[PC][MMORPG] EVE-Online deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
De_Bastaard schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 13:46:
Ik zeg ook niet dat het er iets mee te maken heeft, of wel :?

Ik zeg alleen, dat er bepaalde dingen zijn die spelers irriteren in EVE, waaronder de lag. Nu komt CCP steeds met allemaal "leuke" patches, etc. maar volgens mij wordt niemand er blij van. Speed nerf? Voor zover ik hoor staat niemand er om te springen. Ghosttraining stoppen? Niemand die daar blij van wordt.

Misschien is het tijd voor CCP om eens wat te doen om hun klanten te vriend te houden, aangezien ze zich zo graag als een normaal bedrijf willen voordoen.
misschien moeten ze al die zeikers en azijn pissers er maar eens uitgooien, dat scheelt al een hoop 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:39
Dat kan ook, maar misschien moeten ze maar eens aan de klanten denken die toch maandelijks hun loon betalen :) Als je iets maakt moet je niet verwachten dat niemand wat te zeuren heeft imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-07 16:15
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:49:
Je weet dat account sharen niet mag en dat je ervoor gebanned kan worden? En dan is het op fora toegeven nou niet echt handig om te doen.
Je weet zelf toch ook dat CCP het eigenlijk stiekem wel goed vind maar dat het meer een waarschuwing is dat mensen het niet doen?

Ze hebben zelf toegegeven dat ze je er niet voor zullen bannen dus ik heb geen reden om het te ontkennen :P

en CCP negeert die thread niet, ze weten wel dat een flink deel van de player base het niet leuk vind en het is zinloos voor hun om ergens in die 150 pagina's iets te zetten omdat het toch helemaal word gebombardeerd met spam door iedereen. Er is trouwens ook niets meer om door CCP gemeld te worden in die thread. Dit gaan ze hoogstwaarschijnlijk doorzetten. Ookal verliezen ze hier misschien subscripties mee ze zorgen er voor dat mensen accounts nemen om het spel mee te spelen en niet om te trainen, en dat is goed.
De_Bastaard schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:27:
Dat kan ook, maar misschien moeten ze maar eens aan de klanten denken die toch maandelijks hun loon betalen :) Als je iets maakt moet je niet verwachten dat niemand wat te zeuren heeft imho.
Geloof me, je zou het niet leuk vinden als er meerderheidsstemmen over dingen in het spel komen, er zijn veel meer carebears dan PvPers dus waarschijnlijk zouden er dan geen MWD's, Warp Disruptors en Webs meer bestaan als dat zo zou zijn ;) .

CCP doet het best wel redelijk goed met het balancen van hun game aangezien er niet een solopwnmobile bestaat (titans zijn geen solopwnmobile in het geval dat je het afvraagd).

Nano-nerf brengt weer eens iets anders naar het spel en dat soort grote veranderingen zullen er voor zorgen dat het spel leuk en interessant blijft.

Als ik de nano nerf in het beeld van nu bekijk vind ik het volkomen onterecht en helemaal niet leuk want nano's zijn makkelijk te killen imho. Maar het zou ook wel weer leuk zijn om eve eens iets groter te maken door alles langzamer te maken :) . Brengt weer een heel klein beetje van vroeger terug(nu alleen nog de smuggler stargates weer weghalen :*) )

[ Voor 37% gewijzigd door tudeLati op 19-10-2008 19:08 ]

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nanos zijn nagenoeg onmogelijk te killen zolang een beetje competente piloot hem vliegt. Je kan ze killen het beste met andere nano schepen, wat toch een probleempje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
vandaag gezien hoe 4 bsses gepawnd werden door een nano gang met ecm.

duurde heel lang voor ze down gingen maar uiteindelijk was het over (all namen wij de laatste kill onze rekening met een 20+ man gang en de nano's gingen er vandoor wat te begrijpen was)

nano's zijn maar met een paar dingen te vangen en dat is met 1 rapier en 2 als de nano pilot te dichtbij een curse komt.

verder dan dat ontkomen ze _altijd_

edit het was een pirate/flashy/red dus voordat jullie komen met ganking I know..

[ Voor 9% gewijzigd door AjDuLion op 19-10-2008 22:10 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
die 4 BS zouden sneller gepawnt zijn als dat 20 battleships waren ipv 20 nanos.

Je moet weten hoe je nanos moet aanpakken en dat weten een flink deel van de nieuwere FC's niet. Het is niet alleen maar Rapiers en Curses. Je moet wel vaak buiten het doosje denken als je bijvoorbeeld een kleine nanogang aan wilt pakken maar dat is ook niet al te moeilijk ;) .

Je zult die nanopiloot waarschijnlijk ook niet te pakken krijgen tenzij je het slimmer aanpakt dan hem/haar want zijn schip is er op gebouwt om weg te komen, niet om iemand snel te kunnen killen.

En zelfs de beste nano pilot maakt vergissingen, en vergissingen maken in een nano gaat heel makkelijk als je ze niet op easy mode vliegt.

Als je nanos wilt killen moet je ze zelf een tijdje hebben gevlogen om te weten hoe het is, dan kom je er van zelf achter hoe je ze met welk schip dan ook makkelijk af kunt maken.

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Het grote verschil is, die 20 BS hadden wel de consequenties van hun acties moeten accepteren. Als je iemand aanvalt in een BS zal je tijdens het gevecht niet weg kunnen gaan. Je begint een gevecht en je moet het tot het einde door mee gaan. En niet zoals nanos er gewoon vandoor gaan als het slechter gaat.

Tuurlijk zijn er behalve rapier/curse/andere nanos ook nog een hoop andere manieren om nanos te killen, alleen jammer dat ze niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
furby-killer schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:24:

Tuurlijk zijn er behalve rapier/curse/andere nanos ook nog een hoop andere manieren om nanos te killen, alleen jammer dat ze niet werken.
Dan moet jij eens een domi met 2 heavy neuts en T2 garde's gebruiken tegen nanos en dan nog een keer nadenken over hoe makkelijk het eigenlijk wel niet is om nano's te poppen ;)

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

tudeLati schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:20:
die 4 BS zouden sneller gepawnt zijn als dat 20 battleships waren ipv 20 nanos.

Je moet weten hoe je nanos moet aanpakken en dat weten een flink deel van de nieuwere FC's niet. Het is niet alleen maar Rapiers en Curses. Je moet wel vaak buiten het doosje denken als je bijvoorbeeld een kleine nanogang aan wilt pakken maar dat is ook niet al te moeilijk ;) .

Je zult die nanopiloot waarschijnlijk ook niet te pakken krijgen tenzij je het slimmer aanpakt dan hem/haar want zijn schip is er op gebouwt om weg te komen, niet om iemand snel te kunnen killen.

En zelfs de beste nano pilot maakt vergissingen, en vergissingen maken in een nano gaat heel makkelijk als je ze niet op easy mode vliegt.

Als je nanos wilt killen moet je ze zelf een tijdje hebben gevlogen om te weten hoe het is, dan kom je er van zelf achter hoe je ze met welk schip dan ook makkelijk af kunt maken.
Nou, geef ons arme drommels eens wat tips. De nano crew claimt erg vaak dat ze o zo makkelijk ze verslaan zijn als al hun tegenstanders niet zo dom waren.

Nano gang heeft 2 Ishtars, 2 Vagas, 4 Zealots (beams), 2 Falcons (niet nano maar elke nanogang heeft Falconserbij), een Cerberus en 2 Sabres. Hoe versla je dit zonder een overmacht die ertoe leidt dat ze vertrekken. Een van de Sabres is scout en snel genoeg om altijd terug naar de gate te gaan als je 'm opwacht.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Nanos hebben zat EHP om bij een domi met gardes vandaan te komen voordat ze dood zijn, anders doe je het gewoon fout. En zodra jouw neuts zijn mwd uitschakelen (als ze het al doen), dan knalt zijn sig radius naar heel klein en zullen jouw gardes waarschijnlijk hem niet raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

De_Bastaard schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:27:
Dit is wel absoluut de sterkste... je opmerking werd geplaatst als reactie op ghosttraining en laat dat nou net hetgene zijn waar we NIET voor betalen maar wel krijgen.

Idd wanneer we een goede evaluatie zouden maken van EVE er nog wel een aantal dingen zijn waar we niet voor betalen maar wel krijgen. Ken er wel eentje; ik betaal niet voor het feit dat een x percentage van EVE spelers geen hersenen heeft, maar ik krijg ze wel op mijn market/wallet tab geserveerd voor nop en verdien er dik aan _/-\o_ 8)

Tot nu toe is EVE imo net zo goed/slecht als de andere MMO's die ik gespeeld heb de afgelopen jaren.
Je moet het doen met wat je hebt, of als je een trader bent, tussen de regels doorlezen van wat je hebt en er meer van maken :D

De laatste weken zijn de zondag en maandagen echt ideaal geweest.. heb gewoon freighter runs kunnen doen in Jita en omgeving, ongelovelijk. Als je echt zo vaak in Jita en subhubs komt dan kun je pas een vergelijk maken itt die drollen die 1x per maand er komen. Stackless IO/64 zijn DE beste verbeteringen tot nu toe en dat we daarbij nog allerlei leuke gadgets krijgen is alleen maar kudos voor CCP.

* yared klaar met gloriezang, zijn contracts lopen af en hij moet terug naar Jita.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
Je moet wel een beetje taktiek gebruiken om ze te killen heh =)

Ik claim niet dat jullie "dom" zijn of zo maar de nano crew claimt dat ze makkelijk te killen zijn omdat zij weten hoe het moet. Zoals ik al zij moet je het zelf eerst een tijdje vliegen voordat je er achter komt hoe alles werkt.

En nee, nano's hebben echt NIET genoeg EHP om bij een paar(2of 3) domi's met Garde's op tijd weg te komen voordat ze dood zijn ;) . Ik heb het zelf vaak genoeg gedaan en ook wel een paar keertjes zelf ondervonden dat 10+ T2 sentry's je insta-poppen.

Het gaat allemaal om tracking. Waarneer je ze neut proberen ze van je af te burnen en gaat hun mwd uit, ze komen meestal ongeveer tot 30-40km van je af en de transversal is laag. Op dat punt zet je met z'n allen je sentries er op in *pop*. Het is gewoon zo makkelijk, nano's zijn van papier en die 9k shield die de vagabond of ishtar heeft gaat er daar echt niet mee helpen hoor.

Het is in mijn mening inderdaad omdat mensen niet genoeg verstand hebben van game mechanics dat ze nano's overpowered vinden. Nogmaals ik zeg niet dat jullie dom zijn oid, maar in eve moet je gewoon veel denken om iemand te verslaan!

Als ik in een nanogang rondvlieg en we ganken een zootje NPC'ers brengt de gebruikelijke bewoner van die ruimte een gang van willekeurige schepen, meestal 4-5x zoveel. Dit vallen we meestal aan puur om het feit dat we het een stelletje blobbende sukkels vinden die te weinig van het spel af weten. Soms zit er een curse of een rapier tussen en de domi's die er wel vaak tussen zitten gebruiken heavy drones. Het is gewoon te simpel voor woorden! Er is een reden dat mensen in jullie space roamen en dat is waarschijnlijk omdat jullie "makkelijke" targets zijn.
Als je er voor zorgt dat je niet meer een makkelijk doelwit bent zul je meer rust hebben.

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Je vergeet even, dat meeste nano's absoluut niet in de buurt durven te komen van bepaalde fleet setups.

En dan helpt je hele verhaal dus niet en krijg je gewoon een verhaal, wie heeft langste adem en in 80 percent van de gevallen, zit de nano fleet uit te loggen en proberen ze daarna er van door te gaan, terwijl de verdedigende partij de gates dichthoud.

Totaal niet leuk voor beide partijen, onzinnige verspilling van tijd.

Alleen in de gevallen, dat de nano fleet een inschattingsfout maakt van de tegenstander, komen ze in buurt en gaat jouw verhaaltje is op.
En voor de rest is het:
nano partij maakt bij elkaar geraapte schepen af, puur omdat de game mechanics niet meer berekend zijn op de extreme snelheden.
nano partij durft niet in aktie te komen en gaat weg of logt uit.

Nano nerf is nodig, zodat er daarna weer meer type schepen en fittings gebruikt kunnen worden voor de pew pew.
Op dit moment is maar een paar type schepen nog goed in algemeen pvp, de rest is eigenlijk alleen nog maar goed voor zware fleet fights en pve.

Je zult altijd wel snelle schepen en snelle fleet setups houden, dat was vroeger ook wel zo, alleen had je toen eigenlijk meer varianten dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angel00008 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:30:
tja jij bent gelukkig ook zo heilig als een boontje.
Toevallig wel ja en ik heb er geen enkel probleem mee om mensen aan te geven die zich niet aan de regels houden. Het is maar een spel en als je dan geeneens aan de regels kan houden dan kan je niet zo goed WoW gaan spelen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
tudeLati schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 08:41:
[...]

Dan moet jij eens een domi met 2 heavy neuts en T2 garde's gebruiken tegen nanos en dan nog een keer nadenken over hoe makkelijk het eigenlijk wel niet is om nano's te poppen ;)
dit werkt mits de nano dom genoeg is om te dicht bij te komen voor je neuts (Wat ze niet doen)

ik moet nog een nano fit zien die binnen 30 km komt (en je vasthoud met bv een nano arazu)

als je er een curse bijhaalt rennen ze allenmaal weg.

in ons geval van gisteren was het dus dat

1 group : United Pod Service met

1 mega navy
1 mega
1 abaddon
1 *vergeten wasn bs)

tegen 2e group SOT met

2 x stilleto
1 x curse
1 x zealot
1 x vaga
1 x falcon

wij hadden :

3x scorp
3x raven
1x tempest
1x domi
1x arazu
2x rapier
2x ishtar
2x phobos
1x blackbird
1 x crow

zodra wij injumpte en decloakde om van de gate 250+ km naar hun positie te warpen waren zij heel snel om weg te warpen (geef ze ongelijk) maar ik weet zeker dat als wij alleen de bsses (scorps niet bijgenomen) dat zij er gewoon bijkwamen en voor ons gegaan waren.

zoals op de kill te zien is was het een mixed gang uiteindelijk

http://kb.sotzone.ru/?a=kill_detail&kll_id=19262

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Die nano's kwamen gisteren toch erg lekker dicht bij bij mijn garde II's... Helaas nog steeds out of range, 50 clicks ofzo.. Nadat ze m'n garde II's hadden gezien bleven ze op wat veiliger afstand! :)

Maar als ik verder zo de toonzetting zie hier in dit topic met de laatste 10, 20 reacties.. lekker sfeertje hier... 8)7 Stelletje betweters.

[ Voor 26% gewijzigd door Darth Malak op 20-10-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Waarneer je ze neut proberen ze van je af te burnen en gaat hun mwd uit, ze komen meestal ongeveer tot 30-40km van je af en de transversal is laag
Dan zouden ze kunnen wegwarpen natuurlijk...

En bij 40km kan je nog 1 volley hooguit met je gardes schieten voor ze uit je range zijn, en die zullen al ver in fall off moeten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
ja maar we hebben het hier over 3 domi's met gardes uit die kunnen je wel instapoppen (al zullen ze zoals al aangegeven worden de nano's allang weg zijn zoals bij ons het geval was met een domi met sentries)

ze gaan gelijk in de evade manier op 100+ km hangen met anderen woorden ze zijn pleite.

we hadden ze waarschijnlijk wel kunnen hebben maar fc besloot om de sec hit niet te pakken omdat in dit geval er nog voor heel wat loot in de wrecks zaten en wij nog wel even tijd nodig hadden om het bij elkaar te krijgen en dan heb je niets aan een fleet die flashy is in low sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Nano's spelen de rol van de luchtmacht, terwijl EVE Online in het verleden meestal rond marine draait. Je ziet zowel Yamato als Bismarck slagschepen roepen "omfg, de geallieerden hebben nano's en ze vreten onze BS'en op". De hedendaagse marine beschikt over serieuze luchtafweer zodat de marine in ere en sterkte hersteld is.

Luchtverdediging werkt in verschillende lagen, dat valt in EVE door de betere corpsen en grotere vloten te implementeren. Je hebt dus een dedicated luchtafweersquad in je vloot nodig.

Als sentry drones tot 40km kunnen verdedigen dan haal je paar goedkope tech 1 plated pulse apoc's erbij.

[Apoc AA]
1600mm Reinforced Crystalline Carbonide Plates I x4
Tracking Enhancer II x3

Tracking Computer II, Tracking Speed x4

Mega Pulse Laser II, Scorch L x8

Vanaf 40km kan je volgens de tracking guide continue 200+ dps (25+ per gun * 8 guns) op een 1000m signature doelwit dat 6km/s transversal beweegt leveren.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/pulse_apoc.gif

Door een luchtafweersquad vol apoc's en domi's aan je vloot toe te voegen, heb je een nanobestendige vloot. En je kan verder fleet battles uitvechten alsof er geen nano's bestaan. Het doel is dus niet nano's effectief kapot krijgen, wel nano's buiten de vergelijking houden en ervoor zorgen dat de vloot niet door nano's getackle wordt. Of de Mindstar-manier, EW them to death.

Probleemstelling is de macht van goed georganiseerde vloten en corps. De rest van de speelwereld zou door nano's opgevreten worden (luchtafweersquad kost relatief veel spelers van kleine vloten en niet iedereen wilt een "shitty, maar belangrijke job" doen) en de betere vloten/corps wandelen voorbij alsof er niks aan de hand is. CCP vindt belangrijk dat de machtsbalans niet te zwaar naar de goed georganiseerden omgeslagen mag worden.

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 20-10-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Kweet niet of het de "MNDS" manier is, EW them to death... EW maakt een essentieel onderdeel uit van een goede fleet. Maar misschien begrijp ik je verkeerd. En 1x domi met een paar omni's en t2 garde's is echt voldoende om een einde te maken aan het leven van diverse nano's. Verder ben ik persoonlijk niet zo'n EFT of grafieken whore maar het zal ongetwijfeld kloppen. Domi is alleen wat beter inzetbaar voor andere taken dan een puur dedicated anti-nano apoc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

rapture schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:42:

Als sentry drones tot 40km kunnen verdedigen dan haal je paar goedkope tech 1 plated pulse apoc's erbij.

[Apoc AA]
1600mm Reinforced Crystalline Carbonide Plates I x4
Tracking Enhancer II x3

Tracking Computer II, Tracking Speed x4

Mega Pulse Laser II, Scorch L x8
Los van dat het schip 80% T2 is heb je aan zeven mods die tracking helpen niet zoveel. Zeker als je geen Sensor Booster hebt zal je je target pas gelocked hebben als het al de halve afstand tussen jou en je optimal heeft afgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik zou willen dat 1 domi meerdere nanos kon vernietigen. Nanos blijven gewoon uit de buurt van domis omdat ze bang zijn voor de neuts.

Een paar harbs kunnen ook nanos weg jagen, maar je krijgt ze niet dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
furby-killer schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:38:
[...]

Dan zouden ze kunnen wegwarpen natuurlijk...
Nee hoor :P om weg te warpen moeten ze nog alignen, en als ze op een laatste mwd burst nog aan het doordriften zijn is het erg moeilijk om naar een celestial object te alignen voordat je lvl up naar een pod gaat =p

en die pulsapoc heeft een stacking mod van 5x op tracking. 3 tracking enhancers zijn genoeg om alle nano's te kunnen tracken met DHP's als ze op zo'n 30km zitten.

Oh, en van nanos die binnen 30km moeten gaan:
Vagabonds.

Dat maakt ook direct het grootste deel van de nanoships in eve op.
Ik heb de Artybond geprobeert en dat werkt niet lol.

Oh, en nanogangs blijven echt niet uit de buurt van domi's hoor. Je moet gewoon niet direct je Garde II's launchen omdat dat direct het idee weggeeft. En je moet ook niet verwachten dat je als solo-BS meerdere HACs kunt uitschakelen zonder zelf dood te gaan. Als je in je eentje bent en een gang tegenkomt in een zwaar schip ben je eigenlijk al dood.

[ Voor 19% gewijzigd door tudeLati op 20-10-2008 16:14 ]

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:59:
[...]

Toevallig wel ja en ik heb er geen enkel probleem mee om mensen aan te geven die zich niet aan de regels houden. Het is maar een spel en als je dan geeneens aan de regels kan houden dan kan je niet zo goed WoW gaan spelen of zo.
Mijn vrouw vindt het weleens geinig om een beetje minen, laat haar lekker.
Mijn dochter zit weleens op de bank te lezen naast de laptop en vindt het samen met haar broertje leuk om mijn cans bij te houden, laat ze
Mijn buurman vindt het grappig om rond te kjiken, beetje te utteren en heeft op mijn 3e account een altje, laat 'm.

Effectief zit er 1 uur per week iemand anders op mijn account, so sue me, I'm account sharing.
Maar als ik dat niet meer mag, verliest CCP wel de manier om nieuwe spelers over de streep te trekken en het spel te proeven.

Natuurlijk is dit niet een volle account share, maar ook daar heb ik geen problemen mee.
Samen met een corpie een account betalen van iemand die een tijd niet kan spelen (broer) ipv de betaalde speeltijd to waste te laten gaan, laat ons lekker joh.

Even los van de flame in relatie tot WoW, is het eenieder zijn eigen keuze om een account al dan niet te delen en schijnheilig om te zeggen; dat mag niet stouterd.

Zeker gezien de stijgende kosten om meerdere accounts in leven te houden heb ik er meer en meer geen bezwaar tegen om mensen hun accounts te laten delen.

Je betaald toch voor de volle 24 uur van de dag, waarom zou je die niet spelen.

En hoe meer mensen in EVE hoe meer targets/slachtoffers je hebt commercieel/battle-wise :)

Ik kan het alleen maar toejuichen.

En gaat het een keer fout hebben we weer een mooie soap om te lezen :D

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Darth Malak schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:52:
Kweet niet of het de "MNDS" manier is, EW them to death...
Ik zie bij ons nogal wat EW en krijg (als beginner) zo'n perceptie.
EW maakt een essentieel onderdeel uit van een goede fleet.
Hierin heb je gelijk, EW gaat al terug tot de eerste elektronicatoepassingen in de oorlogsvoering. Niks is leuker dan andermans wapens met een beetje elektronica onklaar te maken.
En 1x domi met een paar omni's en t2 garde's is echt voldoende om een einde te maken aan het leven van diverse nano's. Verder ben ik persoonlijk niet zo'n EFT of grafieken whore maar het zal ongetwijfeld kloppen. Domi is alleen wat beter inzetbaar voor andere taken dan een puur dedicated anti-nano apoc.
Met een andere crystal kan je BS'en en drakes beschieten. Je hebt gelijk dat zulke apoc's plaats in een vloot zitten te nemen, tenzij als er nano's in de buurt zijn. De kost/overhead van een luchtafweersquad en waar ligt de grens tussen voldoende en net niet genoeg. EFT en grafieken vertellen dat cruciaal punt niet. Als de T2 gardes genoeg zijn, dan zijn de pulse apoc's niet nodig. En hoeveel tracking is genoeg? Ervaring zal een antwoord geven en ik heb tot nu toe alleen caldari missiles gebruikt zodat ik de stacking penalty niet eens opmerkte.
IJzerlijm schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:54:
Los van dat het schip 80% T2 is heb je aan zeven mods die tracking helpen niet zoveel. Zeker als je geen Sensor Booster hebt zal je je target pas gelocked hebben als het al de halve afstand tussen jou en je optimal heeft afgelegd.
Niet zo moeilijk om een goedkopere tech 1 versie te maken, dan zit de kosten voornamelijk in de T2 lasers (20+ miljoen). T2 tracking mods geeft 30% meer dps tegen een grotere kost. Alhoewel het in providence in een avondje bijeen te ratten/looten/salvagen valt. Een basale BS rat levert 500k bounty en 500k aan loot. 30+ van die dingen moet je dan opblazen. Dan kan je nog op de kans dat je een insurable apoc kwijt speelt speculeren, met een goede FC (en scouts) kan je meestal op tijd vluchten.

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 20-10-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

rapture schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:54:
Niet zo moeilijk om een goedkopere tech 1 versie te maken, dan zit de kosten voornamelijk in de T2 lasers (20+ miljoen). T2 tracking mods geeft 30% meer dps tegen een grotere kost. Alhoewel het in providence in een avondje bijeen te ratten/looten/salvagen valt. Een basale BS rat levert 500k bounty en 500k aan loot. 30+ van die dingen moet je dan opblazen. Dan kan je nog op de kans dat je een insurable apoc kwijt speelt speculeren, met een goede FC (en scouts) kan je meestal op tijd vluchten.
De T1 versie verliest een heleboel van z'n effectiviteit zonder Scorch L. De T2 Pulse Apoc is de perfecte nano killer dankzij de synergie tussen Large Pulse Lasers (goeie tracking), Scorch (veel extra range, nauwelijks penalties vergeleken met bijvoorbeeld Tremor), massa's lowslots voor Heat Sinks en de niet gestackede Locus rigs.

Het is wel een flinke investering in tijd om T2 Large Pulse Lasers te leren, dat zal eerder een probleem zijn dan het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Darth Malak schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:52:
Kweet niet of het de "MNDS" manier is, EW them to death...
Misschien niet bewust maar we hebben wel altijd een lekker overwicht op EW bij ons :D

Ik denk dat het vooral komt doordat deze ops een redelijk "yeah we gaan rondvliegen en schieten op alles wat rood knippert" gehalte hebben en iedereen mee mag in wat ze willen/kunnen vliegen. Dan is een Ewar boot al snel gekozen want die zijn zelfs met wat mindere skills al gelijk keihard nuttig terwijl je voor fatsoenlijke DPS toch al snel redelijk wat SP in je respectievelijke wapenskills moet gooien.
Een blackbird met een zwik Hypno's erop heb je met wat "meh" skills imo meer aan dan dezelfde toon in een Caracal/Thorax/Rupture/etc. En de gozer die wij in zijn excecutioner meenemen is met zijn 2 point scram nuttiger dan als hij DPS zou proberen te doen in een Punisher :)

En ik ben persoonlijk ook nuttiger in mijn scorp dan in een raven ;)

Gedeeltelijk omdat EW gewoon altijd nuttig is voor welke fleet dan ook, gedeeltelijk omdat sommigen onder ons gewoon beter EW kunnen doen dan ons op DPS richten. En nog een deel omdat niemand verplicht wordt tot DPS meenemen :)

[ Voor 69% gewijzigd door MazeMouse op 20-10-2008 18:00 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
als fc van mnds weet ik dat ik zwaar op mn ecm leun gewoon omdat dit het laatste is wat niet generfd is en gewoon perfect werkt.

sensor damps ? zelf op mijn arazu gefit maar de range damps is gewoon nuteloos scan res damps zijn mooi om ervoor te zorgen dat mensen die net niet geecmd zijn toch nog even 30seconden lock tijd te geven (en hopelijk dan ook weer gejammed worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angel00008 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:01:
als fc van mnds weet ik dat ik zwaar op mn ecm leun gewoon omdat dit het laatste is wat niet generfd is en gewoon perfect werkt.
Nerf komt er aan. Alhoewel, ze willen het helemaal omgooien. En als je het praktisch bekijkt dan is dat ook hard nodig. Niet dat huidige ECM niet effectief is maar dat je zo moeilijk kan counteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

angel00008 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:01:
Promotie gehad?

Ik hoop dat eens wat meer mensen bij ons de kans krijgen te FC'en net zoals jij laatst... Wordt hoog tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Darth Malak schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:15:
[...]

Promotie gehad?

Ik hoop dat eens wat meer mensen bij ons de kans krijgen te FC'en net zoals jij laatst... Wordt hoog tijd.
mwa was het altijd all alleen deed ik het nooit.

maar de huidige fc's moeten all flink bijspijkeren laat staan om nog meer nieuwe fc's erbij te krijgen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tular
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-08-2022

Tular

Druid 79 - Aggramar (retired)

Van het weekend voor het eerst Blockade level 2 gedaan met mijn maller. In het begin had ik veel moeite met de disruptors en werd ik geregeld tot in structure geknalled. Na het upgraden van mijn MAR en DCU ging het al een stuk beter, al kon ik niet snel wat killen. Telkens als ik een ship onder vuur nam, werden mijn turrets weer nutteloos door die irritante disruptors. Op een gegeven moment heb ik mijn afterburner vervangen door een tracking computer II met een optimal range script. Dat maakte het leven een stuk makkelijker en toen ik eindelijk de disruptors uit de vloot kon jagen, kreeg ik de overhand. Tussendoor heb ik ook mijn plating vervangen naar energized om toch betere resistances te krijgen.

Tussen de 1e en laatste kill zat in totaal 3,5 uur. Dit komt mede doordat ik tussendoor wat upgrades heb moeten kopen en fitten en tussendoor terug moest warpen om te repairen.

Daarnaast heb ik mijn coercer gefit om wat 2/10 complexes te doen. Daarvan heb ik er 2 simpel gecleared maar verder geen echt interessante loot uit gehaald.

Na wat uitzoek werk heb ik er voor gekozen om snel de 4 armor compensation skills te kopen om zodoende mijn resistances nog verder te verbeteren.

Van onze WD perikelen houd ik me vooralsnog afzijdig. Ik zit er op minimaal 20 jumps vanaf dus ik kan rustig door missionen. Het afgelopen weekend is er wel een fleet gevormd om achter de WT aan te gaan en dit heeft uiteindelijk de Typhoon kill opgeleverd. Onze alliance heeft wel een paar ships verloren maar die worden wel weer vervangen.

May you live in interesting times!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wat is standing grinden toch traag zeg. Ik wil een lvl 4 agent erbij met hoge quality in gallente space in redelijk rustig systeem. Uiteindelijk eentje gevonden van ishukone. Heb iets negatieve standing met caldari en ben nu nog steeds bezig met lvl 1 missies. Ook tegelijkertijd aan het crosstrainen voor missiles en heb al een CNR gekocht + gefit om te gebruiken in missies tegen angels en bloodraiders voorlopig, terwijl navy mega tegen serpentis en guristas het zal doen.

Maar goed, nu lvl 1 missies aan het doen in caracal (leuk om ook met missiles te spelen ipv turrets), missies gaan razendsnel, standing niet. Zit nu ergens op +1.1, en heb +2.0 nodig voor lvl 2 agent. Storyline agent zit in hetzelfde station en is command, en heeft nog geen één kill storyline gegeven. Kill storylines geven hoop meer standing dan 999 veldspar op de markt kopen en klaar zijn met de missie.

Van -0.3 naar 1.1 gegaan na zon 60 lvl 1 missies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
furby-killer schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:00:
Wat is standing grinden toch traag zeg. Ik wil een lvl 4 agent erbij met hoge quality in gallente space in redelijk rustig systeem. Uiteindelijk eentje gevonden van ishukone. Heb iets negatieve standing met caldari en ben nu nog steeds bezig met lvl 1 missies. Ook tegelijkertijd aan het crosstrainen voor missiles en heb al een CNR gekocht + gefit om te gebruiken in missies tegen angels en bloodraiders voorlopig, terwijl navy mega tegen serpentis en guristas het zal doen.

Maar goed, nu lvl 1 missies aan het doen in caracal (leuk om ook met missiles te spelen ipv turrets), missies gaan razendsnel, standing niet. Zit nu ergens op +1.1, en heb +2.0 nodig voor lvl 2 agent. Storyline agent zit in hetzelfde station en is command, en heeft nog geen één kill storyline gegeven. Kill storylines geven hoop meer standing dan 999 veldspar op de markt kopen en klaar zijn met de missie.

Train wat social skills, de juiste gooien je standings ver genoeg omhoog om die agent binnen een uurtje te kunnen gebruiken(trainingstijd). Dat scheelt echt een hele hoop

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
furby-killer schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:00:
Ik weet niet waar je precies zit en welke van de 2 Ishukone's je hebt, maar je moet naast het level ook op de quality (van -20 tot +20) letten, hoe hoger die is hoe meer standing (en ISK) je krijgt bij een missie :)

Eve-agents, Ishukone Watch, kill missions, met 1.1 standing in Ishukone Watch kun je dus al bij een level 2 q -18 agent terecht.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Tular schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:25:
Van onze WD perikelen houd ik me vooralsnog afzijdig. Ik zit er op minimaal 20 jumps vanaf dus ik kan rustig door missionen.
Famous last words...

Heerlijk hoe mensen een wd benaderen.. oh corp heeft een wd maar ik ga er niet 20 jumps voor doen hoor want ik zit veilig.

Zelfs al zou jouw corp het overweldigend redden het is nog steeds jouw corp :)

En famous last words want zo ken ik aardig wat mensen die tijdens een wd een dikke CNR verloren 8)
Sterker nog, als ikzelf een wd uitvaardig heb ik allang alle corpies die regelmatig online zijn in kaart gebracht/bookmarked en traced naar hun home territorium... liever een onvermoede, overmoedige sukkel in zijn missiebootje dan eentje in een afgetakeld pvp scheepje waar niks te halen valt.

@furby, standing groeit het snelst op lvl3 missies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tja ik zou wel lvl 3s willen kunnen doen, maar ik zit voorlopig nog vast aan lvl 1s. Ik heb ook ishukone en niet ishukone watch (omdat ik die lvl 4 Q13 ofzo agent in gallente space wil). Maakt mij ook geen drol uit hoeveel isk ik voor de missies krijg, het is toch te weinig (ik heb ook meerdere lvl 4 agents).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Tular schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:25:
Van onze WD perikelen houd ik me vooralsnog afzijdig. Ik zit er op minimaal 20 jumps vanaf dus ik kan rustig door missionen. Het afgelopen weekend is er wel een fleet gevormd om achter de WT aan te gaan en dit heeft uiteindelijk de Typhoon kill opgeleverd. Onze alliance heeft wel een paar ships verloren maar die worden wel weer vervangen.
zo ken ik iemand die na 4 weken een wd van een 1 player corp met zijn +- 20 bill gefitte cnr ging missionen in het home sys van de wt (was een noob alt)

2 minuten later joinde een paladin pilot die corp en pop cnr

uiteindelijk bleek de cnr pilot isk te kopen en hebben de alliance heads hem aangegeven maar ook tevens de taktiek van de tegenpartij aan kaart gebracht.

wat uiteindelijk weer ervoor gezorgd heeft dat dit nu als exploit gezien word ( dus we hebben onszelf semi op het intro scherm gekregen alleen in een andere manier)

met een war dec ben je nooit safe niet missionen maar pvp gericht blijven en als je wilt missionen doe dat dan met een grote groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tular
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-08-2022

Tular

Druid 79 - Aggramar (retired)

yared schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:44:
[...]
Famous last words...

Heerlijk hoe mensen een wd benaderen.. oh corp heeft een wd maar ik ga er niet 20 jumps voor doen hoor want ik zit veilig.

Zelfs al zou jouw corp het overweldigend redden het is nog steeds jouw corp :)

En famous last words want zo ken ik aardig wat mensen die tijdens een wd een dikke CNR verloren 8)
Sterker nog, als ikzelf een wd uitvaardig heb ik allang alle corpies die regelmatig online zijn in kaart gebracht/bookmarked en traced naar hun home territorium... liever een onvermoede, overmoedige sukkel in zijn missiebootje dan eentje in een afgetakeld pvp scheepje waar niks te halen valt.
Dat is zeker waar maar het ondersteunen van de corp kan ook op andere manieren; ik zit in de industrial/mining corp van de alliance. Op dit moment is het niet veilig om met mijn miner rond te gaan vliegen anders zou ik wel bezig zijn om minerals te vergaten zodat de ships herbouwd kunnen worden. Zodra de WD over is, zal er weer genoeg gemined moeten worden om de benodigde mineralen voor ships te vergaren. Tot die tijd mine ik alleen maar in corp ops.

Mijn cruisers hebben niks te zoeken tegen een battleship en om toch wat te kunnen doen, heb ik ervoor gekozen om een eindje verderop te gaan zitten. Mocht de corps me vragen om toch te komen helpen dan zal ik dat zeker doen. Op dit moment worden alleen de pvp pilots verzocht om zich bij de fleet te voegen.

Op mijn wensenlijstje van ships staan nu een nieuwe hulk, een harbinger en een anathema. Zodra ik een goeie pvp-fit heb voor de harby of anathema zal ik mij zeker in het geweld storten.

May you live in interesting times!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
ik vind over het algemeen elk lid dat een frig/cruiser ingeeft in een op prima hoe meer tacklers hoe beter.

je zal over het algemeen nooit geprimaried worden als frigje het kost simpelweg teveel tijd om je te locken en de damage die je doet is over het algemeen prima te tanken.

het voordeel is alleen wel dat jij je target dus wel op zn plek houd (hetzij met web hetzij met scram)

met ecm is het meestal wel zo dat je snel geprimaried word omdat je dan wel damage geeft (zij kunnen tenslotte geen dmg dealen)

als ik elke avond 5 frigs met scrams gefit zou kunnen hebben vs geen frigs dan ga ik echt voor die kleine schepen erbij zijn toch weer 5 points extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Bij ons geldt het ook zo, als je geen interceptors kan vliegen of ISK hebt voor Battleships of andere PvP schepen dan koop je maar 'n frig. Voor 1mil isk heb je een cheap frig met web/scram. Al houdt je het maar even uit... zolang jij die battleship even op zn plek hebt kunnen houden om hem te kunnen poppen is het die miljoen isk al waard geweest.

Overigens wij hebben nu 'n wardec van een corp die alleen met nano's vliegt :/ ... onze alliance is al aardig wat schepen verloren aan die gasten omdat er steeds 'n paar man denken even die corp op te kunnen ruimen met 'n paar T2 ships :X

[ Voor 14% gewijzigd door De_Bastaard op 22-10-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
helemaal met de bastaard eens.

wat ik nu wel goed vind is dat we van alliance naar corp zijn gegaan en in feite nu opeens een veel grotere member aantal hebben.

waar we voorheen problemen hadden om een 10 man gang te hebben halen we nu bijna elke avond wel een 20+ gang.

en dat voor een corp vind ik persoonlijk heel netjes.

meeste nano gangs zijn ook allang weg voordat we komen (hun scouts ziet de group komen en onze scouts ziet hun rennen)

[ Voor 87% gewijzigd door AjDuLion op 22-10-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:36
Cepters zijn bij ons een niet graag geziene gast in fleets, meestal zijn het mensen die makkelijk een t2 sniper battleship kunnen vliegen maar dit niet willen om welke reden dan ook, tacklen word meestal gedaan door heavy tackle (denk Rapiers/Arazu's e.d.)

E-O is verdacht rustig buiten het feit dat NC elke dag rond DT een fly by Doomsday doet en er nog steeds mensen zijn die erdoor gepopt worden omdat ze niet goed opletten, hopelijk binnenkort weer een titan kill bij te schrijven op mijn lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Maranno schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:09:
Cepters zijn bij ons een niet graag geziene gast in fleets, meestal zijn het mensen die makkelijk een t2 sniper battleship kunnen vliegen maar dit niet willen om welke reden dan ook, tacklen word meestal gedaan door heavy tackle (denk Rapiers/Arazu's e.d.)

E-O is verdacht rustig buiten het feit dat NC elke dag rond DT een fly by Doomsday doet en er nog steeds mensen zijn die erdoor gepopt worden omdat ze niet goed opletten, hopelijk binnenkort weer een titan kill bij te schrijven op mijn lijstje.
ik hoop dat styx es opschiet met het inwerken van de huidige corpsen kan niet wachten tot er eindelijk wat meer te doen valt voor ons :)

en bij ons zijn het meerendeels de noobs die in de frigs/cruisers vliegen degene die ook wat zwaarders kunnen vliegen doen dat over het algemeen ook (althans de laatste tijd word dat gedaan)

moraal is hoog en de participatie in de opsen word steeds groter.

enige waar we aan moeten werken is om op tijd te beginnen :P (8 uur is 8 uur en niet half 10:X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 21:59
Tsja, nano gangs zijn idd lastig maar maar titans zijn ook niet funny.

Gisteren een leuke roaming ops. Komen vanuit diep 0.0 naar empire geburned omdat er een 17 man neutral gatecamp is op onze 0.0 entry point. Die gasten waren helaas al weg voordat wij aangekomen waren dus via 3 jumps empire maar eens even kijken in the naburige hostile entry point sys.

Scout meld een 10-15 tal reds aan de andere kant van de gate met een freighter niet in jumprange van de gate dus wij jumpen snel in. Na 2-3 minuten pew-pew 5 van hen neergehaald, 0 losses voor ons (ze waren totaal verrast). In de loot minuten daarna warpen er nog een paar onverlaten op de gate dus die halen we ook neer totdat er een onyx inwarpt...smells fishy maar ach, knallen. 15 seconden later wordt er geroepen "Erebus on scan!, nog 15 sec laterer kijkt 75% van onze fleet naar podjes.

Bleh, we hadden verwacht dat die onyx ons liet agressen om een enemy fleet op ons dak in te laten warpen zonder dat we weg konden komen ivm agression timer, maar een titan was niet iets waar we rekening mee hadden gehouden en zeker niet voor een 15man hac/bs/bc gang. Beetje lame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
sorry freeman zal idd echt kut geweest zijn maar ik moet toegeven dat er bij mij even een glimlachje kwam..

was lame van hun kant maar het blijft een spelletje en jullie hadden mooie kills gemaakt.
hoop alleen dat de kill/loss ratio een beetje goed was anders zou ik me idd zuur voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, daar zijn titans voor. Mag die pilot zo'n ding ook eens een keer gebruiken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Haha ja ach daar zijn titans voor he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

FreeMen schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:16:
Tsja, nano gangs zijn idd lastig maar maar titans zijn ook niet funny.

Gisteren een leuke roaming ops. Komen vanuit diep 0.0 naar empire geburned omdat er een 17 man neutral gatecamp is op onze 0.0 entry point. Die gasten waren helaas al weg voordat wij aangekomen waren dus via 3 jumps empire maar eens even kijken in the naburige hostile entry point sys.

Scout meld een 10-15 tal reds aan de andere kant van de gate met een freighter niet in jumprange van de gate dus wij jumpen snel in. Na 2-3 minuten pew-pew 5 van hen neergehaald, 0 losses voor ons (ze waren totaal verrast). In de loot minuten daarna warpen er nog een paar onverlaten op de gate dus die halen we ook neer totdat er een onyx inwarpt...smells fishy maar ach, knallen. 15 seconden later wordt er geroepen "Erebus on scan!, nog 15 sec laterer kijkt 75% van onze fleet naar podjes.

Bleh, we hadden verwacht dat die onyx ons liet agressen om een enemy fleet op ons dak in te laten warpen zonder dat we weg konden komen ivm agression timer, maar een titan was niet iets waar we rekening mee hadden gehouden en zeker niet voor een 15man hac/bs/bc gang. Beetje lame...
ROFL... best wel cool eigenlijk. In zo'n geval zou het me dus niet erg veel kunnen schelen dat ik mijn scheepje kwijt was.. .Mits het aantal kills aan hun kant ook wel redelijk was.. Wat wel zo was als ik het zo lees. Maar volgens mij zijn dit toch wel de fun dingen, krenten in de pap van EVE. :)

En over die frigate fleets e.d. Alleen over voornamelijk frigates/cruisers maakt erg veel uit wat je met een fleet kunt doen. Je kunt wel zeggen: je kunt nooit genoeg web/scram hebben... Klopt maar je zult toch een goede belans in je DPS/ECM moeten hebben anders wordt het meer een soort nano fleet. Een behoorlijke gatecamp opzetten wordt een beetje lastig met voornamelijk frigjes e.d. Ook als er een hostile fleet met behoorlijk wat tank/damage doorheen springt wil je toch neem ik aan wel iets kunnen doen i.p.v. maar niet engagen omdat je frigjes anders geinstapopped worden.

Ik hou meer van die redelijk goed gebalanceerde fleets. En tuurlijk als iemand alleen maar een frig/cruiser kan vliegen, prima, van harte welkom maar als er ECM/DPS nodig is zouden ze ook eens hun BC/BS mee moeten nemen.

[ Voor 20% gewijzigd door Darth Malak op 22-10-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe.. doet me hieraan denken:
http://killboard.eve-ivy.com/?a=kill_related&kll_id=5807

Link tijdje geleden gekregen, Eve University was aan het gatecampen in HED-GP (highsec -> 0.0 entrance system voor AAA) en zijn gewoonweg van de gate afgedoomsdayed. Wel grappig dat AAA al een titan inzet om een uni-fleet weg te jagen :-)

Heb zo de indruk dat titans de battleships van vroeger geworden zijn. Behoorlijk duur, maar stilaan duiken er meer en meer op. Iedere zichzelf respecterende 0.0 corp heeft er toch minstens eentje of heeft plannen om er eentje te bouwen.

Ik vind het trouwens wel jammer dat je die op de testserver eens niet kan uitproberen voor de lol. Je moet al een POS opzetten, SOV claimen, alles naar je pos sleuren, ergens aan een BP raken etc etc en dan nog paar maand wachten voor je effectief je titan hebt op de testserver, terwijl ik in principe gewoon het Amarr Titan skillbook nodig heb en ik kan er eentje gebruiken. Ben niet van plan om er snel een aan te schaffen op tranquility, maar zou toch wel leuk zijn om eens te mogen uitproberen op singularity zonder al die rompslomp erbij... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Nog even een reminder voor de NL EVE meeting komende vrijdag in Utrecht :)

Wanneer
Vrijdag 24 oktober van 19:00 - 02:00 uur

Waar
Cafe de poort (http://www.eetcafedepoort.nl/)
Tolsteegbarrière 2
3511 ZD
Utrecht
Netherlands

Rij zelf vanuit Amsterdam Noord heen en terug richting Zaanstad.

Over de wd nog maar eens; een wardec is tegen een corp, dus reageert de hele corp.
Mijn eerste tour in 0.0 was vrij in het begin en ik kon geen zak ... dacht ik...

Tot ik in mijn frig/cruisertje zat met een pvp fitting die iemand voor mij had gemaakt.
Echt lol!

Bij een wd kun je als indy prima meehelpen, de taken in een fleet zijn namelijk zeer divers.
Toen we begin dit jaar onze eerste wd hadden zaten 3 roaming fleets op het moment van ingaan achter 3 van de online wd'rs aan en daar zaten een heleboel indy's bij.

Er zijn maar weinig reds die het leuk vinden 5-1 te moeten gaan (onverwacht) :D

Daarnaast, je doet enorm veel ervaring op die altijd van pas komt.
Reflexen die je ook voor Empire moet aanleren.
Skills die ook van pas komen in PVE
etc..

Utrecht dus, biertje?! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ten eerste: Ik drink geen bier
Ten tweede: Ik kan nooit op vrijdagavond :'(
Ten derde: Ik weet niet of ik wel wil weten welke koppen er in het echt bij horen :P

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:11:
Hehe.. doet me hieraan denken:
http://killboard.eve-ivy.com/?a=kill_related&kll_id=5807

Link tijdje geleden gekregen, Eve University was aan het gatecampen in HED-GP (highsec -> 0.0 entrance system voor AAA) en zijn gewoonweg van de gate afgedoomsdayed. Wel grappig dat AAA al een titan inzet om een uni-fleet weg te jagen :-)
LMAO, ra ra waar wij waren .. http://killboard.frontal-...=kill_related&kll_id=5612 :(waar ken ik die titan toch van :+ )

En we waren niet echt zuur hierom hoor, iedereen was al aan het lachen op ts toen de erebus over ts vloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
hmm maanvreter komt me bekend voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
FF Gal spuien ^^

Gisteren huge fight in E-O rond de 200 NC cap heavy jumpten in system terwijl er al incomming aangekondigt werd van zo'n 200 TCF uit de M-O richting, wij hadden totaal ook zo'n 180 in fleet met bijna geen caps, pings op irc in een poging meer mensen te krijgen, en we gingen ervoor, mijn carrier bij de pos gehouden en warpte met mijn Mega naar de warpin.

Warp naar de gate en targetcalling ging redelijk en van lag was nog weinig te merken, e.e.a. geschoten en lag kwam ineens paar tellen later node crash (TCF probeerde vanuit M-O in E-O te springen).

Probeer terug in te loggen met mijn Mega pilot en na nog 2 node crashes waarbij ik nog niet eens was ingelogd kreeg ik weer beeld, ik ben terug bij de pos waar we waren begonnen en ga weer in warp naar een nieuwe warpin, warp gaat vrij soepel en ik arriveer bij de gate met alle reds geladen dus ik denk te gaan targetten .... slideshow ... krijg de primaries nog getarget en begin te schieten, shield poof, armor poof, en ik zit in mijn clone, ok dat ging lekker nieuw schip en teruggaan, word gecalled op ts om niet te gaan omdat NC de lowsec gate gevcamped heeft en we moeten wachten op reinforcements.

Ok best log ik mijn carrier weer in kan ik iig nog fighters assignen en/of met caps meewarpen mochten die nog gebruikt gaan worden, pos safe volgens ts dus login, black screen, 10 minuten later log ik in 4au van de celestial die het dichst in de buurt was en een hostile fleet op me, toen de node crashte lag ik op 100meter van de control tower, e-warp positie is 1miljoen km van je logoff spot af maar 4AU?, friendlies probeerden nog me te bereiken en te helpen maar toen de NC+TCF ook nog eens 50+ caps naar mijn positie warpten was het afgelopen, ....... bedankt CCP, carrier kwijt, Diemos die nog in de hold zat dus ook kaboom, lekkere avond ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ai, dat was dus jouw carrier :| . Ik vind het echt bizard at CCP in dergelijke gevallen geen reimburse maakt. Dit moet toch overduidelijk zijn dat er iets mis was. Je maakt mij niet wijs dat er hier geen logs van waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Als iedereen niet aan het dual/triple/whatever boxen was zouden de gevechten misschien wat speelbaarder zijn. Er zijn mensen die een complete dread fleet in hun eentje draaien, dat gaat echt nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

...svp... verwijderen.

[ Voor 97% gewijzigd door Darth Malak op 23-10-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

IJzerlijm schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:36:
Als iedereen niet aan het dual/triple/whatever boxen was zouden de gevechten misschien wat speelbaarder zijn. Er zijn mensen die een complete dread fleet in hun eentje draaien, dat gaat echt nergens meer over.
Maakt toch echt geen donder uit... Of iemand nu 3 clients draait vanaf 1 PC of 2 PC's of 3 verschillende mensen 1 client maakt niet uit... De lag in eve wordt niet veroorzaakt door de client hardware maar door enerzijds de matig opgezette client SOFTware en anderzijds de extreme hoeveelheid transacties op de db waarbij vooral het type transactie SQL server de das om doet.

De server kan gewoon maar een X aantal users op een bepaalde node aan. Of een max aantal users per totale community... Zal wel zo ongeveer rond de 30,000 users liggen. CCP kan nog zo de blitz proberen te maken met ramsan dit en ramsan dat... Als ze het fundamentele probleem, hun matige spagethi code niet aanpakken zal het lagprobleem blijven bestaan.

Laatst met een 18 vs 18 fleet battle al zoveel lag dat de mensen in local begonnen te vragen of we aub op wilden zouten omdat er teveel lag was. Merkte ik zelf ook al en ik heb meteen 2 andere accounts dichtgegooid. Haalde geen donder uit voor de lag overigens.

Ben zelf nog geen carrier kwijtgeraakt door lag maar wel verschillende T2 gefitte BS'en en in slechts 1 enkel geval heeft CCP m'n schip teruggegeven minus de gedropte shit.

[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 23-10-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Darth Malak schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:40:
[...]

Maakt toch echt geen donder uit... Of iemand nu 3 clients draait vanaf 1 PC of 2 PC's of 3 verschillende mensen 1 client maakt niet uit... De lag in eve wordt niet veroorzaakt door de client hardware maar door enerzijds de matig opgezette client SOFTware en anderzijds de extreme hoeveelheid transacties op de db waarbij vooral het type transactie SQL server de das om doet.
Het maakt zeker wel uit, als je niet kon dual boxen zouden er lang niet zoveel capital ships binnen luttele minuten oproepbaar zijn door de diverse machtsblokken, wat weer er voor zorgt dat giga vloten verzameld worden omdat iedereen weet dat er binnen 5 minuten 50 lui hun cap alt in kunnen loggen als ze een doel zien.

Wat ik bedoel is dat het voor de server niet uitmaakt of er 10 man met 10 clients ieder spelen of 100 spelers, maar dat multi account spelers het ontstaan van zulke battles enorm bevorderen.

[ Voor 10% gewijzigd door IJzerlijm op 23-10-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Dan nog, als een server bij 18vs18 al over zijn nek gaat (zonder eventueel hotboxen) dan is het al niet meer het probleem van de hotboxende mensen maar van de brakke netwerkcode.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MazeMouse schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:47:
Dan nog, als een server bij 18vs18 al over zijn nek gaat (zonder eventueel hotboxen) dan is het al niet meer het probleem van de hotboxende mensen maar van de brakke netwerkcode.
Die 18 v 18 was duidelijk in Empire als er mensen klaagden in local, hoeveel waren er in local daar ? Als er 15 lui Angel Extravaganza zitten te spelen in dat systeem heeft de server wat meer te doen dan alleen die 18 v 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

IJzerlijm schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:00:
[...]

Die 18 v 18 was duidelijk in Empire als er mensen klaagden in local, hoeveel waren er in local daar ? Als er 15 lui Angel Extravaganza zitten te spelen in dat systeem heeft de server wat meer te doen dan alleen die 18 v 18.
Toen ik keek waren het er maar 50 of zo in local... Maar de lag was indrukwekkend bij het injumpen e.d.

En vanuit dat perspectief gezien heb je inderdaad gelijk. Ik dacht dat je het vanuit technisch lag oogpunt bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
FreeMen schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:46:
Ai, dat was dus jouw carrier :| . Ik vind het echt bizard at CCP in dergelijke gevallen geen reimburse maakt. Dit moet toch overduidelijk zijn dat er iets mis was. Je maakt mij niet wijs dat er hier geen logs van waren.
Hi,

Thank you for contacting EVE Customer Support Service.

Unfortunately, I'm unable to find any problem in our logs, in that case our policies does not allows us to reimburse any loss. So in this case I can't do anything for you.

I'm sorry for your loss and I hope you will recover it soon.
If you need any further assistance, please don't hesitate to contact us again.

Best Regards,
GM *******
EVE Customer Support Service.

----------------

Was niets aan de hand zeggen ze,

Ja was mijn carrier, baal er wel flink van nu, maar was gisteren echt link erom gewoon, helemaal als je kijkt hoeveel er gepopped zijn om mij te redden.
IJzerlijm schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:36:
Dat is echt niet het enige, besides, caps worden echt niet zoveel gebruikt als je denkt, meestal liggen ze bij een pos aanwezig te wezen en verder niks. Erg saai dus voor een main of iemand op 1 account dus de meesten bij ons moeten nog steeds swappen als ze in caps moeten komen, ik had toevallig de "mazzel" dat mijn vrouw eve niks vond dus heb ik haar account omgetoverd tot cap pilot.

Waren gisteren maximaal 500 man in local laatste keer hadden we bijna geen lag met 1000 in local is dus meer aan de hand dan alleen het aantal mensen in een system zonder stations/agents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

wat een onzin zeg van CCP... Ze moeten in hun logs toch zien dat er een node crash is geweest??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal krijg je je spullen wel terug bij nodecrash.. onlangs nog officer/deadspace dread teruggekregen en setje implants + geld dat ik verloren was met het updaten van mijn clone na een nodecrash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Had petition gemaakt voor Carrier + mods (was +/- half faction fit) + rigs en mijn implants, niet een begonnen over de Deimos in de Miantenance bay en de bijna 100.000 assorted Hybrid L Ammunitie.

Heb het laten escaleren we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Maranno schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:23:
Had petition gemaakt voor Carrier + mods (was +/- half faction fit) + rigs en mijn implants, niet een begonnen over de Deimos in de Miantenance bay en de bijna 100.000 assorted Hybrid L Ammunitie.

Heb het laten escaleren we zien wel.
Succes, hopelijk lukt het. Die mail die jij gehad hebt is gewoon een copy paste (policy) waarbij ze echt niet eens de moeite genomen hebben te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Meh veel NC schepen van de crash in M-O zijn ook reimbursed dus waarom deze niet, situatie lijkt me hetzelfde, opgeven doen we niet :p al in al was het een mooi gevecht gisteren en heb ik me kostelijk vermaakt (tot ik dood ging ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maranno schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:33:
Meh veel NC schepen van de crash in M-O zijn ook reimbursed dus waarom deze niet, situatie lijkt me hetzelfde, opgeven doen we niet :p al in al was het een mooi gevecht gisteren en heb ik me kostelijk vermaakt (tot ik dood ging ^^)
Toen je carrier werd Boom ging is de server daarna nog gecrashed?
Zo niet dan krijg je heb idd niet terug.

Alleen als de server na je loss crashed kan je hem terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Geen flauw idee ben nadat ik popped en podded was uitgelogd voor de avond met al mijn chars weer gezellig in low-sec ;)

Maar volgens mij klopt dat niet, na de MSHD gevechten en creashes vorige week/2 weken terug hebben mensen B-ships teruggekregen die na de laatste crash pas gepopped werden tijdesn het loaden.

[ Voor 45% gewijzigd door Ashrah op 23-10-2008 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Darth Malak schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:03:
[...]

Toen ik keek waren het er maar 50 of zo in local... Maar de lag was indrukwekkend bij het injumpen e.d.

En vanuit dat perspectief gezien heb je inderdaad gelijk. Ik dacht dat je het vanuit technisch lag oogpunt bedoelde.
Wat ik ervan gezien heb in 0.0, waar meestal de partijen in het gevecht de enige actieven in het systeem zijn is de performance de laatste maanden enorm veel beter. Laatste keer jumpede ik door een gate waar aan de andere kant al een 50 vs 75 gevecht aan de gang was en was er nauwelijk sprake van grid load of module lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Darth Malak schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:41:
[...]

De server kan gewoon maar een X aantal users op een bepaalde node aan. Of een max aantal users per totale community... Zal wel zo ongeveer rond de 30,000 users liggen. CCP kan nog zo de blitz proberen te maken met ramsan dit en ramsan dat... Als ze het fundamentele probleem, hun matige spagethi code niet aanpakken zal het lagprobleem blijven bestaan.

Laatst met een 18 vs 18 fleet battle al zoveel lag dat de mensen in local begonnen te vragen of we aub op wilden zouten omdat er teveel lag was. Merkte ik zelf ook al en ik heb meteen 2 andere accounts dichtgegooid. Haalde geen donder uit voor de lag overigens.

Ben zelf nog geen carrier kwijtgeraakt door lag maar wel verschillende T2 gefitte BS'en en in slechts 1 enkel geval heeft CCP m'n schip teruggegeven minus de gedropte shit.
Het heeft geen enkel effect wanneer CCP weer eens zorgt dat er meer mensen op een node kunnen. Het enige resultaat is dat jullie meer schepen injumpen totdat node alsnog crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zelfs ik had lag gisteravond, en ik zit in 0.0 aan de andere kant van het universe. Kreeg het 's avonds opeens een aantal meldingen over systems die waren afgesloten vanwege traffic, blabla.... en daarna is het echt laggy geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

http://myeve.eve-online.com/devblog.asp?a=blog&bid=597

Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/devblog/colin_blog_01.jpg

* yared dromt al van zijn Orca fleet :D

[ Voor 27% gewijzigd door yared op 23-10-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
holy crap dat ding is gaaf !!!

jammer dat ie maar 3 high 3 mids en 2 lows heeft

amper ruimte voor een tank en als je alle bonusses wilt uitdelen ben je je mid slots ook kwijt hou je ruimte over voor 1 armor repair unit..

vraag me af of ze hier nog wat aan gaan doen

hij is al op de test server kan hem alleen nergens kopen nog.

[ Voor 83% gewijzigd door AjDuLion op 24-10-2008 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
Tja, als je een tank wilt moet je ook een Rorqual nemen =)

Het is al mooi zat dat dat ding 3 high slots heeft, verbaast mij eerlijk gezecht wel een beetje. Ik had eerder verwacht dat hij maar 1 of 2 highslots zou hebben om ervoor te zorgen dat hij niet in de buurt van de rorqual kan komen...

maarja, 3 highs word dan waarschijnlijk 1/2 gangmods 1/2 tractors. Ik hoopte eigenlijk op 1 van elk. Ben bang dat dit misschien een beetje te veel word voor die nare beltstrippers in empire space.

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
moah hoe eerder hoe beter, hebben hier bij ons en 25belted low-sec (0.4) met station in system, wordt amper in gemined, wegens de locale piraten (waar bij bluw tov zijn :D). dus dat is dan mooi hoe eerder hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
ojah was vergeten dat gang mods high slots zijn

zou dan gewoon 2 invul fields + shield booster doen boven 1 tractor 2 gang mods low 2 expanded cargohold II's en dan 2x t2 cargohold optimazation rig + 1 t1

ook mooi voor ice mining 90 blocks per keer is toch netjes tov de 36k dat je max met haulers haalt.

wel jammer dat compression niet werkt (had ik ook niet verwacht)

zou wel een mooie bonus zijn maar helaas het mag niet :)

edit : en 400 mill zou ik nog wel in een belt durfen te laten hangen een 2.1 bill rorqual weer niet..

[ Voor 10% gewijzigd door AjDuLion op 24-10-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Geen update voor eve mon en EFT nog jammergenoeg, als het goed is kan ik zodra ze live komen mijn indy alt in een orca stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
mjah mn alt kan ook in een orca

kan all rorqual vliegen dus dat zit wel snor.

hoop alleen dat ze wat aan de tank/cargo gaan doen want dat is nu nog wel een beetje beneden maats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Orca is voornamelijk voor high sec bedoelt, dan heb je geen betere tank nodig. En verder is het eigenlijk een grote secure container die gang bonussen geeft, maar wel een piloot nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Voor de mensen die vanavond naar Utrecht gaan.... tot zo! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ik ga wel naar Utrecht.
Maar niet naar de meeting. Het is slechts een tussenstop (waar ik en mijn vriendin FF gaan vreten bij de mac) om daarna door te treinen naar Den Bosch :P)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Orca is absoluut niet alleen voor high sec bedoeld.

En hoezo heb je in empire geen tank nodig?
Ik ga liever in 0.0 met industrial ipv transporter rondvliegen dan in empire.
In empire heb je gankers die gewoon keihard berekenen, wat is de lading van target en dat is dat voldoende voor ons om onzelf te ganken en schepen te verliezen..
Orca dus= grote lading, slechte tank, ideaal suicide target.

In 0.0 kun je hem mooi gebruiken om posses te fuelen, en voor andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
De rats in empire doen niet zoveel dps. Met 1 damagecontrol heb je de EHP of een freighter, en zolang je geen belachelijke dingen vervoert gaat niemand je suicide ganken. En als je een wardec hebt en aan het rondvliegen bent in orca in high sec met wartargets ben je niet slim bezig.

Waarom zou je in 0.0 zo graag rondvliegen met een groot en traag schip dat in stukjes opgedeelt wordt voordat backup kan komen en die geen jumpdrive heeft. Kan je beter een rorqual gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 25-10-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Meeting was zeker geslaagd, zeker voor herhaling vatbaar :)

Orca word zeker mijn pos fueler naar Keuze in 0.0 stats zijn daar netjes voor, minder skill intensief dan een Rorq en stukken goedkoper (zeker op een alt)

[ Voor 23% gewijzigd door Ashrah op 25-10-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
De orca is niet zo'n mooi suicide target meer als je er een damage control op gooit hoor, dat ding heeft best wel veel hull!

Ik denk niet dat hij de 0.0 pos fueller word waarvan we allemaal al jaren zitten te dromen omdat hij gewoon te sloom aligned. Een itty is 2x zo snel met alignen en het is gewoon te gevaarlijk om in 0.0 een enorme aligning time te hebben.

een van mijn chars zit er heel dichtbij en ik ben wel van plan om er voor te trainen zodat ik hem kan vliegen, want dat hij te langzaam is voor 0.0 betekend niet dat hij mij lowsec POSjes niet kan fuellen :> .

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
web truuk die ook bij freighters gebruikt word toepassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Web truk is minder effectief met webs na speed nerf. En met damagecontrol heb je de HP van een freighter, kost zon 10-15 battleships om dat te suicide ganken. Dan moet je flink wat vervoeren om te zorgen dat je gesuicide ganked wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm vant weekend mijn macha gekocht :), nu traine voor tank, en daarna naar interceptors xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
gefeliciteerd maar remember zorg ervoor dat je hem niet teveel in hoge missions gebruikt :P

eerst je skills omhoog werken (koop desnoods +5 implants) zodat het sneller gaat.

inty's vind ik een strak plan lekker tacklen in ops !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tacklen, is dat 1 web + warp disruptor? of zoveel mogelijk warp disruptors? en dan gewoon meerdere targets disrupten?

en goed idee voor +5 implants :) nu ik eindelijk een beetje iskies heb :) tijd om de +1 te vervangen.
heb dan wel een jump clone nodig voor te pewpew-en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:10:
tacklen, is dat 1 web + warp disruptor? of zoveel mogelijk warp disruptors? en dan gewoon meerdere targets disrupten?

en goed idee voor +5 implants :) nu ik eindelijk een beetje iskies heb :) tijd om de +1 te vervangen.
heb dan wel een jump clone nodig voor te pewpew-en :)
Vergeet niet dat je cybernetics V nodig hebt voor +5's en ik vraag me serieus af waarom iemand zo'n bak ISK uit zou geven voor die +1 extra. +4's zijn al behoorlijk aardig en een stuk goedkoper (en geen cyb V nodig).

Maar persoonlijk denk ik niet dat je de skills hebt om een mach te vliegen, misschien zelfs niet een normale BS... ik zou je mach bewaren totdat je je skills op orde hebt.

Tacklen is de term voor het gebruik van een warp disruptor met e.v.t. een web...

[ Voor 5% gewijzigd door Darth Malak op 27-10-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
kan geregeld worden

en inty fit geeen web's :P

mids : 1mn mwd/sensor booster/ t2 warp disruptor

lows nano fit (inertia stab/fibers

highs : afgaand van je inty salvager + missile (geladen met defenders!) en dan nog een rail in het geval je een ares hebt of nog een launcher in een crow

de andere 2 weet ik niet..

salvager is puur omdat niets anders past en makkelijk voor als we de battle gewonnen hebben dat het salvagen dat wat sneller gaat.
Darth Malak schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:34:
[...]

Vergeet niet dat je cybernetics V nodig hebt voor +5's en ik vraag me serieus af waarom iemand zo'n bak ISK uit zou geven voor die +1 extra. +4's zijn al behoorlijk aardig en een stuk goedkoper (en geen cyb V nodig).

Maar persoonlijk denk ik niet dat je de skills hebt om een mach te vliegen, misschien zelfs niet een normale BS... ik zou je mach bewaren totdat je je skills op orde hebt.
tja +5's zijn tegenwoordig niet zo duur meer en die extra +1 had mij ook maanden training gescheeld als ik die 2 jaar terug ingeplugd had in het begin..

[ Voor 42% gewijzigd door AjDuLion op 27-10-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
edit : dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door AjDuLion op 27-10-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Als, als.... de kans dat je die +5 verliest is ook nog aanwezig.... En kijk in evemon maar eens wat die +1 extra uitmaakt... Niet zo spectaculair..

En +5's niet duur meer??? mmm.... tis maar wat je niet duur noemt. Ze liggen rond de 90 mil per stuk... toch al snel ff een 450 mil.... hmm... + een vervelende cyb V om te trainen.

[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 27-10-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
vandaar zn zinnetje jump clone ook :)

in high sec verlies je die dingen zo goed als nooit mits je niet gewardecd bent (en die is net gedropt)

cyber v is kut ja maar daar krijg je ook veel extra implants die je kan inprikken voor:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

wardec dropped?? Ok, nice toch wel... werd het een beetje beu... Maar op dat verliezen van implants doelde ik meer op jou!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
ik weet het :X

3x +4's verliezen door noob mistakes

maar ik zie elantira niet op recon missies gaan voor de corp :P (of bezopen achter de pc zitten) of een 0,0 gatecamp invliegen met een faction fitted helios + +4's wetend dat er massive lag komt :+

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste