[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 88 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 45.992 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169917

CJ?

Aangaande de post op HardOCP over de R800.
Zou het niet volkomen onglisch zijn dat ATI/AMD nu weer terug gaat naar monolitisch design?
Zoals ATI/AMD het nu doet, de multi-core oplossing hardwarematig op der schop, duidt erop dat ze op de weg zitten die ook werd bewandeld met de CPU's.
Het lijkt mij (als leek) niet geheel ondenkbaar dat de R800 best wel één GPU kan zijn, maar dan met meerdere cores op de die.
Hoe zit dat eigenlijk, is die ontwikkeling ook denkbaar binnen de GPU wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 21:46
Ik vermoed eerlijk gezegd toch ook single gpu, multi core voor de R800. Het zou volkomen onlogisch zijn als AMD weer terug zou gaan naar een single core solution, juist nu ze zo hard werken om het combineren van meerdere gpu's mogelijk te maken. Wat naar mijn idee veel meer voor de hand ligt, is dat AMD net zoals met cpu's met X2, X3 en X4 oplossingen komt (niet noodzakelijk met die hoeveelheden cores).

Maar goed, zover is het natuurlijk nog lang niet, dus we zullen wel zien wat er gebeurt. In ieder geval komt er in mijn pc straks een 4870 en het liefst een 1Gb model. De komende paar generaties zal ik dan waarschijnlijk weer overslaan (ik koop niet ieder jaar een nieuwe videokaart, eerder 1x per 2 of 3 jaar). Het lijkt er in ieder geval op dat dit een goed moment is om een nieuwe videokaart te gaan kopen :).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 19:34

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 169917 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:05:
CJ?

Aangaande de post op HardOCP over de R800.
Zou het niet volkomen onglisch zijn dat ATI/AMD nu weer terug gaat naar monolitisch design?
Zoals ATI/AMD het nu doet, de multi-core oplossing hardwarematig op der schop, duidt erop dat ze op de weg zitten die ook werd bewandeld met de CPU's.
Het lijkt mij (als leek) niet geheel ondenkbaar dat de R800 best wel één GPU kan zijn, maar dan met meerdere cores op de die.
Hoe zit dat eigenlijk, is die ontwikkeling ook denkbaar binnen de GPU wereld?
Het zullen wel meerdere GPU's zijn die op hardwareniveau met elkaar communiceren?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:11
Gewoon een MCM dus ;) Geen losse cores met PLX bridge chip er meer tussen maar een enkele die met 2 of 4 cores er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

Demon_Eyez schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:03:
[...]
Je slaat totaal de plank mis met je verhaal. First of all, dat het flashen mis gaat komt niet doordat ATi een grotere bios groote heeft genomen, maar doordat de huidige ONOFFICFIELE tools niet up to date zijn. Nogmaals zodra je zelf als end-user gaat zitten klooien met onofficiele progsels moet je rekening houden dat het mis 'kan' gaan.
Verwacht je soms dat ze bij ATi alle niet door hun gemaakte end-user programma's gaan zitten testen om te kijken of hun eigen bios wel compatible is.
Als ze willen dat je zelf gaat flashen dan zouden ze hun eigen tool wel op de site of op de driver CD zetten.

Maar volgens jou treft ATi alle blame dus. beetje omgekeerde wereld vinds je zelf ook niet?
Hij flasht nu toch verder prima sinds GPU-Z is geupdate? Dus aan de flash/bios chips van ATi ligt het niet

[...]

Sorry hoor, maar dit slaat echt nergens op. Dus iedereen die direct koopt is dom volgens jou. Doe even normaal man! Je kan die kaart gewoon kopen. Als je er niet meer rotzooit heb je ook geen probnleem. Alsof alle HD4870 kopers tweakertjes zijn die meteen een nieuw bios erin gaan frotten.
Als het advies van jou aan je klanten was om een paar maanden te wachten met elk nieuw prodoct waar 'eventueel' iets mee is, dan kan ik me voorstellen dat met zo'n instelling een toko wordt opgedoekt.

En waarom zo op de man af in die laatste zin? Hij bespot je helemaal niet.
Als er maar enige vorm van kritiek wordt geleverd of een andere mening dan betrek jij het meteen op jezelf(en da's niet de eerste keer).
Grow up gozer, niemand bedoelt het hier zo slecht als jij denkt.
Volgens mij zit je met issues die hier echt helemaal niets mee te maken hebben.
toon volledige bericht
ach ja het zal allemaal wel ;) heb ik gezegt dat iedereen dom is? de enigste die me dom overkomt zal jou wel zijn :') Sorry hoor maare je kan wel erg overdrijven ? ja , nee?

CJ gaf terminste een korte als normaal gerichte antwoord , je moet is wat aardiger tegen mensen zijn, dat komt wat prettiger over...

En wat is er mis met wachten? als het de mensheid wat geld kan schelen, dan geef ik ze alleen maar gelijk ;) Ik heb het met de 2900 XT's ook gewacht voor een maandje of 2/3 en had een originele ATi voor 260 euro nieuw uit Canada.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 30-06-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:31

Milmoor

Footsteps and pictures.

Met hoeveel ontwerpteams werkt ATI? Als dat er meerdere zijn, en zeker als ze geografisch een eind van elkaar zitten kunnen verschillende generaties heel goed andere uitgangspunten hebben.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:58
Anoniem: 23009 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:43:
[...]

Het is een kinderziekte omdat bios chips gemaakt zijn omgeflashed te worden en dat met vele fout gaat terwijl het een Bios update is, dat hoort niet te gebeuren voor een kaart van 200 eu+ zelfs niet eentje voor 50+ daar betaald men niet voor.

Het gaat de meeste om een product die goed functioneerd ook na een enkele bios flash, ik heb zat biossen geflashed in me leven en er was een enkele die het niet leuk vond maar dit was geen massaal probleem en dat houd dus in dat al die HD 4870 gebruiker een onbetrouwbare Bios chip hebben dus bios fixxes die mischien nodig zijn kunenn dan niet de kaart zijn problemen verhelpen terwijl dat wel zou moeten , like I said Bios chips zijn gemaakt om met success geflashed te kunnen worden.

Zelfs met prototypes worden die bios chips regelmatig geflashed om dit soort dingen te voorkomen , dus het is echter wel een kinderziekte wat niet kan in de maatschappij!

Mensen betalen een product dat goed kan functioneren en het product moet ook tegen updates kennen , kan dit niet dan is het een afvaller voor de meeste, mij 9 jaar werkzaamheden in de Technische Dienst van een Computerzaak die nu niet meer bestaat, hebben we vaak dit soort dingen gehad met een bealde mobo reeks van Gigabyte en AsRock.

[...]

De meeste gingen over naar ABiT als MSI om die Bios chips te vermijden als andere problemen.
Ik zelf heb ook zat 3dfx prototypes geflashed end at ging feilloos,

De slimste mensen wachten wel een paar maanden, aangezien de meeste kinderziektes er uit zijn en het bespaar ze hoge kosten na een release van een nieuwe kaart ;) dus wat jij zegt is onzin nog iets niet spotten met mij dat is echter zo kansloos :')
toon volledige bericht
Bios flashen valt nooit binnen garantie zover ik weet. Ook niet bij moederborden. Maar daar geven ze je wel support en ook de bijbehorende tools en handleiding. Maar ze morgen volgens mij zeggen dat het niet onder garantie valt.

Bij video kaarten is dat nog erger. De Tools die er zijn worden door eindgebruikers gemaakt. En het is niet de fout van AMD dat een tool zoals GPU-Z de bios niet goed uit de kaart haalt en je em vervolgens verneukt door maar een halve bios in je kaart te flashen. 1: Bios flash = geen garantie meer. 2: Al die 3e party tools zijn voor eigen risico = wordt nooit door de maker gegarandeerd dat het perfect werkt om schade claims te voorkomen.

Dus is het AMD's schuld ? nee. Wel als de kaarten uit zichzelf kapot zouden gaan maar dat lijkt hier niet het geval te zijn.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankjewel Astennu voor je duidelijke uitleg oke ik zat fout , wat ik er van had gelezen was het een bios van AMD zelf nou dat is dus niet het geval hehe nog bedankt voor je nette uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Astennu schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:53:
Bios flashen valt nooit binnen garantie zover ik weet. Ook niet bij moederborden. Maar daar geven ze je wel support en ook de bijbehorende tools en handleiding. Maar ze morgen volgens mij zeggen dat het niet onder garantie valt.
Flashen valt niet onder garantie. Alleen als dit gebeurt terwijl je bijvoorbeeld de servicedesk belt en zij raden dit aan. Wat ik overigens nog nooit gehoord heb, maar goed. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

En wat is dan net het voordeel van multicore op 1 die versus 1 dikke core op 1 die? Het is toch maar wat je als "core" definieert. Zaak is dat je in beide gevallen toch niks vooruit gaat op gebied van performance/#transistors. Met mulitcore 1 die ga je een toch even grote die krijgen (met bijhorende slechte yields) als een monocore 1 die met dezelfde preformance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 144949 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:06:
En wat is dan net het voordeel van multicore op 1 die versus 1 dikke core op 1 die? Het is toch maar wat je als "core" definieert. Zaak is dat je in beide gevallen toch niks vooruit gaat op gebied van performance/#transistors. Met mulitcore 1 die ga je een toch even grote die krijgen (met bijhorende slechte yields) als een monocore 1 die met dezelfde preformance.
Lagere latencies. Native dual-cores zijn sneller dan multi-core setups met eens of andere chipset er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik bedoel is 1 die versus 1 die. Pak 2 4870 GPU's op 1 die, dan krijg je een die dewelke 2 maal zo groot is met slechte yields ten gevolge zoals het probleem waar de GT200 momenteel mee kampt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-05 18:24

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Hacku schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 00:02:
[...]

Dat is hier al 1000x gezegd geweest. Use the search, Luke ;)
Nou ik heb anders nog geen exacte datum gezien...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
_the_crow_ schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:05:
[...]
Flashen valt niet onder garantie. Alleen als dit gebeurt terwijl je bijvoorbeeld de servicedesk belt en zij raden dit aan. Wat ik overigens nog nooit gehoord heb, maar goed. ;)
Ik heb een keer een ticket geopend bij Sapphire omdat m'n HD3850 89 graden werd en de fan op 0% bleef staan, toen zeiden ze dat ik een nieuwe bios erin moest flashen. Het probleem was wel meteen opgelost :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:09
CaptainM schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:23:
[...]

Nou ik heb anders nog geen exacte datum gezien...
Die is ook nog niet gegeven... Er is gezegd dat er nog niet veel gddr5 te leveren was en dat daardoor de 1gb versies pas kwamen als de 512mb versies goed te leveren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Depep schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:35:
Ik heb een keer een ticket geopend bij Sapphire omdat m'n HD3850 89 graden werd en de fan op 0% bleef staan, toen zeiden ze dat ik een nieuwe bios erin moest flashen. Het probleem was wel meteen opgelost :)
Dan zullen ze vast een aantekening gemaakt hebben. Als je het zonder overleg met de servicedesk doet, lijkt me dat logischerwijs alle garantie vervalt.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
leonpwner1 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:42:
Gewoon een MCM dus ;) Geen losse cores met PLX bridge chip er meer tussen maar een enkele die met 2 of 4 cores er in.
Ik denk dat dit de strategie van amd wordt:
Voor de discrete kaarten: MCM van verschillende GPU's
Voor cpu's: MCM van CPU(s) en GPU

Stel dat de GPU's gebruikt voor de discrete kaarten en hybride cpu/gpu's hetzelfde zijn dan moet er een speciale bus ontwikkeld worden zodat de GPU het geheugen van de cpu kan aanspreken (met redelijke snelheid). Dezelfde bus kan gebruikt worden om geheugen tussen GPU's te delen bij discrete kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:29

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Radeon HD4870 X2 Readies for Release
The ATI Radeon HD4870 X2 codenamed R700 is slated for a week 4, July release. This dual-GPU card which features two of the RV770 graphics processors which have been an overnight success for AMD/ATI in their single-GPU avatars, the HD4850 and HD4870, will be priced at US $499. AMD claims that this card will overwhelm the GeForce GTX 280. AMD will be in a position to supply samples for internal testing and quality evaluation by 15th of July and July 24th is slated for completion of testing following which, the product could start shipping. Partners will receive chip samples for non-reference designs. Volume shipments of the chips could commence sometime in August.
Omgerekend zo'n 315 euro. :) Deze ga ik zeker halen. Mooie opvolger voor mijn HD2900XT.

http://www.techpowerup.com/index.php?64378

http://www.hkepc.com/?id=1410&fs=c1n

[ Voor 3% gewijzigd door Splinter Cell op 30-06-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-05 11:41

Apoca

Array Technology Industry

Is allemaal ex VAT ( BTW ) in Amerika he :)

Mijn HD4850 CF setupje is ook lekker aan het draaien hier :P Verschil met de HD2900XT CF setup is wel merkbaar moet ik zeggen. Games lopen lekker door, alleen kan ik voor geen meter om gaan met Vista :+ Dat ga ik dual boot zetten alleen voor wat games mocht dat nodig zijn.

[ Voor 94% gewijzigd door Apoca op 30-06-2008 18:17 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-04 09:19
Apoca schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:07:
[...]

Mijn HD4850 CF setupje is ook lekker aan het draaien hier :P Verschil met de HD2900XT CF setup is wel merkbaar moet ik zeggen. Games lopen lekker door, alleen kan ik voor geen meter om gaan met Vista :+ Dat ga ik dual boot zetten alleen voor wat games mocht dat nodig zijn.
Mag ik vragen wat er moeilijk is aan Vista? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Apoca schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:07:
[...]

Met BTW kom ik uit op 376 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Splinter Cell schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:45:
[...]

Met BTW kom ik uit op 376 euro. :)
En dan nog invoeren, verzendkosten. Dus reken toch maar op 400 Euro minstens, ook als je hem hier in Europa koopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Ted56 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:33:
[...]
Mag ik vragen wat er moeilijk is aan Vista? :9
offtopic:
Fatsoenlijk computeren >:)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 02:54
SirNobax schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:57:
[...]

offtopic:
Fatsoenlijk computeren >:)
Iets te breed, als je geen huis-tuin en keuken man/vrouw bent is Vista goed hoor ^^
In iedergeval, is er iets bekend over een eventuele pricedrop van de 4870 als de X2 er aan komt?
Of kan ik dat wel vergeten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 20:08
Meestal hebben ATI en NV de policy om kaarten in USD dezelfde prijs in EUR te geven. Doe er wat webshops bij die lage marges pakken en je komt op 449 euro uit. Dit zou ook ongeveer overeen komen met de prijs van 2x HD4870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-05 15:17

Darkasantion

Just keep swimming!

Misschien wat offtopic, maar gezien het feit dat ik nu serieus de 4870 aan het overwegen ben om te gaan kopen over 1 maand, en de 260GTX gewoon te duur is in vergelijking ermee, wat is een goed moederbord/chipset om ermee te gebruiken? Ik zoek eigenlijk een soort Nforce 780, maar dan voor ATi/CF .

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Intel P35/P45/X38/X48, AMD 790FX/780G/790GX.

[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 30-06-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:52

Vrijdag

De Zwarte

Darkasantion schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:22:
Misschien wat offtopic, maar gezien het feit dat ik nu serieus de 4870 aan het overwegen ben om te gaan kopen over 1 maand, en de 260GTX gewoon te duur is in vergelijking ermee, wat is een goed moederbord/chipset om ermee te gebruiken? Ik zoek eigenlijk een soort Nforce 780, maar dan voor ATi/CF .
De X38/X48 chipset van Intel schijnt het uitstekend te doen met CF. Populair bordje is bijvoorbeeld de Asus P5E.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260811

http://www.nordichardware.com/news,7900.html

Deze link is hier al eens vaker voorbijgekomen en ik zag in dit artikel staan dat de HD4870X2 2 geheugenbuffers krijgt van 512MB. Maar is het dan niet zo dat de X2 dezelfde problemen gaat krijgen als wanneer je 2 HD4870 512MB in CF zet? Hierbij doel ik op de lage(re) framerates bij hoge resoluties waar al eerder over gesproken is.

Er schijnt trouwens ook nog een HD4870X2 te komen met 2 geheugenbuffers van 1GB, dus 2GB in totaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-05 15:17

Darkasantion

Just keep swimming!

De Asus Maximus II Formula ziet er erg goed uit, is dit een goede combo met de nieuwe RV770, of kan ik beter wachten tot de eigen AMD chipset ook hier op de 775 markt komt? Of is de Phenom ook in staat tot groot overclock potentieel en moet ik die gewoon gaan kopen+AMD moederbord?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Darkasantion schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:33:
De Asus Maximus II Formula ziet er erg goed uit, is dit een goede combo met de nieuwe RV770, of kan ik beter wachten tot de eigen AMD chipset ook hier op de 775 markt komt? Of is de Phenom ook in staat tot groot overclock potentieel en moet ik die gewoon gaan kopen+AMD moederbord?
Je hoeft kaarten van Ati echt niet te combineren met AMD chipsets hoor, die doen het ook prima op een ander chipset.

Edit: als je twee 4870 kaarten in CF wil gaan zetten kun je beter voor de X48 bordjes gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 260811 op 30-06-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260811 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:41:
[...]

Je hoeft kaarten van Ati echt niet te combineren met AMD chipsets hoor, die doen het ook prima op een ander chipset.

Edit: als je twee 4870 kaarten in CF wil gaan zetten kun je beter voor de X48 bordjes gaan.
of die ASUS SkullTrail bord als geld geen probleem is ;)
meet de ASUS Z7S WS Skulltrail 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/asus-skulltrail1.jpg

Pretty tight there :D
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/asus-skulltrail2.jpg

2x PCI-E 2.0 x16 en gemaakt voor CrossFire hehe en 1x PCI-E 2.0 x8 het witte slot.

2x HD 4870 X2 in datr bord met 2 nette 3ghz Quad Core Xeons of Core 2 Quad Extreme's van 3.2ghz heh men kan het zo gek mogelijk maken, maar de prestaties moeten wel erg gortig zijn .

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 30-06-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 01:56
Anoniem: 260811 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:41:
[...]

Waarom perse X48 voor de HD4870? Is de X38 ook goed, of zie ik wat over het hoofd. Wil namelijk volgende maand de DFI DK X38 gaan halen.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135919

Al iets bekend over 3rd party coolers voor de 4870 ??

Of zijn er al wat verkrijgbaar voor de 4870 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

X48 t.o.v. X38 heeft alleen DDR3 (en dus hogere FSB) als extra dacht ik...

Over dit trouwens:
if you make a profile in catalyst after turning on Overdrive( make sure clock and memory settings are correct). You can then go to the file "C:\Users\Bretware\AppData\Local\ATI\ACE\Bretware. XML. the xml file will have the same name as the catalyst profile you saved. right click and hit edit.

<Feature name="FanSpeedAlgorithm_0">
<Property name="FanSpeedAlgorithm" value="Manual" />
</Feature>
<Feature name="FanSpeedRPMTarget_0">
<Property name="Want" value="0" />
</Feature>
<Feature name="FanSpeedPercentTarget_0">
<Property name="Want" value="65" />

Change the value to "manual" and Want value to "65"

Save the file then reload your profile in catalyst.

65% seemed perfect for me, 70% was loud but you may need it if your case has poor air flow.

You will have to select the profile everytime you start the computer, but it will work until there is a fix or better info so i can figure how to change the auto target temp.
Good Luck ,bretware
toon volledige bericht
In mijn map van ATI/ACE zit alleen 1 xml bestand, en dat heet Profiles.xml. Maakt niet uit hoeveel profiles ik maak.

en daar staat alleen dit in:

<Profile>
<Caste name="Graphics">
<Adapter name="PCI_VEN_1002&DEV_9442&SUBSYS_05021002&REV_00_4&17D528C6&0&0008A" />
<Groups />
</Caste>
</Profile>

Sapphire HD4850, win xp, cat version: plain 08.6

@ Bullus, Dus ik typ een naam in, druk op save, en dan op activate. Maar dan blijft de map ATI/ACE hetzelfde.. Ja, overdrive staat aangevinkt met 500/750. Ookal heb ik 5 profiles aangemaakt, de map blijft hetzelfde..
Ik zal nu ff de hotfix downloaden. Geen effect... Ik heb ook verborgen mappen/bestanden aanstaan.. Application data van Default user, MijnwindowsID en All users gechecked.. niks gevonden..

Ok het werkt nu wel.. heel vaag.. Ik heb op xml bestanden gezocht in de map mijnwindowsID en daar stonden de profiles bij, terwijl als ik via uitvoeren naar die map ging, ze er niet bij stonden.. 8)7 8)7

Heb fanspeed nu op 30% staan (HD4850) Ik hoor hem nu niet uit boven de rest van mijn fans en idle temp is nu zon 59 graden C terwijl die eerst 79 was :D..

[ Voor 114% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 30-06-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Als je je profiel gesaved hebt,moet je de ccc niet afsluiten. Dan het xml file aanpassen.
Staat overdrive aan?

[ Voor 15% gewijzigd door Bullus op 30-06-2008 21:33 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 17:11
CJ schreef op maandag 30 juni 2008 @ 01:18:
[...]

Flashen is voorlopig niet nodig. Wil je de temperatuur naar beneden halen van je GPU zonder te flashen, gebruik dan de workaround die ik gepost heb waarmee je de fanspeed via het profielensysteem van de Catalyst Control Center kan beinvloeden. Hacku heeft inmiddels bevestigd dat deze ook op de HD4850 werkt.

Powerplay gaat binnenkort goed werken. Ik hoop dat ze het in Catalyst 8.7 stoppen, maar aangezien de 4800 Hotfix een voorbode is van Catalyst 8.7 (en de PP fix er niet in zit) denk ik dat ze 'm eerder in een andere Powerplay Hotfix gaan stoppen.
Okee bedankt :) , Nouja moet nog een tijdje wachten tot ik mn HD4850 krijg , maar zag vanmiddag dat ze hem alwel gereserveerd voor me hadden dus :)!

Ik heb zag op een games forum waar ook veel over de HD4850 / HD4870 enzovoort ..
Dat de HD4870X2 in europa toch zo rond de 400 zou gaan kosten ;)

* bron zal ik nog even zoeken :X *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

AMD hitting NVIDIA where it hurts, the games

AMD's newfound zest for life has made it look for what would really, really hurt the competition. The answer? the game developers. I'm not sure if you've heard, but Blizzard has grown pretty big these days. World of WarCraft has been an indescribable success. It's been known for a while that Blizzard has been looking at implementing DirectX 10.1 with one of its future games. The fact is that it's more than one, or two.

If AMD has played its cards right, Blizzard is not only looking to implement DX10.1 support, and in best-AMD-case scenario, DX10.1-exclusive effects, with future games, but also patch current games with DX10.1 for additional performance and effects. If everything comes together for AMD, this means that StarCraft 2, Diablo 3, future World of WarCraft add-ons, and more games from Blizzard will sport DX10.1, something which NVIDIA is unable to handle hardware-wise.

That's not all though. We recently learned that AMD is looking to team up with more developers, and if there's one engine that has loved ATI hardware for a long time, it's the Valve Source engine. ATI is apparently hoping to ensnare Valve as well, and have DX10.1 support with future games like Half-Life 2: Episode 3, Left 4 Dead, Portal 2 and the rest. Knowing how flexible the Source engine is, we wouldn't be surprised if current games would be patched to further boost performance and additional effects through DX10.1.

Game developers have a tendency to play it safe though, and whether there will be any exclusive effects or not remains to be seen. We see no reason for why they shouldn't implement DirectX 10.1 though, the worst that can happen is that people with compliant hardware will get a performance boost where DX10.1 makes a difference over DX10.0.
toon volledige bericht
Bron : http://www.nordichardware.com/news,7904.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Het gaat der goed uit zien voor ATi d:)b

Maar we zijn der nog lang niet....

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Demon_Eyez schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:09:
[...]

Waarom perse X48 voor de HD4870? Is de X38 ook goed, of zie ik wat over het hoofd. Wil namelijk volgende maand de DFI DK X38 gaan halen.
De X38 is ook prima hoor, alleen heeft de X48 iets hogere fsb ondersteuning. En qua prijs maakt t bijna niets uit en meestal is de X48 net iets beter leverbaar dus daarom de X48. Maar voor de volledigheid had er eigenlijk ook X38 bij gemoeten ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had hier nog wat leuks gevonden over RayTracing in DX9 code met R600, RV670 als RV770 en dat RV770 geen performance verlies geeft met FSAA aan in 720p :)
http://www.tgdaily.com/content/view/38145/135/

"In terms of performance, the Radeon 2900XT 1GB rendered Transformers scenes in 20-30 frames per second, in 720p resolution and no Anti-Aliasing. With the Radeon 3870, the test scene jumped to 60 fps, with a drop to 20 fps when the proprietary Anti-Aliasing algorithm was applied. Urbach mentioned that the Radeon 4870 hits the same 60 fps – and stays at that level with Anti-Aliasing (a ray-tracer is not expecting more than 60 fps.) JulesWorld’s technology also works on Nvidia GeForce 8800 cards and above, but the lack of a tessellation unit causes a bit more work on the ray-tracer side.

A ray-tracer is limited by the amount of local memory on your video card, so if you are able to get a Radeon 4850 or 4870 with 1 GB or even more of on-board memory, you have very capable hardware. JulesWorld’s LightStage technology can take wireframes consisting of an insane 32 million vectors to enable real world characters and their expressions. That means: Extra memory on your graphics card doesn’t hurt."

dus de komende HD 4870 met 1GB zou hiervoor erg aangenaam zijn als de 2x 1GB HD 4870 X2 , wel bizar als ik het zo allemaal belees.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 30-06-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ja had CJ een tijdje geleden al eens gepost, toch mooi om te zien dat de ATi kaartjes vaak voor dingen gebruikt kunnen worden waar je niet 1 2 3 aan denkt. En de power die ze in dergelijke apps brengen is niet mis dat blijkt wel weer.

F*ck zit der een power in die HD4850 kaartjes zeg, ik ga COD4 weer uit het vet halen. Ik heb gewoon alles op max staan wat der maar in te stellen valt en ik krijg ze niet klein. De kaartjes blijven maar frames der uit knallen :P Koop van de eeuw :+

[ Voor 35% gewijzigd door Apoca op 30-06-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 23009 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:10:
Ik had hier nog wat leuks gevonden over RayTracing in DX9 code met R600, RV670 als RV770 en dat RV770 geen performance verlies geeft met FSAA aan in 720p :)
http://www.tgdaily.com/content/view/38145/135/

"In terms of performance, the Radeon 2900XT 1GB rendered Transformers scenes in 20-30 frames per second, in 720p resolution and no Anti-Aliasing. With the Radeon 3870, the test scene jumped to 60 fps, with a drop to 20 fps when the proprietary Anti-Aliasing algorithm was applied. Urbach mentioned that the Radeon 4870 hits the same 60 fps – and stays at that level with Anti-Aliasing (a ray-tracer is not expecting more than 60 fps.) JulesWorld’s technology also works on Nvidia GeForce 8800 cards and above, but the lack of a tessellation unit causes a bit more work on the ray-tracer side.

A ray-tracer is limited by the amount of local memory on your video card, so if you are able to get a Radeon 4850 or 4870 with 1 GB or even more of on-board memory, you have very capable hardware. JulesWorld’s LightStage technology can take wireframes consisting of an insane 32 million vectors to enable real world characters and their expressions. That means: Extra memory on your graphics card doesn’t hurt."

dus de komende HD 4870 met 1GB zou hiervoor erg aangenaam zijn als de 2x 1GB HD 4870 X2 , wel bizar als ik het zo allemaal belees.
toon volledige bericht
offtopic:
Dat is een tijd geleden al gepost. Begin van dit topic of het vorige topic geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 22:17
Heel oud nieuws :o :+

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30321096

Edit:
Oeps gaat wel heel hard hier ;)

[ Voor 19% gewijzigd door winwiz op 30-06-2008 22:17 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Demon_Eyez schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:09:
[...]

slightly
offtopic:
X48 is een nieuwere versie van de X38. Ze kunnen hetzelfde alleen bij de X48 is 1600mhz FSB speed officieel ondersteund.
Daarnaast zijn de mobo's / biossen van de X48 net een tandje volwassener.

Persoonlijk zou ik X48 nemen als het prijsverschil met X38 klein is.

DFI zou ik alleen nemen als je extreem wilt overklokken. Bijv. de Asus boarden kunnen vrijwel hetzelfde maar zijn vergevingsgezinder.

X48 en X38 hebben allebei PCIe 2.0 (maakt niet zoveel uit) en hebben voor elk pcie slot 16 lanes beschikbaar. Dus voor CF is dat optimaal.
]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 17:11
Apoca schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:14:
Ja had CJ een tijdje geleden al eens gepost, toch mooi om te zien dat de ATi kaartjes vaak voor dingen gebruikt kunnen worden waar je niet 1 2 3 aan denkt. En de power die ze in dergelijke apps brengen is niet mis dat blijkt wel weer.

F*ck zit der een power in die HD4850 kaartjes zeg, ik ga COD4 weer uit het vet halen. Ik heb gewoon alles op max staan wat der maar in te stellen valt en ik krijg ze niet klein. De kaartjes blijven maar frames der uit knallen :P Koop van de eeuw :+
hmmm als ik dat zo hoor ; kan ik niet wachten tot ik mijn HD4850 krijg :D!

ik kan helaas de bron niet meer vinden van mijn vorige post ; maar als het goed is zou hij idd rond de 400 komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80922

Edit:Nieuw topic aangemaakt.

[ Voor 110% gewijzigd door Anoniem: 80922 op 01-07-2008 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
alexvkan, je zou het best een nieuw topic openen
Uit TS:
Ja, ook dit topic heeft regels! In dit topic dienen alleen nieuwsfeiten en geruchten gepost en besproken te worden over ATI Radeons. Heb je problemen met je videokaart? Gebruik dan eerst de search-functie van het forum. Bestaat er nog geen onderwerp over... Open dan een nieuw topic, vul het Catalyst Crew Feedback Form in en post je probleem dus niet hier! Dit is namelijk niet het "Grote Radeon Problemen Topic"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Help!!!! schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:38:
[...]

slightly
offtopic:
X48 is een nieuwere versie van de X38. Ze kunnen hetzelfde alleen bij de X48 is 1600mhz FSB speed officieel ondersteund.

DFI zou ik alleen nemen als je extreem wilt overklokken. Bijv. de Asus boarden kunnen vrijwel hetzelfde maar zijn vergevingsgezinder.

X48 en X38 hebben allebei PCIe 2.0 (maakt niet zoveel uit) en hebben voor elk pcie slot 16 lanes beschikbaar. Dus voor CF is dat optimaal.
]
Ik zou altijd een DFi boven een Asus kiezen te veel gezeik met Asus gehad. Ook recent nog. Dus voor mij is het duidelijk. Soms willen de meest simpele dingen zoals T1 timings niet werken op een Asus bord. En een DFi kun je ook simpel overclocken maar je kunt ook heel ver gaan qua settings. Ik heb liever te veel settings dan te weinig. Je kunt ze altijd gewoon op auto laten staan.

Enige probleem van DFi vind ik dat ze later uit komen. Ik ben vaak een early adopter en dan zijn die planken er nog niet :P Maar later koop ik er toch vaak weer een omdat ik niet tevreden ben over het bord wat ik daar voor in de plaats heb genomen.

Edit:

Heb gister de VF1000 op de HD4850 gezet. Idle wordt hij nog steeds 43c load 61 zonder oc 63 met 700-1105. Kan nu wel hoger clocken. Heb gister eerste run gedaan op 750-1125. Alleen daar na is het flashen fout gegaan omdat ik iets weg klikte in de taakbalk en de pc hing daar na :P Vanavond even reflashen met een PCI kaartje. Ben benieuwd wat hij nu max kan. Wil proberen iets van 775 te halen op de core en memory richting 1200. Maar kan best dat 1150 al redelijk max is.

Leuk nieuws voor de mensen die die Diamond XOC leuk vonden:
Consumers want it

According to our sources, Diamond's Radeon HD 4870 XOC Unlocked Black Edition will hit e-tail too. After yesterday's announcement and after the positive response from the consumer population, Diamond has decided that this overclocked HD 4870 card will be available in e-tail after all.

Just to remind you, we are talking about the card that comes with Diamond's custom firmware which makes it able to go all the way to 950MHz for the GPU and a stunning 1,200MHz (4.8GHz effective) for the memory.

This card should show up at Newegg, NCIX, Mwave, Zipzoomfly and TigerDirect which are the usual e-tailers with Diamond cards. The date and the price are unfortunately still unknown.

The card will probably hit e-tail at a later date since it has yet to be available in SmoothCreation's system configurations. Anyway, it is nice to know that it will come, sooner or later.
Hij lijkt mij eigenlijk ook wel wat :P stock al die clocks en dan nog verder pushen via CCC.

[ Voor 48% gewijzigd door Astennu op 01-07-2008 10:02 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

http://legionhardware.com/document.php?id=755

Getest met Moddified Cat 8.5 en Forceware 174.74, HD4850 versus 9800GTX:
Looking back at the results it is hard to be anything but impressed, as the Radeon HD 4850 really took it to the GeForce 9800 GTX. Games such as Crysis, Supreme Commander and Unreal Tournament 3, saw the Radeon HD 4850 match the GeForce 9800 GTX in terms of performance. While the Radeon HD 4850 was clearly faster in Devil May Cry 4, Quake Wars and World in Conflict even with anti-aliasing enabled, which was most impressive.

When it came to the power consumption numbers the Radeon HD 4850 continued to shine, using significantly less power than the GeForce 9800 GTX. At idle the Radeon HD 4850 uses 12% less power than the GeForce 9800 GTX, and while under load it used 11% less power, which is impressive given in most cases it was actually faster! Furthermore, because the Radeon HD 4850 uses less power, it only requires a single 6-pin PCI Express power connector where as the GeForce 9800 GTX uses two.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Help!!!! schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:38:
offtopic:

]
offtopic:
De FSB frequentie verschilt alleen in het feit dat de ondersteuning voor 1600 nu officieel is, X38 kon het ook, maar dan waren er maar enkele fabrikanten die het ook officieel ondersteunden op hun borden.

Helaas is X48 nog steeds algauw zo'n 50 euro duurder, dat vind ik het verschil niet waard.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05-2022
TGDaily heeft een aardig stukje over een OEM-'super-R770' versie :) De Diamond XOC Black Edition is dus waarschijnlijk niet de enige :)
The "Super RV770" will arrive with pre-installed water-cooling and features unlocked BIOS, which enables the GPU to be pushed all the way to 950 MHz, while the memory can be pushed to 4.8 GT/s (1.2 GHz QDR). According to our sources, you may be able to push the GPU even beyond 1 GHz, if you use TEC elements, and keep the temperature of GPU low.

At 4.8 GT/s, the "Super RV770" can achieve a bandwidth of 150 GB/s, taking the crown from the GeForce GTX 280.

...

Not surprisingly, the first "Super RV770" product is already out. Diamond Multimedia teamed up with Danger Den and Smooth Creations to launch the "ATI Radeon HD 4870 XOC Black Edition".
http://www.tgdaily.com/content/view/38194/135/

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

At 4.8 GT/s, the "Super RV770" can achieve a bandwidth of 150 GB/s, taking the crown from the GeForce GTX 280.
:N

XFX GTX280 XXX Edition: 512/ 8 x 2500= 160GB/s

Afbeeldingslocatie: http://metku.net/reviews/xfx-gtx280/gpu-z.png

;)

[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 01-07-2008 12:22 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RappieRappie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:21:
[...]

[afbeelding]

;)
Dan komt ATi mischien met een R700 XTX en het is gedag met de GTX 280 XXX :) XFX is trouwens ook bekend met hun Black Edition modellen deze lopen het hardst als stock geOCde kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Waar jullie je druk om maken, 150 of 160GB/s. Bij zo'n bandbreedte maakt 10GB/s meer of minder echt niet uit.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:22

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik heb een DFI LANPARTY lt x38 t2r en ben hier erg blij mee!
net wat astenu zegt die moeilijke boos opties kun je gewoon op auto laten staan.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Hacku schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:30:
Waar jullie je druk om maken, 150 of 160GB/s.
Ze moeten gewoon niet zeggen dat die kaart de bandwidth perf crown heeft... :P

[ Voor 54% gewijzigd door Format-C op 01-07-2008 12:32 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
RappieRappie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:21:
[...]

[afbeelding]

;)
Daar heb je gelijk in. Maar ze vergelijken nu natuurlijk wel de OC RV770 met een standaard GTX 280 en dan klopt het.

Overigens stapt NV pas met D12U ergens midden in 2009 over op GDDR5, dus er komen geen GDDR5 versies van de GT200. Dat houdt in dat de GTX280 met zo'n 160GB/s wel op z'n limiet zit... het geheugen loopt daar al op 1250Mhz GDDR3 en veel sneller GDDR3 geheugen is er niet. GDDR5 aan de andere kant is er wel veel sneller. Samsung heeft 6Ghz GDDR5, wat dus uit zou komen op een bandbreedte van 192GB/s op een 256-bit memory interface.

En ook niet geheel onbelangrijk... de RV770 gaat efficienter met z'n bandbreedte om dan de GT200. Dan kan de GTX280 nog wel meer bandbreedte hebben, maar dat maakt voor de RV770 niet uit, zeker bij zo'n klein verschil.

[ Voor 11% gewijzigd door CJ op 01-07-2008 12:33 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Tja, als nVidia in 2009 met kaarten met GDDR5 komt dan hebben ze 384GB/s aan bandbreedte. :9~

-Maar goed, zo blijf je bezig elkaar te overtreffen natuurlijk.

150 voor die 770 en 160gb/s voor de GT200 kaarten is al heel nice imho. :)

Ik denk dat als we op die 192GB/s zitten of daarboven, dat 4x AA nagenoeg geen perf hit meer geeft. Althans dat hoop ik. Free 4xAA for all !!
CJ schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:32:
Daar heb je gelijk in. Maar ze vergelijken nu natuurlijk wel de OC RV770 met een standaard GTX 280 en dan klopt het.
Appels met peren dus. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Format-C op 01-07-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
RappieRappie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:36:
Tja, als nVidia in 2009 met kaarten met GDDR5 komt dan hebben ze 384GB/s aan bandbreedte. :9~

-Maar goed, zo blijf je bezig elkaar te overtreffen natuurlijk.

150 voor die 770 en 160gb/s voor de GT200 kaarten is al heel nice imho. :)

Ik denk dat als we op die 192GB/s zitten of daarboven, dat 4x AA nagenoeg geen perf hit meer geeft. Althans dat hoop ik. Free 4xAA for all !!

[...]

Appels met peren dus. :)
Free AA heeft niet alleen met de grootte van de bandbreedte te maken....

Zie HD3870 vs HD4850. De HD4850 heeft veel minder geheugenbandbreedte maar is soms wel meer dan 50% sneller dan een HD3870 met 4xAA, laat staan 8xAA.

Dit is minstens (zo niet meer) belangrijk:

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/radeon-hd-4870/render-backend-ppcs.gif

Je ziet dat de stap van 4xAA naar 8xAA slechts een kleine performancehit oplevert op de RV770, terwijl de GTX280 zich daar nog best in verslikt... ondanks dat deze een 512-bit memory interface heeft en meer dan 2x zoveel geheugenbandbreedte heeft.

De efficientie van de architectuur is dus veeeeeeel belangrijker en AMD heeft daar nu weer de bovenhand.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:49:
terwijl de GTX280 zich daar nog best in verslikt
Daar merk ik maar bar weinig van.

De GTX280 is echt supersnel met zowel 4x als 8xAA. Lachwekkend snel zelfs. En ik merk echt niet als ik van 4 x naar 8x AA ga... Echt niet. Maar goed, kansloze discussie. De HD4870 is zowieso niet te vergelijken met de brak performende HD3870. Helemaal niet met AA... Daarin is de 4870 veel en veel beter (gelukkig).

Het valt me overigens op dat nagenoeg alle reviews zo inconsistent als wat zijn. De 1 zegt dit, de ander dat... In de 1 is de GTX260 sneller dan de 4870, in de ander de 4870... Ik weet niet wat ik moet geloven, maar denk er het mijne van. ;)

Ik denk dat we maar even moeten wachten tot Edward zijn GTX280 en 2HD4870's heeft, en dan conclusies gaan trekken. Aangezien hij er wel kijk op/ gevoel voor heeft. :)

Reviews zeggen me eerlijk gezegd niet zo heel veel. Wat Edward gaat zeggen/ concluderen meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Inderdaad. Maar het is een feit dat zelfs de HD3870 met 8x aa al super performance had vergeleken met de 9800 GTX sterker nog die werd elke keer verslagen.

8x aa is het sterkepunt van ATi. Eerst waren ze slecht in 2-4x aan dat is nu stukken beter. Maar ik ben ook benieuwd wat gebruikers die beide kaarten hebben er van denken. Ben vooral benieuwd naar de non CF resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En wat als Edward nu iets zegt dat geen van de conclusies van beide kanten benadert? Wat dan? En vergeet niet dat sommige sites met de échte cat 8.5 testen en sommigen met een modified versie daarvan.

Ik zit in m'n ATi-map te kijken en ik zie zes driversetjes staan, nu gebruik ik 8.6. Kan ik de rest zonder problemen wegknikkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik gebruik nu de 8.6 hotfix. Werkt prima. Rest kan weg. Straks Cat 8.7 er op en dat moet goed zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 01-07-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ja die kun je wegmieteren. Want de installer pakt de bestanden daar uit.

ATI Catalyst 8.52 Beta:

http://www.pctreiber.net/datei_download_2591.html

[ Voor 112% gewijzigd door Splinter Cell op 01-07-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 19:34

edward2

Schieten op de beesten

Mensen de Sapphire HD4870 is op voorraad bij Alternate :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Meld het aan de PW zou ik zeggen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
/edit

nm ;)

[ Voor 87% gewijzigd door XWB op 01-07-2008 15:41 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Splinter Cell schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:05:
Ja die kun je wegmieteren. Want de installer pakt de bestanden daar uit.

ATI Catalyst 8.52 Beta:

http://www.pctreiber.net/datei_download_2591.html
Thanks voor beide tips, ik ga ze zeker uitvoeren :)
Hacku schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:38:
Holy shit, de inkoopprijzen van de Sapphire HD4870 8)7

Gisteren: € 179,00 exl BTW

Vandaag € 133,97 exl BTW
Geen typo toevallig? Dit zou vallen onder de noemer Erg Agressieve Pricing.

Edit: beetje de boel wegeditten he ;) Wat was er mis?

[ Voor 4% gewijzigd door Jejking op 01-07-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Staat HD4870 in de titel, maar de productcode is GV-R485-512H-B, een 4850 dus.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:40

FeaR

In GoT we trust

edward2 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:34:
Mensen de Sapphire HD4870 is op voorraad bij Alternate :)
Bij 4Launch ook en daar kost ie maar €217,50... :9~

Maar weet iemand hier misschien waarom je overal de merken Sapphire, MSI en Club3D ziet.
Ik hoopte eigenlijk liever op Asus en dan vooral de versie met de game Alone in the Dark.
Ik zou die game nooit voor €50,- in de winkel halen, maar als je m voor een paar euro extra bij een graka krijgt is de keuze toch wel snel gemaakt...

Ik moet toch nog even wachten tot mijn Lian Li Pc-P80 binnen is.
Dus hopen dat Asus dan tegen die tijd ook te verkrijgen is.
Anders wordt het toch de Sapphire :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jean willem
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 23:17
Hier kan je zien dat de 4870x2 dezelfde snelheden heeft als de 4870. Ook zie je een 3dmark vantage score met de 4870x2 CfX :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

jean willem schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:21:
Hier kan je zien dat de 4870x2 dezelfde snelheden heeft als de 4870. Ook zie je een 3dmark vantage score met de 4870x2 CfX :).
Plaatje was al voorbij gekomen in de startpost. ;)

Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/4209/atitopicr700previewxg4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
FeaR1986 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:57:
[...]

Bij 4Launch ook en daar kost ie maar €217,50... :9~

Maar weet iemand hier misschien waarom je overal de merken Sapphire, MSI en Club3D ziet.
Ik hoopte eigenlijk liever op Asus en dan vooral de versie met de game Alone in the Dark.
Ik zou die game nooit voor €50,- in de winkel halen, maar als je m voor een paar euro extra bij een graka krijgt is de keuze toch wel snel gemaakt...

Ik moet toch nog even wachten tot mijn Lian Li Pc-P80 binnen is.
Dus hopen dat Asus dan tegen die tijd ook te verkrijgen is.
Anders wordt het toch de Sapphire :)
Sapphire komt doorgaans eerst, ATI only partner. Asus volgt wel binnen enkele weken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Waarom persé een ASUS ? Als je info/drivers/software nodig hebt, moet je naar hun site ... en die is behoorlijk langzaam. Daarom heb ik bv. liever gigabyte moederborden, maar ook voor gpu's kijk ik elders (bv. HIS maakt mooie spullen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Drivers voor je videokaart haal je gewoon van amd.com / nvidia.com ;)
Daarom heb ik bv. liever gigabyte moederborden
Site van Gigabyte is snel, maar het downloaden van drivers gaat behoorlijk traag.

[ Voor 51% gewijzigd door XWB op 01-07-2008 16:46 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Net een HD4870 besteld voor me broer. Als die komt stiekem even in CF gooien met de HD4850 :P
Modbreak:Leuk voor hem. Ik heb net een bestelwagen besteld voor m'n verhuizing. Leuk voor mij. Beide feitjes zijn ongeveer even zinnig en relevant voor anderen in dit topic :/

[ Voor 50% gewijzigd door dion_b op 02-07-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hacku schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:45:
Drivers voor je videokaart haal je gewoon van amd.com / nvidia.com ;)

[...]

Site van Gigabyte is snel, maar het downloaden van drivers gaat behoorlijk traag.
Ach, die ene keer dat je chipset drivers nodig hebt kun je toch wel 5 á 10 minuten wachten? ;) Zo'n ramp zal dat niet zijn. :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hacku schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:28:
[...]Sapphire komt doorgaans eerst, ATI only partner. Asus volgt wel binnen enkele weken.
Maar merken als Club3D en MSI zijn toch ook geen ATI only partner.
En die hebben al wel een HD4870 in de schappen liggen.

Wel raar dat de MSI en de Club3D bij 4Launch over de 250 euro liggen en de Sapphire dus op 217,50. Dan is de keuze snel gemaakt.

Maar als de Asus er nog niet is als mijn pc verder wel compleet is dan neem ik dus de Sapphire.
Was naast Asus ook de 1e keuze aangezien alles op dit moment toch nog naar het referentiemodel is gemaakt. Op de HD Diamond 4870 XOC na, want die loopt op 800Mhz core en 4400Mhz op het geheugen.
Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:37:
Waarom persé een ASUS ? Als je info/drivers/software nodig hebt, moet je naar hun site ... en die is behoorlijk langzaam. Daarom heb ik bv. liever gigabyte moederborden, maar ook voor gpu's kijk ik elders (bv. HIS maakt mooie spullen).
Zoals gezegd maakt Asus of Sapphire me niets uit. Omdat het beide gewoon goede merken zijn en alles nu toch nog referentiemodel is. Maar bij de Asus krijg je de game Alone in the Dark en dat is toch wel tof en een puntje voor ten opzichte van modellen waar je niets bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
MensionXL schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:09:
[...]

Ach, die ene keer dat je chipset drivers nodig hebt kun je toch wel 5 á 10 minuten wachten? ;) Zo'n ramp zal dat niet zijn. :P
Ene keer? Ik moet heel vaak drivers downloaden, klanten gooien hun cd's meestal weg. Gisteren had ik een audio driver voor de GA-945 serie nodig. 34MB, ging twee uur duren :X

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dit is pas een staaltje nVdia Marketing:
Nvidia schenkt een half miljoen dollar aan de biofysica-afdeling van de University of Illinois. Die wordt daarmee de eerste zogeheten 'Cuda Center of Excellence' en gaat het geld voor onderzoek naar parallele rekenmethodes met Nvidia's gpu gebruiken.

Nvidia Cuda Cuda is Nvidia's progammeerinterface waarmee het uitbesteden van rekenwerk aan de gpu moet worden vergemakkelijkt. De grafische kern is daar in bepaalde gevallen geschikter voor dan de cpu vanwege de aanwezigheid van grote aantallen shaders die onafhankelijke rekentaken gelijktijdig uit kunnen voeren.

De Theoretical and Computational Biophysics Group van de universiteit van Illinois gebruikt parallele methodes voor het bouwen, doorrekenen en visualiseren van modellen van diverse biologische systemen. De erkenning van Nvidia komt voort uit het feit dat de onderzoeksgroep zijn Namd-architectuur met succes om wist te zetten voor gebruik op de gpu. Daarmee konden de biofysici hun rekenwerk aanzienlijk versnellen, aldus het persbericht van Nvidia.

Nvidia Quadro FX 5600 Nvidia zegt dat universiteiten in aanmerking kunnen komen voor de titel Cuda Center of Excellence indien er onderwijs wordt gegeven over het programmeren met Cuda, en dit tevens in onderzoeken wordt toegepast. De instellingen kunnen naast geld rekenen op de donatie van apparatuur en hulp bij het opzetten van gpu-clusters. Zo kreeg de biofysica-afdeling van de universiteit van Illinois 32 Quadroplex-systemen met ieder 64 Quadro FX 5600-kaarten aan boord. De apparatuur heeft een waarde van zo'n 800.000 dollar.
toon volledige bericht
Dit zijn nu dingen die AMD helemaal niet doet. Of vergis ik me hier in ? Sowieso heeft AMD geen eigen taal die willen mee liften op OpenCL. Maar nVidia is wel goed bezig maar ze moeten ook wel als ze het straks tegen Intel willen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Astennu schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:39:

[...]

Dit zijn nu dingen die AMD helemaal niet doet. Of vergis ik me hier in ? Sowieso heeft AMD geen eigen taal die willen mee liften op OpenCL. Maar nVidia is wel goed bezig maar ze moeten ook wel als ze het straks tegen Intel willen opnemen.
Waarom was ik ook alweer de enige die het verdacht vond dat nVidia's Folding@Home zo snel klaarstond vlak na de launch van de ATi HD2xxx/3xxx/4xxx-client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Astennu schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:39:
[...]
Dit is eigenlijk enkel positief, de resultaten die met CUDA gehaald worden zullen evengoed werken met OpenCL. De academische wereld is trouwens helemaal niet loyaal, eens OpenCL uit is en het blijkt beter te zijn schakelt iedereen over.
Ik vindt wel dat de khronos groep eens werk mag maken van een draft spec, voordat de compilers beschikbaar zijn gewoon om even aan te geven waaraan ze werken. Voor zover ik weet wordt OpenCL momenteel erg gesloten ontwikkeld, dat lijkt me geen goeie zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197857

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-054814

Is het nu een 4870 of een 4850 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Laatst online: 23:19
als je op de product code moet afgaan is het een EAH4870/HTDI/1G

Als ik met de vendorcode op google zoekt is het een EAH4870/HTDI/512M

[ Voor 36% gewijzigd door THE_FIREFOX op 01-07-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat is niet de productcode, bij Asus is dat meer iets van 90-C3CGG0-J0UAY00T ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Laatst online: 23:19
Hacku schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:57:
Dat is niet de productcode, bij Asus is dat meer iets van 90-C3CGG0-J0UAY00T ;)
Wat jij nu opnoemt is de artnr / vendorcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 12:30
Modbreak:Vanuit andere topics verwijzen naar je probleemtopic is niet nodig.
Bovendien is het in dit topic ongewenst, dit is een Nieuws Discussie.

[ Voor 141% gewijzigd door Ultraman op 01-07-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39
FeaR1986 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:16:
[...]

Maar merken als Club3D en MSI zijn toch ook geen ATI only partner.
En die hebben al wel een HD4870 in de schappen liggen.

Wel raar dat de MSI en de Club3D bij 4Launch over de 250 euro liggen en de Sapphire dus op 217,50. Dan is de keuze snel gemaakt.

Maar als de Asus er nog niet is als mijn pc verder wel compleet is dan neem ik dus de Sapphire.
Was naast Asus ook de 1e keuze aangezien alles op dit moment toch nog naar het referentiemodel is gemaakt. Op de HD Diamond 4870 XOC na, want die loopt op 800Mhz core en 4400Mhz op het geheugen.

Zoals gezegd maakt Asus of Sapphire me niets uit. Omdat het beide gewoon goede merken zijn en alles nu toch nog referentiemodel is. Maar bij de Asus krijg je de game Alone in the Dark en dat is toch wel tof en een puntje voor ten opzichte van modellen waar je niets bij krijgt.
toon volledige bericht
Asus heeft het momenteel veel te druk met EEE pc's verschepen denk ik ;) De HD4850 van asus is trouwens al wel her en der gesignaleerd, dus ik denk dat de 4870 ook niet al te lang op zich zal laten wachten. Voor de mensen die NU een 4870 willen is sapphire the way to go.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21
The Flying Dutchman schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:21:
Ik vermoed eerlijk gezegd toch ook single gpu, multi core voor de R800. Het zou volkomen onlogisch zijn als AMD weer terug zou gaan naar een single core solution, juist nu ze zo hard werken om het combineren van meerdere gpu's mogelijk te maken. Wat naar mijn idee veel meer voor de hand ligt, is dat AMD net zoals met cpu's met X2, X3 en X4 oplossingen komt (niet noodzakelijk met die hoeveelheden cores).

Maar goed, zover is het natuurlijk nog lang niet, dus we zullen wel zien wat er gebeurt. In ieder geval komt er in mijn pc straks een 4870 en het liefst een 1Gb model. De komende paar generaties zal ik dan waarschijnlijk weer overslaan (ik koop niet ieder jaar een nieuwe videokaart, eerder 1x per 2 of 3 jaar). Het lijkt er in ieder geval op dat dit een goed moment is om een nieuwe videokaart te gaan kopen :).
Dat lijkt mij persoonlijk een rare ontwikkeling: immers, waarom zou je meerdere gpu cores op 1 die willen combineren? Een gpu bestaat - in het geval van de RV770 - al uit 800 verwerkingseenheden. Op dit lage niveau is het werk een stuk efficienter parallel uit te voeren en als je dan toch (bijv) 1600 shaderprocessors op 1 die wilt combineren kan je er net zo goed 1 gpu core van bouwen. Dat zal technisch niet veel moeilijker zijn, maar wel een stuk beter presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-05 11:50

Krizzie

Progressive Music \o/

Hielko schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:05:
[...]

Dat lijkt mij persoonlijk een rare ontwikkeling: immers, waarom zou je meerdere gpu cores op 1 die willen combineren? Een gpu bestaat - in het geval van de RV770 - al uit 800 verwerkingseenheden. Op dit lage niveau is het werk een stuk efficienter parallel uit te voeren en als je dan toch (bijv) 1600 shaderprocessors op 1 die wilt combineren kan je er net zo goed 1 gpu core van bouwen. Dat zal technisch niet veel moeilijker zijn, maar wel een stuk beter presteren.
Ze willen juist clusteren omdat ze dan maar één core hoeven te ontwikkelen en niet drie (low, mid en highend) Nu maken ze bijvoorbeeld een core met 200 shaders en die kun je aan elkaar knopen via die hubs.

Als ze ze dan op een voetje doen (Zoals de Pentium D bijvoorbeeld) dan zitten de core's toch dicht op elkaar en kost het ATI amper extra kosten.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 05-05 21:40
Het heeft ook als voordeel dat als ze nu 9 kleine chips maken ipv. 1 grote dat als er een fout ergens zit dat ze dan nog 8 werkende chips hebben.
Ook gaan de productie kosten omlaag als ze maar één soort chip hoeven te ontwikkelen en te produceren waardoor je meer voor evenveel geld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dat vroeg ik me dus ook af.
Ik heb 4Launch gemaild met de vraag wat het nu precies is en wat de leverdatum is aangezien het nu een pre-order is.

Als het echt een HD4870 is met 1024mb geheugen dan weet ik het wel, maar het zal wel een gewone HD4870 zijn met 512mb aan geheugen. Want de prijs komt overeen met de HD4870 van Sapphire.

Edit
Kreeg net een e-mail van 4Launch:
Betreft de HD4850/4870, hier loopt inmiddels al een navraag over bij ons productmanagement. Zodra hier meer over bekend is zullen we u dit direct laten weten.
dominator schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:54:
[...]Asus heeft het momenteel veel te druk met EEE pc's verschepen denk ik ;) De HD4850 van asus is trouwens al wel her en der gesignaleerd, dus ik denk dat de 4870 ook niet al te lang op zich zal laten wachten. Voor de mensen die NU een 4870 willen is sapphire the way to go.... :)
Zie boven.
Misschien is dit dus een pre-order van een HD4870 met 1024mb geheugen.
Of een HD4850 met 1024mb geheugen.
Of een....

We zien wel wat het wordt.
Maar anders wordt het inderdaad de Sapphire.
Maakt me eigenlijk niets uit.
Dan vermaak ik me wel met S.T.A.L.K.E.R. die ik bij mijn mobo krijg.

Twijfel alleen nog wel of ik de koeler van de HD4870 er meteen af haal en de standaard koelpasta vervang voor Arctic Silver 5. Heb een hele tube en hoef er maar één processor mee te doen. Dus genoeg over. En dacht dat het bij de HD4850 best wel scheelde in temperatuur...

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 01-07-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lennart_1337 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:49:
Het heeft ook als voordeel dat als ze nu 9 kleine chips maken ipv. 1 grote dat als er een fout ergens zit dat ze dan nog 8 werkende chips hebben.
Ook gaan de productie kosten omlaag als ze maar één soort chip hoeven te ontwikkelen en te produceren waardoor je meer voor evenveel geld krijgt.
Heb je het nu over cores of over die's?

Wordt over het algemeen vaak niet duidelijk gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 05-05 21:40
Anoniem: 144949 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:57:
[...]

Heb je het nu over cores of over die's?

Wordt over het algemeen vaak niet duidelijk gesteld.
Of het losse die's zijn die in één package gaan of losse chips maakt voor mijn verhaal niet zoveel uit.
Ik ga er dan wel vanuit dat losse die's dan getest kunnen worden en dan met meerdere op één chip/package te worden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
FeaR1986 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:47:
[...]

Dat vroeg ik me dus ook af.
Ik heb 4Launch gemaild met de vraag wat het nu precies is en wat de leverdatum is aangezien het nu een pre-order is.

Als het echt een HD4870 is met 1024mb geheugen dan weet ik het wel, maar het zal wel een gewone HD4870 zijn met 512mb aan geheugen. Want de prijs komt overeen met de HD4870 van Sapphire.

Edit
Kreeg net een e-mail van 4Launch:
Betreft de HD4850/4870, hier loopt inmiddels al een navraag over bij ons productmanagement. Zodra hier meer over bekend is zullen we u dit direct laten weten.

[...]

Zie boven.
Misschien is dit dus een pre-order van een HD4870 met 1024mb geheugen.
Of een HD4850 met 1024mb geheugen.
Of een....

We zien wel wat het wordt.
Maar anders wordt het inderdaad de Sapphire.
Maakt me eigenlijk niets uit.
Dan vermaak ik me wel met S.T.A.L.K.E.R. die ik bij mijn mobo krijg.

Twijfel alleen nog wel of ik de koeler van de HD4870 er meteen af haal en de standaard koelpasta vervang voor Arctic Silver 5. Heb een hele tube en hoef er maar één processor mee te doen. Dus genoeg over. En dacht dat het bij de HD4850 best wel scheelde in temperatuur...
toon volledige bericht
Volgens mijn doet de stock cooler van de HD4870 het prima. Pasta vervangen is wel een optie. Eventueel de fan speeds iets omhoog. Als je echt een betere cooler wilt moet je snel 35-45 euro uitgeven. Voor misschien een 20 MHz hogere OC op de core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
De stock cooler van de HD4870 doet het inderdaad prima... die heeft de limieten nog lang niet bereikt... het punt is dat hij gewoon enorm langzaam staat ingesteld. Maar de CCC profielen-workaround (zie FAQ in de second post) helpt enorm.

Mijn HD4870 voor de workaround:
Idle: 78C met fan op 20%
Load: 84C met fan op 30%

Mijn HD4870 na de workaround:
Idle: 48C met fan op 35%
Load: 62C met fan op 35%

Dat scheelt nogal wat. Wel moet ik er bij vertellen dat het nu ook nog eens bloedwarm is op mijn PC kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Arctic Cooling heeft inmiddels officieel ondersteuning vermeldt staan op hun site. De S1 rev 2 past volgens de specspagina op zowel de 4850 als de 4870. Logisch natuurlijk gezien het reference-ontwerp wat vrijwel gelijk is aan de 3870, maar fijn natuurlijk dat het nu ook echt als compatible wordt aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Al zou het niet compatble aangegeven worden het past toch verder gewoon wel neem ik aan? Waarom zou je dan wachten op een offcieele bevestiging?

Die heatsink past wel, het enige wat je nog nodig hebt is een blokje voor je VRM's, want die kan je niet ongekoeld laten draaien. Bij Load gaat daar behoorlijk wat stroom doorheen. Als iemand eventueel nog een oud reference koelertje heeft van de vorige 38xx series, dat laatste stukje kan je prima afzagen & mounten op je kaart inclusief de schroeven.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/brxYlLKTn2vlUMu7RHBKfFcj/full.jpg
jaja.. honderdste repost :+

Die fan van de VF1000 zorgt voor een flow ook langs dat heatsinkje, dus dat zit wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Omdat ik het gewoon zeker wil weten uit de mond van de fabrikant. Ook wel zo fijn voor RMA/terugbrengen. Iets dat niet officieel ondersteund is hoef je ook niet terug te brengen als het niet past.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!