[PC][MMORPG] EVE-Online deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:36
51km optimal + 5 Hammerhead II's 537dps dat is met Antimatter loaded (in mijn Sniper setup kopie van een Mega), maar goed hang af van de manier waarop je het speelt denk ik.

T1 Guns (omdat Dutch geen t2 L blasters kan) tanked Hyperion met mijn skills 631dps (inclusief 5 HH II's) en +/- 800 dps tanked (Ther/Kin).
Tegen 600dps shieldtank op de Eos met 590dps met t2 Neutrons en 5 drones.

Alleen daar je nooit alleen bent gaat het niet helemaal op :p

Verwijderd

hmm moet eens isk gaan farme voor een cane.

maar wat zal ik dan traine? support of weapon skills?

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
Ligt er helemaal aan welke skills je al hebt, en welke schepen je in de toekomst wil gaan vliegen :)
Maar supportskills heb je uiteindelijk altijd nodig, dus als je tevreden bent met je cane zou ik die eerst doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

archetta schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:35:
Ligt er helemaal aan welke skills je al hebt, en welke schepen je in de toekomst wil gaan vliegen :)
Maar supportskills heb je uiteindelijk altijd nodig, dus als je tevreden bent met je cane zou ik die eerst doen.
later natuurlijk voor een bs :) maar eerst iskies farme ervoor, en als ik een beetje mn corpies kan helpen in plaats van met mn salvboot er gewoon bijhangen ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Salvagers en ook haulers zijn enorm gewaardeerd.

Ik heb liever dedicated salvagers zodat we sneller missies kunnen afronden.

In sommige corpopsen waarmee we bezig waren waren 2 dedicated salavagers die het net aan konden bijhouden, maar hun standing schoot omhoog.

Als je als nieuwe speler in een BS zit kun je nog geen donder bijdragen... een BC eerst, kun je zelf ook missies in doen.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Real men hull tank:

Waren 2 vijandelijke rapiers en een taranis aan het gatecampen met een bubble die wij hadden achtergelaten. We hadden 2 cov ops schepen en ik ging er wel vanuit dat dat het meeste was. We waren ook een fleet aan het maken, maar ik warpte als eerst alleen in zodat we nog wat kans hadden ze te pakken te nemen, in myrm kan ik dat best tanken, vooral als ik op hun drones schiet.

Ze hadden meer schepen dan verwacht (ze zitten constant gecloaked in ons systeem dus local count zegt niet veel). Eerst nog een rapier die decloakte, toen een sabre en een claymore/sleipnir besloten te decloaken en nog een paar andere schepen. Onze fleet warpte onmiddelijk, en jammergenoeg kregen we geen van hun schepen te pakken, maar ze gingen er gelukkig wel net op tijd vandoor. Hun command ship hield het redelijk snel voor gezien, waardoor ik nog een halve minuut op minder dan 10% hull heb gezeten voordat ik meer repte dan dat er dps binnenkwam.

Uiteindelijk warpte ik weg met 2% hull remaining.

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 29-09-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
furby-killer schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:13:
EF-F36 is het middelpunt. Vroeger zaten er rebellion geloof ik.

GRNJ is 1 jump ervandoor waar corp zit en ik ook, heeft manufacturing + alle research stuff in het station. En de wachtlijsten vallen ver in 0.0 redelijk mee ook al zijn er redelijk wat neutral alts die ze ook gebruiken. Vandaag voor het eerst gezien dat er geen wachtlijst was voor ME.

EF heeft station, en dan hebben we nog 4 systemen zonder stations in zelfde constellation. Maar je moet altijd via EF om constellation binnen te komen, en EF kom je idd alleen binnen vanuit outer ring.
Dat is idd 1 van de 3, ik kom uit de VSIG-K pocket.

Nodecrash in Tribute, voor decrash bijna 1000 man in local zonder problemen of noemenswaardige lag, ben nu na ongeveer een uur reloggen en wachten eindelijk aan het loaden, hopelijk is er nog wat te killen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
en het lange wachten is begonnen.

trouwens heb gehoord dat gbc gisteren 50 caps neer heeft gehaald zonder noemenswaardige losses ?

iemand hier meer info over ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

wachten?

gewoon dagje werken, eten maken, kids naar volleybal, kids douchen en naar bed, ouderavond, kopje koffie en eens kijken wat erop EVE gebeurt :)

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
hoef vandaag ook niet direct te wachten :) tot 1 school, daarna flink wat dingen doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

lethargie v

1. een toestand van geestelijke ongevoeligheid.
2. een ziekelijke slaapzucht.
Ik ga voor (1)... oké Angel0008, jij wint...
Merk dat ik toch zit te wachten en (2) om de hoek loert.

Ik dacht DT altijd 100x meer postings opleverde?

Oke, wat is nano?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
ach ik zit ook gewoon op mijn werk tot 6 hoor.

beetje op de forums kijken wat er aan de hand is.

nano zijn schepen die ''snel'' zijn en ook daarvoor gefit zijn (overdrive/inertia stabs) en microwarp drives en snelheid rigs gefit hebben.

hiermee heb je in feite een ''speed tank'' oftewel door de hoge snelheid (gem boven de 8 km/s) kunnen de meeste wapens je niet raken en ''tank'' je dus met je snelheid.

komt hiervoor een grote nerf aan aangezien iedereen tegenwoordig nanoed.

daarna zouden alleen nog maar de schepen die ervoor bedoelt waren echt nano zijn (interceptors enz)

all heb ik zo het idee dat jij dit wel gewoon weet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:19
Goh, toch al weer 13 delen op dit forum, gaat lekker snel.

De corp waarin ik zit begint een beetje stil te worden, jammer genoeg.

Is er een corp die een +/- 50M SP char wil huisvesten?

Interesses vooral in exploration, missions en production/research.

Ook sterk in support (logistics) en EWAR.

Ik zoek een corp die zich niet laat opnaaien maar met een koel hoofd door het EVE universum heen stapt. Ik zelf ben een casual player die vanaf 2003 actief is in EVE. Samen met RL is er helaas minder tijd over voor EVE, 32 jaar, gezin.. enfin je kent het wel, geen tijd voor dagelijkse fleet battles maar sla zeker een behoorlijk complex raid niet over als ik het in de planning kan drukken.

Interesse? Contact me ingame: Ishihiro Tanaka, nu AFA, voorheen Ascendancy-inc (CEO), Phoenix Rising.
Friend of Seraphin Technologies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Looney11 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:51:
Goh, toch al weer 13 delen op dit forum, gaat lekker snel.

De corp waarin ik zit begint een beetje stil te worden, jammer genoeg.

Is er een corp die een +/- 50M SP char wil huisvesten?

Interesses vooral in exploration, missions en production/research.

Ook sterk in support (logistics) en EWAR.

Ik zoek een corp die zich niet laat opnaaien maar met een koel hoofd door het EVE universum heen stapt. Ik zelf ben een casual player die vanaf 2003 actief is in EVE. Samen met RL is er helaas minder tijd over voor EVE, 32 jaar, gezin.. enfin je kent het wel, geen tijd voor dagelijkse fleet battles maar sla zeker een behoorlijk complex raid niet over als ik het in de planning kan drukken.

Interesse? Contact me ingame: Ishihiro Tanaka, nu AFA, voorheen Ascendancy-inc (CEO), Phoenix Rising.
Friend of Seraphin Technologies
kom maar eens bij ons kijken hebben sinds kort de alliance waar wij inzaten gemergd in onze eigen corp/sub corp en gaan nu richting zero's met mooie vooruitzichten.

hebben heel wat explorers (mijzelf included) en ook veel mission runners.

production lopen we nog wat op achter maar we hebben een hele floot hulks die we ieder moment neerkunnen knallen om een systeem leeg te minen.

''disclaimer''

mnds is niet verantwoordelijk voor enige miscommunicatie tijdens vent chats
(zo hebben sommige leden ondergoed fetish en kan de ander niet stoppen met slap ouwehoeren.)

tevens zijn we wss een van de weinige corps die een vrouw in de corp heeft en om de een of andere reden word iedereen volwassen als zij er is en zij het een stel funzigerds als zij er niet is :+

nee maar zonder ongein er zitten nu iets van 4/5 tweakers in mnds geloof ik en nog eens een stuk of 5 van wie ik weet dat dat toekomstige allies gaan worden.

en zo erg zijn we nou ook weer niet (denk ik)

edit : nog 30 min en dan op naar huis !

moet toch echt eens een irc server opgooien om tijdens de patch days met de corpies slap te kunnen ouwehoeren :9

[ Voor 3% gewijzigd door AjDuLion op 30-09-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tular
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-08-2022

Tular

Druid 79 - Aggramar (retired)

Is het mogelijk om met een Maller level 3 missions te doen? Alle level 2's die ik tot nu toe heb gedaan, Command in Youl, haal ik met gemak. Nu is mijn doel om richting Cov Ops te gaan en ik ben heel benieuwd of er in corps wel vraag is naar dat soort pilots!

Jullie laatste tip om 5 Dual Light Pulse II's en een paar andere fittings te nemen, hebben toch wel hun nut gehad. In EFT kom ik nu op ruim 11 minuten dat ik alles, behalve mijn AB, kan laten draaien zonder in CAP problemen te komen. Voor sommige rats verwissel ik nog wel eens mijn crystals van standard (~ 6.5km) naar microwave (~9.5 km) als ze op afstand blijven en ik niet gemakkelijk bij ze kan komen.

May you live in interesting times!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angel00008 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:19:
[...]

moet toch echt eens een irc server opgooien om tijdens de patch days met de corpies slap te kunnen ouwehoeren :9
zou plezant zijn als er ook mensen opzitten tijden de werkuren :)
tevens zijn we wss een van de weinige corps die een vrouw in de corp heeft en om de een of andere reden word iedereen volwassen als zij er is en zij het een stel funzigerds als zij er niet is
nog niks van gemerkt :p

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:21
DT duurt nog tot 7 uur, zeggen ze zelf... waarschijnlijk wordt het dus half 8/8 uur, CCP kennende.
Zit er hier trouwens iemand in een russische alliance? Solar ofzo?

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
GamemasterByte schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:36:
DT duurt nog tot 7 uur, zeggen ze zelf... waarschijnlijk wordt het dus half 8/8 uur, CCP kennende.
Zit er hier trouwens iemand in een russische alliance? Solar ofzo?
we hebben er een in corp telt dat ook ?

ik verwacht dat we rond 9 uur wel online zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Niet online
Patchnotes zien er veelbelovend uit. Jita is de laatste dagen goed benaderbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
cool redelijk snel weer up en running benieuwd hoelang de server up blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:21
tot nu toe ziet het er allemaal stabiel uit. Maarja, beter dan iets langer wachten zonder onverwachte bugs/crashes dan dat de server om 18:00 online was, maar met ontzettend veel problemen. Dat hebben ze denk ik wel van het verleden geleerd, niet overhaast de server onlinen.

En ik was op zoek naar iemand in een russisch corp, niet een rus in een ander corp :P

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
damm #843e in queue om op de server te komen, current players in server: 25k, normaal is dat zeker 36k dus... wtf???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
mn alt zat er gelijk in mn main is nu 344# in que

gewoon je client openlaten staan en geduld hebben

reboot van je client zorgt voor een LANGERE que niet doen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

lol angel00008, ik weten wat nano´s zijn? O-)

* yared humt dat zijn alt 9 miljoen sp in leadership heeft en ook na de nerf nog een squad Ravens de Dukes of Hazard kan laten inhalen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

angel00008 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:35:
mn alt zat er gelijk in mn main is nu 344# in que

gewoon je client openlaten staan en geduld hebben

reboot van je client zorgt voor een LANGERE que niet doen dus
Dat klopt niet. Ik kan je een officiele GM response laten zien als antwoord op mijn petition.

Het is juist beter de client af te sluiten, daarna opnieuw te starten. Hierna zou je er direct in moeten komen... Ook al zoals ik op vent zei! :)

Bevestigt ook volledig mijn ervaringen ermee... Het is me nog nooit gelukt om in te loggen met een queue... Wachten tot je een ons weegt maar nada.. Herstarten client en voila... Behalve gisteren na de patch waar het 10 minuten duurde.

[ Voor 18% gewijzigd door Darth Malak op 01-10-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Gisterenavond zoveel zin om te spelen. Knalt mijn internet deruit. Modem fail. Reparatie pas vrijdagochtend. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
ik zat gisteren in de queue, gewacht, en ik kon toch echt, mooi naar denk max 10-20minuten, inloggen en spelen, zonder dat ik moest wachten...

misschien is het ondertussen gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Laatst online: 19-08 23:58

Elp

Darth Malak schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:26:
[...]

Dat klopt niet. Ik kan je een officiele GM response laten zien als antwoord op mijn petition.

Het is juist beter de client af te sluiten, daarna opnieuw te starten. Hierna zou je er direct in moeten komen... Ook al zoals ik op vent zei! :)

Bevestigt ook volledig mijn ervaringen ermee... Het is me nog nooit gelukt om in te loggen met een queue... Wachten tot je een ons weegt maar nada.. Herstarten client en voila... Behalve gisteren na de patch waar het 10 minuten duurde.
Ik ervaar precies het omgekeerde. Elke keer als ik reboot als ik in de queue sta, dan word ik daarna gewoon mooi weer achteraan neergezet. Het lijkt me ook vrij logisch dat een wachtrij zo werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb het niet over rebooten... Ik heb het over de client afsluiten en opnieuw starten.

Hier de quote van het antwoord van de GM:
Hi,

This is a mass reply to those players that are having trouble logging onto the Tranquility server after 17:20 GMT. The cluster is currently under heavy load due to the number of people logging on at once and the number of players download the latest patch. You may experience a log on queue. Restart the client, and the queue should vanish. Alternatively, please wait at least 1 hour and the load will have subsided. Thank you for your patience.

Regards,

GM Medigo
EvE Customer support

[ Voor 76% gewijzigd door Darth Malak op 01-10-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
het rare was.

1 van mijn chars was in ons oude HQ en daar zat hij in een que van 900+- na 15 min kon hij trouwens gewoon inloggen zonder client reboot

1 andere char zat op onze nieuwe plek en deze kon gelijk inloggen.

1 van mijn chars op onze R&D plek had ook een que van 1200 (stond achteraan blijkbaar) en hem heb ik meerdere malen client reboot gegeven welke mij welke keer hoger op de lijst zetten.

rare gm melding maar ik geloof jou en mezelf alleen met de laatste dingen die ik meemaak wacht ik gewoon rustig mn que af en ben ik blij dat we nu uit het region zijn waar alle mass blob gevechten zich afspelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38

PromWarMachine

Forsaken Archer

Oh man. 'k Ervaar de laatste tijd tegenslag op tegenslag in EVE. Meestal ligt het aan mezelf, maar leuk is anders.

'k Zit in een corp waar het wij-gevoel erg sterk heerst. Je moet verplicht op TS zijn, in corp chat reageert niemand en op TS kom je er bijna niet door, omdat iedereen daar kletst. Verder hebben we een 50% tax-rate, waar tegenover staat dat als je je ship kwijt bent geraakt, je van de corp weer een nieuwe krijgt.

All you gotta do is ask, zo preekt de CEO. 'k Heb de afgelopen weken 3x een schip gevraagd. Eerst een Ferox, omdat ik m'n Battlecruiserskill had gehaald. Daarna een Caracal (dat is m'n main combat ship), omdat ik die verloren was in een lvl 3 mission en tot slot een Drake, omdat ik eindelijk alle skills heb gehaald om die netjes te kunnen vliegen.

Op geen enkel request heb ik antwoord gekregen. Dat is behoorlijk frustrerend. Als je er op TS naar vraagt, is de CEO druk of gewoon niet aanwezig. Ben het eigenlijk zat, maar heb zoveel geinvesteerd in de corp, dat ik nu wel echt eerst een schip wil hebben, voordat ik vertrek.

Tot slot had ik gister nog een incidentje. Enorm dom, I know. Zo leer ik het misschien wel af, maar het demotiveerd wel.. Enfin. Aangezien ik toch geen combat ship had en m'n assetslijst behoorlijk groot is geworden door m'n regional buy-orders, ging ik met m'n indy (Caldari Badger Mark II, met 3 expanded cargohold IIs) al m'n spulletjes ophalen. Deels zelf jumpen, deels autopilot, aangezien het in totaal 150 jumps waren die ik voor de boeg had.

Je raad het misschien al. Precies op het verkeerde moment had ik hem op autopilot staan en was ik AFK gegaan. Het waypoint waar ik moest stoppen, bleek achteraf een 0.4 systeem te zijn. Een van de laatste waar ik zijn moest.. niet alleen ben ik nu m'n indy kwijt, ook de spullen die ik allemaal had opgehaald. In absolute getallen valt de schade misschien nog mee. De duurste dingen die ik kan bedenken zijn:
* Miner II
* Paar named HMLs
* 60k heavy missiles die ik voor 1 isk had gekocht, maar die een waarde van 40isk/st hebben
* 3x expanded cargohold IIs
* paar boekjes van 1.5mil/st

Dus de totale schade zal zo'n ~10~15mil zijn, maar dat is voor mij 50% van m'n balance. :X

Vanavond maar eens een potje pokeren en hopen dat ik morgen weer zin heb in EVE. :P

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
PromWarMachine schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:01:
Oh man. 'k Ervaar de laatste tijd tegenslag op tegenslag in EVE. Meestal ligt het aan mezelf, maar leuk is anders.

'k Zit in een corp waar het wij-gevoel erg sterk heerst. Je moet verplicht op TS zijn, in corp chat reageert niemand en op TS kom je er bijna niet door, omdat iedereen daar kletst. Verder hebben we een 50% tax-rate, waar tegenover staat dat als je je ship kwijt bent geraakt, je van de corp weer een nieuwe krijgt.

All you gotta do is ask, zo preekt de CEO. 'k Heb de afgelopen weken 3x een schip gevraagd. Eerst een Ferox, omdat ik m'n Battlecruiserskill had gehaald. Daarna een Caracal (dat is m'n main combat ship), omdat ik die verloren was in een lvl 3 mission en tot slot een Drake, omdat ik eindelijk alle skills heb gehaald om die netjes te kunnen vliegen.

Op geen enkel request heb ik antwoord gekregen. Dat is behoorlijk frustrerend. Als je er op TS naar vraagt, is de CEO druk of gewoon niet aanwezig. Ben het eigenlijk zat, maar heb zoveel geinvesteerd in de corp, dat ik nu wel echt eerst een schip wil hebben, voordat ik vertrek.

Tot slot had ik gister nog een incidentje. Enorm dom, I know. Zo leer ik het misschien wel af, maar het demotiveerd wel.. Enfin. Aangezien ik toch geen combat ship had en m'n assetslijst behoorlijk groot is geworden door m'n regional buy-orders, ging ik met m'n indy (Caldari Badger Mark II, met 3 expanded cargohold IIs) al m'n spulletjes ophalen. Deels zelf jumpen, deels autopilot, aangezien het in totaal 150 jumps waren die ik voor de boeg had.

Je raad het misschien al. Precies op het verkeerde moment had ik hem op autopilot staan en was ik AFK gegaan. Het waypoint waar ik moest stoppen, bleek achteraf een 0.4 systeem te zijn. Een van de laatste waar ik zijn moest.. niet alleen ben ik nu m'n indy kwijt, ook de spullen die ik allemaal had opgehaald. In absolute getallen valt de schade misschien nog mee. De duurste dingen die ik kan bedenken zijn:
* Miner II
* Paar named HMLs
* 60k heavy missiles die ik voor 1 isk had gekocht, maar die een waarde van 40isk/st hebben

Dus de totale schade zal zo'n ~10~15mil zijn, maar dat is voor mij 50% van m'n balance. :X

Vanavond maar eens een potje pokeren en hopen dat ik morgen weer zin heb in EVE. :P
hmm de 50% tax is hoog maar als je daar schepen voor krijgt die je kwijtraakt is dat wel goed (maar die krijg je dus blijkbaar niet)

ap in low sec is idd balen gelukkig is het _maar_ 10-15 mill met 150 jumps had ik namelijk verwacht dat je gegankt zou zijn vanwege je inhoud.

geprobeert de ceo te convoen ?

eve zonder chat windows kan echt niet bij ons op vent word er evenveel gepraat als op channel (meerendeels omdat sommige nog in bed liggen en de laptop mic brak is O-) ) en/of ze hebben gewoon geen mic/stuk

ik zou zeggen evev-mail/convo hem en kijk of je het eruit kan halen.

anders take your losses and go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Yep, er zijn er bij ons die te lam zijn om uit hun nest te kruipen en daardoor of zonder of met brakke mic werken!! |:( :O >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
angel00008 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:06:
trouwens heb gehoord dat gbc gisteren 50 caps neer heeft gehaald zonder noemenswaardige losses ?
iemand hier meer info over ?
Lees Molle's verslag maar op CAOD van wat ik heb meegekregen behoorlijk accuraat, na de eerste node crash ben ik nooit meer verder gekomen dan een "black loading screen" dus het is puur wat ik op TS gehoord heb van degenen die wel konden inloggen.

http://myeve.eve-online.c...p?a=topic&threadID=885925

[ Voor 12% gewijzigd door Ashrah op 01-10-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Laatst online: 19-08 23:58

Elp

Darth Malak schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:11:
Ik heb het niet over rebooten... Ik heb het over de client afsluiten en opnieuw starten.

Hier de quote van het antwoord van de GM:

[...]
Ja oftwel het rebooten van de client. Natuurlijk heb ik het niet over windows rebooten.

En dit antwoord van de GM gaat over een specifieke situatie, niet over queue's in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45
Hoeveel :o
waar tegenover staat dat als je je ship kwijt bent geraakt, je van de corp in theorie weer een nieuwe krijgt.
als er iemand in de corp zit die ze maakt kan ik ze tegen productiekosten krijgen. Niet gratis, maar toch :)
Oh. 1 avondje ratten in 0.0 dus :P

Ondanks alle verhalen hierboven ben ik toch overgehaald naar 0.0 te komen, een vooralsnog bevalt het me wel :) De horrorverhalen heb ik nog niet mee mogen maken, zolang je de intel-kanalen wat volgt is het bijna high-sec met een stuk beter betalende rats :P

Ik merk wel dat ik nog erg weinig SP heb :P Mensen die met 1 uur minen 30+ mil hebben :? Ik was 2 uur bezig, en het leverde minder op dat afschieten van 1 BS rat :X

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Die truuk met opnieuw de client opstarten werkt bij mij altijd op de tweede client, nooit op de eerste client.
Maarja, meestal maak ik slechts heel af en toe een que van <50 mee en dat echt zeer sporadisch.

Prom kom lekker joinen, we hebben een wardec te pakken van een Poolse corp zoals je gisteren wel meekreeg en het was echt lachen in het v3spa channel; 'my CEO ask 1 bill isk plz'. Hij maakte het gelukkig goed door daarna die mop te vertellen over snookeren als straf voor zijn slechte jokes :)

EVE meeting in UTRECHT!

http://myeve.eve-online.c...p?a=topic&threadID=886339

Wanneer
Vrijdag 24 oktober van 19:00 - 02:00 uur

Waar
Cafe de poort (http://www.eetcafedepoort.nl/)
Tolsteegbarrière 2
3511 ZD
Utrecht
Netherlands

BELANGRIJK: Laat Serenity Steele ook even weten op EVE-O forum dat je komt ivm de aantallen.

Ik rij zelf rechtstreeks vanuit werk (Amsterdam Noord, 10 mins van pontje over het IJ www.pandnoord.nl) heen als ik ga en heb nog 4 plaatsen vrij (V3SPAatjes voorrang)

[ Voor 4% gewijzigd door yared op 01-10-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
bla bla bla
hey Prom, als je echt verlegen om cash zit kan ik je misschien wel helpen. Ik zit in een beetje industrial corp met een boel Amerikanen die op rare tijden spelen. Erg rustig vaak maar ze zijn wel into pruductie zegmaar, dus kan ik misschien zorgen dat ze tegen kostprijs een drake voor je produceren. Anders Bay Loading Accelerator Rigs of Core Defence Field Purger rigs.

Dan kan je eventueel 4's farmen voor ISKies.

-Esiq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Elp schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:20:
[...]

Ja oftwel het rebooten van de client. Natuurlijk heb ik het niet over windows rebooten.

En dit antwoord van de GM gaat over een specifieke situatie, niet over queue's in het algemeen.
ik heb dit antwoord al vaker van een GM gehad op een normale queue.. Verder is mijn ervaring ook dat 100% van alle keren dat ik een queue zag, ik er niet in kwam door te wachten totdat ik een ons woog maar wel door mijn client te herstarten..

Dus iedereen moet zelf maar uitmaken wat voor hem de beste manier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
yared schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:38:
Die truuk met opnieuw de client opstarten werkt bij mij altijd op de tweede client, nooit op de eerste client.
Maarja, meestal maak ik slechts heel af en toe een que van <50 mee en dat echt zeer sporadisch.

Prom kom lekker joinen, we hebben een wardec te pakken van een Poolse corp zoals je gisteren wel meekreeg en het was echt lachen in het v3spa channel; 'my CEO ask 1 bill isk plz'. Hij maakte het gelukkig goed door daarna die mop te vertellen over snookeren als straf voor zijn slechte jokes :)

EVE meeting in UTRECHT!

http://myeve.eve-online.c...p?a=topic&threadID=886339

Wanneer
Vrijdag 24 oktober van 19:00 - 02:00 uur

Waar
Cafe de poort (http://www.eetcafedepoort.nl/)
Tolsteegbarrière 2
3511 ZD
Utrecht
Netherlands

BELANGRIJK: Laat Serenity Steele ook even weten op EVE-O forum dat je komt ivm de aantallen.

Ik rij zelf rechtstreeks vanuit werk (Amsterdam Noord, 10 mins van pontje over het IJ www.pandnoord.nl) heen als ik ga en heb nog 4 plaatsen vrij (V3SPAatjes voorrang)
hmm mis kom ik ook wel moet dan idd ook vanuit werk (Zaandam) gelijk door daarheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Laatst online: 12:19
Hmm utrecht,

Eens kijken of ik vanuit de noordoostpolder kan komen, eerst even overleggen met de veschtgenote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
hmm ja, alleen zo kut om na 02:00 weer terug naar Amsterdam te komen, of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
denk dat dat wel meevalt om terug te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:45
Lijk we wel erg leuk om te gaan.
Straks eens kijken of ik kan.

Als iemand uit de buurt van rotterdam komt zou ik graag mee terug willen rijden als ik ga.

[ Voor 42% gewijzigd door Calamor op 01-10-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Als ik de andere helft rustig krijg kom ik ook kijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 18:35

had opgehaald. In absolute getallen valt de schade misschien nog mee. De duurste dingen die ik kan bedenken zijn:
* Miner II
* Paar named HMLs

Sorry, maar WTF :o

Jij gaat 120 jumps doen (hoe krijg je het voor elkaar) voor zooi die 10-15 mil waard is? Jeez, scrap die meuk, rat 1 uurtje, heb je het dubbele.

Bedoel, een miner II is geld waard? das nieuw voor mij. Alles onder de 500K is eigelijk bijna niks waard of je moet er 100 van hebben.

50% taxrate is idioot hoog, de CEO is gewoon zijn wallet aan het spekken.

Vertrek daar, en ga elders heen, je kan veel meer verdienen. Als 15m 50% van je wallet is, waar is al dat geld dan naar toe, als je geen schepen koopt? Geeft mij het idee dat je uberhaupt niet echt isk verdient met wat je doet..

In 0,0 is tussen de 10-30m / uur goed te doen, ratten of minen. Handelen werkt ook leuk maar dat is altijd een termijn actie (nu orders, over een periode heen cash vangen) maar een leuke extra inkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Ik betwijfel of ik zo laat terugrij (02.00uur) maar op een normalere tijd zonder kotsende bezopen gasten, kunnen een aantal mensen mee heen en terugrijd. Zelf rij ik daarna door naar Zaanstad.

Zoals gisteravond in Dutch beloofd. de foto van de man die Gatecampen introduceerde bij BMW, de man die Polen op de kaart zetten door irl het begrip Gatecampen om wist te zetten naar GateCamping, hij die door weer en wind op zijn post blijft;
Afbeeldingslocatie: http://www.valheru.nl/eveonline/Afb033.jpg

Ik moest ineens denken aan deze gast toen iemand van de corp die ons een wardec had gestuurd in ons ingame channel V3SPA langskwam en vroeg waarom we niets deden. Aangezien we hem al duidelijk hadden verteld dat we het heel gezellig vonden zolang hij maar minimaal 1 goede joke per avond vertelde en hem en zijn corp voor de rest volledige negeerden, moest hij daar braaf blijven hangen in de hoop dat iemand van ons zich genoeg verveelde om te undocken.

Wardec is trouwens ingetrokken, ging dinsdag om 21.30 in, en zal vanavond om 22.30 aflopen. Ben benieuwd wat dit geintje ze kost.

Denk ook dat omdat we 10 minuten voordat de wd werd ingetrokken we met een paar man in datzelfde channel BPO contracten van min. 1 miljard+ zaten te bespreken met actieve links naar de contracten, hij enigzins moedeloos werd :D

* yared hint dat iedereen met cash even moet zoeken op 15miljard+ voor een paar echt mooie deals ;)

Wardec over, back to business... Utrechtse GateCamp(ing) is next!~ 8)

PS: Prom, o.a. Tasma heeft gelijk met zijn posting/berekening zoals je waarschijnelijk al wist.
De theorie is mooi, 50% tax en je krijgt elk schip, maar de praktijk werkt zelden of nooit en als het al werkt dan bij de gratie van de leden die enthousiast meewerken in een active corp wat niet de indruk is die ik kreeg van jouw postings. ;)

Je hebt het iig nu zelf meegemaakt en die ervaring was belangrijk.

[ Voor 12% gewijzigd door yared op 02-10-2008 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Tasma schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:09:
[...]
Sorry, maar WTF :o

Jij gaat 120 jumps doen (hoe krijg je het voor elkaar) voor zooi die 10-15 mil waard is? Jeez, scrap die meuk, rat 1 uurtje, heb je het dubbele.

Bedoel, een miner II is geld waard? das nieuw voor mij. Alles onder de 500K is eigelijk bijna niks waard of je moet er 100 van hebben.

50% taxrate is idioot hoog, de CEO is gewoon zijn wallet aan het spekken.

Vertrek daar, en ga elders heen, je kan veel meer verdienen. Als 15m 50% van je wallet is, waar is al dat geld dan naar toe, als je geen schepen koopt? Geeft mij het idee dat je uberhaupt niet echt isk verdient met wat je doet..

In 0,0 is tussen de 10-30m / uur goed te doen, ratten of minen. Handelen werkt ook leuk maar dat is altijd een termijn actie (nu orders, over een periode heen cash vangen) maar een leuke extra inkomst.
Welk geld? Heb nooit meer gehad dan 30 mil. :P
Speel pas 2,5 maand en heb nu 3.4mil SP.. dat verklaart misschien een boel. Het duurst gevlogen schip tot nu toe is een Caracal van 3 mil.

Voor mij was die 10~15mil een boel geld. Toen ik ging ratten in 0.0 verdiende het best goed, maar ook weer niet bijzonder, aangezien het met een stel meta lvl 2 of 3 heavy missile launchers best lang duurt voor je wat neer hebt. Als je met je corp gaat, heb je procentueel weer niet zoveel damage gedaan, dus krijg je minder bounty.

Maar dat ik hier weg wil, is nu wel zeker. Zeker na jullie reacties. :)

Wat ik tot nu toe voornamelijk heb gedaan is lvl 1s en lvl 2s farmen om 8.0 standing met Caldari Navy te krijgen. Vanaf een week of 2 terug begon ik met lvl 3s, maar na de 4e of 5e lvl 3 ging het mis en raakte ik verzeild in een grote groep frigates/cruisers, waarvan ik er te laat achter kwam dat ze me zowel webte als scramblede.. Dat was hoe ik m'n Caracal verloren ben.

Af en toe doe deed ik ook wat semi-afk mining met de Badger Mark II, equipped met 1 Miner II, maar als je een cargo capacity hebt van 12.5k, kun je toch wel een tijdje minen, als je aan het werk of aan het slapen bent (alleen in 0.9 en 1.0, want anders spawnen er rats).

Vanavond zal ik uitzoeken hoeveel ore ik te kort kom om een Drake te laten maken. Als ik daarmee lvl 3s of lvl 4s kan farmen, heb ik zo m'n 10 mil weer terug. Zeker als ik even gewend ben aan de Drake, zodat ik er daarna mee kan ratten in 0.0, zoals door velen wordt aangeraden.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
toen ik 1,5 maand speelde, had ik 2 dominixen met fitting, 100m isk, en nog eens 70m sell orders :)

Vooral omdat ik vrijwel direct naar 0.0 (toen nog vijandig) vertrok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

ooh Tasma, epeen-tijd!!! :P

* yared had na 1.5 maand een freighter van 800 miljoen en een totale playtime waar een WoW warlord ziek van zou worden (ik werd er zelf ook ziek van gelukkig!)

But(t) serious, Prom blij te horen dat je om bent en goed ook dat je de ervaring meeneemt en niet ziet als een negatief feit dat heel EVE nu opeens kut is... je zou ze de kost moeten geven die dat wel doen na zo'n ervaring ;)

Als je vanavond bij ons in de buurt bent, gooi ik Dim wel even uit of vraag Hajenius of Quirz of er een mf is die hebben ook een FC of WCMD buiten liggen.Sterker nog, als ik zelf lig te minen mag je haulen en 50% van wat je kunt bijhouden zelf houden :P

Belangrijk detail, ik lig vanaf 22.30 (na afloop wd) met minimaal 2 Hulken een 1 commandship in HQ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Waar ik op doel, is dat hij door zijn huidige corp erg veel terug is gehouden wat isk betreft, maar dat punt is ondertussen duidelijk en ontvangen :)

Het beste advies is natuurlijk, kom naar providence! Leuke omgeving, veel te doen (voor iedereen wel wat), en niet onbelangrijk, veel vriendelijke mensen die meer dan bereid zijn te helpen, of samen te minen / ratten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mja, heb een afscheidsbriefje gemaakt. Ga ik maandag posten en dan leaven. Kan ik dinsdag of woensdag naar een andere corp. :)
Dear corp,

I'm going to leave ya'll. This has several reasons, in order of importance:
* I've met this guy which I happen to know IRL and I'd like to play EVE with him and his corp.
* Timezone issues. When I'm online, there are no Americans...
* I'd like to focus a bit more on pvp instead of the 'shadow' way we are focused right now.

I'm happy with the opportunity you offered, It works in theory, but best practice is that you have to wait pretty long time for it. For example lost ships. I know you guys try to do your best and I really appreciate that..

Last, but not least I'd like to thank some of you personally.

Ransome - you're too good for this world. You gave me a lot of help. If you want some of it back, because I'm leaving, just send me an EVE mail.
DC - although sometimes hard to understand because of the crappy accent, your humor is pretty funny! Thanks for the nice time on TS.
Rich - thanks for your continuous training tips. Besides that, your voice is the best to listen to on TS. :)

Fly safe.
Goed genoeg, toch?

Thanks yared, voor de verbeterde versie. :*

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Hebben jullie een forum? Want dat gaat niet echt passen in een corp mail :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dat vind ik idd ook zo kansloos. Echt veel te weinig tekst. Nog veel minder dan MSN voordat je MSN Plus! installeert. Dat idee. Het is nog net geen sms-style, maar veel scheelt het niet.

Als dat CCP's oplossing is om ISK spammers te weren, dan hebben ze toch behoorlijk wat verkeerd gedaan.

Maar goed, denk dat het 3 corp messages worden dan. Bedankt voor de tip alvast. :Y)

Kreeg vandaag van iemand 13k Isogen cadeau. O+
Dat is leuk, want ik was juist aan het kijken hoeveel ore ik had, maar vooral hoeveel ik mis, om een Drake te laten bouwen. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
lol sinds kort zitten wij dus ook in prov space als onderkomen voor onze training corp om 0,0 te ervaren :)

momenteel gewoon alles opbouwen en regels uitleggen maar het heeft wel wat..

[ Voor 27% gewijzigd door AjDuLion op 03-10-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angel00008 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 00:26:
lol sinds kort zitten wij dus ook in prov space als onderkomen voor onze training corp om 0,0 te ervaren :)

momenteel gewoon alles opbouwen en regels uitleggen maar we het heeft wel wat..
was wel een leuke ervaring, pos bouwen en wat fleet training voor mij xD

in mn net gekochte cane met een outdated clone ...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:46:
[...]

was wel een leuke ervaring, pos bouwen en wat fleet training voor mij xD

in mn net gekochte cane met een outdated clone ...
lol ik zei nog toen je terug in dital was dat een systeem ernaast clone update had.... :P

had je trouwens nog wat gerat in de belts ?

en weet niet zeker meer of ik het gezegd had maar er hangen nu 2 giant secure containers voor je buiten de pos om je loot te stashen.
pwd weetje ;)

zit er hier iemand in atlas trouwens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angel00008 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:26:
[...]

lol ik zei nog toen je terug in dital was dat een systeem ernaast clone update had.... :P

had je trouwens nog wat gerat in de belts ?

en weet niet zeker meer of ik het gezegd had maar er hangen nu 2 giant secure containers voor je buiten de pos om je loot te stashen.
pwd weetje ;)

zit er hier iemand in atlas trouwens ?
heb niet echt de skills voor bs's neer te halen, volgens eft met mn skills kan ik 28 dps tanken :(
moet wel zeggen hoera voor chatlogs, pwd is allang in het zwarte gat van mijn geheugen gevallen :p
denk dat ik eerder voor exhumer ga gaan en dan rustig minen daar, en eventueel later doortrainen naar roqual (i wanna fly the cap :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:52:
[...]

heb niet echt de skills voor bs's neer te halen, volgens eft met mn skills kan ik 28 dps tanken :(
moet wel zeggen hoera voor chatlogs, pwd is allang in het zwarte gat van mijn geheugen gevallen :p
denk dat ik eerder voor exhumer ga gaan en dan rustig minen daar, en eventueel later doortrainen naar roqual (i wanna fly the cap :) )
rorqual kan niet minen he dat weetje :+

cane moet je idd even voor trainen maar uiteindelijk krijg je er wel een nette tank uit.

exhumer is steady income van isk maar niet zo hoog als ratten natuurlijk.

all kunnen we wel een goeie floot exhumers gebruiken in mndsb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

angel00008 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:59:
[...]

exhumer is steady income van isk maar niet zo hoog als ratten natuurlijk.

all kunnen we wel een goeie floot exhumers gebruiken in mndsb
lol angel0008 rakel nou niet die discussie op

Los vh het inkomstenpatroon is het een feit dat 0.0 een veel hoger uitgavenpatroon heeft wat een hoger inkomstenpatroon moet rechtvaardigen maar dat zelden doet.

Ik speel dit spel nu meer dan 2 jaar actief en ken deze discussie als mijn broekzak.
Kort door de bocht conclusie; in 0.0 zit je om te vechten niet om te minen.

edit: aah ik heb het door, onschuldige minertjes lokken naar 0.0 he met gouden bergen verhalen en dan Pew Pew! 8)

[ Voor 8% gewijzigd door yared op 03-10-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Heeft er hier een alliance nog 0.0 space te huur ofzo?

Zit met me corp in een Alliance (zelf opgericht) met +- 8 a 10 corps in, en we willen graag 0.0 (voornamelijk voor de 0.0 asteroids) hoeven we het spull dat daaruit komt nml niet meer zelf te kopen.

We hebben momenteel wel al lowsec acces dus jaspet krijgen we wel, maar lager dan 0.4 momenteel niet....

mocht iemand me willen convo-en in eve --> omgdutch2005 (Advanced Planetary Exports, APE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

The Providence Dutch2007.
Gratis, zie ook dit draadje slechts een klein stukje terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
yared schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:20:
[...]
lol angel0008 rakel nou niet die discussie op

Los vh het inkomstenpatroon is het een feit dat 0.0 een veel hoger uitgavenpatroon heeft wat een hoger inkomstenpatroon moet rechtvaardigen maar dat zelden doet.

Ik speel dit spel nu meer dan 2 jaar actief en ken deze discussie als mijn broekzak.

edit: aah ik heb het door, onschuldige minertjes lokken naar 0.0 he met gouden bergen verhalen en dan Pew Pew! 8)
ik weet het maar voor een beginner is minen leuk (en in onze corp kan zo'n beetje iedereen minstens in een barge vliegen dus altijd handig)

dat 0,0 voor pew pew is weet iedereen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yared schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:20:
EPIC FAIL
0.0 moet je voor vechten maar als je het goed doet dan kan je er flink aan verdienen.
Officer spawn, high-end moons, high-end ore plus de mogelijkheid om supercaps te bouwen.
Als je daar niet voor gaat heeft het geen enkele zin om voor 0.0 te gaan.

Punt alleen is dat sinds JTZ,POS bridging en supercaps partijen zulke grote gebieden kunnen inpikken en verdedigen dat ze maar 5% van de resources hoeven te gebruiken en nog vette winst maken.

Waarvoor denk je dat de huidige oorlogen gevoerd worden?
High-end moons is het equivalent voor olievelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:49:
[...]

EPIC FAIL
0.0 moet je voor vechten maar als je het goed doet dan kan je er flink aan verdienen.
Officer spawn, high-end moons, high-end ore plus de mogelijkheid om supercaps te bouwen.
Als je daar niet voor gaat heeft het geen enkele zin om voor 0.0 te gaan.

Punt alleen is dat sinds JTZ,POS bridging en supercaps partijen zulke grote gebieden kunnen inpikken en verdedigen dat ze maar 5% van de resources hoeven te gebruiken en nog vette winst maken.

Waarvoor denk je dat de huidige oorlogen gevoerd worden?
High-end moons is het equivalent voor olievelden.
me de komst van jump bridges is het 0,0 warfare heel erg verandert.

waar je voorheen nog soms uren over deed om ergens te komen kan dat nu binnen 15 minuten zijn (wel zorgen dat je een freighter vol met fuel hebt voor de jump bridges want dat gaat nml als een idioot erdoorheen als je grote fleets moved)

bob gaat niet voor niets nu op het offensief ze zijn achter de dure moon's aan dat weet iedereen.

om nu te zeggen dat je alleen voor die punten naar 0,0 gaat vind ik ook ''epic fail''

0,0 kan ook zijn voor mensen die gewoon willen pvpen en geen ''personal gain'' hebben.

de rest is voor die mensen gewoon een bonus.

maar laten we deze flame hier niet beginnen op het eve-o forum gebeurd dit all genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Lol Wouter, "Epic Fail" gebruiken in EVE is "just podded" (om het maar even in de juist context te krijgen).

Het ging juist niet over inkomsten. Iedereen weet dat het goed verdienen is, maar over het uitgavenpatroon en vanuit de optiek van de gewone speler, niet op corp, laat staan op alliance nivo, is vele malen hoger /0^0\

In Empire kan ik hoogstens mijn Fenrir kwijtraken (been there, Conservenblik II zit ik nu in) + implants en er 2 miljard op achteruit gaan... in 0.0 echter..... ouch!

0.0 Hogere kosten, hogere inkomsten, gelijke marges.

Empire, lagere inkomsten, lagere kosten, gelijke marges.

Doe je daar nog een risico analyse op, dan pakt die (IMO) qua iskies uit in het nadeel van 0.0.

Iskies maak je in Empire

Podkills in 0.0

Angel tis geen flamewar, no worries. Kan best goed zijn om zo nu en dan dit soort punten nog eens in de herinnering te brengen aangezien niet iedereen bij Deel 1 begint of na 10 pagina's de OP nog kent.

[ Voor 11% gewijzigd door yared op 03-10-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik het tot dusver nog geen kosten in 0,0 :) Gewoon de intel-channels in de gaten houden en niet naar stelsels vliegen waarover men loopt te paniekeren over bubbles en reds en zo, maar misschien zit ik wel gewoon in een rustig stukje ruimte.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tja als jij als enige in high sec wat rondvliegt in freighter zal je uitgave patroon in high sec erg laag blijven. Ga nu eens in low sec pirates hunten/FW bijvoorbeeld en je uitgave patroon is net zo hoog als in 0.0. Voordeel is dat je niet gepod zal worden waarschijnlijk en je beter inkopen kan doen. Maar je inkomsten zijn een stuk lager dan in 0.0.

En daarnaast, elke grote 0.0 alliance heeft industrial gedeelte nodig. Binnen veritas zijn er redelijk wat het er mee eens dat 1 van de grootste problemen waardoor ze nu geen real 0.0 space meer hebben, dat ze nagenoeg geen industrials hadden. Met een handjevol miners kom je niet ver. En ook al kan je tegenwoordig met jumpfreighters en carriers een hoop uit high sec halen, het is toch ook erg handig om zelf dingen te kunnen maken. Vooral als je de vergelijking maakt hoeveel je mined in 0.0 en hoeveel in high sec.

Paar dagen geleden waren ze in intel channel vergeten de bubble 50km van een station vandaan op te merken. Nadat ik al door een gatecamp in mijn stealthbomber was gekomen warp ik naar station om daar in de bubble gezogen te worden. Gelukkig alleen maar 1 rapier die niet al te snel was, en ik meteen cloaken en ervandoor gaan.
Binnen tien seconde blijkt dat de helft van de reds in systeem er ook was maar cloaked. En nog eens 10 seconde later warpen er nog een groep interdictors in met allemaal fighters assigned. Was erg close maar het lukte ze niet mij te decloaken.

[ Voor 24% gewijzigd door Sissors op 03-10-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yared schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:15:
Iskies maak je in Empire

Podkills in 0.0
Dit is een te eenvoudig beeld. En volgens mij heb je nog niet echt door hoe Eve echt in elkaar zit.
Als je het slim aanpakt kun je altijd overal verdienen en overal podden. Net het is een MMO dus door samen te werken zul je altijd sneller een resultaat bereiken.

0.0 is gewoon de plek om heel snel heel rijk te worden met een minimale kostenpost mits je voorzichtig bent.
Bijv een paar goede drops van officers en je hebt al een maand lvl4's grinden uitgespaard. Zet je dan even door en dan heb je al snel genoeg geld bij elkaar voor een capital scheepje.
Of je gankt iemand bij een gate die niet een officer drop heeft gescoord. Dus zelfs met pvp'en in 0.0 kun je geld verdienen als je maar goed samenwerkt en de lekker smerige tactieken gebruikt. Dat is juist de charme.

En in Empire kan je net zo goed flink de boot in gaan als bijv je research POS wordt gesloopt. Zelfs met handel zul je goed moeten opletten om geen fouten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
waarom panieken zoveel toch over 0.0.. iedereen die daar over paniekt, is duidelijk een rookie in 0.0. Dat kan echt niet anders. 0.0 heeft per gebied zijn eigen regels en risico's, in een warzone wil je liever niet minen nee, maar een eindje er vanaf juist wel :)

handelen in 0.0 levert ook veel op, als je de juiste zooi verkoopt (schepen, fittings..). Naar mijn jaren ervaring is 0.0 vele malen veiliger dan bijv. low sec, dit omdat low sec immers niet te claimen is, en er over het algemeen minder corps zijn die die gebieden beveiligen. In een fatsoenlijke alliance, die goed opgezet is, is 0.0 _veilig_.

Zoals Paul Nieuwkamp, hij vliegt er al meer dan een maand rond, heeft er _veel_ verdiend, en is nog niks kwijt geraakt. En dit gaat voor velen op.

Mijn main ship, dominix, duur gefit, is al 1,5 jaar niet kapot geschoten in 0.0.. meerdere keren aangevallen meestal door mijn eigen stommiteit, en iedere keer of weg kunnen komen, of gewonnen, of gered door corp/alliance members.

Mijn PVP schipjes gaat er was sneller doorheen, maar dit enkel omdat ik totaal geen pvp char ben. Ik doe mee met Fleet ops, omdat ik wil helpen. Kost mij ongeveer 20-50m / maand of zo om er aan mee te doen.

Als je zo bang bent van 0.0, blijf er dan lekker weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Tasma schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 18:09:
Zoals Paul Nieuwkamp, hij vliegt er al meer dan een maand rond, heeft er _veel_ verdiend, en is nog niks kwijt geraakt. En dit gaat voor velen op.
13 dagen, 155 miljoen en een 40m of zo aan sell-orders, en ik ben zelfs nog nooit gelockt door een enemy player.

Heb binnen mijn corp gevraagd wat ik voor ze kan doen qua PvP, dus daar ben ik nu voor aan het trainen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 19:10:
[...]

13 dagen, 155 miljoen en een 40m of zo aan sell-orders, en ik ben zelfs nog nooit gelockt door een enemy player.

Heb binnen mijn corp gevraagd wat ik voor ze kan doen qua PvP, dus daar ben ik nu voor aan het trainen :)
Altijd Interceptors trainen (incl MWD T2 en Tackle gear T2)! Als tackler ben je altijd nuttig op pvp gebied.
Focus je eerst op de kleine T2 frigates, makkelijk te trainen zo ook de T2 fitting die ervoor nodig is. En het kost ook nog niet eens zoveel.

Mooiste kills heb ik gemaakt in m'n Crow en Manticore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb besloten Veritas immortalis te verlaten aangezien het gewoon geen fun meer is hoe het nu gaat. (Ben niet echt de enige, ben de derde in een week die vanwege dit de corp verlaat, 2 corporation hebben alliance verlaten en ik weet ook dat andere corporations members kwijtraken).

Gelukkig was CEO wel aardig en heeft hij meeste van mijn schepen met carrier naar low sec systeem naast high sec gejumped (in ruil daarvoor heeft corp modules/bps waard totaal 250 miljoen ongeveer gekregen, dus ze hoeven niet te klagen :P).

Hebben we hier iemand in een militia zitten? Hoe gaat het tegenwoordig met de militias?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
furby-killer schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:33:
Ik heb besloten Veritas immortalis te verlaten aangezien het gewoon geen fun meer is hoe het nu gaat. (Ben niet echt de enige, ben de derde in een week die vanwege dit de corp verlaat, 2 corporation hebben alliance verlaten en ik weet ook dat andere corporations members kwijtraken).

Gelukkig was CEO wel aardig en heeft hij meeste van mijn schepen met carrier naar low sec systeem naast high sec gejumped (in ruil daarvoor heeft corp modules/bps waard totaal 250 miljoen ongeveer gekregen, dus ze hoeven niet te klagen :P).

Hebben we hier iemand in een militia zitten? Hoe gaat het tegenwoordig met de militias?
Was is er precies met Veritas Immortalis ? Vind het wel leuk om te horen, heb er ook ooit eens bij gezeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ze zitten in syndicate, wat al een probleem is. Bagger inkomsten en veel vijanden.

Veritas heeft zo goed als geen industriele tak, dus moet alles uit high sec gehaald worden wat vooral nu we dieper in synd zitten een zelfmoord route is. Resultaat is dat zowiezo al veel meer mensen niet meer in 0.0 kwamen maar gewoon lekker in high sec bleven. Participatie bij OPs als er reds komen is ronduit droevig. Er wordt alleen wat gedaan door veel als we een 3x grotere fleet hebben waardoor over het algemeen de reds dan al weg zijn.

Het resultaat is geworden dat zowel economisch gezien als pvp gezien er geen enkele reden meer is om in 0.0 te zijn tov high sec/low sec.

En nu hebben we recent shade gekregen in het systeem die bij elke gate en station cloaked nano schepen heeft. Verliezen die we hebben geleden vallen nog redelijk mee, maar het resultaat is wel dat niemand meer 1 jump kan maken zonder dat er een zooi nanos decloaken en je bubblen.
Enige wat we tegen hun konden doen was POS vernietigen van waaruit ze werken en waar hun motherships/carriers fighters assignen, maar het probleem daarvan is weer dat pandemic legion hun cap fleet in de buurt heeft en die nog zou hotdroppen op een shuttle als ze daardoor dachten de shuttle te pakken te krijgen. (gelukkig is coordinatie tussen hun cyno gen schip en de interdictors niet zo goed waardoor onze caps weg konden komen).

En de leiding van V is niet van plan iets te veranderen. We hebben nu de nadelen van low sec en 0.0 gecombineerd in syndicate.

En ik wil best wel wat risico nemen. Maar als ik een half uur moet wachten op het antwoord op de vraag hoeveel reds er in een systeem zijn waar zon 20 veritas zitten wordt het ook wel erg irritant.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 04-10-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Wouter, 2 tours 0.0 erop zitten, gisteren nog een grote diplo gehad met aantal verschillende CEO's over gezamelijke Ned/Be opsen, ik weet ondertussen na een aantal jaren spelen hoe het spelletje werkt. Concusie na al die tijd is dat iedereen heeft zijn eigen kijk op zaken (wat EVE zooo mooi ook maakt omdat het mogelijk is :))

Wat ik heel zeker weet is dat je 100% gelijk hebt mbt samenwerken, samen spelen, samen ondernemen, samen zijn. Lees gerust eens de publieke boodschap op www.v3spa.com en je zult zien dat ik mijn hele EVE bestaan daarop heb ingericht, drastisch zelfs. :D

en over geld verdienen; Wholesale op 2 en pas nu ben ik verzadigd qua order limit. Oké ook dat is een persoonlijke insteek waar ik Tasma hierover onder aanschrijf, maar ik heb alles geprobreerd en als verkoper die ik van huis uit ben is geld verdienen absoluut de onderliggende persoonlijke drijfveer voor mij om EVE te spelen.

Tasma niemand paniekt over 0.0, alleen iedereen heeft een eigen mening en kijk op zaken. :)
Natuurlijk kun je schadeloos proberen te leven in 0.0, echter dat is de marge, niet het grote geheel hoe 0.0 draait.
In 0.0 kost een Raven 100, in Jita 85 om slechts 1 heel klein voorbeeldje te noemen.

Net als dat leven in de grote stad duurder is dan leven op het platteland (hoewel deze van nature Empire-gast jullie 0.0 gasten natuurlijk eerder ziet als 'boertjes van bùten' die naar de wekelijkse markt in Jita komen :+ )

De voorstelling die furby-killer geeft van 0.0 vind ik heel realistisch en komt dichtbij mijn eigen ervaringen.

FYI: mijn ene main char heeft 9 miljoen SP in Gunnery en 9 miljoen SP in Spaceship Command en mijn andere hetzelfde main maar dan in Industry, Trade en Science. Daarnaast heb ik losvast nog 1-2 accounts en run al een jaar een flinke corp obv 'samen doen' en heb daarvoor bijna een jaar als director gefungeerd.

Al heb ik dan nog lang niet alles gezien, ik weet hoe de mallemolen werkt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben aan het denken voor dit ship + fitting te trainen:
http://www.battleclinic.c...ex.php/topic,18464.0.html

ship ziet er gewoon cool uit (looks >stats :) )
en prefereerd projectile boven missles (zoals mij xD)

gaat wel lang genoeg duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Elantira, vraag eens McG of Pehjer in channel.. geloof dat vooral McGarnickle nogal een Machariel fan was.
Ik heb uiteindelijk niet gekozen voor de Mach, maar voor de Minmatar Marauder (uh naam kwijt).
En tis veel geld voor iets wat je ook in een commandship kunt :D

uhm Invuln. Fields moet je toch aanzetten wat het concept 'passive' teniet doet :D

[ Voor 13% gewijzigd door yared op 06-10-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
ooh de machariel is gaaf maar verschrikkelijk duur....

elantira zorg nou maar dat je een fatsoenlijk ratting schip kan vliegen de rest komt later wel :+
yared schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:03:
Elantira, vraag eens McG of Pehjer in channel.. geloof dat vooral McGarnickle nogal een Machariel fan was.
Ik heb uiteindelijk niet gekozen voor de Mach, maar voor de Minmatar Marauder (uh naam kwijt).
En tis veel geld voor iets wat je ook in een commandship kunt :D

uhm Invuln. Fields moet je toch aanzetten wat het concept 'passive' teniet doet :D
tja mijn passive drake heeft ook 2 active hardners :+ ( 3x purge rigs 4x spr II 3/4x LSE II en dan 2 of 3 rat specific active hardners)

is puur bedoelt voor tanking overgens niet voor dmg dealing.

[ Voor 68% gewijzigd door AjDuLion op 06-10-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

In een Maelstrom is passive shielding ook prima uit te houden en stukken, stukken goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angel00008 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:06:
ooh de machariel is gaaf maar verschrikkelijk duur....

elantira zorg nou maar dat je een fatsoenlijk ratting schip kan vliegen de rest komt later wel :+

[...]

tja mijn passive drake heeft ook 2 active hardners :+ ( 3x purge rigs 4x spr II 3/4x LSE II en dan 2 of 3 rat specific active hardners)

is puur bedoelt voor tanking overgens niet voor dmg dealing.
ach laat mij toch dromen, en warmlopen voor de toekomst :), trouwens als ik nu rechtstreeks voor deze train heb ik ineens een ratting shipje :)

en gtc verkopen is momenteel een goede inkomst ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:25:
[...]

ach laat mij toch dromen, en warmlopen voor de toekomst :), trouwens als ik nu rechtstreeks voor deze train heb ik ineens een ratting shipje :)

en gtc verkopen is momenteel een goede inkomst ^^
ik weet het..

* AjDuLion kan niet wachten tot hij de rorqual/thanatos/moros/phoenix/chimmy/nidhugger/naglfar/archon/revalation, heeft en vliegt met zijn chars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yared schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:05:
Wouter, 2 tours 0.0 erop zitten, gisteren nog een grote diplo gehad met aantal verschillende CEO's over gezamelijke Ned/Be opsen, ik weet ondertussen na een aantal jaren spelen hoe het spelletje werkt.
Als je er niet vanaf het begin bij bent geweest dan denk ik dat het moeilijker is om alles in de juiste context te plaatsen. Er is een duidelijke evolutie in Eve maar wat 0.0 betreft is het altijd de plek geweest om heel snel heel rijk te worden. High-end minen, plexen runnen en nu moon mining. Telkens weer die 'goudkoorts' die alles bepalend is voor de verbanden tussen alle groepen die proberen om in 0.0 te overleven. Om nog maar te zwijgen van de 'professionalisering' van de ISK famers. Er zijn mensen die duizenden dollars/euros uitgeven of hun baan op het spel zetten om maar iets te kunnen hebben of winnen. Ook al is dit een hele kleine minderheid maar zij bepalen wel een heel groot gedeelte voor de rest ook al is die rest wel normaal bezig met onschuldig geanimeerd tijdverdrijf.
Natuurlijk kun je schadeloos proberen te leven in 0.0, echter dat is de marge, niet het grote geheel hoe 0.0 draait. In 0.0 kost een Raven 100, in Jita 85 om slechts 1 heel klein voorbeeldje te noemen.
Er zijn ook gebieden in 0.0 waar de prijzen niet gek veel hoger zijn dan in Jita. Of waar je via alliance contracten zelfs voor nagenoeg dezelfde prijzen hoeft te betalen. Daartegen staat dan wel dat als je NPC's gaat afknallen die veel meer opleveren.
Al heb ik dan nog lang niet alles gezien, ik weet hoe de mallemolen werkt 8)
Denk dat je die conclusie pas kan trekken als je echt alles hebt gezien. Maar het geheel is zo groot en complex dat niemand alles zal gaan zien. Zelfs CCP niet. Vandaar dat ze nu ook zo ultra-conservatief geworden zijn omdat ze bang zijn om fouten te maken. Maar ze moeten wel blijven doorgaan met het ontwikkelen van nieuwe dingen want anders zijn er geen uitdagingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Wouter, aan mijn eerste ervaring met EVE heb ik 'credits' aan overgehouden. Voor de latere spelers; dit was het betaalmiddel in de tijd dat 90% van de schepen en andere content niet bestond. Ook tegelijkertijd de reden at ik toendertijd ben afgehaakt. Het enige item trouwens wat ik niet zal verkopen totdat iemand er 1 miljard voor bied (over aantal jaar...) :D

Ik bezie EVE juist als een complex gebeuren over een langere periode met een blik naar toekomst en verleden. Mijn eigen actuele spel is bijvoorbeeld deels gericht op een periode dat o.a. Ambulation erin komt.
Juist sitaties die je omschrijft als een 'goudkoorts' zijn zo mooi in deze game. EVE volgt hierbij zo enorm goed irl economics (vandaar dat het aannemen van 's werelds eerst bij een MMO werkende Econoom ook zo briljante zet was van CCP).

Als er ook 1 onderdeel te noemen is in EVE dat lange termijn planning vraagt dan is het wel geld verdienen.
Iedereen kan tzt een cannetje minen a 20 miljoen per uur terwijl ze een filmpje kijken, en iedereen kan een rattingbootje fitten een met een continue blik op local het drievoudige pakken in een goed systeem... maar het zijn juist die mensen die investeren en terwijl ze bovenstaande doen, nog eens additionele inkomstenbronnen/stromingen hebben. Voor deze heb je geduld, planning en een strategie nodig die een flinke tijdsperiode bestrijkt.

Zonder (eigen) trade secrets op tafel te leggen geef ik deze mee; waarom hebben sommige mensen xxx bpo's waarvan de meeste echt waardeloos zijn terwijl je zelfs als je uitgetraind bent nooit meer dan 10 researchslots tegelijk kunt bedienen? Jaja, ik weet het, iedereen denkt nu meteen maar da's toch voor dit en dat.. maar dat zijn de korte termijn antwoorden. Als ik een salvager nodig heb, dan pak ik die uit corphangar/koop hem/etc... maar wat zijn mijn verdiensten op lange termijn aan zo'n bpo en waarom zou ik die continue bij me houden in een steeds groter wordende onoverzichtelijke zooi bezittingen verspreid over een half universum.

Die gebieden waar de prijs van spullen gelijk of nagenoeg gelijk is aan Jita houdt geen rekening met de kosten van bereikbaarheid en beschikbaarheid. Daarnaast is Jita vanzelfsprekend niet de goedkoopste plek in EVE, maar staat symbool voor de plek waar wel alles te krijgen is (en sindskort ook weer makkelijk te bereiken is :D) Daarom hou ik in mijn gedachten over dit onderwerp met dit soort 0.0 hubs geen rekening mee.

CCP ultra-conservatief zeg je, hoe zie je dat? IMO en daarmee bedoel ik ook mijn ervaring zakelijk gezien, is CCP juist zeer innovatief bezig zich te ontwikkelen. StacklessIO/64bit alleen al is een business opportunity waarvan ik begrijp dat CCP dat als apart B2B product overweegt in de markt te zetten.
Maar wellicht dat jij daar een andere inzichten in hebt. Ik hoor ze graag.

Om goed op de hoogte blijven en te anticiperen volg ik altijd de volgende hieronderstaande 2 belangrijkste urls en daarnaast zoveel mogelijk van de DEV blog postings.

In Development. Alles komende uit The Drawing Board waarop een CCP team is gezet.
http://myeve.eve-online.com/updates/indevelopment.asp

The Drawing Board (future, hiervan staat niks vast maar deze ideen zijn ze wel mee bezig o.a. op basis van feedback op het forum:
http://myeve.eve-online.c...nedfeat.asp?sid=409874138

Daarnaast de DEV Blogs zoals nu de nieuwste met de toepassing van de 'Jita' oplossing op 0.0:
http://eve-online.com/news/newsOfEve.asp?newsID=610

Terzijde;
Clear Skies van HAVOC heeft de eerste selectieronde overleefd van het Machinima Festival 2008 woohoo, gratz, kudos... mocht je Clear Skies nog niet gezien hebben kijk dan hier (454Mb!):
http://festival.machinima.org/wordpress/?page_id=17
http://eve-online.com/news/newsOfEve.asp?newsID=608
"Clear Skies" combines HalfLife 2 and EVE Online footage to send a Tempest and its crew spiraling into danger in some of the best combat footage to come out of both games. "Havoc" is 100% EVE-filmed beauty mixed with a dramatic voiceover ....[]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
clear skies is echt een van de beste pilots die ik ooit gezien heb.

tevens is ccp nu echt op een goeie weg aan het timmeren het nadeel alleen is dat zoals ze aangeven het niet mogelijk om een node live aan te passen dus als er iets gaat gebeuren moet hij eerst chrasen willen ze een intel node het op laten fixen.

het feit dat alles op 1 server draaid is dus deels waar aangezien jita in feite dus gewoon op een dedicated server draaid en bij massive fleet battles ook.

neemt niet weg dat ik het slecht vind ik ben allang blij dat het probleem opgelost is.

lijkt me wel gaaf om hun datacenter te zien zo te horen word ons geld goed gespendeert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yared schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:27:
Die gebieden waar de prijs van spullen gelijk of nagenoeg gelijk is aan Jita houdt geen rekening met de kosten van bereikbaarheid en beschikbaarheid. Daarnaast is Jita vanzelfsprekend niet de goedkoopste plek in EVE, maar staat symbool voor de plek waar wel alles te krijgen is (en sindskort ook weer makkelijk te bereiken is :D) Daarom hou ik in mijn gedachten over dit onderwerp met dit soort 0.0 hubs geen rekening mee.
Jij komt met kosten van Raven in Jita aanzetten tov 0.0 maar nu spreek je jezelf tegen?
De beschikbaarheid in Jita is heel hoog maar dat houdt automatisch niet in dat die in 0.0 trade hubs hoger kan zijn. Dat is een kwestie van logistiek. En in het geval van capitals is het heel duidelijk. Die zijn in Jita niet te koop.
CCP ultra-conservatief zeg je, hoe zie je dat? IMO en daarmee bedoel ik ook mijn ervaring zakelijk gezien, is CCP juist zeer innovatief bezig zich te ontwikkelen. StacklessIO/64bit alleen al is een business opportunity waarvan ik begrijp dat CCP dat als apart B2B product overweegt in de markt te zetten.
Maar wellicht dat jij daar een andere inzichten in hebt. Ik hoor ze graag.
Wat CCP buiten het spel om als bijprodukt ontwikkeld is in deze context niet van belang. Wel van belang is dat in het spel CCP met een paradox zit van de balans bewaren maar toch nieuwe content toevoegen. Daarin zijn ze steeds voorzichter en IMHO ook conservatiever in geworden. En in dat opzicht speelt ook de rol mee dat CCP zelf zo hard is gegroeid. Meer afstand met spelers en een verandering van hun bedrijfscultuur. Niet voor niets dat er een aantal belangrijke figuren die er vanaf het begin bij waren zijn vertrokken of een andere rol hebben gekregen.
Als onderneming zijn ze min of meer verplicht hun ontwikkelde know-how zoveel mogelijk om te zetten naar extra inkomen. Vandaar dat ze ook bezig zijn om een andere (Fantasy achtige) MMO te bouwen en een kopie in China hebben uitgerold.

Lange termijn planning geldt voor nagenoeg elke MMO alleen is de tijdsspan bij Eve wel erg lang. (Je kan 50 jaar bezig om alle huidige skills te maxen) Maar dat is niet het enige element van karakterontwikkeling. Een onderschatte mogelijkheid is om mee te gaan met het achtergrond verhaal van Eve zelf en dat gebruiken zoals je uitkomt om je persoonlijkheid uit te bouwen. Door samenwerken een netwerk opbouwen en daardoor meer kunnen bereiken. Is ook nog eens gezellig.
Als je Eve als counterstrike in space gaat zien kom je al snel bedrogen uit. Het is voor een tijdje leuk en na een poosje heb je het wel gezien. Niet voor niets dat heel veel mensen na 2 jaar uitgespeeld raken en of een pauze nemen of gewoon stoppen.
Dus naast dev blogs zijn de chronicles en andere achtergrond verhalen ook interessant om te volgen en maak het makkelijker om je te laten lijden door de tijd heen. Daar hoef je niet voor te plannen maar als je het karakter wat je voorstelt gewoon uit speelt dan zie je vanzelf wel waar het uitkomt. Dat is in feite ook de essentie van RPG. (Als je wel eens AD&D hebt gespeeld weet je wel wat ik bedoel.)

Dus yared, Eve is meer dan het beperkte beeld wat jij je er van voorstelt. Natuurlijk heeft iedereen hier zijn eigen mening over maar in dit geval speelt ervaring ook wel een redelijke rol. Het gaat echt veel dieper dan jij denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

GROM!
Anders kom je tot de ontdekking dat je alt 10uur en 600mil ISK verwijderd is van het vliegen van een Rorq.
Die 10uur kan nog maar die 600mil geef ik liever aan iets anders uit dan skillboekjes...
O well, dan maar de 7 dagen doen voor Gallente Jump Freighter :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
MazeMouse schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:22:
GROM!
Anders kom je tot de ontdekking dat je alt 10uur en 600mil ISK verwijderd is van het vliegen van een Rorq.
Die 10uur kan nog maar die 600mil geef ik liever aan iets anders uit dan skillboekjes...
O well, dan maar de 7 dagen doen voor Gallente Jump Freighter :)
ehm maze

aj kan de rorq vliegen (alle skills voor de rorq zelf op IV en _alle_ jump skills op V.

nu nog de 2.1B voor het schip + fitting zelf... dat is veel meer auw dan de 600 mill voor de skillbooks.

* AjDuLion gaat voor die char voor de gallente capitals nu skill wise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tular

Tular

Gisterenavond op hardhandige wijze kennis gemaakt met de gevaren van low-sec mining. Ik was bezig in een 0.4 system aan het minen terwijl ik op mijn andere char op corp chat aan het letten was. Toen hoorde ik ineens wat explosies. Ik probeerde nog weg te warpen maar aangezien ik alle fouten had gemaakt die je maar kan maken: niet alignen, shield niet actief e.d. was ik mijn hulk na 2 dagen alweer kwijt. Van de corp heb ik een covetor gekregen om deze week weer een nieuwe te kunnen kopen.

Is er ergens een kill-mail hiervan te vinden? Ik weet ongeveer wat ik allemaal ben verloren maar ik zou het graag zeker willen weten.

ps. Dit weekend heb ik met mijn beide chars een industrial/mining corp gejoined welke deel uitmaakt van een alliance. De noob-corpsen begonnen me te vervelen en een vriend was al member van die corp dus was de keuze snel gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Tular op 08-10-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Tular schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:41:
Gisterenavond op hardhandige wijze kennis gemaakt met de gevaren van low-sec mining. Ik was bezig in een 0.4 system aan het minen terwijl ik op mijn andere char op corp chat aan het letten was. Toen hoorde ik ineens wat explosies. Ik probeerde nog weg te warpen maar aangezien ik alle fouten had gemaakt die je maar kan maken: niet alignen, shield niet actief e.d. was ik mijn hulk na 2 dagen alweer kwijt. Van de corp heb ik een covetor gekregen om deze week weer een nieuwe te kunnen kopen.

Is er ergens een kill-mail hiervan te vinden? Ik weet ongeveer wat ik allemaal ben verloren maar ik zou het graag zeker willen weten.

ps. Dit weekend heb ik met mijn beide chars een industrial/mining corp gejoined welke deel uitmaakt van een alliance. De noob-corpsen begonnen me te vervelen en een vriend was al member van die corp dus was de keuze snel gemaakt.
ik neem aan dat het pirates waren die je neergehaald hebben ?

rats zou een hulk makkelijk moeten tanken.

de killmail kan je vinden onder je char sheet en dan combat log > losses daar zou die tussen moeten staan.

ik had gisteren nog eens even een snelle check gedaan van wat wij hadden kwa miners op dat tijdstip (helft vd corp was offline) kwam uit op +- 20 hulks :X moeten maar eens een weekendje gaan minen in 0,0 met de huidige ice prices is het het bijna niet meer waard om te minen voor jump fuel en is ore steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tular

Tular

Het was maar 1 pirate. Op zijn ship en weapons heb ik totaal niet gelet. Ik zag dat mijn shield, armor en structure hard terug liepen en toen wilde ik alleen maar voorkomen dat ik gepod killed zou worden. Waarschijnlijk was het hem daar niet om te doen want in mijn pod kon ik gemakkelijk weg komen.

De rats zijn nooit een probleem. Ik had een Invul Field I, een C5-L Small.... en een capacitor relay thingy dacht ik in mijn mid slots, naast mijn survey II. De rats worden altijd door mijn drones opgeruimd; 5x warrior I. Ik heb iets van 2.2 mil points in drones zitten dus dat zit wel goed.

In mijn low slots zaten gelukkig nog maar expanded cargohold II's en nog geen mining upgrades.

[ Voor 7% gewijzigd door Tular op 08-10-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Kan je met een HAC lvl 4 en 5 doen? Of kan je beter gebruik maken van een (dik) BS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Hurtebise schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:37:
Kan je met een HAC lvl 4 en 5 doen? Of kan je beter gebruik maken van een (dik) BS?
lvl 4 is wel te doen met moeite (ik gebruik soms een ishtar)

maar lvl 5's word moeilijk en ik vertrouwe toch iets meer op mn drake/raven gang.

hac's zijn niet bedoelt voor massive tanking.

ishtar + t2 sentries is trouwens wel leuk maar om nu missions boven 3 te runnen ermee.. nee
Tular schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:23:
Het was maar 1 pirate. Op zijn ship en weapons heb ik totaal niet gelet. Ik zag dat mijn shield, armor en structure hard terug liepen en toen wilde ik alleen maar voorkomen dat ik gepod killed zou worden. Waarschijnlijk was het hem daar niet om te doen want in mijn pod kon ik gemakkelijk weg komen.

De rats zijn nooit een probleem. Ik had een Invul Field I, een C5-L Small.... en een capacitor relay thingy dacht ik in mijn mid slots, naast mijn survey II. De rats worden altijd door mijn drones opgeruimd; 5x warrior I. Ik heb iets van 2.2 mil points in drones zitten dus dat zit wel goed.

In mijn low slots zaten gelukkig nog maar expanded cargohold II's en nog geen mining upgrades.
waarom geen warrior II's ?

je kan zijn schip/wapens gebruikt zien in je killmail althans 1 vd wapens degene die de final blow deed.

ach zie het als een ervaring :)

[ Voor 49% gewijzigd door AjDuLion op 08-10-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
yared schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:05:

Tasma niemand paniekt over 0.0, alleen iedereen heeft een eigen mening en kijk op zaken. :)
Natuurlijk kun je schadeloos proberen te leven in 0.0, echter dat is de marge, niet het grote geheel hoe 0.0 draait.
In 0.0 kost een Raven 100, in Jita 85 om slechts 1 heel klein voorbeeldje te noemen.

Al heb ik dan nog lang niet alles gezien, ik weet hoe de mallemolen werkt 8) [/i]
Toch moet ik het hier compleet mee oneens zijn. De 0.0 ervaring wordt bepaald door jezelf. Als je er voor kiest in een matige alliance te gaan en jezelf vervolgen rustig houdt zal er niks veranderen. Je kan er alles, met EN zonder alliance. Ik vlieg nu toch echt al jaren (4 jaar) in 0.0 rond, en natuurlijk is het soms gevaarlijk, maar dat hangt bijna 100% af van je eigen kennis, kunde en communicatie vermogen. Ik verdien veel geld in 0,0 , en ja, dat het er -duurder- is is logisch. Dat weerleg ik ook niet, maar, 150k vragen voor een shuttle die 5 jumps verderop 10k kost, is belachelijk qua marge. En dat is gebaseerd op mijn jaren ervaring. Ik verkoop ze uit principe goedkoop, en dat doe ik met meer spullen, op die manier ondersteun ik onze 0.0 gebieden ook. Minder isk voor een shuttle is meer voor guns & ammo en possen. Als men niet kan inzien, dat 150k in isk misschien voor velen niet veel is, maar wel belachelijk veel is voor een dergelijk object, tja, dan snap ik waarom voor hen 0.0 een lastige plek is.

Het gaat in -heel- eve, om de procenten, ieder beetje telt. Dit is in 0.0 nog veel meer zo. Door efficient bezig te zijn, heb je veel isk, wordt je (bijna) nooit verrast door reds, en kan je doen wat je wil. En -dat- is dan ook mijn jaren ervaring in 0.0.

Ik heb gewoond in BOB space, terwijl ze mijn enemy waren, spannend, leuk en zelfs lucratief. Heb daar zooi verkocht aan andere neuts/bob enemies, gewoon vanuit mijn schip / containers. Heb gewoond in AAA space, op eenzelfde manier, een nomadisch bestaan gevoerd daar, en rondgezworven door alle andere 0.0 gebieden in eve (uitgezonderd drone region, was er toen nog niet).

En nu zit ik in providence, waar ik verdien met van alles en nogwat. -Overal- in 0.0 kan je gewoon leven in eve, geen uitzondering. De vraag is echter hoe goed je zelf in staat bent er mee om te gaan, en hoeveel moeite je doet om veilig te blijven.. Als jij inlogt, en meteen wilt ratten, meteen dit, meteen dat, nee, dan is 0.0 zeker niet veilig. Neem je een moment, bekijk je de omgeving, en ga je dan over tot actie, dan is 0.0 zeer veilig.

Het hangt toch echt totaal af van hoe je er zelf mee omgaat. Ik zie genoeg mensen poppen omdat ze haast hebben, stomme acties uithalen, geen juiste intel gebruiken, of gewoonweg niet aan het opletten zijn..

Dit is wel het laatste wat ik over dit onderwerp ga posten, ik begrijp dat anderen een andere ervaring hebben, maar mijn character is echt niet uniek. Wat betekend dat met de juiste tactieken 0.0 voor iedereen veilig kan zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Tasma op 08-10-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tular

Tular

angel00008 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:46:

waarom geen warrior II's ?

je kan zijn schip/wapens gebruikt zien in je killmail althans 1 vd wapens degene die de final blow deed.

ach zie het als een ervaring :)
Warrior II's nemen toch 10 m3 in in de drone bay? Ik kan het mis hebben maar volgens mij gaat dat niet passen.

Vanavond zal ik eens kijken of ik de killmail kan vinden.

Gisterenavond had ik het er 1e uur wel zwaar de pest in om mijn hulk te verliezen. Daarna heb ik 1 van mijn piloten naar een trade hub gestuurd en mijn miner naar het system waar mijn retriever ligt. Bij de tradehub de benodigde items gekocht en daarna weer met mijn retriever en hauler wat wezen minen. Toen ik de covetor kreeg, ben ik die met mijn hauler op wezen halen en heb ik die gefit om het minen mee af te sluiten.

Een ship verliezen hoort bij het spel lijkt me. Het is zuur dat het juist mijn nieuwe hulk was maar dat is het risico. Het was mijn eigen stomme fout dat hij de kans kreeg mij af te schieten. Een volgende keer zal ik sneller reageren.

De planning om een prophecy te kopen of te laten bouwen heeft nu wat vertraging opgelopen. In de tussentijd train ik mijn skills wel wat meer door dus als het zover is, zal ik hem beter kunnen vliegen.

Een andere vraag: corpmembers roepen af en toe of er animo is om lvl 4's te doen. Kan ik me daar ook bij aansluiten terwijl ik nog niet de standing heb om toegang te hebben tot die agents? Niet dat ik nu met een cruiser een lvl 4 in wil duiken maar als backup / salvager ben ik benieuwd wat het voor effect voor mij heeft, buiten de opbrengsten van kills en salvage natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Tular op 08-10-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Tasma schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:24:
[...]

Ik heb gewoond in BOB space, terwijl ze mijn enemy waren, spannend, leuk en zelfs lucratief. Heb daar zooi verkocht aan andere neuts/bob enemies, gewoon vanuit mijn schip / containers.

Dit is wel het laatste wat ik over dit onderwerp ga posten, ik begrijp dat anderen een andere ervaring hebben, maar mijn character is echt niet uniek. .
lol Tasma, die twee zinnen zijn totaal in contradictie met elkaar.

Je bent kofferbakverkoper geweest in BoB space en zegt vervolgens 'ik ben echt niet uniek' _/-\o_

Oke, EVE is divers, EVE is breed, EVE is all, mooi, past weer helemaal binnen dit topic :D
Tular schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:23:

in Low-sec, of zelfs in hi-sec tot 0.7 (is mijn ervaring, auw...) kunnen er faction rats spawnen die van jouw afk in zeer korte tijd gehakt maakt. Geen killmail dan en (kleine) kans gemist op mooie faction loot :9~

De laatste keer ben ik een Mack kwijt geraakt in 0.6 aan zo'n rat. Dat gaat zo verdomd snel als je afk bent... auw.

Dus heb je geen killmail te posten (zie is geloven :P) dan ben je gekilled door een rat en had je voor je podje niks te vrezen.

Anders gewoon, ja je weet het al, maar het moet nu eenmaal gezegd worden (/me steekt zijn vingertje uit) dom! |:(

Wees gerust, ik ging een Mack gebruiken bij terugkeer uit Destiny space naar Empire, volgeladen met spullen, 20+ jumps gehaald, en vergat vervolgens toen ik weer in Empire zat om mijn 'vermijd low-sec' uit te zetten bij de auto-pilot. Die stond nog uit omdat ik niet elke keer die popup wilde in 0.0. Die Mack ging nog sneller kapot tegen een freaking frigate die me vastgepint had op 2j van hq!

edit: over level 4 missies (of level 3 als het om snel standing verkrijgen gaat) kan je prima aansluiten bij corpies. Dat is bij ons juist de snelste manier om mensen snel aan wat betere missies te helpen. Ze kiezen dan bij inleveren voor split standing/loot in my team (max 5) of een dergelijke text.

[ Voor 5% gewijzigd door yared op 08-10-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

angel00008 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:38:
[...]

ehm maze

aj kan de rorq vliegen (alle skills voor de rorq zelf op IV en _alle_ jump skills op V.

nu nog de 2.1B voor het schip + fitting zelf... dat is veel meer auw dan de 600 mill voor de skillbooks.

* MazeMouse gaat voor die char voor de gallente capitals nu skill wise.
Ja, maar met 4 accounts en de echt achterlijke hoeveelheid tijd die jij schijnt te hebben (echt serieus, duren jouw dagen 48 uur ofzo?) had ik ook niet anders verwacht :P

Plus ik ben er 3 maanden uit geweest anders had ik die shizzle al gehad :P
Sterker nog, Fully Fitted Rorq kost inderdaad met alle skills voor de benodigde fittings naar lvl5 in totaal 122 dagen dus grofweg 4 maanden. Houd dan rekening dat ik altijd al iets achterliep met skillpoints op AJ en dan hadden we met die 3 maanden toch wel ongeveer gelijk gelopen ;)

(en met CovOps, Transports, Gallente Freighter en Exhumers mag ze alsnog niet klagen. Vanavond eens een Buzzard kopen en fitten voor d'r en daarna een clone scoren zodat ik haar in 0.0 kan hangen als scout/prober)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
MazeMouse schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:19:
[...]

Ja, maar met 4 accounts en de echt achterlijke hoeveelheid tijd die jij schijnt te hebben (echt serieus, duren jouw dagen 48 uur ofzo?) had ik ook niet anders verwacht :P

Plus ik ben er 3 maanden uit geweest anders had ik die shizzle al gehad :P
Sterker nog, Fully Fitted Rorq kost inderdaad met alle skills voor de benodigde fittings naar lvl5 in totaal 122 dagen dus grofweg 4 maanden. Houd dan rekening dat ik altijd al iets achterliep met skillpoints op AJ en dan hadden we met die 3 maanden toch wel ongeveer gelijk gelopen ;)

(en met CovOps, Transports, Gallente Freighter en Exhumers mag ze alsnog niet klagen. Vanavond eens een Buzzard kopen en fitten voor d'r en daarna een clone scoren zodat ik haar in 0.0 kan hangen als scout/prober)
ik slaap niet :+

na ik ben er zelf ook maand uit geweest en aj kan behalve industrial/science helemaal niets (all heeftie wel gall cruiser V)

mn andere toon kan als ik de 80 mill voor het gall feighter skillbook koop ook freighter vliegen maarja.. 800 mill voor zo'n ding die je een paar keer gebruikt...

toch wel appart dat ik zo van mn ene char helemaal over ben gegaan naar mn andere omdat die gewoon zoveel meer in pvp/pve had.

ben overgens wel van plan om iets te gaan minderen teveel stress hogerop en ik zit dicht tegen een eve-burnout aan geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:58
yared schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:55:
[...]
lol Tasma, die twee zinnen zijn totaal in contradictie met elkaar.

Je bent kofferbakverkoper geweest in BoB space en zegt vervolgens 'ik ben echt niet uniek' _/-\o_

Oke, EVE is divers, EVE is breed, EVE is all, mooi, past weer helemaal binnen dit topic :D
Nou ja, echt uniek is ie iig niet. Ik heb nadat we de controle in Period basis verloren waren ook nog tijden daar rondgehangen terwijl het al BoB space was. En daar heb ik toch zeker een half jaar precies hetzelfde gedaan. In die tijd heb ik zelfs ammo/schepen kunnen kopen daar tegen redelijk normale prijzen :)

Als je je een beetje normaal gedraagt en goed oplet zijn er maar weinig die je echt achterna gaan en kun je ook gewoon traden (evt ook via containers als er geen NPC station in de buurt is en je geen docking rights hebt)
Tular schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:46:
[...]
Warrior II's nemen toch 10 m3 in in de drone bay? Ik kan het mis hebben maar volgens mij gaat dat niet passen.
Warrior II's zijn 5 m3

[ Voor 12% gewijzigd door redwing op 08-10-2008 14:41 ]

[removed]

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste