[Firefox 3.0] Wat vinden we ervan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 44.436 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:05
Firefox - The browser you can trust

Het grote Firefox 3.0 topic
Deze topicstart is gebaseerd op de topicstarts en berichten uit de vorige delen van dit topic.Nu Fx 3.0 net uit is, werd het tijd voor een nieuw topic,vandaar de iets andere naam. Speciale bedankjes gaan naar DaannO voor het deels opnieuw coden van de TS, The_Zeroorez (deel 9), Gert-Paul (deel 3, 4, 5, 6, 7 en 8 ), Woudloper (nieuwe layout), BtM909 (deel 2) en Cybersteef (deel 1). Mochten er nog zaken ontbreken, neem dan gerust contact op met mij.

Voorafgaande topics:
  1. [rml][Firefox 0.8] Wat vinden we er van? (was Firebird)[/rml]
  2. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel II[/rml]
  3. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III[/rml]
  4. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV[/rml]
  5. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel V[/rml]
  6. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VI[/rml]
  7. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VII[/rml]
  8. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII[/rml]
  9. [rml][Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IX[/rml]
  10. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel X
  11. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI

Waarom Firefox gebruiken?
Firefox biedt onder andere ondersteuningen voor de volgende functies:
  • Pop-up blokkering
  • Tabbed-browsing
    In Firefox kun je ook instellen hoe links uit andere programma's geopend moeten worden. Dus in of links in een nieuw tabblad, het huidige tabblad of in een nieuw venster moeten openen.
    Er zijn verder ook expermentele opties toegevoegd hoe links binnen Firefox geopend moeten worden. Ga naar about:config en verander browser.tabs.showSingleWindowModePrefs in true om deze opties in het Geavanceerd-paneel van je opties te tonen.
  • Privacy en beveiliging
  • Zoekfunctie
  • Add-ons
  • Verbeterde zooming, veel mooier nu
  • Verbeterde url-bar, je vindt veel makkelijker wat je zoekt als je aan intypen bent
Voor een geheel overzicht van alle features kan er hier (functieoverzicht) worden gekeken.

Waar kan ik Firefox downloaden?
Voordat je Firefox ook daadwerkelijk gaat downloaden is het verstandig om de minimale systeemeisen door te nemen om er zeker van te zijn dat het op jouw systeem gaat draaien. Het is niet aannemelijk dat je systeem niet krachtig genoeg is, maar toch.

Windows:
Installer:Engels | Nederlands

Linux:
GTK2 + XFT installer:Engels | Nederlands
GTK + XFT (zonder installer):Engels | Nederlands

MacOS X:
Compressed Disk Image:Engels | Nederlands

Zip-versies
Sinds Firefox 1.0.2 worden er geen officiële zip-versies meer aangeboden na de problemen die o.a. met Firefox 1.0.1 boven tafel kwamen. Voor de mensen die ze echt nodig hebben zijn ze ook wel als nightly te downloaden van dezelfde datum. Voor 1.0.8 kan dat vanaf [url=fftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-aviary1.0.1/]deze[/url] twee mappen voor respectievelijk Engels en NL. De Nederlandse is zeker de 1.0.7, van de Engelse is het niet duidelijk of daar ook de laatste veranderen meegenomen zijn. Portable Firefox is in dat geval een beter alternatief dan de zip.

Mirrors:
http://www.mozilla.org/products/firefox/mirrors.html

Nightly Builds:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/

Bekende problemen:
  • Als Firefox is geïnstalleerd op een systeem met beperkte rechten, moet het de eerste keer opgestart worden door iemand die rechten heeft op die locatie. Anders worden sommige bestanden niet goed aangemaakt. Hierdoor kunnen er fouten optreden.
  • Op Win9x systemen kan het Windows pictogram te zien zijn. Zie deze tip om dat pictogram te veranderen.

Heb je nog wat handige links voor mij?
In onderstaande lijst zijn diverse links opgenomen welke meer informatie geven over Firefox en daaraan gerelateerde producten/onderdelen.

FAQ

Vraag: Hoe schakel ik de melding dat er nieuwe plugins gevonden zijn uit?
Volgens deze reactie op het Mozillazine Forum door het volgende te doen:
about:config
plugin.default_plugin_disabled --> False

Vraag: Hoe kun je extensies, die eigenlijk voor oudere versies van Firefox gemaakt zijn, toch gebruiken?
Daarvoor moet het maximale extensienummer in de extensie wijzigen. Dit kan als volgt worden gedaan:
  1. Open de xpi nadat je hem gedownload hebt in een archive-editor, 7-Zip of WinRar bijvoorbeeld
  2. Open het bestand install.rdf;
  3. Verander daarin de X in <maxversion>X</maxversion> in het versienummer van je huidige Firefox
Mocht je meer informatie willen, kijk dan hier. Ook kun je van www.extensionsmirror.nl aangepaste versies van extensies downloaden, of de extensie 'Nightly Tester Tools' gebruiken.
Vraag: Outlook (of ander programma's), snelkoppelingen of IE favorieten openen of 2 Firefox vensters of geven een foutmelding. Hoe moet ik dat oplossen?
Dit is op te lossen door een nieuwere versie van Firefox te installeren. Op deze pagina vind je meer informatie over het probleem.
Vraag: Waar kan ik mijn profiel vinden?
Dit verschilt per OS wat wordt gebruikt om Firefox te draaien. Hieronder vind je een overzicht waar de profielen terug zijn te vinden:
  • Win XP/2000: %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ , waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in C:\Documents and Settings\[User_Name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles en de rest spreekt voor zich.
  • Windows 95/98/ME: C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\
  • Linux: ~/.mozilla/firefox/profiles/xxxxxxxx.default/
  • MacOS X: ~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/xxxxxxxx.default/ .
Vraag: Als ik de terugknop gebruik kom ik sommige pagina's weer bovenaan uit. Hoe komt dit?
Firefox houdt niet op alle pagina's vast waar je gebleven bent. Dit is een bekend probleem. Op GoT kun je het in ieder geval oplossen door in je Voorkeuren (via Myreact in het menu bovenaan) HTTP 304-headers aan te zetten.
Dit blijkt alleen ook niet voor iedereen te werken, voor de meesten wel.

Met Firefox 2.0 zou dit probleem verholpen moeten zijn, helaas is dit nog steeds niet zo ,ook met Firefox 3.0 is het nog niet verholpen. restore scroll position helpt je uit de brand

Vraag: In Firefox 2.0 zitten van die leuke shortkeys. Op GoT gebruik ik vaak Alt+S op te posten, en nog meer van die dingen. Dit gaat niet meer, omdat Firefox ze gebruikt. Hoe zet ik dit uit?
Hiervoor moet je twee waardes in de verborgen instellingen aanpassen...
about:config
ui.key.chromeAccess --> 0
ui.key.contentAccess --> 4

Vraag: In Firefox 2.0 en 3 worden mijn tabs, als de balk erg vol is, in een menu'tje gegooit, en ik wil ze gewoon allemaal naast elkaar zien! Hoe zet ik dit weer zoals het vroeger was?
Hiervoor moet je de volgende code in je UserChrome.css plakken.
.tabs-alltabs-stack {display: none !important;}

Vraag Firefox 3.0 nieuwe urlbalk-dropdown bevalt me niet. In about config: browser.urlbar.richResults - to switch from the new dropdown list to the old one. browser.urlbar.MatchOnlyTyped = true om geen favorieten meer in het dropdown te zien.
Verder heb je de oldbar extensie, die je het oude 2.0 uiterlijk geeft.
Vraag Hoe krijg ik de Vista Firefox 3 skin terwijl ik Xp draai? Hier moet je zijn. Dit behoeft uitleg: Firefox heeft verschillende skins aan boord voor Xp (groen) en Vista (blauw), die je dus te zien krijgt al naar gelang welke Windows je draait. Voor Xp skin op Vista, moet je de snelkoppeling aanpassen, op compatibiliteit met Xp zetten.
Sommige sites scrollen langzaam
Dit komt in de meeste gevallen doordat deze site gebruik maken van een vaste achtergrond (background-attachment: fixed). Hier valt momenteel niet veel tegen te doen, het probleem ziet diep in de core van Gecko. Een oplossing is misschien aanwezig in Fx 3.1, maar zeker in Fx 4. Voor meer informatie zie hier & hier.

Voor meer vragen kun je de officiële (Nederlandse) FAQ bekijken.

Firefox extensies, thema's & plugins

BBCodeExtra, makkelijk op verschillende fora om snel BBCode te gebruiken. Zie [smilies]BBCode extensie in firefox met GoT smilies voor BBCode met GoT-smiles :)
• Tabbrowser Extensies:
  • Tabbrowser Preferences - instellen waarvoor een nieuwe tab geopend moet worden
  • Tab Mix - Extensie die veel instellingen heeft maar niet zo instabiel is als TBE.
  • Tabbrowser Extensies - Super uitgebreide opties voor tabbed browsing Gebruik op eigen risico, afgeraden door developers. Kijk hier voor losse extensies die voor dezelfde functionaliteit zorgen.
IE Tab Om websites die helemaal niet in Firefox draaien, als je die nog tegenkomt, snel 'in IE' te kunnen bekijken
DownloadStatusbar of Downloadmanager tweak -- als je de standaard DL manager niet goed genoeg vind. De download manager vervangen door een externe kan met DownloadWith
Webdeveloper - Makkelijker voor WebDevelopers. Verschillende functies om windows te resizen, css te editen en nog veel meer..
Mozilla Backup - Een losstaand programma dat makkelijk een backup van je Firefox profiel kan maken. Zo kun je snel instellingen overzetten (bv als je een keer een nieuw profiel moet maken omdat de oude problemen geeft)
MinimizeToTray - Handig voor mensen die Firefox in de systemtray handiger vinden, in plaats van op de taakbalk.
No Squint - De ultieme controltool voor Firefox 3 sterk verbeterde zooming
• Webpagina's naar je eigen wensen aanpassen:• Stop vervelende ads/flash filmpjes:
  • Adblock, makkelijk om ads te blocken. Zet GoT en T.net wel op de whitelist, als je dit niet doet riskeer je een ban! Bovendien is het wel zo netjes om ons mooie forum een beetje steun te geven.
  • ucchan heeft een tutorial geschreven hoe je deze filters goed op kunt zetten.
  • FlashBlock zorgt ervoor dat Flash filmpjes niet automatisch gestart worden maar dat je eerst moet klikken om ze te starten.
  • TweakNetworkSettings zorgt voor het makkelijk instellen van het maximale aantal verbindingen, of pipelining aanstaat etc.
[/td]

Het installeren van verschillende plugins/handigheidjes in Linux

Java: Installeer, als je dat nog niet had, een java runtime environment of een development kit (deze als je ook in java wilt programmeren), zoals J2RE1.4. Vervolgens zoek je de locatie van de file javaplugin_oji.so (dit kan afwijken, het eindigt in ieder geval op oji.so, dus gebruik find/locate hierop). Doe als je het path van deze file gevonden hebt dit als je in /usr/lib/mozilla-firefox/plugins staat: ln -s /usr/lib/j2se/1.4/jre/plugin/i386/mozilla/javaplugin_oji.so . Herstart firefox en kijk bij about:plugins of het gelukt is.
Flash. Gebruik de flash linux installer van macromedia (typ deze 3 woorden in in je adresbalk en je bent er) en maak net zoals bij java in /usr/lib/mozilla-firefox/plugins symlinks naar de files /usr/lib/flashplugin-nonfree/flashplayer.xpt en /usr/lib/flashplugin-nonfree/libflashplayer.so .
• Als je geen rootrechten op het systeem hebt maar deze software wel aanwezig is kun je de symlinks maken in ~/.mozilla/plugins/ . Eventueel moet je deze directory nog zelf aanmaken.
• Als je graag wilt dat externe applicaties firefox gebruiken om urls in te openen (zoals amsn, xchat) kun je dit als volgt doen:
mozilla-firefox -remote "openurl(http://www.tweakers.net)"
Probeer dit eens uit vanaf de shell en kijk ook eens hier naar wat de opties zijn. Uiteraard hangt de representatie van de url af van de applicatie die het commando geeft, bij amsn is het bijvoorbeeld $url.

Redelijk zoals het vorige deel 11, alleen aangepast, FAQ aangevuld en bekeken,en hier en daar een toevoeging. Ik noem het nu maar Firefox 3 ervaringen , aangezien een mod daarom verzocht had. Aanvullingen welkom, ik volg het topic vrij nauw. ;)

[ Voor 104% gewijzigd door Sjah op 29-06-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-06 08:12

jmk

Ik vind Firefox 3 heel fijn werken

Er komen steeds meer plugins voor Firefox 3, voor bijvoorbeeld Sage zijn nu in een paar weken tijd 3 updates geweest.

Helaas heb ik nu zeer vaak 100% CPU gebruik door firefox. Op het moment dat ik sage sluit, is het weer normaal. Ben ik de enige die dat heeft?

Dit heb ik trouwens nooit gehad met Firefox3B4 tm de laatste RC...

my first fipo!

[ Voor 9% gewijzigd door jmk op 25-06-2008 22:29 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 19:33
Ik heb op mijn desktop een linkje staan naar http://www.di.fm/mp3/eurodance.pls
Normaal gesproken werd deze gelijk geopend in Media Player Classic, maar nu dus niet meer.

Ik krijg nu de foutmelding:
C:\DOCUME~1\DEMONF~1\LOCALS~1\Temp\eurodance-4.pls kon niet worden geopend omdat de ermee geassocieerde hulptoepassing niet bestaat. Wijzig de associatie in uw voorkeuren.
Erg fijn, als ik die voorkeuren zou kunnen vinden. In Firefox 2.0 kon je precies aangeven welke bestandstype aan welk programma gekoppeld moest worden. Avi en Wmv naar Media Player, Rarretjes naar Winrar. Ik heb lopen zoeken op het forum, vond dit topic, maar kon hier ook geen wijs uit worden. Ik wil de pls geopend hebben met Media Player Classic, niet met Winamp. Het werkte voorheen in FF2 ook altijd. Onder "Options" en "Toepassingen" staan wel een aantal bestandstypen weergegeven en de actie die Firefox moet ondernemen, maar ik zie geen optie tot toevoegen van nieuwe bestandstypen. :?

Anyone?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien een handige plugin voor mensen die exact willen weten wat er aan bookmarks/history/input e.d. wordt opgeslagen in het nieuwe SQL-bookmarksysteem: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5817

Hiermee kun je dus door de database browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Hoe kan ik de gehele "Awesomebar" terug veranderen naar hoe die werkte in 2.0 ?

Ik heb deze addon al: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6227
En om de bookmarks eruit te halen: about:config -> browser.urlbar.MatchOnlyTyped = true

Het grootste probleem nu nog is dat als ik nu bijv. "n" intyp ik nog steeds eerst krijg:
tweakers.net als eerste ipv bijvoorbeeld "nu.nl".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Laatst online: 27-03-2024
Waarom werkt Hotmail, een week na de release van FF3, nog steeds niet zoals het hoort.
Ik kan nog steeds niet m'n mail bekijken in de 'uitgebreide' versie van Hotmail. Het enige wat werkt is de light versie. Als ik me aan wil melden voor de andere, uitgebreide versie geeft hij een fout bij de aanmeldingsprocedure. Volgens mij heeft iedereen dit. Hoe lang duurt het voordat dit gefixt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In FireFox 2 is het mogelijk om de elementen van alle forms te bekijken d.m.v. rechtermuisknop › Page info › Forms (tabblad). Dit tabblad is in FireFox 3 verdwenen.
Weet iemand of dit verplaatst is en/of mogelijk is 'm te activeren?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Muderer: SilverLight werkt ook nog niet, Ms heeft blijkbaar ff tijd nodig voor Fx3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
SilverLight werkt hier wel. Waarom weet ik eerlijk gezegd niet. Volgens mij heb ik er niet eens die nieuwste beta voor nodig gehad, maar probeer die iig eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Die 2 beta 2 heb ik, die doet niks op Ms site, bij jou wel? In IE6 doet die beta 2 het uiteraard wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik vind Firefox 3 heel erg vervelend met Access Keys. Ik heb 'm weer op 0 en 4 gezet (zodat je geen shift hoeft in te drukken), maar Alt+E werkt niet, Alt+Z ook niet en zo zijn er vast nog wel een paar combinaties waarbij de browser gewoon alle dienst weigert.

Het vervelendste is nog wel de werking op een forum als FOK!. Ook al houden ze zich op deze manier misschien niet aan de standaarden, het werkte voorheen wel: bovenaan én onderaan heb je een knop om naar de Active Topics te gaan, te bereiken met AccessKey A. Dus ik druk op Alt+A, en wacht... gebeurt er niets. Ik druk er nog een keer op, en ik zie dat de focus verspringt naar de knop onderaan de pagina. Voortaan dus maar op Alt+A en dan Enter douwen? :(

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100904

Mgc schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:52:
Hoe kan ik de gehele "Awesomebar" terug veranderen naar hoe die werkte in 2.0 ?

Ik heb deze addon al: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6227
En om de bookmarks eruit te halen: about:config -> browser.urlbar.MatchOnlyTyped = true

Het grootste probleem nu nog is dat als ik nu bijv. "n" intyp ik nog steeds eerst krijg:
tweakers.net als eerste ipv bijvoorbeeld "nu.nl".
De awesomebar heeft een paar dagen nodig om te 'leren'. Ik zou zeggen probeer het eens een weekje voordat je beslist deze functionaliteit uit te zetten.
Murderer schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:21:
Waarom werkt Hotmail, een week na de release van FF3, nog steeds niet zoals het hoort.
Ik kan nog steeds niet m'n mail bekijken in de 'uitgebreide' versie van Hotmail. Het enige wat werkt is de light versie. Als ik me aan wil melden voor de andere, uitgebreide versie geeft hij een fout bij de aanmeldingsprocedure. Volgens mij heeft iedereen dit. Hoe lang duurt het voordat dit gefixt is?
Dat komt omdat Hotmail gebruikt maakt van browser-sniffing. Het probleem ligt bij Microsoft helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:11:
Die 2 beta 2 heb ik, die doet niks op Ms site, bij jou wel? In IE6 doet die beta 2 het uiteraard wel.
http://www.microsoft.com/...ources/install.aspx?v=2.0 zegt:
Install Microsoft Silverlight 2 Beta 2 now for a
better Web experience
The latest version of Silverlight 2 is installed:
version 2.0.30523.6

Dus het werkt hier ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja dat heb ik hier ook...maar WERKT het ook echt? Ga naar www.microsoft.com....daar krijg ik te zien download the plugin, terwijl ik die heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Wel weer een paar leuke addon's in dit topic gevonden :)

Verder werkt Firefox 3 top. Alhoewel ik moet zeggen dat ik op wat cosmetische dingen na weinig verschil merk/zie met vorige versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:56:
Ja dat heb ik hier ook...maar WERKT het ook echt? Ga naar www.microsoft.com....daar krijg ik te zien download the plugin, terwijl ik die heb.
Er komt een soort popup die zegt dat ik Silverlight kan downloaden. Maar waarom zou ik dat doen als ik NOS EK gewoon via Silverlight gekeken heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah, misschien iets voor in de startpost (specifiek Fx 3 issue):

:? Sommige sites scrollen langzaam

Dit komt in de meeste gevallen doordat deze site gebruik maken van een vaste achtergrond (background-attachment: fixed). Hier valt momenteel niet veel tegen te doen, het probleem ziet diep in de core van Gecko. Een oplossing is misschien aanwezig in Fx 3.1, maar zeker in Fx 4. Voor meer informatie zie hier & hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-06 11:53
FF 3 is erg snel, ben er erg over tevreden. Niet echt grote features die veranderd zijn, behalve het zoomen is wel erg verbeterd!

Al om al; goed product! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ik heb hier FF3 ook maar eens geinstalleerd (als upgrade vanaf 2.0.14).
De eerste keer dat dat probeerde leek alles OK te werken, maar om de paar minuten ging de HD een minuut lang als een gek staan ratelen... En knalde de processoractiviteit naar 30 a 40%.
Daar werd ik natuurlijk een beetje gek van dus heb ik FF er weer afgegooid. Daarna met regclean alles van Mozilla uit mijn registry verwijderd en op de HD alle mappen en dingen van Firefox die ik kon vinden eraf gemikt.
Daarna heb ik FF3 weer geinstaleerd. Nu is gelukkig het ratelen op de HD weg, maar ik kan helaas geen enkele plugin installeren.
Elke keer als ik een plugin download dan lijkt het oftie wordt geinstalleerd (voortgangsbalkje) maar uiteindelijk verschijnt er niets in de lijst met plugins...
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Smithers: done :)

saturnus: hij werkt dus niet op de Ms site, op de NOS site blijkbaar wel, tja helemaal goed is het dus niet....

[ Voor 76% gewijzigd door Sjah op 26-06-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:18:
Smithers: done :)

saturnus: hij werkt dus niet op de Ms site, op de NOS site blijkbaar wel, tja helemaal goed is het dus niet....
Het is wat raar ja. Maar wat ik zeker weet:
Direct na de Fx3 installatie (ik had SL toen al op mijn systeem) werkte NOS EK niet.
Volgens mij werkte het ook niet direct na een herinstallatie van SL.
Ook weet ik vrijzeker dat hij het al deed vóórdat ik de beta erop had gezet.

In die tussentijd moet er dus 'iets' gebeurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-06 20:25

Vae Victus

Awesome God

Ik vind firefox 3 heel prettig werken. Ik heb nog wel even wat getweakt maar dat mag geen naam hebben.

Wat me wel opvalt is als ik een reactie zichtbaar wil maken op de frontpage het redelijk lang duurt voordat dit wordt weergeven. Ik heb het dan over reacties die weg gemod zijn en ik zichtbaar wil maken door op het pijltje te klikken. Zijn er nog meer mensen die hier problemen mee ondervinden?

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
Firefox 2 kon een afbeelding automatisch resizen als hij groter was dan in het scherm paste.
Bij mij doet FF3 dat niet.
Ik heb al in de about:config gekeken, daar staat imageresize gewoon op true.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Flash is wel veel trager geworden in Fx3 een klein testje van dezelfde filmpje van ongeveer 30 sec. jaja beetje natte vinger werk, had nog een boel andere processen op de achtergrond, maar Fx3 piekt er toch behoorlijk uit dat het opvalt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yE9hvO1xQehBaFWb5HGKKmwj/full.png

Andere mensen die het ook opgemerkt of last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
http://www.winsupersite.com/reviews/firefox3.asp

Paul is positief. Wat volgens deze review ook beter zou moeten zijn is font-rendering, maakt zelfs gebruik van je videohardware. Ben ik nou blind, ik vind er niks mooiers aan, de fonts in 3.0.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Icelus schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:45:
In FireFox 2 is het mogelijk om de elementen van alle forms te bekijken d.m.v. rechtermuisknop › Page info › Forms (tabblad). Dit tabblad is in FireFox 3 verdwenen.
Weet iemand of dit verplaatst is en/of mogelijk is 'm te activeren?
http://mozilla.queze.net/#linksforms

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 21:28
Anoniem: 26235 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 03:21:
Flash is wel veel trager geworden in Fx3 een klein testje van dezelfde filmpje van ongeveer 30 sec. jaja beetje natte vinger werk, had nog een boel andere processen op de achtergrond, maar Fx3 piekt er toch behoorlijk uit dat het opvalt.
[afbeelding]
Andere mensen die het ook opgemerkt of last van hebben?
Ik heb het hier ook gemerkt. Ik kijk vaak reviews op gametrailers.com, en de flashversies van de filmpjes gebruikten met firefox 2 zo'n 80% cpu, met ff 3 is dat gewoon 100 geworden.

Ook bijvoorbeeld het scrollen hier gaat niet echt lekker door het flash-filmpje bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Oh ja hoor, ik heb het voor elkaar. Een corrupt profiel na twee dagen. Alsof het op 100% moeten zetten van de powersaver van m'n laptop om filmpjes te kunnen kijken nog niet genoeg was. Ik kan 720p-materiaal draaien op 800 MHz, maar een .flv van 320x200 heeft er blijkbaar 1600 nodig. Dacht het niet. Goodbye Firefox, welcome Opera!

Nare browser dat 't er is :r

[ Voor 51% gewijzigd door CodeCaster op 27-06-2008 19:42 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik kan niet vinden wat ik zoek ... :/

Als ik CTRL+N doe, dan wil ik een nieuwe TAB maar ik krijg een nieuw venster. Uiteraard heb ik in about:config zitten kijken, maar kan niets vinden om dit gedrag aan te passen. Hoe pas ik dat aan?

Het herstellen van mijn laatste sessie werkt ook niet. Ik heb ingesteld dat hij de tabs van de laatste keer weer moet openen (zonder addon), maar dat gebeurt niet. Iemand tips?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:27
Een puntje wat me opvalt bij Fx 3: het laden van de pagina's; het lijkt wel alsof Fx niet (goed) meer de cache gebruikt :{
Dit terwijl ik in de cachesetting ~500mB heb opgegeven. De cache grootte in de profilesmap blijft rond de 80MB hangen.

Enige setting waar ik overheen kijk? Heb zojuist wel de 'Tell me when a website asks to store data for offline use' uitgevinkt.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 09:02:
Als ik CTRL+N doe, dan wil ik een nieuwe TAB maar ik krijg een nieuw venster.
Daarvoor is ctrl+t :?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik zit eens in de opties van Fx3 te kijken, maar mij valt iets op: popup-vensters blokkeren staat niet aangevinkt...? Klopt dat, is dat nu standaard uit?

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 28-06-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:15

wontcachme

You catch me? No you wont

Sjah schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:23:
Ik zit eens in de opties van Fx3 te kijken, maar mij valt iets op: popup-vensters blokkeren staat niet aangevinkt...? Klopt dat, is dat nu standaard uit?
Bij 2 pc's hier staat het gewoon standaard aan.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148409

Ik heb bij FF2 een tab add on waarbij als je de muiscursor boven een nieuwe tab houdt, deze tab automatisch geopend wordt. Helaas werkt deze add on niet met FF3, ook niet als ik de installer zo aanpas dat hij wel in FF3 geïnstalleerd kan worden. Is er een manier om dit in about:config aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat weet ik, maar ik ben uit FF2 gewend om CTRL+N te gebruiken. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 11:36
Ik heb een probleem met de nieuwe firefox. Bewegende plaatjes worden soms enorm snel afgespeeld. Weet iemand waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

CodeCaster schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:36:
niet. Goodbye Firefox, welcome Opera!
Wel de opties open houden he, wat is er mis met Safari? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-06 17:13
Versie 3 vind ik vooral veel goede verbeteringen hebben. De nieuwe adresbalk vind ik ook veel beter werken, alleen vind ik het jammer dat het soms wat lang duurt als je wat ingetypt hebt, voordat alle url's gevonden worden.

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Na langdurig Maxthon (schil over IE) te hebben gebruikt, ben ik ook eindelijk overgestapt.
Althans, bijna, want er is nog één functie die ik niet kan vinden, danwel ontbreekt, die mij ervan weerhoudt totaal over te stappen.
Wat ik namelijk mis is de mogelijkheid om aan te geven dat er maar 1 ("één") firefox venster open mag staan. Wat ik dus wil is altijd een nieuwe Tab, en nooit een nieuw venster.
Is er hier iemand die me daarbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Of je leest de FAQ inde TS even.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 16:02

Sebazzz

3dp

Instellen dat links in een nieuw tabblad ipv venster moeten openen. Heb je al moeite gedaan voor dat je vraagt?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:11:
Of je leest de FAQ inde TS even.... 8)7
Gelukkig zit die optie er nog in in FF3.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
En dat meldt je dan niet even? En bedankt.

Dat moet dan nog even aangepast worden.

[ Voor 33% gewijzigd door Sjah op 29-06-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Tbh had ik de FAQ nog niet gelezen :P

Maar wellicht weet iemand hoe deze mogelijkheid in FF3 in te brengen is?

[ Voor 50% gewijzigd door Smultie op 29-06-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Volgens mij opent Fx zowat nooit een nieuwe window bij mij, maargoed. browser.link.open_newwindow heb ik op 1 staan, misschien is dat wat voor je, kijk hier eens: http://kb.mozillazine.org...pen_newwindow.restriction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237491

IE7/8 FTW ;)

Modbreakje: zo, dat is stoer zeg.

serieuzer: laat dat soort offtopic trolls ajb maar achterwege ;)

[ Voor 82% gewijzigd door F_J_K op 30-06-2008 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Voor mij ook bijna nooit. Maar ik wil graag de zekerheid dat het nooit gaat gebeuren. Met name in combinatie met MinimizeToTray is het erg vervelend om terug te zoeken welk venster ook alweer welke tabs open heeft staan.

Nog even los van de laatste instellingmogelijkheid Sjah. Ik denk niet dat die optie tegenhoudt dat ik per ongeluk nog een keer Firefox aanklik in mijn quicklaunch. Ook in dat geval wil ik namelijk dat er teruggekeerd wordt naar het reeds geopende venster.

[ Voor 37% gewijzigd door Smultie op 29-06-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Want ? Die opent nooit meerdere vensters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@smultie: ik wil het antwoord op jouw vraag ook wel weten, hoe zorg je dat externe toepassingen niet apart window openen, was er vroeger wel atijd die optie. Moet ik weten voor de FAQ.

Hou er wel rekening mee dat er altijd klote-applicaties zijn die hardcoded hebben dat ze aparte Fx openen (of soms zelfs persee IE :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255280

SMulTiE schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:14:
Na langdurig Maxthon (schil over IE) te hebben gebruikt, ben ik ook eindelijk overgestapt.
Althans, bijna, want er is nog één functie die ik niet kan vinden, danwel ontbreekt, die mij ervan weerhoudt totaal over te stappen.
Wat ik namelijk mis is de mogelijkheid om aan te geven dat er maar 1 ("één") firefox venster open mag staan. Wat ik dus wil is altijd een nieuwe Tab, en nooit een nieuw venster.
Is er hier iemand die me daarbij kan helpen?
Extra -> Opties -> Tabbladen en daar nieuwe pagina's openen in nieuwe tab aanzetten.

Heb je eigenlijk wel de moeite gedaan om uberhaupt eens door de menu's te lopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Anoniem: 255280 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 15:04:
[...]

Extra -> Opties -> Tabbladen en daar nieuwe pagina's openen in nieuwe tab aanzetten.

Heb je eigenlijk wel de moeite gedaan om uberhaupt eens door de menu's te lopen ?
Mjah, gelukkig lees je mijn vraag goed!
Uiteraard heb ik de menu's doorgelopen.
Probeer anders zelf een keertje Firefox te openen, en vervolgens nog een keer een Firefox-instance te starten. Je zult zien dat je nu 2 keer Firefox open hebt staan. Dát wil ik dus niet. Ik wil maximaal, ten alle tijden, één venster van Firefox open hebben staan. De vraag is hoe dit te bereiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 16:02

Sebazzz

3dp

Starten met --new-tab geloof ik.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 13-06 19:33
Hmmm, waarom hebben ze in godsnaam zoiets simpels als de 'rename' functie uit het bladwijzermenu gehaald? Nu moet je apart de eigenschappen aanklikken en dan kun je pas hernoemen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

RedFox

Heb je een OV ofzo?

SMulTiE schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:16:
[...]

Mjah, gelukkig lees je mijn vraag goed!
Uiteraard heb ik de menu's doorgelopen.
Probeer anders zelf een keertje Firefox te openen, en vervolgens nog een keer een Firefox-instance te starten. Je zult zien dat je nu 2 keer Firefox open hebt staan. Dát wil ik dus niet. Ik wil maximaal, ten alle tijden, één venster van Firefox open hebben staan. De vraag is hoe dit te bereiken!
Tab Mix Plus (wat sowieso een geweldige extensie is) en dan in de opties Single Window Mode aanzetten.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
RedFox schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:46:
[...]

Tab Mix Plus (wat sowieso een geweldige extensie is) en dan in de opties Single Window Mode aanzetten.
Mijn held van de dag! Superbedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265033

Ik vind FF 3.0 heerlijk werken. Uiterlijk ziet het er zeer netjes uit, die verandering is voor mij zeer positief te noemen.

Het enige wat ik nog geinstalleerd heb is ABP (Ad Block Plus) en verder niet.
Wel schrok ik de eerste keer toen ik op een site kwam waar normaal een slotje in het adresbalk was te zien en nu niet meer. Dit blijkt dus rechtsonderin te zitten.
Dit zorgde wel even voor een verwarring, want het adresbalk bleef wel wit.

Ik weet niet of dit andere ook is opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
kijk eens naar je favicon in de url-bar?Die is nu blauw, als er slotje is, je kan er ook op klikken en dan zie je dat de "security officer" op een blauw schildje staat.... ;)

ps. er is ook een groen schildje soms, maar waarvoor dat is weet ik niet, iemand die het wel weet?

[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 29-06-2008 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:41:
kijk eens naar je favicon in de url-bar?Die is nu blauw, als er slotje is, je kan er ook op klikken en dan zie je dat de "security officer" op een blauw schildje staat.... ;)

ps. er is ook een groen schildje soms, maar waarvoor dat is weet ik niet, iemand die het wel weet?
Was even zoeken, maar deze site heeft het makkelijkste lijstje:
  • Grey is normal - no SSL encryption on the connection or other identifying information about the site.
  • Blue means you are viewing the site through an SSL certificate and all content (even images) are being transmitted to and from the site encrypted.
  • Green means there's not only an SSL certificate, but also an "Extended Validation Certificate" (a.k.a. EV Cert) that means the site owner (not just the site) has been validated in some way by a "certifying authority". These certificates are spendy (about $500 / year), and some people complain that they are an unnecessary expense. That will certainly be an ongoing argument!
  • There's also a RED color - this means a site is known to cause compromise - I'm not going to a site of that nature to collect an image - sorry!
Er is ook nog een gele die wordt gebruikt als er een probleem is met het certificaat van de site. Een uitgebreidere beschrijving en een vergelijking tussen FF2 en 3 is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

Voor wie zich trouwens stoort aan dat blauw / geel / groen gedoe rond het favicon bij https sites, ik heb even zitten prutsen met userChrome. Zo blijft de achtergrond rond je favicon mooi wit :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#urlbar[level] .autocomplete-textbox-container > * { background-color: #bef2a1 !important; } 
#page-proxy-favicon { background-color:#f2f1f4 !important; }
#page-proxy-stack { background-color:#f2f1f4 !important; }
#page-proxy-stack { margin-right:-2px !important; }
#page-proxy-stack { margin-left:0px !important; }
#urlbar-throbber { background-color:#ffffff !important; }
#identity-box  { background-color:#ffffff !important; }
#urlbar-icons { background-color:#ffffff !important; }
#identity-icon-label { background-color:#ffffff !important; }
#identity-icon-label{ display:none!important; }

Niet onbelangrijk, ik gebruik deze code in combinatie met oldbar addon

edit: misschien wel vermelden dat je hierbij het nut van de kleuren in de adresbalk bijna volledig ook ongedaan maakt en je eigenlijk een deel functionaliteit van FF3 er uit haalt, voor iemand die veiligheid bij het surfen prioriteit geeft is het dan ook niet aan te raden mijn bovenstaande stukje code toe te voegen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 93798 op 30-06-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Tx Woefke

kimG: waarom zou je die heerlijke gekleurde favicon niet trekken? :)

Om rood schildje te zien heb ik deze link voor jullie: http://iknikkie.luckyimage.info

Nou je ziet rood schild op website, maar de favicon wordt niet rood omrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 23:49
FF3 is voor OSX een hele verbetering tov 2. Fontrendering is nu in orde, en als ik naar digg ga blijft mn hele systeem niet meer af en toe vastzitten. Op de andere plaformen merk ik niet zo veel verschil, behalve dat hij minder geheugen lijkt te slurpen. Ben zeer tevreden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265033 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:37:
Ik vind FF 3.0 heerlijk werken. Uiterlijk ziet het er zeer netjes uit, die verandering is voor mij zeer positief te noemen.

Het enige wat ik nog geinstalleerd heb is ABP (Ad Block Plus) en verder niet.
Wel schrok ik de eerste keer toen ik op een site kwam waar normaal een slotje in het adresbalk was te zien en nu niet meer. Dit blijkt dus rechtsonderin te zitten.
Dit zorgde wel even voor een verwarring, want het adresbalk bleef wel wit.

Ik weet niet of dit andere ook is opgevallen?
Het slotje in de URL balk is bewust weggehaald, omdat de associatie niet klopt. Slotje = encryptie, maar encryptie ≠ veiligheid. Een encrypte site hoeft dus niet per sé een betrouwbare site te zijn. Er zijn legio voorbeelden van spoofing- en phishingsites die SSL certicaten gebruiken en daardoor een slot (+ gele url balk) kregen. Ook zijn er voorbeelden van phishingsites die het slotje als fav-icon gebruikte. Daarom is men er vanaf gestapt en is "Larry" (agent) er voor in de plaats gekomen die daadwerkelijk iets zegt over de identiteit van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90732

wat ik van FF vind... niet echt een verbetering tenopzicht van versie 2.
sommige tabellen worden niet goed weer gegeven. dan zie je alleen de onderste lijnen. terwijl ze wel goed zichtbaar zijn in versie2.

Video fout zit er vanaf ff2 nog steeds in ff3
rete irritante url balk.. waarbij je niet alleen de url te zien krijgt maar ook een totaal stuk nutteloze
informatie als een korte omschrijving.

Geef mij versie 2 maar. afgezien van de video codec fout dan.
maar ik begrijp wel dat dit lecht persoonlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat steeds meer irritant worden met flash applicaties in fx3, hoop dat ze er snel een fix voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Je bedoelt flash videos die na 2 sec. vastlopen? Dat vind ik echt erg irritant ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:11:
Het gaat steeds meer irritant worden met flash applicaties in fx3, hoop dat ze er snel een fix voor maken.
Zoals... :? Flash werkt hier prima. Anders probeer es Flash te updaten naar de laatste versie (9.0 r124)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 100904 op 30-06-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 21:08

Koppensneller

winterrrrrr

Voor het probleem met de flashvideo's moet je even de beta van Flash 10 installeren. Probleem daarmee is dat sommige flashobjecten dan denken dat je geen Flash 9 hebt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Snowwie schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:35:
Hmmm, waarom hebben ze in godsnaam zoiets simpels als de 'rename' functie uit het bladwijzermenu gehaald? Nu moet je apart de eigenschappen aanklikken en dan kun je pas hernoemen.
Dat is al zolang als ik Firefox ken! Sterker nog, als ik nu in IE een favoriet wil hernoemen zit ik eerst als een zombie te staren naar het eigenschappenvenster... >:)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee video's en andere bewegende dingen in flash spelen verder prima af, maar het neemt enorm veel CPU in beslag. Meestal heb ik op mijn tweede monitor gewoon een video draaien en Fx3 neemt zoveel CPU in beslag dat het gaat haperen waar ik normaal nooit probleem mee heb, hell ik speel regelmatig trackmania nations in een venster op de eerste monitor en de tweede een video wat zonder stotteren werkt.

Heb alle versies van de flash 9.x serie al wel gehad maar geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Oh daar heb ik dan weer geen last van. Tijd dat SilverLight het stokje van Flash overneemt, misschien... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:25:
Oh daar heb ik dan weer geen last van. Tijd dat SilverLight het stokje van Flash overneemt, misschien... ?
offtopic:
Das niet te hopen. Nog meer gesloten, propriëtaire formaten. :X Bovendien, is flash tegenwoordig de defacto standaard en zie er dus helemaal geen reden toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

Brent schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:50:
FF3 is voor OSX een hele verbetering tov 2. Fontrendering is nu in orde, en als ik naar digg ga blijft mn hele systeem niet meer af en toe vastzitten. Op de andere plaformen merk ik niet zo veel verschil, behalve dat hij minder geheugen lijkt te slurpen. Ben zeer tevreden.
Font-rendering heeft nog steeds kuren hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Room42 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:22:
[...]

Dat is al zolang als ik Firefox ken! Sterker nog, als ik nu in IE een favoriet wil hernoemen zit ik eerst als een zombie te staren naar het eigenschappenvenster... >:)
LOL!!! Herkenbaar, moet ik hard om lachen! :DDD

Ik vind die nieuwe meestbezocht in bladwijzers geniaal. Ik ben een muiser wat browsen betreft, en na een week dit gebruikt te hebben is ie helemaal getuned naar mijn surfgedrag. Ik dacht eigenlijk altijd het meest op tweakers.net te zitten, maar dat blijkt niet zo te zijn. Hydrogenaudio.org foobar forum wint!

De volgorde wordt dus echt een top10, mooi hoor. Ook die nieuwe urlbalk is geniaal. fox brengt me hier, xbmc in het xbmc topic. mooi toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, die nieuwe URL bar is echt super. Je moet hem even trainen, maar dan luistert ie uitstekend naar wat je zegt! Je moet zeg maar gewoon even aan elkaar wennen ;)

Tip: Kijk ook eens naar het gebruik van tags etc.

Oh wacht, dit is nog een mooi filmpje over de nieuwe features van Firefox 3, waaronder de awesome bar: http://people.mozilla.com/~beltzner/overview-of-firefox3.swf

[ Voor 40% gewijzigd door Room42 op 30-06-2008 16:50 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:40
Cookies staat aan in FF maar ik moet overal (ook bij GoT) steeds opnieuw inloggen. Erg irri? meer hier last van?

En ik mis het pulldownmenu bij ''een pagina's teruggaan''.
Verder prima browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mooi filmpje, tx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Zeker een handig filmpje. Hoop nieuwe mogelijkheden. Heb gelijk fast dial geinstalleerd. Ook een handige add-on.
Add-on's zijn trouwens nog mondjesmaat te krijgen voor FF 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
addons = extenties en themes. Extenties vind ik heel behoorlijk qua updates, themes helaas veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Artwido schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:08:
Zeker een handig filmpje. Hoop nieuwe mogelijkheden. Heb gelijk fast dial geinstalleerd. Ook een handige add-on.
Add-on's zijn trouwens nog mondjesmaat te krijgen voor FF 3
Meer dan 80% is inmiddels geschikt voor Fx 3. De rest zal snel volgen en een klein percentage wordt niet meer actief ontwikkeld, dus geen comptabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Het cookie probleem heb ik opgelost... ff de cookies gewist. Nu gaat het weer goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:34
Ik heb in firefox vandaag met de dwhelper plugin geprobeerd 1400 bestanden tegelijk te downloaden... Is niet gelukt firefox liep genadeloos vast. Op zich geen probleem, ik had toch sftp acces dus heb ik zo maar gewoon dat hele mapje gekopieerd. alleen staat nu in firefox in dat download lijstje.. meer dan 700 bestanden op starting... maar dat doet die dus niet.. clean up kan niet, want ze zijn nog aan het starten. Firefox helemaal afgesloten en alle cookies/history enz verwijderen helpt ook niet. De lijst blijft gewoon helemaal vol. iemand een idee hoe ik dat op kan lossen?

allemaal wegklikken is natuurlijk geen optie.. zijn er meer dan 700 en dat download schermpje is beetje traag omdat die zo vol staat met die bestanden 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door LeVortex op 30-06-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Artwido schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:58:
En ik mis het pulldownmenu bij ''een pagina's teruggaan''.
Verder prima browser.
Ze hebben nu 1 menu voor pagina vooruit en pagina terug. De huidige pagina staat vetgedrukt weergegeven in het menu. Als je pagina's terug hebt dan staan deze hieronder, zijn er ook pagina's vooruit dan staan die er juist weer boven. Als je op een entry gaat staan zie je ook een pijl naar links of een pijl naar rechts waaraan je ook kunt zien of het een pagina vooruit of terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-05 00:34

Ruudjah

2022

Hebben we meer mensen last van dat de Back knop soms zeer traag reageert, of soms helemaal niet? Dat had ik ook wel eens met FF2, maar nu veel meer met FF3.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Anoniem: 100904 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:36:
[...]

offtopic:
Das niet te hopen. Nog meer gesloten, propriëtaire formaten. :X Bovendien, is flash tegenwoordig de defacto standaard en zie er dus helemaal geen reden toe.
/medeofftopic
Nee jij niet, maar lees je wel, er zijn mensen die er dikke klachten over hebben, waaronder ik. Flash werkt niet altijd even goed, misschien dat Ms dat beter doet, Ms kennende doen die het wel goed.En als Flash het wel goed doet, een site vol met Flash voelt gewoon sloom/stroperig aan (www.vi.nl). En ja SilverLight is proprietair, maar is Adobe Flash dat dan niet? Hoelang heeft linux niet moeten wachten op enigszins normale versie qua Flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefke
  • Niet online
LeVortex schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:21:
Ik heb in firefox vandaag met de dwhelper plugin geprobeerd 1400 bestanden tegelijk te downloaden... Is niet gelukt firefox liep genadeloos vast. Op zich geen probleem, ik had toch sftp acces dus heb ik zo maar gewoon dat hele mapje gekopieerd. alleen staat nu in firefox in dat download lijstje.. meer dan 700 bestanden op starting... maar dat doet die dus niet.. clean up kan niet, want ze zijn nog aan het starten. Firefox helemaal afgesloten en alle cookies/history enz verwijderen helpt ook niet. De lijst blijft gewoon helemaal vol. iemand een idee hoe ik dat op kan lossen?

allemaal wegklikken is natuurlijk geen optie.. zijn er meer dan 700 en dat download schermpje is beetje traag omdat die zo vol staat met die bestanden 8)7
zoek eens op je computer naar downloads.sqlite. Dit bestand zou in de plaats moeten zijn gekomen voor downloads.rdf in FF2. Die laatste kon je gewoon deleten, waardoor dus ook je downloadhistory gedelete werd. Of dat ook het geval is voor FF3 met downloads.sqlite weet ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Woefke op 30-06-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:01:
[...]

/medeofftopic
Nee jij niet, maar lees je wel, er zijn mensen die er dikke klachten over hebben, waaronder ik. Flash werkt niet altijd even goed, misschien dat Ms dat beter doet, Ms kennende doen die het wel goed.En als Flash het wel goed doet, een site vol met Flash voelt gewoon sloom/stroperig aan (www.vi.nl). En ja SilverLight is proprietair, maar is Adobe Flash dat dan niet? Hoelang heeft linux niet moeten wachten op enigszins normale versie qua Flash?
Dat Flash het niet goed doet komt door de ondersteuning van Adobe. Maar ik zie niet in waarom uitgerekend Microsoft betere ondersteuning voor Firefox zou leveren dan Adobe. Adobe moet gewoon een schop onder de kont hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Is er een manier of plugin om de spellcheck de taal te laten autodetecten? Ik krijg het heen-en-weer van zelf steeds te moeten switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Room42 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:39:
[...]

Dat Flash het niet goed doet komt door de ondersteuning van Adobe. Maar ik zie niet in waarom uitgerekend Microsoft betere ondersteuning voor Firefox zou leveren dan Adobe. Adobe moet gewoon een schop onder de kont hebben!
Zeg je nou dat het Flash icm Fx is ? Dus dat onder IE geen problemen zijn? Ik geloof je graag, maar Adobe moet zeker een schop hebben, midden in het gezicht, Fx marktaandeel valt allang niet meer te negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:51
Draait soepel hier sinds een dag of twee. Het valt mij alleen op dat hij de sites hakkelig neerzet. Alsof je op een pentium 75 youtube wilt kijken ofzo, alleen dan heel snel. Ik kan er mijn vinger niet op leggen, maar het voelt anders dan FF2

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ik heb FF3.0 vanaf de download day op de laptop staan. Sinds het begin is het echter erg instabiel en crashed regelmatig (onverklaarbaar). Hebben meer mensen daar last van?

[ Voor 5% gewijzigd door JPS op 30-06-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
JPS schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:00:
Ik heb FF3.0 vanaf de download day op de laptop staan. Sinds het begin is het echter erg instabiel en crashed regelmatig (onverklaarbaar). Hebben meer mensen daar last van?
Dit zijn toch zulke kansloze posts... Wat wil je hier nou mee bereiken?? Dat we allemaal "Ja, ik ook" of "Nee, ik niet" gaan schrijven? Of dat we wéér gaan herhalen dat je een nieuw profiel kunt proberen of alle add-ons even uitzetten? Dat staat al 20x in de thread (en/of voorgangers) vermeld en voegt echt niets meer toe.

Trouwens, dat onverklaarbaar vind ik ook wel mooi. Dat is namelijk onmogelijk in computerland. Alles heeft een verklaring, altijd. Goed, het kan even zoeken zijn, maar onverklaarbaar is het nooit ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 30-06-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06 13:00

Blonde Tux

Advertentieboer

Goh, klinkt als een volharde Linux gebruiker aan het woord hierboven ;)

Zelf ben ik zeer tevreden met FF3, op alle platformen. Geen van allen nog een crash gehad. Wat ik wel merk dat hij wel druk is met het consumeren van het geheugen als je flash apps draait, terwijl opera, Camino en Epiphany dat vele malen minder hebben. Niet dat ik krap zit qua geheugen(4GB), maar je merkt het wel.

[ Voor 0% gewijzigd door Blonde Tux op 01-07-2008 00:29 . Reden: Typo ]

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

bij mij crasht ie behoorlijk , om de zoveel tijd zonder enige reden, meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Ik had ook regelmatig crashes. Dacht eerst dat het aan mijn extensions lag, want die waren niet allemaal compatible. Disablen hielp niet. Fresh install wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183377

Hmm, ik heb opeens nadat m'n pc vastliep terwijl FireFox nog openstond, alle letters dikgedrukt. Kan geen optie vinden om alles weer normaal te krijgen :(.

Edit: Hmm, in FTD zijn alle letters schuingedrukt... Meer onderzoek vereist :P.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 183377 op 01-07-2008 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefke
  • Niet online
Blaise schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:46:
Is er een manier of plugin om de spellcheck de taal te laten autodetecten? Ik krijg het heen-en-weer van zelf steeds te moeten switchen.
Dictionary switcher. Werkt fijn en is lekker simpel.

[ Voor 31% gewijzigd door Woefke op 01-07-2008 01:21 . Reden: Verkeerde knopje... tijd om naar bed te gaan. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 01:06
Misschien een kleine ergernis, maar ik heb met FF 3 dat als ik op ctrl-t druk de cursor niet meer automatisch in de adresbalk komt te staan. Dit levert dus weer een extra klik op. Weet iemand hoe je dit kunt veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
AgeOfPanic schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:06:
[...] Weet iemand hoe je dit kunt veranderen?
Dat is iets lokaals. Hier doet ie het namelijk wel gewoon. Probeer even wat met je addons te spelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Room42 op 01-07-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Huh, ctrl-t is toch nieuw tabblad...

edit:
waarbij de cursor in de adresbalk komt te staan...

[ Voor 45% gewijzigd door Mar2zz op 01-07-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik dacht dat m'n cookieprobleem opgelost was na het deleten van cookies maar ik heb nog steeds dat ik iedere keer opnieuw moet inloggen bij m'n favoriete sites.
Ik gebruik ook Sxipper. Geen idee of die een conflict veroorzaakt.
Maar ben ik de enige met het inlog probleem of is er meer bekend? :)
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.