[Firefox 3.0] Wat vinden we ervan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 44.495 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:34
@hierboven: geen cookie problemen gehad met ff2 of ff3... denk dat het aan die plugin ligt "Sxipper"
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:31:
bij mij crasht ie behoorlijk , om de zoveel tijd zonder enige reden, meer mensen hier last van?
hier ook :w, daarom gebruik if nog ff2
Woefke schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:37:
[...]

zoek eens op je computer naar downloads.sqlite. Dit bestand zou in de plaats moeten zijn gekomen voor downloads.rdf in FF2. Die laatste kon je gewoon deleten, waardoor dus ook je downloadhistory gedelete werd. Of dat ook het geval is voor FF3 met downloads.sqlite weet ik niet.

en ik kan die downloads.sqlite of downloads.rdf dingen niet vinden.. waar staan die?? heb de firefox map al uitgeplozen en de app data map ook.... Die zoek optie van vista duurt uren, dus daar zoek ik liever niet me hele computer mee af.
je tip voor makkelijk is wel goed, alleen dan moet die wel eerst leeg zijn :+

(volgens mij vergeten te zeggen.. gebruik ff2)

[ Voor 4% gewijzigd door LeVortex op 01-07-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
LeVortex schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:50:
[...] en ik kan die downloads.sqlite of downloads.rdf dingen niet vinden.. waar staan die?? [...]
C:\Documents and Settings\ username \Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\ profielmap \downloads.[sqlite|rdf]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:34
Room42 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:59:
[...]

C:\Documents and Settings\ username \Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\ profielmap \downloads.[sqlite|rdf]
thanks, C:\Users\username\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\t7jxhc3z.default\ was het, maar kwam erachter door jou tip :), zat de vorige keer in local (ipv roaming) te kijken, maar daar staat die dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03
LeVortex schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:50:
@hierboven: geen cookie problemen gehad met ff2 of ff3... denk dat het aan die plugin ligt "Sxipper"
Ik heb die ww add-on gedeinstaleerd maar het probleem bleef. Ben toen wat gaan zoeken en ik ben dus niet de enige die het cookie probleem heeft.
Iemand gaf een tip om de sites waarvan je een cookie wil toestaan je handmatig moet toevoegen.
Dat heb ik nu gedaan en nu lijkt het toch echt opgelost.
Ik heb meerdere keren FF opnieuw opgestart en ik ben op de sites nog steeds ingelogd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
LeVortex schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:15:
[...]

thanks, C:\Users\username\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\t7jxhc3z.default\ was het, maar kwam erachter door jou tip :), zat de vorige keer in local (ipv roaming) te kijken, maar daar staat die dus niet.
Ik had het nog over XP, jij heb Vista :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weave 0.2 is uit. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:31
Hmmm, moet dan inderdaad maar even met de addons spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 15:42

BM

Moderator Spielerij
Blaise schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:52:
Ik had ook regelmatig crashes. Dacht eerst dat het aan mijn extensions lag, want die waren niet allemaal compatible. Disablen hielp niet. Fresh install wel.
Idem hier.
Een reinstall heeft het wel iets minder gemaakt, maar nog steeds crashed firefox een keer of 5 zeker per dag. Ik vermoed dat het iets met ajax-enabled websites te maken heeft. Heb het idee dat ie net wat vaker crashed als ik gmail open of afsluit, maar dat kan een gevoelskwestie zijn.

Verder werkt ie prima, awesome bar begin ik nu ook aan te wennen, maar ben daar nog niet he-le-maal van overtuigd, maar dat zal z'n tijd nodig moeten hebben. Als de developers nu regelen dat ie niet zo vaak meer crashed, is het prima.

Niet elke crash is trouwens hetzelfde, soms komt de mozilla crashreporter langs met de mededeling dat Fx vastgelopen is, maar soms sluit Windows Firefox af, omdat ie een DEP violation detecteerd.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw profiel geprobeerd? Laatste updates van de plugins (Java, Flash etc...)?

DEP violations zouden stukken minder moeten zijn in Fx 3.0.1 als het goed is...

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Hier een zeer tevreden gebruiker, in XP en Vista. Letterlijk tegen geen enkel probleem opgelopen!

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Helemaal geen problemen met 3.0. Ik heb een hele nette clean install gedaan vanaf 2.00.14, door uninstall. folders weggooien, regcleaner gedraaid tot er geen invalid entrys meer waren en daarna 3.0. Draait als een zonnetje, heb deze addons erbij
/adblock
/noscript
/downloadstatusbar
/websearchpro
/cslite
/ietab
/tinymenu
/brief

Oh ja, ik kon wel mijn map met RSSfeeds niet normaal in bladwijzers importeren. Sloeg compleet vast op de submap met RSS-feeds van nforce.nl, binsearch.net en vcdquality.com. die map heb ik opnieuw moeten builden. maar werkt nu prima.

[ Voor 26% gewijzigd door Mar2zz op 01-07-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:16:
[...]

Het slotje in de URL balk is bewust weggehaald, omdat de associatie niet klopt. Slotje = encryptie, maar encryptie ≠ veiligheid. Een encrypte site hoeft dus niet per sé een betrouwbare site te zijn. Er zijn legio voorbeelden van spoofing- en phishingsites die SSL certicaten gebruiken en daardoor een slot (+ gele url balk) kregen. Ook zijn er voorbeelden van phishingsites die het slotje als fav-icon gebruikte. Daarom is men er vanaf gestapt en is "Larry" (agent) er voor in de plaats gekomen die daadwerkelijk iets zegt over de identiteit van de site.
Dank je voor de verduidelijking. En klopt voor je het wist zag je het meer dan nodig was en klopte.
Kijk dat lui zoiets ook gebruikte als favicon klopt natuurlijk niet. Als je weet hoe het hoort, dan weet je dat deze rechts staat. Uiteraard weten niet alle mensen dit.

Verder is FF 3 mooi, netjes en duidelijk en vind ik de adresbalk gewoon super. Alleen ja van het slotje viel mij gewoon op.

Ik zag ook als ik naar een site van microsoft ga dat hij dan groen wordt. Best een leuk gezicht en stoor mij er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Sjowhan schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:31:
Een puntje wat me opvalt bij Fx 3: het laden van de pagina's; het lijkt wel alsof Fx niet (goed) meer de cache gebruikt :{
Dit terwijl ik in de cachesetting ~500mB heb opgegeven. De cache grootte in de profilesmap blijft rond de 80MB hangen.

Enige setting waar ik overheen kijk? Heb zojuist wel de 'Tell me when a website asks to store data for offline use' uitgevinkt.
In about:config moet schijnbaar de volgende waardes op true (staan nu op false):
browser.cache.disk.enable
browser.cache.memory.enable

Fx3 is nu sneller geladen qua sites die ik vaak bezoek O+

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Wat is dat precies? kom er niet echt uit

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Laatst online: 09-09 21:32
Ik kon de trailers op www.apple.com/trailers (de HD versies) niet bekijken, omdat ff aangeeft dat er geen video zit, terwijl IE mij wel de mogelijkheid geeft om ze aan te klikken en op die manier te downloaden...

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind deel 2 goed genoeg, zie tot nog toe geen voordelen in 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AgeOfPanic schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:06:
Misschien een kleine ergernis, maar ik heb met FF 3 dat als ik op ctrl-t druk de cursor niet meer automatisch in de adresbalk komt te staan. Dit levert dus weer een extra klik op. Weet iemand hoe je dit kunt veranderen?
Standaard werkt dat hier perfect, cursor komt in adresbalk ... misschien eens alle add-ons disablen en één voor één testen ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het algemeen ben ik tot nu toe redelijk te spreken over FF3. Alleen wanneer ik een nieuwe tab open, werkt mijn keyboard niet meer naar behoren. Wanneer ik een adres in probeer te typen, lukt dit niet, het lijkt er op dat m'n cursor naar links er telkens tussendoor komt. Dit gebeurt op zulke momenten ook in andere programma's. In notepad resulteert dit in right-to-left schrijven. Niet helemaal ideaal, en de work-around is dan ook om eerst een favoriet te openen en vervolgens naar de gewenste pagina te navigeren. Ben ik de enige met dit probleem, of hebben meer mensen hier last van? Of eigenlijk relevanter: weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In FF 3 had ik met een verandering in about:config iets gedaan waardoor hij nu niet meer automatisch de gegevens in de url bar van de HUIDIGE sessie onthoudt. Ik weet helaas niet meer hoe ik dat terug kan zetten, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

about:config en op history of url zoeken en alle dikgedrukte waardes nagaan en eventueel met de rechtermuisknop resetten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMol13
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 16:17
Wie kan mij helpen?
Mijn vader installeerde onlangs FF3. Alleen visueel gezien gaat er iets niet goed, waardoor hij weer versie 2 gebruikt. Hij heeft een laptop (Widescreen) HP Compaq nx7010 XP prof. sp2. Intel pentium 1.6
Meer info heb ik niet.
Wat is het probleem: De tekens die staan in de werkbalk zijn mega groot (back, refresh, bookmarks, home etc). Ook als ik alle beeldscherm instellingen anders zet (normaal of juist abnormaal) blijven de tekens groot.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

[ Voor 24% gewijzigd door DeMol13 op 03-08-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Waarom duurt het zo lang voordat hotmail aangepast wordt?! Werkt gewoon nog steeds niet optimaal.
Verschrikkelijk frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Mijn ervaringen met FF3 @ XP Home:

Pluspunten:

- geen noemenswaardige pluspunten gevonden t.o.v. 2
- wel heel fijn is de directe ondersteuning van de meest belangrijke FF-AddOn die er is (in mijn ogen: Session Manager! Couldn't live without it! :+

Minpunten:

- Nieuwe renderingengine maakt alles een stuk minder strak (soms gewoon te blurry), inmiddels wel aan gewend geraakt.
- lettergrootte van sommige sites ineens veel kleiner (onleesbaar klein) - het lijkt of FF van sommige sites zijn eigen lettergrootte nogmaals van de in de css-script gespecificeerde absolute maten aftrekt..? Opgelost door lettergrootte in FF3 te vergroten.
- Die verschrikkelijk grote en lelijke adresbalk! Ik heb 'm inmiddels aangepast door het lettertype te verkleinen en de lijst weer te verlengen (ik kies mijn websites altijd middels scrollen van de adresbalk en schrok wel ff toen daar nog maar 10 sites in stonden na installatie van FF3 :$)

Problemen:

- Flash lijkt inderdaad trager en/of soms niet te werken. Nu mijd ik sites die bestaan uit Flashcontent (of nog erger: met een splash screen) toch als de pest, maar soms moet je wel... Het grote probleem is echter de %^&@#$ van een web'designer' die looks belangrijker vind dan content.
- Net als de voorgaande versies vreet FF op den duur nog wel eens wat CPU power, vooral bij een paar tabs teveel. :D Dat leidt meer dan eens tot een onvermijdelijke Ctrl Alt Del + kill process :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DeMol13 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:31:
Wie kan mij helpen?
Mijn vader installeerde onlangs FF3. Alleen visueel gezien gaat er iets niet goed, waardoor hij weer versie 2 gebruikt. Hij heeft een laptop (Widescreen) HP Compaq nx7010 XP prof. sp2. Intel pentium 1.6
Meer info heb ik niet.
Wat is het probleem: De tekens die staan in de werkbalk zijn mega groot (back, refresh, bookmarks, home etc). Ook als ik alle beeldscherm instellingen anders zet (normaal of juist abnormaal) blijven de tekens groot.

(Ik ben geen super computertechneut, dus een afbeeldingsvoorbeeld moet ik u even verschuldigd blijven)

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Klik eens rechts op de werkbalk met al deze knoppen. Ga dan naar "Aanpassen...", en vink in het volgende venster "Kleine pictogrammen" aan. Dan worden deze knoppen net zo groot als de adresbalk.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Ik vind FF3 fijn, eigenlijk net zo fijn als FF2, maar met één uitzondering: het scrollen door de tabbladen als je heel veel (stuk of 15) tabs open hebt staan.. (ik bedoel door met je muis op de tabbalk te gaan staan en dan met je scrollwiel scrollen) dit gaat namelijk veel sneller dan in FF2 en dus in mijn ogen veel te snel.

Weet iemand of die snelheid aan te passen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
Wilf schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:19:
- Nieuwe renderingengine maakt alles een stuk minder strak (soms gewoon te blurry), inmiddels wel aan gewend geraakt.
- lettergrootte van sommige sites ineens veel kleiner (onleesbaar klein) - het lijkt of FF van sommige sites zijn eigen lettergrootte nogmaals van de in de css-script gespecificeerde absolute maten aftrekt..? Opgelost door lettergrootte in FF3 te vergroten.
Heb je niet per ongeluk in of uitgezoomd? Er is namelijk geen enkel verschil in 'blurryness' of fontgrootte tussen FF2 en FF3. Druk eens op Ctrl+0 om zoomlevel te resetten?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMol13
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 16:17
@DrivinUCrazy
bedankt voor de tip, maar dat had ik al geprobeerd zonder resultaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:10
robvanpraat schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:39:
Ik kon de trailers op www.apple.com/trailers (de HD versies) niet bekijken, omdat ff aangeeft dat er geen video zit, terwijl IE mij wel de mogelijkheid geeft om ze aan te klikken en op die manier te downloaden...

Hoe kan ik dit oplossen?
Apple gebruikt Quicktime. Je zal dus voor FF zeker een plugin moeten gebruiken om deze trailers te kunnen bekijken. Wil je niet het hele Apple Quicktime-gebeuren installeren, dan is er Quicktime Lite of het wat oudere Quicktime alternative. Voor beide kun je hier de links vinden.

Dan zou je in FF quicktime moeten kunnen afspelen

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Leuk, firefox.

100MB aan RAM, als er nog niet eens 1 tab is geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 15:02
FiXeR.nl schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:41:
Leuk, firefox.

100MB aan RAM, als er nog niet eens 1 tab is geopend.
143MB aan RAM, als er 16 tabs zijn geopend, DRAMA MOORD BRAND!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Artwido schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:58:

Ik mis het pulldownmenu bij ''een pagina's teruggaan''.
Verder prima browser.
:*) is er nog steeds... alleen nu rechtermuisknop gebruiken. kom er net achter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:53:
[...]

:*) is er nog steeds... alleen nu rechtermuisknop gebruiken. kom er net achter. :P
Je hoeft alleen maar op het pijltje naast de forward knop te drukken. De geschiedenis is samengepakt.Dwz: vorige en volgende bladzijdes staan onder één menu. Je kan ze herkennen aan < (vorige) & > (volgende). Het puntje vertegenwoordigd de huidige pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik ben niet zo heel blij met FF3. De nieuwe looks staan me niet zo aan, en qua functies is er nix nieuws.
In de adresbalk wordt nu niet alleen de URL getoond maar ook de headers van de URL wat overkill aan info geeft. Ik wil alleen de URL geschiedenis zien Ik heb het geprobeerd uit te zetten in de opties, maar daar zie ik optie voor. Is het mogelijk met een about:config instelling?

En het CPU gebruik met flash is echt vreselijk! 80/90/100%. Ik ben echt een beleiver van Firefox maar dit is onacceptabel. Als ze hier nix aan doen ga ik terug naar FF3, óf op zoek naar een andere browser.

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hmm, ik heb, zoals in de startpost staat de benodigde aanpassingen gedaan zodat accesskeys weer werken. Alt + s en alt + a werken nu wel, maar ik gebruik alt + e ook veel, alleen als ik die combinatie gebruik dan opent het 'edit'-menu (Engelse versie). Is er al een manier gevonden waarop ik dit kan ontwijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zie Accesskeys voor o.a. Reset Sessie werken niet in FF3RC2 iig op GoT werken sommige accesskeys niet in FF3.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als mij firefox crashed en opnieuw start onthoudt hij NIET meer alle pagina's voordat hij crashte. Dit was met firefox 2 niet. Heeft iedereen ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben terug gegaan naar Fx2 flash filmpje nu rond de 30% ipv de 90-100 :) en minder witruimte in de bookmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Zo. Mijn laatste post in FF3 voorlopig. Mijn ervaringen:
-FF3 is _veel_ onstabieler dan FF2 (nu ieder uur een crash ipv wekelijks, geen addons)
-FF3 is trager bij een hoop pagina's, vooral als er flash content in zit
-FF3 voegt niets toe voor mij Behalve dan eindelijk die full zooming engine.
-Bugs in FF2 zijn nog steeds niet gefixt
-Bugs zijn geherintroduceerd :/ (als features 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Ruudjah op 06-07-2008 21:56 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

ik kan echt niets reproduceren van jouw punten.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Bij flash content sites duurt het gewoon 5 seconden om de vorige pagina tevoorschijn te toveren, waar dit bij FF2 bijna instantaan is. Bij een javascript intensieve site als Digg gaat bijvoorbeeld het laden van de reacties merkbaar trager dan FF2. Wil je wel een addon toevoegen, moet je verplicht 3 seconden wachten :/.
Crashes zijn echt stukken toegenomen. Nos.nl crasht altijd binnen een uur.

Ik krijg het idee dat de problemen die ik tegenkom flash gerelateerd zijn. Dat maakt voor de effecten niet uit; als FF2 daarmee beter presteerd zet ik FF2 erop. Either Adobe of Mozilla heeft z'n zaakjes niet voor elkaar.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Welk OS draai je? Ik merk dat Fx3 op Ubuntu inderdaad een stuk minder presteert qua stabiliteit, zéker i.c.m. Flash (9 en 10 beta).

Dat je 3 sec moet wachten voor een Addon was bij Fx2 ook al, hoor. (Lekker boeiend ook, of gebruik jij de browser alleen maar om addons te installeren? ;) is trouwens vast wel uit te schakelen. (Echt, Google doet het goed!))

Van snelheidsproblemen merk ik niets (zolang er geen Flash geladen wordt).

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 08-07-2008 01:52 . Reden: Wellicht dat de link onder "schakelen" beter werkt dan de eerste. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Wel typisch dat bij iedereen verschillende ervaringen naar voren komen.
Ik had bij FF2 altijd vaak last van crashes. FF3 is hier nog helemaal niet gecrashed.
Ook sites met flash (ook flash 9) laden hier vlot in.

Maar daarin tegen heb ik nog steeds problemen met cookies en moet ik nog steeds iedere keer als ik FF3 opnieuw opstart bij sites zoals GoT opnieuw inloggen. En daar hebben anderen weer geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Artwido schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:33:
Maar daarin tegen heb ik nog steeds problemen met cookies en moet ik nog steeds iedere keer als ik FF3 opnieuw opstart bij sites zoals GoT opnieuw inloggen. En daar hebben anderen weer geen last van.
Verwijder eens:
- cookies.sqlite
- cookies.txt
- sessionstore.js
- prefs.js
- de map 'Cache'

En stel je Firefox preferences opnieuw in.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Laatst online: 20-08 07:53
Installeer eens de addon cs lite. Volgens mij neemt die het cookiemanagement over. Daarmee kan je cookies permanent blokkeren en sites van die blokkade uitzonderen. Ik gebruik die addon al jaren om trackingcookies te weren en kan niet zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het was even wennen met FF3 t.o.v. FF2, maar ik moet zeggen dat het wel fijner werkt.
Het voelt een stuk soepeler en vlotter over het algemeen.

Ik moest wat handelingen aanpassen (hoe ik oude urls opzoek enzo), maar ik vind het steeds fijner werken hoe meer ik het gebruik :)

Aldus mijn ervaring ermee. Ik heb overigens FF3 nu 3 dagen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorduh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 13:35
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 03:21:
Flash is wel veel trager geworden in Fx3 een klein testje van dezelfde filmpje van ongeveer 30 sec. jaja beetje natte vinger werk, had nog een boel andere processen op de achtergrond, maar Fx3 piekt er toch behoorlijk uit dat het opvalt.

[afbeelding]

Andere mensen die het ook opgemerkt of last van hebben?
Je vergelijking klopt inderdaad. Toch heb ik een opmerking. Als we de nieuwste internet Explorer er tegen zetten merken we dat deze ook gemakkelijk aan de pieken van FF3 geraakt. Verder vind ik het wel jammer dat FF3 heel wat meer vraagt van de PC. Ik probeerde dit weekend nog op een PC, die homeserver moet worden, nu draait ie win98. FF3 vroeg voor een moderner systeem, daar heb je met FF2 dan ook weer geen probleem mee. Best jammer dat FF3 dus toch wel wat meer vereisten heeft dan zijn broertje FF2. Ik hoop eerlijk gezegd dat er snel een lichtere update komt. Het is altijd beter om minder belasting te krijgen hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Prima pakket! Heb het nu enkele weekjes, geen crashes, lekker snel, handige url bar, handige bookmarks. Prima pakket!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Lorduh schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:49:
[...]
Ik probeerde dit weekend nog op een PC, die homeserver moet worden, nu draait ie win98. FF3 vroeg voor een moderner systeem, daar heb je met FF2 dan ook weer geen probleem mee
Dat hebben ze ook gezegd bij Mozilla. Support voor Win98 is niet meer mogelijk met Firefox 3. Cairo, de rendering lib, werkt niet op Win98. Ga je maar inlezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:42
Ik zelf ben erg blij me FF3. Heb zelf geen last van crashes (had het ook niet bij FF2). Ook heb ik mim 8 tabs open(mt opstarten) staan waar ik altijd op kijk. En dat werkt echt een stuk beter dan FF2. Al heb ik wel dat soms wel en soms niet een youtube filmpje opstart (heb een tab open met een youtube filmpje als ik FF3 opstart). Ook merk ik dat het meestal niet gelijk in gmail zit. Moet eerst een deel van de link weghalen en dan krijg ik wel alle mails te zien. soms gaat het wel goed maar meestal niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Calamor op 08-07-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk
  • Laatst online: 12-04-2021

Niekk

Human-readable is relatief

Firefox 3 is gewoon Fantastisch. Heel simpel, daar kan je het gewoon niet niet mee eens zijn. Die AwesomeBar is ook echt vet! Ik typ nooit meer hele url's in.
Verder duurde het even voordat Firebug voor versie 3 uit was, maar hier heb ik dan ook maar braaf op gewacht. De webdeveloper toolbar werkte gelukkig nog wel gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Niekk schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:23:
Firebug voor versie 3 (...) webdeveloper toolbar
Dat bijt elkaar toch? (zo ver ik weet, vroeger ~Firefox 2.0 wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk
  • Laatst online: 12-04-2021

Niekk

Human-readable is relatief

Sebazzz schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:33:
[...]

Dat bijt elkaar toch? (zo ver ik weet, vroeger ~Firefox 2.0 wel)
Nee hoor .. ? Ik heb dit altijd zonder problemen naast elkaar gedraaid. En met veel plezier ! :) Ik gebruik firefox al sinds versie 0.nogiets , maar heb extensies ook pas ontdekt vanaf Firefox 1.5. Misschien dat voor 1.5 de extensies elkaar beten ? Als er toen al extensies waren, en als ze toen al firebug / webdeveloper toolbar hadden.

Ze zijn beide erg handig tijdens het testen van websites, debuggen, etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Niekk op 10-07-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 12:37
Ik kan een handige add-on niet meer vinden. Namelijke de bladwijzer add-on die als je een nieuwe bladwijzer map opent er voor zorgt dat een andere map die open is automatisch dicht gaat. Zo hou je het bladwijzer menu wat overzichtelijke.

Weet iemand de link of naam van deze add-on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Is er een plug-in om keys te re-mappen?

Ik ben op zoek naar een plug-in voor het remappen van mijn muis zij scrolwiel (Logitech Revolution MX). Omdat de back and forward button op een zeer onconfortabele plaats zitten. Ik wil dus mijn zij scrolwiel voor back en forward gebruiken. Dit kan met de Logitech 'driver' makkelijk, maar ik wil geen 60MB installeren om 1 key te remappen.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Mocht je zelf een eigen Mozilla Weave WebDAV server willen bouwen, omdat je je (net als ik) stoort aan de trage DAV server van Mozilla, heb ik een doc geschreven. Check deze op http://remcobressers.nl/archives/3

Werkt stukken sneller en je hebt je gevoelige data niet meer op een Mozilla server staan :)

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Firefox 3 is gewoon Fantastisch. Heel simpel, daar kan je het gewoon niet niet mee eens zijn. Die AwesomeBar is ook echt vet! Ik typ nooit meer hele url's in.
Sorry, maar helaas ervaar ik het anders.
(Lekker boeiend ook, of gebruik jij de browser alleen maar om addons te installeren?
Punt is dat het een belachelijke 'feature' is. Doet me denken aan al die shareware apps waar je verplicht moet wachten bij het opstarten. Dat kan ik dan nog begrijpen, maar verplicht 3 seconden wachten voordat je een plugin mag installeren komt bij mij over als usertje pesten. Ik kan niet echt een goede usability bedenken voor deze 'feature' in FF. En ik ga al helemaal geen oplossing ervoor bij elkaar googelen, ze mogen de oplossing zelf bedenken bij Mozilla.

Maar goed. Ik ga maar eens wat VMs erop knallen met verse XP installs. Dan bij ieder extra component wat ik op de installatie zet een test uitvoeren, kijken waarom ik andere resultaten heb dan de overgrote meerderheid op 't internet. Als ik dit zo lees allemaal dan ben ik meer een uitzondering dan de regel. Misschien dat ik ergens een beetje teveel heb lopen tweaken in het systeem. Overigens doet Opera bij mij het allemaal wel lief, dus ik heb er geen haast bij :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Ruudjah op 10-07-2008 17:35 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:44

RnB

Iedere keer als ik iets download via Firefox, hangt de download op 30%. Wanneer dit gebeurt, schiet het cpu-verbruik naar de 100% en reageert mijn laptop heel traag.

Hm, ik kom net tot de conclusie dat het niet iedere keer is. Bij bijvoorbeeld het downloaden van een iTunes setup file, hing ie op 30%. Om het 'probleem te reproduceren heb ik een Safari setup file gedownload, maar die download ie gewoon vrolijk door, zonder hangen.

Ik zal wat meer testen ermee, maar dit is zeker een vaker voorkomend probleem. Meer mensen die dit hebben?

Ik gebruik Windows XP SP3, Firefox 3.0 en Avast Antivirus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ruudjah schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:34:
[...]
Punt is dat het een belachelijke 'feature' is. Doet me denken aan al die shareware apps waar je verplicht moet wachten bij het opstarten. Dat kan ik dan nog begrijpen, maar verplicht 3 seconden wachten voordat je een plugin mag installeren komt bij mij over als usertje pesten. Ik kan niet echt een goede usability bedenken voor deze 'feature' in FF.
Tja, ach... waarom moet je op een gele balk klikken in IE voordat een download gestart wordt of een ActiveX component geïnstalleerd wordt? Waarom moet je op "Run" (of uitvoeren) klikken om een programma die je net gedownload hebt? Of waarom heb je UAC onder Vista?

Juist ja, het moet onwetende gebruikers bewust maken en laten nadenken over wat ze doen. Het is niet om jou te pesten.
En ik ga al helemaal geen oplossing ervoor bij elkaar googelen, ze mogen de oplossing zelf bedenken bij Mozilla.
[...]
:') Jij hebt het probleem, niet Mozilla. Weinig kans dat zij het voor je gaan bedenken. Daarbij hoef je al helemaal niet meer te googlen want ik was al zo lief om dat voor jou te doen. :P

Maar goed, blijf lekker bij Opera (das ook een prima browser).
Reef_91 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:56:
Iedere keer als ik iets download via Firefox, hangt de download op 30%. Wanneer dit gebeurt, schiet het cpu-verbruik naar de 100% en reageert mijn laptop heel traag.

[...]

Ik gebruik Windows XP SP3, Firefox 3.0 en Avast Antivirus.
Ik neem aan dat het CPU-verbruik van Firefox is? Zo niet, wat dan? En wat als je Avast even uitschakelt?

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 10-07-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 15:45
Ik heb nou ook het voordeel van de Awesome Bar zelf mogen ondervinden, handig hoor. Mijn 1e reactie toen ik de dikke dropdown zag destijds, was "nee doe maar niet". Maar nu... Vraag me af wanneer IE het kopieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@ Sjah in "[Firefox 3.0] Wat vinden we ervan?": We told you so, lol ;) >:)
Ja, ik was na enkele uren al overtuigd. Vooral de tags gebruik ik zeer intensief. Ideaal om snel m'n sites terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik denk dat het voor de mensen gewoon heel even wennen is die IE7 of Opera gebruiken. Maar als je na een paar uur surfen (die database voor de intelligente Awesomebar moet worden opgebouwd door je surfgedrag) niet overtuigd zijn hebben ze het geen kans gegeven en/of is het afgunst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:37:
Ik denk dat het voor de mensen gewoon heel even wennen is die IE7 of Opera gebruiken. Maar als je na een paar uur surfen (die database voor de intelligente Awesomebar moet worden opgebouwd door je surfgedrag) niet overtuigd zijn hebben ze het geen kans gegeven en/of is het afgunst ;)
Precies. Je moet gewoon de awesome bar een paar dagen de tijd geven om aan je surfgedrag te wennen. Ik had precies dezelfde twijfels toen deze feature voor het eerst in de nightly's verscheen. Maar goed, in Firefox 3.1 is het mogelijk om alleen url's te filteren in de awesome bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Dat het afgunst is blijkt ook wel want wie kon de kritiek op Firefox 2 nog herinneren?
"Firefox 2 gebruikt veel te veel geheugen. Meer dan Opera."
"Firefox 2 gebruikt meer geheugen dan IE dus Fx is slecht."
"Firefox 2 start langzamer op dan Opera en IE Dus is slecht"

En toen kwam Firefox 3. Wat zeiden ze toen :')
"Minder geheugen dan Opera? Iedere moderne computer heeft toch meer dan genoeg geheugen. Wat boeit het toch!" :')
"Een computer heeft toch genoeg geheugen, wat maakt die 50MB minder dan IE of Opera nou uit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mja laat ze maar zeuren zou ik zeggen :D Des te minder RAM des te beter !! Al heb ik straks 16 GB ofzo betekent dat niet dat een programma zo log mag zijn/worden dat ik straks 4 GB voor 1 programma kwijt ben 8)7

Wat ik ook graag zou willen testen is welke browser het snelst is op een oude PII 350 MHz : FireFox of Opera. Tot nu toe won Opera elke keer :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorde mensen die Weave gebruiken: Weave 0.2.4 is uit.

Changelog t.o.v. 0.2.3:
  • Fixes problems with passphrase verification in a variety of situations.
Changelog t.o.v. 0.2.2:
  • Revised and improved login dialog and login backend.
  • Syncing manually now opens a popup with sync progress.
  • Same popup is used at quit time now (with progress, etc).
  • Syncs can be cancelled now (yay!).
  • Sync on quit is skipped when restarting now (due to an update or new addon install).
  • Handle locking errors more gracefully now.
Merk zelf een aanzienlijke toename in synchronisatie-snelheid. Gaat allemaal veel vlotter dan voorheen. Ook een hele hoop inlog- en syncproblemen zijn verleden tijd. Tip: het kan voorkomen dat je steeds niet kan inloggen. Dan kan je proberen de 'Server Lock' proberen te resetten. Dit kan via Weave preferences --> tabblad Advanced --> Advanced --> Reset Server Lock.

Voor meer info en support hier: https://labs.mozilla.com/forum/index.php?topic=1239.0

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Echt jammer dat ze aan het accountlimiet zitten. Ik hoop dat de registratie snel weer open gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg altijd de melding "always ask before opening this file" als ik iets vanuit firefox 3.0 download en daarna wil installeren.

en staat wel een vinkje maar als ik die uitvink gebeurd het de volgende keer weer.

iemand een idee hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
dat kun je ook in je local policy (gpedit.msc) uitschakelen (User Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Attachment Manager) Zonegegevens in bestandbijlagen niet bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Voor de Gmail gebruikers onder ons, kwam ik deze handige link tegen:
http://lifehacker.com/392...ch-gmail-for-mailto-links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

SMulTiE schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:25:
Voor de Gmail gebruikers onder ons, kwam ik deze handige link tegen:
http://lifehacker.com/392...ch-gmail-for-mailto-links
Je kan overigens ook de google toobar installeren, dan vraagt de toolbar jou op een gegeven moment ook of je mailto: links wil gebruiken door Gmail. Je hoeft de toolbar niet zichtbaar te hebben voor deze functionaliteit.

Ik hoop dat ik hier kan lezen dat de registratie voor Weave weer op is, als het zover is.
Ik moet trouwens zeggen dat het back-uppen van je bookmark profiel nu heel makkelijk is met die .JSON bestanden. zo'n .JSON bestand kan je dan op je webmail zetten, en je kan ook overal syncen, maar ja, BEETJE omslachtig is het wel.

Ik wil eigenlijk nog steeds even kijken naar een extensie die het zelfde doet voor je cookies. Zou trouwens ook handig zijn als je dan meteen kan selecteren welke cookies voor mij waardevol zijn(fora enzo), en welke voor adverteerders(die laatste groep kan je dan ccleaner weggooien)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 22:48
Heerlijk die Nederlandse vertalingen die zijn gebruikt: "Ik zal voorzichtig zijn, dat beloof ik!" :P
Wie weet wat het origineel was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Net zoiets: "I'll be careful, I promise!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RetroTycoon schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:00:
Heerlijk die Nederlandse vertalingen die zijn gebruikt: "Ik zal voorzichtig zijn, dat beloof ik!" :P
Wie weet wat het origineel was?
En bij about:config staat:
"This might void your warrenty!"

Dat is trouwens pas laat aangepast, het origineel was: "Be careful, this gun is loaded!" :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
about:config
Afbeeldingslocatie: http://blog.kakkoi.net/wp-content/uploads/2008/01/about-config.png

about:robots
Afbeeldingslocatie: http://gemal.dk/misc/aboutrobots.jpg
Andere:
about:mozilla
about:cache
about:plugins
about:buildconfig
about:credits
about:crashes
about:logo
about:license
about:licence
about:neterror

[ Voor 42% gewijzigd door Icelus op 16-07-2008 12:48 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Fx 3.0.1 is al te vinden op de welbekende FTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Mijn probleem dat m'n cookies iedere keer weer weg waren nadat ik FF weer opnieuw opstarte is opgelost. :)

De oplossing kwam van iemand van het Mozilla forum.
De oplossing was een nieuw profiel aanmaken. Ik had wel eerst mijn bladwijzers opgeslagen en naderhand weer hersteld.
Maar nu blijven mijn cookies tenminste opgeslagen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:51
Sjah schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:19:
Fx 3.0.1 is al te vinden op de welbekende FTP.
hier geen problemen gehad met updaten.
over 3.0.0 heen gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door jejeh op 16-07-2008 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ben pas sinds 3.0.0 een firefox gebruiker, maar ik mag toch aannemen dat je zonder problemen (addons, instelling etc) over de oudere versie heen kunt installeren?
Is er trouwens geen update-installer. Zo'n zonde om weer 10+ MB te downloaden, terwijl de aanpassingen wss minimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 22:48
SMulTiE schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 08:05:
Ben pas sinds 3.0.0 een firefox gebruiker, maar ik mag toch aannemen dat je zonder problemen (addons, instelling etc) over de oudere versie heen kunt installeren?
Is er trouwens geen update-installer. Zo'n zonde om weer 10+ MB te downloaden, terwijl de aanpassingen wss minimaal zijn.
Bij mijn weten is die er, releases worden daar alleen later gepost, de melding komt vanzelf :)

En alle instellingen, bookmarks en addons blijven behouden bij een 'kleine' release als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleempje met Firefox. Ik kan namelijk niet meer op internet. Krijg altijd dezelfde standaard melding:
Fout bij verbinden
Firefox kan geen verbinding maken met de server op nl.start2.mozilla.com.

Hoewel de website lijkt te bestaan is het de browser niet gelukt ermee te verbinden.

* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar? Probeer het later opnieuw.
* Kunt u ook geen andere websites bezoeken? Controleer de netwerkverbinding van de computer.
* Wordt uw computer of netwerk beschermd door een firewall of proxy? Onjuiste instellingen kunnen een goede werking tijdens het webbrowsen verstoren.
De foutmelding is vandaag begonnen nadat ik ik de nieuwste update (2.0.X) had geinstalleerd. Daarna heb ik Firefox 3 geinstalleerd, maar die gaat nu dus ook niet. Firewall laat Firefox door, en het probleem doet zich ook voor als m'n firewall af staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
al geprobeerd om je profile-directory tijdelijk te verwijderen?

[ Voor 61% gewijzigd door Palomar op 17-07-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:26:
al geprobeerd om je profile-directory tijdelijk te verwijderen?
Net geprobeerd, geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Description of the update for Silverlight 2 Beta 2 update die ik net binnen kreeg, voor SilverLight 2, met betere support voor Fx3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:50:
Heb een probleempje met Firefox. Ik kan namelijk niet meer op internet. Krijg altijd dezelfde standaard melding:

[...]

De foutmelding is vandaag begonnen nadat ik ik de nieuwste update (2.0.X) had geinstalleerd. Daarna heb ik Firefox 3 geinstalleerd, maar die gaat nu dus ook niet. Firewall laat Firefox door, en het probleem doet zich ook voor als m'n firewall af staat...
Extra info: Als ik naar de "foutconsole" ga zie ik volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa045780/foutmelding.jpg

En die regel 1440 is de volgende: " channel.contentType = "application/vnd.mozilla.maybe.feed"; "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Heb net geupdate naar 3.0.1 :) Volgens mij is ie net uit.
Heb gelijk de add-on Tweak network geïnstalleerd en power aangezet.
Wat een snelheid nu! aanrader! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Wanneer fixen ze de bug dat als je teveel youtube filmpjes hebt openstaan ... dat ze dan maar een paar seconden lopen en dat er geen geluid is. Nieuwe vensters werken dan ook niet.
IE6 heeft geen enkel probleem.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Adobe moet die bug fixen, naar wat ik begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds die update van 3 naar 3.0.1 werkt mijn iGoogle startpagina gewoon niet meer. Er blijft steeds 'Wordt geladen...' staan bij de feeds. Meer mensen die hier last van hebben?

Edit: Na het verwijderen van mijn cookies en geschiedenis gegevens, werkt het weer gewoon :/

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Artwido schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:52:
Heb net geupdate naar 3.0.1 :) Volgens mij is ie net uit.
Heb gelijk de add-on Tweak network geïnstalleerd en power aangezet.
Wat een snelheid nu! aanrader! :)
Voor iets dat je een keer instelt en waarnaar je daarna geen omkijken meer hebt hoef je nou niet echt een hele plugin te installeren. Firefox is inderdaad wel lekker snel zo ;). De volgende waarden worden door deze plugin in about:config aangepast:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
network.http.max-connections  = 40
network.http.max-connections-per-server = 16
network.http.max-persistent-connections-per-proxy = 16
network.http.max-persistent-connections-per-proxy = 16

network.http.pipelining = true
network.http.pipelining.maxrequests = 8
network.http.proxy.pipelining = true

Daarnaast kun je eens kijken naar de waarde van network.prefetch-next. Ik vind het zelf niet erg nuttig dat firefox pagina's gaat cachen die ik niet eens bezoek.

[ Voor 4% gewijzigd door Woefke op 19-07-2008 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Nu al een tijdje lopen zoeken maar ik kan niet vinden hoe ik instel dat ik bij het intypen van een nieuwe url, die site in een nieuw tabblad krijg. Nu opent die site waarbij het bestaande tabblad gewoon wordt vernieuwd. In about:config kon ik het ook niet vinden?

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Laatst online: 06-09 18:39
hey,

ik heb nu een webdav server opgezet, maar hoe krijg ik weave zover deze te gebruiken aangezien ik geen weave account heb :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ondertussen al mogelijk om 'the awesome bar' uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Probeer de addon "Oldbar" eens. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6227

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

heeft iemand hier ook problemen met 3.0.1 op OS X in combinatie met Pageflakes?

update: leek erop dat de widget van de nos voor de tour het deed...

[ Voor 30% gewijzigd door Pretorian_ op 22-07-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dat kun je beter op het weave forum zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Sinds net over naar Opera 9.5. Firefox 3 was waardeloos. Versie 2 was stukken beter.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:44

RnB

Wat mij tegenhoudt om Opera te gebruiken is het feit dat het geen kont snapt van wachtwoorden met hoofdletters erin. Daardoor kan ik nergens inloggen.
En zo waardeloos is FF3 niet, mss dat het niets voor jou doet. ;) Voor mij is het perfect, in het begin een boel instellen, maar daarna kan ik heerlijk internetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 11:04
FrankGuthrie schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:11:
Sinds net over naar Opera 9.5. Firefox 3 was waardeloos. Versie 2 was stukken beter.
Wat is er dan slecht aan. Minder geheugen dan ff2. Minstens even stabiel. Iets andere layout, tja dat kan het niet zijn.

Het enige wat ik me kan indenken is de adressbalk maar daar zijn addons voor

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Kevinp schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:17:
[...]

Wat is er dan slecht aan. Minder geheugen dan ff2. Minstens even stabiel. Iets andere layout, tja dat kan het niet zijn.

Het enige wat ik me kan indenken is de adressbalk maar daar zijn addons voor
Gezeur met het niet afspelen van flashvideo's. En dat zijn er heel wat. Iedere keer na het herinstalleren van flash werkt de browser en na een tijdje doet geen enkele video het meer. Is een bekend probleem. Alleen heb ik er niks aan. Wil gewoon een browser die het out of de box doet.

Heb met plezier heel lang IE gebruikt en Netscape (tabbed browsen als voordeel boven IE) en noodgedwongen overgegaan omdat Netscape ten ziele is gegaan. Moet zeggen dat ik met Versie 2 weining problemen had, behalve het geheugen. Maar de upgrade naar 3, heeft alleen maar voor kopzorgen gezorgd. Dus de korte stint naar FF is snel afgelopen. Het blijft altijd bij een kort periode met FF. Op een of andere manier kan de browser me niet vasthouden.

Wel is het laatste uitstapje naar FF de langste tot nu toe geweest. De vorige 2 keren was het na een paar dagen over. Nu heeft het een paar maanden geduurd. Wie weet dat ik ooit over een paar jaar volledig over ben en blijf. Maar voorlopig nog niet.

[ Voor 37% gewijzigd door FrankGuthrie op 23-07-2008 00:12 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.