yared schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:05:
Tasma niemand paniekt over 0.0, alleen iedereen heeft een eigen mening en kijk op zaken.

Natuurlijk kun je schadeloos proberen te leven in 0.0, echter dat is de marge, niet het grote geheel hoe 0.0 draait.
In 0.0 kost een Raven 100, in Jita 85 om slechts 1 heel klein voorbeeldje te noemen.
Al heb ik dan nog lang niet alles gezien, ik weet hoe de mallemolen werkt

[/i]
Toch moet ik het hier compleet mee oneens zijn. De 0.0 ervaring wordt bepaald door jezelf. Als je er voor kiest in een matige alliance te gaan en jezelf vervolgen rustig houdt zal er niks veranderen. Je kan er alles, met EN zonder alliance. Ik vlieg nu toch echt al jaren (4 jaar) in 0.0 rond, en natuurlijk is het soms gevaarlijk, maar dat hangt bijna 100% af van je eigen kennis, kunde en communicatie vermogen. Ik verdien veel geld in 0,0 , en ja, dat het er -duurder- is is logisch. Dat weerleg ik ook niet, maar, 150k vragen voor een shuttle die 5 jumps verderop 10k kost, is belachelijk qua marge. En dat is gebaseerd op mijn jaren ervaring. Ik verkoop ze uit principe goedkoop, en dat doe ik met meer spullen, op die manier ondersteun ik onze 0.0 gebieden ook. Minder isk voor een shuttle is meer voor guns & ammo en possen. Als men niet kan inzien, dat 150k in isk misschien voor velen niet veel is, maar wel belachelijk veel is voor een dergelijk object, tja, dan snap ik waarom voor hen 0.0 een lastige plek is.
Het gaat in -heel- eve, om de procenten, ieder beetje telt. Dit is in 0.0 nog veel meer zo. Door efficient bezig te zijn, heb je veel isk, wordt je (bijna) nooit verrast door reds, en kan je doen wat je wil. En -dat- is dan ook mijn jaren ervaring in 0.0.
Ik heb gewoond in BOB space, terwijl ze mijn enemy waren, spannend, leuk en zelfs lucratief. Heb daar zooi verkocht aan andere neuts/bob enemies, gewoon vanuit mijn schip / containers. Heb gewoond in AAA space, op eenzelfde manier, een nomadisch bestaan gevoerd daar, en rondgezworven door alle andere 0.0 gebieden in eve (uitgezonderd drone region, was er toen nog niet).
En nu zit ik in providence, waar ik verdien met van alles en nogwat. -Overal- in 0.0 kan je gewoon leven in eve, geen uitzondering. De vraag is echter hoe goed je zelf in staat bent er mee om te gaan, en hoeveel moeite je doet om veilig te blijven.. Als jij inlogt, en meteen wilt ratten, meteen dit, meteen dat, nee, dan is 0.0 zeker niet veilig. Neem je een moment, bekijk je de omgeving, en ga je dan over tot actie, dan is 0.0 zeer veilig.
Het hangt toch echt totaal af van hoe je er zelf mee omgaat. Ik zie genoeg mensen poppen omdat ze haast hebben, stomme acties uithalen, geen juiste intel gebruiken, of gewoonweg niet aan het opletten zijn..
Dit is wel het laatste wat ik over dit onderwerp ga posten, ik begrijp dat anderen een andere ervaring hebben, maar mijn character is echt niet uniek. Wat betekend dat met de juiste tactieken 0.0 voor iedereen veilig kan zijn.
[
Voor 4% gewijzigd door
Tasma op 08-10-2008 12:31
]