Inmiddels is de status geupdate naar "in transit". Bookje zit dus op dit moment te wachten op of in een vliegtuig van Shanghai naar Nederland. Verwachte levering: 1 december (is al 2 à 3 dagen eerder dan de eerste verwachte leverdatum). Hopelijk ben ik vanaf a.s. maandag ook een nieuwbakken Mac-usertReCaR schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:07:
Sindskort ben ook ik in afwachting van een alu MBP 15.4/2.4/CTO (4GB + US-KYBD)Wat kunnen twee weken toch lang duren ...
- Besteld: vrijdag 21 november
- Betaald: vrijdag 21 november (via bankoverschrijving)
- Orderbevestiging: maandag 24 november
- Verwachte leverdatum: 3 à 4 december
Jah ik hoop het ookVerwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:02:
[...]
Wow! van wat ik hier lees duurt het normaal toch wel een weekje of 2-3 van betaling tot levering, maar bij jou dus precies een week. Nice als ze dat waarmaken.

n.a.
En de printer is al binnen. Dinsdag besteld en geld overgemaakt, woensdag bevestiging en bericht van verzending, vandaag binnen!Fab1Man schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:10:
Ik heb daarnet nog eens Apple gebeld wat betreft die printeractie.
Hoewel ik mijn MacBook Pro al 2 weken heb, was het geen probleem. Ik heb een telefonische order gedaan, en hierbij wordt een terugkoppeling gedaan richting After Sales. Ik heb dus gewoon recht op die 90 euro vergoeding.
Geld overgemaakt en nu natuurlijk afwachten. In ieder geval weer een prima service!
Ik ben trouwens voor de HP Photosmart C4580 gegaan.
Z-Dragon schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:36:
[...]
TNT heeft m'n MBP met kuren net opgehaald en even later kwam er een mailtje:
[24-11 17u] Uw Apple bestelling W87418xxx is verzonden
Alles bij elkaar precies een week.ROTTERDAM, NL
27/11/2008 14:56 AFGELEVERD
27/11/2008 7:11 WORDT AFGELEVERD
27/11/2008 7:11 IMPORTSCAN
27/11/2008 6:15 AANKOMSTSCAN
KOELN (COLOGNE), DE
27/11/2008 2:08 VERTREKSCAN
27/11/2008 0:17 IMPORTSCAN
27/11/2008 0:09 IMPORTSCAN
KOELN (COLOGNE), DE
26/11/2008 22:52 AANKOMSTSCAN
WARSAW, PL
26/11/2008 21:13 VERTREKSCAN
26/11/2008 18:02 AANKOMSTSCAN
INCHEON, KR
26/11/2008 10:22 VERTREKSCAN
26/11/2008 7:57 AANKOMSTSCAN
SHANGHAI, CN
26/11/2008 4:28 VERTREKSCAN
KOELN (COLOGNE), DE
25/11/2008 15:56 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
SHANGHAI, CN
25/11/2008 22:18 EXPORTSCAN
KOELN (COLOGNE), DE
25/11/2008 14:37 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI, CN
25/11/2008 20:58 EXPORTSCAN
25/11/2008 20:06 IMPORTSCAN
25/11/2008 13:18 HERKOMSTSCAN
CN
25/11/2008 23:13 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
^ Wat hij zegt.
Volgens UPS is mijn MBP afgeleverd, en getekend..maar er is hier de hele dag niemand aan de deur geweest..
Staat er een naam bij, wie getekend heeft?
ja, de achternaam van mn vriendin aan wie die ook geadresseerd was. knap, op een tijdstip dat ze niet thuis was.Jolly_Jumper schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:37:
Staat er een naam bij, wie getekend heeft?
Paar minuten voor 6 direct met UPS gebeld maar werd nadat ik mijn tracknummer had gegeven gedisconnect. Bij terugbellen kreeg ik een bandje te horen dat ze gesloten waren, dagelijks tot 18.00 open.
Heb er flink de pest in, had hier al zo lang naar uitgekeken. Morgen maar met Apple en UPS bellen.
[ Voor 5% gewijzigd door Tiiim op 27-11-2008 18:41 ]
Verwijderd
Ik heb een mailtje gekregen van Apple dat mijn order W***** is verwerkt maar ik zie nergens een RMA nummer, of krijg ik die mail nog? Vanochtend gebeld en tot nu toe nog geen RMA nummer...Z-Dragon schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:36:
[...]
TNT heeft m'n MBP met kuren net opgehaald en even later kwam er een mailtje:
[24-11 17u] Uw Apple bestelling W87418xxx is verzonden
Morgen Black friday bij veel internationale mac winkels.
Enige kans dat onze nederlandse mac web winkel ook mee doet?
Greetz
Greetz
Ja ze doen mee, heb er mail over ontvangen. Ik gok 7,5% korting op de MacBookAsprine schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:47:
Morgen Black friday bij veel internationale mac winkels.
Greetz
Ik kreeg 'm een halve dag na m'n telefoontje.Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:03:
[...]
Ik heb een mailtje gekregen van Apple dat mijn order W***** is verwerkt maar ik zie nergens een RMA nummer, of krijg ik die mail nog? Vanochtend gebeld en tot nu toe nog geen RMA nummer...
^ Wat hij zegt.
update: na een hoop gebeld met UPS erachter gekomen dat de MBP een paar huizen verderop was bezorgd. Geen briefje achtergelaten op mijn adres oid, ben met een officiele klacht bezig.Tiiim schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:39:
[...]
ja, de achternaam van mn vriendin aan wie die ook geadresseerd was. knap, op een tijdstip dat ze niet thuis was.
Paar minuten voor 6 direct met UPS gebeld maar werd nadat ik mijn tracknummer had gegeven gedisconnect. Bij terugbellen kreeg ik een bandje te horen dat ze gesloten waren, dagelijks tot 18.00 open.
Heb er flink de pest in, had hier al zo lang naar uitgekeken. Morgen maar met Apple en UPS bellen.
Maar voor nu, blij met mn MBP! 5 dagen eerder bezorgd dan in eerste instantie aangegeven door de Apple Store
Ik ken de mensen niet die het hebben aangenomen. Is volgens mij ook niet de policy die UPS met Apple heeft afgesproken, vandaar dat ik een klacht ga indienen bij UPS. Bovendien omdat ze geen notice bij mijn adres hebben achtergelaten op welk adres het pakket wél was bezorgd. Daarbij was het pakketje ook getekend voor ontvangt door de 'juiste' achternaam, volgens UPS track&trace..Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:19:
Waarom hebben de andere mensen hem aangenomen of zijn het vrienden van je?
Op de UPS sticker op de bruime doos staat ook "No delivery to neighbour". Soms willen ze deze dingen op verzoek welles bij de buren afleveren, maar dat ze 'm zomaar ergens anders afleveren en niet eens een briefje hebben achtergelaten vind ik wel erg ver gaan..
Levert UPS ook nog na 8 uur? Want pakket stond gister in transit (was niet thuis, dus briefje), vandaag weer in transit, maar nog steeds niks.
edit: enige complicatie is misschien dat we gisteravond laat ingevoerd hadden dat we zelf wilden ophalenn, maar vanmorgen gebeld met UPS en die zeiden dat dat voor 5 uur gedaan had moeten zijn en dus vandaag weer bezorgd zou worden.
edit2: Ding staat nu dus nog steeds in transit, inmiddels zal de beste bezorger wel ongeveer in Polen zitten ofzo. En anders mag die miep van UPS mij nog een terug naar de UPS-opleiding wat betreft voorlichting en werkwijze. Iemand bekend of de depots op zaterdag ook open zijn om spullen af te halen?
edit3: UPS vanmorgen gebeld, die wisten ook niet wat er aan de hand was. Of hij had niet als in transit moeten staan (dus dat opdracht voor zelf ophalen wel goed was doorgekomen) of hij had weer terug gemeld moeten worden. Helaas mocht dat mannetje van UPS niets meer doen, omdat dit dan weer door Apple geregeld moet worden. En die zijn zaterdags (net als depot van UPS) gesloten. Mooi ruk dus en kan ik nog langer wachten op m'n MBP, terwijl die donderdag al aangeboden was. 2e keer dat iets met UPS geleverd moet worden bij mij en 2e keer dat het iet loopt zoals het hoort
edit: enige complicatie is misschien dat we gisteravond laat ingevoerd hadden dat we zelf wilden ophalenn, maar vanmorgen gebeld met UPS en die zeiden dat dat voor 5 uur gedaan had moeten zijn en dus vandaag weer bezorgd zou worden.
edit2: Ding staat nu dus nog steeds in transit, inmiddels zal de beste bezorger wel ongeveer in Polen zitten ofzo. En anders mag die miep van UPS mij nog een terug naar de UPS-opleiding wat betreft voorlichting en werkwijze. Iemand bekend of de depots op zaterdag ook open zijn om spullen af te halen?
edit3: UPS vanmorgen gebeld, die wisten ook niet wat er aan de hand was. Of hij had niet als in transit moeten staan (dus dat opdracht voor zelf ophalen wel goed was doorgekomen) of hij had weer terug gemeld moeten worden. Helaas mocht dat mannetje van UPS niets meer doen, omdat dit dan weer door Apple geregeld moet worden. En die zijn zaterdags (net als depot van UPS) gesloten. Mooi ruk dus en kan ik nog langer wachten op m'n MBP, terwijl die donderdag al aangeboden was. 2e keer dat iets met UPS geleverd moet worden bij mij en 2e keer dat het iet loopt zoals het hoort
[ Voor 103% gewijzigd door TheKeeper op 29-11-2008 10:30 ]
Een nieuwe apple gebruiker meldt zich 
26 novemer bestelling voor een macbook pro de deur uit gedaan, 27 november een oderberbevestiging (na overschrijving) en vandaag een mailtje gehad dat hij onderweg is..
Orderbevestiging zegt dit: Verwachte leverdatum: 08 Dec, 2008 - 09 Dec, 2008.
Verzendmailtje zegt We verwachten dat uw bestelling op uw afleveradres afgeleverd wordt op of voor 05.12.2008.
Kijk je vervolgens op de website bij volg deze bestelling dan staat er Verwachte bezorgdatum (Voor wijzigingen vatbaar) 02 Dec 2008 (Voor wijzigingen vatbaar)..
Welke zou correct zijn?
26 novemer bestelling voor een macbook pro de deur uit gedaan, 27 november een oderberbevestiging (na overschrijving) en vandaag een mailtje gehad dat hij onderweg is..
Orderbevestiging zegt dit: Verwachte leverdatum: 08 Dec, 2008 - 09 Dec, 2008.
Verzendmailtje zegt We verwachten dat uw bestelling op uw afleveradres afgeleverd wordt op of voor 05.12.2008.
Kijk je vervolgens op de website bij volg deze bestelling dan staat er Verwachte bezorgdatum (Voor wijzigingen vatbaar) 02 Dec 2008 (Voor wijzigingen vatbaar)..
Welke zou correct zijn?
@tijntjethf: ik zou het op die laatste gooien, 2 december klinkt het meest logisch en het is mijn ervaring dat de datum op de website vaak klopt. Nog maar heel even wachten dus
Hopelijk vandaag mn eerste MacBook binnen! Toch spijtig dat ik tot 20.00 op school zit
eventueel maar eens kijken of ik iets kan 'skippen' vandaag

n.a.
Als het goed is krijg ik vandaag mijn nieuwe MBP binnen, achteraf is de verzending toch best snel verlopen vergeleken met mijn oude 12" PB (4 weken)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| EINDHOVEN, BEST, NL 01/12/2008 5:28 WORDT AFGELEVERD 01/12/2008 5:28 IMPORTSCAN KOELN (COLOGNE), DE 01/12/2008 1:31 VERTREKSCAN KOELN (COLOGNE), DE 30/11/2008 21:14 IMPORTSCAN 30/11/2008 21:06 IMPORTSCAN 30/11/2008 18:30 AANKOMSTSCAN INCHEON, KR 30/11/2008 9:58 VERTREKSCAN 30/11/2008 7:31 AANKOMSTSCAN SHANGHAI, CN 30/11/2008 2:49 VERTREKSCAN KOELN (COLOGNE), DE 28/11/2008 15:10 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING SHANGHAI, CN 28/11/2008 20:55 EXPORTSCAN KOELN (COLOGNE), DE 28/11/2008 13:26 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE SHANGHAI, CN 28/11/2008 13:04 HERKOMSTSCAN 28/11/2008 23:27 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN |
Verwijderd
Ik heb afgelopen vrijdag besteld en gelijk betaald (Handmatige bank overschrijving) als ik het zo lees kan het nog wel even duren voordat mijn betaling verwerkt is bij Apple? (Slechts trouwens dat ze zover ik kon zien geen ideal hebben?)
Idd, alle betalingen gaan via creditcard of BIBIT.
Het verwerken van de betaling duurde bij mij 1 dag, maandag overgeboekt, dinsdag bevestiging. (postbank --> BIBIT).
Het verwerken van de betaling duurde bij mij 1 dag, maandag overgeboekt, dinsdag bevestiging. (postbank --> BIBIT).
Nog steeds geen UPS te bekennen01/12/2008 5:28 WORDT AFGELEVERD
Ik heb ook afgelopen vrijdag besteld en betaald via internetbankieren. Zag vanmorgen een statuswijziging van de bestelling.
Nog niet verzonden
Verwachte verzenddatum: 3 werkdagen
Verwachte leverdatum: 12 Dec, 2008 - 15 Dec, 2008
Die 2 meldingen spreken elkaar wel een beetje tegen...
Vrijdag stond erbij 3 dagen dus ik had er een beetje op gerekend/gehoopt hem deze week te mogen ontvangen. (Mijn eerste Macbook)
Nog niet verzonden
Vrijdag stond erbij 3 dagen dus ik had er een beetje op gerekend/gehoopt hem deze week te mogen ontvangen. (Mijn eerste Macbook)
Verwijderd
Zag afgelopen vrijdag ook staan, verzending binnen 24 uur en levering binnen 3 werkdagen.Farmerwood schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:34:
Ik heb ook afgelopen vrijdag besteld en betaald via internetbankieren. Zag vanmorgen een statuswijziging van de bestelling.
Nog niet verzonden
Ik heb vrijdag nog een nano besteld met inscriptie voor me vriendin.
Kreeg vandaag de melding dat hij morgen geleverd wordt. had op vandaag gehoopt aangezien er dan iemand thuis was.
Rest van de week zijn we aan het werk.
Bezorgt UPC ook op een avond? Of zullen de de nano bij de bure droppen(i hope)
Kreeg vandaag de melding dat hij morgen geleverd wordt. had op vandaag gehoopt aangezien er dan iemand thuis was.
Rest van de week zijn we aan het werk.
Bezorgt UPC ook op een avond? Of zullen de de nano bij de bure droppen(i hope)
Yeah!
Ik hoor zojuist van moeders dat UPS is langs geweest
Vorige week maandag besteld + betaald en vandaag binnen, vind ik toch netjes
Alleen jammer dat ik nog tot vanavond moet wachten met 'spelen'
Update:
Ik hoor zojuist van moeders dat UPS is langs geweest
Alleen jammer dat ik nog tot vanavond moet wachten met 'spelen'

Update:
[ Voor 3% gewijzigd door arjen9551 op 01-12-2008 20:01 ]
n.a.
Ik krijg als het goed is morgen mijn vervangenging voor mijn mbp waar ik nu op typ. Morgen wordt deze echter ook opgehaald. Ik heb net de papieren van TNT opgehaald, maar mij is niet echt duidelijk wat ik met al die papieren moet doen. Moet ik ze in de doos doen die ik meegeef, moeten ze los overhandigd worden of allebei?
Heeft iemand anders hier ervaring mee? Verder heb ik maar een sticker op de UPS-sticker geplakt met hetzelfde adres als op de TNT-formulieren te vinden is als geadresseerde...
Vind het maar vaag, maar ik kan op dit uur ook niet meer bellen naar tnt of apple...
Heeft iemand anders hier ervaring mee? Verder heb ik maar een sticker op de UPS-sticker geplakt met hetzelfde adres als op de TNT-formulieren te vinden is als geadresseerde...
Vind het maar vaag, maar ik kan op dit uur ook niet meer bellen naar tnt of apple...
Verwijderd
Wat ik heb begrepen is dat je ze alle 5 moet ondertekenen en dan krijg je de Senders Copy terug. Je hoeft ze niet op de doos te plakken maar mee geven aan de gozer van TNT. UPS Sticker kan je gewoon laten zitten, ze begrijpen het wel. Wel even je RMA nummer op je doos zetten.Tijn89 schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:22:
Ik krijg als het goed is morgen mijn vervangenging voor mijn mbp waar ik nu op typ. Morgen wordt deze echter ook opgehaald. Ik heb net de papieren van TNT opgehaald, maar mij is niet echt duidelijk wat ik met al die papieren moet doen. Moet ik ze in de doos doen die ik meegeef, moeten ze los overhandigd worden of allebei?
Die van mij wordt morgen ook opgehaald en overmorgen krijg ik mijn vervangende MBP.
Vandaag maar weer eens gebeld met onze fijne vrienden van UPS, aangezien om 9 uur er nog steeds niets aan de status was veranderd. Hij zou nog steeds onderweg zijn met de ronde van vrijdagTheKeeper schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 19:59:
Levert UPS ook nog na 8 uur? Want pakket stond gister in transit (was niet thuis, dus briefje), vandaag weer in transit, maar nog steeds niks.
edit3: UPS vanmorgen gebeld, die wisten ook niet wat er aan de hand was. Of hij had niet als in transit moeten staan (dus dat opdracht voor zelf ophalen wel goed was doorgekomen) of hij had weer terug gemeld moeten worden. Helaas mocht dat mannetje van UPS niets meer doen, omdat dit dan weer door Apple geregeld moet worden. En die zijn zaterdags (net als depot van UPS) gesloten. Mooi ruk dus en kan ik nog langer wachten op m'n MBP, terwijl die donderdag al aangeboden was. 2e keer dat iets met UPS geleverd moet worden bij mij en 2e keer dat het niet loopt zoals het hoort

Bij UPS wisten ze het zelf dus ook niet en toen maar eens met Apple gebeld. Iets meer dan een half uurtje later was status aangepast en kon ik alsnog zelf naar het depot om pakje op te halen. Uiteindelijk dus precies op de dag dat Apple aangaf, maar 4 dagen later dan het uiteindelijk had gekunt: Ik zeg over op TNT met die hele handel
En nu lekker van alles uitproberen op het nieuwe speeltje
Verwijderd
Volgens de Apple-site is mijn zending vertraagd. Daarna even getracked op de UPS site:
KOELN (COLOGNE),
DE 02/12/2008 8:41 PAKKET NIET VRIJGEGEVEN DOOR SYSTEEM IN-/UITKLARINGSINSTANTIE - DOCUMENTINSPECTIE VEREIST
02/12/2008 8:41 PAKKET NIET VRIJGEGEVEN DOOR SYSTEEM IN-/UITKLARINGSINSTANTIE - DOCUMENTINSPECTIE VEREIST
INCHEON,
KR 02/12/2008 10:20 VERTREKSCAN
02/12/2008 7:44 AANKOMSTSCAN
SHANGHAI,
CN 02/12/2008 4:42 VERTREKSCAN
KOELN (COLOGNE),
DE 01/12/2008 14:33 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI,
CN 01/12/2008 20:27 EXPORTSCAN
01/12/2008 20:10 HUBSCAN
01/12/2008 14:42 HERKOMSTSCAN
CN 01/12/2008 22:55 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
Hoezo documentinspectie vereist? Weet iemand wat dit betekend?
Er staat als bezorgdatum 3 december (morgen dus) maar dat kan niet meer kloppen denk ik.
KOELN (COLOGNE),
DE 02/12/2008 8:41 PAKKET NIET VRIJGEGEVEN DOOR SYSTEEM IN-/UITKLARINGSINSTANTIE - DOCUMENTINSPECTIE VEREIST
02/12/2008 8:41 PAKKET NIET VRIJGEGEVEN DOOR SYSTEEM IN-/UITKLARINGSINSTANTIE - DOCUMENTINSPECTIE VEREIST
INCHEON,
KR 02/12/2008 10:20 VERTREKSCAN
02/12/2008 7:44 AANKOMSTSCAN
SHANGHAI,
CN 02/12/2008 4:42 VERTREKSCAN
KOELN (COLOGNE),
DE 01/12/2008 14:33 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI,
CN 01/12/2008 20:27 EXPORTSCAN
01/12/2008 20:10 HUBSCAN
01/12/2008 14:42 HERKOMSTSCAN
CN 01/12/2008 22:55 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
Hoezo documentinspectie vereist? Weet iemand wat dit betekend?
Er staat als bezorgdatum 3 december (morgen dus) maar dat kan niet meer kloppen denk ik.
Hmm.. volgens mij zitten ze bij elkaar in het vliegtuig 
Alleen ik heb nergens die in/uitklaringsinstantie..
Alleen ik heb nergens die in/uitklaringsinstantie..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| INCHEON, KR 02/12/2008 10:20 VERTREKSCAN 02/12/2008 7:44 AANKOMSTSCAN SHANGHAI, CN 02/12/2008 4:42 VERTREKSCAN SHANGHAI, CN 30/11/2008 18:52 EXPORTSCAN SHANGHAI, CN 29/11/2008 20:01 HERKOMSTSCAN CN 29/11/2008 6:24 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN |
Klopt zo is het indd gegaan. Ik was zelf niet thuis, mijn zusje als enige, dus ik wou het toch ff zeker weten.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 00:01:
[...]
Wat ik heb begrepen is dat je ze alle 5 moet ondertekenen en dan krijg je de Senders Copy terug. Je hoeft ze niet op de doos te plakken maar mee geven aan de gozer van TNT. UPS Sticker kan je gewoon laten zitten, ze begrijpen het wel. Wel even je RMA nummer op je doos zetten.
Intussen is mijn nieuwe macbook pro gebracht en die oude dus opgehaald, kwestie van goed timen
@ Ferraghini: Hmmz heb die code ook nog nergens gezien, maar ik zou er maar gewoon vanuit gaan dat je hem gewoon morgen krijgt. Je kunt bij die UPS statussen toch ook op die status klikken om een omschrijving te krijgen?
Verwijderd
Agelopen vrijdag laat in de middag besteld en betaald op dinsdag ochtend betaling verwerkt en in de middag is het verzonden. Hopelijk is het morgen binnen!
Verwijderd
Wtf, mijn pakket maakt een omweg:
WARSAW,
PL 02/12/2008 18:12 AANKOMSTSCAN
KOELN (COLOGNE),
Van Duitsland naar Polen?
WARSAW,
PL 02/12/2008 18:12 AANKOMSTSCAN
KOELN (COLOGNE),
Van Duitsland naar Polen?
Dat heb ik hierboven meer gezien.. waarschijnlijk heeft de douane het pakketje richting keulen gecheckt ofzo.. als het goed is, is de volgende stap vannacht ergens weer keulen
Volgens mij liggen onze pakketten echt naast elkaar ofzo, als ik die scantijden zie..
Volgens mij liggen onze pakketten echt naast elkaar ofzo, als ik die scantijden zie..
WARSAW,
PL 12/02/2008 9:06 P.M. DEPARTURE SCAN
12/02/2008 6:12 P.M. ARRIVAL SCAN
INCHEON,
KR 12/02/2008 10:20 A.M. DEPARTURE SCAN
12/02/2008 7:44 A.M. ARRIVAL SCAN
Verwijderd
Klopt, je hebt gelijk:
KOELN (COLOGNE),
DE 02/12/2008 21:25 ZENDING IN AFWACHTING VAN VRIJGAVE DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE
02/12/2008 21:24 ZENDING IN AFWACHTING VAN VRIJGAVE DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE
WARSAW,
PL 02/12/2008 21:06 VERTREKSCAN
02/12/2008 18:12 AANKOMSTSCAN
Snap er niks van, ze hebben mijn pakketje toch niet opengemaakt? Hij is van Duitsland naar Polen gegaan en van Polen weer naar Duitsland. En dat binnen 1 dag...
KOELN (COLOGNE),
DE 02/12/2008 21:25 ZENDING IN AFWACHTING VAN VRIJGAVE DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE
02/12/2008 21:24 ZENDING IN AFWACHTING VAN VRIJGAVE DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE
WARSAW,
PL 02/12/2008 21:06 VERTREKSCAN
02/12/2008 18:12 AANKOMSTSCAN
Snap er niks van, ze hebben mijn pakketje toch niet opengemaakt? Hij is van Duitsland naar Polen gegaan en van Polen weer naar Duitsland. En dat binnen 1 dag...
Maar ik heb nergens een aankomstscan gezien in keulen nadat hij vertrokken is vanuit die incheon (seoel?), volgens mij is hij dus _niet_ in duitsland geweest maar is hij nagekeken ofzo voordat hij RICHTING duitsland ging.. en heeft hij daarna even een tussenstopje gemaakt in warsaw
Zou me geen zorgen maken, lijkt er op dat dat ding morgen gewoon aankomt
---
Sorry coolyboy, je was blijkbaar nog aangemeld op de laptop die ik van je leen
Zou me geen zorgen maken, lijkt er op dat dat ding morgen gewoon aankomt
---
Verwijderd
Vorige week maandag tegen de avond een 15inch macbook pro besteld standaard, de duurdere versie. Vorige week woensdag al geleverd.
Kwam vanhet weekend er achter dat in het middel toch iets van 3 pixels breed een stofje zit o.i.d. dat de pixels niet helemaal lekker zitten. Opzich niet zo erg maar zit echt midden in het scherm dus met witte achtergronden zie je steeds zwart streepje. Gisteren Apple gebeld....deden eerst moeilijk, dat ik naar een apple store moest etc...maar toen iemand van sales aan de telefoon en die handelde het gewoon af zo als het hoort (recht op teruggave binnen 14 dagen) dus een nieuwe bestelling aangemaakt voor een nieuwe laptop...en deze wordt morgen (donderdag) zoals het er nu naar uitziet al geleverd...dus allemaal mooi snel...De ander wordt nog afspraak gemaakt met TNT voor ophalen.
vind het toch wel service dat men niet moeilijk doet dat eerst de oude terug moet zijn hoor voordat ze een nieuwe leveren. (hopelijk is donderdag de enige keer dat ik twee macbook pro's in huis heb voor 1 dag haha)
Kwam vanhet weekend er achter dat in het middel toch iets van 3 pixels breed een stofje zit o.i.d. dat de pixels niet helemaal lekker zitten. Opzich niet zo erg maar zit echt midden in het scherm dus met witte achtergronden zie je steeds zwart streepje. Gisteren Apple gebeld....deden eerst moeilijk, dat ik naar een apple store moest etc...maar toen iemand van sales aan de telefoon en die handelde het gewoon af zo als het hoort (recht op teruggave binnen 14 dagen) dus een nieuwe bestelling aangemaakt voor een nieuwe laptop...en deze wordt morgen (donderdag) zoals het er nu naar uitziet al geleverd...dus allemaal mooi snel...De ander wordt nog afspraak gemaakt met TNT voor ophalen.
vind het toch wel service dat men niet moeilijk doet dat eerst de oude terug moet zijn hoor voordat ze een nieuwe leveren. (hopelijk is donderdag de enige keer dat ik twee macbook pro's in huis heb voor 1 dag haha)
Verwijderd
Volgens mij klopt er iets niet, mijn MBP ligt al 2 dagen in Keulen:
KOELN (COLOGNE),
DE 03/12/2008 8:48 ZENDING IN AFWACHTING VAN VRIJGAVE DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE
03/12/2008 6:49 ZENDING IN AFWACHTING VAN VRIJGAVE DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE
03/12/2008 3:44 ZENDING IN AFWACHTING VAN VRIJGAVE DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE
KOELN (COLOGNE),
DE 02/12/2008 23:37 IMPORTSCAN
02/12/2008 23:01 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
02/12/2008 22:54 AANKOMSTSCAN
02/12/2008 21:25 ZENDING IN AFWACHTING VAN VRIJGAVE DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE
Er gaat iets niet goed daar...
KOELN (COLOGNE),
DE 03/12/2008 8:48 ZENDING IN AFWACHTING VAN VRIJGAVE DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE
03/12/2008 6:49 ZENDING IN AFWACHTING VAN VRIJGAVE DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE
03/12/2008 3:44 ZENDING IN AFWACHTING VAN VRIJGAVE DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE
KOELN (COLOGNE),
02/12/2008 23:01 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
02/12/2008 21:25 ZENDING IN AFWACHTING VAN VRIJGAVE DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE
Verwijderd
NL 03/12/2008 11:54 THE RECEIVER WAS UNAVAILABLE TO SIGN ON THE 1ST DELIVERY ATTEMPT. A 2ND DELIVERY ATTEMPT WILL BE MADE
Was op dat moment even niemand thuis, enig idee of ups 2 keer op een dag probeert uit te leveren of de volgende dag?
Offtopictijntjethf schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:45:
Het is je vergeven
Als je je macbook binnen hebt, krijg ik dan mijn laptop terug?
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Ff geduld dan nog 
Terwijl er toch echt de hele dag iemand thuis is geweest, op dat tijdstip dus ook.. en er lopen hier nog 2 honden rond die al beginnen te blaffen zodra er iemand langs het huis loopt.. nooit een bezorger geweest dus
code:
1
2
| APELDOORN, NL 03/12/2008 15:51 DE ONTVANGER WAS NIET BESCHIKBAAR OM TE TEKENEN BIJ DE 1E AFLEVERPOGING. EEN 2E POGING WORDT ONDERNOMEN |
Terwijl er toch echt de hele dag iemand thuis is geweest, op dat tijdstip dus ook.. en er lopen hier nog 2 honden rond die al beginnen te blaffen zodra er iemand langs het huis loopt.. nooit een bezorger geweest dus
Verwijderd
Het is nu 3 december en 17:04 en de status is nog steeds niet veranderd. Er is iets aan de hand daar in Keulen...Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:27:
Volgens mij klopt er iets niet, mijn MBP ligt al 2 dagen in Keulen:
KOELN (COLOGNE),
KOELN (COLOGNE),
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2008 17:07 ]
Verwijderd
Vandaag mijn vervangende MBP ontvangen, maar hij kan weer opgehaald wordenVerwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:05:
[...]
Het is nu 3 december en 17:04 en de status is nog steeds niet veranderd. Er is iets aan de hand daar in Keulen...
- Wit stofje achter het beeldscherm
- Putje
- Scheve toetsen
- SuperDrive werpt de CD er maar 1/4 uit en hij hapert in 't begin. (Dit was nog erger dan de 1e levering MBP)
- Wanneer de klep dicht is dan steekt hij linksonder uit naar boven.
Pluspuntje tov mijn vorige MBP: Deze heeft geen dode pixels.
Voor de 2e keer wordt mijn MBP opgehaald!
Wat bedoel je hier precies mee?Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:14:
- Scheve toetsen
- Wanneer de klep dicht is dan steekt hij linksonder uit naar boven.
Het superdrive probleem schijnt redelijk normaal te zijn (lawaaierig, niet helemaal uitwerpen). Bij mij leek het echter meer alsof er een paar kapotte tandwielen in zaten.
Mijn vervanging staat nu op "Klaargemaakt voor verzending". Verwachte leverdatum: 11 Dec, 2008 - 12 Dec, 2008. Ik neem aan dat ik hem maandag (8 dec.) wel heb, de vorige MBP zou 4-5 dec. worden geleverd en ik had hem al op 1 dec. Jammer dat ze in NL geen versies met US toetsenbord op voorraad hebben.
[ Voor 47% gewijzigd door Falconey op 04-12-2008 18:40 ]
Verwijderd
In het begin hapert ie en komt de CD er niet vloeiend uit. Verder zie ik het gat van de CD niet zitten en moet ik hem aan de zijkant vastpakken. (Dit was bij mijn 1e levering MBP niet, die kwam verder)Falconey schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:35:
[...]
Wat bedoel je hier precies mee?
Het superdrive probleem schijnt redelijk normaal te zijn (lawaaierig, niet helemaal uitwerpen). Bij mij leek het echter meer alsof er een paar kapotte tandwielen in zaten.
Mijn vervanging staat nu op "Klaargemaakt voor verzending". Verwachte leverdatum: 11 Dec, 2008 - 12 Dec, 2008. Ik neem aan dat ik hem maandag (8 dec.) wel heb, de vorige MBP zou 4-5 dec. worden geleverd en ik had hem al op 1 dec. Jammer dat ze in NL geen versies met US toetsenbord op voorraad hebben.
En over de klep, ja dat is moeilijk uit te leggen. Wanneer de bovenklep dicht is dan steekt ie linksonderin meer naar boven, daar is dus een grotere opening dan normaal. Ik schat 3 mm en aan de andere kant 1 mm wat wel normaal is.
Edit: Ohja, over de scheven toetsen: Mijn Tab, Caps Lock en Shift toets zit gewoon scheef, hij zit aan de ene kant wat meer naar beneden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 19:36 ]
En, is 'ie vandaag wel binnengekomen? Of was er weer niemand thuis?tijntjethf schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:22:
Ff geduld dan nog
code:
1 2 APELDOORN, NL 03/12/2008 15:51 DE ONTVANGER WAS NIET BESCHIKBAAR OM TE TEKENEN BIJ DE 1E AFLEVERPOGING. EEN 2E POGING WORDT ONDERNOMEN
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Jazeker.. ^^ om 15:59 stond er eindelijk een bezorger met een leuk pakketje voor de deur
Maandag word mijn derde (!) MBP geleverd na weer een productiefout, gisteren besteld dat zou een record zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door Je Moeder op 05-12-2008 16:09 ]
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Verwijderd
Gister zou mijn vervangende macbook komen vanwege eerdere stof/streepje in het sherm, erg klein maar toch omgeruild...ups geweest...nou er is echt niemand aan de deur geweest..vreemd.
Vandaag als nog mijn vervangende mbp gekregen en die is zoals het er nu uitziet helemaal super dus lekker mee bezig.
Vandaag als nog mijn vervangende mbp gekregen en die is zoals het er nu uitziet helemaal super dus lekker mee bezig.
Verwijderd
@Raveon: Ik krijg vrijdag ook mijn 3e(!) MBP binnen... en ik ben bang dat ie weer niet perfect is.
Verwijderd
Waarom niet perfect? Ik heb mijn 2e gekregen en die ziet er erg goed uit, scherm is in iedergeval 100%. Eerst leek de dvd er niet goed uit te komen maar na wat gebruik komt hij er nu wel goed uit. Ik zelf vind dat de nieuwe mbp er erg mooi uitziet en dat je op elk klein dingetje ook wel kan zeuren maar vergeet ook niet om plezier te hebben aan het gebruik ervan. Het is mijn eerste apple computer en ik vind het een super ding. Opzich vond ik het met het stofje/streepje in het scherm ook niet zo erg maar omdat ik toch recht had om terug te sturen die mogelijkheid wel genomen.Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:52:
@Raveon: Ik krijg vrijdag ook mijn 3e(!) MBP binnen... en ik ben bang dat ie weer niet perfect is.
Vandaag komt mijn tweede MBP aan, vorige week dinsdag is de order geplaatst. (CTO 2.53/4gb/7200-320gb/US-kbd)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| EINDHOVEN, BEST, NL 08/12/2008 6:24 WORDT AFGELEVERD 08/12/2008 6:24 IMPORTSCAN KOELN (COLOGNE), DE 08/12/2008 1:35 VERTREKSCAN 07/12/2008 20:35 IMPORTSCAN 07/12/2008 20:31 IMPORTSCAN 07/12/2008 18:42 AANKOMSTSCAN INCHEON, KR 07/12/2008 10:10 VERTREKSCAN 07/12/2008 7:51 AANKOMSTSCAN KOELN (COLOGNE), DE 06/12/2008 9:53 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING SHANGHAI, CN 06/12/2008 2:07 VERTREKSCAN 05/12/2008 22:40 EXPORTSCAN KOELN (COLOGNE), DE 05/12/2008 15:37 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE SHANGHAI, CN 05/12/2008 14:18 HERKOMSTSCAN 05/12/2008 22:38 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN |
Misschien een hele domme vraag, maar waar kun je die status zoals hierboven opvragen?
Ik log nu in bij account op de website van Apple en dan kies ik onder bestelstatus voor "volg deze zending".
Dan krijg ik alleen deze dingen te zien:
Verzonden naar <plaats>, NL 03 Dec 2008
Verwachte bezorgdatum (Voor wijzigingen vatbaar) 12 Dec 2008 (Voor wijzigingen vatbaar)
Huidige bezorgstatus Onderweg naar klant; verzending op schema 09 Dec 2008
Ondertekend door
Trackingsnummer vervoerder
Onderweg naar eindbestemming - informatie van vervoerder wordt binnenkort bijgewerkt
Naam vervoerder
Onderweg naar eindbestemming - informatie van vervoerder wordt binnenkort bijgewerkt
Als die datum van 9-12 klopt zou ik het pakket morgen moeten krijgen.
Ik log nu in bij account op de website van Apple en dan kies ik onder bestelstatus voor "volg deze zending".
Dan krijg ik alleen deze dingen te zien:
Verzonden naar <plaats>, NL 03 Dec 2008
Verwachte bezorgdatum (Voor wijzigingen vatbaar) 12 Dec 2008 (Voor wijzigingen vatbaar)
Huidige bezorgstatus Onderweg naar klant; verzending op schema 09 Dec 2008
Ondertekend door
Trackingsnummer vervoerder
Naam vervoerder
Als die datum van 9-12 klopt zou ik het pakket morgen moeten krijgen.
In de linkerkolom staan de naam (UPS of TNT) en trackingsnummer vervoerder. Dat nummer kan je dan op de website van UPS/TNT invullen.
Ik had mijn bestelde MBP (standaard config, alleen 7200rpm HD aangepast) binnen 6 dagen in huis. Levering gebeurde er op werkadres, dat is is handiger omdat daar altijd iemand aanwezig is.
Snelle levering door UPS en geen fabricage fouten dus ik ben erg tevreden!
Snelle levering door UPS en geen fabricage fouten dus ik ben erg tevreden!
Dat nummer heb ik dus nog niet. En ongeacht of het nu 9 of 12 december wordt als leverdatum had het er zo te zien al wel moeten staan.Falconey schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:25:
In de linkerkolom staan de naam (UPS of TNT) en trackingsnummer vervoerder. Dat nummer kan je dan op de website van UPS/TNT invullen.
Ik noem een kapot scherm (1e) en kapotte dvd drive (2e) niet echt perfectVerwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:09:
[...]
Waarom niet perfect? Ik heb mijn 2e gekregen en die ziet er erg goed uit, scherm is in iedergeval 100%. Eerst leek de dvd er niet goed uit te komen maar na wat gebruik komt hij er nu wel goed uit. Ik zelf vind dat de nieuwe mbp er erg mooi uitziet en dat je op elk klein dingetje ook wel kan zeuren maar vergeet ook niet om plezier te hebben aan het gebruik ervan. Het is mijn eerste apple computer en ik vind het een super ding. Opzich vond ik het met het stofje/streepje in het scherm ook niet zo erg maar omdat ik toch recht had om terug te sturen die mogelijkheid wel genomen.
Ik heb al jaren Apple computers en er nog 'nooit' iets mee gehad, alleen mijn Powerbook G4 had in den beginne wat problemen met de klik knop van het trackpad, door de topcase te vervangen is dat ook keurig opgelost. Dus ik vind het erg jammer dat dit nu zo moet lopen...
Maar goed hij is onderweg naar mijn huis:
Location Date Local Time Description |
APELDOORN, |
NL 12/08/2008 7:03 A.M. OUT FOR DELIVERY |
12/08/2008 7:03 A.M. IMPORT SCAN |
NL 12/05/2008 8:09 A.M. BILLING INFORMATION RECEIVED |
[ Voor 16% gewijzigd door Je Moeder op 08-12-2008 11:54 ]
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
En is die van jouw nu wel goed ?Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:52:
Ik houd m'n hart vast
Verwijderd
Mijn 1e MBP had een slecht werkende SuperDrive, deukje onder de Z en boven de Alt toets, 2 putjes en nog iets met de klep.
Mijn 2e MBP (die ik nu heb) heeft een nog slechtere SuperDrive dan mijn 1e MBP, 1 putje, wit stofje achter het scherm en weer iets met de klep wat niet goed is.
Nu wacht ik op mijn 3e MBP en het blijkt dat ze de replacement niet goed hebben doorgevoerd dus ik ontvang mijn 3e MBP volgende week maandag ipv as donderdag.
Ik heb er weinig vertrouwen in, jammer dat mijn eerste Apple ervaring zo moet gaan...
Mijn 2e MBP (die ik nu heb) heeft een nog slechtere SuperDrive dan mijn 1e MBP, 1 putje, wit stofje achter het scherm en weer iets met de klep wat niet goed is.
Nu wacht ik op mijn 3e MBP en het blijkt dat ze de replacement niet goed hebben doorgevoerd dus ik ontvang mijn 3e MBP volgende week maandag ipv as donderdag.
Ik heb er weinig vertrouwen in, jammer dat mijn eerste Apple ervaring zo moet gaan...
Mijn 12" powerbook en de dual-g5 powermac + cinema display. waren gewoon meteen goed. 1x een kapotte accu en een kapotte schijf gehad.
Ik heb deze zomer alles verkocht zodat ik de nieuwe MPB kon kopen, wellicht dat er ook nog een scherm bij komt.
En nog steeds geen UPS te bekennen
Ik heb deze zomer alles verkocht zodat ik de nieuwe MPB kon kopen, wellicht dat er ook nog een scherm bij komt.
En nog steeds geen UPS te bekennen
[ Voor 7% gewijzigd door Falconey op 08-12-2008 14:53 ]
Verwijderd
Heb vorige vrijdag mijn Airport Express ontvangen. Maar hij "voldoet" niet aan mijn eisen (valt tegen qua bereik enz.). Nu was de vraag, kan ik hem terug omruilen bij Apple? Want zou graag in de plaats een Airport Extreme kopen. Heb hem gekocht op Black Friday via de Online Apple Store.
Ik zie hier dat het toch best wel lang duurt voordat de producten aankomen. is het niet een optie om direct van een apple winkel te kopen? Of kopen jullie via de website omdat er geen winkel bij jullie in de buurt zit?
Veel kopen het online ivm de studentekorting die in de Online Store via Surfspot hoger is dan de lokale winkels. Voor de rest is een normale winkel net zo goed inderdaad.ajampaniki schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:05:
Ik zie hier dat het toch best wel lang duurt voordat de producten aankomen. is het niet een optie om direct van een apple winkel te kopen? Of kopen jullie via de website omdat er geen winkel bij jullie in de buurt zit?
🌞🍃
Ja dat vroeg ik me dus ook af, of die korting niet gewoon in de winkels te gebruiken is. Blijkbaar niet dusDatafeest schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:10:
[...]
Veel kopen het online ivm de studentekorting die in de Online Store via Surfspot hoger is dan de lokale winkels. Voor de rest is een normale winkel net zo goed inderdaad.
Als je gebruik wil maken van korting (ADC, student, whatever) dan moet je gebruik maken van de Apple Store. Ook als je bijv. een US toetsenbord wil (liggende enter knop) gaat dat vaak niet via een winkel.
Levertijden vallen overigens erg mee op het moment, mijn MBP was vorige week dinsdag besteld, vandaag geleverd.
Edit: Je kan studentenkorting wel gebruiken in een gewone winkel maar vaak is dat maar 6%, terwijl je 10% krijgt via surfspot en zelfs 20% (alleen op pro producten) als je een ADC student membership neemt.
Levertijden vallen overigens erg mee op het moment, mijn MBP was vorige week dinsdag besteld, vandaag geleverd.
Edit: Je kan studentenkorting wel gebruiken in een gewone winkel maar vaak is dat maar 6%, terwijl je 10% krijgt via surfspot en zelfs 20% (alleen op pro producten) als je een ADC student membership neemt.
[ Voor 24% gewijzigd door Falconey op 08-12-2008 20:40 ]
Verwijderd
Net de MacBook 2.4ghz met US keyboard besteld, toch lekker die studentenkorting. Viel me alleen wel op dat de verwachte verzendtijd met het normale keyboard 24 uur is, kies je voor een van de drie andere varianten dan worden het 3 dagen. Maar dan heb ik wel het keyboard van m'n keus.
Ook bizar: volgens Apple zou mijn Macbook 2,4Ghz met US keyboard rond 16 december geleverd worden. Stonden ze vandaag ineens voor de deur. Niet vervelend
Echt een hekel aan die onbetrouwbare leverdata!MacArnold schreef op donderdag 11 december 2008 @ 00:25:
Ook bizar: volgens Apple zou mijn Macbook 2,4Ghz met US keyboard rond 16 december geleverd worden. Stonden ze vandaag ineens voor de deur. Niet vervelend
Op Black Friday een MacBook besteld. De leverdatum stond steeds op 12 december, maar gistermorgen was het ineens geupdate naar vandaag leveren. En idd rond 14:30 stond UPS voor de deur.
Overigens ook totaal geen problemen mee.
Wel een beetje jammer dat er ook pas gistermorgen een Track&Trace code beschikbaar was via de website van Apple. Er stonden al statusupdates van een paar dagen dus de code had allang voor mij beschikbaar kunnen zijn.
Overigens ook totaal geen problemen mee.
Wel een beetje jammer dat er ook pas gistermorgen een Track&Trace code beschikbaar was via de website van Apple. Er stonden al statusupdates van een paar dagen dus de code had allang voor mij beschikbaar kunnen zijn.
Verwijderd
Wanneer heb je hem besteld? De mijne met US kb zou ook rond die datum komen, zou toch een leuke verrassing zijn als er straks ineens zo'n nieuw beestje in de kamer staat.MacArnold schreef op donderdag 11 december 2008 @ 00:25:
Verwijderd
Als je niet via Apple store besteld, blijft de garantie e.d. dan wel hetzelfde?
Ga hem misschien vandaag bestellen (met creditcard) en wil hem het liefst morgen al. Ik verwacht als ik hem nu nog bestel bij Apple dat hij er niet op tijd is, maar bij laptopleader.nl en laptopshop.nl is het tot 21:00/22:00 besteld, morgen in huis...
Ga hem misschien vandaag bestellen (met creditcard) en wil hem het liefst morgen al. Ik verwacht als ik hem nu nog bestel bij Apple dat hij er niet op tijd is, maar bij laptopleader.nl en laptopshop.nl is het tot 21:00/22:00 besteld, morgen in huis...
Besteld op Black FridayVerwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 08:24:
[...]
Wanneer heb je hem besteld? De mijne met US kb zou ook rond die datum komen, zou toch een leuke verrassing zijn als er straks ineens zo'n nieuw beestje in de kamer staat.
Verwijderd
Als het goed is wordt morgen mijn 3e(!) MBP bezorgd. Ben benieuwd of deze weer terug moet of niet...
Verwijderd
Kan iemand mij zeggen of ik mijn Macbook eerder kan verwachten dan onderstaande gegevens?
Besteldatum: Dec 15, 2008 om 01:04 PM GMT
Op 17-12 kreeg ik een orderbevestiging (is ook betalingsbevesting). Daarna deze informatie.
Verwachte leverdatum: 06 Jan, 2009 - 07 Jan, 2009
Waarom moet dit zolang duren? Ok, er zitten 2 kerstdagen en nieuwjaar tussen maar dan nog........
Op 17-12 kreeg ik een orderbevestiging (is ook betalingsbevesting). Daarna deze informatie.
Waarom moet dit zolang duren? Ok, er zitten 2 kerstdagen en nieuwjaar tussen maar dan nog........
Je kan beter even wachten totdat je pakket ook daadwerkelijk is verzonden. Waarschijnlijk heb je hem na kerst in huis. Bij mij duurde het precies 7 dagen van orderbevestiging tot ontvangst (dinsdag bevestiging, maandag ontvangen, bij 2 orders)
Verwijderd
Waarschijnlijk wel. Mijn Macbook is vandaag verzonden (bevestiging betaling op 16-12) en zou oorspronkelijk 5-6 januari geleverd worden. In de mail die ik net heb gekregen van Apple staat de leverdatum op 31 december. En als ik de gedetailleerde gegevens van de order bekijk zie ik zelfs 29 december staan.Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:52:
Kan iemand mij zeggen of ik mijn Macbook eerder kan verwachten dan onderstaande gegevens?
Verwijderd
Jullie hebben gelijk, zojuist een mail van Apple dat mn bookje verzonden is, verwachte leverdatum is nu 29 december. Perfect, vlak voordat ik op vakantie ga.
Saturos81: wat bedoel je met gedetailleerde gegevens? De gegevens als je inlogt bij je bestelling bij Apple zelf?
Nog 1 vraagje: vanaf wanneer krijg ik een track/trace code, want zie hierboven allerlei logs staan vanuit Shanghai e.d.
Hehe, zooo leuk die voorpret
Saturos81: wat bedoel je met gedetailleerde gegevens? De gegevens als je inlogt bij je bestelling bij Apple zelf?
Nog 1 vraagje: vanaf wanneer krijg ik een track/trace code, want zie hierboven allerlei logs staan vanuit Shanghai e.d.
Hehe, zooo leuk die voorpret
Verwijderd
Met gedetailleerde gegevens bedoel ik: Account -> Bestelstatus -> Volg deze zending.
Ik vraag me inderdaad ook af waar je die logs over Shanghai kunt vinden. Als je ze vindt, laat het dan even weten
Ik vraag me inderdaad ook af waar je die logs over Shanghai kunt vinden. Als je ze vindt, laat het dan even weten
Verwijderd
Ik krijg nu een ander scherm als ik mn bestelstatus bekijk, incl. tracking nr van UPS (nr. doet nog niks maar ik zal morgen nog eens proberen, dan geeft ie wel wat info denk ik).
Verwijderd
Dat heb ik dus nog niet. Bij mij staat er:
Opschieten met die handel, want m'n huidige laptop valt nu echt bijna uit elkaar... (scherm is aan één kant afgeknapt + 100 andere dingen die inmiddels stuk zijn).
De verzending is in ieder geval op schema. En komt, zoals ik het begrijp, de 22e in Nederland aan.Trackingsnummer vervoerder
Naam vervoerder
Opschieten met die handel, want m'n huidige laptop valt nu echt bijna uit elkaar... (scherm is aan één kant afgeknapt + 100 andere dingen die inmiddels stuk zijn).
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2008 09:31 ]
Verwijderd
Status van uw pakket
Vestiging Datum Lokale Tijd Omschrijving
SHANGHAI,
CN 20/12/2008 13:45 HERKOMSTSCAN
CN 20/12/2008 23:36 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
Uw pakket is op tijd met een geplande afleverdatum van 22/12/2008.
w00t! Was 6-7 jan, werd toen 29 dec, is nu maandag a.s.
Vestiging Datum Lokale Tijd Omschrijving
SHANGHAI,
CN 20/12/2008 13:45 HERKOMSTSCAN
CN 20/12/2008 23:36 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
Uw pakket is op tijd met een geplande afleverdatum van 22/12/2008.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2008 12:35 ]
Verwijderd
OOPS, vandaag macbook pro besteld.
Perongeluk twee keer het bedrag overgemaakt naar BIBIT B.V.
Hopen dan ze een beetje lief zijn..........
Perongeluk twee keer het bedrag overgemaakt naar BIBIT B.V.
Hopen dan ze een beetje lief zijn..........
Verwijderd
Ja maandag komt het in Nederland aan denk ik. Bij mij staat hetzelfde, maar ik geloof er niks van dat ze overmorgen al bij mij voor de deur staan.Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 12:21:
Verwijderd
hoe lang heeft het geduurd dat je je applesac binnen had?Verzending: 4 werkdagen.
Verwachte leverdatum: 04 Dec, 2008 - 05 Dec, 2008.
Ik had ook nog een AppleSac besteld maar daar heb ik behalve de bestelbevestiging niets van gehoord.
Verwijderd
Volgens mijn stats is het al in Keulen, dus levering morgen zou kunnen (officiele leverdatum staat nog steeds op 22-12). I'll keep you posted!Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:01:
[...]
Ja maandag komt het in Nederland aan denk ik. Bij mij staat hetzelfde, maar ik geloof er niks van dat ze overmorgen al bij mij voor de deur staan.
Verwijderd
Ik vind het wel zwaar irritant dat ik niks kan zien. Terwijl ik vrijwel zeker weet dat onze zendingen in hetzelfde vliegtuig zitten. Tenzij er meerdere vliegtuigen met Apple spullen per dag naar Nederland vertrekken, maar dat lijkt me sterk.
Heb jij trouwens ook nog meer besteld? Of alleen een Macbook? Ik heb namelijk ook nog Apple Care en een Time Capsule. Misschien dat jij daarom nu al gedetailleerde gegevens kunt zien en ik nog niet?
Heb jij trouwens ook nog meer besteld? Of alleen een Macbook? Ik heb namelijk ook nog Apple Care en een Time Capsule. Misschien dat jij daarom nu al gedetailleerde gegevens kunt zien en ik nog niet?
Heb een Time Capsule 1 TB besteld afgelopen vrijdag, meteen betaald. Nog geen email gehad van dat hij verzonden is. Mmm dat duurt wel lang...
Hoop dat hij voor kerst komt.
Hoop dat hij voor kerst komt.
Verwijderd
Ik heb alles vandaag binnen gekregen (Macbook Alu, 250 GB HD en DVI adapter). Al met al binnen 7 dagen, erg netjes! Maar jij hebt nog niks begrijp ik? Ik geloof dat Apple alles in 1 keer opstuurt, dus als 1 van je bestelde producten niet op voorraad is duurt de rest ook langer......Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:52:
Ik vind het wel zwaar irritant dat ik niks kan zien. Terwijl ik vrijwel zeker weet dat onze zendingen in hetzelfde vliegtuig zitten. Tenzij er meerdere vliegtuigen met Apple spullen per dag naar Nederland vertrekken, maar dat lijkt me sterk.
Verwijderd
Ik heb dus nog niks inderdaad, terwijl ik dus dezelfde leverdatum had. Het zal wel komen omdat ik meerdere dingen besteld heb.
Inmiddels heb ik wel een track & trace code bij UPS en als het goed is heb ik alles morgen
Inmiddels heb ik wel een track & trace code bij UPS en als het goed is heb ik alles morgen
Ik heb in de afgelopen week mijn ouders overtuigd om een 20" imac te kopen, maar ik had nog wat vraagjes.
- Ik bestel gewoon via de apple site zodat ik fijn van mijn studentenkorting kan genieten, daarnaast zag ik net dat er een printeractie was. Heeft iemand een idee of er binnenkort nog betere acties zijn?
- Gaat de betaling gewoon via ideaal?
- En ik las hier ook dat het dus echt geen 2 werkdagen duurt voordat ie binnen is (ook wel logisch) maar een weekje of 2? Dit is dus na de bevestiging van betaling? Neem aan dat je die dus wel krijgt.
- Ik bestel gewoon via de apple site zodat ik fijn van mijn studentenkorting kan genieten, daarnaast zag ik net dat er een printeractie was. Heeft iemand een idee of er binnenkort nog betere acties zijn?
- Gaat de betaling gewoon via ideaal?
- En ik las hier ook dat het dus echt geen 2 werkdagen duurt voordat ie binnen is (ook wel logisch) maar een weekje of 2? Dit is dus na de bevestiging van betaling? Neem aan dat je die dus wel krijgt.
Toekomstige acties is niet veel over te zeggen, misschien dat de iMacs binnenkort geüpdatet worden naar meer snelheid voor hetzelfde geld, maar dat kan ik niet echt een actie noemen.
Betalen bij de online Apple Store kan helaas niet met iDeal, wel met creditcard of overmaken.
Als je een niet-aangepaste machine hebt (meer ramgeheugen oid) kun je hem binnen 2 werkdagen hebben, een printer kan voor wat vertraging zorgen als die niet leverbaar is. Als je het geld overmaakt en niet per creditcard betaald, kun je er vanuit gaan dat je 2 werkdagen levertijd pas ingaan na de betalingsbevestiging, wat bij overmaken een paar dagen duurt (bij creditcard bijna meteen).
Betalen bij de online Apple Store kan helaas niet met iDeal, wel met creditcard of overmaken.
Als je een niet-aangepaste machine hebt (meer ramgeheugen oid) kun je hem binnen 2 werkdagen hebben, een printer kan voor wat vertraging zorgen als die niet leverbaar is. Als je het geld overmaakt en niet per creditcard betaald, kun je er vanuit gaan dat je 2 werkdagen levertijd pas ingaan na de betalingsbevestiging, wat bij overmaken een paar dagen duurt (bij creditcard bijna meteen).
Ja het gaat om een onaangepaste imac (meer geheugen zet ik er zelf wel in) maar het moet dus wel gewoon overgemaakt worden. Dat is gewoon een normale internetbankierenovermaking (leuk woord) neem ik aan. Maar goed, zal wel allemaal duidelijk aangegeven worden bij de bestelling.lh-Online.nl schreef op zondag 28 december 2008 @ 16:00:
Toekomstige acties is niet veel over te zeggen, misschien dat de iMacs binnenkort geüpdatet worden naar meer snelheid voor hetzelfde geld, maar dat kan ik niet echt een actie noemen.
Ik raad je ten zeerste aan 'n weekje te wachten. Op de Macworld 6 januari kunnen eventueel nieuwe iMacs aangekondigd worden.ajampaniki schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:04:
[...]
Ja het gaat om een onaangepaste imac (meer geheugen zet ik er zelf wel in) maar het moet dus wel gewoon overgemaakt worden. Dat is gewoon een normale internetbankierenovermaking (leuk woord) neem ik aan. Maar goed, zal wel allemaal duidelijk aangegeven worden bij de bestelling.
Daarnaast, zelf ram upgraden in een iMac weet ik zo niet, lijkt me redelijk moeilijk (correct me if I'm wrong), maar ik vind de prijzen van Apple redelijk schappelijk voor een upgrade.
Zelf ram upgraden in een iMac is 1 of schroefjes losdraaien aan de onderkant van het apparaat en vervolgens spreekt het voor zich. Bepaald niet lastig, klein risico dat er wat mis gaat. Daarnaast staat ook gewoon in de handleiding beschreven hoe het moet, het is een "user-replaceable" part.
Even wachten tot de Macworld is wel een idee, maar ik zou vooral geen nieuwe iMacs verwachten, misschien wat snelheidsupgrades / nieuwe grafische kaart.
Daarnaast gaan we hier een beetje offtopic...
Even wachten tot de Macworld is wel een idee, maar ik zou vooral geen nieuwe iMacs verwachten, misschien wat snelheidsupgrades / nieuwe grafische kaart.
En zijn die geupgrade versies dan gewoon voor dezelfde prijs of is dit voor een meerprijs (hoe was dit in het verleden?). Want m'n ouders willen wel wachten maar als de prijs toch gelijk blijft heeft dat ook geen nut.lh-Online.nl schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:13:
Zelf ram upgraden in een iMac is 1 of schroefjes losdraaien aan de onderkant van het apparaat en vervolgens spreekt het voor zich. Bepaald niet lastig, klein risico dat er wat mis gaat. Daarnaast staat ook gewoon in de handleiding beschreven hoe het moet, het is een "user-replaceable" part.
Dit topic is gesloten.