gisteren via ebay een usa psn card aangeschaft. Werkt uitstekend! voor een card van 10 dollar, 14 dollar voor betaald.
Nah volgens mij valt het best wel mee en heb je als het goed is van de afgelopen paa maanden al een enorme stapel topgames liggen die er op wachten om uitgespeeld te worden. Ik noem een GTA4, een DMC4, een GT5 Prologue, een Viking, een Ratchet and Clank, een Uncharted, een Battlefield: BC.... Eensch, als dit niet jou type games zijn heb je er niks aan maar dan had je beter kunnen wachten met je aanschaf totdat de games op het systeem beschikbaar waren vind je niet?Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:15:
- Als je een PS3 hebt kun nog enorm lang wachten op een stel nieuwe topgames. Ik noem: Resident Evil 5, Gran Turismo 5, de nieuwe WipeOut is ook alweer uitgesteld, Final Fantasy XIII is ineens geen exclusive meer. Allemaal dingen die me niet aanstaan.
Daarnaast volgen er in in de 2e helft van dit jaar een aantal grote titels als: Resistance 2, Little Big Planet, Bioshock en Motorstorm 2. Niks geen gameluwte te bekennen, deze fase zaten we vorig jaar rond deze tijd wel terwijl er destijds op de 360 game na game werd gelaunched. Nu lopen de multiplatformers gelijk en moeten beide systemen het van de exclusives hebben.
Het staat mij niet aan dat ik nog zoveel onuitgespeelde games in men kast heb en het er niet naar uitziet dat het aanbod topgames in de winkel slechter gaat worden de komende tijd. Voor volgend jaar staat Killzone 2 en White Knight Story te trappelen samen met het veelbelovende MAG.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Ja, het is vrij moeilijk. Speel het maar af en toe en heb de eindbaas van level2 er ook nog niet onder.Chaoss schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:59:
Gisteravond toch maar stardust HD gekocht... alleen lette ik eerst niet op heb ik Startdus multiplayer add-on gekocht... had ik niet zoveel aan kheb geen eens 2 controllersmagoed toen alsnog Stardust gekocht... anders was het helemaal zonde geweest...
Magoed heb het al aardig wat uurtjes gespeeld... maar ligt het aan mij of is het een moeilijk spel? ik kom niet eens voorbij stage 4 van het eerste level!
Nieuwe bloedstollende Japanse PS3 titel trouwens: Shiki-tei

[ Voor 7% gewijzigd door Atomsk op 19-07-2008 21:07 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Ik heb het op Normal eindelijk uitgespeeld. Highscore is 45m ofzo, dan ben je ook wel bijna een uur bezigChaoss schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:59:
Gisteravond toch maar stardust HD gekocht... alleen lette ik eerst niet op heb ik Startdus multiplayer add-on gekocht... had ik niet zoveel aan kheb geen eens 2 controllersmagoed toen alsnog Stardust gekocht... anders was het helemaal zonde geweest...
Magoed heb het al aardig wat uurtjes gespeeld... maar ligt het aan mij of is het een moeilijk spel? ik kom niet eens voorbij stage 4 van het eerste level!
Paar tipjes van mij:
Probeer in het begin alle weapon upgrades zo te pakken dat ze voor je gold-melter zijn. Zodra die vol is doe je hetzelfde voor je ijs-kanon
Een shield is belangrijker dan een extra leven! Als je dus geen shield hebt, maar je ziet wel een extra leven power-up, wacht dan even en dan wordt het een shield. Een shield is hetzelfde als een extra leven als je het bekijkt alleen dan hou je je multiplayer
[ Voor 5% gewijzigd door Paxlie op 19-07-2008 21:06 ]
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Leuk, maar java games werkten toch zowiso al via linux? Of mis ik nu iets?CSB schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:34:
Leuk "hackje" om het maar even zo te noemen:
http://www.ps3-hacks.com/...a-games-launched-via-xmb/
Ja, Java games op je PS3!
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Scheelt nogal dat je uberhaupt geen Linux hoeft te installeren, laat staan te starten. Dat is stiekum best een hoop werk om een spelletje te kunnen slepen
Daarnaast is dit dus een vorm van Homebrew direct vanuit de XMB, en niet illegaal.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Het valt me trouwens op dat nog niemand het over deze exclusive heeft gehad:
http://www.insidegamer.nl...eavyrain/impressies/19939
heavy rain, een adventure game, van de makers van fahrenheid, ook in die stijl schijnt maar dan beter. in 2006 al op de E3 bekend gemaakt, lijkt mij echt een subliem spel worden, een om naar uit te kijken in ieder geval!
heavy rain, een adventure game, van de makers van fahrenheid, ook in die stijl schijnt maar dan beter. in 2006 al op de E3 bekend gemaakt, lijkt mij echt een subliem spel worden, een om naar uit te kijken in ieder geval!
superB
Verwijderd
No Final Fantasy XIII for 360 until 2010Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:15:
[...]
- Als je een PS3 hebt kun nog enorm lang wachten op een stel nieuwe topgames. Ik noem: Resident Evil 5, Gran Turismo 5, de nieuwe WipeOut is ook alweer uitgesteld, Final Fantasy XIII is ineens geen exclusive meer. Allemaal dingen die me niet aanstaan.
[...]
MS heeft er een handje van om het nieuws nogal positief te brengen, Sony doet dit minder, waardoor het vaak lijkt alsof de PS3 het slechter doet. Er komen nog genoeg goede multiplatform games uitvoor de PS3 de komende maanden, en games zoals MAG en Killzone staan in de planning voor volgens jaar.
Als games worden uitgesteld, ipv. rerushte "een in een dozijn" xbox360 games, worden ze er alleen maar beter op.
Wow, dat ziet er gaaf uit zeginXs schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:01:
Het valt me trouwens op dat nog niemand het over deze exclusive heeft gehad:
PSN ID: Svennie-NL
ik heb trouwens als "probleem" dat wanneer ik films share op mijn vista, deze niet direct bij video op de PS3 zichtbaar zijn, pas na een reset komen deze erbij. Een bekend probleem voor iemand?
superB
D'r komen tot aan de kerst zoveel games uit, daar valt niet tegenop te kopen ook al zou de helft uitgesteld worden. Dit heb ik van de IGN-site geplukt (In vet de IMO beste titels):swopdark schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:57:
[...]
Nah volgens mij valt het best wel mee en heb je als het goed is van de afgelopen paa maanden al een enorme stapel topgames liggen die er op wachten om uitgespeeld te worden. Ik noem een GTA4, een DMC4, een GT5 Prologue, een Viking, een Ratchet and Clank, een Uncharted, een Battlefield: BC.... Eensch, als dit niet jou type games zijn heb je er niks aan maar dan had je beter kunnen wachten met je aanschaf totdat de games op het systeem beschikbaar waren vind je niet?
Daarnaast volgen er in in de 2e helft van dit jaar een aantal grote titels als: Resistance 2, Little Big Planet, Bioshock en Motorstorm 2. Niks geen gameluwte te bekennen, deze fase zaten we vorig jaar rond deze tijd wel terwijl er destijds op de 360 game na game werd gelaunched. Nu lopen de multiplatformers gelijk en moeten beide systemen het van de exclusives hebben.
Het staat mij niet aan dat ik nog zoveel onuitgespeelde games in men kast heb en het er niet naar uitziet dat het aanbod topgames in de winkel slechter gaat worden de komende tijd. Voor volgend jaar staat Killzone 2 en White Knight Story te trappelen samen met het veelbelovende MAG.
1942: Joint Strike Capcom Shooter
50 Cent: Blood on the Sand Vivendi Games Action
Age of Booty Capcom Strategy
Agency, The Sony Online Entertainment Action
Aliens: Colonial Marines SEGA Shooter
Alone in the Dark Atari Adventure
ArmA 2 *TBA Shooter
Babo: Invasion HeadGames Publishing Shooter
Baja: Edge of Control THQ Racing
Bionic Commando Rearmed Capcom Platformer
BioShock 2K Games Shooter
Blitz: The League II Midway Games Sports
Brothers in Arms: Hell's Highway Ubisoft Shooter
Brütal Legend Vivendi Games Adventure
Cabela's Dangerous Hunts 09 Activision Hunting
Call of Duty: World at War Activision Shooter
Cinnamon Beats Music
Damnation Codemasters Shooter
Dark Mist Sony Computer Entertainment Adventure
Dead Space Electronic Arts Action
Destroy All Humans! Path of the Furon THQ Adventure
Disgaea 3: Absence of Justice Atlus Strategy
Disney Karaoke Disney Interactive Studios Music
Disney Sing It Disney Interactive Studios Music
Disney's Bolt Disney Interactive Studios Action
EA Sports Fantasy Football Electronic Arts Sports
Elefunk Sony Computer Entertainment Puzzle
Ember Sony Computer Entertainment Other
FaceBreaker Electronic Arts Sports
Fallout 3 Bethesda Softworks RPG
Far Cry 2 Ubisoft Shooter
Ferrari Challenge Trofeo Pirelli System 3 Arcade Software Racing
FIFA Soccer 09 Electronic Arts Sports
Flower Sony Computer Entertainment Action
Fracture LucasArts Action
Ghostbusters: The Video Game Sierra Action
Golden Axe: Beast Rider SEGA Action
Guitar Hero World Tour Activision Music
Half-Life 2: Episode Three [RUMORED] Valve Shooter
Harry Potter and the Half-Blood Prince Electronic Arts Action
Hei$t Codemasters Action
Highlander: The Game Eidos Interactive Action
Jeopardy (2008) Sony Online Entertainment Trivia
Just Cause 2 Eidos Interactive Action
Karaoke Revolution Presents American Idol Encore 2 Konami Music
Legend of Spyro: Dawn of the Dragon, The Vivendi Games Platformer
Legendary Gamecock Shooter
LEGO Batman: The Videogame Warner Bros. Interactive Action
LittleBigPlanet Sony Computer Entertainment Action
Lord of the Rings: Conquest, The Electronic Arts Action
Madagascar: Escape 2 Africa Activision Action
Madden NFL 09 Electronic Arts Sports
Mercenaries 2: World in Flames Electronic Arts Shooter
Midnight Club: Los Angeles Rockstar Games Racing
Mirror's Edge Electronic Arts Action
Monster Madness: Grave Danger SouthPeak Interactive Action
Mortal Kombat vs. DC Universe Midway Games Fighting
MotorStorm: Pacific Rift Sony Computer Entertainment Racing
Naruto: Ultimate Ninja Storm Namco Bandai Action
NBA '09: The Inside Sony Computer Entertainment Sports
NBA 2K9 2K Sports Sports
NBA Live 09 Electronic Arts Sports
Need for Speed Undercover Electronic Arts Racing
NFL Head Coach 09 Electronic Arts Sports
NHL 09 Electronic Arts Sports
NHL 2K9 2K Sports Sports
Pain: Amusement Park Sony Computer Entertainment Action
PixelJunk Eden Sony Computer Entertainment Puzzle
PlayStation Home Sony Computer Entertainment Productivity
PowerUp Forever Namco Bandai Shooter
Prince of Persia Ubisoft Adventure
Project Origin Warner Bros. Interactive Shooter
Punisher: War Zone, The Action
Pure Disney Interactive Studios Racing
Quantum of Solace Activision Action
Rapala Fishing Frenzy Activision Value Sports
Ratchet & Clank Future: Quest for Booty Sony Computer Entertainment Action
Red Baron Arcade Sierra Flight
Resistance 2 Sony Computer Entertainment Shooter
Rise of the Argonauts Codemasters Action
Rock Band 2: Special Edition MTV Games Music
Rock Revolution Konami Music
Rogue Warrior Bethesda Softworks Shooter
Sacred 2: Fallen Angel cdv Software Entertainment RPG
Saints Row 2 THQ Action
SBK-08: Superbike World Championship '08 Conspiracy Entertainment Racing
SCORE International Baja 1000 Activision Racing
Scourge Project, The *TBA Shooter
Shaun White Snowboarding Ubisoft Sports
ShellShock 2: Blood Trails Eidos Interactive Shooter
Shrek's Carnival Craze Activision Action
Silent Hill: Homecoming Konami Adventure
SingStar Vol. 2 Sony Computer Entertainment Music
SIREN: Blood Curse Episodes Pack [PSN] Sony Computer Entertainment Adventure
Skyblue Sony Computer Entertainment Other
SOCOM: Confrontation Sony Computer Entertainment Shooter
Sonic Unleashed SEGA Action
Soulcalibur IV Namco Bandai Fighting
Spider-Man: Web of Shadows Activision Action
Star Wars: The Force Unleashed LucasArts Action
Super Street Fighter II Turbo HD Remix Capcom Fighting
The Last Guy Sony Computer Entertainment Other
Tiberium Electronic Arts Shooter
Tiger Woods PGA Tour 09 Electronic Arts Sports
TNA iMPACT! Midway Games Wrestling
Tom Clancy's EndWar Ubisoft Strategy
Tomb Raider Underworld Eidos Interactive Action
Valkyria Chronicles SEGA Action
Vampire Rain: Altered Species Ignition Entertainment Action
Wanted Universal Studios Action
WET Sierra Action
Wheel of Fortune Sony Computer Entertainment Trivia
Wheelman Midway Games Action
WipEout HD Sony Computer Entertainment Ra
World in Conflict: Soviet Assault Sierra Strategy
WWE SmackDown vs. Raw 2009 THQ Wrestling
Verwijderd
Van die lijst mag voor mij wel meer in het vet geplaatst worden (maar dat is voor iedereen verschillend uiteraard).
En zelfs als je niet rond komt met de toppers zoals hierboven aangehaald, kan je nog prima die 'leegtes' opvullen met games die 'goed genoeg' zijn. Vanwaar die obsessie om alleen toppers te willen spele?. Als alleen toppers zouden verkopen, zouden 80% van de games niet gemaakt worden en hadden we één release per anderhalve maand om naar uit te kijken. (want je kan niet zeggen dat elke ontwikkelaar van elke game denkt dat ze een pareltje aan het maken zijn)
Zo lijkt die 50 cent me wel leuk om wat uurtjes mee door te brengen (of de bourne game, of één of andere vin diesel game). Nee, niet top, maar meestal wel een degelijke 75% (7.5/10) game waar mee te leven valt.
Dus zelfs als je nog geld over hebt na het kopen van de echte toppers, kan je je nog prima eindeloos vermaken met de gemiddelde 'snelle hap' op gamesgebied. Niet elke film die je kijkt kan ook een topper zijn, neemt niet weg dat je er toch misschien van genoten hebt.
Wat moeten Wii bezitters wel niet klagen (als hier al zoveel geklaagd wordt). Zij hebben écht niets om naar uit te kijken, en zelf 'medium' rated games zijn dungezaaid. Voor een console die kaal slechts 150 euro minder kost dan een ps3 (die meestal gebundeld is met een klasse-game zoals GTA4 of GT5) Ik zou wel weten bij welke console ik mij het meest bekocht zou voelen in elk geval...
De lijst hierboven brengt gelukkig WET nog eens in herinnering. Lang geleden een erg coole trailer van gezien, maar ik was de game onderhand al bijna vergeten. Zitten nog wel wat titels tussen waarrond het lange tijd stil is geweest.
Playstation heeft sowieso een andere strategie. Over 7 jaar zal je kunnen stellen dat we nu nog in de 'opwarm' fase zitten. Het platform is bijlange nog niet op stoom, en dat kadert ook volledig in de visie dat de playastation 3 vele jaren moet meegaan (zeker langer dan de ps2). Wacht maar af.
En microsoft zal volgens mij geen 'nieuwe generatie' kunnen forceren. Sony en ms zullen altijd aan elkaar gekoppeld zijn wat betreft het naar voren schuiven van nieuwe generaties. Wie zal er in een nieuw en duur en onzeker platform investeren als de playstation 3 tegen dan voor een schijntje te koop is en veel momentum heeft.
En zelfs als je niet rond komt met de toppers zoals hierboven aangehaald, kan je nog prima die 'leegtes' opvullen met games die 'goed genoeg' zijn. Vanwaar die obsessie om alleen toppers te willen spele?. Als alleen toppers zouden verkopen, zouden 80% van de games niet gemaakt worden en hadden we één release per anderhalve maand om naar uit te kijken. (want je kan niet zeggen dat elke ontwikkelaar van elke game denkt dat ze een pareltje aan het maken zijn)
Zo lijkt die 50 cent me wel leuk om wat uurtjes mee door te brengen (of de bourne game, of één of andere vin diesel game). Nee, niet top, maar meestal wel een degelijke 75% (7.5/10) game waar mee te leven valt.
Dus zelfs als je nog geld over hebt na het kopen van de echte toppers, kan je je nog prima eindeloos vermaken met de gemiddelde 'snelle hap' op gamesgebied. Niet elke film die je kijkt kan ook een topper zijn, neemt niet weg dat je er toch misschien van genoten hebt.
Wat moeten Wii bezitters wel niet klagen (als hier al zoveel geklaagd wordt). Zij hebben écht niets om naar uit te kijken, en zelf 'medium' rated games zijn dungezaaid. Voor een console die kaal slechts 150 euro minder kost dan een ps3 (die meestal gebundeld is met een klasse-game zoals GTA4 of GT5) Ik zou wel weten bij welke console ik mij het meest bekocht zou voelen in elk geval...
De lijst hierboven brengt gelukkig WET nog eens in herinnering. Lang geleden een erg coole trailer van gezien, maar ik was de game onderhand al bijna vergeten. Zitten nog wel wat titels tussen waarrond het lange tijd stil is geweest.
Playstation heeft sowieso een andere strategie. Over 7 jaar zal je kunnen stellen dat we nu nog in de 'opwarm' fase zitten. Het platform is bijlange nog niet op stoom, en dat kadert ook volledig in de visie dat de playastation 3 vele jaren moet meegaan (zeker langer dan de ps2). Wacht maar af.
En microsoft zal volgens mij geen 'nieuwe generatie' kunnen forceren. Sony en ms zullen altijd aan elkaar gekoppeld zijn wat betreft het naar voren schuiven van nieuwe generaties. Wie zal er in een nieuw en duur en onzeker platform investeren als de playstation 3 tegen dan voor een schijntje te koop is en veel momentum heeft.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 02:01 ]
De meeste mensen hebben echter niet zo veel geld te besteden aan games. In dat geval kun je beter wel voor de toppers gaan die echt lekker spelen dan een game als Bourne waar toch het een en ander niet echt lekker in werkt. In actie game waarin het schieten niet echt soepel gaat is voor mij al reden genoeg om de game niet eens te willen huren laat staan kopen.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:12:
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik dacht dacht als je een nieuwe hardeschijf plaatst dat je dan automatisch gevraagd werd te formateren.
Bij mij vraagt ie nu om de 2.41 update
Bij mij vraagt ie nu om de 2.41 update
Burp
Doe wat ik doe:Phydomir schreef op zondag 20 juli 2008 @ 08:51:
[...]
De meeste mensen hebben echter niet zo veel geld te besteden aan games. In dat geval kun je beter wel voor de toppers gaan die echt lekker spelen dan een game als Bourne waar toch het een en ander niet echt lekker in werkt. In actie game waarin het schieten niet echt soepel gaat is voor mij al reden genoeg om de game niet eens te willen huren laat staan kopen.
In een textfile maak je 3 lijstjes:
- must buy
- 2e hands
- to consider
In die lijstjes zet je de titels die je zou willen hebben, iedere keer als je een game tegenkomt via een trailer, screenshots e.d., waarvan je denkt: ok, dat is wel OK, invullen. Valt een game tegen, kijk even je lijstje na, schrappen of verplaatsen
Wanneer er even geen game is, pak je dat lijstje erbij en ga je naar marktplaats. daar ga je dan zoeken totdat je een game tegenkomt op dat lijstje en al naargelang de vraagprijs zou je dus bv de game 2e hands kopen. bv een game die je overweegt nieuw te kopen, maar op markt plaats voor 25 euro staat, waarom niet? Ik koop veel games via marktplaats, zeker de games die niet AAA zijn.
Er zijn zat games die de 60 euro niet waard zijn, maar wanneer ze bv voor 25 euro te koop zijn, waarom niet? Als je nu begint met de PS3, dan is RFOM voor 25 of minder te krijgen op marktplaats, en daar heb je veel plezier aan. Ik heb ook nog nooit gehad dat ik een smerige doos + ranzige disk kreeg, de games zien er steevast als nieuw uit.
[ Voor 3% gewijzigd door EfBe op 20-07-2008 10:07 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Da's ook een voordeel van Blu ray. Er zit een enorm krasvaste laag op. OP dvd's heb je altijd, hoe voorzichtig je er ook mee doet, na een tijdje krasjes. Mijn BRgames liggen vaak gewoon los, maar er is op geen enkele ook maar een klein krasje te zien 
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/241672.html Miyamoto aan het spioneren bij sony
En een game voor PSN, the last guy. Het ziet er uit als een kruising tussen pacman, snake, lemmings en google earth
Volgens mij is het de bedoeling een groep mensen te leiden door een stad naar een bepaald punt terwijl er monsters/zombies zijn die ze willen opeten. Of zoiets.
En nu heb ik dat liedje in mn kop, linkje
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/241672.html Miyamoto aan het spioneren bij sony
En een game voor PSN, the last guy. Het ziet er uit als een kruising tussen pacman, snake, lemmings en google earth
En nu heb ik dat liedje in mn kop, linkje
[ Voor 57% gewijzigd door jdm8 op 20-07-2008 11:21 ]
ik heb het gevonden.
Als je nu een hd wil swappen voor de ps3 moet je de volgende stappen doen:
- Backup je ps3 via de systemsettings
- Swap de harddisk
- Zorg dat je een cdtje of usbstick hebt met de laatste firmware versie in de map PS3\UPDATE
- Zet het systeem aan daarna vraagt je ps3 of ie moet formateren en of je een removable disk/cd met de laatste firmware versie hebt
- Via systeem instellingen zet je je backup terug
En klaar.
- Swap de harddisk
- Zorg dat je een cdtje of usbstick hebt met de laatste firmware versie in de map PS3\UPDATE
- Zet het systeem aan daarna vraagt je ps3 of ie moet formateren en of je een removable disk/cd met de laatste firmware versie hebt
En klaar.
Burp
Wet ziet er inderdaad supertof uit helemaal in Kill Bill sfeer en stijlVerwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:12:
[ Voor 3% gewijzigd door Kimo op 20-07-2008 11:21 ]
Had je eigenlijk al die 2.41-update gedaan? Ik zie wel vaker berichten dat de PS3 eerst een firmwareupdate wil doen voor de nieuwe HD geaccepteerd wordt, maar toen ik zelf een nieuwe HD erin deed had ik daar geen last van.Wii4all schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:18:
ik heb het gevonden.
- Swap de harddisk
En klaar.
Wat Salomon hierboven heeft geschreven is een mening van wat hij, na een maand spelen, van de ps3 vindt. En aangezien dit het ps3 topic is, is dit de enige geschikte plek op GoT.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:15:
Ik heb nu een maandje een PS3 en dus toch maar even wat ervaringen opnoemen rondom de PS3 en Sony etc.
+ Het apparaat ziet er mooi uit. Wel stofgevoelig maar daar stoor ik me niet zo aan.
+ Hij is stil. In ieder geval stiller dan de xbox 360 die ik hiervoor had.
+ Hij speelt Blu Ray en avi bestanden af
- Je moet er een DualShock3 controller bijkopen die vreselijk duur is.
- Hij is niet backwards compatible terwijl alle andere modellen in de wereld dat wel zijn.
- Als je niet van shooters houdt heb je een groot probleem met een PS3 want RPG's zijn er nauwelijks.
- De xmb (of hoe heet dat PS3 menu als je hem aanzet?) is totaal onoverzichtelijk en het werkt niet lekker. Je kan niet zoveel dingen aanpassen. Heb je bijvoorbeeld een demo gedownload en geinstalleerd, staat er niet eens een knopje (x bijvoorbeeld) die zegt: SPEEL DEMO. Nee, je moet eerst weer helemaal terug en dan die demo weer opzoeken en al dat geneuzel.
- De Playstation Store zit ook niet al te best in elkaar. Rare opvolging van dingen die je moet als je een filmpje gaan downloaden.
Wat ik dan niet snap is dat mensen als reactie op zijn mening gaan mekkeren dat hij dat van te voren kon weten en dat hij dan maar een xbox moet gaan kopen

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik denk dat jij moet leren accepteren dat mensen met andere meningen daarover in discussie willen gaan of tegengestelde meningen willen presenteren. Het zou een beetje vreemd zijn als mensen geen tegengas mogen krijgen, want anders krijg je ook een karikatuur van een forum.uchiha tijntje schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:28:
Wat ik dan niet snap is dat mensen als reactie op zijn mening gaan mekkeren dat hij dat van te voren kon weten en dat hij dan maar een xbox moet gaan kopenHij geeft alleen zijn mening en in veel zaken die hij zegt schuilt ook gewoon een waarheid in. Dus kap nu met die nutteloze reacties. Leer nu gewoon eens een reactie die niet in je straatje past te accepteren. Het topic heet niet: het grote Playstation 3 positieve ervaringen topic... maar juist: het grote Playstation 3 ervaringen topic...
Wellicht niet helemaal op de juiste plek hier maar lees wat berichten m.b.t. HDD swap maar hoe zit dat met garantie?
Het lijkt mij dat deze komt te vervallen als je HDD vervangt (beschadiging van die vage stikkertjes die je op veel apparatuur tegenkomt)
Het lijkt mij dat deze komt te vervallen als je HDD vervangt (beschadiging van die vage stikkertjes die je op veel apparatuur tegenkomt)
De ps3 is ontworpen om de gebruiker zelf de mogelijkheid te geven de hdd te swappen.schumi2004 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:37:
Wellicht niet helemaal op de juiste plek hier maar lees wat berichten m.b.t. HDD swap maar hoe zit dat met garantie?
De garantie wordt hierdoor niet beinvloed.
Ik ben juist voor discussie, maar wat je nu krijgt, bij elke enigszins 'wat minder positieve' opmerking over de ps3, is tegengas, vaak goed beargumenteerd maar ook fanboy gedrag waardoor je als poster een negatieve opmerking gewoon niet meer zo snel post ook al is dat je eigen mening. En dan krijg je een karikatuur van een forumymmv schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:33:
[...]
Ik denk dat jij moet leren accepteren dat mensen met andere meningen daarover in discussie willen gaan of tegengestelde meningen willen presenteren. Het zou een beetje vreemd zijn als mensen geen tegengas mogen krijgen, want anders krijg je ook een karikatuur van een forum.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ziet er aardig uit maar werkt het ook met andere java games/apps? Zou het leuk vinden om eens een C64 emu in java op m'n ps3 te spelen.CSB schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:34:
Leuk "hackje" om het maar even zo te noemen:
http://www.ps3-hacks.com/...a-games-launched-via-xmb/
Ja, Java games op je PS3!
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Je zocht op Google, en er kwam niks uit? Je zocht in dit topic / in de topicstart en je kwam er ook niks over tegen?schumi2004 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:37:
Kom op mensen, even wat verder kijken dan je neus lang is aub.
Over dat ervaringen geneuzel:
Leuk al die kritiekpunten, maar het is echt heel erg gepiel om het maar zo te noemen. Nadat je een demo gedownload en geinstalleerd hebt, moet je heeeeleeeemaal terug in die xmb om hem vervolgens te kunnen spelen. Tjongejonge zeg, 1x op rondje drukken en dan op kruisje. Is dat echt zo lastig? (Kom niet aan dat het net zo lastig is om het anders te implementeren, dat is een mooie drogreden die bekend staat als shifting the burden, zoek maar eens op.) Het is geimplementeerd zoals het geimplementeerd is. Als een feature totaal ontbreekt en er later alsnog ingebakken wordt zeg ik alleen maar hulde. Het betreffende bedrijf doet het omwille van 2 redenen, de klanten verzoeken om die feature, of de concurrent heeft het al, en het slaat erg aan op hun klantenbestand. Die 2 redenen zijn eigenlijk bijna gelijk aan elkaar, maargoed.
Dat er gezeurd wordt om de topgames die uitblijven.. tjah, je kunt ook gewoon wachten tot er meer topgames uit zijn gekomen, waarna je ze allemaal na elkaar (ook nog eens goedkoper) koopt en dan stuk voor stuk uitspeelt, dan hoef je niet of nauwelijks te wachten tot er weer een topgame uitkomt. Dat je een console koopt voor 1 game, die vervolgens geen exclusive meer is, is echt een onzinreden, want als je een console koopt voor 1 game die nog nieteens uit is, dan zegt iets mij dat je die console toch ook wel stiekem voor een (aantal) andere game(s) hebt gekocht.
Zo, en nu ga ik weer Pixeljunk Monsteren
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
Een optie maken waar je na het installeren meteen kan clicken op "Play now" o.i.d. is geen enkele moeite om te implementeren en gewoon handiger dan terug moeten gaan. Niets vreemds aan.
Als je had opgelet had je gezien dat een aantal genoemde minpunten helemaal geen reactie kregen (veel shooters en te weinig RPGs, PSN-store zit gek in elkaar) en een aantal juist wel (je ben verplicht een dure DS3 te kopen, XMB onlogisch, lang wachten op grote games). Ik vind de reacties tot nu toe wel logisch, want over de eerste minpunten zijn de meesten het eens en over de laatste punten kun je discussieren. Kortom: forum functioneert prima als daar op gereageerd wordt.uchiha tijntje schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:41:
[...]
Ik ben juist voor discussie, maar wat je nu krijgt, bij elke enigszins 'wat minder positieve' opmerking over de ps3, is tegengas, vaak goed beargumenteerd maar ook fanboy gedrag waardoor je als poster een negatieve opmerking gewoon niet meer zo snel post ook al is dat je eigen mening. En dan krijg je een karikatuur van een forum.
BTW Wat me wel opvalt aan die waslijst aan titels die ik eerder heb geplaatst, is dat het aantal Japanse games wel heel, heel erg laag is, zeker als je titels van Japanse uitgevers schrapt die door westerse ontwikkelaars zijn gemaakt (Bionic Commando Rearmed, Golden Axe, Silent Hill: Homecoming, etc) De ellende is dat ze in Japan veel te weinig HD-consoles kopen, alles is daar Wii, PSP en DS. We krijgen wel de toptitels van Capcom, Konami en Namco-Bandai maar qua aantallen stelt het niks voor vergeleken wat westerse uitgevers uitbrengen. Mijn PS2-verzameling bestaat voor 75-80% uit Japanse games. op de PS3 en 360 is dat totaal omgekeerd.
[ Voor 25% gewijzigd door ymmv op 20-07-2008 13:12 ]
Ja die had ik al gedaan.ymmv schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:30:
[...]
Had je eigenlijk al die 2.41-update gedaan? Ik zie wel vaker berichten dat de PS3 eerst een firmwareupdate wil doen voor de nieuwe HD geaccepteerd wordt, maar toen ik zelf een nieuwe HD erin deed had ik daar geen last van.
Je moet dus een disk of removable iets hebben met de 2.41 firmware.
Burp
De procedure voor een HD swap staat gewoon beschreven in de handleiding. Je garantie blijft gewoon bestaan bij een HD swap, zelf heb ik er een 320Gb HD ingezet (geen vage stickers gezien).schumi2004 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:37:
Het stelt echt niks voor. Enige wat je nodig hebt is een standaard 2.5" laptop HD (n.b er zijn ook paar modellen die wat hoger zijn dan normaal, deze passen niet) Klepje aan de zijkant van de PS3 open, borgschroef losdraaien, frame met HD eruit, schroefjes HD eruit, nieuwe HD in frame, schroefjes weer vastdraaien, frame goed terugzetten, borgschroef weer vastdraaien, klepje erop...klaar!
Wel raad ik je aan om de originele PS3 HD goed te bewaren en weer terug te zetten als ie onverhoeds terug moet voor reparatie.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Als een van de velen wil ik hierop toch maar reageren. Je MOET namelijk niet een DS3 controller kopen, die keuze is helemaal aan jou. Dat er geen BC in zit is ook je eigen schuld want ik heb een console die dat wel heeft puur en alleen omdat ik er op tijd bij was. Jij dus niet.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:15:
Ik heb nu een maandje een PS3 en dus toch maar even wat ervaringen opnoemen rondom de PS3 en Sony etc.
+ Het apparaat ziet er mooi uit. Wel stofgevoelig maar daar stoor ik me niet zo aan.
+ Hij is stil. In ieder geval stiller dan de xbox 360 die ik hiervoor had.
+ Hij speelt Blu Ray en avi bestanden af
- Je moet er een DualShock3 controller bijkopen die vreselijk duur is.
- Hij is niet backwards compatible terwijl alle andere modellen in de wereld dat wel zijn.
- Als je niet van shooters houdt heb je een groot probleem met een PS3 want RPG's zijn er nauwelijks.
- De xmb (of hoe heet dat PS3 menu als je hem aanzet?) is totaal onoverzichtelijk en het werkt niet lekker. Je kan niet zoveel dingen aanpassen. Heb je bijvoorbeeld een demo gedownload en geinstalleerd, staat er niet eens een knopje (x bijvoorbeeld) die zegt: SPEEL DEMO. Nee, je moet eerst weer helemaal terug en dan die demo weer opzoeken en al dat geneuzel.
- De Playstation Store zit ook niet al te best in elkaar. Rare opvolging van dingen die je moet als je een filmpje gaan downloaden.
Meer shooters dan overige games? Misschien wel ja, maar ik vermaak me alsnog prima. Maar dit weet je natuurlijk wel van te voren, want het games aanbod kun je prima bekijken. En het uitstel van topgames, ja dat is gewoon dik balen en je kan er niks aan doen.
XMB vind ik zelf prima werken, het is namelijk vele malen sneller dan het Dashboard van Microsoft. Meer een persoonlijke keuze dus.
De optie van SPEEL DEMO is niet echt een gemis, maar zou uiteraard wel makkelijk zijn. Vind ik echt geen punt om op de kaart te zetten.
PlayStation Store: Eens.
kvin de indeling van de PSN store ook niet echt handig, een hele verbetering qua layout ten opzichte van de eerste PSN-store maar de indeling is ruk.
Het lastigste vind ik dat de Games, en demo's door elkaar staan... persoonlijk had ik liever gezien dat demo's en full-games/PSN titels apart staan. en dan met een link naar elkaar. Kheb soms echt zin om even een demo te gaan proberen, maar kzit me nu een ongeluk te zoeken in al die categorieën.
Voor de rest ben ik echt tevreden over de PS3, kheb bewust niet voor de Xbox 360 gekozen omdat die erg crappy is (hardwarematig) en veel lawaai maakt en ook nog eens te lelijk is om in de huiskamer neer te zetten
daarnaast heb ik het gevoel dat de Ps3 mij meer te boeden heeft, BR-films afspelen en DVD met upscaling, gemakkelijke multimedia streaming etc.
Tuurlijk heef de 360 een groter games aanbod. maar de 360 is er ook al een stuk langer dan de PS3 dus dat is niet meer dan logisch. maar sinds de lancering van de PS3 zijn er gewoon ontzettend veel cross-platform games (pc/xbox/ps3) uitgekomen. de PS3 heeft inderdaad veel shooters, maar ook een aantal goeie racegames, een geweldig goeie platform game (tools of destruction) waar binnenkort LBP bij komt. en aantal goeie action games (drak) en hack n slash games.
Het enige wat jammer is dat de PS3 echt achterblijft met RPG's Oblivion is de enige echt goeie RPG op de PS3... maar dei had ik zelf al op de PC gespeeld.
Het lastigste vind ik dat de Games, en demo's door elkaar staan... persoonlijk had ik liever gezien dat demo's en full-games/PSN titels apart staan. en dan met een link naar elkaar. Kheb soms echt zin om even een demo te gaan proberen, maar kzit me nu een ongeluk te zoeken in al die categorieën.
Voor de rest ben ik echt tevreden over de PS3, kheb bewust niet voor de Xbox 360 gekozen omdat die erg crappy is (hardwarematig) en veel lawaai maakt en ook nog eens te lelijk is om in de huiskamer neer te zetten
Tuurlijk heef de 360 een groter games aanbod. maar de 360 is er ook al een stuk langer dan de PS3 dus dat is niet meer dan logisch. maar sinds de lancering van de PS3 zijn er gewoon ontzettend veel cross-platform games (pc/xbox/ps3) uitgekomen. de PS3 heeft inderdaad veel shooters, maar ook een aantal goeie racegames, een geweldig goeie platform game (tools of destruction) waar binnenkort LBP bij komt. en aantal goeie action games (drak) en hack n slash games.
Het enige wat jammer is dat de PS3 echt achterblijft met RPG's Oblivion is de enige echt goeie RPG op de PS3... maar dei had ik zelf al op de PC gespeeld.
[ Voor 52% gewijzigd door Chaoss op 20-07-2008 14:09 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Er komen er de komende paar maanden wel een paar bij:Chaoss schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:02:
Disgaea 3 (aug)
Rise of the Argonauts (sep)
Fallout 3 (oct)
Valkyria Chronicles (nov)
Eternal Sonata (herfst)
Daarna komen ook nog White Knight Chronicles en The Last Remnant uit.
Hoe zit het met het internet browsen op de PS3? Ik ben namelijk wel benieuwd of je RuneScape kan spelen, maar heb zo mijn twijfels gezien je een java applet moet hebben geinstalleerd in je browser...
Wie weet hier ervaring mee of is het gewoon onmogelijk?
Wie weet hier ervaring mee of is het gewoon onmogelijk?
Runescape is onmogelijk met de browser in de XMB.
Met linux op je PS3 is het wellicht wel mogelijk denk ik, wel alleen de lowres versie van Runescape gezien de RSX-chip (oid, de grafische kaart zegmaar) niet gebruikt mag worden onder linux.
Met linux op je PS3 is het wellicht wel mogelijk denk ik, wel alleen de lowres versie van Runescape gezien de RSX-chip (oid, de grafische kaart zegmaar) niet gebruikt mag worden onder linux.
jammer, het zou anders wel een ultieme ervaring zijn geweest om RuneScape fullscreen te draaien op mn plasma tv... Lowres versie is natuurlijk niet aan te zien op een 107 cm tv...Grannd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:00:
Runescape is onmogelijk met de browser in de XMB.
Jammer dat Sony beperkingen stelt op zijn grafische kaart. Dus zo "open source" is de PS3 dus niet
In ieder geval bedankt voor de snelle en duidelijke uitleg
Verwijderd
Thanks mate.uchiha tijntje schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:28:
[...]
Wat Salomon hierboven heeft geschreven is een mening van wat hij, na een maand spelen, van de ps3 vindt. En aangezien dit het ps3 topic is, is dit de enige geschikte plek op GoT.
Wat ik dan niet snap is dat mensen als reactie op zijn mening gaan mekkeren dat hij dat van te voren kon weten en dat hij dan maar een xbox moet gaan kopenHij geeft alleen zijn mening en in veel zaken die hij zegt schuilt ook gewoon een waarheid in. Dus kap nu met die nutteloze reacties. Leer nu gewoon eens een reactie die niet in je straatje past te accepteren. Het topic heet niet: het grote Playstation 3 positieve ervaringen topic... maar juist: het grote Playstation 3 ervaringen topic...
Ik heb de + en - punten ook niet opgeschreven om mensen op de kast te jagen of om een discussie uit te lokken. Het topic heet nu eenmaal 'het grote ps3 ervaringen topic'.
We zijn als consument aardig verwend tegenwoordig en de PS3 is een geweldig apparaat/machine met enorm veel mogelijkheden. Maar qua functionaliteit vind ik het toch een beetje magertjes. Dat is gewoon iets wat ik constateer. Ik erger me er niet aan, maar ik werk persoonlijk liever met die tabbladen die de 360 eerder had. Nu wil ik geen 360 spelen, maar toch.
De reacties op mijn DualShock3 opmerking zijn eigenlijk een beetje raar, want er is hier geen gamer die de DS3 niet heeft gekocht onderhand of in bestelling heeft staan. Om dat te zeggen tegen mij: 'Ja dan had je er maar eerder bij moeten zijn', is natuurlijk een beetje onzinnig.
Ik kan mij trouwens helemaal niet herrineren dat hier een PS3 in de verkoop is geweest waar een DS3 bij verkocht werd? Ik kan me vergissen hoor natuurlijk.
Maar hierboven werd al door iemand een enorm mooie lijst met games aangegeven dat het een vreselijk mooie tijd wordt voor ons gamers.
Nogmaals, ik vind dat er ook genoeg pluspunten zijn aan de PS3, maar als we niet meer kritisch zijn dan is het ook meteen zo saai. Wij als gamers moeten 1 front vormen en elkaar niet afbranden maar elkaars meningen respecteren en samen de PS3 tot een megaseller maken
is in het eerste level die gewone gun niet het beste wapen?Paxlie schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 21:05:
Paar tipjes van mij:
Probeer in het begin alle weapon upgrades zo te pakken dat ze voor je gold-melter zijn. Zodra die vol is doe je hetzelfde voor je ijs-kanon
Een shield is belangrijker dan een extra leven! Als je dus geen shield hebt, maar je ziet wel een extra leven power-up, wacht dan even en dan wordt het een shield. Een shield is hetzelfde als een extra leven als je het bekijkt alleen dan hou je je multiplayer
Ik vind persoonlijk die Gold Melter daar lekkerder werkenChaoss schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:25:
[...]
is in het eerste level die gewone gun niet het beste wapen?
Gebruik de rock crusher vrijwel nooit.
Als ik één ding heb gemerkt in Stardust is het goede wapen best belangrijk. Een rock crusher schiet de rocks een stuk eerder aan gort dan een gold melter. Ik switch meestal wel naar het goede wapen, tenzij er bepaalde vijanden zijn die om een bepaald wapen vragen.Paxlie schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:57:
[...]
Ik vind persoonlijk die Gold Melter daar lekkerder werken
Gebruik de rock crusher vrijwel nooit.
nog een vraagje wat is het verschil tussen Arcade en Planet mode?
Heb ze beide gespeeld maar kzie geen verschil. Speelde eerst steeds de planet mode. Nu voor de verandering eens Arcade op easy (
) en heb direct die eerste planeet uitgespeeld... kan nu tenminste gelijk op de 2'de planeet beginnen... wel zo leuk voor de variatie.
Voor de rest een compleet ge-upgrade rock crusher werkt best goed! en ik neem dat dat inderdaad het beste wapen is tegen rotsen.
Stardust HD is wel mijn bese PSN aankoop tot nu toe
kheb hem nu in 3-4 dagen al meer gespeeld dan pixel junk monster!
Ik twijfel nog steeds om Pain en elefunk aan te schaffen.
Heb ze beide gespeeld maar kzie geen verschil. Speelde eerst steeds de planet mode. Nu voor de verandering eens Arcade op easy (
Voor de rest een compleet ge-upgrade rock crusher werkt best goed! en ik neem dat dat inderdaad het beste wapen is tegen rotsen.
Stardust HD is wel mijn bese PSN aankoop tot nu toe
[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 20-07-2008 18:12 ]
Arcade is beginnen bij planeet 1, dan planeet 2 enzovoortChaoss schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:11:
Heb ze beide gespeeld maar kzie geen verschil. Speelde eerst steeds de planet mode. Nu voor de verandering eens Arcade op easy () en heb direct die eerste planeet uitgespeeld... kan nu tenminste gelijk op de 2'de planeet beginnen... wel zo leuk voor de variatie.
Stardust HD is wel mijn bese PSN aankoop tot nu toekheb hem nu in 3-4 dagen al meer gespeeld dan pixel junk monster!
Planet Mode is echt 1 planeet spelen
Ik speel Super Stardust vaker dan GTA4
Enige wat ik meer speel dan GTA4 is Smackdown vs Raw 2008 (WWE-junky, kan er niet veel aan doen
Ik speel eigenlijk altijd Arcade en switch tussen easy en normal. Verschil is dat je in de planet mode 1 planeet speelt en daarop een highscore moet halen en je score niet doorgaat op de volgende planeet. Volgens mij is het zelfs 'game-over' als de planeet erop zit. Op easy moet je de planeten wel uit weten te spelen, op normal wordt het allemaal een stuk heftigerChaoss schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:11:
Heb ze beide gespeeld maar kzie geen verschil. Speelde eerst steeds de planet mode. Nu voor de verandering eens Arcade op easy () en heb direct die eerste planeet uitgespeeld... kan nu tenminste gelijk op de 2'de planeet beginnen... wel zo leuk voor de variatie.
Stardust HD is wel mijn bese PSN aankoop tot nu toekheb hem nu in 3-4 dagen al meer gespeeld dan pixel junk monster!
Ik heb normal uitgespeeld, dan krijg je hard. Dan begin je echt te balen van het gebrek aan power-ups. Meer ontwijken dan stukmaken op dat momentm4yall schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:21:
[...]
Ik speel eigenlijk altijd Arcade en switch tussen easy en normal. Verschil is dat je in de planet mode 1 planeet speelt en daarop een highscore moet halen en je score niet doorgaat op de volgende planeet. Volgens mij is het zelfs 'game-over' als de planeet erop zit. Op easy moet je de planeten wel uit weten te spelen, op normal wordt het allemaal een stuk heftiger
Damn dat is moeilijk.
Planeet 5 is de makkelijkste in mijn beleving
moet binnekort toch maar een extra controller kopen, lijkt me wel lachen stardust met zijn 2'en, aangezien ik die multiplayer add-on toch al per ongeluk gekocht had 
morgen komt hier een vriend 2 dagen gamen, jammer dat ik nog geen 2'de controller heb... kan natuurlijk morgen naar de winkel gaan en er eentje kopen, maar 60,- is toch wel erg duur... dan is een import prijsje van 40-45 euro aantrekkelijker... maja dat gaat niet meer lukken.
Iemand in friesland die een DS3 controller te koop heeft?
morgen komt hier een vriend 2 dagen gamen, jammer dat ik nog geen 2'de controller heb... kan natuurlijk morgen naar de winkel gaan en er eentje kopen, maar 60,- is toch wel erg duur... dan is een import prijsje van 40-45 euro aantrekkelijker... maja dat gaat niet meer lukken.
Iemand in friesland die een DS3 controller te koop heeft?

Mee eens.Paxlie schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:32:
[...]
Damn dat is moeilijk.
Planeet 5 is de makkelijkste in mijn beleving
Normal heb ik nog niet eens uitgespeeld.
Verwijderd
Ik wil ook Stardust HD trophy's.
Stom trophy systeem ook, als het er niet was geweest had ik Stardust ws ook niet hoeven hebben
Stom trophy systeem ook, als het er niet was geweest had ik Stardust ws ook niet hoeven hebben

Je koopt een game voor de trophies?Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:28:
Ik wil ook Stardust HD trophy's.
Ach als straks de games worden gepatched voor het trophy systeem is het misschien wel leuk, maar om er nou inderdaad een spel voor te gaan kopen
Verder boeit mij dat systeem niet echt zoveel, ik kijk er nu al niet naar en ga dat waarschijnlijk strax ook niet doen.
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Verwijderd
De PS3 40 gb voor mij is inmiddels besteld (eerder in dit topic om jullie mening gevraagd). Toch maar besloten om van de 80 gb af te zien, en nu een 40gb te kopen. Kan ik er toch nog de vakantie van genieten (als je de vrije tijd hebt moet je er ook wat mee doen toch?
) . Dualshock 3 komt er als 2e controller bij over een tijdje. Doorslag was het mooie platinum aanbod in augustus. Ook heb ik het nog eens afgewogen. Als de schijf te klein is koop ik zoieso groter dan 80gb. Kan niet wachten om het apparaat te ontvangen!
Verwijderd
Nou ja als het geen goedkope PSN game was dan had ik het ws niet gedaan.
Maar volgens mij is Stardust HD zeker veel vaker verkocht nadat Trophy's geintroduceerd werden.
Op het CivRev forum van 2kgames janken er ook een boel mensen dat ze het spel niet gaan kopen als er niet alsnog Trophy support komt.
Maar wat ik eigenlijk nog meer mis dan Trophy's op de PS3 is wel gewoon een mooi uitgebreid profiel interface. Waar je bijvoorbeeld duidelijk kan aangeven welke spellen je allemaal online speelt (daar functioneren achievements natuurlijk ook deels voor hè) zodat je van je PS3 Friends in ieder geval weet wat ze uberhaupt kwa spellen bezitten.
Veelbelovend ja, maar dat hebben we vaker gehoord van Sony, mooi filmpje dat of niets met het spel te maken heeft, van een spel is dat nooit uit komt of het is een teleurstelling. En het schijnt dat ze nog nauwelijks bezig zijn met de echte ontwikkeling van MAG en dat het alleen maar een concept genoemt kan worden, dus dat word wel 2010 of 2011, op zijn vroegst.swopdark schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:57:
[...]
Als MAG volgend jaar had moeten uitkomen was er in ieder geval IETS met een ingame engine dat ze hadden laten zien.
als ik een stel demo's download en achter elkaar wil installeren en dan ook steeds de "play now" optie moet gaan wegklikken vind ik dat veel lastiger dan dat ik eventjes de game in de lijst moet zoeken, waar die game dan staat ligt aan je instellingen dus als je dat niet bevalt dan pas je dat aan.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:54:
Een optie maken waar je na het installeren meteen kan clicken op "Play now" o.i.d. is geen enkele moeite om te implementeren en gewoon handiger dan terug moeten gaan. Niets vreemds aan.
Die reacties zijn helemaal niet raar omdat jij zegt dat je er 1 bij MOET kopen, wat niet het geval is, 90% van de PS3 bezitters heeft dat ding echt niet en er is geen game die een dualshock verplicht, het is optioneel.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:45:
De reacties op mijn DualShock3 opmerking zijn eigenlijk een beetje raar, want er is hier geen gamer die de DS3 niet heeft gekocht onderhand of in bestelling heeft staan.
Het zal in de lente van 2009 al uitkomen.1shot1kill schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:38:
[...]
Veelbelovend ja, maar dat hebben we vaker gehoord van Sony, mooi filmpje dat of niets met het spel te maken heeft, van een spel is dat nooit uit komt of het is een teleurstelling. En het schijnt dat ze nog nauwelijks bezig zijn met de echte ontwikkeling van MAG en dat het alleen maar een concept genoemt kan worden, dus dat word wel 2010 of 2011, op zijn vroegst.
http://www.ps3clan.nl/ind...news_comments&newsID=1504
PSN: Shiver23
Als je dat gelooft ben je of nieuw in de game wereld of heel erg naief.Shiver23 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:43:
[...]
Het zal in de lente van 2009 al uitkomen.
http://www.ps3clan.nl/ind...news_comments&newsID=1504
Verwijderd
Gezien zijn hoeveelheid posts in dit forum moet het wel dat laatste zijn1shot1kill schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:10:
[...]
Als je dat gelooft ben je of nieuw in de game wereld of heel erg naief.
Kijk het filmpje. De headchief bij Zipper geeft aan dat ze aan het playtesten zijn. Dat het spel in 2009 uit moet komen. En Zipper heeft al een tijd geen nieuwe game uitgebracht, dus het lijkt me zeer waarschijnlijk dat ze al een behoorlijke tijd hiermee bezig zijn. Maar dat zal wel aan mijn naïviteit liggen.1shot1kill schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:10:
[...]
Als je dat gelooft ben je of nieuw in de game wereld of heel erg naief.
Reageer anders even normaal, "aap".

[ Voor 87% gewijzigd door TheZeroorez op 20-07-2008 23:32 ]
jah maar geloven dat ze al 3 jaar bezig zijn is ook naief...
als ze al 3 jaar bezig zijn hadden ze op zijn minst in-game footage laten zien... ze snappen zelf ook wel dat dat vele malen meer indruk had gemaakt... als je al 3 jaar bezig bent heb je echt wel wat beters te laten zien dan een CGI filmpje... zo'n CGI filmpje heeft gewoon he-le-maal niets met de uiteindelijk game te maken. Dit is gewoon wat sony al eerder heeft gedaan... cgi filmpjes alten zien terwijl er nog geen of amper een game is. Wacht dan dat er daadwerkelijk in-game beelden te laten zien zijn.... desnoods brakke in-game beelden met bugs maar alles is beter dan een CGI filmpje wat er niets mee te maken heeft.
Tzou me verbazen als mag binnen 2 jaar of zlefs 4 jaar uitkomt... met 80 man online in killzone 2 vormt nu al grote problemen laat staan met 256man..!
als ze al 3 jaar bezig zijn hadden ze op zijn minst in-game footage laten zien... ze snappen zelf ook wel dat dat vele malen meer indruk had gemaakt... als je al 3 jaar bezig bent heb je echt wel wat beters te laten zien dan een CGI filmpje... zo'n CGI filmpje heeft gewoon he-le-maal niets met de uiteindelijk game te maken. Dit is gewoon wat sony al eerder heeft gedaan... cgi filmpjes alten zien terwijl er nog geen of amper een game is. Wacht dan dat er daadwerkelijk in-game beelden te laten zien zijn.... desnoods brakke in-game beelden met bugs maar alles is beter dan een CGI filmpje wat er niets mee te maken heeft.
Tzou me verbazen als mag binnen 2 jaar of zlefs 4 jaar uitkomt... met 80 man online in killzone 2 vormt nu al grote problemen laat staan met 256man..!
[ Voor 36% gewijzigd door Chaoss op 20-07-2008 23:33 ]
Verwijderd
Vanmiddag even bij een vriend geweest en die heeft net de 40 Gb versie gekocht. Nu dacht ik dat alleen de 60 Gb versie SACD afspeelt maar wat schetste mijn verbazing?...................ook de 40 Gb versie speelt SACD af.Heb het uitgetest met A trick of the tail van Genesis. In het doosje zit zovel de DVD als de SACD en beiden speelden keurig netjes af. Kortom het blijft een geweldig apparaat.
Veel SACD's zijn hybride, deze spelen dus ook af in gewone CD spelers (maar dan zonder de voordelen van SACD uiteraard).Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:29:
Vanmiddag even bij een vriend geweest en die heeft net de 40 Gb versie gekocht. Nu dacht ik dat alleen de 60 Gb versie SACD afspeelt maar wat schetste mijn verbazing?...................ook de 40 Gb versie speelt SACD af.Heb het uitgetest met A trick of the tail van Genesis. In het doosje zit zovel de DVD als de SACD en beiden speelden keurig netjes af. Kortom het blijft een geweldig apparaat.
Als je een SACD in een PS3 stopt, moet je drie icons krijgen om audio af te spelen: 2-kanaals CD-geluid, 2-kanaals SACD-geluid en 5-kanaals SACD-geluid. Zag je die ook alledrie?Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:29:
BTW Wat veel mensen niet weten is dat de PS3 ook audio-CDs kan "upscalen" naar maximaal 176Khz als je versterker het ondersteunt. Hij heeft een paar bitmapping-opties om dit in te stellen.
Verwijderd
Even een paar voorbeelden:Chaoss schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:12:
jah maar geloven dat ze al 3 jaar bezig zijn is ook naief...![]()
1. Als er niets gezegd wordt, vindt het publiek dat er helemaal leuke games in de toekomst aan zitten te komen. En de concurrent wel allemaal leuks aankondigt.
2. Als er wél wat gezegd wordt, maar niets getoond, is de klacht dat ze alleen maar aankondigen maar niets laten zien.
3. Als er een CGI getoond wordt (sfeer/artwork) is de klacht dat er geen in-game filmpje is.
4. Als er vroegtijdig in-game filmpje wordt vertoond, krijgt het publiek allemaal al direct ideeen terwijl heel de game en engine nog kan veranderen. Dat is ook niet ideaal (denk aan Fable) - ook krihgt de preview dan gelijk klachten over framedrops enz.
Gamedevelopers hebben het maar moeilijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 00:32 ]
Wat vind je van dit voorbeeld uit het Amerikaanse tijdschrift EGM?Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:29:
[...]
4. Als er vroegtijdig in-game filmpje wordt vertoond, krijgt het publiek allemaal al direct ideeen terwijl heel de game en engine nog kan veranderen. Dat is ook niet ideaal (denk aan Fable) - ook krihgt de preview dan gelijk klachten over framedrops enz.

Hier vergelijken ze de retailversie van Halo 3 met alpha-code van Killzone 2, een spel wat pas over een half jaar in de winkels ligt. Dat krijg je als je een game in een vroeg stadium door journalisten laat spelen, ook al zeggen ze erbij dat veel onderdelen van de game nog niet klaar zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door ymmv op 21-07-2008 00:46 ]
1. nee hoor want de presentaties van Nintendo en Microsoft waren nog veel slechter en nietszeggender... die hele E3 was weinig nieuws te vindenVerwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:29:
[...]
Even een paar voorbeelden:
1. Als er niets gezegd wordt, vindt het publiek dat er helemaal leuke games in de toekomst aan zitten te komen. En de concurrent wel allemaal leuks aankondigt.
2. Als er wél wat gezegd wordt, maar niets getoond, is de klacht dat ze alleen maar aankondigen maar niets laten zien.
3. Als er een CGI getoond wordt (sfeer/artwork) is de klacht dat er geen in-game filmpje is.
2. Als MAG idd nog minimaal 2 jaar maar waarschijnlijk nog wel langer gaat duren wat is dat dan voor loze aankondiging? deze kritiek geld overigens ook voor de andere producenten een "grootse" aankondiging is leuk als de game binnen 1 jaar uitkomt.
4. woa ben ik het niet mee eens, als je voegtijdig een "brak" in-game filmpje laat zien met de melding dat de release nog 1,5 jaar gaat duren dan snapt iedereen dat het nog niet af is. En bij een in-game filmpje krijg je tenminste ideeën die enigszins relevant zijn ook al veranderd er nog niets. Zo'n CGI filmpje zegt gewoon helemaal niets over een game. Breng je vervolgens een hlaf jaar later een in-game fillmpje wat er alweer beter uitziet dan het eerste dan wordt op een positieve manier de nieuwsgierigheid gewekt.
Maar het is de trend in de gamesindustrie de laatste jaren, dikke beloftes, vette CGI filmpjes met de suggesties wekken dat dat de ingame beelden gaan worden... ik zou zeggen quit the bullshit... neem jezelf als producent serieus dan maar een iets mindere E3 presentaties met 1 of 2 titels minder.
Neem dan de kans om op een later tijdstip, Leipzig of Tokyo, met een leuke titel te komen die niet een halve eeuw verwijderd is.
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 21-07-2008 01:17 ]
Verwijderd
LeipzigSony komt met 12 aankondigingen in Leipzig
De E3 stelden de PS3-bezitters misschien een beetje teleur maar op de Games Convention in Leipzig, welke volgende maand zal plaatsvinden, mogen we heel wat meer gaan verwachten. Sony zou namelijk 12 aankondigingen klaar hebben liggen voor de Conference, wat natuurlijk een stuk meer is dan de games MAG en Ratchet & Clank Future: Quest for Booty, die we op de E3 voorgeschoteld kregen. SCEE's David Reeves wist via de Buttonmasher dit duidelijk te maken.
The second bits of information came from Sony. At the PAL specific press briefing David Reeves said that they had about 12 announcements to make at Leipzig, far more than what made its way out at E3.
Zelf zit ik te denken om Stardust HD te kopen. Vanmiddag Pain gekocht. Heerlijk maf spel, kan het je aanraden.Chaoss schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:11:
Zit nog steeds te twijfelen om weer naar Leipzig te gaan (2006+2007 geweest) Blijft 'n pokke eind rijden. Maar als ik dit nu weer lees... twijfel twijfel. Volgend jaar weer zeker, dan lekker in Köln!
[ Voor 23% gewijzigd door TFZ61 op 21-07-2008 01:50 ]
PAIN is zeker een aanrader, het moet je echter wel liggen! Je speelt er zo mee weg, echter wil je veel uit het spel halen (Trophies, nu nog ingame) en platinum medals zul je veel, heel veel moeten oefenen. Binnenkort komt de nieuwe omgeving amusement park, deze zul je echter wel moeten kopen. Wellicht komt er een aanbiedings pack...Jerk184 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 01:50:
[...]
Zelf zit ik te denken om Stardust HD te kopen. Vanmiddag Pain gekocht. Heerlijk maf spel, kan het je aanraden.
PSNID : HoefMeistert
Even een vraag omtrent het importeren van de PS3.
Ik heb wat oudere topics en ook Google doorgenomen maar dat zijn vooral wat oudere
topics waarbij men hoofdzakelijk importeert omdat de PS3 destijds nog niet in Europa te koop was.
Ik verblijf op dit moment tot 13 Augustus in Canada, en ben aan het overwegen hier een PS3 te kopen.
Je betaald hier voor de 40 en 80 GB versie 399 en 499 dollar. Wat omgerekent neerkomt op ongeveer €250,00 en €312,00. In de topics die ook doorgenomen heb las ik wat problemen waar ik niet helemaal duidelijk antwoord op heb gekregen, misschien kan iemand mij hiermee helpen:
-Beeld; zou moeten werken aangezien huidige tv's zowel NTSC als PAL ondersteunen. De PS3 wordt via HDMI aangesloten op een LCD tv dus lijkt me geen probleem.
-Game's; De meeste game's schijnen regio-vrij te zijn?
-Blu-ray films; Deze schijnen wel een regio-codering te hebben. Op zich geen probleem omdat films in Amerika met de huidige koers ook een stuk goedkoper zijn, maar een filmpje huren in Europa zal er dan dus niet bij zitten? En hoe zit het met ondertiteling is een NL ondertiteling wel mogelijk met Amerikaanse blu-ray schijfjes.
-Voeding; klopt het dat de Playstation 3 een geschakelde voeding heeft? Dus kan zowel werken als op 60 en 50HZ en 110 en 230V? Dan is het dus enkel een kwestie van een nieuwe voedingsadapter kopen of converter.
-Garantie; dit zal het grootste probleem worden. Ik neem aan dat ik die in Europa gewoon niet heb?
Ik heb wat oudere topics en ook Google doorgenomen maar dat zijn vooral wat oudere
topics waarbij men hoofdzakelijk importeert omdat de PS3 destijds nog niet in Europa te koop was.
Ik verblijf op dit moment tot 13 Augustus in Canada, en ben aan het overwegen hier een PS3 te kopen.
Je betaald hier voor de 40 en 80 GB versie 399 en 499 dollar. Wat omgerekent neerkomt op ongeveer €250,00 en €312,00. In de topics die ook doorgenomen heb las ik wat problemen waar ik niet helemaal duidelijk antwoord op heb gekregen, misschien kan iemand mij hiermee helpen:
-Beeld; zou moeten werken aangezien huidige tv's zowel NTSC als PAL ondersteunen. De PS3 wordt via HDMI aangesloten op een LCD tv dus lijkt me geen probleem.
-Blu-ray films; Deze schijnen wel een regio-codering te hebben. Op zich geen probleem omdat films in Amerika met de huidige koers ook een stuk goedkoper zijn, maar een filmpje huren in Europa zal er dan dus niet bij zitten? En hoe zit het met ondertiteling is een NL ondertiteling wel mogelijk met Amerikaanse blu-ray schijfjes.
-Voeding; klopt het dat de Playstation 3 een geschakelde voeding heeft? Dus kan zowel werken als op 60 en 50HZ en 110 en 230V? Dan is het dus enkel een kwestie van een nieuwe voedingsadapter kopen of converter.
-Garantie; dit zal het grootste probleem worden. Ik neem aan dat ik die in Europa gewoon niet heb?
Heb je niet zo goed egzocht
Is al een paar keer voorbij gekomen, maar het is ook zo veel 
Beeld werkt idd, voeding ook, volgens mij hoef je alleen maar een andere stekker er in te doen. Gewoon zo'n pc stekker. Niet alle blu ray's zijn regio gebonden. Veel zijn regio vrij. Hier zijn wel site's voor waar alle blu rays op staan en of ze regio vrij zijn of niet. Verder meot ej er op letten dat europese dvd's niet werken door de regio codering. De meeste games zijn ook regio vrij, echter zijn bij sommige games de online mogelijkheden gescheiden. Je kunt dan alleen tegen amerikanesn spelen bijvoorbeeld (vaak doordat updates er eerder zijn voor het ene continent dan het andere). Garantie heb je idd niet.
Beeld werkt idd, voeding ook, volgens mij hoef je alleen maar een andere stekker er in te doen. Gewoon zo'n pc stekker. Niet alle blu ray's zijn regio gebonden. Veel zijn regio vrij. Hier zijn wel site's voor waar alle blu rays op staan en of ze regio vrij zijn of niet. Verder meot ej er op letten dat europese dvd's niet werken door de regio codering. De meeste games zijn ook regio vrij, echter zijn bij sommige games de online mogelijkheden gescheiden. Je kunt dan alleen tegen amerikanesn spelen bijvoorbeeld (vaak doordat updates er eerder zijn voor het ene continent dan het andere). Garantie heb je idd niet.
[ Voor 6% gewijzigd door jdm8 op 21-07-2008 09:01 ]
Eergister Elefunk demo gespeeld. Echt een leuk spel, en daarom ook de Full Version gekocht. Hoe kan het toch dat die kleine games van onder de 10 euro leuker zijn dan de games van 60 euro? ( Voor mij iig
)
In ieder geval houden dit soort goedkope games meer mijn aandacht vast dan de grote titels als GTA4 of COD4.
In ieder geval houden dit soort goedkope games meer mijn aandacht vast dan de grote titels als GTA4 of COD4.
Dit artikel dateerd ook al van een half jaar - jaar geleden. Dus zeker wel een jaar++ voor release uitgebracht. Schande voor dat blad. Kansloze vergelijkingen.ymmv schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:45:
[...]
Wat vind je van dit voorbeeld uit het Amerikaanse tijdschrift EGM?
[afbeelding]
Hier vergelijken ze de retailversie van Halo 3 met alpha-code van Killzone 2, een spel wat pas over een half jaar in de winkels ligt. Dat krijg je als je een game in een vroeg stadium door journalisten laat spelen, ook al zeggen ze erbij dat veel onderdelen van de game nog niet klaar zijn.
Verwijderd
Dank voor jullie reacties, ik ga het vanavond controleren.ymmv schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:28:
[...]
Als je een SACD in een PS3 stopt, moet je drie icons krijgen om audio af te spelen: 2-kanaals CD-geluid, 2-kanaals SACD-geluid en 5-kanaals SACD-geluid. Zag je die ook alledrie?
BTW Wat veel mensen niet weten is dat de PS3 ook audio-CDs kan "upscalen" naar maximaal 176Khz als je versterker het ondersteunt. Hij heeft een paar bitmapping-opties om dit in te stellen.
Same heretechnoaddict schreef op maandag 21 juli 2008 @ 09:16:
Eergister Elefunk demo gespeeld. Echt een leuk spel, en daarom ook de Full Version gekocht. Hoe kan het toch dat die kleine games van onder de 10 euro leuker zijn dan de games van 60 euro? ( Voor mij iig)
Verwijderd
Idem!HoefMeistert schreef op maandag 21 juli 2008 @ 09:42:
[...]
Same hereSpeel regelmatig PAIN en binnenkort SS:HD (toch maar kopen demo vaak gedaan). Het voordeel van deze games is dat je het ff lekker tussendoor kunt spelen. COD4/Burnout online, MetalGear is moeilijk om even tussendoor te doen, zit je meestal gelijk een paar uur.
Wat dacht je van Pixeljunk?

Sjongejonge, Top spin3, wat een machtig spel is dat zeg !!!
Gistermiddag + de gehele avond aan 1 stuk door gespeeld, even de tijd vergeten.
Dus nu met dikke ogen op het werk
Ik wil naar huis...
Gistermiddag + de gehele avond aan 1 stuk door gespeeld, even de tijd vergeten.
Dus nu met dikke ogen op het werk

Ik wil naar huis...
Ja ik ga me ook van de week maar even misdragen op PSN, heb mn nieuwe creditcard binnen dus dat wordt weer even shoppen
Ik kan écht niet wachten op Fat Princess, hoe vet wordt dat 16v16?
Welk spel heeft een omschrijving als:
Ik kan écht niet wachten op Fat Princess, hoe vet wordt dat 16v16?
Welk spel heeft een omschrijving als:
Frantic and fun, Fat Princess pits two hordes of players against each other in comic medieval battle royale. Your goal is to rescue your beloved princess from the enemy dungeon. There’s a catch though: your adversary has been stuffing her with food to fatten her up and it’s going to take most of your army working together to carry her back across the battlefield.

En toch vind ik het jammer dat ze nog steeds geen games zoals Worms en Bomberman op PSN uitgebracht hebben. Of zou MS op dit gebied ook weer een deal hebben met de ontwikkelaars dat die games enkel op XBL uitgebracht mogen worden...?
PSN id: NL_SToRM
Kwam erachter dat er iets niet klopt in de Trophies van SS:HD. Zo is er een Trophy die vereist dat je 45 seconden overleeft in survival zonder te schieten of bommen te gebruiken.
Maar: je mag dus ook niet boosten!
PSN: Sluuz
Volgens mij welSluuz schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:24:
Kwam erachter dat er iets niet klopt in de Trophies van SS:HD. Zo is er een Trophy die vereist dat je 45 seconden overleeft in survival zonder te schieten of bommen te gebruiken.
Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
Vraag aan mensen welke "Buzz Quiz TV" bij play.com vandaan hebben. Ik weet dat deze zonder problemen werkt in het NL. Echter zie ik in de PSN shop bij de te downloade quizen expliciet een disc nummer staan. Weet iemand of deze quizzen werken ?
Discnummers zijn hetzelfde. Ik heb zo'n quiz nog niet gedownload, maar dat zou gewoon moeten werken.HoefMeistert schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:03:
Vraag aan mensen welke "Buzz Quiz TV" bij play.com vandaan hebben. Ik weet dat deze zonder problemen werkt in het NL. Echter zie ik in de PSN shop bij de te downloade quizen expliciet een disc nummer staan. Weet iemand of deze quizzen werken ?
Ik heb zo net een Samsung Spinpoint HM400Li ingebouwd en deze met succes aan de praat gekregen.
DUs voor mensen die zich afvroegen of het paste en werkte -> Hell Yeah
Enige probleem dat ik heb is dat me save games na een backup restore niet goed werken.
Cod 4 detecteert me savegame namelijk niet terwijl ik best wel ver was:(
Na verschillende malen geprobeerd te hebben te saven, savegame en gamedata verwijderd te hebben doet die savegame het nog steeds niet -> krijg 7 corrupte savegame bestanden.
* Oplossing -> alle savegames eraf gegooid en update 2.41 erop opnieuw opgegooid
.
Nu alleen alle games opnieuw spelen terwijl ik zover was -> CoD4, R6 Vegas 2
Enige probleem dat ik heb is dat me save games na een backup restore niet goed werken.
Na verschillende malen geprobeerd te hebben te saven, savegame en gamedata verwijderd te hebben doet die savegame het nog steeds niet -> krijg 7 corrupte savegame bestanden.
* Oplossing -> alle savegames eraf gegooid en update 2.41 erop opnieuw opgegooid

[ Voor 67% gewijzigd door crzyhiphopazn op 21-07-2008 12:07 ]
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
jawel hoorSeraphus-Y schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:00:
[...]
Volgens mij wel, heb die trophy gisteren gehaald en volgens mij heb ik de boost optie wel gebruikt. Anders is het echt niet te doen.
Maar damn het is wel lastig
Alle games zijn regiovrij. Je hebt soms wel beperkingen met DLC die soms alleen beschikbaar is voor games van dezelfde regio. Dan moet je denken aan nieuwe maps voor de Amerikaanse gamedisc die je alleen kunt kopen via de Amerikaanse online winkel met een CC. Of dat je bij het kopen van een goedkope Aziatische versie van een game ook alleen kunt spelen tegen Aziatische spelers.basproffesional schreef op maandag 21 juli 2008 @ 08:22:
Even een vraag omtrent het importeren van de PS3.
Met een Amerikaanse speler ben je afhankelijk van Amerikaanse en regiovrije DVD/Blu-Rays. Ook in Europa worden regio-vrije titels verkocht die het op een Amerikaanse speler zullen doen. Let in Europa erop dat films alle regio's aangeven (ABC). Regio A = VS, Regio B=Europa. Of kijk op http://bluray.liesinc.net/index.php?region=b-Blu-ray films; Deze schijnen wel een regio-codering te hebben. Op zich geen probleem omdat films in Amerika met de huidige koers ook een stuk goedkoper zijn, maar een filmpje huren in Europa zal er dan dus niet bij zitten? En hoe zit het met ondertiteling is een NL ondertiteling wel mogelijk met Amerikaanse blu-ray schijfjes.
NL ondertitels op Amerikaanse Blu-Rays komen zo goed als niet voor. Zelfs als je Blu-Rays in de UK of Duitsland koopt, kun je er niet vanuit gaan dat je NL ondertitels zult krijgen.
Andere stroomkabel kopen en het werkt.-Voeding; klopt het dat de Playstation 3 een geschakelde voeding heeft? Dus kan zowel werken als op 60 en 50HZ en 110 en 230V? Dan is het dus enkel een kwestie van een nieuwe voedingsadapter kopen of converter.
Geen idee.-Garantie; dit zal het grootste probleem worden. Ik neem aan dat ik die in Europa gewoon niet heb?
Ja die heb ik ook grijs gespeeld. Maar de uitbreiding vindt ik veel te moeilijk. Kom nooit aan de 1e 5 regenboogjes.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:07:
[...]
Idem!
Wat dacht je van Pixeljunk?
[afbeelding]
Verwijderd
Net gekeken bij Axek om iets te bestellen mar zie vaak vermeld staan een A, B of All. Heeft iemand enig idee wat deze letters betekenen? Misschien iets met de regio?
Er zijn op het internet op diverse packs te downloaden met 100% voltooide saves van diverse spellen....crzyhiphopazn schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:12:
Ik heb zo net een Samsung Spinpoint HM400Li ingebouwd en deze met succes aan de praat gekregen.
* Oplossing -> alle savegames eraf gegooid en update 2.41 erop opnieuw opgegooid.
Zie mijn postje van 11:17Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:37:
Net gekeken bij Axek om iets te bestellen mar zie vaak vermeld staan een A, B of All. Heeft iemand enig idee wat deze letters betekenen? Misschien iets met de regio?
Jah dat zag ik net voorbijkomen maar dat vind ik gewoon LAME. Dan kan je net zo goed niet gamencoretx schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:39:
[...]
Er zijn op het internet op diverse packs te downloaden met 100% voltooide saves van diverse spellen....

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Verwijderd
Sommige savegames kun je niet back-uppen zoals R6:V2.crzyhiphopazn schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:44:
[...]
Jah dat zag ik net voorbijkomen maar dat vind ik gewoon LAME. Dan kan je net zo goed niet gamen
Dan is het gewoon kut dat je de hele singleplayer opnieuw moet doen als je een nieuwe schijf instaleert.
Een 100% savegame kan dan uitkomst bieden.
Heb zelf 1x een keer gehad dat mn Burnout save corrupt was geraakt (crash tijdens autosave waarschijnlijk), sindsdien kopieer ik mn save's elke keer op een SD kaartje. Je kan maar een backuppie hebben
Hij is wel te doen als je je aan alle standaard 'regels' houdt en heel goed bij houdt wanneer welke waves komen. Bij het origineel heb ik alle regenbogen op eentje na (double team of zo), bij de uitbreiding mis ik er een paar (wel uitgespeeld). De uitbreiding gaat eigenlijk verder waar het origineel stopte wat betreft moeilijkheidsgraad.technoaddict schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:35:
[...]
Ja die heb ik ook grijs gespeeld. Maar de uitbreiding vindt ik veel te moeilijk. Kom nooit aan de 1e 5 regenboogjes.
Verwijderd
Ik heb een amerikaanse PS3 en ik heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd, een europese game te spelen. Echter, elk spel wat ik hier in de winkel zie liggen heeft wel degelijk een regio code (2)...maar dat is misschien maar schijn. In principe zou het niet moeten werken, maar iedereen zegt dat het wel kan (dus ga er maar van uit dat het wel kan).ymmv schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:17:
[...]
Alle games zijn regiovrij. Je hebt soms wel beperkingen met DLC die soms alleen beschikbaar is voor games van dezelfde regio. Dan moet je denken aan nieuwe maps voor de Amerikaanse gamedisc die je alleen kunt kopen via de Amerikaanse online winkel met een CC. Of dat je bij het kopen van een goedkope Aziatische versie van een game ook alleen kunt spelen tegen Aziatische spelers.
[...]
Met DVD's heb je nog het probleem dat het PAL is en niet NTSC, mijn ps3 kan volgens mij geen PAL data decoderen, ook al is het regio vrij.Met een Amerikaanse speler ben je afhankelijk van Amerikaanse en regiovrije DVD/Blu-Rays. Ook in Europa worden regio-vrije titels verkocht die het op een Amerikaanse speler zullen doen. Let in Europa erop dat films alle regio's aangeven (ABC). Regio A = VS, Regio B=Europa. Of kijk op http://bluray.liesinc.net/index.php?region=b
Dat werkt gewoon. Ik heb games uit Europa, de VS, Australie en Azie. Geen enkel probleem.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:23:
[...]
Ik heb een amerikaanse PS3 en ik heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd, een europese game te spelen. Echter, elk spel wat ik hier in de winkel zie liggen heeft wel degelijk een regio code (2)...maar dat is misschien maar schijn. In principe zou het niet moeten werken, maar iedereen zegt dat het wel kan (dus ga er maar van uit dat het wel kan).
Op een PAL PS3 kun je probleemloos NTSC-DVDs afspelen mits die regio-vrij zijn. Dat zou toch omgekeerd ook voor NTSC-machines moeten gelden. De enige beperking lijkt me het SD-signaal. Een NTSC-PS3 kan waarschijnlijk geen PAL-sginaal uitsturen maar als je een HDTV hebt upscale je dat signaal toch naar 720p of hoger. Stop 'ns een PAL DVD-R in een Amerikaanse PS3 en laat het resultaat hiervan weten.[...]
Met DVD's heb je nog het probleem dat het PAL is en niet NTSC, mijn ps3 kan volgens mij geen PAL data decoderen, ook al is het regio vrij.
Verwijderd
Toch heb je wel beperkingen, wat ik in ieder geval gemerkt heb.
Ik heb bijvoorbeeld Rock Band gekocht, gewoon in Nederland, maar uiteraard wel een import versie. Machtig spel om te spelen, maar bij alle mogelijke DLC staat dat die al purchased zou zijn, onzin natuurlijk.
Download again optie, geeft niet de mogelijkheid om ook daadwerkelijk deze muziek te downloaden en aangezien er geen Nederlandse versie is, kan ik dus geen enkele DLC te pakken krijgen. Op de amerikaanse versie kan ik niet, en de Nederlandse versie IS er niet...
Nu heb ik sowieso geen CC, dus wat dat betreft geen probleem, maar het is naar mijn bescheiden mening wel een beetje krom.
Ik heb bijvoorbeeld Rock Band gekocht, gewoon in Nederland, maar uiteraard wel een import versie. Machtig spel om te spelen, maar bij alle mogelijke DLC staat dat die al purchased zou zijn, onzin natuurlijk.
Nu heb ik sowieso geen CC, dus wat dat betreft geen probleem, maar het is naar mijn bescheiden mening wel een beetje krom.
Verwijderd
Beste tweakers,
Ik heb sinds kort ook een PS3, maar met een probleempje. Ik heb namelijk zwarte balken boven en onder op het scherm als ik een DVD bekijk (met upscale). Ik heb met de instellingen van de TV een paar keer veranderd, maar ik krijg ze niet weg. Echter, wanneer ik upscale uit zet, dan zijn de zwarte balken verdwenen, maar zit ik dus zonder upscale.
Betekent dit nu dat ik dus geen DVD's kan upscalen zonder twee zwarte randen? Of zijn er bepaalde DVD's waarbij het wel en niet werkt? Ik heb al een groot aantal DVD's geprobeerd, en iedere keer had ik hetzelfde probleem. Ook valt soms de ondertiteling gewoon weg onder het scherm.
Misschien handig om te vermelden: PS3 met nieuwste firmware en een Philips 42PFL9900D Aurea.
Ik heb sinds kort ook een PS3, maar met een probleempje. Ik heb namelijk zwarte balken boven en onder op het scherm als ik een DVD bekijk (met upscale). Ik heb met de instellingen van de TV een paar keer veranderd, maar ik krijg ze niet weg. Echter, wanneer ik upscale uit zet, dan zijn de zwarte balken verdwenen, maar zit ik dus zonder upscale.
Betekent dit nu dat ik dus geen DVD's kan upscalen zonder twee zwarte randen? Of zijn er bepaalde DVD's waarbij het wel en niet werkt? Ik heb al een groot aantal DVD's geprobeerd, en iedere keer had ik hetzelfde probleem. Ook valt soms de ondertiteling gewoon weg onder het scherm.
Misschien handig om te vermelden: PS3 met nieuwste firmware en een Philips 42PFL9900D Aurea.
De enige juiste setting is de Philips instellen voor breedbeeld/16:9 en de PS3 instellen op Upscale: Normal. Als je dan nog steeds zwarte balken ziet, komt dat omdat nou eenmaal zo hoort. Films in de 2.35:1-aspect ratio zijn nou eenmaal breder dan een 16:9 TV-scherm. De enige manier om een film in dat formaat volledig weer te geven is met balken boven en onder.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:31:
Beste tweakers,
Dit topic is gesloten.