• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

DJ_The_SP schreef op donderdag 18 september 2008 @ 00:12:
[...]

Zo'n moeilijk gedoe? :)
Ik ben er met al mijn gear ineen keer langs het prikkeldraad af gesprint rechtstreeks naar de trader.
Na een herstart van het spel kon ik terug de swamps in zonder grafische corruptie... Ik ben toen via het noorden gelopen, dan kom je niet bij die base uit. Want echt... ik kwam er rennend ook niet langs. En een AK met vizier heb ik ook niet... Tegen de meeste lui ben ik sowieso niet opgewassen lijkt wel, en ik speel op Stalker difficulty.
Ik bijt nog wel even door :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:08
Countess schreef op donderdag 18 september 2008 @ 08:31:
[...]

allemaal. maakt niet uit. spullen in een kistje verdwijnen niet.
mensen in s.t.a.l.k.e.r zijn HEEL eerlijk.
Tot nu ook nooit problemen gehad met loot in kistjes of stashes waar ik spul in dump (en doe dat redelijk vaak).

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gaat het hier om die blauwe / groene rechthoekige kisten? Die in de factiekampen zitten meestal vol met munitie en first aid kits. Die pluk ik altijd leeg.

• Invisible_man
Nyarlathotep schreef op donderdag 18 september 2008 @ 08:53:
Gaat het hier om die blauwe / groene rechthoekige kisten? Die in de factiekampen zitten meestal vol met munitie en first aid kits. Die pluk ik altijd leeg.
Ja, maar ook stashes zoals backpacks, gereedschapskisten (hoe daar 20 ak's in passen blijft mij een raadsel :)) en wat wel niet meer (zelfs lijken die standaard al in het spel zitten en dus niet verdwijnen).

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

Nyarlathotep schreef op donderdag 18 september 2008 @ 08:38:
Want echt... ik kwam er rennend ook niet langs.
Die military outpost met machinegun is echt moeilijk ... kwestie van even proberen als je de tunnel uitkomt. Buiten bereik van de gun blijven en dan op een rennen zetten (even wat eten en drinken voor 'stamina').

Ik ben overigens wel terug gegaan om even de rekening te vereffenen ; heb 's nachts de post van de andere kant beslopen (buiten bereik van ellendige machinegeweer) en heb ze allemaal omgelegd - sneaken en snipen).
Toen de flashdrive boven de tunnel gepakt en ja hoor, machinegeweer was weer terug en nam me gelijk onder vuur!! Ben de tunnel maar ingegaan om nog wat beloningen en stashes in Swamp te doen.
spoiler:
als je Ak-ammo nodig hebt, is de kist in de outpost zeeeer interessant!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 15:29
Waar zijn alle vrouwelijke Stalkers, eigenlijk? -O-

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Cascade schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:05:
....

Damn... het is dat je het zegt, maar inderdaad! Waar zijn de Stalksters?

• Invisible_man
Nyarlathotep schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:41:
[...]

....

Damn... het is dat je het zegt, maar inderdaad! Waar zijn de Stalksters?
Door de straling gemuteerd naar die irritante monsters die onzichtbaar kunnen worden?

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 18:27
door een heel tricky stukje heb ik ff een trainer gebruikt om verder te komen ( red forest )

deed ik de trainer weer uit en clear sky crasht naar de desktop , savegame opnieuw laden en hetzelfde krijg ik weer.
Dit zonder trainer , hoe kan ik nu verder?

ga niet nog een keer opnieuw beginnen aangezien ik dit al 2 keer gedaan heb ivm patches enz.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

Invisible_man schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:44:
[...]

Door de straling gemuteerd naar die irritante monsters
Weinig veranderd dus :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zit bij mij eigenlijk nooit wat in :P. Raar zeg.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Verwijderd

in CoS waren de blauwe kistne in de bar, bij de trader, in de barrak bij Freedom en in Yantar "heilig" - ze waren standaard gevuld met iets, en als je dat er uit haalde kon je ze gebruiken om je stah in op te slaan. Als je wat in een "random" stash punt opsloeg, en dan een berichtje vond dat daar wat in zat, dan was de door jou opgeslagen Vintar met 900 kogels, het gros granaten, je veertien pantsers, al je health en wealth spul en je drie duizend artifacts ineens veranderd in een doosje pistool kogels en een fles wodka.
Aangezien me dat de eerste keer dus inderdaad zo overkwam, ben ik daarna niet zo heel erg happig op experimenteren met waar je je zooi op kan slaan. :+

We gaan het toch maar eens proberen.
Cascade schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:05:
Er zijn geen vrouwen in de Zone. Die zijn allemaal verkocht via brides.ru enzo.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 15:03 ]

Verwijderd

Hoi, eerste post op dit forum. :)

Paar dagen geleden heb ik dan eindelijk, na maanden wachten, Stalker Clear Sky gekocht.
Eventjes gespeeld, na wat kloten kom ik eindelijk langs the militairen bij cordon en opeens wordt het nacht en gaat het hosen. Nu is dit allemaal wel vet enzo, dynamic weather en alles, maar g*dverde *(#@ ik zie dus echt helemaal geen kloot, niet te vergeten dat DX10 enhanced dynamic lighting allemaal artifacts en alles laat zien met het onweer, het is dus gewoon onspeelbaar op dit moment. Ik moet een gast helpen die dan wat honden gaat afschieten, maar ik heb geen night vision en zie geen ene drol, ik kan die honden niet eens zien wanneer ze mij attacken. Even voor de duidelijkheid, het is dus niet de lightning artifacts, maar het is gewoon te donker om zelfs een walvis op het droge te zien.

Wordt echt helemaal gek hierzo, ik herinner me dat er een console command was om het weer te veranderen, maar kan deze niet vinden, vind het verder vrij sneu dat het zo lang donker blijft. Ik heb geen flauw idee wat die developers in gedachten hadden, maar als het idee is dat ik het spel aan laat staan en tv ga kijken, tot het weer licht is, dan betwijfel ik of dat het soort van interactie is wat ik op zit te wachten bij een spel ;)

• Invisible_man
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:05:
Hoi, eerste post op dit forum. :)

Paar dagen geleden heb ik dan eindelijk, na maanden wachten, Stalker Clear Sky gekocht.
Eventjes gespeeld, na wat kloten kom ik eindelijk langs the militairen bij cordon en opeens wordt het nacht en gaat het hosen. Nu is dit allemaal wel vet enzo, dynamic weather en alles, maar g*dverde *(#@ ik zie dus echt helemaal geen kloot, niet te vergeten dat DX10 enhanced dynamic lighting allemaal artifacts en alles laat zien met het onweer, het is dus gewoon onspeelbaar op dit moment. Ik moet een gast helpen die dan wat honden gaat afschieten, maar ik heb geen night vision en zie geen ene drol, ik kan die honden niet eens zien wanneer ze mij attacken. Even voor de duidelijkheid, het is dus niet de lightning artifacts, maar het is gewoon te donker om zelfs een walvis op het droge te zien.

Wordt echt helemaal gek hierzo, ik herinner me dat er een console command was om het weer te veranderen, maar kan deze niet vinden, vind het verder vrij sneu dat het zo lang donker blijft. Ik heb geen flauw idee wat die developers in gedachten hadden, maar als het idee is dat ik het spel aan laat staan en tv ga kijken, tot het weer licht is, dan betwijfel ik of dat het soort van interactie is wat ik op zit te wachten bij een spel ;)
Heb je al geprobeerd om je gamme in je video-instellingen lichter te zetten? Deze wil nog wel eens te donker staan namelijk.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Probeer jelampje ook aan te zetten ( L toets), dan zie je nog best wel wat... verder gewoon goed kijken en schieten (en dicht bij die gast blijven).

Verwijderd

Thanks voor de snelle reactie :)

Met de flashlight kan je niet in de verte zien wat het een beetje moeilijk maakte, gamma stond gewoon op normaal maar ik heb die omhoog gekrikt om even verder te komen.

Trouwens bij tips and trics op de eerste pagina staat dat "r_stats 1" je FPS laat zien, maar dat moet dus "rs_stats 1" zijn.
Ook heb ik via de ingame console command help de weather command gevonden: "sv_setweather" maar verder staat er niet bij wat de namen zijn van de verschillende weersomstandigheden

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:05:
Ik heb geen flauw idee wat die developers in gedachten hadden,
De 'realiteit' proberen na te bootsen ??? 't is maar een gok ... :+
Ik zou het pas echt raar vinden als de zon 24 uur scheen en het nooit regende. Of dat er overal straatlantaarns staan ...

's nachts op hondenjacht gaan is inderdaad geen goed idee, maar om wat military te besluipen is het bijvoorbeeld weer ideaal. ik gebruik de mini & PDA map om te kijken waar ik zit en af en toe zet ik even m'n zaklantaarn aan ... armor upgraden met night-vision wil ook wel helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 18-09-2008 15:27 ]

Verwijderd

Goner schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:24:
[...]
De 'realiteit' proberen na te bootsen ??? 't is maar een gok ... :+
Ik zou het pas echt raar vinden als de zon 24 uur scheen en het nooit regende. Of dat er overal straatlantaarns staan ...
Maar in het echt lig ik 's nachts op m'n nest of zit ik in mijn helverlichte kamer STALKER te spelen dus dit gaat niet op :+

Gamma wat opkrikken werkt, nightvision werkt ook best goed, flashlight werkt echt prima. In het begin is het wel effe wennen aan de nacht, maar ik stop er al niet meer voor. En ik ga gewoon 's nachts op beestjes jacht. Nou zijn honden wel lastiger maar de rest heeft... lichtgevende oogjes :D Jawel! gewoon op de witte puntjes mikken en "Loslegen mit dem Chaser 16"...

Het wordt trouwens niet vroeg donker en om half vier 's ochtends komt de eerste vrachtwagenlading daglicht al via de hemel op je omgeving dus het is maar een klein deel van de dage echt donker - een geweldige tijd om artifacts te gaan jagen aangezien je 's nachts de anomalies meestal veel beter ziet.
Boudewijn schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:07:
Mwa je ziet die waaiende blaadjes (waarschuwing) echt voor geen meter in het donker.
Niet? Met je zaklamp niet? die vallen juist veel meer op dan anders omdat ze ineens oplichten als ze door je straal vliegen, vind ik. Heb daar dus bepaald geen last van.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 16:42 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa je ziet die waaiende blaadjes (waarschuwing) echt voor geen meter in het donker.

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:26
Dit is echt erg :| met full dynamic lightning spul aan,settings op max @ 1280x720 is het NIET vloeiend de draaien hier
Q6600 @ 2,4 Ghz, 4 gig ram, 8800 GTX @ stock, install draait op RAID0 @ 2x 10k raptors. Damn! het licht enzo is prachtig hoor, maar tis echt neit normaal speelbaar of ligt dit nou echt aan mij?

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:22:
Thanks voor de snelle reactie :)

Met de flashlight kan je niet in de verte zien wat het een beetje moeilijk maakte, gamma stond gewoon op normaal maar ik heb die omhoog gekrikt om even verder te komen.

Trouwens bij tips and trics op de eerste pagina staat dat "r_stats 1" je FPS laat zien, maar dat moet dus "rs_stats 1" zijn.
Ook heb ik via de ingame console command help de weather command gevonden: "sv_setweather" maar verder staat er niet bij wat de namen zijn van de verschillende weersomstandigheden
Klopt idd, zal het meteen even aanpassen.. mss dat ik de rest van de updates morgenavond doe nu niet zo puf meer in. Blijkt trouwens maar wel weer dat de TS in een niet al te beste staat was toen ik hem overnam hier hoop ik dan ook soon verandering aan in te brengen.

Toch nog iets meer gedaan zoals altijd O-)

TS Updates

18-09-'08 - Patches sectie geupdate evenals minor veranderingen. New: TS Updates sectie.

Mis je iets of deze TS incompleet? Stuur mij een PM of laat een bericht achter als je informatie hebt wat hierbij moet komen!

[ Voor 21% gewijzigd door psychoclown op 18-09-2008 20:32 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Speedlink schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:47:
Dit is echt erg :| met full dynamic lightning spul aan,settings op max @ 1280x720 is het NIET vloeiend de draaien hier
Q6600 @ 2,4 Ghz, 4 gig ram, 8800 GTX @ stock, install draait op RAID0 @ 2x 10k raptors. Damn! het licht enzo is prachtig hoor, maar tis echt neit normaal speelbaar of ligt dit nou echt aan mij?
Nee dat is gewoon zo zwaar op enhanced full dynamic lighting. Als je ff wat in dit topic rondneuzelt staat er ergens een artikel dat je aan de SLI zal moeten om dx10 een beetje fatsoenlijk te kunnen draaien in dis spel.

specs

Verwijderd

glangeveld schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:06:
door een heel tricky stukje heb ik ff een trainer gebruikt om verder te komen ( red forest )
Welke trainer heb je gebruikt eigenlijk ?

spoiler:
Ik heb het spel nu zelf al uit gespeeld,
Toch jammer dat 90% van het landschap het zelfde is als het vorige deel, en het verhaallijn is
ook een beetje slapjes vind ik. Knal Strelock zijn Anti brainsquash apparaatje uit en boem THE END :S

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb net even Clear Sky gespeeld. Wanneer je als eerste missie de outpost moet helpen, zegt iemand dat je een bolt (bout) moet gooien (key: 6), voor de anomalieën. Waarvoor moet dat dienen?

March of the Eagles

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:53:
Maar in het echt lig ik 's nachts op m'n nest of zit ik in mijn helverlichte kamer STALKER te spelen dus dit gaat niet op
Tsja, niet jouw 'realiteit' uiteraard, dat zou een saai spel zijn zo te lezen :+
Maar ik vind de dag/nacht cyclus wel leuk, 's nachts kun je ook allerlei dingen doen ... eigenlijk zou je af en toe ook een matras op moeten zoeken in een vriendelijk kamp, net zoals je ook moet eten/drinken.
Hacku schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:23:
zegt iemand dat je een bolt (baut) moet gooien (key: 6), voor de anomalieën. Waarvoor moet dat dienen?
gooi maar 's een bout in een anomalie ; dan zie je wat er met jou zou gebeuren als je erin liep ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Goner op 18-09-2008 21:27 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
eigenlijk zou je af en toe ook een matras op moeten zoeken in een vriendelijk kamp
Voor de eerste Stalker game wou men dit implementeren, maar blijkbaar kwam dit de game ervaring niet ten goede, en hadden ze het er weer uitgehaald.

March of the Eagles

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:15
Gaat volgens mij iets niet helemaal goed, ik heb beide patches maar als ik naar een ander stuk ga vraagt ie of ik daarheen wil, ik klik ja en vervolgens sta ik weer in het "oude" gedeelte.
Iemand deze ervaring ook?

Waar vui zit, zit geen glans!

• Tripp

Tripp

Wreah

Dibbuz schreef op donderdag 18 september 2008 @ 22:40:
Gaat volgens mij iets niet helemaal goed, ik heb beide patches maar als ik naar een ander stuk ga vraagt ie of ik daarheen wil, ik klik ja en vervolgens sta ik weer in het "oude" gedeelte.
Iemand deze ervaring ook?
lees/zoek topic op zoning bug.

specs

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:15
Super! Bedankt, morgen even kijken of het werkt. _/-\o_

Waar vui zit, zit geen glans!

Verwijderd

Hacku schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:27:
[...]

Voor de eerste Stalker game wou men dit implementeren, maar blijkbaar kwam dit de game ervaring niet ten goede, en hadden ze het er weer uitgehaald.
In mijn zoektocht naar een manier om 'night time' te skippen heb ik de sleeping bag mod gevonden die werkt voor de meest recente versie van Stalker: Clear Sky:
Originally Posted by Darius6 in Oblivion Lost.de Forum

Found it! Someone released an Clear Sky ported version of the AMK standalone sleeping bag mod , it was on the german forum and thus, a german version. This is for the game version 1.5.04.
I went ahead and tested it, seemed to work fine, so I translated the ingame sleeping menu and changed the localization of the mod to English.

Just so you know, I AM NOT THE ORIGINAL AUTHOR OF THIS, I JUST DID THE ENGLISH TRANSLATION TO THE SLEEP MENU!!!
Any issues, crashes etc, sorry, can't help with those. Use at your own risk.

Also, this mod edits the inventory menu to be transparent like it originally was in SoC.

Anyway, here is the link:

Clear Sky 1.5.04 AMK Sleeping bag:

http://rapidshare.com/fil...ing_bag_for_CS_1.5.04.rar
Kon er niet achterkomen wat deze mod precies doet, maar op de officiele site van AMK staat dit:
2. Sleep system

Brand-new sleep system:

- Now Marked One gets tired after 30 hours of action: it begins to double in the eyes, etc. If you continue to play and will not sleep, Marked One will fall asleep approximately after 6 hours.

- Energy drinks acts even as "anti-sleepy" means - being drunk, and this will give approximately an 2-3 hours to the time of the wakefulness, but it is possible to attain a similar effect only from the first three drunk jars - further, he will fall asleep in any case. Also, it gives inverse effect - Marked One will sleep longer if he's used an energy drink. Each subsequent jar acts more weakly - gives 3, 2, 1 hour of wakefulness respectively. During the action of stimulator it is not possible to open the sleep menu, since he's under the action of the energy drink.

- First-aid kits now possess small soporific action, each first-aid kit is nearing the time of falling asleep for 10 minutes.

- To sleep, use the sleeping bag in your inventory.
link: http://amk-team.ru/forum/index.php?showtopic=480

Heb verder ook de namen gevonden voor sv_setweather, maar deze werken niet in singleplayer:
sun_shafts
default_rain
default_thunder
default_cloudy
[default]
default_clear
indoor
map
night
old_version_weather
stancia2
Weer wat wijzer geworden, zal er maar mee moeten leven dat het voor minstens drie kwartier pikke donker zal zijn ingame |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waar ik de modernste artifact scanner kan vinden/kopen, die met het ronde scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 15:29
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 00:07:
Iemand een idee waar ik de modernste artifact scanner kan vinden/kopen, die met het ronde scherm.
spoiler:
Yantar, te koop bij de wetenschapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die kun je echt bijna overal kopen hoor, bijna elke trader heeft die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tripp schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:14:
[...]
Nee dat is gewoon zo zwaar op enhanced full dynamic lighting. Als je ff wat in dit topic rondneuzelt staat er ergens een artikel dat je aan de SLI zal moeten om dx10 een beetje fatsoenlijk te kunnen draaien in dis spel.
Ik denk echter dat de oplossing waar je hem blij mee maakt is, "zet lighting op full dynamic ipv enhanced full dynamic en alles loopt ineens vloeiend"
Van 10 fps naar 60 fps op een 8800 ultra in 2560x1600 met alles op maximaal behalve antialiasing en dat lighting dus. Best een verschilleke.:)

Ik zal pc eens dmen of ie dat niet in dikke vette koeieletters in discokleurtjes in de TS op kan nemen aangezien er elke twintig posts een whine over voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Boudewijn schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 00:50:
Die kun je echt bijna overal kopen hoor, bijna elke trader heeft die dingen.
Ja, de 'Echo' da's de meest eenvoudige met alleen een lampje en piepjes.
Ik heb nu een 'Bear' gekocht, dacht in Garbage bij de Stalkers. Moet je nog iets speciaals met dat ding doen behalve met 'O' in je hand nemen ? Aanzetten of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Goner schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:12:
[...]

Ik heb nu een 'Bear' gekocht, dacht in Garbage bij de Stalkers. Moet je nog iets speciaals met dat ding doen behalve met 'O' in je hand nemen ? Aanzetten of zo ?
Verder niets, dat ding gaat vanzelf wel oplichten. De afstand waarop het werkt is niet bijster lang, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens ook, dat als je Vsync aan zet, en je forceert in je driver (nVidia in dit geval) Vsync aan, dat ie vrolijk Vsync uit laat staan en je dus de hele tijd tearing hebt? Ik kan instellen wat ik wil, aan of uit of op app preference en in het spel aan en uit naar keuze maar Vsyncen doet ie gewoon niet. Ik word daar niet heel vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-08 22:00
[...]

Die Bear krijg je gratis als je je bij de stalkers aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

aquila2 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:43:
Die Bear krijg je gratis als je je bij de stalkers aansluit.
Aha ... ik heb 'm gewoon gekocht.
Heb me nog bij niemand aangesloten ; zit nog te twijfelen tussen Stalker en Freedom. De muziek in de bar van Freedom bevalt me wel :+

Ik zat aanvankelijk bij Clear Sky (gebeurt automatisch?), maar was m'n lidmaatschap opeens kwijt toen ik Swamp verliet ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[...]

Lezen, ik heb het over die bear.
:/.

Sowieso is er iig nog een derde, die ook wel geinig werkt.
Nee meer dan dat hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 23:50:
Weer wat wijzer geworden, zal er maar mee moeten leven dat het voor minstens drie kwartier pikke donker zal zijn ingame |:(
Met je gamma instellingen egspeeld, nightvision gekocht en ontdekt dat je een flashlight hebt en nóg te donker? Staat je scherm aan? Want ik kan me dit niet voorstellen. Als ik Gamma naar maximaal opschroef dan is het alsof het schemert in de nacht en is met nightvision (v2) aan het bijna helder daglicht op alle afstanden. Met nightvision v1 wordt alles groen maar kun je net zo goed heel ver kijken en alles zien, en met de zaklamp... ja, daarmee kun je geen 500 meter kijken nee. Daar is het dan wel nacht voor. Als je dat een bug vind dan vrees ikd at die niet in de game zit zeg maar.
Dus, wat is je probleem nu nog, en wat heb je gedaan en wat nog niet?
(en zet enhanced dynamic lighting uit en mik die op full dynamic lighting. Dat werkt en ziet er prima uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de guide die je van de Swamp naar Cordon brengt kunt fixen? Dit is als je Cordon nog helemaal niet bezocht hebt, zoals ook hier staat beschreven. Ik heb netjes en aandachtig de missies gevolgd en alle Swamp punten van de Renegades veroverd (behalve helemaal in het noord oosten en noorden, waar Renegades respawnen zodra ik wegga) en wilde vervolgens naar Cordon gaan via de gids in het zuidoosten, maar hij reageert niet wanneer ik To Cordon -> Gotcha zeg. Het scherm gaat nog niet eens enkele seconden zwart, wat zou kunnen duiden op een bekend DX10 probleem (gaat sowieso niet op voor mij want ik heb XP).

Deze guide heeft 1x eerder wel gewerkt maar toen had ik gekozen om terug te gaan naar de Clear Sky basis, wat het vervolgens ook deed. Echter wil hij sindsdien je helemaal nergens meer brengen, niet naar Cordon en ook niet meer naar de basis. Wat mij overigens wel opviel de eerste keer dat ik met de Cordon gids naar de basis terugkeerde, was dat iedereen in de basis klaar stond alsof ze een aanval verwachtten, met getrokken wapens en al. Ik zelf kon ook mijn wapen trekken, wat eerder niet mogelijk was dacht ik.

Zelf heb ik dan ook het vermoeden dat ik de gids heb gebugged, omdat (toen hij het nog deed) ik ervoor koos om terug te keren naar de CS basis en niet als eerste naar Cordon te gaan...

Is iemand een fix hiervoor tegenkomen? Ik heb versie 1.5.04. Ik zou het in iedergeval zonde vinden om 2 dagen werk weg te moeten gooien als blijkt dat opnieuw beginnen de enige optie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de gids al gebruikt hebt om naar Cordon te gaan kun je gewoon naar Cordon lopen toch?
Als je bedoelt dat je naderhand opnieuw bent begonnen... ik heb hem nu werkend door de game te starten, de eerste missie voor het Clear Sky stuk begint braaf te doen en zoveel mogelijk geld daar te verzamelen, dan je pistool en jacket upgraden (jacket -> armor, pistool, alles behalve calibre mod) en dan gewoon ranzig hard vanaf de fishing hamlet naar rechtsonder op de kaart te racen, daarbij een spoor van dode renegades achterlatend. een paar keer heen en weer tussen de kerk en de farm tot je clear sky vriendjes bij de farm zijn, en dan werkt de guide wel. Als je eerst wa anders gaat doen werkt ie bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
de performance van deze game is om te huilen. Crysis was al erg maar dit is wat mij betreft net zo slecht. op 1680x1024 & 16AF is hij niet soepel te spelen zelfs zonder AA dit op een q6600@3.6ghz 4gb 4870 @ 860/1050. Op de gok haalde ik in de beginscene niet meer dan 10/15 fps.Dit is uiteraard wel in dx10mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-08 22:00
Ik las een paar posten terug dat sommige mensen last hebben om aan genoeg geld te komen te.
Ik heb in de Swamps alleen al een bedrag van 43.000 RU verdient.( ben over nieuw begonnen) Ik heb nu 12.000 RU over om naar de Cordon te gaan. Ik heb bijna alles upgrade zoals me CS3a -body Armor, Chaser13, Viper, en me PB1s pistool. Verder heb ik de Vintal BC gerepareerd. Het belangrijkste is om geen voedsel te gebruiken voor healing en geen wodka gebruiken , maar omdat allemaal bij de barman
te verkopen. Verder levert energie drank ook heel veel op. In plaats van met meer dan 45kg elke missie te doen kan je beter je gewicht rond de 30kg houden ( shotgun kogels wegen heel zwaar en meer dan 60 kogels heb je echt niet nodig voor een gevecht)
en dan heb je echt geen energie drank nodig . Verder heb ik alle Artifects verzameld en de niet nodige verkocht. Als het goed is kan je er 7 vinden in de Swamp. Oud ijzer handelaar spelen is dus niet echt nodig .( zeker in het begin van de game , later in de game ligge er Ak's bij bosjes en dan levert oud ijzer veel meer op )
Hopenlijk hebben de Stalkers die in geld nood zijn nu wat andige tips er bij :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:51:
als je de gids al gebruikt hebt om naar Cordon te gaan kun je gewoon naar Cordon lopen toch?
Nee, ben de Swamp nog niet uit geweest.

Ik denk dat ik het eens op jouw manier probeer... wel jammer van de tijd op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:22

SaN

Wat psychoclown hieronder zegt. Hiervoor moet je in Spielerij - Problemen & Vragen zijn en dan wordt er wel wat meer van een topic verwacht dan dit.

[ Voor 78% gewijzigd door PromoX op 19-09-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Alle problemen met CS (of elk ander spel) behoor je in Spielerij - Problemen & Vragen te vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:19
Volgens mij heb ik nu last van een irritante bug.Ik heb een stuk overnieuw gedaan, totdat ik weer bij sidovich, die trader in rookie base kwam.Nu heb ik met heb gepraat en de quest geaccept, maar er staat geen quest in me pda.Tevens als ik de quest wilt doen, van die rookie die ik hulp moet bieden, bij het killen van wat wilddogs oid.De persoon van wie je die quest krijg geeft here are the coordinates.Vervolgens staat die quest niet in me pda.

Waarschijnlijk moet ik een stuk opnieuw doen en hopelijk krijgt ik dit probleem niet, en ik heb al eens een keer die quest wel gehad zonder problemen, bij zowel de trader als die anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
hoe kan het dat ik geen enkele server zie als ik kijk bij network game

originele stalker clear sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 23:13
glangeveld schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 21:26:
hoe kan het dat ik geen enkele server zie als ik kijk bij network game

originele stalker clear sky
_O- Stalker heeft geen online modus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
toch wel

staat toch niet voor niks in het menu

keuze uit Internet of LAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 23:13
Oh, ik vergis me schijnbaar. Dacht dat er alleen LAN modus was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Het is echt niet nodig en zelfs ongewenst om zo snel (binnen 24 uur) je vraag te herhalen. Misschien kun je in de tussentijd zelf ook zoeken naar een mogelijke oplossing.

[ Voor 66% gewijzigd door PromoX op 19-09-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Goner schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:12:
[...]

Aha ... ik heb 'm gewoon gekocht.
Heb me nog bij niemand aangesloten ; zit nog te twijfelen tussen Stalker en Freedom. De muziek in de bar van Freedom bevalt me wel :+

Ik zat aanvankelijk bij Clear Sky (gebeurt automatisch?), maar was m'n lidmaatschap opeens kwijt toen ik Swamp verliet ?!
aansluiten bij de stalkers is onafhankelijk van Freedom of Duty. Die laatste 2 sluiten elkaar wel uit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Goner schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:25:
gooi maar 's een bout in een anomalie ; dan zie je wat er met jou zou gebeuren als je erin liep ;)
Zo'n bout ontploft, ik loop er dan door maar mijn health neemt gewoon af.

March of the Eagles

Verwijderd

AaaaahhhHH ik moet een opdracht uitvoeren voor de stalker baas en die wil dat ik een paar soldaten om zeep help omdat hij bang is dat ze de commander willen bevrijden. Ik heb wat tips gekregen maar kan die gasten niet vinden.

In een soort BIER bui heb ik de outpost van de soldaten uitgemoord en hun basis met 18 man ofzo en helemaal uitgemoord en toen terug gegaan naar die stalker baas.

Vrolijke gast lult nog steeds over die soldaten, kweenie meer waar ik het moet zoeken en heb al overaal gezocht. na de brug recht en dan verder door naar dat bushokje en dan links van het bushokje ook alles uitgemoord qua soldaten en toen naar dat dorpje na de brug en toen alsnog links afgegaan naar dat militair complex en ook iedereen om zeep geholpen en toen weer terug en de outpost uitgemoord van die soldaten en weer die vrolijke gast blabalbal , zin om al die stalkers uit te moorden en die commander te bevrijden en daarna kapot te knallen, weet ik zeker dat die opdracht ook voorbij is :)

Iemand een idee waar ik die soldaten kan vinden , tekening , details etc

Voordeel is wel dat ik 1877 kogels heb voor mijn Ak96 ofzo en 21 granaten en door al die wapens te verkopen 27000 aan roebels nu maar geen stap verder HELP

• theroman
  • Laatst online: 16-08 09:37
Kijk in je questlog; klik op de secondary missions, zodat er een rijtje van actuele missies uitvouwt; klik naast de missie in kwestie op het bullseye-icoon en je krijgt op de map te zien waar de te doden soldaten zijn.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

spoiler:
Waarschijnlijk bedoelt de leider de soldaten schuin tegenover hun kamp, dit zijn er maar een stuk of 4.

[ Voor 15% gewijzigd door Da_maniaC op 20-09-2008 01:01 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Hacku schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 22:33:
[...]

Zo'n bout ontploft, ik loop er dan door maar mijn health neemt gewoon af.
Die bout is alleen om te zien of er een anomalie zit, je moet er dan omheen lopen

Verwijderd

PainkillA schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:01:
de performance van deze game is om te huilen. Crysis was al erg maar dit is wat mij betreft net zo slecht. op 1680x1024 & 16AF is hij niet soepel te spelen zelfs zonder AA dit op een q6600@3.6ghz 4gb 4870 @ 860/1050. Op de gok haalde ik in de beginscene niet meer dan 10/15 fps.Dit is uiteraard wel in dx10mode.
Er staat mij iets van bij dat dit al eens eerder in dit topic terug kwam. Ik meen dat de oplossing was:

ZET VOOR AL UW PERFORMANCE PROBLEMEN ENHANCED DYNAMIC LIGHTING UIT EN FULL DYNAMIC LIGHTING AAN.

TS suggestie :+

Bron:
Tripp in "[PC] Het grote S.T.A.L.K.E.R. topic, deel 4"
justifire in "[PC] Het grote S.T.A.L.K.E.R. topic, deel 4"
JediUberknaft in "[PC] Het grote S.T.A.L.K.E.R. topic, deel 4"
Verwijderd in "[PC] Het grote S.T.A.L.K.E.R. topic, deel 4"

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 23:01
Nou, ik ben vanuit Cordon terug naar de swamps gegaan maar nu lukt het me niet meer om terug in Cordon te komen. De guide geeft die optie niet meer (kan alleen binnen swamps reizigen). Als ik zelf naar Cordon wil lopen wordt er gevraagd of ik naar het volgende level wil reizigen, dan zeg ik 'ja' maar spawn ik weer gewoon in de swamps... :?

Is hier een oplossing voor (zonder opnieuw te beginnen :P)

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
ik heb even wat experimenten gedaan met wat je terug krijgt voor bepaalde dingen bij bepaalde traders.

onderstande spoiler gaat vooral over geld, geen verhaal spoilers (ik noem wel wat namen die je misschien nog niet kent maar die kom je al tegen in het 3de gebied). je ziet alleen waar je een paar dingen het beste kunt verkopen.
spoiler:
ik heb verkocht, een gun met damage, een scope (nato 4x), wat ammo, en artifacts.
Sidorovitch geeft veruit het meeste voor artifacts. 90% van de opgegeven waarde. andere maximaal 70%. voor de rest is hij niet meer als middelmatig.

ik ben alleen nog lid van de stalkers en ben net bij de duty basis geweest, verder nog niet (dus de traders verder op nog niet bezocht.

de duty and freedom traders gaven precies het zelfde.
500 voor de gun en zo'n 200 voor de scope van 1500.
de stalker trader gaf 700 voor de gun en 250 voor de scope. ammo liet ongeveer het zelfde verschil zien.
ik denk dat ik meer inkomste krijg bij de stalker omdat ik lid van ze ben. ik zal nog eens testen als ik lid word van freedom

de fleamarket trader was het interessants eigenlijk (dag of nacht, geen verschil in prijs).
ik kreeg voor de gun niet zo veel terug... ammo het zelfde
maar voor de scope kreeg ik 1000 terug van de 1500. een silencer kreeg ik ook 66% van de prijs voor terug.
ook verkoopt hij med kids en eten ONDER kost prijs. 270 voor een 300ru medkit bijvoorbeeld.
jammer alleen dat hij maar 5000 ru per dag heeft. je kan dat wel wat op krikken door tegelijk med kits en eten/wodka te kopen als je spul verkoopt

barmannen geven trouwens altijd 100% van de prijs van eten terug. kan een mooie bron van inkomste zijn. maar eten is wel vrij zwaar.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Countess schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:11:
ik heb even wat experimenten gedaan met wat je terug krijgt voor bepaalde dingen bij bepaalde traders.

onderstande spoiler gaat vooral over geld, geen verhaal spoilers (ik noem wel wat namen die je misschien nog niet kent maar die kom je al tegen in het 3de gebied). je ziet alleen waar je een paar dingen het beste kunt verkopen.
spoiler:
ik heb verkocht, een gun met damage, een scope (nato 4x), wat ammo, en artifacts.
Sidorovitch geeft veruit het meeste voor artifacts. 90% van de opgegeven waarde. andere maximaal 70%. voor de rest is hij niet meer als middelmatig.

ik ben alleen nog lid van de stalkers en ben net bij de duty basis geweest, verder nog niet (dus de traders verder op nog niet bezocht.

de duty and freedom traders gaven precies het zelfde.
500 voor de gun en zo'n 200 voor de scope van 1500.
de stalker trader gaf 700 voor de gun en 250 voor de scope. ammo liet ongeveer het zelfde verschil zien.
ik denk dat ik meer inkomste krijg bij de stalker omdat ik lid van ze ben. ik zal nog eens testen als ik lid word van freedom

de fleamarket trader was het interessants eigenlijk (dag of nacht, geen verschil in prijs).
ik kreeg voor de gun niet zo veel terug... ammo het zelfde
maar voor de scope kreeg ik 1000 terug van de 1500. een silencer kreeg ik ook 66% van de prijs voor terug.
ook verkoopt hij med kids en eten ONDER kost prijs. 270 voor een 300ru medkit bijvoorbeeld.
jammer alleen dat hij maar 5000 ru per dag heeft. je kan dat wel wat op krikken door tegelijk med kits en eten/wodka te kopen als je spul verkoopt

barmannen geven trouwens altijd 100% van de prijs van eten terug. kan een mooie bron van inkomste zijn. maar eten is wel vrij zwaar.
Goeie - nog als toevoeging:
spoiler:
De stalker trader in Cordon geeft (mij als lid) 50% van de nominale waarde van bandages, medkits en radmeds. Aangezien je tegen de tijd dat je Freedom en Duty een eind op weg geholpen hebt wel een kudde artifacts tot je beschikking behoort te hebben heb je nu al geen bandages en medkits meer nodig en kun je hier een uiterst prettig handeltje beginnen: health spul weegt erg weinig en levert meer op dan het voer dat je naar eventuele barmensen kunt brengen. Zeker het onthouden waard dus.

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
GeneralNL schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:54:
Nou, ik ben vanuit Cordon terug naar de swamps gegaan maar nu lukt het me niet meer om terug in Cordon te komen. De guide geeft die optie niet meer (kan alleen binnen swamps reizigen). Als ik zelf naar Cordon wil lopen wordt er gevraagd of ik naar het volgende level wil reizigen, dan zeg ik 'ja' maar spawn ik weer gewoon in de swamps... :?

Is hier een oplossing voor (zonder opnieuw te beginnen :P)
Ja er zijn oplossingen hiervoor mits je de 1.504 patch al geinstalleerd hebt. Zoek op google met "travel bug". Ik heb hetzelfde probleem gehad, nu is het verholpen.

• GeneralNL
  • Laatst online: 30-07 23:01
Hasib schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 13:35:
[...]

Ja er zijn oplossingen hiervoor mits je de 1.504 patch al geinstalleerd hebt. Zoek op google met "travel bug". Ik heb hetzelfde probleem gehad, nu is het verholpen.
Nou ik ben er uiteindelijk toch nog gekomen. Een andere guide had de optie om naar Cordon te reizigen wel.

Alleen nu zit ik ergens anders vast. Ik moet van Cordon naar de Garbage. Ik kan geen guide vinden die mij er naar toe wil loodsen en als ik er zelf heen loop, krijg ik weer de vraag om naar het volgend level te gaan. Deze vraag beantwoord ik met 'yes' maar vervolgens spawn ik weer een paar meter terug... 8)7

Nu heb ik wel een fix gevonden die dit probleem moet verhelpen alleen staat daar bij dat ik dan weer helemaal opnieuw moet beginnen... Kan dit niet anders?

[ Voor 10% gewijzigd door GeneralNL op 20-09-2008 14:46 ]

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
PainkillA schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:01:
Nouja dan doe je toch iets fout, hier met een duidelijk mindere pc (AMD Phenom9600 Quadcore en Ati 3870) alles op het allerhoogste behalve AA/AF (uit) goed speelbaar en geen framedrops (ik gok 50fps +- maar heb het niet gechecked.

Verder ben ik nu in een haast horror achtige stukje van STALKER en ben daarom maar even pauze aan het nemen, ik schrik me telkens dood! Terwijl ik nummers voor de deuren zoek.

~ Mijn prog blog!

• Tripp

Tripp

Wreah

roy-t schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 15:38:
[...]

Nouja dan doe je toch iets fout, hier met een duidelijk mindere pc (AMD Phenom9600 Quadcore en Ati 3870) alles op het allerhoogste behalve AA/AF (uit) goed speelbaar en geen framedrops (ik gok 50fps +- maar heb het niet gechecked.

Verder ben ik nu in een haast horror achtige stukje van STALKER en ben daarom maar even pauze aan het nemen, ik schrik me telkens dood! Terwijl ik nummers voor de deuren zoek.
haha :'). Nee nu serieus, heb je hem op enhanced lighting gezet?

Clearsky dus, waar je gequote buurman het ook over heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Tripp op 20-09-2008 16:53 ]

specs

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

roy-t schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 15:38:
[...]

Dat is SoC toch? Dat je daar ondergronds die codes moet zoeken. Vond ik ook wel eng ja :X

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 14:33
De sfeer in CS in gelukkig weer even goed als in de orginele Stalker. Enthousiast geworden op een geleende pc, gisteren het spel aangeschaft. Echter draait het dramatisch slecht bij mij, waar het eerdere deel nog redelijk draaide.

Het betreft een E6300, 3GB ram en een 7600GT. De settings staan op Objects dynamic lightning only, medium graphics bij een resolutie van 1024x768. Desondanks haperd het spel regelmatig, en zijn de graphics ronduit lelijk :| Mogelijk dus snel te vinden in de vraag/aanbod sectie :+

Verwijderd

je kan ook je 7600gt een update geven :P

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 14:33
@racer13
:9 Het inderdaad niet een state-of-the-art kaartje, maar COD4 en World in Conflict draait hij bijvoorbeeld prima. Daarom was ik wel teleurgesteld.

• Countess
GeneralNL schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 14:44:
Alleen nu zit ik ergens anders vast. Ik moet van Cordon naar de Garbage. Ik kan geen guide vinden die mij er naar toe wil loodsen en als ik er zelf heen loop, krijg ik weer de vraag om naar het volgend level te gaan. Deze vraag beantwoord ik met 'yes' maar vervolgens spawn ik weer een paar meter terug... 8)7
oplossing staat hier al beschreven ergens (ik heb het iniedergeval gepost hier paar paginas terug).

[ Voor 4% gewijzigd door Countess op 20-09-2008 18:21 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
GeneralNL schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 14:44:
[...]

Nou ik ben er uiteindelijk toch nog gekomen. Een andere guide had de optie om naar Cordon te reizigen wel.

Nu heb ik wel een fix gevonden die dit probleem moet verhelpen alleen staat daar bij dat ik dan weer helemaal opnieuw moet beginnen... Kan dit niet anders?
Nee je hoeft niet opnieuw te beginnen als je met een 1.504 savegame speelt, bij mij werkte alles gewoon naar behoren toen ik de boel had gefixed.

Verwijderd

theroman schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 00:30:
[...]

Kijk in je questlog; klik op de secondary missions, zodat er een rijtje van actuele missies uitvouwt; klik naast de missie in kwestie op het bullseye-icoon en je krijgt op de map te zien waar de te doden soldaten zijn.
In mijn secondary misson staat wel een opdracht maar niks over die soldaten, ik weet wat je bedoelt, maar de opracht staat er niet tussen. Ik ben bang dat het een bug is en omdat het een sec mission is ga ik maar op verkenning in een nieuw gebied. baal er wel van.

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Een tip voor zij die "strugglelen" voor extra FPS

Ik heb een Athlon 4200 X2, 2GB, 8800GT, X-Fi, WINXPSP3 custom setup
Ik draai het spel op DX9, 1280x1024, Enhanced full dynamic lightning vlotjes.

Op maximum had ik een gemiddelde framerate van 19FPS. (NIET SPEELBAAR!)
Ik kwam erachter dat een aantal instellingen framerate vreten zonder dat je verschil in low en high goed opmerkt. Voor mij hielp het de volgende instellingen te verlagen

Sun Quality - Low (verschil tussen low en high is echt amper zichtbaar) avg fps boost:3
Sun rays - low (idem) + geen hickups meer s'ochtends! fps 7
Shadow Quality - low (persoonlijk shaduw kwaliteit gaat er bij mij als eerst uit of lager als ik fps nodig heb) 5fps

De rest is maxed out. natuurlijk is het nog verder te tweaken maar voor mij was het spel nu al speelbaar zonder dat ik het idee heb sfeer te missen.

mijn bevindingen komen ook terug in de bevindingen van tweakguides http://www.tweakguides.com/ClearSky_1.html

Dus niks FDL, gewoon EFDL met low quality shadows en sun rays en het spel draait als en tiet stabiel. Verder had ik alleen lichte fps drop in foggy areas maar dan kan je besluiten soft particles uit te zetten.

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

• Tripp

Tripp

Wreah

rusteloos schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 21:59:
Een tip voor zij die "strugglelen" voor extra FPS

Ik heb een Athlon 4200 X2, 2GB, 8800GT, X-Fi, WINXPSP3 custom setup
Ik draai het spel op DX9, 1280x1024, Enhanced full dynamic lightning vlotjes.

Op maximum had ik een gemiddelde framerate van 19FPS. (NIET SPEELBAAR!)
Ik kwam erachter dat een aantal instellingen framerate vreten zonder dat je verschil in low en high goed opmerkt. Voor mij hielp het de volgende instellingen te verlagen

Sun Quality - Low (verschil tussen low en high is echt amper zichtbaar) avg fps boost:3
Sun rays - low (idem) + geen hickups meer s'ochtends! fps 7
Shadow Quality - low (persoonlijk shaduw kwaliteit gaat er bij mij als eerst uit of lager als ik fps nodig heb) 5fps

De rest is maxed out. natuurlijk is het nog verder te tweaken maar voor mij was het spel nu al speelbaar zonder dat ik het idee heb sfeer te missen.

mijn bevindingen komen ook terug in de bevindingen van tweakguides http://www.tweakguides.com/ClearSky_1.html

Dus niks FDL, gewoon EFDL met low quality shadows en sun rays en het spel draait als en tiet stabiel. Verder had ik alleen lichte fps drop in foggy areas maar dan kan je besluiten soft particles uit te zetten.
dat ga ik nog een keer proberen.

offtopic:
wat hebben mensen toch met bliksems

specs

Verwijderd

edit:

De Quick reply warning is aangepast. Duizend maal dank!

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 21:48:
[...]

In mijn secondary misson staat wel een opdracht maar niks over die soldaten, ik weet wat je bedoelt, maar de opracht staat er niet tussen. Ik ben bang dat het een bug is en omdat het een sec mission is ga ik maar op verkenning in een nieuw gebied. baal er wel van.
Ja, jammer genoeg zijn veel missies nog bugged. Vooral die met een "hold point until reinforcements arrive"-fase. Gelukkig komt er de 26e weer een patch :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja. 't spel is wel gebouwd op Russische degelijkheid laten we zeggen. Nou moet ik zeggen dat de crashes en BSODs er toch wel redelijk uit zijn.

Weet iemand of in de Red Forest het volgende stukje überhaupt doenlijk is en zo ja hoe?
spoiler:
Je bent in de mijn west van het Dty kamp bij de caper een bosje bandits op wezen ruimen, en een groepje Duty jongs komt binnen. één is trader en die heeft een assignment voor je: haal een ding dat anomaly sterke meet op bij een lijk vijf meter van je verwijderd, onder het spoor waar je overheen loopt om hier te komen.
Als je daar naar beneden duikt, zitten er behalve de nodige Fruitpunch en Electro anomalies ook van die vliegende ellende dingen die kistjes e.d. op je koker smijten. Ik zal wel wat fout doen maar ik kom daar niet levend uit: áls ik het ding al te pakken krijg dan kom ik die ladder niet op en niet snel genoeg door andere anomalies om een vliegend stuk puin te ontwijken :(
Hoe moet dit stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Weet iemand of er al een Ultra high op XP hack is, net als bij Crysis het geval was? Mij lijkt het wel zonde als ik de game heb met een game PC en het dan nog niet op full eyecandy kan spelen :(

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gebruikt STALKER voor de in DX9 onbeschikbare opties ook daadwerkelijk dingen die niet in DX9 zitten. Dan komt er geen hack voor.
Ik kan het trouwens mis hebben hor, maar ik denk natuurlijk zelf dat dat niet het geval is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHR
  • Laatst online: 04-09 20:24

BHR

Ik heb verdorie elke keer nadat ik de eerste duty missie heb gedaan een CTD wanneer ik weer terug kom in/rond het duty kamp... :|

Ik heb al geprobeerd een iets oudere save te laden, maar ook dan crasht CS weer. Helaas geen enkele foutmelding, het process wordt afgesloten en thats it.

Heeft iemand misschien een savegame (1.5.04) van net na de eerste duty missie.
spoiler:
de missie waarbij je de ondergrondse onder water moet zetten.

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Welke trader heeft veel geld en geeft goede prijzen voor wapens? Heb namelijk oa een rk74 van 50000
en wil deze verkopen. De trader op de fleamarket wil er wel 42000 voor geven maar die heeft maar 5000. En de trader van de clear sky base wil er maar 4200 voor geven :s dat gaat dus niet door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

BHR schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:35:
Ik heb verdorie elke keer nadat ik de eerste duty missie heb gedaan een CTD wanneer ik weer terug kom in/rond het duty kamp... :|

Ik heb al geprobeerd een iets oudere save te laden, maar ook dan crasht CS weer. Helaas geen enkele foutmelding, het process wordt afgesloten en thats it.

Heeft iemand misschien een savegame (1.5.04) van net na de eerste duty missie.
spoiler:
de missie waarbij je de ondergrondse onder water moet zetten.
Probeer dit eerst eens? http://www.megaupload.com/?d=542ZV38S

Dit in \gamedata\scipts zetten (ook al bestaat het niet) en dan moet je even fsgame.ltx aanpassen en gamedata op true|true zetten.

Dit zorgde bij mij ervoor dat het spel niet meer crashte naar desktop zonder foutmelding.

[ Voor 8% gewijzigd door Tripp op 21-09-2008 16:29 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe patch op de 26e houdt in dat ik al mijn save games toch kwijtraak???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:45
Ik zit nog aardig aan het begin van het spel, en ben net voor het eerst richting Cordon gegaan. Daar waar je uit een tunnel komt lopen en meteen een soldaat met een minigun voor je kiezen krijgt. Wanneer ik echter weer terug wil lopen, ben ik m'n hele vriendschap met de Clear-Sky mensen kwijt, kost reizen in de Swamp geld en moeten ze niks meer van me weten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik weer bij het Clear-Sky volk kom? Of maakt dat nu even niet uit en moet ik zowieso verder met de huidige missies :?

[ Voor 8% gewijzigd door BobB op 21-09-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 11:13
Je moet gewoon verder met de game.. maar.. kijk uit.. het is behoorlijk frustrerend om voorbij die knakker te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 10:23:
Tja. 't spel is wel gebouwd op Russische degelijkheid laten we zeggen. Nou moet ik zeggen dat de crashes en BSODs er toch wel redelijk uit zijn.

Weet iemand of in de Red Forest het volgende stukje überhaupt doenlijk is en zo ja hoe?
spoiler:
Je bent in de mijn west van het Dty kamp bij de caper een bosje bandits op wezen ruimen, en een groepje Duty jongs komt binnen. één is trader en die heeft een assignment voor je: haal een ding dat anomaly sterke meet op bij een lijk vijf meter van je verwijderd, onder het spoor waar je overheen loopt om hier te komen.
Als je daar naar beneden duikt, zitten er behalve de nodige Fruitpunch en Electro anomalies ook van die vliegende ellende dingen die kistjes e.d. op je koker smijten. Ik zal wel wat fout doen maar ik kom daar niet levend uit: áls ik het ding al te pakken krijg dan kom ik die ladder niet op en niet snel genoeg door andere anomalies om een vliegend stuk puin te ontwijken :(
Hoe moet dit stuk?
spoiler:
Dit is een lastig stukje idd,
In het toilet/douche gedeelte van die grot ligt trouwens ook een rocket launcher,
die heen en weer door de kamer word gegooid. ( Let op het gevaarlijke gas )
en de munitie zit in het kastje aan de muur, die zit helaas op slot .
Je kan in de lengterichting van de rails ook helemaal naar achteren lopen in een ronde tunnel,
hier gaat het weer omhoog tot je bij een heleboel kratten komt met daar achter een houten schot,
de kratten moet je kapot meppen/Schieten.
Ik had hier de mazzel dat er door
de vreemde krachten een olievat door het houten schot werd gegooid zodat het brak en ik er door kon.
Ik denk dat je dat normaal met de rocket launcher moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zit nu in een stukje waarbij ik mijn wapens en een smak geld kwijtraak.
spoiler:
Het is dat stukje waar je Fang zoekt. Je gaat dan een deurtje door en dan loop je in de val. Nu worden je beste spullen afgepakt en een hoop geld.
Wat moet ik doen? Krijg je je spullen snel weer terug, alsin die vind je weer in een stash? Of moet ik van tevoren even al mijn spullen wegstashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk het nut van het joinen van een faction? goedkopere waren oid?

edit, ben zojuist de Loners gejoined en ze betalen nu meer voor mijn ijzer lijkt het. Ook is de gids goedkoper geworden.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eppie schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:38:
Welke trader heeft veel geld en geeft goede prijzen voor wapens? Heb namelijk oa een rk74 van 50000
en wil deze verkopen. De trader op de fleamarket wil er wel 42000 voor geven maar die heeft maar 5000. En de trader van de clear sky base wil er maar 4200 voor geven :s dat gaat dus niet door :P
De red Forest trader wil er 100% marktwaarde voor geven en, net als de Fleamarketeers, heeft hij maar bepekte centjes.
Wapens upgraden is als auto's tunen: het kost geld en je verkoopt het altijd met verlies.
gewoon verpatsen dus voor wat je er voor kunt krijgen. Geld is er sowieso zat in het spel te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Nyarlathotep schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:31:
spoiler:
Het is dat stukje waar je Fang zoekt. Je gaat dan een deurtje door en dan loop je in de val. Nu worden je beste spullen afgepakt en een hoop geld.
Wat moet ik doen? Krijg je je spullen snel weer terug, alsin die vind je weer in een stash? Of moet ik van tevoren even al mijn spullen wegstashen...
Je krijgt in je PDA de locatie van de bandits die je gerold hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Nyarlathotep schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:31:
spoiler:
spoiler:
Je vind je wapens idd weer terug, alleen moet je dan met alleen een handgun de bandits die die stash aan het bewaken zijn afmaken. Ik heb dan ook een assault rifle, wat bandages en health ergens anders weggestopt en na mijn black-out weer opgehaald (zit een kist ergens onderin de flea market).

Geld ben je zowiezo kwijt, dus mischien eerst nog even wat inkopen en upgrades doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Invisible_man op 21-09-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 16:55:
Een nieuwe patch op de 26e houdt in dat ik al mijn save games toch kwijtraak???
Dat zou wel eens goed kunnen inderdaad, ik was mijn savegame ook kwijt nadat ik 1.5.04 geïnstalleerd had :X

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb mijn spullen weer terug idd... maar al mijn geld was weg (bijna 30.000 :X )
Het loont idd de moeite om te kijken hoe traders jou vergoeden voor items. Zo is b.v. Sidorovich de man waar je je artifacts kan verpatsen.

Ik begin mezelf nu eindelijk goed te redden. Een goed stuk armor is echt een must. Ik heb die van 16.000 eindelijk gekocht en man... dat helpt!!
En houd je wapens in topconditie, anders verspil je al je ammo omdat je je tegenstanders niet raakt...

Nog iets: ik kreeg het net op mijn heupen en heb na het Depot in Garbage veroverd te hebben, alle bandits uitgemoord die er te vinden waren.
Er staat nu echter al de hele tijd slechts 1 mannetje van Freedom in het Depot. Worden dit er meer? Er is ook plek voor een trader e.d. Ik heb geen missies meer van ze, en kan er ook geen meer krijgen denk ik. Die bandits zullen ook wel weer respawnen?

[ Voor 29% gewijzigd door Nyarlathotep op 21-09-2008 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

woei weer een fix gevonden voor flash drive probleem bij freedom: http://stalker.filefront....chanic_fix;94095#Download

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie fix an sich, maar eh... ik heb m'n Dragunov en Vintar door die vent volledig laten upgraden. Ik heb wel de flashdrives maar ze ook niet in kunnen leveren, maar alle upgrades die je ziet zijn unlocked. Dat is dus op zich allemaal geen ramp - je mist wat geld ja, maar centen heb ik zat.

Boeiender is het voor mij uit te vinden waar ik met die flashdrive met armor upgrade heen gemoeten had. Ik heb een USB stick voor armor met kevlar, maar die neemt niemand aan. Volgens mij was dat de engineer in de CS basis in het begin van het spel maar die wil hem in elk geval ook niet. Nu heeft mijn SEVA suit geen level 3 armor en ben ik genoodzaakt voorrang te verlenen aan kogels van rechts. Dat suckt w.m.b. nog veel harder :(
Of was die voor een eventuele mechnic bij de Bandit base? die is helaas al heel vroeg in het spel verongelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu een tijdje bezig en ik vind het geen geweldig spel. De sfeer, dynamisch weer en het level design is enorm mooi. Heerlijk om alle stach en loot op te sporen.(al kost de info over stach vaak meer dan wat het oplevert).'s Nacht moest ik ook even wennen, maar het voegt wel een hoop spanning toe.
Upgrades zijn een leuke toevoeging alleen wel frustrerend als je na het upgraden voor vele duizenden RU's een sterker wapen vindt.
Ik kan de stach in de stove(burnt house) in de swamp niet vinden ben zelfs het dak al opgeweest en met mijn use key de begane grond al minutieus afgetast. Misschien een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:00:
Upgrades zijn een leuke toevoeging alleen wel frustrerend als je na het upgraden voor vele duizenden RU's een sterker wapen vindt.
voor wapens verschilt het niet veel moet ik zeggen (niet voor de assualt rifles teminste). ik doe het hele spel al met een volledige upgradede (voor accuratie) AK met 1.6x scope, en wat later een silencer erop (daar werd hij accurater van...).
ammo is goed te vinden en heel veel beter zijn andere weapons niet. en deze jammed NOOIT.
armor zit meer verschil in maar ik heb er nu 3 gehad.
je eerste armor, de armor die je van clear sky krijgt, en daarna een SEVA suit met kevlar upgrades (die was wel duur in totaal, 70.000-80.000 of zoiets, maar dat hoeft niet in een keer natuurlijk. gekocht net voor het stuk waar je je geld kwijt raakt (60.000 op zak toen).

ik heb 1 keer een vintar gebruikt toen ik veel ventjes van een lagere afstand moest neer halen zonder dat je er dicht bij kunt komen. als je er geweest bent weet je waar ik het over heb.
en HEEL af en toe pak ik fff een shotgun maar dat is alleen handig tegen veel honden bijvoorbeeld (ik leen er dan fff een van een lijk. te zwaar om mee te nemen.
Ik kan de stach in de stove(burnt house) in de swamp niet vinden ben zelfs het dak al opgeweest en met mijn use key de begane grond al minutieus afgetast. Misschien een bug?
het icoontje op je minimap zou PRECIES aan moeten geven waar het ligt. hij ligt precies in het midden van de paarse circel.

[ Voor 12% gewijzigd door Countess op 22-09-2008 09:41 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Performance problemen? Zet ENHANCED dynamic lightning uit, en FULL dynamic lightning aan =)
Voor technische problemen en vragen kun je terecht in Spielerij - Problemen & Vragen.