Accesskeys voor o.a. Reset Sessie werken niet in FF3RC2

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Vanmorgen Firefox 3 RC2 geïnstalleerd en sindsdien werken niet alle accesskeys meer. De voor mij meest gebruikte is 'Reset Sessie', maar die krijg ik op geen enkele manier meer werkend.

Getest/bekeken:
  • alle addons en soortgelijke zaken uitgeschakeld
  • ui.key.*access instellingen in about:config heb ik omgewisseld en weer goed gezet, browser herstarts tussen door, mocht niet baten
  • access key van 'Reset Sessie' (ALT+x) omgewisseld met die van 'MyReact' (ALT+m) die wél werkt. Gevolg, 'MyReact' (ALT+x) blijft werken en 'Reset Sessie' (ALT+m) blijft niet werken
Hierdoor denk ik dat het komt door iets anders dan mijn persoonlijke instellingen. Kixtart en Orion84 bevestigen op IRC dat zij hetzelfde probleem hebben in Firefox 3 RC2. :) Er zijn misschien meer toetsen die niet werken, maar de door mij gebruikte werken verder wel.

Verder mogelijk nuttige informatie:
Firefox 3.0 RC2
Vista Business 32-bit Version 6.0.6000 (geen SP1 dus)

edit:
En ja ik besef mij dat het nog niet een voltooid product is, maar RC2 zal toch wel dicht bij de final zitten. Vandaar dat ik het tóch maar meld. :)

↓↓ Klopt ja.

[ Voor 8% gewijzigd door Cloud op 05-06-2008 14:55 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En voor de duidelijkheid: de reset optie in het myreact menu werkt dus wel nog gewoon :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

crisp

Devver

Pixelated

En de accesskey wordt gewoon op diezelfde link gedefinieerd:
HTML:
1
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/reset" accesskey="x">Reset sessietijd</a>

Het lijkt er dus op dat er in Firefox3rc2 iets is gewijzigd, misschien dat links die standaard niet zichtbaar zijn nu ook geen focus meer kunnen krijgen dmv de accesskey? Dat zou je kunnen testen door de accesskey te testen terwijl het myReact menu is uitgeklapt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Check, dan doet ie het inderdaad wel :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Jep dan werkt hij hier ook :) Dan zit het hem inderdaad in het feit dat ze verborgen zijn.

Geen idee wat daar verder aan te doen is?

edit:
Overigens gebruik ik 'Reset Sessie' het meest in mijn MyReact. Daar zou je eventueel de accesskey op de link bij je profielgegevens (onder Wijzig Profiel) kunnen zetten, in plaats van in het hoofdmenu. Geen idee hoe makkelijk dat templatewise is, maar het is maar een idee :) Sowieso zit je dan natuurlijk nog met de andere accesskeys..

[ Voor 56% gewijzigd door Cloud op 05-06-2008 20:20 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik vond iig deze melding op bugzilla: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=419059
ik zal daar vanavond nog even op reageren mbt onze usecase.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ben benieuwd of er wat uit komt, in elk geval alvast bedankt voor de moeite, crisp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Bedankt inderdaad :) Ben ook benieuwd of er iets mee gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit nog gefixed zal worden voor de Firefox 3 release als het al een bug of regressie is. Misschien was er wel een heel andere reden om 'verborgen' links niet meer op deze manier triggerbaar te maken, de vraag is dan of die reden zwaarder weegt dan onze usecase.

Wellicht moeten we uiteindelijk toch afstappen van deze accesskeys en een volledige JS-keyhandler gaan gebruiken; dat vergt echter weer tijd...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Oh ik denk inderdaad ook niet dat het nog in de release meegenomen wordt, als er überhaupt iets aan gedaan gaat worden. Ik ben echter wel benieuwd naar de reden achter dit m.i. nieuwe gedrag, net als jij. Is het een bug of een feature? :P

Ach en tot die tijd klik ik gewoon handmatig op het Reset Sessie linkje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.