[PC][MMORPG] EVE-Online deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Darth, wat ik ook al aan Angel08 aangaf; voor een aantal mensen is het juist de charme van EVE.

Trade is naast PvE en PvP (als je het zo zwart/wit even mag stellen) een compleet zelfstandige tak in het spel. Eentje die ik trouwens nog niet eerder zo uitgebreid tegen ben gekomen en let's face it... CCP hired a economist, not some old retired General from Gulf War I :) It's all about the economy!

Nou is minen om het minen gewoon net zoiets als missies grinden in de hoop op de volgende Extravaganza, maar het word pas leuk als je daarnaast nog de vervolgstappen ook onderneemt.

Minen > Productie > market
Minen > ISK > dure bpo kopen > bpo research > productie > market
Minen > ISK > dure bpo kopen > bpo research > bpo verkopen
Minen > ISK > dure bpo kopen > bpo research > bpc verkopen
Minen > ISK > dure bpo kopen > bpo research > invention > bpc verkopen
Minen > ISK > dure bpo kopen > bpo research > invention > bpc > productie > market
Missies > standing > 0% tax/0% refining waste > R&D agents > research points > datacores > invention > bpc verkopen
Missies > standing > 0% tax/0% refining waste > R&D agents > research points > datacores > invention > bpc > productie > market
Market > hier zijn zoveel manieren om te spelen, en zoveel trade secrets dat ik deze maar even openlaat :)

ondertussen heb je skills nodig voor PvE (missies), tradeskills, freighter/industrial/exhumer skills.

Al met al een heel breed scale om binnen te spelen

En dan, dan heb je bergen isk (als je het goed doet) en wat moet je daarmeee?
Alles True Sansha op je missiebootje is genoeg, Gistum niet nodig
Dikke logge trage freighter(s) heb je al net als je exhumers
T2 transporter met T2 expansion rigs is overkill, die mamoth met T1 voldoet prima
Elke missie met faction of T2 ammo schieten is gewoon zonde...

Tja, nadeel van mensen die geld verdienen is dat diezelfde mensen vaak ook zuinig/gierig zijn, en dan dan...

Dan koop je dus GTC's om dit onwijs kekke spelletje te kunnen blijven spelen op deze manier :D

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Heeft iemand trouwens een beetje een lekkere long range Eagle setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:28:
[...]

die gtc's kunnen die overall verkocht worden? (ie ga er een verkopen en adverteer dat hier (wrs wel niet toegelaten)) of moeten die via eve forum gaan?

anders zou dat wel een mooi inkomstenbron voor mij betekenen xD

edit: en nog iets waar ik geen antwoord op kan vinden ... waar kun je die kopen? is dat gewoon zo een prepaid card? op eve forum vind ik er niks over :(
eve gtc's kan je alleen bij een paar verkoop punten kopen (op het mindstar brigade killboard staat een link die het killboard ondersteund en je naar shattered crystal brengt)

verkoop buiten eve om is verboden maar je kan je gtc's wel voor isk verkopen (via eve dus)

gtc's kopen met isk en verkopen voor geld mag dus weer niet..
yared schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:54:
elantria lees hier de sticky's: http://myeve.eve-online.c...=channel&channelID=544711

@angel008, weleens bij stilgestaan dat dat juist de charme van EVE kan zjin voor een hoop mensen? ;)

De dollar trekt nu weer aan, dus let daar wel op als je de wisselkoersen voor je neus krijgt.
Het was namelijk een tijdje terug erg intressant om ze in dollars te kopen.. kweenie of dat nu sinds de 60d GTC nog steeds zo is of dat prijzen zijn gelijkgetrokken.
ik zie de charme van 1 week non stop grinden echt niet in.

Maar ik kan het inderdaad begrijpen dat sommige _jongere_ spelers dit zonder problemen doen.

voor mij met een fulltime baan is het toch een no-go..

een gtc kost nu gemiddelt 22 euro voor 60 dagen. is nog steeds voor ons nederlanders heel aantrekkelijk (wel met cc betalen via paypal word je afgezet met de koers)
Darth Malak schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:23:
En ik ben het helemaal met angel eens. Ik betaal voor 3 accounts die altijd actief zijn (in tegenstelling denk ik tot angel zijn 5 accounts maar goed). Als ik 3 van de 4 weken moet werken/grinden om mijn accounts te kunnen betalen dan zou de lol er al in een maand afzijn.. Het valt nu al zwaar om een paar missions te grinden... laat staan om dat continue "verplicht" te moeten doen om maar je accounts actief te houden.

Maar ja, het zal ongetwijfeld ook van je financiele positie afhangen.. Ik hoor wel eens mensen zeggen dat ze zich eigenlijk geen 2e account kunnen veroorloven. Voor hen kan het dan zinvol zijn met ISK hun account te betalen.

@tudeLatia: Cap skills to 4 is veelal voldoende om mee te beginnen. JDC naar 4 minimaal. Jump fuel cons. naar 4... carrier/dread skill naar 5 is een enorme tijdsinvestering die je waarschijnlijk beter eerst kunt gebruiken om support skills op te krikken. Carrier/dread lvl 4 geeft je voldoende mogelijkheden in het begin. Mooie tijd om daarna triage/siege te trainen.
inderdaad mijn 5 accounts draaien nagenoeg nooit altijd naast elkaar (nu zijn er 2 actief)

ik hou char altijd online de anderen gaan eens in de 2 maanden off-line voor een 24d skill (of een langere als 10 dagen) scheelt mij weer wat geld en ik kan het gewoon niet aanzien om lange skills te hebben.

waarschijnlijk is dat ook een van de redenen waarom mijn af en aan chars verder met cap skills zijn dan mijn main daar doe ik kortere skills maar loop nu wel tegen een stuk aan waar ik niet meer anders kan.

cap skills ben ik het helemaal met je eens lvl 4 is over het algemeen voldoende pas als je alle support skills op iv/v hebt zou ik pas naar 5 gaan (en dan moet je echt alleen maar caps willen gaan vliegen aangezien je er dan echt veel tijd in gaat steken)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

lol@angel0008, ik ben met een maandje 40, heb een fulltime job en een huishouden met 2 kids en ingame gaat er ook nog eens aardig wat tijd in het runnen van een corp zitten.

Juist ik zou het met je stelling eens moeten zijn dat EVE niet teveel tijd/ongemak moet kosten, ware het niet dat je mijn hele verhaal en argumenten niet leest maar tekort doet alsof ik het over 'een maandje grinden' heb.

Minen, wat de basis is van mijn spelwijze, is laptop+desktop met in totaal 4 accounts + browser + EVE mon + om het even welke TV serie/film ik op dat moment aan het volgen ben zo goed mogelijk gecombineerd met een aantal ingame chatchannels.

Alles is erop gericht het gevoel van 'grinden', het moeten om het moetje, de progressie die ik verafschuwde na 2 jaar WoW spelen, te vermijden.

Daarom mijn oorspronkelijke; 'goh wat jammer dat GTC's zo duur zijn geworden' posting. ;)

De gedachte achter het gebruik van GTC's naast gewoon een fungame kunnen spelen is; Wat is de lol van ergens voor betalen als het gratis (EN LEGAAL!) kan. Waar kun je dat nog.

Denk dat ik 2 accounts niet per GTC ga doen, maar slechts 2 accounts ga overhouden en we zien wel waar het schip strand.

Ambulation gaat mij echt rijk maken! :)

* yared hoopt ook op HET Staatslot, maar een mens moet dromen O+

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Overigens dat paypal-cc afzetten geloof ik niet helemaal... Ik betaal GTC's normaliter via paypal in $$$->CC->bankrekening. Als ik de wisselkoerst vergelijk met die van de rabobank lijkt die zelfs wat voordeliger te zijn. Althans, dat is de schatting aangezien de tabel van de rabobank de koerst laat zien excl. provisie e.d.

Als voorbeeld: 3x GTC * $ 34.99 = $ 104.97

104.97 * 0.6996 (tegen koers van rabo van vandaag) = € 73.43

Paypal rekent € 75.37.. Let op... de koers van de rabo bevat nog geen transactiekosten... Paypal rekent volgens mij vast 2.5% bovenop de gangbare koers.

Dus valt nogal mee volgens mij dat afzetten...

Je wil niet weten wat je voor vreemde valuta tegenwoordig bij een bank betaald!!! :( Niet te vergelijken met girale betalingen maar toch.

[ Voor 7% gewijzigd door Darth Malak op 15-09-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
ravenger schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:54:
Heeft iemand trouwens een beetje een lekkere long range Eagle setup?
Nm, ik heb er al een inmiddels ;)

5x 250mm t2 (Spike)
--
3x sensor booster t2
2x tracking comp t2
--
1x tracking enhancer t2
3x magstab t2

Zit alleen nog even te kijken of ik er rigs op wil en wat de ideale verhouding is van de scripts ivm scan resolutie. Ik haal er nu zo'n 185-192km mee, met een scan reso 420 tot 582. Hogere reso gaat wel maar ten koste van veel range, dus als iemand nog tips heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Koop een paar goedkope rigs.

De enige bootjes waar ik geen rigs op gooi zijn die die af en toe in de freighter mee moeten verhuizen (wat gewoon een bug is dat je met rigs niet kunt packagen :() maar de rest gooi ik meteen een paar rigs op.

Salvage krijg je toch wel met missies en de kosten heb je er zo uit (zeker als je corp de bpc's heeft liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tular
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-08-2022

Tular

Druid 79 - Aggramar (retired)

tudeLati schreef op donderdag 11 september 2008 @ 13:11:
[...]

Je kunt ook downgraden naar kleinere wapens, heavy pulses nemen nogal wat grid in beslag. Het is ook handig om voor PvE een cap power relay in je lows te plaatsen, dat kun je de armor repper perma-runnen.

Voor lvl2's zijn kleinere wapens sowieso handiger omdat die heavy pulses niet alles mooi kunnen tracken.
Van het weekend heb ik mijn 4 heavy pulses door 5 light's vervangen (3 beam en 2 pulse 8) ). Dit heeft in 1 missie mijn maller gered. Ik werd gescrambled en webbed. Gelukkig kon ik de scrambler snel genoeg uitschakelen (op 20% structure) om direct naar mijn station terug te vliegen en te repareren.

Nu ben ik skills aan het trainen om 5 dual light pulse II's te kunnen gebruiken. Dan heb ik echter nog 1 slot over waar ik op dit moment niet echt weet wat ik erin moet stoppen. Een Nos heeft niet zo heel veel zin toch?

May you live in interesting times!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
We hadden net wat gevochten tegen 2 nano'ers die behoorlijk bagger vlogen, en geen polycarbs hadden in hun zealot/curse dus eigenlijk te traag waren. Beide vernietigd, 1 thorax verloren. (die was eerst in zijn eentje tegen zealot voordat andere naar hem toe waren gewarpt om te helpen). Ééntje gepod, andere was ontsnapt en in systeem verderop, dieper in ons gebied, was ie gedockt. Ook station waar ik al mijn schepen heb, dus was weer terug gegaan en was gedockt. Een flycatcher had station gebubbled en dacht dat de vijand wel zou undocken in shuttle ofzo.

Jammer genoeg voor hem was het een pilgrim, en doordat die probeerde te warpen in bubble kreeg de flycatcher agro countdown en kon hij niet docken, en de pilgrim vernietigde hem redelijk makkelijk. Jammer voor de pilgrim undockte ik meteen in myrm en had ik hem webbed + scrambled. Pilgrim even later ook vernietigd met voldoende loot om een nieuwe flycatcher te kunnen kopen. Hij was stom om niet weg te warpen met zijn pod (bubble was weer weg), ik had te laat mijn drones op zijn pod en vanaf 20m afstand konde mijn ACs hem niet raken dus kon hij weer docken in pod.

Wat het leuke echter was, ik zag in de killmail dat ie 5 hornet EC drones was verloren (1 dropte, 4 destroyed), 5 minuten eerder had hij ze alle 5 voor 1M van mij gekocht op market :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
furby-killer schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:53:
We hadden net wat gevochten tegen 2 nano'ers die behoorlijk bagger vlogen, en geen polycarbs hadden in hun zealot/curse dus eigenlijk te traag waren. Beide vernietigd, 1 thorax verloren. (die was eerst in zijn eentje tegen zealot voordat andere naar hem toe waren gewarpt om te helpen). Ééntje gepod, andere was ontsnapt en in systeem verderop, dieper in ons gebied, was ie gedockt. Ook station waar ik al mijn schepen heb, dus was weer terug gegaan en was gedockt. Een flycatcher had station gebubbled en dacht dat de vijand wel zou undocken in shuttle ofzo.

Jammer genoeg voor hem was het een pilgrim, en doordat die probeerde te warpen in bubble kreeg de flycatcher agro countdown en kon hij niet docken, en de pilgrim vernietigde hem redelijk makkelijk. Jammer voor de pilgrim undockte ik meteen in myrm en had ik hem webbed + scrambled. Pilgrim even later ook vernietigd met voldoende loot om een nieuwe flycatcher te kunnen kopen. Hij was stom om niet weg te warpen met zijn pod (bubble was weer weg), ik had te laat mijn drones op zijn pod en vanaf 20m afstand konde mijn ACs hem niet raken dus kon hij weer docken in pod.

Wat het leuke echter was, ik zag in de killmail dat ie 5 hornet EC drones was verloren (1 dropte, 4 destroyed), 5 minuten eerder had hij ze alle 5 voor 1M van mij gekocht op market :9
kijk dat zijn de leuke verhalen weer kleine gangs en gewoon netjes undocken en niet loggen.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Ik moet écht meer gaan ratten zodat ik mijn Raven kan insuren en daarmee kan ratten ipv met die Drake! Maarja, met die constante operations die lopen schiet dat niet op :')

• Tular

Tular

Gisterenavond mijn eerste ervaring gehad met een corp-recruiter.

Met mijn 2 industrials was ik Tritanium aan het verplaatsen om het in een naburig systeem te verkopen toen ik een chat-invite kreeg van iemand van GTG. Aangezien het geen fleet-invite was deed ik accept. In hun channel zeg ik gedag en lees de channel message door. Hij uitleggen wat zijn corp doet en dat hij dacht dat ik wel op zoek was naar een corp. Nog wat gechat maar op de vraag wat zijn corp zo verschillend maakt ten opzichte van andere corpses heb ik geen antwoord gekregen. Vlak daarna was ik alweer hun channel uitgegooid.

Toen ben ik maar weer verder gegaan met minen. In een belt kwam ik een 15-tal veldspar roids tegen van 100k-150k. Daarvan heb ik het meeste maar toegeeigend. Het minen met een retriever en een industrial is wel prettig. Al met al een kleine 7 miljoen Tritanium erbij is wel een leuke opbrengst.

Daarbij ondervond ik nog wel iets raars. Ik zat met beide schepen in een fleet. De drones van mijn miner vernietigen altijd de belt-rats en daarna salvage ik ze met mijn industrial. Op een gegeven moment had ik er 1 gesalvaged en wilde de container leegmaken. Toen kreeg ik een melding dat ik de items van mijn andere toon aan het stelen was als ik door ging. Bij andere rats heb ik dat probleem niet gehad, alleen maar bij 1 groepje. Is dit een bug ofzo?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31
Ik heb het ook een aantal keer gehad, dat het spel begon te zeuren dat ik aan het stelen was van een fleetmember. Icoontje was nog gewoon wit? Mss na een bepaalde tijd of zo, of als je fleet members te ver weg zijn (in mijn geval waren ze (soms?) al naar een ander stelsel, terug naar de agent).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Moet je eens met 4 accounts tegelijk bezig zijn...
Zodra er een docked/on- offline gaat en terugkomt/in- uit fleet gaat/terugkomt... 1 scheet en tis geel
|:(

Zolang je niks doet wat Concord triggert is er niks aan de hand.

Buggy/vervelend is het zeker.

• Tular

Tular

Op de kleur van het icoontje let ik allang niet meer. Soms is het wit en de andere keer geel. De ore breng ik altijd naar een naburig systeem welke ik min of meer als thuisbasis in gebruik heb genomen. Ondanks dat mijn industrial soms niet in-system is, kreeg ik deze melding nog niet eerder.

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-07 16:15
Tular schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:08:
[...]

Van het weekend heb ik mijn 4 heavy pulses door 5 light's vervangen (3 beam en 2 pulse 8) ). Dit heeft in 1 missie mijn maller gered. Ik werd gescrambled en webbed. Gelukkig kon ik de scrambler snel genoeg uitschakelen (op 20% structure) om direct naar mijn station terug te vliegen en te repareren.

Nu ben ik skills aan het trainen om 5 dual light pulse II's te kunnen gebruiken. Dan heb ik echter nog 1 slot over waar ik op dit moment niet echt weet wat ik erin moet stoppen. Een Nos heeft niet zo heel veel zin toch?
Een NOS kan wel wat doen, maar niet echt veel. Je hebt als het goed is sowieso al genoeg cap. Je kunt in die laatste slot een salvager of een tractor beam doen om je isk/hour ratio te verbeteren.

When in doubt, Ctrl-Q

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Tular schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:46:
Daarbij ondervond ik nog wel iets raars. Ik zat met beide schepen in een fleet. De drones van mijn miner vernietigen altijd de belt-rats en daarna salvage ik ze met mijn industrial. Op een gegeven moment had ik er 1 gesalvaged en wilde de container leegmaken. Toen kreeg ik een melding dat ik de items van mijn andere toon aan het stelen was als ik door ging. Bij andere rats heb ik dat probleem niet gehad, alleen maar bij 1 groepje. Is dit een bug ofzo?
Volgens mij hebben ze in de laatste patch het zo gemaakt dat de eerste die een rat raakt ook de eigenaar van de can is. Waarschijnlijk is het zo dat iemand voor jou in die belt is geweest en een keer op die rat heeft geschoten en het daarmee dus zijn can is.

[removed]

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ook leuk als je disconnect en je drones maken daarna de rat dood. Kom je terug en het wrak is van niemand.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Tular

Tular

IJzerlijm schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:57:
Ook leuk als je disconnect en je drones maken daarna de rat dood. Kom je terug en het wrak is van niemand.
Kun je dan wel het wrak salvagen, zonder gevaar dat je concord op je dak te krijgt ofzo?

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Tular, wat je kunt doen is via show info (when in doubt; rightclick) kijken wie de eigenaar is.
Is deze persoon nog in local dan kun je een probleem hebben want je knippert rood als je hem loot.
Salvagen mag ALTIJD zonder dat je rood knippert.

Zit de persoon niet in local pas dan nog op; zijn fleetmembers knipper je ook rood voor als hij die had.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Tular schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:17:
[...]

Kun je dan wel het wrak salvagen, zonder gevaar dat je concord op je dak te krijgt ofzo?
CONCORD komt niet waar ik zit. Het is wel een leuke test wat er gebeurt in Empire met zoiets, ik zal het eens op SiSi proberen te doen.

Overigens zal je CONCORD nooit op je dak krijgen voor salvagen/looten van wat niet van jou is, alleen de eigenaar van het wrak en zijn Corp.

• Paul
Je krijgt Concord wel op je dak als je je eigen can (zelf jettisoned) na X minuten op wilt blazen :/ :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29

Shunt

Boe

hehe zo heb ik een paar miners in empire ge raped :P
langs gaan met een frig hopla can flippen en na een uur terug komen met een hauler en ze destroyen hun "eigen can" hehe poof in eens concord op hun kont :P

tja je verveelt je en je hebt een hekel aan macro miners :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Shunt schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:28:
hehe zo heb ik een paar miners in empire ge raped :P
langs gaan met een frig hopla can flippen en na een uur terug komen met een hauler en ze destroyen hun "eigen can" hehe poof in eens concord op hun kont :P

tja je verveelt je en je hebt een hekel aan macro miners :P
Betwijfel of jij of wie dan ook die can flippen normaal vindt, onderscheid maakt tussen wat ze denken dat een macro-miner is of wat echt een macro-miner is die NEVER NOOIT aan Jetcan mining doen... duh }:O

Zeg dan gewoon dat je wat actie opzoekt en verschuil je niet achter het mm verhaal ;)

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

yared schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:10:
[...]
Betwijfel of jij of wie dan ook die can flippen normaal vindt, onderscheid maakt tussen wat ze denken dat een macro-miner is of wat echt een macro-miner is die NEVER NOOIT aan Jetcan mining doen... duh }:O

Zeg dan gewoon dat je wat actie opzoekt en verschuil je niet achter het mm verhaal ;)
Iedere miner let erop welke cans van hemzelf zijn. Macro miners zijn afhankelijk van hun instellingen en zullen wel degelijk ook jet-can minen maar kijken alleen naar cans met bepaalde naam.

En dan kunnen ze een instelling hebben dat ze de can met die bepaalde naam kapot schieten als er een hauler in de buurt komt.

sudo apt-get rekt

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Als ik een icebelt injump weet ik de macrominers aan te wijzen.
Dat zijn zij die minimaal 15KM van jumppoint liggen zodat ze op tijd kunnen wegwarpen bij onregelmatigheden en ice gaat of direct van miner naar hauler of via een can die paar sec blijft hangen. De hauler is in and out.

Als ze geen gebruik maken van een hauler maar een dik gepimpte Mackinaw dan zie je de miner zelf elke keer als ze vol zijn docken en terugkeren.

We praten hier trouwens alleen over Empire minen.. in 0.0/Low-sec is jetcan minen al helemaal not done.

Voorheen zag je in roidbelts nog weleens jetcan macrominers die je kon bumpen, nu is het echt alleen nog maar de situatie zoals hierboven beschreven bij Iceminers.

Het is dan nog wel een plaag, maar CCP heeft echt flink ingegrepen door de domste mm software aan te pakken.

Natuurlijk zal er regelmatig nog een scriptkiddy een eigen proggie schrijven en gebruiken, maar die overleven het niet lang. En als ze dan jetcan minen dan is dat meteen een teken van de kwaliteit (en intelligentie nivo) van het programma en zijn maker :)

Echter in aantallen (pogingen) denk ik wel dat dat soort proggies de professionele progs overtreffen, echter zijn dat enkelingen die je in een groot universum als EVE heeft kansmatig zelden zult tegenkomen omdat ze zeer snel uitgeschakeld worden. Niet zoals de makers van pro-progs die tientallen (honderdtallen) keren per maand hun prog verkopen (check ebay.com maar eens, zoek op EVE macro en klik op de kopers die zo dom zijn feedback achter te laten) en maandelijks onderhouden mbv nagenoeg complete pro-servicedesks voor diverse games. Dit soort gebruikers die besluiten harde cash ervoor te betalen zullen ook lachend meerdere accounts inzetten en daardoor je kans hebt deze mensen veel sneller tegen te komen ondanks size of EVE.

Echter deze laatste zullen niet jetcan minen en niet eens wegwarpen als er ratten komen, laat staan dat je ze nog kunt herkennen doordat er in 1 belt x wrecks liggen. Die knallen ze ook meteen af.

Lol bedenk mij nu opeens dat als je de namen van kopers van een macrominer prog op eBay natrekt je heel veel overeenkomsten zult vinden met namen in de CCP accounts database.

* yared zou ze niet op pakken maar monitoren en uitvinden hoe je ze kunt betrappen nu je zeker weet dat ze een mm prog gebruiken.

Volgens mij kun je je hekel aan macrominers beter richten op het achterhalen op die manier en petitions aanmaken met verwijzing naar eBay dan dat je per ongeluk gewoon een afkminer zoals ikzelf met 4 accounts loopt te zieken ;)

• Shunt

Shunt

Boe

pff een macro miner herken je al van 20 jumps out 3 miners in een belt allemaal de zelfde age de zelfde datum van creatie en zelfde naam geving zelfde blood line. :O

en ja ik zou dit net zo graag bij gewone miners doen die te stom zijn om het verschil niet te zien tussen hun eigen can en die van een ander.

btw ik hoef voor geen enkele kil achter iets te schuilen ik heb laatst nog een macinaw afgeslacht met mijn thanathos omdat hij toevallig gelijk met mij undockte. Why ? why not ?

[ Voor 22% gewijzigd door Shunt op 18-09-2008 10:41 ]

Game PC

• AjDuLion
mwa ik lig ook never nooit niet in een wap in spot te minen.

zeker in een ice belt warp ik naar warp in en dan halverwege de belt of zelfs helemaal naar het eind en laat dan de corp binnenkomen.

hier word dan natuurlijk wel met cans gewerkt en de meeste grotere macro's werken met meerdere accounts waarvan de hauler word gemonitored door een chinees :) (bij grootschalige gangs)

maar je hebt inderdaad gelijk dat je de macro's er zo uit trekt :)

all hebben we een corp mate die met zijn 4/5 hulks en tv kijken af en toe erg op een macro lijkt :+
Shunt schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:40:
pff een macro miner herken je al van 20 jumps out 3 miners in een belt allemaal de zelfde age de zelfde datum van creatie en zelfde naam geving zelfde blood line. :O

en ja ik zou dit net zo graag bij gewone miners doen die te stom zijn om het verschil niet te zien tussen hun eigen can en die van een ander.

btw ik hoef voor geen enkele kil achter iets te schuilen ik heb laatst nog een macinaw afgeslacht met mijn thanathos omdat hij toevallig gelijk met mij undockte. Why ? why not ?
signd :P

all zou ik mezelf nu niet vertrouwen met een thanny zou hem te snel in het gevecht gooien en moet nog even rustig aandoen todat mn tank skills een beetje upto par zijn :)

edit :

(all zou ik er waarschijnlijk if needed gewoon mn dread achteraan undocken in case of trouble :+)

[ Voor 44% gewijzigd door AjDuLion op 18-09-2008 10:54 ]

• yared

yared

No Scope, Bitch!

angel00008 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:47:

all hebben we een corp mate die met zijn 4/5 hulks en tv kijken af en toe erg op een macro lijkt :+
lol, wasn't me! O-)

Zit op 2 pc's te minen, 3 hulks als iemand anders de boost geeft en een hauler, anders 2 hulks, hauler en cmd ship en noem het om het even maar op een goede serie op the big screen! _/-\o_

Als ik alleen maar zou minen zou ik gek worden. 20 cans in een uurtje en dan is de koek (lees interesse) op!

Met 20 cans heb je sowieso al minimaal 50 miljoen per dag dat je mined binnen aan mins+productie... moet genoeg zijn en daarvoor hoef ik niet een hele avond kwijt te zijn! 8)

Ik kan er ook met mijn pet niet bij dat mensen de godganse avond aan het minen zijn, dat is sooooo booooring!

Mijn eerste T1>T2 invention trouwens gelukt, een Kitsune BPC woohooo!
Marktwaarde slechts 5 miljoen |:( ) maar ik begin net ermee en de kick van succeed/failure is toch wel lekker hoor.

• Paul
Shunt schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:40:
Please remind me nooit naar 0.0 te gaan. Ik snap dat echt totaal niet... Wat is de lol van willekeurige vreemden die ook maar gewoon lol proberen te hebben in het spelletje af te schieten? Als hij nou nog iets fout deed of zo (locken, schieten, stelen, whatever), maar undocken? :?

Gelukkig kan ik in high-sec gewoon mijn gang gaan :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Shunt

Shunt

Boe

yared schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:10:
[...]

gast wat is je probleem ?
serieus ik hoef me nergens achter te verschuilen.
ik vertel mijn verhaal zoals dit gegaan is ik zie miners in een random systeem in een icebelt namen zijn in de trand van zbalff1 zbalff2 zbalff3 en dan ga jij mij vertellen dat dit geen macro miners zijn ? hey als ik het zo simpel kan doen ze af te maken met een can flip hoef ik er geen BS aan te suisiden all good for me.
Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:36:
[...]
Please remind me nooit naar 0.0 te gaan. Ik snap dat echt totaal niet... Wat is de lol van willekeurige vreemden die ook maar gewoon lol proberen te hebben in het spelletje af te schieten? Als hij nou nog iets fout deed of zo (locken, schieten, stelen, whatever), maar undocken? :?

Gelukkig kan ik in high-sec gewoon mijn gang gaan :P
was lowsec geen 0.0 wat doet hij verkeerd niets behalven niet weg warpen van een blinky thanathos die achter hem undockt :X als je een retriever kan locken en pownen zonder scram dan heb je het echt verdient.

[ Voor 29% gewijzigd door Shunt op 18-09-2008 11:43 ]

Game PC

• AjDuLion
invention snap ik inderdaad nog niet helemaal hoe mensen hier winst uit halen.

minen non stop voor 20 uur is inderdaad killing maar met een mooie serie/seizoen erbij is het prima uit te voeren voor miners/guards

gewoon beetje slap ouwehoeren op vent tv kijken wat research jobs doen trading enz enz dan red je het wel.

na zo'n avond ben ik meestal wel even klaar met eve tough :P

en in 0,0 sec is het gewoon zo ben je niet blue dan is het over en uit voor je.

het grote voordeel van 0,0 is natuurlijk de grote bounty's van rats en de zo nu en dan faction/officer spawns en natuurlijk de leuke big 3's (ore) all is volgens mij nog steeds veldspar het beste :X

• Paul
Is dat een speciaal schip of zo?
locken en pownen zonder scram
Lock = warp bij mij, maar ik zit ook niet altijd op te letten. Zeker niet omdat dat undocken ooit 10 seconden duurt :( Dan ben ik alweer aan het Gotten (speel Eve windowed) :+
angel00008 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:46:
en in 0,0 sec is het gewoon zo ben je niet blue dan is het over en uit voor je.
Ok, nu weet ik het zeker, ik ga nooit naar 0.0. Als ik 1x per week iemand tegenkom die blauw is dan is het veel :X 99,98% van de spelers is neutral. Zelf ratings in gaan vullen schiet ook zo lekker op, met helemaal niks om dat op te baseren...

Hoe meer ik over 0.0 hoor hoe minder ik het bij mijn speelstijl (leven en laten leven) vind passen :P

Aan de andere kant zijn dat misschien allemaal moeilijke dingen die je pas snapt na 5 jaar spelen, ik ben net iets langer dan een maand bezig :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-08 23:58

Elp

angel00008 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:46:
invention snap ik inderdaad nog niet helemaal hoe mensen hier winst uit halen.
Je kon er altijd flink aan verdienen maar de marges zijn wel een stuk minder geworden. Je hebt ook veel mensen die de filosofie "Als ik het zelf mine/vind/krijg, dan is het gratis!" aanhouden, waardoor ze soms onder kostprijs verkopen en het moeilijk maken voor iedereen.

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Elp schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:39:
[...]

Je kon er altijd flink aan verdienen maar de marges zijn wel een stuk minder geworden. Je hebt ook veel mensen die de filosofie "Als ik het zelf mine/vind/krijg, dan is het gratis!" aanhouden, waardoor ze soms onder kostprijs verkopen en het moeilijk maken voor iedereen.
Invention zorgt er alleen voor, dat de t2 bpo eigenaren hun winstmarges omlaag hebben gezet, zodat ze de invention produktie buiten spel zetten.
Echter het verschil in materiaalkosten tussen t2 bpo en t2 invention bpc is behoorlijk grof, zelfs als je de beste hulpmiddelen toepast, die best mogelijk ME level geven.
Dus daardoor zit je nu in situatie, dat t2 items stuk goedkoper zijn, dat de t2 bpo eigenaar nog steeds wel goed verdient, maar dat het voor invention te duur is om meeste modules te laten maken.

• ravenger
Och 0.0 gaat over territorium verdedigen en dergelijke. Als alliance kan je 0.0 space claimen, en als alliance wil je dan gewoon niemand anders in dat gebied hebben vliegen. Als je dat wilt voorkomen of bestrijden moet je dus gaan matten :)

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Paul 0.0 ben ik 2x geweest voor een tour en, dat is de charme van EVE, je hebt de keuze om het wel/niet te doen. Zelf zal ik er met mijn indy chars niet zo snel meer komen, maar met mijn pvp vermaak ik mij daar altijd prima, hoewel niet mijn soort ding echt is.

Met een jaar begint het meeste door te dringen. Denk maar ik speel al 2 jaar en ben pas half jaar terug met productie en pas net met invention begonnen waar idd geen droog brood in te verdienen valt Angel00008, maar de gelukt/mislukt kick wel strak is. Om redenen trouwens die Bangkirai heel goed weergeeft. EVE is op macro-schaal een controlled economie net als irl.

BPO's researchen en de BPC's trekken en verkopen is naast minen toch echt het inkomstenmodel waar ik mij mee bezig en het meeste aan overhoud aan het eind vd maand.

Je hebt ook mensen die lvl4 na lvl4 missie doen, ook dat is geen slecht inkomsten model vooral als je een indy char hebt (of corpie) die voor je kan refinen/reprocessen zonder waste/tax, maar dat zou ik ook niet trekken anders dan zo nu en dan een avondje.

Plat gezegd is het leukste event al 2 jaar lang nog samen met 20-30 man in miningfleet ice minen eens in de 2 weken terwijl op Ventrilo een DJ iedereen zijn top5 muziek draait en de zin/onzin die dan voorbijkomt :D
http://www.valheru.nl/eveonline/corpmine_aligned.jpg (oh oh wat zit het er uit als een georganiseerd stelletje... not! 8)

[ Voor 4% gewijzigd door yared op 18-09-2008 13:42 ]

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 18:35
Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:08:
[...]
Ok, nu weet ik het zeker, ik ga nooit naar 0.0. Als ik 1x per week iemand tegenkom die blauw is dan is het veel :X 99,98% van de spelers is neutral. Zelf ratings in gaan vullen schiet ook zo lekker op, met helemaal niks om dat op te baseren...

Hoe meer ik over 0.0 hoor hoe minder ik het bij mijn speelstijl (leven en laten leven) vind passen :P

Aan de andere kant zijn dat misschien allemaal moeilijke dingen die je pas snapt na 5 jaar spelen, ik ben net iets langer dan een maand bezig :P
0.0 is zo erg helemaal niet. Enkel voor de carebears die zonder enige voorbereiding en kennis vijandig territorium invliegen en dus opgeblazen worden.. Het zijn deze mensen die het hardst roepen dat 0.0 oooh zo gevaarlijk is.

0.0 is zo gevaarlijk als je het zelf maakt. Ik heb maanden met 2 vrienden (in onze 3 man corp) overleefd en veel verdiend in 0.0. Puur door te kijken wie je vijanden zijn en voorzichtig en altijd achterdochtig te zijn. Niets is zo makkelijk als een gatecamp ontwijken, en ervan weten voordat je erheen jumped is ook eenvoudig. Maar haastig 10jumps in 0.0 maken is gewoon niet slim.

Ja, het kan spannend zijn, als 30man je zoekt bij de gate maar jij gecloaked met 15m/s weg probeert te komen en te alignen zodat je snel kan wegwarpen.. Maar dit risico hoort er juist bij.

Let wel, dit is als je niet -graag- pvp't. Wil je dit wel, dan join je een corp, en vervolgens een fleet en ga je in je groepje jagen op je vijanden, of als piraat, op iedereen..

Ik de ondertussen jaren die ik in 0.0 rondbreng als ratter, hauler en handelaar ben ik welgeteld 4x opgeblazen. 2x in mijn domi (waarvan 1x omdat ik afk was), 1x in mn hauler bij een gatecamp, en 1x in een cruiser toen ik voor de lol enemy territory in vloog.

Ja, het is 'gevaarlijker dan empire' en nee, niet iedereen is je vriend, maar spannend en leuk is het wel :)

Als je een corp of alliance joined is het ineens ook niet zo gevaarlijk meer, omdat je dan met velen in hetzelfde gebied bent, en samen dit gebied beschermt.

Echter als rookie, in een rookie corp (alle start corps..) tja, dan vlieg je blind 0.0 in en moet je voorzichtig zijn..

• Sissors
  • Niet online
Tja gatecamps kom je makkelijk omheen als je een scout hebt, niet iedereen heeft altijd een scout beschikbaar...

• Tular

Tular

Bij low-sec gates ben ik af en toe sentry guns tegen gekomen. Zijn die voor het FW verhaal of beschermen die ook tegen gatecamps?

• Tasma
furby-killer schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:21:
Tja gatecamps kom je makkelijk omheen als je een scout hebt, niet iedereen heeft altijd een scout beschikbaar...
gebruik enkel een scout bij waardevolle transporten.

Zomaar ergens in jumpen is gewoon stom in 0.0. Zorg dat je mensen kent, vraag of het stelsel veilig is, wacht even bij de gate, laat iemand anders eerst gaan bijv.. en als je er doorheen gaat en in een camp komt, blijf zo lang mogelijk in de gatecloak, MOCHT er iemand anders binnenkomen, warp dan z.s.m weg aangezien ze hem nu aanvallen..

ze -weten- echter dat je er bent, beste cloak je zo snel mogelijk echt, align en warp dan weg (decloak). Dit gaat vaak goed.

Met een bubble is het vervelender, maar intel is belangrijk..

Je gaat toch niet door vijandig gebied vliegen blind, zonder kennissen, of enige vorm van intel? Dat is de 'rookie' methode waar ik op doel.

• Tasma
Tular schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:30:
Bij low-sec gates ben ik af en toe sentry guns tegen gekomen. Zijn die voor het FW verhaal of beschermen die ook tegen gatecamps?
lees de forums eens wat door, want dit is basis kennis. :P

Maar, de sentries schieten op mensen die aggro'en op anderen. Dus als jij beschoten wordt, schieten ze op diegene die op jouw schoot. Ze doen veel dmg, maar ik kan in mn domi ze tanken en dit doen anderen ook. Dus, ga er niet vanuit dat je daar veilig bent.

• ravenger
Tular schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:30:
niet af en toe hoor, maar altijd ;) En als jij in space boven 0.0 sec rating iemand aanvalt, dan ben je meat voor de sentries als je bij een gate bent tot je agression timer is afgelopen. Die sentries doen wel veel damage idd, maar je kan ze echt wel redelijk tanken, zelfs met kleine schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Wat Tasma in 0.0 doet, ratter, hauler, handelaar is echt alleen mogelijk wanneer je geen CTA verplichtingen hebt. CTA of C2A is Call To Arms en als je alliance of je beschermheer daarom vraagt dan kom je en doe je wat ze willen ongeacht... oke soms heb je een sukkel als FC maar doe je het niet ligt je corp er sneller uit dan je 'reds in local' kunt roepen op het intel channel.

En eigenlijk zijn er nog maar erg weinig plekken in 0.0 waar je geen CTA hebt. Volgens mij is het zelfs in Providence een verplichting (?)

Bij een CTA zul je merken dat je heel wat meer scheepjes verliest omdat niet jij, maar de FC in control is. Het enige wat je daar kunt doen is kennis en ervaring in praktijk brengen, echter tegen een slecht gemelde pipeline doe je niks als er ineens 40 man binnenjumpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik denk toch dat je dan vreemde FCs hebben. Wij hebben dat niet vaak en opkomst is bagger, maar als er grotere vloten zijn is het normaal gesproken dat we een niet verdedigde pos aanvallen. Als 1 groep groter is dan de andere betekend het meestal dat kleinste ervandoor gaat, als beide groepen even groot zijn wil niemand het voordeel van grid niet hoeven te loaden opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Heb weleens een FC gehad die de fleet opsplitste in 2 delen en ook nog eens op een dusdanig chaotische manier dat we met 1 deel met 3 man aan de goede gate hingen (pipeline exit) en 17 man aan de ingang waar reds net voorbij waren o.i.d.

Bootje onnodig vaporised binnen paar sec dus.. :(

Een FC die zonder emoties kan praten da's mooi, maar heb ikzelf nog niet zo vaak getroffen in EVE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
yared schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:50:
Wat Tasma in 0.0 doet, ratter, hauler, handelaar is echt alleen mogelijk wanneer je geen CTA verplichtingen hebt. CTA of C2A is Call To Arms en als je alliance of je beschermheer daarom vraagt dan kom je en doe je wat ze willen ongeacht... oke soms heb je een sukkel als FC maar doe je het niet ligt je corp er sneller uit dan je 'reds in local' kunt roepen op het intel channel.

En eigenlijk zijn er nog maar erg weinig plekken in 0.0 waar je geen CTA hebt. Volgens mij is het zelfs in Providence een verplichting (?)

Bij een CTA zul je merken dat je heel wat meer scheepjes verliest omdat niet jij, maar de FC in control is. Het enige wat je daar kunt doen is kennis en ervaring in praktijk brengen, echter tegen een slecht gemelde pipeline doe je niks als er ineens 40 man binnenjumpt.
Nee hoor, ik vloog toen de tijd SOLO, dus los van een alliance rond. Heb dat maanden gedaan en gaat super. Je staat dan dus alleen..

En nu ik in de alliance zit, ja, soms vechten we, maar lang niet iedereen hoeft mee te vechten. Je lijkt te vergeten dat een alliance NIET kan draaien op enkel vechters. Er moeten inkomsten binnenkomen, schepen wapens en ammo gemaakt/versleept worden. Er is totaal geen reden waarom je in een alliance de door mij genoemde dingen niet kan doen. Speel dit spel in totaal nu al 5,5 jaar (af en aan,verschillende chars) en nog nooit tegen die problemen die je noemt aangelopen.

Het hangt er heel erg van af waar je wil rondvliegen, bij welke alliance, en hoe je jezelf opstelt. Een alliance helpen te overleven / winnen houdt niet in "zo hard mogelijk schieten" . Dat is slechts een deel er van. Hoe blijven de POS's dan werken? Wie herlaad de jump bridges? Wie maakt de capitals en zorgt voor mineralen? En wie zorgt ervoor dat de Fleet genoeg schepen heeft na wat verliezen? Wie haalt die dingen naar 0.0 , zodat niet de hele fleet naar empire moet vliegen ALS dit al zou kunnen...

Ik snap echt niet hoe je er bij komt dat de door mij genoemde speelstijl niet kan, als ik juist aangeef dit al tijden te doen.. :?

edit
Slecht gemelde pipeline = slechte alliance. klaar. Je gaat NOOIT een battle in zonder enige goede intel. Dat zou gewoon stom zijn.

Overigens, in providence is het niet verplicht. Zoals ik al zei, waarom in godsnaam een freighter pilot, of manufacturer of miner de oorlog in sturen? Dat zijn gegarandeerde verliezen en er is geen fatsoenlijke generaal/ commander die dit ooit zou doen. Je bevoorrading is juist van vitaal belang.

De enige mensen die in providence 'zomaar ineens' opblazen, zijn de neuts die niet opletten of om de beurt naar een gatecamp vliegen om die 'aan te pakken' . Wat resulteert in pop,pop,pop.

Overigens hebben wij geregeld fleet battles, en fleet ops, maar eigelijk nooit komt het voor dat de fleet door een commader 'verspild' wordt. Gewoon de juiste mensen tot FC maken, lijkt mij wel zinvol ipv die ene 2 maanden oude speler die graag wil. En (ik zit in CVA) we houden AAA toch goed af, evenals de nu dakloze UK's, en alle andere piraten corps/alliances.

"Ligt je corp er sneller uit dan.. " wtf? je corp ligt uit de alliance omdat je aangeeft de FC slecht te vinden? :D :o dat zit je echt in een rare slechte alliance. Ik zou daar vertrekken, kom ons in Providence helpen, tis leuk hier. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Tasma op 19-09-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

De meeste serieuze spelers hebben meerdere toons... Prima mogelijk om tijdens een CTA 1 toon mee te laten doen en wat anders to doen met je andere toon(s)... Volgens mij is zo'n beetje alles wel mogelijk in EVE. Jammer alleen dat je tijdens CTA's of grote fleet battles nauwelijks controle hebt over het wel of niet overleven van battles gezien de grote blobs waar je in terecht komt. Dan maakt de kwaliteit van de FC vaak nog niet eens het verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door Darth Malak op 19-09-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Domme FCs zijn irritant, maar ik erger me ook dood aan het gebrek aan discipline in de meeste fleets. Er zijn altijd noobs die achter raken, toch jumpen terwijl de orders anders zijn, niet opletten, niet op primairy schieten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Darth Malak schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:06:
De meeste serieuze spelers hebben meerdere toons... Prima mogelijk om tijdens een CTA 1 toon mee te laten doen en wat anders to doen met je andere toon(s)... Volgens mij is zo'n beetje alles wel mogelijk in EVE. Jammer alleen dat je tijdens CTA's of grote fleet battles nauwelijks controle hebt over het wel of niet overleven van battles gezien de grote blobs waar je in terecht komt. Dan maakt de kwaliteit van de FC vaak nog niet eens het verschil.
juist wel alle timings moeten perfect zijn positie moet perfect zijn de ranges moeten perfect zijn de support fleet moet goed op de primarys komen. er komen veel dingen bij kijken in een massive blob fleet fight. wij hebben regelmatig als recon (aliance die in cloudring zat) tegen bruce fleets gevochten van zeker 2 tot 3 x onze fleet en gewonnen puur en alleen omdat onze fc de goede cals gaf.

[ Voor 10% gewijzigd door Shunt op 19-09-2008 11:24 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Kan me niet meer heugen dat ik een blob heb meegemaakt waar ik enige zeggeschap had over het eindresultaat... Eindig gewoon ergens in deadspace... shields gaan down, armor down... pop.... of modules activeren niet... pop.... Maar hier heb ik het over echt grote blobs.. met 150+ man fleets...

En tuurlijk bij kleinere fleets maakt het erg veel uit wat je doet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Alliances zouden meer moeten samenwerken, ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die AAA graag ziet, waarom met elkaar vechten als we hun kunnen slopen :)

even los van het feit dat alle minmatar het niet verdienen om een ander bestaan te hebben DAN slaaf. (CVA=rpg alliance).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
ravenger schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:16:
Domme FCs zijn irritant, maar ik erger me ook dood aan het gebrek aan discipline in de meeste fleets. Er zijn altijd noobs die achter raken, toch jumpen terwijl de orders anders zijn, niet opletten, niet op primairy schieten, etc.
Ik erger me dan weer dood aan sommige FCs die constant rekening gaan houden met iedereen. Waardoor de fleet weer een uur te laat vertrekt, je continue op mensen aan het wachten ben die niet kunnen allignen, etc.

Trouwens zitter er in providence nog wel corps/alliances die en serieus mee doen met het vechten en niet bestaan uit slavendrijvers die te lui zijn om zelf te werken. Die ook nog eens als leider een mislukte kloon hebben die valsspeelde tijdens het toernooi voor opvolging? (oftewel geen amarr RP'ers :P )

[ Voor 21% gewijzigd door Sissors op 19-09-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
furby-killer schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:23:
[...]

Ik erger me dan weer dood aan sommige FCs die constant rekening gaan houden met iedereen. Waardoor de fleet weer een uur te laat vertrekt, je continue op mensen aan het wachten ben die niet kunnen allignen, etc.

Trouwens zitter er in providence nog wel corps/alliances die en serieus mee doen met het vechten en niet bestaan uit slavendrijvers die te lui zijn om zelf te werken. Die ook nog eens als leider een mislukte kloon hebben die valsspeelde tijdens het toernooi voor opvolging? (oftewel geen amarr RP'ers :P )
Er zijn zeker luie corps, maar de harde kern doet zn best :)

Het scheelt dat corps possen hebben, en hun eigen possen wel moeten verdedigen. De rest is dan niet te lam om te helpen.

Maar, zoals overal zitten er ook veel freeloaders. Van origine ben ik zelf gejoined omdat ik er toch al vaak en veel was en het wel fijn vond als ik goed zag wie blue/red was, en support had. Maar nu werk ik ook mee in fleet ops, jaag ik mee op piraten in mn pve dominix :X of inty >:)
Bovendien versleep ik grote hoeveelheden ammo, componenten en zelfs schepen naar onze stations waar ze verkocht worden voor nette prijzen. Ik winst, CVA stations winst, en een neut heeft ammo. Corp members krijgen met grote kortingen hetzelfde.. Op die manier steun ik CVA zelfs meer dan als ik meevlieg als gebrekkige pvp'er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Providence heb ik niet zelf van dichtbij meegemaakt. Het iedereen_is_welkom is wel leuk maar zou juist alleen werken als je CTA verplicht stelt anders heb je altijd dezelfde drukkers.

Destiny en geen idee meer hoe de vorige alliance heette waar we met de toenmalige cops inzaten, was idd bagger (de mooie nieuwe dure Destiny outpost heet nu Summercamp :))

Solo in 0.0, respect hoor... da's echt een gedoe heb ik gemerkt.

Heb weleens een wedstrijd gedaan om in een frig van de ene kant naar de andere kant van EVE te vliegen via 0.0 (van zuid-oosten npc/drones naar noord-noord-oost Destiny space).

Omdat we via BoB space gingen, moesten we dwars door the fountain, riepen we elke keer in local; There are no chicks in BoB space :P wellicht hierdoor wat meer, maar ben echt 20 jumps nagezeten door reds (wel gehaald!!!). Echter elke keer zaten er wel een aantal mensen in local ten westen van Empire... ongelovelijk hoe 'druk' het daar was itt zuid-oosten waar je 10 jumps kunt maken door lege stelsels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 14:16

Erikie

www.erikie.nl

haha, ja en je moet maar zo denken,

weer 20 x 15 minuten weggegooid voor bob :) (ohnee, 30, ze moeten nog terug vliegen).

Ik vindt t altijd geweldig hoe een klein groepje een grote groep zo bezig kan houden hehe.. jammer dat ik deze maand niet meer kan eve'n :S. door fw willen m'n researchagents me geen datacore's meer geven dus m'n hele tII productie staat stil :S en dus geen iskies voor die nieuwe 60days gtc.. Dus moet ff wachten op me 'echte' salaris :). Maar ik geloof dat we toch weer aan het verhuizen zijn dus dat komt wel prima uit atm..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
yared schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:32:
Providence heb ik niet zelf van dichtbij meegemaakt. Het iedereen_is_welkom is wel leuk maar zou juist alleen werken als je CTA verplicht stelt anders heb je altijd dezelfde drukkers.
Heb weleens een wedstrijd gedaan om in een frig van de ene kant naar de andere kant van EVE te vliegen via 0.0 (van zuid-oosten npc/drones naar noord-noord-oost Destiny space).
:D mooi om te lezen, ik ben van rechts onder naar links boven gevlogen toen ik aan het proberen was hoe een nomadisch bestaan zou zijn :) erg leuk om te doen, in hetzelfde schip overigens.. Achteraf veel geluk gehad.

Het werkt anders super zonder CTA verplichting, we worden alsmaar groter 8)
Het grote voordeel van de neutrals is de overdaad aan intel (vaak nutteloos, soms nuttig) en ze vechten zelf nog mee ook nog! Zo zijn er geregeld ''citadel fleets" die puur uit neuts bestaan die naar de CVA regels op piraten jagen die zojuist een andere friendly sloopte bijv. Gaat echt super.. Neut A wordt aangevallen Neut B -> H komen snel te hulp.. Scheelt ons veel werk :)

En ja, er zijn CTA momenten, maar das nog altijd geen verplichting. Verplichtingen in een mmorpg zijn imho te idioot voor woorden en schieten het doel voorbij. We zijn groot genoeg, met genoeg gemotiveerde spelers om altijd een redelijke fleet op te kunnen zetten. Er zijn georganiseerde ops waar je gewenst bent, maar niet verplicht aanwezig hoeft te zijn. Mij bevalt het heel erg goed _/-\o_

Gisteren nog uit principe 120 shuttles naar providence gesleept omdat een of andere neut afzetter ze voor 150k verkocht. Nu staan ze voor 25k. Ik een minimale winst, CVA goedkoop shuttles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
ik vind 150k voor een shuttle nou niet zoveel afzetten in 0.0.

Is het niet veel makkelijker wat trit te minen/loot te reprocessen en dan gewoon op locatie shuttles te produceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
furby-killer schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:52:
ik vind 150k voor een shuttle nou niet zoveel afzetten in 0.0.

Is het niet veel makkelijker wat trit te minen/loot te reprocessen en dan gewoon op locatie shuttles te produceren?
150k voor een shuttle van nog geen 10k? das een factor 15. Das afzetten.
Op 3 jumps shuttles voor 10k te koop, voor mij 2x vliegen. Ondanks dat 150k niemand in 0.0 voelt, gaat het om het principe dat je voor je alliance shuttles niet voor 150k gaat verkopen. 150k is de laagste prijs, ze bieden ze zelfs aan voor 500k tot 5m.

150k is asociaal duur voor een shuttle. Het hebben van een paar miljard maakt die shuttle 'niks waard' maar doet niks af aan de afzetterij zelf..

Een shuttle voor 150k moet dus mogen, maar een drake voor 800miljoen is te duur neem ik aan :P

Verhouding is dan nog niet eens hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Hmm was het niet zo dat productie in Providence duur is?
Wat zijn de regels eik, waar kan je die nalezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
yared schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:18:
Hmm was het niet zo dat productie in Providence duur is?
Wat zijn de regels eik, waar kan je die nalezen
http://www.cva-eve.org/

en een geschiedenis:
http://eve-history.net/wi...atores_Veritatis_Alliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tja ik verkoop mijn ecm drones op ongeveer 10x productie prijs. Wel wat afzet factor erin ja, maar de prijs valt nog best mee. Wees dan blij dat iemand het maakt. Maar 150k vind ik nog steeds niet heel duur voor een shuttle in 0.0, het is niet alleen productie kosten maar ook logistiek om ze daar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Yes! Mijn Raven is veilig op ons plekje in 0.0 aangekomen.... mijn eerste battleship!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
furby-killer schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:59:
Tja ik verkoop mijn ecm drones op ongeveer 10x productie prijs. Wel wat afzet factor erin ja, maar de prijs valt nog best mee. Wees dan blij dat iemand het maakt. Maar 150k vind ik nog steeds niet heel duur voor een shuttle in 0.0, het is niet alleen productie kosten maar ook logistiek om ze daar te krijgen.
Logistiek, ik geef je net aan, 3 jumps... 150k voor een shuttle IS duur.

• Sissors
  • Niet online
En een enkele shuttle neemt iets van 500 m^3 in. Totaal voor jouw 12 jumps door 0.0.

• Tasma
furby-killer schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 09:49:
En een enkele shuttle neemt iets van 500 m^3 in. Totaal voor jouw 12 jumps door 0.0.
zucht, ja, 12 jumps. 2x dezelfde route van 3 heen, 3 terug, dus hetzelfde stukje 4x.

Blijf allemaal maar lekker uit 0.0 :p
Voor de mensen die er mee kunnen omgaan is 0.0 net zo veilig als empire.

Moet er dan enkel winst gemaakt worden in EVE? ik ga principieel afzetters tegen, en steun daar de alliance mee. Zit ook nog een in RPG alliance, dus past alles nog beter.

Eve is geen 'verzamel enkel isk' spel, het is een wereld waarin je een karakter speelt.. Helaas doen velen dat absoluut niet..

Carebears moeten gewoon in empire blijven, iedereen die normaal verstand heeft, en graag meer doet in eve, is welkom in 0.0 :)

• Sissors
  • Niet online
Zelfs als je continue intel channels watched kan je nog steeds aangevallen worden in 0.0 zonder dat je er iets aan kon doen. Ik zit in synd (ja dat is 0.0), en vaak genoeg heb je cloakers in system, of ze docken gewoon. Degene die gedockt zijn zijn vaak alts om material research te doen ofzo, maar niet altijd. En zelfs als we weten dat ze ons zullen aanvallen kunnen we niet 23/7 een station gaan campen omdat er 1 hostile in is. Dan moet je gewoon accepteren dat er een risico is dat ie undockt en iemand te grazen neemt.

Tuurlijk als je ook nog eens altijd een scout hebt wordt het veiliger, maar dan zijn jouw jumps ondertussen opgelopen naar 24.

Mijn doel in eve is niet geld te verdienen, maar uit te geven. Maar hoe meer je verdient hoe meer je kan uitgeven. Ik ga niet meer missions grinden dan noodzakelijk is, maar als je 2x zoveel verdien door getalletje 2x hoger te zetten zal ik dat ook niet laten. Iedereen in alliance/blue die wil kan ze gratis van mij krijgen, als je haast hebt mag je mooi meer betalen.

En een wereld waarin je een karakter speelt? Niet iedereen is RP'er...

En over die shuttles:
Ervan uitgaande dat je per trip 50 shuttles kan vervoeren als random character. En ervan uitgaande dat hij ze 3 jumps verderop heeft gekocht. Hij maakt zon 5 miljoen winst daarop als ze allemaal verkopen. 3 jumps heen en weer moet hij doen. Hij moet kopen en verkopen. Hij heeft toch een risico geganked te worden. Als hij iemand heeft die scout worden die 6 jumps totaal 12 jumps totaal.
Als ie snel is doet hij het geheel in 15 minuten. Dan maakt ie 20 miljoen winst per uur, big deal.

Als ie ze nou voor 1 miljoen op de markt had gezet, oké. Maar hij maakt zo niet meer winst dan met ratten/exploration. En niet iedereen heeft onbeperkte wallet, sommige hebben toch isk nodig.
Nu helpt hij iedereen door shuttles te verkopen tegen een bedrag wat niks is voor iedereen die er 1 nodig heeft en maakt hij ongeveer evenveel winst als een ratter.

• Tasma
furby-killer schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 15:00:
Zelfs als je continue intel channels watched kan je nog steeds aangevallen worden in 0.0 zonder dat je er iets aan kon doen. Ik zit in synd (ja dat is 0.0), en vaak genoeg heb je cloakers in system, of ze docken gewoon. Degene die gedockt zijn zijn vaak alts om material research te doen ofzo, maar niet altijd. En zelfs als we weten dat ze ons zullen aanvallen kunnen we niet 23/7 een station gaan campen omdat er 1 hostile in is. Dan moet je gewoon accepteren dat er een risico is dat ie undockt en iemand te grazen neemt.
Tja, de KANS is er. Maar ik 2 jaar in 0.0 haulen, ben ik welgeteld 1x gesloopt, en dat was door gaterats lol. Niet door piraten, en zonder scout. Sorry hoor, maar haulen in 0.0 is net zo veilig als de alliance het maakt. Blijkbaar zuigt die alliance veiligheid daar. Tuurlijk zijn er hier piraten, maar nog -nooit- is het gebeurd dat er 'ineens' piraten waren. Cloakers zijn bekend, we weten dat ze er zijn, als ze er zijn proberen we ze te trappen, en anders niet alleen vliegen. Het is allemaal zo makkelijk. Omdat jij het moeilijk hebt in 0.0, betekend niet dat 0.0 moeilijk is, das klinkklare onzin.
En over die shuttles:
Ervan uitgaande dat je per trip 50 shuttles kan vervoeren als random character. En ervan uitgaande dat hij ze 3 jumps verderop heeft gekocht. Hij maakt zon 5 miljoen winst daarop als ze allemaal verkopen. 3 jumps heen en weer moet hij doen. Hij moet kopen en verkopen. Hij heeft toch een risico geganked te worden. Als hij iemand heeft die scout worden die 6 jumps totaal 12 jumps totaal.
Als ie snel is doet hij het geheel in 15 minuten. Dan maakt ie 20 miljoen winst per uur, big deal.
Als ie ze nou voor 1 miljoen op de markt had gezet, oké. Maar hij maakt zo niet meer winst dan met ratten/exploration. En niet iedereen heeft onbeperkte wallet, sommige hebben toch isk nodig.
Nu helpt hij iedereen door shuttles te verkopen tegen een bedrag wat niks is voor iedereen die er 1 nodig heeft en maakt hij ongeveer evenveel winst als een ratter.
Nogmaals over die shuttles; 150k is afzetterij, het maakt echt niets uit of dat 150k voor de meesten niets is. Het IS afzetterij, en het IS 15x zo duur als elders. Aangezien je zelfs met 25k als prijs nog bijna een mil maakt met 6 jumps door alliance space (bijna net zo veilig als 0.0). Roepen dat het een 'kleine prijs' is doet er niet toe. Dat jij shuttles duur wil verkopen is jouw zaak,maar het blijft een erg hoge marge. Overal waar ik het zie zal ik de markt verpesten :P door ze voor 25k of minder neer te zetten.

En ja, dat niet iedereen een RP'er is, is waar, maar dat doet niets af aan het feit dat wat ik doe, het verkopen omdat ik het principieel duur vind, geen normaal spelgedrag is. Zelfs NIET rp'end is 15x zo hoog duur. Waarom maak je je er zo druk om? je verkoopt ze zelf voor 150k? Tja, dan moet je maar in een andere markt gaan werken :P

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:36
Als je dat vind koop de shuttles ergens anders of importeer ze zelf en verkoop ze voor minder, het eerste doen ik zelf ook gebeurt vaak zat dat je een condor voor minder koopt easy toch.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Dat faction warfare is echt leuk :) Alleen is Caldari nog een beetje overpowered tegen Gallente. 3v3 is spannend, 30vs3 niet zo meer. Dus meestal is het met een hele fleet roamen en hopen dat de scouts wat leuke targets tegenkomen. Vanmiddag weer een carrier gepopt!

Er zitten nou eenmaal slechte en goeie FC's tussen... Gelukkig nog maar 1 keer een echt slechte meegemaakt, waarbij ik uiteindelijk zelf maar dingen ben gaan roepen, toen kwam er weer wat organisatie. Uiteindelijk een 'echte' FC gevonden om het over te nemen, want het werd serieus een bende :)

We moeten die eagles nog eens afmaken Rav, al ze dan nog eens op 150km van de gate hangen zijn ze gewoon van ons ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Tasma
Maranno schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 18:17:
Als je dat vind koop de shuttles ergens anders of importeer ze zelf en verkoop ze voor minder, het eerste doen ik zelf ook gebeurt vaak zat dat je een condor voor minder koopt easy toch.
als je iets meer las dan de laatste post, zag je juist dat ik dat ook doe :) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Hehe was ook niet tegen jou was een algemene opmerking, lees wel alles :p

[ Voor 12% gewijzigd door Ashrah op 21-09-2008 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

150k voor shuttles?1M heb ik ook wel eens gezien.Dat hoort er ook bij. Dat is gewoon markt pvp.
En als je geen zin hebt om het te betalen dan ga je naar een station waar je ze zelf kan bouwen. Een bpo en wat trit is vaak stukken goedkoper. (kost wel wat minuutjes)
Bouw je er wat extra en verkoop die weer en je hebt er de kosten zo weer uit.

@furb, Synd is altijd al een plek geweest waar gemiddeld meer gankers rondvliegen. Dat is niet te vergelijken met een NRDS gebied als van de CVA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Tasma schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:41:
[...]

Tja, de KANS is er. Maar ik 2 jaar in 0.0 haulen, ben ik welgeteld 1x gesloopt, en dat was door gaterats lol. Niet door piraten, en zonder scout. Sorry hoor, maar haulen in 0.0 is net zo veilig als de alliance het maakt. Blijkbaar zuigt die alliance veiligheid daar. Tuurlijk zijn er hier piraten, maar nog -nooit- is het gebeurd dat er 'ineens' piraten waren. Cloakers zijn bekend, we weten dat ze er zijn, als ze er zijn proberen we ze te trappen, en anders niet alleen vliegen. Het is allemaal zo makkelijk. Omdat jij het moeilijk hebt in 0.0, betekend niet dat 0.0 moeilijk is, das klinkklare onzin.

[...]
Eerlijk gezegd klinkt het alsof je al 2 jaar in hetzelfde stukje 0.0 zit.. Misschien dat jij in 0.0 carebear country leeft maar ik verzeker je dat het in de meeste of in heel veel 0.0 gebieden er zo niet aan toe gaat. Ook al monitor je de channels, etc... Er is altijd wel een "verdwaalde" gast wat rommel aan het veroorzaken.. Het is heel goed mogelijk om zonder scout gepopped te worden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Tja, als er bij ons een neut/hostile ergens rondvliegt is bijna iedereen daar meteen van op de hoogte. Als je dan nog niet oplet en je wordt gepopped, ben je gewoon dom :)

Overigens heb ik in onze ruimte ook nooit echt last van solo roamers, als we bezoek krijgen is dat meestal door grotere groepjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Darth Malak schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:59:
[...]

Eerlijk gezegd klinkt het alsof je al 2 jaar in hetzelfde stukje 0.0 zit.. Misschien dat jij in 0.0 carebear country leeft maar ik verzeker je dat het in de meeste of in heel veel 0.0 gebieden er zo niet aan toe gaat. Ook al monitor je de channels, etc... Er is altijd wel een "verdwaalde" gast wat rommel aan het veroorzaken.. Het is heel goed mogelijk om zonder scout gepopped te worden... :)
ben door mijn jaren heen, (en hoe kom je op 2 jaar? speel al sinds dag 1 eve) overal geweest, solo zo'n beetje overal, ISS, BOB, GOON, er is geen regio waar ik niet geweest ben. Overal is het hetzelfde. Ogen open, opletten, snel bekend raken met locals en je komt altijd wel op je pootjes terecht, en ja, 1 op die 50 keer gaat het een keer wel fout, maar dit is eerder door een eigen fout, dan door de piraat..

Heb tijden rondgezworven in verschillende schepen, met niks dan mn schip & mijn cargobay & drones. Overal zijn piraten, overal zijn neuts en overal kan je relatief veilig rondvliegen. En nee, dat betekend niet dat je 1 jump per minuut kan maken, dat valt niet onder veilig vliegen.. En -dat- is waar mensen de fout in gaan. Haast, snel snel, hop jump.. oeps camp , "hoe kan dat nu?" Terwijl als je 2-5 min bij de gate had gewacht (cloaked als je in enemy territory bent) had je pods kunnen zien langskomen die je had kunnen aanspreken..

Het hangt allemaal af van je speelstijl, en de manier waarop jij je in eve bevind. Voor speler A is 0.0 altijd direct dodelijk , voor mij is het dat absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Ben op zoek naar een Federation Navy station (heb standing 6.7+) niet ver van Kahah. Zou iemand dat even voor me kunnen uitzoeken? Krijg je een koekje. Kan wel overzicht van Fed Navy agents opvragen, maar dan zie je nog niet hoe ver het van Kahah af ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik denk dat je met op http://eve-agents.com/ de goede region invullen al een heel eind komt, dan kan het al nooit meer heel ver weg zijn :P

Edit: Ok, 0 van hun agents in Khanid 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Paul op 23-09-2008 11:32 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

0.0 en lowsec space is verbluffend leeg over het algemeen. Op de grenzen lowsec/highsec en Empire/0.0 is het goed uitkijken en scouts gebruiken maar daarbuiten kan je honderden jumps maken zonder iemand op je overview te zien. De lokale bewoners gebruiken meestal Jump Bridges, de Isk Farmers loggen uit of cloaken en de kans om een actieve vloot tegen te komen is minimaal.

Ik heb een paar dagen in Delve rondgevlogen op zoek naar Officers en Dark Bloods en geen kip gezien. Zelfs systemen met 20+ belts met allemaal effectieve -1.0 truesec waren verlaten. Enige actie was een mega Ice Mining op ergens in een doodlopend systeem, wat isk farmers en mensen in stations.

De regio's die niet EN veroverbaar zijn EN van CCP een -1.0 truesec kado hebben gekregen (alles buiten Delve en Fountain) zijn wat lastiger, daar zijn de goeie systemen vaak wel bevolkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
In synd is de truesec nauwlijks beneden 0.0, maar is het nog steeds druk genoeg. En iedereen kan docken in de stations. Ook nog wat cloakers ertussen, en dan kan je heel leuk in intel kanaal horen wie er allemaal red en neutral zijn ergens, maar je schiet er niet veel mee op tenzij ze actief bezig zijn. Dan kan je wachten tot het voorbij is, maar anders moet je gewoon erdoor heen en hopen dat ze inderdaad afk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:30:
Ik denk dat je met op http://eve-agents.com/ de goede region invullen al een heel eind komt, dan kan het al nooit meer heel ver weg zijn :P

Edit: Ok, 0 van hun agents in Khanid 8)7
Jammer dat er geen 'in de buurt van'-zoekoptie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

furby-killer schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 12:04:
In synd is de truesec nauwlijks beneden 0.0, maar is het nog steeds druk genoeg.
Syndicate, hoe had ik die kunnen vergeten. Daar is inderdaad altijd wat te beleven, zelden iets dat je schip intact laat. Maar ook daar zijn toch nog wel rustige stukken ? Die twee rare pockets die je alleen via Outer Ring in kon komen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wij zijn recent verhuisd naar 1 van die pockets :)

Op zich is het niet al te druk daar, meer dead end dan dat kan je het niet krijgen. Maar komen nog wel regelmatig vijanden langs.
Onze vorige locatie was wat meer problemen met vijanden, maar toen zaten we wel meteen naast low sec en was de reis tussen 0.0 en high sec een stuk veiliger.

Ratting is redelijk bagger met een truesec van meer dan -0.1, maar exploration is weer wel redelijk goed te doen. Al zijn er eigenlijk teveel mensen die het doen in klein gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Ik kom uit een van die pockets :p welke ben je heen gegaan dan Furby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Houd het wel on-topic.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
EF-F36 is het middelpunt. Vroeger zaten er rebellion geloof ik.

GRNJ is 1 jump ervandoor waar corp zit en ik ook, heeft manufacturing + alle research stuff in het station. En de wachtlijsten vallen ver in 0.0 redelijk mee ook al zijn er redelijk wat neutral alts die ze ook gebruiken. Vandaag voor het eerst gezien dat er geen wachtlijst was voor ME.

EF heeft station, en dan hebben we nog 4 systemen zonder stations in zelfde constellation. Maar je moet altijd via EF om constellation binnen te komen, en EF kom je idd alleen binnen vanuit outer ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
ok beste mensen :)

heb even een vraagje, mijn alliance is industrial pas een corp gejoint die een war had, nu is de andere corp een corp, van 3 characters uit 2004, 1 vliegt een eos met perma shield?? setup en ions..

is daar een goede counter tegen hem? hij zegt dat hij alleen tegen die ene corp is, maar wil toch wat intel hebben hoe ik hem evt down krijgt, kan zo wel 20 man tegen hem sturen, maarjah, hoe minder/geen casualities van mijn kan des te beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Dutch2007 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:47:

heb even een vraagje, mijn alliance is industrial pas een corp gejoint die een war had, nu is de andere corp een corp, van 3 characters uit 2004, 1 vliegt een eos met perma shield?? setup en ions..

is daar een goede counter tegen hem? hij zegt dat hij alleen tegen die ene corp is, maar wil toch wat intel hebben hoe ik hem evt down krijgt, kan zo wel 20 man tegen hem sturen, maarjah, hoe minder/geen casualities van mijn kan des te beter
shield tanked eos is makkelijk neer te halen en makkelijk van weg te komen of hij heeft geen MWD en een redelijke tank 700 effective dps tank. of een point en 500dps tank met zero speed en geen mogelijk heden om te webben. ik zou zeggen breng een jammer en genoeg dps en hij is zo dood.

shield tanked eos'es zijn maar vaag je hebt geen plaats voor een web en scram zonder een crappy tank te hebben en je dps is ook nog eens pauper vooral sinds er geen heavy drones meer in gaan.

Game PC

Verwijderd

kan zo wel 20 man tegen hem sturen
19x falcon
1x heavy dps ship

>:)

(Edit: typo)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 08:06 ]

• Dutch2007
Shunt schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:59:
[...]

shield tanked eos is makkelijk neer te halen en makkelijk van weg te komen of hij heeft geen MWD en een redelijke tank 700 effective dps tank. of een point en 500dps tank met zero speed en geen mogelijk heden om te webben. ik zou zeggen breng een jammer en genoeg dps en hij is zo dood.

shield tanked eos'es zijn maar vaag je hebt geen plaats voor een web en scram zonder een crappy tank te hebben en je dps is ook nog eens pauper vooral sinds er geen heavy drones meer in gaan.
heb zelf een hyperion, met 6x die 425MM prototype gauss guns, dual accumudation armor rep, ~2000armor points per 12seconden momenteel, doable? met 55/65/72/72 resists op armor

• Sissors
  • Niet online
fit 7xion blaster cannon + 1x heavy neut (als dat past). Hoop meer dps, en heavy neut zou na loop van tijd zijn invunerability fields uit moeten schakelen.

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Stargates will now check how many players there are in the system and deny access if you attempt to jump into it when too many players are present. In addition to this you will not be able to login on a character if the system has too many players. We have also increased the amount of GMs this evening and if you are unable to login, please press the ESC button and submit a petition in the Stuck category.

This is a temporary solution to this issue, we are working on a permanent feature which has the highest priority and will be implemented as soon as possible.
Maandag was dit gelukkig opgelost en gold het alleen nog voor Jita waar een player cap van ?? op zit.. gevolgen hiervan mogen duidelijk zijn...

Afbeeldingslocatie: http://www.valheru.nl/eveonline/Stg_jita_nr48_1.jpg

• Dutch2007
furby-killer schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:11:
fit 7xion blaster cannon + 1x heavy neut (als dat past). Hoop meer dps, en heavy neut zou na loop van tijd zijn invunerability fields uit moeten schakelen.
Zit momenteel met 6x die 425MM, 1x medium bomb, cap rechargers II @mid slot, 3x hardeners alles behalve EM, 2x die armor reppers en 1x damage control II

Heb momenteel 19k powergrid, een 7e zou me ~21k powergridkosten, zit momenteel engineering naar V te brengen geeft me 5% extra, wilde eigenlijk voor T2 ishtur gaan, anders maar nog een lvl advanced weapon upgrades (lvl3)

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-08 23:58

Elp

Als je weet dat hij een Eos gebruikt kan je gewoon wat Gallente racial jammers inzetten. En dan is het gewoon een kwestie van genoeg DPS.
Maar zo te zien vlieg jij zelf ook Gallente, doordat de Eos standaard hoge resists heeft tegen kinetic en thermal damage (gallente damage dus) krijg je um waarschijnlijk niet dood, niet solo iig.

• Dutch2007
Elp schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:51:
[...]

Als je weet dat hij een Eos gebruikt kan je gewoon wat Gallente racial jammers inzetten. En dan is het gewoon een kwestie van genoeg DPS.
Maar zo te zien vlieg jij zelf ook Gallente, doordat de Eos standaard hoge resists heeft tegen kinetic en thermal damage (gallente damage dus) krijg je um waarschijnlijk niet dood, niet solo iig.
Had ik al verwacht :), mjah gelukkig hebben we ook caldari en amarr schepen :) achjah, we zien wel :) ig bedankt :), en jah zelf ben ik hem nog niet tegen gekomen, had van een corp gehoord dat hij eos gebruikt iig.

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-07 16:15
Shield tanked Eos klinkt wel leuk zeg =p
Is wel grappig als je toch mensen ziet die wel naar Pottsey luisteren op het gebied van passive shield tanking.. krijg je wat zieke dingen uit..

When in doubt, Ctrl-Q

• Sissors
  • Niet online
Je wilt om een eos neer te halen geen railguns maar blasters. (zowiezo wil je ook engineering op V hebben). Neut hem zodat zijn invun fields inactive gaan, en dan is het gewoon genoeg dps ertegen aan gooien. Zonder invuln fields red je het waarschijnlijk ook wel met railguns, maar blasters zijn gewoon stuk beter.

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

tudeLati schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:51:
Shield tanked Eos klinkt wel leuk zeg =p
Is wel grappig als je toch mensen ziet die wel naar Pottsey luisteren op het gebied van passive shield tanking.. krijg je wat zieke dingen uit..
Sowieso zijn sommige schepen enorm goed te shield tanken terwijl ze daar volgens "de regels" juist niet toe in staat moeten zijn.

(de passive shield tank van een Domi is echt monsterlijk vergeleken met een Passive Raven :P)

sudo apt-get rekt

• Ashrah
Blasters vs Rails :p oud verhaal, om eerlijk te zijn zou ik het houden bij de Rails snipe hem vanaf 100km, passive shieldtank is geen MWD dus hij kan dan niet bij je in de buurt komen.

• Sissors
  • Niet online
Vanaf 100km moet je iridium ammo gebruiken, geen schijn van kans dat je dan zijn tank breekt. En je moet hem toch webben + scramblen. Gewoon voor blasters gaan imo.
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste