anathema schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:31:
Zal het ook mogelijk worden om softwarematig het voltage van de HD4870 te verhogen met rivatuner/ati tray tools? Of kan dit sowieso niet met deze serie? Nu met de Asus TOP bios blijft de kaart veel koeler maar dat maakt niet uit voor de overklok...de stock 815 Mhz is net wat teveel om alles feilloos te draaien.(Crysis crasht af en toe). Dus er moeten meer volts doorheen!
Als de programmas goed geschreven zijn waarom niet, ervan uitgaande dat de bios te beinvloeden is(mag zijn) sofwarematig.
Wie weet ,als je de "aftitelling" in rivatuner ziet werken daar luitjes van oa Sapphire aan mee.
Alhoewel ik eerder minder volts zou willen zien in 2D "snapt" bv RBE de nieuwe biossen nog niet (helemaal) of het zit in de bios zelf.
Zo gauw ik aan voltage en/of clocks kwam ging het beeld flikkeren.
Aan de andere kant kun je met AMD GPU clocktool zo de boel omhoog of naar beneden schroeven ook het geheugen,en zo een progje zit volgens mij niet alleen in de driver te rommelen.
@Chesspider en andere "avonturiers"
is wellicht niet de bedoeling dat zoiets in de FAQ komt
Ik heb nu uren gegamed en de 105 bios is stabiel tot nu toe, mits je de bios er zonder aan te komen zo in flashed.
Alles natuurlijk voor eigen risico
Hij is ondanks dat eigenlijk niet voor retail kaarten bedoeld.
Zorg dat je pci kaartje hebt en backup je originele bios
Bij mij deed Atiwinflash een halve job gebruik dus een floppy met 360 atiflash.
Het is maar een paar watt maar hij gaat effectiever met de stroom om, is gewoon af te lezen op de Voltcraft
commandos;
atiflash -s 0 backup.bin
atiflash -f -p 0 biosnaam.bin
je kan de bios ook met GPUZ backuppen maar alleen de nieuwste versie controleer of het 128 kb is.