[Firefox 3.0] Wat vinden we ervan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 44.496 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

FrankGuthrie, ik herken het probleem dat je schetst, ik had bij de stap van FF2 naar FF3 ook veel last van Flash-content welke niet fatsoenlijk wilde draaien. Ik ben toen overgestapt op Flash 10 Beta ipv Flash 9, nu zijn er met Flash geen problemen meer.

Ik heb toen ik problemen had tijdens de overstap overigens ook een paar dagen met Opera 9.5 gespeeld, dat is ook een fijne browser, maar ik geef toch de voorkeur aan FF3.

Zelf heb ik bij wat webmail nog wel enkele problemen met FF3, maar verder loop ik niet echt tegen dingen aan.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:56

BM

Moderator Spielerij
Ik heb geen idee wat de ontwikkelaars gefixed hebben in 3.0.1, maar... I like it.
Voorheen crashte Fx3 om de haverklap (lees: easy 5 tot 10 keer op een dag) en eigenlijk altijd na/tijdens het bezoeken van gmail.
Maakte de beleving er niet echt beter van, ook al zorgde Firefox er meestal netjes voor dat alles gerecovered werd. Nu lijkt ie netjes stabiel te zien, stukken beter zo.

Binnenkort alleen nog ff kijken naar dat probleem met flashvideos, meestal heb ik er niet heel veel last van, maar toch een beetje irritant.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik heb nog geen crash gehad op 3.0 en 3.0.1. Ik ben helemaal fan van alle veranderingen die gedaan zijn. de awesomebar en meest bezocht in bladwijzer zijn mijn grootste favorieten.

ik vind firefox 3.0 lief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een scriptje of manier om die popup "all downloads are complete" gewoonweg niet te laten verschijnen?

[edit]
grr 1 minuut na het plaatsen van deze post vind ik het |:(

voor de geinteresseerden:

About:config
Search for the preference
browser.download.manager.showAlertOnComplete.
Modify the value to false.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
addon: downloadstatusbar. Is geweldige addon die dat hele downloadding van ff3 overbodig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:44

RnB

Weet niet helemaal of het met FF3 te maken heeft, maar mss dat iemand een oplossing weet.

Ik heb in de instellingen staan dat FF de cookies moet verwijderen als ik het programma afsluit. Nu wil ik natuurlijk niet alle cookies weghebben, dus die heb ik in de uitzonderingenlijst gezet.
Alle sites werken perfect, op één na: Hyves wil op de een of andere manier niet meehelpen. Ik gebruik deze functie om niet steeds in te hoeven loggen, maar bij Hyves moet ik dat dus wel steeds doen.
Ik heb Hyves.net, Hyves.nl en Hyves.com erin gezet, maar niks helpt.

Iemand die hier raad mee weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:54:
Weet niet helemaal of het met FF3 te maken heeft, maar mss dat iemand een oplossing weet.

Ik heb in de instellingen staan dat FF de cookies moet verwijderen als ik het programma afsluit. Nu wil ik natuurlijk niet alle cookies weghebben, dus die heb ik in de uitzonderingenlijst gezet.
Alle sites werken perfect, op één na: Hyves wil op de een of andere manier niet meehelpen. Ik gebruik deze functie om niet steeds in te hoeven loggen, maar bij Hyves moet ik dat dus wel steeds doen.
Ik heb Hyves.net, Hyves.nl en Hyves.com erin gezet, maar niks helpt.

Iemand die hier raad mee weet?
Probeer eens *.hyves.* bij de uitzonderingen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Helaas, moet nog steeds inloggen na het afsluiten van FF. Zou de cookie van een andere site zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 12:44

Zoefff

❤ 

RnB schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:49:
Helaas, moet nog steeds inloggen na het afsluiten van FF. Zou de cookie van een andere site zijn ofzo?
Als ik probeer in te loggen bij hyves met een niet bestaand account (brr, hyves is stom :P ) worden er een aantal cookies gezet op ".secure.hyves.org". Waarschijnlijk moet dat domein dus ook aan de whitelist toegevoegd worden.

Tip voor als het dan nog steeds niet lukt: installeer Firebug (1.2 beta voor Fx 3) en daarna de Firebug plugin Firecookie. Die logt netjes naar de console welke cookies er gezet worden. Dan een keertje inloggen op hyves, en je ziet alle cookies netjes langskomen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ai dankje Zoeff, dat was het idd! :)
Had er zelf ook wel achter kunnen komen eig, want zag idd dat secure.hyves.org in de lijst bij de cookies stond, maargoed.. dacht te simpel, tis vakantie hea. 8)

Nu kan mijn ervaring met FF3 niet meer stuk! Geen last van ads, nooit meer inloggen op mijn meest bezochte sites (nope, niet alleen hyves) en alles werkt gewoon heerlijk. Nergens last van. :)

[ Voor 32% gewijzigd door RnB op 23-07-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen komt er een eerste alpha van de nieuwste Firefox-telg uit, 3.1.

De UI is voor 99% hetzelfde, echter wat kleine bugs in de UI zijn gefixed. Het enige wat daadwerkelijk opvalt binnen de nieuwe UI is de nieuwe ctrl-tab switcher. Je krijgt nou een mooie preview van de tabs te zien. Ik vind het een erg handige feature. Dit is ook als extensie te downloaden voor enkel Firefox 3.

Voor de rest zijn er een hoop 'under-the-hood' veranderingen, waarbij de volgende het belangrijkste zijn:

Nieuwe CSS(3) features:
  • text-shadow
  • box-shadow as -moz-box-shadow
  • border-image as -moz-border-image
  • column-rule as -moz-column-rule
Nieuwe CSS3 selectors:
  • :nth-child
  • :nth-last-child
  • :nth-of-type
  • :nth-last-of-type
  • :first-of-type
  • :last-of-type
  • :only-of-type
DOM veranderingen:
  • querySelector and querySelectorAll APIs
  • NodeIterator object APIs
Momenteel scoort deze versie 84/100 op de Acid3 test. Ik verwacht dat de tweede alpha wel richting 90/100 gaat. Een testversie is hier te vinden en hier (= trunk, dus dagelijks onderhevig aan veranderingen). Ondanks dat het een alpha genoemd wordt, kan ik uit ervaring spreken dat deze net zo stabiel (misschien zelfs stabieler) dan Firefox 3 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Wordt hierbij ook die bug met vaste achtergronden geëlimineerd? Want snap niet echt veel van die codetaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:47:
Wordt hierbij ook die bug met vaste achtergronden geëlimineerd? Want snap niet echt veel van die codetaal.
Helaas niet. Staat wel in de planning geloof ik, maar is niet zeker. Het zijn vooral CSS toevoegingen en meer gericht op webdevvers dan gebruikers momenteel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

FrankGuthrie schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:11:Sinds net over naar Opera 9.5. Firefox 3 was waardeloos. Versie 2 was stukken beter.
Als een redelijke Firefox verslaafde moet ik bekennen dat ik dezelfde switch zit te overwegen :X
Wat ooit als een leuke simpele browser begon met de 0.x versies is uitgegroeid tot een overbodig groot monster dat zelfs SQL Lite gebruikt voor het opslaan van iets simpels als Bookmarks => WTF?!?!

Ik ga zelfs weer eens de Mozilla Suite proberen en dan kijken wat ik ga doen uiteindelijk.

De schattigheid is weg ... en ik mis het :'(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:55
Ik vond 2.0 ook niet fijn , maar 3.0 wel, maar 1.5 vond ik de fijnste. Maar log en groot vind ik het nog niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds dat ik Firefox 3 heb draaien moet ik met grote regelmaat op sites waar je in moet loggen, opnieuw inloggen. Met de vorige versie van Firefox had ik dit probleem niet.
Ik heb inmiddels al een schone installatie van windows en firefox gedaan, maar dit lost het probleem niet op.

Weet iemand toevallig waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:20
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 03:23:
Sinds dat ik Firefox 3 heb draaien moet ik met grote regelmaat op sites waar je in moet loggen, opnieuw inloggen. Met de vorige versie van Firefox had ik dit probleem niet.
Ik heb inmiddels al een schone installatie van windows en firefox gedaan, maar dit lost het probleem niet op.

Weet iemand toevallig waar dit aan kan liggen?
Zie mijn posts.... ik had er ook last van en heb het opgelost door een nieuw FF profiel aan te maken.
( firefox -p invoeren bij: START-->UITVOEREN)
Wel even je bladwijzers etc. exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Silverlight doet het nu ook goed in 3.0 op de Ms homepage. Kortom 3.0 wordt steeds meer compatible met alles, als het dat al niet is trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 19:32
Sjah schreef op zondag 27 juli 2008 @ 15:23:
Silverlight doet het nu ook goed in 3.0 op de Ms homepage. Kortom 3.0 wordt steeds meer compatible met alles, als het dat al niet is trouwens.
je bedoelt Silverlight wordt steeds meer compatible met alles ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ramon schreef op zondag 27 juli 2008 @ 15:35:
[...]

je bedoelt Silverlight wordt steeds meer compatible met alles ;)
tja het glas is halfvol of halfleeg. Bij mij is het glas altijd halfleeg. >:)

Trouwens staat dat aanvalssite filter van Fx niet te strak? http://www.enermax.com.tw/english/index.asp een aanvalssite? Dikke l*l!!

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 27-07-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
Ben net begonnen met ff3, en, komende van ie7 vind ik het een hele vooruitgang. Wat ik verder nu alleen nog storend vind:
Als ik een filmpje, wmv, mpeg etc aanklikte in ie7, werd dat direct door windows mediaplayer geopend, en die ging hem dan evt bufferen (Downloaden dus) en afspelen voorzover het binnenwas.
Ik heb nu de windowsmediaplayer plugin geïnstalleerd, maar nu krijg ik wmp embedded in firefox, en een mpeg wordt eerst helemaal gedownload.
Wat ik wil voor beide (alle) videoformaten:

Ik wil gewoon op de website zelf blijven waar de url staat, en de film moet in een losse player komen, en de player moet zelf zorg dragen voor het downloaden, streamen, whatever. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat in ff3 net zo goed gaat als in ie7?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zondag 27 juli 2008 @ 15:44:
[...]

tja het glas is halfvol of halfleeg. Bij mij is het glas altijd halfleeg. >:)

Trouwens staat dat aanvalssite filter van Fx niet te strak? http://www.enermax.com.tw/english/index.asp een aanvalssite? Dikke l*l!!
Dat filter wordt niet beheert door Mozilla, maar door stopbadware.org & google. Als je klikt op de uitleg waarom de site geblockt is, kan je ook de redenen zien. Bovendien, je kan natuurlijk ook de knop "Ignore this warning" klikken om op de site te komen.
Mistraller schreef op maandag 28 juli 2008 @ 01:04:
Ben net begonnen met ff3, en, komende van ie7 vind ik het een hele vooruitgang. Wat ik verder nu alleen nog storend vind:
Als ik een filmpje, wmv, mpeg etc aanklikte in ie7, werd dat direct door windows mediaplayer geopend, en die ging hem dan evt bufferen (Downloaden dus) en afspelen voorzover het binnenwas.
Ik heb nu de windowsmediaplayer plugin geïnstalleerd, maar nu krijg ik wmp embedded in firefox, en een mpeg wordt eerst helemaal gedownload.
Wat ik wil voor beide (alle) videoformaten:

Ik wil gewoon op de website zelf blijven waar de url staat, en de film moet in een losse player komen, en de player moet zelf zorg dragen voor het downloaden, streamen, whatever. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat in ff3 net zo goed gaat als in ie7?
http://kb.mozillazine.org/Windows_Media_Player

Daar staat uitgebreid uitgelegd hoe je WMP kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:10
Ik zit al geruime tijd met een "probleem", echt een probleem kan je het niet noemen maar om nu te zeggen dat het allemaal perfect werkt... Mijn favicons worden niet getoond! Onder de motorkap kijken geeft het volgende resultaat;

Afbeeldingslocatie: http://xs229.xs.to/xs229/08311/favicon664.jpg

Of de waarde nu false of true is (Ja, na dat de key gewijzigd is heb ik Fox ook al opnieuw gestart ;)) zie ik nog steeds geen favicons, trouwens ook niet als ik een site mét favicon zou bookmarken. Op zich is 't geen ramp, maar een site (En dan voornamelijk bookmarks!) herken ik eerder aan z'n icoontje dan aan een wit annoying icoontje... Iemand die weet wat er aan het handje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hm, als ik in about:config kijk, dan zie ik alleen ''browser.chrome.favicons'' en die staat dan op true. De status staat trouwens op standaard en niet op user set, zoals bij jou. Maar die andere twee komen bij mij niet voor?

En niet alle sites hebben van die mooie icoontjes hè. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door RnB op 28-07-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Laatst online: 16:10
RnB schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:56:
Hm, als ik in about:config kijk, dan zie ik alleen ''browser.chrome.favicons'' en die staat dan op true. De status staat trouwens op standaard en niet op user set, zoals bij jou. Maar die andere twee komen bij mij niet voor?

En niet alle sites hebben van die mooie icoontjes hè. ;)
Die andere 2 komen van een plug-in af. En wbt die favicons zelf; sites die ik zelf bouw hebben altijd een favicon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een (ook visueel) lastig probleempje:

Als ik op een site ergens klik, eender waar, dan verschijnt die knipperende cursor van "hier typen"
(deze dus: Afbeeldingslocatie: http://www.peachpit.com/content/images/chap3_0321247477/elementLinks/th03fig07.gif) in de statische tekst waar ik per toeval heb geklikt.

Ook naast java/flash/tabel modules flikkert hij dan en is hij gi-gantisch en storend tijdens het lezen.

Maar het ergste is eigenlijk dat als ik pijltje omlaag/omhoog duw op het toetsenbord, dat firefox dan opeens de hele pagina overslaat ipv 3 of 4 regeltjes te scrollen zoals vroeger, dan moet ik eerst in een tekst klikken en voorzichtig naar beneden duwen want soms vverspringt ie enorm (modules/inspriningen/...)

is iemand bekend met dit probleem + help? -O- :$
het vreemde is trouwens ook dat het niet altijd is

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:22:
Ik zit met een (ook visueel) lastig probleempje:
[...]
Ik gok F7
Of Options-> Advanced-> General-> Always use the cursor...

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 28-07-2008 22:33 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij bent de koning!

in mijn winamp heb ik F7 als play/pauze ingesteld, soms staat winamp uit en druk ik toch f7 in de waan dat er muziek opstond... f*cking awesome!

Dank, zeer zeker veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:26:
[...]

Dat filter wordt niet beheert door Mozilla, maar door stopbadware.org & google. Als je klikt op de uitleg waarom de site geblockt is, kan je ook de redenen zien. Bovendien, je kan natuurlijk ook de knop "Ignore this warning" klikken om op de site te komen.

[...]

http://kb.mozillazine.org/Windows_Media_Player

Daar staat uitgebreid uitgelegd hoe je WMP kunt instellen.
hmm, gaat toch nog niet helemaal lekker, met mediaplayerconnect; een mpeg wordt nog steeds eerst gedownload alvorens hij doorgepassed wordt naar WMP. Het artikel gaat verder vooral over embedded players, en dat is niet wat ik zoek. Dat werkt al prima.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hebben mensen ook problemen met Flash 10? Ik had die gedownload omdat het beter zou werken dan de vorige en heb het maar zo gelaten, maar ik krijg nu steeds meer de melding dat je per se Flash Player 9 nodig hebt. Dat zou toch eig niet mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
RnB schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 00:11:
Hebben mensen ook problemen met Flash 10? Ik had die gedownload omdat het beter zou werken dan de vorige en heb het maar zo gelaten, maar ik krijg nu steeds meer de melding dat je per se Flash Player 9 nodig hebt. Dat zou toch eig niet mogen?
Dat ligt toch niet aan Flash? :? Dat ligt aan de sites die 10 nog niet herkennen en hard-coded op 9 staan. Dus jij hebt geen probleem met flash, die sites hebben dat :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firefox 3.1 download. Dus niet 3.0.1. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Sinds kort krijg ik af en toe bij het klikken op een jpg link een "openen met.." dialog.
Ook Opties /toepassingen brengt geen oplossing, ook al vul ik daar Firefox in als toepassing.
Het vreemde is dat dit niet altijd is. Firefox 3.01 windows XP sp2

[ Voor 15% gewijzigd door Henk007 op 29-07-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Henk007 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:56:
Sinds kort krijg ik af en toe bij het klikken op een jpg link een "openen met.." dialog.
Ook Opties /toepassingen brengt geen oplossing, ook al vul ik daar Firefox in als toepassing.
Het vreemde is dat dit niet altijd is. Firefox 3.01 windows XP sp2
als ik een .torrent download van filelist, wordt utorrent netjes geopend. bij demonoid moet ik altijd op open klikken. (Dit doe ik regelmatig, puur uit studiedoeleinden :+) dit schijnt te maken te hebben met lange bestandsnamen icm beveiligingsinstellingen.

als je dit probleem nog hebt na het aanmaken van een nieuw profiel zou ik daar eens naar kijken.

Is het alleen bij bepaalde sites?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
jmk schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:58:
[...]
dit schijnt te maken te hebben met lange bestandsnamen icm beveiligingsinstellingen.
Heb je daar diepergravender info over? Ik word al jaren niet goed dat ik bij openen NZB altijd dubbel moet bevestigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Een voorbeeld is het volgende plaatje :)
Afbeeldingslocatie: http://bp0.blogger.com/_Bdo46FhNcPc/RocSdSC6_EI/AAAAAAAAAI8/MXOFd6v5coI/s400/rabbit+earmuffs.jpg

De url ziet er dus zo uit:
code:
1
http://bp0.blogger.com/_Bdo46FhNcPc/RocSdSC6_EI/AAAAAAAAAI8/MXOFd6v5coI/s400/rabbit+earmuffs.jpg

Zou het de '+' in de filename zijn ?

[ Voor 37% gewijzigd door Henk007 op 29-07-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Komt door de server, die verstuurt de afbeelding met deze header:

code:
1
Content-Disposition: attachment; filename=rabbit earmuffs.jpg

Waardoor je dus een file download scherm krijgt. Ik denk dat het een soort van hotlinkbescherming is.

(@sjaakduhuuhl: Je kan het plaatje wel hotlinken, maar als je via Google image search komt en je klikt direct op het plaatje krijg je het bestand als download, in plaats van in je browser met de locatie erboven. Mensen met minder browserkennis weten dan niet hoe ze dat plaatje kunnen hotlinken en worden met de download aangemoedigd om het plaatje zelf ergens te uploaden. Tenminste, dat is een theorie. Ik denk niet dat er opeens enorm veel servers verkeerd staan afgesteld want ik kom het steeds vaker tegen.)

[ Voor 76% gewijzigd door Blaise op 30-07-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Blaise schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:29:
[...] Ik denk dat het een soort van hotlinkbescherming is.
Daar heeft het dus niets mee te maken, anders zou je hem hier niet in de thread zien staan. Het is gewoon een keuze/fout in het script op de server die een verkeerde mime-type mee geeft.

@vvv: Ik had het in Fx2 ook, hoor.

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 29-07-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Blaise schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:29:
Komt door de server, die verstuurt de afbeelding met deze header:

code:
1
Content-Disposition: attachment; filename=rabbit earmuffs.jpg

Waardoor je dus een file download scherm krijgt. Ik denk dat het een soort van hotlinkbescherming is.
Het is inderdaad geen Firefox probleem, bovenstaande url doet in IE en Opera hetzelfde.
Het gekke is dat ik er in Firefox 2.xx volgens mij nooit last van had.

okee back ontopic dan maar ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 29-07-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Iemand al erg te spreken over IE8 activities for Firefox? Ik wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefke
  • Niet online
@sjah:
Ik heb het geprobeerd, maar ik zie de meerwaarde ten opzichte van Context Search in combinatie met een aantal [url="ttp://mycroft.mozdev.org/"]search engines[/url] niet. Het meteen weergeven van een google maps query in plaats van een nieuwe tab openen lijkt me nou niet echt nodig. Daarnaast is het aanbod aan activities tot nu toe erg beperkt.

Toepassingen die me wel interessant lijken zijn de mogelijkheden om iets meteen te bloggen en een woord meteen te vertalen. Voor die laatste heb ik dictionary.com al toegevoegd aan de FF search engines. Niet helemaal hetzelfde, maar werkt goed genoeg :).

[ Voor 4% gewijzigd door Woefke op 31-07-2008 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit een beetje te surfen op de site van de extensies, en zie toevallig dit stukje staan:
Do I need to install Filterset.G Updater?

No. Actually, it is recommended not to use Filterset.G with Adblock Plus. There are several reasons for this:

* Filterset.G has been intentionally made incompatible with the built-in subscriptions feature in Adblock Plus, updating Filterset.G requires a separate extension which basically duplicates existing functionality.
* Filterset.G is not optimized for use with Adblock Plus, it will slow down your browsing considerably more than any other filter list.
* Filterset.G makes heavy use of very complicated regular expressions with the consequence that finding the source of problems is difficult and fixing those problems is even more so. In fact, Filterset.G is fixing most problems with exception rules which creates a problem on its own (see next point).
* Filterset.G contains a considerable number of exception rules. This is a big problem because exception rules cannot be overridden. It happened on several occasions that exception rules from Filterset.G whitelisted actual ads making these ads unblockable — something users usually blamed Adblock Plus for.

While Filterset.G has had its uses in the past, nowadays other filter lists are certainly a better choice. If you already have Filterset.G Updater installed, you can uninstall the extension and remove the Filterset.G subscription in the Adblock Plus Preferences dialog. Feel free to choose any subscription from the list then.
Persoonlijk lijkt me dit grote onzin, ik merk helemaal niet dat het trager zou zijn, en de rest vind ik eigenlijk ook nergens op slaan. Ik vind het heerlijk werken, met de automatische update functie blijft men ook up to date.
zijn de reguliere filter (zoals de easylist) lijsten nu zoveel beter/lichter :? Wie kan hier wat meer over vertellen?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 10:45 . Reden: tikfouten + toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Als ik een filmpje af wil spelen in firefox 3.0.1, dan laadt die hem goed maar als ik hem dan ga afspelen stopt hij na 3 seconden. Het maakt niet uit welke filmpje, hij doet het overal hetzelfde.. niks dus :(

In IE doet ie het wel goed.. dus het ligt echt aan Firefox 3.0.1, weet iemand het?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Als ik een filmpje af wil spelen in firefox 3.0.1, dan laadt die hem goed maar als ik hem dan ga afspelen stopt hij na 3 seconden. Het maakt niet uit welke filmpje, hij doet het overal hetzelfde.. niks dus :(

In IE doet ie het wel goed.. dus het ligt echt aan Firefox 3.0.1, weet iemand het?
Zoals al een paar keer in dit topic langsgekomen, helpt het om Flash te updaten naar 10beta. Nadeeltje is dat sommige site de flash versie conroleren en ermee stoppen omdat de nieuwste Flash (9) niet is geïnstalleerd 8)7

Mijn probleem(pje) met Firefox is dat ik regelmatig worstel met de verschillende codepages (ISO 8859-1, ISO 8859-15, UTF-8, Windows 1252, enz..) . Ik weet dat dit ook met de pagina zelf te maken heeft, als daar niet goed staat ingesteld, maar als ik dezelfde pagina daarna in Opera open worden de speciale tekens wel goed weergegeven.

[ Voor 15% gewijzigd door Henk007 op 09-08-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 23:08
Hier een 2 tal problemen:
1e, als ik vanuit mijn bladwijzer met de rechtermuis en "open een nieuw tabblad" ( met linkermuis + CTRL) selecteer dan gaat hij meteen naar die pagina maar ik wil dat hij die op de achtergrond gaat laden.
Bij de opties staat alles goed (zover ik kan zien)
Klik ik een link aan vanaf een site dan doet hij het wel goed.

2e, Ik heb iGoogle als startpagina ingesteld en daar moet ik steeds mijn inlognaam en wachtwoord ingeven, bij de beta versies van ff3 had ik er geen last van.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 22:48
* RetroTycoon fluistert over cookies voor probleem 2

[ Voor 16% gewijzigd door RetroTycoon op 10-08-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefke
  • Niet online
theBandit schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:18:
Hier een 2 tal problemen:
1e, als ik vanuit mijn bladwijzer met de rechtermuis en "open een nieuw tabblad" ( met linkermuis + CTRL) selecteer dan gaat hij meteen naar die pagina maar ik wil dat hij die op de achtergrond gaat laden.
Bij de opties staat alles goed (zover ik kan zien)
Klik ik een link aan vanaf een site dan doet hij het wel goed.
(...)
about:config > browser.tabs.loadBookmarksInBackground = true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
RetroTycoon schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:41:
* RetroTycoon fluistert over cookies voor probleem 2
Al vaker zonder succes geprobeerd (via Ad-Aware) nu eens via FF zelf gedaan en lijkt wel te werken, thnx.
Woefke schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 00:39:
[...]

about:config > browser.tabs.loadBookmarksInBackground = true
Thnx dat lijkt het zijn :)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
2e, Ik heb iGoogle als startpagina ingesteld en daar moet ik steeds mijn inlognaam en wachtwoord ingeven, bij de beta versies van ff3 had ik er geen last van.
Ik ben bang voor googlecookies. er zijn er zoveel van en google zit op bijna elke webpagina embedded. call me paranoia maar ik vind het al genoeg dat google mijn zoektermen bewaart. daarom heb ik cs lite als addon. daarmee kan je cookies blokkeren, maar ook netjes beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong

Nog niet opgelost, vandaag bij het opstarten moest ik weer inlognaam en wachtwoord invoeren. :/

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefke
  • Niet online
@hierboven:

1. Tools > options > security > exceptions (onder passwords).
Staat daar bij jou google.com toevallig? Bij mij wel, en dit is een default profile met opnieuw ingestelde settings :?

2. Tools > options > privacy > exceptions (onder cookies)
google.com
gmail.com
google.nl
toevoegen als allow zodat je cookies van deze sites altijd toestaat.

Mocht bovenstaande niet werken, dan zou ik je aanraden een nieuw profiel aan te maken. Check dan wel even [1]. Bij mij staat google.com standaard in dat lijstje, ondanks dat ik er niets aan heb veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Woefke schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 01:08:
@hierboven:

1. Tools > options > security > exceptions (onder passwords).
Staat daar bij jou google.com toevallig? Bij mij wel, en dit is een default profile met opnieuw ingestelde settings :?

2. Tools > options > privacy > exceptions (onder cookies)
google.com
gmail.com
google.nl
toevoegen als allow zodat je cookies van deze sites altijd toestaat.

Mocht bovenstaande niet werken, dan zou ik je aanraden een nieuw profiel aan te maken. Check dan wel even [1]. Bij mij staat google.com standaard in dat lijstje, ondanks dat ik er niets aan heb veranderd.
Denk er ook aan dat als je Ccleaner of iets dergelijks gebruikt, je die cookies op de 'whitelist' zet. Was dat zelf eerder ook vergeten 8)7

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 16:57

Halfkakkende

Vandring

Wellicht kunnen jullie mij helpen. Ik ben op zoek naar een extensie die in de tabjes de laadstatus van een pagina laat zien. Ben al een tijdje aan het zoeken, maar heb het idee dat ik de verkeerde zoektermen gebruik.
Ik heb het vermoeden dat tabmix dit ook kan, maar die lijkt bij mij niet echt te werken in firefox 3.

Iemand een suggestie?

MUZIEK!

• Room42
  • Niet online
Wat bedoel je met "laadstatus"? Gewoon die draaiende bolletjes? Bij mij is dat al standaard... :)

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Dank voor je antwoord.

Ik bedoel echter gewoon een laadbalkje/statusbalkje in de tabbar zegmaar, die opvult naarmate de pagina laadt. Zoiets als download statusbar, mocht je dat kennen.

MUZIEK!

• Blaise
  • Niet online
Heb je deze settings ongeveer zo? (Show: Progress meter on tabs, Progress Meter > Background Color in andere kleur dan gewone tab kleur)

Afbeeldingslocatie: http://spookpaard.nl/host/files/tabmixplus.png

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Dat is inderdaad wat ik zoek, maar ik krijg Tabmix dus niet geinstalleerd.

MUZIEK!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:53

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Halfkakkende schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:46:
Dat is inderdaad wat ik zoek, maar ik krijg Tabmix dus niet geinstalleerd.
Heb je de versie die hier staat geprobeerd: http://tmp.garyr.net/forum/viewtopic.php?t=9178 ?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Top! Die installeert wel! Ik ga wat in de instellingen rommelen. Dank!

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 13:12

babybox

Win7

Voor wat betreft filters van adblock plus, bestaan er verschillende http://adblockplus.org/en/subscriptions ik ben geabonneerd op easylist en op easyelement

echter ik zag hier http://www.verzijlbergh.com/adblock/nlblock.txt
http://www.verzijlbergh.com/adblock-plus
een recent bijgewerkte lijst voor de nederlandstalige markt, heeft zin om deze erbij te doen, of gaan die verschillende met filterlijsten elkaar conflicten geven

[ Voor 4% gewijzigd door babybox op 17-08-2008 18:55 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Geen conflicten, wel een hoop redundancy. Het zou vertragend kunnen werken, maar waarschijnlijk merk je daar niks of nauwelijks wat van. (tegelijkertijd block je ook meer, en het laden van ads kost ook tijd)

[ Voor 20% gewijzigd door Blaise op 17-08-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Laatst online: 11:49

Grannd

da Granndest

Ik zit met een probleem met Firefox, bij verschillende fora (waaronder GOT maar ook IPB, etc.) krijg ik een foutmelding als ik Firefox opnieuw heb opgestart, een '400 Bad Request', met daarbij 'Your browser sent a request that this server could not understand.
Size of a request header field exceeds server limit.'

En dan daaronder een enorme lijst
Cookie: forum_read=a%3A24%3A%7Bi%3A1%3Bi%3A1200523052%3Bi%3A2%3Bi%3A12... dit gaat oneindig lang door
.

Ik moet dus elke keer als ik firefox heb opgestart mijn cookies verwijderen, bij IE heb ik het niet (logisch, deze heeft waarschijnlijk andere cookies) en ik krijg het ook niet simpel opgelost door al bij privacy alle cookies van fora op 'alleen toestaan per sessie' want bijkbaar wil hij de cookies die de problemen veroorzaken alleen weggooien als ik dat specifiek kies.

Weet iemand toevallig hoe ik dit kan oplossen?
Ik kan dus wel steeds mijn cookies verwijderen dan gaat het die sessie weer, maar als ik firefox afsluit en weer opstart werken heel veel fora niet meer en moet ik al mijn cookies weer verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan je niet achterhalen hoe je aan deze specifieke cookie komt?

{signature}

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:11
Net als velen heb ik last van 80% CPU gebruik bij het scrollen op pagina's met een fixed background die groot is (met stotteren als gevolg). Voorbeeld: http://forum.martialheroes.eu
Door met de webdeveloperplugin de backgroundimage te hiden werkt alles weer goed.

Echter op mijn andere computer werkt het scrollen prima zonder meer CPU gebruik met achtergrond.

Via google kom ik steeds uit op een bug diep in Gecko (net als in TS beschreven staat), maar krijg het idee dat het door iets anders komt (op de andere computer werkt het immers prima). Iemand enig idee?

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
ik ben laatst juist overestapt van opera 9.5.2 naar firefox. de snelheid is misschien iets lager, maar daar merk ik eigenlijk niks van. maar het belangrijkste voor mij was dat veel sites niet 'goed' werken in opera. bijv. yahoo mail crasht altijd en hotmail ondersteundt alleen de oude interface. nu heb ik ff3 met heel wat addons (o.a. firegestures,foxmarks,simplemail) en heb dezelfde features als opera maar een beter compatiblele browser, maar als opera wat meer geaccepteerd zou sijn door webontwikkelaars zou ik wel weer terug switchen denk ik.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ik gebruik FF naar alle tevredenheid, alleen soms heeft ie de navigatie balk over hoop gehaald. Staat er gewoon geen adres balk meer ofzo. Nu heb ik het trouwens zo gedaan dat de adres balk + zoekbalkje in de menu balk staan, dat scheelt me een navigatiebalk :)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Room42
  • Niet online
Heb jij misschien toevallig "Use smooth scrolling" aan staan in Opties -> Advanced -> General?

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Mad_Cow schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:56:
ik ben laatst juist overestapt van opera 9.5.2 naar firefox. de snelheid is misschien iets lager, maar daar merk ik eigenlijk niks van. maar het belangrijkste voor mij was dat veel sites niet 'goed' werken in opera. bijv. yahoo mail crasht altijd en hotmail ondersteundt alleen de oude interface. nu heb ik ff3 met heel wat addons (o.a. firegestures,foxmarks,simplemail) en heb dezelfde features als opera maar een beter compatiblele browser, maar als opera wat meer geaccepteerd zou sijn door webontwikkelaars zou ik wel weer terug switchen denk ik.
Test alle sites altijd even in de laatste versie van Opera en kom eigenlijk nooit problemen tegen. Je moet toch aardig je best doen als developer wil je je site NIET Opera compatible krijgen :P

Mijn default browser is echter wel Firefox3. Simpelweg door de customisability, iets dat ik extreem mis aan Opera (their way or the highway zeg maar). En voor developen zijn voor mij extensions als webdeveloper toolbar, IETab en Firebug gewoon onmisbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 21-08-2008 18:01 ]

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:11
Room42 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:43:
[...]

Heb jij misschien toevallig "Use smooth scrolling" aan staan in Opties -> Advanced -> General?
Deze instelling maakt geen verschil bij mij.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:57
sinds vandaag is bijna alle tekst op websites dikgedrukt. Ik heb al zitten zoeken maar een oplossing heb ik nog niet gevonden. Opnieuw installeren helpt niets. Zijn er instelling in firefox 3 die ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net ook even Firefox 3 gedownload voor het eerst en ik moet zeggen dat Firefox toch ietsjes sneller is dan IE. Alleen de letters zien er op de een of andere manier anders uit, bij jullie ook?

Raar trouwens, met Firefox kan ik geen Youtube-filmpjes bekijken, hij vraagt dat ik de nieuwste flash player moet installeren maar als ik IE gebruik dan werkt alles nog wel gewoon, hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Enige wat me van 3.0 niet meevalt is de opstarttijd. Fx had altijd een een (oneerlijk maarja) nadeel t.o.v. IE, maar nu is het verschil best wel groot. Nouja, gelukkig start je normaal gesproken maar 1x per dag op, of nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
En weg.

Ongelooflijk: wekenlang werkt het niet, nu probeer ik het nog even en nu werkt het.

Opgelost! :)

[ Voor 81% gewijzigd door pven op 24-08-2008 17:16 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

aalekss schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 16:53:
sinds vandaag is bijna alle tekst op websites dikgedrukt. Ik heb al zitten zoeken maar een oplossing heb ik nog niet gevonden. Opnieuw installeren helpt niets. Zijn er instelling in firefox 3 die ik mis?
Heb je wel de "Documents and Settings" mappen leeggehaald na de deïnstallatie van Firefox?

Deze mappen mogen weg:
"C:\Documents and Settings\aalekss\Application Data\Mozilla"
"C:\Documents and Settings\aalekss\Local Settings\Application Data\Mozilla"

Hier staat trouwens een backup van je bookmarks, altijd handig die te importeren na de herinstallatie:
"C:\Documents and Settings\aalekss\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\dhdf12gjhgf.default\bookmarkbackups"

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:13:
Enige wat me van 3.0 niet meevalt is de opstarttijd. Fx had altijd een een (oneerlijk maarja) nadeel t.o.v. IE, maar nu is het verschil best wel groot. Nouja, gelukkig start je normaal gesproken maar 1x per dag op, of nog minder.
Download Firefox Preloader. Werkt ook met Fx 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Wat zijn jullie opstarttijden dan? Bij mij 1 sec, dat is op een SSD. Dan moet ie nog wel mn startpagina laden maar goed. Voordat ik een SSD had was het volgens mij ook niet echt storend lang.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:07:
Zo, net ook even Firefox 3 gedownload voor het eerst en ik moet zeggen dat Firefox toch ietsjes sneller is dan IE. Alleen de letters zien er op de een of andere manier anders uit, bij jullie ook?

Raar trouwens, met Firefox kan ik geen Youtube-filmpjes bekijken, hij vraagt dat ik de nieuwste flash player moet installeren maar als ik IE gebruik dan werkt alles nog wel gewoon, hoe komt dat?
Je hebt 2 verschillende flash: 1 voor de non-ie en 1 voor ie, waarschijnlijk moet je de non-ie nog installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Het enige dat je daarmee wint is dat firefox eerder in beeld is bij het klikken op het icoontje. Maar (aangezien Firefox het eerste is dat ik start) wordt alleen het opstarten van Windows vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Ja dan heb je er inderdaad niet zoveel aan. Ik gebruik het als close-to-tray zodat Firefox niet opnieuw hoeft te laden als ik het heb gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheid Firefox vs IExplorer
=====================

Als lang gebruiker en verdediger van Firefox sta ik nu toch even raar te kijken.
Vorige week overgestapt op een andere ISP (OnsBrabantNet, glasvezel, 100 Mbit).
Als ik de snelheid check op http://speedtest.onsbrabantnet.nl/speedtest.html haal ik met Firefox plm 40-50.000 kbps, ongeveer de helft van wat mogelijk is. Met de IExplorer echter kom ik tot 90-95.000 kbps - zo ongeveer het dubbele!
Iemand enig idee wat ik (of Firefox) fout doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
GreenSky schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 07:22:
Wat zijn jullie opstarttijden dan? Bij mij 1 sec, dat is op een SSD. Dan moet ie nog wel mn startpagina laden maar goed. Voordat ik een SSD had was het volgens mij ook niet echt storend lang.
Ik heb niet geklokt, en ik reken wel het standaard 5 tasbs moeten inladen mee. Maar ik heb nog ie6 erop en die is gewoon snel, over de vergelijking met ie7 en daaro 5 tabs laden kan ik niks zeggen. Maar het is niet zozeer die 5 tabs laden ,maar mee totdat die daarmee begint wat mij lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Als ik een bestand download dan kreeg ik altijd het venster met de twee keuzemogelijkheden;
  • opslaan als..
  • open met...
Ik heb dat blijkbaar een keer weggeklikt en kan nu nergens meer terugvinden waar ik dit weer terug kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Extra > Opties > Inhoud > Bestandstypen

[ Voor 13% gewijzigd door Mar2zz op 26-08-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Mar2zz schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:56:
Extra > Opties > Inhoud > Bestandstypen
Bedankt... je hebt me op weg geholpen alleen het was niet bij het tabblad inhoud maar bij het tabblad Toepassingen.
Maar bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ow ja sorry, ik zit hier op het werk met firefox 2.0.0.7. Daar had ik het ff gekeken, 3.0 anders dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 13:12

babybox

Win7

Artwido schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:58:
Cookies staat aan in FF maar ik moet overal (ook bij GoT) steeds opnieuw inloggen. Erg irri? meer hier last van?

En ik mis het pulldownmenu bij ''een pagina's teruggaan''.
Verder prima browser.
kijk eens bij Extra-opties-privacy - cookies van derden accepteren is dat aangevinkt

en dat pull down-menu is direct naast de terugknop, maar dan klik je erop, bedoel je dat?

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 18:58

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

iemand hier al ubiquity geprobeerd? Ziet er super uit, zeker voor een alpha!
http://labs.mozilla.com/2008/08/introducing-ubiquity/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat mij irriteert aan Fx dat je exe's enkel kan opslaan. In 1.5 ofzo kon je nog gewoon direct openen... Weet iemand een workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik zie hier al een aantal links die zouden kunnen helpen: http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah

• Blaise
  • Niet online
Lt. Marx schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:24:
iemand hier al ubiquity geprobeerd? Ziet er super uit, zeker voor een alpha!
http://labs.mozilla.com/2008/08/introducing-ubiquity/
Is wel geinig, maar (nog) niet heel praktisch. De meest praktisch optie, gedeeltes van pagina's mailen met Gmail, werkt nog niet goed. Ook jammer dat dat schermpje zo lelijk en onduidelijk is.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik had hier eerder al een beta gehad, maar die werkte niet helemaal lekker, dus was weer terug naar 2.x.
Draai nu 3.0 sinds een paar weken en ben vrij positief, hoewel me wel een paar dingen op-/tegenvallen.
Ten eerste blijft mijn venster als ik aan het scrollen ben steeds bij een (eventueel aanwezig) filmpje staan. Ik moet dan klikken en kan weer verder scrollen.
Had ik geen last van in 2.x.

Ten tweede lijke sommige stukken tekst blurrie te zijn, vooral die van het menu helemaal bovenin.
Was me eerder nog niet opgevallen eigenlijk.

Zijn dit problemen die bekend zijn?

• DeMol13
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 16:17
Ik heb wederom een probleem met het bekijken van o.a. You Tube filmpjes. Na 2 seconden stopt ie met spelen. Ik heb reeds het volgende al gedaan:
ga naar C:\Windows\System32\Macromed\Flash en kopieer de NPSWF32.dll naar C:\Program Files\Mozilla Firefox\plugins, daarna Firefox herstarten.
echter zonder succes. De laatst geinstalleerde add-on ook al uitgeschakeld, maar zonder resultaat.

Iemand een nuttige tip?

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Je kan best veel hierover vinden. De truc is om flash te uninstallen en een oudere versie te installeren. Dan werkt het allemaal weer.

• Henk007
Ofwel upgraden naar Flash 10RC

[ Voor 50% gewijzigd door Henk007 op 28-08-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

Ik heb een lekkere add-on gevonden: http://platypus.mozdev.org/
Platypus. Hiermee kan je webpagina's customizen. Op Tweakers.net heb ik bijvoorbeeld het job tab bovenaan weggehaald en rechts het pricewatch dingetje.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:17
Zojuist Fx 3.0.1 geinstalleerd en eerste indruk is goed (wat betekent dat ik eigenlijk weinig verandering merk; het lijkt alsof pagina's iets sneller laden maar dat kan ook psychisch zijn :-))

Wel een lastigheidje: ik kan geen andere zoelmachines meer kiezen. Ik heb in de zoekbalk een aantal zoekmachines staan en deze zijn ook keurig meegenomen op de update van Fx 2 naar Fx 3, en ik kan het lijstje ook naar uitklappen (hoewel ik wel veel preciezer op een bepaald punt moet klikken daarvoor) maar ik kan geen van de zoekmachines uit het dropdownmenu aanklikken. Ook de link naar "manage search engines kan ik niet aanklikken. Lastig, want ik switch nogal eens tussen mn zoekmachines.

Wie weet raad?

Heb wel gezocht op Mozillazine maar de zoeksleutels "search engines" en "manage" geven nogal veel irrelevante antwoorden :-) en ook in about:config kon ik niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, de standaard shit. Nieuw profiel? Misschien extensions die iets met de search engines te maken kunnen hebben (of juist helemaal niet) die in de weg zitten? Etc.

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 31-08-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb nu ook FF3, maar kamp met onwijze traagheid als ik bookmarks aanklik, surfen gaat zonder problemen, maar als ik dan bijv. klaar ben met het lezen van een pagina en ik ga via de bookmarks naar een andere website blijft ie gewoon compleet hangen. Moet ik een aantal secondes wachten, opnieuw klikken, en dan pas gaat ie verder.
( FF 3.0.1, Vista x64)

Verder ergerde ik me behoorlijk aan de bookmarks die hij als suggestie geeft als je een sitenaam intyped. Gelukkig was dat via de instellingen uit te schakelen. Al met al had ik net zo graag gewoon FF2.0 gebruikt, echte voordelen heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Ik heb zelfde OS en Firefox, alles ok met de snelheid van bookmarks hier. Probeer eens een nieuw profiel.

Ook ik ergerde me in het begin aan die bookmarksuggesties. Na enige tijd begon ik er aan te wennen en nu wil ik niets anders meer. Bookmarken gaat een stuk sneller als je het niet meer handmatig in mapjes hoeft in te delen. Bijna alles zit nu in "unsorted bookmarks", maar is toch makkelijk terug te vinden door een deel van de titel in te typen.

[ Voor 3% gewijzigd door Blaise op 01-09-2008 01:07 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.