Sinds zaterdag heb ik een asus HD4850 ter vervanging van een msi 8800GTS 320MB. De kaart werk nu perfect maar toch een paar kleine dingen moeten oplossen.
- Temperatuur te hoog ---> Fixed met Asus SmartDoctor
- Max frequentie in CCC ---> AMD GPU Clock Tool
Alles werkt perfect, echter alleen onder windows XP. Ik heb snel Vista X64 geinstalleerd om crysis eens te spelen in DX10 ( mn 8800gts 320mb bakte er niet veel van) maar eenmaal de driver geïnstalleerd geen beeld meer ( wel laadbalk, vanaf login gaat het fout). In veilige modus werkt het wel, en bij opstarten vga-modus starten helpt ook niet. Bij het aansluiten van een gewone VGA-kabel heb ik echter wel beeld, de problemen blijven beperkt tot dvi.
Wat ik geprobeerd heb
- catalyst 8.6,8.7,8.8 beta
- Vga-modus
- Powerstrip monitor driver/resolutie/.... niets helpt
Na een zoekactie kwam ik bij een aantal mensen uit met dezelfde problemen, de oplossing bij sommige was hun EDID vervangen/herstellen dat corrupt geraakt was, maar ik heb het edid uitgelezen van mijn tft ( fujitsu-siemens H19-1, dvi-edid) en deze lijkt perfect in orde, ik kan hem uitlezen en tools geven de juist info uit het uitgelezen bestand.
Zijn hier tweakers die hetzelfde probleem hebben ( hadden ) ? iemand een oplossing ?
Nog even een andere vraag. Ik heb hier nog een extra VF700 liggen die ik graag zou gebruiken ipv de stock heatsink. Als ik deze VF700 zou monteren komen mijn ram-chips bloot te liggen, maar dit kan wel denk ik ? Maar wat niet kan is de power( vrm ) chips ongekoeld blijven. Verkoopt er iemand een alternatieve vrm-heatsink, of eentje die past me een beetje modwerk, of eventueel zelfs een stock heatsink waarvan ik de vrm-koeling dan kan afzagen ? Gewoon ram-heatsinks erop plaken vind ik te onbetrouwbaar.
Nog snel even 3Dmark2006 resultaat
E8400 @ 3.8ghz
4X1gb @ 846mhz 5-6-6-20 (auto)
4850 710/1100
Vista ( via vga dus

)
Total 13048
SM2 5303
SM3 6169
CPU 3455
+- 2000 meer als met mn 8800GTS 320mb OC, score een beetje goed