Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 17:22
KBDE schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:44:
Ik wilde Stalker Clear Sky preoderen op steam maar nu valt me alweer voor de zoveelste keer op dat wij europeanen worden belazerd.

Zie:
http://www.steampowered.c...rea=app&AppId=20510&cc=US
http://www.steampowered.c...rea=app&AppId=20510&cc=NL

Is dit niet te omzeilen, vindt het persoonlijk te belachelijk voor woorden.
Is dat niet gewoon de belasting die je moet betalen? Of kwam die hier nog eens bij op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:24
Die komt er nog eens bij, je zit dan op net geen $54
In Amerika komt deze niet nog eens extra erbij. dus $35.99

Vind dit een flink verschil!

[ Voor 50% gewijzigd door KBDE op 06-09-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

met de huidige koers is dit ongeveer gelijk lijkt me.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 20:50
Denken jullie dat clear sky het echt waard is om te kopen? Eigenlijk wachtte ik op de torrent release zodat ik het eerst even kon spelen, en als het me beviel vervolgens te kopen (dat is wat ik altijd doe, om miskopen te voorkomen). Echter is er nog geen torrent dus zit ik er aan te denken om hem maar meteen te kopen zonder demo.

Echter vond ik Shadow of Chernobyl erg tegenvallen, ik kwam niet verder (in het begin al :X) en ik vond het allemaal vrij vaag en de wapens gewoon extreem klote (pistool waarmee je nog geen olifant raakt). En dan had je nog een flinke dosis bugs om je aan te ergeren. Ik weet niet in hoeverre dit veranderd is in Clear Sky...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
leonpwner1 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:35:
Denken jullie dat clear sky het echt waard is om te kopen? Eigenlijk wachtte ik op de torrent release zodat ik het eerst even kon spelen, en als het me beviel vervolgens te kopen (dat is wat ik altijd doe, om miskopen te voorkomen). Echter is er nog geen torrent dus zit ik er aan te denken om hem maar meteen te kopen zonder demo.

Echter vond ik Shadow of Chernobyl erg tegenvallen, ik kwam niet verder (in het begin al :X) en ik vond het allemaal vrij vaag en de wapens gewoon extreem klote (pistool waarmee je nog geen olifant raakt). En dan had je nog een flinke dosis bugs om je aan te ergeren. Ik weet niet in hoeverre dit veranderd is in Clear Sky...?
Tja, als je het eerste deel al niets vond zal je dit deel niet veel beter vinden ben ik bang. Dat de wapens in het begin bagger zijn is voor wel meer mensen een tegenvaller, maar ze worden wel steeds beter. Ik vind het zelf niet echt een slechte zaak omdat het het spel wel spannend houdt, je bent dan immers niet zo godlike als je in andere spellen vaak wel bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37

Er zijn Russische torrents en ene Maverick heeft een 80% vertaling naar het Engels, dus die zou je ook kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:16

justifire

Shut up and squat !!

Is dit nu weer een andere patch dan de 1.5.03 patch?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
theroman schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:01:
[...]

Er zijn Russische torrents en ene Maverick heeft een 80% vertaling naar het Engels, dus die zou je ook kunnen proberen.
Mwah daar heb ik niet zo'n zin in ;) Denk dat ik hem even bestel, is 25 euro bij gcshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
leonpwner1 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:16:
[...]

Mwah daar heb ik niet zo'n zin in ;) Denk dat ik hem even bestel, is 25 euro bij gcshop.
Bedankt voor deze info :) Meteen ook ff besteld, vanaf de 12e leverbaar (meteen Crysis warhead voor 25 euro meebesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Zelf heb ik weinig tot geen last gehad van bugs moet ik zeggen. Je moet je wel even verdiepen in het spel, maar het is de moeite dubbel en dwars waard. Ik vond de game steeds vetter en vetter worden toen ik verder in het spel kwam. Heerlijk soort van wegdromen in het STALKER wereldje. Kijk echt heel erg uit naar CS ! Balen dat we dus langer moeten wachten ... Maar dat zal denk ik wel beloond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18

Wanneer is iets het 'echt' waard om te kopen? Als je het wilt proberen, wacht dan op de demo i.p.v. de illegale (meestal stuk minder stabiele) versie te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Demo komt er niet zover ik weet. Kan ook moeilijk van een free roaming spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
leonpwner1 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 17:48:
Demo komt er niet zover ik weet. Kan ook moeilijk van een free roaming spel :P
Waarom zou je hier geen demo van kunnen maken? Ze zouden gewoon de andere mappen weg kunnen laten, zodat je niet naar nieuwe werelden kan. Lijkt mij niet zo moeilijk.

Kan je onbeperkt 'free roamen' in de 1ste map.

En ja, ik heb de originele stalker (uit) gespeeld dus weet hoe het spel in elkaar zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ja maar komt die demo er ook? Geloof het niet he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Heb em hier gekocht:

http://www.dlgamer.com/Bu...4cd6f78ed37ca9cb82e7fde1c

Een direct digital download :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Invisible_man schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:33:
[...]

Bedankt voor deze info :) Meteen ook ff besteld, vanaf de 12e leverbaar (meteen Crysis warhead voor 25 euro meebesteld).
Ik vind dat nog steeds geen goeie deal. bij play is ie 25,50 euro inclusief gratis shipping, en aangezien de mijne op donderdag morgen op de post ging heb ik hem maandag. Dan moet jij nog 3 of 4 dagen wachten en dan gaat ie pas op de post.
Enne...
Crysis: Warhead | PC Games
EUR 20.99 Free Delivery
:+
Ik weet een betere manier om Clear Sky + Warhead te pakken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Invisible_man schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:37:
[...]

Tja, als je het eerste deel al niets vond zal je dit deel niet veel beter vinden ben ik bang. Dat de wapens in het begin bagger zijn is voor wel meer mensen een tegenvaller, maar ze worden wel steeds beter. Ik vind het zelf niet echt een slechte zaak omdat het het spel wel spannend houdt, je bent dan immers niet zo godlike als je in andere spellen vaak wel bent.
Idd gameplay is niet veel veranderd. Tja vind het best logisch / tof om met een pistooltje te beginnen, zou wat zijn als je meteen met een dikke sniperrifle begon.. totaal niet logisch ook.

Trouwens laten we het aub ontopic houden en de "Ik heb CS bij xxx voor maar 25 euro besteld" berichten lekker even achterwege laten :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:09:
[...]

Ik vind dat nog steeds geen goeie deal. bij play is ie 25,50 euro inclusief gratis shipping, en aangezien de mijne op donderdag morgen op de post ging heb ik hem maandag. Dan moet jij nog 3 of 4 dagen wachten en dan gaat ie pas op de post.
Enne...
Crysis: Warhead | PC Games
EUR 20.99 Free Delivery
:+
Ik weet een betere manier om Clear Sky + Warhead te pakken te krijgen.
Sommigen moeten het ook altijd weer beter weten hoor -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Nou, AA werkt nog steeds niet :').

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Serieus niet? Je kunt het dus ook nog forceren via je driver control panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

leonpwner1 schreef op zondag 07 september 2008 @ 00:11:
[...]

Serieus niet? Je kunt het dus ook nog forceren via je driver control panel?
niet geprobeerd maar ingame werkt dat schuifje iig niet :/.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Als iemand mij een demonstratie kan laten zien met settings op max, enhanced full dynamic lighting, reso 1920x1200 en een fps boven de 30 krijg je een virtueel koekje.

Dat lukt vast wel met een SLI setup van 2x gtx280 kaarten ofzo :').

Bij mij is het niet te doen en ben genoodzaakt om het op full dynamic lighting te spelen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Invisible_man schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 21:20:
[...]

Sommigen moeten het ook altijd weer beter weten hoor -O-
offtopic:
Lekker kansloos trollen? Voor degenen die het spel nu ook z.s.m. in huis willen halen zonder teveel te betalen lijkt me dit tamelijk relevant dat ze hem snel en goedkoop te pakken krijgen. En dat is niet jouw manier in elk geval. Ik hoop alleen dat ik anderen wél aanzet tot denken over waar te kopen omdat ie blijkbaar wel al te hebben is. Dat jij je daar beledigd door voelt is geen streven mijnerzijds en zal me ook niet echt boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Tripp schreef op zondag 07 september 2008 @ 00:47:
[...]

niet geprobeerd maar ingame werkt dat schuifje iig niet :/.
Heb jij de game dus al ? Zo ja .... hoe bevalt ie ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 08:34:
[...]

offtopic:
Lekker kansloos trollen? Voor degenen die het spel nu ook z.s.m. in huis willen halen zonder teveel te betalen lijkt me dit tamelijk relevant dat ze hem snel en goedkoop te pakken krijgen. En dat is niet jouw manier in elk geval. Ik hoop alleen dat ik anderen wél aanzet tot denken over waar te kopen omdat ie blijkbaar wel al te hebben is. Dat jij je daar beledigd door voelt is geen streven mijnerzijds en zal me ook niet echt boeien.
Lees je post eens terug die geeft imo ook een uitlokkend gevoel en zoals ik al zei laten we het ontopic houden en geen moddergevecht starten!
JediUberknaft schreef op zondag 07 september 2008 @ 09:21:
[...]

Heb jij de game dus al ? Zo ja .... hoe bevalt ie ?????
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ervaringen zijn goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wat betreft de AA, dit vond ik op het forum:
It's quite strange that nobody has requested information about anti aliasing in this game, so i'm going to: stalker uses deferred lighting HDR, so it's impossibile to activate AA (remember GRAW). It's impossible to have it even forcing the filter in the driver control panel (nVidia or ATI makes no differences); with dinamic lighting (full or objects is the same) the option in menu game it's useless, so why is it posibile to adjust the AA value?
http://www.gsc-game.com/i...ge=1&thm_id=4648&sec_id=2
STALKER uses an original approach to rendering, that, while allowing it to render great amounts of shadowing and lighting efficiently, is absolutely incompatible with hardware antialiasing. STALKER uses its own antialiasing implementation, so this is not a big worry.
http://www.gsc-game.com/i...ge=3&thm_id=3623&sec_id=2

Er is dus wel een vorm van AA...?

Dacht eigenlijk dat DirectX10 deffered lightning HDR + AA mogelijk maakte, maar dat zal wel DirectX10.1 zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik baal echt ontzettend dat Clear Sky nu voor de 2e keer is uitgesteld. Ik zie ook trouwens nog nergens een Limited/Collectors Edition. Bij Shadow Of Chernobyl was de Collectors Edition in grotere aantallen te vinden dan de gewone versie. Zou echt bagger zijn als voor CS geen Limited komt.

Zowizo is het erg matig dat ze de uitgestelde releasedatums zo slecht doorcommuniceren. Sommige webshops zeggen de 12e, andere weer de 19e, steam bijft bij de 15e, andere websites staan nog steeds op de 5e terwijl er nog pre-order bij staat.
Van de officiele websites wordt je ook niet veel wijzer (als ze al niet down zijn). Echt jammer dat trouwe fans zo slecht behandeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:58

Vrijdag

De Zwarte

En het is blijkbaar landgebonden :{

Ben net opnieuw begonnen met SoC, en ik kan drie keer achter elkaar die Stalker doodmaken? Wazig. maarja, het levert geld op :9
Alleen dat heen en weer lopen in het begin is nogal, tja, ruk.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

TroonStaal schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:17:
En het is blijkbaar landgebonden :{

Ben net opnieuw begonnen met SoC, en ik kan drie keer achter elkaar die Stalker doodmaken? Wazig. maarja, het levert geld op :9
Alleen dat heen en weer lopen in het begin is nogal, tja, ruk.
Dat soort dingen is in CK al verbeterd. In plaats van dat hele stuk terug te rennen kan je nu bij NPC's warpen :).

Verder heb je nu in elk dorp een mechanic die je wapens kan fixen en ook kan upgraden :). Dat kan al vrij vroeg en voor sommige upgrades moet je eerst (usb) sticks vinden/verkrijgen voordat je ze kan doen. Deze zijn in het eerste geval questgebonden :).

Het upgraden van weapons is erg cool(een welkom nieuwe feature imo), maar soms wat onduidelijk. Als je de ene upgrade neemt, kan je, en dat is dan meestal de 2e/volgende niet nemen. Dat is dus gaar aangegeven maar je raakt na een paar keer upgraden er wel wijs uit hoe dat werkt. Het is toch niet zo heel duur in het begin en je krijgt aardig wat geld voor de quests in het begin.

Armor kan je ook upgraden :). Bijvoorbeeld nightvision add-on, meer fire protectie, of minder bullet penetration(oid). Verder is er altijd een optie om de arctifacts slots up te graden. Je eerste armor kan je 2 keer upgraden voor arctifacts.

Arctifacts in het wild vinden is ook een ander verhaal geworden. Je ziet ze niet meer zomaar overal rondzweven . Je hebt een aparaatje die je tevoorschijn moet halen en die geeft geluidssignalen of je wel of niet in de buurt bent. Volgens mij hoef je niet de hele tijd rond te gaan lopen met dit apparaatje zodat je geen arctifacts wil missen, deze liggen toch altijd in de buurt van anomolies.
Dit apparaatje is vast te houden samen met een pistool, niet met een rifle of shotgun. Dit zorgt er waarschijnlijk voor dat je verderop in de game altijd nog een sidearm wil dragen/bij je wil hebben. In SoC had je ze op gegeven moment niet meer echt nodig.

Het spel loopt aardig ok, vergelijkbaar met SoC. Behalve als je enhanced full dynamic lighting aanzet. Dan zie je echt de zonnestralen door ramen enzo en de belichting is dus veel beter, maar ik scoorde niet meer dan 15fps op mijn bakkie. Stalker is wel zo'n game dat je echt meer dan 50FPS wil, zowel voor de feeling als voor het stokken/stotteren van objects als je draait/strafed. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe dit presteert op een Ati 4870(x2) of een gtx280.

Het spel crashte bij mij regelmatig :'(. Vooral bij de mechanic en nog een paar andere obvious situaties waar die crasht. Ik heb de russische versie op de kop getikt (:')) en speel met patch 1.5.3. Overigens heb ik ook een engelse localization erop gekwakt zodat alle teksten en gesproken teksten in het engels zijn :).

In het begin is het spel weer aardig moeilijk, en de vijand is best wel goed in goed mikken van een grote afstand met dezelfde wapens als jij 8)7, die dus niet echt geweldig zijn in het begin.

Al met al zeker de moeite waard. Ik kreeg weer lekker dat stalkergevoel terug en wilde meer. Vooralsnog ben ik tot aan de swamps gekomen en toen crashte die en mijn laatste save crashte hij ook op :'(.

I wil hem wel graag op alle settings max inclusief lighting kunnen draaien, extra gfx is altijd goed en brengt meer sfeer imo. Tijd voor een nieuwe videokaart allicht!

[ Voor 7% gewijzigd door Tripp op 07-09-2008 17:02 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Oeh ik ben nu toch wel heel erg benieuwd. Nog maar een paar dagen. Qua specs maak ik me niet echt zorgen, ik denk wel dat ik het allemaal op max kan trekken. Ook wel leuk is dat je items kan upgraden en dat je nu ook met een apparaatje moet gaan zoeken naar artifacts. Heeft wel wat authentieks.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

TroonStaal schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:03:
Oeh ik ben nu toch wel heel erg benieuwd. Nog maar een paar dagen. Qua specs maak ik me niet echt zorgen, ik denk wel dat ik het allemaal op max kan trekken. Ook wel leuk is dat je items kan upgraden en dat je nu ook met een apparaatje moet gaan zoeken naar artifacts. Heeft wel wat authentieks.
specs? :P. (maak er eentje in je sig ofzo :> )

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Hoezo naar beneden scrollen :+, dat past helemaal op mun monitor :').

ziet eruit als een fatsoenlijke gaming rig ja. 8GB ram is alleen wel overkill :o.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Held :P

Ach, nu nog wel, maar ik draai vanalles op de achtergrond. Winamp, msn, last.fm, xfire, Firefox, Explorer, Photoshop... En ook nog eens Vista Premium. Dan is 8gb wel lekker en ook aardig toekomst voorbereid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Tripp schreef op zondag 07 september 2008 @ 05:46:
Als iemand mij een demonstratie kan laten zien met settings op max, enhanced full dynamic lighting, reso 1920x1200 en een fps boven de 30 krijg je een virtueel koekje.

Dat lukt vast wel met een SLI setup van 2x gtx280 kaarten ofzo :').

Bij mij is het niet te doen en ben genoodzaakt om het op full dynamic lighting te spelen.
Draait hier vloeiend op 2560x1600 alles max, full dynamic lights.
Constant 60+ fps
Alleen heb ik het probleem dat ik alleen maar achtergrondmuziek hoor en verder geen stemmen, schoten, beesten en zo.
Misschien dat een nieuwe patch dit verhelpt.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

justifire schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:57:
[...]

Draait hier vloeiend op 2560x1600 alles max, full dynamic lights.
Constant 60+ fps
Alleen heb ik het probleem dat ik alleen maar achtergrondmuziek hoor en verder geen stemmen, schoten, beesten en zo.
Misschien dat een nieuwe patch dit verhelpt.
oja jij met je TRI SLI 8)7.

Maar kijk even goed of je hem op enhanced full dynamic lighting hebt staan.
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z90/roetentoeter/CKlight.jpg
dit dus

Voor geluid zou ik in de settings op software modus proberen. Dat loste bij mij die problemen op, maar ik heb dan ook een 10 jaar oude geluidskaart erin zitten O-) .

Kan je hem ook eens draaien op 1 gtx280? om ff te zien of het echt te moeite waard is om te upgraden eventueel.

[ Voor 21% gewijzigd door Tripp op 07-09-2008 20:39 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Vind trouwens wel jammer dat een groot gedeelte gewoon de zelfde levels zijn als SoC :( Heb tot nu toe alleen het begin level (swamp) als nieuwe level gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

offtopic:
In overleg met de topicstarter de topictitel gewijzigd van '[PC] S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, deel 4' naar '[PC] Het grote S.T.A.L.K.E.R. topic, deel 4'.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Draait hier met 40-50 fps dx10 max IQ 1600x1200 16AF 8xAA en 30-45 op 1920x1440

Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/106/ssskinner083008145849makt6.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/4521/ssskinner083008145701maid8.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/7060/ssskinner083008145421masn5.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/8236/ssskinner083008145448mazx0.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/6355/ssskinner083008145721mazg9.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/3980/ssskinner083008145836mavy2.th.jpg

Settings:

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/679/ssskinner083008145022magh7.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/8418/ssskinner083008145045mauv3.th.jpg

I

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
edward2 schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:02:
Draait hier met 40-50 fps dx10 max IQ 1600x1200 16AF 8xAA en 30-45 op 1920x1440

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Settings:

[afbeelding]

[afbeelding]

I
En hoe heb je die AA werkend gekregen dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

leonpwner1 schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:06:
[...]

En hoe heb je die AA werkend gekregen dan? :)
Met de ingame slider in DX10. Je moet ook de patch hebben om MSAA te krijgen.
(Stond in de changelog van patch 1.53)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Dus in DX10 werkt AA wel? Aan de lijntjes te zien wel, alhoewel het in de 1e 2 screenshots niet echt te zien is.

En gooi eens de engelse localization erop. Das makkelijk te doen :).

Ik wil ook graag voorbeelden zien van mensen die een normale setup hebben en neit 1 waar je een aparte kolenmijn voor nodig hebt.

[ Voor 102% gewijzigd door Tripp op 07-09-2008 23:42 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Tripp schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:35:
Dus in DX10 werkt AA wel? Aan de lijntjes te zien wel, alhoewel het in de 1e 2 screenshots niet echt te zien is.

En gooi eens de engelse localization erop. Das makkelijk te doen :).

Ik wil ook graag voorbeelden zien van mensen die een normale setup hebben en neit 1 waar je een aparte kolenmijn voor nodig hebt.
Ja het werkt heel goed, zelfs op specular objecten.
btw, Ik heb nu de legale versie gekocht en draaiend (zie eerder in deze thread).

Hier nog een perf test:

http://www.pcgameshardwar...sser_DX10-Benchmark-Test/

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

edward2 schreef op maandag 08 september 2008 @ 00:03:
[...]

btw, Ik heb nu de legale versie gekocht en draaiend (zie eerder in deze thread).

Hier nog een perf test:

Danke sehr.
Ok, je hebt dus crossfire/SLI nodig om dit spel fatsoenlijk op dx10 te kunnen draaien :').

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

edward2 schreef op maandag 08 september 2008 @ 00:03:
[...]

Hier nog een perf test:

Dat zijn nog eens de testen! Goed blad is het ook, met echt handige tips hoe je het beste balans eruit kan krijgen op verschillende systemen _O_

Maar als ik het zo zie moet ik maar eens gaan kijken voor een tweede 4870 denk ik :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Tripp schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:40:
[...]

oja jij met je TRI SLI 8)7.

Maar kijk even goed of je hem op enhanced full dynamic lighting hebt staan.
[afbeelding]
dit dus

Voor geluid zou ik in de settings op software modus proberen. Dat loste bij mij die problemen op, maar ik heb dan ook een 10 jaar oude geluidskaart erin zitten O-) .

Kan je hem ook eens draaien op 1 gtx280? om ff te zien of het echt te moeite waard is om te upgraden eventueel.
Thanx voor de tip !
Nu dus op enhanced full dynamic lightning (DX10) gezet
Frames blijven nog steeds boven de 60+ hangen (scherm is 60hz dus weet niet wat max is)
Geluid heb ik alles al voor geprobeerd, ga zo maar ff opnieuw instaleren, zo ver was ik toch nog niet.

*edit*
Zojuist laatste patch geinstaleerd na een re-instal, denk toch dat me eerste instal corrupt was.
Nu doet geluid het prima, en nu werkt die lightning ook pas echt.
FPS 20-60 in de kampen en 50-60 daarbuiten.
Die lightning hakt er dus lekker in maar is het zeker waard :D
Vooral als het gaat schemeren zie je de fps dalen.

Verders nu een paar uurtjes gespeeld en man wat is dit een heerlijke game !!
Wat een sfeer, en erg goed gedaan met muziek als er actie in de buurt is.

[ Voor 26% gewijzigd door justifire op 08-09-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Volgens mij heb ik een bug..

Kun je quests aanzetten via de console ofzo?

Want ik heb gewoon niet de quest "meet guide" (in Cordon) En kan dus niet verder met de hoofdquest.

Is guide altijd op dezelfde plek? En alleen als deze quest actief is, of altijd? En kan ik hem dan per ongeluk afgemaakt hebben?

ARG volgens mij is die guide missie niet gekomen omdat ik nu al de "turn of the brain scorcher" missie moet doen.

Kan ik doc of guide laten verschijnen met de console oid?

[ Voor 22% gewijzigd door maratropa op 08-09-2008 14:29 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

maratropa schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:06:
Want ik heb gewoon niet de quest "meet guide" (in Cordon) En kan dus niet verder met de hoofdquest.
Geen bug ; die quest krijg je alleen als je Ghost 'gevonden' hebt in X16 ... gebeurt automagisch.
Zou ik zeker doen, want van guide krijg je info die bepalend is voor de (goede) afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik ben al 2 of 3 keer bij ghost geweest. Punt dat ik een beetje vreemd door de quests heengegaan ben, en ik heb dus niet nadat ik ghost gevonden heb de missie gekregen.

Maar zonder guide geen doc en zonder doc geen decoder toch? Ik heb eeeeecht geen zin om het spel weer opnieuw te moeten doen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

maratropa schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:03:
Punt dat ik een beetje vreemd door de quests heengegaan ben,
Hoe ging dat dan ?
Ik kreeg de X16 missie pas nadat ik eerst de missies voor de Agroprom en X18 documenten had aangenomen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Misschien omdat ik al heel snel in Yantar ben geweest ofzo, ik ben met heel veel health packs door de psi-blokkade heen gesneakt en al x16 in gegaan toen ik die missie helemaal nog niet had.

Ik heb het wel al een keer meer gelezen dat iemand guide niet kreeg.

Zou ik in nood wel in prypriat de decoder kunnen zoeken en dan toch in npp de deur door?

maar eigenlijk wil ik docs verhaal ook horen..

Maar zouden er niet console truukjes zijn ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 08-09-2008 15:20 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 21:15
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:12:
Ik baal echt ontzettend dat Clear Sky nu voor de 2e keer is uitgesteld. Ik zie ook trouwens nog nergens een Limited/Collectors Edition. Bij Shadow Of Chernobyl was de Collectors Edition in grotere aantallen te vinden dan de gewone versie. Zou echt bagger zijn als voor CS geen Limited komt.
Mja er staat inderdaad een Limited op GAME maar zie eens wat de Russen en de Polen krijgen :o ;(

http://forums.multiplay.co.uk/showthread.php?t=61170

Afbeeldingslocatie: http://screenshots.filesnetwork.com/52/news2/39262_1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Kenw00t op 08-09-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

maratropa schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:19:
Zou ik in nood wel in prypriat de decoder kunnen zoeken en dan toch in npp de deur door?
Tsja, dat ding ligt gewoon in een hotelkamer ... van Doc krijg je de locatie in je PDA. Weet niet of die spullen er ook liggen als je Doc niet ontmoet heb (?).
Ben je wel 's teruggeweest naar Strelok's stash om te kijken of Doc er 'toevallig' is, ook zonder Guide ontmoet te hebben ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Zojuist dus weer problemen met het geluid (special effects hoor je niet)
Blijkt dus met de DS3D GX 2.0 (nep-EAX) van Asus Xonar DX te maken te hebben.
Zet ik deze uit in Asus cp dan werkt het geluid wel gewoon goed.
Misschien handig voor degenen met een Xonar kaart die dit probleem ook krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die hem al hebben: waar hebben jullie hem gekocht??? :o :o :o

Thanks!
Mja er staat inderdaad een Limited op GAME maar zie eens wat de Russen en de Polen krijgen :o ;(
Die russische CE is inderdaad dikke ownage. Er is daar ook nog een duurdere versie met een heuse tas erbij!

Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/8024/stalkerclearskycollectozn0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:26:
Voor de mensen die hem al hebben: waar hebben jullie hem gekocht??? :o :o :o
De mensen die hem al hebben hebben hem niet gekocht :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

justifire schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:16:
[...]

Thanx voor de tip !
Nu dus op enhanced full dynamic lightning (DX10) gezet
Frames blijven nog steeds boven de 60+ hangen (scherm is 60hz dus weet niet wat max is)
Geluid heb ik alles al voor geprobeerd, ga zo maar ff opnieuw instaleren, zo ver was ik toch nog niet.

*edit*
Zojuist laatste patch geinstaleerd na een re-instal, denk toch dat me eerste instal corrupt was.
Nu doet geluid het prima, en nu werkt die lightning ook pas echt.
FPS 20-60 in de kampen en 50-60 daarbuiten.
Die lightning hakt er dus lekker in maar is het zeker waard :D
Vooral als het gaat schemeren zie je de fps dalen.

Verders nu een paar uurtjes gespeeld en man wat is dit een heerlijke game !!
Wat een sfeer, en erg goed gedaan met muziek als er actie in de buurt is.
sshh he is geen lightning: Afbeeldingslocatie: http://www.moonraker.com.au/techni/lightning.jpg
maar lighting :P

[ Voor 3% gewijzigd door Tripp op 08-09-2008 17:50 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Om de een of andere reden ben ik blij dat ik een cursus russisch heb gedaan.
Had niet verwacht daar in dit soort cases baat bij te hebben :P.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Zou iemand die het spel heeft misschien het performanceverschil tussen DX9 en DX10 willen testen? Benieuwd of DX10 rendering hier ook voor een nette halvering van de FPS zorgt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Goner schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:03:
[...]

Tsja, dat ding ligt gewoon in een hotelkamer ... van Doc krijg je de locatie in je PDA. Weet niet of die spullen er ook liggen als je Doc niet ontmoet heb (?).
Ben je wel 's teruggeweest naar Strelok's stash om te kijken of Doc er 'toevallig' is, ook zonder Guide ontmoet te hebben ??
ja, net geweest, daar issie niet... boehoe.. :'(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Weet iemand hoe je die emission bij de outpost die jemoet beschermen kunt overleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Avalaxy schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:21:
Zou iemand die het spel heeft misschien het performanceverschil tussen DX9 en DX10 willen testen? Benieuwd of DX10 rendering hier ook voor een nette halvering van de FPS zorgt :X
Dx9 heeft ongeveer dezelfde gfx en fps output als SoC
http://www.pcgameshardwar...=889913&article_id=658971

ALs je dan hier kijkt kan je er van op aan dat dx10 idd voor die nette halvering zorgt :X.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

maratropa schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:33:
[...]

ja, net geweest, daar issie niet... boehoe.. :'(
de kamer gaat dan niet open (dacht kamer 26). Je kan dan van de buitenkant de kamer benaderen. Er zit dan echter zo'n metale waaier voor maar door granaten de kamer in te gooien kan je toch zorgen dat je de decoder kan pakken vanaf buiten. ;)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

maratropa schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:33:
ja, net geweest, daar issie niet...
Ben je wel 's teruggeweest naar de plek waar Fox was ?? Daar ontmoet je Guide namelijk ook ...
Ik krijg uit een thread hier de indruk dat je de info ook van een evt. dode Guide kunt halen ...
Er is ook een screenshot waar je de info van Sid kan kopen, maar dat is zo te zien een mod.

Heb je trouwens ooit de "Find out what happened to Ghost" missie gehad ?? Staat op de flashdrive in Strelok's bergplaats ...

[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 08-09-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

btw, patch 1.5.4 zorgde ervoor dat mijn oude savegames niet meer echt bruikbaar waren :'(. Ik was gelukkig niet zo ver :P.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Tripp schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:47:
btw, patch 1.5.4 zorgde ervoor dat mijn oude savegames niet meer echt bruikbaar waren :'(. Ik was gelukkig niet zo ver :P.
Lol weer zo'n streek? :o
Lekker bezig, nja iig geven ze patches uit beter dan niets :)
Zal aankomende week de TS ook eens updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Aye, maar hij crasht niet meer om de haverklap, quests minder gebugged en de scripts lopen wat beter heb ik het gevoel. Ook iets smoother feeling :).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Goner schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:11:
[...]

Ben je wel 's teruggeweest naar de plek waar Fox was ?? Daar ontmoet je Guide namelijk ook ...
Ik krijg uit een thread hier de indruk dat je de info ook van een evt. dode Guide kunt halen ...
Er is ook een screenshot waar je de info van Sid kan kopen, maar dat is zo te zien een mod.

Heb je trouwens ooit de "Find out what happened to Ghost" missie gehad ?? Staat op de flashdrive in Strelok's bergplaats ...
Ja die heb ik gedaan en gehaald...

Ik denk dat zonder missie er ook geen guide is, dood of levend..

hij heeft het dus ook:

http://stalker.heroesradio.com/Forum/viewtopic.php?t=1454

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 08-09-2008 21:52 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 18:27
hoe kom ik levend door de red forest heen?

ik moet er 3 missie's doen maar het zit helemaal vol straling en ik heb te weinig medical packs en antirad drugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Zelfde probleem. Maar dit probleem heb ik ook op Amber (met die scientist) moet ik ook dat gebouw in met die zombies maar ook te veel straling. Terwijl ik een goed pak heb. Iemand een idee? (Clear Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Haha lekker duidelijk zo met 2 verschillende spelversies in 1 topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
justifire schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:07:
Haha lekker duidelijk zo met 2 verschillende spelversies in 1 topic :P
Mja gaat best zolang de mensen maar de versie noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Tripp schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:47:
Hoe kom je aan 1.5.4 ? Ik heb vandaag de game binnen gehad en ging gelijk op de 'patch' site kijken. Daar stond zover ik weet alleen 1.5.3 op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-08 22:00
Ik heb clear sky voor de duidelijkheid :P met patch 1.5.4

Ik ben van The Swamp naar de Cordon gegaan met een Guid, en toen weer terug via een guid van de Stalker basis. Maar nu is er in de hele Swamp geen Guid te vinden die me terug willen nemen naar Cordon. Verder kan ik ook niet op de "normale/oude" manier de map verlaten. Ik krijg wel het scherm "wil je deze map verlaten ?" maar dan spawn je 2 meter achter zodra je op "yes" drukt.
Ik heb alle drie de wegen geprobeerd :s.

[ Voor 4% gewijzigd door aquila2 op 09-09-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

aquila2 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:39:

Ik ben van The Swamp naar de Cordon gegaan met een Guid, en toen weer terug via een guid van de Stalker basis. Maar nu is er in de hele Swamp geen Guid te vinden die me terug willen nemen naar Cordon. Verder kan ik ook niet op de "normale/oude" manier de map verlaten. Ik krijg wel het scherm "wil je deze map verlaten ?" maar dan spawn je 2 meter achter zodra je op "yes" drukt.
Zelfde hier :')

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
Zelfde hier :')
Wat fijn toch ;( het zal dus niet bij update 1.5.4 blijven.
Nu maar een oude save laden van in de Cordon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Ja, en als ik later terugwil dan? In Cordon is niet zo snel een mechanic.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
Tripp schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:56:
Ja, en als ik later terugwil dan? In Cordon is niet zo snel een mechanic.
Je wel der zit er 1 in de stalker basis aan een tafeltje vlak bij de Trader
met de basis bedoel ik niet het dropje met Wulf, maar die aan de andere kant van de Rails.

[ Voor 14% gewijzigd door aquila2 op 09-09-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

aquila2 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:57:
[...]

Je wel der zit er 1 in de stalker basis aan een tafeltje vlak bij de Trader
met de basis bedoel ik niet het dropje met Wulf, maar die aan de andere kant van de Rails.
Naja ok, maar het blijft butt dat je niet terugkan zonder die bug te krijgen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:12

H.Boss

Hugo Boss

Stalker clear sky zuigt, als het gaat om optimatlisatie voor multi-core. En de graphics zijn eigenlijk ook een beetje van Shadow of chernobyl met iets meer foefjes.

Gebruikt 1 core, is niet eens geoptimaliseerd voor meer. Zit ik hier met mijn Q9550 haha. Echt jammer. Want verder is het wel een vette storyline. En de game loopt ook vlekkeloos op de highest settings, ook al gebruikt die maar een core die continue op 90-100% staat te loeien.

[ Voor 19% gewijzigd door H.Boss op 09-09-2008 22:50 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
Cordon is nog te bugged. iedereen wil zo "lucky detector" hebben, binnen 1 uur spelen daar heb je al 6 missies die bugged zijn, zoals heel weinig tijd om iemand te reden. Hoe licht bepakt je ook ben de mutanten zijn er eerder. Ik denk dat wacht tot de volgende patch voor dat ik verder speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Ik ga ook wachten, de hele tijd dat geouwhoer schiet echt niet op :(

stiekem toch ff verder spelen :P. IEmand heeft oplossing voor zoning bug gepost:
http://www.gamespot.com/p...d=m-1-45317773&pid=942067

[ Voor 57% gewijzigd door Tripp op 10-09-2008 00:12 ]

specs

• maratropa
  • Niet online
wat betekenen die 3 blauwe driehoekjes bij plaatjes op deze kaart? :)

http://www.webalice.it/re...r/images/Map_Zone-big.jpg

Ben maar overnieuw begonnen...grmbl..

[ Voor 24% gewijzigd door maratropa op 10-09-2008 14:02 ]

specs

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Clear Sky al uit ja? Zo te zien is het net zo buggy als dat het origineel was. Nouja ze houden wel dezelfde feel iig :')

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• aquila2
De Europese versie niet, de Russische is al wel te koop en daar voor heb je "mods" (de originele engelse bestanden) om hem engels te maken. Hij is al een stuk beter dan de eerste stalker.
zoals beter te volgen missie , verder heb je mechanic die spullen voor best weinig reparen ( ligt er aan hoe de conditie van de spullen is) verder kan je daar je wapens upgraden bijvoorbeeld een pistool van 9x18mm Ammo naar 9x19mm of anders om met een machine geweer.
Er is altijd wel een missie waar je geld mee kan verdienen ect. En elke game die uitkomt heeft bugs. Bij de eerste stalker vond in de Garbage een FT 200M best leuk in het begin. maar na eerste update kon ik hem negers meer vinden :(
Maar ik denk als de Europese versie uit komt dat er al een heleboel verbeterd is.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Er is blijkbaar niet 1 (één) Europese versie ... er staat hoger al een post van iemand die 'm in Frankrijk al in de winkel heeft gezien en ook in internationale forums zie ik al Engelsen die 'm hebben.
In Nederland istie nog steeds niet uit ; op de site van DynaByte staat 11 sep. en bij Free record Shop staat 12 sep. Rest weet ik niet maar zie wel dat de prijs varieert van 29.95 tot 39.95 ?!
Amerika zit ook nog te wachten ...
maratropa schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:02:
wat betekenen die 3 blauwe driehoekjes bij plaatjes op deze kaart?
Items waar je stash-info in je PDA voor nodig hebt (na searchen van bodies) ... items zonder driehoekjes zijn gewoon te vinden zonder info.

[ Voor 31% gewijzigd door Goner op 10-09-2008 15:03 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

aquila2 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:48:
De Europese versie niet, de Russische is al wel te koop en daar voor heb je "mods" (de originele engelse bestanden) om hem engels te maken. Hij is al een stuk beter dan de eerste stalker.
zoals beter te volgen missie , verder heb je mechanic die spullen voor best weinig reparen ( ligt er aan hoe de conditie van de spullen is) verder kan je daar je wapens upgraden bijvoorbeeld een pistool van 9x18mm Ammo naar 9x19mm of anders om met een machine geweer.
Er is altijd wel een missie waar je geld mee kan verdienen ect. En elke game die uitkomt heeft bugs. Bij de eerste stalker vond in de Garbage een FT 200M best leuk in het begin. maar na eerste update kon ik hem negers meer vinden :(
Maar ik denk als de Europese versie uit komt dat er al een heleboel verbeterd is.
De russische is ook best te spelen, zeker als je wat russisch kunt. Klinkt way beter dan het engels uit het eerste deel.

Verder zitten er wat nare dingen in (zoals die wachttoren achter de spoordijk, daar kom je niet 1-2-3 langs vanuit de swamps). Jammer alleen dat veel missies net iets te snel worden gecancelled.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Goner schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:55:
Er is blijkbaar niet 1 (één) Europese versie ... er staat hoger al een post van iemand die 'm in Frankrijk al in de winkel heeft gezien en ook in internationale forums zie ik al Engelsen die 'm hebben.
In Nederland istie nog steeds niet uit ; op de site van DynaByte staat 11 sep. en bij Free record Shop staat 12 sep. Rest weet ik niet maar zie wel dat de prijs varieert van 29.95 tot 39.95 ?!
Amerika zit ook nog te wachten ...
Ja, dat was ik :) Was vorige week donderdag. Heb toen nagevraagd maar omdat het gelocaliseerd was (dus alles in het frans) toch maar niet meegenomen. Ik heb ooit eens tijdens uitwisseling een franse versie van UT'99 gespeeld maar ik kwam niet meer bij van die franse commentaren. "Double tué" klinkt nét even wat minder koel dan "Double Kill!" :+

En Chernobyl in het frans, nah, dat trok me toch niet echt :P

• Goner

Goner

What can I do you for ?

aquila2 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:48:
En elke game die uitkomt heeft bugs.
Da's waar, maar die in de beide Stalkers zijn van een dusdanige kwaliteit dat het vaak knap irritant (bij vlagen onspeelbaar) wordt ... en als er dan een patch kwam, introduceerde die weer nieuwe bugs. In SHoC had ik na patch 1.00006 nog steeds ellende met spontane missies en lege caches (en wel info in PDA!).

Het is gewoon een heel complex spel ... in de gemiddelde shooter waar je gewoon het lijntje moet volgen (CoD, MoH) kom je dat soort bugs niet tegen.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Toch heeft het wel wat. Ik ben weer begonnen (was eerst nooit ver gekomen) en zit nu in de Dark Valley daar ondergronds na die Bostov. Dat is vaak erg creepy, geluiden in de verte en dan ineens van die tonnen die op je afgeslingerd worden door de poltergeists.

Het enige andere spel wat ik ook af en toe behoorlijk griezelig vond was Clive Barker's Undying. Fear deed me dan weer niks.

Heb ook wel een aantal quests die niet lukken omdat er gewoon niks verscheen, quests die maar herhaald bleven worden en dergelijke maar het heeft wel zo zijn charme. Past wel in de setting, dat niet alles goed klopt.

• aquila2
Boudewijn schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:02:
[...]

De russische is ook best te spelen, zeker als je wat russisch kunt. Klinkt way beter dan het engels uit het eerste deel.

Verder zitten er wat nare dingen in (zoals die wachttoren achter de spoordijk, daar kom je niet 1-2-3 langs vanuit de swamps). Jammer alleen dat veel missies net iets te snel worden gecancelled.
Het engels is nu ook velen malen beter dan in het eerste deel. Voor dat wacht toren probleem je kan
stash-info kopen voor 1500 bij Nimble (moet je wel door vragen wat er in zit ) en dan heb je een Chaser 13. best leuk :D

Verwijderd

TroonStaal schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:04:ik kwam niet meer bij van die franse commentaren. "Double tué" klinkt nét even wat minder koel dan "Double Kill!" :+
offtopic:
Kom in duitsland wonen... }:|
Kwartje voor wie z'n bek recht houdt bij de zwoele Duitse schlager stem die aankondigt dat je in Half-Life 2 wat moet gaan doen :+

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

aquila2 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:37:
[...]

Het engels is nu ook velen malen beter dan in het eerste deel. Voor dat wacht toren probleem je kan
stash-info kopen voor 1500 bij Nimble (moet je wel door vragen wat er in zit ) en dan heb je een Chaser 13. best leuk :D
Aaah , ik heb het opgelost door langs de spoorrails te lopen en er dan overheen te gaan bij de brug.
Werd wel op me geschoten maar snel weg-gerend.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:04:
[...]

offtopic:
Kom in duitsland wonen... }:|
Kwartje voor wie z'n bek recht houdt bij de zwoele Duitse schlager stem die aankondigt dat je in Half-Life 2 wat moet gaan doen :+
_O-

Gloeiende, ik zit vast. Heb de docuements uit X18 gehaald maar als ik nu in de bar sta dan reageert de barkeeper niet meer op me. Kan ook niet met hem traden. Wat doe ik verkeerd?

Ik ben ook nog naar Cordon gegaan om daar wat docs te halen en aan die begin trader te geven. Ik snap er niks van :?

/edit: Hm, ik heb maar een andere savegame gepakt en ben in plaats van na de docs teruggegaan naar de barkeep en niet naar Cordon. Nu maar eens naar Cordon, kijken wat er gebeurt.

[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 10-09-2008 20:20 ]

• Goner

Goner

What can I do you for ?

TroonStaal schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:42:
Heb de docuements uit X18 gehaald maar als ik nu in de bar sta dan reageert de barkeeper niet meer op me.
Da's knap, rechtstreeks uit X18 naar de Bar ?! Ik kon Dark Valley/X18 alleen nog maar uit via de tunnel naar Cordon. De weg terug naar Garbage/Bar zat vol military. Ben dus eerst langs Sid gegaan, die adviseert om de papieren naar Barkeep te brengen.

• mrFoce
aquila2 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:39:

offtopic:
Misschien een 'anti piracy' feature :D
1.5.4 is niet uit namelijk. Officiele patch site vermeld enkel 1.5.3. Iemand stuurde me een DM dat die 1.5.4 van Mininova had gehaald, dus een illegale versie.

Meer mensen last dat Stalker soms start in een klein schermpje? (m'n desktop zit op 2560x1600) , het probleem lost zichzelf op als ik dan gewoon naar options ga en op 'USE' druk. Speel het spel zelf op 1280x800.

Vind de performance van Stalker best brak. Speel het op DX10 settings en 'medium' quality. Had betere performance verwacht met m'n 8800GT, quadcore cpu en 4 GB ram :'(

[ Voor 31% gewijzigd door mrFoce op 10-09-2008 20:53 ]

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 00:07
Pff.. Dit spel is echt te moeilijk voor mij. Ik kom net in Cordon met mijn pistoltje terwijl er mannetjes met dikke railguns op me schieten. Kom geen stap verder.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 00:07
gideon82 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:50:
[...]

offtopic:
Misschien een 'anti piracy' feature :D
1.5.4 is niet uit namelijk. Officiele patch site vermeld enkel 1.5.3. Iemand stuurde me een DM dat die 1.5.4 van Mininova had gehaald, dus een illegale versie.

Meer mensen last dat Stalker soms start in een klein schermpje? (m'n desktop zit op 2560x1600) , het probleem lost zichzelf op als ik dan gewoon naar options ga en op 'USE' druk. Speel het spel zelf op 1280x800.

Vind de performance van Stalker best brak. Speel het op DX10 settings en 'medium' quality. Had betere performance verwacht met m'n 8800GT, quadcore cpu en 4 GB ram :'(
Euh... Ik speel het op 1680x1050 op max, maar dan niet met DX10 lightning maar gewoon full dynamic lightning en loopt vloeiend. x2 5600+ 2GB en 8800GT

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waar precies dan? Dit zou op zich niet echt voor moeten komen.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Performance problemen? Zet ENHANCED dynamic lightning uit, en FULL dynamic lightning aan =)
Voor technische problemen en vragen kun je terecht in Spielerij - Problemen & Vragen.