WoutF schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:09:
[...]
Je bedoelt dus MP3's over de speaker, en de speakerphone functie? Hoe is de kwaliteit van het geluid over een koptelefoon?
Ik gebruik de N95 (naast het bellen) vooral als MP3 speler en mobile internet device. Vooral internetten lijkt me erg handig met een stylus (en evt een keyboard als ik voor de Pro ga). Dus als je het niet erg vindt, heb ik nog een paar vraagjes
-Hoe is de MP3 fuctionaliteit? (interface, kwaliteit, syncen met pc, etc..)
-Hoe lang gaat de accu mee met MP3 afspelen? en hoe lang met internet?
-Heb je ervaring met de GPS t.o.v de N95?
Alvast bedankt

Ik bedoel hiermee inderdaad alles wat via de speaker gaat, zoals mp3 en telefoon met luidspreker functie geactiveerd.
De TD is voor internet zeer geschikt. Stukken beter dan de N95! De styllus gebruik ik amper bij het internet, want in Opera kan je je device draaien, zodat je een verticaal en dus (iets) groter keyboard krijgt. (Kan overigens ook in zijn geheel met het programma Gsen)
Mp3 daarentegen vind ik de N95 meer geschikt voor, gezien de speciale hotkeys voor mp3 als je de slider de andere kant op slide. Maar zowel mijn N95 als mijn TD gebruik ik amper als mp3 speler, aangezien ik een aparte mp3 player heb

.
Maar genoeg leuke mp3 programma's voor WM6.1 te vinden in ieder geval, bijv. Coreplayer of Conduit Pocket Player. Over de kwaliteit van de mp3's heb ik op de TD weinig te zeggen, is gewoon prima te noemen. Synchroniseren doe ik niet aan.. Ik sleep handmatig de mp3's naar mijn TD via de gegevensoverdracht functie.
De accuduur is bij mij afhankelijk van het gebruik, maar als ik mijn TD intensief gebruik, lees: uurtje bellen per dag, 20 smsjes, 2 uurtjes internet (waarvan de helft via WiFi) kan ik het langer dan een dag volhouden. Zoals velen laad ik uit routine elke nacht wel mijn TD op of hang ik em de volgende dag aan mijn PC via USB.
De GPS in vergelijking met de N95 kan ik helaas vrij weinig over zeggen.. Aangezien mijn GPS van de N95 het nooit gedaan heeft

, maar daar gaat ie binnenkort nog voor weg

.
Over de GPS functionaliteit van de TD ben ik in ieder geval zeer over te spreken. I.c.m. TT7 krijg ik binnen gemiddeld 15 sec wel een fix.
Overigens vind ik een bijkomend voordeel t.o.v. de N95 nog het design van de TD en de compactheid ervan..