Bedankt, ik ga even zoeken onder welkeAnoniem: 33810 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:07:
Het ? was ik eerst ook kwijt, dat bleek in het ABC scherm onder een SHIFT toets te zitten.
Anoniem: 96182
Voor degenen die dit ook zoeken:Anoniem: 96182 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:35:
Ben sinds enkele dagen ook een tevreden bezitter van de TD.
Heb al heel veel aan de afgelopen topics gehad, kon alleen iets niet vinden.
Ik heb al mijn auto toetsenblok uitstaan bij instellingen>energie.
Heb wel aanstaan dat hij op toetsblok gaat nadat ik hem standby zet via bovenste knopje.
Mijn TD gaat echter nog steeds na een seconde of 30 op toetsblok.
Is er iemand die weet of dit een registerinstelling is?
20. Delay device autolock: HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\BackLight\AutoDevic eLockTimeout -> Change the Dword value (30 = 30 seconds, etc)
Dat kun je aanzetten dat je ook je sim contacts ziet. zie het bijgeleverde config programmatje maarAnoniem: 269158 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 03:50:
heel leuk programma alleen 1 groot nadeel is dat je alleen je concaten ziet dus niet de nummers die je gewoon op je sim heb staan
maar zoals bij TD onder mensen wat niks toevoegt aan verbetering dus volgens mij als ze dat op zouden lossen dan heb je een leuk tool
[...]

Oost west, 127.0.0.1 best!
Tja, een groot deel van slide2unlock is inderdaad een kopie van de iphone, desondanks is het wel een erg slim gevonden manier om je telefoon makkelijk te locken en unlocken en ziet het er ook nog eens gaaf uit. Waarom zou het wiel 2 keer uitgevonden moeten worden, right?Anoniem: 33810 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 05:15:
[...]
iContact? Slide2Unlock? Als ik een iPhone wil, dan koop ik die wel een.

iContact is volgensmij niet gerelateerd aan apple of de iphone, puur de naam (tegenwoordig is alles met een i ervoor hip..). Dus.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Neem mij niet kwalijk, maar druk dan eens op de shift toets.Anoniem: 96182 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 21:32:
[...]
Je heb het verkeerde toetsenbord voor je, ik bedoel niet volledig QWERTY maar volledig op de volgende pagina.
- NAC Breda -
Met de nieuwe 1.93 Rom werkt Nodata bij mij niet meer: ik heb alles gedisabled, maar als ik naar tabblad Internet of Weer ga maakt de diamond gewoon contact en laad de gegevens. iemand een idee?
Volume control op ON gezet werkte..210667 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:59:
[...]
Zet volume control en volume control with transparant BG eens uit. Misschien dat het dan anders wordt

Anoniem: 269158
nou iedereen over de batterij heeft ik heb wat gevonden op internet heeft iemand dit al of weet iemand hier iets meer over

HTC TOUCH DIAMOND EXTENDED LIFE BATTERY - Specification
The battery life of your HTC Touch Diamond is limited like any other device containing rechargeable batteries. You will notice that the battery capacity of your HTC Touch Diamond drops little by little as you use it more. When the available battery time is shortened considerably, a probable cause of this is that the battery has reached the end of its life.
This extended life replacement battery will extend the useable battery life of your HTC Touch Diamond.
Battery Type: Li-Ion
Voltage: 3.7V
Capacity:1800mAh
Price: £25.85
£22.00 ex vat

The battery life of your HTC Touch Diamond is limited like any other device containing rechargeable batteries. You will notice that the battery capacity of your HTC Touch Diamond drops little by little as you use it more. When the available battery time is shortened considerably, a probable cause of this is that the battery has reached the end of its life.
This extended life replacement battery will extend the useable battery life of your HTC Touch Diamond.
£22.00 ex vat
Voor diegenen die zich ergeren aan de sim contacten die in je contacten staan, die kun je weghalen oa weg halen met het Advanced config tooltje. Echter na een soft reset moet je dat tooltje weer starten en en HideSIM op Enable zetten. Ik weet niet of dit probleem is opgelost in de 1.93 ROM, maar voor de 1.37 ROM heb ik maar even een scriptje geschreven zodat je sim contacts automatisch niet meer zichtbaar zijn in je contacten lijst.
1. Download en installeer dit .cab bestand op je Diamond KLIK !
2. Kopieer de onderstaande code in notepad en sla dit op als HideSim.mscr
3. Plaats het HideSim.mscr scriptje in je \Windows\Opstarten folder
4. Na elke soft reset zal dit scriptje worden uitgevoerd.
5. Klaar is kees
Let op er zit een time out in van 60 seconden. Dit om het normale register volledig te kunnen laden. Met dank aan XDA-developer Mirko Schenk voor het tooltje en de time out tip !!!
1. Download en installeer dit .cab bestand op je Diamond KLIK !
2. Kopieer de onderstaande code in notepad en sla dit op als HideSim.mscr
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| #Basic script to automatically disable SIM contacts in Contact list in 1.37.0.0 ROM # #Written by MRE - Tuesday, august 8 # #Set timer to wait to load complete registry. Do not modify. # Sleep 60000 # #Enable or disable error reporting. Error levels are: off, critical, syntax, error, warn # #Errorlevel warn # #Delete original registry setting just in case # RegDelete ("HKCU", "ControlPanel\Phone", "ShowSIM") # #Write registry settings to hide SIM contacts # RegWriteDWord ("HKCU", "ControlPanel\Phone", "ShowSIM" ,0) # exit |
3. Plaats het HideSim.mscr scriptje in je \Windows\Opstarten folder
4. Na elke soft reset zal dit scriptje worden uitgevoerd.
5. Klaar is kees
Let op er zit een time out in van 60 seconden. Dit om het normale register volledig te kunnen laden. Met dank aan XDA-developer Mirko Schenk voor het tooltje en de time out tip !!!
[Voor 4% gewijzigd door MRE-Inc op 05-08-2008 00:36]
XBL: MRE Inc
Ziet eruit alsof je diamond hier vreselijk veel dikker van wordt. HTC heeft zelf ook een extended life battery uit nu, 1340mAh o.i.d. geloof ik, maar ze claimen 2x zoveel capaciteit als de originele 900mAhAnoniem: 269158 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 00:10:
nou iedereen over de batterij heeft ik heb wat gevonden op internet heeft iemand dit al of weet iemand hier iets meer over
[afbeelding]
£22.00 ex vat
Leegte
als het dikker van zou worden dan past het niet bedoel krijg je nooit kapje of deze kapje moet extra dikker zijn maar goed het was maar een vraag of iemand ervaring mee had en tja het is wel 2 keer zo veel als wat we nu hebben dat zou dan eigenlijk inhouden dat je ieder geval de dag normaal rond kunt komen toch
Kiwiknaapje schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 00:31:
[...]
Ziet eruit alsof je diamond hier vreselijk veel dikker van wordt. HTC heeft zelf ook een extended life battery uit nu, 1340mAh o.i.d. geloof ik, maar ze claimen 2x zoveel capaciteit als de originele 900mAh
@ Balak:
Euhm ja die zin van je klopt echt voor geen meter. Gebruik aub punten en komma's enz.
Wat ik er uit denk te kunnen halen (onder voorbehoud);
Dat een dikkere batterij niet gaat passen met het standaard kapje? Dat klopt! Je krijgt er een nieuw 'XL' kapje bij geleverd.
Edit: en het is gebruikelijk je quote bovenaan in je post te zetten, en daaronder dan te reageren, dit is beter voor het overzicht.
Verder vroeg ik me af of iemand weet of ik via de TD met remote desktop(RDP) kan connecten?
Overigens vandaag besteld;)
Euhm ja die zin van je klopt echt voor geen meter. Gebruik aub punten en komma's enz.
Wat ik er uit denk te kunnen halen (onder voorbehoud);
Dat een dikkere batterij niet gaat passen met het standaard kapje? Dat klopt! Je krijgt er een nieuw 'XL' kapje bij geleverd.
Edit: en het is gebruikelijk je quote bovenaan in je post te zetten, en daaronder dan te reageren, dit is beter voor het overzicht.
Verder vroeg ik me af of iemand weet of ik via de TD met remote desktop(RDP) kan connecten?
[Voor 31% gewijzigd door sanzut op 05-08-2008 00:46]
]mbr]*weg*
Als je niets toe te voegen hebt, drukt dan aub niet op de verzend-knop.[/]
Als je niets toe te voegen hebt, drukt dan aub niet op de verzend-knop.[/]
[Voor 92% gewijzigd door pven op 05-08-2008 07:20]
Op xda zwerven een aantal cab bestandjes rond met een rdp client. Onder andere in een topic van TLR rom.sanzut schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 00:44:
[Voor 45% gewijzigd door een moderator op 05-08-2008 07:20]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Anoniem: 203771
Hoe erg staat het met de batterij? Ik vind het niet erg hem dagelijks op te laden, omdat dat naar mijn ervaring snel gaat met HTC toestellen. Maar als je hem s'avonds oplaad en de volgende middag staat hij leeg omdat je hem veel gebruikt zou ik toch wel ernstig vinden.
Hoor het wel!
Gr.
Hoor het wel!
Gr.
Dat is emRitchie schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:01:
[...]
Neem mij niet kwalijk, maar druk dan eens op de shift toets.

Dat soort mensen zien zelf helaas niet in hoe enorm irritant dat leestsanzut schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 00:44:
@ Balak:

Anoniem: 79879
Geen vervelend pop-up toetsenbordje meer! Komt alleen nog omhoog als je hem aanklikt.Ethnocentrix schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 20:03:
Weet iemand of er ergens in te stellen valt dat het on-screen toetsenbord niet automatisch openspringt zodra je op een invoerveld gaat staan?
• Download cab
• Handmatig:
HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Sip>:
Create or change DWORD TurnOffAutoDeploy from 0 to 1
Doe wel even een soft-reset na de wijziging.
[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 05-08-2008 08:57]
Nog de HTC RUU of de Hard SPL wil niet flashen... Op het moment dat mijn diamond reboot dan gaat ie gewoon weer in windows en niet naar de speciale modus (geen idee hoe dat heet maar dat had ik wel altijd bij me MDA Pro dus volgens mij druk ik een knopje niet in ofso waar ze niks over zeggen).
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Dat is echt onzin, zie hier: http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htmwontcachme schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 21:06:
[...]
Vaak helpt 10x volledig op en ontladen goed. Heb ik ook gedaan en houd het nu makkelijk een dag uit en zeker een week op alleen standby
A lithium-ion battery provides 300-500 discharge/charge cycles. The battery prefers a partial rather than a full discharge. Frequent full discharges should be avoided when possible. Instead, charge the battery more often or use a larger battery. There is no concern of memory when applying unscheduled charges.
Anoniem: 235592
Iemand hier nog enig idee hoe ik dit kan oplossen? Anders geef ik het maar op, niks aan te doenAnoniem: 235592 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:27:
Wat ik wel vervelend vind is dat de status lampje na 1 tot 2 minuten uitgaat. Nu heb ik in de faq ook al gekeken dat je dit handmatig kan verhogen naar x aantal minuten in de registry (wat ik dus al heb gedaan) maar schijnbaar geldt dat alleen voor gemiste oproepen. Mijn telefoon zit namelijk verbonden met exchange (push mail dus) en zou ik het fijn vinden dat ik dit ook kan wijzigen voor e-mails. In de de telefoon zelf bij instellingen ---> geluiden en meldingen--->meldingen--->statuslampje staat het al op "geen limiet"' (in het grijs, kan ik dus niet wijizgen). Maar toch gaat het na 1 tot 2 minuten stoppen met knipperen.

Had vanochtend weer dat het scherm zwart bleef. Had mn Diamond de hele nacht aan de lader hangen. Deed ik hem vanochtend aan, werkte het. Paar minuten laten, bleef het scherm zwart. Hoor wel de schermgeluidjes als ik op het scherm klik. Accu eruit gehaald voor een paar minuten en daarna er weer in. Werkte nog steeds niet. Dus nog een keer accu eruit en erin en ook maar soft reset knop gedrukt. Toen bootte de foon wel weer netjes.
Dacht dat het aan Slide2Unlock lag, maar dat heb ik 4 dagen geleden al verwijderd. Verder geen schermlocks of wat dan ook. Gaat om de 1.73 ROM.
Hebben meer hier last van ? Terug gaan naar KPN ? Toestel heb ik een week sinds zaterdag. Gaan ze moeilijk doen ? Heb geen zin om mn toestel 4 weken kwijt te zijn namelijk...
Dacht dat het aan Slide2Unlock lag, maar dat heb ik 4 dagen geleden al verwijderd. Verder geen schermlocks of wat dan ook. Gaat om de 1.73 ROM.
Hebben meer hier last van ? Terug gaan naar KPN ? Toestel heb ik een week sinds zaterdag. Gaan ze moeilijk doen ? Heb geen zin om mn toestel 4 weken kwijt te zijn namelijk...
XBL: MRE Inc
Anoniem: 136100
Het wordt toch nu wel heel ernstig. Gister rond 1900uur had ik een volledig opgeladen telefoon. De hele avond niets mee gedaan puur om eens te testen. Dus: niet uit standby geweest, geen sms verstuurd, niet gebeld. Vanochtend was mijn accu gewoon half (!!) leeg. Hoe kan dit nou? Begint me behoorlijk te irriteren namelijk. Als dit lang zo blijft ben ik niet lang in het bezit van een TD. Kijk 1 dag accepteer ik nog net, maar dat ie in 1 avond + nacht met compleet niets doen half leeg loopt... ?
Mag ik vragen van wanneer je het toestel hebt. Ik vermoed dat dit nog niet zo heel lang is. Pas na een aantal malen opladen wordt hij stukken beter. Ik heb hem nu sinds de release en ik doe er met wat bellen, smsen, internet en bluetooth (beiden constant aan) zo'n 3 dagen. Weliswaar heb ik een upgrade van mijn rom en radio die heel wat invloed hebben op de batterij. Mijn setup:Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:31:
Het wordt toch nu wel heel ernstig. Gister rond 1900uur had ik een volledig opgeladen telefoon. De hele avond niets mee gedaan puur om eens te testen. Dus: niet uit standby geweest, geen sms verstuurd, niet gebeld. Vanochtend was mijn accu gewoon half (!!) leeg. Hoe kan dit nou? Begint me behoorlijk te irriteren namelijk. Als dit lang zo blijft ben ik niet lang in het bezit van een TD. Kijk 1 dag accepteer ik nog net, maar dat ie in 1 avond + nacht met compleet niets doen half leeg loopt... ?
HTC Touch Diamond WM6.1 (Build 20270.1.3.1)
ROM version: bElite 0.97 (Premium)
ROM date: 07/17/08
Radio Version: 1.03.25.18
Protocol Version 52.29.25.12U
TF3D: 1.0.1813.6
OliNex: 1.40
De rom, radio en OliNex zijn de vinden op Xda-developers.com
Ik heb voor mezeld eindelijk een .cab kunnen maken met een aantal tweaks erin verwerkt: DiamondTweaks.cab. Er zitten zo'n 26 tweaks in verwerkt gaande van het steeds actief van helder scherm bij het bellen tot de Nederlandse woordenboek. Er zijn weliswaar geen performance tweaks in opgenomen, dit heeft als reden dat het beter is de upgraden van rom!
[Voor 27% gewijzigd door nvidia op 05-08-2008 10:58]
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Ik ben ongeveer 1,5 maand in het bezit van de TD nu. Ik kijk het nog even aan, maar tot nu toe word ik er niet vrolijk van. Ik voel persoonlijk niet echt iets voor die sterkere accu omdat de TD daar nogal een stukje dikker van wordt.nvidia schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:48:
[...]
Mag ik vragen van wanneer je het toestel hebt. Ik vermoed dat dit nog niet zo heel lang is. Pas na een aantal malen opladen wordt hij stukken beter. Ik heb hem nu sinds de release en ik doe er met wat bellen, smsen, internet en bluetooth (beiden constant aan) zo'n 3 dagen. Weliswaar heb ik een upgrade van mijn rom en radio die heel wat invloed hebben op de batterij.
HeldAnoniem: 79879 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:16:
[...]
Geen vervelend pop-up toetsenbordje meer! Komt alleen nog omhoog als je hem aanklikt.
• Download cab
• Handmatig:

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Oké, nu is mijn vraag welke ROM heb je exact en welke radio heb je? Deze zijn te vinden via settings - system - device informationAnoniem: 136100 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:54:
Ik ben ongeveer 1,5 maand in het bezit van de TD nu. Ik kijk het nog even aan, maar tot nu toe word ik er niet vrolijk van. Ik voel persoonlijk niet echt iets voor die sterkere accu omdat de TD daar nogal een stukje dikker van wordt.
Oke, dat is:nvidia schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:59:
[...]
Oké, nu is mijn vraag welke ROM heb je exact en welke radio heb je? Deze zijn te vinden via settings - system - device information
ROM version: 1.93.456.2 WWE
ROM date: 07/10/08
Radio version: 1.00.25.05
Protocol version: 52.29.25.12H
Dat is niet de nieuwste ROM (dat is 1.93.831.1 WWE van 07/18/08 volgens mij), maar veel zal het niet uitmaken
Idd, ik zou er t.z.t. wel eens een update aan kunnen wagen misschien. Ik kijk het nog even aan.posttoast schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:10:
Dat is niet de nieuwste ROM (dat is 1.93.831.1 WWE van 07/18/08 volgens mij), maar veel zal het niet uitmaken
Wat heb je allemaal aanstaan? (GSM band, Wifi, Bluetooth etc.)Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:13:
[...]
Idd, ik zou er t.z.t. wel eens een update aan kunnen wagen misschien. Ik kijk het nog even aan.
Voor de mensen die nog een nieuw spelletje zoeken voor de Diamond die gebruik maakt van de bewegingssensoren.
Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=413531
Filmpje
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=a2WkGbif0AE]
Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=413531
Filmpje
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=a2WkGbif0AE]
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Voor zover ik weet moet je bij versie nummers letten op de 1.93.XXX.1 of 1.93.XXX.2.posttoast schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:10:
De "XXX" is enkel een landcode. In dit geval is versie 1.93.XXX.2 nieuwer.
GSM band heb ik al bewust op vast gezet op GSM, wifi en bluetooth staan standaard altijd uit. Enige progje wat meedraait is slide 2 unlock en verder niets. En tevens haal ik 1 x in het uur mail op. Zou het in het laatste kunnen zitten?running man schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:14:
[...]
Wat heb je allemaal aanstaan? (GSM band, Wifi, Bluetooth etc.)
Dat zou kunnen, maar hoe kan het dan dat die van mij van een latere datum is?Skillz schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:20:
[...]
Voor zover ik weet moet je bij versie nummers letten op de 1.93.XXX.1 of 1.93.XXX.2.
De "XXX" is enkel een landcode. In dit geval is versie 1.93.XXX.2 nieuwer.
Ik heb deze tutorial gevolgt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=408621 echter nadat ik diamond-sspl.bat heb uitgevoerd en op het toetsel toestemming geef om het programma te starten gaat ie uit en blijft het scherm zwart. Echter als ik dan naar hardspl 1,24/24 ga en daar DiamondCustomRUU.exe run dan gebeurt er niks op de telefoon en na een tijdje geeft het programma een error. Ik gebruik vista waar geen actiefzink opzit, echter wel dat alternatief ervan voor vista (windows mobile apparaat centrum). Wie o wie kan me helpen want op dit moment kan ik wel met het mobiletje gaan gooien zo gefrustreerd ben ik!
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Wat voor error kreeg je? Bij mij werkte het namelijk ook niet onder Vista gek genoeg. Ik heb het uiteindelijk vanuit een VMWare-machine gedaan met Windows XP erop.watercoolertje schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:36:
Ik heb deze tutorial gevolgt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=408621 echter nadat ik diamond-sspl.bat heb uitgevoerd en op het toetsel toestemming geef om het programma te starten gaat ie uit en blijft het scherm zwart. Echter als ik dan naar hardspl 1,24/24 ga en daar DiamondCustomRUU.exe run dan gebeurt er niks op de telefoon en na een tijdje geeft het programma een error. Ik gebruik vista waar geen actiefzink opzit, echter wel dat alternatief ervan voor vista (windows mobile apparaat centrum). Wie o wie kan me helpen want op dit moment kan ik wel met het mobiletje gaan gooien zo gefrustreerd ben ik!
Zou kunnen. Denk dat dat het is. Probeer hetzelfde gewoon eens met je elk uur mail ophalen uit.Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:30:
[...]
GSM band heb ik al bewust op vast gezet op GSM, wifi en bluetooth staan standaard altijd uit. Enige progje wat meedraait is slide 2 unlock en verder niets. En tevens haal ik 1 x in het uur mail op. Zou het in het laatste kunnen zitten?
Anoniem: 270049
Indien de HTC opgeladen wordt in de auto via de sigarettenaansteker en je hebt GSP met TomTom draaien wordt dit ding GLOEIEND heet waardoor hij niet meer oplaadt. Het gevolg: na 1.5 uur schakelt het toestel uit en is niet meer op te laden omdat ie te heet is. Fijn als je nog een uur moet en het adres waar je moet zijn in je telefoon staat....
Iemand een suggestie waardoor het heet worden onder controle gebracht kan worden indien uberhaupt mogelijk...?
Iemand een suggestie waardoor het heet worden onder controle gebracht kan worden indien uberhaupt mogelijk...?
de standaard screenprotector van mij heeft al flink wat kleine krasjes op zich zitten.. ik wil dus alvast een nieuwe bestellen zodat ik hem heb voordat het niet meer toonbaar is.
die van zagg.com heeft mn interesse gewekt, het doet beloven dat er geen krasjes meer op komen. de case boeit me niks, gaat me alleen om het scherm.
zou dit de beste keus zijn, ook kijkend naar brando en andere protectors? of zijn er betere keuzes? iemand ervaringen?
die van zagg.com heeft mn interesse gewekt, het doet beloven dat er geen krasjes meer op komen. de case boeit me niks, gaat me alleen om het scherm.
zou dit de beste keus zijn, ook kijkend naar brando en andere protectors? of zijn er betere keuzes? iemand ervaringen?
PS ik was heel enthousiast over dit toestel maar begint steeds minder te worden...
Door mij wordt als negatief ervaren:
- Geluid uit de luidspreker is bar en bar slecht!!!!!
- geen flits (maar dat was bekend toen ik hem aanschafte)
- moeilijk instelbaar, en ik ben wel wat gewend
- instabiel
- niet goed met vingers te bedienen, stylus is soms een must, SMS'en is niet meer 1-2-3 gebeurd
- instabiel
- niet goed met vingers te bedienen, stylus is soms een must, SMS'en is niet meer 1-2-3 gebeurd
Ik geloof het niet. Ik met pushmail constant aanstaan, bel gemiddeld 20 minuten per dag, kijk af en toe op buienradar en verstuur ongeveer 5 smsjes. Ik verlies overdag een kwart van de capaciteit.Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:30:
[...]
GSM band heb ik al bewust op vast gezet op GSM, wifi en bluetooth staan standaard altijd uit. Enige progje wat meedraait is slide 2 unlock en verder niets. En tevens haal ik 1 x in het uur mail op. Zou het in het laatste kunnen zitten?
Je kunt het altijd even proberen om het uit te schakelen.
Weet je zeker dat hij volledig opgeladen is? Heb je hem aan de lader hangen of aan de PC? Heb je al een keer geprobeerd hem op een andere manier op te laden? Kan ook aan het USB kabeltje liggen.
Als de telefoon opgeladen is zakt de capaciteit dan lineair of gaat het in het begin heel snel en daarna minder?
Anoniem: 183559
Qua mp3 of tel gesprek?Anoniem: 270049 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:47:
PS ik was heel enthousiast over dit toestel maar begint steeds minder te worden...
Ik zou je toch aanraden om bElite 0.97 te downloaden en installeren. Zelf had ik met de upgrade van de radio rom van de .03 naar .05 een enorme verbetering. Nu draai ik de .18 en ik moet zeggen super tevreden mee!Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:06:
Oke, dat is:
ROM version: 1.93.456.2 WWE
ROM date: 07/10/08
Radio version: 1.00.25.05
Protocol version: 52.29.25.12H
Goed punt, maar hier had ik ook al rekening mee gehouden. Zowel laden via netstroom als USB geeft hetzelfde resultaat. Hij zakt opzich wel netjes lineair in, het is niet ineens dat hij van vol naar een kwart gaat. Ik ga eens kijken hoe het zonder mail ophalen gaat (wat ik opzich wel merkwaardig zou vinden, want met een zakelijk toestel als de TD moet dit toch juist kunnen?). Keep you posted.running man schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:49:
[...]
Ik geloof het niet. Ik met pushmail constant aanstaan, bel gemiddeld 20 minuten per dag, kijk af en toe op buienradar en verstuur ongeveer 5 smsjes. Ik verlies overdag een kwart van de capaciteit.
Je kunt het altijd even proberen om het uit te schakelen.
Weet je zeker dat hij volledig opgeladen is? Heb je hem aan de lader hangen of aan de PC? Heb je al een keer geprobeerd hem op een andere manier op te laden? Kan ook aan het USB kabeltje liggen.
Als de telefoon opgeladen is zakt de capaciteit dan lineair of gaat het in het begin heel snel en daarna minder?
Zelfde vraag die ik hier al stelde, welke rom gebruik je?Anoniem: 270049 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:47:
- instabiel
[Voor 8% gewijzigd door nvidia op 05-08-2008 11:57]
ik heb het ook al op me laptop (windows xp met activesync) geprobeert, de error is vrij standaard dat ik de telefoon er aan moet pluggen omdat die niet wordt gevonden.posttoast schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:38:
[...]
Wat voor error kreeg je? Bij mij werkte het namelijk ook niet onder Vista gek genoeg. Ik heb het uiteindelijk vanuit een VMWare-machine gedaan met Windows XP erop.
Thanks voor het meedenken, dit kan ik idd ook nog proberen!nvidia schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:56:
[...]
Ik zou je toch aanraden om bElite 0.97 te downloaden en installeren. Zelf had ik met de upgrade van de radio rom van de .03 naar .05 een enorme verbetering. Nu draai ik de .18 en ik moet zeggen super tevreden mee!
heb je bij verbindings type in plaats van "auto" "GSM" ingesteld?? dat wil nog wel eens goed helpen omdat je telefoon anders constant op zoek is naar HDSPA / UMTS verbindingen terwijl je al wel geconnect bent aan een GSM netwerk. ten minste zo had ik dat begrepen.Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:31:
daarnaast waar woon je, wat voor bereik heb je in de omgeving. kan me voorstellen als je in een stalen bunker zit voor je werk de hele dag dat je accu dan snel leeg is.
Dat lukte mij ook met de 1.37 ROM, dus dat is niets nieuws.RoccoS schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:42:
Ik merk nu trouwens dat je in de nieuwe 1.93 rom, als je een e-mail opent (binnen de standaard WM omgeving dus), nu ook van links naar rechts kan scrollen met je vinger om door de mails te bladeren. Erg handig, volgens mij was dat niet in de oude rom, maar ik kan me vergissen.
Wat ik denk dat wel nieuw is: Als je in je onder de tab 'Mensen' (dan wel 'people') kijkt staat er nu links van het tel.nr. een telefoonhoorn waarmee je direct kan bellen. Dat was mij iig nog nooit eerder opgevallen.
In this world, Elwood, you must be oh so smart or oh so pleasant. Well, for years I was smart. I recommend pleasant. You may quote me.
Is er inmiddels al een oplossing gevonden om de Diamond op de speakers van een autoradio kan aansluiten? Ik lees namelijk dat wanneer de 3,5MM jack aangesloten is dat men niet meer kan praten. Ik heb dus het vermoeden dat wanneer die 3,5MM jack aangesloten is, dat zowel de speakers als microfoon over dit kanaal gaat. Kan ook geen cradle vinden in de auto om dit voor elkaar te krijgen.
Zou het namelijk wel handig vinden om handsfree te kunnen bellen met deze telefoon en het geluid over de autospeakers te hebben.
Zou het namelijk wel handig vinden om handsfree te kunnen bellen met deze telefoon en het geluid over de autospeakers te hebben.
Lukt mij niet hoor met de 1.37. Gaat dan gewoon terug naar het envelopje.Ex Nunc schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:04:
[...]
Dat lukte mij ook met de 1.37 ROM, dus dat is niets nieuws.
Die tel. hoorn staat er niet bij 1.37, naast het tel. nr. staat een > . De hele regel is klikbaar, kan dus met 1.37 ook direct bellen.Ex Nunc schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:04:
Wat ik denk dat wel nieuw is: Als je in je onder de tab 'Mensen' (dan wel 'people') kijkt staat er nu links van het tel.nr. een telefoonhoorn waarmee je direct kan bellen. Dat was mij iig nog nooit eerder opgevallen.
Nog een vraagje hierover.dangerpaki schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:04:
[...]
heb je bij verbindings type in plaats van "auto" "GSM" ingesteld?? dat wil nog wel eens goed helpen omdat je telefoon anders constant op zoek is naar HDSPA / UMTS verbindingen terwijl je al wel geconnect bent aan een GSM netwerk. ten minste zo had ik dat begrepen.
daarnaast waar woon je, wat voor bereik heb je in de omgeving. kan me voorstellen als je in een stalen bunker zit voor je werk de hele dag dat je accu dan snel leeg is.
Als je 'm vastzet op GSM, kan je dan wel gebruik maken van HDSPA/UMTS (als dat beschikbaar is)? Of zet je 'm dan vast op GPRS? Dan zou je dus moeten kiezen tussen een snellere verbinding of langere batterijtijd??
Ja, ik woon in dorp vlakbij de grote stad en zit ook op het kantelpunt tussen GMS en HSDPA verbinding. Om gezoek te voorkomen heb ik hem dus vastgezet op GSM. Bereik op het werk is goed en zit niet in een stalen constructie o.i.d.dangerpaki schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:04:
[...]
heb je bij verbindings type in plaats van "auto" "GSM" ingesteld?? dat wil nog wel eens goed helpen omdat je telefoon anders constant op zoek is naar HDSPA / UMTS verbindingen terwijl je al wel geconnect bent aan een GSM netwerk. ten minste zo had ik dat begrepen.
GSM = GPRSione schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:37:
[...]
Nog een vraagje hierover.
Als je 'm vastzet op GSM, kan je dan wel gebruik maken van HDSPA/UMTS (als dat beschikbaar is)? Of zet je 'm dan vast op GPRS? Dan zou je dus moeten kiezen tussen een snellere verbinding of langere batterijtijd??
Auto = Wat er beschikbaar is
Hoppa weer is me vraag weg... oftewel overspoelt door andere reacties. naja laat het flashen dan maar zitten :-) Thanks allemaal
Hoi nvidia,
ik gebruik ROM versie: 1.37.404.3 NLD
Rom Datum: 06/20/08
Radioversie: 1.00.25.03
Protocolversie: 52.26a.25.09H
dit alles zegt mij niet zoveel, maar aan de Rom datum zie ik wel dat er hoogst waarschijnlijk al een betere versie is...(hoop ik)
Alvast bedankt voor de hulp!
dit alles zegt mij niet zoveel, maar aan de Rom datum zie ik wel dat er hoogst waarschijnlijk al een betere versie is...(hoop ik)
Eensch, hiervoor de N95 gehad en dat was qua geluid idd andere koek.Anoniem: 270049 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:14:
[...]
Met luidspreker bedoel ik :
-handsfree niet te verstaan in de auto
-tomtom niet te verstaan in de auto
-mp3 / ringtones niet hard genoeg
tov Nokia echt superslecht geluid..
Dat is de reden waarom ik hem aan mijn autoradio wil koppelen dmv aux-ingang.Anoniem: 270049 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:14:
[...]
Alleen is de 3,5mm jack zowel microfoon als speaker en dit moet met iets op te splitsen zijn, maar hoe?
Ok, maar degene die hem dus op GSM hebben gezet maken geen gebruik van snellere verbinding dan GPRS??
GSM = GPRS (welke deel hiervan is niet duidelijk?)ione schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:36:
[...]
Ok, maar degene die hem dus op GSM hebben gezet maken geen gebruik van snellere verbinding dan GPRS??
Ik snap er werkelijk waar helemaal niks meer van.
ik probeer al een tijd TomTom te installeren met de benelux kaart.
Ik heb op een gegeven moment niet meer active sync gebruikt, maar de highspeed usb connectie.
Ik heb geen mappen aangemaakt, maar toch heb ik nu spontaan in mijn Diamond de mappen "intern geheugen" en "intern geheugen2" staan!?
nu heb ik tomtom verwijderd via de applicatie in windows mobile. dit heb ik al meerdere malen gedaan, wat elke keer goed ging.
Nu wil ik tomtom weer installeren via de .cab, maar ik krijg een foutmelding dat hij hem niet kan installeren. Wat me nu opvalt is dus dat ik 2 interne geheugen mappen heb, en dat ik in een van die mappen ook bestandjes van 'navigator' heb staan.
hoe kan dit? en: hoe maak ik weer 1 map aan?
ik heb al geprobeerd gewoon de inhoud van interngeheugen2 te kopieren naar intern geheugen, maar dit gaat niet, omdat er het een en ander in gebruik is. Tevens staan er ook veel meer bestanden in 'intern geheugen2'.
De standaard oplossing is natuurlijk de hard reset plus format. Maar ik ben al dagen bezig met t ding goed in te stellen en wat progjes erop te gooien. Sprite heb ik niet aan de praat gekregen, dus geen backup aanwezig. Deze progjes heb ik natuurlijk wel op de laptop opgeslagen, maar dan ben ik wel weer erg veel tijd kwijt.
Tevens: Het is belangrijk om te weten wat die map interngeheugen2 aanmaakt, want anders ben ik straks weer op hetzelfde punt beland...
Ik heb op een gegeven moment niet meer active sync gebruikt, maar de highspeed usb connectie.
Ik heb geen mappen aangemaakt, maar toch heb ik nu spontaan in mijn Diamond de mappen "intern geheugen" en "intern geheugen2" staan!?
nu heb ik tomtom verwijderd via de applicatie in windows mobile. dit heb ik al meerdere malen gedaan, wat elke keer goed ging.
Nu wil ik tomtom weer installeren via de .cab, maar ik krijg een foutmelding dat hij hem niet kan installeren. Wat me nu opvalt is dus dat ik 2 interne geheugen mappen heb, en dat ik in een van die mappen ook bestandjes van 'navigator' heb staan.
ik heb al geprobeerd gewoon de inhoud van interngeheugen2 te kopieren naar intern geheugen, maar dit gaat niet, omdat er het een en ander in gebruik is. Tevens staan er ook veel meer bestanden in 'intern geheugen2'.
De standaard oplossing is natuurlijk de hard reset plus format. Maar ik ben al dagen bezig met t ding goed in te stellen en wat progjes erop te gooien. Sprite heb ik niet aan de praat gekregen, dus geen backup aanwezig. Deze progjes heb ik natuurlijk wel op de laptop opgeslagen, maar dan ben ik wel weer erg veel tijd kwijt.
Tevens: Het is belangrijk om te weten wat die map interngeheugen2 aanmaakt, want anders ben ik straks weer op hetzelfde punt beland...
[Voor 18% gewijzigd door erikven1978 op 05-08-2008 13:55]
Ik overweeg deze ook. Twee vragen:
- Is de Touc Diamond niet een beetje een vrouwentelefoon met zijn 'diamand' backcover (de Cameron Sino-uitbreiding is weer iets teveel van het goeie
) en caloriemeter?
- Zouden jullie na jullie hands-on ervaring weer voor de Touch Diamond gaan?
- Is de Touc Diamond niet een beetje een vrouwentelefoon met zijn 'diamand' backcover (de Cameron Sino-uitbreiding is weer iets teveel van het goeie

[Voor 6% gewijzigd door RaJitsu op 05-08-2008 13:58]
B.S.U.R.
Anoniem: 265242
Allen,
Volgens mij kwam ik laatst op dit forum een .cab bestandje tegen waarin een aantal prettige wijzigingen verwerkt waren (threaded sms e.d). Kan het nergens meer vinden.
Iemand een tip, behalve zelf sleutelen in het register.
Volgens mij kwam ik laatst op dit forum een .cab bestandje tegen waarin een aantal prettige wijzigingen verwerkt waren (threaded sms e.d). Kan het nergens meer vinden.
Iemand een tip, behalve zelf sleutelen in het register.
Deze? http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30490054.Anoniem: 265242 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:58:
Volgens mij kwam ik laatst op dit forum een .cab bestandje tegen waarin een aantal prettige wijzigingen verwerkt waren.
Het is trouwens erg leuk om je eigen cab bestand te maken met je persoonlijke instellingen.
[Voor 13% gewijzigd door sh4dow op 05-08-2008 14:01]
Ik heb trouwens nog een andere vraag:
hij slaat mijn sms berichten op de simkaart op.
Door het bovenstaande cab bestandje te gebruiken worden mijn mailtjes etc mooi op de geheugenkaart opgeslagen.
Hoe kan ik dit ook toepassen voor de sms? Nu begint hij na 25 berichten al te zeuren dat ik mijn sim kaart moet leeg maken.
Door het bovenstaande cab bestandje te gebruiken worden mijn mailtjes etc mooi op de geheugenkaart opgeslagen.
Hoe kan ik dit ook toepassen voor de sms? Nu begint hij na 25 berichten al te zeuren dat ik mijn sim kaart moet leeg maken.
Het is wel duidelijk. Ik verbaasde mij alleen dat je dan bewust kiest voor een lagere snelheid (als je abo meer aan zou kunnen). Kan niet snel genoeg toch :-)watercoolertje schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:39:
[...]
GSM = GPRS (welke deel hiervan is niet duidelijk?)
Anoniem: 183559
hmmm ok op die manier, het is idd "matig" in de auto. Als bij mij de TomTom aanstaat moet ik altijd tegen iedereen zeggen "even stil tomtom gaat wat zeggen"Anoniem: 270049 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:14:
[...]

Anoniem: 265242
Top, en bedankt voor de snelle sercice!!sh4dow schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:00:
[...]
Deze? http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30490054.
Het is trouwens erg leuk om je eigen cab bestand te maken met je persoonlijke instellingen.
Als het zo opvalt, waarom is er dat niemand op zoek naar een oplossing?Anoniem: 183559 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:10:
[...]
hmmm ok op die manier, het is idd "matig" in de auto. Als bij mij de TomTom aanstaat moet ik altijd tegen iedereen zeggen "even stil tomtom gaat wat zeggen"
- Nee, valt op zich niet zo op.RaJitsu schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:55:
- Is de Touc Diamond niet een beetje een vrouwentelefoon met zijn 'diamand' backcover (de Cameron Sino-uitbreiding is weer iets teveel van het goeie) en caloriemeter?
- Ja, het blijft een topding.
- NAC Breda -
Ik raad je gewoon hetzelfde aan, nl. upgraden naar de bElite 0.97 in combinatie met een nieuwere radio (.05 werkt heel goed maar als je wil is er nog de .18). Je vindt ze allemaal op xda-developers.com! Veel plezier. Indien je problemen ondervindt, dan kan je me altijd via msn bereiken!Anoniem: 270049 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:08:
Waar vind je een caloriemeter? Die zit er toch niet standaard op?RaJitsu schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:55:
- Is de Touc Diamond niet een beetje een vrouwentelefoon met zijn 'diamand' backcover (de Cameron Sino-uitbreiding is weer iets teveel van het goeie) en caloriemeter?
En om het mannelijk te maken installeer je gewoon lightsaber.
[Voor 3% gewijzigd door wontcachme op 05-08-2008 14:56]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ritchie schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:36:
[...]
- Nee, valt op zich niet zo op.
- Ja, het blijft een topding.
Thanx. Ik heb eigenlijk ook al wel de beslissing gemaakt om hem gewoon te gaan halen. Maar het is altijd wel aardig om gesterkt te worden door mensen die hem al hebben. Triest, maar ik vind het gewoon fijnwontcachme schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:56:
[...]
Waar vind je een caloriemeter? Die zit er toch niet standaard op?
En om het mannelijk te maken installeer je gewoon lightsaber.

Lightsaber is ongelofelijk nutteloos, maar komt er zeker op!
Dat van die caloriemeter, dat las ik bij de specificaties op GSM helpdesk
Edit: Dit blijkt een fout in de specificaties te zijn. Dit is inmiddels gecorrigeerd.
[Voor 48% gewijzigd door RaJitsu op 05-08-2008 15:41]
B.S.U.R.
Ik zit er zwaar over te denken om binnenkort deze phone (of de Touch Pro) aan te schaffen als vervanging van mijn N95. Vooral het touchscreen, en de aanwezige programma's voor het WM systeem spreken mij aan. Nu vroeg ik mij af of hier meer Nokia (n95) gebruikers zijn die de switch naar HTC gemaakt hebben. En zoja, hoe is deze bevallen? wat zijn de voor- en nadelen tussen de twee merken?
Vroeger circuleerden er extra luid opgenomen stemmen voor de tomtom.Floris-K schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:26:
[...]
Als het zo opvalt, waarom is er dat niemand op zoek naar een oplossing?
Mijn bel toon die ik al vele telefoons heb heb ikzelf versterkt................
Zoals je ziet zijn er wel oplossingen.
Bing
Ik heb zelf helaas de Diamond zelf niet, maar wanneer ik hem heb, zal ik op zoek gaan naar een andere oplossing. Zal zelf meer te denken aan een soort van splitter voor microfoon en speaker geluid, of anders een redirect in de foon voor input, zodat de mic van de foon zal blijven werken.bing69 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:26:
[...]
Vroeger circuleerden er extra luid opgenomen stemmen voor de tomtom.
Mijn bel toon die ik al vele telefoons heb heb ikzelf versterkt................
Zoals je ziet zijn er wel oplossingen.
Hey nvidia,nvidia schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:56:
[...]
Ik zou je toch aanraden om bElite 0.97 te downloaden en installeren. Zelf had ik met de upgrade van de radio rom van de .03 naar .05 een enorme verbetering. Nu draai ik de .18 en ik moet zeggen super tevreden mee!
Ik zat even met jullie mee te lezen.
Is bElite 0.97 een rom die je moet flashen, oftewel niet origineel?
En wat houd radio rom in.
* Nakebod meldione schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:09:
[...]
Het is wel duidelijk. Ik verbaasde mij alleen dat je dan bewust kiest voor een lagere snelheid (als je abo meer aan zou kunnen). Kan niet snel genoeg toch :-)

Heb met GPRS altijd een verbinding (T-Mobile PIT) die nooit weigert.
Zet ik hem op 3G of HSDPA heb ik vrijwel altijd wel iets van ontvangst (Soms minimaal, soms wat meer streepjes) en ben dan ook gewoon verbonden, maar iets op internet doen is vrijwel onmogelijk.
Na het updaten van het weer bijvoorbeeld, lijkt het wel of ie er genoeg van heeft, kan dan in Opera geen pagina bezoeken. Of direct Opera starten, mijn startpagina laad, dan moet ik vrij snel door klikken naar waar ik op dat moment heen wil, anders lijkt hij een soort timeout te krijgen, en ondanks dat de status gewoon netjes verbonden zegt, krijg ik geen pagina te zien.
Of het aan T-Mobile ligt, of aan de telefoon (Heb verschillende radio-roms geprobeerd inmiddels) weet ik niet, alleen dat voor mij GPRS de oplossing is voor een goede data verbinding.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Is idd niet origineel. Deze is door iemand aangepast en weberkt met tweaks, extra programma's etc... Radio rom is een aparte rom die het gsm ontvangst/internet gedeelte, wifi, gps afhandelt. Dus eigenlijk alles wat draadloos verzendt.Anoniem: 96182 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:35:
[...]
Hey nvidia,
Ik ben ook van de N95 overgestapt op de TD (heb de N95 overigens nog als 2de phone). Bevalt mij goed, maar om eerlijk te zijn is het niet mijn eerste HTC toestel. Heb hiervoor een branded versie van de HTC Tytn gehad (ligt ook nog steeds ergens thuisWoutF schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:20:
Ik zit er zwaar over te denken om binnenkort deze phone (of de Touch Pro) aan te schaffen als vervanging van mijn N95. Vooral het touchscreen, en de aanwezige programma's voor het WM systeem spreken mij aan. Nu vroeg ik mij af of hier meer Nokia (n95) gebruikers zijn die de switch naar HTC gemaakt hebben. En zoja, hoe is deze bevallen? wat zijn de voor- en nadelen tussen de twee merken?

Ben er kortom zeer over te spreken. Wat inderdaad het enige nadeel is t.o.v. de N95 is het geluid wat bij de TD zeer te kort schiet (via de speaker). Maar goed, in mijn ogen is de N95 in dat opzicht ook een van de betere multimedia toestellen ooit uitgebracht.
Deze installeert automagisch? Ik vind hem nadat ik de cab uitpak namelijk niet terug bij programmas zoals sommige andere configs.Ik heb voor mezeld eindelijk een .cab kunnen maken met een aantal tweaks erin verwerkt: DiamondTweaks.cab. Er zitten zo'n 26 tweaks in verwerkt gaande van het steeds actief van helder scherm bij het bellen tot de Nederlandse woordenboek. Er zijn weliswaar geen performance tweaks in opgenomen, dit heeft als reden dat het beter is de upgraden van rom!
Mocht ik zon rom willen installere ivm betere prestaties raak ik dan mijn reeds geinstalleerde programmas kwijt?wontcachme schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:40:
[...]
Is idd niet origineel. Deze is door iemand aangepast en weberkt met tweaks, extra programma's etc... Radio rom is een aparte rom die het gsm ontvangst/internet gedeelte, wifi, gps afhandelt. Dus eigenlijk alles wat draadloos verzendt.
En is het aan te bevelen om deze rom te installeren?
[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 96182 op 05-08-2008 15:48]
Ja, dit komt overeen met een hard reset. Als je dit doet moet je eerste Hard-spl installeren (=hard reset), vervolgens radio rom (ik raad 1.0.25.05 aan, = geen hard reset) en vervolgens de gewone rom = hard reset. De laatste 2 stappen kunnen ook omgedraaid worden. De reden waarom radio en software apart moet flashen is omdat ze niet in 1 pakket worden aangeboden.Anoniem: 96182 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:45:
[...]
Mocht ik zon rom willen installere ivm betere prestaties raak ik dan mijn reeds geinstalleerde programmas kwijt?
Dit doet alleen register wijzigingen. Dus er komt geen extra programma in de lijst bijAnoniem: 96182 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:43:
[...]
Deze installeert automagisch? Ik vind hem nadat ik de cab uitpak namelijk niet terug bij programmas zoals sommige andere configs.
Binnenkort komt ook versie 1.0 van die rom uit. ik zou daar op wachten. Ok kijk even op xda rond. Er zijn inmiddels veel custom roms te vinden, de een wat sneller dan de ander. Kijk ook op youtube rond. Daar staan vaak filmpjes van de roms en de snelheid.Anoniem: 96182 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:45:
[...]
En is het aan te bevelen om deze rom te installeren?
[Voor 18% gewijzigd door wontcachme op 05-08-2008 15:53]
Wat mij nu is opgevallen nu ik tomtom naas sygic heb geinstalleerd, het lijkt of sygic soepeler loopt en tomtom een soort lag heeft. Iemand ook dat tomtom langsaam lijkt te gaan. (zelfs na verse boot)
Dit is echt een hele mooie. Had er in eerste instantie overheen gelezen..Anoniem: 79879 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:16:
[...]
Geen vervelend pop-up toetsenbordje meer! Komt alleen nog omhoog als je hem aanklikt.
• Download cab
• Handmatig:

Maar ik heb het wel via de .cab moeten doen. Later zag ik dat je er als je het handmatig doet wel nog even de waarde 'integer' aan moet geven..
Anyway..het werkt!
Je bedoelt dus MP3's over de speaker, en de speakerphone functie? Hoe is de kwaliteit van het geluid over een koptelefoon?Draquilla schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:41:
[...]
Ik ben ook van de N95 overgestapt op de TD (heb de N95 overigens nog als 2de phone). Bevalt mij goed, maar om eerlijk te zijn is het niet mijn eerste HTC toestel. Heb hiervoor een branded versie van de HTC Tytn gehad (ligt ook nog steeds ergens thuis).
Ben er kortom zeer over te spreken. Wat inderdaad het enige nadeel is t.o.v. de N95 is het geluid wat bij de TD zeer te kort schiet (via de speaker). Maar goed, in mijn ogen is de N95 in dat opzicht ook een van de betere multimedia toestellen ooit uitgebracht.
Ik gebruik de N95 (naast het bellen) vooral als MP3 speler en mobile internet device. Vooral internetten lijkt me erg handig met een stylus (en evt een keyboard als ik voor de Pro ga). Dus als je het niet erg vindt, heb ik nog een paar vraagjes

-Hoe is de MP3 fuctionaliteit? (interface, kwaliteit, syncen met pc, etc..)
-Hoe lang gaat de accu mee met MP3 afspelen? en hoe lang met internet?
-Heb je ervaring met de GPS t.o.v de N95?
Alvast bedankt

Bedankt voor de reply, ik zit al veel op xda. Maar meer voor programma's, heb nooit zo naar roms gekeken. Ga me er maar is in verdiepen als het echt zoveel uitmaakt.wontcachme schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:50:
[...]
Ja, dit komt overeen met een hard reset. Als je dit doet moet je eerste Hard-spl installeren (=hard reset), vervolgens radio rom (ik raad 1.0.25.05 aan, = geen hard reset) en vervolgens de gewone rom = hard reset. De laatste 2 stappen kunnen ook omgedraaid worden. De reden waarom radio en software apart moet flashen is omdat ze niet in 1 pakket worden aangeboden.
[...]
Dit doet alleen register wijzigingen. Dus er komt geen extra programma in de lijst bij
[...]
Binnenkort komt ook versie 1.0 van die rom uit. ik zou daar op wachten. Ok kijk even op xda rond. Er zijn inmiddels veel custom roms te vinden, de een wat sneller dan de ander. Kijk ook op youtube rond. Daar staan vaak filmpjes van de roms en de snelheid.
Deze rom is gebaseerd op de laatste nieuwe WWE. Er zijn 3 versies:Anoniem: 96182 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:35:
Premium: All standard apps
Basic: excluding Manila, AudioManager, EzInput, XT9_IME
Lite: excluding Manila, AdobePDF, Album, AudioManager, ConnectionSetup, CyberonVoiceSpeedDial, EzInput, HTCGesture, JbedJava, MP3Trimmer, Opera, PhoneCanvas, VideoTelephony, VolumeControl, XT9_IME, YouTube
Je zet hem op je interne geheugen en hij installeert het. Maar ik heb een nog recentere die ik vandaag bijgewerkt heb. Ik launch hem deze namiddag/avond!Anoniem: 96182 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:43:
Deze installeert automagisch? Ik vind hem nadat ik de cab uitpak namelijk niet terug bij programmas zoals sommige andere configs.
[Voor 31% gewijzigd door nvidia op 05-08-2008 16:21]
Iemand hier een oplossing voor? Ik kan ook maar 20 SMSjes op mijn sim proppen, en nieuwe SMSjes komen wel gewoon binnen enzo (op het telefoongeheugen vermoed ikerikven1978 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:07:
Ik heb trouwens nog een andere vraag:

De .cab file met mijn tweaks is klaar: DiamondTweaks.rar. In de .rar file vindt je de readme en .cab terug! Lees de readme vooraleer deze te installeren.
Gelieve ook feedback te geven indien er problemen zijn met de file, dan kan ik zonodig aanpassingen doen!
Gelieve ook feedback te geven indien er problemen zijn met de file, dan kan ik zonodig aanpassingen doen!
[Voor 27% gewijzigd door nvidia op 05-08-2008 16:41]
Hang je diamant eens gewoon als discdrive aan je pc. Dan werkt die gewoon als een usb-stick. Kopieer dan de TT.cab naar je interne geheugen [storage card] en haal m weer van de pc af. Dan installeer je vanaf je interne geheugen TT. Dat moet gewoon goed gaan.erikven1978 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:50:
Ik snap er werkelijk waar helemaal niks meer van.
Anoniem: 212686
Ik heb ergens gelezen dat je een inkomende oproep kan muten door gewoon je gsm om te draaien.
Klopt dit? En hoe doe ik dit? Of moet ik een apart cabje installen?
en zijn er nog van die handige dingen?
Euhm, je geeft het antwoord zelf... Gewoon omdraaienAnoniem: 212686 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:42:
Ik heb ergens gelezen dat je een inkomende oproep kan muten door gewoon je gsm om te draaien.

Hier haak ik even op in, bij mij exact hetzelfde probleem met T-Mobile (PIT). Ook een van de redenen dat ik hem vast op GSM zet. Altijd stabiele verbinding en vol bereik. Weather ophalen en internetten gaan probleemloos. Zodra ik op 3G/HSDPA ga wordt het bereik slecht/minimaal, begint hij zenuwachtig te switchen tussen banden, komt mail laat (of niet) aan en wordt soepel internetten een probleem. Met mijn N95 nooit problemen gehad hiermee, altijd lekker internetten via 3G.Nakebod schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:38:
[...]
* Nakebod meld
Heb met GPRS altijd een verbinding (T-Mobile PIT) die nooit weigert.
Zet ik hem op 3G of HSDPA heb ik vrijwel altijd wel iets van ontvangst (Soms minimaal, soms wat meer streepjes) en ben dan ook gewoon verbonden, maar iets op internet doen is vrijwel onmogelijk.
Na het updaten van het weer bijvoorbeeld, lijkt het wel of ie er genoeg van heeft, kan dan in Opera geen pagina bezoeken. Of direct Opera starten, mijn startpagina laad, dan moet ik vrij snel door klikken naar waar ik op dat moment heen wil, anders lijkt hij een soort timeout te krijgen, en ondanks dat de status gewoon netjes verbonden zegt, krijg ik geen pagina te zien.
Of het aan T-Mobile ligt, of aan de telefoon (Heb verschillende radio-roms geprobeerd inmiddels) weet ik niet, alleen dat voor mij GPRS de oplossing is voor een goede data verbinding.
Off topicRaJitsu schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:55:
...
Inderdaad, je zou er bijna iets van gaan denken..afgelopen zaterdag tijdens de Gay-parade in Amsterdam liepen ze er allemaal mee te zwaaien. Ik heb m voor de trilfunctie genomen
Anoniem: 212686
ja, dat doet dus niets, hij blijft rinkelen...nvidia schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:44:
[...]
Euhm, je geeft het antwoord zelf... Gewoon omdraaien
Welke rom heb je? 3e keer dat ik dit al vraag. Laten we er eens een regel van maken dat mensen met een probleem steeds hun rom + radio vermelden. Maak het een stuk eenvoudiger! Ikzelf heb de bElite en daar doet ie het zoals het hoort. Indien ik inkomend telefoon krijg en ik wil niet antwoorden, draai ik hem om. Geluid stopt maar blijft wel bellen!Anoniem: 212686 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:47:
ja, dat doet dus niets, hij blijft rinkelen...
[Voor 20% gewijzigd door nvidia op 05-08-2008 16:52]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees eerst de FAQ door voordat je je vraag stelt. Vragen over providers of waar je bepaalde ROMs kunt downloaden willen we niet zien.
Lees eerst de FAQ door voordat je je vraag stelt. Vragen over providers of waar je bepaalde ROMs kunt downloaden willen we niet zien.