Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 8) Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:
  • 364.919 views

• Motrax
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 8 )
Index
  1. Welkom!
  2. De vorige delen
  3. Wat is de bedoeling van dit topic?
  4. En wat is niet de bedoeling?
  5. Handige links!

Welkom!
Wederom een deel van 'Wat verdient de ICTer gemiddeld.'
En dan kijken we niet alleen naar de centen, maar ook naar de leaseauto, opleidingen, relevante ervaringen en aantal werkuren per week.

De vorige delen

Wat is de bedoeling van dit topic?
In dit topic kun jij jouw salaris vergelijken met dat van andere tweakers.
Je kunt het beste je brutoloon posten.
Brutoloon kunnen we namelijk het beste onderling vergelijken aangezien de één andere aftrekposten (zoals leaseauto's, belastingen, verzekeringen etc.) dan de andere heeft.

Als je je loon wilt posten kan je dit lijstje gebruiken:

Leeftijd:
Opleiding(en):
Certificaten:
Werkervaring:
Werkgever:
Huidige functie:

Laptop:
Vakantiegeld:
Vakantiedagen:
13/14e maand of winstuitkering:
GSM:
Leaseauto*:
Werkweek:
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Pensioenregeling:
Land:
Reistijd**:

Maand salaris(bruto):

* Als je leased, is het is gewoonlijk om de lease auto te vermelden en/of het leasebedrag. Als je het leasebedrag vermeld, graag dan exclusief btw en exclusief het brandstofcomponent. Zo kan er beter een vergelijking worden gemaakt. Ook het aantal prive kilometers is interessant om te vergelijken.

** De reistijd is nieuw sinds dit onderwerp. Vermeld graag ook de manier van transport: OV/auto/fiets/benenwagen.

:? Werkervaringen?

- Beschrijf bij je werkervaring even netjes neer wat je gedaan hebt, bijvoorbeeld;

• Stage gelopen
• Vrijwilligerswerk gedaan
• Professionele werkervaring opgedaan
• Etc.

En let erop, zet er natuurlijk ook even bij hoeveel relevante werkervaring je hebt! Dit speelt namelijk ook een rol in je salaris.

Bij je totaal aantal jaar werkervaring hoor je stages niet mee te tellen, aangezien stages een standaard onderdeel zijn van je opleiding en iedereen deze heeft gevolgd en omdat stage wel ervaring is, maar geen werkervaring. Stages kunnen uiteraard apart vernoemd worden.

:? Wat moet ik doen als ik "Ik wil eigenlijk mijn werkgever niet vermelden.." denk?
- Dat mag natuurlijk, geef in dit geval aub wel even aan wat voor soort bedrijf het is. Bijvoorbeeld een detacheerder, klein ontwikkelhuis of een MKB.

:? Wat moet ik doen als ik "hahaha, hij verdient veeel te weinig!" denk?
- Lees in dat geval nog een keer zijn post door en controleer of hij wel 40 uur per week werkt, wat zijn werkervaring is, en of hij speciale secundaire voorwaarden heeft. Blijf in ieder geval gewoon aardig.

:? Maar ik ben freelancer, ik kan het standaardlijstje niet echt invullen..
- Indien je freelancet dan is er iets meer informatie nodig dan bovenstaande tabel. In plaats van maandsalaris is het beter te spreken over het gemiddelde maandelijkse inkomsten. Geef daarnaast aan over wat voor een periode het gemiddelde is bepaald. Andere mensen hebben er namelijk vrij weinig aan als het je verwachte inkomsten betreffen, toevallig een goede maand, etc. Buiten de inkomsten is het ook nuttig om inzichten te geven in enkele kosten, bijvoorbeeld verzekeringskosten, pensioenkosten, studiekosten, mobiliteitskosten, etc.

Wat is niet de bedoeling in dit topic?

Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor. Discussies hier volgt geen kip want dan lopen er tig door elkaar.

- Ook is het niet de bedoeling om te gaan werven in dit topic!
- Ook is het niet de bedoeling om een cloon account aan te maken en je salaris te posten!

Handige links!

Layout overgenomen van voorgaande topics.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Motrax
  • Niet online
Goed punt. Persoonlijk reken ik altijd in enkele reis. Bezwaren?

Overigens is reistijd lastig aan te geven en blijft het een indicatie. Een indicatie die wel van belang is.

offtopic:
Ik ben bijvoorbeeld 10 uur per week kwijt aan vliegen, en dan nog wat reistijd in het buitenland naar kantoor <-> hotel. Gemiddeld kom ik op 12 uur per week, wat dan weer 2h40m per dag is, en dat is dan weer 1u20m enkele reis per dag 8)7

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Motrax
  • Niet online
Ongeveer 1500,-. Dat is dan zonder ziektekostenverzekering en eventuele bijtelling en gebaseerd op 23+ jaar oud.

Zie ook http://www.loonwijzer.nl/main/brutonetto wat ook in de start post stond

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
Vertel dat maar tegen Raet en Loonwijzer.nl :+

Even serieus: je geeft twee schattingen, maakt daar weer een gemiddelde van en je komt vervolgens nog dicht tegen wat de Loonwijzer aangeeft aan. Ik geloof dat die loonwijzer berekening toch wel iets betrouwbaarder is.

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
quote:
Francis schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:24:Overigens misschien een idee om dit topic ipv alleen ICT voor alle functies te gebruiken? (wel relevant, vakken vullen of bollen steken ed niet)
Dit onderwerp gaat over ICT'ers en hun salaris. Als er behoefte is aan een onderwerp voor niet ICT'ers dan is daar ruimte voor, maar niet hier ;)

An sich is het wel interessant om salarissen uit andere branches te zien, maar omdat het verschillend is, past het niet in één onderwerp.

Zie bijvoorbeeld de volgende onderwerpen:
Wat verdient een techneut (metaal/elektro) gemiddeld?
Wat verdient een MSc in Nederland
Schoonmaker: supersalaris?
En een spin of van ICT gemiddelde inkomen over dat loodgieters meer zouden verdienen:
Loodgieters verdienen meer

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
Twee resultaten uit dit onderwerp, vier uit het voorgaande. Inderdaad niet zo heel veel, maar daar zijn dan ook 7 voorgaande delen voor ;)

Toen ik solliciteerde had ik alle onderwerpen doorgelezen, ook om een gevoel te krijgen wat een WO'er zou krijgen (ben zelf HBO'er).

En wat Rukapul aangeeft, het is enorm lastig om er wat over te zeggen zonder te weten bij welke werkgever je solliciteert. Een grote detacheerder biedt gemiddeld gezien minder, maar wel een leaseauto. En dan vaak geen differentiatie tussen WO en HBO. Andere bedrijven bieden weer hoger enz enz en dan kom je ook een hoge range uit van 2000,- tot 2500,- wat gewoon nietszeggend is.
quote:
Rukapul schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:47:
Niet mee eens. Ik zit bij een groot bedrijf en heb de afgelopen 6 jaar zonder te jobhoppen of functieverandering (groei in functie dus) mijn salaris met 1.67x zien groeien oftewel 8.9% stijging gemiddeld per jaar (individueel + CAO).
Ook geen promotie? Ik heb in die paar jaar dat ik maar werk alleen stijgingen gehad door promotie. Okay, dat was gewoon omdat ik elke ronde promotie heb gemaakt, maar wat ik om me heen zie is dat er weinig groei is wanneer je geen promotie maakt.

[Voor 31% gewijzigd door Motrax op 12-08-2008 10:48]

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
Heren en minstens één dame,

Dit onderwerp is niet voor discussie over de waarde van certificaten. Dit onderwerp is over salarisgegevens, het kwijlen er bij en het patsen.

Als het erg dwars zit, dan staat het je vrij om er een nieuw onderwerp over te starten :)

Modbreak:
Inderdaad en daarom verder in Het belang van certificaten .

(en voortaan dit soort posts aub in de vorm van een Topic Report :))

[Voor 25% gewijzigd door een moderator op 26-10-2008 19:36]

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
quote:
denzehh schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:21:
Momenteel in dienst bij een klein detacheringsbureau.

Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO Netwerkbeheerder Niveau 4
Certificaten: ECDL, MCSE.
Werkervaring: 7 Maanden
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Servicedesk/Helpdesk functie

Laptop: Nee
Vakantiegeld: Ja 8% Bruto over het jaarsalaris.
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Geen idee eig.
GSM: Nee
Leaseauto: Besteld, Seat Ibiza 2009 5D Sport-UP 1.9 TDI ' 28.xxx EU :*)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Mogelijk.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursussen e.d geheel op kosten van Werkgever.
Land: Nederland
Reistijd: +/- 2 a 2.5 uur per dag. ( in de auto )

Maand salaris(bruto): 1750 ,-

Ben er wel redelijk tevreden mee, iemand nog op of aanmerkingen? :o

Gr.
Zeker niks mis mee. Maar één opmerking: die Ibiza is leuk, maar als je er privé mee rijdt, dan ben ongeveer 250,- netto per maand aan bijtelling kwijt. Dat is op je salaris een best fors aandeel. Heb je daar rekening mee gehouden?

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
quote:
djdongorgon schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:30:
Maandsalaris bruto: EUR 2200,-
Maandsalaris netto: EUR 1738,40
Dat klopt niet. Hier ging 21% vanaf en niet zoals in Nederland in ieder geval gebruikelijk is de 42% (of hoger...). Dus of je woont in een ander land, of je hebt iets over het hoofd gezien ;)

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
Geen enkel gedeelte, mooie counter ;)

Als je met CWI te maken hebt en dat heb je niet voor niets, gewoon accepteren. Ja het salaris is niet al te hoog, maar het kan nog lager.

En gewoon verder solliciteren naar een betere baan. Je hebt in de tussentijd een vast inkomen + je bouwt verder werkervaring op.

En om eerlijk te zijn, die reisafstand is heerlijk!

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
wut? Dubbele? Ik verdien het zelfde als Max|Burn, maar dan meer in de ETL/BI hoek, zonder die toffe certificaten. En geen bonus ( :'( ) Geen toeval, zelfde bedrijf ;)

Kan je dan het dubbele verdienen? 8)7

Ow en die zoekfunctie werkt zo ongelooflijk crap, je kan niet op user zoeken als hij niet geciteerd is :/

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
Geld voor alle richtingen he, niet alleen ICT. Ik zou als HBO starter in de IT niet voor 1400,- bruto mijn bed uit komen.

Vanaf 1800,- valt er over te praten.

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
Meestal wordt het als volgt beschreven:
- Leaseprijs exclusief brandstof, exclusief btw.
- Leaseprijs inclusief brandstof, exclusief btw.
Er wordt bijna nooit met btw gerekend.

Brandstofcomponent is nooit handig om mee te rekenen in je leasebedrag, omdat het bedrag van je 'auto' 'afgaat'. Er wordt daarom meestal altijd exclusief brandstof gerekend omdat je dan beter kan vergelijken. Afgezien van de kortingen e.d. die bij de leasemaatschappij zijn bedongen natuurlijk ;)

Ik ga waarschijnlijk voor 640,- excl. brandstof een Ford Focus Station Wagon Titanium leasen *O*

Ik ga eens kijken hoe het in de TS staat vermeld, als het nodig is pas ik het aan naar excl. brandstof en eventueel apart vermelden van de brandstof.

Edit: TS bijgewerkt.

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
Als je nog even je bruto salaris toevoegt misschien wel ja ;)

Whehe, stiekum editten he :+

Is niet redelijk. Ik vind het voor je leeftijd meer dan redelijk :) Maar goed, dat komt ook door je jaren werkervaring.

[Voor 55% gewijzigd door Motrax op 10-11-2008 14:42]

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
Er zijn zat vacatures voor systeembeheerders buiten de detachering. Met 8 jaar ervaring nog op 1800 is je zelf in de vingers snijden, dat is voor 1-2 jaar werkervaring.

Hier, je kan zelfs voor de SP in Rotterdam systeembeheer worden, begint vanaf € 1.939,-- en maximaal € 2.485,-- :P
http://www.sp.nl/vacature_systeembeheer.shtml

[Voor 7% gewijzigd door Motrax op 13-11-2008 23:01]

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
In de praktijk is het ruwweg 25-30% van je bruto salaris, op basis van de 42% schaal wat je netto krijgt. Vraag me niet hoe dat precies tot stand komt, maar zo ongeveer :P

Probeer maar via: http://www.loonwijzer.nl/home/brutonetto.

Je zal van die 275,- bruto ongeveer 200,- netto er bij krijgen.

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
Ja. Maar dat gaat niet op voor detachering als je niet weet tegen welk uurtarief je bent weggezet ;)

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
Dat is vaker voorgesteld, icm een database e.d.

Het antwoord is, liever niet. Mensen posten wel hun gegevens, maar willen liever niet geautomatiseerd terug komen.

Zoiets. Heb het ook maar half onthouden :+

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
Discussie over dit onderwerp graag hier verder voeren: Wat is de invloed van de kredietcrisis op de IT-sector?

Dit onderwerp gaat alleen over het salaris, niet over de invloed van de kredietcrisis op de IT-sector ;)

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
Zelfs dan nog blijft het hoog. Als ik ruwweg alles bij elkaar optel, kom ik zelf op 3250 bruto per maand (even pensioen er buiten gelaten, 50% wordt betaald, maar ik heb geen idee hoeveel dat is).

Als ik dan kijk dat de site het volgende geeft voor mijn opleiding:
Bedrijfskundige informatica € 20,1

Vier weken per maand, 5 dagen in de week, 8 uur per dag, dat is 160 uur per maand. Dat is een forse hoeveelheid, aangezien een manjaar dan 1920 uur is. Dan kom je op 3216 euro bruto per maand. Voor een starter.

Dus dat zou betekenen dat ik een bijzonder slechte werkgever heb gekozen omdat ik nu 3 jaar onderbetaald wordt. Natuurlijk krijg ik niet wat ik verdien ( :+ ) maar hier geloof ik niets van.

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
quote:
Apache schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:40:
In je berekening heb je nog steeds geen rekening gehouden met bedrijfsvoorheffing (hiervan word een gedeelte niet bij het bruto loon van de arbeider gerekend, hier in Belgie toch) vakantiegeld en 13e maand. Alles samen mag je hiervoor op een jaarlijkse basis toch 4000-5500€ extra rekenen.
Dat zat er allemaal in. Ik weet wat mijn bruto jaarsalaris is, en dan simpelweg gedeeld door 12. Dat is inclusief vakantiegeld, 13e maand en nog wat kleinere toeslagen. Exclusief 50% pensioen en auto. Eerste omdat ik het niet weet, tweede omdat een auto verdacht lastig bij je brutosalaris te berekenen valt. Tenzij je uit gaat van de bijtelling, maar dat is geen auto, maar een belasting. Bovendien voegt het niets aan je loon toe, maar zijn het kosten.

Ik weet niet wat die voorheffing precies is, maar als arbeider interesseer ik me er alleen voor wat ik bruto en netto op mijn rekening krijg. Alle andere bedragen die mijn werkgever heeft, is leuk, maar niet voor mij.

Het onderzoek wordt gebracht alsof je als starter dat uurloon gaat verdienen. Nou mooi niet.

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
Je hebt geen certificaten en met de certificaat beluste werkgevers is dat een nadeel. Je hebt 3 jaar werkervaring, maar adsl-monteur is niet de beste werkervaring (sorry ;) ). Daar staat een redelijk tot goed salaris + leaseauto +13e maand tegenover. De pensoenregeling, betaald je werkgever die voor 100%? Zo ja, dat scheelt aardig in jouw kosten.

Ik vind het een goed aanbod.

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
quote:
Loev schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:43:
Doen! Echt, ik ben ouder, HBO opleiding, Masterclass van 2 maanden gevolgt en ik verdien minder! Al scheelt het wel weinig :)
Vergelijking gaat niet helemaal op omdat GLY 3 jaar werkervaring heeft, waar jij 6 maanden hebt ;)

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
Ook navragen bij je nieuwe werkgever of eventuele OV kosten volledig worden vergoed. Bij de huidige klant waar ik zit wordt OV 100% vergoed.

Maar goed, het heeft verder weinig met het gemiddelde salaris van een IT'er te maken ;)

Overigens vind ik 2350 voor 6 maanden ervaring in tegenstelling tot andere posters, wel aan de ruime kant.

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
quote:
Tylen schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 13:18:
[...]

Dat is niet waar hoor. Mijn diesel is voor rekening van de werkgever en word op geen enkele manier aan mij doorberekend.
Inderdaad. Sommige werkgevers bieden alleen leaseprijs kaal bruto aan, het brandstofcomponent hoeft de werknemer niet naar op om te kijken.

Andere werkgevers hebben weer constructies waar verbruik ook mee wordt genomen, zuinigere auto betekend grotere auto, minder zuinig, kleinere auto enz enz.

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
Voor de vraag wat een project manager inhoud kan je beter een nieuw onderwerp starten, aangezien er in dit onderwerp geen plaats voor is.

Overigens is de vraag 'wat doet een project manager' veel te breed en zal het alleen vage antwoorden oproepen.

Als iemand zich geroepen voelt om een nieuw onderwerp te openen met een gerichte vraag, dan wordt het nog nuttig :)

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
En hoeveel uur in de week is dat dan? ;) Bovendien, netto is niet interessant, we moeten juist bruto weten :P

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
Vraagje uit interesse, hoe ben je van VMBO Bouw naar ICT gekomen? :o

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
offtopic:
[quote]Madje schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:30:
Afgelopen vrijdag gesprek met mijn manager gehad over het carrierepad. Mag op korte termijn een meer diepgaandere SQL cursus gaan volgen (mijn basis kennis is soms wat te weinig om complexe SQL queries in te bakken in ETL mappingen).
Verder over een halfjaar wat meer van de voorkant zien, meer rapportage tools. Ik wil wat naar SAP toetrekken en dan voornamelijk het aspect wat zich bezig houdt met het managen van de bedrijfsprocessen. Kreeg alleen te horen dat ze hier daar weinig mee doen, maar wil het toch sowieso doen (of anders doorgroeien in het bedrijf en dan maar in een andere business unit werken).

Iemand een idee wat dan handig is om te leren? Kan me voorstellen dat je niet helemaal je in SAP kunt gaan duiken (helemaal gezien ik nu mij bezig hou met Business Intelligence). Moet mijn pop opstellen voor een 3 jaren plan ;)
[/quote]
Grappig, ik zit in dezelfde situatie. Het is offtopic, maar je hebt Direct Messages uitstaan, dus ik kan je geen bericht sturen. Misschien beter om een nieuw onderwerp te openen aangezien dit niet in dit onderwerp hoort?

Ik doe aan ETL en veel met SAP en ben begonnen in de ETL hoek en een beetje SAP ingerold.

Heb je ook al met SAP gewerkt? Dat is een van je doelstellingen voor een nieuwe rol/project. Je hebt interesse in SAP, vanuit een integratieperspectief. Die kreet vaak herhalen. Ook voor de onderbouwing van je cursussen bijvoobeeld. Om tot een goede ETL/interface laag te komen is het belangrijk om ook te begrijpen wat je bron/doel applicatie is. Dus daarmee kan je een paar standaard SAP (kennismakings)cursussen mee opdoen.

Verder, wat is SAP voor jou? Er zijn zoveel dingen/varianten. Handig is misschien te beginnen met SAP BW/BI, het DWH gebeuren van SAP. Het heeft vaak een ETL/interface laag nodig naast de standaard functionaliteit. Aangezien SAP BW/BI tegelijk met SAP wordt ingezet zit je automatisch bij SAP algemeen.

Zorg ook dat je algemene kennis goed op peil is. Stukje logistiek, stukje financieel, misschien zelfs HR. Interfacing met een systeem is vaak het begrijpen van de bovenliggende processen en niet alleen de technische velden. Als je de samenhang niet snapt (waarom wordt er in SAP FICO zo veel documenten gecreeerd voor maar 1 boeking enz enz?) kom je niet ver.

Ik kan niet op afstand zien wat voor SQL er in je mappings zit. Ik zet mijn vraagtekens bij je kennis van SQL, ik ben zelden ingewikkelde SQL tegekomen bij puur ETL. Een paar joins, maar zeker als je een fatsoenlijke ETL tool gebruikt, kom je een heel eind. Het maakt het veel makkelijker als je de basis goed begrijpt.

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
offtopic:
De ervaring is dat je de zoekfunctie kan gebruiken van het forum en dat dit onderwerp hier duidelijk niet om gaat... ;)

Wat onderwerpen:
http://gathering.tweakers...ata%5Bsearchtimeout%5D=30

Succes :)

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
Krijg je ook betaling in natura? :+

Ja flauwe grap, maar deze moest ik gewoon maken.

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
Dit is niet helemaal het onderwerp om er op in te gaan, maar 1000,- bruto is beneden het minimumloon voor een 23-jarige. Ik weet niet wat je leeftijd is, maar zelfs als ik onder de 23 was, zou ik toch even op zoek gaan naar iets anders.

1000 / 160 (4x40 voor het gemak) is 6,25 bruto. De mac of supermarkt verdient zowat beter :X

Je hebt wel een probleem, namelijk dat je 0 certificaten hebt (ECDL is een kansloos papiertje, sorry) en net een markt betreedt waar het moeilijk is voor starters, maar je hebt vier keuzes:
- Je zoekt verder en er zijn nog wel vacatures, ik heb ze voor MBO's ICT nog wel gezien in mijn buurt
- Je studeert verder naar HBO
- Je gaat vrijwilligers werk doen
- Je accepteert die lousy 1000,- en gaat gauw op zoek naar wat anders.

Ik zou mikken op 1400,- niet al te hoog (maar 100,- boven minimumloon voor 23-jarige), maar het is zeker niet teveel gevraagd.

Persoonlijk zou ik niet eens op tweede gesprek komen. Misschien heel rap iets anders zoeken en zien dat ze meer bieden en dan niet naar het tweede gesprek gaan?

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
Als die 3 jaar werkervaring 3 jaar SAP BW/BI ervaring is, ben je onderbetaald. Daarbij ook nog eens een forse reistijd. Ik wil niet stoken... maar het kan beter. Tenzij die winstuitkering fors is.

☻/
/▌

• Motrax
  • Niet online
Staat in de startpost. Stages en afstuderen is een standaardonderdeel van je opleiding en is niet vergelijkbaar met werkervaring.
quote:
Werkervaringen?

- Beschrijf bij je werkervaring even netjes neer wat je gedaan hebt, bijvoorbeeld;

• Stage gelopen
• werk gedaan
• Professionele werkervaring opgedaan
• Etc.

En let erop, zet er natuurlijk ook even bij hoeveel relevante werkervaring je hebt! Dit speelt namelijk ook een rol in je salaris.

Bij je totaal aantal jaar werkervaring hoor je stages niet mee te tellen, aangezien stages een standaard onderdeel zijn van je opleiding en iedereen deze heeft gevolgd en omdat stage wel ervaring is, maar geen werkervaring. Stages kunnen uiteraard apart vernoemd worden.
Dus als je vers van school komt is je werkervaring in jaren uitgedruk 0, maar kan je wel apart vermelden dat je 2x 6 maanden stage had bijvoorbeeld ;)

Als het gaat om op je CV vermelden, gewoon doen. Zeker als starter is je cv al kaal genoeg en is de richting van je stage soms relevant voor je toekomstige werkgever.

Edit: Rukapul :'(

☻/
/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online
offtopic:
NL is duurder in de lease. Maar om nu te beweren dat een auto met een catalogusprijs van 35.000 weinig auto is, dan ben je verwend en moet je het niet projecteren op andere mensen.

☻/
/▌

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True