Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:52:
Ik heb zojuist besloten om te gaan beginnen met EVE.
Na een trial van 14 dagen heeft het toch een goede indruk achter gelaten.
Ik heb nu het een en ander gelezen qua beginners tips:
- Learning skills tot het hoogste niveau brengen. (altijd handig als het iets sneller kan)
- Salvager heb ik al op mijn trial account, lekker om ISK te verdienen.
Ik zit alleen nog met mijn zogenaamde stats (willpower etc.)
In het begin wil ik vooral de PVP kant in, Raven lijkt me vet

Welke stats zou ik dan vooral hoog moeten zetten/kiezen?
Ik ben Caldari btw.
Zijn er verder nog andere dingen die handig zijn of slim zijn om mee te nemen?
Eigenlijk leg ik het altijd zo uit:
Als je van plan bent meer dan een paar maandjes te spelen, zou ik zeker alle basic learning skills op 4 krijgen en de advanced (behalve wellicht charisma) op 4, dit geeft je 8 punten op iedere stat en 8% overall (na alle skills & eventuele implants).
(Voor de echte diehards kan je ook meteen cybernetics naar 4 leren en +4 implants kopen, hiervoor zal je wel een GameTimeCard moeten kopen met euros en verkopen naar iskies, iets wat volkomen legaal is, en levert je voor 25-30 euro zo'n 350-400M isk op, wat je heel handig op weg helpt.. niet doen als je direct in de PvP gaat, dan verlies je je implants hard)
Voor de pvp kant is het redelijk makkelijk stats kiezen:
- perception & willpower gelijk en hoog (alle wapens behalve drones, schepen en de helft van je tank zijn gebaseerd op deze twee)
- memory & intelligence gelijk en redelijk (support skills om je ship beter te fitten, drones, industry)
- charisma hier snoep je alles op weg eigenlijk. Te laag is nooit goed, maar je gebruikt deze skill sporadisch at best. (trades, corp runnen, POS warfare dingen, advanced stuff)
Caldari zijn redelijk ondergeschikt waar het op pvp aankomt, er komt een patch aan die speed (nano) gaat nerfen wat zal helpen, maar het blijft een feit dat schepen die missiles en een shield tank gebruiken alleen in groepen kunnen pvp-en. Shield tanks zijn mid slots, de zelfde slots zijn nodig voor propulsion (microwarpdrive/afterburner, heel belangrijk) en tackle gear (webber, warp disruptor/scrambler en ook sensor boosters). Dus tanken en mensen weerhouden om gewoon weg te vliegen is (zo goed als) onmogelijk in een shield tanker.
Missiles hebben een flight time, net als drones, wat betekent dat mensen ze kunnen ontlopen voordat of zo snel gaan zodat deze wapens geen schade doen.
Voor puur pvp-en raad ik tegenwoordig Amarr aan, maar dat is echt totaal anders dan caldari.
Je kan nog steeds goed pvp-en in Caldari schepen, zolang je maar een groep bij je hebt die het meeste werk doet, dan kan jij lekker damage pompen of heel goed tanken.
Een raven is een Battleship, om die goed in pvp te kunnen vliegen zal je toch echt heel veel support skills al hoog moeten hebben: de meeste engineering skills op 4/5, missile op 4/5, redelijk navigation en drone skills, hierbij moet je echt denken aan 3-4M skillpoints puur in deze gebieden samen, en ravens kosten redelijk gefit nog steeds 140-200M isk per stuk (inc insurance). Een veel gebruikt caldari pvp ship voor beginners is bijvoorbeeld de caracal (cruiser) of de crow (interceptor), zeer handige pvp schepen tegen een fractie van de prijs.
Er staan ook handige guides op de eve-o forums (helaas ook een hoop onzin).