[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 104.537 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:44:
Ik heb vandaag mijn iphone gekregen, online besteld via t-mobile

alleen nu werkt mijn bewegings sensor zo ruk. zelfs na licht te schudden blijft hij in het verticale scherm. Zo af en toe lukt het me om in de landscape modus te komen.. alleen kom ik er dan niet meer uit. De enige weg is om de menu knop in te drukken.

Nu wil ik er mee terug gaan, maar kan ik ook gewoon bij een apple reseller terecht? ik heb altijd het idee dat die mensen er meer van af weten. :?

----

Ik ben er achter, je moet de telefoon rechtop houden 8)7
ik vraag me toch serieus af hoe jij dan met je telefoon aan het spelen was...:P lag je opd e bank ofzo?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Kleine correctie: Nuevasync ondersteunt contacts en calendar, binnenkort ook mail.
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om voor mail, contacts en calendar verschillende (push) accounts te gebruiken? (hopelijk kan ik het morgen zelf uitzoeken...)

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Xandrios schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:38:
Het lijkt me dat wifi energiezuiniger is...
Wifi wil iedere paar honderd milliseconden een beaconframe zien. 3G is niet anders dan een superset van GSM, dus kan toe met een PLU ergens tussen de 6 minuten en 24 uur. Tel uit je winst. :)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Vriend van me doet aan nano behandelingen voor auto's en zo. Werkt geweldig.
Nou vroeg ik me af of er iemand was die ervaringen had met een nanobehandeling van zijn iPhone? Lijkt me best relaxed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze vraag een aantal pagina's geleden ook gesteld maar tot nog toe geen antwoord gehad, ik hoop dat iemand voorbij komt die hier uitsluitsel over heeft:

Stel ik heb thuis een draadloos netwerk "Wifi". Als mijn powerbook laptop thuis draadloos verbonden is met het netwerk "Wifi" en ik loop met mijn iPhone mijn kamer in zodat deze automatisch ook verbind met wireless netwerk "Wifi", kunnen deze apparaten dan gesynchroniseerd worden over dit netwerk?

Maw: Waarom zou een kabeltje noodzakelijk zijn als ze beide op het zelfde lokale draadloze netwerk zitten?
Hoe handig zou het zijn dat als je met je iPhone in je broekzak je kamer in loopt automatische synchronisatie plaatsvind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:45:
Ik heb deze vraag een aantal pagina's geleden ook gesteld maar tot nog toe geen antwoord gehad, ik hoop dat iemand voorbij komt die hier uitsluitsel over heeft:

Stel ik heb thuis een draadloos netwerk "Wifi". Als mijn powerbook laptop thuis draadloos verbonden is met het netwerk "Wifi" en ik loop met mijn iPhone mijn kamer in zodat deze automatisch ook verbind met wireless netwerk "Wifi", kunnen deze apparaten dan gesynchroniseerd worden over dit netwerk?

Maw: Waarom zou een kabeltje noodzakelijk zijn als ze beide op het zelfde lokale draadloze netwerk zitten?
Hoe handig zou het zijn dat als je met je iPhone in je broekzak je kamer in loopt automatische synchronisatie plaatsvind?
Je kunt alleen middels Exchange of MobileMe draadloos synchroniseren. Dat is eigenlijk nog veel makkelijker dan de kamer in te lopen, het werkt immers overal en altijd (zolang je maar een internetverbinding hebt). Het nadeel is natuurlijk dat MobileMe geld kost en dat de gratis alternatieven die via Exchange werken iets meer moeite kosten om op te zetten :)

Dit is wel een goed voorbeeld:
Lt. Marx schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:32:
Deze valt onder handige websites voor de iPhone. Gratis exchange die je kan koppelen aan je Google calendar of mail (en binnenkort ook contacts). Ik gebruik nu zelf de calendar functie, echt precies wat ik zocht!
https://www.nuevasync.com/

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
Hoedje schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:50:
[...]

Je kunt alleen middels Exchange of MobileMe draadloos synchroniseren. Dat is eigenlijk nog veel makkelijker dan de kamer in te lopen, het werkt immers overal en altijd (zolang je maar een internetverbinding hebt). Het nadeel is natuurlijk dat MobileMe geld kost en dat de gratis alternatieven die via Exchange werken iets meer moeite kosten om op te zetten :)

Dit is wel een goed voorbeeld:

[...]
Ik heb anders geen problemen met mijn eigen IMAP server ;) Wwerkt als een trein, Reply sturen gaat ook gewoon via m'n eigen SMPT server. Ik verstuur nu nog geen minuut later ontvang ik deze.

Ontvangen duurt iets langer ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07 13:35

Har

Zou iemand mij een plezier willen doen? Ik heb met het demo-exemplaar in de T-Mobile shop gespeeld en was zeer onder de indruk van de snelheid van Safari. Het vervelende was alleen dat dit exemplaar was verbonden met de T-Mobile hotspot die een paar meter verderop aan de muur hing.

Ik weet dus niet hoe prettig het browsen is over een 3G verbinding. Zou iemand voor mij een paar pagina's van de Volkskrant en/of het NRC willen browsen (www.vk.nl, www. nrc.nl) en posten hoe lang het gemiddeld duurt voordat een pagina verschenen is?

Heel hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Met een goede 3G verbinding kan je ervan uit gaan dat het en seconde of 3-5 langer duurt dan met WiFi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
To_Tall schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:04:
[...]

Ik heb anders geen problemen met mijn eigen IMAP server ;) Wwerkt als een trein, Reply sturen gaat ook gewoon via m'n eigen SMPT server. Ik verstuur nu nog geen minuut later ontvang ik deze.

Ontvangen duurt iets langer ;)
Dat is alleen mail, ik heb het nu ook over agenda en contacts ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Hoedje schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:42:
[...]

Dat is alleen mail, ik heb het nu ook over agenda en contacts ;)
Dan mobileme of Exchange ;) Ff niet geled op contacts en Calander :o

Net mail ontvangen van ZAGG :o
****** THIS IS AN AUTOMATED MESSAGE, DO NOT REPLY ******

Hello,

Thank you for your recent order of the invisibleSHIELD by ZAGG.

This e-mail is to confirm that we have recently shipped your order.

Please keep the invisibleSHIELD in mind when it comes to shielding any of your other gadgets. If we can be of service in any way, feel free to contact us between the hours of 9:00 AM MT (GMT-7) to 5:00 PM MT (GMT-7), Monday thru Friday.

Once again, thank you for your business, and enjoy your invisibleSHIELD!

All the best,

Shipping Department
ZAGG, Inc.
http://www.invisibleshield.com/company/contact.php
(801) 263-0699
Ik heb afgelopen vrijdag besteld :D en vanacht om 2 uur het mailtje ontvangen.

Dus binnen nu en een week moet deze wel binnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HarrieFrericks schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:31:
Zou iemand mij een plezier willen doen? Ik heb met het demo-exemplaar in de T-Mobile shop gespeeld en was zeer onder de indruk van de snelheid van Safari. Het vervelende was alleen dat dit exemplaar was verbonden met de T-Mobile hotspot die een paar meter verderop aan de muur hing.

Ik weet dus niet hoe prettig het browsen is over een 3G verbinding. Zou iemand voor mij een paar pagina's van de Volkskrant en/of het NRC willen browsen (www.vk.nl, www. nrc.nl) en posten hoe lang het gemiddeld duurt voordat een pagina verschenen is?

Heel hartelijk dank.
www.vk.nl: vanaf 5 seconden kon ik de teksten lezen, vanaf 9 seconden waren alle frutseltjes mee geladen.

www.nrc.nl: Volledig geladen in 11 seconden.

Voor het gevoel gaat het zelfs nog sneller, ik was verbaast dat het toch nog 11 hele seconden waren bij NRC toen ik op de stopwatch keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HarrieFrericks schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:31:
..........Ik weet dus niet hoe prettig het browsen is over een 3G verbinding. Zou iemand voor mij een paar pagina's van de Volkskrant en/of het NRC willen browsen (www.vk.nl, www. nrc.nl) en posten hoe lang het gemiddeld duurt voordat een pagina verschenen is?

Heel hartelijk dank.
VolksKrant: volledig incl foto's 10 seconden, tekst na 5 seconden.

NB: 3G verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:33
Het is al even stil rond navigatiesoftware voor de iphone 3G van bijv Tomtom of anderen. Wat zijn de laatste berichten hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranq
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10-2024
De batterij geeft nog steeds wel wat zorgen. Als ik hem overdag wat gebruik staat hij s'avond op driekwart, maar de volgende ochtend is ie gewoon helemaal leeg. Erg vreemd....vooral dat ie tijdens inactiviteit zoveel batterij/energie verbruikt?

De verkoper meldde mij overigens dat ik de eerste 3x de telefoon minimaal 12 uur aan de lader moest hebben. Zit hier wat in of is dit lariekoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:08
Tranq schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:26:
De batterij geeft nog steeds wel wat zorgen. Als ik hem overdag wat gebruik staat hij s'avond op driekwart, maar de volgende ochtend is ie gewoon helemaal leeg. Erg vreemd....vooral dat ie tijdens inactiviteit zoveel batterij/energie verbruikt?

De verkoper meldde mij overigens dat ik de eerste 3x de telefoon minimaal 12 uur aan de lader moest hebben. Zit hier wat in of is dit lariekoek?
Het klopt wel dat je m in t begin flink moet opladen. Ik doe met mijn batterij met 3G aan ruim 24 uur maarja ik bel niet heel veel, 3 a 4 gesprekken per dag. Ik surf wel weer redelijk veel maar hij houdt het goed uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Michie23 op 22-07-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.3gjuice.com

imho een goede (nood) oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:49

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

DaSchop schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 02:10:
Kleine correctie: Nuevasync ondersteunt contacts en calendar, binnenkort ook mail.
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om voor mail, contacts en calendar verschillende (push) accounts te gebruiken? (hopelijk kan ik het morgen zelf uitzoeken...)
Ja! Ik gebruik een gmail account om al mijn mailaccount binnen te hengelen. Deze mail account heb ik via imap gekoppeld aan mijn iPhone. Daarnaast heb ik google calendar via nuevasync exchange gekoppeld aan mijn iPhone.

De contacts ben ik nog niet uit of ik dat wel. Mijn google contacts worden al snel rommelig doordat gmail alle mailadressen opslaat waarnaar ik email. Terwijl ik nu juist probeer contacts compleet te houden (dus incl mailadres/telefoonnummer/postadres). Al lijkt dat verbeterd te zijn: http://gmailblog.blogspot...mail-contact-manager.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
Lt. Marx schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:23:
[...]

Ja! Ik gebruik een gmail account om al mijn mailaccount binnen te hengelen. Deze mail account heb ik via imap gekoppeld aan mijn iPhone. Daarnaast heb ik google calendar via nuevasync exchange gekoppeld aan mijn iPhone.

De contacts ben ik nog niet uit of ik dat wel. Mijn google contacts worden al snel rommelig doordat gmail alle mailadressen opslaat waarnaar ik email. Terwijl ik nu juist probeer contacts compleet te houden (dus incl mailadres/telefoonnummer/postadres). Al lijkt dat verbeterd te zijn: http://gmailblog.blogspot...mail-contact-manager.html
Ik heb gewoon Gmail gekozen in de lijst van email aanbieders, en alles werkt. Ook als ik uitnodigingen krijg gestuurd (gmail functie), dan word dat automatisch in de agenda gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

RHochstenbach schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:25:
[...]

Ik heb gewoon Gmail gekozen in de lijst van email aanbieders, en alles werkt. Ook als ik uitnodigingen krijg gestuurd (gmail functie), dan word dat automatisch in de agenda gezet.
Bedoel je nou dat door alleen maar gmail te kiezen bij accounts ook je google calendar en/of contacts worden gesynct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALFfx
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-07 19:02
Misschien interessant voor onderweg.
http://www.globalsourcesd...lar-Charger-Cases/Detail#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

Ik ben nu ruim een week een gelukkige bezitter van de iPhone 3G, sinds afgelopen vrijdag loop ik echter tegen problemen aan. Regelmatig geeft de iPhone de melding dat er geen simkaart is geinstalleerd, terwijl dit - uiteraard - wel zo is. Zonder iets te doen krijg ik dan soms even later weer de melding dat de simlock actief is, dan kan ik hem ontgrendelen en weer normaal gebruiken.

Hierdoor is de iPhone eigenlijk niet goed bruikbaar, ik weet immers nooit of ik bereikbaar ben. Ik dacht de oorzaak mijn, toch al wat oudere, simkaart zou zijn en gisteren heb ik dus bij de T-Mobile shop een nieuwe simkaart gehaald. Dit ging even goed, maar helaas vanochtend had ik de eerste foutmelding alweer te pakken.. Ook een restore naar firmware 5A347 mocht niet baten. :'(

Herkent iemand dit probleem en heeft iemand ajb een oplossing?

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireFoz schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 01:39:
[...]

ik vraag me toch serieus af hoe jij dan met je telefoon aan het spelen was...:P lag je opd e bank ofzo?
Gewoon je telefoon horizontaal houden, net als een 'normale' telefoon en dan draaien .. en ja dan gebeurt er dus niets.

@scrummie, my pleasure ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:35

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Voor wie het interessant vindt ; mijn 3-minuten review, na bijna een week iPhone 3G'en.
Conclusie : 4 out of 5.
In totaal is het de beste featurephone die ik ooit gehad heb, maar eerlijk is eerlijk ; bijna elk aspect van de iPhone 3G heeft stommiteiten ; de iPhone 3G is géén perfecte telefoon en ook zeker géén perfecte PDA.

[ Voor 55% gewijzigd door MarcelG op 22-07-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Laatst online: 12-11-2023
Tranq schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:26:

Heb je Push mail aan staan? Dat maakt bij mij echt een enorm verschil (push uit is veel langere batterijduur).

Ik zou het wel lekker vinden als ik automatisch van profielen kon wisselen. Dus tussen 9:00 en 17:30 push mail aan op m'n Exchange account, als m'n thuis-Wifi in de buurt is van 3G op GPRS forceren, dat soort dingen. Bestaat daar al software voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcelG schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:40:
Voor wie het interessant vindt ; mijn 3-minuten review, na bijna een week iPhone 3G'en.
In totaal is het de beste featurephone die ik ooit gehad heb, maar eerlijk is eerlijk ; bijna elk aspect van de iPhone 3G heeft stommiteiten ; de iPhone 3G is géén perfecte telefoon en ook zeker géén perfecte PDA.
Leuke review en zo te zien zit het me je muzieksmaak wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
RHE123 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:00:
Regelmatig geeft de iPhone de melding dat er geen simkaart is geinstalleerd, terwijl dit - uiteraard - wel zo is.

Dit klinkt gewoon als een hardware probleem. Slecht contact tussen de sim en de connector? Je kan proberen een stukje papier achter de sim te plaatsen waardoor deze wat dikker wordt. Ik zou 'm in ieder geval terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
he mensen

ik hoorde laats dat een iphone uit de vs niet in nl zou werken klopt dat?

Een beetje inzet mag best op GoT. Daarbij is dit niet het juiste topic, maar is er een heel topic over importeren.

[ Voor 42% gewijzigd door Hoedje op 25-07-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Niet te specifiek. iphone 2,5 of 3G? Importeren of gewoon eentje met AT&T hier willen gebruiken?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:19
MarcelG schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:40:
leuke review, maar je schrijft dat de learning curve "steep" is. Dat betekent stijl oftewel ingewikkeld om te snappen. Dat bedoel je geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CopyCatz schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:50:
[...]

leuke review, maar je schrijft dat de learning curve "steep" is. Dat betekent stijl oftewel ingewikkeld om te snappen. Dat bedoel je geloof ik niet.
Daar bedoelt hij juist mee dat je een hoop leert in een korte tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RHE123 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:00:
Ik ben nu ruim een week een gelukkige bezitter van de iPhone 3G, sinds afgelopen vrijdag loop ik echter tegen problemen aan. Regelmatig geeft de iPhone de melding dat er geen simkaart is geinstalleerd, terwijl dit - uiteraard - wel zo is. Zonder iets te doen krijg ik dan soms even later weer de melding dat de simlock actief is, dan kan ik hem ontgrendelen en weer normaal gebruiken.

Hier heb ik ook last van Ik had het na het opstarten van Texas Hold'em. iPhone starte uit zichzelf opnieuw op en gaf de melding simlock aktief. Mij lijkt het iets met de software maar wat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoil schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:00:
[...]

Heb je Push mail aan staan? Dat maakt bij mij echt een enorm verschil (push uit is veel langere batterijduur).
Is dat alleen eigen ervaring of heb je dat ergens anders vandaan? Ik heb push calendar & contacten en dat mag voor mij ook wel fetch worden als het batterij scheelt. Maakt de frequentie van mail checken ook veel (significant) uit voor de batterij?
Ik zou het wel lekker vinden als ik automatisch van profielen kon wisselen. Dus tussen 9:00 en 17:30 push mail aan op m'n Exchange account, als m'n thuis-Wifi in de buurt is van 3G op GPRS forceren, dat soort dingen. Bestaat daar al software voor?
Precies, exact wat ik ook nodig heb. Tussen 8:00 en 18:00 heb ik toch geen wifi dus graag automatisch UIT. Dat soort zaken lijken mij heel handig en wat gek dat het nog niet kan.

Ten derde wil ik nog privacy op mijn sms-jes. Ik wil geen preview, ik wil niet eens zien van wie het afkomstig is zelfs. Het valt deels op te lossen door hem te locken, maar dat schiet ook niet op natuurlijk. Helemaal niet als je 'm als gadget aan anderen laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:56:
[...]
Precies, exact wat ik ook nodig heb. Tussen 8:00 en 18:00 heb ik toch geen wifi dus graag automatisch UIT. Dat soort zaken lijken mij heel handig en wat gek dat het nog niet kan.
Obv Wifi accespoint, GPS-locatie, moment van de dag moet je redelijk autonoom profielen kunnen switchen. Verschillende to-do-lijstjes. Als je de parkeerplaats van de supermarkt oprijdt krijg je automatisch je boodschappenlijstje te zien. Location-aware is wel een beetje de nieuwe ontwikkeling waar ze wel mee op mogen schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

Lt. Marx schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:32:
Deze valt onder handige websites voor de iPhone. Gratis exchange die je kan koppelen aan je Google calendar of contacts (en binnenkort ook mail). Ik gebruik nu zelf de calendar functie, echt precies wat ik zocht!
https://www.nuevasync.com/
_/-\o_ dankje; Het syncen van google Calender werkt echt perfect!

[ Voor 2% gewijzigd door srblackbird op 22-07-2008 15:27 . Reden: mail <--> contacts ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

srblackbird schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:14:
[...]

_/-\o_ dankje; Het syncen van google Calender werkt echt perfect!
Inderdaad, en met bv plaxo kan je google calender weer syncen met outlook en iCal..

Gelukkig zijn de meeste ergernissen van softwarematige kant, dus ik hoop op snelle verbetering op de iPhone!

@Shiver23, precies - dat zou pas iets écht nieuws en handigs zijn. En simpel bovendien. En qua tijdsperiode hoeft hij 's nachts niet per se elke 15 minuten mail te controleren. ..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gut, gut, gut. Wat een klojo's bij T-Mobile.

Voorgeschiedenis: 11 juli lag ik om half 6 voor de winkel, zodoende was ik de derde en dolgelukkig. Totdat na de activatie bleek dat mijn batterij wel erg kort meeging (lees: geen waarschuwing gaf en op 3/4 ineens uit ging). Ook volledig opgeladen ging 'ie na <10 uur standby leeg. 0800-7111 gebeld op zaterdag, tsja, dan werkt degene-die-erover-gaat natuurlijk niet en op maandagmorgen kreeg ik een maandagmorgentje.

Vorige week dinsdag ingeleverd. Volgens de instructies van de shop moesten toestellen die wel geactiveerd waren DAP verklaard worden als ze binnen 8 dagen werden geretourneerd en zouden dan alsnog moeten worden omgewisseld via Solid Vision (waarom dan niet gewoon meteen in de winkel?).

Gedurende de week best een aantal keer gebeld, de ene keer wist een medewerker mij te verzekeren dat Solid Vision geen voorraad iPhones had, de andere keer weer wel, toen weer niet. Omdat ik het idee had dat T-Mobile geen idee had waarmee ze bezig zijn ben ik zelf met Solid Vision gaan bellen (leve internet!), alwaar ze het toestel nergens in het systeem konden vinden.

Vandaag bij mijn dealer voor uitleg vragend kwam een medewerker van achter binnen: 'is dit 'm misschien?'. En jawel, daar lag mijn iPhone weer, onaangeroerd, geweigerd voor reparatie want binnen 8 dagen na verkoop aangemeld. Verzoek om deze als DOA aan te melden (wat T-Mobile dus niet deed). Omdat we inmiddels 7 dagen verder zijn gaat de iPhone nu als defect behandeld worden en ben ik 'm opnieuw geschat 10 werkdagen kwijt.

Edoch:
- er is mij nog steeds een NIEUWE iPhone beloofd en geen gerepareerde;
- dit werd mij bevestigd door de dealer, die beweerde dat SV uberhaupt geen iPhones repareert, maar alleen maar omruilt;
- en via de Klantenservice heb ik al eerder afgesproken dat ik over de tijd van reparatie geen abonnement betaal, dus ik ben al lang blij (hoewel ik dat toestel nu wel eens wil hebben).

Het zal mij benieuwen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07 13:35

Har

Hartelijk dank voor de snelheidsmetingen met de Volkskrant en het NRC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG

MarcelG

Bedankt voor de feedback op de review ; ik vond 'm ook leuk om te schrijven. :)
CopyCatz schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:50:[...]leuke review, maar je schrijft dat de learning curve "steep" is. Dat betekent stijl oftewel ingewikkeld om te snappen. Dat bedoel je geloof ik niet.
Tja, je hebt gelijk. En ik ook. :P
In the immediate context of learning, "steep learning curve" is used in two opposite contexts. Originally it referred to quick progress in learning during the initial stages followed by gradually lesser improvements with further practice.
[...]
Over time, the misapprehension has emerged that a "steep" learning curve means that something requires much effort to learn because of the natural association of the word "steep" with a slope which is difficult to climb. This has led to disagreements even among "learned" people.
Ik bedoel dus de eerste ; je leert heel snel heel veel.

Al met al ben ik héél erg blij dat ik van m'n TyTN2 afscheid genomen heb, maar ik hoop dat Apple snel aanpassingen en aanvullingen gaat doen zodat de iPhone 3G een praktische PDA functie krijgt (zonder dat ik hoef te jailbreaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsditookniet
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10-2023
heeft er al iemand een msn applicatie op z'n iphone ?

ik gebruik momenteel ebuddy via safari wat wel aardig werkt en meteen inlogt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsditookniet schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:53:

ik gebruik momenteel ebuddy via safari wat wel aardig werkt en meteen inlogt
Applicatie bestaat nog niet. Bizar dat apple dat nog niet aanbied in de app store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:11:
[...]

Applicatie bestaat nog niet. Bizar dat apple dat nog niet aanbied in de app store.
Ze staan het misschien niet toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG

MarcelG

To_Tall schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:29:
[...]

Ze staan AIM wel toe, dus ik zie niet in waarom MSN niet zou mogen. Of is Jobs wel vriendjes met AOL maar niet met Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:55

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:11:
[...]
Apple bied bijna niets zelf aan. Er is gewoon (nog) geen developer die een MSN kan/wil maken blijkbaar.
[...]
Dat betwijfel ik. Aangezien er al wel een AIM chat client is.

Ik denk zelf dat het te maken heeft met de SDK. Je mag/kan geen achtergrond processen draaien. Dus een MSN client op de achtergrond is nog niet mogelijk. Apple heeft bij de lancering van de 3G wel aangegeven dat er een push achtig iets in de firmware zit voor dergelijke toepassingen, echter de SDK daarvoor is pas later dit jaar beschikbaar dacht ik. Al vraag ik me dan wel af hoe die AIM client werkt. Waarom kan AOL het wel maken dan?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waarschijnlijk, of om te zorgen dat de sms inkomsten van de telco's tijdelijk niet bederven. Apple heeft hoe dan ook niets begrepen van instant messaging. Zie het fraaie maar nutteloze iChat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG

MarcelG

Even een vraag waar ik al een paar dagen het antwoord voor aan het zoeken ben.
Als ik een oproep gemist heb, staat er een 1'tje bij 't telefoon icoon.
Hoe krijg ik dat 1'tje weg, zónder die persoon terug te bellen ?
Als ik de naam aantik belt ie meteen, als ik de details bekijk (via de > knop) blijft de 1 gewoon staan.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxs
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11-2024

lxs

Normaliter is het bekijken van de naam van beller die je heeft geprobeerd te bellen genoeg om dat 1'tje weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG

MarcelG

lxs schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:50:
Normaliter is het bekijken van de naam van beller die je heeft geprobeerd te bellen genoeg om dat 1'tje weg te krijgen.
Mmmz...ik ga eens kijken of ik te dikke vingers heb of zo....grmbl

ah, ik snap 'm ; als ik op de (>) druk blijft het nummertje staan bij "recent", maar als ik dan terug ga naar 't homescreen is ie weg bij het telefoon icoon, en als ik dán terug ga naar het caller log, is het nummertje óók weg.
Logisch. :+ Ik was dus gewoon te ongeduldig, en had gewoon even terug moeten gaan naar 't homescreen.

[ Voor 36% gewijzigd door MarcelG op 22-07-2008 16:58 . Reden: gevonden! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:38:
[...]

Edoch:
- dit werd mij bevestigd door de dealer, die beweerde dat SV uberhaupt geen iPhones repareert, maar alleen maar omruilt;
- en via de Klantenservice heb ik al eerder afgesproken dat ik over de tijd van reparatie geen abonnement betaal, dus ik ben al lang blij (hoewel ik dat toestel nu wel eens wil hebben).

Ik leef met je mee.., ik heb een soortgelijk probleem.
Heb mijn iPhone gisteren in moeten leveren (alleen het toestel, zonder kabels, doosje, etc.), omdat deze niet meer wilde opstarten.

Wees de medewerkers er nog op dat ik binnen de 8 dagen terug was met het toestel mét een defect (op de aankoopbon staat nl. vermeld dat het toestel dan wordt omgeruild voor een nieuwe; echter, er is geen voorraad, dus het toestel kan niet omgeruild worden en moest daarom, net zoals bij jou, ter reparatie aangeboden worden).

Ook ik kreeg te horen dat de kans groot is dat ik een nieuwe krijg, zodat ze alle kapotte toestellen kunnen verzamelen om beter naar de problemen te kijken (ik moet zo'n 3 weken wachten).

Mijn abonnement laat ik niet stopzetten.., anders kan ik niet bellen (met mijn oude N95)...

[ Voor 38% gewijzigd door svdm op 22-07-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsditookniet schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:53:
http://www.beejive.com/iphone/

werkt erg goed...

Is nu nog een webapp, er komt in september een native versie. Maar zet deze webapp als icon op je beginscherm en het lijkt net native :p

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:28:
werkt erg goed...

Is nu nog een webapp, er komt in september een native versie. Maar zet deze webapp als icon op je beginscherm en het lijkt net native :p
Werkt ook erg goed om wachtwoorden te verzamelen, en jij hebt natuurlijk voor iedere site en iedere login een ander wachtwoord.

Hou je dat wel even in je achterhoofd? Het hoeft niet eens opzet van de beheerder te zijn. Iedere site is te hacken en 'ongemerkt' is minder lastig dan veel beheerders denken.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
Lt. Marx schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:35:
[...]

Bedoel je nou dat door alleen maar gmail te kiezen bij accounts ook je google calendar en/of contacts worden gesynct?
Correctie: Ik dacht eerst dat ie calendar deed syncen, maar dat is blijkbaar niet zo. Maar als je via Gmail een uitnodiging krijgt gestuurd (uitnodiging voor een bepaalde datum/tijd), dan wordt die uitnodiging in de agenda gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:45:
[...]

Werkt ook erg goed om wachtwoorden te verzamelen, en jij hebt natuurlijk voor iedere site en iedere login een ander wachtwoord.

Hou je dat wel even in je achterhoofd? Het hoeft niet eens opzet van de beheerder te zijn. Iedere site is te hacken en 'ongemerkt' is minder lastig dan veel beheerders denken.
Toevallig gebruik ik voor msn een apart wachtwoord dat ik nergens anders gebruik. Maar ja als je zo moet denken kun je je dus nergens meer ooit aanmelden. Alles is te hacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdm schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:16:
[...]

Ik leef met je mee.., ik heb een soortgelijk probleem.
Heb mijn iPhone gisteren in moeten leveren (alleen het toestel, zonder kabels, doosje, etc.), omdat deze niet meer wilde opstarten.

Wees de medewerkers er nog op dat ik binnen de 8 dagen terug was met het toestel mét een defect (op de aankoopbon staat nl. vermeld dat het toestel dan wordt omgeruild voor een nieuwe; echter, er is geen voorraad, dus het toestel kan niet omgeruild worden en moest daarom, net zoals bij jou, ter reparatie aangeboden worden).

Ook ik kreeg te horen dat de kans groot is dat ik een nieuwe krijg, zodat ze alle kapotte toestellen kunnen verzamelen om beter naar de problemen te kijken (ik moet zo'n 3 weken wachten).

Mijn abonnement laat ik niet stopzetten.., anders kan ik niet bellen (met mijn oude N95)...
Contrasterend was dus dat er bij mij WEL voorraad (d.w.z., als de mensen die aanbetalen even niet mee worden gerekend) was. Dus ze hadden 'm probleemloos in de winkel kunnen swappen maar deden dat niet.

Ik heb de winkel al aangekondigd dat als ik een toestel krijg met dezelfde IMEI/serienummercombinatie ik de swap weiger en daar zijn ze zich denk ik goed van bewust.

(Ik laat het niet stoppen, ben speciaal voor m'n iPhone nu tot en met oktober bezitter van twee abonnementen. In de tussentijd heb ik m'n oude Nokia 6100, verweerd door alle seizoenen en suicidepogingen op stenen vloeren, maar weer in gebruik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:38:
Gut, gut, gut. Wat een klojo's bij T-Mobile.

Voorgeschiedenis: 11 juli lag ik om half 6 voor de winkel, zodoende was ik de derde en dolgelukkig. Totdat na de activatie bleek dat mijn batterij wel erg kort meeging (lees: geen waarschuwing gaf en op 3/4 ineens uit ging). Ook volledig opgeladen ging 'ie na <10 uur standby leeg. 0800-7111 gebeld op zaterdag, tsja, dan werkt degene-die-erover-gaat natuurlijk niet en op maandagmorgen kreeg ik een maandagmorgentje.

Vorige week dinsdag ingeleverd. Volgens de instructies van de shop moesten toestellen die wel geactiveerd waren DAP verklaard worden als ze binnen 8 dagen werden geretourneerd en zouden dan alsnog moeten worden omgewisseld via Solid Vision (waarom dan niet gewoon meteen in de winkel?).

Gedurende de week best een aantal keer gebeld, de ene keer wist een medewerker mij te verzekeren dat Solid Vision geen voorraad iPhones had, de andere keer weer wel, toen weer niet. Omdat ik het idee had dat T-Mobile geen idee had waarmee ze bezig zijn ben ik zelf met Solid Vision gaan bellen (leve internet!), alwaar ze het toestel nergens in het systeem konden vinden.

Vandaag bij mijn dealer voor uitleg vragend kwam een medewerker van achter binnen: 'is dit 'm misschien?'. En jawel, daar lag mijn iPhone weer, onaangeroerd, geweigerd voor reparatie want binnen 8 dagen na verkoop aangemeld. Verzoek om deze als DOA aan te melden (wat T-Mobile dus niet deed). Omdat we inmiddels 7 dagen verder zijn gaat de iPhone nu als defect behandeld worden en ben ik 'm opnieuw geschat 10 werkdagen kwijt.

Edoch:

Heb hier nu plotseling ook last van. Batterij was 3/4 opgeladen. Sterker nog hij was net een uurtje uit de lader. Beetje mee geïnternet en twee levels monkey ball gespeeld.

Open na een uurtje de weerapp en beng iPhone dood. Opnieuw opstarten lukte niet. Geen waarschuwing 20% en 10%. Gewoon in één keer dood.

Vervolgens in lader gestopt en opgestart. Zag toen het teken dat de batterij compleet leeg was :?

Wat ik ook wel verdacht vindt is dat de batterij nu 30 minuten later zegt dat hij weer voor 75% vol is (en hij laadt nu via USB!).

Zou ik een slechte batterij hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Laatst online: 08-09 12:48
Gisteren een iPhone in handen gehad en ik moet zeggen dat het typen me best tegenviel, ik zat er nogal vaak naast. Dat had ik dus niet verwacht, ik dacht dat het makkelijk was. Ik wil er graag een hebben maar ik ben benieuwd of er inderdaad aan valt te wennen. Dus, nu het aantal gebruikers snel toeneemt, nog maar weer eens die vraag: hoe bevalt het toetsenbord?

[ Voor 10% gewijzigd door torp op 22-07-2008 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:25
torp schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:54:
Gisteren een iPhone in handen gehad en ik moet zeggen dat het typen me best tegenviel, ik zat er nogal vaak naast. Dat had ik dus niet verwacht, ik dacht dat het makkelijk was. Ik wil er graag een hebben maar ik ben benieuwd of er inderdaad aan valt te wennen. Dus, nu het aantal gebruikers snel toeneemt, nog maar weer eens die vraag: hoe bevalt het toetsenbord?
Ik vind het toetsenbord prima te gebruiken. Net zoals wat jij zegt, zat ik in het begin er ook vaak naast. Dan lijkt het vanuit je ogen alsof je op de ene toets zit, maar druk je toch de ander in. Maar ik merk dat je hier heel snel vanzelf voor gaat corrigieren.
Ik kan nog niet perfect foutloos tikken, maar het gaat voorlopig prima en er zit nog progessie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
CJ_Latitude schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:58:
[...]

Ik vind het toetsenbord prima te gebruiken. Net zoals wat jij zegt, zat ik in het begin er ook vaak naast. Dan lijkt het vanuit je ogen alsof je op de ene toets zit, maar druk je toch de ander in. Maar ik merk dat je hier heel snel vanzelf voor gaat corrigieren.
Ik kan nog niet perfect foutloos tikken, maar het gaat voorlopig prima en er zit nog progessie in.
Ben ik het mee eens. In zo'n video op Apple.com zeiden ze dat je in het begin waarschijnlijk liever met 1 vinden typt, maar ik heb eigenlijk vanaf het begin met 2 vingers getypt, omdat (ikzelf) het natuurlijker vind typen (op normaal toetsenbord doe je het ook met 2 handen).

Op internet heb ik altijd m'n iPhone in landscape mode, waardoor het toetsenbord dus ook groter wordt, en ik typ er haast niet meer naast. De woordcorrectie is ook erg handig, voor kleine foutjes in woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt idd steeds beter MAAR het kan nooit op tegen een qwerty toetsenbord zoals je die bijvoorbeeld op de TyTN vindt. Op dat toetsenbord kon ik zeker nog twee keer zo snel en praktisch blind typen. Dat kan je met de iPhone vergeten. Maar voor een sms en een korte e-mail is het prima bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
  • Laatst online: 08-06-2021
Helaas kan ik het zelf nog niet uitproberen (ik wacht nog op m'n iPhone):

synchroniseert www.nuevasync.com meerdere Google calendars met je iPhone?

Ik heb (bij dezelfde google-account) een privé- én een werkagenda die ik allebei graag wil synchroniseren met de iPhone. Via Outlook werkt dat niet, want die pakt maar één agenda over... (iCal kan ik niet gebruiken, want ik heb Windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:34:
[...]

Het werkt idd steeds beter MAAR het kan nooit op tegen een qwerty toetsenbord zoals je die bijvoorbeeld op de TyTN vindt. Op dat toetsenbord kon ik zeker nog twee keer zo snel en praktisch blind typen. Dat kan je met de iPhone vergeten. Maar voor een sms en een korte e-mail is het prima bruikbaar.
Heeft iemand er zicht op of de hackers al bezig zijn met het koppelen van een bluetooth toetsenboard aan de iPhone? iPhone + standaard + bluetooth alu Apple keyboard lijkt mij een ideale combinatie. Dan neem ik mijn notebook helemaal nergens meer mee naartoe.

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe snel jullie iPhone 3g opgeladen is via het dock (USB). De mijne is nu amper in anderhalf uur weer helemaal vol (vanaf totaal leeg). Ik vertrouw het niet helemaal.

De batterijen van nu kennen het zgn. memory effect toch niet meer (dat een batterij niet helemaal wil opladen).

Ik heb mijn twijfels maar tegelijkertijd wil ik niet terug naar de winkel. Dikke kans dat ik 'm kan inleveren. Aan de andere kant ik heb hem nu nog geen week. Dan is het een 'swap' toch? Neem aan dat na die acht dagen dat ze er een andere batterij in gaan vrotten. Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:19:
Heeft iemand een idee hoe snel jullie iPhone 3g opgeladen is via het dock (USB). De mijne is nu amper in anderhalf uur weer helemaal vol (vanaf totaal leeg). Ik vertrouw het niet helemaal.

De batterijen van nu kennen het zgn. memory effect toch niet meer (dat een batterij niet helemaal wil opladen).

Ik heb mijn twijfels maar tegelijkertijd wil ik niet terug naar de winkel. Dikke kans dat ik 'm kan inleveren. Aan de andere kant ik heb hem nu nog geen week. Dan is het een 'swap' toch? Neem aan dat na die acht dagen dat ze er een andere batterij in gaan vrotten. Wat te doen?
Opladen gaat in mijn ervaring redelijk snel met moderne batterijen. Meestal is het zo dat je batterij al heel snel op 80-90% komt(dan is je batterij ikoontje al vol) en dan nog een keer zo lang om de rest vol te krijgen.

Laat hem eens een halve dag ofzo opladen en dan helemaal leeg lopen, als dat te snel gaat zal er iets mis zijn...

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:19:
Ja klopt heb ik ook, Iphone was ook zo weer leeg. Heb hem nu ondanks dat ie aangaf dat ie volgeladen was, toch een halve dag aan de lader laten zitten en nu hij gaat ie ook veel langer mee.

Even een vraag: De itunes store vereist een wifi verbinding. Dat staat in ieder geval op mijn scherm als ik via 3g probeer in te loggen.
De jongen van tmobile klantendienst vertelde me dat hij het ook op 3G zou moeten doen en adviseerde me Apple te bellen.

Weten jullie hoe?
Anders heb je toch ook niet veel aan het grote datapakket.

Ook vroeg ik hem of er data kosten berekend werden als ik de sim van m'n Iphone in m'n Nokia N95 stopte en aan een computer hing als modem. (Wat werkt want dat had ik al geprobeerd)
"Ze hebben er over nagedacht, zien het aan het Imeinummer," zei hij, maar hij klonk best onzeker. Als er een computer aanhangt wordt het gefactureerd.

Weten jullie meer?

thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

De iTunes store werkt inderdaad alleen over wifi. De app store werkt ook over 3G maar alleen tot 10MB (of iets in die richting).

Wat betreft het gebruik van je sim in andere apparaten, het is technisch zeker mogelijk voor T-mobile om te zien via welke device je het netwerk gebruikt. Of ze hier wat aan doen is een andere vraag. Het is ongetwijfeld mogelijk op je imei nummer te spoofen op een of ander manier maar daar weet ik het fijne niet van.

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:53

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik heb sinds de middag geen 3G verbinding meer in Amsterdam, hebben andere dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DaSchop schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:15:
[snip]

Wat betreft het gebruik van je sim in andere apparaten, het is technisch zeker mogelijk voor T-mobile om te zien via welke device je het netwerk gebruikt. Of ze hier wat aan doen is een andere vraag. Het is ongetwijfeld mogelijk op je imei nummer te spoofen op een of ander manier maar daar weet ik het fijne niet van.
Er is voor de gejailbreakte iPhone een socks proxy beschikbaar via Cydia. Ik heb nog niet geprobeert of en hoe deze werkt ivm. de omruilservice van T-Mobile, maar in theorie zou het zo mogelijk moeten zijn de iPhone te gebruiken als access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

burne schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:45:
[...]

Ik ben daar ook huiverig voor idd. Gelukkig gebruik ik geen MSN maar alleen Google Talk en die hebben op google.com/talk een eigen iPhone client :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

sunoke schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:44:
[...]

Er is voor de gejailbreakte iPhone een socks proxy beschikbaar via Cydia. Ik heb nog niet geprobeert of en hoe deze werkt ivm. de omruilservice van T-Mobile, maar in theorie zou het zo mogelijk moeten zijn de iPhone te gebruiken als access point.
Omruilservice?

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
hmm...

Ik heb 3 dode pixels, 1 Bovenin, 1 in het midden en 1 beneden in het scherm.

Ik loop langs de T-mobile winkel, Ik leg het probleem voor en geef aan dat ik hem terug wil brengen. en wil weten wat de mogelijkheden zijn. Geeft de winkel aan sorry maar je kan beter de verzekering bellen.

Ik zo van verzekering?? Het is toch garantie werk??
Nogmaals het probleem uitgelegd en aangegeven dat dit onder apple garantie valt.

Afijn ik gaat wel de verzekering bellen (in de winkel) ik bel ze op. leg probleem voor Ja zecht die vrouw. Je kan in de winkel beter vragen om een nieuw exemplaar. Daar heb je gewoon recht op.
Ik weer bij die medewerker het probleem voorgelegd. geeft hij aan sorry ik kan niet betekenen.

Hij kon hem wel innemen maar dan wordt deze ter reparatie aangeboden. Dit houd dan in dat ik een gerepareerd product terug krijg met als kans dat ik een gebruikt apperaat terug krijg met gebruikers schade en schade van het openen van de iPhone...

Ik Apple gebeld en deze geven aan dat de hardware support van de iPhone via T-mobile verloopt.

Iemand een idee waar ik goed aan doet? Toestel aan T-mobile geven? Waar ik het eigelijk niet eens ben met de RMA afhandeling van hen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Raar verhaal. Nog een keer terug gaan hopen en naar de manager vragen of hopen dat je iemand treft die wel verstand heeft van zaken?

Overigens ben ik morgen in Utrecht. Weet iemand heel toevallig of ze bij HTR de bulk Dock op voorraad hebben? Scheelt weer verzendkosten.

[ Voor 34% gewijzigd door Shiver23 op 22-07-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Phoniac schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:40:
Helaas kan ik het zelf nog niet uitproberen (ik wacht nog op m'n iPhone):

synchroniseert www.nuevasync.com meerdere Google calendars met je iPhone?

Ik heb (bij dezelfde google-account) een privé- én een werkagenda die ik allebei graag wil synchroniseren met de iPhone. Via Outlook werkt dat niet, want die pakt maar één agenda over... (iCal kan ik niet gebruiken, want ik heb Windows)
Hij synct meerdere agenda's ja. Je kan helaas alleen nog maar op de iPhone events toevoegen aan je main agenda. Kleuren support zit er aan te komen (elke agenda zijn eigen kleurcode). Zie hier voor meer info en updates:
https://www.nuevasync.com/news.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To_Tall schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:04:
hmm...

Ik loop langs de T-mobile winkel, Ik leg het probleem voor en geef aan dat ik hem terug wil brengen. en wil weten wat de mogelijkheden zijn. Geeft de winkel aan sorry maar je kan beter de verzekering bellen.

Ik zo van verzekering?? Het is toch garantie werk??
Nogmaals het probleem uitgelegd en aangegeven dat dit onder apple garantie valt.

Afijn ik gaat wel de verzekering bellen (in de winkel) ik bel ze op. leg probleem voor Ja zecht die vrouw. Je kan in de winkel beter vragen om een nieuw exemplaar. Daar heb je gewoon recht op.
Ik weer bij die medewerker het probleem voorgelegd. geeft hij aan sorry ik kan niet betekenen.

Hij kon hem wel innemen maar dan wordt deze ter reparatie aangeboden. Dit houd dan in dat ik een gerepareerd product terug krijg met als kans dat ik een gebruikt apperaat terug krijg met gebruikers schade en schade van het openen van de iPhone...

Ik Apple gebeld en deze geven aan dat de hardware support van de iPhone via T-mobile verloopt.

Iemand een idee waar ik goed aan doet? Toestel aan T-mobile geven? Waar ik het eigelijk niet eens ben met de RMA afhandeling van hen?
Ik heb dus het zelfde probleem als jouw echter had ik er 5 midden in mijn scherm, toch te irritant om er niets mee te doen, het product moet immers goed zijn. Ik heb hem vorig week dinsdag als reparatie terug laten sturen, zou maximaal 2 weken duren. Er werd wel aangegeven dat de iPhone niet gerepareerd zal worden (bij de klantenservice en in de winkel) er zal dus een nieuwe moeten komen aldus T-mobile. Ben dus benieuwd of dit ook daadwerkelijk zo zal zijn, we zullen het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
  • Laatst online: 08-06-2021
Misschien een hele domme vraag, maar op Google vind ik ook downloads voor iCal voor Windows. Ik heb alleen het vermoeden dat dit geen zuivere koffie is. Ik heb hier nog niemand gehoord over iCal voor Windows. Zou wel ideaal zijn om je Google calendars mee te syncen.

iTunes draait ook op Windows, waaarom zou dat voor iCal niet ook kunnen? Iemand enig idee of Apple dat nu mogelijk wil maken (ivm de iPhone)?

@ Lt. Marx: dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxPoweR schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:22:
Ik heb sinds de middag geen 3G verbinding meer in Amsterdam, hebben andere dit ook?
Ik heb sinds een paar uur in Haarlem ook geen 3G verbinding meer.
Hij is nu automatisch overgeschakeld op GPRS, redelijk snel, maar 3G is leuker. :/
Aan en uitzetten helpt ook niet, denk dat 't gewoon een probleem van T-mobile is. (misschien zijn ze de dekking aan het verbeteren. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ze zijn bezig met de migratie van Orange naar T-Mobile. Misschien heeft het er mee te maken. Misschien ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Nijmegen werkt 3G ook niet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:38:
[...]

Ik heb sinds een paar uur in Haarlem ook geen 3G verbinding meer.
Hij is nu automatisch overgeschakeld op GPRS, redelijk snel, maar 3G is leuker. :/
Aan en uitzetten helpt ook niet, denk dat 't gewoon een probleem van T-mobile is. (misschien zijn ze de dekking aan het verbeteren. :P)
Hier werkt het inmiddels weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:55:
[...]

Hier werkt het inmiddels weer :)
Ja, hier ook weer. :)
Bedankt meneer van T-mobile die hier meeleest!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Best veel meldingen van dode pixels hier. Even nieuwsgierig naar hoeveel mensen hier last van lijken te hebben hier op GoT.
Poll: Heb jij last van dode pixels op je iPhone 3G?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=300861&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mensen die er geen last van hebben zul je er niet over horen..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:53

MaxPoweR

-=StopTech=-

3G Amsterdam doet het ook weer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Lt. Marx schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 00:09:
Best veel meldingen van dode pixels hier.
Het meest vervelende is op dit moment natuurlijk dat het lastig is om een vervangende telefoon te krijgen. Wat ik in dit topic lees doen TPH en BC niet zo moeilijk over een vervangend toestel, maar de beschikbaarheid is natuurlijk minimaal. Waarschijnlijk zal T-Mobile je ook gewoon een nieuw toestel meegeven zodra er altijd een rek op voorraad is over een tijdje.

Werkt 't met dit soort schermpjes trouwens hetzelfde als met normale TFT's? Dat als je na zeg een paar weken nogsteeds geen dode pixels hebt je er wel vanuit kunt gaan dat ze ook niet zullen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
Het scherm is gewoon een TFT-schermpje dus lijkt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het went wel maar het is niet makkelijk. Wat ik niet goed snap is dat typen in landscape vele malen makkelijker is. Dit kan echter alleen in safari. Apple moet dit ook mogelijk maken bij sms. Dan gaat het echt veel beter, de toetsen zijn dat een stuk groter.

@hoedje
Klopt... excuus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lt. Marx schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 00:09:
Best veel meldingen van dode pixels hier. Even nieuwsgierig naar hoeveel mensen hier last van lijken te hebben hier op GoT.
Ik heb geen dode pixels wel een hot pixel. heb je minder last van, maar toch irritant...

Dit had prima in een post gekund. Je kunt je post aanpassen m.b.v. de edit knop Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif.

[ Voor 20% gewijzigd door Hoedje op 23-07-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb ik een Gmail account aangemaakt. In dit account heb ik twee andere emalaccounts toegevoegd. Via mn pc kan je aangeven in Gmail of je je ontvangen email wilt beantwoorden met dezelfde account als waar het bericht naar toegezonden is, of met je standaard Gmail account.

Maar in mn Iphone heb ik nog geen mogelijkheid gevonden dit ook aan te geven. Hier worden alle binnengekomen berichten beantwoord vanaf mn standaard gmail account. Dit geldt ook als ik aangeef dat ik met dat aparte account een email wil verzenden.

Is hier een oplossing voor dat ik dit alsnog kan bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuBJe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:14

LuBJe

Geilness ten top!

To_Tall schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:04:
hmm...

....................................

Ik had T-mobile naar Apple laten bellen en op de speaker laten zetten zodat je mee kan luisteren. Lijkt me dat dit gewoon leidt tot een nieuw exemplaar voor jou. Tenminste ik zou niet anders accepteren...

CASE: Fractal Design Define R4 Pearl Black, CPU: Intel Core i7 4770K, GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming, MOBO: MSI Z87-G45 Gaming, PSU: Corsair Gaming GS600, RAM: Kingston 2x4GB 1600 DDR3 CL9, SSD: Samsung 840 EVO 250GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 12:51
Wat mij opvalt qua bereik is dat het station van Deventer uiters beroerd is met het ontvangst van internet.
daar krijg ik niet eens GPRS aan de gang.
terwijl ik een voortreffelijke verbinding heb vanuit Enschede tot aan Rijssen.

via via hoorde ik dat Deventer voor T-mobile altijd al een zorg kindje was.

ik ben van mening dat T-mobile dit moet gaan verbeteren. liefst met 3G, mocht dit niet gaan dan maar GPRS

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:11
Ik heb 1 dooie pixel, inmiddels gemeld bij TMS en dit in het systeem laten zetten. Denk niet dat ik hem er voor terug ga brengen, dan ben je tergend lang je telefoon kwijt, en ik denk niet dat ik dat wil voor 1 dooie pixel.

Dus, vanmiddag eens jailbreaken :)

edit:

Nu komt dat ding bij BC in Schagen vandaan, en ik hoorde dat zij wel direct omruilde wanneer ze die dingen op voorraad is? Zit daar enige waarheid achter of is dat niet waar?

[ Voor 26% gewijzigd door FailFr8er op 23-07-2008 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Nalie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 08:32:
Dus, vanmiddag eens jailbreaken :)
Waarom, is de installer gearriveerd dan?

edit: gisteren rond 23:15 in centrum Amsterdam ook geen 3g. Alleen via mijn wifi lukte het ook niet echt, kreeg melding dat pagina niet weergegeven kon worden door Safari omdat "de server niet reageerde". En mijn wifi deed het natuurlijk prima. Geen enkele verbinding mogelijk toen met de iPhone..

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 08:40:
[...]
Waarom, is de installer gearriveerd dan?
Nee, maar Cydia is toch beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 01:26:
Nou heb ik een Gmail account aangemaakt. In dit account heb ik twee andere emalaccounts toegevoegd. Via mn pc kan je aangeven in Gmail of je je ontvangen email wilt beantwoorden met dezelfde account als waar het bericht naar toegezonden is, of met je standaard Gmail account.

Maar in mn Iphone heb ik nog geen mogelijkheid gevonden dit ook aan te geven. Hier worden alle binnengekomen berichten beantwoord vanaf mn standaard gmail account. Dit geldt ook als ik aangeef dat ik met dat aparte account een email wil verzenden.

Is hier een oplossing voor dat ik dit alsnog kan bepalen?
Ja dat kan! De truc is om meerdere accounts toe te voegen met een juist smtp adres en niet juist imap adres volgens mij. Ik heb ergens iemand gelezen die dit netjes voor elkaar kreeg, even googlen voor je!

Ok ik kon het niet meer vinden dus zelf maar even getest. Je moet voor elk from adres een extra account toevoegen. De instellingen zijn dan als volgt:
Name: gewoon je naam
Address: email adres waarvan je wil verzenden
Description: X

Incoming mail server: gewoon iets stoms, ik heb "k"
Username: gewoon iets stoms, ik heb "h
Password mag ook onzin zijn

Outgoing mail: IMAP.gmail.com
Username: Gmail user account
Password: Gmail user account password
Bij het sluiten van dit scherm gaat je iPhone zeuren over geen SSL en dat hij de server niet kan vinden en dat je er misschien helemaal niets mee kan. Allemaal negeren en naar je mail app gaan. Willekeurig mailtje pakken en replyen. Het from field tappen en je nieuwe mail account kiezen. Je verzend nu vanaf je andere mail adres. Je sent mail komt ook gewoon terecht in je gmail sent map!
Herhaal deze stappen voor alle mailadressen waarvan je wilt kunnen verzenden!

[ Voor 34% gewijzigd door LtMarx op 23-07-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 18:37
Sinds gisteren ook mijn iPhone (16GB, wit) binnen gekregen.
Eerste indruk was wauw, maar na een avondje spelen en uitzoeken werd de iPhone plots ontzettend traag in de onderdelen contacts en sms.

Zo hoorde ik geen geluid meer bij het ontvangen van een sms, het bericht lezen viel nog mee, maar een antwoord typen zat er al helemaal niet meer in.

Nog meerdere mensen dit probleem gehad ondertussen? De enige oplossing die ik vond was het uit- en terug aanschakelen van de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackShadow schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:31:
Sinds gisteren ook mijn iPhone (16GB, wit) binnen gekregen.
Eerste indruk was wauw, maar na een avondje spelen en uitzoeken werd de iPhone plots ontzettend traag in de onderdelen contacts en sms.

Zo hoorde ik geen geluid meer bij het ontvangen van een sms, het bericht lezen viel nog mee, maar een antwoord typen zat er al helemaal niet meer in.

Nog meerdere mensen dit probleem gehad ondertussen? De enige oplossing die ik vond was het uit- en terug aanschakelen van de iPhone.
Mijn telefoon haalt met een beetje mailen en smsen en beetje internet het einde van de dag nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 18:37
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:38:
[...]

Mijn telefoon haalt met een beetje mailen en smsen en beetje internet het einde van de dag nooit..
Qua batterijduur of ook enorm traag reageren (onwerkbaar)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackShadow schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:31:
Ik herken het ten dele, mijn contactenlijst werkt ook redelijk traag, soms duurt het enkele seconden voor een contact is geopend, ook het scrollen door contacten moet soms even op gang komen. Bij het typen van berichten heb ik ook soms wat lag. Ik heb op het apple forum gezien dat vrijwel iedereen tegen deze problemen aanloopt. Hopelijk wordt het bij een volgende update verholpen.

Dat het geluid verdwijnt bij het ontvangen van een sms heb ik nog niet gehad, wel gebeurt het zo nu en dan dat het geluid bij het typen of het standby zetten en activeren van de iPhone verdwenen is. Het uit en weer aan zetten van de iPhone verhelpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:40
Het SMS'en is bij mij sinds vandaag ook verschrikkelijk traag, het toetsenbord reageert zo traag als dikke stront door een dunne trechter.

Een restart van de telefoon lost een boel op, maar ik hoop dat ze snel v2.01 uit gaan brengen om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb hier ook weleens last van. opvallend vaak na het spelen van bijv Super Monkey Ball, alsof al het interne geheugen even in gebruik is.

Ben benieuwd of we snel een firmware upgrade krijgen, want de 3G bereikproblemen liggen toch echt aan de iPhone, andere telefoons hebben meer bereik op hetzelfde punt (eigen ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Net gebeld met de verzekering,

De Verzekeraar PRO-Assist gaf aan dat er maar 1 reparatie afdeling voor de iPhone is :? en dat is in Calafornia USA. Beetje vreemd. Hierdoor zou ik het toestel 10 weken kwijt zijn :o

Daarnaast gaf Pro-Assist aan dat ik niet verzekerd was. Ze konden me niet vinden. afijn ze konden wel mijn broertje terug vinden in het systeem. :X

Ik weet zeker dat ik een verzekering heb afgesloten. Gelukkig is morgen 14 dagen na het afsluiten van mijn abbo en kan ik dus vandaag nog een verzekering afsluiten }:O

Ik wordt iig door Michiel van Pro-Assist gebeld en gemaild over de procedure die ze voor de iPhone moeten afhandelen. Dit blijkt nog niet bekend te zijn. Ook weten zij niets van de Apple Garantie's. Ik heb zelf mijn iPod nano na 4 maanden terug gebracht omdat mijn schermpje scheef zat. en me er aan iriteerde. Apple deed niet moeilijk en gaf me een gloed nieuwe!! _/-\o_ Hopend dat dit ook zo bij de iPhone kan worden geregeld. Ik heb er een hekel aan om alles via een tussen persoon te regelen. Dat werkt namenlijk nooit!!

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.