___Z schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:33:
Iemand een idee of de volgende salaris indicaties reeel zijn? Lijkt me namelijk vrij hoog. Vooral de WO startsalarissen.

Ja, daar geloof ik eigenlijk ook weinig van. Ik weet niet hoe ze het berekend hebben, maar als het gewoon een kwestie is van 160 uur per maand dat bruto uurloon, dan is het inderdaad niet erg realistisch. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die met nul werkervaring € 3800 bruto per maand verdiende (gemiddeld niet-bèta-startersloon volgens die tabel), zelfs niet bij de allerbest betalende advocaten- en accountantskantoren (en die betalen _heel_ wat beter dan de gemiddelde technische werkgever).

Dus een beetje crap imo.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Bijna 3100 euro voor een startende HBO IT-er? 8)7 Nou in iedergeval niet bij mijn werkgever kan ik je vertellen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:46

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ze zeggen ook dat dat is hoeveel ze verdienen. Niet dat ze dat ook krijgen :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:31

Res-q

Redder in nood?

ff regelen dat ik bij mn volgende salarisonderhandelingen minimaal het uurtarief krijg dat daar staat aangegeven... ruim €1100 opslag per maand, denk niet dat ze daar intrappen O-)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 13:48
V525 schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:59:
[...]

Doe je heel goed als ik zo om me heen kijk in dit topic, zou vooralsnog maar bij deze werkgever blijven :)
Dat ben ik ook zeker van plan ;)

20 jaar, en wat had ik bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:32

Yoda

Can you feel it?

Er staat ook helemaal niets bij over hoe dat onderzoek gedaan is :?

De getallen die daar genoemd worden zijn iig bullshit, om het zo maar even te zeggen :) en als je even door dit topic heen bladert kun je ook snel zien dat het absoluut geen realistische getallen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

Bruto is niet bruto in de zin van bruto loon zoals die in dit topic gebruikt word.

Bruto is bvb ook kosten voor groepsverzekering, hospitalisatie verzekering, auto, 13emaand/bonus, vakantiedagen, etc inbegrepen

Dus dat is dus ook een correcter bedrag wat je werkgever uitgeeft aan jou, je ziet het mss niet direct als bruto loon terug maar het komt wel allemaal naar jou toe, bvb als een dag verlof of in je lease budget.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Zelfs dan nog blijft het hoog. Als ik ruwweg alles bij elkaar optel, kom ik zelf op 3250 bruto per maand (even pensioen er buiten gelaten, 50% wordt betaald, maar ik heb geen idee hoeveel dat is).

Als ik dan kijk dat de site het volgende geeft voor mijn opleiding:
Bedrijfskundige informatica € 20,1

Vier weken per maand, 5 dagen in de week, 8 uur per dag, dat is 160 uur per maand. Dat is een forse hoeveelheid, aangezien een manjaar dan 1920 uur is. Dan kom je op 3216 euro bruto per maand. Voor een starter.

Dus dat zou betekenen dat ik een bijzonder slechte werkgever heb gekozen omdat ik nu 3 jaar onderbetaald wordt. Natuurlijk krijg ik niet wat ik verdien ( :+ ) maar hier geloof ik niets van.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

wicked schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:17:
[...]

Nog Oracle collega nodig? :)
Je gaat me niet vertellen dat je als Oracle ontwikkelaar geen werk kunt vinden? :/

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:13

Salandur

Software Engineer

Motrax schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:49:
Zelfs dan nog blijft het hoog. Als ik ruwweg alles bij elkaar optel, kom ik zelf op 3250 bruto per maand (even pensioen er buiten gelaten, 50% wordt betaald, maar ik heb geen idee hoeveel dat is).

Als ik dan kijk dat de site het volgende geeft voor mijn opleiding:
Bedrijfskundige informatica € 20,1

Vier weken per maand, 5 dagen in de week, 8 uur per dag, dat is 160 uur per maand. Dat is een forse hoeveelheid, aangezien een manjaar dan 1920 uur is. Dan kom je op 3216 euro bruto per maand. Voor een starter.

Dus dat zou betekenen dat ik een bijzonder slechte werkgever heb gekozen omdat ik nu 3 jaar onderbetaald wordt. Natuurlijk krijg ik niet wat ik verdien ( :+ ) maar hier geloof ik niets van.
Het zijn inderdaad absurd hoge startsalarisen die zij noemen. Je moet uitgaan van 10-11 euro / uur als je start.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.