Ik vind het alleen jammer nog dat ik niet met bots kan oefenen. Zijn er zoieso tips voor beginnelingen? Of is het gewoon meteen in het diepe springen en oefenen oefenen en nog eens oefenen?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Nu ja, de guides lezen kan nooit kwaad.
Wel als engie oppassen dat je niet de rest imiteert want tegenwoordig zie je gewoon veel engies turtlen.
Op zich niets mis mee want daar breek je toch zo door met een uber maar engies zouden hun sentries eens op een onverwachte plaats mogen plaatsen zodat je ze niet verwacht.
Voor de rest:
soldier: op de voeten mikken is beter dan op het hoofd door de splash damage en doordat je ze omhoog gooit. Rocket jumpen is ook handig om te leren (ben ik zelf nog wat op aan het oefenen).
demo: stickies zijn je vriend. Stickyjumpen om ze onverwacht aan te vallen is leuk en zo kan je over sentries geraken. Sentries haal je neer met stickies. Mensen muurtje omlokken waar je stickies hebt geplaatst, ... Oh ja, als je de linker muisknop ingedrukt houd met je stickywapen dan schiet je verder naarmate je het langer ingedrukt houd.
Sniper: als je ingezoemt bent met het sniper wapen dan zie je een bliksemschicht, hoe voller die is hoe meer schade je doet. Headshot is ook je vriend, meestal instant kill.
Scout: leer dodgen en hoe dichter hoe meer schade je wapens doen. Knuppelen doet ook aardig wat schade.
Pyro: aan de unlocks geraken is handig. Backburner geeft +50 life & always crit langs achter. De gewone flamethrower heeft een reflect (rechtermuisknop en kost 25 fuel) daarmee kan je stickies wegblazen en bommen + raketten terugblazen.
Heavy: opletten wat je doet en wat er om je gebeurd.
Spy: disguisen als iets dat niet te hard opvalt en proberen niet op te vallen. Dus af en toe eens mee rushen kan helpen.
Medic: je geneest mensen, achter een hoekje staan te healen is een goed idee en niet in het open staan of je hebt zo een headshot. Als je iemand ubert en er staat een sentry voor de persoon die je ubert lopen anders wordt hij weggeblazen en kan hij ze niet neerhalen.
[ Voor 0% gewijzigd door Simon Verhoeven op 11-07-2008 17:44 . Reden: witregels toegevoegd ]
Valt wel op dat heavy niet zo sterk is als origineel werd gedacht, je ziet echt bijna geen heavy ubers meer, allé heavies in het algemeen eigenlijk.
Je kan gerust voortbewegen. Het wordt wel wat moeilijk mikken daarom dat ik zei dat de medic voor de persoon die uberee moet staan.
Wat me opvalt is eigenlijk dat er nog weinig tactisch gebruik wordt gemaakt van de flamethrower.
Ik heb nog maar 1 keer een uber zien gebroken worden door een pyro die de medic omhooggooide en ik heb nog nooit een pyro de stickies bij een sentry zien wegblazen.
Verwijderd
echt wel vooral met meerdere sentry'sSimon Verhoeven schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 20:19:
Niet overdrijven, knockback van een sentry is echt niet zo groot.
Je kan gerust voortbewegen. Het wordt wel wat moeilijk mikken daarom dat ik zei dat de medic voor de persoon die uberee moet staan.
Wat me opvalt is eigenlijk dat er nog weinig tactisch gebruik wordt gemaakt van de flamethrower.
Ik heb nog maar 1 keer een uber zien gebroken worden door een pyro die de medic omhooggooide en ik heb nog nooit een pyro de stickies bij een sentry zien wegblazen.
het stappelt op ;>
BB is gewoon te overduidelijk een upgrade t.o.v. flamethrower daarom dat het eigenlijk een nerf verdient.
Tenslotte is er aan het terugblazen van rockets & sentry rockets nog altijd een risico verbonden.
Heb er zelf tijdje mee gespeeld, erg leuk/tactisch omdat je moet inschatten wanneer soldiers hun raket gaan schieten om deze effectief terug te stuiteren. Heb er tot nu toe ongeveer 2 kills mee gemaakt.
Wat me wel opviel:
- als je een pyro met de BB tegekomt ben je gewoon dood, je moet wel heel goed kunnen aimen om die 50 hp verschil goed te maken.
- wegblazen van stickies werkt erg slecht, ik probeerde een sentry te beschermen, maar je moet echt goed mikken en dan vliegt er misschien 1 weg, niet genoeg dus meestal.
Het beste werkt het met een sentry om een hoekje.
Pak nu eerste stage dustbowl bij het eerste CP. Bouw 2 sentries in het huisje en 1tje op het kleine stukje brug. Zet 4 pyros met de blast in het huisje bij de dispensers en ook een paar medics. Vervolgens blaas je iedereen het huis uit of je kunt ook op het juiste moment naar beneden springen en ze het huis in blazen voor de sentries.
Mensen voor een sentry blazen is super leuk en als ze dan terug lopen blaas je ze er nog een keertje voor.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Jammer dat je geen kill of assist krijgt, maar het is o zo tof :D!Kain_niaK schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 03:09:
Nah... niet altijd ... soms heb je 2 pyro's nodig. Rockets bouncen is geen probleem maar stickies zijn een stuk lastiger.
Het beste werkt het met een sentry om een hoekje.
Pak nu eerste stage dustbowl bij het eerste CP. Bouw 2 sentries in het huisje en 1tje op het kleine stukje brug. Zet 4 pyros met de blast in het huisje bij de dispensers en ook een paar medics. Vervolgens blaas je iedereen het huis uit of je kunt ook op het juiste moment naar beneden springen en ze het huis in blazen voor de sentries.
Mensen voor een sentry blazen is super leuk en als ze dan terug lopen blaas je ze er nog een keertje voor.
Het is sowieso aan te raden de Director Comments eens te bekijken. Dat geeft je een beetje een idee van de redenen waarom bepaalde keues zijn gemaakt, waardoor je een beter beeld van de (werking van) het spel krijgt.OMX2000 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 17:18:
Ik heb TF2 gisteren aangeschaft. Ik ben behoorlijk onder de indruk, heb tot nu toe nog alleen Pyro, Engineer en Scout gespeeld. Het is allemaal nog wennen.
Ik vind het alleen jammer nog dat ik niet met bots kan oefenen. Zijn er zoieso tips voor beginnelingen? Of is het gewoon meteen in het diepe springen en oefenen oefenen en nog eens oefenen?
Verder is het gewoon veel spelen en leren van je fouten
Daar had ik nog niet eens aan gedachtMensen voor een sentry blazen is super leuk en als ze dan terug lopen blaas je ze er nog een keertje voor.
[ Voor 12% gewijzigd door frickY op 12-07-2008 10:46 ]
Ik heb mij echt zalig geamuseerd, zeker dankzij al die ubers van Napo & Android.
Cypher werd op den duur zelfs bang van mij, hij moest aan die oude horror films denken.
Die met een mes en een douche?Simon Verhoeven schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:26:
Net nog een paar rondjes als pyro gespeeld op de server.
Ik heb mij echt zalig geamuseerd, zeker dankzij al die ubers van Napo & Android.
Cypher werd op den duur zelfs bang van mij, hij moest aan die oude horror films denken.
Hij zei iets in de trend van "Hoe vaak ik ook schoot hij bleef komen".
Dat gevoel had ik ook met Simon. Hij rende over het capture point van stage3 gold-rush. Er liepen demo's en pyro's op hem te schieten, hij legde ze allemaal om. Ik stond op een afstandje een sentry te upgraden en schoot ook mijn hele shotgun en een deel pistol op hem leeg maar hij bleef maar doorgaan.
Superhero's cant die!
Vandaag al lekker gespeelt
Lekker ubers gegeven etc kan niet meer stuk vandaag
1ste ziet er een beetje static uit, niet alsof het in een server is, 2de is een rip-offKillzone schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 16:15:
Daarnet even gespeeld met Garry's Mod:
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuk maar wat betreft houdingen kun je nog wel het een en ander lerenKillzone schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 16:15:
Daarnet even gespeeld met Garry's Mod:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het eerste plaatje ziet er uit alsof iedereen heel voorzichtig op zijn tenen loopt. Moet meer zoiets zijn:

Dat weet ik, maar die was meer om te testen. Zit er bij die originele ook een scout bij dan?Napo schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 16:51:
[...]
1ste ziet er een beetje static uit, niet alsof het in een server is, 2de is een rip-off
MwoahKillzone schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:53:
Zit er bij die originele ook een scout bij dan?

[ Voor 111% gewijzigd door frickY op 12-07-2008 23:09 ]
Lol, niet eens opgemerktfrickY schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:08:
Speel je wel in DX8? Scheelt nogal.
[...]
Mwoah
[afbeelding]
Theo vind het leuk om een Team Fortress 2 server te joinen en de meest ongelooflijke klootzak uit te hangen.
Hij zit in een groep die Griefs heet .... http://steamcommunity.com/groups/Griefs
De avatar van die groep is een hakenkruis ....

en hun omschrijving is
'Griefs' is a group dedicated to ruining the game for 12 year olds, and sweaty old men alike. Furry and Christian servers, new and old, we'll cause confusion and discomfort everywhere we go.
Nu weet ik wel dat je in IJsland wat makkelijker depressief word door het koude weer en zo, maar dit gaat wel erg ver.

Voor de mensen die TF2 kennen. Theo vind het leuk op bv op 2fort the intel te pakken en hem dan de rest van de game vast te houden terwijl ie elke 5 seconden roept "need a dispenser here !"
Als Theo per ongeluk in je team zit kun je dus onmogelijk die map meer winnen tenzij iemand van het andere team hem killed maar Theo zit veilig in onze intel room. Daar zal hem zeker niets gebeuren.

Voor de rest kun je maar beter niet het woord Israël of jood laten vallen want dan lult ie een half uur als Hitler himself. Nu ja Hitler deed het iets slechter als deze jongen.
Maar goed .... eens kijken of ik misschien ergens op google zijn telefoonnummer vind .... kan ik zijn moeder eens bellen ....
Kan iedereen op steamfriends eens even inloggen en naar http://steamcommunity.com/groups/Griefs
gaan ? En dan klikken op Report Offensive Content. Zowel voor image als text. Hopelijk worden dit soort mensen vroeg of laat volledig van steam geweerd.
Verwijderd
Nu ja, kan je niet afspraken met een tegenstander dat je eventjes iemand doorlaat om hem te doden?
Waarschijnlijk niet! Ga ik even proberen. Dank voor de tip.frickY schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:08:
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
De performance winst tussen dx8 en dx9 is hier minimaal, met behulp van de dualcore optie draait ie hier wel super en zo te zien is de alt-tab bug ook opgelost.frickY schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:08:
[...]
Mwoah
[afbeelding]
(in launch opties: -heapsize 1024000 -novid +host_thread_mode 2 )
[ Voor 8% gewijzigd door falcon4ever op 13-07-2008 14:10 ]
Welke alt-tab bugjordz. schreef op zondag 13 juli 2008 @ 15:32:
Als ik die launch opties gebruik, dan draait hij juist veel langzamer 20-30 fps met mijn x2 3800+& 9600gt! Welke optie zorgt er dan voor dat die alt-tab bug is opgelost?
Degene waar alle skins niet meer kloppen is geen fix voor (nouja niet alt-tabben dus).
Splat kilt alles van mij als engy in de intel room
Briljant screenshot !!!!!1

Alleen hij is een beetje onscherp door die uber ofzo.
Van het weekend kreeg ik opeens 'First do no harm' aan het eind van een potje. Die had ik nog lang niet verwacht te halen.
Ook heb ik vrijdag nog twee sprays in elkaar gezet met screencaps van Meet the Heavy.
http://gamesprays.com/tea...avy-sprays/cry-some-more/
http://gamesprays.com/tea...sprays/we-make-good-team/
GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising
Ik heb overigens wel tactisch voordeel door alles op de laagste setting te zetten. Poppetjes hebben kennelijk prioriteit over obstacles als het gaat om de pop-up afstand, dus soms zie ik een poppetje van de vijand lopen, kom ik dichterbij en verschijnt er opeens een kist of een rots voor. Die gast zat dus verstopt, maar ik zag hem al.
Zelfde geldt voor spawngates. Op Mario Kart kan ik vanaf die hoek waar e uitgang-pijp zit, als sniper 'door' de spawngate van de rode spawnbox kijken. Die is om één of andere reden half doorzichtig. Erg leuk als sniper.
Gelukkig heeft valve de spy bv zo gemaakt dat als ie gecloaked is hij gewoon niet renderd. Volgens mij kun je zelfs met wallhacks de spy niet zien als hij onzichtbaar is.
( in launch opties: -heapsize 1024000 -novid +host_thread_mode 2 )jordz. schreef op zondag 13 juli 2008 @ 15:32:
Als ik die launch opties gebruik, dan draait hij juist veel langzamer 20-30 fps met mijn x2 3800+& 9600gt! Welke optie zorgt er dan voor dat die alt-tab bug is opgelost?
Misschien kan je beter threadmode op 1 zetten. Daarnaast moet je je heapsize op ongeveer de helft van je main memory zetten.
Voorheen was the dualcore mode instabiel met alt-tab (+/- 4-5 maanden terug).Jimmie schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:18:
[...]
Welke alt-tab bug
Degene waar alle skins niet meer kloppen is geen fix voor (nouja niet alt-tabben dus).
Dus als je alt-tab drukte dan crashte TF2 zodra je van je desktop terug ingame ging.
Ik heb overigens geen last van het verdwijnen van de skins.
[ Voor 34% gewijzigd door falcon4ever op 14-07-2008 11:45 ]
Of bijvoorbeeld op dustbowl bij C gewoon lekker bovenop gaan staan en als mensen op de cap springen weer van de toren afblazen...werkt echt super gewoon.
En dan de ubers...echt geniaal gewoon. Aan het begin van de ronde gewoon voorraan staan en wachten tot ze uberen, dan tevoorschijn komen en die demo's gewoon keihard wegblazen, werkt supergoed. Jammer dat je er geen punten voor krijgt
1 van de 2 mensen wegblazen die een uber aan het doen zijn, en de uber is verpest
Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2
Ja, ik doe zulke grappen alleen op Mario Kart-servers, en voor de rest heb ik inderdaad meer handicaps dan voordelen door de beperkte hardware van de computer waar ik deze week mee zit. Vond het alleen grappig.Kain_niaK schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:39:
Ja ...maar je dx level kan worden uitgelezen door de server... dus bij te veel misbruik .... kun je er wel problemen mee krijgen. (nuja je kunt er niks aan doen met je hardware waarschijnlijk)
Gelukkig heeft valve de spy bv zo gemaakt dat als ie gecloaked is hij gewoon niet renderd. Volgens mij kun je zelfs met wallhacks de spy niet zien als hij onzichtbaar is.
En Spy is inderdaad volledig 'niet daar'. Hij wordt gewoon helemaal niet gerenderd, dus zelfs al zou je alleen wireframes zien ofzo, is hij er niet.
Was castle4, denk stage 2.
We hadden het 1ste cp gecapt zonder problemen maar dan kwam cap2.
De klassieke 3 sentries op de gewoonlijke plaatsen.
Natuurlijk geen probleem met een fatsoenlijke geuberde pyro/demo, het probleem was dus dat deze nergens te vinden was. Ik dacht altijd dat het evident was dat je als medic voor de persoon die je ubert loopt zodat deze zich kan concentreren i.p.v. geknockbackt te worden maar blijkbaar hadden die medics het dus niet door.
Laten we het zo zeggen, de ubers liepen niet goed af.
Koeitje is er nog mee aan het lachen geweest.
En dan kwam Ritchie, hij had medic gekozen maar al snel viel me zijn raar gedrag op.
Hij healde enkel als er geen vijand te zien was, zodra er 1 was wisselde hij naar de gewone saw/neeldegun of blutsauger(niet goed gezien).
Natuurlijk werd hij daarop aangesproken, hij:
-ik heal als er geen vijand is
-ik wil achievements
En ik maar denken dat de naam van onze server nergens het woord achievement bevatte.
Nu ja, toen ben ik maar uitgelogd omdat ik het beu werd.
Ach, ik heb nog een paar mooie acties van Koeitje en Nappo gezien dus dat was wel leuk.
En scouting begint stilletjesaan beter te vlotten.
Scouts zijn wel leuk maar het is toch een tijdje wennen, schietstijl is ook anders.
Verwijderd
Verwijderd
Schietstijl is alleen anders ? nou ik denk de gehele speelstijl als scout zijnde en maar te zwijgen over de taktiek maar ok.. dat kan een doorgewinterde scout misschien beter uitleggen dan ikzelfSimon Verhoeven schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:24:
En scouting begint stilletjesaan beter te vlotten.
Scouts zijn wel leuk maar het is toch een tijdje wennen, schietstijl is ook anders.
Vooral het niet stil blijven staan maar als een ..... door blijven rennen was voor mij eventjes wennen raak schieten valt wel mee vind ik zelf, ok het gaat iets sneller en iemand tijdens een double jump neerknallen met je shotgun is even lastig maar verder valt dat nog wel reuze mee. Tegen andere scouts spelen is aan de andere kant juist wel leuk moet ik zeggen.
Speelstijl is gewoon helemaal anders dan demo/pyro.
Verwijderd
te veel delay.
en netcode maakt het alleen erger ;>
Ulys zee laast op me 10x raak geschoten te hebben maar niet 1x was ik geraakt namelijk.
das ook makelijker vs scouts.Simon Verhoeven schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:50:
Klopt. Als demo geef ik eerder de voorkeur aan eerst een tapijtje te leggen van stickies en dan pas naar pipebomb te switchen.
moet je nou juist wel op goeie richting terug trekken anders wordt geflanked off komt de zelfde scout 30 sec l8r terug via achterdoor weg ;>
als je dan nog de scout wil pwn'n zou ik de achter door weg ook alvast gaan sticky'n
tenzij bv deur alleen open gaat van jou richting ;>
Vsync add delay ook met triple buffering ook al is het iets minder.Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:33:
Hmm, ik heb de refreshrate van mijn monitor op 75 gezet, echter als ik enable vert. sync. aanzet, dan blijft hij maxen op 60 fps..
tis makelijker op fps_max 75 te use'n ook al ben je nog niet van tearing af.
heb nu hele tijd met vsync en triple buffering gespeelt.
kan zeggen dat zonder vsync echt beter speelt kwa aim vooral ;>
Zo'n beetje goeie scout jumpe'd tegen demo.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:31:
Wees vooral onregelmatig, slechte scouts haal je met een pipebomb nog neer
mjah maakt scout makelijker te raken met nade's vooral na de 2e jump is het makelijk te voorspellen waar je moet aimen.
en demoman met nade tegen scout kom je niet zo vaak tegen.
komt er ook nog bij 1 nade is instant kill tegen scout
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 16:26 ]
Man, wat was het niveau op die server rot. Eerst was het niveau van de teams vrij gelijk omdat Koeitje en ik in verschillende teams zaten en we beide aan geen fatsoenlijke medic konden geraken. Al een geluk verliet iemand snel de server en kon ik bij Koeitje zijn team gaan, ik switchte ineens naar medic.
De volgens rondjes zijn voorspelbaar afgelopen, toen ik wegging was ik een redelijk deel van het andere team aan het dominaten.
Ja ik ben Killzone van BF
BF? ._.Killzone schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:36:
Die map kwam ik tegen op de GoT 1 server.
Ja ik ben Killzone van BF![]()
10char
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
[ Voor 6% gewijzigd door Tsunami op 19-07-2008 13:08 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Nope, never been there...AtleX schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:11:
Hm, ik zou zweren dat er een achievement was voor het winnen van 2Fort in 5 minuten, maar dat is dus niet zo.
Zondag 20 juli om 21 uur
Source tv server --> 85.236.100.159:27215 pw = tv (128 slot, als je plaats wilt ... zou ik echt goed op tijd joinen)
Source tv relay --> 213.202.250.76:50400 (1000 slots, ben benieuwd of die vol geraakt)
Deze Source tv servers hebben een delay van 90 seconden.
Als het bijna beëindigt is, is er altijd wel een eikel die in de chats de winnaar verklapt... dus ik moet nog ff zoeken of je die spectator chat kunt afzetten.
E-sport tv met commentaar (zelfde commentaar als je bij een paardenrace hebt, alleen dan door nerds ipv paupers
Is wel grappig eigenlijk ... aan het einde zijn die gasten dus buiten adem ipv de spelers .... )
http://www.pwnage.tv/ --> gekke amerikaan
http://www.quadv.com/ --> iets betere stream, Engelsman en een .... landgenoot ! (Matt Hoving)
De main link is deze --> http://www.esl.eu/eu/tf2/news/60539/
Daar vind je alle info.
1
2
3
| 2008-07-19 Pretty Linc 6 kills with SMG. 2008-07-19 Headshot Kills 57 Most headshot kills. 2008-07-19 Best Sniper 70 snipings as sniper. |
Woei
Ik heb weer een aantal sprays gemaakt voor de geinteresseerde:
Engineer on strike
En een aantal sniper sprays: 1 2 3
GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising
Èr zijn al 20 anderen, dus weer er inderdaad op tijd bij als je mee wilt gluren.
De proxy is (nog) niet online.
Hoe bekijken jullie de match?
Alleen ingame (SourceTV), of alleen een stream?
Ik heb nu beide open en vind het commentaar in de stream wel gezellig maar de kwaliteit van het beeld is minder en je kunt niet zelf bepalen welk deel van de map je bekijkt.
//Edit
Ben maar gestopt met ingame en volg alleen de stream op http://pwnage.tv/index.php?option=com_wrapper&Itemid=33
Jammer dat de kwaliteit van het beeld kut is, maar het is goed te doen.
Leuk om te volgen. Zitten wat leuke acties bij. Vooral het jagen op elkaars medics is erg leuk om te zien
[ Voor 65% gewijzigd door frickY op 20-07-2008 22:39 ]
De Amerikanen van Pandemic weigerden in eerste instantie te komen spelen op de server van 4K, omdat hun ping daar te hoog zou zijn, het is een Europese server.
Het begin van de wedstrijd is hierdoor een uur vertraagd.
De beslissende Best Of Three wordt daarom volgende week gespeelt.
Op bovenstaande zijn de eerste twee rondes te zien op de cp_pro_granary (keuze 4K) en cp_gravelpit (keuze Pandemic).
[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 21-07-2008 11:23 ]
Verwijderd
Die scouts zijn in het algemeen zalig, kan ik nog een serieus puntje aan zuigen.
You look like I need a drink.
tf2 is wel minder harcore en er komen nu wat meer dingen bij kijkendialMforMike schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:01:
Is TF2 qua snelheid en spelopvatting nog een beetje hetzelfde als het betere TFC werk? Als ik zo hoor praten over ubers en achievements lijkt het meer UT geworden dan wat ik gewend ben. Heb nu wel Orange Pack, maar nog niet aangedurft om een potje TF2 te doen. Ik blijf haast liever nog even in de "good old" TFC droom hangen dan dat ik erachter kom dat TF2 zwaar tegenvalt. Is het bijvoorbeeld op 2Fort en dergelijke CTF maps nog gewoon een beetje 4def/4off, zijn diverse aspecten nog steeds "not done" zoals backtracking, potshotting, attacking HeavyWeapons etc? En wat zijn de betere leagues, UKTFCL lijkt TF2 niet gevolgd te zijn en aardig doodgebloed als resultaat, kijk altijd graag de league sites door om te kijken welke clans goed zijn en hun resultaten. In deze voetballoze tijd moet een man toch wat
maar toch als je een paar potjes tf2 speelt dan krijg je tog het gevoel wel van tfc
mits er goede spelers in zitten en de tempo er in blijft !
Ik heb ook jarenlang tfc gespeeld ( nu ook nog wel eens af en toe) maar speel liever tf2
hehe gek onnie
Verwijderd
Dat van minder hardcore had ik inderdaad ook van andere TFC spelers gehoord, zal het toch maar eens proberen, kijken of het een beetje wil. Waar speel jij TFC, dacht dat alle servers nu wel down zouden zijn en weet jij toevallig of er nog iets van een TFC league is of zijn die nu echt allemaal begraven?tooter schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:11:
[...]
tf2 is wel minder harcore en er komen nu wat meer dingen bij kijken
maar toch als je een paar potjes tf2 speelt dan krijg je tog het gevoel wel van tfc
mits er goede spelers in zitten en de tempo er in blijft !
Ik heb ook jarenlang tfc gespeeld ( nu ook nog wel eens af en toe) maar speel liever tf2
You look like I need a drink.
Daarnaast beviel het medic-hunten me ook ten zeerste. Tot twee keer zelfs een heuze suiciderun om de medic om te leggen. Je ziet ook de speelstijl van het team omslaan zodra de vijandige medic gedood is. In een keer veel aggresiever. Valt vooral op rondom cp3 in granary.
Ook valt op, zeker in gravelpit, dat altijd het hele team dezelfde route neemt.
Bij uitzondering dat één scout een andere route pakt en voor afleiding probeerd te veroorzaken, maar over het algemeen blijft het team dicht bij elkaar. Vind dat ook een gemiste kans bij de demo's die naar mijn idee te weinig gebruik maken van stickies.
En last but not least het gebruik van de ubers. Op public zie je meestal dat een uber aan één persoon besteed wordt om zoveel mogelijk schade aan te richten. Hier zie je dat de ubers vooral gebruikt worden om zoveel mogelijk spelers een voordeel te geven, door ze bijvoorbeeld om de beurt te uberen voor een rocketjump naar een voordelige positie. Erg leuk om te zien hoe over bepaalde dingen is nagedacht.
Volgende week zondag wordt de tweede Best Of Three op pro_granary gespeelt om de kampioen te bepalen.
[ Voor 44% gewijzigd door frickY op 21-07-2008 18:06 ]
Toch leuk dat er af en toe een engineer voorbij komt bij Gravelpit. Ik zie dat ze ook die teleport-in-de- deur truuk gebruiken.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Ik ga vanavond even zoeken of ik het plekje kan vinden waar dat dan mogelijk is
Verwijderd
De demomans gebruiken waarschijnlijk minder stickies omdat pipebombs gewoon beter zijn. Je moet gewoon er mee leren mikken, maar als je ermee veel kan raken is het echt een verschrikkelijk goed wapen.frickY schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:28:
Wat mij vooral opviel is dat ze pas met cappen beginnen als het gehele andere team dood is. Zolang er nog een ander rondloopt negeren ze dat hele CP.
Daarnaast beviel het medic-hunten me ook ten zeerste. Tot twee keer zelfs een heuze suiciderun om de medic om te leggen. Je ziet ook de speelstijl van het team omslaan zodra de vijandige medic gedood is. In een keer veel aggresiever. Valt vooral op rondom cp3 in granary.
Ook valt op, zeker in gravelpit, dat altijd het hele team dezelfde route neemt.
Bij uitzondering dat één scout een andere route pakt en voor afleiding probeerd te veroorzaken, maar over het algemeen blijft het team dicht bij elkaar. Vind dat ook een gemiste kans bij de demo's die naar mijn idee te weinig gebruik maken van stickies.
En last but not least het gebruik van de ubers. Op public zie je meestal dat een uber aan één persoon besteed wordt om zoveel mogelijk schade aan te richten. Hier zie je dat de ubers vooral gebruikt worden om zoveel mogelijk spelers een voordeel te geven, door ze bijvoorbeeld om de beurt te uberen voor een rocketjump naar een voordelige positie. Erg leuk om te zien hoe over bepaalde dingen is nagedacht.
Volgende week zondag wordt de tweede Best Of Three op pro_granary gespeelt om de kampioen te bepalen.
Pushen als de medic dood is, dat is vrij normaal gedrag in elke clanwar. Zelfde voor uber bouwen en dan pas pushen.
Er schijnt (was?) een plekje bij de spawn te zijn waar je inderdaad een tele op een console kon bouwen. Weet niet zeker of dat gefixed is.frickY schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:20:
Sterker nog, de comentator is verbaasd dat hij de teleport daar plaats omdat volgens hem de teleport ook binnen gebouwd kan worden, waar hij niet kapot gemaakt kan worden.
Ik ga vanavond even zoeken of ik het plekje kan vinden waar dat dan mogelijk is
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
@Koeitje.
Ik bedoel uiteraard het boobytrappen van chokepoints, niet de gevechten zelf.
Alleen in gravelpit boobytrapen ze de spawn tijdens setup time, en verder enrgens. Terwijl juist de doorgangen bij middelste cap in granary zich daar uitstekend voor lenen.
Edit: ok, het is dus gewoon precies onder de deur. Alleen kan hij dan volgens mij nog best gesloopt worden, als ze maar dicht genoeg bij je spawn komen. Screen komt eraan.

Weet iedereen dat dus ook weer
[ Voor 43% gewijzigd door Tsunami op 21-07-2008 21:25 ]
...
10/10
Welk programma/hardware gebruik je eigenlijk?
Dit topic is gesloten.