[Firefox 3.0] Wat vinden we ervan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 44.425 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
arieman007 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 14:13:
Waar ik nog steeds een hekel aan heb is dat als je een nieuw tabblad open, je niet meteen op je homepage komt, bij mij google. Moet dat altijd handmatig doen, en bij instellingen staat het ook nergens.

Verder erg fijne, en snelle browser!
Dit kan je makkelijk doen met de plug-in New Tab Homepage

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik gebruik de kalender en agenda functionaliteit uit de gmail labs. Dit werkt nu ineens niet meer en ik verdenk de nieuwe versie van FF hiervan. In IE8 werkt het prima. (3.0.10).

Echter, op een andere PC werkt het prima. Wellicht geeft de combinatie Windows 7 RC en FF 3.0.10 dit probleem. Iemand?

[ Voor 33% gewijzigd door JBS op 11-05-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:17
Ik vroeg me af hoe het ervoor staat met de voortgang voor Fx (3.5?) voor de thumbnail preview (met meerdere tabs) en progress bar in Win7, zodat het on par komt met IE in win7.
Afbeeldingslocatie: http://i.msdn.microsoft.com/Dd378460.TaskbarThumbnails(en-us,VS.85).png

Kon 2 sites vinden die erover praten, lees eerst de 1: http://www.neowin.net/for...hp?showtopic=719716&st=15 en dan eventueel https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=474060

Samenvattend: In 4.0 zal het echt wel zitten, maar er gaan ook stemmen op om het al in 3.5 mee te nemen, aangezien dat uitkomt als plusminus de RTM van Win7 "uitkomt". Als ik het goed begrijp zou het ook per extensie moeten kunnen, maar zoeen is mij onbekend.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 12-05-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 12:01
Als het goed is is de huidige beta (3.5b4) de laatste beta, dus verwacht geen nieuwe features meer voor 3.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Kwam er niet nog een 5.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vraag: is het mogelijk om FF altijd alle lettertypes 1 stap te laten vergroten? Op mijn laptop zijn de lettertypes net te klein, en ik ctrl + (ctrl shift = zelfs, omdat er geen losse + is) me een ongeluk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
nietorigineel schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:01:
Vraag: is het mogelijk om FF altijd alle lettertypes 1 stap te laten vergroten? Op mijn laptop zijn de lettertypes net te klein, en ik ctrl + (ctrl shift = zelfs, omdat er geen losse + is) me een ongeluk anders.
preferences -> content -> default font groter zetten

werkt allee niet op websites die fonts hard defineren in punten of pixels...
Sjah schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:55:
Kwam er niet nog een 5.... :?
Dit zou de laatste moeten zijn... maar volgens mij roepen ze dat al vanaf b2 dus wie weet... ik hoop het niet iig.

[ Voor 21% gewijzigd door mcDavid op 12-05-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Hmm heb net 3.5b4 geinstalleerd (op ubuntu). Maar hij doet over álle tekst zomaar subpixelrendering... WTF als ik koppijn wil ga ik wel oranjeboom zuipen ofzo :{w Ofwel kan dat ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 11:08

babybox

Win7

Ik heb naast firefox 3.0.10 net de beta geinstalleerd 3.5 beta 4, alleen waar is de profiles map van de beta te vinden, met andere woorden hoe kan ik deze backuppen, want als ik de profiles map backup,

neemt hij dan de backup van 3.0.10 of die van de beta?, of maakt de beta gebruik va de profile van 3.0.10?

Hoe maken jullie bi=y the way een backup met Mozbackup/febe of toch kopieren van het profiles mapje

wat als straks 3.5 final uit is installeert deze dan over 3.0 heen en wordt deze dan vervangen en onthoudt hij dan alle settings e.d. ?

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Shiretoko heeft bij mij gewoon mijn complete profiel van firefox 3.0.10 geimporteerd. Ik zou me daar dus niet te sappel over maken.

En ja als ik wil backuppen neem ik gewoon een kopietje van de profile map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-06 16:24

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Al langere tijd maakte ik gebruik van de Glasser extensie (binnen Vista), maar nu (in Win7 overigens) kwam ik onlangs de Full Glass extensie tegen. En het moet gezegd worden: hiermee past Fx (3.5 b4) perfect in Vista / Win7!!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik ben nu op zoek naar een addon, misschien weet iemand wat...

http://blip.tv/file/21691...ncent50eVerjaardag875.m4v

Die site laadt een mpeg4 file, niet klein dus. Helaas is het blijkbaar eerst laden en niet streamen. Dat is dus wachten, en lang ook, wat irri is: je ziet niet hoelang en hoe groot dat allemaal is, en hoever die met downloaden is... Iemand? Je ziet wel vaker van dit soort gebruikersonvriendelijke sites met zo'n dikke video erin.

edit: kwam er achter dat je gelijk streamne aankan zetten inde quictimealternative plugin. Toch lijkt me zo'n plugin best handig eerlijk gezegd.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 30-05-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:42
Wat ik net lees op techrepublic.com;
In a surprise move this year, Microsoft has decided to quietly install what amounts to a massive security vulnerability in Firefox without informing the user. Find out what Microsoft has to say about it, and how you can undo the damage.
en
This update adds to Firefox one of the most dangerous vulnerabilities present in all versions of Internet Explorer: the ability for websites to easily and quietly install software on your PC. Since this design flaw is one of the reasons you may’ve originally choosen to abandon IE in favor of a safer browser like Firefox, you may wish to remove this extension with all due haste.

bron: http://blogs.techrepublic...urity/?p=1716&tag=nl.e019

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, die .NET addon. Dat is ook het eerste wat ik altijd disable. Maar SUN Java installeert er ook een, he? Zwaar irritant omdat je ze alleen maar kan disablen en niet verwijderen. Zo zijn er meer programma's: Skype, Norton Internet Security (maar die vraagt het tenminste nog!).
Wellicht een idee voor het Firefox team om daar een stokje voor te steken door de gebruiker om bevestiging te vragen (by default).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:42
Room42 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:28:
Ja, die .NET addon. Dat is ook het eerste wat ik altijd disable. Maar SUN Java installeert er ook een, he? Zwaar irritant omdat je ze alleen maar kan disablen en niet verwijderen. Zo zijn er meer programma's: Skype, Norton Internet Security (maar die vraagt het tenminste nog!).
Wellicht een idee voor het Firefox team om daar een stokje voor te steken door de gebruiker om bevestiging te vragen (by default).
Verderop in het artikel staat dat er een fix is uitgebracht om de add-on netjes te kunnen verwijderen. Ik heb deze fix al reeds gedownload en uitgevoerd, en kan inderdaad daarna de addon netjes weer uninstalleren.

Sowieso is het crap dat Microsoft onaangekondigd add-ons kan toevoegen aan een browser; dit is volgens security.nl namelijk ook het geval bij Chrome.
bron: http://www.security.nl/ar...voor_Firefox_blunder.html

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:54
Op een pc met XP heb ik de add-on 'webdeveloper' geïnstalleerd. Een hele handige add-on.
Echter ik heb er sinds kort een laptop bij waar Vista op draait. Daar wil deze add-on niet op installeren. :|

Iemand dit probleem ook gehad en een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 16:10

Sebazzz

3dp

En die .NET add-on heb ik disabled, moet genoeg zijn lijkt me.
Artwido schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:20:
Daar wil deze add-on niet op installeren. :|
Ik heb eerst ook zoiets gehad, XP zei echt van "Neeeee! Ik WIL HEM NIET installeren!". Maar na een uitgebreide discussie van een uur of wat kwamen we er gelukkig uit. Mijn punt is: Wat voor foutmelding geeft hij, aan wat je nu zegt heeft niemand wat natuurlijk ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:54
Sebazzz schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:43:
En die .NET add-on heb ik disabled, moet genoeg zijn lijkt me.

[...]
Ik heb eerst ook zoiets gehad, XP zei echt van "Neeeee! Ik WIL HEM NIET installeren!". Maar na een uitgebreide discussie van een uur of wat kwamen we er gelukkig uit. Mijn punt is: Wat voor foutmelding geeft hij, aan wat je nu zegt heeft niemand wat natuurlijk ;)
Dat is letterlijk de foutmelding ''Firefox kon het bestand niet installeren omdat: Onverwachte installatiefout'' :P
Maar ok hier nog wat info: foutmeldingsnummer -203
Als ik verder bij de foutconsole kijk staat er dit: e.locationGetItem(e.ID)is undefind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/fastest/

Beetje zoals die actie met videos van paar jaar terug, humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Artwido schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 05:16:
[...]

Dat is letterlijk de foutmelding ''Firefox kon het bestand niet installeren omdat: Onverwachte installatiefout'' :P

[...]
Valt prima te googlen, toch? Via via in de eerste hit op die letterlijke foutmelding kwam ik bij: Unexpected_installation_error_203. Check it out.
Sjah schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:44:
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/fastest/

Beetje zoals die actie met videos van paar jaar terug, humor.
Leuk! :) Ik ben alleen helaas nergens snel in... ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Room42 op 07-06-2009 21:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Hey, Firefox 3.5 is best snel met zijn nieuwe javascript engine. Ik heb even SunSpider bench laten runnen:

Chrome 2.0762.0ms
Firefox 3.03360.0ms
Firefox 3.5 beta991186.8ms
Opera 9.644175.8ms
Opera 10 beta3220.0ms

[ Voor 34% gewijzigd door XWB op 09-06-2009 12:44 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Hacku schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:41:
Hey, Firefox 3.5 is best snel met zijn nieuwe javascript engine. Ik heb even SunSpider bench laten runnen:

Chrome 2.0762.0ms
Firefox 3.03360.0ms
Opera 9.644175.8ms
Opera 10 beta3220.0ms
En beta99 is dan beta4 neem ik aan?

Nvm, er is dus echt een beta99 zie ik. :)

[ Voor 4% gewijzigd door _the_crow_ op 09-06-2009 13:51 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ja, beta99 is de pre-RC1 zeg maar.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Hacku schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:41:

Chrome 2.0762.0ms
Firefox 3.03360.0ms
Opera 9.644175.8ms
Opera 10 beta3220.0ms
Waar ik veel blijer om ben is dat de plain-HTML performance eindelijk eens een beetje bijgeschaafd is. Hoewel die volgens mij nog steeds onder doet voor alle andere browsers (incl. IE!)... Jammer dat daar niet echt benchmarks voor zijn (zo wel dan hoor ik het graag!)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik weet niet waar je last van hebt, maar een pagina rendert hier bijna altijd direct. Ik vind bv Opera doorgaans trager lijken omdat plaatjes altijd achteraf komen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Sja ik zit op een nogal oud systeem (bijna 5 jaar inmiddels), en dan merk je zeker bij lange pagina's, vooral als deze veel of lange table's bevatten, dat het nogal even duurt voordat de boel volledig gerenderd is. Het gaat wel progressief, dus de bovenkant zie je gelijk, maar vaak duurt het echt nog een aantal seconden voordat de gehele pagina afgebouwd is...

voorbeeld:
http://www.actionradio.nl en dan zoeken op genre -> alternatieve rock...
Firefox: Laadtijd: <4s, rendertijd: ruim 50 seconden.
Opera: Laadtijd: <4s, rendertijd: geen/onmeetbaar.

-edit-
toevoeging: firefox in safemode: rendertijd net als opera niet te meten. Ik ga dus ff uitzoeken welke addon hier de boel aan het ophouden is! 8)7

-edit2-
Het blijken mijn 2 favoriete extensies te zijn:
Greasemonkey en Adblock Plus! :'(

[ Voor 39% gewijzigd door mcDavid op 09-06-2009 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Op een oudere pc schijnt Firefox zich inderdaad minder lekker te voelen, maar dat 'ie 50 seconden meer nodig heeft dan een andere browser klopt sowieso niet; dat zou dan een erg trage browser zijn en alles behalve populair. Firefox wil ook wel eens traag zijn wanneer je veel tabs open hebt staan, alhoewel ik daar ook niks van merk en toch dagelijks tussen de 15 en 20 tabs heb.

Add-ons willen de boel ook wel vertragen, maar daar ben je inmiddels achter gekomen :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Mja het was ook alleen een probleem bij erg grote pagina's. En op een snelle computer merk je er inderdaad ook al snel veel minder van.

Maar wel frustrating dat ik er na jaren web-developers en gecko de schuld te hebben gegeven achter kom dat het deze extensies zijn waar ik altijd op zit te wachten! :(
En nog frustrerender dat het wat mij betreft juist twee van de beste extensies zijn die firefox rijk is! Een tikkeltje trager, ja ok, maar DIT! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:54
Let ook even op je regels in Adblock Plus!, hoe maar regels, hoe langer het duurt om een pagina te renderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Good one!
Heb eens een wat lichtere filterlijst erin gezet. Sommige sites zijn gewoon écht niet te doen zonder adblocker! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

mcDavid schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:25:
Mja het was ook alleen een probleem bij erg grote pagina's. En op een snelle computer merk je er inderdaad ook al snel veel minder van.

Maar wel frustrating dat ik er na jaren web-developers en gecko de schuld te hebben gegeven achter kom dat het deze extensies zijn waar ik altijd op zit te wachten! :(
En nog frustrerender dat het wat mij betreft juist twee van de beste extensies zijn die firefox rijk is! Een tikkeltje trager, ja ok, maar DIT! :o
Dit zijn meestal plugins die dit veroorzaken. die actionradio.nl pagina is volledig zichtbaar in enkele seconden op m'n net meer dan 8 (acht!) jaar oude p4 1.7 met 256Mb. De 720p canvas video's vallen nog net te bekijken (wat frameskipping wel) met een cpubelasting van 70% in de 3.5 preview release, dat ziet er toch wel een behoorlijk goed resultaat uit, alhoewel het me net iets trager lijkt dan een embedded hq flash.
de afschuwlijke awesome bar is nog steeds niet af te stellen met ff2-gedrag helaas, maar toch ook weer verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Niet zeuren, awesomebar is de beste vooruitgang in UI sinds IE6 *O*

Weet iemand trouwens wat de default "standaard lettergrootte" is in firefox?
had 'm op 14 staan, maar kom er nu via browsershots.org achter dat de meeste browsers het op 16 hebben staan! (voor mijn site toch maar 14px gedefineerd, met die full-browser-zoom maakt dat toch niet meer uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
IE6 was een vooruitgang? Tov 5.5, neuh toch?

3.0.11 is er. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik haal 97/100 op de Acid 3 test, maar de Acid 2 test is bij mij gebroken. Iemand anders die er ook last van heeft?
edit: Ik zie dat andere Acid 2 tests zoals deze het ook niet doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Sebazzz op 12-06-2009 13:29 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Acid tests die niet slagen lig ik echt niet wakker van hoor ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Nee, oké, maar misschien is mijn Fx brak ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295111

Ik gebruik Firefox op mijn tablet pc en heb vandaag eindelijk alle scrollbars weg gekregen, joepie.
Niet met behulp van een plugin maar met dit userscript
Hierdoor heb ik nog meer "screen real estate".
De scrollbars heb ik toch niet nodig omdat ik "Grab and Drag" gebruik.

Verder vind ik PageZipper soms erg handig.
Deze plugin maakt van meerdere pagina's (zoals deze thread) 1 lange pagina.
Zo hoef je niet steeds op next te drukken en kan je lekker doorscrollen.

Dan gebruik ik nog Instaclick zodat links in een nieuw tabblad in de achtergrond laden als je er met de Rechtermuisknop op klikt (standaard is dat de middelste muisknop).

Maar mijn meest onmisbare programma blijft StrokeIt een mouse-gesture programma.
Onmisbaar in firefox en de rest van mijn systeem.
Samen met Autohotkey is het helemaal geweldig.
Maar ik dwaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100904

Sebazzz schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:28:
Ik haal 97/100 op de Acid 3 test, maar de Acid 2 test is bij mij gebroken. Iemand anders die er ook last van heeft?
edit: Ik zie dat andere Acid 2 tests zoals deze het ook niet doen.
Dat komt door de implementatie van multiple-backgrounds in Minefield (Fx 3.6a1pre). Meer info kan je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

mcDavid schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:45:
Sja ik zit op een nogal oud systeem (bijna 5 jaar inmiddels), en dan merk je zeker bij lange pagina's, vooral als deze veel of lange table's bevatten, dat het nogal even duurt voordat de boel volledig gerenderd is. Het gaat wel progressief, dus de bovenkant zie je gelijk, maar vaak duurt het echt nog een aantal seconden voordat de gehele pagina afgebouwd is...

-edit2-
Het blijken mijn 2 favoriete extensies te zijn:
Greasemonkey en Adblock Plus! :'(
Hoe kan je meten wat de boel zo vertraagt? (eventueel ook geheugengebruik, FF gebruikt hier bijna standaard 200mb..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Mr_gadget schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 15:23:
[...]

Hoe kan je meten wat de boel zo vertraagt? (eventueel ook geheugengebruik, FF gebruikt hier bijna standaard 200mb..)
Door ze allemaal uit te schakelen en dan om de beurt weer in te schakelen.

200MB geheugen is trouwens niet vreemd voor moderne browsers op moderne computers.

[ Voor 12% gewijzigd door mcDavid op 14-06-2009 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 20:52

SaN

Ik heb al heel lang het probleem dat Firefox mjin wachtwoorden niet meer onthoudt. Ik heb al een keer opnieuw geïnstalleerd, dat heeft helaas niet geholpen. Is dit een bekende bug? Het is dus al best lang aan de gang bij verschillende versies. Ik gebruik nu de laatste beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
sander-sp schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:28:
Ik heb al heel lang het probleem dat Firefox mjin wachtwoorden niet meer onthoudt. Ik heb al een keer opnieuw geïnstalleerd, dat heeft helaas niet geholpen. Is dit een bekende bug? Het is dus al best lang aan de gang bij verschillende versies. Ik gebruik nu de laatste beta.
misschien moet je ipv. opnieuw installeren je profiel even verwijderen. Staat wel ergens in C:\Users\username\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profiles\ (wel eerst je bookmarks e.d. even backuppen natuurlijk).

[edit] Mooiere oplossing is overigens om het eigenlijke probleem te zoeken, maar dat kan wel eens lang duren en soms raakt je profiel ook wel eens corrupt en is er geen andere oplossing.

[ Voor 13% gewijzigd door Palomar op 16-06-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Bedankt voor je antwoord, maar na nog eens wat speurwerk heb ik het opgelost. Ik bleek aan het zoeken te zijn in de verkeerde map. Ik moest de appdata hebben van de roaming map in plaats van Local.

Daar stonden 2 signon.txt bestanden. signon2.txt en signon3.txt

In signon2 stonden al mijn oude passwords en 3 was leeg. Ik heb 3 verwijderd en van signon2, signon3 gemaakt en voor de zekerheid opgeslagen als UTF-8. En warempel het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 16:26
Kan iemand eens uitleggen hoe dit precies werkt?
http://nl.www.mozilla.com/nl/firefox/geolocation/
Het vindt mijn locatie tot op de straat nauwkeurig.
Er staat dat het enkel IP adres en draadloze verbindingen in de buurt gebruikt om dat te detecteren. Met het IP adres kunnen ze normaal gezien niet zo nauwkeurig gaan. Als ik bijvoorbeeld http://whatismyipaddress.com/ gebruik, dan geeft die een foute locatie, weliswaar in de buurt (10-40km afstand). Dus hoe kunnen ze mijn straat bepalen aan de hand van de draadloze verbindingen? Ik heb wel een draadloze router voor internet, maar ik vraag me af hoe ze daarmee de straat bepalen? Ik heb bij mijn weten niet mijn straat hoeven in te voeren bij het instellen van mijn router :9.

Edit:
Nvm ik heb het gevonden: http://hacks.mozilla.org/2009/06/geolocation/
There are a few companies that drive cars around listening for WiFi access points spots and recording the access point’s signal strength at a specific point on the planet. They then throw all of this collected data into a big database. Then they have algorithms that allow you to ask the question “If I see these access points, where am I?”. This is Firefox 3.5’s primary way of figuring out your location.
Vind ik nogal opmerkelijk. Wist ik niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Neverwinterx op 17-06-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Iemand de nieuwe Firefox 3.5 RC1 al getest? Of is daar een appart topique voor?

En weet iemand misschien hoe ik die verschrikkelijke 'new tab' button kan verbergen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja ik gebruik hem nu als main browser, prima verder. Ja die knop is irri he. :) >>>> http://www.tom-cat.com/mo...ensions-newtabbutton.html

Ik heb zelf ook een vraag: in 3.0 werden externe toepassing-linkjes gewoon in nieuwe tab geopend, daar was ook een optie voor. In 3.5 doet die het in het dan openstaande tabje, en ik zie geen optie meer om dit te veranderen...?

[ Voor 43% gewijzigd door Sjah op 18-06-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 15:38
3,5 draaid hier ook (OSX) en werkt soepel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Snake schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:32:
Iemand de nieuwe Firefox 3.5 RC1 al getest? Of is daar een appart topique voor?

En weet iemand misschien hoe ik die verschrikkelijke 'new tab' button kan verbergen?
Andere browsers hebben ook een new tab button en dat vind ik juist erg handig (alhoewel ik ook vaak ctrl + t gebruik).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:56

g0tanks

Moderator CSA
Firefox 3.5 krijgt een nieuwe icon:

Oud:
Afbeeldingslocatie: http://img361.imageshack.us/img361/9092/firefoxjp7.png

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://people.mozilla.com/~faaborg/files/shiretoko/firefoxIcon/firefox-512.png

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup, nadat Fx nu 4.5 jaar uit is, een redone van de icoon, wat vetter/feller/gelikter, vind het geen mislukking, maar in mijn Xp taakbalk is het wel duidelijk de felste, en als ik luna blauw kies vloekt het een beetje. Nouja, goed dat ze het gedaan hebben, stilstand is achteruitgang, IE deed het ook al 2x, maar daar vind ik de oude (die van IE4/5) de mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Iemand al ervaring met de @font-face ondersteuning in FF3.5? Ik heb gisteren een beetje geëxperimenteerd, en het viel me enorm tegen. Bij een hogere font-size gaat het wel, maar zodra je onder de 20px komt ziet het er eigenlijk niet meer uit. Hieronder een vergelijking tussen de rendering van Safari 4 en Firefox 3.5, beiden onder Windows:

Font rendering - Firefox 3.5 vs Safari 4

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 15:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

3.5 RC2 is toch al weer uitgekomen, ondanks dat er verwacht werd dat er alleen een RC1 kwam... :P

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/3.5rc2/releasenotes/

(staat denk ik wel snel in de meuktracker updates)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Is die lijn tussen de url balk en de bladwijzerbalk nou nieuw of zie ik spoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

sander-sp schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:14:
Is die lijn tussen de url balk en de bladwijzerbalk nou nieuw of zie ik spoken?
Volgens mij zie je spoken :P want die was er volgens mij altijd al.

Tenzij je de thema Noia Exteme hebt (zoals ik) dan kun je die balken laten verdwijen voor een "Cleaner look"

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Daar ga ik maar eens naar kijken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

sander-sp schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:06:
Daar ga ik maar eens naar kijken dan :)
Afbeeldingslocatie: http://www.joldenburger.demon.nl/fok/Noia.jpg
Voorbeeld hoe ik het heb: Geen lijntjes. Heb ook de optie aangezet voor een donkere skin, dat lijkt mooi met de Vista balk en sidebar...

Wanneer je dat thema hebt geinstalleerd, about:config openen (invoeren in de adres balk van FF, je moet ff de handleiding goed lezen van dit thema), dan een ding op True zetten (ff nalezen welke) en dan weer gewoon doorsurfen. Dan naar thema's, rechtermuisknop, about, dan krijg je een menu met de opties.

[ Voor 32% gewijzigd door DerOllie op 20-06-2009 14:17 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb een vraag, en ik hoop dat ik hier goed zit.....

Sinds 2 dagen heb ik plotseling het volgende: Wanneer ik google.com intik in de adresbalk zegt Firefox (3.0.11) : Adres niet gevonden
Firefox kan de server op www.google.com niet vinden.

Nu heb ik al McAfee, TrojanHunter en The Cleaner laten scannen omdat ik dacht dat er vuiligheid was binnengekomen, maar er wordt helemaal niets gevonden.

Wanneer ik google.NL intik doettie het wel.
Tik ik google.com in Inernet Explorer 8 in, dan krijg ik wel keurig google.com.
Daarom denk ik dat het 'iets' is in Firefox.

Ik zoek me helemaal te pletter, maar kan de oplossing niet vinden.

Iemand idee wat er aan de hand is ?

[ Voor 4% gewijzigd door Xander1 op 20-06-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100904

Cybpraetorian schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:08:
3.5 RC2 is toch al weer uitgekomen, ondanks dat er verwacht werd dat er alleen een RC1 kwam... :P

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/3.5rc2/releasenotes/

(staat denk ik wel snel in de meuktracker updates)
If you’ve been following Firefox 3.5 development you may realize there was no RC1 as expected. In fact, this is a new approach Mozilla is taking for this stage. As explained by Mike Beltzner, Firefox product director, basically, the first RC (not as thoroughly tested as a public RC but considered safe) is offered to beta users only so this large audience (around 900K users) can provide feedback while full QA is done on the build. With beta feedback and QA results a second RC is produced, quickly tested (as changes are minimal) and this one is released to the public, which has been the case. In short, RC1 existed but it didn’t make it for public availability.
Bron: http://mozillalinks.org/w...-look-to-firefox-3-5-rc2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

ok :) Ik heb hem (RC1) op mn werk wel gevonden iig (via tweakers) en geinstalleerd. Werk er al een aantal dagen prima mee. Alle plugins werken die ik anders ook had, thematje geinstalleerd, ook geen probleem. Draait zelfs prima op Windows 7 RC wat ik daar ook draai :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Toevallig ontdekte ik net tot mijn verbazing dat Firefox zich netjes houdt aan het auteursrecht. Ik was op Marktplaats aan het kijken naar een gasfornuis voor mijn nieuwe flatje. Per ongeluk klikte ik op een foto van een fornuis, waarna ik ontdekte dat Firefox bij die foto geen copy&paste toestaat. Kennelijk is dit beleid van Marktplaats, want andere willekeurge foto's lieten hetzelfde gedrag zien.

Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/9533/screenshotsxw.png

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Vroegere versies van Firefox deden niet zo moeilijk. Een tijdje terug had ik nog een abbonement bij NRC Handelsblad. Toen quote ik af en toe uit de krant op fora enzo. Met Internet Explorer lukte dat dan niet omdat die dan ook zo'n vervelende mededeling liet zien. Maar met Firefox werkte dat prima, die trok zich daar niks van aan.

Kennelijk is het feest voorbij. Stiekem hoopte ik dat open source software het niet zo nauw zou nemen met auteursrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat heeft niks met firefox te maken hoor. Is gewoon een javascriptje van marktplaats dat checkt op rechter muisknop. Zet in je browser javascript maar eens uit, dan werkt het wel.

Je insinuatie dat opensource het niet zo nauw neemt met auteursrecht slaat verder nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Cybpraetorian schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:14:
[...]

[afbeelding]
Voorbeeld hoe ik het heb: Geen lijntjes. Heb ook de optie aangezet voor een donkere skin, dat lijkt mooi met de Vista balk en sidebar...
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/13zcor6.png

Hier ook geen lijntjes.
mapnamen ivm 'privacy' en 'werk' weggehaald ;)

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 20-06-2009 21:44 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 12:45

RnB

Dat is een mooie skin, wat is de naam ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
huh, bij jouw is tweakers.net, het domein dus, vet gedrukt, net zoals IE8 doet. Heb ik hier niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
El Cid schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 21:10:
[...]
Kennelijk is het feest voorbij. Stiekem hoopte ik dat open source software het niet zo nauw zou nemen met auteursrecht.
Met Palomar. Het feest is niet voorbij en het heeft tevens niets met het 'niet zo nauw nemen met auteursrecht' maar des te meer met 'take back the web'. Macht over je browser.

Afbeeldingslocatie: http://sangear.googlepages.com/firefox-popup.png/firefox-popup-full.jpg

Als je hier "disable or replace context menus" weer uitvinkt, kun je weer vrolijk rechts klikken op Marktplaats.nl. Nu is het aan jouw om je netjes aan het auteursrecht te houden.
Sjah schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 21:57:
huh, bij jouw is tweakers.net, het domein dus, vet gedrukt, net zoals IE8 doet. Heb ik hier niet :?
Ja, dat zou ik ook wel willen!

[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 20-06-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RnB schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 21:53:
Da's (ow, verkeerde topic dus :X ) Fx 3.5 RC1 met de All Glass(Skin-)extensie. De menubar is verborgen met Hide Menubar extensie.
Da's met Locationbar2

edit: voortaan eerst verversen :P

[ Voor 30% gewijzigd door AllSeeyinEye op 21-06-2009 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
RnB schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 21:53:
Lijkt me gewoon de default-skin + Glasser om de transparacy van Vista over te nemen.
Locationbar² doet dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

HendrikN schreef op zondag 21 juni 2009 @ 01:43:
[...]

Lijkt me gewoon de default-skin + Glasser om de transparacy van Vista over te nemen.
Nope, Glasser (had ik hiervoor) heeft geen transparante tabbar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gojira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04-2023
Dat is gewoon van Marktplaats zelf, hoor. Die popup is afkomstig van een javascriptje, daar heeft Firefox niets mee te maken. Je bent wel paranoïde, hè? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Toevallig ontdekte ik net tot mijn verbazing dat Firefox zich netjes houdt aan het auteursrecht. Ik was op Marktplaats aan het kijken naar een gasfornuis voor mijn nieuwe flatje. Per ongeluk klikte ik op een foto van een fornuis, waarna ik ontdekte dat Firefox bij die foto geen copy&paste toestaat. Kennelijk is dit beleid van Marktplaats, want andere willekeurge foto's lieten hetzelfde gedrag zien.

[afbeelding]

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Vroegere versies van Firefox deden niet zo moeilijk. Een tijdje terug had ik nog een abbonement bij NRC Handelsblad. Toen quote ik af en toe uit de krant op fora enzo. Met Internet Explorer lukte dat dan niet omdat die dan ook zo'n vervelende mededeling liet zien. Maar met Firefox werkte dat prima, die trok zich daar niks van aan.

_/-\o_ Prachtig! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Mike Post schreef op zondag 21 juni 2009 @ 02:25:
[...]

Dat is gewoon van Marktplaats zelf, hoor. Die popup is afkomstig van een javascriptje, daar heeft Firefox niets mee te maken. Je bent wel paranoïde, hè? :P
... maar je kunt in Firefox wel instellen (in de opties bij inhoud/javascript) dat het context-menu alsnog getoond moet worden. Dus weinig reden tot zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

AllSeeyinEye schreef op zondag 21 juni 2009 @ 01:37:
[...]
De menubar is verborgen met Hide Menubar extensie.
Thanx! Das wel een vette plugin, geeft weer wat meer webpagina in beeld :) _/-\o_

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op zondag 21 juni 2009 @ 01:37:
[...]

Da's (ow, verkeerde topic dus :X ) Fx 3.5 RC1 met de All Glass(Skin-)extensie.
Hey interessant, zelfs nog beter dan Glasser? (welke toch telkens achter de beta aanloopt qua versie).

Zal het eens proberen. Hide Menubar heb ik ook.
Voor Windows 7 (en Vista?) zou het eigenlijk standaard moeten zijn om goed in te blenden :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
weet iemand hoe je het nieuwe tab icon kan verwijderen.
het normale tab icon kan ik ook niet meer vinden bij werkbalk aanpassen.

en ja ik weet dat je met ctrl T een tab opent maar dat is niet altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:21
Ik heb vaak dat youtube fimpjes niet meer willen afspelen in HQ. Het beeld blijft dan gewoon zwart. Als ik hem dan weer op LQ zet werkt het weer prima. Heb Adobe Flash al geupdate naar de nieuwste versie, maar het probleem blijft. Bij een vriend van me net zo.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
fespen schreef op zondag 21 juni 2009 @ 17:28:
weet iemand hoe je het nieuwe tab icon kan verwijderen.
het normale tab icon kan ik ook niet meer vinden bij werkbalk aanpassen.

en ja ik weet dat je met ctrl T een tab opent maar dat is niet altijd handig.
Ja dat is hier al geweest( http://www.tom-cat.com/mo...ensions-newtabbutton.html ). Tijd voor een Firefox 3.x, wat vinden we ervan topic. Wie maakt het?

Als er niemand wil doe ik het wel... als ik tijd kan vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 21-06-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 21:34

scorpie

Supra Addict

Pfffffft Fx 3.5 rc1 gaat echt sloom op m'n mac zeg. Nieuw tabblad openen, url intypen duurt lang voordat ik response op m'n scherm krijg, en tekst typen in dit soort textareas gaat ook al zo sloom. Met scrollen hangt hij soms gewoon, moet je weer een seconde wachten tot je verder kunt scrollen.... nee, ik kan niet zeggen dat dit lekker werkt. CPU belasting ligt ook op 20%, en ik heb een c2d 2.4Ghz + 4Gb mem in m'n mac zitten, zou genoeg moeten zijn dacht ik zo...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Extensies die niet of niet goed combatible zijn? Trial and error dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

scorpie schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:00:
Pfffffft Fx 3.5 rc1 gaat echt sloom op m'n mac zeg. Nieuw tabblad openen, url intypen duurt lang voordat ik response op m'n scherm krijg, en tekst typen in dit soort textareas gaat ook al zo sloom. Met scrollen hangt hij soms gewoon, moet je weer een seconde wachten tot je verder kunt scrollen.... nee, ik kan niet zeggen dat dit lekker werkt. CPU belasting ligt ook op 20%, en ik heb een c2d 2.4Ghz + 4Gb mem in m'n mac zitten, zou genoeg moeten zijn dacht ik zo...
RC2 installeren? :?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 12:37

wontcachme

You catch me? No you wont

Heeft iemand bij de RC1 en RC2 ook last van als je een zoekterm naar de searchbox sleept, dat deze zichzelf erachter kopieert? bv: ipv tweakers staat er tweakerstweakers?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hier niet, nee. Welk OS enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 21:34

scorpie

Supra Addict

Ja, die kan ik ook hebben... ik had laatst rc2 gedownload en wilde hem installeren, zei het update systeem me dat ik al een nieuwere versie had. Beetje raar dat het nergens meer in de 'about' schermpjes te zien is, het lijkt me niet de moeilijkste change die je in de laatste minuut even in de source kunt veranderen voordat je de final build, maargoed zal wel aan mij liggen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb trouwens iets vreselijks irritants in mijn Firefox.

Als ik op een tabblad klik en ingedrukt houdt en de muis beweeg, dan opent-ie die tab in een nieuw venster.
Héél erg irritant, moet je weer url copy-pasten, nieuwe venster sluiten, nieuw tabblad openen en dan ben je weer terug bij af :/
Omdat ik veel op mijn laptop werk met overgevoelig trackpad gebeurt dit mij om de haverklap.

Dit is ongetwijfeld een nieuwe feature (of bug). Is er een manier om dat uit te schakelen, of als het een bug is, is er een workaround (en wordt het opgelost)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat me opvalt, is dat jpg's in 3.5 op de beeldvullende stand worden weergegeven, voor de originele kleinere foto moet je op het vergrootglas klikken. Ergens best irritant, dit had 3.0 niet , toch....?

@anandus: feature...

ik zit ook nog te wachten op een handleidng van de about:config pagina van 3.5. Zal het wel instaan. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Sjah op 22-06-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 12:37

wontcachme

You catch me? No you wont

Room42 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:54:
[...]

Hier niet, nee. Welk OS enzo?
Zowel in vista als windows 7.

Morgen maar eens een voor een de extensies gaan proberen uit te sluiten

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:20:
Ik heb trouwens iets vreselijks irritants in mijn Firefox.

Als ik op een tabblad klik en ingedrukt houdt en de muis beweeg, dan opent-ie die tab in een nieuw venster.
Héél erg irritant, moet je weer url copy-pasten, nieuwe venster sluiten, nieuw tabblad openen en dan ben je weer terug bij af :/
Omdat ik veel op mijn laptop werk met overgevoelig trackpad gebeurt dit mij om de haverklap.

Dit is ongetwijfeld een nieuwe feature (of bug). Is er een manier om dat uit te schakelen, of als het een bug is, is er een workaround (en wordt het opgelost)?
Er is dus géén optie om taqb-dragging, zoals het blijkbaar heet, uit te zetten :/
Zie ook hier en hier.

De enige manier is om deze experimentele addon te installeren waardoor je wel de optie hebt om het uit te schakelen.

Ik blijf het een loze feature vinden. Het hele idee van tabs is dat je maar 1 window nodig hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

scorpie schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:00:
Ik heb sinds vanochtend hetzelfde met RC2. CPU belasting is meer dan 50% en hij gebruikt meer dan 1,1 gig aan ram. Ik heb twee vensters open waarvan er 1 aardig wat tabs open heeft. Scrollen is niet te doen, erg schokkerig. Ook het aanklikken van tabs of bookmarks duurt erg lang.

Cookies en Buffer verwijderd en het werkt weer normaal. Bugje lijkt me. Is het handig als ik dat ergens meld of is dat een beetje overbodig?

[ Voor 7% gewijzigd door SaN op 24-06-2009 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Sinds vandaag is mijn FF 3.5 (Windows) in de title bar Mozilla Firefox zonder toevoegingen (dus geen preview, rc1,2 etc) en help-> about geeft ook gewoon 3.5 aan.

Maar na de update kwam ik wel terecht op de Release Candidate pagina :?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 25-06-2009 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Een RC moet dan ook heel erg op de final lijken. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/3.5/releasenotes/

Release Candidate V.3 is uit!!

De volgende moet haast wel de echt final release zijn, aangezien ze die voor het einde van de maand wilde plannen...

[ Voor 40% gewijzigd door DerOllie op 25-06-2009 09:31 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Gaat hard zeg, meen dat bij 3.0 ook 3 rc's waren maar dat duurde bij mekaar wel dik een maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 09:32
Ik kreeg net een update aangeboden, en ja hoor het lijkt erop dat het Firefox 3.5 final is? ik zie nergens meer RC of Beta staan!

edit:
Oh het blijkt gewoon een update van de RC te zijn: https://developer.mozilla...e-available-for-download/

[ Voor 41% gewijzigd door Airdack op 25-06-2009 21:58 ]

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Airdack schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:57:
Ik kreeg net een update aangeboden, en ja hoor het lijkt erop dat het Firefox 3.5 final is? ik zie nergens meer RC of Beta staan!

edit:
Oh het blijkt gewoon een update van de RC te zijn: https://developer.mozilla...e-available-for-download/
Ja is gewoon RC3. In alle RC's staat nergens dat het een RC is namelijk. Dus gewoon afwachten totdat de officiele final release uit komt, dan weer updaten, dan heb je hem pas echt!

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Kunnen we aftellen naar versie 3.5 FINAL? Verwachting was toch dat het eind juni zou komen, dus vandaag of morgen dan...

:') of wordt de rest van de week ook nog tot eind juni gerekend?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Release is de 30ste, morgen dus.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Hacku schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:24:
Release is de 30ste, morgen dus.
Inderdaad, dat lees ik ook net, al is het maar op wikipedia...
Wikipedia: History of Mozilla Firefox

Grappige is ook dat er een versie 3.0.12 aan zit te komen op 21 juli zie ik hier voor versie 3.0.
3.0.12 July 21, 2009 Stability and security fixes.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ja, oude versies blijven ze voor bepaalde tijd ondersteunen en brengen ze patches voor uit.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Hacku schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:48:
Ja, oude versies blijven ze voor bepaalde tijd ondersteunen en brengen ze patches voor uit.
Weet ik, maar ik had nog nooit zover vooruit zon update zien aankomen, alhoewel die voor veel mensen niet meer van toepassing zal zijn omdat ze naar 3.5 overstappen...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
[Firefox 3.x] Wat vinden we ervan?

Wat mij betreft kunnen we verder in het 3.x topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Wat mij betreft ook dan. :P

Signature

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.