Toon posts:

HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compact IV) - Deel 5 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 93.690 views

Anoniem: 212686

nvidia schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:48:
[...]

Welke rom heb je? 3e keer dat ik dit al vraag. Laten we er eens een regel van maken dat mensen met een probleem steeds hun rom + radio vermelden. Maak het een stuk eenvoudiger!
Kweet niet, heb hem nu niet bij mij. Hij is 2maand oud. 1 van de eerste.
Kheb er gisteren wel een nieuwe radio + duttys v1.4 opgezet. Dus nu zal het wel werken zeker?
Zijn er nog dingen die je standaard kan met die sensor?

Anoniem: 262019

Na een paar weken de Diamond in mijn bezit met slecht geluid op de oortelefoontjes, heb ik
de HTC RC E100 remote controler (with earphone) aangeschaft.
De bij de Diamond geleverde oortelefoon is van slechte kwaliteit. (blikkerig geluid).
Nu moet ik zeggen dat de oortelefoon geleverd samen met de RC E100 ook niet al te best is.
Weinig bas en dynamiek. Maar met deze set kun je tenminste een kwaliteitssetje aansluiten!
De bijgeleverde CD met drivers, blijkt niet nodig bij de Diamond. Bij installlatie kreeg ik de melding dat de nieuwste drivers al op het toestel aanwezig zijn.
Nu heb ik wel last van het volgende probleem: Het volume is te hard.
Als ik (zowel op toestel en ook op de RC..) het volume in de laagste stand zet, dan vind ik het nog te hard klinken. (laat staan als ik 'm vol open zet ...!)
Nu kan ik natuurlijk een oortelfoonsetje kopen met een volumeregelaar er aan (Sony/Sennheiser..), maar dat zou dubbel-op zijn.
Immers de RC heeft een volumeregeling van zich zelf !

Hebben meer TD eigenaren dit probleem? en is er een oplossing?
[TD 1.93.404.1NLD / radio 1.00.25.05]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:58

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:44:
[...]

Hier haak ik even op in, bij mij exact hetzelfde probleem met T-Mobile (PIT). Ook een van de redenen dat ik hem vast op GSM zet. Altijd stabiele verbinding en vol bereik. Weather ophalen en internetten gaan probleemloos. Zodra ik op 3G/HSDPA ga wordt het bereik slecht/minimaal, begint hij zenuwachtig te switchen tussen banden, komt mail laat (of niet) aan en wordt soepel internetten een probleem. Met mijn N95 nooit problemen gehad hiermee, altijd lekker internetten via 3G.
De reden dat ik niet naar T-mobile ben gegaan is omdat ze me vertelden dat HSDPA/3G enz voorbehouden zijn aan de iphone. Dat alle andere telefoons het moeten doen met GPRS.

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-08-2022
Anoniem: 212686 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:50:
Kheb er gisteren wel een nieuwe radio + duttys v1.4 opgezet. Dus nu zal het wel werken zeker?
Je moet maar ens kijken op xda. Er zijn wel een aantal games die daar staan. Men is ook bezig met het ontwikkelen van een programma zodat de mogelijkheid bestaat om je TD te shaken hem te veranderen van profiel. En nog zo van die leuke dingen die handig kunnen zijn indien ze goed uitgevoerd worden... Het wordt alleen wachten wanneer het uitgebracht zal worden.

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• nvidia
Anoniem: 262019 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:51:
Nu heb ik wel last van het volgende probleem: Het volume is te hard.
Lol de meesten vinden het volume te hard. Ik vind het goed maar ik dek wel dat er een mogelijkheid moet zijn om dit aan te passen in het geheugen.

Anoniem: 136100

Floris-K schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:57:
[...]

De reden dat ik niet naar T-mobile ben gegaan is omdat ze me vertelden dat HSDPA/3G enz voorbehouden zijn aan de iphone. Dat alle andere telefoons het moeten doen met GPRS.
Wazig en volgens mij niet correct, want ik heb 1,5 jaar lang met een Nokia N95 gewoon over 3G kunnen internetten. Tis dat hij nu met de TD begint te flippen.

Anoniem: 212686 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:50:
[...]

Standaard kun je er ook dat spelletje Teeter mee spelen. Via deze weg zou je ff je sensor kunnen checken.

• 210667
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Draquilla schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:41:
[...]

Ik ben ook van de N95 overgestapt op de TD (heb de N95 overigens nog als 2de phone). Bevalt mij goed, maar om eerlijk te zijn is het niet mijn eerste HTC toestel. Heb hiervoor een branded versie van de HTC Tytn gehad (ligt ook nog steeds ergens thuis :) ).

Ben er kortom zeer over te spreken. Wat inderdaad het enige nadeel is t.o.v. de N95 is het geluid wat bij de TD zeer te kort schiet (via de speaker). Maar goed, in mijn ogen is de N95 in dat opzicht ook een van de betere multimedia toestellen ooit uitgebracht.
Op xda hebben ze het ook over de sterkte van het geluid. Er zijn wel al wat tips&tricks. Heb ze zelf nog niet geprobeerd.

Zie ook deze link op xda. En doe eens een interne search op de xda site met "speaker audiogain for diamond". Genoeg te vinden. Of de juiste oplossing erbij zit.. 8)7

Anoniem: 96182

Ik heb waarschijnlijk een stomme vraag. Waar zit de shortcut naar je profielen?

Anoniem: 96182 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:11:
Ik heb waarschijnlijk een stomme vraag. Waar zit de shortcut naar je profielen?
Onderin je home scherm met de horizontale scroll balk naar rechts, dan bij settings >sounds.

Hoop dat je die bedoeld?

• erikven1978
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-01 23:43
210667 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:40:
[...]

Hang je diamant eens gewoon als discdrive aan je pc. Dan werkt die gewoon als een usb-stick. Kopieer dan de TT.cab naar je interne geheugen [storage card] en haal m weer van de pc af. Dan installeer je vanaf je interne geheugen TT. Dat moet gewoon goed gaan.
Hallo, in mijn verhaal noemde ik de highspeed usb connectie.
Dus dit is neem ik aan de mogelijkheid die je bedoel als "USB stick".

Het plaatsen van de tt.cab op de diamond is ook het probleem niet.

maar zodra ik deze met de verkenner van de diamond zelf (dus toestel losgekoppeld vd pc) wil installeren (wat al 6x goed gegaan is) krijg ik nu een foutmelding.

Ik laat hem installeren op het interne geheugen (dus de 4gig). TT werkte ook al, maar alleen met de gratis kaart; ik moest dus nog de benelux aan de gang krijgen.

Wat er waarschijnlijk verkeerd gegaan is, komt door mijn magisch aangemaakte nieuwe map "intern geheugen2". De software is door middel van software verwijderen in windows mobile niet allemaal verwijderd, want na zoeken zag ik nog het een en ander staan. Waarschijnlijk heeft de installatie hier problemen mee.

Overigens heb ik alles wat ik aan TT kon linken ook handmatig verwijderd, maar geen resultaat.

ben bang voor de harde reset met format... :(

Tevens; iemand al een oplossing voor de max. van 25 sms op de simkaart?
T enige wat ik hierover vind is iets over treaded sms, maar dat is niet dit probleem, plus een regedit over t niet meer automatisch als conversatie opslaan vd berichten.....

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die intern Geheugen2 kun je heel makkelijk kwijt raken. Blijkbaar heb je een tweak uitgevoerd dat je je cache files/mail op je intern geheugen wilt. Nu heb je in je verkenner ws. zowel Intern Geheugen als Intern Geheugen2 staan. Rename die Intern Geheugen naar Intern Geheugen3 of wat ook. Doe een soft reset en voila, je hebt weer een gewone Intern geheugen. De inhoud van die Intern Geheugen3 kopieer je in je Intern Geheugen en klaar.

25 smsjes op je sim is een beperking van je sim, niet van het toestel.

Website

Anoniem: 212686

nvidia schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:58:
[...]

Je moet maar ens kijken op xda. Er zijn wel een aantal games die daar staan. Men is ook bezig met het ontwikkelen van een programma zodat de mogelijkheid bestaat om je TD te shaken hem te veranderen van profiel. En nog zo van die leuke dingen die handig kunnen zijn indien ze goed uitgevoerd worden... Het wordt alleen wachten wanneer het uitgebracht zal worden.
Ok ik heb mijn gms nu.

Radio: 1.00.25.05
ROM: 1.93.871.1 WWE

Hij rinkelt, ik draai hem om... hij blijft rinkelen..

Nog een tweede vraagje, rond de middenste grote ronde knop staan 4 pijltjes en 1 grote ronde pijl die er volledig omheen gaat. Kan je daarover sliden dan? Bij wat moet/Kan je dat gebruiken?

• J0YR1D3R
  • Niet online
Anoniem: 212686 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:18:
[...]
Hij rinkelt, ik draai hem om... hij blijft rinkelen..

Nog een tweede vraagje, rond de middenste grote ronde knop staan 4 pijltjes en 1 grote ronde pijl die er volledig omheen gaat. Kan je daarover sliden dan? Bij wat moet/Kan je dat gebruiken?
Phone skin uitgezet met advanced config?

En het tweede: daarmee kun je in en uitzoomen bij foto's, in Opera, TomTom, etc :) Virtueel scrollwiel.

Website

Anoniem: 212686 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:18:
[...]
Hiermee kun je bijvoorbeeld foto's en websites inzoomen/uitzoomen. Probeer het maar eens met een foto uit je album. Inzoomen >met de klok mee, uitzoomen > tegen de klok in. Werkt bij sites ook mooi. Gewoon zachtjes (je hoeft bijna niet te drukken) de draaiende beweging over de rand maken.

edit: J0YR1D3R was me voor ;)

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 136100 op 05-08-2008 18:22]

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09-2022
Overal zie ik dat er alleen een toetsenbord mogelijk is in horizontale stand.
http://www.freewarepocketpc.net/img2/diamondKeys.png
Weet iemand of het mogelijk is om een vertical toetsenbord te installeren oid?
Ik heb het geprobeerd, maar ik kreeg het niet voor elkaar op de diamond.

Ik bedoel dus zoiets als dit:
http://cache.gizmodo.com/assets/resources/2008/02/iphone-vertical_keyboard.gif

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-03 16:51
Ganymedus schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:25:
[afbeelding]

[afbeelding]
GS d'r op zetten. Dan krijg je 't.

x

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 16:02
Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:31:
Het wordt toch nu wel heel ernstig. Gister rond 1900uur had ik een volledig opgeladen telefoon. De hele avond niets mee gedaan puur om eens te testen. Dus: niet uit standby geweest, geen sms verstuurd, niet gebeld. Vanochtend was mijn accu gewoon half (!!) leeg. Hoe kan dit nou? Begint me behoorlijk te irriteren namelijk. Als dit lang zo blijft ben ik niet lang in het bezit van een TD. Kijk 1 dag accepteer ik nog net, maar dat ie in 1 avond + nacht met compleet niets doen half leeg loopt... ?
In het vorig topic had ik dit ook en kreeg dit als reactie. Dit is volgens mijn de oplossing.

De accu is erg snel leeg doordat Activesync automatisch opstart, hoe voorkom ik dit?

U kunt dit als volgt oplossen:
Ga op de HTC Touch Diamond NL naar het programma Activesync (Start, Programs, activesync)
Ga naar menu Add Server Source.
Vul als server adres 1 in en druk op next.
Vul als username abc in, als wachtwoord 123 en als domein abc. Klik vervolgens op next.
Vervolgens kunt u rechtsonder kiezen voor Finish. U komt nu terug in het Activesync welkomsscherm. U kunt nu naar Menu Schedule gaan.
In Schedule kunt u zowel Peak times als Off-peak times op Manually zetten. Vervolgens kunt u rechtboven op OK klikken.
Vervolgens dienen de instellingen uit stap 1 t/m 4 verwijderd te worden. Ga hiervoor naar Menu Options en verwijder de vinkjes voor de items van de Exchange server.
Deze instellingen dienen alleen te worden verwijderd wanneer u geen gebruik maakt van een exchange server.
Bovendien zal het toestel geen data verliezen nadat de batterij leeg is geweest, dit is dankzij verbeteringen in Windows Mobile 6.

http://www.pdashop.nl/vragen/52822/2545

Ik had het de eerste nacht na de nieuwe rom weer. Metteen weer gedaan en gelukkig geen last meer.

hoi

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:23

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

[afbeelding]

[afbeelding]
Als je GSen installeert en je de telefoon een kwartslag draait draait automatisch je beeld (en dus ook het toetsenbord) mee.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:32

wontcachme

You catch me? No you wont

[afbeelding]

[afbeelding]
Gebruik het programma Gsen. Daarmee kan het verticaal volgens mij. Die draait het beeld automatisch als je de telefoon kantelt

[Voor 0% gewijzigd door wontcachme op 05-08-2008 18:30. Reden: ^^ stupid dus]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 16:02
Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:22:
[...]

Hiermee kun je bijvoorbeeld foto's en websites inzoomen/uitzoomen. Probeer het maar eens met een foto uit je album. Inzoomen >met de klok mee, uitzoomen > tegen de klok in. Werkt bij sites ook mooi. Gewoon zachtjes (je hoeft bijna niet te drukken) de draaiende beweging over de rand maken.

edit: J0YR1D3R was me voor ;)
In het fotoalbum kan je ook rondjes over de foto zelf maken om in en uit te zoomen.

hoi

• Anoniem: 33810
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een klein vraagje tussendoor; hoe kan je applicaties/exe's (snelkoppelingen?) als "spelletje" markeren. Mijn Start-Programmas-Spelletjes map is opeens leeg/weg...terwijl ik via Start - Spelletjes wel gewoon al mijn games zie?
Ethnocentrix schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:28:
[...]

Als je GSen installeert en je de telefoon een kwartslag draait draait automatisch je beeld (en dus ook het toetsenbord) mee.
Maar het toetsenbord (volledige iig) groeit niet mee, waardoor je eigenlijk in de meeste applicaties ruimte inlevert. Tijdens het lezen krijg je met GSen echter wel meer ruimte in de meeste programma's :).
J0YR1D3R schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:13:
Ja doh, zo ver was ik ook al 8)7

Het debiele is alleen dat bij elke lees/schrijf actie bij SMS je een melding krijgt dat je SIM geheugen vol is, waarna alles gewoon perfect werkt als je even op "Ok." tikt. (dus ontvangen en verzenden gaat verder prima)

Mijn vraag was dus: kan je deze melding onderdrukken?

[Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 05-08-2008 18:45]

• erikven1978
J0YR1D3R schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:13:
Die intern Geheugen2 kun je heel makkelijk kwijt raken. Blijkbaar heb je een tweak uitgevoerd dat je je cache files/mail op je intern geheugen wilt. Nu heb je in je verkenner ws. zowel Intern Geheugen als Intern Geheugen2 staan. Rename die Intern Geheugen naar Intern Geheugen3 of wat ook. Doe een soft reset en voila, je hebt weer een gewone Intern geheugen. De inhoud van die Intern Geheugen3 kopieer je in je Intern Geheugen en klaar.

Als ik t toestel aansluit op de laptop, mag ik de naam vd map niet aanpassen?
Tevens in de verkenner van de Diamond zelf: zodra ik 1x de juiste map aantik (om te hernoemen) opent hij hem gelijk. Ik kan dus de map die ik wil hernoemen helemaal niet selecteren?

Als ik t goed begrijp moet ik dus intern geheugen hernoemen naar intern geheugen3.
Dan heb ik op de TD dus de mappen 'intern geheugen2' en 'intern geheugen3' staan.
Dan kan ik na een soft reset de inhoud van beide mappen terug zetten? (in de door de soft reset aangemaakt map 'intern geheugen'?)

Klopt ja; ik heb de .cab van LowLevel gedraaid. werkte perfect!!

Ik weet dat het een beperking is van de simkaart; maar normaal gesproken slaat het toestel de sms berichten toch op t eigen geheugen op? Op mijn Samsung gaan er ook een paar honderd op.

• Niet online
erikven1978 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:48:
[...]

Als ik t toestel aansluit op de laptop, mag ik de naam vd map niet aanpassen?
Tevens in de verkenner van de Diamond zelf: zodra ik 1x de juiste map aantik (om te hernoemen) opent hij hem gelijk. Ik kan dus de map die ik wil hernoemen helemaal niet selecteren?
'Rechtsklikken' met je stylus is aantikken en dan 1-2 seconden vasthouden, zie je vanzelf een menutje verschijnen :).
Ik weet dat het een beperking is van de simkaart; maar normaal gesproken slaat het toestel de sms berichten toch op t eigen geheugen op? Op mijn Samsung gaan er ook een paar honderd op.
Dat doet ie ook wel, maar toch blijft ie zeggen "verwijder smsjes om nieuwe te kunnen ontvangen". Terwijl ik prima nieuwe kan ontvangen ??

Anoniem: 52023

Heb een ernstig probleem, mijn scherm blijft zwart!

Na het opstarten trilt ie 1 keer, opstart geluid word afgespeeld, maar het scherm blijft zwart!
Batterij + SIM eruit gehaald, tijdje laten liggen, maar helaas, blijft zwart scherm...

Via de PC kan ik de telefoon nog wel gewoon benaderen... HELLUPPP....

Groet,
Chiel

• DRvDijk
  • Laatst online: 21-12-2022
@Cruser/Chiel: zoek eens op het programmatje MyMobiler. Misschien dat je daarmee je telefoon kan bedienen via je computer. Als dat werkt heb je waarschijnlijk LCD problemen... Heb je al eens gekeken of je wel iets ziet als je hem tegen wat fel licht houdt, bijvoorbeeld de zon of een goeie gloeilamp/ahllogeenlamp?

PS: Teeter-scores anyone?
http://img505.imageshack.us/img505/9601/teeterpr4.png

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik gebruik http://www.resco.net/pocketpc/keyboard/

DRvDijk schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:08:
@Cruser/Chiel: zoek eens op het programmatje MyMobiler. Misschien dat je daarmee je telefoon kan bedienen via je computer. Als dat werkt heb je waarschijnlijk LCD problemen... Heb je al eens gekeken of je wel iets ziet als je hem tegen wat fel licht houdt, bijvoorbeeld de zon of een goeie gloeilamp/ahllogeenlamp?

PS: Teeter-scores anyone?
[afbeelding]
Omg, ik dacht dat mijn 13:54 snel was, maar dit slaat alles _/-\o_

Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:40:
[...]

Onderin je home scherm met de horizontale scroll balk naar rechts, dan bij settings >sounds.

Hoop dat je die bedoeld?
Het kan sneller, volumeknop ;)
Of de profile shaker downloaden

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=406769

• 210667
  • Niet online
Als je ook de hele tijd moet softresetten omdat je zo aan het prutsen bent en niet wilt dat je met de stylus je backcover aan gort helpt.. 8) Hier een leuk tooltje om in je start menu te zetten. Ook nog leuke skins beschikbaar..

• DRvDijk
Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:23:
[...]

Omg, ik dacht dat mijn 13:54 snel was, maar dit slaat alles _/-\o_
Krijg net een mailtje terug van iemand die ik dit plaatje mailde... 5:nogwat :S Volgens mij is dat alleen gesoept :p

• Niet online
Uhm, is de powerknop 5 sec inhouden en op 'Ja' tikken niet hetzelfde als een softreset :?

• DRvDijk
Ja, behalve dat je dan nog op de aanknop moet drukken om hem weer aan te krijgen

[Voor 95% gewijzigd door DRvDijk op 05-08-2008 19:32]

• Niet online
De stylus eruit halen, eventueel de backcover eraf, knopje indrukken en de stylus terugplaatsen...is ook veel moeite :P.

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-03 15:47
Anoniem: 33810 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:34:
De stylus eruit halen, eventueel de backcover eraf, knopje indrukken en de stylus terugplaatsen...is ook veel moeite :P.
Je hoeft de cover er niet eens af te halen, door het gaatje kan het precies :-)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• erikven1978
Bedankt Slindenau! Dat wist ik niet.. van de 'rechtermuisklik'.

Nu heb ik weer 1 normale map 'interngeheugen.

Helaas weigert TT7 nog steeds om te installeren. Iemand nog ideeen alvorens ik een harde reset met format moet geven?

Ik heb ook dat ik meer als de 25 berichten kan ontvangen.
Als ik berichten ga wissen, dan heb ik er al bijvoorbeeld 6 gewist, voordat mijn teller naar een getal <25 gaat. Dit zal wel te maken hebben met het SMS gebeuren waarbij hij SMS conversaties als gesprek opslaat achter 1 SMS.

• J0YR1D3R
  • Niet online
erikven1978 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:59:
Ik heb ook dat ik meer als de 25 berichten kan ontvangen.
Als ik berichten ga wissen, dan heb ik er al bijvoorbeeld 6 gewist, voordat mijn teller naar een getal <25 gaat. Dit zal wel te maken hebben met het SMS gebeuren waarbij hij SMS conversaties als gesprek opslaat achter 1 SMS.
Je weet dat dat een teller is binnen TF3D die altijd de laatste 25 laat zien? Als je op meer klikt dan zie je de rest vanzelf wel. Ik heb de conversaties uitgezet overigens, behoorlijk irritant.

Website

• Draquilla
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-03 17:36
210667 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:09:
[...]

Op xda hebben ze het ook over de sterkte van het geluid. Er zijn wel al wat tips&tricks. Heb ze zelf nog niet geprobeerd.

Zie ook deze link op xda. En doe eens een interne search op de xda site met "speaker audiogain for diamond". Genoeg te vinden. Of de juiste oplossing erbij zit.. 8)7
Thanks.. Zal het eens doornemen. Niet dat ik er veel last van ondervind, maar er werd gevraagd naar de nadelen t.o.v. de N95. Ben natuurlijk wel benieuwd naar de resultaten als iemand anders deze tweaks heeft uitgevoerd :) .

• GrooV
  • Laatst online: 23:25
Ik krijg geen GPS meer na de nieuwe ROM update van de officiele HTC site, heb nog geen TomTom maar Google Maps kan er niet mee verbinden, hij gebruikt gewoon de WM instellingen daar heb ik verder niks aan verandert

EDIT: aGPS staat uit

[Voor 5% gewijzigd door GrooV op 05-08-2008 21:20]

Anoniem: 183559

Mensen :)

Zou iemand mij dat progje kunnen vertellen die je dataverkeer bij houdt. Het heeft ergens in de topic gestaan maar kan het gewoon niet vinden :/

alvast bedankt ;)

• GKW
  • Laatst online: 11-02 13:01
Anoniem: 183559 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:24:

Zou iemand mij dat progje kunnen vertellen die je dataverkeer bij houdt. Het heeft ergens in de topic gestaan maar kan het gewoon niet vinden :/

alvast bedankt ;)
NoData

• Draquilla
  • Laatst online: 06-03 17:36
WoutF schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:09:
[...]

Je bedoelt dus MP3's over de speaker, en de speakerphone functie? Hoe is de kwaliteit van het geluid over een koptelefoon?
Ik gebruik de N95 (naast het bellen) vooral als MP3 speler en mobile internet device. Vooral internetten lijkt me erg handig met een stylus (en evt een keyboard als ik voor de Pro ga). Dus als je het niet erg vindt, heb ik nog een paar vraagjes ;)

-Hoe is de MP3 fuctionaliteit? (interface, kwaliteit, syncen met pc, etc..)
-Hoe lang gaat de accu mee met MP3 afspelen? en hoe lang met internet?
-Heb je ervaring met de GPS t.o.v de N95?

Alvast bedankt _/-\o_
Ik bedoel hiermee inderdaad alles wat via de speaker gaat, zoals mp3 en telefoon met luidspreker functie geactiveerd.
De TD is voor internet zeer geschikt. Stukken beter dan de N95! De styllus gebruik ik amper bij het internet, want in Opera kan je je device draaien, zodat je een verticaal en dus (iets) groter keyboard krijgt. (Kan overigens ook in zijn geheel met het programma Gsen)

Mp3 daarentegen vind ik de N95 meer geschikt voor, gezien de speciale hotkeys voor mp3 als je de slider de andere kant op slide. Maar zowel mijn N95 als mijn TD gebruik ik amper als mp3 speler, aangezien ik een aparte mp3 player heb :*) .
Maar genoeg leuke mp3 programma's voor WM6.1 te vinden in ieder geval, bijv. Coreplayer of Conduit Pocket Player. Over de kwaliteit van de mp3's heb ik op de TD weinig te zeggen, is gewoon prima te noemen. Synchroniseren doe ik niet aan.. Ik sleep handmatig de mp3's naar mijn TD via de gegevensoverdracht functie.

De accuduur is bij mij afhankelijk van het gebruik, maar als ik mijn TD intensief gebruik, lees: uurtje bellen per dag, 20 smsjes, 2 uurtjes internet (waarvan de helft via WiFi) kan ik het langer dan een dag volhouden. Zoals velen laad ik uit routine elke nacht wel mijn TD op of hang ik em de volgende dag aan mijn PC via USB.

De GPS in vergelijking met de N95 kan ik helaas vrij weinig over zeggen.. Aangezien mijn GPS van de N95 het nooit gedaan heeft |:( , maar daar gaat ie binnenkort nog voor weg 8) .
Over de GPS functionaliteit van de TD ben ik in ieder geval zeer over te spreken. I.c.m. TT7 krijg ik binnen gemiddeld 15 sec wel een fix.

Overigens vind ik een bijkomend voordeel t.o.v. de N95 nog het design van de TD en de compactheid ervan..

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-03 11:45
ik heb nu ook al een tijdje mijn TD, maar ik heb net een nieuwe rom van HTC erop gezet en die heeft het toetsenbord met grote toetsen (dat de A en de S op 1 toets staan). Dus ik ga naar de instellingen om mijn toetsenbord te veranderen, maar hij veranderd hem niet. Ik gebruik Rom versie 1.93.404 (van de HTC site getrokken) en weet dat je rechtsboven op 'ok' moet drukken. Ik heb al een reset geprobeerd, maar niks helpt.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

• GKW
GrooV schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:18:
Ik krijg geen GPS meer na de nieuwe ROM update van de officiele HTC site, heb nog geen TomTom maar Google Maps kan er niet mee verbinden, hij gebruikt gewoon de WM instellingen daar heb ik verder niks aan verandert

EDIT: aGPS staat uit
Neem hier eens een kijkje of hier

[Voor 8% gewijzigd door GKW op 05-08-2008 21:37]

• GKW
deugtniet schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:35:
ik heb nu ook al een tijdje mijn TD, maar ik heb net een nieuwe rom van HTC erop gezet en die heeft het toetsenbord met grote toetsen (dat de A en de S op 1 toets staan). Dus ik ga naar de instellingen om mijn toetsenbord te veranderen, maar hij veranderd hem niet. Ik gebruik Rom versie 1.93.404 (van de HTC site getrokken) en weet dat je rechtsboven op 'ok' moet drukken. Ik heb al een reset geprobeerd, maar niks helpt.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Tik dat kleine driehoekje naast het toetsenbord icon onderaan de pagina eens aan.
Daar kan je het toetsenbord aanpassen. Ik weet niet of je het via deze weg al geprobeerd hebt?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:17
Nodata blokkeert alleen je data via de provider, het zegt je niet hoeveel data je verstookt hebt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• GKW
TD-er schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:51:
[...]

Nodata blokkeert alleen je data via de provider, het zegt je niet hoeveel data je verstookt hebt.
te snel gelezen (tegen houdt ipv bij houdt)

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-03 13:24

WoutF

Hoofdredacteur
Draquilla schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:33:
[...]

Ik bedoel hiermee inderdaad alles wat via de speaker gaat, zoals mp3 en telefoon met luidspreker functie geactiveerd.
De TD is voor internet zeer geschikt. Stukken beter dan de N95! De styllus gebruik ik amper bij het internet, want in Opera kan je je device draaien, zodat je een verticaal en dus (iets) groter keyboard krijgt. (Kan overigens ook in zijn geheel met het programma Gsen)

Mp3 daarentegen vind ik de N95 meer geschikt voor, gezien de speciale hotkeys voor mp3 als je de slider de andere kant op slide. Maar zowel mijn N95 als mijn TD gebruik ik amper als mp3 speler, aangezien ik een aparte mp3 player heb :*) .
Maar genoeg leuke mp3 programma's voor WM6.1 te vinden in ieder geval, bijv. Coreplayer of Conduit Pocket Player. Over de kwaliteit van de mp3's heb ik op de TD weinig te zeggen, is gewoon prima te noemen. Synchroniseren doe ik niet aan.. Ik sleep handmatig de mp3's naar mijn TD via de gegevensoverdracht functie.

De accuduur is bij mij afhankelijk van het gebruik, maar als ik mijn TD intensief gebruik, lees: uurtje bellen per dag, 20 smsjes, 2 uurtjes internet (waarvan de helft via WiFi) kan ik het langer dan een dag volhouden. Zoals velen laad ik uit routine elke nacht wel mijn TD op of hang ik em de volgende dag aan mijn PC via USB.

De GPS in vergelijking met de N95 kan ik helaas vrij weinig over zeggen.. Aangezien mijn GPS van de N95 het nooit gedaan heeft |:( , maar daar gaat ie binnenkort nog voor weg 8) .
Over de GPS functionaliteit van de TD ben ik in ieder geval zeer over te spreken. I.c.m. TT7 krijg ik binnen gemiddeld 15 sec wel een fix.

Overigens vind ik een bijkomend voordeel t.o.v. de N95 nog het design van de TD en de compactheid ervan..
Bedankt voor je uitgebreide reactie :) Het ziet er naar uit dat dit ook mijn toekomstige telefoon gaat worden :) MP3 knopjes vind ik niet zo boeiend, omdat ik toch een headset erbij wil met controls in het kabeltje. En het elke nacht opladen ben ik wel gewend met de N95 ;)

Anoniem: 163185

Zit nog steeds te twijfelen of ik hem zal updaten. Wie heeft de .93 er nu opstaan en is er tevreden mee of zijn er ook al die weer terug gegaan naar de .37?

En nog een tweede vraag, weet echt niet of het hier goed staat, maar ik vind dat de telefoon al vrij snel een oproep negeert als je niet optijd opneemt. Bij mn vorige telefoon bleef hij heel lang over gaan vordaat hij hem onbeantwoord gaf en bij deze gaat hij en goede 4 keer over en dan is hij al weg. Weet niet of dit ergens in te stellen is?

• J0YR1D3R
  • Niet online
Anoniem: 163185 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:59:
Zit nog steeds te twijfelen of ik hem zal updaten. Wie heeft de .93 er nu opstaan en is er tevreden mee of zijn er ook al die weer terug gegaan naar de .37?
Ik heb hem er vrijdag 1 uur op gehad. Die effecten vond ik maar niets, het geheugengebruik was vele malen hoger..

Echter, gisteravond ben ik 3 uur bezig geweest om 1.93 er opnieuw op te zetten met alle tweaks en programma's die ik wilde. Eerst heb ik een hard reset gedaan, wat het geheugengebruik een stuk positiever heeft beinvloed. Tipje dus voor mensen die gaan upgraden naar een nieuwe ROM en echt schoon willen beginnen :)

Tot nu toe ben ik er heel tevreden mee, is voor m'n gevoel een tikje sneller dan de 1.37 (heb 2 collega's met een TD en 1.37) maar dat kan ook komen doordat hij wat getweakt is. Verder heb ik de TF3D versie .30 teruggezet, om zo weer de effecten te krijgen bij het switchen tussen tabs. Dat werkt prima, kost alleen wel wat geheugen. Overall ben ik goed te spreken, maar ben ook pas 1 dag onder de panne natuurlijk ;)
En nog een tweede vraag, weet echt niet of het hier goed staat, maar ik vind dat de telefoon al vrij snel een oproep negeert als je niet optijd opneemt. Bij mn vorige telefoon bleef hij heel lang over gaan vordaat hij hem onbeantwoord gaf en bij deze gaat hij en goede 4 keer over en dan is hij al weg. Weet niet of dit ergens in te stellen is?
Niet toevallig je voicemail?

Website

Anoniem: 269687

veelmensen hier slechte ervaringen mee?
. Boost TFL3D Performance --> HKLM\System\Storagemanager\Fatfs and change key Cachesize from 16384 to 32768

Gr martein

Anoniem: 163185

J0YR1D3R schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:08:
[...]

Niet toevallig je voicemail?
Nee Voicemail heb ik standaart uit gezet bij mn provider

• GrooV
  • Laatst online: 23:25
Hartelijk dank! Ik weet niet precies waar het nu aan lag en ik had ook nog een hard reset gedaan voordat ik je post las. maar hij doet het nu iig na de hard reset en na die 2 handelingen

Ik vind het geluid van de speaker, vooral als je aan het bellen bent via de speaker, wel erg zacht.
Heb veel rondgelezen, maar kom er niet echt uit.
Volgens mij is er gewoon geen goede oplossing voor.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:32

wontcachme

You catch me? No you wont

Anoniem: 269687 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:09:
veelmensen hier slechte ervaringen mee?
. Boost TFL3D Performance --> HKLM\System\Storagemanager\Fatfs and change key Cachesize from 16384 to 32768

Gr martein
Als je ff de zoek functie gebruikt dan vind je vast mensen. Kijk oop xda forum

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Anoniem: 79879

210667 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:25:
Als je ook de hele tijd moet softresetten omdat je zo aan het prutsen bent en niet wilt dat je met de stylus je backcover aan gort helpt.. 8) Hier een leuk tooltje om in je start menu te zetten. Ook nog leuke skins beschikbaar..
Te laat, er is al een klein puntje van mijn back-cover afgebroken door al dat softresetten.. :'( :P

• Fried
  • Laatst online: 20-03 12:01
net screenprotector van zagg besteld.. met de huidige dollar kost dat geen ruk.. en gratis verzenden..

hopen dat die beter is dan degene die erbij zat... die zit al onder de krasjes, en laat al los in de hoek!

• sandeman
  • Laatst online: 21-11-2022
Anoniem: 79879 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:44:
[...]

Te laat, er is al een klein puntje van mijn back-cover afgebroken door al dat softresetten.. :'( :P
Yep, hier ook.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:45
Softresetten doe je toch gewoon met de knopje bovenin? Hoe breek je daar nou je back-cover mee?

omniscale.nl

• MRE-Inc
  • Laatst online: 00:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

XBL: MRE Inc

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:21
Vraagje,

offtopic
In dit topic is het verboden om over abonnementen te praten en te vergelijken, is er toevallig hier op got een aparte topic van de TD net zoals de iphone over dit soort praktijken.

Ik ken het helaas niet zo 123 of 321 vinden. Dit in verband dat ik al zeker weet over een maand een TD aan te schaffen. (abbo loopt dan af)

Alvast bedankt.

quote: wontcachme
Voor mensen die bij de weer tab een andere stad willen hebben dan standaard, gebruik dit programma van xda. Werkt hier perfect.
Versie 1.2 van Weather Database Editor is uit.
Je kunt nu ook Landen toevoegen, aanpassen of verwijderen.

WeatherDatabaseEditor 1.2.CAB

Wel eerst Microsoft .Net Compact Framework 3.5 installeren.

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 05-08-2008 23:19]

Anoniem: 181496

Had ik dus ook al, maar via eXpansys weer een nieuwe gehaalt! :)

• 210667
  • Niet online
Anoniem: 183559 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:24:

alvast bedankt ;)
Er zijn er meerderen, PPCInterfaceMonitor v0.145 ; GPRS-monitor..enz, enz. Google eens en misschien kom je die jij bedoeld wel tegen.

• 210667
  • Niet online
Anoniem: 79879 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:44:
[...]

Das dan mooi..nah je weet wel.. |:( Mij was ook al bijna gebeurd. Hij kraakt nu wat..en ik wacht wel even tot dat begint te irriteren. Voor € 29,= kan je geloof ik een nieuwe bestellen.

Ik deel je verdriet.. 8)7

• 210667
  • Niet online
Fried schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:47:
net screenprotector van zagg besteld.. met de huidige dollar kost dat geen ruk.. en gratis verzenden..

hopen dat die beter is dan degene die erbij zat... die zit al onder de krasjes, en laat al los in de hoek!
Die heb ik ook al op mijn diamant gehad. Bevalt niet echt goed. Ik vind ze stroef. Die van expansys bevalt me beter.

posttoast schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:05:
Softresetten doe je toch gewoon met de knopje bovenin? Hoe breek je daar nou je back-cover mee?
Ik softreset meestal door dat rode knopje in te drukken bij de stylus houder. Wanneer je de stylus iets verkeerd houdt, en hem iets te veel omhoog beweegt, breekt er zo'n heel klein lipje van je back-cover. Heb er verder geen last van.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:45
Anoniem: 79879 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 07:38:
[...]

Ik softreset meestal door dat rode knopje in te drukken bij de stylus houder. Wanneer je de stylus iets verkeerd houdt, en hem iets te veel omhoog beweegt, breekt er zo'n heel klein lipje van je back-cover. Heb er verder geen last van.
Ah, nu zie ik het ook. Maarre: waartoe dient zo'n softreset?

omniscale.nl

• TD-er
  • Laatst online: 23:17
posttoast schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:43:
[...]

Ah, nu zie ik het ook. Maarre: waartoe dient zo'n softreset?
Is in principe gelijk aan de resetknop op je PC.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-03 09:28

watercoolertje

Untertitel

Heel gek, ik krijg met T-mobile geen umts/hsdpa/hsupa meer... heel soms een slecht signaal en als ik dan internet gaat ie weer terug naar gprs... heel erritant want ik heb speciaal voor me vorige en deze telefoon een PIT+ abbo genomen wat 386Kbit kan... wat dus 3 keer zo snel zou zijn als gprs! Maar ik haal waar ik ook ben hooguit 5 a 6KB/s...

Iemand suggesties, in me oude telefoon is het bereik wat umts en opvolgers veel beter en had ik vaker sneller internet... Ookal had ik ook vaak genoeg slecht bereik, het plaatje wat aangeeeft hoe uitgebreid het umts netwerk wel niet is van de t-mobile site klopt dan ook voor geen kant! Ik heb bijna nog nooit binnen umts bereik gehad... nee je moet midden op de straat gaan staan om fatsoenlijk te internetten via je telefoon.

PS hoort deze vraag nou hier of in het t-mobile pit topic.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• ind0mi
  • Laatst online: 20-03 16:00

ind0mi

PSN: DexFaya

Na update naar rom 1.93 lukt het me niet meer om de HTC te syncen met pc. wat kan hier de oorzaak zijn? bvd :?

• Xanion
  • Laatst online: 22-02 21:29
ind0mi schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:44:
Na update naar rom 1.93 lukt het me niet meer om de HTC te syncen met pc. wat kan hier de oorzaak zijn? bvd :?
Heb je wel je oude partnerverband weggegooid en een nieuwe aangemaakt?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• ind0mi
  • Laatst online: 20-03 16:00

ind0mi

PSN: DexFaya

ahjaa ik zie er nu 4 instaan! hoe verwijder ik dat

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:58

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heeft er iemand ervaring met de fm-transmitter? Wil namelijk weten of deze ook de microfoon doorstuurt of niet. Ben nl. nog steeds op zoek naar een handsfree oplossing over de speakers van mijn autoradio.

watercoolertje schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:37:
Heel gek, ik krijg met T-mobile geen umts/hsdpa/hsupa meer... heel soms een slecht signaal en als ik dan internet gaat ie weer terug naar gprs... heel erritant want ik heb speciaal voor me vorige en deze telefoon een PIT+ abbo genomen wat 386Kbit kan... wat dus 3 keer zo snel zou zijn als gprs! Maar ik haal waar ik ook ben hooguit 5 a 6KB/s...

Iemand suggesties, in me oude telefoon is het bereik wat umts en opvolgers veel beter en had ik vaker sneller internet... Ookal had ik ook vaak genoeg slecht bereik, het plaatje wat aangeeeft hoe uitgebreid het umts netwerk wel niet is van de t-mobile site klopt dan ook voor geen kant! Ik heb bijna nog nooit binnen umts bereik gehad... nee je moet midden op de straat gaan staan om fatsoenlijk te internetten via je telefoon.

PS hoort deze vraag nou hier of in het t-mobile pit topic.
Dit is inmiddels een bekend probleem in dit topic. Onder meer ik en nog 2 anderen zijn hier al over begonnen. Met mijn Nokia N95 die ik hiervoor had niks aan de hand, maar met de TD heb ik dezelfde problemen als jou.

Anoniem: 181496

210667 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:59:
[...]

Die heb ik ook al op mijn diamant gehad. Bevalt niet echt goed. Ik vind ze stroef. Die van expansys bevalt me beter.
Wel prijzig, er komt bij hun wel 10 Eu verzendkosten bij...

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Dit is inmiddels een bekend probleem in dit topic. Onder meer ik en nog 2 anderen zijn hier al over begonnen. Met mijn Nokia N95 die ik hiervoor had niks aan de hand, maar met de TD heb ik dezelfde problemen als jou.
Net met t-mobile gebelt, ze gaan kijken of ze me abbo naar beneden kunnen halen... Ik heb iig duidelijk laten merken dat ik niet blij ben met het feit dat het bereik zo slecht is... in de trein naar amsterdam heb ik 1 keer een H voorbij zien komen... en bij centraal aangekomen uit de trein kreeg ik het nog een keer, die bleef wel staan. Echter betaal ik nu gewoon 10 euro per maand extra voor NIKS (ze kunnen gewoon niet geven wat ze bieden).

Nu moet ik wel zeggen dat ik op een grensgebied woon maar raam dicht is geen gsm/umts/hsdpa ontvangst (kan in me huis/kamer niet eens bellen) en als ik me telefoon uit me raam hang dan heb ik volledig hsdpa bereik... verder nog nooit ergens zo goed bereik gezien als dat ik hem uit me raampjhe hang (zelfs neit in de achter/voortuin).

En me werk zit wel in een umts zone (volgens t-mobile) maar in de pauze zit ik buiten met een zeer trage gprs verbinding (3/4kbits). Dat wordt 11 april (einde van mijn abbo) over stappen op vodafone die wel fatsoenlijk internet weet te leveren (ga ik met 5kb gaat een maat met vodafone naast me staan... 50/60KB/s)

[Voor 13% gewijzigd door watercoolertje op 06-08-2008 10:56]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• Fried
  • Laatst online: 20-03 12:01
210667 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:59:
[...]

maar hoe zit het met de bescherming? krijg je echt geen krasjes meer? en blijft hij goed plakken?

Anoniem: 93354

geerttttt schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 23:53:
Even wat anders, naast slide2unlock2 (erg handig en ook erg mooi als je de goede versie hebt en wat customised) is er nog een leuk programmatje wat ik hier nog niet heb zien langskomen.

Een verbetering (wat mij betreft) op de normale contact list:
[afbeelding]
iContact dus, erg mooi, erg handig en hier te vinden:
http://forum.xda-develope...24&highlight=slide2unlock
Ziet er goed uit, kan je die ook al standaard contact instellen? dus dat die standaard word gebruikt (ook vanuit manilla) voor je contacts? en synced deze ook gewoon met je outlook? en kan je hem ook als tab in je manilla zetten (zal wel niet)?

watercoolertje schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:54:
[...]
Dat wordt 11 april (einde van mijn abbo) over stappen op vodafone die wel fatsoenlijk internet weet te leveren (ga ik met 5kb gaat een maat met vodafone naast me staan... 50/60KB/s)
Lache, heb net ff mijn snelheid gemeten op http://www.dslreports.com/mspeed?jisok=1
Zit met Vodafone op zo'n 1027kbit/sec.. :9 Dus aan de Diamond kan het niet liggen. ;)

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 06-08-2008 12:20]

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-02 12:26

AlbertTCB

swing it baby

Ik heb GeoTagging geactiveerd en kan nu foto's nemen waarbij de GPS-coördinaten worden toegevoegd aan de exif.

Wanneer ik de tags controlleer met de diverse GPS-exif programma's, dan heeft de HTC deze perfect toegevoegd. Ik kan dan ook keurig doorklikken naar google earth.

Wanneer ik echter de foto's upload naar picassa of flcker, dan worden de gsp-tags niet herkend. Testfoto's van internet met gps-tags worden wél herkend wanneer ik deze upload. Blijkbaar zijn er dus meerdere standaarden waarin de gps data opgeslagen kan worden.

iemand tips om dit te fixen?

I'm just taking care of business

• erikven1978
Ik word helemaal gek van dit toestel!

Zojuist omdat ik TomTom niet meer kon installeren het toestel maar meteen een update naar 1.93 gegeven, en een harde reset met format.

Nu heb ik in de verkenner van het toestel weer een lekker leeg intern geheugen.

In active sync heb ik het oude samenwerkingsverband verwijderd.
Vervolgens opnieuw verbinding maken met active sync... Geen verbinding! de testen die AS doet werken goed, alleen op t laatst een foutmelding dat hij geen verbinding kan maken. Active sync draait op de TD wel gewoon.

Zucht... TD losgekoppeld en dan maar een normale USB verbinding maken.
Wat valt me op: (zal wel Windows Mobile zijn) de map welke ik met de laptop open (intern geheugen) is dan niet zichtbaar met de verkenner op de TD zelf.
Vervolgens wil ik gewoon weer een bestandje naar mijn interngeheugen kopieren (wat zo goed als leeg is). Op t scherm vd laptop zie je t complete bestand gelijk verschijnen. dit ging te snel. na ff wachten komt de laptop met een foutmelding:

"Cannot Copy: The path is too deep"

Dit gaat nergens over?!

Iemand een idee wat dit nu weer kan zijn? (Dus zowel de weigerende active sync, als de melding bij gebruik als usb-stick)

Thanx!

• crashoverride
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03 15:05

crashoverride

Security-Override

mr. TCB schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:25:
Ik heb GeoTagging geactiveerd en kan nu foto's nemen waarbij de GPS-coördinaten worden toegevoegd aan de exif.

Wanneer ik de tags controlleer met de diverse GPS-exif programma's, dan heeft de HTC deze perfect toegevoegd. Ik kan dan ook keurig doorklikken naar google earth.

Wanneer ik echter de foto's upload naar picassa of flcker, dan worden de gsp-tags niet herkend. Testfoto's van internet met gps-tags worden wél herkend wanneer ik deze upload. Blijkbaar zijn er dus meerdere standaarden waarin de gps data opgeslagen kan worden.

Dit probleem heb ik dus ook...
Nu las ik op XDA een tip over eerst een andere GPS app starten en dan een GPS foto maken, hoewel me dit erg erg stug lijkt.

Hardware choice: "Important stuff like the colour of the front panel, how many lights there are, if it's got a cool name like INTERCEPTOR or something similar. That sort of thing..."
"Life's not fair," I reply. "But the root password helps."

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-03 07:16
mr. TCB schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:25:

Het is bekend dat je de foto's niet direct op Flickr kan zetten omdat dan op mysterieuze wijze je GPS data wordt gewist, is een oplossing voor te vinden, zal even kijken waar ik het ook alweer had gelezen

gevonden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=408978

Hoe upload je je foto's naar Flickr? Via mail werkt het dus blijkbaar niet, je zal de foto's eerst op je pc moeten zetten en dan met Flickr's Uploadr er op moeten zetten
crashoverride schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:04:
[...]

Dit probleem heb ik dus ook...
Nu las ik op XDA een tip over eerst een andere GPS app starten en dan een GPS foto maken, hoewel me dit erg erg stug lijkt.
Dat is alleen om een snellere GPS fix te krijgen

[Voor 24% gewijzigd door Kiwiknaapje op 06-08-2008 13:50]

Leegte

Anoniem: 204607

Hmm, ik heb sinds kort een Edge internetverbinding, en heb nu constant Windows Messenger aan staan. Sindsdien heb ik al een paar keer meegemaakt dat de toetsen niet meer werken (On/Off, Volume, scroll, enter, phone on, phone off, terug, home, geen een werkt). Enkel een soft reset verhelpt de zaak.

Ik moet nog testen of het aan Windows Messenger ligt, of als ik het anders ook heb. Ik zal daarna ook eens een hard-reset proberen. Heeft iemand al dezelfde problemen voorgehad? Is dit misschien iets vaak voorkomends in Windows Mobile?

Anoniem: 262019

nvidia schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:00:
[...]

Lol de meesten vinden het volume te hard. Ik vind het goed maar ik dek wel dat er een mogelijkheid moet zijn om dit aan te passen in het geheugen.
Heb ontdekt dat bij afspelen in Windows MediaPlayer het volume wel goed te regelen is.
De laagste stand is dan 'lekker zacht'... Blijkbaar zit het dus in de speler van de TouchFLO..!
Is er al een oplossing/tweak? (zonder een andere ROM te flashen) 8)7

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:06
Ik heb sinds kort een probleem met gps. Tomtom zegt dat bij gps-status: slecht gps ontvangst-bevind je je in een gebouw. Alle balkjes van de sattelieten zijn leeg, normaal krijg je hier altijd wel wat te zien. Ook met andere gps programma's krijg ik geen ontvangst. Het vreemde is dat ik wel data zie lopen (in bv vito navigator II). iemand een idee?

hoe zit het met garantie, ik heb een mda IV maar die is voorzien van een htc rom (zo gekocht, tweede hands)

[Voor 13% gewijzigd door llpineapple op 06-08-2008 14:56]

• FlameBoy
  • Laatst online: 20-02 16:13
Heb nu een weekje de Touch Diamond (na jaren Nokia S60 (symbian) en begint me steeds beter te bevallen) Inmiddels ook ge-update naar de laatste ROM en daar werd vooral TouchFlo 3D een stuk sneller van zeg!

Misschien dat iemand mij kan helpen met het volgende aangezien Windows Mobile helemaal nieuw is voor me:

- Guitar Hero Mobile geïnstalleerd. Gratis shareware te downloaden bij Microsoft) Maar deze start niet op! Ten eerste wordt deze niet standaard getoont in Programma's (dit wist ik wel op te lossen) en als ik de .exe zelf start flitst het scherm een keer en gebeurd er vervolgens niets.
- Als één bepaal persoon 3 keer belt en mij niet aan de telefoon krijgt, zie ik wel 3 gemiste oproepen maar als ik dan de lijst open zie ik de naam maar één keer staan.
- Verder zou ik graag mijn GPRS dataverkeer willen bijhouden aangezien dit niet boven de 100mb per maand schijnt uit te mogen komen (Vodafone Office zakelijk voor € 10,-) Op mijn Nokia S60 (symbian) toestellen was hiervoor net als in- en uitgaande gesprekken een timer voor. Al gevonden!

www.lenswork.nl

1.93 + iContact = perfectie (nouja... niks is perfect, maar het komt een eind).

1.93 rom laat alles duidelijk sneller gaan, het scherm lijkt ook beter te reageren. Geheugen gebruikt lijkt trouwens wel iets hoger te liggen maar alles draait wel sneller. Vind het vooral fijn dat ze de animaties tijdens het wisselen van tabs eruit hebben gehaald want dat veroorzakte volgens mij best wat vertraging. Samen met iContact kan je er nu ook eindelijk normaal mee bellen. Geen gekloot meer met die WM menu's waarbij je niet echt lekker kan scrollen maar met iContact kan dat dus wel. Ook nog even de hardware buttons aangepast en dan is het helemaal fijn zodat ie altijd iContact pakt. Enige nadeel is dat ik de knopjes er een beetje cheap uit vind zien en helaas pakt ie niet gewoon de hele taakbalk van WM maargoed.

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-03 23:44
FlameBoy schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:23:
- Als één bepaal persoon 3 keer belt en mij niet aan de telefoon krijgt, zie ik wel 3 gemiste oproepen maar als ik dan de lijst open zie ik de naam maar één keer staan.
Volgens mij kun je daarna op die persoon tikken/klikken en zie je een lijst met tijden waarop deze heeft gebeld (ook oudere gesprekken met die persoon).

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vandaag Diamond op mogen halen :) Na jaren Nokia een telefoon waar ik wat meer mee kan.

Erg tevreden out of the box meteen nieuwe rom erop geknald.. Ook de screenprotector is er gelukkig netjes opgekomen. Morgen alleen nog even mooi hoesje kopen van leer ofzo.

Maar euh... ben ik nou een nitwit of is dat touchflo echt boring? Ik heb het nu uitstaan en vind het eigenlijk veel fijner zonder? Je merkt overduidelijk dat het een schil over windows is, waardoor je dingen dubbel hebt. (zoals bijvoorbeeld de programmalijst etc)

Meer mensen die binnen 3 uur nadat ze de telefoon aan hebben gezet het touchflow uit hebben geschakeld?

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

jorritv schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:56:
[...]

Volgens mij kun je daarna op die persoon tikken/klikken en zie je een lijst met tijden waarop deze heeft gebeld (ook oudere gesprekken met die persoon).
Dat kan ik bevestigen ;)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Anoniem: 93354 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:56:
1.93 + iContact = perfectie (nouja... niks is perfect, maar het komt een eind).

1.93 rom laat alles duidelijk sneller gaan, het scherm lijkt ook beter te reageren. Geheugen gebruikt lijkt trouwens wel iets hoger te liggen maar alles draait wel sneller. Vind het vooral fijn dat ze de animaties tijdens het wisselen van tabs eruit hebben gehaald want dat veroorzakte volgens mij best wat vertraging.
Geheugengebruik ligt inderdaad wat hoger binnen de 1.93 ROM, na een restart zit ik op 53-56% wat bij de 1.37 ROM 50% was. Maar dat maakt verder weinig uit, hoogste wat ik heb gezien is 88%.

De animaties vond ik juist wel oke en bij mij draaien ze nog steeds erg snel. Ik gebruik zoals al eerder gezegd de .30 versie van Manila waardoor ik het beste van 2 werelden heb ;) Overigens vind ik het hele bellen en dergelijke prima werken..

Website

Ik heb die phoneskin uitstaan dus ik zit net onder de 50% nu. Bij mij gingen die animaties ook redelijk soepel maar niet altijd 100% plus dat het me niet boeit. Bij die tabs wil ik juist snel kunnen wisselen en dan wil ik geen animatie dus zonder vind ik eigenlijk fijner. iContact vind ik zeker wel beter, zeker als je die htc phoneskin uitzet is het echt een gekut om contacts te browsen (met de phoneskin ook trouwens), het is gewoon niet gemaakt om met je dikke vinger te gebruiken. Bij iContact heb je dat niet en alleen daarom is het al geweldig. Snap niet dat htc trouwens zelf niet standaard al een soort schil als dit erin heeft gestopt, het juist perfect bij de rest van manialla gepast en het ook nog eens echt nuttig geweest.

Okasha schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:35:
Maar euh... ben ik nou een nitwit of is dat touchflo echt boring? Ik heb het nu uitstaan en vind het eigenlijk veel fijner zonder? Je merkt overduidelijk dat het een schil over windows is, waardoor je dingen dubbel hebt. (zoals bijvoorbeeld de programmalijst etc)

Meer mensen die binnen 3 uur nadat ze de telefoon aan hebben gezet het touchflow uit hebben geschakeld?
Ik vind het juist goed. Nadeel van standaard WM vind ik dat je voo geen meter met je vingers ermee kan werken wat ik juist wel wil ipv steeds met je stylus moeten mieren of alles 3x klikken voordat je goed zit met je grote vinger op die mini knopjes. En het ziet er wel sjiek uit vind ik, ook niet onbelangrijk.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 06-08-2008 17:00]

• Niet online
Okasha schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:35:
Je hebt niks dubbel, in TouchFlow heb je een lijst met snelkoppelingen naar je 15 favoriete contacten en 15 favoriete programma's.

Verder hebben ze inderdaad voor een aantal dingen (Programma's, Communicatie instellingen, Audio speler, Image/Video browser etc etc) een eigen interface geschreven.

WM standaard is inderdaad voor redelijk dikke vingers niet te doen zonder stylus :P.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 06-08-2008 17:10]

Anoniem: 202702

Heb ook grote problemen met de ontvangst van T Mobile i.c.m. mijn Diamond. In huis haal ik met moeite 1 streepje GPRS. Dus dat betekent een afschuwelijk slome PIT / internet verbinding en constant gezeur met exchange- email omdat de verbinding regelmatig helemaal wegvalt.
Er is een case aangemaakt door T Mobile betreffende mijn klacht. Ben heel benieuwd hoe het afloopt. Als het zo blijft wil ik graag weg bij ze. Iemand ervaring met Vodafone i.c.m. HTC Diamond?? ( bereik / fair use policy )

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Oke na jullie opmerkingen net ding weer even aangezet en snap het nu idd toch beter. Even hier en daar wat geoefend. Paar dingen zijn niet echt handiger, maar het is toch wel makkelijk dat je zonder te priegelen makkelijk even een mailtje enzo kan openen.

Nu even opzoek naar dat iContacts waar jullie het over hebben :)

• nvidia
Ik heb een vraag omtrend mijn .cab file. Ik zou er willen voor zorgen dat na de installatie van de .cab mijn device automatisch heropstart. Hoe is dit mogelijk om dit in .xml te coden?

Anoniem: 270349

Ik wou dus Total Commander installeren en zette de .exe (maar moet .cab voorstellen?) in MyDocuments en wou het dan starten en dan kwam er op 'tcmdpocketmipssh3' is geen geldige Pocket PC-toepassing.exe

PHM Registry Editor werkt ook al niet :s
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst de FAQ door voordat je je vraag stelt. Vragen over providers of waar je bepaalde ROMs kunt downloaden willen we niet zien.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee