Wat ik de laatste tijd errûg jammer vind in dit topic is dat iedereen een paar shots in het topic plempt, mensen kijken ernaar, reageren er misschien op en er volgt een matig applaus.

(Vaak terecht overigens)
Het topic is voor mij meer een kijk-een-plaatje-topic geworden met veel excuuspraat. Die excuuspraat is vooral aanwezig bij shots die het net-niet hebben: ,,het licht was f*kd, m'n sensor was vies, foto is onbewerkt" Puur jezelf indekken op eventueel komende kritieken.
Mijn grootste kritiek op dat soort 'excuses' is dat je eigenlijk al aangeeft niet trots te zijn op je werk. Het is een van de plaatjes die er iets beter uitziet dan de rest van je set (neem ik aan).
Als je dan iets post, geef dan aan wat je hebt gedaan en waarom je de plaat erg fijn vindt. Is er iemand die daarop
opbouwende kritiek wil geven: graag! Ik wil me het liefst blijven verbeteren en iemand die ook fotografeert kan me waarschijnlijk een betere feedback geven dan een leek.
Voor mijn part brand je me tot aan de grond af, maar dan weet ik wel waar ik aan toe ben en kan ik het eventueel meenemen voor een volgende avond. Het is allemaal zo mak geworden hier: in de tijd met Gerard, Floris en anderen durfde men nog wel eens harde woorden in het topic te strooien. Durf eens je gal te spuwen en maak iemand wakker dat hij op een andere manier beter kan. Post sowieso spul waar je erg blij mee bent, showcasewaardig. Natuurlijk kan er ook een minder shot geplaatst worden, waar je misschien graag feedback op wilt: hoe kan ik beter op die en die situatie inspelen?
Waar het dus voor mij op neerkomt is:
-Zet materiaal in het topic neer waar je zelf trots op bent
-Zet dus
GEEN excuus-Truus foto's neer.
-Zet zo nu en dan materiaal neer waar je eventueel advies bij wil hebben ( buiten de TS info )
-Durf eens kritiek te uiten, het is zo mak geworden, en waarschijnlijk hebben veel mensen daarom zoiets dat ze hier niet meer doen dan lurken, waar ik overigens zelf ook in vervallen ben aangezien ik uit het topic weinig bruikbaars leer.
Just my 2 cents
Mocht iemand hier een geheel andere visie hierop hebben, ik ga de discussie graag aan
[
Voor 0% gewijzigd door
allstarted1 op 26-10-2008 22:21
. Reden: Typo ]
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |