Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

Kan 't iets met afstand te maken hebben ?? Of pikt de 'Echo' de artefacts ook niet op als je er vlak bij staat ?
Dacht dat de geavanceerde detectors een groter bereik hadden ...
Nah,..heb ik ook al naar gekeken. Ik heb zelfs alle Artifacts die ik had, gedropt en toen telkens van detector gewisseld.
Vervolgens , afhankelijk van welke detector ik gebruikte, verdwenen en verschenen de Artifacts weer , dit terwijl ik er vlak naast stond. (Zie screenies)
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails10.imagebam.com/1691/2ca4c516900801.gifAfbeeldingslocatie: http://thumbnails10.imagebam.com/1691/4d768516900799.gifAfbeeldingslocatie: http://thumbnails10.imagebam.com/1691/8f22e616900795.gif

Ik had eigenlijk het idee dat de makers dit als speelelement hadden bedacht. Maar als niemand anders dit heeft is dat inderdaad vreemd.
(Sidorovich en zijn mede handelaren zouden mij toch geen defecte detectoren verkopen :( )
Dat gebouw kun je in vanaf de kant van het red forest in SoC. in CS niet meer, maar je kan er wel komen vanaf het gebouw waar je vrienden mogelijk gemaakt hebben dat je naar het Red Forest kan. Daar wandel je gewoon dat loopbrugje over en dan in het trappenhuis ligt de stash. (volgens mij helemaal beneden).
Oké , zal nog een keer kijken,...'k heb echt dat gebouw van onder naar bover tig keer doorlopen,...maar kon niets vinden.
spoiler:
Die eerste kan je bereiken door boven op het gebouw van forrester te klimmen en via de kabels die daar lopen van die hijsinstallatie naar het volgende gebouw te koorddansen :).
hm,..heb ik ook een aantal keer geprobeerd,....ik kwam alleen .het dak niet op.
Toch maar weer proberen.

Bedankt guys

Btw nog een tip :

spoiler:
De handelaar in de Clear Sky base geeft het meest voor de wapens !

[ Voor 17% gewijzigd door YVG op 28-10-2008 23:32 . Reden: pics toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK. Aangezien je pics honderduizend boeken spreken ga ik vanavond eens kijken, want nou word ik echt nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

Dark-Intruder schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:14:
Vervolgens , afhankelijk van welke detector ik gebruikte, verdwenen en verschenen de Artifacts weer , dit terwijl ik er vlak naast stond. (Zie screenies)
Da's wel heel bizar ... kan me nog voorstellen dat de ene detector wel een artifact oppikt en de andere niet in het 'wild', maar als je ze gewoon voor je voeten laat vallen en er verdwijnen dan artefacts als je van detector wisselt !??!

Heb je dit al 's aangekaart in een internationaal/breder forum ?? Er zitten op op stalker.heroesradio.com bijv. erg veel ervaren Stalkers ... benieuwd of die dit verschijnsel kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De nieuwe patch is uit! En ATI eigenaars krijgen er DX10.1 support bij.

Saved Games:
1.5.04 and 1.5.05 saved games will be compatible with patch 1.5.06.

Game Changes:
# Fixed an error when the wounded guide didn't want to lead the player anywhere. Increased the number of items for sell for the trader at the goods market.
# Added the possibility to upgrade SVDm 2 at Freedom's mechanic.
# Fixed game crash upon the attempt to speak with the wounded character.
# Fixed an error, which led to the blocking of the storyline quest completion at Yantar (the door to Sakharov's bunker couldn't be opened).
# Increased the amount of money of the bandits' trader.
# Fixed the displacement of the military warehouses on the PDA map.
# Added the possibility to load the last saved game by pressing space bar after the player's death.

Render Improvements:
# Added DX10.1 support.
# Added MSAA for alpha-tested objects ("alpha-to-coverage" for DX10.0, custom "alpha-to-coverage" for DX10.1 for better performance, native DX10.1 implementation for better quality).
# Added new quality level for sun-shadows (ultra) for better picture quality.
# Added new min/max shadowmap technique (which takes advantage of DX10.1 when available) allows to speed up high quality sunshafts rendering for top video boards and high resolutions.
# Added high quality sunshafts acceleration for DX9 renderer.

Multiplayer:
# Fixed various game crashes of server and client sections.
# Added the detailed server's statistics.
# Changed the saving of the server online-dump (dump is saved to online_dump.ltx).
# Added the changing of keyboard layout by pressing LCtrl +LShift.

Bron: http://www.firingsquad.co...rticle.asp?searchid=20972

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Zal het asap in de TS opnemen, thanks!
Zelf nog steeds niet aan begonnen, sowieso weinig tijd en had alleen bij CS weer last van het o zo beruchte gpudrivers crashing syndrome. Heb het nog niet geprobeerd na driverupdate maar anders zit er weer niets anders op dan fresh install..

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _lasher_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 09:58
Volgens mij is het niet kunnen zien van artifacts met de simpelere detectors echt 'by design' hoor. Ik was daar zelf in ieder geval ook al van overtuigd voordat ik het hier las. Ik ben niet zo goed in het herkennen van die dingen, maar is het ook zo dat de krachtigere artifacts een betere detector nodig hebben?

Geen al te schokkende dingen in de patch, al is dit wel heel fijn:

# Added the possibility to load the last saved game by pressing space bar after the player's death.

Dood gaan is al frustrerend genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_lasher_ schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:42:
Volgens mij is het niet kunnen zien van artifacts met de simpelere detectors echt 'by design' hoor.
[...]Ik ben niet zo goed in het herkennen van die dingen, maar is het ook zo dat de krachtigere artifacts een betere detector nodig hebben?
Ja en ja, als je je arti dropt en een andere detector pakt verdwijnt na een paar seconden idd je mooie dure speeltje.

Maar als ik nou m'n artifact stash eens vergelijk met voorgaande keren dat ik speelde (dit keer lang met een level 1 detector getobt, toen snel een l3 gekocht) valt me vooral op dat ik veel prut artifacts heb waar ik voorheen veel betere had.
Het zou kunnen zijn dat bij bepaalde artifacts de kwaliteit afhangt van je detector als je ze vindt, of dat de kwaliteit gewoon sowieso wisselt en ik toevallig veel low level artifacts heb en dús met m'n l1 detector dezelfde hoeveelheid artifacts vond in Red Forest als met een L3 - maar dit keer allemaal kut artifacts en de vorige keer veel betere.

In elk geval is het inderdaad zo dat je dure arties niet vindt met een goedkope detector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Heb zojuist Clear Sky uitgespeeld.
Wederom vond ik het spel boeiend tot het einde en kwalitatief erg goed.

Het einde was alleen veel te kort en te simpel naar mijn mening.
Ja, er worden wat details aangevuld waardoor je precies eindigt waar je in SoC begint maar toch vind ik het een kort en kil einde. :/
Erg jammer imo.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

gewoon nog een keer gaan doen en dan alle side quest spelen voor de lol.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Dinictus208 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:14:
gewoon nog een keer gaan doen en dan alle side quest spelen voor de lol.
Ja dat deed ik bij bij SoC ook al en heb nu vrij veel sidequests gedaan.
Die laatste paar geweren/artifacts terughalen ed. maken mij niet zo heel veel meer uit. :)
Dan speel ik liever de main quest overnieuw, maar dat is persoonlijk.
Maar ik heb nog het een en ander te doen hier en als het allemaal te gek word...
dan ziet Fallout 3 er wel erg aanlokkelijk uit. :P

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Laatst online: 09-09 16:47
Wat ik het meest irritante vind aan dit spel is dat je zo'n slechte conditie hebt.. natuurlijk wel realistisch, maar ik wil eigenlijk continu kunnen rennen.. in SOC was dit makkelijk met bepaalde artifacts.. is zoiets ook te bereiken in Clear Sky? (ik vind steeds blikjes redbull kopen ook geen optie)

En waarom willen mensen zo graag een vintar ? Ik vind het echt een pauper wapen.. mini clip.. trage kogels.. niet superveel damage :? Ik gebruik een max accuracy geupgrade IL 86.. bijna altijd 1e kogel een dodelijke headshot en redelijke damage. Pas als ik een Tunder vind, gooi ik die IL 86 weg denk ik. Echt irritant trouwens dat je vaak niet de goede ammo kan vinden voor je main weap. Nu vind ik juist weer ammo voor rifles die ik nog niet eens heb :')

[ Voor 45% gewijzigd door RedruM op 02-11-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG

YVG

RedruM schreef op zondag 02 november 2008 @ 19:53:
Wat ik het meest irritante vind aan dit spel is dat je zo'n slechte conditie hebt.. natuurlijk wel realistisch, maar ik wil eigenlijk continu kunnen rennen.. in SOC was dit makkelijk met bepaalde artifacts.. is zoiets ook te bereiken in Clear Sky? (ik vind steeds blikjes redbull kopen ook geen optie)

En waarom willen mensen zo graag een vintar ? Ik vind het echt een pauper wapen.. mini clip.. trage kogels.. niet superveel damage :? Ik gebruik een max accuracy geupgrade IL 86.. bijna altijd 1e kogel een dodelijke headshot en redelijke damage. Pas als ik een Tunder vind, gooi ik die IL 86 weg denk ik. Echt irritant trouwens dat je vaak niet de goede ammo kan vinden voor je main weap. Nu vind ik juist weer ammo voor rifles die ik nog niet eens heb :')
Uiteraard zijn er weer Artifacts te vinden die je "Endurance" verhogen.

En je kan je kogels natuurlijk ook kopen. Zo liep ik Limansk in met 700 sniper bullets.

Arme Monolith en Military !!!

>:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:08
RedruM schreef op zondag 02 november 2008 @ 19:53:
Ik denk dat voor de meeste de liefde voor de Vintar nog uit SoC komt. Daar was het om te beginnen een schaars wapen (heb er uiteindelijk maar twee gevonden, één in de Freedom base en één in een stash) wat het ook al leuk maakt. Verder kon je daar je wapens niet upgraden, dus met je IL 86 kon je op, laten we zeggen 100m, met één kogel geen drol raken. Met de Vintar met gemak als je het schieten in een boogje wat onder de knie had. Daarnaast gebruikte de Vintar veel meer gangbare ammo dan de twee "echte" snipers en was is hij vrij licht.

Maar ik ben het met je eens dat een fully upgraded assault rifle in CS zowat het zelfde kan, maar ook nog voor close range meer bruikbaar is door de veel grotere clip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Invisible_man schreef op maandag 03 november 2008 @ 08:50:
[...]

Maar ik ben het met je eens dat een fully upgraded assault rifle in CS zowat het zelfde kan, maar ook nog voor close range meer bruikbaar is door de veel grotere clip.
Mja, ik heb nu een Avalanche gevonden.. dat ding pwnt echt nog een stuk harder dan die geupgrade IL 86 _/-\o_. Schakelde ff naar Avalanche over toen ik tegen monolith mannetjes moest en ze gingen allemaal met 1-2 kogels dood zo'n beetje :D

De 'echte' sniperrifles heb ik nooit zo gebruikt.. In COS had ik er te weinig ammo voor (max 20 altijd of zo), en in CS heb ik er nog geen een gevonden :'(

[ Voor 12% gewijzigd door RedruM op 03-11-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Iew, abrupt einde :P Ik vond in beide spellen het eindgebied wel ruk.. te chaotisch.. van alle kanten word je beschoten en die domme teleporters :( Maarja, best wel een aardige prequel al met al. Tijd voor fallout 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedruM schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:56:
[...]

Mja, ik heb nu een Avalanche gevonden.. dat ding pwnt echt nog een stuk harder dan die geupgrade IL 86 _/-\o_. Schakelde ff naar Avalanche over toen ik tegen monolith mannetjes moest en ze gingen allemaal met 1-2 kogels dood zo'n beetje :D

De 'echte' sniperrifles heb ik nooit zo gebruikt.. In COS had ik er te weinig ammo voor (max 20 altijd of zo), en in CS heb ik er nog geen een gevonden :'(
Nou is het mij ook onduidelijk waarom je een IL 86 aan het upgraden bent. Wat een baggerding is dat zeg :+
Ik heb een Thunder getuned naar rapidfire en AK ammo, en daarmee leg ik eigenlijk alles om op middellange tot korte afstand. Een volledig gepimpte Vintar is op long range een prima wapen om snel en stil een groep enemies neer te leggen - feitelijk is het een Avalanche met ingebouwde zoom. Mooi speelgoed.
Op extreem bereik hebben we de inmiddels goed van kogels te voorziene Dragunov natuurlijk vol gepimpt. 10 kogels, 10 headshots, 10 kills.
Wat absoluut klote werkt is pistolen - na de swamp verkoop ik die dignen en dan hoef ik er eigenlijk ook geen meer - je gebruikt hem nooit, het is gewicht, het kost roebels, en om nou te zeggen dat het handig is om te hebben als je je detector open hebt... je hoort eerst de omgeving te steriliseren voor je arties gaat zoeken.

Maar goed. Zoals al eerder gezegd, echte mannen gebruiken het machinegeweer en lange, ononderbroken golven spervuur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Ik heb ze nog niet voorbij zien komen, maar deze twee texturemods zijn echt de moeite waard!

http://stalker.filefront....hics_Pack_Clear_Sky;95317

En deze veranderd de sfeer op een erg, naar mijn smaak, goede manier

http://stalker.filefront....raphics_Quality_Mod;95473

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hallo beste STALKERS :P

Ik heb zojuist mijn clear sky gepatched naar 1.507 (laatste patch) met de DX10.1 support etc, die wilde ik toch wel eens gaan checken (E8600 @ 4,5ghz + 4870x2 moet lukken @ max details :P). Nu loop ik echter tegen een vaag probleem aan, als ik het hoofdmenu kom van clear sky, dan kan ik alles aanklikken BEHALVE options :S? Heb het ook geprobeerd met de pijltjes en enter, alles pakt ie, behalve options. Ik kan dus niets veranderen argh.. Kan iemand mij hier mee helpen? Lijkt wel alsof het options menu gelocked is om een of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Onno b schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:59:
Ik heb ze nog niet voorbij zien komen, maar deze twee texturemods zijn echt de moeite waard!

En deze veranderd de sfeer op een erg, naar mijn smaak, goede manier

http://stalker.filefront....raphics_Quality_Mod;95473
Leuk maar de textures die in die graphics quality mod gebruikt worden, zijn voor een breedbeeld resolutie opgesteld. Op mijn 1280x1024 ziet dat er dus niet uit [scope = ovaal enz]. Hadden ze er toch even mogen bij vermelden.

Ik heb ondertussen de scope texture handmatig gewijzigd met een andere texture mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Ik ben nu toch best wel pissed eigenlijk. Ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd,maar voordat ik dat allemaal ging doen heb ik eerst STALKER CS opgestart, laatste save opgestart en voor de zekerheid op een goed stukje gesaved en quicksaved. Hierna de map van mijn saves gekopieerd naar een schijf die ik niet hoefde te formatten
Na herinstallatie van de pc en STALKER CS, de game geupdate met de laatste patch nl de 1.5.0.5 (las overal dat dit geen problemen zou opleveren met savegames enzo). Maar wat blijkt ?? Het spel is soort van vern**kt qau savegames ! Zo had ik bijvoorbeeld 100% zeker weten een vette detector aangeschaft en een stash volgepropt met wapens. Dit heb ik nu dus niet meer. Verder,had ik de flea market EN het pad gecleared daar vlakbij, maar daar zijn nu echt vreemde dingen aan de hand. Bij de Flea marker lopen nu stalkers en bandits gewoon door elkaar heen, en de bandits schieten op mij maar de stalkers doen helemaal niks tegen hun !

Het is dus echt harstikke gaar nu, en het lijkt er op alsof de scripts ofzo in het spel niet meer werken zoals het zou moeten.

Ik heb al geprobeerd hiervoor, om de game zonder de laatste patch te installen, maar dan krijg ik allemaal CTD ... Ik ben echt ten einde raad nu. Baal er enorm van want was al zo ver en had van alles geupgrade.Maar nu is het niet speelbaar. Dit klopt gewoon niet. Meer mensen hier last van ?

Dit is simpelweg gewoon kl*te ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:07

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Maar heb je eerst geupdate naar 1.5.05 en daarna je savegame teruggezet, of andersom? Dat kan natuurlijk het verschil betekenen...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Zover ik weet,eerst geinstalleerd. Daarna geupdate en daarna de savegames weer terug gezet. Dat is toch de goede volgorde ? Tenminste, lijkt mij het veiligste en meest voor de hand liggende volgorde.

Ik ga toch voor de zekerheid nog een keer herinstalleren. En op de manier die ik net noem dus installeren. Correct me please als ik het verkeerd doe op deze manier ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

En vergeet de eventuele mods niet terug te zetten! Het liefst de mods ook nog op dezelfde volgorde in de gamedatamap plaatsen zoals dit is gedaan bij de betreffende savegame (ivm overschrijven van eventueel dezelfde file`s).
Leuk maar de textures die in die graphics quality mod gebruikt worden, zijn voor een breedbeeld resolutie opgesteld. Op mijn 1280x1024 ziet dat er dus niet uit [scope = ovaal enz]. Hadden ze er toch even mogen bij vermelden.

Ik heb ondertussen de scope texture handmatig gewijzigd met een andere texture mod.
Ja idd, dat is wel jammer. Ik zelf game wel op breedbeeld dus `t was mij nog niet opgevallen.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:50
Zo uitgespeeld. DX10.1 ziet er onwijs goed uit.

Het einde viel me een beetje tegen, en eigenlijk had ik ook gehoopt dat ze de woodpecker ( http://wikimapia.org/455/...-OTH-Radar-of-type-DUGA-3) niet gewoon in een level geplempt hadden maar ook daadwerkelijk de omgeving hadden nagebouwd.

Maar ach, eindelijk eens geen console spel (zoals ook fallout 3). De charme van de eerste stalker ontbreekt een klein beetje. Het verhaal van de eerste stalker was gewoon beter.
Maar ondanks dit is het een top spel. Heb geen seconde spijt van mijn aankoop gehad.

• Sfinx-
Draait iemand deze game al met de laatste patch + Catalyst 8.11 drivers? Hij blijft hier namelijk hangen bij het inladen van de shaders :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:50
Werkt hier prima hoor! (4870x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Draait hier hetzelfde als met de 8.10 drivers, ik merk geen verschil.

Maar ik heb sowieso een probleem met Stalker, ik krijg regelmatig een stop error 0x00000124. Maar daar loopt al een topic over in SPV.

Ik heb in ieder geval na het installeren van de 8.11 maar een nieuwe game opgestart en de settings weer verhoogd om de performance te testen. 1680x1050 @ high en DX10 is nog steeds niet speelbaar, ik moet zelfs terug naar Object Lighting om het speelbaar te krijgen....

Maar wel weer leuk om een nieuw spel te beginnen met je eerdere ervaringen. Je pakt de dingen nu van tevoren beter aan en wandelt al na 5 minuten met artifacts rond ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Wat voor kaartje heb je in je PC zitten dan? Ik speel voorlopig nog op de 0.5 patch en dus zonder DX10.1 loopt alles als een tiet (gemiddeld 30 FPS) met mijn HD4850 (512mb). Enige wat ik niet op maximum staan heb is AA (x2) en die 3 sunrays & consoorten balkjes (low, verschil is toch amper merkbaar en geeft bijna 10FPS boost). In principe zou het zelfs nog beter moeten lopen als ik ooit de 0.7 patch correct geinstalleerd krijg.

Moet wel zeggen dat ik de mod van hierboven draai, met een hoop verbeterde textures en tweaks - ziet er een pak beter uit en bovendien wederom een duidelijke verbetering in FPS. En volgens mij zorgt die mod ook al voor een hoop extraatjes zoals "sunrays" bij onweer, die nu standaard geintroduceerd zijn met de laatste patch.

Ik ben nu al een tijdje bezig en nog steeds zit ik te genieten van de ambiance en de sfeer die dit spel uitademt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Beste tweakers, ik heb niet vaak een probleem waar ik in een game niet verder mee kom maar ik zit nu al een tijdje tegen een probleem in stalker cs aan te hikken.
Ik ben al een aardig eind op weg, maar zit nu vast in the underground, ik heb net de stalkers stash gevonden moet weer naar buiten. de eerste keer ging het wel gewoon goed, ik had toen nog niet die stash gevonden en kon gewoon naar buiten. Maar nu kom ik als obstakel van die vuuranomalies tegen, en ik kan bij de ronde trap niet naar het bovenste gedeelte, door een onzichtbare muur lijkt het wel. hoe ik ook probeer, ik kan niet verder dan de een na laatste trap komen en ga dan dood of ik moet weer terug om niet verbrand te worden.
wie kan me helpen, ik vind ook niets in walkthroughs.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Die trap kun je niet helemaal op je moet een gang opzij gaan, dan kom je nog een lekkere psycho tegen als je daar langs bent is een klimtrap ophoog.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG

YVG

SouLLeSSportal schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:04:
Beste tweakers, ik heb niet vaak een probleem waar ik in een game niet verder mee kom maar ik zit nu al een tijdje tegen een probleem in stalker cs aan te hikken.
Ik ben al een aardig eind op weg, maar zit nu vast in the underground, ik heb net de stalkers stash gevonden moet weer naar buiten. de eerste keer ging het wel gewoon goed, ik had toen nog niet die stash gevonden en kon gewoon naar buiten. Maar nu kom ik als obstakel van die vuuranomalies tegen, en ik kan bij de ronde trap niet naar het bovenste gedeelte, door een onzichtbare muur lijkt het wel. hoe ik ook probeer, ik kan niet verder dan de een na laatste trap komen en ga dan dood of ik moet weer terug om niet verbrand te worden.
wie kan me helpen, ik vind ook niets in walkthroughs.
Als je nu eerst die vuuranomalies afmaakt. Dan kun je op je gemak rondkijken en proberen.
Gewoon met een shotgun. Daarmee is het goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Iemand hier wel eens de multi-player gedaan ??

Probeerde het afgelopen weekend zo maar om te kijken of het wat is (vast niet ;)). Maar ik kwam op geen enkele server binnen ... servers draaien versie 1.5.007 (volgens de lijst), ik zit op 1.5.007, maar desondanks de melding dat ik niet de juiste versie draai !! Huh ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark-Intruder schreef op maandag 17 november 2008 @ 01:59:
Als je nu eerst die vuuranomalies afmaakt. Dan kun je op je gemak rondkijken en proberen.
Gewoon met een shotgun. Daarmee is het goed te doen.
De fire anomalies zijn inderdaad doodschietbare beestjes. Maar die bug dat je in en onzichtbare muur wandelt op die trap die ken ik en daar heb ik hard om gevloekt ook. Je kunt er langs rushen als je over de trapleuning loopt (dat doe ik dus) maar elegant is echt anders.

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ok, ik ben effe kwijt wat ik nou moet doen ....

Ik heb het hier over upgraden van mijn SEVA suit. Als je naar het plaatje kijkt wat ik gehost hebt, zie je zeg maar welke melding ik krijg zodra ik 1 van de rechter, rode upgrades wil toepassen.

Ik heb net de info gevonden voor 1 upgrade ( de rode meest onder, met melding required ...) en die verpatst aan de juiste persoon. Maar nu zou ik dus 1 van de openstaande upgrades willen uitvoeren. Maar op welke ik ook ga staan, ze blijven allemaal zeggen " other upgrade required". Maar hoe kan ik nou 1 van die upgrades installen als ze een andere nodig hebben ? Allemaal vragen ze er om. En zoals je kunt zien, is de eerste linie zeg maar allemaal geinstalleerd. Ik kom hier niet uit gewoon. Was allang blij dat ik uiteindelijk de benodigde info had gevonden voor 1 upgrade, maar nu dit weer. Op zich vind ik het allemaal ook supervet om uit te zoeken hoor, het is een megavetspel. Maar hier kom ik nu echt effe niet uit ... Kan een behulpzame stalker mij (voor evt klein bedrag roepies) beetje uit de brand helpen ???

;)

klik voor screenie

• Norbert
  • Laatst online: 18:40
[quote]JediUberknaft schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:05:
Ok, ik ben effe kwijt wat ik nou moet doen ....

Zo te zien heb je de verkeerde upgrades gekozen in de 1e rij, als je verder wilt moet je een volgorde van 1,3,5,7 enz aanhouden of 2,4,6,8, dus steeds 1 overslaan. je kunt dat makkelijk bepalen door te gaan staan op 1 van de 2 laatst upgrades en dan te kijken welke je eerst moet hebben want die lichten dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Maar dat heb ik volgens mij juist gedaan,

ik ben op de laatste gaan staan, en toen gekeken welke ik daarvoor moest hebben, die geupgrade en weer gekeken. Toen de volgende geupgrade en weer gekeken. Maar misschien dat daar iets in fout gegaan is. Ik zla het vanavond nog een keer proberen. Heb goed aantal saves gemaakt met een " clena" suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jedi, ik snap je vraag niet
je plaatje geeft duidelijk aan dat je "installed" plakt op dingen die je *niet* geinstalleerd hebt. dan vraag je je af waarom je de chain niet af kunt maken.
Als je waar je installed had gezet ook echt geinstalleerd had had je die chain kunnen afmaken. nu gaat dat niet - de groene dingen heb je geinstalleerd, de rode niet.
dingen in de linker kolom zijn mutually exclusive - het is óf nightvision, óf dat andere. enzovoorts.

Dus, begin nog eens van voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ja dat zijn ze dus ook al ! Ze ZIJN geinstalleerd !!! Overal waar ik installed op heb gezet is ook INSTALLED. Daarom begrijp ik dus niet waarom ik niet verder kan upgraden !!

Dat is de hele issue hier ! Ik heb upgrade per upgrade gedaan, om zo verder naar rechts toe te kunnen gaan in de upgrade scherm. Maar ik KAN dus niet verder en begrijp niet waarom.

Ik zal het nog 1 keer proberen vanavond, maar heb het nu al 2x gedaan. Ik neem toch aan dat als je bij de meest rechtse ziet welke er voor required zijn, dat je dus DIE moet installen voordat je verder kunt upgraden ? Dus de upgrades waar dat gele lichtje oplicht, DIE allemaal installen zodat je tot aan de laatste in de tak kunt upgraden ?

Nou dat krijg ik dus niet voor elkaar.

[ Voor 35% gewijzigd door JediUberknaft op 21-11-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Had ik ook........... lekker boeje je seva is dan toch al sterk genoeg en als je de goede arti's heb kan je niet meer dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ja ik heb toch echt hele goed PSI bescherming nodig voor waar ik heen moet, dus moet daar toch echt wel die upgrade voor hebben denk ik. Anders red ik het nooit volgens mij.

Ik heb een aantal artifacts gevonden (stuk of 6 nu), maar die zijn niet sterk genoeg om mij op de been te houden. Ik moet echt kijken wat ik nou moet doen.

Als iemand mij toch nog een goede tip of site ofzo kan geven, heel graag. Dit lijkt toch echt op een bug. Of ik doe het harstikke fout, maar volgens mij doe ik het toch echt goed. Ik ga nog flink doorzoeken op internet voor andere mensen met dit probleem. Maar mocht er dus iemand zijn hier .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
JediUberknaft schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 17:38:
Ja ik heb toch echt hele goed PSI bescherming nodig voor waar ik heen moet, dus moet daar toch echt wel die upgrade voor hebben denk ik. Anders red ik het nooit volgens mij.

Ik heb een aantal artifacts gevonden (stuk of 6 nu), maar die zijn niet sterk genoeg om mij op de been te houden. Ik moet echt kijken wat ik nou moet doen.

Als iemand mij toch nog een goede tip of site ofzo kan geven, heel graag. Dit lijkt toch echt op een bug. Of ik doe het harstikke fout, maar volgens mij doe ik het toch echt goed. Ik ga nog flink doorzoeken op internet voor andere mensen met dit probleem. Maar mocht er dus iemand zijn hier .....
Al een dikke 2 jaar geleden voor mij maar denk wel dat ik weet waar je het over hebt.
Dit is echter niet met een armor upgrade te doen maar met een quest item (psi-helm) waar je die haalt kan ik je helaas niet mee helpen. Even voor de duidelijkheid, je hebt het over Yantar of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Excuses, ik heb het over STALKER Clear Sky. Dat was ik vergeten te melden. Maar inderdaad is het gebied waar ik heen moet in Yantar. Er zijn 2 upgrades speciaal voor PSI bescherming. 1 is een buis ventilatie systeem (waar ik net de data van heb gevonden) en 1 is voor nog meer PSI protectie. Weet zo 1-2-3 niet meer precies wat. Maar dan ben ik genoeg beschermd om het gebied in te komen waar ik heen moet.

[ Voor 8% gewijzigd door JediUberknaft op 21-11-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Die upgrades kan je volgens mij niet doen omdat je de desbetreffende flash-drives nog niet gevonden hebt. Ik kan me natuurlijk vergissen, dit is maar een vermoeden.

En in Yantar is er alleszinds een stukje (in Clear Sky) waar je onmogelijk kan overleven voor langer dan een paar seconden wegens de hoge PSI ratings, namelijk waar je door moet gaan om Red Forest te bereiken. Ik ben er heel rap doorgesprint :P

Zit nu trouwens al aardig ver, alleen is het aantal side-missies enorm gedaald in vergelijking met het begin van de game, wat ik wel wat jammer vind. Zo had ik amper een stuk of 4 side-missies in Agroprom, terwijl in Swamps je bij zowat elk kamp een stuk of 5 missies kon doen. Maar ja, anders ga ik nooit verder met de main quest dus zo erg is het nu ook weer niet... ik wil alles grondig doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
JediUberknaft schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:25:
Excuses, ik heb het over STALKER Clear Sky. Dat was ik vergeten te melden. Maar inderdaad is het gebied waar ik heen moet in Yantar. Er zijn 2 upgrades speciaal voor PSI bescherming. 1 is een buis ventilatie systeem (waar ik net de data van heb gevonden) en 1 is voor nog meer PSI protectie. Weet zo 1-2-3 niet meer precies wat. Maar dan ben ik genoeg beschermd om het gebied in te komen waar ik heen moet.
Had eigenlijk al zo'n vermoeden, CS al sinds release klaar liggen/geinstalleerd maar nog steeds niet gespeeld.
Liep eerst weer te kloten met gpu drivers en het wilde voor geen meter lopen. Binnenkort maar eens zien of het nu wel wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Sfinx- schreef op zondag 23 november 2008 @ 02:33:
Die upgrades kan je volgens mij niet doen omdat je de desbetreffende flash-drives nog niet gevonden hebt. Ik kan me natuurlijk vergissen, dit is maar een vermoeden.
Daar heb ik dus 1 van gevonden, en al verpatst. En kreeg ook de melding van die mechanic dat ie nu de juiste info had voor die upgrade. Dus daar ligt het ook niet aan. Ik ben er achter dat je echt heel goed moet opletten wat je installeerd. Wat iemand stukje terug ook al zei in dit topic. Ik had nightvision installed en volgens mij kon ik daardoor iets anders niet installen.
In Yantar, bij die fabriek ofzo, lukt het mij zelfs niet met sprinten om er doorheen te komen hoor. Er lopen allemaal zombies rond en super hoge PSI shit.Ik zie mijn health balkje echt bijna leegschieten :'( Ik heb gekeken of er niet nog een andere ingang is ofzo, maar die zie ik echt niet.

Kan natuurlijk kijken wat er nu gebeurt aangezien ik al wat beter beschermd ben. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Mja ik ben helemaal rond gelopen langs de rechterzijde, daar heb je geen last van de PSI, in tegenstelling tot de rechterkant (met het gebouw waar dat ding op staat waar de zombies naartoe aangetrokken worden). Dan is het maar een kort sprintje tot aan de doorgang naar Red Forest, 5 seconden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG

YVG

Sfinx- schreef op zondag 23 november 2008 @ 02:33:

En in Yantar is er alleszinds een stukje (in Clear Sky) waar je onmogelijk kan overleven voor langer dan een paar seconden wegens de hoge PSI ratings, namelijk waar je door moet gaan om Red Forest te bereiken. Ik ben er heel rap doorgesprint :P
Ach,verderop in het spel vindt je genoeg Artifacts waarmee je ook daar relatief rustig kan rondhuppelen.

Dan kan je gewoon alle gebouwen inYantar rondlopenen en onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de + en - waardes van die artifacts? Klopt het dat als je een artifact hebt met een -1 waarde voor Radiation, maar ook 1 met +1 voor Radiation je er netto niets op voor of achteruit gaat in je bescherming?

Ik ben wederom opnieuw een spel gestart en heb mijn artifacts nu gewoon allemaal verkocht en in suit upgrades geinvesteerd. Ik ben nu nog steeds in de swamps, maar heb wel een pak van 15.000 RU (CS-1) en upgrades ter waarde van hetzelfde bedrag.

Dit lijkt me toch een betere allround bescherming te bieden, dan al die artifacts mee te slepen...

Kortom, welke artifacts moet je eigenlijk goed bewaren en welke moet je zo snel mogelijk verkopen? alles wat een + waarde heeft bewaren?

Specs

• JediUberknaft

JediUberknaft

tja die artifacts is een beetje de keuze die je zelf maakt denk ik. Zelf heb ik er een een hele zooi gezocht, vooral omdat ze veel geld kunnen opleveren. ik heb er 2 installed, 1 met -4 radiatie en 1 met +1 radiatie ofzo en -4 electric. Je kan ze zeg maar in balans brengen.

Verder heb ik de seva suit, en bijna volledig geupgrade (nu iets van 65K roepies in totaal waard dat suit).

Eindelijk ben ik verder gekomen en paar main objectives gehaald, en man ... wat een vet spel is STALKER toch. Ondanks de vele CTD's (vooral bij opnieuw laden nadat ik doodga) vind ik het zon vet spel gewoon. Gelukkig ben ik nu echt s-t-u-k-k-e-n verder, en ben ik er eindelijk achter hoe ik nu mijn suit goed moest upgraden ;)

Wat een vet spel !!! Ik heb het nu weer bijna 5 uur non stop gespeeld en vind het wel weer even welletjes, maar morgen is het weer STALKER time baby :-)

(dit gaat btw allemaal over STALKER CS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Het is natuurlijk wat moeilijk te meten, maar ik heb juist de indruk dat als je artifacts met een min waarde "installeert" (in het vakje van je suit stoppen bedoel je?) je dus juist de beschermende waarde tegengaat.

Dus dat als een pak een waarde bij "electric" heeft van +18 na diverse upgrades en je die arti installeert je nog maar 14 overhoudt?

Het is en blijft inderdaad en te gek spel, raak ook niet uitgespeeld. Gisteren moest ik naar de Garbage, is daar bij de "grensovergang" blijkbaar een enorm gevecht geweest. Er lagen daar zoveel Vintars, Tr301's en andere mooie wapens dat ik wel vier keer heen en weer naar de Trader moest om alles te verpatsen.

En kon weer een paar mooie updates doen van al die centjes... :9

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JediUberknaft schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:49:
Ja dat zijn ze dus ook al ! Ze ZIJN geinstalleerd !!! Overal waar ik installed op heb gezet is ook INSTALLED. Daarom begrijp ik dus niet waarom ik niet verder kan upgraden !!

Dat is de hele issue hier ! Ik heb upgrade per upgrade gedaan, om zo verder naar rechts toe te kunnen gaan in de upgrade scherm. Maar ik KAN dus niet verder en begrijp niet waarom.

Ik zal het nog 1 keer proberen vanavond, maar heb het nu al 2x gedaan. Ik neem toch aan dat als je bij de meest rechtse ziet welke er voor required zijn, dat je dus DIE moet installen voordat je verder kunt upgraden ? Dus de upgrades waar dat gele lichtje oplicht, DIE allemaal installen zodat je tot aan de laatste in de tak kunt upgraden ?

Nou dat krijg ik dus niet voor elkaar.
Dan doe je echt iets heel erg fout ofzo. Je plaatje geeft duiddelijk aan dat waar installed door jou opgezet is NIET installed is. Wel heb je de groene dingen geinstalleerd. Alsje die chain af wilt maken mag je ALLEEN de dingen installeren die oplichten. Als je één ding installeert blokkeer je op die plek de andere upgrade (en staat er "upgrade already installed", misschein dat je dat niet volgt?)

Dus, lay off the damn caps, kijk nog eens goed naar wat je doet, en upgrade je SEVA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

lol, ik ben er inmiddels allang uit inderdaad. Mijn suit is nu helemaal perfect installed. Ik begreep het eerst gewooon niet. Maar ben gewoon helemaal opnieuw begonnen vlak voordat ik het suit kreeg, en nu is het perfect :)

Ben echt stukken verder. Ik had het trouwens al gemeld hierzo hoor dat het me gelukt is met mijn vest ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Toch blijven die upgradepaden niet erg duidelijk, het is enorm opletten met wat je doet. Als je dit niet doorhebt als je het spel voor de eerste keer speelt, kost het je gwoon ontzettend veel levens (en speelplezier). Het staat ook nergens uitgelegd in de manual, ook de werking van de artifacts en hoe er mee om te gaan niet.

Gelukkig ben ik er nu ook helemaal achter qua artifacts en heb ik een combi die vrijwel ongevoelig is voor radiatie en "autohealing" doet ;)

Alleen ben ik nu de weg kwijt...:

spoiler:
Ik wilde Duty joinen en daar moet je onder andere die mutants voor opruimen en dan ondergronds de boel onder water zetten. Ging heel soepeltjes dit keer, gewoon doorrennen tussen al die mutants. Ook geen vuur gezien bij het omhoog gaan van de trap? Boven aangekomen netjes de message dat missie volbracht was en dat ik terug moest komen naar de Duty base voor de beloning. Mijn tienduizend ontvangen en ben vervolgens tussen Cordon, Garbage en Agropom heen en weer gaan reizen om daar de laatste dingen af te handelen en een zooitje artifacts te verkopen bij Sidorovitch. Weer terug naar Duty, gejoined, SEVA gekocht en helemaal geupgrade, klaar om verder te gaan.

Maar nu ben ik dus de weg kwijt... Ik moet nu de Stalkers group stash zien te vinden, maar die is nergens op de kaart aangegeven. Dus is ie waarschijnlijk ondergronds, maar dat heb ik net onder water gezet....

Waar moet ik nu naar toe?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

bvk schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:38:

spoiler:
Maar nu ben ik dus de weg kwijt... Ik moet nu de Stalkers group stash zien te vinden, maar die is nergens op de kaart aangegeven. Dus is ie waarschijnlijk ondergronds, maar dat heb ik net onder water gezet....
spoiler:
Inderdaad, de stash is in de Agroprom underground, zelfde plaats als in Shadow of Chernobyl (gat boven kratten en trapje op).
Blijft dat level niet droog ?? Ik meen me te herinneren dat ik die stash geleegd heb na het onder water zetten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
  • Laatst online: 18:40
bvk schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:38:
Toch blijven die upgradepaden niet erg duidelijk, het is enorm opletten met wat je doet. Als je dit niet doorhebt als je het spel voor de eerste keer speelt, kost het je gwoon ontzettend veel levens (en speelplezier). Het staat ook nergens uitgelegd in de manual, ook de werking van de artifacts en hoe er mee om te gaan niet.

Gelukkig ben ik er nu ook helemaal achter qua artifacts en heb ik een combi die vrijwel ongevoelig is voor radiatie en "autohealing" doet ;)

spoiler:
Ik wilde Duty joinen en daar moet je onder andere die mutants voor opruimen en dan ondergronds de boel onder water zetten. Ging heel soepeltjes dit keer, gewoon doorrennen tussen al die mutants. Ook geen vuur gezien bij het omhoog gaan van de trap? Boven aangekomen netjes de message dat missie volbracht was en dat ik terug moest komen naar de Duty base voor de beloning. Mijn tienduizend ontvangen en ben vervolgens tussen Cordon, Garbage en Agropom heen en weer gaan reizen om daar de laatste dingen af te handelen en een zooitje artifacts te verkopen bij Sidorovitch. Weer terug naar Duty, gejoined, SEVA gekocht en helemaal geupgrade, klaar om verder te gaan.

Je moet bij de Duty basis naar het punt lopen waar je uit de ondergrond omhoog komt, bij de 'vuurbeesten' dus want daar kun je weer naar beneden. Van Duty de heuvel op richting de Stalker basis dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Thanks, ik ben er alweer uit en ben nu Freedom aan het "opruimen". Gaat best lekker met die PKM :9

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Absoluut 1 van de toppers voor mij van de FPS spellen, maar ik heb nog nooit een spel meegemaakt wat zoo vaak CTD geeft. Ondanks de laatste patches en juiste instellingen. Echt heel erg jammer, want het komt het speelgenot niet ten goede .... Zo heerlijk om weg te dromen in de STALKER wereld, maar dan telkens een CTD haalt me daar dan weer uit. Ik heb het over CS btw, met STALKER zelf eigenlijk nooit probs gehad.

Desalniettemin, blijft het een vet vet vet spel .... Maar ik wil toch echt af van die CTD's !!! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Vreemd hoor, ik heb nooit of te nimmer een CTD gehad, en mijn systeempje was op dat moment niet zoveel beter dan het jouwe. Heb je al eens gezocht naar de foutmeldingen die je krijgt bij je CTDs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Zelfde hier, zelden tot nooit crashes of hangs ... schijnt nogal setup-afhankelijk te zijn ; sommigen klagen steen en been, anderen hebben nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:00
Pfff.... kheb onder XP zowat elke 15 minuten een CTD. Vaak worden de desktop kleuren ook teruggeschroeft naar 8 bit's kleuren.
Al met al is het spel buggy as hell, zo instabiel als wat en loodzwaar voor je systeem.

Maar toch blijf ik het spelen omdat het verhaal leuk is en de sfeer ontzettend leuk gedaan is.
Elk ander spel had ik allang in de hoek gegooid, maarja.... Stalker:CS is gewoon f*cking verslavend! :9~

Wat trouwens wel apart is, de CTD's heb ik alleen onder XP. Onder Vista draait het wel stabiel. Alleen zit je dan weer met de helft aan frames vanwege DX10/Vista...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Sfinx- schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:46:
Vreemd hoor, ik heb nooit of te nimmer een CTD gehad, en mijn systeempje was op dat moment niet zoveel beter dan het jouwe. Heb je al eens gezocht naar de foutmeldingen die je krijgt bij je CTDs?
Heb jij het wel over Clear Sky dan ? Mede omdat je zegt " op dat moment " ... Zo gek lang is het spel nog niet uit namelijk.

Met Stalker SOC heb ik nooit probs gehad namelijk. Maar met deze wel. En behoorlijk vaak ook. Vooral met het inladen van mijn quicksave. Dan crashed ie 9 van de 10 keer.

Hoe kon ik ook alweer nakijken wat de foutmelding is bij de crash ? Weet dat er ergens logje moet staan ...

Baal er echt van, het is zon heerlijk spel om soort van in weg te dromen door de supersfeer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
JediUberknaft schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:14:
[...]

Heb jij het wel over Clear Sky dan ? Mede omdat je zegt " op dat moment " ... Zo gek lang is het spel nog niet uit namelijk.

Met Stalker SOC heb ik nooit probs gehad namelijk. Maar met deze wel. En behoorlijk vaak ook. Vooral met het inladen van mijn quicksave. Dan crashed ie 9 van de 10 keer.

Hoe kon ik ook alweer nakijken wat de foutmelding is bij de crash ? Weet dat er ergens logje moet staan ...

Baal er echt van, het is zon heerlijk spel om soort van in weg te dromen door de supersfeer ...
Met welke OS speel je? Onder XP heb ik continu CTD's. Onder Vista loopt het vlekkeloos.

BTW, weet iemand of je de gevonden pda's kan verkopen? Zo heb ik een pda gevonden met de map van Red Forrest. Dat ding is 2000 roebels waard maar ik kan em aan niemand slijten... :(

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:37:
Pfff.... kheb onder XP zowat elke 15 minuten een CTD. Vaak worden de desktop kleuren ook teruggeschroeft naar 8 bit's kleuren.
Videodriver. probeer eens andere versies.
loodzwaar voor je systeem.
Zet enhanced dynamic lighting uit en het draait op mijn 8800 ultra in 2560x1600 met alle andere details op max op 60 fps... dus zo zwaar is het niet.
bvk schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:14:
ik heb juist de indruk dat als je artifacts met een min waarde "installeert" (in het vakje van je suit stoppen bedoel je?) je dus juist de beschermende waarde tegengaat.
Om aan te geven of het goed danwel slecht is hebben ze zzelfs de waardes rood en groen gekleurd. Kom op mensen! Polychromatisch denken!
Dus dat als een pak een waarde bij "electric" heeft van +18 na diverse upgrades en je die arti installeert je nog maar 14 overhoudt?
Klopt, maar Radiation -4 betekent dat je radiation poisoning met 4 per seconde afneemt.

De truc is dus om je artifacts zo te balanceren dat je geen radiation krijgt en wel de voordelen geniet van betere endurance, healing, bleeding stop enzovoorts.
spoiler:
Echte mannen nemen gewoon zoveel healing dat de radiation niet meer boeit. Dar zit een max aan namelijk en het is makkelijk zat om meer + health dan + rad te krijgen waardoor je zonder antirad artifacts toch volle health houdt. Ben je ook gelijk imuun voor radiation hotspots :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

ChojinZ schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:33:
[...]

Met welke OS speel je? Onder XP heb ik continu CTD's. Onder Vista loopt het vlekkeloos.
Ik speel met XP pro. En videodrivers maakt voor mij tot nu toe nog geen verschil. Blijf de crashes houden.
Echt kut gewoon !

• ChojinZ
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:55:
[...]

Videodriver. probeer eens andere versies.

[...]

Zet enhanced dynamic lighting uit en het draait op mijn 8800 ultra in 2560x1600 met alle andere details op max op 60 fps... dus zo zwaar is het niet.
Het is de videodriver niet. Kheb Ati Catalyst 8.7 t/m 8.11 geprobeerd. telkens na een upgrade/downgrade netjes alle overige meuk verwijdert met cleaningtools.
Daarnaast tot 2 keer toe een versie install gedaan. Mocht niet baten.
Het feit dat je nog zoveel mensen hoort klagen over CTD's zegt gewoon wat over het spel.

enhanced dynamic lighting staat al uit. Kheb alles op medium staan met 1280*1024 en nog loopt het ruk. Kheb behoorlijk grote framedrops (en ja, virusscanners ed staan uit). Van 70 naar 30 is geen uitzondering. Daarnaast heb ik ook last van hick-ups/stotteren (waarbij de framerate dan wel weer goed & constant is - texture settings aanpassen hielp hierin overigens niet).
Nu is mijn pc niet echt state of the art maar ik had beter verwacht. Crysis (warhead)/COD5 lopen bv. wel super smooth.
Specs:
E6300@ 3Ghz
Ati 3870
2Gig Kingston valueram

Daarnaast hoor je er wel meer mensen over klagen en ben ik echt niet de enige met perf. problemen.

Maargoed, inhoudelijk blijft het een leuk & spannend spel...

• JediUberknaft

JediUberknaft

ChojinZ schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:54:
[...]

Het is de videodriver niet. Kheb Ati Catalyst 8.7 t/m 8.11 geprobeerd. telkens na een upgrade/downgrade netjes alle overige meuk verwijdert met cleaningtools.
Daarnaast tot 2 keer toe een versie install gedaan. Mocht niet baten.
Het feit dat je nog zoveel mensen hoort klagen over CTD's zegt gewoon wat over het spel.

Daarnaast hoor je er wel meer mensen over klagen en ben ik echt niet de enige met perf. problemen.

Maargoed, inhoudelijk blijft het een leuk & spannend spel...
Agree ... Het ligt imo ook echt niet aan de vid driver. Kijk ook maar, want jij hebt Ati en ik heb Nvidia. Beide allerlei drivers geprobeerd, geen resultaat.

Verder loopt het redelijk bij mij. Ook op 1280x1024. Maar had toch gehoopt dat het net zo heerlijk soepel zou lopen als SoC ....

Verder een heerlijk verhaal en sfeer inderdaad, maar het telkens eruit klappen is toch wel erg hinderlijk ! Net alsof je een spannend boek aan het lezen bent, en iemand klapt hem de hele tijd weer dicht voor je neus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik had het wel degelijk over Clear Sky. Toen ik er mee begonnen ben heb ik het in één ruk uitgespeeld :P

Jammer dat je zoveel problemen hebt, ik kan ook niet veel meer aanraden dan de laatste game-updates doen, een propere installatie (heeft mij eens geholpen na het patchen, liep lichtjes fout dus alles opnieuw geinstalleerd + gepatched en het was opgelost) en uiteraard een gezond systeem: geen fragmentatie, voldoende ruimte op je HD, pagefile groot genoeg (dit spel gebruikt enorm veel geheugen), geen overbodige processen die op de achtergrond lopen.

Je spreekt over het inladen van een savegame, dan moet ik onmiddelijk denken aan corrupte files, fragmentatie of je pagefile/geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
JediUberknaft schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:47:
[...]

Verder een heerlijk verhaal en sfeer inderdaad, maar het telkens eruit klappen is toch wel erg hinderlijk ! Net alsof je een spannend boek aan het lezen bent, en iemand klapt hem de hele tijd weer dicht voor je neus ...
Lol! Weet precies wat je bedoelt!

Probeer het anders eens onder Vista (als dat mogelijk is 8) ). Werkte bij mij perfect en geen CTD's meer. Wel een drop in performance maar dat wil ik voor zo'n cool spel als stalker wel accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Laatst online: 18:36

zwelgh

-**-

Stalker Shadow of Chernobyl voor PC nu 5 euro op Steam, alleen dit weekend. Gelijk maar gekocht. Is het spel inmiddels een beetje bug vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwelgh schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 10:29:
Stalker Shadow of Chernobyl voor PC nu 5 euro op Steam, alleen dit weekend. Gelijk maar gekocht.
Ja, ik heb hem ook maar (opnieuw) gekocht. Wil hem graag in Steam hebben, jammer dat je voor veel games niet gewoon Retail keys in kan voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:55:

Om aan te geven of het goed danwel slecht is hebben ze zzelfs de waardes rood en groen gekleurd. Kom op mensen! Polychromatisch denken!

[...]

Klopt, maar Radiation -4 betekent dat je radiation poisoning met 4 per seconde afneemt.

De truc is dus om je artifacts zo te balanceren dat je geen radiation krijgt en wel de voordelen geniet van betere endurance, healing, bleeding stop enzovoorts.
spoiler:
Echte mannen nemen gewoon zoveel healing dat de radiation niet meer boeit. Dar zit een max aan namelijk en het is makkelijk zat om meer + health dan + rad te krijgen waardoor je zonder antirad artifacts toch volle health houdt. Ben je ook gelijk imuun voor radiation hotspots :+
Thanks, maar ik ben er ondertussen ook al helemaal achter. Ik ben nou zo wat onkwetsbaar, eigenlijk ook niet leuk meer :)

spoiler:
Ik heb nu 5 pockets in mijn pak, geladen met 1x -4 en 1x -2 radiation, 2x +4 health en 1x +10KG. Ik moet gewoon moeite doen om dood te gaan...

Maar wat ook niet leuk meer is zijn die gamecrashes! Jullie hebben het nog over CTD's, ik krijg BSOD's... En alleen bij Stalker, elke andere game loopt prima...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Dat ruikt hard naar een hardware probleem dan... lijkt me oververhitting van je videokaart of geheugen brak ofzo. Je OS reboot niet zomaar ineens van zichzelf, dan is er al iets heel erg fout aan het gaan. Moet je anders eens in je Logs kijken (bij Configuratie, Systeembeheer), daar zie je alle Fatal Errors van je Systeem en de reden ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel hier trouwens gewoon met een (onboard) budget kaart (HD3200), het loopt perfect en ziet er erg mooi uit. Ik vraag me eerlijk gezegd af waarom je voor dit spel een hele dure graka nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Sfinx- schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:46:
Dat ruikt hard naar een hardware probleem dan... lijkt me oververhitting van je videokaart of geheugen brak ofzo. Je OS reboot niet zomaar ineens van zichzelf, dan is er al iets heel erg fout aan het gaan. Moet je anders eens in je Logs kijken (bij Configuratie, Systeembeheer), daar zie je alle Fatal Errors van je Systeem en de reden ervan.
Het is inderdaad vermoedelijk iets met de geluidskaart, maar wat weet ik nog steeds niet. Gisteren weer ruim 3 uur zitten spelen zonder probleem, maar zomaar kans dat het spel vanavond weer 2x achter elkaar klapt...

@hierboven: Op welke resolutie speel je dan, kan me niet voorstellen dat je echt veel detail hebt in het spel?

On topic: Ik ben nog steeds Freedom aan het opruimen en hou de toegangen tot Dark Valley goed in de gaten zodat Freedom ze niet overneemt. Maar hoe krijg ik mijn Duty collega's zover dat ze mee helpen veroveren?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ik kom er maar niet achter wat mij de CTD's levert. Echt van alles geprobeerd, maar blijf ze maar houden.
Ik heb al diverse gpu drivers geprobeerd, patches van het spel tot de laatste geprobeerd ... maar tot op heden nog steeds gewoon regelmatig CTD, vooral bij laden van een quicksave, Zelfs eeb complete reinstall van win XP levert hetzelfde ... ( met sp2 )

Ik heb me rot gezocht op internet voor dit probleem, maar kom er echt niet achter waar het nu aan ligt.
Zijn er meer mensen hier (en ja ik had al iig een aantal mensen gehoord met hetzelfde probleem, zowel met ati als Nvidia) die dit probleem kennen ?? Iemand al een oplossing hiervoor ??

Het is 1 van mijn favoriete spellen dit, STALKER SoC was ik al echt gek op. En STALKER CS is ook weer te gek, maar de CTD's maken het wel erg lastig om in het sfeertje te blijven elke keer....

Ik hoop zo op de gouden tip, al is die moeilijk in de pc wereld, gezien de ongelofelijk vele soorten configuraties die die kent. Maar iemand met soortgelijk systeem als ik ... Met STALKER SoC had ik echt nooit CTD's ...

Ow btw, Vista is voor mij voorlopig een no-go. Ik las net een post daarover ... En nog meer frames kan ik ook niet missen in dit spel. Hij loopt net goed nu ... precies speelbaar ...

[ Voor 9% gewijzigd door JediUberknaft op 25-12-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ter info...

Stalker CS nu maar 14,99 op Steam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Bericht uit de weekly mail van FilePlanet:

STALKER: Clear Sky - v1.5.08 Patch (Retail)
This patch offers many multiplayer improvements and fixes for the popular shooter. Direct2Drive and downloaded versions have a Digital Download Patch Version available.

Ik hoop dat ie ook gauw op Steam beschikbaar komt en dat die rare BSOD's die ik heb ermee verholpen worden. (ben er achter gekomen dat het spel alleen crashed als ik te zwaar geladen ben, meer dan mijn pak aankan... :? )

Ook iets vaags, dat Exo Skeleton suit was nu ineens te koop bij mijn Duty trader, daarvoor alleen de simpelere pakken. Niets bijzonders gedaan, ik kom terug van een rooftocht in Garbage en wil spul verkopen en het pak is ineens beschikbaar. Mijn SEVA verkocht en de Exo aangeschaft. Al een klein beetje spijt van, want je hebt max maar 3 artifact pockets, waar de SEVA er 5 heeft.

Voordeel is natuurlijk wel het grotere gewicht wat je standaard mee kunt nemen, kan ik weer een +30 KG arti verkopen ;)

P.S.
Multiplayer improvements zitten ook in de patch. Speelt er ooit iemand online en is dat wat?

[ Voor 4% gewijzigd door bvk op 10-01-2009 12:26 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Zal het morgen even updaten :)

Tijdje geleden pas mee begonnen (ook al had ik het sinds de release liggen) en wel tof maar op een of andere manier wel stuk zwaarder dan SoC (op dezelfde settings)
Wel vermakelijk tho ook al ben ik totaal niet ver maar de sfeer is waar ik het voor doe bij Stalker :)

Met CS geen ervaringen wel tijdje SoC online gespeeld wat ik best tof vond alleen jammer dat het wat karig was en niet aansloeg bij het grote publiek. Had best toffe CB game geweest als het wat drukker zou zijn qua MP community (zeg ik niet vaak over andere FPSen omdat ik een oud CoD mper, op niveau, ben :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoor ik daar een GoT-SoC avondje met de verstokte spelers georganiseerd worden door psychoclown? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:08:
Hoor ik daar een GoT-SoC avondje met de verstokte spelers georganiseerd worden door psychoclown? :+
Hehe ik vind het best hoor :D
Moet alleen wel doordeweeks want denk niet dat CS draait op me pc in Arnhem (als ik hem hier al met moeite lekker draaiend kan krijgen). Als er genoeg animo voor is kunnen we best wel potje knallen op een avond, lijkt me wel lache :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

bvk schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:22:
Multiplayer improvements zitten ook in de patch. Speelt er ooit iemand online en is dat wat?
Ik heb destijds SoC wel eens on-line geprobeerd, maar vond er niks aan. Het is dan gewoon weer een shooter met bunnyhoppende sproeiers ... de sfeer van singleplayer spreekt me veel meer aan.

Toevallig heb ik onlangs een keer geprobeerd om CS on-line te doen, maar kreeg op geen enkele server toegang, ondanks dat ik op dezelfde versie zat (1.5.07) ... ?!

EDIT: ik realiseer me nu dat ik waarschijnlijk wat mods (grafisch) had geinstalleerd ... zou dat on-line problemen geven ??

[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 13-01-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Ik ga eerdaags weer een LAN houden met een aantal vrienden, waarbij uiteraard de vraag rees welke game dat moest worden.

Ik heb naast BF2 voor Stalker CS geopperd, omdat mij dat best leuk lijkt in MP. Ik ga zelf maar eens online kijken, ben benieuwd geworden ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Mods zitten on-line gaan inderdaad in de weg ...
$game_data$ entry in fsgame.ltx aanpassen is niet voldoende, ik moest de 'gamedata' folder renamen voordat ik met 1.5.08 servers kon connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 18:27
Wa

[ Voor 99% gewijzigd door glangeveld op 15-03-2009 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:45
Hmm als je deze mod zelf gemaakt hebt zou ik toch een beetje rekening houden met de credits...
QUOTE BY GEITEMA:

" 90% is my own work , if u dont like it or flame it then just download other mods.
The other 10% is work of my mate and some other guy and i was free to use that part "

200mb of this 286mb compilation is MY mod, Graphics_Pack_Clear_Sky

I often sign my work, if I'm pleased with it, or to expose plagiarists, so I put this in. THIS IS A JPEG OF THE "wood_tomb.dds" FILE YOU CLAIM IS YOURS:

http://i39.tinypic.com/3525ac3.jpg

OK? You have compiled my complete unasjusted mod, Millenia's work, and probably others (the UI and some blood decals mod). You haven't "tweaked" anything apart from the truth. Care to credit us all and stop lying about who really did the work?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 18:27
zoals ik al op filefront heb gezegd heb ik texture bestanden via msn gekregen van mn maat en die zei dat het allemaal door hem zelf was gemaakt , blijkt dus dat dit niet het geval is,

de bestanden van de scope's heb ik toestemming voor gekregen van de maker ervan dus is er geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Mag in dit topic ook gepraat worden over het eerste deel van stalker? Ik kon er namelijk geen apart topic over vinden.

Anyway, ik ben shadow of cernobyle sinds vrijdag aan het spelen maar ik vind het nogal een vage bedoeling. Er word nagenoeg niks uitgelegd over de wereld en dat is nogal vervelend vind ik. Zo zitten overal van die vage stukken waar je opeens een lading health kwijtraakt omdat je er toevallig weer tegen aan rent en het te laat door hebt. Sowieso word ik er nu al gek van want ik heb bv info gevonden dat er ergens spullen liggen. Goed, ik ga daarheen. Ligt het op het dak van een trein. Nou is het al onmogelijk om erop te komen maar dat hele ding zit ook ingebouwd met van die vage zones waar je als een soort doolhof doorheen moet. Ook ligt er een of andere homp vlees ofzo op het dak waar zo'n zone achtig iets uitkomt. Is met 1 keer gelukt om dat ding eraf te knallen trouwens, maar dat helpt ook niet.

Hoe dan ook, ik snap het allemaal niet helemaal. Blijft dit de hele game zo doorgaan of komt er al snel een punt waarop je gewoon lekker kan spelen zonder steeds op dat soort onzin te moeten letten?

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 21:15
Dit is geen spel waar men je handje vasthoudt tijdens het spelen. Die 'onzin' zal nooit verdwijnen. Wat je kunt doen is gewoon voor de belangrijkste doelstellingen gaan als je geen zin hebt om alles te ontdekken en te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik zie is dit idd het enige topic en kan je er posten over beide games. Dat je health langzaam terugloopt is iets waar je goed op moet letten. Als je gewond bent en je gebruikt geen bandage kan je langzaam health verliezen. Als je straling hebt opgelopen kan dit ook gebeuren. Ik weet niet of je er al van op de hoogte bent dat er verschillende artefacts te vinden zijn, die je gedeeltelijk beschermen tegen allerlei invloeden. Zo zijn er ook artefacts te vinden die er voor zorgen dat straling minder invloed op je hebt. Als het goed is ligt er ergens in het dorpje waar je het spel begint als zo'n artefact. Verder kun je opgelopen straling genezen met antirads. Vodka kan tijdelijk de effecten van straling verminderen als je op een plek komt waar dit erg hoog is.
Kijk bij de trader of hij wat van deze spullen te koop heeft en lees alle beschrijvingen van alle items die je in het spel tegenkomt door in je inventory je muis erop te plaatsen. In je PDA heb je ook een soort van encyclopedie met informatie over items, factions, monsters etc. die je tegen kan komen. Zoek in je PDA dus hier even naar, zul je veel aan hebben als beginner. Deze info wordt ook regelmatig uitgebreid. Je krijgt hiervoor een waarschuwing dmv een icoon in het scherm. Langzaam maar zeker zal je er dan steeds meer over leren. Hoe verder je in het spel komt en je het beter onder de knie krijgt, hoe toffer het wordt. In het begin is het allemaal even wennen idd, dit is ook niet zomaar een run & gun fps.
Een erg mooie site met erg veel info is http://stalker.heroesradio.com. Neem hier dus ook even een kijkje.
Wat je precies bedoelt met dat stuk bij die trein is mij niet helemaal duidelijk. Kun je misschien wat duidelijker aangeven in welk gebied je bent en welke opdracht je precies hebt gekregen? Wellicht dat er bij mij weer iets begint te dagen, is alweer een tijdje geleden, ben momenteel bezig met Clear Sky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Even ter info, dit is Het grote S.T.A.L.K.E.R. topic en gaat over beide stalker games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:14:
Wat je precies bedoelt met dat stuk bij die trein is mij niet helemaal duidelijk. Kun je misschien wat duidelijker aangeven in welk gebied je bent en welke opdracht je precies hebt gekregen?
In SoC ligt in Cordon een rugzakje op een ontspoorde trein aan de kant van het spoor waar je begint, tussen de weg naar de geblokkeerde weg naar de Dark Valley en het einde van het spoor.
Dat treinstel is zelf radioactief geloof ik en is sowieso lekker met anomalies omringd zodat je door de anomalies moet puzzelen en dan de trein beklimmen.

Als je het allemaal maar onzin vindt dat er anomalies in het spel zitten, ja, dan zul je het ook wel onzin vinden dat je er tussendoor moet piepen om dingen te vinden. En dan zou ik gewoon stoppen, het spel weggeven aan iemand die het wel leuk lijkt, en iets van COD gaan spelen ofzo, waar je gewoon dom kunt rennen en knallen - zo'n spel is S.T.A.L.K.E.R. namelijk niet. Dat het first person is en er geschoten wordt maakt van deze adventure namelijk nog altijd geen shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:39
Ik zit met een probleempje.

In moet de PDA afleveren aan die Doc. die in de bunker in Yantar zit, maar de deur zit opslot, en ik kom er niet in. Nu had ik dit eerder ook al (speel het nu voor de 2de keer) en was een kwestie van iedereen killen en de guest werdt automatisch voltooid en ging de deur weer open. Leuk en aardig, maar een paar zombie's zitten, volgens de map, IN de bunker.... Iemand enig idee hoe ik in de bunker kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch even met de verrekijker rondkijken rondom de bunker en het hek daar omheen om te zien of er toch nog ergens een zombie ronddwaalt. Zijn er nog stalkers aanwezig rond de bunker of zijn die allemaal mol? Kijk anders even linksboven hoeveel personen er in de buurt zijn. Ik heb zelf ook nog niet meegemaakt dat er een in de bunker zit omdat de deur altijd op slot gaat wanneer ze maar in de buurt komen en het alarm afgaat. Als je zeker weet dat ze wel degelijk achter de deur zitten dan zou je er op kunnen schieten. Ik heb dit eens gehad in Garbage tijdens een gevecht met de bandits die toen de deur sloten en ze er dus achter stonden. Wanneer ik op de deur schoot en niet eens tussen de kieren door, werden ze gewoon geraakt. Natuurlijk gewoon een bug maar handig was het wel.
Wat je anders ook zou kunnen proberen is even teruggaan naar Agroprom, is vlakbij. Eventueel daar even blijven. Daarna weer terug naar Yantar. Wellicht dat de deur nu wel open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:04:
Ik zou toch even met de verrekijker rondkijken rondom de bunker en het hek daar omheen om te zien of er toch nog ergens een zombie ronddwaalt. Zijn er nog stalkers aanwezig rond de bunker of zijn die allemaal mol? Kijk anders even linksboven hoeveel personen er in de buurt zijn. Ik heb zelf ook nog niet meegemaakt dat er een in de bunker zit omdat de deur altijd op slot gaat wanneer ze maar in de buurt komen en het alarm afgaat. Als je zeker weet dat ze wel degelijk achter de deur zitten dan zou je er op kunnen schieten. Ik heb dit eens gehad in Garbage tijdens een gevecht met de bandits die toen de deur sloten en ze er dus achter stonden. Wanneer ik op de deur schoot en niet eens tussen de kieren door, werden ze gewoon geraakt. Natuurlijk gewoon een bug maar handig was het wel.
Wat je anders ook zou kunnen proberen is even teruggaan naar Agroprom, is vlakbij. Eventueel daar even blijven. Daarna weer terug naar Yantar. Wellicht dat de deur nu wel open gaat.
Ja ik heb onderhand al het een en ander geprobeerd.

-Er om heen gelopen om te kijken of er niks aan de hand was.
-Terug naar agroprom, maar dat leverde niks op

Wat me wel opviel is dat toen ik yantar binnenkwam voor de 2de keer, ik gelijk de missie kreeg van defend the camp, en gelijk daarachter aan failled. Er is dan ook niemand meer buiten van de normale stalkers. Zal op de deur schieten maar eens proberen.

Nog een vraagje, hoe brak is dat faction systeem? Eerste poging werkt het prima. Nu gebeurt er echt niks. Ik zit op de garbage (heb freedom gejoined) en neem netjes de punten over die van mij verlangt worden. Geen enemy te bekennen, ik wacht, en er gebeurd NIKS. Niemand komt die kant op ofzo, terwijl de missie toch echt aangeeft van take and hold until reinforcement arrives. Plus het feit dat er continue Duty kerels naar die plekken komen aanrennen, maar er dus geen versterking komt. Conclusie, ik kom geen reet verder met mijn faction quest (en dus ook geen exoskelet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Kan mijn vorige post helaas niet aanpassen. Maar ik was vergeten te melden dat mijn radar dus 5 "dingen" aangeeft, waarvan 1 zichtbaar is op de map, de doc, en de andere 4 niet. Die zijn alleen te zien op je PDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan vaak ontzettend lang duren voordat er een keer wat gebeurt. Zelf heb ik deze guests nog niet eerder gedaan in garbage dus daar kan ik weinig over zeggen. Zie je op de map in je PDA op de plek waar je moet zijn ook een icoontje met een aftellend klokje, net zoals je ziet bij een emmision op de plek waar je moet schuilen. Ik meen dit ook wel eens gezien te hebben bij een dergelijke opdracht om een plek in te nemen.

Wat betreft Yantar, heb je verder wel de meest recente patch geïnstalleerd? In de release notes kom ik namelijk o.a. onderstaande regel tegen:

- Fixed an error, which led to the blocking of the storyline quest completion at Yantar (the door to Sakharov's bunker couldn't be opened).

http://www.gameborder.com...R.%20Clear%20Sky%20Patch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Zo, had Clear Sky al even liggen maar vandaag eens geinstalleerd. Laatste patch er overheen.
Wat me opvalt: het loopt voor geen meter. Wel gekozen voor DirectX 10 opties uiteraard.

Ik heb een E8400 met 4GB RAM en een Ati Radeon HD3870X2 (1GB) en Vista 64. Moet toch voldoende zijn, zou je denken. Als ik wat dingen op medium zet, dan gaat het net. Valt me tegen!
Verder beetje buggy, telkens zwart scherm in het menu, moet ik er even uit met alt-tab en weer terug en dan heb ik weer beeld.

Maar goed, eens dit topic lezen om te zien of er nog wat meer uit te halen is qua performance.

[ Voor 4% gewijzigd door Syntagma op 02-05-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Zo, terug van een vakantie in londen, ik ga even die patch proberen. Hopen dat dat werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG

YVG

Voor diegene die het nog niet wisten !

nieuws: Nieuwe Stalker-game verschijnt in het najaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG

YVG

Hé, mods....waarom worden CS en SoC in één topic geduwd ?
De discussies zijn nogal lastig te volgen zo. Helemaal omdat beide spellen zich in ruwweg dezelfde gebeiden afspelen.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Performance problemen? Zet ENHANCED dynamic lightning uit, en FULL dynamic lightning aan =)
Voor technische problemen en vragen kun je terecht in Spielerij - Problemen & Vragen.