De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik gebruik F5 om te saven.
Dan maakt hij dus elke keer een autosave, die hij overschrijft.
Probeer vanavond me laatste save te laden, knalt hij terug naar desktop.
Corrupted save file dus.
En me laatste handmatige save is van 2 dagen geleden
Nou ja, tandjes op mekaar en gedachten op nul, ff overnieuw spelen dan maar.
Moraal van dit verhaal : save regelmatig ook handmatig anders heb je dus opeens een probleem
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
'Shadow of Chernobyl' of 'Clear Sky' ??gebruikershaes schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:56:
Dit spel is echt te moeilijk voor mij.
Een Quad core schaalt ook niet goed in games. Dual Core's schalen veel beter dan quad'sgideon82 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:50:
Vind de performance van Stalker best brak. Speel het op DX10 settings en 'medium' quality. Had betere performance verwacht met m'n 8800GT, quadcore cpu en 4 GB ram
( ik las ergens dat Stalker Multicore support had maar nooit iets van gemerkt altijd 1 core op vole 100%)
Ik moet mijn fps maar eens gaan bekijken maar tot nu toe nergens last van gehad. ik speel het op DX9 1680x1050 allles op max (mij pc is een E8400 @ 3960Hmz en 2Gb DDR3 en een 8800GTX) . Ik ken genoeg games met FPS drops, maar Stalker is er in ieder geval er geen van. Als je nog tweak tips zoekt kijk hier ook al is het voor het eerste deel.
[ Voor 4% gewijzigd door aquila2 op 11-09-2008 00:34 ]
Clear Sky.. Shadow ben ik zo doorheen gelopen.
Thanks voor de tips, het probleem ligt aan de 'enchanced dynamic lighting DX10'. Als ik deze op een andere setting zet kan ik ook zonder problemen op 'high' spelenaquila2 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 00:32:
[...]
Een Quad core schaalt ook niet goed in games. Dual Core's schalen veel beter dan quad's
( ik las ergens dat Stalker Multicore support had maar nooit iets van gemerkt altijd 1 core op vole 100%)
Ik moet mijn fps maar eens gaan bekijken maar tot nu toe nergens last van gehad. ik speel het op DX9 1680x1050 allles op max (mij pc is een E8400 @ 3960Hmz en 2Gb DDR3 en een 8800GTX) . Ik ken genoeg games met FPS drops, maar Stalker is er in ieder geval er geen van. Als je nog tweak tips zoekt kijk hier ook al is het voor het eerste deel.
Free Record Shop op Den Haag CS zag in z'n systeem dat-ie 'm morgen zou krijgen.
EDIT: ja, inderdaad 'op voorraad' ... 222 stuks, in het magazijn. Maar dat werd me op 5 sep. ook al verteld. Zucht ...
[ Voor 25% gewijzigd door Goner op 11-09-2008 13:16 ]
Verwijderd
Weet iemand of je dit in de console kunt disablen?
Volgens mij is dat de Poolse versie (duidelijkere afbeelding):Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:26:Die russische CE is inderdaad dikke ownage. Er is daar ook nog een duurdere versie met een heuse tas erbij!
[afbeelding]

De Russische CE staat trouwens op ebay:
http://cgi.ebay.com/Stalk...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Google 's op 'Stalker Clear Sky no head-bob' of zo ... (kan me herinneren dat er een mod was voor SHoC, alhowel ik daar nooit last had van head-bobbing)Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 13:16:
één dingetje wat me in het begin opvalt/stoort en dat is de lichte zijwaartse beweging (sway) die je maakt als je loopt.
Verwijderd
CS is sinds vandaag uit, er zijn dus nog geen mods voor uit.Goner schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:20:
[...]
Google 's op 'Stalker Clear Sky no head-bob' of zo ... (kan me herinneren dat er een mod was voor SHoC, alhowel ik daar nooit last had van head-bobbing)
Ja der zijn al mods voor clear sky.ze zijn niet zo moelijk om te vinden. het zijn vooral van die noob mods waar je 150kg aan zooi kan dragen in je rug zakje.Boudewijn schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:50:
CS is al een tijdje in rusland enzo uit hoor, dus echt gek zou i khet niet vinden.
Verwijderd
oh okBoudewijn schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:50:
CS is al een tijdje in rusland enzo uit hoor, dus echt gek zou i khet niet vinden.

Maar ik wacht even totdat er CE's opduiken
Leuk detail, ik liep daarna even bij Dynabyte langs (kortingskaart
De Mediamarkt had niks trouwens, net zo min als andere winkels.
[ Voor 39% gewijzigd door Vrijdag op 11-09-2008 17:22 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Als ik door de deur heen loop aan de achterkant (de enige doorgang naar het volgende gebied) dan krijg ik de optie 'move to another location? '
Kies ik Yes, en sta ik gewoon weer waar voor die deur

Vette bug zeg, kom nu geen stap verder
Justi is er klaar mee en gaat morgen de EU versie halen in de winkel.
Fingers crossed dat mijn savegames werken op EU versie
[ Voor 17% gewijzigd door justifire op 11-09-2008 20:02 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
In Nederland ja, veel andere landen hebben 'm al, zeker Rusland en Polen.Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:48:
CS is sinds vandaag uit, er zijn dus nog geen mods voor uit.
Bovendien zijn dat soort 'mods' gewoon aanpassingen in .ltx files en waarschijnlijk zelfde als voo Shadow ...
Google maar 's.
Die CE waar wij mee afgescheept worden wil ik niet eensTroonStaal schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:21:
Maar ik wacht even totdat er CE's opduiken
[ Voor 26% gewijzigd door Goner op 11-09-2008 21:19 ]
Ja, da's wel ruk idd. Maar ik wacht nog eventjes, de gamezaak hier in de stad heeft nogal eens SE's liggen die ze verder nergens anders hebben, misschien krijgen ze nog wat moois binnen. Voor zo'n russische versie wil ik best geld neerleggenGoner schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:15:
[...]
Die CE waar wij mee afgescheept worden wil ik niet eenseen kaart en een 'making of', tsjonge.

/edit: Dammit
[ Voor 16% gewijzigd door Vrijdag op 11-09-2008 21:21 ]
cordon en swamps had ik geen problemen mee , maar je kan toch ook via garbage naar de swamps?
Als ik op de map kijk op de pda zie dat er wegen zijn naar de Garbage. maar geen van die wegen doen het. nou ik ga zo zo naar de binnenstad en dan kijk ik wel in de winkel of die er ligtglangeveld schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:26:
bij mij krijg ik altijd een crash als ik terugmoet naar red forest.
cordon en swamps had ik geen problemen mee , maar je kan toch ook via garbage naar de swamps?
Ga hem ook zometeen halen, als ik hem kan vinden.aquila2 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:24:
Zijn der nu al mensen die de "Europese/Engelse" versie gekocht hebben ? en die al in de Cordon zijn er terug naar de Swaps gaan, dan weer terug willen en dat het dan ook lukt, en dat er geen bugs in zitten waar door het niet lukt ? anders haal ik hem ook zo
Dan laat ik het wel even weten of het werkt
Verwijderd
Of doe ik iets verkeerd?
Helaas kan ik mijn oude save games niet gebruiken, saves zijn gemaakt met russische 1.5.03, game is gepatched naar 1.5.04
Aangezien patch 4 toch wel behoorlijk wat verbeteringen geeft tov patch 3 heb ik maar besloten om het zo te houden en dan maar voor de derde keer opnieuw te beginnen.
Zodra ik in Cordon ben laat ik weten of de zoning-bug er nog is.
[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 12-09-2008 17:44 ]
Verwijderd

Weet je misschien wat voor beveiliging er op zit? Securom, Starforce of iets anders? Kon er zogauw niks over vinden eigenlijk.justifire schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:43:
Zojuist Clear Sky opgehaald bij de media markt (Alexandrium €29.99).
Helaas kan ik mijn oude save games niet gebruiken, saves zijn gemaakt met russische 1.5.03, game is gepatched naar 1.5.04
Aangezien patch 4 toch wel behoorlijk wat verbeteringen geeft tov patch 3 heb ik maar besloten om het zo te houden en dan maar voor de derde keer opnieuw te beginnen.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Vandaag eindelijk de versie uit de UK binnen (was vorige week woensdag daar al uit), kijken wat ie doet.
Versienummer is hier trouwens 1.5.01. Patches zijn direct te krijgen bij de uitgever Deep Silver hier: http://stalker.deepsilver.com/patches.php?lang=de ook goed voor je Duits
[ Voor 36% gewijzigd door Cascade op 12-09-2008 19:27 ]
Ik heb de oplossing gepost voor de zoning bug.justifire schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:43:
Zojuist Clear Sky opgehaald bij de media markt (Alexandrium €29.99).
Ik hoefde niet opnieuw te beginnen. Een save in cordon was voldoende. Een save na cordon(dus terug in swamps) gaf wel problemen.
[ Voor 10% gewijzigd door Tripp op 14-09-2008 16:14 ]
Valt me wel op dat patch 1.5.03 er niet meer bij staat ... is 1.5.04 cumulatief ?? dus incl 1.5 03 ?Cascade schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:14:
Patches zijn direct te krijgen bij de uitgever Deep Silver hier: http://stalker.deepsilver.com/patches.php?lang=de ook goed voor je Duits
Ik heb CS ook eindelijk, bij Free Record Shop (in Ridderkerk, speciaal voor me uit de doos met nieuw binnengekomen spul gevist). 29,99, terwijl E-Plaza vrolijk 39,99 vraagt ... niet dus.
Handig, zal binnenkort wanneer ik tijd heb eens de TS grondig ruimen!Cascade schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:14:
Beveiliging is Tages + SolidShield, naar het schijnt. Online activatie?
Vandaag eindelijk de versie uit de UK binnen (was vorige week woensdag daar al uit), kijken wat ie doet.
Versienummer is hier trouwens 1.5.01. Patches zijn direct te krijgen bij de uitgever Deep Silver hier: http://stalker.deepsilver.com/patches.php?lang=de ook goed voor je Duits
Alle SoC info gaat eruit en maakt plaats voor CS, waarom ik dat doe? Het is nu al in het topic zelf half half en de TS wordt er imo erg onoverzichtelijk door. Zal nog wel wat cruciale SoC info laten staan maar de rest is terug te lezen in de vorige delen (links uiteraard in de TS).
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik twijfelde ook, denk dat het wel cumulatief is. Maar het is helemaal niet duidelijk op de verschillende websites en fora (gsc-gaming zelf is down op dit moment).Goner schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 21:37:
[...]
Valt me wel op dat patch 1.5.03 er niet meer bij staat ... is 1.5.04 cumulatief ?? dus incl 1.5 03 ?
In deze thread: http://forum.deepsilver.com/forum/showthread.php?t=35402 zijn er een paar mensen die als 'recept' geven om ook eerst 1.5.03 te installeren, dus hoe het nou zit?
Aan de andere kant: waarom zou je een NIET-cummulatieve patch maken die ook werkt op een andere versie dan 1.5.03?
Om het nog verwarrender te maken: op een aantal websites is een patch 1.01 voor de Europese 'efigs' versie te krijgen die precies gelijk is aan de 1.5.03 patch... ;-)
Verwijderd
http://stalker.deepsilver.com/patches.php?lang=eng funktioniert aber auch Einwandfrei und ist wahrscheinlich für den Holländer etwas einfacher zu lesen.Cascade schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:14:
Beveiliging is Tages + SolidShield, naar het schijnt. Online activatie?
kijk, het helpt
Ga nu eindelijk eens kijken hoe die speelt
1280x1024, full dynamic en medium qaulity geeft zo'n 30 fps ... redelijk.
Verder geen enkel probleem, loopt soepel en ziet er goed uit.
Svamps zijn nu van Clear Sky ... ga maar wat rondzwerven, er gaat een gerucht dat er een Vintar ergens rondslingert (?).
glangeveld schreef op donderdag 11 september 2008 @ 18:06:
als je de patch installeert ben je dan al je savegame's kwijt zoals in shadow of chernobyl??

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 09:32:
[...]
http://stalker.deepsilver.com/patches.php?lang=eng funktioniert aber auch Einwandfrei und ist wahrscheinlich für den Holländer etwas einfacher zu lesen.![]()
kijk, het helpt![]()

Nu spelen.
Verwijderd
Hoe zou het gaan met steam releases? Die updaten opzich automatisch. Zou iemand dan van de 1 op andere dag weer opnieuw kunnen beginnen, omdat z'n savegames niet meer compitabel zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 11:27:
Begin nu een beetje te snappen waarom de Steam-release zo lang op zich laat wachten. En ik wacht wel gewoon op Steam, koop hem over een week of 3 wel, geen zin in al dat patches-gedoe.
Valt me echt zwaar tegen van het spel. Mis sowieso iets bij Clear Sky.
Jammer dat hij er maandag pas is. Scheelt weer een weekendje spelen. Maar begrijp ik nu dat het niet leuker is dan stalker shadow of chernobyl?
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Opnieuw instaleren, patchen naar 1.5.03 en dan kan je je savegames wel gebruiken.mrFoce schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 10:46:
[...]
ja, ik heb de retail versie en kom van 1.5.0.3 . Zegt mooi dat mijn savegames met een andere versie gemaakt zijn. Wat een @#$#@$
Of patchen naar 1.5.04 uithuilen en overnieuw beginnen
Die 2 oplossingen voor de zoning bug die worden gegeven op ign werkten hier trouwens voor geen meter.
Mwoah, niet leuker? Wat verwacht je er van? Het is meer van hetzelfde, met wat toevoegingen: deelnemen in faction wars, upgrades kopen voor je gear, artefacts liggen niet voor het oprapen maar moet je opsporen met apparaatjes, fast-travel met gidsen, etc. In die zin vind ik het zelf wel leuker en 'meer af' dan SoC.Dinictus208 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:29:
Je kunt in steam ook kiezen om je updates niet automatisch te doen. iig hoef je nooit te zoeken naar je patches.
Jammer dat hij er maandag pas is. Scheelt weer een weekendje spelen. Maar begrijp ik nu dat het niet leuker is dan stalker shadow of chernobyl?
Wellicht is de sfeer iets anders en is het allemaal bekend als je SoC al gespeeld hebt.
Uitzicht

Dorre bomen

Noodweer

Bos zonder flits

Bos met flits

Sunrays

Kampvuur

Knusse bandietjes

Niks in vergelijking met de echte spelbeleving natuurlijk maar ik vind het
[ Voor 13% gewijzigd door justifire op 13-09-2008 13:24 ]
klopt maar je moet er ook ammo(wat dus niet in de swaps te vinden is) voor vinden en repareren wat ongeveer 6000 kost. Je kan beter een groep vriendelijk stalkers neer schieten in de Cordon die ergens op wacht staan. want alle ander stalkers ergens anders gaan niet op je schietenGoner schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 10:32:
ga maar wat rondzwerven, er gaat een gerucht dat er een Vintar ergens rondslingert (?).

Het is ook handig als je geld nodig hebt want de andere wapens die ze bij hebben kan voor veel geld verkopen.
Als ik kies voor GAME en/of GX dan hoor ik alleen achtergrondmuziek.
Zet ik GX en/of game uit dan krijg ik alleen maar stereo uit de voorste boxen.
Lijkt me niet dat dit spel alleen maar stereo is als er in-game opties zijn voor EAX en dynamic sound.
Werkt het bij anderen wel goed ? (5.1/7.1 surround)
Verwijderd
Bij mij kun je niet eens een spel starten voordat ie naar mn desktop crasht.
Verwijderd
Verwijderd
And I'm the only one and I walk alone.
Heb de andere pijp ontdekt tussen die olieopslag torens (met goodies en dode stalker erin).
Hoe kom ik bij die stash?
Een stukje naar het oosten is ewl een soort luchtinlaat maar dan zegt het spel dat je permission nodig hebt

[ Voor 26% gewijzigd door Boudewijn op 13-09-2008 17:10 ]
Verwijderd
Da's een van de buggy elementen in het spel, denk ik. Had precies hetzelfde. Toen ik eenmaal de farm voor het eerst had geholpen, is een groepje van clear sky richting kerk vertrokken. Heb deze maar vergezeld en ze geholpen de kerk over te nemen. Toen ik vervolgens naar de recycling plant liep, kwam ik weer een groep stalkers tegen die ergens naartoe onderweg waren. Heb besloten deze maar niet te volgen en kreeg 5 minuten later te horen dat de hele Swamp onder Clear Sky controle was en dat laatste groepje dus blijkbaar in hun eentje de laatste Renegade outpost hebben veroverd.Trinity_232 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:21:
Ligt het nu aan mij ...? Ik moet die boerderij in de swamp overnemen, heb al tig renegades gedood totdat er geen meer kwam. Als ik de boerderij weer verlaat om bijv. andere vijanden in het moeras te doden is op de boerderij iedereen weer terug!? Moet ik dit 20x doen of zo?
Zoiets vind ik toch wel jammer, want ik wil mijn eigen tempo bepalen en niet gedwongen worden om om de minuut ergens naartoe te hollen omdat ik anders content mis.
[ Voor 7% gewijzigd door aquila2 op 13-09-2008 19:15 ]
Voor mij begint de lol er door de bugs er wel af te raken .
Mwaah, er zitten nog wat renegades in het noorden en daar zijn ook wat stashes ; ik ga dus eerst de boel echt effe schoonmaken voordat ik aan Cordon begin ... ik ga de military niet te lijf met alleen maar een Viper.Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 18:14:
Heb besloten deze maar niet te volgen en kreeg 5 minuten later te horen dat de hele Swamp onder Clear Sky controle was en dat laatste groepje dus blijkbaar in hun eentje de laatste Renegade outpost hebben veroverd.
Verwijderd
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 20:45 ]
Dat is toch gewoon een shotgun?aquila2 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 19:48:
Je kan stash info kopen op de clear sky base met info over een Casher 13. werkt over al goed tegen
Ik heb een super-accurate G36k met scope en veel sniper features
Dempertje erop voor het sneaky werk.
Heb je niet gezien wat PromoX heeft gepost?Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 19:58:
Ik heb de game gedownload bij DLgamer.com. Helaas is het spel onspeelbaar, ook na installatie van beide patches. Telkens als ik wil saven crasht het spel naar de desktop. Opmerkelijk is dat mijn bureaubladachtergrond dan helemaal zwart is. Al met al heb ik nog niet langer kunnen spelen dan 5 minuten.
Erg jammer in ieder geval. Ik heb met geen enkel ander spel problemen. Wellicht nog even wachten op een nieuwe patch, en misschien ga ik het ook maar een keer onder Windows XP proberen. Draai het spel nu op Windows Vista Ultimate (32bits).
Laten we aub de problemen en de ervaringen gescheiden houden.. zoals het hoort.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Verwijderd
Oh, ik heb op dat engelse vlaggetje bovenaan gekliktCascade schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 10:50:
En ik nog zo lang=en en lang=uk proberen, ach ja. Kon de ingang niet vinden. Aber auf Deutsch ist auch alles klar.
Is het een bug dat de guide die je naar Cordon moet brengen zegt dat je gaat en dat er niets gebeurt, of heb ik iets niet klaar? Ik heb geen openstaande missies meer, heb alle rennies plat geknald (de spawnspots uitgezonderd natuurlijk) en heb alle stashes leeg, ben gepakt, bezakt, bewapend en bejaard onderhand, maar hij verrekt het gewoon me mee te slepen.
Reinstall, compleet opnieuw beginnen, of wa?
Die heb je niet in de swamps opgeduikeld lijkt meBoudewijn schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 20:01:
[...]
Dat is toch gewoon een shotgun?
Ik heb een super-accurate G36k met scope en veel sniper features.
Dempertje erop voor het sneaky werk.
Ik kan trouwens bevestigen dat met de retail versie en patch 1.5.04 de zoning bug (vanaf cordon) dus niet aanwezig is
[ Voor 15% gewijzigd door justifire op 14-09-2008 01:22 ]
Schiet erg lekker op zich, alhoewel de ak-10* serie ook erg goed schiet.
[ Voor 15% gewijzigd door Boudewijn op 14-09-2008 03:57 ]
Heb hetzelfde. ook als ik bij dat mannetje (zit in een farm toch) zeg dat ik naar 'my base' wil doet die niets. Geen idee waarom niet, irritant dat welVerwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 22:04:
[...]
Oh, ik heb op dat engelse vlaggetje bovenaan geklikt
Is het een bug dat de guide die je naar Cordon moet brengen zegt dat je gaat en dat er niets gebeurt, of heb ik iets niet klaar? Ik heb geen openstaande missies meer, heb alle rennies plat geknald (de spawnspots uitgezonderd natuurlijk) en heb alle stashes leeg, ben gepakt, bezakt, bewapend en bejaard onderhand, maar hij verrekt het gewoon me mee te slepen.
Reinstall, compleet opnieuw beginnen, of wa?
Dat is te logisch, te makkelijk.Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 22:04:
[...]
Oh, ik heb op dat engelse vlaggetje bovenaan geklikt
Er zijn meer meldingen van 'kan Swamps niet verlaten', zie thread hier: http://forum.deepsilver.com/forum/showthread.php?t=35416 Duits, wanneer is het Engelse forum van GSC weer online?.
Ernstige bug, geen duidelijk werkende oplossingen:
- gids terug naar Clear Sky base en dan naar Cordon.
- zelf naar de uitgang wandelen (maar dat kan op dit punt als het goed is helemaal niet).
- opnieuw beginnen en hopen dat het wel werkt.
Het wordt vast wel opgelost in een volgende patch, maar toch wel jammer dit.
Hoe krijg je het artifact bij de hoogspanningsmasten eigenlijk? Het lukt me niet om daar doorheen te navigeren. Er is ook een anomalie die beweegt daar?
Kan je dus weer helemaal opnieuw beginnenCascade schreef op zondag 14 september 2008 @ 11:05:
[...]
..
Verwijderd
Wel fijn op zich, dat houdt de swamps een beetje spannend.
Ben maar effe Shivering Isles aan het uitspelen tot de volgende patch komt. Alhoewel ik het vermoeden heb dat ik straks toch nog even een paar boars ga schieten
Maar alleen een bug onder bepaalde omstandigheden blijkbaar ... ik heb me net door de guide (southern farm ?) naar Cordon laten brengen, geen probleem.Cascade schreef op zondag 14 september 2008 @ 11:05:
Behalve dan dat
heeft iemand trouwens de PSO-1 scope op de Ak-74/2 kunnen zetten ?? in SHoC ging dat, maar nu niet ...
[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 14-09-2008 13:35 ]
zoning bug? daar heb ik de oplossing al van gepost en al 2x aangegevenCascade schreef op zondag 14 september 2008 @ 11:05:
[...]
Dat is te logisch, te makkelijk.![]()
Er zijn meer meldingen van 'kan Swamps niet verlaten', zie thread hier: http://forum.deepsilver.com/forum/showthread.php?t=35416 Duits, wanneer is het Engelse forum van GSC weer online?.
- gids terug naar Clear Sky base en dan naar Cordon.
- zelf naar de uitgang wandelen (maar dat kan op dit punt als het goed is helemaal niet).
- opnieuw beginnen en hopen dat het wel werkt.
Hoe krijg je het artifact bij de hoogspanningsmasten eigenlijk? Het lukt me niet om daar doorheen te navigeren. Er is ook een anomalie die beweegt daar?
Tripp in "[PC] Het grote S.T.A.L.K.E.R. topic, deel 4"
[ Voor 16% gewijzigd door Tripp op 14-09-2008 16:15 ]
Centrale hal, en je moet de zombies omleggen.
Voor ik daar goed en wel aan de andere kant ben ben ik al dood door die psi emissie.
Weet iemand hoe dat goed te doen?
Verwijderd
Helaas, maar je leest het niet helemaal correct. Ik gebruik Caps als "sprint" knop, sorryTripp schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:13:
[...]
zoning bug? daar heb ik de oplossing al van gepost en al 2x aangegeven.
Tripp in "[PC] Het grote S.T.A.L.K.E.R. topic, deel 4"
Helaas, je mist even wat: de "zoning bug" zoals jij dat noemt, is dat je als je eenmaal Cordon in bent geweest en terug de swamps in gaat, je er neit meer uit komt.
Dit gaat om de swamps überhaupt niet uit kunnen komen omdat hij stug blihjft volhouden dat je een guide nodig hebt om dor de marshes te komen maar de guide die zegt wel "OK, let's go" maar dan gebeurt er niets en sta je daar op apegapen voor die gozert. Dan kun je de hele swamp steriliseren, en álle mogelijke missies af hebben, maar je komt gewoon de swamp niet meer uit. Ooit.
Dat is de "Cordon guide melkertbaan" bug.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 07:27 ]
ah sry, btw je caps bleef een beetje hangen in het beginVerwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:47:
[...]
hELAAS, MAAR JE LEEST HET NIET HELEMAAL CORRECT.
Helaas, je mist even wat: de "zoning bug" zoals jij dat noemt, is dat je als je eenmaal Cordon in bent geweest en terug de swamps in gaat, je er neit meer uit komt.
Dit gaat om de swamps überhaupt niet uit kunnen komen omdat hij stug blihjft volhouden dat je een guide nodig hebt om dor de marshes te komen maar de guide die zegt wel "OK, let's go" maar dan gebeurt er niets en sta je daar op apegapen voor die gozert. Dan kun je de hele swamp steriliseren, en álle mogelijke missies af hebben, maar je komt gewoon de swamp niet meer uit. Ooit.
Dat is de "Cordon guide melkertbaan" bug.
Zoals ?? Heb er ook wel wat uren opzitten en nog niets storends gevonden ... Swamps, Cordon, Garbage, nu op weg naar Dark Valley.Trinity_232 schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:41:
Paar uurtjes gespeelt, althans een poging tot. Dit spel zit vol met bugs,
Verwijderd
Nou, als je gewoon de laatste patch erop gooit zijn de crashes er uit, en blijven er slechts een paar bugs over. Toegegeven, die melkertbaan guide naar cordon is wel héél irri, maar het is na patch 4 de enige bug die ik gezien heb.Trinity_232 schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:41:
Paar uurtjes gespeelt, althans een poging tot. Dit spel zit vol met bugs, net als de 1e Stalker overigens. Het vergalt m'n speelplezier wel aardig, jammer, spel opzich is oke. Ik ga maar gewoon verder als blijkt dat een opdracht niet op te lossen is (en dat komt bij mij wel erg vaak voor). We zullen zien als de volgende patch komt, maar eigenlijk zou dit gewoon niet mogen. Tis een gepimpte Stalker SoC en daar zou je toch een heleboel meer van mogen verwachten
Als je missies failt, dan is dat geen bug in het spel maar in de speler. je moet op het moment dat er gezegd wordt "ga daarheen en doe iets" dat ook doen - als je die missie wil halen. Je kunt niet op je dooie akkertje eerst een halve dag op artifacts gaan lopen jagen als er een aanval op een area moet worden afgeslagen - die aanval gaat door, ook zonder jou.
ik zou nog eens goed op letten op wat er om je hen gebeurt in het spel. Dit is niet alleen "gepimpte SoC" qua graphics, ook de gameplay is hele stukken verbeterd.
Stalker is een wat appart game, maar als het verhaal je boeit speel je het graag uit. De eerste levels waren een beetje saai/ruk, maar dat werd al vlug beter.Avalaxy schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:35:
Denken jullie dat clear sky het echt waard is om te kopen? Eigenlijk wachtte ik op de torrent release zodat ik het eerst even kon spelen, en als het me beviel vervolgens te kopen (dat is wat ik altijd doe, om miskopen te voorkomen). Echter is er nog geen torrent dus zit ik er aan te denken om hem maar meteen te kopen zonder demo.
Echter vond ik Shadow of Chernobyl erg tegenvallen, ik kwam niet verder (in het begin al) en ik vond het allemaal vrij vaag en de wapens gewoon extreem klote (pistool waarmee je nog geen olifant raakt). En dan had je nog een flinke dosis bugs om je aan te ergeren. Ik weet niet in hoeverre dit veranderd is in Clear Sky...?
Ik las net dat Clear Sky te koop is. Zijn de graphics veel verbeterd? Er schijnen weer een hoop bugs in te zitten, maar in de eerste Stalker heb ik daar weinig tot geen last van gehad.
Ik had in soc ook geen bugs, maar hierin best wel wat. Dingen met tussen levels lopen dat niet gaat.
Mensen die niet tegen me praten, saves die corrupt zijn (en dus niet meer werken) etc.
Weet iemand nou hoe ik die pomp aan moet zetten?
Verwijderd
Pardon? Heb jij een pimpage versie van SoC dan? Ik speel beide op maximale alles op DX9 (behalve dat ik in beide lighting op Full Dynamic heb staan) en het is visueel nogal een verschil. Vooral de omgeving ziet er stukken beter uit, plantjes, de lucht, regen, dat soort dingen, maakt een groot verschil. De kleurigheid is ook wat opgetrokken: SoC was erg grijs, grauw, en bruin, CS is toch wat fleuriger. De wapens die je beet hebt zijn groter en opnieuw getextured, en dat zie je ook. Anomalies... weet je die toxic anomalies uit SoC nog? Nou, dat zijn nu die groene gifwolken. grote anomalies zoals bij de runed village en ten zuid westen daarvan, waar het water in een soort kuil gedrukt wordt, zulk moois kwam je in SoC niet tegen.Boudewijn schreef op zondag 14 september 2008 @ 23:38:
Graphics zijn niet echt verbeterd voor zover ik kan zien.
bovenstaande tekst is geheel objectief enzo natuurlijk
Ik heb overigens nog geen enkele artifact gezocht omdat die me het minst boeien op dit moment.
Zou me daar niet druk om maken ... je missie slaagt, je krijgt je beloning (bij de trader, dacht ik). Dat die renegades op sommige plekken terug komen is geen probleem ; hoort erbij.Trinity_232 schreef op maandag 15 september 2008 @ 08:10:
Maar als ik een opdracht krijg, deze uitvoer, m'n beloning ga ophalen en vervolgens zijn alle renegades weer terug uit de dood dan klopt er iets niet in het spel lijkt me.
Ik heb gewoon de missies gedaan die aangeboden werden, tot het bericht kwam dat swamp van Clear Sky was. Toen ben ik wat stash-info gaan kopen en renegades gaan mollen voor wapens enzo en stash-info.
Alle 3 de flashdrives uiteindelijk gevonden en daarna met de guide naar Cordon gegaan ...
[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 15-09-2008 09:28 ]
Verwijderd
Soc is veel beter op dat vlak ivm prestatie/performance
zet je game even op enhanced dynamic lighting and ga tijdens een zon's opkomt/ondergang (of er net voor) door het bos lopen. (of zelfs 1 boom met wat bladeren is genoeg)Boudewijn schreef op zondag 14 september 2008 @ 23:38:
Graphics zijn niet echt verbeterd voor zover ik kan zien.
het licht door de bomen is echt geweldig!
als ik thuis ben ga ik wel even een screenshotje maken.
@ X-LimiTed
zet je settings wat lager. clear sky heeft nog wel wat meer graphice opties als het eerste deel.
bij mij begint hij iniedergeval heel soepel met de goede settings.
jammer dat hij steeds langzamer gaat naarmate ik langer speel.
edit :athlon64 2.75ghz dual core, 2gb 500mhz ddr1, raid-0, en sinds 2 dagen een hd4870 512mb. daarvoor een x1900xt. daarmee moest ik de settings wel flink wat lager zetten voor het het soepel werkte @1680x1050.
zonder patches gingen de animatie trouwens altijd heel traag. met de nieuwste patch is het een stuk beter.
[ Voor 38% gewijzigd door Countess op 15-09-2008 11:56 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Verwijderd
Wat heb jij in je systeem zitten?Countess schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:01:
[...]
zet je game even op enhanced dynamic lighting and ga tijdens een zon's opkomt/ondergang (of er net voor) door het bos lopen. (of zelfs 1 boom met wat bladeren is genoeg)
het licht door de bomen is echt geweldig!
als ik thuis ben ga ik wel even een screenshotje maken.
@ X-LimiTed
zet je settings wat lager. clear sky heeft nog wel wat meer graphice opties als het eerste deel.
bij mij begint hij iniedergeval heel soepel met de goede settings.
jammer dat hij steeds langzamer gaat naarmate ik langer speel.
Ik.. Q6700, 8800Ultra, 4Gb ram.. en het loopt echt sloom vind ik.
bekijk het intro-filmpje eens goed, kijk wat je vast hebt.er gaat een gerucht dat er een Vintar ergens rondslingert (?).
dan moet je hem wel kunnen vinden in de swamp
[ Voor 3% gewijzigd door Countess op 15-09-2008 12:15 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Dat schijnt ook de reden te zijn waarom de US release pas later komt, die versie zal direct van een patch voorzien zijn.Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:44:
Clear Sky.. loopt echt BRAK,BRAK,BRAK 1024*768 is zelf nog een tegenvaller...
Soc is veel beter op dat vlak ivm prestatie/performance
Ik kom Dark Valley binnen, met m'n AK in m'n rugzak. Staat er een groep Freedom (?) mannetjes klaar die beginnen te roepen 'lower your gun'. Ik: ok, heb ik al, niets aan de hand. 2 seconden later: zij helemaal los met z'n achten... ben nog nooit zo snel dood geweest.
Ik ga dan toch twijfelen, was het een valstrik of is het een bug? Misschien is het beter om nog te wachten op de komende patches, wie weet wat voor verrassingen nog meer opduiken?
Dat had ik dus ook, ze allemaal afgemaakt, krijg je de melding om dan maar naar de Freedom basis te gaan. Een tijd later ben ik klaar in de Dark Valley, wil ik via de zelfde weg weer terug, staan ze er allemaal weer, maar nu zijn ze groen op mijn radar (dus het zouden vrienden moeten zijn). Uit voorzorg holster ik mijn wapen vast, ze laten me rustig tussen hun door lopen, maar zodra ik ze voorbij was gingen ze weer in firing-squad mode. Volgende keer maar via Cordon naar Dark Valley, hopen dat het dan beter is.Cascade schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:54:
Bugs, altijd lekker.
Ik kom Dark Valley binnen, met m'n AK in m'n rugzak. Staat er een groep Freedom (?) mannetjes klaar die beginnen te roepen 'lower your gun'. Ik: ok, heb ik al, niets aan de hand. 2 seconden later: zij helemaal los met z'n achten... ben nog nooit zo snel dood geweest.
Ik ga dan toch twijfelen, was het een valstrik of is het een bug? Misschien is het beter om nog te wachten op de komende patches, wie weet wat voor verrassingen nog meer opduiken?
De reacties van de factions zijn nogal vreemd hier en daar ... toen ik de eerste keer Garbage binnenwandelde, ging ik gelijk links om een kijkje op de scrapyard te nemen (waar je in SHoC de jongens van Wolf een handje helpt) ; begint er een stel bandits te schreeuwen en knallen me prompt af ... volgende keer dus maar even links (!) laten liggen en doorgewandeld naar volgende bandieten-kamp. Ze waren daar niet overdreven aardig, maar lieten me in ieder geval in leven. Stalker-kamp is daar ook vriendelijk, zal de stemming bij Freedom, iets verder naar boven ook eens gaan peilen (wel grappig, al die verschillende factions in 1 gebied).Cascade schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:54:
Dit topic is gesloten.
Performance problemen? Zet ENHANCED dynamic lightning uit, en FULL dynamic lightning aan =)
Voor technische problemen en vragen kun je terecht in Spielerij - Problemen & Vragen.