[PC][MMORPG] EVE-Online deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:31:
[...]

Ok, thanks. Scheelt dat ik in een Myrm tenminste rat-specific hardeners kan fitten. Denk dat ik dan voor de BC route ga, dan hoef ik tenminste geen 2 maanden te wachten voordat ik L3's aankan. Hoe heb jij 'em gefit trouwens? Je moet wel nagaan dat ik zo'n 3.7M SP's heb, en nog niet veel T2 spul kan fitten.
Toen ik voor het eerst ging? een vrij standaard T1 passive tank fit:
http://www.battleclinic.c...4-Passive-Tank-Drake.html

Alleen dan T1 en 3x Core defense field purger. Wel redelijk hoge skills in shields en genoeg voor Large shield extender II's.

Deze skills had ik ongeveer toen ik voor het eerst L3's deed.
Engineering:
Engineering 5
Energy Management 4
Energy Systems Operations 4
Shield Management 4
Shield Operations 4
EM/Therm/Kin/Exp Shield Compensation 4/4/4/4.

Later heb ik ze bijna allemaal op 5 gezet, maar met 4 red je L3's makkelijk.

Ben nu aan het experimenteren met een super regenerating Drake (4x Shield power relay II), maar ik mis daar nog veel skills voor om het allemaal te kunnen fitten.

Let wel dat Drakes bekend staan om hun passive tank. Ik gebruik geen cap om in leven te blijven en kan voor een BC belachelijke schade happen. Als ik vervolgens groepje vor gropje pull mogen ze rustig om me heen zwermen terwijl ik ze afknal met missiles en drones.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:24

rapture

Zelfs daar netwerken?

Mijn drake setup voor lvl3 zal zo eruit zien, momenteel hakt de overstap van Caldari Navy (heb standings voor lvl 4 agents, maar de saila-lag is niet bepaald grappig) naar een andere npc corp serieus in. Nog eventjes lvl2's grinden voordat ik terug lvl 3 kan doen. De tech II items zijn gericht op support skills die niet teveel trainingtijd kosten, maar altijd nodig zijn. Tech II wapens kosten meer dan 2 weken training en de fitting requirements zijn ook hoger zodat ik deze negeer. Het kan eenmaal gebeuren dat ik gunnery voor pvp wil zodat ik niet met een enorme hoop missile skills wil zitten. Mijn eerste 90 dagen GTC is nog niet op.

Shield Power Relay II (cap inleveren voor sneller shields rechargen)
Shield Power Relay II
Ballistic Control System II (er moet wat meer dps uitgedeeld worden)
Ballistic Control System II

Large Shield Extender II (verhoog de shield hp bij dezelfde rechargetijd zodat de hp/tijd een hogere dps tanking oplevert)
Large Shield Extender II
Y-S8 Hydrocarbon I Afterburners (wat sneller door missies bewegen, het kan gebeuren dat je alles kapot geschoten hebt en je moet nog paar minuten naar een warpgate cruisen)
Kinetic Deflection Amplifier II (verhoog de resistances naar 70%, tegen drones kan je weleens 4 shield amps nodig hebben)
Heat Dissipation Amplifier II
Magnetic Scattering Amplifier II

'Malkuth' Heavy Missile Launcher I, Scourge Heavy Missile (verminder de cpu vereisten en het kost niet teveel)
'Malkuth' Heavy Missile Launcher I, Scourge Heavy Missile
Drone Link Augmentor I

Anti-EM Screen Reinforcer I (goedkoper alternatief voor Core Defence Field Purger I, verminder de damage dat het opvangt ipv sneller rechargen)
Anti-EM Screen Reinforcer I
Anti-Thermal Screen Reinforcer I

Hobgoblin II x5 (Extra damage en goed in jamming situaties om frigs op te blazen. Het doet voldoende dps om een dire pithum neer te pinnen, dan kan ik dps doen om het op te blazen. Zonder drones kan het gebeuren dat een dire pithum je missiles kan tanken. Defenders kunnen ambetant doen.)

Volgens EFT kan het 146 dps tanken en tot 226 dps uitdelen. 37+k effective shield HP volgens EFT is een redelijke buffer. Passief getankte drakes kunnen actief getankte ravens uittanken. Een duel tussen een cruise raven en een drake kan onbeslist eindigen. Een torp raven is wat anders.

Enig lvl3-gevaar voor een drake is new frontiers op een slechte manier aanpakken. Er sneuvelen weleens drakes, als ze op afstand alle neut towers en drone silo's bombarderen. Er wordt dan zoveel drones gespawn en de drake is zoveel keer warpscrambled dat je in een slechte positie zit. De neut towers doen niks met een drake en drone silo's kan je ook met rust laten. Dan krijg je relatief kleine porties drones om op afstand kapot te schieten. Dus niet alles in 1 keer aggro'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
rapture schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:51:
Over een maand zal ik met een raven door lvl4 moeten vliegen om de inkomsten voor GTC met isk betalen in orde te krijgen.
Best apart dat dat mag. Moet zeggen dat dat voor de werkende mensch best een aardige manier is om ISK te maken. GTCs verkopen voor ISK is voor mij stukken efficienter dan zelf minen eigenlijk. Zag vandaag pas dat CCP dat zelfs faciliteert.

Anyway, kan een T1 Myrm armorgetanked denk je ook die Level 3's doen? Heb niet de skills voor passive shield tanking denk ik, bovendien vind ik armor tanken wel prima.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:06

Creesch

bla bla!

Hydra schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:30:
[...]

Best apart dat dat mag. Moet zeggen dat dat voor de werkende mensch best een aardige manier is om ISK te maken. GTCs verkopen voor ISK is voor mij stukken efficienter dan zelf minen eigenlijk. Zag vandaag pas dat CCP dat zelfs faciliteert.
Naja eigenlijk best logisch dat het mag als je er over na denkt. CCP is gewoon een bedrijf dat winst wil maken. Normaal gesproken zouden de mensen die nu GTC verkopen voor ISK dit hebben ingekocht bij macros/farmers, waardoor CCP er zelf geen cent van krijgt.
Veel van de mensen die nu hun account(s) betalen met ISK zouden anders niet spelen of minder accounts hebben. Op deze manier laat CCP ze eigenlijk indirect (via anderen) betalen en maakt er zelf dus meer winst op.

Voor het spel zelf is het imho ook gezonder aangezien de drive om de ISK via minder legale methodes te krijgen nu kleiner word en de handel om ISK tussen spelers blijft die allemaal het spel spelen omdat ze het leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
rapture schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:30:
Mijn drake setup voor lvl3 zal zo eruit zien, momenteel hakt de overstap van Caldari Navy (heb standings voor lvl 4 agents, maar de saila-lag is niet bepaald grappig) naar een andere npc corp serieus in. Nog eventjes lvl2's grinden voordat ik terug lvl 3 kan doen. De tech II items zijn gericht op support skills die niet teveel trainingtijd kosten, maar altijd nodig zijn. Tech II wapens kosten meer dan 2 weken training en de fitting requirements zijn ook hoger zodat ik deze negeer. Het kan eenmaal gebeuren dat ik gunnery voor pvp wil zodat ik niet met een enorme hoop missile skills wil zitten. Mijn eerste 90 dagen GTC is nog niet op.

Shield Power Relay II

Large Shield Extender II (verhoog de shield hp bij dezelfde rechargetijd zodat de hp/tijd een hogere dps tanking oplevert)
Large Shield Extender II
Y-S8 Hydrocarbon I Afterburners (wat sneller door missies bewegen, het kan gebeuren dat je alles kapot geschoten hebt en je moet nog paar minuten naar een warpgate cruisen)
Kinetic Deflection Amplifier II (verhoog de resistances naar 70%, tegen drones kan je weleens 4 shield amps nodig hebben)

'Malkuth' Heavy Missile Launcher I, Scourge Heavy Missile (verminder de cpu vereisten en het kost niet teveel)
Drone Link Augmentor I

Anti-EM Screen Reinforcer I (goedkoper alternatief voor Core Defence Field Purger I, verminder de damage dat het opvangt ipv sneller rechargen)

Hobgoblin II x5 (Extra damage en goed in jamming situaties om frigs op te blazen. Het doet voldoende dps om een dire pithum neer te pinnen, dan kan ik dps doen om het op te blazen. Zonder drones kan het gebeuren dat een dire pithum je missiles kan tanken. Defenders kunnen ambetant doen.)

Volgens EFT kan het 146 dps tanken en tot 226 dps uitdelen. 37+k effective shield HP volgens EFT is een redelijke buffer. Passief getankte drakes kunnen actief getankte ravens uittanken. Een duel tussen een cruise raven en een drake kan onbeslist eindigen. Een torp raven is wat anders.

Enig lvl3-gevaar voor een drake is new frontiers op een slechte manier aanpakken. Er sneuvelen weleens drakes, als ze op afstand alle neut towers en drone silo's bombarderen. Er wordt dan zoveel drones gespawn en de drake is zoveel keer warpscrambled dat je in een slechte positie zit. De neut towers doen niks met een drake en drone silo's kan je ook met rust laten. Dan krijg je relatief kleine porties drones om op afstand kapot te schieten. Dus niet alles in 1 keer aggro'en.
Ik heb deze drake setup voor het ratten in 0.0 en werkt prima moet ik zeggen:

7x malkuth heavy missile launchers met scourges
2x large shield extender II
2x Invul II
1x Photon Scattering II
1x Heat Dissipation field II
3x BCU II
1x Damage Control I

Doet iets van 200dps, ik moet écht meer skillen. Mijn shield is bijna 13k, en resists (shield) zijn allemaal 75%+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik denk dat blaster ships niet erg veel last zullen hebben van nerf. Blaster ships zullen 1 van weinige schepen zijn die vaak een warp scrambler zullen fitten ipv een warpdisruptor. En met web + warp scrambler gaat je tegenstander nergens naar toe, terwijl als je tegenstander een warp disruptor heb jij nog redelijk mobiel ben. En ik denk dat meeste andere schepen liever een disruptor zullen fitten.

Ik zie ook niet in waarom lach/arazu overpowered zou worden. Nu kan een huginn zorgen dat je nergens naartoe gaat (2 webs = -99% snelheid, hij heeft altijd wel vriendjes voor warpscrammen). Voordeel van gallente recons is dat ze ook warp scrammen erbij doen, maar je target krijg je nooit langzamer dan -80 tot -90% speed ongeveer als hij mwd heeft gefit, en als hij AB heeft doet je lachesis helemaal niks en gaat je target lachend ervandoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:58
furby-killer schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:32:
Ik zie ook niet in waarom lach/arazu overpowered zou worden. Nu kan een huginn zorgen dat je nergens naartoe gaat (2 webs = -99% snelheid, hij heeft altijd wel vriendjes voor warpscrammen).
precies om wat je hier zegt zijn ze overpowered, je hebt een specifiek schip nodig als counter en daarnaast moet je met meerdere zijn voor het warpscramblen en dan nog komt een nano die weet wat ie doet meestal weg doordat ie niet per direct stil staat maar door zijn snelheid buiten warpscramble range kan komen. (als ie zowiezo al een groep met een huginn aanvalt.)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Met als verschil dat als ik een schip met AB heb een lachesis mij niks kan doen. En tegen nano schepen doet een lachesis niet veel meer dan dat elk battleship kan doen, mwd uitschakelen en warpjammen. Lachesis doet dat mwd uitschakelen met wat meer zekerheid, echter net als bij neuten zal de mwd eerst zijn huidige cyclus af maken. Dus gemiddeld heb je nog 5 seconde volle snelheid, en als het bij een gatecamp is heb je dus gewoon een volle 10 seconde je mwd beschikbaar en daarna nog je inertia. Als je daarmee niet de gate haalt overleef je het zowiezo niet. En zelfs als je er dan niet ben kan je alsnog het laatste stukje zonder mwd doen.
Als een huginn bij gatecamp een lock op je hebt heb je onmiddelijk alleen nog je inertia over en is het daarna voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bevindingen na enkele uurtjes singularity:

* Warp scrams leggen mwd's af MIDDEN IN EEN CYCLUS!! Instant vertraging -> slecht voor blasters. Ik dacht dat je gewoon nog zou verder gaan tot de huidige cyclus gedaan was.. niet dus
* Meeste interceptors hebben problemen om over de 5km/s te raken. Dingen die maar één speed mod gebruiken veranderen bijna niks (taranis). Vagabond raakt moeilijk over de 3km/s zonder belachelijke bedragen aan fittings te geven.
* Byebye nano-hac. Hoofddoel wordt wsl snipen (want supertanks zijn het ook niet) nu...
* Raven = win

Uiteindelijk niet helemaal ontevreden met de veranderingen al zullen er waarschijnlijk wel nog een paar veranderingen moeten doorgevoerd worden vooraleer ze dit op tranquility uitproberen.. Mijn abaddon gaat nog slechts 70m/s met plates of zo met zijn nieuwe basissnelheid :-)
Blijkbaar is ook nog niet alles aangepast, want voorlopig is het op testserver voordeliger om een T1 microwarp te gebruiken dan een T2! :-D Zelfde boost voor beide maar T1 heeft minder grid nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zo! Gisteravond m'n Covetor kunnen kopen. Het is best een sprong van 2 naar 3 stripminers :D Ik ga me nu verder focussen op m'n cruiser / gunnery skills om die missions wat sneller te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
* AjDuLion zegt gefeliciteerd corpy :P (aangezien ik weet dat ie vandaag jarig is maar geen manier van contacten heb atm)

ik heb de covetor overgeslagen om eerlijk te zijn de hulk is heel snel geleerd nu en haalt ook veel meer binnen (en hij kan in high sec permatanken:))

edit : ik vond de sprong van 3 naar 2 ice stripminers naar de mack een hele sprong :+

[ Voor 13% gewijzigd door AjDuLion op 29-07-2008 16:53 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
angel00008 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:51:
ik heb de covetor overgeslagen om eerlijk te zijn de hulk is heel snel geleerd nu en haalt ook veel meer binnen (en hij kan in high sec permatanken:))

edit : ik vond de sprong van 3 naar 2 ice stripminers naar de mack een hele sprong :+
De Hulk is me nog even te duur (94M, duurt zo'n 30 uur om die eruit te minen), wil binnenkort een BC kunnen kopen, en die goed fitten. Dan ga ik geld verdienen met missions.

[ Voor 8% gewijzigd door Hydra op 29-07-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

* MazeMouse zegt gefeliciteerd corpy :P (aangezien ik weet dat ie vandaag jarig is maar geen manier van contacten heb atm)
Hell yeah!
Sorry dat ik al een tijdje niet meer online geweest ben enzo maar druk druk druk :P
Maar goed, zal binnenkort weer eens wat dingen komen opblazen :)

EDIT:
Ok, het is compleet off-topic enzo. Maar jij hebt mijn MSN toch wel?

[ Voor 8% gewijzigd door MazeMouse op 29-07-2008 20:17 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
MazeMouse schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:17:
[...]

Hell yeah!
Sorry dat ik al een tijdje niet meer online geweest ben enzo maar druk druk druk :P
Maar goed, zal binnenkort weer eens wat dingen komen opblazen :)

EDIT:
Ok, het is compleet off-topic enzo. Maar jij hebt mijn MSN toch wel?
nope

hoe voelt dat nou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
* Hurtebise zegt gefeliciteerd corpy :P (aangezien ik weet dat ie vandaag jarig is maar geen manier van contacten heb atm)

Kan je misschien je fitting voor die hulk even doorgeven. Ben geïnteresseerd. Plus hoe regel je het oretransport? Via een tweede account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Hurtebise schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:46:
[...]

Kan je misschien je fitting voor die hulk even doorgeven. Ben geïnteresseerd. Plus hoe regel je het oretransport? Via een tweede account?
2e account of ik fit mn hulk met 2x t2 ore expanders.

verder gewoon npc specific shield hardners en t2 strips met crystals.

aangezien het beste wat er te minen valt veldspar is kan je gewoon in high sec blijven dus word wel makkelijk dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
rapture schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:30:

Shield Power Relay II

Large Shield Extender II

Drone Link Augmentor I

Ik vind dit een behoorlijk slechte drake setup als ik eerlijk mag zijn :/
146dps tanken? Dat is dramatisch slecht.

[Drake]
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II

Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Invulnerability Field II
Ballistic Deflection Field II
Heat Dissipation Field II

Heavy Missile Launcher II, Scourge Heavy Missile
[empty high slot]

Core Defence Field Purger I

Hornet II x5 of welke andere drones je voorkeur hebben.

Met deze setup krijg je 626 dps tank (uniform),
Wanneer je speelt met de hardeners krijg je hele andere getallen.
In dit geval is de tank voor Kinetic bijvoorbeeld 1133dps.

Kwa damage deal je met deze setup 297dps (inc drones)

AB vind ik overbodig, je moet sowieso al richting een warpgate cruisen wanneer je inwarpt, salvagen doe je later maar.

Heb je problemen met CPU en/of grid dan swap je de heavy launchers T2 met best named.

Skillwise is dit niet zo dramatisch. Gewoon zorgen dat je secondairy missile skills minimaal lvl3 zijn en je T2 heavies kunt gebruiken.

(Moet daarbij wel zeggen dat ik BC lvl5 heb en Adv. Weapons Upgrades op lvl5.)
Maar zelfs met deze op lvl4 is het goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 14:35
Daar moet je wel even voor skillen, en iemand die met level 3 missies bezig is, kan die setup voorlopig wel vergeten.

[ Voor 78% gewijzigd door De_Bastaard op 30-07-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind refrag zijn layout toch ook een pak beter hoor.. zelfs als je gewoon de T1 versie neemt is deze stukken beter dan die andere voor level 3.. Kan je gewoon mee beginnen en terwijl je L3 missies aan het doen bent gewoon doortrainen tot je die T2 tank kan fitten.

*zoekt naar het omhoog-duimpje* oh right, geen battleclinic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:36
De mids zoals Refrag ze heeft zijn gewoon de missiontank van de drake, om de lows ook zo te kunnen fitten heb je wel even nodig om te trainen wat je in het begin kan doen is 2 SPR's en 2 PDU's en met Malkuth Launchers, betekent wel dat je ook +/- 100dps minder doet maar met level 3's moet dat geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
angel00008 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:30:
aangezien het beste wat er te minen valt veldspar is kan je gewoon in high sec blijven dus word wel makkelijk dan :)
Alleen zijn trit prijzen wel behoorlijk gekelderd de afgelopen dagen, in Essence zit het nu op 2.44 ISK per unit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
De doom scenarios van de toename van trit prijs na weghalen van prijs cap blijkt ook wel mee te vallen.

Vraagje: Heeft een BC veel nut bij de grotere fleet fights? En zo ja voor welke range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet zijn BC's aardig nuttig. Ze kunnen een warfare link fitten, supporten, offensief in de weer tegen de kleinere schepen, best veel eigenlijk. ligt een beetje aan het schip. Zo heeft een standaard passive tank drake niet superveel nut, maar als ie een warfare link fit opeens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Hangt van de fleet objective en fleet opbouw af lijkt me. BC's kunnen zeer nuttig zijn... zijn vaak niet automatisch primary en kunnen toch erg nuttig zijn. Persoonlijk zou ik het jammer vinden om warfare links te gebruiken terwijl je niet de cs bonusses krijgt maar goed.. Maar BC's kunnen erg nuttig zijn om in te hakken op de wat kleinere schepen (cruisers e.d.)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Darth Malak schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:56:
Hangt van de fleet objective en fleet opbouw af lijkt me. BC's kunnen zeer nuttig zijn... zijn vaak niet automatisch primary en kunnen toch erg nuttig zijn. Persoonlijk zou ik het jammer vinden om warfare links te gebruiken terwijl je niet de cs bonusses krijgt maar goed.. Maar BC's kunnen erg nuttig zijn om in te hakken op de wat kleinere schepen (cruisers e.d.)..
op de drake na heb ik niet veel bc's gevlogen,

zelf zie ik de voordelen van bv een myrm en een brutix wel in met mooie anti frig/cruisers setup en warfare links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat de speed nerf mss ook wel een boost zal geven aan de BC's.. Zijn beetje vergelijkbaar nu met de HAC's, alleen zijn laatstgenoemde wel (voorlopig?) duurder dan een BC natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Als je een HAC goed kan vliegen met T2 wapens zijn de level 2 Battlecruisers vaak bijna zo goed. De Hurricane en Harbinger zijn qua vuurkracht niet zo verschillend, de Myrmidon (veel minder drones) en Drake (veel minder bereik met missiles) komen wat meer tekort t.o.v. hun HAC concurrenten. In alle gevallen heb je minder snelheid en wendbaarheid maar een stukmeer hitpoints en een goedkoper schip dat goed te verzekeren is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Wanneer je een drake vliegt tijdens een fleetbattle zul je inderdaad niet zo snel primairy zijn... daar is je tank te goed voor en je threath (dps) te laag.

Voor de beginnende pvp'er is de drake dus perfect! Je hoeft niet bang te zijn om je schip snel te verliezen (tenzij je in kleine groepjes gaat hunten). En de verzekering zorgt ervoor dat je in principe enkel je fitting kwijt raakt wanneer je gekilled wordt.

Drake bij fleetbattle is ideaal om kleine schepen te killen. Frigates en Cruisers gaan er vrij snel aan.
Je zou 1 of 2 midslots kunnen opofferen om een webber en scrambler te fitten. Je kunt dan "op je gemak" kleine schepen killen.

Met een warfare link ben je nog nuttiger, alleen lever je dan wel wat in op je tank of dps.

Drake is gewoon 1 van de betere pvp schepen voor beginners. Kost niks, lage dreiging voor de vijand en daarom dus een langer leven en toch lol hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 12:38

PromWarMachine

Forsaken Archer

Calamor schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:22:
[...]

Als het goed is in 1.0 en 0.9 zijn geen rats.
Dank! Dat klopt inderdaad. Heb gister een Badger II gekocht en voordat ik weg ging naar m'n werk aangezet. Helaas was hij bij aankomst op m'n werk (45 min.) alweer gestopt, omdat de mine leeg was.

Daar heb ik vanochtend een "Survey scanner" voor gekocht (zodat ik kan zien welke mine nog veel quantity heeft) en hem opnieuw aangezet. Ging stukken beter. Rond het middaguur was de totale capaciteit van 5000 m3 gevuld. Heerlijk. Als ik dat process, levert dat 500k ISK op. Dat is meer dan de Badger II + Miner I gekost heeft en dat in één (werk)dag!

Vannacht gaat hij weer aan.. en morgen naar m'n werk weer. Dat zijn makkelijke extra inkomsten.

Ik (AFK-)mine alleen in 1.0 en 0.9. Wat mine ik dan? Nou, deze dingen:
• Massive Scordite
• Solid Pyroxeres

Ben nog op zoek naar Plagioclase.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scordite is na veld een van de betere betaalde ores..
plagio vind je genoeg maar in de .6.7sec regionen

nu vind is 500k erg overdreven voor een afkbadger.. 5k veld !=500k isk anders wil ik wel weten waar jij het verkoopt.. krijg ongeveer 40miljoen voor 11miljoen trit "4miljoen veld-ish"

hulk met MLU II's ftw en dan 100k roids afkfarmen in .5 terwijl jij lekker aan het 0.0 ratten bent.. makkelijk verdiend die iskies

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 12:38

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:23:

nu vind is 500k erg overdreven voor een afkbadger.. 5k veld !=500k isk anders wil ik wel weten waar jij het verkoopt.. krijg ongeveer 40miljoen voor 11miljoen trit "4miljoen veld-ish"
Mijn badge had 48.250 Condensed Scordite bij zich.
Dat resulteert in 104k Trit & 63k Pye.
Verkoop dat tegen deze prijzen: 2.74/trit & 4.25 voor Pye en dit AFK rondje was goed voor 509.295 ISK :)

Het is een Badger II met standaard 5000 m3 he ^^

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:23:
scordite is na veld een van de betere betaalde ores..
plagio vind je genoeg maar in de .6.7sec regionen

hulk met MLU II's ftw en dan 100k roids afkfarmen in .5 terwijl jij lekker aan het 0.0 ratten bent.. makkelijk verdiend die iskies
Afkfarmen? je moet toch iedere 3 minuten de cargo naar de can/indy verslepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

@ Refragmental

[Drake, variant van Refragmental's setup]
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II
Power Diagnostic System II

Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Invulnerability Field II

[empty high slot]

Hobgoblin II x5

1. Shield Management IV (1 day, 14 hours, 51 minutes, 40 seconds)
2. Tactical Shield Manipulation III (14 hours, 1 minute, 5 seconds)
3. Tactical Shield Manipulation IV (3 days, 7 hours, 17 minutes, 58 seconds)
4. Electronics V (4 days, 16 hours, 8 minutes, 46 seconds)
5. Engineering V (4 days, 16 hours, 8 minutes, 46 seconds)
6. Missile Launcher Operation V (4 days, 10 hours, 37 minutes, 50 seconds)
7. Shield Operation V (4 days, 16 hours, 8 minutes, 46 seconds)
8. Weapon Upgrades V (9 days, 8 hours, 17 minutes, 32 seconds)
9. Advanced Weapon Upgrades I (45 minutes, 32 seconds)
10. Advanced Weapon Upgrades II (3 hours, 32 minutes, 4 seconds)
11. Advanced Weapon Upgrades III (19 hours, 59 minutes, 34 seconds)
12. Advanced Weapon Upgrades IV (4 days, 17 hours, 5 minutes, 58 seconds)
13. Heavy Missiles IV (2 days, 8 hours, 32 minutes, 59 seconds)
14. Heavy Missiles V (13 days, 7 hours, 53 minutes, 32 seconds)
15. Heavy Missile Specialization I (37 minutes, 56 seconds)

Toegankelijkheid: 55 dagen bijskillen, 3x 12 miljoen ISK rig's zodat de insurance het verlies van deze drake niet meer zo goed dekt (er valt meer te verliezen). Volgens EFT zou de cap 36 minuten meegaan (riskant), 642 dps tanking en 207 dps damage. 340 dps tanking als de hardeners falen (neut towers in new frontiers).

Het is in worstcase blijkbaar ruim 2x beter dan een volledige passieve drake (design goal: 150 dps). Als je de shield recharge hoog genoeg opjaagt, dan moet je geen zorgen over resistances maken? Dan is er de 150 dps full passive tanking drake als je niet in een drake vast wil trainen en de echte drake tankt 600+ dps (in worstcase 300+dps).

Als de speed nerf doorgaat, dan wil ik wel in een drake vasttrainen. De heavy missiles kunnen plotseling alles optimaal onderscheppen, wegens missiles gaan meestal dubbel zo snel als je target ipv target gaat meestal dubbel zo snel als je missiles. Over 3 weken zit ik aan het einde van mijn eerste 90 dagen GTC, een relatief jonge account.
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 08:23:
*zoekt naar het omhoog-duimpje* oh right, geen battleclinic :P
De 150 dps drakes zie ik op eve-online forum meer als de aanbevolen drake, blijkbaar moet ik voor "echte setups" ergens anders gaan zoeken/kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:34:
[...]

Afkfarmen? je moet toch iedere 3 minuten de cargo naar de can/indy verslepen?
niet echt.. het is 2 cycles tot waneer mn hulk vol zit..
dus 6 minuten.. om even wat in een can te dumpen.. mij makkelijk genoeg om afk te noemen.. hulk tankt toch al die beltcrap

overigens run ik gewoon een freighter <3

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Refragmental schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:57:
Wanneer je een drake vliegt tijdens een fleetbattle zul je inderdaad niet zo snel primairy zijn... daar is je tank te goed voor en je threath (dps) te laag.

Voor de beginnende pvp'er is de drake dus perfect! Je hoeft niet bang te zijn om je schip snel te verliezen (tenzij je in kleine groepjes gaat hunten). En de verzekering zorgt ervoor dat je in principe enkel je fitting kwijt raakt wanneer je gekilled wordt.

Drake bij fleetbattle is ideaal om kleine schepen te killen. Frigates en Cruisers gaan er vrij snel aan.
Je zou 1 of 2 midslots kunnen opofferen om een webber en scrambler te fitten. Je kunt dan "op je gemak" kleine schepen killen.

Met een warfare link ben je nog nuttiger, alleen lever je dan wel wat in op je tank of dps.

Drake is gewoon 1 van de betere pvp schepen voor beginners. Kost niks, lage dreiging voor de vijand en daarom dus een langer leven en toch lol hebben.
Zo'n beginner qua pvp ben ik niet hoor ;)

Alleen geen ervaring met fleet battles en battlecruisers (myrmidon, hurricane en vooral harbinger) zijn mijn favoriete schepen op het moment, dus vlieg ik die het liefst. Vroeg me alleen vooral af voor welke range ik zou moeten fitten voor tijdens de grotere fleet battles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Nog wat EFT'en.
[Drake]
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II

Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
V-M15 Braced Multispectral Shield Matrix
Non-Inertial Ballistic Screen Augmentation I
Ditrigonal Thermal Barrier Crystallization I

[empty high slot]

Hobgoblin II x5

Dit kan ik nu fitten. 429dps tanking, 167dps damage en in worstcase 251dps tanking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
Waar ga je dat voor gebruiken? Het is niets voor pvp aangezien het een drijvende baksteen is. Voor missies zou kunnen maar de dps is wat aan de lage kant, misschien een shield power relay inruilen voor een balistic control system?

Leuk als je een missie kan perma tanken, minder leuk als het een uur duurt voor je alles dood hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
furby-killer schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:55:
[...]

Zo'n beginner qua pvp ben ik niet hoor ;)

Alleen geen ervaring met fleet battles en battlecruisers (myrmidon, hurricane en vooral harbinger) zijn mijn favoriete schepen op het moment, dus vlieg ik die het liefst. Vroeg me alleen vooral af voor welke range ik zou moeten fitten voor tijdens de grotere fleet battles.
Ligt helemaal aan je FC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
brainball schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 07:15:
Waar ga je dat voor gebruiken? Het is niets voor pvp aangezien het een drijvende baksteen is. Voor missies zou kunnen maar de dps is wat aan de lage kant, misschien een shield power relay inruilen voor een balistic control system?

Leuk als je een missie kan perma tanken, minder leuk als het een uur duurt voor je alles dood hebt.
Gaat ie niet kunnen fitten tenzij ipv een SPR II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurtebise schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:46:
[...]

idd via een 2de account met een hauler oid..
maar als je een hulk hebt kun je net zo goed 2 cargo optimizer rigs 2x40mil + 2 cargo extenders fitten... je yield is dan wel 18% lager maar je hebt wel 18.k cargo.. genoeg voor ongeveer 4-5 cycles met 3 t2 strips

voor de rest zijn de fits erg makkelijk..

mids
1 invul field 1x small shield extender 1x small shield booster 1x survey scanner
highs
3x t2 strip miner met t2 crystals naar keus

lows. "variabel.
2x mining laser upgrade II anders 2x cargo extender II als je aleen met je hulk mined

rigs: 2x cargohold optimalization I

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
rapture schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:00:

Toegankelijkheid: 55 dagen bijskillen, 3x 12 miljoen ISK rig's zodat de insurance het verlies van deze drake niet meer zo goed dekt (er valt meer te verliezen). Volgens EFT zou de cap 36 minuten meegaan (riskant), 642 dps tanking en 207 dps damage. 340 dps tanking als de hardeners falen (neut towers in new frontiers).
Wanneer je new frontiers krijgt zou je eventueel de actieve hardeners kunnen swappen voor de passive shield amplifiers.
Niet cap afhankelijk, maar wel met minder tank.
Zorg ook dat je minimaal BC lvl4 heb vanwege de resist en missile bonusses.

Overigens hebben we het ook niet eens over implants gehad.
Er zijn cap, shield en missile implants die een heel nuttige aanvulling kunnen zijn voor deze setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Dat zeker maar voor een beginner is dat niet haalbaar.

Mijn mission tank voor Serpentis (ik speel 2 accounts dps komt van de Astarte op mijn andere account)

[Drake, tank]
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II

Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Large Shield Extender II

'Malkuth' Heavy Missile Launcher I, Thunderbolt Heavy Missile
Medium Remote Armor Repair System II /OFFLINE

Hobgoblin II x5

1069dps tank als ik niet word geneut, 570 met hardners offline
220dps

---

de dps Astarte

Magnetic Field Stabilizer II
Medium Armor Repairer II
Armor Thermic Hardener II
Energized Adaptive Nano Membrane II

10MN MicroWarpdrive II
Stasis Webifier II
Cap Recharger II
Cap Recharger II

Heavy Ion Blaster II, Void M

Capacitor Control Circuit I
Capacitor Control Circuit I

Hammerhead II x5

125dps tank
823 dps

Bijna alle missies zijn goed te doen zo en als het echt niet gaat dan vraag ik een maatje met een Basilisk mee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
waarom 4x spr II's ? is de stacking penalty bij 3 all niet zo hoog dat je net zo goed een pdu II kan fitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:21
volgens EFT, met max skills:
met 4 SPR: 688 DPS tanked
met 3 SPR/1 PDU: 600 DPS tanked

het is dus beter om 4 te fitten dan 3/1 :D

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Stacking penalty is laag inderdaad zoals byte zegt, deze setup is alleen voor missies/plexes verder nergens geschikt voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Alleen plexes meer lijkt mij, zon tank is beetje nutteloos voor missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Hoezo nutteloos voor missies? icm met een 2e boot voor de dps werkt dit perfect :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
ik denk eerder alleen geschikt voor missies... voor de 8/9/10 / 10 plexes heb je wel iets beters nodig... Wij hadden last een guristas maze, dan krijg je dus EM citadel torps om je oren = bye bye drake tank....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
GamemasterByte schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:56:
ik denk eerder alleen geschikt voor missies... voor de 8/9/10 / 10 plexes heb je wel iets beters nodig... Wij hadden last een guristas maze, dan krijg je dus EM citadel torps om je oren = bye bye drake tank....
die heb ik een keer gedaan..

phobos om te reppen + 3 domi's die de 4e domi repte (mij dus)

was resist fitted geen plates.

ging allenmaal prima de eerste 30 seconden tot iets mij opeens raakte...

toen die em citadel torp mij raakte ging ik van 99% armor naar pop.....

daarna zijn we heeeeeel wat duur speelgoed verloren :(

en voor zover ik later opgezocht heb is de reward van die plex niet eens zo hoog..

[ Voor 5% gewijzigd door AjDuLion op 01-08-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Maranno schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:28:Mijn mission tank voor Serpentis (ik speel 2 accounts dps komt van de Astarte op mijn andere account)
Waarom is lezen zo moeilijk? staat toch duidelijk Serps niet guristas/angels whatever :p tuurlijk heb je daarvoor een andere setup/schip nodig

Guristas Maze, dat word een Abaddon of Domi voor beste results gok ik allebij 50% base armor resist op EM, Drake kan btw ook een 800dps + tank op em hebben is maar hoe je de setup doet.

[ Voor 23% gewijzigd door Ashrah op 01-08-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
Maranno schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:19:
[...]

[...]

Waarom is lezen zo moeilijk? staat toch duidelijk Serps niet guristas/angels whatever :p tuurlijk heb je daarvoor een andere setup/schip nodig
klopt, maar ik heb nog nooit gezien dat iemand ALLEEN MAAR serpentis missions kreeg ;) en het was maar een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig is EM op mijn Drake mijn hoogste resist. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:43:
[...]

genoeg om 30k of iets in die richting te tanken, elke halve minuut? dan heb je toch wel vrij veel repping power nodig denk ik :) Zeker omdat er ook nog een heleboel BS + support op je aan het schieten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door GamemasterByte op 01-08-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:43:
[...]

Toch ga je geen Citadels tops tanken in je drake :P

[ Voor 65% gewijzigd door archetta op 01-08-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tja, maar bij een missie is 1000 dps tanked redelijk doelloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
furby-killer schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 18:27:
Tja, maar bij een missie is 1000 dps tanked redelijk doelloos.
beter overkill dan insurance zeg ik altijd maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 14:37
Waarom 2x therm 1x kinetic voor serpentis resistances? ze doen meer kin dan therm :x

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Omdat je Kin al 86.5 is en themal op 76 hangt andere resists zijn nogal useless tegen Serps, plug die fit maar in EFT en kijk zelf :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
Maranno schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 22:46:
Omdat je Kin al 86.5 is en themal op 76 hangt andere resists zijn nogal useless tegen Serps, plug die fit maar in EFT en kijk zelf :p
Wacht ff, sliep nog half :P

Serpentis zijn weak tegen kin, maar doen idd meer therm damage ;) my bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GamemasterByte schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 18:33:
[...]

beter overkill dan insurance zeg ik altijd maar ;)
Als je weet wat je doet is minder tank niet noodzakelijk slechter.. In mijn ogen is meer tank = minder dps. Als die tank dan nog overkill is dan kan je beter wat tank inruilen voor DPS en sneller door de missies gaan.. AE4 met een overkill-tank en matige dps duurt eeuwen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
angel00008 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:02:
waarom 4x spr II's ? is de stacking penalty bij 3 all niet zo hoog dat je net zo goed een pdu II kan fitten ?
SPR's hebben geen stacking penalty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
GamemasterByte schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:57:
[...]

genoeg om 30k of iets in die richting te tanken, elke halve minuut? dan heb je toch wel vrij veel repping power nodig denk ik :) Zeker omdat er ook nog een heleboel BS + support op je aan het schieten zijn.
[Drake, New Setup 2]
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II

Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Photon Scattering Field II
Invulnerability Field II

Rocket Launcher II, Defender I
[empty high slot]

Hornet II x5

1500+ EM Tank (per halve minuut is dat 45.000 tanked)
500+ Thermal Tank
700+ Kinetic Tank
1000+ Explosive Tank

En tegen citadel torps kun je defender missiles gebruiken... vandaar die 2 rocket launchers. Bereik van 78km met een launchrate van 2.4sec per launcher. Als het goed is zou die torp dus allang kapot moeten zijn voor ie bij je is.

Je hebt echter wel pech met je dps, die zuigt ronduit. 192dps in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
Refragmental schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 11:18:
[...]

[Drake, New Setup 2]
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II
Shield Power Relay II

Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Invulnerability Field II

[empty high slot]

Hornet II x5

1500+ EM Tank (per halve minuut is dat 45.000 tanked)
500+ Thermal Tank
700+ Kinetic Tank
1000+ Explosive Tank

En tegen citadel torps kun je defender missiles gebruiken... vandaar die 2 rocket launchers. Bereik van 78km met een launchrate van 2.4sec per launcher. Als het goed is zou die torp dus allang kapot moeten zijn voor ie bij je is.

Je hebt echter wel pech met je dps, die zuigt ronduit. 192dps in dit geval.
precies, dan ben je wel een hele tijd bezig om die missie te doen, en houd je geen tijd over om dat verdiende geld uit te geven :+ Ik denk dat een orbiting AF met AB + logistics ship de beste combi is, en dan een paar DPS schepen meebrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Jammer dat je 1500 dps tanked op 30% shields. Dus dan kan je niet zon leuk sommetje maken als je kijkt naar een citadel torp die elke 30 seconde je raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
furby-killer schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 21:44:
Jammer dat je 1500 dps tanked op 30% shields. Dus dan kan je niet zon leuk sommetje maken als je kijkt naar een citadel torp die elke 30 seconde je raakt.
Met een resist van 85% op EM doet een torp met 30k damage nog slechts 4500 damage... dat lijkt me nog wel redelijk te doen op 16k shields

Je hebt overigens wel gelijk dat die tank op peak recharge geldt... tussen de 30%-40%.

Je zou overigens ook meer rocketlaunchers met defenders kunnen fitten. Dan knal je volgens mij echt alle missiles en torps uit de lucht die in de buurt komen :P Dan laat je het dps verhaal maar over aan een fleetmember.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
defenders zullen prima werken zolang er niet veel andere missiles op jouw afkomen. Ik heb hem nog nooit gedaan dus ik zou het niet weten, maar als het vol zit met guristas schepen dan is de kans dat je defenders die specifieke torp eruit pakken erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Whoohoo! Heb m'n Myrm! Vanochtend even op een L2 missie (overkill natuurlijk, maar had nog niet de juiste fit voor een L3, bovendien moet ik nog een L3 agent zien te vinden) meegenomen, en nu even de volgende fit bedacht:

[Myrmidon, Myrmidon PvE T1]
Medium Armor Repairer I
Energized Adaptive Nano Membrane I x2
Damage Control II
Armor Explosive Hardener I
Armor Kinetic Hardener I

10MN Afterburner II
Cap Recharger II x3
Target Painter I

200mm Railgun I, Antimatter Charge M x6

Hammerhead I x5

De hardeners swap ik al naar gelang de mission, dit zijn de defaults omdat armor daar de minste resistancies tegen heeft. Iemand commentaar? Kan ik hiermee L3 missies aan? Ik heb er overigens voor gekozen de plate te droppen. 'T maakt je schip zwaarder, kost veel energy, terwijl je je tank capability eigenlijk niet verhoogd; als je meer damage krijgt dan je kunt tanken duurt het alleen wat langer voordat je weg bent.

[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 04-08-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Myrm met twee Medium Armor Repairers en wat Medium Nos voor extra cap werkt denk ik beter. Je doet wat minder dps maar kan wel veel meer schade hebben waardoor je minder vaak een missie uit hoeft. Door je bonus op de Repairers is het een stuk effectiever dan die tweede EANM, zeker als je Battlecruiser op 4 hebt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Goed punt, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Ehm, waarom NOS als je missies gaat doen? Als je rails fit, dan wil je toch niet dichtbij genoeg komen om die te kunnen gebruiken.

Voor tank gebruik ik zelf 2 Medium Armor Repair II, en 4 rat-specifieke N-Type armor hardeners. 4 Cap Rechargers in de mid slots, plus een Afterburner. Daarna 5 250MM rails, en een Drone Range link (weet even de naam niet).

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zeggum, als jullie het nu eens ff eens worden, dan weet ik ook welke kant ik op moet :D

Edit:

Nieuwe fit, zwaardere tank, iets minder spank:

[Myrmidon, Myrmidon PvE T1]
Medium Armor Repairer I
Medium Armor Repairer I
Armor Thermic Hardener I
Armor Kinetic Hardener I

10MN Afterburner II
Cap Recharger II
Cap Recharger II
Cap Recharger II
Target Painter I

[empty high slot]
200mm Railgun I, Lead Charge M

[empty rig slot]
[empty rig slot]
[empty rig slot]

Hammerhead I x4
Hammerhead I x1

(drones worden vervangen voor heavies morgen, ben drones V aan het trainen)

[ Voor 79% gewijzigd door Hydra op 04-08-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Ik zou meer passive hardeners gebruiken, wanneer je cap leeg is sterf je niet direct. Bovendien vind ik een Damage Control Unit altijd wel handig. Kun je nog een beetje op je hull leven.

Overigens heeft een myrmidon maar 75mbit drone bandwidth, dus kun je maar maximaal 3 heavies gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
AvanCade schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:20:
Ik zou meer passive hardeners gebruiken, wanneer je cap leeg is sterf je niet direct. Bovendien vind ik een Damage Control Unit altijd wel handig. Kun je nog een beetje op je hull leven.
Hmm, wel een idee. Dus toch 2 stuks Energized X.
Overigens heeft een myrmidon maar 75mbit drone bandwidth, dus kun je maar maximaal 3 heavies gebruiken.
Goed punt, 2 heavies en 2 medium dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik zou trainen voor t2 hammerheads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ben ik al aan 't doen :) Duurt alleen ff, heb bijna Drones V af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk (daarom niet beter, hangt wat van eigen voorkeur af) zou ik volgende layout gebruiken voor lows:
* 2x Medium Armor Repairer I / II
* 1x Energized Adaptive Nano Membrane I / II
* 1x Damage Control I / II
* 2x active hardeners (afhankelijk van missie tot missie)

Mids: 4x Cap Recharger I / II + extra slot voor AB of TP

Aangezien je toch al op battlecruiser-niveau zit, zou je er mss ook best aan beginnen denken om rigs te gebruiken.. kan je je DPS, tank of cap mee verbeteren. Scheelt echt behoorlijk wat en normaal verlies je toch weinig (geen eigenlijk als je geen pech hebt met desynch of zo) schepen in L3 missies. Maar zoals ik al zei, persoonlijke smaak :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
En de target painter? Niet doen? Aand e andere kant moet ik het kwa DPS voor een groot deel van m'n drones hebben, en die hebben die target painter ook niet echt nodig ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Hydra schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:41:
En de target painter? Niet doen? Aand e andere kant moet ik het kwa DPS voor een groot deel van m'n drones hebben, en die hebben die target painter ook niet echt nodig ofwel?
Als je goed doortraint gaan je drones tot op 35-45 km afstand zonder drone link augmentor. Dus waarom er een apart highslot aan opofferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hurtebise schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:04:
Als je goed doortraint gaan je drones tot op 35-45 km afstand zonder drone link augmentor. Dus waarom er een apart highslot aan opofferen?
Huh? Ik had het over een target painter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurtebise schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:04:
[...]

... tot op 35-45 km afstand zonder drone link augmentor ...
Standaard: 20km
Drone Sharpshooting: +25km
Electronic Warfare Drone Interfacing: +15km

Totaal: 60 zonder drone link :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:49:
[...]

Standaard: 20km
Drone SharpshootingScout Drone Operation: +25km
Electronic Warfare Drone Interfacing: +15km

Totaal: 60 zonder drone link :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

allrighty, waarschijnlijk een noob vraagje maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Totale information overload als ik op het web kijk.
Ben nu een paar maandjes met eve bezig, vlieg ondertussen in een Raven rond ben lekker aan het mission runnen enzo, maar kom nu steeds tegen het probleem aan dat ik CPU tekort heb om lekker al mijn onderdeeltjes naar T2 te upgraden. Is dit puur een skill probleem, dat ik bepaalde dingen gewoon te laag heb staan of (nog) niet heb geskilled of kun je het op een T1 BS gewoon schudden omdat voormekaar te krijgen zonder de helft van je low slots vol te proppen met co-processors?

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Hans.Solo schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:01:
allrighty, waarschijnlijk een noob vraagje maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Totale information overload als ik op het web kijk.
Ben nu een paar maandjes met eve bezig, vlieg ondertussen in een Raven rond ben lekker aan het mission runnen enzo, maar kom nu steeds tegen het probleem aan dat ik CPU tekort heb om lekker al mijn onderdeeltjes naar T2 te upgraden. Is dit puur een skill probleem, dat ik bepaalde dingen gewoon te laag heb staan of (nog) niet heb geskilled of kun je het op een T1 BS gewoon schudden omdat voormekaar te krijgen zonder de helft van je low slots vol te proppen met co-processors?
awu V halen en dan kijken naar alle skills die de cpu van je mods verlagen (in een raven dus alle shield skills omhoog pompen) daarna kan je alles zonder problemen naar t2 krijgen.

overgens gisteren een drake op autopilot neergeknalt (we hadden geeneens een point)

en dan nog een raven die heavy missiles had gefit..... :+

het verbaasd me ook zo erg hoeveel mensen er nog steeds in low sec op autopilot staan mijn god..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hoe hoog heb je je Electronics getraind? Level 4 is wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
ik zou eens kijken naar de volgende skills: electronics, weapon upgrades en energy grid upgrades. Al die skills zorgen ervoor dat je minder CPU nodig hebt voor mods of je schip als geheel meer CPU krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Gisteren waren we met kleine op net vanuit 0.0 naar low sec gegaan toen we een pod op AP voorbij zagen komen. Niemand had intresse in sec loss for afk pod + sentry fire, dus verteld op intel channel dat hij richting hun ging, even later was ie in 0.0 gepod.

Vandaag een alt gepod die in een pod naar een gate warpte, en daar bleef hangen terwijl ik de loot van een cruiser van ons die was vernietigd binnen hengelde. Toen hij daar lekker bleef hangen in pod heb ik hem maar uit zijn lijden verlost. Kruiser was door 2 nano hacs vernietigd die we hadden weggejaagd, maar was nogal ver van ons normale systeempjes vandaan. Had redelijk goede timing toen ik besloot terug te gaan. Drie keer uncloakte 1 van hun schepen nadat ze door gate waren gejumped voordat ik in warp was naar volgende gate, maar alle drie de keren was ik in warp voor ze een lock hadden.

Nu is mijn alliance (veritas immortalis) gewardecced omdat iemand in low sec een helios die afk bij een gate was en cloak niet aan had staan had vernietigd en daarna piloot gepod. Piloot bleek dure implants te hebben, en dan gaan ze wardeccen. Ach ja, voorzichting zijn wanneer we shoppen in high sec, voor de rest negeren we ze gewoon.

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 04-08-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Hydra schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:10:
Hoe hoog heb je je Electronics getraind? Level 4 is wel een must.
electronics gemaxed, ben nu dus awu aan het skillen om te kijken of ik er dan kom

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
awu helpt met powergrid, wu (weapon upgrades) helpt met je cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

angel00008 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:09:
[...]

awu V halen en dan kijken naar alle skills die de cpu van je mods verlagen (in een raven dus alle shield skills omhoog pompen) daarna kan je alles zonder problemen naar t2 krijgen.

overgens gisteren een drake op autopilot neergeknalt (we hadden geeneens een point)

en dan nog een raven die heavy missiles had gefit..... :+

het verbaasd me ook zo erg hoeveel mensen er nog steeds in low sec op autopilot staan mijn god..
Ik vlieg geregeld door 0.0 op autopilot en dan soms wel 50 jumps richting highsec met dingen van 20 mill in me hold

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Heb ooit een jumpfreighter op autopilot door low sec zien gaan, ik ga er maar vanuit dat hij zijn AP settings niet goed had staan.

Hij had geluk dat op dat moment het gebied waar hij doorheen ging gecontroleerd werd door gallente dan wel caldari militias, die over het algemeen niet op neutrals schieten. Dus misschien heeft hij het nog overleefd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Gister eens rond zitten kijken naar level 3 agents, zitten alle beschikbare nu zo'n 6 of meer jump bij me vandaan :( Ik grind nog maar ff level 2 missies tot de Agent in luminaire beschikbaar wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Hydra schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:51:
Gister eens rond zitten kijken naar level 3 agents, zitten alle beschikbare nu zo'n 6 of meer jump bij me vandaan :( Ik grind nog maar ff level 2 missies tot de Agent in luminaire beschikbaar wordt...
Desnoods de social skills wat doortrainen dat de standing sneller stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik doe lange afstanden om betere agents te vinden. Dan moet ik mijn drake, cormo, caracal en badger verplaatsen. Nu net een verhuizing gedaan om de enige bruikbare level 3 agent van de npc corp te gebruiken. De volgende stap is ineens naar level 4 agents. Ik kan eerst 53 dagen voor mijn drake trainen en nog wat dagen erbij voor betere support skills.

Level 2 grinden gaat wat sneller als je een battlecruiser in missies dumpt, de objective snel meegraaien en uitwarpen. Liefst zo snel dat je geen tijd hebt om drones te launchen. Zo heb ik bij snel omhoog gegrind na het uittreden bij Caldari Navy (lagfestijnen rond saila).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hurtebise schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:13:
Desnoods de social skills wat doortrainen dat de standing sneller stijgt.
Ja, daar ga ik ook mee aan de slag als m'n Drones V klaar is, heb gister al even snel een paar social skills bijgekocht (hu hu hu), maar moet eerst even social naar 4 trainen (2 nu) voordat ik ze kan starten. Ik ga ook ff het salvagen skippen en zo snel mogelijk missies runnen, puur voor de standing. Heb net wel een uitnodiging voor een 'important' mission gekregen, da's wel weer fijn :)

[ Voor 18% gewijzigd door Hydra op 05-08-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 01:17:
[...]

Ik vlieg geregeld door 0.0 op autopilot en dan soms wel 50 jumps richting highsec met dingen van 20 mill in me hold
20 mil = leuk maar qua vangst niet extreem bijzonder.

Heb eens een gast gekilled in een Arma die 4 battleship bpo's had. Ook vaak genoeg shuttle's gesniped waar je 500-600mil aan bpo's in terugvond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het doen.. 6 jumps is echt weinig. Enkele weken geleden naar een L4Q18 agent verhuisd die 14 jumps van mijn vorige missie-plaats zat. Moest 12 schepen verhuizen waarvan er 7 niet in een industrial konden, 4x heen en terug om alle verzamelde rommel te verhuizen (minerals, modules, salvage, ...). Staat nu volledig leeg op enkele station containers na die ik binnen enkele weken wel weg doe. Begin gewoon met wat je meest nodig hebt (je missieschip, je salvageschip en wat ammo), dan kan je alvast beginnen met je nieuwe missies. Daarna gewoon af en toe een trip heen en terug maken (autopilot heen, spaart je weer wat tijd uit) tot je alles verplaatst hebt. Met 6 jumps is dat zo gedaan toch..
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:05:
[...]
Heb eens een gast gekilled in een Arma die 4 battleship bpo's had. Ook vaak genoeg shuttle's gesniped waar je 500-600mil aan bpo's in terugvond.
Uit shuttles haal je idd vaak behoorlijk wat isk. Heb zo eens eentje neergeknald die blijkbaar net T2 BPO's had gestolen van z'n corp. Op EO forum een post van gezien en heb ze dan braafjes terugbezorgd aan de eigenaar. Dom? Bwa.. heb er niks voor gevraagd maar toch enkele bill voor gekregen en uit dankbaarheid heb ik nu ook een onbeperkte toegang tot T2 copy's voor persoonlijk gebruik die prachtig geresearched zijn (wat mij al veel zou kosten aangezien ik daar absoluut geen skills en tijd voor heb) én een +5 standing waardoor ik nog in hun gebied (relatief veilig) mag gaan ratten ook 8)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dus m.a.w. jij hebt wel goed naar je social skills gekeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:42:
[...]

Ik zou het doen.. 6 jumps is echt weinig. Enkele weken geleden naar een L4Q18 agent verhuisd die 14 jumps van mijn vorige missie-plaats zat. Moest 12 schepen verhuizen waarvan er 7 niet in een industrial konden, 4x heen en terug om alle verzamelde rommel te verhuizen (minerals, modules, salvage, ...). Staat nu volledig leeg op enkele station containers na die ik binnen enkele weken wel weg doe. Begin gewoon met wat je meest nodig hebt (je missieschip, je salvageschip en wat ammo), dan kan je alvast beginnen met je nieuwe missies. Daarna gewoon af en toe een trip heen en terug maken (autopilot heen, spaart je weer wat tijd uit) tot je alles verplaatst hebt. Met 6 jumps is dat zo gedaan toch..
Ik zou een contract maken voor een Freighter, heb wel wat beters te doen. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zo, toch maar een level 3 agent opgezocht, en het viel me kwa moeilijkheidsgraad enorm mee. Level 3s in m'n BC zijn tot nu toe niet moeilijker dan de level 2s in m'n cruiser. Viel meteen met m'n neus in de boter met , volgens mij wel totaal iets van 5M op verdiend, had zo'n 800m3 aan salvage zooi. Ga dus mooi verder met level 3's, tegen de tijd dat ik level 4's kan doen kan ik waarschijnlijk wel een BS inclusief equipment vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je standings gaan behoorlijk vlug omhoog met deftige social skills en level 3 missies. Zal niet zo heel lang duren vooraleer je die L4 agents vrijgespeeld hebt.. wil daarom natuurlijk niet zeggen dat je ze moet gaan doen ;-) Ik denk dat ik er niet mee begonnen ben vooraleer ik een Q10 agent had of zo, puur omdat mijn skills nog niet voldoende waren om er aan te beginnen.
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste