Over de hele 17-40 discussie: ik heb hem persoonlijk aangeschaft toen ik net begonnen was en met een 300d schoot. Kon die lens toen voor een mooie prijs krijgen, en sindsdien een hoop lichtsterk ( 2.8 ) spul er bij gekocht, maar nooit de behoefte gehad om iets in hetzelfde bereik op 2.8 te halen. Simpelweg omdat ik niet het gevoel heb dat ik momenten niet kan pakken die ik met een 2.8 wel zou kunnen schieten. Ben gewoon voor de volle 100% tevreden over mijn 17-40 f4. ( en dat terwijl ik hem dus eigenlijk toevallig kocht omdat ik toen echt niet wist wat ik aan het doen was qua foto's

)
@Flatliner:
1. Waarom schiet je deze portrait? Het bovenste 1/3 gedeelte van de foto bevat nu alleen maar plafond en wat verzwakte laserstralen.. Dat voegt wat mij betreft niets toe aan de foto.
2. Hier geef je zelf al de rede om foto 1 niet te schieten op die manier.. Mooi overzicht, geeft veel meer weer van het feest. Horizon lijkt iets scheef te hangen.
3. Deze foto zou ik persoonlijk niet gebruiken. Dat ene handje voegt niets toe aan de sfeer, omdat er verder niemand "uit zijn dak gaat". Paar losse laserstralen en verder onder en bovenkant erg donker, nee dit is niet een foto die bij mij oproept dat ik iets gemist heb daar.
4. Goed qua moment, maar jammer van die overbelichte delen onderin de foto die niks toevoegen.
5. Dit soort donkere silhouetten vind ik persoonlijk alleen mooi als diegene ook echt een wow-moment heeft. Daarmee bedoel ik een mooie outfit ( bijv. duivelshoorntjes oid ) of dat diegene een hartje vormt met zijn / haar handen, of een id-t logo maakt etc etc. Die kerel rechtsvooraan op de foto met maffe helm was dan een leuke geweest!
6. Nice!
7. Lijkt een beetje soft gefocussed op de ogen, en let op je compositie, nu staat er hard-cor terwijl je ruimte genoeg had ( lijkt althans ) om alles erop te krijgen. Wel mooi qua belichting en achtergrondkleurtjes.
Hopelijk heb je er wat aan..
Ook van mij een jaaroverzichtje:
1. Showtek X-Qlusive in de HMH
2. MOH
3. MOH
4. Paaspop
5. Little Sins 5 Years
6. X-fm Xnergy
7. Little Sins Eyes Wide Sins
8. Oogjes in de Matrixx
9. Pinksterpar-t
10. Pinksterpar-t vanuit de helicopter
11. Harmony of hardcore.. Je moet je...?
12. Pinksterpar-t
13. Littlesins Scheveningen
14. Emporium, hardstyle stage vanuit de helicopter
15. Matrixx at the park
16. Extrema
17. Sensation A'dam
18. Sensation A'dam
19. Little Sins, even lekker decadent op een speedboot met mooie dames & champagne
20. 1/2 van de Noise Controllers
21. Een van de vele xxlerators die ik dit jaar bezocht
22. Een of andere dj tijdens exxelent in de matrixx
23. Happy Hardcore
24. DJ Tatanka die na een set van 6 uur nog even "fris en fruitig" op de foto wilde
Een goede jacht voor iedereen in 2009, "schiet-ze"..!!