Het aanschaffen van de ene upgrade sluit vaak een andere uit, maar dat is niet echt duidelijk te zien wat nou wat uisluit. Wel kan je door je muis boven één van de meest rechtse upgrades te houden aan de oplichtende lampjes zien welke upgrades je eerst moet hebben om de laatste upgrades te kunnen kopen. Kies je dan een upgrade waarvan niet het lampje oplicht, kan je de desbetreffende rechtse upgrade ook niet meer krijgen.Goner schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:06:
Vraagje :
Heb nu een SEVA gekocht bij de Stalker trader, maar zijn er behalve de bandiet nog mechanics die dat kunnen upgraden ??
Overigens ; ik zou wel Nightvison willen hebben, maar die optie staat al als 'component already upgraded' ?! Terwijl ik echt geen nightvision heb ... hoe zit dat ?
Verwijderd
Je hebt zeker een knop verkeerd gebonden ofzo? SEVA heeft default level 1 nightvision en is met de upgrade op level 2 te brengen.Goner schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:06:
Vraagje :
spoiler:heeft iemand hier wel 's wat gevonden bij of in de mijnschacht helemaal in het Noordwesten (linksboven) van de Swamp ?? Vlak bij de ingestorte spoorbrug ...
Heb nu een SEVA gekocht bij de Stalker trader, maar zijn er behalve de bandiet nog mechanics die dat kunnen upgraden ??
Overigens ; ik zou wel Nightvison willen hebben, maar die optie staat al als 'component already upgraded' ?! Terwijl ik echt geen nightvision heb ... hoe zit dat ?
Als items tegen elkaar aan staan, dan zijn beide een upgrade voor hetzelfde component en kun je maar één van de twee kiezen. Blijkbaar heb ik het dus mis als ik zeg dat je bij de SEVA NV altijd kunt upgraden: er is ongetwijfeld nog een upgrade voor het zelfde stukkie pak wat je al hebt.
Zowel de Duty als Freedom mechanics upgraden je SEVA als ik me niet vergis.
Op het russische forum stond de 30e en jawel, hij is er:theroman schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:23:
En drie maal raden . . . . . . De patch is weer uitgesteld, deze keer tot komende woensdag.
http://stalker.deepsilver.com/patches.php?lang=engOfficial Change-log for Patch 1.5.05
1.5.04 saved games will be compatible with patch 1.5.05.
Game changes
- Fixed an error which prevented the guide from leading the player to the Cordon. This was caused by the fact that the autosave function failed to save all data, and once such a saved game was loaded, the game became impossible to complete. If this error occurred, it was necessary to restart the game from the beginning.
- Fixed a bug with secondary objectives (Deliver item), which caused the arrow to point to the wrong NPC after a save/load.
- Changed the reward for lowering the bridge in the Red Forest.
- Changed the reward for killing bandits at the Freedom base filling station.
- Fixed the Freedom technician’s dialogue. After accepting a secondary objective, it became impossible to undertake/complete objectives to find flash drives.
- Fixed an error, which caused the situation to be displayed incorrectly in the PDA Faction War section.
- Fixed an error, which caused the number of grenades for the grenade launcher attachment to be saved incorrectly following modifications.
- Fixed an error, which caused FPS to fall when the cursor was moved over headings on the PDA map.
- Fixed an error, which sometimes caused the game to crash to desktop when the game was saved during an NPC death animation sequence.
- Fixed an error, which caused carried weight to be calculated incorrectly when a suit was upgraded or artifacts attached.
- Fixed an error, which sometimes caused faction strength to be displayed incorrectly in the PDA statistics.
- Fixed an error, which caused the game to crash following the loading of a saved game due to incorrect saving of monster animations and armed NPC grenades.
- Fixed an error, which sometimes caused ammo to be displayed incorrectly after searching bodies.
- Fixed an error, which sometimes caused individual NPCs to be enemies, while the rest of their faction was neutral or friendly.
- Fixed several minor HUD, inventory, PDA and main menu errors.
- Minor rebalancing of trade and items that pop out of dead bodies.
- Fixed a problem, which allowed the player to leave the Zone in the water part of the game (first visit to the Swamps).
- Changed the process for rewards given for joining factions.
- Changed rewards for destroying faction bases.
- Fixed game crashes during conversations with enemy technicians.
- Added ability to upgrade GP 37 with the help of Freedom and Bandit technicians.
Multiplayer
- Added ability to ban and kick players from the game using their GUID (serial number), in addition to name and IP.
- Fixed several errors in multiplayer chat, including the fact that the following letters could not be entered in some circumstances: A, Z, X, C, V.
- Fixed a large number of various errors which caused client and server crashes in the multiplayer.
- Added IP filter (for games in certain subnets).
Fixed the following script crashes:
- smart_terrain.script:227: attempt to index local 'obj' (a nil value)
- smart_terrain.script:1003: attempt to index field '?' (a nil value)
- sim_combat.script:950: attempt to index a nil value
- sim_board.script:688: attempt to index local 'obj' (a nil value)
- smart_terrain.script:288: attempt to call method 'clear_smart_terrain' (a nil value)
- bind_monster.script:72: attempt to index field '?' (a nil value)
- xr_effects.script:1607: attempt to index field '?' (a nil value)
- ! [LUA][ERROR] ERROR: There is no task with entity_id(_g.script:973: bad argument 2 to 'format' (string expected, got nil))
- ! [LUA][ERROR] ERROR: error. val_smart_terrain_5_0_freedom_antenna(_g.script:973: bad argument 2 to 'format' (string expected, got nil))
- fixed crash (task_objects.script:2231: attempt to call global 'blowout_hit_with_pp_and_cam_effectors' (a nil value))
- fixed crash (ERROR: Invalid AI map at kamp point [mar_smart_terrain_6_8_kamp_1](_g.script:973: bad argument 2 to 'format' (string expected, got nil)))
- fixed crash (sim_combat.script:429: attempt to index local 'comander' (a nil value))
- fixed crash (task_objects.script:580: attempt to concatenate field 'id' (a nil value))
TS Updates |
• 18-09-'08 - Patches sectie geupdate evenals minor veranderingen. New: TS Updates sectie. • 29-09-'08 - Goldfarming guide door KnetterGek en Countess in de TS opgenomen. Kleine veranderingen. • 30-09-'08 - Updated patches / patch changelog secties.. Mis je iets of is deze TS incompleet? Stuur mij een PM of laat een bericht achter als je informatie hebt wat hierbij moet komen! |
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Clear Sky Update 1.5.05
http://stalker.deepsilver.com/index.php?lang=us
The latest Patch for S.TA.L.K.E.R.: Clear Sky. There is a download for the digital version and the retail version. This update doesn’t have any compatibility problems with the previous patch 1.5.04
http://stalker.deepsilver.com/index.php?lang=us
The latest Patch for S.TA.L.K.E.R.: Clear Sky. There is a download for the digital version and the retail version. This update doesn’t have any compatibility problems with the previous patch 1.5.04
[ Voor 87% gewijzigd door Games op 30-09-2008 16:10 ]
Nu hebben we 2x die lange lijst changes op 1 pagina.. Mss iets om te editen als het kan?
Kan iemand al verifieren of de beloofde compabiliteit met savegames van de vorige patch inderdaad werkt?
Ik wil niet dat ik zo mn vet gemodificeerde shotgun het raam uit kan gooien namelijk
Ik wil niet dat ik zo mn vet gemodificeerde shotgun het raam uit kan gooien namelijk
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits
Verwijderd
De SEVA is idd moddable door de tech bij Duty, bij Freedom, en bij los banditos. Die gasten modden trouwens allemaal zowat alles. De SEVA Nightvision upgrade sluit de onderstaande upgrade uit. De tegen elkaar aan hangende icons zijn wederzijds uitsluitend, dus het isof het ééne of het andere upgrade path. Je kunt zien welke combo's je kunt maken door je muis op de meest rechtse upgrade te houden: alles wat in ''en keer oplicht kan tegelijk en sluit de rest uit. Uitzonderingen zijn je artifact pouches.
Iets anders dan een SEVA dragen schijnt ook te kunnen. Maar waarom zou je.
Iets anders dan een SEVA dragen schijnt ook te kunnen. Maar waarom zou je.
Goed om te zien dat de patch te gebruiken is met de oude savegames
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Blijkbaar weten ze dus toch hoe dat moet. Jammer dat dit nu pas geïmplementeerd wordt.justifire schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:46:
Goed om te zien dat de patch te gebruiken is met de oude savegames
Ja dat kan. Heb n paar uur geleden de patch geïnstalleerd en kan gewoon verder met mn saves. Wel zo fijnd_star schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:06:
Kan iemand al verifieren of de beloofde compabiliteit met savegames van de vorige patch inderdaad werkt?
Overigens krijg ik nog steeds met tijd en wijle BSOD die geluidskaart (Asus)gerelateerd zijn, hinderlijk maar niet exxtreem vervelend. Ren nog steeds in de Dark Valley rond dus weet niet of de CTD in Limansk zijn opgelost.
Had na 2 weken zonder CTD er net last van in de garbage, met de laatste patch is dit gelukkig opgelost.
Wat een ongelooflijke prutsers zijn het toch!
Patch geinstalleerd... en mijn ctd in Red Forest doet zich nog steeds elke keer voor.
Het gebeurt op het punt dat ik met die gids meega, en hij schreeuwt dan op een gegeven moment "Take him down!!". Dan crasht het spel.
Ik dacht: ik loop even het gebied uit, en ga weer terug. Dus ik weer terug, en ik zie direct bij het laden "Loading autosave". WTF???
En ja hoor, een oude autosave wordt geladen. Dit is werkelijk waar weer een nieuw probleem.
Ook nieuw is dat ik na de ctd mijn grafische opties weer opnieuw moet instellen. En de bugreport is bugged, ik kan niets submitten. Zeker expres gedaan, anders krijgen ze duizenden submits en slibben hun servers dicht ofzo...
En waarom kan ik trouwens de opties Volumetric Smoke en Wet surfaces niet aanzetten?? Zijn toch DX10 opties? Zou moeten werken, maar nee hoor...
Ik had nooit mijn geld aan deze eikels toe moeten vertrouwen.
Sorry voor dit geblaat, maar ik heb er echt genoeg van nu...
Patch geinstalleerd... en mijn ctd in Red Forest doet zich nog steeds elke keer voor.
Het gebeurt op het punt dat ik met die gids meega, en hij schreeuwt dan op een gegeven moment "Take him down!!". Dan crasht het spel.
Ik dacht: ik loop even het gebied uit, en ga weer terug. Dus ik weer terug, en ik zie direct bij het laden "Loading autosave". WTF???
En ja hoor, een oude autosave wordt geladen. Dit is werkelijk waar weer een nieuw probleem.
Ook nieuw is dat ik na de ctd mijn grafische opties weer opnieuw moet instellen. En de bugreport is bugged, ik kan niets submitten. Zeker expres gedaan, anders krijgen ze duizenden submits en slibben hun servers dicht ofzo...
En waarom kan ik trouwens de opties Volumetric Smoke en Wet surfaces niet aanzetten?? Zijn toch DX10 opties? Zou moeten werken, maar nee hoor...
Ik had nooit mijn geld aan deze eikels toe moeten vertrouwen.
Sorry voor dit geblaat, maar ik heb er echt genoeg van nu...
Hmm. Net de patch gedownload en geïnstalleerd. Alles lijkt lekker te werken, maar bij het laden van een savegame valt allereerst op dat de graphics instellingen gewist zijn uit de savegame. Kan je dus lekker opnieuw gaan instellen.
Net zoals je eventueel aangepaste toetsenbord-instellingen. Alles staat weer lekker op default.
Als laatste krijg ik nu een crash wanneer ik de Clear Sky guide vraag me ergens naartoe te brengen.
Maargoed, ik was nog niet zo ver, dus ik zal eens kijken hoe het spel zich houdt als ik overnieuw begin.
Net zoals je eventueel aangepaste toetsenbord-instellingen. Alles staat weer lekker op default.
Als laatste krijg ik nu een crash wanneer ik de Clear Sky guide vraag me ergens naartoe te brengen.
Maargoed, ik was nog niet zo ver, dus ik zal eens kijken hoe het spel zich houdt als ik overnieuw begin.
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits
Verwijderd
Ik heb al weer een nieuw bugje ontdekt. Wel een fijne.

Verder is de nieuwe patch tot nu toe aan het bevallen. Een paar savegames die al gesloopt waren van te voren zijn dat helaas nog steeds maar dat mocht de pret niet drukken.

spoiler: Story spoiler + bug exploit
Een guide neemt me voor meer geld dan ik heb mee naar een andere map. Dan heb je negatief geld. Bij traders kun je nu niets meer kopen of verkopen tenzij je zorgt dat je genoeg verkoopt om je saldo weer positief te maken misschen, nog niet geprobeerd.
Mechanics en guides checken niet voor je geld, dus je kan oneindig dingen upgraden.
Knetje heeft dus nu allerhande stashes vol gepimpte wapens om straks, als hij Fang gevolgd is en al z'n geld kwijt is (dus weer op nul staat...
) lekker te gaan verpatsen voor veel poen of lekker te gaan gebruiken natuurlijk.
Als deze bug niet opgelost is als ik m'n geld af moet geven aan de bandits heb ik trouwens een big fucking problem, want ik sta een klein half miljoen in de min ondertussen ivm het pimpen van 7 Vintars en wat Obokans e.d. na het maken van deze screenie... living on the edge here
(Alhoewel een echte vent natuurlijk die shops niet meer nodig heeft als hij onbeperkt kan upgraden en fast-travellen... waar geef je verder tenslotte nog geld aan uit? Behalve Armor... ik heb nu dus geen SEVA
)
Kweenie of dit een bug is die er vast in zit of dat je eerst iets geks moet doen om hem te scoren, maar wat ik deed was met veel geld de guide vragen waar het heen kon voor hoeveel, een destination kiezen en dan zeggen "not yet" op de vraag of je wilt gaan, dan geld opmaken aan gun en upgrades, en dan naar de guide terug en dezelfde destination nogmaals gekozen. Bij aankomst nog -2000 roebel over en natuurlijk direct kijken wat er te exploiten valt
De guide was die in de Freedom base en de destination de Cordon neutral base.
Mechanics en guides checken niet voor je geld, dus je kan oneindig dingen upgraden.
Knetje heeft dus nu allerhande stashes vol gepimpte wapens om straks, als hij Fang gevolgd is en al z'n geld kwijt is (dus weer op nul staat...
Als deze bug niet opgelost is als ik m'n geld af moet geven aan de bandits heb ik trouwens een big fucking problem, want ik sta een klein half miljoen in de min ondertussen ivm het pimpen van 7 Vintars en wat Obokans e.d. na het maken van deze screenie... living on the edge here
(Alhoewel een echte vent natuurlijk die shops niet meer nodig heeft als hij onbeperkt kan upgraden en fast-travellen... waar geef je verder tenslotte nog geld aan uit? Behalve Armor... ik heb nu dus geen SEVA
Kweenie of dit een bug is die er vast in zit of dat je eerst iets geks moet doen om hem te scoren, maar wat ik deed was met veel geld de guide vragen waar het heen kon voor hoeveel, een destination kiezen en dan zeggen "not yet" op de vraag of je wilt gaan, dan geld opmaken aan gun en upgrades, en dan naar de guide terug en dezelfde destination nogmaals gekozen. Bij aankomst nog -2000 roebel over en natuurlijk direct kijken wat er te exploiten valt
De guide was die in de Freedom base en de destination de Cordon neutral base.
Verder is de nieuwe patch tot nu toe aan het bevallen. Een paar savegames die al gesloopt waren van te voren zijn dat helaas nog steeds maar dat mocht de pret niet drukken.
Verwijderd
wie kan me vertellen waarom ik steeds van het spelen van stalker clear sky mijn computer er mee ophoud
zal wel niet de juiste woorden gebruiken vergeef het me ben 54 jaar dus ik kan nog steeds van jullie forum leren
dit zit in mijn computer
voeding-OCZ SteathXstreem 600 watt
DvDrw samsung sh-s203d
Moederbord Asus P5e3 de luxe
Proc intel core 2quad q09300
geheugen ocz2gb ddr3 1066 kit
en 1 van1gb ddr3 1066
vidiokaarten zijn 2x msi geforcegtx 512mb t2d
haed disk maxtor 250gb sata
geluid logitech x240 2.1
windows xp service 3
keybord logitech classiic
van avond gepatch 1.5.0.5
dit is de eerste keer dat ik iets plaats op een forum dus wees mild
zal wel niet de juiste woorden gebruiken vergeef het me ben 54 jaar dus ik kan nog steeds van jullie forum leren
dit zit in mijn computer
DvDrw samsung sh-s203d
en 1 van1gb ddr3 1066
geluid logitech x240 2.1
windows xp service 3
Wat bedoel je precies met dat "mijn computer ermee ophoudt"? Terug naar bureaublad, blauw scherm, herstart?Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 00:31:
wie kan me vertellen waarom ik steeds van het spelen van stalker clear sky mijn computer er mee ophoud
dit zit in mijn computer
DvDrw samsung sh-s203d
en 1 van1gb ddr3 1066
geluid logitech x240 2.1
windows xp service 3
Edit: Eigenlijk is zo een vraag beter geschikt voor het problemenforum voor games.
[ Voor 4% gewijzigd door theroman op 01-10-2008 00:44 ]
Verwijderd
Here are some instructions how you should could play Stalker without crashes
anymore:
Please uninstall Stalker and also manually delete all files of Stalker from
your Harddisk ...
C:\Programm Files\Deep Silver\S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky
(Windows XP) C:\Documents and Settings\All Users\Documents\Shared
Documents\Stalker STCS
(Windows Vista) C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS
Now install Stalker again and directly after that patch 1.5.0.5:
Download: stalker.deepsilver.com
Also make sure that all hardware components (sound, graphic, ...) are
installed with the latest drivers from it's manufacturer.
Further informations can be found in the official forum:
anymore:
your Harddisk ...
Documents\Stalker STCS
Ok. Zou je van het blauwe scherm dan even de exacte foutcode kunnen posten? Je dient hiervoor wel "automatisch opnieuw opstarten" uit te vinken via:
Deze computer > Eigenschappen > Geavanceerde instellingen > Systeemherstel (onder die kop staat 'ie.)
Bovendien is het denk ik beter dat we verder op je probleem ingaan zodra een moderator dit punt heeft afgesplitst naar het goede forum. Wordt een beetje rommelig en beside the point zo.
Deze computer > Eigenschappen > Geavanceerde instellingen > Systeemherstel (onder die kop staat 'ie.)
Bovendien is het denk ik beter dat we verder op je probleem ingaan zodra een moderator dit punt heeft afgesplitst naar het goede forum. Wordt een beetje rommelig en beside the point zo.
[ Voor 27% gewijzigd door theroman op 01-10-2008 00:55 ]
Als je je Lightning opties aanpast (hoger zet) kun je deze wel aanzetten, althans bij mij werkte dit.Nyarlathotep schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:09:
Als ik dit zo leed betekend dit ook dat je je savegames weg moet gooien?? Ik ben bereid om dit nog even te proberen. Had er gisteren even zwaar de pest in...Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 00:46:
Here are some instructions how you should could play Stalker without crashes
anymore:
your Harddisk ...
Documents\Stalker STCS
Over de lightning opties: ik heb alle instellingen op maximaal, tevens enhanced dynamic lightning.
Maar ik zal vanavond eens een herinstall uitvoeren, met en zonder mijn saves.
Om even terug te komen op mijn eerdere post: gisteren heb ik geprobeerd om een nieuwe campaign te starten, maar na het afspelen van het intro-filmpje krijg ik weer dezelfde crash. Iets met een fout in xrCore.dll. Ik ga het spel nog wel een keer volledig herinstalleren en de laatste patch erop zetten. Kijken of dat iets uitmaakt.
Maar ik blijf het gevoel houden dat er nog wel wat patches nodig zijn om dit spel een beetje stabiel te krijgen...
Maar ik blijf het gevoel houden dat er nog wel wat patches nodig zijn om dit spel een beetje stabiel te krijgen...
Ik blijf nog maar even 1.5.04 spelen ... heb nog nooit een CtD of BSoD gehad en ook geen bugs die het spel echt onspeelbaar maken.
Alleen die bandietenbase in Garbage is een beetje irri, maar daar zie ik geen fix voor. Heb 'm nu 2 keer uitgeroeid.
De 1e keer verdween m'n wapen toen ik naar binnen liep om de allerlaatste bandiet (de mechanic die in z'n hok bleef zitten) af te knallen ?! En hij kon wel schieten ... zittend op z'n stoel en zonder van z'n plaats te komen !!
de 2e keer had ik ze allemaal te pakken ; felicitaties over de PDA van de Stalkers dat de Garbage nu veilig was en verder bleef iedereen lekker zitten waar-ie zat ... toen ik maar verder ging, waren de bandieten uiteraard binnen de kortste keren terug.
Ik zie nu een groepje Stalkers op de map die als bestemming 'depot' hebben ; eens kijken of ik die op sleeptouw kan nemen als ik de basis voor de 3e keer schoon maak.
Overigens, in de flea-market zitten 2 traders volgens m'n PDA. De ene zit boven en zegt dat het na zonsondergang pas interessant wordt en nummer twee ligt in de kelder te slapen en klaagt dat het te vroeg is als ik 'm wakker maak !
Alleen die bandietenbase in Garbage is een beetje irri, maar daar zie ik geen fix voor. Heb 'm nu 2 keer uitgeroeid.
De 1e keer verdween m'n wapen toen ik naar binnen liep om de allerlaatste bandiet (de mechanic die in z'n hok bleef zitten) af te knallen ?! En hij kon wel schieten ... zittend op z'n stoel en zonder van z'n plaats te komen !!
de 2e keer had ik ze allemaal te pakken ; felicitaties over de PDA van de Stalkers dat de Garbage nu veilig was en verder bleef iedereen lekker zitten waar-ie zat ... toen ik maar verder ging, waren de bandieten uiteraard binnen de kortste keren terug.
Ik zie nu een groepje Stalkers op de map die als bestemming 'depot' hebben ; eens kijken of ik die op sleeptouw kan nemen als ik de basis voor de 3e keer schoon maak.
Overigens, in de flea-market zitten 2 traders volgens m'n PDA. De ene zit boven en zegt dat het na zonsondergang pas interessant wordt en nummer twee ligt in de kelder te slapen en klaagt dat het te vroeg is als ik 'm wakker maak !
[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 01-10-2008 13:16 ]
Ik hou het voor bekeken met Clear sky. Hoe stom kan je ook zijn als ontwikkelaar om voor de tweede keer op een rij gewoon een rukgame vol met bugs op de markt te zetten. Ben ik even blij dat ik deze game een keer gedownload heb. BAH.
Vreemd toch ; mijn CS (niet "gedownload", maar van DVD geinstalleerd) loopt als een tierelier ...
By the way ; heeft iemand al kennis gemaakt met Hermit ?? Een Stalker die in een tunnel in Agroprom woont ...
By the way ; heeft iemand al kennis gemaakt met Hermit ?? Een Stalker die in een tunnel in Agroprom woont ...
[ Voor 37% gewijzigd door Goner op 01-10-2008 15:23 ]
Laat me raden, je hebt geen originele versie van het spel en je gebruikt een crack?d_star schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 08:54:
Om even terug te komen op mijn eerdere post: gisteren heb ik geprobeerd om een nieuwe campaign te starten, maar na het afspelen van het intro-filmpje krijg ik weer dezelfde crash. Iets met een fout in xrCore.dll. Ik ga het spel nog wel een keer volledig herinstalleren en de laatste patch erop zetten. Kijken of dat iets uitmaakt.
Ik heb hier ook last van, want ik wil CS kunnen spelen zonder cd in mn pc ( ik heb m namelijk origineel). Maar er is alleen nog maar een crack voor 1.5.0.4 die niet werkt op patch 1.005. Tot die tijd dan maar cd erin houden...
Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2
Verwijderd
Hier ook legaal no issues. Sowieso het recht te klagen over de stabiliteit van een gehackt spel is imho niet zo groot...Goner schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:22:
Vreemd toch ; mijn CS (niet "gedownload", maar van DVD geinstalleerd) loopt als een tierelier ...
Hermit? Ja? Wat wil je met hem? Jobje doen? die is lastig zonder SEVA ja, maar goed te doen hoor.Verder wel prettige merchant als je een bazooka wilt hebben.
Dat is het probleem inderdaad. Alleen heb ik wél een legale versie van het spel, maar ik gebruik idd een crack zodat ik niet de hele tijd een DVD in mn drive hoef te hebben. Ik hoopte dat het zo ook werkte.rossinl schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:33:
[...]
Laat me raden, je hebt geen originele versie van het spel en je gebruikt een crack?
Ik heb hier ook last van, want ik wil CS kunnen spelen zonder cd in mn pc ( ik heb m namelijk origineel). Maar er is alleen nog maar een crack voor 1.5.0.4 die niet werkt op patch 1.005. Tot die tijd dan maar cd erin houden...
Maargoed, dan maar weer de DVD in de drive.
Ja, ik liep toevallig tegen 'm aan toen ik achter wat bandieten aan zat tussen die opslag-tanks.Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:41:
Hermit? Ja? Wat wil je met hem? Jobje doen?
Heb z'n job nog niet aangepakt, maar klinkt wel interessant ...
spoiler:
er is sprake van een Loner die beweerde door elke anomalie te kunnen lopen en toevallig las ik pas ook iets over een 'Compass' artefact waarmee je ook de weg door anomalies kunt vinden ... 1 + 1 = ? 
spoiler:
ja dat is forrester
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Einde was wel wat magertjes, zeker als je er acher komt als je met 140Kg spullen rondsjouwt (stapeltje vintars, geupgrade ak's, snipers, 60+ granaten en een paar RPK74's
) en je komt er achter dat
En ik mis volgens mij ook een sniper die wel in S.O.C. zat, er waren toch 2 SVD snipers in het spel? een kleine en een uber grote. ik ben alleen de kleine tegengekomen.
spoiler:
je never nooit meer na limansk terug kan naar een trader of later nog eentje tegenkomt
.
En ik mis volgens mij ook een sniper die wel in S.O.C. zat, er waren toch 2 SVD snipers in het spel? een kleine en een uber grote. ik ben alleen de kleine tegengekomen.
Goner schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:55:
[...]
Ja, ik liep toevallig tegen 'm aan toen ik achter wat bandieten aan zat tussen die opslag-tanks.
Heb z'n job nog niet aangepakt, maar klinkt wel interessant ...
spoiler:er is sprake van een Loner die beweerde door elke anomalie te kunnen lopen en toevallig las ik pas ook iets over een 'Compass' artefact waarmee je ook de weg door anomalies kunt vinden ... 1 + 1 = ?
spoiler:
shit ja dat ding, echt een domper als je dat ding bij toeval vind en je komt er later achter dat j em moet afgeven aan die klootzak van een Forester. Helemaal blij met m'n +6 endurance en geen radiation, moet tie em terug hebben
, had al m'n andere artifacts al afgestemd op dat ding 
[ Voor 46% gewijzigd door twiekert op 01-10-2008 19:57 ]
[b][message=30824642,noline]
[...]
spoiler:shit ja dat ding, echt een domper als je dat ding bij toeval vind en je komt er later achter dat j em moet afgeven aan die klootzak van een Forester. Helemaal blij met m'n +6 endurance en geen radiation, moet tie em terug hebben, had al m'n andere artifacts al afgestemd op dat ding
spoiler:
Ja daar baalde ik ook stevig van !
Nog niet zo erg als die keer dat de bandits al me geld inpikten, of dat je geripped word in de kelder van Feng
, maar toch...niet leuk.
Snap ook niet dat ze zulke dingen in het spel stoppen, heb je eindelijk wat opgebouwd, ga je weer een stap of 10 terug.
Bij de bandits heb ik trouwens een savegame terug gedaan en die gasten afgelegen, aan me centen kom je niet !!
Nog niet zo erg als die keer dat de bandits al me geld inpikten, of dat je geripped word in de kelder van Feng
Snap ook niet dat ze zulke dingen in het spel stoppen, heb je eindelijk wat opgebouwd, ga je weer een stap of 10 terug.
Bij de bandits heb ik trouwens een savegame terug gedaan en die gasten afgelegen, aan me centen kom je niet !!
Overige oplossingen:
Wet surfaces kan je selecteren ald je kiest voor Enhanced Full Dynamic Lighting DX10
Geloof dat patch 1.004 hier ook een bug-fix voor had, dus die zeker ook ff instaleren.
Voor overige problemen die ik hierboven meermaals tegenkom, koop gewoon de originele versie en houd die cd in de drive.
Ik had eerst ook de hacked versie gedownload, vond het spel ontzettend tof maar achter mekaar vastlopers, freezes etc etc.
Toen dus het origineel gehaald in de winkel voor een lullige 29 euro (waar tob je nog voor)
En sindsdien loopt hij hier als een zonnetje.
Snap ook niet dat sommigen hier de makers een stelletje prutsers vinden, de bugs die er zijn lossen ze netjes op, ze luisteren goed naar de mensen die een bug report doen, en belangrijkste van alles, het is een supergame
De sfeer, het verhaal, de opdrachten het open world idee
Wat ik ook een heel belangrijk punt vind: Grafisch kan Crysis er niet aan tippen en het loopt nog vloeiend ook.
Die gasten hebben in mijn ogen een puik stukje werk geleverd waar menig developer nog iets van kan leren.
[ Voor 40% gewijzigd door justifire op 01-10-2008 21:11 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
justifire schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:03:
[...]
spoiler:Ja daar baalde ik ook stevig van !
Nog niet zo erg als die keer dat de bandits al me geld inpikten, of dat je geripped word in de kelder van Feng, maar toch...niet leuk.
spoiler:
ik heb me centen niet terug kunnen vinden 
Verwijderd
Dusj. Na het aftroggelen van mijn centen heb ik er nog een kleine 2 miljard ofzo. (of 200 miljoen, ik vond het maar een rot lang nummer in elk geval).Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:20:
Ik heb al weer een nieuw bugje ontdekt. Wel een fijne.
spoiler: Story spoiler + bug exploitKnetje heeft dus nu allerhande stashes vol gepimpte wapens om straks, als hij Fang gevolgd is en al z'n geld kwijt is (dus weer op nul staat...) lekker te gaan verpatsen voor veel poen of lekker te gaan gebruiken natuurlijk.
Wat je daarmee kopen kan? Nou gewoon, ALLES. In één keer.
/me heeft een RPG launcher
Heb toch 1.5.05 maar geinstalleerd ; ik liep met 3 flash drives voor sniper rifle in Dark Valley en Yar wilde ze niet meer aanpakken ... na de patch en een load van laatste (1.5.04) save kon ik ze gewoon kwijt aan 'm.
In ieder geval 1 bug gefixed dus ...
In ieder geval 1 bug gefixed dus ...
Wat me trouwens nu ineens opvalt (daarvoor nooit bij nagedacht) he...
Hoe komt het trouwens dat niemand die je afknalt geld bij zich heeft? Ze dragen alleen maar items bij zich, en de wapens liggen op de grond!
Als ik een stalker was in dat gebied zou ik tenminste nog wel wat geld bij me willen hebben om zooi te kopen.
Aan de andere kant zou geld dan ook wel heel makkelijk te verkrijgen zijn, je gaat dan meer mensen beroven enzo...
Gisteren trouwens nog wat grappigs gehad: ik kreeg het verzoek om naar de guide te gaan die je naar Cordon brengt, Blijkt dus dat daar één of andere veldslag is geweest oid, overal liggen lijken. Ik loop die Southern Farmstead binnen en zie een Viper 5 liggen. Vet dacht ik, oppakken die handel. Loop nog geen 5 meter verder, ligt er opeens een AKS74u! Nog vetter dacht ik!
Drie keer raden: loop ik nog drie meter verder, zie ik een lijk van zo'n zware Clear Sky gast met een dikke AKM-101 Assault rifle! Ik moest een beetje denken aan Bruce Willis in Pulp Fiction, als 'ie in die pawn shop steeds zwaardere wapens vindt om die rednecks mee neer te halen
Nu nog ammo voor die dingen vinden
Hoe komt het trouwens dat niemand die je afknalt geld bij zich heeft? Ze dragen alleen maar items bij zich, en de wapens liggen op de grond!
Als ik een stalker was in dat gebied zou ik tenminste nog wel wat geld bij me willen hebben om zooi te kopen.
Aan de andere kant zou geld dan ook wel heel makkelijk te verkrijgen zijn, je gaat dan meer mensen beroven enzo...
Gisteren trouwens nog wat grappigs gehad: ik kreeg het verzoek om naar de guide te gaan die je naar Cordon brengt, Blijkt dus dat daar één of andere veldslag is geweest oid, overal liggen lijken. Ik loop die Southern Farmstead binnen en zie een Viper 5 liggen. Vet dacht ik, oppakken die handel. Loop nog geen 5 meter verder, ligt er opeens een AKS74u! Nog vetter dacht ik!
Drie keer raden: loop ik nog drie meter verder, zie ik een lijk van zo'n zware Clear Sky gast met een dikke AKM-101 Assault rifle! Ik moest een beetje denken aan Bruce Willis in Pulp Fiction, als 'ie in die pawn shop steeds zwaardere wapens vindt om die rednecks mee neer te halen

[ Voor 7% gewijzigd door d_star op 02-10-2008 09:53 ]
Gewoon afschieten die clear sky gasten voor ammod_star schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 09:52:
Wat me trouwens nu ineens opvalt (daarvoor nooit bij nagedacht) he...
Drie keer raden: loop ik nog drie meter verder, zie ik een lijk van zo'n zware Clear Sky gast met een dikke AKM-101 Assault rifle! Ik moest een beetje denken aan Bruce Willis in Pulp Fiction, als 'ie in die pawn shop steeds zwaardere wapens vindt om die rednecks mee neer te halen![]()
vervolgens komt er een nieuwe vriendelijk groepje aan die je niks doet
Het geld verdwijnt blijkbaar automagisch als ze sneuvelen ... je kunt nl wel met levende NPC's traden. Ze hebben altijd wel wat geld om ze wat bandages, medkits of wodka te verkopen.d_star schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 09:52:
Hoe komt het trouwens dat niemand die je afknalt geld bij zich heeft?
Misschien is het wel e-geld, alleen op de PDA. Wel vreemd dan, want je krijgt wel stash-info uit de PDA van lijken.
Nog even over m'n poging om het depot (bandits) in Garbage over te nemen : na twee pogingen (1e keer wapen weg bij binnenlopen om laatste bandiet op te ruimen, 2e keer alles opgeruimd, alleen kwam er niemand om de boel over te nemen), heb ik een halve nacht doorgebracht met een mixed groepje Duty en Stalkers waarvan ik hoopte dat de Stalkers op weg waren naar depot. Het hele stel bleef maar langs de weg zitten en naar elkaar roepen dat het nog niet veilig was om verder te gaan (?!) dus ben uiteindelijk maar naar Dark Valley gegaan. Kreeg daar na een tijdje tot m'n verbazing het bericht dat de Stalkers het depot hadden overgenomen en zo te zien is er geen bandit meer te bekennen in Garbage ... zeker een AI IQ upgrade geweest
[ Voor 43% gewijzigd door Goner op 02-10-2008 11:23 ]
Ik ben nu net begonnen met CS maar ik snap een ding niet ....
Waarom ga ik zo snel dood ?
Loop nog in die begin stad maar elke keer als ik maar wat doet ga ik dood.
Is hier een oplossing vor om dit e verhelpen
wordt er een beetje gek van zo kom ik nooit verder in dit spel
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
De knaken staan als e-geld op de PDA inderdaad, want je wordt als je lomp bent beroofd door bandits die zeggen "Kom op met die PDA, we willen je geld" - maar ik mag hopen dat je niet denkt dat je zonder invoer van een pincode o.i.d zomaar het geld kan uitgeven als je de PDA beet hebt. Kom op, Tweaker, je weet toch dat dat beveiligd isGoner schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:50:
Misschien is het wel e-geld, alleen op de PDA. Wel vreemd dan, want je krijgt wel stash-info uit de PDA van lijken.
Dit gaat op termijn wel mis maar eh... Als je oplet zie je in Cordon en Garbage af en toe Stalkers met héle prettige guns ronddarren. Nou, die worden vroeg of laat een keer aangevallen door bandits, mutants, of ander moois. Kwestie van je homie gezelschap houden tot ie sterf en de Vintar, Obokan of Thunder van het lijk pikkenaquila2 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:02:
Gewoon afschieten die clear sky gasten voor ammoals je genoeg bevriend bent dan krijg je er geen gezeik mee.
vervolgens komt er een nieuwe vriendelijk groepje aan die je niks doetmaar save wel voor het geval dat
Aanbevelenswaardig: Garbage doen met een Thunder op AK ammo. Serious ownage. Op 50 meter dingen raken enzo
Waar ga je dood aan dan? Kogels koppen? Straling? Door mutants opgevreten worden?ravw schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:31:
Ik ben nu net begonnen met CS maar ik snap een ding niet ....
Haal difficulty maar vast van Master af als je deze vraag moet stellen...
ik ben nog niet het begin stadje uit dus het lijkt me niet dat ik aangevallen wordt of wat dan ook.
dus het zal straling wezen denk ik.
maar ik heb net pas met twee mensen gepraat en dan loop ik terug naar de BAR en dan vlak voordat ik daar binnen stapt gelijk dood
en zo wel op meerdere plaatsen in het stadje
dus het zal straling wezen denk ik.
maar ik heb net pas met twee mensen gepraat en dan loop ik terug naar de BAR en dan vlak voordat ik daar binnen stapt gelijk dood
en zo wel op meerdere plaatsen in het stadje
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ben je niet van het gebouw af gemeurd en bloed je niet langzaam dood ofzo?
En er zijn ook geen radioactive hotspots in het 'stadje' (Clear Sky base vermoed ik) ... je zou eens rechtsonderin moeten kijken of daar iets oplicht of dat de wijzer uitslaat en je geiger-counter begint te tikken.ravw schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:51:
ik ben nog niet het begin stadje uit dus het lijkt me niet dat ik aangevallen wordt of wat dan ook.
Het enige risico dat je daar loopt is inderdaad van het balkon vallen en doodbloeden ...
aha dus je kan als je gewond ben dus nu gewoon langzaam aan dood gaan vermoed ik 
Oke dat ga ik eens in de gaten houden ..
thx
thx
No problem. Je leert vanzelf wel wat je er tegen moet doen om, als je gewond bent, niet dood te gaan.ravw schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:51:
aha dus je kan als je gewond ben dus nu gewoon langzaam aan dood gaan vermoed ik
thx
Hoezo 'nu' ??ravw schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:51:
Dat kon altijd al in Stalker ; langzaam doodgaan, snel doodgaan ...
Had ik in het begin ook... loop je door de swamps, en ineens ben je de pijp uit.
Ik zag toen pas idd het metertje rechtsonder, die was wat rood uitgeslagen
In de swamps kun je beter niet door het water lopen...
Ik zag toen pas idd het metertje rechtsonder, die was wat rood uitgeslagen
In de swamps kun je beter niet door het water lopen...
ja dat weet ik maar die hulp kits die het bloeden moeten stoppen werken hier dus voor geen meterd_star schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:18:
[...]
No problem. Je leert vanzelf wel wat je er tegen moet doen om, als je gewond bent, niet dood te gaan.
Ben nu al wat verder maar het blijft irritant elke min steeds weer dood gaan
met stalker had ik hier geen probleem me en kon ik blijven lopen ....
Alleen de bandages werken tegen het bloeden, de normale medikits niet.
Kijk eens rechts onder in je beeld. Slaat je meter voor radioactiviteit uit of bloed je misschien toch?
Kijk eens rechts onder in je beeld. Slaat je meter voor radioactiviteit uit of bloed je misschien toch?
Probeer eerst eens bandages?ravw schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:39:
[...]
ja dat weet ik maar die hulp kits die het bloeden moeten stoppen werken hier dus voor geen meter![]()
met stalker had ik hier geen probleem me en kon ik blijven lopen ....
In dit spel pakken ze het wat realistischer aan: eerst het bloeden stelpen met verband, daarna pas een medkit/eten/wat dan ook gebruiken
Kun je beter nu stoppen ... straks komen er ook nog mensen met geweren en mutants die het op je voorzien hebben.ravw schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:39:
Als je anomalies al niet kunt ontwijken, ga je het niet lang maken in de Zone.
Verwijderd
Met alle respect inderdaad maar als je nu al moeite hebt - handleiding lezen of opgeven.Goner schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:03:
[...]
Kun je beter nu stoppen ... straks komen er ook nog mensen met geweren en mutants die het op je voorzien hebben.
ja daar ben ik nu ook achter het is even wennen maar ben al weer een heel stuk verdersGoner schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:03:
[...]
Kun je beter nu stoppen ... straks komen er ook nog mensen met geweren en mutants die het op je voorzien hebben.
kan iemand my vertellen waar ik die vintar kan vinden in de swamps heb namelyk de hele map afgezocht
Bedankt
Bedankt
Verwijderd
Echt de hele map?londonertje schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:35:
kan iemand my vertellen waar ik die vintar kan vinden in de swamps heb namelyk de hele map afgezocht
Bedankt
spoiler:
in het intro filmpje zie je een spoorweg overgang. Daar ligt 'ie
waarzo is die brug dan...komt me niet te boven zo 123....Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:27:
[...]
Echt de hele map?
spoiler:in het intro filmpje zie je een spoorweg overgang. Daar ligt 'ie
waar je tussen 2 treinwagons doorkan, met aan de rechterkant een anomalie.londonertje schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:55:
[...]
waarzo is die brug dan...komt me niet te boven zo 123....
Hij niet aan de swamp kant maar de andere.
Heb ook vet moeten zoeken
Nukezone FTW
Als je denkt in de buurt te staan f ingedrukt houden en je ziet het naampje wel verschijnen in beeld, bij items dan.
Voor een Vintar kun je beter doorsteken naar Agroprom, is toch vlak achter de spoorlijn ... die Vintar is zo beschadigd, dat het bijna 10.000 roebel kost om 'm te repareren. En ammo is in heel Cordon & Garbage niet te vinden.londonertje schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:35:
spoiler:
de Loners in de Agroprom base hebben bijna allemaal een Vintar en sneuvelen geregeld bij aanvallen door bandits
Verwijderd
Hiervoor moet je inderdaad in SPV zijn en dan graag met een topicstart die aan de eisen voldoet.
[ Voor 85% gewijzigd door PromoX op 05-10-2008 01:39 ]
Moet je even proberen in SPV ipv hierVerwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 00:22:
Stalker wil niet op starten bij mij, blijf hangen op xrEngine.exe.
Verder kom ik niet ook niet met de update's
Vista 32
Q9550
mem 4 gb
gtx 269 drivers uptodate
mobo EP45-DQ6 driver uptodate
iemand nog een idee waar aan het kan liggen.
agh ik ga nu net de swamps uit en kom nu uit die grot ...
maar daar staat zo'n machine gunner hoe kan ik die ontwijken
Terug gaan door die grot, dan de noordelijke uitgang van swamps naar cordon nemen en dan weer zuidwaarts.
Als je iedereen een beetje ontwijkt zit je er zo.
Als je iedereen een beetje ontwijkt zit je er zo.
I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.
Verwijderd
Of hard rennen (en vaak quick-loadenravw schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:24:
agh ik ga nu net de swamps uit en kom nu uit die grot ...
dat rennen heb ik ook gedaan..... van steen naar steen en af en toe een kogel ofzo terug sturen naar de MG... werkte goed had alleen van de 13 med packs nog maar 7 over.
lekker dan geupdate en nu werken mijn save games niet meer

had ook een irritante bug in the military kamp (ben daar zonder schieten doorheen gegaan).
hm.... dit is toch wel een dikke domper.
had ook een irritante bug in the military kamp (ben daar zonder schieten doorheen gegaan).
hm.... dit is toch wel een dikke domper.
Nukezone FTW
Waar kan ik de kevlar stick vinden voor het upgraden van mijn SEVA? De bandit mechanic vraagt hierom en ik heb de andere 2 al wel gevonden.
Verwijderd
Never mind, antwoord gevonden.aeon21 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:59:
Waar kan ik de kevlar stick vinden voor het upgraden van mijn SEVA? De bandit mechanic vraagt hierom en ik heb de andere 2 al wel gevonden.
spoiler:
Het schijnt dat de laatste stick in dezelfde kelder ligt als waar je gerobbed wordt
Verwijderd
Kwam dit overzicht tegen van populaire mods, wellicht iets voor de OP:
http://www.gamespot.com/p...d=m-1-45776411&pid=942067First I'm going to list the essential aesthetic mods for Clear Sky. They don't change the gameplay, but make the game more visually appealing.
Weapon skins: First of all, the weapon skins in Clear Sky have been almost completely left intact from the previous iteration of STALKER. These skins are low resolution, muddy, and inaccurate to their real-life counterparts. "Teh Snake" is a reknowned skinner from the FPSbanana communnity, and has accurately retextured almost all of the skins for STALKER. Youi won't notice any framerate decrease whatsoever. You can download all of his skins from here:
http://www.fpsbanana.com/members/skins/164481?game=277
Terrain Retexture: This modification retextures most of the floor surfaces with more detailed parralax mapping, giving more depth to the surfaces, and making them seem more rough. Although you may notice a small framerate drop on video cards with less than 512mb of graphics memory:
http://stalker.filefront.com/screenshots/File/94510/5
Sharper Textures: This one is more preference based. It doesn't necessarily improve the textures, but runs a sharpening filter over the current textures to make the detailing more prominent. It doesn't have a framerate hit, so it would be best to view the screenshots and determine whether you want them or not:
http://stalker.filefront....ersion_832_textures;94212
Gore Mod: This modification provides bump/parralax mapping, and specular mapping to the blood decals. This mod makes blood much more realistic, and is essential for anyone who desires realistic blood decals:
http://stalker.filefront....ore_Mod_for_CS_1504;94365
Float 32 for Clear Sky: This is a very preliminary release from Mr. Sneed, but it's nonetheless an objective improvement. It just provides more realistic dynamic specular mapping to surfaces. It's not a very noticeable change, but you can pick up the package here:
http://www.thefloatingpoint.org/main/download.php?view.25
Ambient Audio: This obviously isn't an aesthetic improvement, but it adds more diverse ambient sound to the game. Download can be found here:
http://stalker.filefront....ient_Audio_Overhaul;94526
Gameplay modification(s):
Redux: The Redux team has just released their modification for Clear Sky. If any of you recall, Redux released a version for Shadow of Chernobyl as well. This modification adds a multitude of changes. It adds completely accurate weapon ballistics, rebalances weapon prices and ammo frequency for balance, modifies the HUD, etc. etc. etc. The primary goal of this modification is realism and balance, so far this is the only credible gameplay overhaul to date. You can read more about this mod and download it here, make sure you download the patch as well:
Base Files: http://stalker.filefront.com/file/Clear_Sky_Redux;94519
Patch: http://stalker.filefront.com/file/CS_Redux_v07_Patch;94527
Here is the order in which you should install them, if you should decide to:
SHARPER Textures > Terrain Overhaul > Weapon Skins > Gore Mod > Float 32 > Ambient Overhaul > Redux > Redux Patch
Please note that I take no responsibility for the development for any of the mods listed, and you can find the authors of each of these mods on their respective links.
Mooie lijst! THXVerwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 12:45:
[...]
http://www.gamespot.com/p...d=m-1-45776411&pid=942067
edit;
GJ psychoclown
[ Voor 4% gewijzigd door Onno b op 05-10-2008 22:28 ]
Wel mooi inderdaad zal het binnenkort in de TS opnemenVerwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 12:45:
[...]
http://www.gamespot.com/p...d=m-1-45776411&pid=942067
Uhhm voor vanavond ff genoeg van clear sky
Vrolijk bezig en ineens al me gear tot op me bot toe weg
Me savegame is nogal ver terug en heb geen zin om van de twee uur spelen van
vandaag weer ruim een uur opnieuw te gaan doen , toegegeven dat ik wel heel lang
aan de rastabar in freedom heb gehangen
Vrolijk bezig en ineens al me gear tot op me bot toe weg
Me savegame is nogal ver terug en heb geen zin om van de twee uur spelen van
vandaag weer ruim een uur opnieuw te gaan doen , toegegeven dat ik wel heel lang
aan de rastabar in freedom heb gehangen
waar was je dan mee bezig... als het namelijk het volgen van Fang is in de Garbage en je gaat een deur in onder de Fleamarket dan ja ben je je spul kwijt...
had het zelf al eerder gelezen en me goeie dingen veilig opgeborgen was alleen wat poen kwijt
had het zelf al eerder gelezen en me goeie dingen veilig opgeborgen was alleen wat poen kwijt
Je kan meteen daarna je spullen weer ophalen hoor... Maar ik had last van dezelfde paniek 
Alleen een groot deel van je geld ben je wel kwijt helaas, dus even investeren voordat je die kelder induikt!
Alleen een groot deel van je geld ben je wel kwijt helaas, dus even investeren voordat je die kelder induikt!
Getver... Ik kom nu net een beetje in het spel en begin het te snappen, gooit die nieuwe patch weer roet in het eten...
Al een paar keer nu een spontane reboot gehad, zowel midden in een vuurgevecht als dat ik rustig met iemand sta te "praten".
Gave game, maar dit doet me weer aan de begintijd van BF2 denken..
Waar ik ook mee zit te klooien is het gewicht wat je mee kan nemen. Er zijn zoveel verschillende soorten munitie die je eigenlijk allemaal bij je wil hebben, maar dat is veels te zwaar. Het zou mooi zijn als je bijvoorbeeld munitie zou kunnen traden voor brood of wodka bij een andere Stalker.
Als ik het overtollige stash kan ik het weer niet terug vinden
Al een paar keer nu een spontane reboot gehad, zowel midden in een vuurgevecht als dat ik rustig met iemand sta te "praten".
Gave game, maar dit doet me weer aan de begintijd van BF2 denken..
Waar ik ook mee zit te klooien is het gewicht wat je mee kan nemen. Er zijn zoveel verschillende soorten munitie die je eigenlijk allemaal bij je wil hebben, maar dat is veels te zwaar. Het zou mooi zijn als je bijvoorbeeld munitie zou kunnen traden voor brood of wodka bij een andere Stalker.
Als ik het overtollige stash kan ik het weer niet terug vinden

Gisteren nog een complete reinstall gedaan van het spel. Patch eroverheen, en ja hoor... nog steeds dezelfde crash in Red Forest.
Ik heb het spel nu opzij gegooid, totdat er een goede patch uitkomt, en ik er zin in heb om overnieuw te beginnen.
Ik denk niet dat ik ooit nog een spel koop van deze lui.
Ik heb het spel nu opzij gegooid, totdat er een goede patch uitkomt, en ik er zin in heb om overnieuw te beginnen.
Ik denk niet dat ik ooit nog een spel koop van deze lui.
Ja idd dat was `m, was te lui om een spoiler te makenlondonertje schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 00:44:
waar was je dan mee bezig... als het namelijk het volgen van Fang is in de Garbage en je gaat een deur in onder de Fleamarket dan ja ben je je spul kwijt...
Zag net idd dat je je spul zo weer op kunt halen, al is de kist boven bij de traider in fleamarket nog makkelijker.
@bvk
Uh, die patch is er toch al eventjes? Maar juist nu je het spel snapt krijg je ook weer meer van het begin mee
Verwijderd
Spontane reboot, hoeft niet meteen met het spel te maken te hebben. De meesten krijgen geloof ik een 'normale' CTD. Misschien je systeem is nakijken?bvk schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:15:
Getver... Ik kom nu net een beetje in het spel en begin het te snappen, gooit die nieuwe patch weer roet in het eten...
Ach zo nu en dan op enchanted lightning heb ik ook last van blauwe schermen, maar mijn xp instal is dan ook al een ruim jaar oud (normaal elke game reïnstall).Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:30:
[...]
Spontane reboot, hoeft niet meteen met het spel te maken te hebben. De meesten krijgen geloof ik een 'normale' CTD. Misschien je systeem is nakijken?
De settings zijn in deze game echt bepalend voor het aantal crashes maar met de ruime keuze uit settings is toch, naar mijn mening, echt een goede combo te vinden tussen performance/crashes/graphics.
Voor een ieder die niet precies weet wat de verschillende settings doen en tweakguides nog niet kennen, absoluut even lezen!
www.tweakguides.com
http://www.tweakguides.com/ClearSky_1.html
Ik kon voor de laatste patch zonder technische problemen spelen, alleen wat bugs hier en daar. Weekje niet gespeeld, spel gestart en Steam gaat updaten. Daarna dus ineens reboots...Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:30:
[...]
Spontane reboot, hoeft niet meteen met het spel te maken te hebben. De meesten krijgen geloof ik een 'normale' CTD. Misschien je systeem is nakijken?
Misschien dat er iets mis is met de Steam release, het spel is op Steam momenteel "niet beschikbaar"...
Net een paar uur andere games zitten spelen, waaronder Crysis Warhead : no problems.
die bug in red forest wat is die dan want ik had iets raars namelyk ik was de duty basis ingegaan in rf en toen kreeg ik de melding dat ik weer terug moest gaan naar agnigrom om dat groepje stalkers te helpen om de daken op te gaan
Voor iedereen die moeite heeft om goede 1.5.05 mods te vinden hier een hele mooie verzameling:
http://stalker.filefront....Mod_Pack_;94460x#Download
Het bevat de volgende mods:
- Better Depth Of Fields and Shadows Mod
- Better Sounds compilation
- Crosshair
- Items and Artefacts Mod - NPCTradeMod
- No Interdiction of weapon in camp
- No grenade warning
- No loading disk
- Flashlight range mod
- Gnomusscops_for_clear_sky_pt1
- Less grenades
- Real Weapon Behaviour and Ballistics
- Monster.Hunter (weer loot van mutanten)
- Simple CS FreePlay Mod v1.0
- Weightmod - 85kg
- STCS_NPCcollisiondetection
- No red dot on PDA map
- No MiniMap Mod
Er zitten dus echt gameplay verbeterende mods bij
hmm krijg dus zelf geen enkele mod aan de praat
false naar true gezet en de gamedata in de stalker instal folder.
$game_data$ = true| true| $fs_root$| gamedata
Alle readme`s enzo nagelezen, zie ik nou echt iets zo verschikkelijk over het hoofd ofzo
http://stalker.filefront....Mod_Pack_;94460x#Download
Het bevat de volgende mods:
- Better Depth Of Fields and Shadows Mod
- Better Sounds compilation
- Crosshair
- Items and Artefacts Mod - NPCTradeMod
- No Interdiction of weapon in camp
- No grenade warning
- No loading disk
- Flashlight range mod
- Gnomusscops_for_clear_sky_pt1
- Less grenades
- Real Weapon Behaviour and Ballistics
- Monster.Hunter (weer loot van mutanten)
- Simple CS FreePlay Mod v1.0
- Weightmod - 85kg
- STCS_NPCcollisiondetection
- No red dot on PDA map
- No MiniMap Mod
hmm krijg dus zelf geen enkele mod aan de praat

false naar true gezet en de gamedata in de stalker instal folder.
$game_data$ = true| true| $fs_root$| gamedata
Alle readme`s enzo nagelezen, zie ik nou echt iets zo verschikkelijk over het hoofd ofzo
[ Voor 15% gewijzigd door Onno b op 06-10-2008 23:13 ]
Nou, bovenstaande is dat wat mij betreft niet ... die bandieten hebben allemaal major league honkbal gespeeld, ze gooien een granaat over 100 meter tussen je voeten !! Zonder waarschuwing wordt het helemaal hopeloos ...Onno b schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:16:
- No grenade warning
...
zal 's kijken ; heb nog geen mods in CS gebruikt, maar in SoC was het nooit een probleem.Alle readme`s enzo nagelezen, zie ik nou echt iets zo verschikkelijk over het hoofd ofzo
[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 07-10-2008 10:06 ]
Nee in SoC was het bij mij ook nooit een probleem, maar hier werken de mods iig bij mij niet.Goner schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:02:
zal 's kijken ; heb nog geen mods in CS gebruikt, maar in SoC was het nooit een probleem.
Dat die granaten ver worden gegooit is zeker waar en de graatmod zou ikzelf dan ook gewoon niet
installeren. Je hebt nog altijd een granaat indicator op je scherm toch
Edit;
Elk - geeft dus een losse mod aan, het is een modpakket
[ Voor 6% gewijzigd door Onno b op 07-10-2008 18:14 ]
Verwijderd
Over het vinden en upgraden van de Exo suit:
spoiler:
Ben na het verschijnen van 1.5.05 toch maar weer opnieuw begonnen en ben ondertussen tot de Red Forest gekomen zonder ook maar een faction te joinen. Echter nadeel is wel dat ik nog geen Exo suit heb (wel volledig door de Bandits ge-upgrade SEVA). Nu had ik echter begrepen dat de kevlar upgrade die ik bij de Bandits heb ingeleverd, niet alleen geldt voor de SEVA maar ook voor de Exo. Daarbij komt nog eens dat ik de tier 3 upgrade op mijn SEVA alleen door de Bandit mechanic heb kunnen uitvoeren, en niet door bijvoorbeeld de Freedom mechanic, want die wilde alleen maar tot tier 2.
Dus mijn vragen zijn eigenlijk; moet ik een faction joinen om een Exo te bemachtigen en moet ik de Bandits te vriend houden om de Exo volledig te kunnen upgraden?
Edit, ik heb wel het volgend lijstje kunnen vinden (voor als je de faction joint), maar wat ik me dus afvraag of je ook op een andere manier een Exo kunt vinden/kopen
Stalkers - SEVA suit, Bubble, Veles
Bandits - GP36 and some money
Freedom - Exo, SVD and ammo
Duty - Military armor and an RPD
Edit 2: Heb ondertussen al antwoord op mijn vragen gevonden. Ben namelijk Duty gejoined en kon mijn Exo volledig upgraden ondanks dat de Bandits nu dus mijn enemy zijn.
Dus mijn vragen zijn eigenlijk; moet ik een faction joinen om een Exo te bemachtigen en moet ik de Bandits te vriend houden om de Exo volledig te kunnen upgraden?
Edit, ik heb wel het volgend lijstje kunnen vinden (voor als je de faction joint), maar wat ik me dus afvraag of je ook op een andere manier een Exo kunt vinden/kopen
Stalkers - SEVA suit, Bubble, Veles
Bandits - GP36 and some money
Freedom - Exo, SVD and ammo
Duty - Military armor and an RPD
Edit 2: Heb ondertussen al antwoord op mijn vragen gevonden. Ben namelijk Duty gejoined en kon mijn Exo volledig upgraden ondanks dat de Bandits nu dus mijn enemy zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 17:59 ]
Jullie spreken maar over die bandit mechanic...
Is dat die bij de factory in Garbage? Die rent ofwel hard weg ofwel begint die op me te schieten.
Hoe kunnen jullie daarmee praten?
Is dat die bij de factory in Garbage? Die rent ofwel hard weg ofwel begint die op me te schieten.

Waarschijnlijk heb jij die gasten gedood toen je de Garbage binnen kwam. (Ik ook).mounoi schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:54:
Jullie spreken maar over die bandit mechanic...
Is dat die bij de factory in Garbage? Die rent ofwel hard weg ofwel begint die op me te schieten.![]()
Nu zijn gelijk alle Bandits vijanden van me.
Weet iemand of hier misschien iets aan te doen is?
Verwijderd
Esc - Load - game kiezen waar je nog lief was voor bandits, Load klikken.tiescarbo schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:00:
[...]
Waarschijnlijk heb jij die gasten gedood toen je de Garbage binnen kwam. (Ik ook).
Nu zijn gelijk alle Bandits vijanden van me.
Weet iemand of hier misschien iets aan te doen is?
Je kan alles krijgen zonder een faction te joinen. Ik ben factionloos met zo'n military exosuit armor pakkie ding die ik naar combat gemod heb en een SEVA die ik naar environmental gemod heb (armor switchen afhankelijk van omstandigheden) en dat gaat prima.Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:19:
Over het vinden en upgraden van de Exo suit:
Dat wist ik alVerwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:57:
Esc - Load - game kiezen waar je nog lief was voor bandits, Load klikken.
Ik vind het weer een erg leuk spel, net zoals SoC. Geen nare problemen als CTD's enzo...
Maar een paar dingen vind ik wel vaag:
- Soms kan je een kleine missie doen voor iemand, zoals 'haal m'n gejatte gitaar terug' of 'ik was gister te dronken en haal me geweer terug' en dergelijke. Doe je dat, krijg je geen beloning? Helemaal niks?
- Moet je in Garbage zo'n gebouw innemen van de bandits, heb je ze bijna allemaal dood, wordt je geweer afgenomen. Lukt het dan toch nog, zitten 2 minuten later alle bandits er weer. Dit tot drie keer aan toe? Beetje raar...
- Moet de Flea Market innemen, echter zitten daar allemaal vriendjes van me. Moet ik ze afschieten of zo?
- Soms kan je een kleine missie doen voor iemand, zoals 'haal m'n gejatte gitaar terug' of 'ik was gister te dronken en haal me geweer terug' en dergelijke. Doe je dat, krijg je geen beloning? Helemaal niks?
- Moet je in Garbage zo'n gebouw innemen van de bandits, heb je ze bijna allemaal dood, wordt je geweer afgenomen. Lukt het dan toch nog, zitten 2 minuten later alle bandits er weer. Dit tot drie keer aan toe? Beetje raar...
- Moet de Flea Market innemen, echter zitten daar allemaal vriendjes van me. Moet ik ze afschieten of zo?
1. Beloning bij Stalkerbase in Cordon?gabberjoost schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:07:
Ik vind het weer een erg leuk spel, net zoals SoC. Geen nare problemen als CTD's enzo...
1. Soms kan je een kleine missie doen voor iemand, zoals 'haal m'n gejatte gitaar terug' of 'ik was gister te dronken en haal me geweer terug' en dergelijke. Doe je dat, krijg je geen beloning? Helemaal niks?
2. Moet je in Garbage zo'n gebouw innemen van de bandits, heb je ze bijna allemaal dood, wordt je geweer afgenomen. Lukt het dan toch nog, zitten 2 minuten later alle bandits er weer. Dit tot drie keer aan toe? Beetje raar...
3. Moet de Flea Market innemen, echter zitten daar allemaal vriendjes van me. Moet ik ze afschieten of zo?
2. Daar is een mod voor (zie boven).
3. Ja.
Lol, de eerder door mij gemelde modpakket bevat wat mods waarbij je de namen van de mappen in de gamedata moet veranderen
. Ik gewoon domwek ctrl+c - ctrl+v, maar dat werkt dus niet bij allemaal!
Goed opletten dus
Ben iig alweer een hoop blauwe schermen verder door die mods.....
Edit;
Nu ben ik het zat. Het installeren van mods zorgt bij mij voor een significante toename in het aantal crashes. Van gemiddeld 1 per 2 à 5 uur spelen naar echt ieder uur minimaal één en vaak nog meer. Misschien dat het starten van een nieuwe game wonderen doet, maar een feit blijft: Ook zonder mods is deze game is SUPER!
Wat ik wel echt jammer vind is het gewichtslimiet van 50 KG aangezien ik met suit+wapens+ammo en medpacks al zowat aan de 40 KG (soms meer) zit. Ik ben dan zo om voor een upgrade van bv mijn suit 5 keer op en neer te lopen van slachtveld naar traider en terug etc om het geld daarvoor binnen te halen.
Vooral met 50+KG is lopen simpelweg frustrerend...
Mja die massale vuurgevechten die maken een uurtje (soms meer) gefrustreerd spelen meer dan goed.
Goed opletten dus
Edit;
Nu ben ik het zat. Het installeren van mods zorgt bij mij voor een significante toename in het aantal crashes. Van gemiddeld 1 per 2 à 5 uur spelen naar echt ieder uur minimaal één en vaak nog meer. Misschien dat het starten van een nieuwe game wonderen doet, maar een feit blijft: Ook zonder mods is deze game is SUPER!
Wat ik wel echt jammer vind is het gewichtslimiet van 50 KG aangezien ik met suit+wapens+ammo en medpacks al zowat aan de 40 KG (soms meer) zit. Ik ben dan zo om voor een upgrade van bv mijn suit 5 keer op en neer te lopen van slachtveld naar traider en terug etc om het geld daarvoor binnen te halen.
Vooral met 50+KG is lopen simpelweg frustrerend...
Mja die massale vuurgevechten die maken een uurtje (soms meer) gefrustreerd spelen meer dan goed.
[ Voor 57% gewijzigd door Onno b op 08-10-2008 22:26 ]
Daar is toch wel een losse mod voor ??Onno b schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:01:
Wat ik wel echt jammer vind is het gewichtslimiet van 50 KG aangezien ik met suit+wapens+ammo en medpacks al zowat aan de 40 KG (soms meer) zit.
In SoC heb ik het zelf aangepast ; is een kwestie van een paar files uitpakken uit de archives (bijv. actor.ltx), aanpassen en zelf in 'gamedata' te zetten. Alhoewel het in CS iets ingewikkelder zal zijn omdat meer armor de mogelijkheid heeft om up te graden om meer te kunnen dragen.
En er zijn ook artefacts die je extra gewicht laten meesjouwen.
EDIT: dit was in SoC al voldoende ...
\gamedata\config\creatures\actor.ltx :
max_walk_weight = <max gewicht in kilos> ;bv. "= 60" om 60 kilo te kunnen dragen (daarboven kun je niet bewegen).
(misschien ook max_item_mass, zelfde als hieronder dacht ik)
\gamedata\config\system.ltx :
max_weight = <ondergrens voor uithoudingsvermogen> ;bv. "= 50" om 50 kilo te kunnen dragen voordat je uithoudingsvermogen (endurance) wordt 'aangetast'.
[ Voor 24% gewijzigd door Goner op 09-10-2008 09:42 ]
Verwijderd
Waaorm is die 50 kg een probleem? Met 2 pakkies (een SEVA en een exosuit) + medkits, bandages, 2 guns, ammo voor beiden en een rugzak vol artifact geen problemen hoor.
één artifact geeft je +30 kilo max weight en klaaar. En m'n SEVA is naar +20 kilo gemod dus daar kan ik sowieso al veel meer in dragen.
Als je dit gaat zitten tunen kun je gewon wel de limiet op 255 gooien en nooit meer iets verkopen of weggooien.
één artifact geeft je +30 kilo max weight en klaaar. En m'n SEVA is naar +20 kilo gemod dus daar kan ik sowieso al veel meer in dragen.
Als je dit gaat zitten tunen kun je gewon wel de limiet op 255 gooien en nooit meer iets verkopen of weggooien.
In het begin is het wel handig, voordat je een Exo en/of artefacts hebt en je nog in 'oud ijzer' moet handelen om aan de kost te komen ;-)
Ik zit dus nog, zoals hieronder al aangedragen, nog een beetje in de beginfase. Dat er artifacts waren om meer te kunnen sjouwen wist ik nog niet. Hopelijk kom ik er snel één tegenVerwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:34:
Waaorm is die 50 kg een probleem? Met 2 pakkies (een SEVA en een exosuit) + medkits, bandages, 2 guns, ammo voor beiden en een rugzak vol artifact geen problemen hoor.
Nu maar snel genoeg geld sparen om mijn SEVA suit te kunnen upgraden
Hèhè eindelijk kan ik nu 70KG meezeulen en dat zonder behulp van een mod
.
Wel heb ik aan het begin van de avond twee mods geïnstalleerd en de hele avond zonder crash
kunnen spelen. Dit zijn de enige twee mods die ik nu heb draaien maar ik vind `t een echte aanrader!
Heb nu ongeveer 15fps meer doordat ik het aantal grassprietjes wat lager heb gezet want de kale grond is nu echt mooi gewoon.
Heb eerst deze geplaatst in de roots van CS
en daarna deze eroverheen gekopieerd
http://stalker.filefront....rrain_Pack;94510x#1648658
Wel heb ik aan het begin van de avond twee mods geïnstalleerd en de hele avond zonder crash
kunnen spelen. Dit zijn de enige twee mods die ik nu heb draaien maar ik vind `t een echte aanrader!
Heb nu ongeveer 15fps meer doordat ik het aantal grassprietjes wat lager heb gezet want de kale grond is nu echt mooi gewoon.
Heb eerst deze geplaatst in de roots van CS
en daarna deze eroverheen gekopieerd
http://stalker.filefront....rrain_Pack;94510x#1648658
Dit topic is gesloten.
Let op:
Performance problemen? Zet ENHANCED dynamic lightning uit, en FULL dynamic lightning aan =)
Voor technische problemen en vragen kun je terecht in Spielerij - Problemen & Vragen.
Performance problemen? Zet ENHANCED dynamic lightning uit, en FULL dynamic lightning aan =)
Voor technische problemen en vragen kun je terecht in Spielerij - Problemen & Vragen.