|>
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 19:10 ]
Sommigen hebben het nodig om los te komen, anderen hebben het vanuit zichzelf al. Had er toevallig afgelopen vrijdag ook een discussie over met een paar artiesten. Die hadden een drankje nodig om wat losser te worden.simon schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 09:04:
gewoon keihard in 't wilde westen knallen terwijl je ape stoned bent, werkt 10x beter
PS Hos, om je wat uit de kosten te helpen, is het niet leuk om je foto's in de verkoop te gooien?
Verwijderd
wow eeerik dat begint er nu echt op te lijken, bij deze krijg je de hos trofee van 2008 voor meest vage en ultieme fotoVerwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:10:
Nu we het toch over wazige foto's hebben, gister even geëxperimenteerd met stroboscoop, vind 'm wel cool:
[afbeelding]
(alleen hij is wel ietsje te scherp voor een wazige foto
aan de hand van bezoekersreacties kon ik toch wel opmaken dat mijn strobofoto toch het meest in de smaak viel
voor degene die hem niet kennen
http://thehospages.com/pi...26-artofnoize/image73.jpg
en jules toen ik deze expositie begon had ik niet de intentie of idee dat ik er ooit mee uit de kosten zou komen, het was gewoon iets wat ik graag wou neerzetten. de ene koopt een nieuwe auto de andere een boot de andere weer iets anders wat een paar duizend pleuro kost en ik zet gewoon een expositie op
en marty heeft vanmiddag mijn collectie gezien en kan denk ik ook beamen dat er heel weinig fotos zijn waarop mensen direct herkenbaar zijn
het was in ieder geval een geslaagde dag en ondanks de regen hebben toch nog een aantal luitjes de moeite genomen om naar een afgelegen industrieterrein te komen. was zelfs nog een serveerster die ik ken van pacificparc die compleet doorregend aankwam en die ook nog zo aardig was om me mee te helpen met afbouwen. met zijn 2en was alles binnen 3 kwartier weer ingepakt en gedemonteerd en klaar voor vervoer
zo en hier de ruimte weer leeg opgeleverd
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 22:52 ]
Tja die strobo foto heb ik ook een kwartier voor staan kijken. echt prachtig hoeveel detail daar nog in zit. Net een schilderij, iedere keer dat je er naar kijkt zie je weer wat anders..Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:53:
[...]
wow eeerik dat begint er nu echt op te lijken, bij deze krijg je de hos trofee van 2008 voor meest vage en ultieme fotooftewel zo wil ik ze meer zien hier
![]()
(alleen hij is wel ietsje te scherp voor een wazige foto)
aan de hand van bezoekersreacties kon ik toch wel opmaken dat mijn strobofoto toch het meest in de smaak viel
voor degene die hem niet kennen![]()
http://thehospages.com/pi...26-artofnoize/image73.jpg
en jules toen ik deze expositie begon had ik niet de intentie of idee dat ik er ooit mee uit de kosten zou komen, het was gewoon iets wat ik graag wou neerzetten. de ene koopt een nieuwe auto de andere een boot de andere weer iets anders wat een paar duizend pleuro kost en ik zet gewoon een expositie op. net zoals dat er ook zat fotografen zijn die duizenden euros investeren om een of ander kikkertje vast te kunnen leggen of libelle en daar ook nooit mee uit de kosten gaan komen omdat ze daar ook geen factuurtje voor kunnen sturen naar famillie boomkikker. dat doen ze ook gewoon uit passie. enige reden dat ik mezelf nu ook als freelancer profileer is om meer duidelijkheid te verschaffen waaronder ik gratis fotografeer, oftewel afspraken zijn dan niet mogelijk om met mij te maken en bij inhuren wel
en marty heeft vanmiddag mijn collectie gezien en kan denk ik ook beamen dat er heel weinig fotos zijn waarop mensen direct herkenbaar zijn
het was in ieder geval een geslaagde dag en ondanks de regen hebben toch nog een aantal luitjes de moeite genomen om naar een afgelegen industrieterrein te komen. was zelfs nog een serveerster die ik ken van pacificparc die compleet doorregend aankwam en die ook nog zo aardig was om me mee te helpen met afbouwen. met zijn 2en was alles binnen 3 kwartier weer ingepakt en gedemonteerd en klaar voor vervoer
zo en hier de ruimte weer leeg opgeleverd
[afbeelding]
ik had nog wat in de "fooienpot" laten vallen. Dat was omdat ik jou en je collega van het werk heb gehouden
heb er intussen 1tje uitgepikt om wat mee te spelen.
wat denken jullie? niet te donker?
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Klopt wat je zegt weinig herkenning althans zowieso niet van vreemde voor jou! En vond het super expo! Bedoel klopte helemaal met je foto's vond ik! En hoe groot het er ook was stiekum was het er wel knus.
En die blauwe plaat met dat gezicht ( 4de van links ) is en blijft te gek!
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Verwijderd
ah ik moest even aan je nieuwe naam wennen, dacht even dat ik iemand van got had gemistBlerf schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:24:
@hos
Klopt wat je zegt weinig herkenning althans zowieso niet van vreemde voor jou! En vond het super expo! Bedoel klopte helemaal met je foto's vond ik! En hoe groot het er ook was stiekum was het er wel knus.
En die blauwe plaat met dat gezicht ( 4de van links ) is en blijft te gek!
en yep deze ruimte verbeeld ook precies het gevoel wat ik vroeger bij de underground feesies had, ultieme vrijheid en de mogelijkheid om ongeremd te kunnen dansen zonder dat je tegen iemand aanbotst en daarnaast ondanks het sombere industriele karakter van beton en staal toch een zekere knusheid
en fijn dat je er was
hmm denk dat ik maar weer eens wat feesies met stroboscoop moet gaan opzoeken
misschien ook iets om in mijn algemene voorwaarden op te nemen ' stroboscoop aanwezig'
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 09:44 ]
Verwijderd
en hier dan wat meer van mijn expotje
http://thehospages.com/pictures/misc/2008-10-04-expositie/
Voor een wallpaper of andersoortige achtergrond vind ik hem echt he-le-maal geweldig anders!ppFreddy schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:35:
Zaterdag naar een klj-fuifje geweest, nuja, fuifje... ik schat dat ze toch dik over de 2000 feesters zaten, heb me wat beziggehouden met wat sfeershots maken van dj en publiek, dan is de camera terug in de tas beland
heb er intussen 1tje uitgepikt om wat mee te spelen.
wat denken jullie? niet te donker?
[afbeelding]
Bericht hierboven
Verwijderd
Die double exposure is vet!samo schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:56:
Zo... Nog even drie foto's van zaterdagavond.
#1 Double Exposure
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mag toch nog wel iets lichter dmv exposure/brightness/fill-in. Wel de randen donker houden met voldoende shadows en wellicht ook door wat vignetting toe te voegen. Kan ook goed zijn dat ie in groter formaat vele malen toffer uitpakt dan dit kleine formaat...Floor-is schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 00:41:
[...]
Voor een wallpaper of andersoortige achtergrond vind ik hem echt he-le-maal geweldig anders!
Afgelopen vrijdag ook wat contouren proberen te schieten met een LED-videowall op de achtergrond;

Onderste is ingeflitst geloof ik. Vond het iig verdomt lastig om het één en ander goed te krijgen
Voor diegenen die zaterdag nog in de Cruise Terminal in Rotterdam geweest zijn met een camera, ben benieuwd naar wat jullie er toen van gebakken hebben!
[ Voor 43% gewijzigd door jules op 07-10-2008 12:22 ]
Verwijderd
hier nog uit het hosarchief dan maar van een vaag feesie
ah leuk weer terugkijken naar oude feesies
Verwijderd
Kan zo op een album cover van een of andere psychedelische prog rockbandVerwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:10:
Nu we het toch over wazige foto's hebben, gister even geëxperimenteerd met stroboscoop, vind 'm wel cool:
[afbeelding]
LED-walls zijn bitches. Ik heb er een keer een ontmoet in Bloomingdale aan Zee en had er ook enorm moeite mee. Het komt erop neer dat je een sluitertijd moet gaan kiezen die een volledig frame van de LED-wall vastlegt maar niet overbelicht is. Pas als je de wall goed belicht krijgt concentreer je je op je onderwerp, keihard flitsen werkt vaak wel maar dat is natuurlijk alles behalve fijn voor je onderwerp, vaak een artiest. Daarnaast moet je gewoon een dosis geluk hebben dat je op het goede moment klikt en dat de wall een mooie beeld weergeeft. Hier een gelukt shot van mij, instellingen onbekend, kan momenteel niet bij het origineel.jules schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:16:
[...]
Mag toch nog wel iets lichter dmv exposure/brightness/fill-in. Wel de randen donker houden met voldoende shadows en wellicht ook door wat vignetting toe te voegen. Kan ook goed zijn dat ie in groter formaat vele malen toffer uitpakt dan dit kleine formaat...
Afgelopen vrijdag ook wat contouren proberen te schieten met een LED-videowall op de achtergrond;
[afbeelding]
[afbeelding]
Onderste is ingeflitst geloof ik. Vond het iig verdomt lastig om het één en ander goed te krijgen. Moire, verversingsfrequentie van het scherm, beweging van danseressen/gastvrouwen, het gigantische licht intensiteits verschil tussen voorgrond en scherm, bewegingen scherm, etc etc.
Voor diegenen die zaterdag nog in de Cruise Terminal in Rotterdam geweest zijn met een camera, ben benieuwd naar wat jullie er toen van gebakken hebben!
[ Voor 3% gewijzigd door Josh op 07-10-2008 13:41 ]
Je omschrijft het redelijk goed naar mijn idee. Enige probleem dat ik had was dat áls ik ging inflitsen, dan belichte ik de LED-wall zelf ook nog eens met m'n flitser. ipv een mooie zwarte achtergrond achter die LED-jes kreeg je dan een grauwige niet diepe zwart. Lekker ranzig dusJosh schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:38:
[...]
LED-walls zijn bitches. Ik heb er een keer een ontmoet in Bloomingdale aan Zee en had er ook enorm moeite mee. Het komt erop neer dat je een sluitertijd moet gaan kiezen die een volledig frame van de LED-wall vastlegt maar niet overbelicht is. Pas als je de wall goed belicht krijgt concentreer je je op je onderwerp, keihard flitsen werkt vaak wel maar dat is natuurlijk alles behalve fijn voor je onderwerp, vaak een artiest. Daarnaast moet je gewoon een dosis geluk hebben dat je op het goede moment klikt en dat de wall een mooie beeld weergeeft. Hier een gelukt shot van mij, instellingen onbekend, kan momenteel niet bij het origineel.
En zoals hos zegt, op achtergrond belichten en alleen voor contouren gaan... Dat was het dus ook weer nét niet
Anyway, even een double hairtime van Sneakerz afgelopen zondag;

#2 Rauwe edit;

#3 ander danseresje
[ Voor 8% gewijzigd door jules op 07-10-2008 15:40 ]
Verwijderd
1 is echt een actiefoto zoals ik ze zelden van je heb gezien , echt te gek
Die is erg vet!jules schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:07:
[...]
Anyway, even een double hairtime van Sneakerz afgelopen zondag;
[afbeelding]
Wellicht is het ook wel de lat die ik op het moment erg hoog leg. De enkele shots die er per maand uitrollen waar ik pas voor 95% tevreden over ben, nog geeneens de 100%...
Als jullie willen kan ik nog wel wat meer uitzoeken?
[ Voor 17% gewijzigd door jules op 07-10-2008 21:36 ]
Ook even wat spammen (zomaar wat plaatjes, niks speciaals)
#1 klote rode/roze spots

#2 foto zelf is niet veel(rechtse dame kijkt verkeerde kant op), maar die linker was wel tasty

Leuke foto's, bekende tent. Heb hier afgelopen vrijdag nog foto's geschoten van het schoolfeest van onze school. Foto's zijn trouwens op de website geplaatst van diezelfde discotheek.Tom schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:11:
Hoe meer hoe beter Jules.
Ook even wat spammen (zomaar wat plaatjes, niks speciaals)
#1 klote rode/roze spots
[afbeelding]
#2 foto zelf is niet veel(rechtse dame kijkt verkeerde kant op), maar die linker was wel tasty
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zet liever geen foto's ervan hier, omdat dat tegen ons schoolbeleid in gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Universal Creations op 07-10-2008 22:20 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
Sommige zijn lastig ja, maar vaak valt het best mee hoor (als er maar niet te veel rood in zit, zoals eigenlijk altijd bij partyfotografieJosh schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:38:
[...]
LED-walls zijn bitches. Ik heb er een keer een ontmoet in Bloomingdale aan Zee en had er ook enorm moeite mee. Het komt erop neer dat je een sluitertijd moet gaan kiezen die een volledig frame van de LED-wall vastlegt maar niet overbelicht is. Pas als je de wall goed belicht krijgt concentreer je je op je onderwerp, keihard flitsen werkt vaak wel maar dat is natuurlijk alles behalve fijn voor je onderwerp, vaak een artiest. Daarnaast moet je gewoon een dosis geluk hebben dat je op het goede moment klikt en dat de wall een mooie beeld weergeeft. Hier een gelukt shot van mij, instellingen onbekend, kan momenteel niet bij het origineel.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 00:03 ]
#1 Percusionist na z'n optreden

Midden op het podium/verhoogde dansvloer voor de DJ booth
#2 Beetje buitenbeentje samen met #3, welke valt meer in de smaak?

#4 Uit je panty!

#5 party dude

#6 party dudette

#7 party dudettes

(eigenlijk een mislukt shot omdat de dame rechts onder er ook nog bij moest)
#8 Percusionist uit z'n panty op het podium

#9 Danser uit z'n panty op het podium

#10 Dansact

wellicht niet helemaal hossig, de factor onscherp had ie iig
Grappig zeguniversal creations schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:20:
[...]
Leuke foto's, bekende tent. Heb hier afgelopen vrijdag nog foto's geschoten van het schoolfeest van onze school. Foto's zijn trouwens op de website geplaatst van diezelfde discotheek.
Ik zet liever geen foto's ervan hier, omdat dat tegen ons schoolbeleid in gaat.
[opbouwende kritiek] Vind je foto's (al is het wat lastig beoordelen door de hoge compressie die eroverheen gaat) wel aan de donkere kant.
Denk dat je het met nabewerking wel wat recht moet kunnen trekken.
[ Voor 41% gewijzigd door Tom op 08-10-2008 00:02 ]
Ja, dat heb ik ook gedaan. Ik heb de foto's genomen met de onderwerpen goed uitgelicht, maar de achtergrond is dan soms wat donkerder. Aangezien ik de foto's meteen heb meegegeven kon ik er natuurlijk niets mee doen. Ik zal eens kijken voor een paar overzichtjes die ik heb nabewerkt. Die kan ik namelijk wel hier plaatsen, omdat ze ook op de schoolwebsite zijn geplaatst.Tom schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:02:
[...]
Grappig zegook dat je het toevallig hier ziet staan, juiste timing hehe.
[opbouwende kritiek] Vind je foto's (al is het wat lastig beoordelen door de hoge compressie die eroverheen gaat) wel aan de donkere kant.
Denk dat je het met nabewerking wel wat recht moet kunnen trekken.
Overigens heb ik al eerder foto's gezien van je hier in dit topic.
Je ziet idd een ledwall, maar weinig van de belichting van de ledjesVerwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:01:
[...]
Sommige zijn lastig ja, maar vaak valt het best mee hoor (als er maar niet te veel rood in zit, zoals eigenlijk altijd bij partyfotografie), hier een ouwe van Models at Work @ Sensation White:
[afbeelding]

Had er toen niet zoveel problemen mee, vond het wel fijn, gaf wat kleur. Alleen kwam een sponsor ook wel eens snel voorbij flitsen (wilde ik erop hebben bij overzichtsshotjes), dat is wat lastig timen om erop te krijgen. Paar keer proberen en dan is het wel een keer raak.
Zal wel per LED-wand verschillen
Verwijderd
Stonden geen spots op, gewoon een kwestie van goed je flits bouncen (onderschat die ingebouwde bouncekaartjes nietjules schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:11:
[...]
Je ziet idd een ledwall, maar weinig van de belichting van de ledjes. Verder heb ik het idee dat je onderwerp best netjes is uitgelicht voornamelijk door middel van spots, iig geen licht dat van je flitser af komt. Niet echt een eerlijk vergelijk dus.
Betekent niet dat het in Bloomingdale niet moeilijk is, maar dat komt (denk ik) meer door Bloomingdale dan door de LEDwall ;-)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 00:20 ]
Klopt, mijn foto's die op hun website staan zijn ook onbewerkt (JPG's uit de camera). Een keer ervoor had ik een laptop meegenomen om er heel snel doorheen te lopen. Alleen daar had ik deze keer geen tijd voor, moest de dag erna werken.universal creations schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:08:
[...]
Ja, dat heb ik ook gedaan. Ik heb de foto's genomen met de onderwerpen goed uitgelicht, maar de achtergrond is dan soms wat donkerder. Aangezien ik de foto's meteen heb meegegeven kon ik er natuurlijk niets mee doen. Ik zal eens kijken voor een paar overzichtjes die ik heb nabewerkt. Die kan ik namelijk wel hier plaatsen, omdat ze ook op de schoolwebsite zijn geplaatst.
Overigens heb ik al eerder foto's gezien van je hier in dit topic.
Het licht is er ook lastig... ik zit er regelmatig langs met mijn belichting. Veel onder- of juist overbelichte foto's. Meeste shots zijn ook aardig donker bij mij. Er hangt weinig verlichting omdat de verlichte vloer anders minder opvalt (denk ik
een fyi .. ik vond 2 eigenlijk wel dope ;-)jules schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:01:
Onder het motto, even iets anders, maar een "B" selectie van mijn foto's hieronder. Foto's die ik in mijn optiek niet kan uitleveren bij deze opdrachtgever, maar waar ik wel leuke tussen vind zitten. Hier ook wel de vage Hos foto's genoemd
#1 Percusionist na z'n optreden
[afbeelding]
Midden op het podium/verhoogde dansvloer voor de DJ booth![]()
#2 Beetje buitenbeentje samen met #3, welke valt meer in de smaak?
[afbeelding]
[afbeelding]
#4 Uit je panty!
[afbeelding]
#5 party dude
[afbeelding]
#6 party dudette
[afbeelding]
#7 party dudettes
[afbeelding]
(eigenlijk een mislukt shot omdat de dame rechts onder er ook nog bij moest)
#8 Percusionist uit z'n panty op het podium
[afbeelding]
#9 Danser uit z'n panty op het podium
[afbeelding]
#10 Dansact
[afbeelding]
wellicht niet helemaal hossig, de factor onscherp had ie iig(licht was een bitch met die snelle bewegingen van ze zonder meteen de sfeer dood te flitsen)
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 00:45 ]
klikkieFloor-is schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 00:41:
[...]
Voor een wallpaper of andersoortige achtergrond vind ik hem echt he-le-maal geweldig anders!
geef gerust je mening
@ppFreddy, een wat ruimere crop zou als bureaublad achtergrond niet verkeerd zijn, en iets meer blacks zodat zwart ook echt zwart is..
Verwijderd
[/quote]wellicht niet helemaal hossig, de factor onscherp had ie iig(licht was een bitch met die snelle bewegingen van ze zonder meteen de sfeer dood te flitsen)
Lijken me allemaal wat last van onscherpte te hebben, of ligt dat aan mij?
Verwijderd
Het feest word gegeven in de club 'off_corso', in Rotterdam centrum. Dus even een paar vraagjes:
-Heeft iemand ervaring met deze club, of zijn er meerdere zaaltjes? Zijn er specefique dingen die ik moet weten?(Het plafond schijnt redelijk hoog te zijn, het was voorheen een bioscoop zaaltje).
-Ik ben in het bezit van een canon 30d+kitlens (18-55) en een oude externe flitser. Deze flitser werkt wel op manual, maar is dat wel handig voor een onervaren partyfotograaf? Daar komt nog bij dat ik dan geen autofocus hulpverlichting heb. Is een nieuwe flitser dan een must? En zo ja, zijn deze dan te huur oid?
-De organisator heeft bedacht dat ik wel om het half uur mn foto's kan kopieren naar een pc daar zodat de foto's op grote lcd schermen te zien zijn. Is dit een beetje haalbaar? Moet ik dan terplekke foto's van mn camera verwijderen oid? Iemand hier ervaring mee?
-Heeft iemand nog tips behalve wat er in de startpost staat?
Verwijderd
ga aan de hand van de tips eerst een avondje oefenen op een feest, als je dat nog moet uitzoeken tijdens de 1e keer dan verspil je heleboel tijd en wordt je alleen maar gefrustreerd als je de hele tijd aan je instellingen moet draaienVerwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:04:
Ik ben gevraagt om op ons schoolfeest foto's te maken. Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik, als onervaren fotograaf (helemaal qua partyfotografie) weet hier natuurlijk vrijwel niks van af. Dus vandaar deze post.
Het feest word gegeven in de club 'off_corso', in Rotterdam centrum. Dus even een paar vraagjes:
-Heeft iemand ervaring met deze club, of zijn er meerdere zaaltjes? Zijn er specefique dingen die ik moet weten?(Het plafond schijnt redelijk hoog te zijn, het was voorheen een bioscoop zaaltje).
-Ik ben in het bezit van een canon 30d+kitlens (18-55) en een oude externe flitser. Deze flitser werkt wel op manual, maar is dat wel handig voor een onervaren partyfotograaf? Daar komt nog bij dat ik dan geen autofocus hulpverlichting heb. Is een nieuwe flitser dan een must? En zo ja, zijn deze dan te huur oid?
-De organisator heeft bedacht dat ik wel om het half uur mn foto's kan kopieren naar een pc daar zodat de foto's op grote lcd schermen te zien zijn. Is dit een beetje haalbaar? Moet ik dan terplekke foto's van mn camera verwijderen oid? Iemand hier ervaring mee?
Het gros wel jaVerwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:20:
[...]
Lijken me allemaal wat last van onscherpte te hebben, of ligt dat aan mij?
Als ik jou was zou ik eerst een kijkje gaan nemen als je al vrijwel geen ervaring hebt in deze omstandigheden.Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:04:
Ik ben gevraagt om op ons schoolfeest foto's te maken. Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik, als onervaren fotograaf (helemaal qua partyfotografie) weet hier natuurlijk vrijwel niks van af. Dus vandaar deze post.
Een oude flitser die alleen manueel flitst kan ik absoluut afraden als beginnend (party)-fotograaf. De ingebouwde flitser zal je waarschijnlijk meer kwaliteit leveren dan zo'n manueel bakbeest. Een optie zou kunnen zijn om wat te huren, maar of dat dit binnen het budget past? Daarnaast is het algemeen bekend om niet met onbekend spul belangrijke dingen vast te gaan leggen.
Ieder half uur je foto's inleveren is an sich haalbaar. Maar wat de output is is kompleet afhankelijk van je eigen kwaliteiten.
Wellicht is het een goed idee om iemand van hier te vragen en een avond mee te lopen zodat je wat kan leren? DM/mail me mocht je interesse hebben.
Het is er een lichtparadijs kwa hoeveelheid lampen ja, maar het is verder dus ook nog afhankelijk van de LJ. Een van de laatste keren dat ik er was zat er een dj die z'n lampjes lekker wisselvallig aan had en het voor het gros van de avond lekker donker hielt...Josh schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:36:
[...]
Off_corso is een lichtparadijs. Ik ken eigenlijk geen andere club waar zo ontzettend veel licht is (en waar het ook nog goed toegepast wordt). Ik zou me geen zorgen maken. Er is een grote zaal en een kleintje, ik heb geen idee waarom je het over plafonds hebt maar bouncen moet je sowieso vergeten. Leer nou eerst maar eens normaal flitsen.
mee eenschFoto's ter plekke laten zien is kut, je hebt namelijk geen tijd voor nabewerking/selectie, iets wat in jouw geval (beginner) erg belangrijk is. Ik zou je opdrachtgever vertellen dat dit iets teveel gevraagd zou zijn.
[ Voor 73% gewijzigd door jules op 08-10-2008 19:47 ]
Off_corso is een lichtparadijs. Ik ken eigenlijk geen andere club waar zo ontzettend veel licht is (en waar het ook nog goed toegepast wordt). Ik zou me geen zorgen maken. Er is een grote zaal en een kleintje, ik heb geen idee waarom je het over plafonds hebt maar bouncen moet je sowieso vergeten. Leer nou eerst maar eens normaal flitsenVerwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:04:
Die oude manual flitser gaat hem niet worden kan ik je al vertellen. Je zou in jouw geval het liefst in manual werken, dan laat je je flitser de hoeveelheid licht bepalen. Als je naast je diafragma en je sluitertijd ook nog eens je flitser moet gaan bedienen lijkt me dat iets teveel van het goede. Bovendien is AF-assist van je flitser wel een must als je in zulke donkere situaties werkt. Ga geen dingen huren voor een avondje, je moet ermee om kunnen gaan, je moet knopjes blindelings kunnen vinden.
Foto's ter plekke laten zien is kut, je hebt namelijk geen tijd voor nabewerking/selectie, iets wat in jouw geval (beginner) erg belangrijk is. Ik zou je opdrachtgever vertellen dat dit iets teveel gevraagd zou zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Josh op 08-10-2008 19:40 ]
Ik weet niet hoe sociaal of assertief jij bent, maar je mag wel de mensen wat aansporen om zich te laten trekken (tenzij ze zich spontaan aanbieden). Wees ook niet bang om wat instructies te geven aan de mensen. Soms kijken ze heel sip of durven ze zelfs niet te lachen, of zijn hun oogjes wat klein, geef dan instructies.
Speel met de instellingen en wees niet bang om lange sluitertijden te gebruiken van een kwart sec of langer.... zet je ISO maar op 800.
Mwa, als ze verschijnen op een scherm/beamer lijkt mij dat niet zo erg. De kwaliteit zal dan toch nooit goed overkomen. Bovendien is het geen commercieel feestje. Zou dat persoonlijk geen probleem vinden.Josh schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:36:
[...]
Foto's ter plekke laten zien is kut, je hebt namelijk geen tijd voor nabewerking/selectie, iets wat in jouw geval (beginner) erg belangrijk is. Ik zou je opdrachtgever vertellen dat dit iets teveel gevraagd zou zijn.
Verwijderd
Het probleem is dat het eind oktober al gaat plaats vinden.
Ik ga proberen wat geld bij elkaar te sprokkelen oid. Om een externe flitser te kopen die een beetje door de beugel kan (tips?). Interne flits vind ik eigenlijk ook niet helemaal ideaal aangezien de helft van de mensen al chagrijnig weg loopt als ze verblind worden door de autofocus flits van de 30d (dan was het autofocus hulp lampje op mn nikon d40 toch ideaal
Ik ben wel redelijk sociaal en ken de meeste mensen ook wel (inderdaad, ik ben er zo iemand die iedereen op de een of andere manier wel ergens van kent). Toch ga ik denk ik nog even oefenen met het fotograferen van onbekenden, wat nog wel moeilijk blijft.
Ik moet me nog even verder informeren over het feest, wat/wie (dj e.d)/hoe. Daar komt nog bij dat het wel iets minder professioneel is dan jullie waarschijnlijk gewend zijn. In eerste instantie had de organisator zelfs niet aan een fotograaf gedacht, en vroeg mij toen hij hoorde dat ik foto's maak terwijl hij niets van mijn werk oid afwist. Het alternatief zou voor hem de schoolfotovereniging zijn, maar daar word je al helemaal niet blij van
Het lijkt me zowiezo erg leuk en leerzaam om een keer meetelopen, dus misschien schiet ik je daar dan nog een keer over aan
Andere tips zijn ook nog welkom..
Verwijderd
met de 430 ex heb je normale af assist mogelijkheden en heb je niet zo'n vel wit lampje meer nodig waarmee je je slachtoffer eerst verblindVerwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:21:
Ok dat waren duidelijk wat goede tips.
Het probleem is dat het eind oktober al gaat plaats vinden.
Ik ga proberen wat geld bij elkaar te sprokkelen oid. Om een externe flitser te kopen die een beetje door de beugel kan (tips?). Interne flits vind ik eigenlijk ook niet helemaal ideaal aangezien de helft van de mensen al chagrijnig weg loopt als ze verblind worden door de autofocus flits van de 30d (dan was het autofocus hulp lampje op mn nikon d40 toch ideaal).
Ik ben wel redelijk sociaal en ken de meeste mensen ook wel (inderdaad, ik ben er zo iemand die iedereen op de een of andere manier wel ergens van kent). Toch ga ik denk ik nog even oefenen met het fotograferen van onbekenden, wat nog wel moeilijk blijft.
Ik moet me nog even verder informeren over het feest, wat/wie (dj e.d)/hoe. Daar komt nog bij dat het wel iets minder professioneel is dan jullie waarschijnlijk gewend zijn. In eerste instantie had de organisator zelfs niet aan een fotograaf gedacht, en vroeg mij toen hij hoorde dat ik foto's maak terwijl hij niets van mijn werk oid afwist. Het alternatief zou voor hem de schoolfotovereniging zijn, maar daar word je al helemaal niet blij van.
Het lijkt me zowiezo erg leuk en leerzaam om een keer meetelopen, dus misschien schiet ik je daar dan nog een keer over aan.
Andere tips zijn ook nog welkom..
beter is om meteen de 580 ex te kopen als je van plan bent hiermee door te daan. dan kan je ook available light schieten met af assist van de flitser, met de 430 ex lukt dit niet (misschien wel met de nieuwe versie ?? )
Verwijderd
ah ja , met de 350d kon ik niet de flits uitschakelen. handig dat het met de 30d wel kanVerwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 07:46:
Kan met de 430EX niet, maar met de body wel. Voor de 30D weet ik dat het C.Fn. 07 is.
(en met de fuji kan het ook en heb ik het onder een button gezet
Voor ISO1600 moet je ook niet bang zijn hoor.psychodweep schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:04:
zet je ISO maar op 800.
Wat is er met je paars gebeurt? het mengpaneel klopt niet helemaal zegmaar.universal creations schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:11:
Ik zou nog een paar overzichtsfoto's plaatsen van het schoolfeestje in de Liquid.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
Probeer er wat meer scherpte in te krijgen ook...
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Dat kwam door de verlichting, want ook in de RAW is het paars gaan clippen.Blerf schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:32:
[...]
Wat is er met je paars gebeurt? het mengpaneel klopt niet helemaal zegmaar.
Verwijderd
Mooie kleurtjes! alleen 4 kon misschien een (wat hardere?) flits gebruiken. Kan ik ook ergens de rest bewonderen? Ben benieuwd hoe jullie schoolfeesten zijnuniversal creations schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:11:
Ik zou nog een paar overzichtsfoto's plaatsen van het schoolfeestje in de Liquid.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
Op www.liquideindhoven.nl/photoshoots/ staan de foto's. Je moet daar wel even inloggen. Mijn foto's staan bij Bisschop Bekkers 3 okt. De eerste 81 foto's zijn van de Liquid zelf, vanaf 82 zijn ze van mij.Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:10:
[...]
Mooie kleurtjes! alleen 4 kon misschien een (wat hardere?) flits gebruiken. Kan ik ook ergens de rest bewonderen? Ben benieuwd hoe jullie schoolfeesten zijn
Jaaaa, maar zonder camerappFreddy schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:43:
nog mensen die naar Armin gaan binnen 2 weken?
Zou gaaf zijn om zo'n event eens te mogen schieten, maar geen idee hoe te beginnen
Volgende week stap ik het vliegtuig in om 2,5 week weg te blijven uit dit regenachtige kikkerlandjeppFreddy schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:43:
Als ik terug kom word ik dat weekend meteen weer verwend met een nieuwe Sneakerz
even mezelf quotenppFreddy schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:43:
uiteindelijk niet zo zeker of ik wel zou gaan...
net mail gekregen van mijn ID&T contact, het bedrag dat ik zou krijgen van hen is hetzelfde als hetgeen ik van andere organisaties krijg voor evementen die 10x kleiner zijn... Bovendien willen ze dat ik de foto's ofwel direct ter plekke aflever op cd ofwel ze daags nadien op ftp upload...
tijd om op mijn strepen te staan dus...
http://partyflock.nl/party/131178:Armin_Only.html
Het is wel ooit in het verleden door UDC gedaan;
http://partyflock.nl/party/60424:Armin_Only.html
http://partyflock.nl/party/45842:Armin_Only.html
Ja, weet ik, maar op ISO1600 is er toch behoorlijk wat ruis, kvind ook op ISO1600 schieten een stuk moeilijker dan ISO800.Josh schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 08:00:
[...]
Voor ISO1600 moet je ook niet bang zijn hoor.
Wat vind je daar moeilijker aan dan?psychodweep schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:46:
[...]
Ja, weet ik, maar op ISO1600 is er toch behoorlijk wat ruis, kvind ook op ISO1600 schieten een stuk moeilijker dan ISO800.
Waarom van die absurd hoge iso waarden? die waarden trek je toch alleen als je available light wilt schieten? anders kan je toch een korte flits ter bevriezing van je onderwerp gebruiken en een wat langere sluiter om omgevingslicht mee te pakken?
[ Voor 3% gewijzigd door samo op 10-10-2008 16:33 ]
Omdat je soms net een bepaald moment wilt vastleggen en niet gebonden wilt zijn aan een lange sluitertijd. Daarnaast is voor het formaat waar de meeste partypics op bekeken worden zeker geen beperking om met ISO 1600 te werken. Je ziet vrijwel niets van de ruis.Meulugar schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:12:
[...]
Waarom van die absurd hoge iso waarden? die waarden trek je toch alleen als je available light wilt schieten? anders kan je toch een korte flits ter bevriezing van je onderwerp gebruiken en een wat langere sluiter om omgevingslicht mee te pakken?
Ik zeg niet dat je op ISO 1600 moet werken, maar je hoeft het ook niet te laten als er niet genoeg licht is.
Alvast bedankt
(andere "meeloopavonden" zijn ook welkom natuurlijk maar ik weet dat 3 voor twaalf vaak in aanwezig is bij de kleinere partys)
Vast wel hoor, ik zit bij 3voor12 Flevoland en doe ook zat dingen los van 3voor12. Stuur maar een DMetje ofzoMeulugar schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:09:
@de 3 voor 12 schieters. is het misschien een keertje mogelijk om een avondje mee te lopen? ik heb namelijk op de 3 voor 12 site gesnuffeld maar kan er niet echt veel vinden over werk/stage daar.. ik heb ooit iemand van Flevoland gesproken. toen ze opzoek waren naar een recencist maar dat is al heel lang terug en ik wil meer de fotokant op..
Alvast bedankt
(andere "meeloopavonden" zijn ook welkom natuurlijk maar ik weet dat 3 voor twaalf vaak in aanwezig is bij de kleinere partys)
Bericht hierboven
Inderdaad, iso 200 in een rete donker hol kan primasamo schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:33:
mja, het hoeft niet altijd extreem hoog. Vrij laag en langere sluitertijden kan ook.
Wat vinden jullie? Ik kan goedkoop een 5d kopen en mijn 30d als spare houden.
Maar dan moet ik wel een andere lens aanschaffen. Of past mijn EF-s lens er wel op.
Is het wel een voordeel om zo'n camera te gaan gebruiken als 1e camera? of is het zonde van me geld?
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Fysiek past het niet omdat de spiegel van een FF tegen de achterkant van de lens aankomt.mydogisgone schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:51:
hmm zit met een dillema.
Maar dan moet ik wel een andere lens aanschaffen. Of past mijn EF-s lens er wel op.
Is het wel een voordeel om zo'n camera te gaan gebruiken als 1e camera? of is het zonde van me geld?
juist, maar is er ook een voordeel van de 5d ten opzichte van de 30d?universal creations schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:54:
[...]
Fysiek past het niet omdat de spiegel van een FF tegen de achterkant van de lens aankomt.
Heb hier en daar wat gelezen, maar ze zeggen allemaal dat je dan beter de 30d kunt houden als main. Enigste voordeel is het full frame gebeuren.
Maar qua ruis en dergelijke kan ik maar vrij weinig vinden.
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Ik denk dat het beste de 5D eigenaren hierop kunnen reageren. Maar mij lijkt dat het voordeel aan de 5D de low-light prestaties en meer groothoek zijn.mydogisgone schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:03:
[...]
juist, maar is er ook een voordeel van de 5d ten opzichte van de 30d?
Heb hier en daar wat gelezen, maar ze zeggen allemaal dat je dan beter de 30d kunt houden als main. Enigste voordeel is het full frame gebeuren.
Maar qua ruis en dergelijke kan ik maar vrij weinig vinden.
Verwijderd
Ik ben een tijdje geleden overgestapt van 30D naar 5D, maar als ik alleen in clubs zou schieten zou het de moeite/prijs van 5D niet waard zijn. Partyfotografie gebruik ik vaak nog steeds m'n 30D, omdat die gewoon een stukkie sneller werkt. Maar als je af en toe ook ander soort evenementen doet waar kwaliteit wat belangrijker is dan heb je meer aan de 5Dmydogisgone schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:51:
hmm zit met een dillema.
DM me, en we bespreken even wat in Amsterdam kan... Het is wel vrijwilligerswerk bij de lokaalredacties, bedenk dat. Maar je bent altijd welkom.Meulugar schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:09:
@de 3 voor 12 schieters. is het misschien een keertje mogelijk om een avondje mee te lopen? ik heb namelijk op de 3 voor 12 site gesnuffeld maar kan er niet echt veel vinden over werk/stage daar.. ik heb ooit iemand van Flevoland gesproken. toen ze opzoek waren naar een recencist maar dat is al heel lang terug en ik wil meer de fotokant op..
Alvast bedankt
Verwijderd
ik deel de ervaring wel een beetje maar dan is het meer met flitsen op iso 3200, je zit dan dicht tegen de minimale flitssterkte aan waardoor je fotos sneller overbelicht kunnen raken. met lagere isos is de flits iets vergevingsgezinder in doorbranden heb ik het idee. (is ook alleen een gevoel hoor dat ik niet concreet kan onderbouwen
afhankelijk van de situatie bepaal ik de iso waarde. als ik in een club of kring feesie zit dan staat die op 640 of 800 maar als ik 1 of ander punkbandje bezoek dan zet ik hem gewoon op iso 3200. ik vind de ruis dan juist iets toevoegen aan de rauwheid van het punk gebeuren.
deze is bv op iso 3200 geschoten met 1 seconde sluitertijd
http://thehospages.com/pi...0-pacificparc/image53.jpg
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 20:00 ]
Verwijderd
Voldoet de 420 ex ook? Ik ben erg budget (laag budget dus) gebonden. Heeft de 420 ex dan erg grote nadelen tov de 430 ex?Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 06:57:
[...]
met de 430 ex heb je normale af assist mogelijkheden en heb je niet zo'n vel wit lampje meer nodig waarmee je je slachtoffer eerst verblind![]()
beter is om meteen de 580 ex te kopen als je van plan bent hiermee door te daan. dan kan je ook available light schieten met af assist van de flitser, met de 430 ex lukt dit niet (misschien wel met de nieuwe versie ?? )
Ik kan c.fn. 07 wel op 'only with external flits' zetten, maar dat betekent dus dat je nog steeds een flits nodig hebt met een autofocus lampje.Kan met de 430EX niet, maar met de body wel. Voor de 30D weet ik dat het C.Fn. 07 is.
Weet jij dan toevallig ook waar dat witte puntje (lampje?) voor dient, wat links naast de lens zit?
Verwijderd
420 ex ken ik niet dus kan ik niet zeggen, dat witte lampje is normaal je focus assist maar dan kan je net zo goed met een zaklantaarn in iemands ogen gaan schijnen , heeft hetzelfde irritante effect.Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:10:
[...]
Voldoet de 420 ex ook? Ik ben erg budget (laag budget dus) gebonden. Heeft de 420 ex dan erg grote nadelen tov de 430 ex?
[...]
Ik kan c.fn. 07 wel op 'only with external flits' zetten, maar dat betekent dus dat je nog steeds een flits nodig hebt met een autofocus lampje.
Weet jij dan toevallig ook waar dat witte puntje (lampje?) voor dient, wat links naast de lens zit?
en je moet in je 30d de flits uitzetten, je focus assist van de flits zal het dan nog blijven doen !
Verwijderd
Moet je dan dus c.fn. 7 uitzetten en c.fn. 5 aan? (offtopic)
Mijn autofocus assist bestaat uit de interne flitser die als een gek gaat flitsen. Dat assist lampje doet het niet. Wat doe ik fout?
offtopic, sorry
Ik ben gisteren voor het eerst beginnen shooten met op ISO 1600 (voor niet sfeerfotos) en ik merkte dat het verschil bijv tussen 1/15 of 1/20 sec soms het verschil maakt. Dan moet je toch meer tweaken en heel vaak een vragen om een reshoot. Twas een fijne party. Voor ik het wist, waren er 3 mensen tegelijk aan het vragen om een foto te maken. Ze klopten zelfs op m'n schouder terwijl ik een foto aan het trekken was. Echt niet normaal.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Verwijderd
[x] eensJoepv schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:49:
Daarom doe ik graag ondergrondse parties, dan heb je al dat getik en geklop op je schouders niet
Verwijderd
Toen ik een grip ging halen bij de lokale fotoboer kwam hij met suggesties voor filters, met kleuren. Hij had het over lichtroze filters, lichtgele filters, grijsverloop filters etc. Maar wat ik me afvraag, wat gebruiken jullie aan additionele filters op je lenzen tijdens feesten?
Een UV-filter. Niet tegen UV-licht maar tegen bier. Punt.Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:21:
Ik ben recentelijk ook begonnen met wat partyfotografie, voor de vakantie een mooie 400D gekocht, later een 28-138 IS USM lens er bij, en ik aan de bak. 2 kleine feestjes gedaan en ik moet zeggen, het bevalt en gaat niet eens heel slecht. Morgen wel een 430EX II kopen met omnibounce, dus hoop dat dat een mooie toevoeging is voor de kwaliteit van de plaatjes, zal binnenkort eens wat plaatsen voor feedback.
Toen ik een grip ging halen bij de lokale fotoboer kwam hij met suggesties voor filters, met kleuren. Hij had het over lichtroze filters, lichtgele filters, grijsverloop filters etc. Maar wat ik me afvraag, wat gebruiken jullie aan additionele filters op je lenzen tijdens feesten?
Mwa, zolang het geen invretende sappen zijn heb ik er niet zo'n problemen tegen. Die ene keer dat mijn D70 een half glas bier wegtikte 2 jaar geleden en een paar maandjes geleden dat mijn D200 een paar druppeltjes rose nipte... Waarschijnlijk ook afhankelijk van je eigen kunde en het type feesten waar je op komt. Het is verder ook maar net hoe zuinig jij met je spul om wilt gaan.Josh schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 00:57:
[...]
Een UV-filter. Niet tegen UV-licht maar tegen bier. Punt.
Vergeet niet het zandstralen als je wel eens op strand feestjes bentJosh schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 00:57:
[...]
Een UV-filter. Niet tegen UV-licht maar tegen bier. Punt.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Dan moet je eens een kinderdisco fotografenpsychodweep schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:44:
[...]
Ik ben gisteren voor het eerst beginnen shooten met op ISO 1600 (voor niet sfeerfotos) en ik merkte dat het verschil bijv tussen 1/15 of 1/20 sec soms het verschil maakt. Dan moet je toch meer tweaken en heel vaak een vragen om een reshoot. Twas een fijne party. Voor ik het wist, waren er 3 mensen tegelijk aan het vragen om een foto te maken. Ze klopten zelfs op m'n schouder terwijl ik een foto aan het trekken was. Echt niet normaal.
Over het algemeen is het, hoe jonger hoe fotogeiler en des te meer je gevraagd word. Maar ook, des te zatter, des te eerder je aangesproken zult worden. Dito met party minded people. Ga er vanuit dat je tijdens een concert niet benaderd zult worden, sterker nog, dat het je erg lastig gaat worden om mensen bereid te krijgen om op de foto te gaan.fooker schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:59:
[...]
Dan moet je eens een kinderdisco fotografenSucces gewenst
Hier wat fotootjes:

Verwijderd

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2008 15:35 ]
Last minute invite voor de TMF Awards via de foon, kan je geen nee op zeggen
Gear gaat mee, helaas geen flauw idee of ik ge ka kunnen/mogen gebruiken...
Maar ze gaat mee
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Verwijderd
Verwijderd
hangt ervan af wat je er mee wil fotograferen. als partylens is 50mm echt te beperkt. dan kan je beter 30mm 1.4 hebben van sigma. of de 28mm 1.8 van canon. maar als jij graag alleen gezichten en of beperkte delen van een band wil fotograferen is de 50mm ook prima. wil je overzicht hebben dan moet je ver naar achter lopen voordat je dat hebtVerwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:35:
Hmm, heb me door de verkoper toch maar een lichtsterk objectief aan laten praten. Schiet toch al liever met available light ipv flits. Zeker op rokerige locaties krijg je volgens mij met additionele flits al snel dat je de rook etc ook ziet hangen, niet echt mooi. Het is een 50mm, f1.4. Verstandigere keuze ten op zichte van een 430EX II? Benieuwd wat jullie er van vinden.
zo vanavond weer bettys en billies beatboutique, hela samo je had hier toch nog iemand die een workshop wou volgen ' partyfotografie voor dummies' die vorige keer had afgezegd
en wel heel erg geposseerd hoor eeerik je fototjes
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2008 17:42 ]
Een lichtsterk objectief is géén substituut voor een flitser, en vice versa. Ze doen beiden iets totaal anders...Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:35:
Hmm, heb me door de verkoper toch maar een lichtsterk objectief aan laten praten. Schiet toch al liever met available light ipv flits. Zeker op rokerige locaties krijg je volgens mij met additionele flits al snel dat je de rook etc ook ziet hangen, niet echt mooi. Het is een 50mm, f1.4. Verstandigere keuze ten op zichte van een 430EX II? Benieuwd wat jullie er van vinden.
Dit topic is gesloten.
![]()
* Nieuw hier? Lees eerst de topicstart. Daar worden de belangrijkste punten aangestipt.
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's plaatst.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier geen open vragen over apparatuur of settings maar wees specifiek.
* Doe hier geen verzoeken om grote versies / wallpapers.