Levertijd Apple producten Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste
Acties:
  • 114.119 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:48:
Hier is ie nu eindelijk binnen......
Werd tijd ook imho, niet te filmen dat Apple zn producten laat verschepen waar ze niet te tracken zijn.
Bedoel , er is al betaald en al, maar je weet niet eens waar je product zich bevind.
MacBooks en MacBook Pro's (vooral aangepaste modellen) komen uit China rechtstreeks uit de fabriek. Dat kan even duren. Als je een standaardconfiguratie bestelt hoeft het niet altijd lang te duren. Zo had ik mijn witte MacBook 2 dagen na betaling binnen. :)
Anoniem: 39835 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:01:
Ik heb een Macbook Pro 15" besteld. En krijg zojuist een bevestigingsmail. Er staat verzending 3 werkdagen, okay, maar dan Verwachte leverdatum: 26 Feb, 2009 - 27 Feb, 2009. :?

Ik volg dat niet helemaal. Als ze hem nu gaan verzenden, moet ik hem toch volgende week gewoon binnen kunnen hebben?
Verzending 3 dagen, dus ze hebben 3 dagen nodig om jouw computer te bouwen in China en daarna wordt hij verzonden. Aangezien het apparaat dus uit China komt klopt jouw verwachte leverdatum wel ongeveer. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Frietsaus op 13-02-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Frietsaus schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:02:
[...]

MacBooks en MacBook Pro's (vooral aangepaste modellen) komen uit China rechtstreeks uit de fabriek. Dat kan even duren. Als je een standaardconfiguratie bestelt hoeft het niet altijd lang te duren. Zo had ik mijn witte MacBook 2 dagen na betaling binnen. :)

[...]

Verzending 3 dagen, dus ze hebben 3 dagen nodig om jouw computer te bouwen in China en daarna wordt hij verzonden. Aangezien het apparaat dus uit China komt klopt jouw verwachte leverdatum wel ongeveer. :)
Ik heb gewoon standaard configuratie. Alleen extra vga kabel en een hoesje besteld. Dat zou toch wel op voorraad moeten zijn lijkt me, daar was ik eigenlijk vanuit gegaan. Maar als het inderdaad helemaal uit China moet komen, begrijp ik het wel. Wel vreemd als ze helemaal geen voorraad hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Anoniem: 39835 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:29:
[...]

Ik heb gewoon standaard configuratie. Alleen extra vga kabel en een hoesje besteld. Dat zou toch wel op voorraad moeten zijn lijkt me, daar was ik eigenlijk vanuit gegaan. Maar als het inderdaad helemaal uit China moet komen, begrijp ik het wel. Wel vreemd als ze helemaal geen voorraad hebben...
Ik verbaasde mij er ook over, dat als je een accessoire bij je computer besteld het gelijk 3 dagen duurt, maar dat is dus wel zo. Maar het komt geregeld voor dat de verzend datum nog aangepast in de dagen na de bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Anoniem: 39835 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:29:
[...]

Het klopt inderdaad dat niet altijd alles op voorraad is, soms wel, soms niet. Als je een kabeltje selecteert bij het bestellen van een MacBook wordt het per direct een BTO bestelling omdat ze de kabel in de doos verpakken. Als je de kabel los bestelt wordt deze apart verpakt. Dat kan ook schelen in levertijd. :)

Die sleeve wordt in het distributiecentrum van Nederland samengevoegd bij je MacBook. Ook dat maakt de levertijd langer (met 1 a 2 dagen).

[ Voor 10% gewijzigd door Frietsaus op 13-02-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frietsaus schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:03:
[...]

Het klopt inderdaad dat niet altijd alles op voorraad is, soms wel, soms niet. Als je een kabeltje selecteert bij het bestellen van een MacBook wordt het per direct een BTO bestelling omdat ze de kabel in de doos verpakken. Als je de kabel los bestelt wordt deze apart verpakt. Dat kan ook schelen in levertijd. :)

Die sleeve wordt in het distributiecentrum van Nederland samengevoegd bij je MacBook. Ook dat maakt de levertijd langer (met 1 a 2 dagen).
Elke andere webwinkel kan dat allemaal in een dag doen en de volgende dag versturen, mits het op voorraad is. Op een of andere manier wordt het bij Apple geaccepteerd. Ik kreeg bijvoorbeeld ook geen mailtje bij het plaatsen van de bestelling, dat vind ik ook vrij primitief. Ze maken zulke mooie computers, maar in dit stukje schieten ze echt een beetje te kort. Als je meer dan €2000 uitgeeft aan het laptop wil je een snelle levering, dat is niet onredelijk toch? Maargoed ik wacht het allemaal rustig af en red me nog wel even zonder laptop... Wellicht heb ik hem wel volgende week binnen :) thumbs crossed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246940

Eindelijk! M'n MBP is binnen, waar ik nu op typ :)
Ik heb meermalen met MM gebeld en nooit kon iemand me vertellen wanneer ik m'n MBP kon verwachten. Nadat ik hun vandaag voor de zoveelste keer heb gebeld, 2x in de wacht ben gezet en vervolgens werd opgehangen was ik toch wat geïrriteerd. Nadat ze me na de derde poging ook niet konden doorverbinden met de computer afdeling, zou ik z.s.m. terug gebeld worden. Na 3 uur wachten vond ik het wel mooi geweest en heb ik ze weer gebeld. Schijnbaar hebben ze gemerkt dat ik 'not amused' was van het feit dat ik constant in de wacht werd gezet zonder ook maar iets wijzer te worden. Want INEENS was hij NET binnen (op een vrijdag avond om 19.00 uur... 8)7 )

Het heeft even geduurd en het was niet altijd even duidelijk, maar nu kan ik eindelijk het hele weekend m'n nieuwe (en tevens eerste) Mac ontdekken :D De eerste indruk is iig zeer goed! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Anoniem: 39835 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 18:27:
[...]

Elke andere webwinkel kan dat allemaal in een dag doen en de volgende dag versturen, mits het op voorraad is. Op een of andere manier wordt het bij Apple geaccepteerd. Ik kreeg bijvoorbeeld ook geen mailtje bij het plaatsen van de bestelling, dat vind ik ook vrij primitief. Ze maken zulke mooie computers, maar in dit stukje schieten ze echt een beetje te kort. Als je meer dan €2000 uitgeeft aan het laptop wil je een snelle levering, dat is niet onredelijk toch? Maargoed ik wacht het allemaal rustig af en red me nog wel even zonder laptop... Wellicht heb ik hem wel volgende week binnen :) thumbs crossed :P
Je krijgt idd dus wel een pagina met daarop de gegevens voor de betaling, maar je krijgt geen bevestigingsmail. Zou toch niet zo heel moeilijk om dat ook gewoon even te versturen.

Met m'n ouders imac ging het wel erg snel.Woensdag besteld, donderdag was de betaling binnen en de maandag erop hadden we hem binnen. Hij was al vrijdag avond ergens op het distributiecentrum van UPS in amsterdam, maar kon toen pas maandag bezorgd worden (zaterdag doen ze niet aan).

Ik heb mijn macbook gisteren avond laat besteld, vanmorgen was de betaling al binnen en staat nu dat het over 3 dagen verzonden wordt. Lijkt mij ook een klein beetje lang als er alleen maar een kabeltje bij het pakket gedaan hoeft te worden, maar goed. Als verwachte leverdatum staat nu 25/26 februari. We wachten het dus gewoon maar af.

edit:
Ik krijg dus wel nu een mail binnen dat mijn order verwerkt is. Je krijgt dus wel een mail, maar pas als ze jouw betaling binnen hebben. Dit kan trouwens ook nog wat langer duren, omdat de betaling die jij naar BIBIT doet doorgezonden wordt naar 1 of andere bank in Engeland. Pas als het daar binnen is (denk ik) wordt de order gemaakt naar Taiwan of waar het ook vandaan moet komen.

[ Voor 11% gewijzigd door ajampaniki op 17-02-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ajampaniki schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:39:
[...]

Je krijgt idd dus wel een pagina met daarop de gegevens voor de betaling, maar je krijgt geen bevestigingsmail. Zou toch niet zo heel moeilijk om dat ook gewoon even te versturen.

Met m'n ouders imac ging het wel erg snel.Woensdag besteld, donderdag was de betaling binnen en de maandag erop hadden we hem binnen. Hij was al vrijdag avond ergens op het distributiecentrum van UPS in amsterdam, maar kon toen pas maandag bezorgd worden (zaterdag doen ze niet aan).

Ik heb mijn macbook gisteren avond laat besteld, vanmorgen was de betaling al binnen en staat nu dat het over 3 dagen verzonden wordt. Lijkt mij ook een klein beetje lang als er alleen maar een kabeltje bij het pakket gedaan hoeft te worden, maar goed. Als verwachte leverdatum staat nu 25/26 februari. We wachten het dus gewoon maar af.

edit:
Ik krijg dus wel nu een mail binnen dat mijn order verwerkt is. Je krijgt dus wel een mail, maar pas als ze jouw betaling binnen hebben. Dit kan trouwens ook nog wat langer duren, omdat de betaling die jij naar BIBIT doet doorgezonden wordt naar 1 of andere bank in Engeland. Pas als het daar binnen is (denk ik) wordt de order gemaakt naar Taiwan of waar het ook vandaan moet komen.
Ik werd ook op het verkeerde been gezet door de verzenddatum: binnen 24 uur... Bij elke andere webwinkel betekent dit dat je binnen twee dagen je order binnen hebt. Blijkbaar doen ze niet aan voorraaden bij de webwinkel van Apple. Mijn order is vandaag verzonden en er staat nog steeds leverdatum 26 feb. Blijkbaar komt het inderdaad dan helemaal uit China/Taiwan of whatever. Hij is iig onderweg :P Voor mensen die niet gebruik maken van studenten korting oid is het duidelijk interesanter om gewoon even naar de echte winkel te gaan, een stuk sneller....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Anoniem: 39835 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:42:
[...]

Ik werd ook op het verkeerde been gezet door de verzenddatum: binnen 24 uur... Bij elke andere webwinkel betekent dit dat je binnen twee dagen je order binnen hebt. Blijkbaar doen ze niet aan voorraaden bij de webwinkel van Apple. Mijn order is vandaag verzonden en er staat nog steeds leverdatum 26 feb. Blijkbaar komt het inderdaad dan helemaal uit China/Taiwan of whatever. Hij is iig onderweg :P Voor mensen die niet gebruik maken van studenten korting oid is het duidelijk interesanter om gewoon even naar de echte winkel te gaan, een stuk sneller....
Je is idd een beetje misleidend. Ze versturen wel binnen 24 uur...nadat je betaling binnen is. Dus als je maandag betaald, is het dinsdag meestal wel binnen, dus word je pakket woensdag verzonden. Als je een standaard configuratie hebt dan iig. Dus dan heb je je pakket vrijdag oid.

Ik vind het zelf wel snel eigenlijk, maar dat komt omdat ik met mijn vorige merk niet echt goede ervaringen heb. Vergeleken met dat valt alles mee.

Anoniem: 289244

In Amerika zijn de nieuwe 17"MBP's nu eindelijk binnen bij sommige mensen.
De verzendingen zijn dus begonnen, en liggen een paar dagen voor op schema daar.

Nu hier nog :)

Overigens heeft iFixit het eerste exemplaar al uit elkaar gehaald haha....
http://www.ifixit.com/Gui...Pro-17-Inch-Unibody/618/1

• ajampaniki
Nou mijn macbook is nu al in Keulen, zeker sneller dan ik had verwacht. Hij zou dus zaterdag waarschijnlijk al bezorgd kunnen worden, alleen doen ze dat niet. De verwachtte datum was eerst 25/26 februari, nu dus de 23ste. Had daar stiekem al op gehoopt, ook wel logisch als je een beetje door rekent en kijkt hoe lang het bij de andere mensen hier duurt.

ajampaniki schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:32:
Nou mijn macbook is nu al in Keulen, zeker sneller dan ik had verwacht. Hij zou dus zaterdag waarschijnlijk al bezorgd kunnen worden, alleen doen ze dat niet. De verwachtte datum was eerst 25/26 februari, nu dus de 23ste. Had daar stiekem al op gehoopt, ook wel logisch als je een beetje door rekent en kijkt hoe lang het bij de andere mensen hier duurt.
En heb je het nu over de nieuwe 17" MBP ?
Welke setup heb je besteld.

De mensen hier moeten dat echt eens leren om erbij te zeggen :P

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:39
ajampaniki schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:17:
[...]

Je is idd een beetje misleidend. Ze versturen wel binnen 24 uur...nadat je betaling binnen is. Dus als je maandag betaald, is het dinsdag meestal wel binnen, dus word je pakket woensdag verzonden. Als je een standaard configuratie hebt dan iig. Dus dan heb je je pakket vrijdag oid.

Ik vind het zelf wel snel eigenlijk, maar dat komt omdat ik met mijn vorige merk niet echt goede ervaringen heb. Vergeleken met dat valt alles mee.
Mijn iMac was destijds anders binnen 24 uur binnen! :)
Op donderdagochtend 10:00 besteld, vrijdagochtend stond UPS voor de deur met mijn iMac! :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Ik kijk nu net overigens ook even op de Apple Store bestelstatus pagina...

En mijn nieuwe 17" MBP Staat klaar voor verzending :D

Bij de verzenddatum staat overigens nog wel gewoon 23 februari... en verwachte leverdatum 27 februari.

Wie weet heb ik hem dus wel eerder dan ik hoopte :)
Kan ik eindelijk weer verder aan mn album werken.

• ajampaniki
Anoniem: 289244 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 19:18:
[...]

En heb je het nu over de nieuwe 17" MBP ?
Welke setup heb je besteld.

De mensen hier moeten dat echt eens leren om erbij te zeggen :P
Nee "gewoon" een 13.3". Mensen zijn wel geobsedeerd hier door die 17" :P

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Anoniem: 289244 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 19:23:

Bij de verzenddatum staat overigens nog wel gewoon 23 februari... en verwachte leverdatum 27 februari.

Wanneer heb je je macbook besteld? Ik zit ook (ongeduldig) te wachten, heb 13-02 besteld, verwachte verzenddatum is 13-03 :O

• Kuif
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 08:10
Anoniem: 289244 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 19:23:

Die van mij is de 17de verstuurd met geplande levering op de 26ste :?
Wordt waarschijnlijk gebracht door een chinees achter op z'n een fiets :P

Ik heb dus een grote fout gemaakt. Ik heb meteen Apple Care bij de MBP besteld en deze worden waarschijnlijk eerst apart naar een depot gestuurd, uitgepakt, samen ingepakt en dan weer verstuurd en dat alles in 9 dagen. Jeej :/

En dan te denken dat er al mensen in Nederland zijn met dezelfde shipping date en die 'm al hebben ontvangen :'(

• ajampaniki
Net nog even de status gechecked, en gek genoeg gaf hij aan dat hij nu pas vertrokken is uit Shanghai. Even in het topic hier bezocht, en blijkbaar was hij dus wel al ingeklaard bij Keulen zodat hij daar geen vertraging bij de douane krijgt. Ook wel handig dat ze dus de lokale tijd aangeven bij de export, dus gaf nu 5:12 aan als vertrektijd. Zal ergens vannacht dus wel aankomen in Keulen.

Anoniem: 288755

Nope, geloof me... hij gaat eerst naar Warschau ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yorick81 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 20:36:
[...]

Wanneer heb je je macbook besteld? Ik zit ook (ongeduldig) te wachten, heb 13-02 besteld, verwachte verzenddatum is 13-03 :O
24-01 besteld :)

Vanmorgen is hij verzonden ! :D

Verwachte leverdatum is 26 Februari.
Het zal waarschijnlijk ook niet eerder worden vermoed ik, want ze zitten hier zoiezo met carnavalssluitingen enzo van de koeriersdiensten (ik weet niet of dat ook voor UPS geld).

Al bij al valt het me toch niet tegen eigenlijk...

Ik heb niet de standaard setup, ik heb de 2,93Ghz Processor, 320GB@7200RPM, Minidisplay naar DVI, Minidisplay naar VGA en een Remote.

Normaal gaat daar volgens mij aardig wat extra tijd overheen.

Maar ik ben in mijn nopjes :D Hij komt er in ieder geval aan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
Anoniem: 289244 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:04:
[...]

Het zal waarschijnlijk ook niet eerder worden vermoed ik, want ze zitten hier zoiezo met carnavalssluitingen enzo van de koeriersdiensten (ik weet niet of dat ook voor UPS geld).

Ik heb niet de standaard setup, ik heb de 2,93Ghz Processor, 320GB@7200RPM, Minidisplay naar DVI, Minidisplay naar VGA en een Remote.

Met welke koerier wordt hij verstuurd? Bij mij geeft hij twee koerierdiensten: Walsh Western B.V. en Kuhne & Nagel Spedition s.a r.

Ik heb zo net nog contact gehad met Apple en gevraagd waarom het 9 dagen moet duren. Het enige wat ze konden melden is dat iedereen in Nederland via Kuhne & Nagel wordt verstuurd en dat iedereen deze vertraging heeft. Ze kunnen nog niet eens aangeven waar de zending nu is, alleen dat het maandag in Luxemburg aankomt.

Eigenlijk vind ik het schandalig dat het zolang moet duren. NASA kan in 8 dagen naar de maan vliegen, landen en weer terugkeren naar de aarde. Misschien is het versturen van een notebook volgens Apple ook te vergelijken met rocket science :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145036

Anoniem: 289244 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:04:
[...]

Ik zit al sinds gisteren van mijn MBP17 te genieten. Een machtige machine, vooral het scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Kuif, ik krijg altijd alles via UPS van Apple.

Status: In transit - Op tijd
Vastgestelde aflevering: 23/02/2009
Verzonden of gefactureerd op: 20/02/2009

SHANGHAI,
CN 20/02/2009 13:26 HERKOMSTSCAN
CN 20/02/2009 21:48 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Maandag issie hier :D

@ B2extreme,

Jij had de standaard setup gekozen gok ik dan ?

En waar blijven die foto's dan in het "Grote show je apple topic" ? :D ZIEN !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145036

Ik had 7200 rpm hd ipv 5400, voor de rest niks speciaals.
De mijne was dinsdag verstuurd vanuit china en donderdag ontvangen.
Foto komt wel een keertje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
De status van mij is nog steeds onbekend:

Huidige bezorgstatus Onderweg naar klant – verzending op schema
Verwachte bezorgdatum (Voor wijzigingen vatbaar) 26 Feb 2009 (Voor wijzigingen vatbaar)

Geen Track & Trace mogelijk. (Whereabouts unknown) :'(

Trackingsnummer vervoerder / Naam vervoerder
Onderweg naar eindbestemming - informatie van vervoerder wordt binnenkort bijgewerkt (al sinds het begin 17-feb)

En UPS kent de referentie ook niet. Waarschijnlijk wordt hij daar in de loop van volgende week aangemeld zodra "the Germans" het aan UPS hebben overhandigd.

[ Voor 15% gewijzigd door Kuif op 20-02-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Wel vreemd dat jullie geen referentie nummer hebben gekregen. Bij mij stond die mooi op mijn status op de apple site.

Al geprobeerd om op de VS apple site je status te checken, las ergens dat daar soms wel de track and trace staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
ajampaniki schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:59:
Wel vreemd dat jullie geen referentie nummer hebben gekregen. Bij mij stond die mooi op mijn status op de apple site.

Al geprobeerd om op de VS apple site je status te checken, las ergens dat daar soms wel de track and trace staat.
Ik krijg een daar een tracking nummer van 20 cijfers met als koerier Kuhne & Nagel en hun t&t nummer is maar 14 lang. Ik heb al gegoogled op Kuhne & Nagel i.c.m. Apple en de verhalen zijn niet positief. Vroegah was er nog een site waarmee deze was te traceren (http://www.apecode.com/appletrack/) maar die werkt niet meer.

Jeetje, ik loop alleen maar te klagen hier maar blijkbaar heb ik het nodig om stoom af te blazen. Ik krijg sterk het idee dat er een stel }:O -en op de logistieke afdeling werkzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Wel vreemd dat de 17" ineens met een ander bedrijf word verstuurd, ipv UPS zoals met alle anderen. De mijne zit nu ergens in Warschau, dus zal wel op tijd aan komen (hoop ik iig). Neem aan dat hij hierna naar Duitsland of Eindhoven oid gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ajampaniki schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 20:39:
Wel vreemd dat de 17" ineens met een ander bedrijf word verstuurd, ipv UPS zoals met alle anderen. De mijne zit nu ergens in Warschau, dus zal wel op tijd aan komen (hoop ik iig). Neem aan dat hij hierna naar Duitsland of Eindhoven oid gaat.
Mijn 17" komt gewoon met de UPS hoor :)

Na Warschau gaat hij eerst nog naar kölen, daar word hij door de douane ingeklaard, en dan gaat hij naar eindhoven of best inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
Anoniem: 289244 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 23:33:
[...]

Mijn 17" komt gewoon met de UPS hoor :)

Na Warschau gaat hij eerst nog naar kölen, daar word hij door de douane ingeklaard, en dan gaat hij naar eindhoven of best inderdaad.
Volgens mij krijgt iedereen in Nederland hem geleverd met UPS (ook al weet Apple mij te melden dat iedereen het geleverd krijgt via K&N). Helaas ben ik de lul, mede dankzij het meebestellen van Apple (don't) Care.
Op het laatste traject, vanaf Tilburg, wordt het stokje bij mij ook overgenomen door UPS.
Ik ben ben gewoon mega gefrustreerd, na lang wachten en uitstel wordt hij eindelijk verstuurd en krijg je gewoon 9 dagen reistijd voor de kiezen. Apple geeft geen updates op de website en als je opbelt doen ze gewoon alsof hun neus bloed. In Amerika erkennen ze gewoon hun fout en compenseren ze je met een sleeve of een korting op het aankoop bedrag maar in Nederland, ho maar :(

Ik lees zelfs gevallen van mensen die gisteren een 17" besteld hebben, die vandaag verstuurd zijn en maandag geleverd worden. There's no justice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Wat zeggen ze ook alweer: "wat van ver komt is het lekkerst"?

Ik zou trouwens ook wel pissed zijn, vooral omdat je je er zo op verheugt. Ik ben al sinds ik heb bestelt met de voorpret bezig. Kijken wat te installeren en dat soort dingen. Houdt je iig bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
ajampaniki schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 07:21:
Wat zeggen ze ook alweer: "wat van ver komt is het lekkerst"?

Ik zou trouwens ook wel pissed zijn, vooral omdat je je er zo op verheugt. Ik ben al sinds ik heb bestelt met de voorpret bezig. Kijken wat te installeren en dat soort dingen. Houdt je iig bezig :)
Wat ik nu het meest irritante vind is dat de levertijd in de NL apple store van 3 a 4 weken naar 7 tot 10 dagen is gezet, d.w.z. dat ik nog beter m'n order kan annuleren (13-02 besteld, 19-03 geleverd) en opnieuw bestellen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yorick81 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 15:48:
[...]

Wat ik nu het meest irritante vind is dat de levertijd in de NL apple store van 3 a 4 weken naar 7 tot 10 dagen is gezet, d.w.z. dat ik nog beter m'n order kan annuleren (13-02 besteld, 19-03 geleverd) en opnieuw bestellen... :(
Ik denk dat je wel eerder aan de beurt zal komen hoor ;)

kan me niet voorstellen dat Apple eerst nieuwe orders gaat verwerken terwijl er nog oude orders openstaan.

Het valt me overigens op in de verzending dat apple nu tegenwoordig de gegevens al meteen naar kölen stuurt voor de douane. Bij mijn vorige macbook kregen ze die pas toen hij daar ook echt kwam, dus ging er extra tijd overheen.

Mijn huidige verzendstatus :

KOELN (COLOGNE),
DE 21/02/2009 0:52 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
SHANGHAI,
CN 20/02/2009 23:03 EXPORTSCAN
KOELN (COLOGNE),
DE 20/02/2009 16:01 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI,
CN 20/02/2009 13:26 HERKOMSTSCAN
CN 20/02/2009 21:48 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 289244 op 21-02-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Bij mijn status staat nu nog steeds aangegeven dat hij vertrokken is uit Keulen, maar nog geen inkomst scan in Eindhoven oid. Hoop dat het gewoon nog niet bijgewerkt is en dat hij er stiekem wel al ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
Die van mij zegt: Onderweg naar klant – verzending op schema en ik moet al 6 dagen aankijken tegen de melding: Onderweg naar eindbestemming - informatie van vervoerder wordt binnenkort bijgewerkt. Hoe lang is binnenkort bij Apple en wel schema hanteren ze :?
Ik kan me nu wel voorstellen waarom Apple de track en trace niet laat zien want die zal er wel als volgt uitzien:
Shanghai -> Melbourne -> New York -> Los Angeles -> Anchorage -> Warschau -> Londen -> Luxemburg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kuif schreef op zondag 22 februari 2009 @ 15:05:
Die van mij zegt: Onderweg naar klant – verzending op schema en ik moet al 6 dagen aankijken tegen de melding: Onderweg naar eindbestemming - informatie van vervoerder wordt binnenkort bijgewerkt. Hoe lang is binnenkort bij Apple en wel schema hanteren ze :?
Ik kan me nu wel voorstellen waarom Apple de track en trace niet laat zien want die zal er wel als volgt uitzien:
Shanghai -> Melbourne -> New York -> Los Angeles -> Anchorage -> Warschau -> Londen -> Luxemburg :P
Naar mijn weten volgen alle MacBooks een vaste route...

Shanghai > Incheon > Warschau > Kölen > Best/Eindhoven

De mijne is nu vertrokken uit Incheon, dus volgende halte is Warschau, vanwaar hij met de vrachtwagen naar Kölen gaat, en dan vannacht vanuit daar met de vrachtwagen naar Best, en dan zou hij morgen hier moeten zijn :) Ik hou mn vingers gekruist, zodat ze me misschien morgen een heel blij jongetje maken ;) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:22
Waar ligt Kölen dan? Nog nooit van gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Japsuh schreef op zondag 22 februari 2009 @ 18:33:
Volgens mij in de buurt van Keulen als ik me niet vergis.

Ik hoop dat mijn status nog aangepast word voor morgen, want ik heb geen zin om een dag thuis te zitten voor niks. Ik hoop natuurlijk dat hij gewoon bezorgd wordt, maar als dat niet zo is zou het wel mooi zijn om te weten.

Ik zag bij iemand anders hier dat hij op maandag ochtend uit Keulen was vertrokken en diezelfde dag nog werd bezorgd. Wel vreemd dat hij bij mij nu al vanaf zaterdag nacht op "vertrokken uit Keulen" staat, maar niet dat hij in Eindhoven/Amsterdam is aangekomen. Maar goed, we zullen het morgen wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
Anoniem: 289244 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 18:20:
[...]

Naar mijn weten volgen alle MacBooks een vaste route...

Shanghai > Incheon > Warschau > Kölen > Best/Eindhoven

De mijne is nu vertrokken uit Incheon, dus volgende halte is Warschau, vanwaar hij met de vrachtwagen naar Kölen gaat, en dan vannacht vanuit daar met de vrachtwagen naar Best, en dan zou hij morgen hier moeten zijn :) Ik hou mn vingers gekruist, zodat ze me misschien morgen een heel blij jongetje maken ;) :9~
Maar die route duurt maar 2 a 3 dagen, kijk maar naar jouw tijden: verzonden op 20 geleverd op 23. Die van mij is verzonden op 17 en wordt pas geleverd op 26 feb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Japsuh schreef op zondag 22 februari 2009 @ 18:33:
8)7 Spelfout ... ik mag nooit zover van huis van de baas dus ken de namen niet zo goed hehe :+
Kuif schreef op zondag 22 februari 2009 @ 21:30:
[...]

Maar die route duurt maar 2 a 3 dagen, kijk maar naar jouw tijden: verzonden op 20 geleverd op 23. Die van mij is verzonden op 17 en wordt pas geleverd op 26 feb ;)
Dat is inderdaad wel vreemd ja.

Overigens is de route van mijn MacBook deze keer iets ingekort :P
Warschau is geschrapt.

Hij is van Incheon rechtstreeks naar Keulen gegaan.
De tracking site zegt dat hij morgen hier is...ik hoop het :D
Als UPS maar niet aan carnaval doet :X

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 289244 op 23-02-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is wat ik zie als ik "volg zending" doe:

Verzonden naar DELFT, NL 17 Feb 2009
Verwachte bezorgdatum (Voor wijzigingen vatbaar) 26 Feb 2009 (Voor wijzigingen vatbaar)
Huidige bezorgstatus Onderweg naar klant – verzending op schema 23 Feb 2009
Ondertekend door

Betekent dit dat mn macbook vandaag afgeleverd gaat worden? Hebben ze een vast tijdstip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:27
Nee ze hebben geen vast tijdstip. Dat kan 9 uur in de ochtend zijn, maar ook 5 uur in de middag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelukkig is mn broertje de hele dag thuis, mochten ze vandaag leveren. In dit opzicht ben ik wel een beetje teleurgesteld in Apple en had meer van ze verwacht... Kunnen nog veel leren met hun webshop! Ben wel heel benieuwd naar mn laptop, heb hem echt nodig voor mn studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij is hij vandaag binnengekomen :D

Ik zit op het moment al mijn software weer erop te zetten enzo... ik ben weer super blij :)

Foto's volgen binnenkort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
Anoniem: 39835 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 08:28:
Dit is wat ik zie als ik "volg zending" doe:

Verzonden naar DELFT, NL 17 Feb 2009
Huidige bezorgstatus Onderweg naar klant – verzending op schema 23 Feb 2009
Ondertekend door

Betekent dit dat mn macbook vandaag afgeleverd gaat worden? Hebben ze een vast tijdstip?
Ik precies dezelfde melding (maar dan met Voorburg). Ik vermoed dat die van jouw dezelfde procedure afloopt als die van mij. Waarschijnlijk is jouw MBP ook verstuurd met Kuhne & Nagel (Kun je op de amerikaanse site vinden: https://store.apple.com/1...LID?nnmm=acct&mco=MTE2MjQ)

Als dat zo is dan wordt de MBP vandaag overhandigd aan UPS en dan pas kan hij met track en trace gevolgd worden.

Kloppen mijn aannames?

Heb je toevallig Apple (don't) Care bij de MBP aangeschaft?

Net nog gebeld met Apple: in de komende dagen wordt het pakket ontvangen in een UPS hub in nederland en dan wordt een trackingnummer van UPS toegestuurd. Gewoon "geduldig" wachten dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Kuif op 23-02-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kuif schreef op maandag 23 februari 2009 @ 14:03:
[...]

Ik precies dezelfde melding (maar dan met Voorburg). Ik vermoed dat die van jouw dezelfde procedure afloopt als die van mij. Waarschijnlijk is jouw MBP ook verstuurd met Kuhne & Nagel (Kun je op de amerikaanse site vinden: https://store.apple.com/1...LID?nnmm=acct&mco=MTE2MjQ)

Als dat zo is dan wordt de MBP vandaag overhandigd aan UPS en dan pas kan hij met track en trace gevolgd worden.

Kloppen mijn aannames?

Heb je toevallig Apple (don't) Care bij de MBP aangeschaft?

Net nog gebeld met Apple: in de komende dagen wordt het pakket ontvangen in een UPS hub in nederland en dan wordt een trackingnummer van UPS toegestuurd. Gewoon "geduldig" wachten dus.
Mijne met Shipped on: Feb 17, 2009 via Walsh Western B.V. Geen Care besteld. Ikbegrijp dat hij dan dus niet vandaag wordt geleverd. Tot nu toe niks ontvangen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
Anoniem: 39835 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:54:
[...]

Mijne met Shipped on: Feb 17, 2009 via Walsh Western B.V. Geen Care besteld. Ikbegrijp dat hij dan dus niet vandaag wordt geleverd. Tot nu toe niks ontvangen iig.
Educational Order wellicht of iets anders erbij besteld?

[ Voor 4% gewijzigd door Kuif op 23-02-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kuif schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:57:
[...]

Educational Order wellicht of iets anders erbij besteld?
Allebei. Laptop is niet geleverd gisteren. Ik reken maar op vrijdag nu, dan valt het niet tegen iig. Behoorlijk teleurgesteld in Apple, wat een primitiviteit. Moet makkelijk beter kunnen die organisatie! Kan toch niet zijn dat als je een lullig kabeltje erbij besteld dat het gelijk een week langer duurt... Ze willen niet met voorraden zitten blijkbaar, maargoed service is belangrijker lijkt me. Als iemand €2500 aan een laptop uitgeeft, mag je wel wat service geven.Of gewoon op de website aangeven dat de levertijd 3 weken is en geen verwachtingen wekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Mijn MB was dus gisteren mooi geleverd. De status van UPS gaf pas heel laat aan (lees 8 uur smorgens) dat hij uberhaupt was aangekomen in amsterdam en dat hij die dag geleverd zou worden. Maar wel erg blij mee iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Mijn 17" Macbook Pro is nu net "prepared for shipment" :) Heeft iemand enig idee hoe lang het nu nog ongeveer gaat duren? Ik heb geen apple care besteld of iets dergelijks....

Volgens apple is de laptop verzonden en wordt vrijdag geleverd :)

[ Voor 16% gewijzigd door Yorick81 op 25-02-2009 12:30 . Reden: Tijden beschikbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mn laptop is binnen, het duurt even (3 weken!), maar dan heb je ook wat :)

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-05 06:33
nou behoorlijk ruk nieuws dus,

een vriend van mij en ik hebben allebei op de 14e een macbook besteld, ik een 13" en hij een 15" allebei redelijk wat aanpassingen gedaan, en hij heeft hem dus gisteren binnen gekregen. bij mij is hij niet eens afgeleverd bij UPS. word er een beetje strontziek van.

die 3 dagen voor verzending klopte ook niets van want hij werd pas de 20ste verzonden, goed 14 was zaterdag. 15 zondag, maar dan heb je dus 3 werkdagen zou hij alsnog de 18e opgestuurd moeten zijn.

vind het zeer triest dat een groot bedrijf als apple niet even op de website zet dat het vanuit shanghai komt en even kan duren.

Had je hem met credit-card betaald of bank-overschrijving? Bank duurt namelijk altijd een of twee dagen langer.

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Yorick81 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:57:
Mijn 17" Macbook Pro is nu net "prepared for shipment" :) Heeft iemand enig idee hoe lang het nu nog ongeveer gaat duren? Ik heb geen apple care besteld of iets dergelijks....

Volgens apple is de laptop verzonden en wordt vrijdag geleverd :)
Als hij uit Shanghai komt is het echt een schatting. Mijn unibody MacBook is na de 25e te zijn verzonden nog steeds in Azië (Incheon, Zuid-Korea om precies te zijn) en de eerdere verwachte leverdatum van 27 februari door UPS staat ook niet meer op de traceerpagina. In principe kan 'ie met een over-night shipment morgenvroeg in Nederland zijn, maar dat is ook slechts een gok.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

• Yorick81
IT-Pro schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:08:
[...]

Als hij uit Shanghai komt is het echt een schatting. Mijn unibody MacBook is na de 25e te zijn verzonden nog steeds in Azië (Incheon, Zuid-Korea om precies te zijn) en de eerdere verwachte leverdatum van 27 februari door UPS staat ook niet meer op de traceerpagina. In principe kan 'ie met een over-night shipment morgenvroeg in Nederland zijn, maar dat is ook slechts een gok.
Hey, ik geloof dat we op hetzelfde vliegtuig zitten :) Mijn status:
INCHEON,
KR 26/02/2009 7:29 AANKOMSTSCAN
SHANGHAI,
CN 26/02/2009 4:48 VERTREKSCAN
SHANGHAI,
CN 25/02/2009 21:52 EXPORTSCAN
KOELN (COLOGNE),
DE 25/02/2009 14:41 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
25/02/2009 13:17 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI,
CN 25/02/2009 12:01 HERKOMSTSCAN
CN 25/02/2009 21:41 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Geeft op de apple site overigens nog steeds aan dat morgen de verwachte leverdatum is, ik hoop dat dat ook zo is!

• IT-Pro
Yorick81 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:04:
[...]

Hey, ik geloof dat we op hetzelfde vliegtuig zitten :) Mijn status:
INCHEON,
KR 26/02/2009 7:29 AANKOMSTSCAN
SHANGHAI,
CN 26/02/2009 4:48 VERTREKSCAN
SHANGHAI,
CN 25/02/2009 21:52 EXPORTSCAN
KOELN (COLOGNE),
DE 25/02/2009 14:41 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
25/02/2009 13:17 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI,
CN 25/02/2009 12:01 HERKOMSTSCAN
CN 25/02/2009 21:41 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Geeft op de apple site overigens nog steeds aan dat morgen de verwachte leverdatum is, ik hoop dat dat ook zo is!
De Apple-site is niet zo up-to-date als die van UPS. Er staat als het goed is ook dat de volgende update in vier of vijf dagen verwacht wordt. En we zijn inderdaad op hetzelfde moment gearriveerd @ Incheon, 7:29 geeft de UPS-site ook bij mij aan.

Incheon is overigens een van de grootste luchthavens van Azië en wordt volgens Wikipedia veel gebruikt voor doorvoer van vracht afkomstig uit Azië, grote kans dus dat hij vanuit Incheon, Zuid-Korea nu rechtstreeks naar Nederland gaat. Omdat de pakketten allemaal door de douane moeten kan het zo zijn dat er vertraging opgelopen is, want onze pakketten zijn al een behoorlijke tijd in Incheon.

Ik denk zelf dat ze in de loop van vanavond, vannacht (nederlandse tijd) richting Nederland komen, maar dat is slechts giswerk. Het UPS-transportsysteem gaat in principe ook 's nachts gewoon door.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

• Yorick81
IT-Pro schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 18:22:
[...]

De Apple-site is niet zo up-to-date als die van UPS. Er staat als het goed is ook dat de volgende update in vier of vijf dagen verwacht wordt. En we zijn inderdaad op hetzelfde moment gearriveerd @ Incheon, 7:29 geeft de UPS-site ook bij mij aan.

Incheon is overigens een van de grootste luchthavens van Azië en wordt volgens Wikipedia veel gebruikt voor doorvoer van vracht afkomstig uit Azië, grote kans dus dat hij vanuit Incheon, Zuid-Korea nu rechtstreeks naar Nederland gaat. Omdat de pakketten allemaal door de douane moeten kan het zo zijn dat er vertraging opgelopen is, want onze pakketten zijn al een behoorlijke tijd in Incheon.

Ik denk zelf dat ze in de loop van vanavond, vannacht (nederlandse tijd) richting Nederland komen, maar dat is slechts giswerk. Het UPS-transportsysteem gaat in principe ook 's nachts gewoon door.
Ik weet dat de apple site wat achter loopt, maar moet ergens m'n hoop op vestigen ;)

Ik hoop ook op levering morgen, maar vind inderdaad ook dat de paketten wel erg lang in Incheon blijven, dus bereid me ook al een beetje voor op een levering op maandag.....fingers crossed :)

• IT-Pro
Mijn MacBook is nu, ondanks dat er geen departure scan op UPS aangegeven stond, aangekomen in Polen. Hij is dus in ieder geval in Europa nu.

• Yorick81
IT-Pro schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:27:
Mijn MacBook is nu, ondanks dat er geen departure scan op UPS aangegeven stond, aangekomen in Polen. Hij is dus in ieder geval in Europa nu.
Same here, ziet er goed uit, heb nu meer hoop op levering morgen!

Begin wel obsessief gedrag bij mezelf te bespeuren door iedere 15 minuten :'( track & trace pagina te refreshen :D

[ Voor 15% gewijzigd door Yorick81 op 26-02-2009 19:56 . Reden: Nederlands is lastig ]

• Yorick81
IT-Pro schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:27:
Crap! Levertijd is net verandert naar 2 maart |:( Leveren ze niet op zaterdag?

[ Voor 4% gewijzigd door Yorick81 op 26-02-2009 21:52 ]

• IT-Pro
Yorick81 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 21:52:
Crap! Levertijd is net verandert naar 2 maart |:( Leveren ze niet op zaterdag?
Hier ook, wel net vertrokken uit Polen overigens. Op zaterdag wordt niet bezorgd, tenzij je daarvoor betaalt. Apple heeft UPS Saver als pakket en daar zit geen zaterdag-aflevering in. Overigens is 2 maart, hoor ik van een vriend met ruime ervaring, de gegarandeerde datum. Ze nemen het volgens hem ruimer.

Het is volgens hem dus mogelijk dat 'ie er voor morgenvroeg wel is.

[ Voor 6% gewijzigd door IT-Pro op 26-02-2009 22:22 ]

• Yorick81
IT-Pro schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:18:
[...]

Hier ook, wel net vertrokken uit Polen overigens. Op zaterdag wordt niet bezorgd, tenzij je daarvoor betaalt. Apple heeft UPS Saver als pakket en daar zit geen zaterdag-aflevering in. Overigens is 2 maart, hoor ik van een vriend met ruime ervaring, de gegarandeerde datum. Ze nemen het volgens hem ruimer.

Het is volgens hem dus mogelijk dat 'ie er voor morgenvroeg wel is.
Let's hope so, volgens mij gaat die nu naar köln, daarna volgens mij a'dam? Ik heb nog een sprankeltje hoop dat morgen geleverd wordt :)
Lees overigens gelijkwaardig verhaal op macrumors forum, iemand met dezelfde ervaring welke ook toch dezelfde dag nog geleverd kreeg....

[ Voor 9% gewijzigd door Yorick81 op 26-02-2009 22:30 ]

Had het ook bij mijn MBP 15", die was 's avonds laat in Polen aangekomen. 's nachts naar köln, 's ochtend's vroeg naar Rotterdam, en vervolgens om 11 uur bij me op de stoep. Dus de kans dat je hem morgen kan verwachten is toch wel redelijk groot hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Anoniem: 288755 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 23:49:
Had het ook bij mijn MBP 15", die was 's avonds laat in Polen aangekomen. 's nachts naar köln, 's ochtend's vroeg naar Rotterdam, en vervolgens om 11 uur bij me op de stoep. Dus de kans dat je hem morgen kan verwachten is toch wel redelijk groot hoor ;)
Ik zie het, UPS heeft zojuist de leverdatum weer op vandaag gezet, I'm happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Hier ook weer sinds gisteravond. Om 3:00 uur vertrokken uit Keulen zie ik, nog geen nieuwe status tot nu toe, maar d'r zit meestal een beetje vertraging in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
IT-Pro schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 08:31:
Hier ook weer sinds gisteravond. Om 3:00 uur vertrokken uit Keulen zie ik, nog geen nieuwe status tot nu toe, maar d'r zit meestal een beetje vertraging in het systeem.
Mijne staat al sinds vanochtend in Apeldoorn te wachten op levering, hopen dat dat snel gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Yorick81 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:51:
Mijne staat al sinds vanochtend in Apeldoorn te wachten op levering, hopen dat dat snel gebeurt.
Die van mij nu ook. Ik woon in het noorden van Nederland en meestal gaat het dan eerst naar Drachten, dus Apeldoorn lijkt een beetje uit de richting, maar hij zal vandaag wel komen. Kan tot 19.00 uur nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn.Janssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
Ook ik heb enige tijd geleden een Macbook CTO besteld (CTO -> 4GB).

Besteld op 20 februari
Verzonden op 23 februari
Verwachte leverdatum 4 maart

Aangezien ik nog steeds geen track & trace nummer kon vinden op de site van apple (ook de nummers op US versie bieden geen uitkomst) ben ik maar eens gaan bellen waar mijn MB ronddwaalt. Mevrouw van Apple wist me te vertellen dat hij momenteel in Luxemburg is en vandaag richting Nederland komt. UPS levert niet op zaterdag, dus zal hij naar alle waarschijnlijkheid na het weekend worden geleverd.

Kunnen jullie (IT PRO?) mij vertellen waar jullie die mooie statussen vandaan toveren? Hebben jullie wel een track&trace code via de Bestelstatus gekregen?

Glenn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Dimacheari schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:51:
Ook ik heb enige tijd geleden een Macbook CTO besteld (CTO -> 4GB).

Besteld op 20 februari
Verzonden op 23 februari
Verwachte leverdatum 4 maart

Aangezien ik nog steeds geen track & trace nummer kon vinden op de site van apple (ook de nummers op US versie bieden geen uitkomst) ben ik maar eens gaan bellen waar mijn MB ronddwaalt. Mevrouw van Apple wist me te vertellen dat hij momenteel in Luxemburg is en vandaag richting Nederland komt. UPS levert niet op zaterdag, dus zal hij naar alle waarschijnlijkheid na het weekend worden geleverd.

Kunnen jullie (IT PRO?) mij vertellen waar jullie die mooie statussen vandaan toveren? Hebben jullie wel een track&trace code via de Bestelstatus gekregen?

Glenn
Als je de Belstatus-pagina voor je neus hebt dan zie je als het goed is een overzicht van je bestellingen van de afgelopen 30 dagen. Bij de bestelling van je MacBook CTO zou dan een knopje "Volg deze zending" moeten staan waar je vervolgens op kunt klikken.

Je komt dan op een nieuwe pagina terecht met traceerinformatie (die overigens achterloopt op die van je bezorger). Aan de linkerkant heb je vervolgens een kolom met referentiegegevens. De een na laatste regel in deze kolom heet als het goed is "Trackingsnummer vervoerder". Dat is het nummer dat je op UPS.com in moet voeren.

Ik hoop dat het hiermee een beetje duidelijk is. Als je nog meer hulp nodig hebt, dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 11:01
OMG! 19 JANUARI besteld bij de mediamarkt, een MacBook pro 15" met 2,53ghz en nog steeds niet binnen bij de MM, er staan er nog 5 in bestelling! :(
Bijna 6 weken levertijd al! Ongelooflijk! Zaad grafapple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:39
Waarom bestel je dan bij de MM??

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198279

Kortingsactie toen der tijd;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-08-2024
Afgelopen dinsdag m'n MBP besteld en vandaag is de status omgezet naar ''Klaargemaakt voor verzending'' met als verwachte leverdatum 10-11 maart... Ik hoop stiekem dat het nog iets eerder wordt, maar dat zal wel niet. :'( :P

Welke stadia zijn er trouwens allemaal bij een Apple levering? :D

[ Voor 13% gewijzigd door Moejo op 28-02-2009 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn.Janssen
IT-Pro schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:59:
[...]

Als je de Belstatus-pagina voor je neus hebt dan zie je als het goed is een overzicht van je bestellingen van de afgelopen 30 dagen. Bij de bestelling van je MacBook CTO zou dan een knopje "Volg deze zending" moeten staan waar je vervolgens op kunt klikken.

Je komt dan op een nieuwe pagina terecht met traceerinformatie (die overigens achterloopt op die van je bezorger). Aan de linkerkant heb je vervolgens een kolom met referentiegegevens. De een na laatste regel in deze kolom heet als het goed is "Trackingsnummer vervoerder". Dat is het nummer dat je op UPS.com in moet voeren.

Ik hoop dat het hiermee een beetje duidelijk is. Als je nog meer hulp nodig hebt, dan hoor ik het wel.
Bedankt voor je reactie IT-Pro. Dit "Trackingsnummer vervoerder" stond er tot gisterenavond nog niet op, helaas. Ik wilde graag weten waar mijn pakket ergens rondvloog, dus heb afgelopen weekend contact opgenomen met Apple. Zei wisten mij haarfijn te vertellen waar hij inmiddels geweest was, dus ook dat hij die dag (vrijdag) in Luxenburg was.

TIP: Voor hen die het wat aangaat. Mocht je net als mij een érg lange tijd de melding krijgen dat de status van de vervoerder 'binnenkort' wordt geupdate, neem dan even contact op met Apple. Schijnbaar hebben zij een trackingssysteem waarmee ze in ieder geval iets meer duidelijkheid kunnen geven over de locatie van je bestelling.

Inmiddels weet ik via UPS dat hij morgen bij mij afgeleverd gaat worden, een heerlijke gedachte.

Succes,
Glenn

P.S.
- 20-02 01:15 Bestelling geplaatst
- 20-02 01:20 Email Ontvangstbevestiging
- 20-02 09:56 Email Orderbevestiging ( = bevestiging van betaling)
--- Verwachte afleverdatum 5 á 6 maart.
- 23-02 18:22 Email Leveringsaankondiging ( = bestelling verzonden)
--- Verwachte afleverdatum 4 maart.
- 23-02 18:23 tot 01-03 +/- 19:59 "Apple geeft geen teken van leven"
- 01-03 +/- 20:00 Trackingnummer UPS beschikbaar (echter nog niet herkend door UPS)
--- Verwachte afleverdatum 3 maart.
- 02-03 10:10 Trackingsnummer UPS geeft "Ontvangen factuur gegevens" ( = we halen pakket op voor verzenden)
- HOPENLIJK STAAT HIER MORGEN: "ONTVANGEN"

[ Voor 18% gewijzigd door Glenn.Janssen op 02-03-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn.Janssen
Moejo schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:22:
Afgelopen dinsdag m'n MBP besteld en vandaag is de status omgezet naar ''Klaargemaakt voor verzending'' met als verwachte leverdatum 10-11 maart... Ik hoop stiekem dat het nog iets eerder wordt, maar dat zal wel niet. :'( :P

Welke stadia zijn er trouwens allemaal bij een Apple levering? :D
Na klaargemaakt voor verzending wordt hij meestal de eerst volgende werkdag daadwerkelijk verzonden. Hij zal dan (indien CTO) vanuit shanghai worden verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220170

toen ik way back mijn ibook bestelde moest ik bijna 3 weken wachten. had toen een grotere hdd en extra geheugen. ik zit nu te wachten op de update op de macbook pro. iemand ervaring met de huidige levertijd als je daar niets aan verandert of bij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
Dimacheari schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:15:
[...]

Na klaargemaakt voor verzending wordt hij meestal de eerst volgende werkdag daadwerkelijk verzonden. Hij zal dan (indien CTO) vanuit shanghai worden verzonden.
Klopt helemaal, zaterdag stond de status op ''Verzonden''. Ondertussen krijg ik het volgende te zien:

Verzonden naar UDEN, NL 28 Feb 2009
Verwachte bezorgdatum (Voor wijzigingen vatbaar) 10 Mrt 2009 (Voor wijzigingen vatbaar)
Huidige bezorgstatus Onderweg naar klant – verzending op schema 06 Mrt 2009

Waar staat die 6 maart dan voor? 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:02
Rivanov schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:29:
Waarom bestel je dan bij de MM??
Ik kan je uit zéér betrouwbare bron vermelden dat de MM bij _dezelfde_ toeleveranciers zijn producten besteld als veel Apple shops.. ;)

Als die toeleveranciers dan zonder voorraad zitten, dan wordt er dus aanspraak gemaakt op de voorraad van de winkel zelf, en die is "vanzelf" een keer op..

En, laat dat nu net het probleem zijn. De distributeurs zaten/zitten (begint nu weer te komen) ook zonder Apple--voorraad.. Dus MM kan er niks aan doen! :P

Wat nog het ergste is, Apple geeft klanten via de webshop voorrang op de retail-kanalen. Dus als er weinig voorraad is (want produceren kost ook tijd), dan krijgt de Applestore voorrang op de normale winkels.. Tja, Apple blijft nou eenmaal behoorlijk arrogant.. :P

edit:
masser120: ik heb even in je profiel gekeken, en ik zie dat je uit Breda komt. Kans is euh 1 op 3 dat ik jou die Mac heb verkocht.. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door SyS_ErroR op 02-03-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 19:24

Blamm

Niet meer Smart

Afgelopen zaterdag ook een MacBook aangeschaft, de 2.0 unibody.
Heb hem bij Saturn in Rotterdam besteld waar hij helaas niet op voorraad was, maar kreeg zoveel korting dat ik er wel even op wacht ;)

Na lezen van bovenstaand bericht nog maar even afwachten hoe lang het gaat duren voor een niet-pro, er werd daar al gewaarschuwd voor 3 weken.
En dan te bedenken dat bij mediamarkt in het centrum stapels vol staan!

We wachten af :)

edit:
nevermind, ze belden vanmorgen en ik heb hem nu voor me staan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Blamm op 03-03-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 18:48

Obi

MBP 17" 2,93, 4GB:
12 januari besteld bij MacHouse Amsterdam, vandaag binnen.

Duurt even, heb je ook wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

Obi schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:08:
MBP 17" 2,93, 4GB:
12 januari besteld bij MacHouse Amsterdam, vandaag binnen.

Duurt even, heb je ook wat ;)
Lijkt me handig om even te melden dat het versturen van de 17inch MBP's door Apple zelf is uitgesteld en niet omdat de UPS oid steken heeft laten vallen.

Hier tot tweemaal toe een MBP 15inch model prima en vlug ontvangen.

- 29 januari: Telefonisch (ivm ADC) besteld
- 30 januari: Pakket verzonden uit Taiwan
- 5 februari: Pakket ontvangen

De afwerking van deze MBP was slecht en heb contact gehad met Apple op 19 februari. De maandag erna, 23 februari lag er een vervangend model op de stoep. De vrijdag erna heeft TNT de "defecte" MBP opgehaald. Had mazzel dat ik nog in de bedenktijd zat, de man aan de telefoon vroeg aan mij "Dus je wilt gewoon een nieuwe?", ik antwoordde met ja. En het werd direct allemaal geregeld.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 109556 op 04-03-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 18:48

Obi

Anoniem: 109556 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:00:
[...]

Lijkt me handig om even te melden dat het versturen van de 17inch MBP's door Apple zelf is uitgesteld en niet omdat de UPS oid steken heeft laten vallen.
Is wel algemeen bekend dat Apple de 17" rakkers wat heeft achtergehouden, maar inderdaad, Machouse of UPS valt niets te verwijten mbt de enorme levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Laatst online: 18-05 22:38
03-03-2008: Besteld en bedrag overgemaakt.
05-03-2008: Orderbevestiging.
07-03-2008: Verzendbevestiging.

Volgens de Apple site: Shipped on: Mar 7, 2009 via TNT EXPRESS (IRELAND) LIMITED

Verwachte datum van aankomst is 12-03. Toen ik de bestelling deed gingen ze nog uit van 18-05 als leverdatum :)

Het gaat trouwens om een Mac Pro. Basis model met als upgrade de ATI Radeon HD 4870.

[ Voor 1% gewijzigd door MortalPiso op 07-03-2009 23:07 . Reden: verkeerde maand :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69086

MortalPiso schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 23:00:
03-03-2008: Besteld en bedrag overgemaakt.
05-03-2008: Orderbevestiging.
07-03-2008: Verzendbevestiging.

Volgens de Apple site: Shipped on: Mar 7, 2009 via TNT EXPRESS (IRELAND) LIMITED

Verwachte datum van aankomst is 12-03. Toen ik de bestelling deed gingen ze nog uit van 18-05 als leverdatum :)

Het gaat trouwens om een Mac Pro. Basis model met als upgrade de ATI Radeon HD 4870.
Bijna gelijk....
03-03-2009: Besteld.
05-03-2009: Bedrag overgemaakt (nog wat dingetjes).
06-03-2009: Orderbevestiging.

Verwachte shipping: 6 business days, aankomst 19 maart. Zo zie je maar ;-)

Basis Mac Pro met Airport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

09 Mar 2009 19:26:00 Cork Shipment In Transit.
09 Mar 2009 14:45:45 Cork Shipment In Transit.

Wat zullen we hier weer eens van maken?

Apple gokt op 12 maart, ik hou het op de 11e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170122

Zijn de mac mini's in retail & apr winkels al goed op voorraad? Iemand ervaring mee? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
10 Mar 2009 17:04:39 Arnhem Hub Shipment In Transit.
09 Mar 2009 17:12:51 Cork Shipment In Transit.
09 Mar 2009 16:27:00 Cork Shipment In Transit.
07 Mar 2009 21:02:31 Cork Shipment In Transit.

Ik hoop dat ie morgen geleverd wordt ja :) Zal toch wel als ie nu in Arnhem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MortalPiso schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 17:22:
10 Mar 2009 17:04:39 Arnhem Hub Shipment In Transit.
09 Mar 2009 17:12:51 Cork Shipment In Transit.
09 Mar 2009 16:27:00 Cork Shipment In Transit.
07 Mar 2009 21:02:31 Cork Shipment In Transit.

Ik hoop dat ie morgen geleverd wordt ja :) Zal toch wel als ie nu in Arnhem is?
Zou wel naaien zijn als mijnes, die 2 uur later nog in Cork gescand is niet in Arnhem komt zo :P Maar zal waarschijnlijk wel morgen worden, is mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 17:50
@MortalPiso en Jerommeke.nl:
Niet vergeten om ook wat foto's (ook een foto van het DDR3 geheugen als dat kan) van jullie nieuwe Mac Pro te posten zodra hij in gebruik is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iRaptor schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:10:
@MortalPiso en Jerommeke.nl:
Niet vergeten om ook wat foto's (ook een foto van het DDR3 geheugen als dat kan) van jullie nieuwe Mac Pro te posten zodra hij in gebruik is. ;)
Mijnes staat dus WEL in Northampton. TNT-logica = geen logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-05 17:47

Tourniquet

Hiya, fellas!

Nou, de kogel is door de kerk. Ik heb zojuist een 24" iMac besteld :9 , met 6% korting vanwege het Employee Purchase Programme van m'n werkgever. d:)b

3.06GHZ INTEL CORE 2 DUO
4GB 1066MHZ DDR3 SDRAM-2X2GB
NVIDIA GEFORCE GT 130 512MB
1.0TB SERIAL ATA DRIVE
IWORK '09-NLD
APPLE MIGHTY MOUSE
KYBD (NUM) & USER'S GUIDE-N
COUNTRY KIT,IMAC 24-NLD

Verwachte verzenddatum: 3 werkdagen
Verwachte leverdatum: 17 Maa, 2009 - 18 Maa, 2009

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 17:27
Anoniem: 170122 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:57:
Zijn de mac mini's in retail & apr winkels al goed op voorraad? Iemand ervaring mee? Alvast bedankt!
Enige wat ik weet is dat ze bij Youmac in Eindhoven geen Mac Mini's meer hebben; die verwachten ze in een paar dagen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Laatst online: 19-05 20:58

Apache

amateur software devver

10 Mar 2009 15:12:08 Hong Kong Shipment In Transit.
10 Mar 2009 00:13:33 Hong Kong Shipment Received At Transit Point.
09 Mar 2009 23:35:00 Shenzhen Shipment In Transit.
09 Mar 2009 22:15:58 Shenzhen Shipment In Transit.
09 Mar 2009 22:02:21 Shenzhen Shipment Collected From Sender.

mijn shipment hangt nu dus al zo'n 24h in de "shipment in transit" state ... t'lijkt mij dat het toch ergens een hub moet gaan passeren oid? Normaal verwacht ik dat hij naar de eurohub in luik gaat en daarna snel zal aankomen.

Het gaat om een mac mini, standaard model met 2gb ram die bij mij als media center dienst moet gaan doen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88064

mm de apple store op internet is al weer dicht.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/r/store/backsoon/title_backsoon1.gif

Wat zullen nu gaan vernieuwen??

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 88064 op 11-03-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 23-05 17:47

Tourniquet

Hiya, fellas!

Zal wel herstel van wat spelfoutjes en missing links zijn die er bij de vorige update zijn ingeslopen.

Nieuwe shuffles dus!
http://store.apple.com/nl..._shuffle?cid=OAS-EMEA-AFF

[ Voor 38% gewijzigd door Tourniquet op 11-03-2009 13:41 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
Het is vast al tig keer gevraagd, maar hoe komen jullie aan al die mooie ''In Transit'' updates? Op de selfservice site zie ik alleen dat ie onderweg is en ik heb verder nog geen trackingnummer ofzo... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
Op het moment dat je bericht krijgt dat je bestelling verstuurd is, kun je als je inlogt op http://store.apple.com de trackingnummer bekijken. Je moet dan even bij de vervoerder kijken of je met dit nummer je pakket kan traceren. In mijn geval was de vervoerder TNT Express en kon ik met het trackingnummer via de TNT site de status bekijken.

Het apparaat is afgeleverd op m'n werk. Collega komt hem vanavond afgeven _/-\o_

@ iRaptor, heb je een specifieke reden voor de DDR3 modules?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
MortalPiso schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:57:
Op het moment dat je bericht krijgt dat je bestelling verstuurd is, kun je als je inlogt op http://store.apple.com de trackingnummer bekijken. Je moet dan even bij de vervoerder kijken of je met dit nummer je pakket kan traceren. In mijn geval was de vervoerder TNT Express en kon ik met het trackingnummer via de TNT site de status bekijken.
Thanks, maar zover was ik ook.. :P Het probleem is alleen dat er bij mij dus nog steeds GEEN trackingnummer noch vervoerder bekend is. Er staat nog steeds "Onderweg naar eindbestemming - informatie van vervoerder wordt binnenkort bijgewerkt". Even afwachten dus of kan ik het op een of andere manier toch ergens opvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In je verzendbevestiging staat ook:
Uw bestelling Wxxxxxxxx is verzonden.

Uw verzendnummer is 80xxxxxxxx
Het nummer dat met 80 begint is het referentienummer van de carrier.

Mac Pro is in Arnhem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
Hmm, ook met dat 80xxxxx nummer geen geluk (noch bij UPS noch bij TNT).. Ach ja, dan maar even geduldig zijn. Er komt vanzelf wel weer een updatetje. :)
Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.