Ik denk dat dat lokaal word gedaan, dus ik denk dat je niets hoeft aan te passen.LUH-3417 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:43:
Bizar, dat hitbox-filmpje... hoe staan die lag-compensation devices instellingen weet-ik-het op de GoT-server? Aan of uit?
Verwijderd
Waarom? Het was gewoon democratisch. De meeste spelers wilden toch badlands spelen, leg je daar dan bij neer.frickY schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:47:
offtopic:
Heb gezocht of ik via sourcemod RTV uit kon zetten maar lukte niet, en Brain reageerde helaas niet. Was stront irritant
Hebben meer mensen overigens wel eens dat ze gesniped worden terwijl ze de hoek al om zijn? Gebeurd mij namelijk eng vaak, terwijl mijn rates meen ik toch goed met de server mee lopen.
Als mensen een map beu zijn of veel liever een andere map willen spelen dan doen ze gewoon rtv.
Ben je beu dat steeds dezelfde maps gespeeld worden nominate dan een andere map, misschien wordt die map dan gekozen.
Wat zal er vanavond bij de heavy update komen? Misschien wel welk 'meet the' filmpje komt
Duizendste post :
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Nee, te slap... Dan moet de second weapon wel een flink stuk sterker worden... Zodat je ze kan vertragen en snel naar second weapon kan switchen ofzo.Simon Verhoeven schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:12:
? Ziet er toch leuk uit.
-25% damage is best veel..
Verwijderd
Natasha + demo, natasha + pyro, ...
Het is een beetje zoals kritzkrieg, je moet combineren.
En tegen pyros lijkt het me ook leuk, dan doen ze er langer over om tot bij jou te komen.
Wat ik me wel afvraag is of de spinup time hetzelfde is gebleven.
Verwijderd
Dan doet tie geen dmg, maar of tie dan nog wel slowed????frickY schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:43:
Dat wordt helemaal kut als er een HWG met Natascha naast een sentry staat. Zie dan nog maar eens dichtbij te komen met je uber.
Dit kan wel: Je mept iemand neer met je boxing gloves, je pakt je Natascha en maait iedereen neer met je slowende crits
Dit is een totaal fout denkbeeld en die video's zouden heel anders zijn met cl_interpolate op 0 en cl_lagcompensation op 0. Alleen op een listenserver natuurlijk waar client en server op dezelfde machine zijn. (zoals in de video's)Notna schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:22:
Hitboxes bij TF 2 zijn (net als bij CSS) niet geheel accuraat. Als je weet waar ze zitten kan je er vooral als sniper zijnde goed op inspelen.
CSS is bijv. echt een ramp. De hitboxes daarvan zijn echt bizar....
zie ook:
http://www.youtube.com/watch?v=fdRpYaQA8cU (voor CSS)
http://www.wegame.com/watch/TF2_Hitboxes/ (voor TF2)
bij TF 2 is het wel een stuk minder......
Vandaar ook dat je het fenomeen ziet dat als een spy net cloacked, je hem doodschiet in cloack, je nog het model in 'smoke' ziet rennen in de lucht soms. Hitboxes bewegen sneller dan de suer dat doet. Daarom heb je soms ook van die onmogelijke kills...
[...]
What he said
Lees maar --> http://developer.valvesof...ce_Multiplayer_Networking
Valve heeft zijn eigen techniek om ondanks de typische tijds vertragingen tussen client -server - client toch accurate models te geven.
Alleen als je zelf aan instellingen gaat prutsen of een te groot verschil in ping hebt met een andere speler kan het zijn dat deze niet kloppen.
Alles is gebaseerd op een 100 ms vertraging scenario.
TF2 netcode is een stuk anders als DoD:S (die wel beter geworden is) en CS:S.
Natuurlijk zijn de wapens heel anders dan in CS of DoD (op die van sniper na) en dat geeft toch een ander effect.
Zet je interpolate maar eens helemaal af en ook je lag compensatie. Je zult niet nauwkeuriger gaan spelen hoor alleen hele schrokkerige graphics krijgen.
Daarbij kunnen spelers prima zelf interpreteren waar een andere speler zich gaat bevinden in de toekomst mochten de models niet op de juiste plaats en tijd gerenderd worden. Na een tijdje fout schieten corrigeer je jezelf. Zolang de "latency" niet te groot is. Maar op de GoT servers hebben de meeste spelers een ping onder de 50 ms.
Een goede sniper calculeert de vector van zijn slachtoffer zo danig in dan hij een 100 % kill heeft tenzij het slachtoffer nog van richting of snelheid veranderd.
Maar goed lees maar eens na --> http://developer.valvesof...ce_Multiplayer_Networking
Ik quote het belangrijkste stukje eventjes.
Lag compensation
All implementation details for lag compensation and view interpolation are included in the public Source SDK.
Let's say a player shoots at a target at client time 10.5. The firing information is packed into a user command and sent to the server. While the packet is on its way through the network, the server continues to simulate the world, and the target might have moved to a different position. The user command arrives at server time 10.6 and the server wouldn't detect the hit, even though the player has aimed exactly at the target. This error is corrected by the server-side lag compensation (sv_unlag 1)
The lag compensation system keeps a history of all recent player positions for a time span of about one second (can be changed with sv_maxunlag). If a user command is executed, the server estimates at what time the command was created. This command execution time is calculated as followed:
Command Execution Time = Current Server Time - Packet Round-Trip-Time - Client View Interpolation
Then the server moves all other players back to where they were at the command execution time. The user command is executed and the hit is detected correctly. However, since entity interpolation is compensated here, failing to have it on can cause undesired results. After the user command has been processed, the players are moved back to their original position. On a listen server you can enable sv_showimpacts 1 to see the different server and client hitboxes:
Visualisation of lag compensation: server and client hitboxes

Om het even samen te vatten. Als jij op iemand schiet en JOUW pc registreert een hit maar terwijl je PC het stukje code verzend waar dat in staat verplaatst de betreffende speler zich in de tijd.This screenshot was taken on a listen server with 200 milliseconds of lag (using net_fakelag), right after the server confirmed the hit. The red hitbox shows the target position on the client where it was 100 milliseconds ago. Since then, the target continued to move to the left while the user command was travelling to the server. After the user command arrived, the server restored the target position (blue hitbox) based on the estimated command execution time. The server traces the shot and confirms the hit (the client sees blood effects). Client and server hitboxes don't exactly match because of small precision errors in time measurement. Even a small difference of a few milliseconds can cause an error of several inches for fast-moving objects. Multiplayer hit detection is not pixel perfect and has known precision limitations based on the tickrate and the speed of moving objects. Increasing the tickrate does improve the precision of hit detection, but also requires more CPU, memory, and bandwidth capacity for server and clients.
The question arises, why is hit detection so complicated on the server? Doing the back tracking of player positions and dealing with precision errors while hit detection could be done client-side way easier and with pixel precision. The client would just tell the server with a "hit" message what player has been hit and where. We can't allow that simply because a game server can't trust the clients on such important decisions. Even if the client is "clean" and protected by Valve-Anti-Cheat, the packets could be still modified on a 3rd machine while routed to the game server. These "cheat proxies" could inject "hit" messages into the network packet without being detected by VAC (a "man-in-the-middle" attack).
Network latencies and lag compensation can create paradoxes that seem illogical compared to the real world. For example, you can be hit by an attacker you can't even see anymore because you already took cover. What happened is that the server moved your player hitboxes back in time, where you were still exposed to your attacker. This inconsistency problem can't be solved in general because of the relative slow packet speeds. In the real world, you don't notice this problem because light (the packets) travels so fast and you and everybody around you see the same world as it is right now.
Als het stukje code op de server aan komt is het stukje code dat aan geeft dat de speler al op een andere positie is sneller op de server. Normaal heb je dan gemist. Maar door de lag compensatie word dit berekend aan de hand van de formule die in het bovenstaande stukje stond. De server kijkt in de geschiedenis en als het over een komt word er alsnog een hit geregistreerd.
Het enige nadeel is dat je dus kunt worden afgeschoten terwijl je op JOUW pc al achter de muur bent verdwenen. In DoD:S heb je dit heel vaak. Je bent al 90 graden gedraaid en veilig achter de muur maar je word toch nog neer geschoten.
In TF2 komt dit minder vaak voor tenzij je op servers speelt waar het ping verschil tussen andere spelers groter is als 100 ms. Maar het kan dus wel.
Aanvallers hebben dus voordeel. Mensen die op de vlucht gaan dus niet.
Ook al zijn ze op hun pc veilig .... als op de pc van de andere persoon toch nog correct op het model word geschoten (terwijl op jouw pc je al veilig om de muur heent bent) zal de server toch een hit registreren als de lag compensatie zijn werk goed doet.
[ Voor 56% gewijzigd door Kain_niaK op 16-08-2008 09:01 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Zal toch mijn srttings eens nalopen want heb het idee dat het me toch té vaak gebeurd.
@Koeitje
Ik ging er eigenlijk van uit dat het slowen door knockback komt. Als ik het stuk nog eens lees lijkt het echter alsof je ook kunt slowen als je iemand in de rug schiet, terwijl knockback hem dan juist zou versnellen. Slowen zal dus een bijwerking van de hit zijn, en inderdaad neit werken op geuberde. Gok ik bij nader inzien.
Ik zie liever een HWG met Natascha een heel team slowen en vervolgens een pyro met crituber er doorheen blaffen
Maar ik denk dat je ook sneller loopt, in de text staat namelijk zoiets: To jump into...
Hoe denk je dat een facestab gebeurd ? Precies ....
Verwijderd
Verwijderd
Jep. Denk dat dat er inderdaad aan gaat komen. Was een suggestie maanden geleden op de steamforums, blijkt toch wel dat valve daar meeleestVerwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:31:
Er is een gerucht gaande, dat de secondaire wapen van de heavy een sandwich is. Hij kan deze zelf op eten of aan teammates geven zodat hun HP weer bijgevuld wordt.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
OkSimon Verhoeven schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:59:
@Brian schiet even op Brain.
Ik moest die zin serieus 2x lezen voordat ik het zag
Brian... Brain... Brain... Brian...Brian schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:59:
[...]
Ok
offtopic:
Ik moest die zin serieus 2x lezen voordat ik het zag
Verander een van jullie twee je naam eens heel snel
Zou wel wat achievement-icoonnamen verklaren. Volgens mij zater er een paar bij die op kan vatten als 'heavy healed medic'. Toch, een heavy zonder shotgun is maar een halve heavy.Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:44:
[...]
Jep. Denk dat dat er inderdaad aan gaat komen. Was een suggestie maanden geleden op de steamforums, blijkt toch wel dat valve daar meeleest
Grappig dat HWG dan ook teammates kan 'healen', maar is wat mij betreft toch niet helemaal de bedoeling
Je kan ook de achievements gaan lezen, dan weret je wat ze inhouden: http://www.steamgames.com/tf2/heavy/kgb.htmLUH-3417 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:51:
[...]
Zou wel wat achievement-icoonnamen verklaren. Volgens mij zater er een paar bij die op kan vatten als 'heavy healed medic'. Toch, een heavy zonder shotgun is maar een halve heavy.
nix van heavy healt een ander dus.
trouwens, de Natasha gaat denk ik hetzelfde effect geven als de spikes die de Scout neer kon leggen in TFC. Dus een soort flame-achtige damage "schokjes"?Redistribution of Health: Heal 1000 damage with med-kits in a single life.
[ Voor 41% gewijzigd door Yonni op 16-08-2008 21:56 ]
Komt dus iig wel maar hoe? maandag of dinsdag
dus dat word een sandwich party?Redistribution of Health: Heal 1000 damage with med-kits in a single life.
Nee joh. Al je zelf damage hebt en je pakt een medkit, dan ben je toch ook gehealed? Lijkt me eerder dat de sanviches een nieuwe taunt zijn, of iets in die geest. Wat eerder ook al gezegd werd, healing past helemaal niet in het karakter van de Heavy. Hij moet vooral veel pijn veroorzaken en gehealed worden.
Deze is trouwens geniaal: Rasputin: In a single life, get shot, burned, bludgeoned, and receive explosive damage.
Division of Labor
Kill 20 enemies with a Medic assisting you, where neither of you die.
Eh? Moeten we dus weer een berg mensen gaan killen. Die achievement zal wel weer niet meetellen voor mensen die de heavy waren toen medics die achievement haalden.Big Pharma
Assist a Heavy in killing 20 enemies, where neither of you die.
[ Voor 17% gewijzigd door Tsunami op 17-08-2008 10:12 ]
Ik maak me eerder druk over het aanstaande gelame om weer zo snel mogelijk alle achievements binnen te halen
[ Voor 59% gewijzigd door frickY op 17-08-2008 10:59 ]
Nu ja, ik ga toch even wachten met aan de unlocks te geraken vermits mijn studentenjob deze dinsdag begint.
De meeste unlocks zien er wel interessant uit.
Verwijderd
denk de meerderheid crits aan class limit er toch af zou willen ;>
en dat toch veel meer spelers zijn tijdens de heavy update ;>
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 08:40 ]
http://img158.imageshack.us/my.php?image=steelguidegu0.jpg
Word het voor mij ook eens duidelijk
Dat was ik. Bedankt!DeX schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 08:51:
Iemand vroeg laatst om een CP_Steel guide:
http://img158.imageshack.us/my.php?image=steelguidegu0.jpg
Word het voor mij ook eens duidelijk
*prikt plaatje boven bed*
Mag ik meehelpen om lastig te vallenVerwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 08:39:
Ik ben juist voor een class limit zodra die update uitkomt, dat zal een hoop frustratie voor andere spelers schelen denk ik.Mijzelf maakt het niet uit... zal die week waarschijnlijk toch alleen maar als sniper rondlopen om iedereen lastig te vallen
GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising
Daarom zou ik er alletwee 32 slot servers van maken. Met een beperkte spawn tijd en fixed op een paar belangrijke mappen. Bv 24/24 Toy Fort, er is momenteel geen enkele 24 uur Toy Fort server en in het begin zijn die erg populair geweest. 24 op 24 uur 300_pyros is ook wel leuk.
Je zult zien dat je na een paar weken steeds meer volk trekt.
Maar goed .... nu die nieuwe map deze week uitkomt ... ze die 24 op 24 op voor een paar weken.
EDIT:
Sorry ik had me vergist. Ik bedoel natuurlijk server 2 en 3 !
Server 1 is prima ! Sorry hoor.
[ Voor 9% gewijzigd door Kain_niaK op 18-08-2008 15:43 ]
Ik moet Big pharma ook nog halen, ik zie mogelijkhedenTsunami schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 10:11:
[...]
[...]
Eh? Moeten we dus weer een berg mensen gaan killen. Die achievement zal wel weer niet meetellen voor mensen die de heavy waren toen medics die achievement haalden.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Haha, 32 players... grapjas...Kain_niaK schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:07:
Server 1 en twee zijn bijna altijd leeg .. zolang dat zo is plaatsen onbekende spelers (die de server eens tegen komen) ze niet in de favorieten.
Daarom zou ik er alletwee 32 slot servers van maken. Met een beperkte spawn tijd en fixed op een paar belangrijke mappen. Bv 24/24 Toy Fort, er is momenteel geen enkele 24 uur Toy Fort server en in het begin zijn die erg populair geweest. 24 op 24 uur 300_pyros is ook wel leuk.
Maar goed .... nu die nieuwe map deze week uitkomt ... ze die 24 op 24 op voor een paar weken.
Server hoeft toch niet constant vol te zitten? Als er een paar GoTters zin hebben in in TF2 joinen ze de server, en binnen een tijdje is hij vol.
Over de classlimit, dat trekt enorm, toen ik in de maand van de pyro update een eigen server had was hij nooit vol. Vervolgens zette ik er een class-limit op van 3 pyro's, 24/7 goldrush, zetten dat in mijn servernaam en de server was constant vol
Verwijderd
Altijd dat weet je toch ?
32 man op de server nee dank je..... dan wordt het 1 grote deathmatch dat moet je niet willen, overzicht is iets wat ik wel fijn vind
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 11:15 ]
Dan doe maar 32 spelersVerwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:13:
[...]
Altijd dat weet je toch ?
32 man op de server nee dank je..... dan wordt het 1 grote deathmatch dat moet je niet willen, overzicht is iets wat ik wel fijn vind
Idd, geef mij een medic en ik überheavy alles omver
If it aint broke, fix it till it is!
Server 1 is altijd vol genoeg als ik speel.Kain_niaK schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:07:
Server 1 en twee zijn bijna altijd leeg .. zolang dat zo is plaatsen onbekende spelers (die de server eens tegen komen) ze niet in de favorieten.
Als de player limit verhoogt wordt stop ik helemaal met public server spelen van mij mag hij zelfs wel omlaag naar 18 dan stroomt server 3 ook vol want dan kunnen got-ers er ook niet in. Jij hebt altijd van die leuke 24/7 ideeen enzo maar dat past juist niet bij onze community.
[ Voor 4% gewijzigd door 4ourty2 op 18-08-2008 12:06 ]
Ik zie ze nietShabbaman schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:14:
[...]
Ik moet Big pharma ook nog halen, ik zie mogelijkheden
[ Voor 9% gewijzigd door Tsunami op 18-08-2008 12:05 ]
Ja dat is een goed idee.UlyssesNL schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:04:
[...]
Server 1 is altijd vol genoeg als ik speel.
Als de player limit verhoogt wordt stop ik helemaal met public server spelen van mij mag hij zelfs wel omlaag naar 18 dan stroomt server 3 ook vol want dan kunnen got-ers er ook niet in. Jij hebt altijd van die leuke 24/7 ideeen enzo maar dat past juist niet bij onze community.
Ik denk wel dat het kan werken, aan de andere kant ben ik wel van mening dat 12 vs 12 gewoon lekker werkt.... (ipv 9 vs 9)
[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 18-08-2008 12:43 ]
Verwijderd
Inderdaad. Toyfort is echt de meeste verschrikkelijke map die ooit het levenslicht heeft gezien. Dan nog liever cp_orange ofzoUlyssesNL schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:04:
[...]
Jij hebt altijd van die leuke 24/7 ideeen enzo maar dat past juist niet bij onze community.
Classlimit voor #3 op 3, no crits en de huidige cycle. Ik wil graag op #3 spelen, maar zit nooit iemand in eigenlijk
No crits klinkt wel fijn in de oren... Tellen headshots dan nog wel als crits?Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:46:
[...]
Inderdaad. Toyfort is echt de meeste verschrikkelijke map die ooit het levenslicht heeft gezien. Dan nog liever cp_orange ofzo.
Classlimit voor #3 op 3, no crits en de huidige cycle. Ik wil graag op #3 spelen, maar zit nooit iemand in eigenlijk
En hoe zit dat met de kritzkrieg?
Backburner?
Je hanteert de ETF2L regels.Shammah schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:56:
[...]
No crits klinkt wel fijn in de oren... Tellen headshots dan nog wel als crits?
Backburner?
[ Voor 40% gewijzigd door Cabo op 18-08-2008 12:58 ]
Verwijderd
Headshots, Kritzkrieg en BB werken gewoon nog.Shammah schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:56:
[...]
No crits klinkt wel fijn in de oren... Tellen headshots dan nog wel als crits?
Backburner?
@ Hierboven: juist. Dan gaan dus alle andere members op #1 spelen om puntjes te halen en wordt het op #3 noobs walsen
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 12:58 ]
Want nu staan er precies regelmatig veel tweakers op autojoin dus met een redirect wordt er tenminste ook op 3 gespeeld.
Ik zou zelf ook graag wat meer op #3 spelen maar er is bijna nooit iemand.
Over mijn idee. Alles wat onder de top40 is, is niet per definitie slecht of minder goed.
Verwijderd
Mag van mijCabo schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:57:
Je zou juist de andere servers aantrekkelijker moeten maken. Hoe je dat doet geen idee. Zet een ban op voor de top 40 spelers. Zodra een top40 speler server 1 joined dan word ie doorverwezen naar server 3.
[...]
Je hanteert de ETF2L regels.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 13:17 ]
dan moet je iig al wat volk trekken. Zeker in de avonduren.....
Met krits uit en zo ga je niet veel volk trekken. Kijk naar de Europese servers waar het meest op gespeeld worden. (pure publics natuurlijk, op de ene al wat meer newbies als op de andere server)
Multiplay
UKCS
alle 24 uur 2forts servers.
Etc etc.
Als je echt spelers wilt lokken dan moet je je server een beetje aanpassen zoals die servers.
Spawn tijd iets naar beneden. Meer max aantal spelers (niet noodzakkelijk ... maar als mensen op spelers klikken in de browser lijst dan zie je eerst alle 32 slot servers en dan pas 24 slot servers)
Populaire maps. Dustbowl .. 2fort ... badlands .... goldrush
Maar goed ... op een gegeven moment waren er een 3 tal Toy Fort only servers gehost door TBR (heeft die mappen ook gemaakt) en daar zatten op elk moment van een etmaal spelers op.
Na 24 uur was hij soms nog behoorlijk vol omdat ook amerikaanse spelers er op gingen spelen.
Ik weet dat de meeste mensen die map niet leuk vinden (het is een spam/camp/newbie festijn) maar hij is wel poplulair.
Zo denk ik ook dat 300_pyro's populair zou kunnen worden. Die map is gewoon lachen en eens iets anders. Die map heeft een gameplay die geen enkele andere map heeft ....
[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 18-08-2008 15:49 ]
Verwijderd
Vol krijgen dat gaat op die manier wel lukken maar ik denk niet dat men dat op deze manier wil bereiken ( tenminste dat hoop ik maar )
Dude jij zit duidelijk niet bij de juiste community. Brain betaalt voor die servers (en heel veel mensen waaronder ik donaten) het gaat er dan toch om dat wij plezier hebben en niet dat buitenstaanders onze servers willen joinen.Kain_niaK schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:04:
Het gaat er niet om wat je zelf leuk vind het gaat er om hoe volk aan te trekken.
Waarom zou je in godsnaam een map op de server zetten als 'de meeste mensen die map niet leuk vinden'.
Als je op deze manier meer spelers wilt 'lokken', jaag je eigenlijk GoT spelers weg.
In ben er wel voor om GoT-only avonden te houden. Maar verder vind ik het leuk zo.Pinjataaa schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:35:
Waarom meer non-GoT spelers?? Het mooiste zou zelfs zijn dat er een password op zit en alleen GoT spelers op de servers zouden spelen. Dan is het iig echte teamwork.
Waarom zou je in godsnaam een map op de server zetten als 'de meeste mensen die map niet leuk vinden'.
Als je op deze manier meer spelers wilt 'lokken', jaag je eigenlijk GoT spelers weg.
is het niveau dan te hoog voor jouCabo schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:53:
Ik zou geen server willen met alleen Got members. Er zijn zat andere spelers die server 1 joinen en die geen got zijn. Zou het graag zo houden zoals het nu is.
Je kan toch nagaan dat het een grap is.......
GoT only avonden op Server 3 is toch wel een goed idee? Gewoon een beetje funnen met GoT spelers, wachtwoord via Steam community doorgeven. Dat werd voordat de GoT-clan er was ook zo gedaan.
En op deze manier wordt die andere server ook gebruikt, maar dan moeten die no-crit en teamlimits er wel af...
Met counter-strike source is er trouwens een plugin, dat als je bijvoorbeeld Server #1 joint, welke vol is, je automatisch naar de volgende server wordt 'doorverbonden'. Misschien ook een idee voor Server #1?
[ Voor 16% gewijzigd door Pinjataaa op 18-08-2008 15:19 ]
Ja tuurlijkPinjataaa schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:13:
[...]
Ja, waar is dit gebleven?Pinjataaa schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:13:
[...]
GoT only avonden op Server 3 is toch wel een goed idee? Gewoon een beetje funnen met GoT spelers, wachtwoord via Steam community doorgeven. Dat werd voordat de GoT-clan er was ook zo gedaan.
En op deze manier wordt die andere server ook gebruikt, maar dan moeten die no-crit en teamlimits er wel af...
Je kan het proberen. Maar als je mensen niet dwingt dan gaat het denk ik niet lukken. Gewoon keihard één regel voor een groep mensen naar server 3Pinjataaa schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:13:
Met counter-strike source is er trouwens een plugin, dat als je bijvoorbeeld Server #1 joint, welke vol is, je automatisch naar de volgende server wordt 'doorverbonden'. Misschien ook een idee voor Server #1?
Ik heb het niet over server 1. Die server is zalig in orde. Bijna altijd bekende spelers aanwezig. Veel teamwork. En de buiten standers joinen ook omdat er meer teamwork om onze servers is als op een doorsnee public. (spelers als JJO en Raider ... die niet met de GoT tag spelen maar wel bekend zijn bij ons)
Het gaat erover dat 2 en 3 gewoon altijd leeg zijn
Als Brainstorm dat niet erg vind ... prima ... laten zo ... dan kunnen we die gebruiken mochten er ooit teveel got spelers op het zelfde moment spelen. Praktijk is echter dat de meeste mensen gewoon eventjes wachten (5 minuten, maximaal 10 minuten en ik ben bijna altijd wel binnen).
Een volledige lege server join je niet zomaar. En zolang iedereen zo denkt verandert dat toch nooit.
Dus wat ik gepost heb zijn gewoon ideeën om volk aan te trekken op servers van brainstorm die nu bijna 24 uur op uur 24 uur LEEG zijn.
Het is nogal zinloos om een server te hosten die niemand gebruikt of niet dan?
Voor de rest allemaal Brainstorm zijn keuze .. het zijn zijn servers.
Ik stel gewoon iets voor. En eenmaal dat die servers terug wat bekender worden en er effectief volk op speelt gaat er af en toe ook Gotters op joinen als ze niet meteen op 1 kunnen spelen.
Een lege server joinen ... daar moet je flink wat geduld voor hebben zeker als je eigenlijk gewoon op 1 wil spelen.
Als dat werkt en er terug volk op 2 en 3 gaan spelen dan hebben wij (de got spelers) meer keuze.
We kunnen dat lekker op 1 spelen waar de meeste gotters op zullen zitten.
Of op 2 en 3, lekker newbies afknallen met af en toe een mede gotter aan je zijde.
En als 2 en 3 echt goed gaan lopen en er komt steeds meer volk op (voornamelijk non-got al kan ik me voorstellen dat sommige gotters het ook wel eens leuk vinden om op een got server te spelen met voor de rest allemaal vreemden)
Het voordeel van spelen met vreemden op een GoT server is dat je dan lekker zelf kun kiezen welke map je wilt spelen. Gewoon een admin een berichtje sturen en als er een maar een paar gotters op de server zijn is het snel beslist ... (heb je geen gezeik van tig andere spelers die het een kut map vinden)
@UlyssesNL
Ga je nu eens lezen wat ik post en een beetje nadenken voor je dingen zegt als:
Dude je zit duidelijk niet bij de juiste community ......
@Pinjataaa
Dat doorverbinden naar een andere server werkt niet meer bij TF2.
Het is nu een console setting client sided. En standaard staat die uit.
Dus werkt het alleen bij mensen die het aanpassen (niemand dus)
Dus heb je er niks aan.
[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 18-08-2008 15:37 ]
Dude dat is een grap natuurlijk
Die got only avonden zijn eigenlijk vervangen door de trainingen.
Maar nu er weer een toestroom is van got-ers die niet in een team zitten zouden ze misschien wel terug kunnen komen.
Ik lees heel goed wat jij post.Kain_niaK schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:32:
@UlyssesNL
Ga je nu eens lezen wat ik post en een beetje nadenken voor je dingen zegt als:
Dude je zit duidelijk niet bij de juiste community ......
Ik vind het gewoon onzin en heel veel uit de community met mij. Ik probeer je niet persoonlijk aan te vallen maar het is duidelijk dat jouw ideen niet aanslaan binnen de GoT TF2 community. Wil je server 3 vol hebben is goed vanavond zal hij vol komen mark my words.
[ Voor 14% gewijzigd door 4ourty2 op 18-08-2008 15:48 ]
Graag, ik heb me er gigantisch mee vermaakt!UlyssesNL schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:43:
Die got only avonden zijn eigenlijk vervangen door de trainingen.
Maar nu er weer een toestroom is van got-ers die niet in een team zitten zouden ze misschien wel terug kunnen komen.
Organiseer er dan 1.Pinjataaa schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:48:
[...]
Graag, ik heb me er gigantisch mee vermaakt!
Overleg met Brain en post het op teamfortress.be ik weet zeker dat er genoeg mensen komen.
Jij hebt echt niet gelezen wat ik gepost heb hé ....UlyssesNL schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:46:
[...]
Ik lees heel goed wat jij post.
Ik vind het gewoon onzin en heel veel uit de community met mij. Ik probeer je niet persoonlijk aan te vallen maar het is duidelijk dat jouw ideen niet aanslaan binnen de GoT TF2 community. Wil je server 3 vol hebben is goed vanavond zal hij vol komen mark my words.
Het is duidelijk dat mijn ideeën niet aanslaan bij jou omdat je niet door hebt waar ik het precies over heb. Maar dat hoeft ook niet. Jij bent de community niet. Daarbij is het toch de beslissing van Brainstorm. En die luister over het algemeen wel naar wat ik te zeggen heb zonder van te voren te denken: He daar hebben we die vervelende Kain weer met zijn stomme ideeën.
Ben dat gezeik van een aantal mensen op mijn persoontje nu meer als beu
Laat me eens godverdomme in mijn waarde ja
Kain_niaK in "[PC] Team Fortress 2, deel 4"
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Als de community het wil dan zeg ik er niks van.Kain_niaK schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:18:
[...]
Jij hebt echt niet gelezen wat ik gepost heb hé ....
Het is duidelijk dat mijn ideeën niet aanslaan bij jou omdat je niet door hebt waar ik het precies over heb. Maar dat hoeft ook niet. Jij bent de community niet. Daarbij is het toch de beslissing van Brainstorm. En die luister over het algemeen wel naar wat ik te zeggen heb zonder van te voren te denken: He daar hebben we die vervelende Kain weer met zijn stomme ideeën.
Ben dat gezeik van een aantal mensen op mijn persoontje nu meer als beu![]()
Laat me eens godverdomme in mijn waarde ja
Kain_niaK in "[PC] Team Fortress 2, deel 4"
Mijn punt is alleen dat jij dit al meerdere malen geopperd hebt en dat mensen er blijkbaar niet in geïnteresseerd zijn. Maar goed ik zal geen commentaar meer leveren want dat mag zo te zien niet.
Trouwens hoef je niet gelijk te gaan vloeken en zeggen dat ik je niet in je waarde laat want doe ik zeer zeker wel.
Het zelfde als bij counterstrike en counterstrike source
Als je de volledige server lijst download haal je dacht ik 25 000 servers binnen.
Zet je de optie "toon geen lege servers" aan dan heb je er nog een stuk of 12 000.
Beetje verspilling van computer kracht vind ik dat ....
En dus stel ik gewoon iets voor om terug op regelmatige basis spelers op 2 en 3 te krijgen.
Vermits de GoT spelers genoeg aan 1 hebben (server 1 is regelmatig vol, maar binnen de 5 minuten heb je meestal wel een plekje)
moeten die server dus met andere spelers gevuld worden ... te minste als je ze überhaupt wilt vullen.
Die vloek is mijn frustratie uiten. Echt jongen ... de laatste dagen word ik gewoon door een hele boel spelers aangevallen bij alles wat ik voorstel. Of af gezeken. Of uit gelachen. Of dit is weer niet goed en die map is gay ... en ik ben gay ... etc etc.
Een mens zou voor minder kwaad worden.
Samenvatting:Dude jij zit duidelijk niet bij de juiste community. Brain betaalt voor die servers (en heel veel mensen waaronder ik donaten) het gaat er dan toch om dat wij plezier hebben en niet dat buitenstaanders onze servers willen joinen.Voor de rest vind ik je server ideen ook belachelijk tbh als wij die ooit uit zouden voeren zeg maar dag tegen je community (ik ben dan de eerste die gaat).
Ik zit niet bij de juiste community
Je vind mijn server ideeën belachelijk
Mijn ideeën maken de community kapot
Waarom moet dan nu allemaal zo persoonlijk? Dat is gewoon niet leuk.
Ga er dan inhoudelijk op in ... ipv me gewoon persoonlijk aan te vallen.
[ Voor 44% gewijzigd door Kain_niaK op 18-08-2008 16:54 ]
Ik zal zorgen dat er vanavond ieder geval got-ers komen spelen en als die zien hoe leuk het is zonder crits komen ze misschien wel vaker. Maar zoals jij zei het is eigenlijk brains beslissing.
@ the above edit:
Oke jij wilt het inhoudelijk.
Dus jij wil "onze" server inrichten op een manier waarop wij het niet leuk vinden maar anderen wel.Het gaat er niet om wat je zelf leuk vind het gaat er om hoe volk aan te trekken.
Waarom?
Met crits uit trek je wel skilled volk en dat vind ik belangrijker als veel volk.Met krits uit en zo ga je niet veel volk trekken.
Leuk voor hun maar zulke servers zijn er blijkbaar al genoeg.Multiplay, UKCS, alle 24 uur 2forts servers.
Als spelers op onze server willen spelen passen hun zich daar maar aan. Kom op wij gaan onze servers toch niet aanpassen aan buitenstaanders.Als je echt spelers wilt lokken dan moet je je server een beetje aanpassen zoals die servers.
Spawn tijd iets naar beneden. Meer max aantal spelers (niet noodzakkelijk ... maar als mensen op spelers klikken in de browser lijst dan zie je eerst alle 32 slot servers en dan pas 24 slot servers)
Populaire maps. Dustbowl .. 2fort ... badlands .... goldrush
Die maps zijn leuk om even een keer te spelen maar geen hond gaat elke avond alleen die maps spelen. Ik heb liever spelers als JJO die standaard naar onze servers komen vanwege de skill en config zoals hij nu is. Op die manier speel je veel met dezelfde spelers.Maar goed ... op een gegeven moment waren er een 3 tal Toy Fort only servers gehost door TBR (heeft die mappen ook gemaakt) en daar zatten op elk moment van een etmaal spelers op.
Na 24 uur was hij soms nog behoorlijk vol omdat ook amerikaanse spelers er op gingen spelen.
Ik weet dat de meeste mensen die map niet leuk vinden (het is een spam/camp/newbie festijn) maar hij is wel poplulair. Zo denk ik ook dat 300_pyro's populair zou kunnen worden. Die map is gewoon lachen en eens iets anders. Die map heeft een gameplay die geen enkele andere map heeft ....
Inhoudelijk genoeg?
[ Voor 79% gewijzigd door 4ourty2 op 18-08-2008 17:06 ]
Vloeken is echter totaal overbodig
-- Altijd blijven prutsen --
En bijna niemand gaat lege servers joinen.
Wat je kunt proberen is om gotters op de andere servers te krijgen.
Ok, kan prima lukken maar voor eventjes. De constante stroom spelers op GoT 1 krijg je niet zo maar voor elkaar. Daarvoor zijn er dus te weinig spelers. (got spelers spelen ook op andere server en dan nog clan training en pickups )
Dus moet je op zoek naar nieuwe regulars. Hoeven geen mensen te zijn die hier ook posten of zelfs maar nederlanders (al is dat wel het leukste), maar gewoon mensen die de GoT servers tegen komen en denken: Leuke server ... hier kom ik vaker.
En om dat te bereiken moet je een soort stroop potje worden. Dat onze servers zulke geweldige team play promoten .... dat weet je pas als je er wat op gespeeld hebt.
Dat hij 32 slots heeft en dat hij een map draait waar alle noobs en newbies op af komen vliegen kun je zien omdat hij dan boven in de server lijst staat als je zoekt op Europese servers.
Veel spelers rank schikken op ping en/of aantal spelers.
Wil je spelers vertrouwd maken met de GoT server moet je toch opvallen op één of andere manier.
Dat kan door hoog in de lijst te komen of door iets aan te bieden wat niemand aanbied.
Bijvoorbeeld een map die je op geen enkele andere server kunt vinden (zoals bv 300_pyros of andere mappen door GoT spelers gemaakt)
Wat je uiteindelijk krijgt ... is dat er dan ook af en toe andere Nederlandstalige spelers langs komen.
En als je vaak op een server speelt ga je soms ook op internet op zoek naar de site erachter.
Als het goed is komen ze op dit topic uit. En dan hebben we weer nieuwe got spelers.
Is dat echt zo'n belachelijk plan ?
Als GoT vol is kijk ik eerder naar dustbowl, well, gravelpit, b4 versies en goldrush af en toe.
Ik vind het plan wel goed bedacht maar ik denk dat je dan spelers aantrekt die je niet wilt.Kain_niaK schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:10:
Is dat echt zo'n belachelijk plan ?
We hebben toch een hartstikke gezellige club zo en ik zie het nut niet van allemaal engelse en weet ik veel waar vandaan kiddies aan te trekken. Krijg je ook veel mensen er tussen die het vergallen. Laatst waren er ook al van die engelse gasten die de bekende engineer truck uithaalden op gravelpit.
Dit topic is gesloten.
![]()