WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Het programma is soms brak. Bij mij liet hij het ook op stock clocks arctifacts zien. Het programma is namelijk niet voor de HD3800/4800 serie ontwikkeld. Het beste is om de compatible modus aan te zetten dan heb je namelijk geen last van die error's totdat je te ver overklokt.HaTe schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:16:
Ik ben nu AtiTool even aan het draaien en er komen steeds gele pixels in dat schermpje. Zijn dat dan artifacts en moet ik terugclocken? Ik heb hem nu op 790 - 1100 staan.
Hij zegt nog wel steeds "No errors for xx:xx:xx sec" (5 minuten nu)
Ik gebruik ATiTool 0.27 beta 4
En hij laat trouwens ook geen temperatuur zien (bij mijn x1950pro wel)
Yea, ik denk dat je gelijk hebt.Anoniem: 246336 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 01:47:
[...]
Is een hoop werk man maar gooi Vista r opnieuw op want dat heeft toch een hoop opgelost
voor mensen die van NV naar ATI zijn gegaan.Zeker met de HD4750/70.
En ik heb ook geen geldboom mijn vacantie geld zit er in zoals zo vaak gebeurt.
Ik ben wel iemand die normaal om de 2~3 maanden windows reïnstallt, maar ik heb nu net zoooo enorm veel tijd gestoken in het modden en tweaken van oblivion en in het doen van andere dingen dat ik het bijna niet over m'n hart kan verkrijgen dat allemaal weg te gooien nu en weer opnieuw te beginnen.
Maarja, Vista werkt toch bagger met games, zit nu telkens op 90% mem usage... Kga van het weekend maar eens een dual-boot met XP en Vista maken dan

Vista heeft een andere techniek met geheugen, waarbij het geheugen volledig benut wordt.leonpwner1 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:07:
[...]
Maarja, Vista werkt toch bagger met games, zit nu telkens op 90% mem usage... Kga van het weekend maar eens een dual-boot met XP en Vista maken danHopen dat m'n videokaart dan wel beter presteert dan m'n 7950GT
Anoniem: 134818
Dat doe ik maar het helpt nietCJ schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 03:02:
[...]
GRID heeft ingame AA. Als een game ingame AA ondersteuning aanbiedt dan is de regel: forceer geen AA in CCC. Als je dit toch doet, dan wordt er gewoonweg geen AA toegepast in de game of krijg je artifacts te zien.
In GRID zet je dus gewoon AA aan en laat je CCC op application controlled staan. Het enige wat je in het CCC kan doen is er een filter overheen gooien.... bv een wide of narrow tent filter, of nog beter een Edge Detect filter. Staat de game in de opties standaard op 4xAA en zet je het CCC op Edge Detect, dan krijg je dus 12x CFAA in de game.
Verder kan je natuurlijk ook nog in het CCC Adaptive AA aanzetten. Met de komst van de RV770 is het eigenlijk zonde om Adaptive AA niet standaard aan te laten staan. Transparante textures zoals vaak gebruikt wordt in struiken en hekwerk zien er dan veel beter uit.
WiC 4x AA in game en 16x AF.
Box
Min 19
Avg 32
Max 54
Edge-Detect
Min 20
Avg 33
Max 54
Ik zie visueel ook geen verschil.....

Als ik bij Grid Adaptive AA aanzet dan word het er juist veel lelijker op. Dan werkt heel AA niet meer.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 08-08-2008 16:27 ]
Joh, ik weet ook wel hoe vista werkt hoorPinjataaa schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:23:
[...]
Vista heeft een andere techniek met geheugen, waarbij het geheugen volledig benut wordt.
Vista is prima, maar voor mijn verouderde CPU en geheugen niet (met games dan).
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij pakt GRID alleen de in-game ingestelde AA.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Alleen hoe zit het met WiC dan, want ik had het daar over WiC?
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 08-08-2008 19:49 ]
Ik kan hm sowizo aanraden voor COD4 en Crysis.
Beeld is super.
Als het maar niet langdradig is, kijk ik erg uit naar je reviewAnoniem: 134818 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:43:
Volgensmij ook. Voor de vergelijking maakt het nu niet zo veel uit ik heb 4xMSAA en 8x QCSAA tegen 4xMSAA en 8xMSAA. Dat zou ongeveer gelijk moeten zijn. Review begint aardig uit de kluiten te wassen eigenlijk: 1976 woorden, 6 pagina's zonder foto's. Nauwja, heb geprobeerd een beetje verspreide selectie aan apps tegen elkaar te testen. Grid, Wic, CoD4, 3Dmark05/06. Allemaal ook getest met AA. Tegen mijn oude GTS 320MB
Alleen hoe zit het met WiC dan, want ik had het daar over WiC?
Heb je hem ook overgeclocked ?
De fabrikanten kunnen zich dus alleen onderscheiden door extra dingen (kabels of spellen) of extra garantie toe te voegen om ervoor te zorgen dat je hun merk koopt.
Wie weet welke fabrikanten iets extra's toevoegen aan hun 4870?
Anoniem: 59888
Dat is allemaal al eens voorbij gekomen in dit en het nieuwsdiscussietopic. Gebruik de search eens om dat te vinden, dat wordt hier op GoT wel van je verwacht.jenk schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:36:
Zelf wil ik ook een 4870 kaart kopen, alleen zijn het allemaal dezelfde ati kaarten.
De fabrikanten kunnen zich dus alleen onderscheiden door extra dingen (kabels of spellen) of extra garantie toe te voegen om ervoor te zorgen dat je hun merk koopt.
Anoniem: 173717
Ik hoorde dat het zou komen door verkeerde IRQs ofzo.
Dat is wel heel makkelijk gezegd terwijl er ontzettend veel berichten instaan en ik niet van plan ben om honderden berichten door te lezen om misschien iets te vinden.Anoniem: 59888 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 21:09:
[...]
Dat is allemaal al eens voorbij gekomen in dit en het nieuwsdiscussietopic. Gebruik de search eens om dat te vinden, dat wordt hier op GoT wel van je verwacht.
Ook kan ik geen bevredigend antwoord vinden met de search anders had ik de vraag ( naar ervaringen van anderen) niet gesteld.
[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 09-08-2008 21:42 ]
Zover ik weet, is het allemaal exact hetzelfde tenzij je luxe versies neemt die veel duurder zijn.jenk schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:36:
Zelf wil ik ook een 4870 kaart kopen, alleen zijn het allemaal dezelfde ati kaarten.
2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output
Ehhhhhh http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data[boolean]=AND&data[forums][]=8&data[q]=verschil+verschillende+merken&where=Dit+forum#hitstartjenk schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:11:
[...]
Dat is wel heel makkelijk gezegd terwijl er ontzettend veel berichten instaan en ik niet van plan ben om honderden berichten door te lezen om misschien iets te vinden.
Ook kan ik geen bevredigend antwoord vinden met de search anders had ik de vraag ( naar ervaringen van anderen) niet gesteld.
Al lees je de eerste 5 hits...
Ik heb het specifiek over de 4870 kaarten; niet over andere (oude) kaarten.
Heb gaat mij er alleen om wat er extra bij de 4870 kaarten kan zitten; wat natuurlijk heel anders is dan wat er bij de oude kaarten zat.
Verkeerd gedacht dusjenk schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:43:
[...]
Heb gaat mij er alleen om wat er extra bij de 4870 kaarten kan zitten; wat natuurlijk heel anders is dan wat er bij de oude kaarten zat.
Dat zul je zelf moeten opzoeken. Tis hier geen helpdesk. Gewoon alle fabrikanten bij langs gaan en op hun site kijken naar hun kaart en wat ze er in stoppen.jenk schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:43:
[...]
Valt mee. Wel een paar opsommings stukken met instellingen van de games. Dat is een beetje noodzakelijk. Gelukkig komen de plaatjes en grafiekjes er dan ook tussen door hoorChessSpider schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:18:
[...]
Als het maar niet langdradig is, kijk ik erg uit naar je review
Heb je hem ook overgeclocked ?
Ik ga hem wel overclocken, maar pas als me fancontroller gefixed is en ik mijn Accelero S1 met 2x een 92cm fan er op zet. Zal nog wel een weekje duuren denk ik. Tzt zie je hem wel verschijnen denk ik haha. Ik post het hier dan nog wel even extra.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 09-08-2008 10:47 ]
Je moet de allerlaatste drivers van de engelse Asus site nemen en niet de drivers van de CD die bij je Xonar DX zitten. Deze zijn verouderd. Ik had die crashes ook, meteen van het begin dat ik die kaart erin stak, had nog geeneens de drivers cd in me systeem gehad. Meteen bij de eerste boot een mooie BSOD van ATIKMDAG.SYSAnoniem: 173717 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 21:20:
Na installatie van mn Xonar DX soundcard krijg ik vaker een driver crash, die soms zo erg is dat hij niet kan recoveren. 4870, stock speeds, van alles laatste drivers.
Ik hoorde dat het zou komen door verkeerde IRQs ofzo.
Ook is het aan te raden om alle vorige sound drivers te uninstallen en onboard meuk uit te zetten (met name Realtek audio) en echt goed de registry verwijzingen op te ruimen met Driver Cleaner in safe mode.
Die drivers van Asus zijn nogal flaky en veroorzakan bij het geringste al probs.
Maar goed, nadat ik alle vorige driver meuk had opgeruimt en de laatste Asus drivers had geinstalleerd heb ik nooit meer die crashes gehad.
Maar het ligt absoluut niet aan je HD4870 (ook al komt de BSOD met een error veroorzaakt door ATIKMDAG.SYS) .
Asus heeft zoals gewoonlijk weer weinig effort gestopt in goede driver ondersteuning
[ Voor 8% gewijzigd door Demon_Eyez op 09-08-2008 15:44 ]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Anoniem: 154414
1) Dat moet wel kunnenAnoniem: 154414 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:17:
Ik zat eraan te denken om een 2e asus 4870 te kopen en dan crossfire te gaan draaien. Ik neem aan dat mijn psu dat wel gaat trekken? 60A @ single 12v volgens mij. Ook vroeg ik me nog af of mijn e6850 @ 3.7 ghz een bottleneck zou kunnen vormen. Dan rest mij nog de vraag of je dan ook effectief 1gb geheugen hebt aangezien me iets van bijstaat dat het extra geheugen niet hielp bij dual GPU opstellingen, en ik wil er natuurlijk wel fatsoenlijk op vooruit gaan. Alvast bedankt.
2) Mogelijk, maar zal niet heel erg zijn
3)Effectief hou je gewoon 512MB want het geheugen word niet geshared en in bijde moet dus min of meer het zelfde gezet worden.
Zijn wel een beetje vragen die je zelf had kunnen vinden.... ma goed
Ik haal met 2900xt crossfire en E8400 op X38 DQ6 15000 in 3d mark 2006
en met deze iets lager. Maar merk op high res (1920x1200) soms iets verschil en op die resolutie is
som de Anti-Aliasing en Anisotropic filtering wat beter en geen framdrops meer.
En ja, kaart wordt heet, maar dat mogen ze worden hoor
Zelfs tijdens gamen is kaart heerlijk stil!
Behalve als je een rustig spel speelt bv age of empires is wat meer rust wel fijn of in een heel stille snipermap zit.
Kortom, aanrader. Heb weer zelfde gevoel als toen ik 9700 Pro in handen had, lol.
[ Voor 53% gewijzigd door JohnB op 11-08-2008 18:07 ]
Hoe gek het ook klinkt, ik heb op internet gezocht en daar werd iemand aangeraden om nieuwe videokaart drivers te installeren. Ik kon me niet voorstellen dat dit ging werken, maar in dat geval heeft het geholpen. Nu draai ik momenteel al de nieuwste drivers, dus ik kan geen nieuwe proberen.
Maar herkent iemand deze symptonen? Het is overigens niet alleen met firefox, ook met bijvoorbeeld windows explorer. Games draaien overigens prima. Ik zal eens proberen Aero uit te zetten en kijken of dat verschil maakt.
The Flying Dutchman
Hoewel ik nog niet helemaal zeker ben, lijkt het erop dat ik het probleem heb verholpen. Het had (gelukkig) helemaal niets met de videokaart of driver te maken (wel met mijn thuisnetwerk, waar één pc een andere niet kon vinden).The Flying Dutchman schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:18:
Ik heb nu een paar weken een Asus HD4870 en ik heb wat problemen onder Windows Vista (64 bits variant). Zo nu en dan reageert een programma niet meer en komt er in de titel balk te staan "GoT - Videokaarten & Beeldschermen - Mozilla Firefox (not responding)".
Hoe gek het ook klinkt, ik heb op internet gezocht en daar werd iemand aangeraden om nieuwe videokaart drivers te installeren. Ik kon me niet voorstellen dat dit ging werken, maar in dat geval heeft het geholpen. Nu draai ik momenteel al de nieuwste drivers, dus ik kan geen nieuwe proberen.
Maar herkent iemand deze symptonen? Het is overigens niet alleen met firefox, ook met bijvoorbeeld windows explorer. Games draaien overigens prima. Ik zal eens proberen Aero uit te zetten en kijken of dat verschil maakt.
The Flying Dutchman
http://www.techpowerup.co...on_Bios_Editor_v1.13.html
Met de nieuwe versie kan je de voltage controls van de stock HD4870 bios activeren. Hierdoor kan je de voltage switching gebruiken die ook op de 105 bios zit. Er waren maar 5 bytes anders bij de PowerPlay module van de 105 bios. Echter na de update/patch is het alsnog een stock 100 bios met voltage control.
Ook is er bij de 105 een byte ontdekt die voor deed zorgen dat ongewenste spin ups werd voorkomen.
Ben alleen een beetje huiverig voor de Vista64 ondersteuning van dat progje en weet niet of het verstandig is om op een OC versie te proberen, wil niet mijn pasgeboren kindje een wiegendood bezorgen
Edit: progje maar even gedownload maar er wordt helemaal niets uitgelezen en ik kan niets veranderen. Het enige wat ik kan veranderen is bij Additional Features de Method 2 upper limits, maar wat ik ook invul, er verschijnen alleen nullen in het vak.WinXP en Administrator modus doen ook weinig. Ligt dit nou aan Vista64 of mijn MSI versie ?
[ Voor 18% gewijzigd door KneoK op 10-08-2008 18:24 ]
Anoniem: 144949
Volgens de schrijver moet rbe ook onder vista werken. Waarschijnlijk ligt het aan je bios of is je bios corrupt. Maak eens een dump met GPU-Z. ATIFlash / ATIWinFlash kunnen geen goede dumps maken omdat ze alleen de eerste 64kb dumpen van de 128kbKneoK schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:17:
Hmm, opzich wil ik ook best aan mijn bios gaan rommelen omdat ik op het moment niet verder kan klokken dan wat Overdrive mij toelaat. Atitool, Ati Tray Tools, Rivatuner, Powerstrip, het maakt niet uit wat ik probeer maar ofwel mijn systeem loopt vast of kloks worden op 0 uitgelezen of kloks worden goed uitgelezen maar de verhoogde kloks worden niet toegepast. Ik heb zelfs een aangepast bootloadertje gevonden die elke keer de driversigning voor Vista64 uitzet maar niets mag baten.
Ben alleen een beetje huiverig voor de Vista64 ondersteuning van dat progje en weet niet of het verstandig is om op een OC versie te proberen, wil niet mijn pasgeboren kindje een wiegendood bezorgenAch, ik kan allicht in ieder geval mijn bios even backuppen ermee.
Edit: progje maar even gedownload maar er wordt helemaal niets uitgelezen en ik kan niets veranderen. Het enige wat ik kan veranderen is bij Additional Features de Method 2 upper limits, maar wat ik ook invul, er verschijnen alleen nullen in het vak.WinXP en Administrator modus doen ook weinig. Ligt dit nou aan Vista64 of mijn MSI versie ?
Dat heb ik toevallig net gedaan. Krijg nu wel alles te zien. Maar als Winflash alleen de eerste 64k dumpt, schrijft hij dan wel de volledige file weg ?THE_FIREFOX schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:32:
[...]
Volgens de schrijver moet rbe ook onder vista werken. Waarschijnlijk ligt het aan je bios of is je bios corrupt. Maak eens een dump met GPU-Z. ATIFlash / ATIWinFlash kunnen geen goede dumps maken omdat ze alleen de eerste 64kb dumpen van de 128kb
Edit: heel veilig alleen de limits van Overdrive verhoogd en het voltage van 1,263V naar 1,269V verhoogd. Verder de faninstellingen op recommended gezet. Nu nog de moed verzamelen om te flashen

[ Voor 15% gewijzigd door KneoK op 10-08-2008 18:48 ]
Meld de bug op the RBE bug thread (http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=57156). Dan kan BAGZZlash er iets aan doen. Zorg dat je bij de post ook een kopie van die bios erbij doet en hoe je die heb gemaakt.KneoK schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:38:
[...]
Dat heb ik toevallig net gedaan. Krijg nu wel alles te zien. Maar als Winflash alleen de eerste 64k dumpt, schrijft hij dan wel de volledige file weg ?
Edit: heel veilig alleen de limits van Overdrive verhoogd en het voltage van 1,263V naar 1,269V verhoogd. Verder de faninstellingen op recommended gezet. Nu nog de moed verzamelen om te flashen
Ik raad zelf recommended fan settings af. Je kan het beste de fan look up table gebruiken. Begin wel bij 0 graden en niet bij 60 graden en 25% fan. Dan begint de fan pas bij 60 graden 25% te draaien en je wilt dat misschien dat vanaf 0 graden
Geen bug, ik had gewoon nog geen bios dump gemaaktTHE_FIREFOX schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:36:
[...]
Meld de bug op the RBE bug thread (http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=57156). Dan kan BAGZZlash er iets aan doen. Zorg dat je bij de post ook een kopie van die bios erbij doet en hoe je die heb gemaakt.
Ik raad zelf recommended fan settings af. Je kan het beste de fan look up table gebruiken. Begin wel bij 0 graden en niet bij 60 graden en 25% fan. Dan begint de fan pas bij 60 graden 25% te draaien en je wilt dat misschien dat vanaf 0 graden

Met de aangepaste Overdrive waardes kan ik de schuifjes een stuk verder opengooien dus heb al een paar 3DMark runs op 825/1165 gedraaid (en een goeie verbetering ten opzichte van mijn laatste scores, er zit dus nog wat rek in. Ik ga voor de 17k !!).
Ik heb het volgende systeem:
Intel Quad Q9450 @ 2.66GHz(stock dus) i.c.m. Scythe Infinity
2x 2GB DDR3 Kingston PC12800 @ 1333MHz.(ook stock)
Gigabyte GAX48T-DQ6
WD Velociraptor 300GB
Zalman HP850watt
(Nu nog) Ati X1950pro
Moederbord moet over te clocken zijn. Ik ben een noob wat betreft overclocken. Moet ik mijn videokaart mee overclocken als de processor ook wordt overgeclocked?
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Crysis ga je sowieso niet op max draaien.CaptainM schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 21:59:
Ik wil weten of ik mijn processor moet overclocken als ik alles op max settings in bijvoorbeeld Crysis of Supreme Commander wil draaien in combinatie met de HD4870 1GB. Ik wil dit weten omdat ik niet van plan ben om in de komende 2 jaar (zeker) te gaan upgraden en dus even een tijdje vooruit kan.
Ik heb het volgende systeem:
Intel Quad Q9450 @ 2.66GHz(stock dus) i.c.m. Scythe Infinity
2x 2GB DDR3 Kingston PC12800 @ 1333MHz.(ook stock)
Gigabyte GAX48T-DQ6
WD Velociraptor 300GB
Zalman HP850watt
(Nu nog) Ati X1950pro
Moederbord moet over te clocken zijn. Ik ben een noob wat betreft overclocken. Moet ik mijn videokaart mee overclocken als de processor ook wordt overgeclocked?
En over overklokken, lees je eerst maar eens goed in voordat je hiermee begint.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Vroeg me alleen af welke 3rd party koelers het beste zijn icm crossfire. Ik denk niet dat een HR-03gt gaat passen op de bovenste kaart (ook niet andersom ivm mn HR-07 geheugen koelers en TRUE), en op zo'n accellero zou dan geen fan kunnen wat me ook niet echt super lijkt koelen. Dan zou de Zalman vf1000 nog een alternatief kunnen zijn lijkt me maar geen idee of die zoveel beter zal koelen.
Iemand tips?
En zelfs al gaat de fan harder bij mijn kaart, vind ik hem nog mooi stil. De Raptor X maakt meer geluid in mijn geval.
Ik heb trouwens een Sapphire 4870.
Is wel mooi zo`n twin dat wel.
[ Voor 35% gewijzigd door JohnB op 11-08-2008 02:07 ]
Uit een heel ander topic:n00bs schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:44:
Ik heb trouwens een probleem dat regelmatig ik geen beeld meer krijg nadat de power features van XP SP3 mijn monitor uitzet. Wat ik ook doe het beeld komt dan niet meer terug.
Misschien dat dat helpt. Het oorspronkelijke bericht waar hij naar verwijst ken ik trouwens niet. Maar de search vast wel.ToniBraxton schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 00:14:
Ik zat even te balen van m'n 2408 omdat mijn ATI 1950pro hem niet uit z'n slaapstand kon wekken. Gelukkig vond ik in dit topic de tip om met Ati Tray Tools hem doormiddel van het opnieuw laden van de video driver weer te wekken. Toch nuttig, dat forum
[ Voor 6% gewijzigd door Milmoor op 11-08-2008 13:38 ]
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Ik wil mijn fan op 40% zetten, omdat dit in tempratuur nogal een verschil maakt. Met de 8.6 hotfix drivers kon ik dit vinden, maar sinds mijn herinstalatie en de instalatie van de 8.7 drivers kan ik dit niet meer weer vinden.
Het gaat dus hierom: http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=155772
Dit is het enige wat ik te zien krijg, nadat ik een profiel heb aangemaakt.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
| <Profile> <Caste name="Graphics"> <Groups /> <Adapter name="PCI_VEN_1002&DEV_9442&SUBSYS_024E1043&REV_00_4&1A9C9F1A&0&0008A"> <Aspect name="Radeon3D"> <Feature name="Main3D"> <Property name="Main3D" value="CusSelection" /> </Feature> <Feature name="AntiAlias"> <Property name="AntiAlias" value="On" /> <Property name="AntiAliasSamples" value="8" /> </Feature> <Feature name="AnisoType"> <Property name="AnisoType" value="App" /> <Property name="AnisoDegree" value="16" /> <Property name="AreaAniso" value="Disable" /> </Feature> <Feature name="TextureLod"> <Property name="TextureLod" value="HiQuality" /> </Feature> <Feature name="VSyncControl"> <Property name="VSyncControl" value="On" /> </Feature> <Feature name="ExportCompressedTex"> <Property name="ExportCompressedTex" value="Enable" /> </Feature> <Feature name="PixelCenter"> <Property name="PixelCenter" value="Disable" /> </Feature> <Feature name="EnableTripleBuffering"> <Property name="EnableTripleBuffering" value="Disable" /> </Feature> <Feature name="ForceZBufferDepth"> <Property name="ForceZBufferDepth" value="Disable" /> </Feature> <Feature name="TemporalAAMultiplier"> <Property name="TemporalAAMultiplier" value="Disable" /> </Feature> <Feature name="CatalystAI"> <Property name="CatalystAI" value="Enable2" /> </Feature> <Feature name="GI"> <Property name="GI" value="Enable" /> </Feature> <Feature name="ASTT"> <Property name="ASTT" value="Enable" /> <Property name="AdaptiveAAMethod" value="SuperSample" /> <Property name="ASD" value="Quality" /> <Property name="ATMS" value="Smoother" /> </Feature> <Feature name="AAF"> <Property name="AAF" value="0" /> </Feature> </Aspect> </Adapter> </Caste> </Profile> |
Alvast bedankt.
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Bij mij klopte het pad namelijk niet, ik moest nog een submap verder om de juiste XML te vinden.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Application Data\ATI\ACE\Profiles.Gonadan schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:55:
Welk bestand heb je geopend?
Bij mij klopte het pad namelijk niet, ik moest nog een submap verder om de juiste XML te vinden.
Alles verborgen bestanden zijn zichtbaar dus daar ligt het niet aan.
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| <Group name="Overdrive5"> <Feature name="TimeUnlocked" /> <Feature name="OverclockEnabled"> <Property name="OverclockEnabledProperty" value="True" /> </Feature> <Feature name="CoreClockTarget_0"> <Property name="Want_0" value="50000" /> <Property name="Want_1" value="60000" /> <Property name="Want_2" value="81500" /> </Feature> <Feature name="MemoryClockTarget_0"> <Property name="Want_0" value="115000" /> <Property name="Want_1" value="115000" /> <Property name="Want_2" value="115000" /> </Feature> <Feature name="CoreVoltageTarget_0"> <Property name="Want_0" value="1263" /> <Property name="Want_1" value="0" /> <Property name="Want_2" value="0" /> </Feature> <Feature name="MemoryVoltageTarget_0"> <Property name="Want_0" value="0" /> <Property name="Want_1" value="0" /> <Property name="Want_2" value="0" /> </Feature> <Feature name="FanSpeedProtocol_0"> <Property name="FanSpeedProtocolProperty" value="Percent" /> </Feature> <Feature name="FanSpeedAlgorithm_0"> <Property name="FanSpeedAlgorithm" value="Manual" /> </Feature> <Feature name="FanSpeedRPMTarget_0"> <Property name="Want" value="0" /> </Feature> <Feature name="FanSpeedPercentTarget_0"> <Property name="Want" value="35" /> </Feature> </Group> |
Edit: Hmm, mijn profielbestand is veel groter dan wat je post. Weet je zeker dat je de juiste hebt ?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Moet je niet local settings hebben.Deorgere schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:16:
[...]
Application Data\ATI\ACE\Profiles.
Alles verborgen bestanden zijn zichtbaar dus daar ligt het niet aan.
Dus Local Settings\Application Data\ATI\ACE\Profiles
Maar je kunt beter een ander bios flashen werkt veel beter.
[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 11-08-2008 16:51 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Local settings zit er voor.-The_Mask- schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:49:
[...]
Moet je niet local settings hebben.![]()
Dus Local Settings\Application Data\ATI\ACE\Profiles
Maar geeft ook meer risico, garantie e.d.-The_Mask- schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:49:
Maar je kunt beter een ander bios flashen werkt veel beter.
Waarom werkt het eigenlijk 'veel beter'?
Omdat je niet meer afhankelijk bent van het profiel?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zou overdrive even aan zetten..Deorgere schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:51:
[...]
Local settings zit er voor.Overdrive staat nu niet aan.
Bij mij werkt het iig veel beter.Gonadan schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:54:
[...]
Maar geeft ook meer risico, garantie e.d.
Waarom werkt het eigenlijk 'veel beter'?
Omdat je niet meer afhankelijk bent van het profiel?
Fan wordt nu automagisch geregeld, is heel stil in 2D en in 3D gaat die sneller draaien maar dan hoor hem toch niet. Bij vastzetten op 1 stand werd die op 40% toch nog te warm en was die ook niet echt stil meer.
En aangezien ik de voltages in 2D en 3D ook kan regelen en de frequentie ook van de GPU en het RAM. Is die Idle heel veel koeler en toch nog heel stil.
2D = 100MHz GPU en RAM 500MHz
[ Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 11-08-2008 17:09 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Hoe regel jij de spanning en clockspeeds ? Ik zie het ook wel zitten om de idle modus drastisch naar beneden te gooien, maar op dit moment krijg ik dat alleen via een biosflash voor elkaar en da's zo... Permanent...-The_Mask- schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:07:
[...]
Bij mij werkt het iig veel beter.![]()
Fan wordt nu automagisch geregeld, is heel stil in 2D en in 3D gaat die sneller draaien maar dan hoor hem toch niet. Bij vastzetten op 1 stand werd die op 40% toch nog te warm en was die ook niet echt stil meer.
En aangezien ik de voltages in 2D en 3D ook kan regelen en de frequentie ook van de GPU en het RAM. Is die Idle heel veel koeler en toch nog heel stil.
2D = 100MHz GPU en RAM 500MHz
Cj wat een goede uileg is dit! Hier heb ik echt eneorm veel aan.CJ schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 03:02:toon volledige bericht
[...]
De Tent filters van AMD zijn meer te vergelijken met een soort vorm van Quincunx AA... oftewel blur AA bij NV. Maar afhankelijk van welke Tent je kiest (Wide of Narrow) kan het resultaat er nog best redelijk goed uitzien... ook afhankelijk van welke game je speelt. Ik vind Tent filters bv verschrikkelijk in WoW op de meeste plekken, maar op bosrijke gebieden ziet het er dan weer best grappig uit. Veel mensen vinden bepaalde tent filters ook in Oblivion mooi overkomen en vinden dan een klein beetje blur niet erg. Ik stoor me er echter vaker aan dan niet (letters zien er ook waziger uit bv) dan dat ik het mooi vind.
CSAA bij NV is eigenlijk gewoon wat je zegt. MSAA + wat tweaks/slimme dingetjes om performance te verbeteren.
Wat betreft IQ is het rijtje bij 8x:
8x Q AA (bij NV) = 8x AA (bij AMD) > 8x (CS)AA (bij NV)
Maar 8x (CS)AA > 4x AA (bij AMD/NV).
Tent filters moet je gewoon zelf in actie zien... je kan dit eigenlijk niet goed vergelijken met de CSAA en Edge Detect filters.
De Tech Report laat het hier goed zien: http://techreport.com/articles.x/12458/6 en ook de conclusies zijn redelijk accuraat:
[...]
Zoals je ziet kan het er dus mooi uit zien. But beauty is in the eye of the beholder... dus probeer het zelf uit en vorm je eigen mening.
[...]
GRID heeft ingame AA. Als een game ingame AA ondersteuning aanbiedt dan is de regel: forceer geen AA in CCC. Als je dit toch doet, dan wordt er gewoonweg geen AA toegepast in de game of krijg je artifacts te zien.
In GRID zet je dus gewoon AA aan en laat je CCC op application controlled staan. Het enige wat je in het CCC kan doen is er een filter overheen gooien.... bv een wide of narrow tent filter, of nog beter een Edge Detect filter. Staat de game in de opties standaard op 4xAA en zet je het CCC op Edge Detect, dan krijg je dus 12x CFAA in de game.
Verder kan je natuurlijk ook nog in het CCC Adaptive AA aanzetten. Met de komst van de RV770 is het eigenlijk zonde om Adaptive AA niet standaard aan te laten staan. Transparante textures zoals vaak gebruikt wordt in struiken en hekwerk zien er dan veel beter uit.
Morgen komt deze binnen hier. Ben benieuwd

Anoniem: 144949
500MHz is het laagst, als ik lager ga krijg ik artifacs.Anoniem: 144949 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:07:
Waarom laat iedereen eigenlijk de ram-clocks zo hoog staan voor 2D gebruik? Ik zie altijd dat GPU veel lager geklokt wordt maar ram blijft relatief hoog, terwijl al gebleken is dat daar ook nog redelijk wat watts te winnen zijn.
Bios flash.KneoK schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:42:
[...]
Hoe regel jij de spanning en clockspeeds ? Ik zie het ook wel zitten om de idle modus drastisch naar beneden te gooien, maar op dit moment krijg ik dat alleen via een biosflash voor elkaar en da's zo... Permanent...
[ Voor 30% gewijzigd door -The_Mask- op 11-08-2008 18:19 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Inderdaad.. Nu kan ik het aanpassen. Thx!
Cool. Spanning kan dus een eindje omlaag, de clocks flink omlaag (ik zal ook maar even veilig op 500MHz geheugen gaan zitten) en even de faninstellingen aanpassen.-The_Mask- schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:18:
[...]
500MHz is het laagst, als ik lager ga krijg ik artifacs.
[...]
Bios flash.
Volgens mij heb jij een 4870 en die vind het niet zo leuk als je het voltage gaat aanpassen in 2D volgens mij.KneoK schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:58:
[...]
Cool. Spanning kan dus een eindje omlaag, de clocks flink omlaag (ik zal ook maar even veilig op 500MHz geheugen gaan zitten) en even de faninstellingen aanpassen.
AMD Nieuwsdiscussie
heeft iemand dat al getest met een meter? Het zou best kunnen namelijk dat als je te laag instelt hij automatisch op een hoger voltage gaat dat hij wel herkend. Mocht het niet gebeurd zijn zal ik me erop toeleggen.
Idd Mem kan ik ook niet lager doen als 500mhz anders artifacts
Opzienbarend bij mij is dat ik met waterkoeling 55mhz meer uit de core kan krijgen zonder ook maar iets met het voltage te doen (wat wel nog gaat gebeuren, het ding doet nu nog nieteens 40C load en dat mag best
RBE 1.13 werkt lekker trouwes, kan ik met mijn eigen bios, boven de 700mhz flashen das toch wel wat beter als een geleend biosje
Nukezone FTW
Dat is vreemd anderen met een 4870 die voltages gaan aanpassen krijgen last van een knipperd beeld ofzo.KneoK schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:31:
Mwoah, ik merk op het moment niets geksHeb de kloks verhoogd naar 815/1100 en spanning op 1,27V en idle 1,1V. Ach, als 'ie het niet leuk vind dan zet ik de spanning gewoon weer terug.
AMD Nieuwsdiscussie
Volgens mij gaat dat vanzelfMolybdenum schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:49:
welke software moet ik hebben om gebruik te maken van die h264 chip als ik video naar h264 wil encoden?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Sssssst, ga nou niet zeggen !!! Ik heb zo nu en dan ook een knipper voorbij zien komen. Heb inmiddels de idle spanning weer opgeschroefd.-The_Mask- schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:08:
[...]
Dat is vreemd anderen met een 4870 die voltages gaan aanpassen krijgen last van een knipperd beeld ofzo.
Anoniem: 246336
Jep lukt ook niet met de nieuwe RBE 1.13, wel 5A minder op de VRM scheelt 15 graden .KneoK schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 23:09:
[...]
Sssssst, ga nou niet zeggen !!! Ik heb zo nu en dan ook een knipper voorbij zien komen. Heb inmiddels de idle spanning weer opgeschroefd.
Dat heb ik alleen met de 105 bios als ik de 100 gebruik komt die 5A er weer bij...
Opklokken gaat wel ,maar zuiniger in idle kun je voorlopig vergeten met dit kaartje .
Maar goed de fan is dynamisch en dat werkt goed,geen hoge temp meer in idle als in load.
Dit is namelijk mijn moederbord en ik weet niet of de hd48xx hierop werkt.
De officiele site staat op dat het de hd3870 support. en ik weet dat de 8800gt erop werkt.
Ik heb het uiterste stuk van de originele koeling afgezaagd en er terug opgezet naast mijn Zalman VF1000.The_Ownman schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:28:
Ik heb mijn vraag eerder gesteld maar geen antwoord gekregen. Zijn er mensen die custom aftermarket koeling hebben met "geïmproviseerde" vrm koeling? Ik krijg hopelijk morgen mijn 4850 binnen en dan moet ik ook nog zien hoe ik dat ga doen maar misschien hebben mensen oplossingen/ideeën.
Je kan ook (video)geheugen sinks er op plakken. Die kan je gewoon los kopen. Dat is wat ik in iedergeval ga doen met mijn S1 + 2x 92cm fan.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 12-08-2008 12:21 ]
KneoK schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 23:09:
[...]
Sssssst, ga nou niet zeggen !!! Ik heb zo nu en dan ook een knipper voorbij zien komen. Heb inmiddels de idle spanning weer opgeschroefd.
Dat komt volgens mij doordat jullie aan de geheugen snelheiden hebben gerommeld. Deze moeten constand op dezelfde snelheid draaien. (In iedergeval nog met de huidige driver/bios)-The_Mask- schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:08:
[...]
Dat is vreemd anderen met een 4870 die voltages gaan aanpassen krijgen last van een knipperd beeld ofzo.
Psst niet door vertellen, ik krijg hem binnenkort om te testen. De final 1.13 is namelijk nooit bij mij en andere beta testers geweest waardoor er fouten in zatenn00bs schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:37:
Ze gaan blijkbaar al snel naar versie 1.14: http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=68065
Na een aantal keer flashen denk ik ook dat het door de verschillende memspeeds komt. Ik merkte zelfs op standaardspanning ineens flitsen op, vooral bij openen en bewegen van willekeurige vensters. Ik kon mezelf wel voor me kop slaan, ik had even het idee dat ik door het flashen iets verprutst had. Gelukkig waren de flitsen in 3D helemaal niet aanwezig.THE_FIREFOX schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:25:
[...]
[...]
Dat komt volgens mij doordat jullie aan de geheugen snelheiden hebben gerommeld. Deze moeten constand op dezelfde snelheid draaien. (In iedergeval nog met de huidige driver/bios)
[...]
Psst niet door vertellen, ik krijg hem binnenkort om te testen. De final 1.13 is namelijk nooit bij mij en andere beta testers geweest waardoor er fouten in zaten
Nu heb ik de 2D memspeed weer op hetzelfde niveau als de 3D speeds en helemaal geen enkele flits meer gezien en helemaal geen andere problemen opgemerkt.
Opzich ben ik nu erg tevreden met mijn BIOS, kaartje blijft koel, fan wordt een stuk beter gestuurd (fanspeed 20% atm, temp 46 graden, in 3D loopt de fan soepeler op bij hogere temps dan plotsklaps een paar honder RPM meer te gaan draaien), clockspeeds werken vlekkeloos, maar misschien dat ik vanavond nog even met de spanning ga klooien en daarbij de memspeeds met rust laat.
[ Voor 7% gewijzigd door KneoK op 12-08-2008 18:01 ]
Dus ook maar eens aan de slag gegaan met radeon bios editor.
Ik heb een nieuwe bios versie gedownload van mvktech.net en hier de voltages in aangepast.
In 3D op 750/900 op 1.16 ipv 1.26V en 2D op 1.1 ipv 1.2V. Komt direct een stuk minder warmte uit en onder load scheelt het een kleine 35W. Fan ook direct iets aangepast, onder load is de fanspeed max 30% en wordt de kaart +-70 graden(en dan in een kleine mATX kast).
Het flitsen komt inderdaad van het geheugen. Als je dit lager laat klokken in 2D flitst het bij mij ook, als de snelheid gelijk blijft is er niets aan de hand.
Zou je je bios hier kunnen zetten of evt pmen naar mij?KneoK schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:59:
[...]
Na een aantal keer flashen denk ik ook dat het door de verschillende memspeeds komt. Ik merkte zelfs op standaardspanning ineens flitsen op, vooral bij openen en bewegen van willekeurige vensters. Ik kon mezelf wel voor me kop slaan, ik had even het idee dat ik door het flashen iets verprutst had. Gelukkig waren de flitsen in 3D helemaal niet aanwezig.
Nu heb ik de 2D memspeed weer op hetzelfde niveau als de 3D speeds en helemaal geen enkele flits meer gezien en helemaal geen andere problemen opgemerkt.
Opzich ben ik nu erg tevreden met mijn BIOS, kaartje blijft koel, fan wordt een stuk beter gestuurd (fanspeed 20% atm, temp 46 graden, in 3D loopt de fan soepeler op bij hogere temps dan plotsklaps een paar honder RPM meer te gaan draaien), clockspeeds werken vlekkeloos, maar misschien dat ik vanavond nog even met de spanning ga klooien en daarbij de memspeeds met rust laat.
Bedankt
De driver ziet de 2e kaart gewoon en CrossfireX staat op enabled. Beide kaarten licht overgeklokt naar 790/1050Mhz en fans op 35%.
Wel raar is dat 3Dmark06 em niet lijkt te pakken, kwam weer op 15211 uit, maar heel iets meer dan met een enkele kaart. Zou dat aan de 8.8 beta drivers kunnen liggen?
Ga ff paar games proberen kijken of ik dan wel wat merk.
Edit:
Hmm Crysis sluit na een paar seconden spelen af. Age of Conan liep een stuk beter
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 12-08-2008 19:48 ]
Voedingprobleem of teveel hitte?Anoniem: 154414 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:33:
Ik heb zojuist mn 2e 4870 erbij in gedrukt en na wat aansluitproblemen (Stekker niet goed aangedrukt) heb ik em eindelijk aan de praat.
De driver ziet de 2e kaart gewoon en CrossfireX staat op enabled. Beide kaarten licht overgeklokt naar 790/1050Mhz en fans op 35%.
Wel raar is dat 3Dmark06 em niet lijkt te pakken, kwam weer op 15211 uit, maar heel iets meer dan met een enkele kaart. Zou dat aan de 8.8 beta drivers kunnen liggen?
Ga ff paar games proberen kijken of ik dan wel wat merk.
Edit:
Hmm Crysis sluit na een paar seconden spelen af. Age of Conan liep een stuk beteralleen na wat aanpassingen in video options ook hier ineens weg spel en desktop voor mn neus, waarna ccc zichzelf opende. Heel vaag allemaal. Ga maar weer eens terug naar 8.7 drivers....
Edit:
Blijft bij elke game na ongeveer 3-5 minuten uitvallen, wat kan het nog meer zijn behalve de voeding?
Heb de overkloks al een stuk terug gezet.
Edit:
Met speedfan gekeken en 12v staat inderdaad laag op 11.3v
Wat moet ik voor een PSU in mn systeem gaan drukken dan, een kilowatter?
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 12-08-2008 20:53 ]
Wie gaat Ervaringentopic 2 maken? We zitten bijna aan de 500 posts!
Je zou het vermogen wat de PSU in gaat eens moeten meten. Dan kun je controleren of de PSU gewoon onder de maat presteert of dat je meer vermogen nodig hebt.Anoniem: 154414 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:16:
Edit:
Met speedfan gekeken en 12v staat inderdaad laag op 11.3v
Wat moet ik voor een PSU in mn systeem gaan drukken dan, een kilowatter?
Anoniem: 58485
Erg jammer dit aangezien ik nu de kaarten zal moeten verkopen of ruilen voor een GTX280 ofzo. Ik heb geen zin om een kilowatt uit de muur te gaan trekken.
En dan vind ik weer topics die het tegenovergestelde beweren:
http://www.overclock.net/ati/356262-psu-enough-4870-cf.html
En dan word je helemaal wous...
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 12-08-2008 21:23 ]
Normaal gesproken doet de TS van dit topic dat, ik heb hem een DM gestuurd.Suicyder schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:57:
Wie gaat Ervaringentopic 2 maken? We zitten bijna aan de 500 posts!
Als hij niet reageert wil ik op zich het tweede deel wel maken, maar dat hangt van R420R af.
Edit:
Over de PSU's. Volgens -The_Mask- (en die snapt het) waaraan ik het een tijd geleden vroeg is het volgende het geval:
Voor een HD4870 en een HD4870X2 met overclock had je aan een goede 600W nog wel genoeg.
Ik heb een 750W genomen wat dus helemaal ruim voldoende moet zijn. Je kan het nog altijd in 'Welke voeding moet ik nemen?' vragen.
[ Voor 33% gewijzigd door Gonadan op 12-08-2008 21:37 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat moet je mij eens uitleggen waarom hij dan frame drops krijgt die hij niet had bij zijn oude kaart, en waarom 3GB en een andere cpu dan zijn opteron die icm dat met zijn oude kaart niet deed het verhelpt.Ch3cker schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:14:
[...]
Mijn HD4870 presteerde ook super slecht, terwijl ik toch 2 GB DDR2 PC6400 geheugen had. Ik had ook last van veel framedrops, dus ik denk dat het er wel degelijk mee te maken heeft.
Maar dan nog zou de kaart inderdaad wel beter moeten presteren dan zijn oude denk ik, daar heb je zeker gelijk in.
Neem aan dat hij de zelfde instellingen heeft getest?
Je zegt het zelf al, omdat hij misschien met hogere instellingen getest heeft (Met de gedachte "Dat moet de videokaart aankunnen") dan met zijn andere kaart.mad_max234 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:44:
[...]
Dat moet je mij eens uitleggen waarom hij dan frame drops krijgt die hij niet had bij zijn oude kaart, en waarom 3GB en een andere cpu dan zijn opteron die icm dat met zijn oude kaart niet deed het verhelpt.
Neem aan dat hij de zelfde instellingen heeft getest?
En zoals ik al zei :
Maar dan nog zou de kaart inderdaad wel beter moeten presteren dan zijn oude denk ik, daar heb je zeker gelijk in.
[ Voor 66% gewijzigd door Ch3cker op 12-08-2008 21:58 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Ch3cker op 12-08-2008 21:59 ]
Het rare is dat ik wel 3dmark06 kan doorlopen zonder probleem, maar dan werkt de 2e kaart ook niet aan de scores te zien en dan is het wel gewoon stabiel. Ik heb geen andere voeding om te testen en ben al terug gegaan naar 8.7 drivers. Ook heb ik mn cpu overklok uitgezet om wat stroom te besparen.bajaking schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:35:
Ik kan me haast niet voorstellen dat je voeding het niet trekt. Ik gebruik hier een simpele antec 380W voeding met 2 12v lijnen van 15A één HD4870. En mijn stroommeter verteld mij dat ik onder maximum load 220W uit de muur trek. Ik heb dan wel een E8500 en maar 1 harde schijf en 1 dvd brander en een simpel asrock G31 mobo.
Wat zou ik nog kunnen doen om voeding uit te sluiten?
Wat betekent trouwens dat "identify GPU" bij je crossfire tab in de drivers? Als ik daarop klik zie ik alleen even een 1 in het beeld.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 12-08-2008 22:08 ]
Je zou er toch een kunnen kopen?Anoniem: 154414 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:16:
Ik heb geen multimeters of stroommeters dus dat zijn helaas geen opties.
Is een 4870 niet voldoende?Natuurlijk weet ik ook wel dat het niet altijd accurraat is, maar toch gaf hetzelfde programma eerder wel gewoon 12,05 oid aan.
Erg jammer dit aangezien ik nu de kaarten zal moeten verkopen of ruilen voor een GTX280 ofzo. Ik heb geen zin om een kilowatt uit de muur te gaan trekken.
Zou pas Zaterdag tijd hebben om wat te kopen aangezien ik overdag werk. En nee, een 4870 is niet genoeg.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:08:
[...]
Je zou er toch een kunnen kopen?
[...]
Is een 4870 niet voldoende?
Koopavond?Anoniem: 154414 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:10:
Zou pas Zaterdag tijd hebben om wat te kopen aangezien ik overdag werk. En nee, een 4870 is niet genoeg.
Is een GTX 280 wel voldoende dan? Zoveel sneller is die toch ook weer niet?
Dan zou ik een BIOS update doen, alle settings perfect instellen en dan je OS eropnieuw opzetten, chipset drivers, dxupdate, videodrivers etcAnoniem: 154414 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:06:
[...]
Het rare is dat ik wel 3dmark06 kan doorlopen zonder probleem, maar dan werkt de 2e kaart ook niet aan de scores te zien en dan is het wel gewoon stabiel. Ik heb geen andere voeding om te testen en ben al terug gegaan naar 8.7 drivers. Ook heb ik mn cpu overklok uitgezet om wat stroom te besparen.
Wat zou ik nog kunnen doen om voeding uit te sluiten?
Wat betekent trouwens dat "identify GPU" bij je crossfire tab in de drivers? Als ik daarop klik zie ik alleen even een 1 in het beeld.
Windows staat er net een week op dus betwijfel of het daaraan ligt.
Heb nu crossfire uitgeschakeld en dan kon ik wel weer ineens een uur lang Guitar Hero 3 spelen zonder problemen.
Kom er in ieder geval verder ook niet uit dus misschien als laatste oplossing houden.
Als ik crossfire niet aan de praat krijg lijkt me dat het beste alternatief op het moment...Olaf van der Spek schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:18:
[...]
Koopavond?
Is een GTX 280 wel voldoende dan? Zoveel sneller is die toch ook weer niet?
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 12-08-2008 23:28 ]
Vanaf nu graag in deel twee verder gaan met posten aub
Het ATI HD48xx Ervaringen Topic - Deel 2
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Dit topic is gesloten.