Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syntagma schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:10:
Zo, had Clear Sky al even liggen maar vandaag eens geinstalleerd. Laatste patch er overheen.
Wat me opvalt: het loopt voor geen meter. Wel gekozen voor DirectX 10 opties uiteraard.

Ik heb een E8400 met 4GB RAM en een Ati Radeon HD3870X2 (1GB) en Vista 64. Moet toch voldoende zijn, zou je denken. Als ik wat dingen op medium zet, dan gaat het net. Valt me tegen!
Verder beetje buggy, telkens zwart scherm in het menu, moet ik er even uit met alt-tab en weer terug en dan heb ik weer beeld.

Maar goed, eens dit topic lezen om te zien of er nog wat meer uit te halen is qua performance.
Toen je dit schreef had je in dikke blauwe letters dit boven je tekstveld.

Waarschuwing:
Performance problemen? Zet ENHANCED dynamic lightning uit, en FULL dynamic lightning aan =)
Voor technische problemen en vragen kun je terecht in Spielerij - Problemen & Vragen.

Wat mijn persoonlijke tip is, is Zet ENHANCED dynamic lighting uit, en FULL dynamic lighting aan, dan gaat 't beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ja, dat weet ik inderdaad wel, maar ik zou denken dat het op de hogere stand ook zou moeten werken met mijn pc. Ze stoppen allerlei directX 10.1 features in het spel, maar je kan het alleen niet gebruiken omdat het dan te traag wordt? Dat is toch zonde.. Of kun je met Full ipv Enhanced ook directX 10 gebruiken (aanzetten in opties)?

[ Voor 3% gewijzigd door Syntagma op 04-05-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In welke resolutie speel je? Op erg hoge resoluties kan het een probleem worden. Zelf speel ik wel in directx 10.1, loopt goed met een E6750, 4 GB en een 3850 512 MB. Ik speel echter op 1280X1024 zonder AA en 2X AAF. Bij grafische instellingen heb ik bij Basic de boel op medium staan. Verder is het aan te raden om onder Advanced texture detail en andere effecten niet helemaal voluit te zetten. Zet ze iets terug mocht je ze allemaal op max. hebben staan. Verschil in prestatie is naar mijn idee groter dan het verschil in kwaliteit. Godrays of sunshafts (hoe het ook heet) heb ik op low staan, evenals volumetric smoke en dynamic wet surfaces. Ziet er nog steeds aardig uit en loopt lekker soepel. Probeer deze settings anders een aan te passen voor zover je dit nog niet gedaan had.
Gebruik je verder de meest recente drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Ik speel op 1680 x1050 (uit m'n hoofd), want dat is de resolutie voor mijn breedbeeld 22" scherm.
Heb verder de meeste opties op medium ongeveer staan, maar er kan idd nog meer naar beneden bijgesteld worden. Wel gek eigenlijk, destijds met Crysis enzo moest je een debiel zware pc hebben, maar blijkbaar bij Stalker ook.. mijn pc is volgens mij niet al te min, kan veel spellen op (bijna) max spelen, behalve Stalker. En zo bijzonder mooi ziet het er nou ook weer niet uit vind ik (wel de lichteffecten). Dus blijkbaar is het niet zo 'licht' geprogrammeerd.

Drivers is wel een goede, ik heb mijn videodrivers al even niet geupdate. Ga ik checken!

[ Voor 12% gewijzigd door Syntagma op 04-05-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:25

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik ben er ook nog niet helemaal uit hoe het nou zit met die performance... Met dezelfde HD4870 512MB had ik met mijn vorige systeem ook problemen, moest het zelfs op Object Lighting zetten, de twee na hoogste setting dus. Dit op 1680x1050 icm 4 GB ram en een E8400.

Nu met een nieuwe bak (Core i7) en Win 7 RC opnieuw Stalker geinstalleerd en loopt het als een zonnetje (ook met drukke gevechten etc.) op 1680x1050 en alles hoog inclusief Enhanced lighting....
Vreemd, want ik kan me niet voorstellen dat een nieuw platform en een OS in ontwikkeling zoveel bijdragen, terwijl dezelfde videokaart gebruikt wordt. Misschien toch quad versus dualcore?

Maar goed, weer ff on topic:

Nieuw spel gestart dus en ben lekker op artifact jacht. Ik weet waar de meeste liggen en daarnaast is er nog die ene kaart waar ze allemaal op staan. Nu komt het vreemde: ik krijg nu steeds de zelfde "Yellyfish" artifact (heb er nu 3! achter elkaar), waar volgens de kaart en mijn herinneringen toch echt andere artifacts zouden moeten liggen.

Iemand anders dit al meegemaakt?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25
Nieuw spel gestart dus en ben lekker op artifact jacht. Ik weet waar de meeste liggen en daarnaast is er nog die ene kaart waar ze allemaal op staan. Nu komt het vreemde: ik krijg nu steeds de zelfde "Yellyfish" artifact (heb er nu 3! achter elkaar), waar volgens de kaart en mijn herinneringen toch echt andere artifacts zouden moeten liggen.

Iemand anders dit al meegemaakt?
Artifacts zijn random, alst goed is staat dat ook op de kaart aangegeven waar alles op aangegeven is.

Verder over de performance. Ik heb het volgende systeem: E8400 stock, 4GB, 4850 en draai op Full Enhanced DX9 settings op medium, en dan advanced op middel/low en werkt best goed. Enige wanneer je zonsopgang hebt, en dus het meeste van die speciale zonnestralen zijn, dan loopt hij net wat minder. Verder niks te klagen!

En ook eindelijk mijn Yantar bug weten te fixen. Koste wat moeite, reinstall van de game nadat hij niet meer werkte. Uiteindelijk dus gefixed met een nieuwe install, 5 klok uren lang in apragrom lang staan zodat de wereld zich een beetje aanpaste en alles. Toen terug naar yantar, en hoppa, 4 man buiten de bunker klaar om afgeslacht te worden. En tada, deurtje ging weer open, en ik kon naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Sorry voor deze extra post, maar hoe kan ik toch in hemelsnaam mijn reactie aanpassen? Is dit niet mogelijk of zie het gewoon keihard over het hoofd?

Wat ik nog even wou bijdragen aan de post van Syntagma is dat waarschijnlijk het niet zo goed geoptimaliseerd is. Ze zullen wel gedacht hebben, laten we die extra features er in pleuren voor het idee, en werkt het niet lekker, ach, dan maar terug naar de standard stalker SOC settings. Altans, zo voelt het een beetje aan voor mij...

EDIT:

Editing probleem is "opgelost" Ik poste iets, dan logt hij natuurlijk in, en daarna returnde ik gewoon ipv die link te klikken, en blijkbaar was ik daarna niet meer ingelogt. Goed, weet ik dit ook wer :)

[ Voor 18% gewijzigd door -unknown op 04-05-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie je rechts bovenaan je bericht drie knoppen Edit, View, Quote? Met Edit kun je hem dan aanpassen. Je moet hiervoor wel aangemeld zijn.

Edit: sorry, laat maar, je hebt het al opgelost. Had erover heen gelezen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syntagma schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:18:
Ja, dat weet ik inderdaad wel, maar ik zou denken dat het op de hogere stand ook zou moeten werken met mijn pc. Ze stoppen allerlei directX 10.1 features in het spel, maar je kan het alleen niet gebruiken omdat het dan te traag wordt? Dat is toch zonde.. Of kun je met Full ipv Enhanced ook directX 10 gebruiken (aanzetten in opties)?
helaas pindakaas. enhanced is echt veel en veel te zwaar. Als je die op Full zet en alle andere dingen aan en op zo hogo mogelijk kun je in 2560x1600 spelen op een 8800ultra in Windows XP. Ik heb het op Vista nog niet geprobeerd - misschien als ik fallout uit heb dat ik wel even kijk. Maar dit spel loopt in elk geval gewoon prima op normale moderne PCs zolang je enhanced lighting uit hebt. Details op medium (of low |:( ) zetten is echt compleet overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Nou, ik heb gisteravond even gespeeld met de Enhanced (DirectX10) optie aan en de details op 'high' (wat wel vreemd is, want bij de advanced opties staat alles op medium) en het speelde best redelijk eigenlijk. Denk dat het erger wordt bij bepaalde tijden, bijv. 's ochtends met de zon.
Dus nu was ik wel weer even tevreden over mijn systeempje.

Wat wel irritant is, is dat het spel bij mij altijd in een soort windowed mode opstart, dus ik moet eerst de instellingen ingaan (niets wijzigen want full screen staat gewoon aangevinkt) en dan opslaan. Dan heb ik weer full screen beeld. En het gebeurt regelmatig dat ik tegen een zwart scherm zit te kijken, dan moet ik even alt-tabben uit het spel en weer terug, en dan krijg ik wel beeld. Ook kan mijn dvd-brander niet overweg met de (officiele) dvd, het spel is alleen speelbaar als ik de schijf in mijn dvd-speler leg.
Het is dus behoorlijk buggy. Maar als het dan eenmaal draait, dan gaat het wel aardig. Tenminste, gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Misschien heb je hier wat aan:

http://www.tweakguides.com/ClearSky_1.html

Vooral "Sun quality/Sun Rays/SSAO" lager zetten levert een hogere fps op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Heb de laatste patch maar even in de TS geupdate dus dat klopt weer :)

Overigens ben ik nog steeds niet verder gegaan maar dat komt ook vooral omdat ik het itt Vanilla Stalker gewoon niet lekker draaiend krijg. Misschien van de week nog maar eens proberen want van Stalker heb ik wel echt genoten zelfs online vond ik het, als oud CoD-speler, erg leuk spelen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Heb hem uitgespeeld. Globaal een goede game, alleen niet zo tevreden over het eind. Vanaf de lymanks (of hoe je dat ook mag schrijven) voelt het nogal afgeraffelt aan. Niks te beleven, je jaagt er maar doorheen. Zelfde voor dat ziekenhuis, en dan nog maar te zwijgen over de reactor zelf. Uiteindelijk strelok doodgekregen door het zoeken van gaten die niet geclipt waren bij de hekjes om zo beneden te komen. En dan een stukje wandelen en knallen maar. Volgensmij klopt dit niet helemaal? Cut scene wel weer erg mooi, precies de opstap naar SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het helemaal met je eens. Ik vond het echt een tegenvaller toen bleek dat je niet meer terug kon toen je eenmaal in Limansk aan was gekomen. En voor de rest inderdaad nogal lineaire gameplay vanaf dat moment, past totaal niet in Stalker. Wel vond ik Limansk erg mooi gemaakt. Van het NPP level had ik ook veel meer verwacht. Ik hoop dat Call of Pripyat echt volledig free roaming is. Toch behoren SoC en Clear Sky tot mijn favorieten. De lange weg naar het einde toe, als je kan doen en laten wat je wilt, het exploren en de waanzinnige sfeer, daar kan ik geen genoeg van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Ja, ben ik ook met jou eens. SoC blijft het best. Hopen dat Call of Pripyat het beter gaat doen, tklinkt iig allemaal erg interresant.

Nog even over het NPP level. In de eerste stalker was dat erg beroerd, dus ik had eigenlijk gehoopt op wat beters. Maar dit sloeg helemaal nergens op....

Wat me een beetje tegen viel van Limansk was dat op het moment dat ik er was het donker was, en het mij que looks een beetje tegenviel. Had Limansk wel eens in zo'n DX10 show off movie gezien met opkomende zon. Dat plus die god rays maakte de sfeer ongelovelijk. Met dat beeld in gedachte ging ik dan ook Limansk in, en daardoor viel het dus een beetje tegen.

Oja, en laten ze aub CoP beter optimizen als gevolg dat we allemaal van bloedmooie graphics mogen genieten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je SoC wel een gespeeld met de Oblivion Lost mod? Als je het spel dan hebt uitgespeeld kun je daarna vrij rondlopen in de hele zone en ook het gebied rondom de kerncentrale verkennen. Valt verder niets te beleven maar 't is wel even geinig om te doen. Ik ga binnenkort SoC weer opnieuw spelen met de supermod pack, dat is Oblivion lost met nog aantal mods daarbij inbegrepen. Hiermee wordt het spel ingrijpend veranderd, ook grafisch met betere textures enzo. Echt een aanrader!

http://www.gsc-game.com/i...=1&thm_id=17287&sec_id=17

Toen ik voor het eerst in Limansk was, was het ook 's nachts. Ik heb gewacht totdat het licht begon te worden. En het ziet er inderdaad erg vet uit met die speciale effecten. Wat ik ook zo gaaf vind is als het weer wat donkerder is en er breekt een stevige onweersbui los. De lichteffecten icm met de zeiknatte straten, objecten en personen zien er echt goed uit. Maar dit geld natuurlijk voor het hele spel. Ik vind het echt de moeite waard om de speciale directx 10 effecten in te schakelen en ze dan op medium te zetten. Ik merk wel verschil tussen directx 10 en 10.1. Toen Stalker directx 10.1 nog niet ondersteunde liep dit bij mij veel minder soepel en heb ik met de directx 9 render gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
Ik heb vooralsnog STALKER uitgespeeld zoals ik hem gekocht heb en recent met de Oblivion Lost 2.2 mod. De beleving van het spel met die mod is echt enorm veel beter imo. Artifact transmutation maakt het erg leuk en de vrijheid om zelfs vanaf de NPP terug naar het begin te kunnen maakt het echt af. De kunst is om de lijst met artifact transmutations af te krijgen, ik geloof niet dat ik ze allemaal al heb, maar kan op het net ook niet echt een lijst vinden. Anyone?

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/9564/ssauke052309192104l05ba.jpg

Klik voor in het groot

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/3699/recipies.jpg

Klik voor in het groot

[ Voor 25% gewijzigd door Westerterp op 23-05-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04-2019
Indrukwekkende inventory! Zeker voor een beginnend speler zoals ik.
Ik heb een vraag, en die weet jij misschien wel alsgevorderd speler: wat betekent dat icoontje rechts onderaan het scherm? Het ziet eruit als een soort diskette, die aan en uit oplicht, en het zit net links van je health en armor bars. Geen idee wat het is, staat ook nergens vermeld in de manual. Ik vermoed dat het te maken heeft met nieuwe info in je PDA, maar als ik daar op klik met "P" dan nog flikkert dat icoontje...

En nog een bug waar ik tegen aan loop: Ik zit net na Cordon en moet met een miner(?) praten om info over FANG te krijgen, ik heb hem gevonden en van de honden gered... maar vervolgens praat hij niet met me. "F" verschijnt niet? Alleen als ik hem overhoop knal verschijnt er meer info over waar FANG is, of als ik de honden de miner laaat pakken (= mission failed) dan krijg ik ook info over FANG.
Bekende bug? Is de oplossing dan misschien ook bekend?
En is de mod die jij draait stabiel? Bij mij draait CS gelukkig zonder problemen maar als ik de forums zo check dan zijn er genoeg die het spel niet eens aan de praat krijgen (net zoals bij mij Fall Out 3, totaal onspeelbaar, CTD elke vijf minuten).

hoe maak ik zo'n sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 13:26

JediUberknaft

May Da Force B With You !

" The flashy flopy means it is picking info and loading it in your pda. Just check it. "

Het betekent dat dus inderdaad ;)

Verder draait CS bij mij ook met heel veel CTD's helaas. Echt alles geprobeerd, maar kan geen oplossing vinden. Misschien op mijn nieuwe hardware volgend weekend dattie goed blijft draaien. Maar met onderstaand systeem heb ik heel veel random CTD's.
En de mod waarover gesproken wordt is voor STALKER SOC niet voor CS btw.

About jouw bug, dat is dus waarschijnlijk ook in CS heh ? Kijk eens op youtube, daar willen nog wel eens wat hulp filmpjes zijn voor bugs (heeel veel filmpjes dus ...)

[ Voor 75% gewijzigd door JediUberknaft op 24-05-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua2
Bedankt.
Vreemd dat dan toch dat icoontje van je PDA blijft flikkeren ondanks dat je je PDA hebt gechecked... meerdere malen zelfs. Nou ja, dan zal hij nog wel steeds info downloaden denk ik dan maar :P
En mijn bug met de niet pratende miner (in Garbage, moet nog wat wennen aan de namen) is opgelost. Nadat ik voor de vierde keer of zo een "manual save" reloade, sprong hij plots van zijn rots af en hoppa, hield hij een heel verhaal en ik kan verder met de quest.
En over de CTD's, vreemd eigenlijk dat na al die jaren *na* het aloude DOS het nog steeds willekeurig is of een spel draait of niet. Je kunt dat wel controleren op de forums van de besbetreffende games; hoe drukker het op het technische forum is hoe buggier de game. Ik heb een splinternieuw systeem met alles up to date, en alles draait als een zonnetje... behalve FO3 :( En klaarblijkelijk ben ik gelukkig want CS draait bij totaal zonder problemen.... soms wat bugs maar daar kun je mee leven... meestal.

hoe maak ik zo'n sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:25

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Is het niet zo dat het icoontje gewoon aangeeft dat er gamedata wordt weggeschreven ten behoeve van je autosave?

Bij mij knippert die ook heel regelmatig, ook als je niets doet wat PDA gerelateerd is.

Ik moet Duty nu weer veroveren, maar kan weer wachten tot ik een ons weeg geloof ik voordat mijn Freedom maatjes de aanval in gaan zetten... In je eentje haal je het niet en ze blijven maar in Garbage hangen, iemand een idee hoe je ze "triggert" om te komen helpen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

SoC gratis ?!

http://www.nu.nl/games/19...gratis-te-downloaden.html

Je kunt deze versie blijkbaar niet modden, bedoeling zal wel zijn om on-line gamers aan te trekken.

[ Voor 31% gewijzigd door Goner op 25-05-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua2
Goner schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:33:
SoC gratis ?!

http://www.nu.nl/games/19...gratis-te-downloaden.html

Je kunt deze versie blijkbaar niet modden, bedoeling zal wel zijn om on-line gamers aan te trekken.
Volgens mij is dat gewoon een betaalde downloadservice, een soort Steam of zo, word lid en dan krijg je games "X" gratis. Dus voordat ik zo iets ga vertrouwen.... Steam is nog wel okee, maar hoe vaak ik al niet zeer gefrustreerde mensen ben tegengekomen die wél een legaal spel hebben, maar het niet meer kunnen spelen vanwege online verificatie problemen....
Voor die paar euri koop ik het wel bij Dynabyte of zo.

hoe maak ik zo'n sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joshua2 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:01:
Steam is nog wel okee, maar hoe vaak ik al niet zeer gefrustreerde mensen ben tegengekomen die wél een legaal spel hebben, maar het niet meer kunnen spelen vanwege online verificatie problemen....
Neem een Games for Windows Live game. Verplicht in de taal van het land waar je wont... dus ook als je Engels wilt en er Nederlands of in mijn geval Duits beschikbaar is, kun je geen Engels krijgen.

Fallaus Drei! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Klinkt goed :
http://www.nu.nl/games/19...lker-call-of-pripyat.html

hoop dat deze weer de 'magie' van SoC heeft ... CS stelde me ietwat teleur. Geen technische problemen, maar greep me gewoon minder dan no.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zo, net Clear Sky gekocht. Ik had nog een vraagje.

Bij SoC had ik een guide site gevonden, die ook info had over Clear Sky. Ze hadden er niet alleen een walkthrough maar ook alle echte stats van wapens en armor enzo. Die wil ik nu graag weer gebruiken, maar ik kan 'm niet meer vinden!

Ik dacht dat er iets van 'zone' in de url zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua2
Deze?

http://guides.gamepressure.com/stalkerclearsky/

deze?

http://www.vedvannkanten.com/Spill/engClearSky.html

deze?

http://gallery.filefront.com/crayzihorse//1092863/

spoiler:
vooral die laatste is leuk want in het eerste level (swamps) kun je al een Vintar Sniper vinden én een goede scanner voor je artifacts, moet je wel even goed door die plaatjes heen klikken

hoe maak ik zo'n sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
joshua2 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 10:23:
Indrukwekkende inventory! ...
De shots waren inderdaad van STALKER: SoC, niet van CS. CS heb ik nog niet met een mod 'uitgespeeld'. Ik heb met SoC wel gemerkt dat de mods (de meest recente die zijn aangepast aan de meest recente patch!) veel bugs uit het spel halen. Zal met CS ook wel zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
ik zag dit ouder topic er toevallig nog tussen staan. mensen die CS spelen hebben jullie ook zo veel last van die bug error? dat je de hele tijd terug naar Windows vliegt? En je het spel weer nieuw moet starten. Vind het vrij irritant. Verder wel een leuk spel. Alleen jammer van die error steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racer89 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 18:28:
ik zag dit ouder topic er toevallig nog tussen staan. mensen die CS spelen hebben jullie ook zo veel last van die bug error? dat je de hele tijd terug naar Windows vliegt? En je het spel weer nieuw moet starten. Vind het vrij irritant. Verder wel een leuk spel. Alleen jammer van die error steeds.
heb je het spel volledig gepatched? 1.507 is de laatste dacht ik. Clear Sky kwam in een redelijk onvolledige staat uit, er waren veel patches nodig om het spel goed te laten werken (dat wil niet zeggen uiteraard dat er nog errors kunnen optreden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ik heb de nieuwste er op gezet. dit is de 1.5.10 patch. die is pas in juni uitgekomen dacht ik. Maar het heeft niks geholpen. Alleen dat ik weer opnieuw moest beginnen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Racer89 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:07:
Ik heb de nieuwste er op gezet. dit is de 1.5.10 patch. die is pas in juni uitgekomen dacht ik. Maar het heeft niks geholpen. Alleen dat ik weer opnieuw moest beginnen ;(
Zal ik in de TS opnemen, dacht er toevallig vanmiddag nog aan :)
Heb CS niet ver gespeeld (nog steeds niet) maar dat komt mn doordat het met vrijwel dezelfde settings als SoC totaal niet lekker loopt.. Erg irritant maar ik moet en zal het eens uitspelen want SoC was een erg leuk spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Racer89 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:07:
Ik had met mijn oudere pc ook zeer regelmatig crashes naar desktop. Gewoon BAM eruit. Echt heeeel erg storen. Zeker bij een zo sfeervol spel als STALKER, ben je er telkens weer letterlijk en figuurlijk uit.

Met mijn nieuwe pc heb ik geen crashes gehad tot nu toe. Hiervoor had ik Nvidia kaart en nu Ati. Wellicht iets daar mee te maken ? Patches, videodrivers, het maakte allemaal nix uit. Wat heb jij aan pc ??

Even een quote van een post van mijzelf in dit topic
Ik kom er maar niet achter wat mij de CTD's levert. Echt van alles geprobeerd, maar blijf ze maar houden.
Ik heb al diverse gpu drivers geprobeerd, patches van het spel tot de laatste geprobeerd ... maar tot op heden nog steeds gewoon regelmatig CTD, vooral bij laden van een quicksave, Zelfs eeb complete reinstall van win XP levert hetzelfde ... ( met sp2 )

Ik heb me rot gezocht op internet voor dit probleem, maar kom er echt niet achter waar het nu aan ligt.
Zijn er meer mensen hier (en ja ik had al iig een aantal mensen gehoord met hetzelfde probleem, zowel met ati als Nvidia) die dit probleem kennen ?? Iemand al een oplossing hiervoor ??

Het is 1 van mijn favoriete spellen dit, STALKER SoC was ik al echt gek op. En STALKER CS is ook weer te gek, maar de CTD's maken het wel erg lastig om in het sfeertje te blijven elke keer....

Ik hoop zo op de gouden tip, al is die moeilijk in de pc wereld, gezien de ongelofelijk vele soorten configuraties die die kent. Maar iemand met soortgelijk systeem als ik ... Met STALKER SoC had ik echt nooit CTD's ...

Ow btw, Vista is voor mij voorlopig een no-go. Ik las net een post daarover ... En nog meer frames kan ik ook niet missen in dit spel. Hij loopt net goed nu ... precies speelbaar ...

[ Voor 48% gewijzigd door JediUberknaft op 20-07-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ow daar heb ik eigenlijk helemaal geen problemen mee. Bij mij loopt die wel lekker zo. Alles settings op het hoogste. Alleen jammer dat ik geen vista heb ;( Moet het maar met directx 9 doen. En kan dus verschillende opties niet gebruiken. Alleen die irritante error steeds maakt het minder. Toevallig al iemand een ander command gevonden voor het fps te laten zien? i.p.v die hele was lijst in het beeld met "r_stats 1"? Heb zo constant wel 40 fps maar kan niet de hele tijd die hele lijst in beeld houden das niet speelbaar :'( vind wel jammer dat ze dat niet even hebben verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
JediUberknaft schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:34:
[...]

Ik had met mijn oudere pc ook zeer regelmatig crashes naar desktop. Gewoon BAM eruit. Echt heeeel erg storen. Zeker bij een zo sfeervol spel als STALKER, ben je er telkens weer letterlijk en figuurlijk uit.

Met mijn nieuwe pc heb ik geen crashes gehad tot nu toe. Hiervoor had ik Nvidia kaart en nu Ati. Wellicht iets daar mee te maken ? Patches, videodrivers, het maakte allemaal nix uit. Wat heb jij aan pc ??
drivers zijn pas allemaal nieuw geinstalleert. pc loopt nu net 3 weken zo. x2 7750 en hd4870 1 gig ddr5. Dus denk niet dat het aan de pc ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Dan weet ik het ook echt niet, tot nu toe gelukkig geen CTD meer gehad (klopt af ...) ... Maar hiervoor was het echt een ramp, werd er echt gek van. Zo zonde gewoon. En je pc is niks mee hoorz

[ Voor 7% gewijzigd door JediUberknaft op 20-07-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Racer89 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:39:
Ow daar heb ik eigenlijk helemaal geen problemen mee. Bij mij loopt die wel lekker zo. Alles settings op het hoogste. Alleen jammer dat ik geen vista heb ;( Moet het maar met directx 9 doen. En kan dus verschillende opties niet gebruiken. Alleen die irritante error steeds maakt het minder. Toevallig al iemand een ander command gevonden voor het fps te laten zien? i.p.v die hele was lijst in het beeld met "r_stats 1"? Heb zo constant wel 40 fps maar kan niet de hele tijd die hele lijst in beeld houden das niet speelbaar :'( vind wel jammer dat ze dat niet even hebben verandert.
40fps vind ik zelf niet speelbaar maarja daarover verschillen altijd de meningen ;)

Wat ik eigenlijk wilde zeggen, ik heb de TS geupdate voor 1.5.10 maar ik lees overal dat het ook weer backwards compatible is.. vreemd dat jij dus overnieuw moest beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
ja, ik zou ook niet weten wat het is. Is zo als gezegd hierboven. Telkens als je er uit vliegt ben je weer helemaal uit het spel. de spanning er af :/

heb dit spel zelfs orgineel gekocht wat ik ook niet altijd doe :o Dus daar kan het ook niet aan liggen.

@ psychoclown; Ik heb verschillende versies probeert. Om te kijken of het nu eindelijk weg was. Ik heb dus niet direct 1.5.1 geinstalleert. Maar ook andere versies. Daarom moest ik altijd opnieuw beginnen omdat je bij de vorige patches niet gewoon de oude save's kon spelen. En van die 40 fps, merk niks kwa lag. speeld gewoon normaal als andere spellen ook die 60 fps hebben en of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-07 13:40
Ik ben van plan om mijn pc een volledige reinstall te geven omdat hij baggertraag is, daarbij wil ik wel zeker weten dat mijn savegames gewoon weer werken als ik er een backup van maak en die na een nieuwe install weer terugzet in dezelfde map. Werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Prutzer80 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 10:01:
Ik ben van plan om mijn pc een volledige reinstall te geven omdat hij baggertraag is, daarbij wil ik wel zeker weten dat mijn savegames gewoon weer werken als ik er een backup van maak en die na een nieuwe install weer terugzet in dezelfde map. Werkt dit?
Lijkt me wel mits je saves hebt van v1.5.04-09 en daarnaar update, die zijn namelijk compatible met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-07 13:40
psychoclown schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 10:21:
[...]

Lijkt me wel mits je saves hebt van v1.5.04-09 en daarnaar update, die zijn namelijk compatible met elkaar.
Ik had hem nog helemaal niet gepatched, blijkt achteraf wel aan te raden omdat er nogal aardig wat bugs in zitten maar dan kan ik waarschijnlijk mijn savegame niet meer gebruiken.

Na ja, dan maar met de ongepatchte versie verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
zo heb vandaag weer 2 uurtje cs liggen doen. was verbaast dat er geen error meer kwam :D echt fijn spelen zo. Maja die tijd die vliegt ook om als je in één keer in cs zit. Je bent met die tasks bezig, en de task die er onderweg nog bij komen.tijd gaat te snel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die SoC nog eens willen (her)spelen kan ik de Complete 2009 mod aanbevelen...

http://artistpavel.blogsp...talker-complete-2009.html

Deze mod tilt SoC grafisch naar een veel hoger niveau. Daarnaast worden er ook een heleboel andere mods gebundeld. In tegenstelling tot de populaire Oblivion Lost mod blijft Complete 2009 meer in de buurt van de originele Stalker maar vooral met veel betere graphics en effecten. Ik ben er onlangs weer mee begonnen. Het is en blijft geweldig, de sfeer, de gameplay. Nu nog mooier dan dat het al was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Lijkt me tof, zijn de weather effects etc ook aangepast zoals in OL?
Beide niet gespeeld (sowieso geen mods gebruikt) maar een hele pack lijkt me wel leuk namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De weather effects zijn idd ook veranderd. Op de website kan je zien wat er allemaal is veranderd en welke mods er nog meer zijn opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:12:
De weather effects zijn idd ook veranderd. Op de website kan je zien wat er allemaal is veranderd en welke mods er nog meer zijn opgenomen.
Ok dat had ik niet gezien dan want ik heb toch het meeste even vlug gelezen daarstraks.
Anyways misschien dat ik 'de beste' mods ook in de TS ga opnemen, enig hulp daarbij kan ik wel gebruiken omdat ik atm niet meer in het Stalker wereldje zit en zoals gezegd heb ik het nog niet met mods gespeeld ;)

TS Updates

18-09-'08 - Patches sectie geupdate evenals minor veranderingen. New: TS Updates sectie.
29-09-'08 - Goldfarming guide door KnetterGek en Countess in de TS opgenomen. Kleine veranderingen.
30-09-'08 - Updated patches / patch changelog secties..
20-07-'09 - Updated patches / patch changelog secties naar 1.5.10
23-07-'09 - Kleine veranderingen. Screenshots van Clear sky toegevoegd.
23-07-'09 - Call of Pripyat sectie toegevoegd.

Mis je iets of is deze TS incompleet? Stuur mij een PM of laat een bericht achter als je informatie hebt wat hierbij moet komen!

[ Voor 43% gewijzigd door psychoclown op 23-07-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
De nieuwe STALKER ziet er helemaal niet verkeerd uit :) Had het toevallig met een vriend er over. Die speelt
ook stalker. Als je die trailers kijkt. Ziet allemaal mooi uit, Regen,zon, Rook, enz. Maar als je aan het spelen bent let je er eigenlijk niet zo echt op vind ik dan 8)7 Je bent dan helemaal in dat spel maar let niet echt op de omgeving. wel jammer. Jammer genoeg net weer eens een error gehad :( Hoop dat dat bij de nieuwe versie ook eens is afgelopen. Als je bezig bent met die artifacts zoeken gaat te tijd ook om niet normaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Racer89 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 19:49:
Als je die trailers kijkt. Ziet allemaal mooi uit, Regen,zon, Rook, enz. Maar als je aan het spelen bent let je er eigenlijk niet zo echt op vind ik dan 8)7 Je bent dan helemaal in dat spel maar let niet echt op de omgeving. wel jammer.
Dat kan een goed iets zijn. Een van de redenen dat ik Stalker zo tof vind is omdat je helemaal opgaat in het spel. Er zijn ook wel andere spellen die tof zijn door iets, neem bv ragdoll physics - ledemaatjes er af schieten enzo, maar daar let je dan heel erg op en dan is het even tof, maar het lijkt dan een beetje out of sync met het spel, alsof ze aan dat ene ding heel veel aandacht hebben besteed, en de rest van het spel gewoon is. Bij STALKER ga ik echt in alles op; de dorpjes zijn net zo guur als de rest van het landschap, graphics zijn mooi maar passen bij het spel, geluiden zijn tof maar eng, etc etc, alles past zo mooi bij elkaar. Als ik stop om te kijken hoe mooi regendruppels er uit zien is dat leuk om te zien maar dan ben je wel uit de sfeer van het spel.

[ Voor 12% gewijzigd door twiFight op 26-07-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
ja, dat klopt ook weer wat je zegt. Als je op te veel van de omgeving gaat letten. Dan word het ook weer saai.
Nog eens even op het probleem terug te komen wat ik heb. Ik heb nu een save game die net 1.5 minuut voor die error komt. Telkens als ik die save open en 1.5 minuut speel dan vlieg ik er uit :( En dat is altijd net nadat de emission op hoort. Of hoe dat ook heet :P En dat is ook de oorzaak bij 90% van die errors telkens bij die emission vlieg ik er 100% uit :( Iemand enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Racer89 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 18:11:
ja, dat klopt ook weer wat je zegt. Als je op te veel van de omgeving gaat letten. Dan word het ook weer saai.
Nog eens even op het probleem terug te komen wat ik heb. Ik heb nu een save game die net 1.5 minuut voor die error komt. Telkens als ik die save open en 1.5 minuut speel dan vlieg ik er uit :( En dat is altijd net nadat de emission op hoort. Of hoe dat ook heet :P En dat is ook de oorzaak bij 90% van die errors telkens bij die emission vlieg ik er 100% uit :( Iemand enig idee wat het kan zijn?
Teveel straling waardoor je pc het niet meer trekt :+

Speelde je nou de laatste patch of was jij degene die nog default speelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
helemaal up-to-date @ 1.5.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Krijg je een error of een CTD? Wat voor een error krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Wat is een ctd? Ik krijg zon bug error. Met een groenvlak er in. Ik zal zo even kijken of ik die error nog krijg. En dan zal ik hem even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Racer89 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:06:
Wat is een ctd? Ik krijg zon bug error. Met een groenvlak er in. Ik zal zo even kijken of ik die error nog krijg. En dan zal ik hem even posten.
Crash To Desktop maar als ik het goed begrijp heb jij daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Zo nog eens even probeert. Duurde niet lang en toen kwam hij al :( Hij vliegt dus gewoon naar de destkop hoor. Sluit het spel helemaal af. Hoor het geluid vanuit het spel vast hangen. En dit hoort pas op wanneer ik ok klikt in dat scherm.

@ screens van de error ;

Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/156/cserror.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/6464/cserror1.jpg

en dit staat er dan onder fatal error in de log;

FATAL ERROR

[error]Expression : fatal error
[error]Function : CScriptEngine::lua_error
[error]File : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line : 180
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : LUA error: ....t.a.l.k.e.r. - clear sky\gamedata\scripts\_g.script:975: bad argument #2 to 'format' (string expected, got nil)

Mijn engels is niet het beste O-) Ik kan er ook verder niks meer beginnen wat er allemaal staat. Iemand van jullie enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Ah ok daar heb ik nog niet echt veel ervaring mee omdat CS niet lekker wilde lopen bij mij.
Nja veel engels staat er niet in hoor, tis vooral de code en daar bak ik niet zoveel van maar zo te zien komt de error uit een script en ik heb zo'n vermoeden dat dat het emission script is ;)
Hmm enige wat ik zou kunnen bedenken is CS eens proberen te herinstalleren en kijken of het dan weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Herinstallen idd, veel meer kan ik er ook niet van maken. Natuurlijk is het verder altijd aan te raden je drivers up to date te hebben, maar ik kan geen relatie met drivers vinden uit de error melding. Ik heb iig de error nog nooit gezien, maar ik draai nog versie .8 geloof ik.

Maargoed, ik weet nog niet wat ik met Clear Sky aanmoet. Ik zit nu in euh.. Limansk heet dat geloof ik en de performance is om te huilen. Na een aantal keer dood gegaan te zijn daardoor had ik geen zin meer. Nu twijfel ik of ik het spel nu wil uitspelen of om te wachten tot Pripyat. Dan kan ik Clear Sky uitspelen en zit ik helemaal in de sfeer om aan Pripyat te beginnen.

Voor de Chernobyl liefhebbers, in de Kijk van deze maand staat een artikel over het gebied, met enkele mooie (maar niet unieke) fotos, en uiteraard text er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
twiFight schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:26:
Herinstallen idd, veel meer kan ik er ook niet van maken. Natuurlijk is het verder altijd aan te raden je drivers up to date te hebben, maar ik kan geen relatie met drivers vinden uit de error melding. Ik heb iig de error nog nooit gezien, maar ik draai nog versie .8 geloof ik.

Maargoed, ik weet nog niet wat ik met Clear Sky aanmoet. Ik zit nu in euh.. Limansk heet dat geloof ik en de performance is om te huilen. Na een aantal keer dood gegaan te zijn daardoor had ik geen zin meer. Nu twijfel ik of ik het spel nu wil uitspelen of om te wachten tot Pripyat. Dan kan ik Clear Sky uitspelen en zit ik helemaal in de sfeer om aan Pripyat te beginnen.

Voor de Chernobyl liefhebbers, in de Kijk van deze maand staat een artikel over het gebied, met enkele mooie (maar niet unieke) fotos, en uiteraard text er bij.
Dat probleem heb ik dus precies zo, zelfde settings als SoC met uiteraard de laatste patches liep bij mij voor geen meter terwijl het bij SoC als een zonnetje liep.. Snap er geen zak van maarja dan maar een keertje de settings nog wat omlaag knallen en toch eens spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Een bekende had ook het spel geupdate en kon ook opeens niet meer spelen. Kon opeens zijn videokaart het spel niet meer aan... Terwijl hij eerste wel gewoon kon spelen 8)7

Kwa graphics hoef ik niet te klagen ziet er allemaal goed uit en geen lag. (als hij loopt dan zonder errros:P )

[ Voor 25% gewijzigd door Racer89 op 29-07-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Wacht maar tot Limansk :p

De zones vanaf dat moment zijn vreselijk slecht gefinetuned. Dat merkte ik vooral aan het feit dat video settings niet bijster veel deden met mijn framerate. Maar goed het zal mijn pret niet drukken. Hopelijk loopt het wat beter met een RAM upgrade. Er zijn wel wat tutorials beschikbaar voor als je de overall performance wat omhoog wilt krikken. Limanks draait qua fps beroerd maar ziet er wel erg gaaf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
twiFight schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:36:
Wacht maar tot Limansk :p

De zones vanaf dat moment zijn vreselijk slecht gefinetuned. Dat merkte ik vooral aan het feit dat video settings niet bijster veel deden met mijn framerate. Maar goed het zal mijn pret niet drukken. Hopelijk loopt het wat beter met een RAM upgrade. Er zijn wel wat tutorials beschikbaar voor als je de overall performance wat omhoog wilt krikken. Limanks draait qua fps beroerd maar ziet er wel erg gaaf uit.
Nja bij mij loopt die dus met zelfde settings als op SoC op dezelfde hardware erg beroerd en dat is met onderstaand systeem.. Maarja laatste keer dat ik het had geprobeerd had ik de boel al een stuk lager gezet en toen lukte het wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

twiFight schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:26:
Op deze site staan een paar mooie reportages en veel foto's ...

EDIT: deze kende ik nog niet, bewegende beelden ... zitten wat locaties in uit het spel. Zwembad ziet er bekend uit ...

[ Voor 22% gewijzigd door Goner op 30-07-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
http://www.mdolla.com/200...-should-never-happen.html

Meer grillige fotos voor de liefhebber. Ik had het bij SoC nog niet zo door maar de omgevingen in het spel liggen er gewoon echt zo bij. Erg creepy om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
twiFight schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 16:51:

Meer grillige fotos voor de liefhebber. Ik had het bij SoC nog niet zo door maar de omgevingen in het spel liggen er gewoon echt zo bij. Erg creepy om te zien.
Hmm indrukwekkend, die foto reportage kende ik nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 28-07 19:37

superwashandje

grofheid alom

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:55:
Voor de mensen die SoC nog eens willen (her)spelen kan ik de Complete 2009 mod aanbevelen...

http://artistpavel.blogsp...talker-complete-2009.html

Deze mod tilt SoC grafisch naar een veel hoger niveau. Daarnaast worden er ook een heleboel andere mods gebundeld. In tegenstelling tot de populaire Oblivion Lost mod blijft Complete 2009 meer in de buurt van de originele Stalker maar vooral met veel betere graphics en effecten. Ik ben er onlangs weer mee begonnen. Het is en blijft geweldig, de sfeer, de gameplay. Nu nog mooier dan dat het al was.
weet iemand hier ook waar die mod vandaan te halen is? de linkjes die erbij staan werken namelijk niet :S

edit: na 49009x opnieuw proberen doet ie het eindelijk! joepiedepoepie!

[ Voor 4% gewijzigd door superwashandje op 30-07-2009 18:43 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 18:25

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Racer89 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 18:11:
dat heb ook gehat maar dan op ander plek van map elken keer stop game naa dat ik in zone yantar kwam stop game 5min later heb spel op nieuw er op gezet maar niks help

nu heb ik probleem niet meer heb ander save game gepakt die 5min auder was toen ik nog in ander zone was nu kan ik gewoon weer veder game

nu maak om zo veel tijd normaal save game als back up voor geval dat dit probleem weer krijg

dit is probleem die best veel voor komt

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Motaro schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 19:00:
[...]

dat heb ook gehat maar dan op ander plek van map elken keer stop game naa dat ik in zone yantar kwam stop game 5min later heb spel op nieuw er op gezet maar niks help

nu heb ik probleem niet meer heb ander save game gepakt die 5min auder was toen ik nog in ander zone was nu kan ik gewoon weer veder game

nu maak om zo veel tijd normaal save game als back up voor geval dat dit probleem weer krijg

dit is probleem die best veel voor komt
No offense maar ik moest toch echt drie keer lezen wilde ik er wat van maken.. dacht eerst dat ik dronken was :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

dat is inderdaad geen nederlands.
iemand de game trouwens al gespeeld met die mod? ben nu maar weer eens aan het installeren, even kijken of het loopt op een e6600 en hd4850 op 1920x1200

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
superwashandje schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 19:28:
dat is inderdaad geen nederlands.
iemand de game trouwens al gespeeld met die mod? ben nu maar weer eens aan het installeren, even kijken of het loopt op een e6600 en hd4850 op 1920x1200
WildCat1 want die komt er ook mee aanzetten :)
Zelf wil ik het nog gaan proberen maar CS moet ik ook nog eens gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

hmmm nou, misschien heb ik iets verkeerd gedaan maar ik krijg alleen die intro reclame filmpjes dingetjes te zien en daarna kom ik weer hier uit :P

edit: na nog wat klooien en updaten doet ie het nu wel. ziet er duidelijk beter uit. leuk om het weer eens te spelen :)

[ Voor 29% gewijzigd door superwashandje op 30-07-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@ Motaro; Dat kan ik misschien nog eens proberen. Ik heb bijna telkens als ik in een nieuw deel kwam een nieuwe save gemaakt. Zal het straks wel even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
twiFight schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 16:51:

Dat zijn wel leuke en interessante foto's. Hoe erg het ook is wat daar gebeurd is. Maar ik vind het echt gaaf om te zien hoe de natuur daar gewoon alles overneemt. En echt ziek hoe het allemaal daar gewoon bij licht. Ik dacht zelf ergens te hebben gelezen dat dat pretpark die botsauto's en reuzenrad nog niet eens was geopend. Dat was toen der tijd net klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Racer89 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:59:
[...]

Dat zijn wel leuke en interessante foto's. Hoe erg het ook is wat daar gebeurd is. Maar ik vind het echt gaaf om te zien hoe de natuur daar gewoon alles overneemt. En echt ziek hoe het allemaal daar gewoon bij licht. Ik dacht zelf ergens te hebben gelezen dat dat pretpark die botsauto's en reuzenrad nog niet eens was geopend. Dat was toen der tijd net klaar.
Dat meen ik ook te herinneren ja.
Vind die verwoekering en de spullen die er gewoon nog liggen echt een creepy gevoel geven, net zo'n Ghost Town :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoezo, nét? 't is zeg maar de definitie van een spookstad, wat daar nu nog ligt.
Ben ook weer aan CS begonnen, nu met 4890 en Vista dus ik kan eindelijk die DX10 effecten eens proberen.
Met de nieuwste patch krijg ik wel ineens bakken en bakken met geld voor alle missies - nauwelijks wat gedaan en 15000 roebels uitgegeven aan upgrades voor wapens en armor? de crisis valt daar wel mee schijnt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Racer89 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:59:
[...]Ik dacht zelf ergens te hebben gelezen dat dat pretpark die botsauto's en reuzenrad nog niet eens was geopend. Dat was toen der tijd net klaar.
Artikel uit de Kijk (wat een toeval) vertelt meer:
[over foto van botsautootjes] Ze maken deel uit van een pretparkje dat op 1 mei, dus vier dagen na de ramp, open zou gaan.
Ook waren er twee extra reactoren, reactor 5 en 6, in aanbouw die al voor 98% compleet waren op de dag van de ramp.
Met de nieuwste patch krijg ik wel ineens bakken en bakken met geld voor alle missies - nauwelijks wat gedaan en 15000 roebels uitgegeven aan upgrades voor wapens en armor?
Ik speelde met 1.5.07 maar had toch wel een flink geld probleem hoor. Ik moest echt die 'teleports' skippen anders had ik niet geld genoeg. Nou moet ik toegeven dat ik de meeste repeatable missies maar 2 of 3 keer gedaan heb, want daarna werd het saai. Upgrades zijn loeiduur. Ik zou misschien wat geld kunnen sparen door wapens niet te upgraden en steeds een drop te gebruiken met een hogere durability, ipv steeds te repairen.

[editommodgezeiktevoorkomen]
Nu weet ik ook gelijk weer waarom ik geen zin meer had om te spelen. Bij een bepaald deel hangt het spel steeds een seconde, en combineer dat met de idioot hoge accuracy van hun granaten en ik ben gewoon dood zodra de muis weer reageert :\ Settings veranderen helpt geen drol. De performance is ook okee maar het spel hangt gewoon elke 3 seconde 1 seconde lang.

[ Voor 14% gewijzigd door twiFight op 31-07-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Over die reactoren die bijna klaar zijn; dat is toch die foto waar die hijskraan naast die fabriek staat? of heeft dit iets te maken met die sarcofaag? weet toevallig iemand meer over die sarcofaag? Lijkt me zeer interessant. enigste wat ik er nog over heb gelezen was dat de oude aan het scheuren was o.i.d? En dat ze bezig waren met een nieuwe te bouwen, maar het geld was op?

En dat gene wat jij beschrijft met dat hangen van het beeld. Dat had ik vooral aan het begin van het spel... Telkens als ik begon te rennen hing hij even. En dan onder het rennen stopte hij even één seconde, en ging dan weer verder. Echt vaag soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Racer89 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:15:
Over die reactoren die bijna klaar zijn; dat is toch die foto waar die hijskraan naast die fabriek staat? of heeft dit iets te maken met die sarcofaag? weet toevallig iemand meer over die sarcofaag? Lijkt me zeer interessant. enigste wat ik er nog over heb gelezen was dat de oude aan het scheuren was o.i.d? En dat ze bezig waren met een nieuwe te bouwen, maar het geld was op?
De nieuwe reactoren staan los van de sarcofaag. Ik kan tot nu toe nog geen goede plattegrond vinden van wat waar stond daar, maar Google heeft erg gedetailleerde satellietbeelden van Chernobyl online staan, dus neem even een kijkje zou ik zeggen. Ik denk zelf dat 5 en 6 linksonder de koeltoren gebouwd werden. Niet direct, maar dat stukje aanbouw dat uitsteekt, zeg maar.

http://maps.google.com/ma...pn=0.016175,0.045276&z=15

De oude sarcofaag is in enkele maanden gebouwd en of het scheurt weet ik niet, maar het is nogal een gamme installatie. Zeker niet een die nog honderden jaren meegaat. Op wiki staat het een en ander over de plannen, maar helaas heb ik van de laatste pakweg 2 jaar niks nieuws kunnen vinden. Ik ben erg benieuwd hoe het er uit ziet en wanneer ze het over de NPP gaan rijden. Aangezien dat ding HUGE moet zijn en het redelijk dichtbij de NPP gebouwd zou worden weet ik niet waarom er nog niks over bekend is.

[edit] was paar maand geleden dat ik zocht maar er is 'net' een nieuwsitem over verschenen :) Er moet idd nog geld komen, maar ze kunnen iig tot 2011 door met bouwen. Zie de link

http://www.chernobylee.co...ost-estimates-for-che.php

[ Voor 32% gewijzigd door twiFight op 31-07-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Had ik al eens eerder gepost maar ze waren met het New Safe Confinement bezig.
Ok typo gaat eruit, had grootste deel van de tekst van de oude TS beheerder toen gekopieerd maar heb het verder niet gechecked op enige fouten :)

[ Voor 35% gewijzigd door psychoclown op 31-07-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Die satelliet beelden zijn idd erg scherp. Maar je ziet eigenlijk niks van dat dat ding ontploft is? of zien jullie iets? nergens een zwarte plek te vinden o.i.d? volgens mij zie ik zelf op dat satelliet beeld net een bloodsucker weg springen :|

over die sarcofaag had ik net nog even gezocht. Hij zou idd rond 2012 komen. Ik had ergens op een foto site, deze foto gevonden,
Afbeeldingslocatie: http://www.markinbeeld.nl/0806/chernobyl%20107.jpg

En over die bloodsuckers; één keer heb ik me toch echt verschrokken voor dat beest:P Was in het donker rond aan het lopen, zie ik opeens 2 witte ogen in het gras. Ik denk dat is zon hond :O Ik schieten maar hij bleef maar naar me staren. Ik denk zal wel een bug zijn. Komt dat beest opeens naar me gesprongen echt snel. Schrok me rot 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ligt het nou aan mij of heeft geen enkel model van die nieuwe sarcofaag zijkanten? Opzich niet zo'n probleem, hij moet er toch overheen gereden worden, maar is het straling-blokkerende effect dan niet vrij matig? Of stijgt dat alleen omhoog ofzo? Of trekt dat ijzer het aan, op een soort magnetische manier ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ja, ik heb alleen gelezen dat deze er over heen word geschoven. Zou niet weten hoe het met die straling zit. Zag wel ergens staan op een site. Dat je niet zo veel bij mos(onkruid) moet lopen. Dit zou de straling aantrekken. Maar jullie enig idee hoezo je niks ziet van een ontploffing op foto's & google earth?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Volgens mij zat het zo, die NSC werd voornamelijk gebouwd voor reactor 4 welke het er ergst aan toe was.
Het is niet zozeer een omhulsel als de Sarcofaag maar het is met name om bij een collapse het (radioactieve stof) tegen te houden. Die stof is namelijk het gevaarlijkst, de straling zelf kom niet heel ver maar stof kan enkele honderden kilometers mee vliegen. Zo meen ik te herinneren dat de oogsten in oa. Nederland in de weken na het ongeluk ook onder het radioactieve stof zat..
Andere doelen zijn het beschermen van het huidige dak voor regen en corrosie maar ook het afbreken van het dak met remote machines.

Dat je niks van die explosie ziet komt lijkt me doordat de Sarcofaag erom heen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

wow, die nieuwe sarcofaag word wel groot zeg. toch maar eens kijken of ik een reisje door de zone kan boeken voor 2012 om het nog zo te kunnen zien. weet iemand hier of er voor de gewone "ramp"toerist ook van die trips door de zone te boeken zijn? of mag dit alleen onder bepaalde omstandigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
http://tourchernobyl.com/chernobyltour/

Als je met een stel anderen meegaat kost het je maximaal €170,-. Een vliegticket van Amsterdam naar Kiev is ongeveer €350,-, dus zo heel duur is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

hey gaaf, bedankt. daar zal ik nog wel even werk van maken :) lijkt me echt indrukwekkend om er een keer doorheen te lopen en rond te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Vwb die ontploffing, het was natuurlijk geen atoombom ... het gedeelte dat na de ontploffing in brand vloog is ingepakt in die betonnen sarcofaag, dus is er op Google niet veel van te zien.

Wikipedia: Kernramp van Tsjernobyl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Klopt, hier een foto waar de schade goed op te zien is:
Afbeeldingslocatie: http://www.atomicarchive.com/History/coldwar/images/chernobyl.jpg

Best een groot gat maar dat is natuurlijk weer prima 'ingepakt' door de sarcofaag. Daarin is ook bepaalde meetapparatuur etc ingebouwd om de straling in de gaten te houden.

En zo ziet het er uit nu de sarcofaag er om heen is gebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://blog.kievukraine.info/uploaded_images/3598-710354.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Dat is idd een heel groot gat. Ik dacht die foto wat je als laatste poste, dat dat gewoon de fabriek was. Maar nooit geweten dat dit al de sacofaag is.

En met een reis er na toe maken, vind ik de prijs nog wel mee vallen. Had echt gedacht dat dit veel duurder zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ja ik moet toegeven dat ik het zelf in het begin ook niet doorhad hoor. Kwam voornamelijk omdat de sarcofaag omschreven werd als een "omhulsel", dus ik dacht dat het een extra gebouw er omheen zou zijn, maar het is dus een beetje 'verwerkt in' de rest.

Ik zou ook dolgraag daar heen willen, maar ik mag nog niet van mijn vriendin :( Ik heb nog 3 jaar om op haar in te praten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Zo te horen is er nog wel behoefte aan een Stalker topic en gezien we tegen de 1000 posts aan zitten kunnen we hier verder gaan: [PC] Het grote S.T.A.L.K.E.R. topic, deel 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07 22:51

PromoX

Flying solo

Jullie mogen moeten verder in [PC] Het grote S.T.A.L.K.E.R. topic, deel 5 :).

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Performance problemen? Zet ENHANCED dynamic lightning uit, en FULL dynamic lightning aan =)
Voor technische problemen en vragen kun je terecht in Spielerij - Problemen & Vragen.